Zdravlje| Život

This is not a drill!

a_jovicic RSS / 18.03.2020. u 05:18

OSTANITE U SVOJIM DOMOVIMA! NE PRIMAJTE POSETE! NE IDITE U POSETE! NE PUŠTAJTE DECU DA SE DRUŽE SA SVOJIM PRIJATELJIMA! POSEBNO ČUVAJTE STARIJE!

... da sutra ne dovedete u nepriliku nekog anesteziologa ... ako bude morao da bira, velika je šansa da će izabrati nekog mladjeg od vas!

 

 EDIT: ... i naravno vremensko-prostorna analiza na https://covid19.epi-net.info



Komentari (287)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 05:49 18.03.2020

Uh!

Pod kolikim su pritiskom ti ljudi u bolnici iz videa iznad. (I svi koji su u sličnoj situaciji sada.)

Nadam se da brojke iz Italije ma kako velike bile u zadnja četiri dana možda nagovještavaju da je rast u dnevnom broju registrovanih novozaraženih stao.

Italija je u zadnja četiri dana prijavljivala oko tri i po hiljade registrovanih novozaraženih.
Ako je to peak, onda počinje da se nazire svjetlo na kraju tunela.



Vidjećemo u narednih dva do pet dana hoće li krivulja da krene nadole.

Trebalo bi, s obzirom da su već neko vrijeme pod mjerama.
bene_geserit bene_geserit 05:55 18.03.2020

Re: Uh!

Ja one grafove što Alse voli kupim odavle
EricTopol
verovatno ima i direktno na John Hopkins University sajtu.
a_jovicic a_jovicic 05:59 18.03.2020

Re: Uh!

Da ... svi se nadaju da je dostignut vrh epidemijskog talasa. Medjutim svakog dana 3000 novih slučajeva nije malo. Čak i ako se kojim slučajem dogodi da se epidemija suzbije ovakvim metoda, problem je što se one moraju održavati još dugo posle toga ... a pitanje je koliko dugo granice mogu da ostanu hermetički zatvorene. Ako ne mogu preko legalnih prelaza, ići će se preko ilegalnih ... i onda opet mogućnost "uvoza"!
a_jovicic a_jovicic 06:02 18.03.2020

Re: Uh!

bene_geserit
Ja one grafove što Alse voli kupim odavle
EricTopol
verovatno ima i direktno na John Hopkins University sajtu.

Epi-krivi ima i na mojoj aplikaciji ... klik na klaster

https://covid19.epi-net.info/
aureus aureus 06:02 18.03.2020

Re: Uh!

bene_geserit

EricTopol

bene_geserit bene_geserit 06:11 18.03.2020

Re: Uh!

svi se nadaju da je dostignut vrh epidemijskog talasa.

Po broju slučajeva vs. broj dana od 100-tog potvrđenog zaraženog ili po broju mrtvih vs. broj dana od 10-tog mrtvog:

Italijani će ~sutra da prestignu Kineze po broju mrtvih (par nedelja iza).
Španci trenutno imaju eksponencijalnu stopu još goru od Italijanske (11 dana iza).
UK je samo 5 dana iza Španaca, a ništa bolja.
USA prati Italijane i Špance po rastu broju slučajeva, par dana iza Španaca.

Nadajmo se da kod Italijana dostignut vrh talasa, ali da li će i koliko brzo krenuti da pada na dole ? Koliko njihov zdravstveni sistem može da izdrži ovako ?
aureus aureus 06:16 18.03.2020

Re: Uh!

a_jovicic
Da ... svi se nadaju da je dostignut vrh epidemijskog talasa. Medjutim svakog dana 3000 novih slučajeva nije malo. Čak i ako se kojim slučajem dogodi da se epidemija suzbije ovakvim metoda, problem je što se one moraju održavati još dugo posle toga ... a pitanje je koliko dugo granice mogu da ostanu hermetički zatvorene. Ako ne mogu preko legalnih prelaza, ići će se preko ilegalnih ... i onda opet mogućnost "uvoza"!

Nije malo, naravno. Ali u jednom momentu će broj morati početi da pada (kao što se desilo u Kini i J. Koreji). U međuvremenu će se neki zaraženi i oporaviti. I generalno će biti lakše, čak i psihički jer će biti jasno da je potop izbjegnut.

Takođe, pobjeda ovako pogođene Italije bi značila i za čitav svijet. Italija, naime ima 9 puta više zaraženih na milion stanovnika od Kine i baš je dobro pogođena.
Ali ako se sad izvuče to će značiti da se može, da postoje mjere i rješenje za pandemiju ovog opakog virusa.

Postojali su (i još uvijek poszoje) scenariji po kojima pola čovječanstva već ove godine biva zaraženo, uz smrt 100-150 miliona ljudi.

No, čini se da je moguće pogasiti glavne požare po državama još dok je zaraženost na nivou od nekoliko desetina do nekoliko stotina ljudi na milion stanovnika. Praktično hiljadu puta manje od najgoreg scenarija.
Nakon gašenja tih ključnih požara ostalo bi nam da gasimo povremene vatrice koje će se pojavljivati ovdje-ondje dok konačno ne...pronađemo vakcinu.

Lično ne bih volio da se desi onaj treći scenario po kojem će nas ovaj virus zapljuskivati u talasima (recimo sezonskim) dok ne postanemo otporni na njega.
Zato što ćemo izgubiti previše dragih osoba dok se to desi.
bene_geserit bene_geserit 06:17 18.03.2020

Re: Uh!

Epi-krivi ima i na mojoj aplikaciji

Super je aplikacija. Najbolje mi je ono kako možeš da menjaš istorijski.

Vau koliko malo Nemci imaju mrtvih, uz veliki broj zaraženih.
maliperica maliperica 06:19 18.03.2020

Re: Uh!

Ali ako se sad izvuče to će značiti da se može, da postoje mjere i rješenje za pandemiju ovog opakog virusa.

Postojali su (i još uvijek poszoje) scenariji po kojima pola čovječanstva već ove godine biva zaraženo, uz smrt 100-150 miliona ljudi.

Nakon gašenja tih ključnih požara ostalo bi nam da gasimo povremene vatrice koje će se pojavljivati ovdje-ondje dok konačno ne...pronađemo vakcinu.


Čuvajmo - zdravlje, zdrav duh i zdrave životne uslove.
alselone alselone 06:23 18.03.2020

Re: Uh!

Ja one grafove što Alse voli kupim odavle
EricTopol
verovatno ima i direktno na John Hopkins University sajtu.


Jes' počo raditi sa dvorišta?
alselone alselone 06:24 18.03.2020

Re: Uh!

Super je aplikacija. Najbolje mi je ono kako možeš da menjaš istorijski.


Odlična aplikacija, svaka čast.
Samo se vidi da si vojnik a ne dizajner, boje su ti uklopljene kao u mađarskom butiku 1984. :) Uzmi jednog dizajnera da ti to poslaže, možda odletiš planetarno, ili kako se to danas kaže - postaneš viralan.
maliperica maliperica 06:26 18.03.2020

Re: Uh!

alselone

Samo se vidi da si vojnik


A ovo jeste -drill.
aureus aureus 06:27 18.03.2020

Re: Uh!

bene_geserit
svi se nadaju da je dostignut vrh epidemijskog talasa.

Po broju slučajeva vs. broj dana od 100-tog potvrđenog zaraženog ili po broju mrtvih vs. broj dana od 10-tog mrtvog:

Italijani će ~sutra da prestignu Kineze po broju mrtvih (par nedelja iza).
Španci trenutno imaju eksponencijalnu stopu još goru od Italijanske (11 dana iza).
UK je samo 5 dana iza Španaca, a ništa bolja.
USA prati Italijane i Špance po rastu broju slučajeva, par dana iza Španaca.

Nadajmo se da kod Italijana dostignut vrh talasa, ali da li će i koliko brzo krenuti da pada na dole ? Koliko njihov zdravstveni sistem može da izdrži ovako ?

Imaju trenutno 26 hiljada oboljelih.
Nije im lako.
Još teže će biti sa 30-40.

No i to je mila majka u odnosu na par miliona u istom trenutku.

Kad ovo čudo od korone utihne zbilja ćemo morati kao svijet bolje da se spremimo za narednu pandemiju.

Recimo super je što imamo u zalihama i brašno i pasulj, ali što ne bismo imali i maske i rukavice za stanovništvo i uložili bar u objekte u koje ćemo u datom momentu da ubacimo više kreveta za smještaj ovako oboljelih?
maliperica maliperica 06:29 18.03.2020

Re: Uh!

Recimo super je što imamo u zalihama i brašno i pasulj, ali što ne bismo imali i maske i rukavice za stanovništvo i uložili bar u objekte u koje ćemo u datom momentu da ubacimo više kreveta za smještaj ovako oboljelih?

Sviđa mi se pravac tvog razmišljanja.
bene_geserit bene_geserit 06:30 18.03.2020

Re: Uh!

Jes' počo raditi sa dvorišta?

Nisam još, ali sam uveo sebi bar sat dnevno sunčanja, popodne kad je sunce slabije, odem u deo dvorišta gde me niko ne vidi i razgaćim se (zapravo suprotno od toga) i sunčam se, svež vazduh, milina.
Ima nešto kiše ovih dana pa ne mogu da idem sa elektronikom napolje. Možda uhvatim majstora da mi odradi trem ranije nego što sam planirao, verovatno nema previše posla trenutno.
aureus aureus 06:33 18.03.2020

Re: Uh!

maliperica

Sviđa mi se pravac tvog razmišljanja.

Normalno.
bene_geserit bene_geserit 06:35 18.03.2020

Re: Uh!

to je mila majka u odnosu na par miliona u istom trenutku

Pa ne znam da li zemlja sa brojem stanovnika kao Italija i teoretski može da ima toliko obolelih u jednom trenutku.

Nego jel zna neko, jel su Francuzi prestali da se ljube ujutru kad dođu na posao ?
alselone alselone 06:35 18.03.2020

Re: Uh!

Nisam još, ali sam uveo sebi bar sat dnevno sunčanja, popodne kad je sunce slabije, odem u deo dvorišta gde me niko ne vidi i razgaćim se (zapravo suprotno od toga) i sunčam se, svež vazduh, milina.

Ja ću danas. Ima da zabodem na sred dvorišta sa laptopom, slušalicama i pistaćima, pa nek ide život.

Sviđa mi se ovaj rad od kuće, traje dosta kraće nego običan. To ne znači da varam. nego prosto kada izbaciš jutarnje razvlačenje (ustanem obično oko 6 a počinjem da radim od 8, razvozim decu, razvlačim se itd), komjuting tamo-vamo, zapravo mogu već u pola 3 biti "kod kuće", tj. slobodan.
maliperica maliperica 06:37 18.03.2020

Re: Uh!

aureus
maliperica

Sviđa mi se pravac tvog razmišljanja.

Normalno.


Normalno u kontekstu svih ovih događanja znači - nenormalno.

U potpisu Orvel / Haksli.
bene_geserit bene_geserit 06:39 18.03.2020

Re: Uh!

Sviđa mi se ovaj rad od kuće, traje dosta kraće nego običan

Pa kad oduzmeš put do posla i nazad, a još niko ne može da te smara mitinzima uživo, kad te nerviraju samo se isključiš i posle kažeš pukla mi mreža.
Jedino ne valja što je frižider na domak ruke.
alselone alselone 06:45 18.03.2020

Re: Uh!

Jedino ne valja što je frižider na domak ruke.


I to je taćno.

Nego, jes vido one tvoje careve. Znači prvo Romni izleti sa - treba dati svakom amerikancu po 1000 dolara a zatim brat Sanders u fazonu "ne može niko biti luđi od mene" uleće sa - treba dati po 2000 i to mesečno!
bene_geserit bene_geserit 06:53 18.03.2020

Re: Uh!

treba dati po 2000 i to mesečno

Sanders je nenadjebiv kada je to u pitanju.
Ali da ti pravo kažem, ekonomska situacija je katastrofa, tako da u ovakvoj krizi "svi smo mi pomalo socijalisti". Tako da mi ne bi smetalo čak i da urade slično ovome što Sanders kaže, mesečno i po porodici i ne ovima što i dalje imaju posao, i svakako po nekoj skali.
Bolje da daju pare ljudima, jbga inflacija sledi pa sledi, nego da sipaju pare u oporavak berze i razne metode prelivanja para iz budžeta u privatne džepove bogataša.
aureus aureus 06:53 18.03.2020

Re: Uh!

bene_geserit
to je mila majka u odnosu na par miliona u istom trenutku

Pa ne znam da li zemlja sa brojem stanovnika kao Italija i teoretski može da ima toliko obolelih u jednom trenutku.

Italijani imaju preko 500 registrovanih zaraženih na milion stanovnika.
Ako kažemo da je onaj najgori scenario pola zaraženog stanovništva (kroz određeno vrijeme, naravno) onda je to manje-više kao kad bismo rekli da je virus u Italiji odradio hiljaditi dio mogućeg posla. Ako sada ravnomjerno pustiš trenutno zaražene to je kao da si pustio u svakoj jedinici od hiljadu ljudi jednog zaraženog.
Nedavno sam na Peščaniku čitao da u slobodnoj interakciji jedan zaraženi stigne da zarazi još dvije-tri osobe. A od momenta kad unese virus, pa dok prođe inkubacija, pa onda bolovanje...Čitav ciklus je nekih 3-5 nedelja.
Onom jednom koji slobodno luta okolo trebaće od četiri do šest mjeseci da u vezanoj interakciji zarazi hiljadu drugih. Rekosmo, virus je u Italiji već odradio taj hiljaditi dio posla. Da sad ukinu karantin i da se ništa ne radi na zaustavljanju Italija bi najvjerovatnije do kraja ljeta ili početka jeseni bila zaražena do maksimuma. Pri čemu bi u pojedinim periodima broj zaraženih, ako je sva ova računica dobra premašivao par miliona.

A ako nije...
alselone alselone 06:57 18.03.2020

Re: Uh!

Tako da mi ne bi smetalo čak i da urade slično ovome što Sanders kaže, mesečno i po porodici i ne ovima što i dalje imaju posao, i svakako po nekoj skali.


OK, ako je tako onda u redu. Ako ide nezaposlenima i po nekoj skali.

Mislim, ako krenu da dele po 2000 recimo tamo po Del Maru, ima ljudi da se uvrede, pa to nije ni za bolju večeru.

Stanje jeste strašno i firme koje su se bavile buybackovima, davanjem bonusa a daljim ulaganjem pozajmljenih para, danas smišljaju izgovore kao što je "zero hour schedule" tako da nisi ni nezaposlen pa da trigeruješ neko osiguranje i državni fond a nisi ni zaposlen tj. ne dobijaš nikakve pare.
bene_geserit bene_geserit 07:17 18.03.2020

Re: Uh!

anas smišljaju izgovore kao što je "zero hour schedule" tako da nisi ni nezaposlen pa da trigeruješ neko osiguranje

Ma da to je bio fazon da držiš svu tu nekvalifikovanu radnu snagu ispod nekog broja sati nedeljno (npr. 25, to je valjda granica iznad koje moraju da budu stalno zaposleni), pa se ne tretiraju kao stalno zaposleni, ne moraš ni da im plaćaš zdravstveno a pitanje je sad kad su ostali bez (oba) posla i da li imaju prava na naknadu za nezaposlene.
bene_geserit bene_geserit 07:20 18.03.2020

Re: Uh!

firme koje su se bavile buybackovima, davanjem bonusa

Ja bi prvu stvar (ponovo) zabranio, a ovo drugo bi ograničio komesarski na neki max odnos plate zaposlenog vs. kompenzacija executive management-a.
Jes da bi imao solidnu štetu od nepumpanja cene stoka nebu pod oblake bez ekonomskog obrazloženja, ali ako nastave ovako imaće revoluciju. Zapravo više ne mogu da nastave, ali ako probaju opet isto.

Ali cele industrijske grane su preko noći nestale i ko zna kad i koliko će da se oporave.
Nije sad mnogo bitno što je menadžment Boinga trpo pare u džepove buyback-ovima kad 137000 ljudi koji izdržavaju porodice zavise od te plate. Ali im definitivno ne treba dozvoliti da nastave sa time.
alselone alselone 07:27 18.03.2020

Re: Uh!

Ja bi prvu stvar (ponovo) zabranio, a ovo drugo bi ograničio komesarski na neki max odnos plate zaposlenog vs. kompenzacija executive management-a.

Ili prosto - ko primi državnu pomoć, ne može da isplaćuje bonuse. Pa mjkmu to ne može biti logičnije.

Veruem da i vi imate račun za bonuse koji se bazira na poslovanju prethodne godine. Ako je pretodna godina iskala da neko doturi šaku para, onda račun kaže da su bonusi nula.

Je l' kupio nešto onaj tvoj što je sve što ima prebacio u keš?
alselone alselone 07:29 18.03.2020

Re: Uh!

Ali cele industrijske grane su preko noći nestale i ko zna kad i koliko će da se oporave.
Nije sad mnogo bitno što je menadžment Boinga trpo pare u džepove buyback-ovima kad 137000 ljudi koji izdržavaju porodice zavise od te plate. Ali im definitivno ne treba dozvoliti da nastave sa time.


To je tačno. Mislim da je i ova naša industrija u velikom škripcu pošto se bazirala na dve stvari:
- višak para i vere da će sve biti super kod ljudi
- višak para kod investitora koji su ulagali

Ovo moje gde su projekti po 20, 30, 50 miliona, vrlo lako može da odluči da sačeka 3, 4 godine pa da vide šta će dalje.
maliperica maliperica 07:29 18.03.2020

Re: Uh!

bene_geserit
treba dati po 2000 i to mesečno

Sanders je nenadjebiv kada je to u pitanju.
Ali da ti pravo kažem, ekonomska situacija je katastrofa, tako da u ovakvoj krizi "svi smo mi pomalo socijalisti". Tako da mi ne bi smetalo čak i da urade slično ovome što Sanders kaže, mesečno i po porodici i ne ovima što i dalje imaju posao, i svakako po nekoj skali.
Bolje da daju pare ljudima, jbga inflacija sledi pa sledi, nego da sipaju pare u oporavak berze i razne metode prelivanja para iz budžeta u privatne džepove bogataša.

Eh, kad bi te poslušali.
Ali - ne !

Pare se daju vlasnicima kapitala.
Francuska je već izdvojila 45 milijardi.
Dakle, iz budžeta i džepova svih gradjana.

Hm...
Pričamo o virusu ?
bene_geserit bene_geserit 07:33 18.03.2020

Re: Uh!

Ili prosto - ko primi državnu pomoć, ne može da isplaćuje bonuse

To su već predlagali, Warren-ova baš danas. Istina ona je dodala još obilje komunističkih detalja, tipa predstavnici radnika u upravnom odboru, minimalna plata 15$ i sl.
bene_geserit bene_geserit 07:38 18.03.2020

Re: Uh!

Je l' kupio nešto onaj tvoj što je sve što ima prebacio u keš?

Nemam pojma, svi radimo od kuće, a tog samo kad naletimo jedan na drugog prozborimo koju. Te "ratne" profitere bih podelio u 3 kategorije:
1. ovi što preprodaju WC papir i sredstvo za dezinfekciju ruku, sirotinja, na njih se ne bi obazirao
2. ovakvi kao ovaj moj sa posla, bilo bi lepo da pukne u svojim šemama ali teško, ali takvih igrača srednje kategorije ima malo i nebitni su
3. big money koji od ovoga pravi profit na razno razne načine, e oni su ozbiljan problem
G.Cross G.Cross 07:46 18.03.2020

Re: Uh!

alselone
Nisam još, ali sam uveo sebi bar sat dnevno sunčanja, popodne kad je sunce slabije, odem u deo dvorišta gde me niko ne vidi i razgaćim se (zapravo suprotno od toga) i sunčam se, svež vazduh, milina.

Ja ću danas. Ima da zabodem na sred dvorišta sa laptopom, slušalicama i pistaćima, pa nek ide život.

Sviđa mi se ovaj rad od kuće, traje dosta kraće nego običan. To ne znači da varam. nego prosto kada izbaciš jutarnje razvlačenje (ustanem obično oko 6 a počinjem da radim od 8, razvozim decu, razvlačim se itd), komjuting tamo-vamo, zapravo mogu već u pola 3 biti "kod kuće", tj. slobodan.



Jedna od pozitivnih posledica svega ovoga može da bude da se postigne kritična masa ljudi koji razumeju da je vreme da se razmisli kako veliki i mali privredni sistemi mogu da budu mnogo efikasnije organizovani u 5G svetu.
bene_geserit bene_geserit 07:51 18.03.2020

Re: Uh!

Jedna od pozitivnih posledica svega ovoga

Dabre, može da ima dosta pozitivnih posledica, da smo kao vrsta pametni.
Ali da smo pametni, ne bi se ni zabili u ogromne gradove da živimo i gušimo se i prenosimo viruse jedni drugima.
alselone alselone 07:56 18.03.2020

Re: Uh!

Jedna od pozitivnih posledica svega ovoga može da bude da se postigne kritična masa ljudi koji razumeju da je vreme da se razmisli kako veliki i mali privredni sistemi mogu da budu mnogo efikasnije organizovani u 5G svetu.


EU pa čak i Srbija objavili su konkurse za povećavanje kolaboracije i daljinskog učenja kao i minimizacije štete od virusa. Ti konkursi koje objavljuje Fond za nauku Srbije su začuđujuće dobri.

Ko ima ideje može da aplicira i lova je velika. Samo Srbija daje do 60,000 evra za dobre projekte. EU daje mnogo više kroz Horizon 2020 program.
highshalfbooze highshalfbooze 07:58 18.03.2020

Re: Uh!

a_jovicic

Epi-krivi ima i na mojoj aplikaciji ... klik na klaster

https://covid19.epi-net.info/

E, dobra ti je aplikacija, posebno što može da se prati kretanje zaraze od 22. januara.

Miloš Obrenović je svojevremeno imao dobru aplikaciju, zvala se "Kontumac". Ovi naši nisu čuli za to.

alselone alselone 07:58 18.03.2020

Re: Uh!

tipa predstavnici radnika u upravnom odboru,


Genijalno, kako se toga nismo ranije setili.

Oh, wait.
highshalfbooze highshalfbooze 08:03 18.03.2020

Re: Uh!

alselone
tipa predstavnici radnika u upravnom odboru,


Genijalno, kako se toga nismo ranije setili.

Oh, wait.


Kad je frka, svi su komunisti
alselone alselone 08:11 18.03.2020

Re: Uh!

Kad je frka, svi su komunisti


Kad je teško Čović.
denovo denovo 08:14 18.03.2020

Re: Dragi Aureus

Sviđa mi se pravac tvog razmišljanja.


Normalno.


Pa to je fascinantno kako se ti Aureus dragi razmeš u sve od igle do lokomotive. Jaka ta mostarska gimnazija i školski programi iz doba druga Tite. Tada se ozbiljno učilo a ne ko danas preko mobitela.
Jesi li učestvovao nekad na nekom kvizu -milijunaš ili pRotera? Ako nisi trebao bi.

Bravo ti ga bravo Dragec. Avanti,samo avanti.
G.Cross G.Cross 08:18 18.03.2020

Re: Uh!

alselone
Jedna od pozitivnih posledica svega ovoga može da bude da se postigne kritična masa ljudi koji razumeju da je vreme da se razmisli kako veliki i mali privredni sistemi mogu da budu mnogo efikasnije organizovani u 5G svetu.


EU pa čak i Srbija objavili su konkurse za povećavanje kolaboracije i daljinskog učenja kao i minimizacije štete od virusa. Ti konkursi koje objavljuje Fond za nauku Srbije su začuđujuće dobri.

Ko ima ideje može da aplicira i lova je velika. Samo Srbija daje do 60,000 evra za dobre projekte. EU daje mnogo više kroz Horizon 2020 program.


Moj sin ima normalno sve školske časove svaki dan u svojoj sobi na Zoom platformi. Od 8:30 do 16:00. Samo zena i ja ne moramo da ga vozimo ujutro i popodne.

Čak i školsku majicu mora da nosi.

Ima i domaće zadatke koje je u do sada slao mailom.

Videćemo koliko dugo focus može da traje.

alselone alselone 08:21 18.03.2020

Re: Uh!

Moj sin ima normalno sve školske časove svaki dan u svojoj sobi na Zoom platformi. Od 8:30 do 16:00. Samo zena i ja ne moramo da ga vozimo ujutro i popodne.

Čak i školsku majicu mora da nosi.

Ima i domaće zadatke koje je u do sada slao mailom.

Videćemo koliko dugo focus može da traje.


To je super ali mora to bolje od Zoom-a. Alat WebEx od kog je kasnije nastao Zoom tako što se glavni tehnički čovek ocepio, nastao je 1995. i konceptualno se nije promenio od tada.

Ovde sada čekamo promenu kakva se desila prilikom prelaska Nokie na iPhone.
G.Cross G.Cross 08:24 18.03.2020

Re: Uh!

Ovde sada čekamo promenu kakva se desila l) prelaska Nokie na iPhone.


Najvažnija promena treba da se desi u našoj glavi.
alselone alselone 08:27 18.03.2020

Re: Uh!

Najvažnija promena treba da se desi u našoj glavi.


U to ime živeli.
niccolo niccolo 08:32 18.03.2020

Re: Uh!

Moj sin ima normalno sve školske časove svaki dan u svojoj sobi na Zoom platformi. Od 8:30 do 16:00. Samo zena i ja ne moramo da ga vozimo ujutro i popodne.

Jel ima još neko iskustvo sa časovima kod nas, moje kumče se žali da je mega glupo? Ne kažem da bih ja bolje, nego me čisto zanima na šta to liči.
alselone alselone 08:36 18.03.2020

Re: Uh!

Jel ima još neko iskustvo sa časovima kod nas, moje kumče se žali da je mega glupo? Ne kažem da bih ja bolje, nego me čisto zanima na šta to liči.


Moj sin je oduševljen!

Ali zašto. Radi za računarom što obožava (namestili smo mu EON u brauzeru), može da radi ritmom koji njemu odgovara i da se zeza premotavajući napred nazad, može da gleda časove za više razrede...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:44 18.03.2020

Re: Uh!

3. big money koji od ovoga pravi profit na razno razne načine, e oni su ozbiljan problem


Ако нису они и дигли целу фрку...
niccolo niccolo 09:22 18.03.2020

Re: Uh!

alselone
Jel ima još neko iskustvo sa časovima kod nas, moje kumče se žali da je mega glupo? Ne kažem da bih ja bolje, nego me čisto zanima na šta to liči.


Moj sin je oduševljen!

Ali zašto. Radi za računarom što obožava (namestili smo mu EON u brauzeru), može da radi ritmom koji njemu odgovara i da se zeza premotavajući napred nazad, može da gleda časove za više razrede...

Dobro, ovaj će 11 za tri nedelje, pa mu valjda nije zanimljivo. A i mislim da je mislio na tv predavanja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:25 18.03.2020

Re: Uh!

niccolo

Jel ima još neko iskustvo sa časovima kod nas, moje kumče se žali da je mega glupo? Ne kažem da bih ja bolje, nego me čisto zanima na šta to liči.


U principu, dobro je za lošije učenike. Za bolje je dosadno - ili lako - zavisi kako se pristupi. A šta je Zoom platforma?
gedza.73 gedza.73 10:44 18.03.2020

Re: Uh!

aureus
Pod kolikim su pritiskom ti ljudi u bolnici iz videa iznad. (I svi koji su u sličnoj situaciji sada.)

jes' je glupo citirati samog sebe...

ja... 12. mart
Iako se napolju po lokalnim novinama vesti malo ublažuju.
Čovek koji je prošle nedelje pričao kako nije strašno kaže kako su ga obukli kao svemirca u bolnici.
'Doktori i sestre padaju od posla. Reanimacija je puna pacijenata koji leže na stomaku prikačeni preko creva na uređaje sa kiseonikom. Kaže mi sestra kako su došli do trenutka kad ostavljaju pacijenta da se njegov organizam ili izbori ili da umre'

'Biće strašno kad ovo prođe. Ionako smo bili u krizi'

mesan mesan 10:55 18.03.2020

Re: Uh!

alselone
Super je aplikacija. Najbolje mi je ono kako možeš da menjaš istorijski.


Odlična aplikacija, svaka čast.
Samo se vidi da si vojnik a ne dizajner, boje su ti uklopljene kao u mađarskom butiku 1984. :) Uzmi jednog dizajnera da ti to poslaže, možda odletiš planetarno, ili kako se to danas kaže - postaneš viralan.

Odličan sajt zaista, pole prve dezorijentacije neonskim bojama i nevidljivim granicama no ozbiljno svaka čast!
Ja bih jedino voleo logaritamsku skalu, tj. opciju log-lin grafika, koju nisam našao.
No, opet, svaka (institucija) ti dala (podatke)
a_jovicic a_jovicic 10:58 18.03.2020

Re: Uh!

alselone
Odlična aplikacija, svaka čast.
Samo se vidi da si vojnik a ne dizajner, boje su ti uklopljene kao u mađarskom butiku 1984. :) Uzmi jednog dizajnera da ti to poslaže, možda odletiš planetarno, ili kako se to danas kaže - postaneš viralan.

Šminku ostavljam onima sa Johns Hopkins univerziteta

Nije ni namenjena za opsenu nego da pruži što više epidemioloških informacija. Boje su šarene zato što nije baš jednostavno izabrati paletu za heat mapu a da može lepo da legne na kartografsku podlogu (koju u principu ne kontrolišeš) ... no postoje 2 palete ... za mračni "operativni centar" i za svetlo korišćenje "na terenu". Boje na grafikonima su birane "ziheraški" ... da se što lakše razlikuju jedna od druge a i da se relativno dobro "podnose" na raznim monitorima, kolor-šemama i slično. Poenta komandno-informacionih sistema je u sprečavanju pogrešnog tumačenja kolor-ključeva a ne u lepoti. Da ... aplikacija je pravljena za "vojničke" potrebe ... za manekenske je prepuštam drugima (svakako je kod na izvol'te pa svako može da me "plagira" ... i licenca je primerena tome)
mesan mesan 11:06 18.03.2020

Re: Uh!

bene_geserit
to je mila majka u odnosu na par miliona u istom trenutku

Pa ne znam da li zemlja sa brojem stanovnika kao Italija i teoretski može da ima toliko obolelih u jednom trenutku.

Nego jel zna neko, jel su Francuzi prestali da se ljube ujutru kad dođu na posao ?


Pariz:
- U ponedeljak još bili piknici po parkovima.
- Danas prilično pusto, ljudi prelaze ulicu ili izlaze na put 10 metara pre susreta na uzanom trotoaru. (Mali procenat se širi po trotoaru i čačka nos.)
- Najviše šetača pasa i džogera, pa poneko sa malim detetom.
- Nijedan jedini policajac (u uniformi) na prepešačnih 7km.
- U skoro svim (ali ne svim) radnjama prodavci imaju maske, rukavice i neki alkohol.
- Radnje krcate, osim naravno alkoholnih stvari, maski i rukavica, a toalet papir fluktuira. Nema guranja, redovi najviše 20 ljudi van radnje, svako na po metar.
- Pijace (male) su otvorene, ali kao obala slonovače: niko nema nikakvu zaštitu, samo penzosi pipaju voće...
a_jovicic a_jovicic 11:11 18.03.2020

Re: Uh!

bene_geserit
svi se nadaju da je dostignut vrh epidemijskog talasa.

Po broju slučajeva vs. broj dana od 100-tog potvrđenog zaraženog ili po broju mrtvih vs. broj dana od 10-tog mrtvog:

...

Nadajmo se da kod Italijana dostignut vrh talasa, ali da li će i koliko brzo krenuti da pada na dole ? Koliko njihov zdravstveni sistem može da izdrži ovako ?

Po broju slučajeva ... mrtvi svakako kasne nedelju-dve u odnosu na vreme laboratorijske potvrde. A i sama prijava kasni par dana posle pojave simptoma. Za pravu epi-krivu bi trebalo znati vreme pojave simptoma a ne vreme prijave (tj. lab. potvrde). To znaju epidemiolozi koji su "obradili" obolelog ali se linijske liste ne iznose u javnost (morale bi da budu anonimizovane a to je samo još dodatan posao) a u principu javnosti nešto puno i ne znači ta razlika. Otud može i da nastane zabuna što je nešto danas "n" a sutra "n"x3% (nisu današnji to dobili od onih jučerašnjih ... i jedni i drugi su to "zakačili" još pre nedelju-dve od nekih drugih. Korisniji pokazatelj je period dupliranja (posle koliko dana "n" postane "n"x2)

Ni jedan zdravstveni sistem ovo neće moći da izdrži. Samo je pitanje koliko će gadnih odluka morati da bude donešeno. Vrlo se brinem za zdravstvene radnike. Ne da li će da se zaraze ili ne (biće i toga ... zbog premora lako dodje do trenutka nepažnje). Više me brine kako će psihički da podnesu sve ovo tokom same epidemije ali i kada sve prodje. Post-traumatski sindrom će im verovatno biti "k'o dobar dan". Vojni hirurzi se npr. za takve stvari drill-uju (na bojnom polju se prvo spašava onaj ko ima najviše šanse da preživi ... dobro de ... i ako je general). "Civili" nisu za to spremani ... a svakako ih i bez ove situacije imamo premalo.
Atomski mrav Atomski mrav 12:59 18.03.2020

Re: Uh!

Ali da ti pravo kažem, ekonomska situacija je katastrofa, tako da u ovakvoj krizi "svi smo mi pomalo socijalisti".


I svi su ateisti do prve turbulencije u avionu.
Atomski mrav Atomski mrav 13:00 18.03.2020

Re: Uh!

alselone
tipa predstavnici radnika u upravnom odboru,


Genijalno, kako se toga nismo ranije setili.

Oh, wait.


Ovo je čest slučaj u "zemljama razvijene socijaldemokratije".
docsumann docsumann 13:58 18.03.2020

Re: Uh!

To je tačno. Mislim da je i ova naša industrija u velikom škripcu pošto se bazirala na dve stvari:
- višak para i vere da će sve biti super kod ljudi
- višak para kod investitora koji su ulagali


sjećam se kad je izbila globalna ekonomska kriza 2008. tad sam radio u kanadskoj firmi za dizajniranje jahti, čamaca i radnih brodova. spominjao sam to svojevremeno na blogu.
iako nam se biro fizički nalazio u Herceg Novom, maltene sve mušterije su nam bile sa sjeverno američkog kontinenta, plus neki novopečeni bogataši iz Kine.
uglavnom 70% projekata su bili mega jahte, luksuzne jedrelice i sl. teški luksuz, odnosno ono čega se ljuzdi prvo odriču u krizna vremena.
za samo par mjeseci po izbijanju krize biro je zatvoren, tačno pred novu 2009. iako smo donedavno bili zatrpani sa narudžbama i započetim projektima.
to mi je bilo prvi put da tako direktno i ekpresno osjetim njen udar, u punoj snazi.

to tada, a i poslije toga (2010 sam se vratio u brodogradilište koje je još osjećalo posljedice recesije na pomorstvo i brodogradnju/brodoremont) kriza je do mene uglavnom dospjevala sa zakašnjenjem, i više posredno nego izravno

sad sam opet u industriji koja lako može da krahira pod koronom, ako se stanje oduži.
namjeravao sam da s ovim talijancima ostanem na još nekom projektu u CG. prilično su fer prema zaposlenima, pogotovo u odnosu na domaće firme.

tako da ko zna na kom će me "pustom ostrvu" ova oluja izbaciti...plivati sam naučio pod stare dane
docsumann docsumann 14:04 18.03.2020

Re: Uh!

samo penzosi pipaju voće...


od pipanja nema salameta
docsumann docsumann 14:20 18.03.2020

Re: Uh!

alselone
Jel ima još neko iskustvo sa časovima kod nas, moje kumče se žali da je mega glupo? Ne kažem da bih ja bolje, nego me čisto zanima na šta to liči.


Moj sin je oduševljen!

Ali zašto. Radi za računarom što obožava (namestili smo mu EON u brauzeru), može da radi ritmom koji njemu odgovara i da se zeza premotavajući napred nazad, može da gleda časove za više razrede...


meni je zaličilo da bi usred ove nevolje, što će reći sasvim slučajno i iz nužde, mogli otkriti sve benefite on lajn učenja.
prije svega, ovako svi učenici imaju na rspolaganju izabranog (ponajboljeg) pedagoga, što u mnogim školama nije slučaj, bar ne iz svakog predmeta.
drugo, što spomenu als - rew/fwd premotavanje, vizuelna prezenzacija, linkovi, fusnote... to je pravo bogatsvo dodatnih sadržaja i informacija koji se na klasičnom času teško mogu prezentovati.
još ako se uvede neki način provjere prisustva učenika s druge strane ekrana (ili bar da je u toku dana odgledao sadržaj...)

novim generacijama je takav vid komunikacije daleko bliži i prirodniji nego nama koji smo odrastali uz crtani u 7 i 15, žmurke i između-dvije vatre, lastiša i fudbala sa nevirtuelnom loptom.
mirelarado mirelarado 14:37 18.03.2020

Re: Uh!

meni je zaličilo da bi usred ove nevolje, što će reći sasvim slučajno i iz nužde, mogli da otkrijemo sve benefite on lajn učenja.
prije svega, ovako svi učenici imaju na rspolaganju izabranog (ponajboljeg) pedagoga, što u mnogim školama nije slučaj, bar ne iz svakog predmeta.
drugo, što spomenu als - rew/fwd premotavanje, vizuelna prezenzacija, linkovi, fusnote... to je pravo bogatsvo dodatnih sadržaja i informacija koji se na klasičnom času teško mogu prezentovati.
još ako se uvede neki način provjere prisustva učenika s druge strane ekrana (ili bar da je u toku dana odgledao sadržaj...)


Tačno, ima mnogo prednosti. Ovih dana i meni je zabavno jer otkrivam kakvih sve didaktičkih pristupa učenju stranih jezika ima na mreži.

Ipak, za mlađe uzraste, đavo je i u socijalizaciji.
docsumann docsumann 14:42 18.03.2020

Re: Uh!

mirelarado
meni je zaličilo da bi usred ove nevolje, što će reći sasvim slučajno i iz nužde, mogli da otkrijemo sve benefite on lajn učenja.
prije svega, ovako svi učenici imaju na rspolaganju izabranog (ponajboljeg) pedagoga, što u mnogim školama nije slučaj, bar ne iz svakog predmeta.
drugo, što spomenu als - rew/fwd premotavanje, vizuelna prezenzacija, linkovi, fusnote... to je pravo bogatsvo dodatnih sadržaja i informacija koji se na klasičnom času teško mogu prezentovati.
još ako se uvede neki način provjere prisustva učenika s druge strane ekrana (ili bar da je u toku dana odgledao sadržaj...)


Tačno, ima mnogo prednosti. Ovih dana i meni je zabavno jer otkrivam kakvih sve didaktičkih pristupa učenju stranih jezika ia na mreži.

Ipak, za mlađe uzraste, đavo je i u socijalizaciji.


za to ostaje nastava iz prakse
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:00 18.03.2020

Re: Uh!

docsumann

sjećam se kad je izbila globalna ekonomska kriza 2008. tad sam radio u kanadskoj firmi za dizajniranje jahti, čamaca i radnih brodova. spominjao sam to svojevremeno na blogu.
iako nam se biro fizički nalazio u Herceg Novom, maltene sve mušterije su nam bile sa sjeverno američkog kontinenta, plus neki novopečeni bogataši iz Kine.
uglavnom 70% projekata su bili mega jahte, luksuzne jedrelice i sl. teški luksuz, odnosno ono čega se ljuzdi prvo odriču u krizna vremena.
za samo par mjeseci po izbijanju krize biro je zatvoren, tačno pred novu 2009.
iako smo bili zatrpani sa narudžbama i započetim projektima.
to mi je bilo prvi put da tako direktno i ekpresno osjetim njen udar, u punoj snazi.

to tada, a i poslije toga (2010 sam se vratio u brodogradilište koje je još osjećalo posljedice recesije na pomorstvo i brodogradnju/brodoremont) kriza je do mene uglavnom dospjevala sa zakašnjenjem, i više posredno nego izravno

sad sam opet u industriji koja lako može da krahira pod koronom, ako se stanje oduži.
namjeravao sam da s ovim talijancima ostanem na još nekom projektu u CG. prilično su fer prema zaposlenima, pogotovo u odnosu na domaće firme.

tako da ko zna na kom će me "pustom ostrvu" ova oluja izbaciti...plivati sam naučio pod stare dane


taman htjedoh da kažem da se nadam da sad radiš u nekoj manje procikličnoj branši kad pročitah drugi dio posta..
po dosadašnjem razvoju događaja ove je gore od 2009.
e sad je olakotna okolnost što imamo svježu uspomenu na ono pa ima volje da se pare sad usmjere mnogo brže na mjesta gdje trebaju (a najslabija karika su firme pred bankrotom i socijalno ugrožene porodice)..
tako da je do nas..
i Srbija ovaj put ima solidne osnove da prebrodi krizu kudikamo bolje nego prošli put..
ali incijalni udar je veći i to znatno veći... zavisno od toga šta gledaš od jednako grozan do tri puta gori..
aureus aureus 19:14 18.03.2020

Re: Uh!

a_jovicic
Da ... svi se nadaju da je dostignut vrh epidemijskog talasa. Medjutim svakog dana 3000 novih slučajeva nije malo.

4207 novozaraženih danas, uz 475 umrlih.

U Njemačkoj do sada 2960 novozaraženih, a u Španiji 2920.
a_jovicic a_jovicic 21:54 18.03.2020

Re: Uh!

aureus
a_jovicic
Da ... svi se nadaju da je dostignut vrh epidemijskog talasa. Medjutim svakog dana 3000 novih slučajeva nije malo.

4207 novozaraženih danas, uz 475 umrlih.

U Njemačkoj do sada 2960 novozaraženih, a u Španiji 2920.

Vidim ... "stativa" ... izgleda da ni u Italiji još uvek nije udario u plafon
aureus aureus 22:02 18.03.2020

Re: Uh!

a_jovicic
aureus
a_jovicic
Da ... svi se nadaju da je dostignut vrh epidemijskog talasa. Medjutim svakog dana 3000 novih slučajeva nije malo.

4207 novozaraženih danas, uz 475 umrlih.

U Njemačkoj do sada 2960 novozaraženih, a u Španiji 2920.

Vidim ... "stativa" ... izgleda da ni u Italiji još uvek nije udario u plafon

Isto sam pomislio.
Ali taj broj može biti i posljedica nekih stvari kao što je kasniji dolazak nekih prethodno obavljenih testova, može sadržavati jedan dio rezultata od prethodnog dana koji nije unijet dan ranije itd. Jer rezultati dolaze iz cijele Italije.

A isto tako može biti zaista onaj poslednji peak prije pada.

U svakom slučaju rast u broju ukupno zaraženih je 13,5 posto i već nekoliko dana vrzma se između 12 i 15. To još uvijek nije dobro, ali je bolje nego u vrijeme kad je dnevni rast iznosio po 30-40 posto, što se sad dešava Njemačkoj, Španiji, Austriji...
denovo denovo 22:35 18.03.2020

Re: Uh!

Pariz:
- U ponedeljak još bili piknici po parkovima.
- Danas prilično pusto, ljudi prelaze ulicu ili izlaze na put 10 metara pre susreta na uzanom trotoaru. (Mali procenat se širi po trotoaru i čačka nos.)
- Najviše šetača pasa i džogera, pa poneko sa malim detetom.
- Nijedan jedini policajac (u uniformi) na prepešačnih 7km.
- U skoro svim (ali ne svim) radnjama prodavci imaju maske, rukavice i neki alkohol.
- Radnje krcate, osim naravno alkoholnih stvari, maski i rukavica, a toalet papir fluktuira. Nema guranja, redovi najviše 20 ljudi van radnje, svako na po metar.
- Pijace (male) su otvorene, ali kao obala slonovače: niko nema nikakvu zaštitu, samo penzosi pipaju voće...


France
All Regions
Total Confirmed Cases
9,134
Active cases
8,268
Recovered cases
602
Fatal cases
264


https://www.bing.com/covid


Srbija u okviru mogućeg,realnog,zatečenog, ,,mentalitetnog,, i kako god hoćete za sada vuče prave poteze
Rezultati će se naslutiti već za 2 nedelje a onda komentarišite.
Pustite ljude da rade svoj posao.

Policijski čas - pravo rešenje u ovom trenutku (jedno od mnogih).
aureus aureus 22:53 18.03.2020

Re: Uh!

denovo
Srbija u okviru mogućeg,realnog,zatečenog, ,,mentalitetnog,, i kako god hoćete za sada vuče prave poteze

Misliš, prvo šalje ljude u šoping u zaraženo područje a onda im ne dozvoljava da izlaze od osam naveče do pet ujutru dok se penzioneri raspravljaju sa ukućanima ko je šta čuo - da l' se ide u zatvor il' se ne ide ko izađe napolje.

Pa ima smisla, ima.
Ko je kriv ljudima što su povjerovali da se ovdje stvarno radi o najsmješnijem virusu u istoriji. Kako nadležni mogu da budu odgovorni za svoje izjave? Ne mogu, brate, nemojmo previše očekivati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:09 18.03.2020

Re: Uh!

Misliš, prvo šalje ljude u šoping u zaraženo područje a onda im ne dozvoljava da izlaze od osam naveče do pet ujutru dok se penzioneri raspravljaju sa ukućanima ko je šta čuo - da l' se ide u zatvor il' se ne ide ko izađe napolje.

Pa ima smisla, ima.
Ko je kriv ljudima što su povjerovali da se ovdje stvarno radi o najsmješnijem virusu u istoriji. Kako nadležni mogu da budu odgovorni za svoje izjave? Ne mogu, brate, nemojmo previše očekivati.


Jesi li osmislio način da je pljuneš, da olakšaš sebi dušu? :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 23:12 18.03.2020

Re: Uh!

aureus
a_jovicic
Da ... svi se nadaju da je dostignut vrh epidemijskog talasa. Medjutim svakog dana 3000 novih slučajeva nije malo.

4207 novozaraženih danas, uz 475 umrlih.

U Njemačkoj do sada 2960 novozaraženih, a u Španiji 2920.


A vidi, Nemacka bez obzira na rast zarazenih od pocetka pa do danas ima jako nizak broj (kad moram tako da se izrazim) preminulih i onih u kriticnom stanju.

A pored sasvim labavih mera, za razliku od Nemacke, tako isto i VB.

Danska skoro da i nema 'problem', i jos po neke.

aureus aureus 23:21 18.03.2020

Re: Uh!

apacherosepeacock
aureus
a_jovicic
Da ... svi se nadaju da je dostignut vrh epidemijskog talasa. Medjutim svakog dana 3000 novih slučajeva nije malo.

4207 novozaraženih danas, uz 475 umrlih.

U Njemačkoj do sada 2960 novozaraženih, a u Španiji 2920.


A vidi, Nemacka bez obzira na rast zarazenih od pocetka ima jako nizak broj (kad moram tako da se izrazim) preminulih.

A pored sasvim labavih mera, za razliku od Nemacke, tako isto i VB.

Danska skoro da i nema 'problem', i jos po neke.


Njemačka ima najviše kreveta za intenzivnu njegu na 100 hiljada stanovnika u Evropi. I skoro svi su opremljeni respiratorima.
Kad su u pitanju respiratori imauu ih 25 hiljada, dok Francuzi i Britanci imaju po pet hiljada a Italijani tri hiljade.
Za zdravstvo odvajaju ogromne svote novca, što pokazuje recimo neki prosječan radnički payslip.
Uz to, u Libeku imaju i jednog od najvećih svjetskih proizvođača respiratora a i od jednog švedskog proizvođača su naručili 10 hiljada u narednih godinu dana.
denovo denovo 23:21 18.03.2020

Re: Uh!

Misliš, prvo šalje ljude u šoping u zaraženo područje a onda im ne dozvoljava da izlaze od osam naveče do pet ujutru


Ne kenjaj više sa tvojom salonskom demagogijom.
Nestorović je omanuo što je pokušao da relaksira ,,pučanstvo,, na način koji se ni meni ne sviđa (i ne samo on) a i nije mu zameriti jer je mator i generacijski vrlo udaljen što ne umanjuje njegovo znanje i iskustvo a nadasve dobre namere. A ko je savršen?

I nisi na prvoj borbenoj liniji a ni u struci da bi sebi dao za pravo da pljuješ iz toplog doma za tastaturom kao i većina ovde ne sagledavajući celinu svega sa čime se suočava i rešava na terenu u hodu zahvaljujući višedecenijskom ,,nenasleđu,,

Ko je od Miloševića do danas pokušao da okreči infektivnu kliniku u Beogradu bilo bi pravo pitanje za neku ozbiljniju polemiku ali svakako ne u ovom trenutku ,,dok nam kuća gori,, Sad se gasi buraz kako se može i sa čim se može ili odosmo......

aureus aureus 23:23 18.03.2020

Re: Uh!

hoochie coochie man


Jesi li osmislio način da je pljuneš, da olakšaš sebi dušu? :)

Mislim da je bolje da se ovog puta nisi javljao, ali ako si morao, eto, nastavićeš sam.
apacherosepeacock apacherosepeacock 23:24 18.03.2020

Re: Uh!

aureus
apacherosepeacock
aureus
a_jovicic
Da ... svi se nadaju da je dostignut vrh epidemijskog talasa. Medjutim svakog dana 3000 novih slučajeva nije malo.

4207 novozaraženih danas, uz 475 umrlih.

U Njemačkoj do sada 2960 novozaraženih, a u Španiji 2920.


A vidi, Nemacka bez obzira na rast zarazenih od pocetka ima jako nizak broj (kad moram tako da se izrazim) preminulih.

A pored sasvim labavih mera, za razliku od Nemacke, tako isto i VB.

Danska skoro da i nema 'problem', i jos po neke.


Njemačka ima najviše kreveta za intenzivnu njegu na 100 hiljada stanovnika u Evropi. I skoro svi su opremljeni respiratorima.
Kad su u pitanju respiratori imauu ih 25 hiljada, dok Francuzi i Britanci imaju po pet hiljada a Italijani tri hiljade.
Za zdravstvo odvajaju ogromne svote novca, što pokazuje recimo neki prosječan radnički payslip.
Uz to, u Libeku imaju i jednog od najvećih svjetskih proizvođača respiratora a i od jednog švedskog proizvođača su naručili 10 hiljada u narednih godinu dana.


Znam, naravno da je opremljenost tu od presudnog znacaja svaka cast Nemackoj no i neozbiljna (sa merama) VB ne prolazi lose u poredjenju s drugima.
aureus aureus 23:26 18.03.2020

Re: Uh!

Nestorović je omanuo što je pokušao da relaksira ,,pučanstvo,, na način koji mu i ja zameram (i ne samo on) a i nije mu zameriti jer je mator i generacijski vrlo udaljen što ne umanjuje njegovo znanje i iskustvo a nadasve dobre namere.. A ko je savršen?

Nesretnik je omanuo.
Šta ćeš kad je nesavršen, je l' tako?
iz toplog doma za tastaturom

Sa čajem od kamilice.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:28 18.03.2020

Re: Uh!

aureus
hoochie coochie man


Jesi li osmislio način da je pljuneš, da olakšaš sebi dušu? :)

Mislim da je bolje da se ovog puta nisi javljao, ali ako si morao, eto, nastavićeš sam.


Što, nisam ti valjda okrnjio zadovoljstvo?
Ma nek si ti uradio to što si morao :)
denovo denovo 23:31 18.03.2020

Re: Uh!

Sa čajem od kamilice.


I ,,velikom ljubavi prema domovini,,.
aureus aureus 23:32 18.03.2020

Re: Uh!


Znam, naravno da je opremljenost tu od presudnog znacaja svaka cast Nemackoj no i neozbiljna (sa merama) VB ne prolazi lose u poredjenju s drugima.

Pa, danas su i oni prošli loše. Rast novozaraženih za trećinu, sa dvije hiljade na dvije hiljade i šesto. Uz 33 mrtvih (pomenuta Njemačka ima 28 za sve ovo vrijeme.)

Boris Džonson mi je zadnjih nedelja djelovao kao čovjek koji gleda kako da ekonomska šteta bude što manja.
Nedavno je primio u svoj kabinet ženu iz, čini mi se, ministarstva zdravlja i "intervjuisao je". Jedan od zaključaka tog "intervjua" je bio - pravovremenost je od presudnog značaja, ne smije se sa mjerama ni zakasniti ni požuriti.
a_jovicic a_jovicic 23:40 18.03.2020

Re: Uh!

aureus
Boris Džonson mi je zadnjih nedelja djelovao kao čovjek koji gleda kako da ekonomska šteta bude što manja.
Nedavno je primio u svoj kabinet ženu iz, čini mi se, ministarstva zdravlja i "intervjuisao je". Jedan od zaključaka tog "intervjua" je bio - pravovremenost je od presudnog značaja, ne smije se sa mjerama ni zakasniti ni požuriti.

Ajd' kad' ste već navalili da otkrijem "državnu tajnu". Upozorenje! Nije za one sa slabijim živcima!

Impact of non-pharmaceutical interventions (NPIs) to reduce COVID-19 mortality and healthcare demand
apacherosepeacock apacherosepeacock 23:48 18.03.2020

Re: Uh!

aureus

Znam, naravno da je opremljenost tu od presudnog znacaja svaka cast Nemackoj no i neozbiljna (sa merama) VB ne prolazi lose u poredjenju s drugima.

Pa, danas su i oni prošli loše. Rast novozaraženih za trećinu, sa dvije hiljade na dvije hiljade i šesto. Uz 33 mrtvih (pomenuta Njemačka ima 28 za sve ovo vrijeme.)

Boris Džonson mi je zadnjih nedelja djelovao kao čovjek koji gleda kako da ekonomska šteta bude što manja.
Nedavno je primio u svoj kabinet ženu iz, čini mi se, ministarstva zdravlja i "intervjuisao je". Jedan od zaključaka tog "intervjua" je bio - pravovremenost je od presudnog značaja, ne smije se sa mjerama ni zakasniti ni požuriti.


Pratimo isti sajt, znam, opet na mnogoljudnu naciju(je), VB, Nemacka, SAD, ove cifre nisu katastrofa uopste. Uzevsi u obzir situaciju i pocetak u Evropi/SAD od pre mesec i nesto dana..
aureus aureus 23:56 18.03.2020

Re: Uh!

a_jovicic

Impact of non-pharmaceutical interventions (NPIs) to reduce COVID-19 mortality and healthcare demand

20 strana...

Sreća pa ima siže.

Činjenica je da mnoge zemlje postupaju slično, ali ne potpuno isto, a isto tako neke sprovode svoju politiku spram ove pandemije i njenih efekata na javno zdravlje i na ekonomiju.

Zato kad jednom ovo čudo prođe, imaćemo enormnu kolekciju različitih iskustava, pa ćemo moći da analiziramo šta djeluje u ovakvim situacijama i s kojim uspjehom, a šta vodi u nepotrebnu katastrofu.

Samo da ne potraje.
aureus aureus 00:09 19.03.2020

Re: Uh!

opet na mnogoljudnu naciju(je), VB, Nemacka, SAD, ove cifre nisu katastrofa uopste.

Pa nisu. Ako sada ukrotimo ovaj talas.
Ako recimo, do kraja marta sve bitne zemlje dožive vrh epidemijskog talasa a do kraja aprila uguše ga skoro potpuno (na svojoj teritoriji).
Onda ćemo moći da sjednemo, obrišemo znoj sa čela i porazmislimo u kojem režimu ćemo dalje da živimo, oporavljajući ekonomiju i odbijajući talasiće lokalnih epidemija koje će vjerovatno da se pojavljuju dok ne budemo imali, na primjer, vakcinu. Jer teško da ćemo u potpunosti ugušiti virus.

E onda će mnogi da šilje olovku i pišu kako sve ovo nije bilo ništa i kako je naposlijetku broj preminulih bio jednak broju preminulih od sezonskog gripa.
Kao da su se zbog sezonskog gripa čitave države stavljale u karantin, prekidao skoro kompletan međunarodni avio-saobraćaj, zatvarale granice prema svim komšijama, a blogeri na Blogu B92 bili vidljivo na putu da pošašave.

No, prvo moramo da dobijemo ovu bitku.
angie01 angie01 00:16 19.03.2020

Re:vojska i pomoc gradjanima,

https://twitter.com/i/status/1240297751906312193

vojska u Spaniji,( otvorite link)



i nasa vojska na aerodromu
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:21 19.03.2020

Re: Re:vojska i pomoc gradjanima,

i nasa vojska na aerodromu


Meni na ovoj slici smetaju samo ove smešne maskice.
Ili ništa ili prave vojničke zaštitne maske.

apacherosepeacock apacherosepeacock 00:24 19.03.2020

Re: Uh!

aureus
opet na mnogoljudnu naciju(je), VB, Nemacka, SAD, ove cifre nisu katastrofa uopste.

Pa nisu. Ako sada ukrotimo ovaj talas.
Ako recimo, do kraja marta sve bitne zemlje dožive vrh epidemijskog talasa a do kraja aprila uguše ga skoro potpuno (na svojoj teritoriji).
Onda ćemo moći da sjednemo, obrišemo znoj sa čela i porazmislimo u kojem režimu ćemo dalje da živimo, oporavljajući ekonomiju i odbijajući talasiće lokalnih epidemija koje će vjerovatno da se pojavljuju dok ne budemo imali, na primjer, vakcinu. Jer teško da ćemo u potpunosti ugušiti virus.

E onda će mnogi da šilje olovku i pišu kako sve ovo nije ništa i kako je broj preminulih jednak broju preminulih od sezonskog gripa.
Kao da su se zbog sezonskog gripa čitave države stavljale u karantin, prekidao skoro kompletan međunarodni avio-saobraćaj, zatvarale granice prema svim komšijama, a blogeri na Blogu B92 bili vidljivo na putu da pošašave.

No, prvo moramo da dobijemo ovu bitku.


Ma to je sve ok, nego htela sam da napravim neku paralelu jer trenutno ove spomenute nisu ni izbliza popunile kapacitete koje imaju i kad pogledas procenat zarazenih, preminulih i u kriticnom stanju Nemacka, VB, SAD imaju ispod 1% zrtaba dok Holandija je sa 1% tu negde u pocetku sada skocila na 2,5% preminulih i kriticno, pa Francuska, Spanija hita ka italijanskim ciframa itd.

Znaci ima mesta u bolnicama za one ugrozene nisu u stadijumu biranja koga ce na aparate a koga ne a opet vidimo veliku nesrazmeru u procentima preminulih i kriticno.

Za Holandiju rekose da je godiste preminulih izmedju 63 i 95.

Znaci u cemu se sastoje varijacije u procentima medju ovim drzavama?


a_jovicic a_jovicic 00:33 19.03.2020

Re: Uh!

denovo
Nestorović je omanuo što je pokušao da relaksira ,,pučanstvo,, na način koji se ni meni ne sviđa (i ne samo on) a i nije mu zameriti jer je mator i generacijski vrlo udaljen što ne umanjuje njegovo znanje i iskustvo a nadasve dobre namere. A ko je savršen?

1. Nestorović nije smeo ni da bude na onoj nesrećnoj KZN. Već duže vreme svojim medijskim nastupima pravi haos i zagorčava život svojim kolegama (radi slične stvari kao i Dana ... bavi se drugim specijalnostima o kojima zna koliko i bilo koji lekar opšte prakse, umesto da se drži svojih u kojima je dobar)

2. KZN je napravila sledeći haos ... Narod je bio u blago-anksioznom stanju po pitanju nadolazeće epidemije a oni su ga "anestezirali" pošalicama o "šopingu u Milanu" ... posle nekog vremena je "anestezija" prošla a da oni nisu ni počeli "operaciju" ... i hebiga ... krenula je panika. Onda su shvatili da je vrag odneo šalu i refleksno aktivirali plan (tj. "vlažne snove" velikog vodje) i proglasili vanredno stanje (usput malo "zaobilazeći" Ustav time što su prvo zabranili okupljanje u grupama većim od 100 i praktično ukinuli Skupštinu ... nije da bi i od nje bilo neke vajde ... trošili bi samo struju na zvonce) ... pri čemu za to nije bilo nikakvog razloga JER ...

3. Po Zakonu o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti, mogli su da proglase epidemiju zarazne bolesti od većeg epidemiološkog značaja i onda po članovima 52 i 53 praktično uvede identične mere koji oni upravo uvode vanrednim stanjem. Ali avaj, za proglašenje epidemije je dovoljan "običan" ministar zdravlja ... član 6 ... i nema nikakvog dramoseranja ministra-vojnih-dela i vrhovnog-mu-komandanta. "Vladalac" je praktično fintom ima-vas-više-od-100 uveo 15-tomartovsku diktaturu umesto da se primeni zakon koji za ove svrhe postoji (BTW ... nisam siguran da su oni još uvek uopšte i proglasili epidemiju)

4. Izgubili su dragoceno vreme da postepeno pripreme stanovništvo za ove mere, koje su operativno aktivirane pre planiranog trenutka zato što je prošlog vikenda došlo do masovnog priliva naših gradjana na privremenom radu u zapadnim zemljama koji su tamo zbog mera koje su uvele vlade tih država, ili ostali bez posla ili procenili da su im sa uštedjevinom koju imaju bolje šanse da krizu preguraju ovde nego tamo.

5. Panično "prepisujući bez razumevanja" su strpali penzionere u "zlatni kavez" pri čemu nisu iskomunicirali sa populacijom da oni nisu glavni faktor u širenju bolesti (njihov socijalni život se svodi na par kontakata) i izazvali agresivno ponašanje okruženja prema ovoj grupi. Penzioneri jesu najugroženija grupacija ali ne doprinose značajno širenju.

6. Nesposobni da na bilo koji drugi način osim dramoseravim-ozbiljnim-obraćanjima-oca-nacije, nisu uspostavili kontakt sa grupacijom koja dominantno utiče na prenos bolesti, mladima koji su društveno najaktivniji (a koje baš zabole da gledaju vrhovnog-komandanta pošto su vojsku gledali samo na filmu). Imali su ceo "arsenal" medijske pripreme ove grupe ... od "Farmi", "Parova" i ostalih gadosti koje prati jedan deo te grupacije pa do kojekavih "Baka-prasića", "Instagram-snajki" i ostalih "mekih" načina "obrade" ostatka grupacije ... da im prenesu poruku kako je vrlo bitno da se jedno vreme uzdrže od druženja zato što "čak i ako ne budete ozbiljno bolesni, u bolnici nema WiFi-a pa ćete 'umreti' bez Instagrama-Twittera-Facebooka"

7. O "dugim cevima" na ulici ... uh ... opet "prepisivanje" od Francuza i Italijana pri čemu osim manekenisanja to na našim ulicama ne služi ničemu. Generacije Titovih omladinaca su već obradjene govorom vrhovnog-komandanta a Titovi pioniri su dovoljno nahebali tokom ratova 90-tih da im se baš nešto hebe za manekene po ulicama i njihove duge cevi. Na mladje to tek nema uticaja osim na onu dogodine-u-Prizrenu-ekipu koja se verovatno sad zavukla u mišje rupe ... ne zbog vojske nego zbog frke (inače su poznati po "velikoj" hrabrosti ali samo kad su u velikim grupama ... a hebiga ... masovna okupljanja zabranjena)

8. Ako vojsku za nešto treba koristiti, onda je to za logističku podršku ... ako je uopšte više ima. Čuh nedavno da više ne postoje vojne kuhinje ... rasprodala ih ekipa. Bićemo srećni ako nisu pokrali i ratne rezerve SDO, pošto ako ovo potraje a u*eru i proizvodnju hrane, neće imati gde da pobegnu svojim avionima-kamionima pošto će i kompletan vazdušni prostor i sve kopnene granice biti hermetički zatvorene pa će im se onda gladni narod naspominjati bliže i dalje rodbine a oni oboleli od blažih oblika, napljuvati u lice.

Zaključak: Nisam ovaj blog stavio zbog "vlažnog sna" vrhovnog-mu-WooLeen-ovog-komandanta nego da ljudi shvate koliko je bitno da uspore prenos ove boleštine zato što od genijalaca na vlasti ništa inteligentno ne možemo da očekujemo kada stvari postanu baš, baš, baš gadne.

Jedino što korisno u ovom trenutku mogu da urade je da se zavuku u mišje rupe i prepuste lekarima da vode kompletno saniranje krize i više ne stresiraju ovaj napaćeni narod zato što mu stresova druge prirode u skorijoj budućnosti neće zafaliti.

P.S. Očekujem solidarnost blogo-kolega da mi doture džemper i koju paklicu cigareta u CZ
nsarski nsarski 00:38 19.03.2020

Re: Uh!

P.S. Očekujem solidarnost blogo-kolega da mi doture džemper i koju paklicu cigareta u CZ


Zbog ovog komentara, ja ću da te posećujem svaki dan i donosim "ponude" - pomorandže, jabuke, banane ili neko drugo voće po izboru.
denovo denovo 00:39 19.03.2020

Re: Uh!

Jedino što korisno u ovom trenutku mogu da urade je da se zavuku u mišje rupe i prepuste lekarima da vode kompletno saniranje krize i više ne stresiraju ovaj napaćeni narod zato što mu stresova druge prirode u skorijoj budućnosti neće zafaliti.


Reče Softverski QA inženjer, GIS analitičar, pomorski kartograf ... i još svašta ..

Drž se svog zanata a još svašta ostavi za neke lakše teme.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:42 19.03.2020

Re: Uh!

... bavi se drugim specijalnostima o kojima zna koliko i bilo koji lekar opšte prakse


Da bi se ovo izjavilo trebaju ili samo velika m*da i ništa više, ili veliko znanje.
a_jovicic a_jovicic 00:44 19.03.2020

Re: Uh!

denovo
Reče Softverski QA inženjer, GIS analitičar, pomorski kartograf ... i još svašta ..

Drž se svog zanata a još svašta ostavi za neke lakše teme.

A što sam ja gori od jednog Nestorovića ... On o upravljanju kriznim situacijama tek ništa ne zna. Ja sam bar bio oficir makar 6 godina!
aureus aureus 00:46 19.03.2020

Re: Uh!

Ma to je sve ok, nego htela sam da napravim neku paralelu jer trenutno ove spomenute nisu ni izbliza popunile kapacitete koje imaju i kad pogledas procenat zarazenih, preminulih i u kriticnom stanju Nemacka, VB, SAD imaju ispod 1% zrtaba dok Holandija je sa 1% tu negde u pocetku sada skocila na 2,5% preminulih i kriticno, pa Francuska, Spanija hita ka italijanskim ciframa itd.

Samo ako koristiš sajt worldometers.info zanemari slobodno ono "u kritičnom stanju". Male su šanse da se te informacije daju redovno i tačno i da to neko još unosi u tabelu. Za Njemačku već tri dana broj "kritičnih" stoji - 2, a za Južnu Koreju - 59.

Španija hita ka italijanskim ciframa, Francuska bar za sada baš i ne. Francuska ima jednaku stopu zaraženosti (140/M) kao Njemačka (147/M), ali desetak puta veću smrtnost.
nsarski nsarski 00:48 19.03.2020

Re: Uh!

Drž se svog zanata a još svašta ostavi za neke lakše teme.


E, jbg, meni se čini da je ovo gore sasvim razumna analiza.

Čitam Jovičićeve komentare, isprobavam Koronu, pa ko pobedi...



P.S. Do maločas sam pio kamilicu, ali kažu da to smanjuje imunitet pa sam prešao na direktan kontakt.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:53 19.03.2020

Re: Uh!

Čitam Jovičićeve komentare, isprobavam Koronu, pa ko pobedi...


sve u svemu


aureus aureus 00:56 19.03.2020

Re: Uh!

Srbija i Hrvatska danima idu ruku pod ruku.
Evo ih sad obje imaju po 89 zaraženih.
nsarski nsarski 01:00 19.03.2020

Re: Uh!

aureus
Srbija i Hrvatska danima idu ruku pod ruku.
Evo ih sad obje imaju po 89 zaraženih.


Bratstvo-jedinstvo, praktično.
denovo denovo 01:00 19.03.2020

Re: Uh!

Ja sam bar bio oficir makar 6 godina!


Oficir ,,čega,,? Saniteta?

A što sam ja gori od jednog Nestorovića


Nisi gori čak ste slični u u onom delu ,,i još svašta,,
Rekoh da mi se ne sviđa mnogo toga oko njegovog medijskog zloupotreba na koji je nažalost sam pristao.

Sutra će neki ponovo u vatru a neki će i dalje da crtaju grafikone.
apacherosepeacock apacherosepeacock 01:01 19.03.2020

Re: Uh!

aureus
Ma to je sve ok, nego htela sam da napravim neku paralelu jer trenutno ove spomenute nisu ni izbliza popunile kapacitete koje imaju i kad pogledas procenat zarazenih, preminulih i u kriticnom stanju Nemacka, VB, SAD imaju ispod 1% zrtaba dok Holandija je sa 1% tu negde u pocetku sada skocila na 2,5% preminulih i kriticno, pa Francuska, Spanija hita ka italijanskim ciframa itd.

Samo ako koristiš sajt worldometers.info zanemari slobodno ono "u kritičnom stanju". Male su šanse da se te informacije daju redovno i tačno i da to neko još unosi u tabelu. Za Njemačku već tri dana broj "kritičnih" stoji - 2, a za Južnu Koreju - 59.

Španija hita ka italijanskim ciframa, Francuska bar za sada baš i ne. Francuska ima jednaku stopu zaraženosti (140/M) kao Njemačka (147/M), ali desetak puta veću smrtnost.


Da, to i podvlacim. Kapacitete imamo kao i nesrazmeru.
denovo denovo 01:05 19.03.2020

Re: Uh!

E, jbg, meni se čini da je ovo gore sasvim razumna analiza.


Nije sporna analiza / kako ti reče jednom na nekom blogu,, sve je ovde lagodna zabava,,/ samo je sporno što se sve i završava sa analizama koje su nekako slučajno uvek u službi politikanstva i to onog neprihvatljivo jeftinog.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:12 19.03.2020

Re: Uh!

oje su nekako slučajno uvek u službi politikanstva i to onog neprihvatljivo jeftinog.


To, jeftinog.

Ako neko hoće da kritikuje vlast, makar za toima prostora.
Evo recimo ovo

Premijerka Ana Brnabić izjavila je večeras da će vanredno stanje trajati i četiri meseca, ako to bude potrebno, da bi se spasao i jedan ljudski život.


Većeg debilizma nema, demagogija od koje glava boli.
Zaustavićeš život u državi da bi se spasao jedan ljudski život.
Zvuči možda, al površno je i budalasto.

Jer
Ako ti je jedan život važan, pa moraćeš, sele, mnogo toga da zaustaviš.
Zna se da će u saobraćaju sigurno otići mnogi, ne jedan život, zaustavljaj to i spsaićeš tako mnoge živote, na građevini će sigurno otići još koji, sve to pozaustavljaj i budi sigurna da ćeš mnogo života spasiti.

aureus aureus 01:17 19.03.2020

Re: Uh!

Juče je rast u zbirnom broju zaraženih na svjetskom nivou bio oko 9 posto, a danas malo iznad 10. Nadam se da ovo ne znači realno ubrzanje već samo bolju detekciju stvarno zaraženih..
Amerikanci takođe registrovali značajan rast u broju zaraženih, oko 45 posto.
a_jovicic a_jovicic 01:18 19.03.2020

Re: Uh!

denovo
Ja sam bar bio oficir makar 6 godina!

Oficir ,,čega,,? Saniteta?

Ako ćemo pravo o epidemijama znam mnogo više od ministra WooLeenA ... a on vrhovnom-mu-komandantu predloži uvodjenje vanrednog stanja ... Na osnovu čega?!

Ups ... pa i u vojsku se razumem više od minista WooLeenA

Hebiga ... kad čovek bolje razmisli, pa prosečan dipl.inž. se bolje razume od članova kompletne vlade i vrhovnog-mu-WooLeen-ovog-komandanta u sve aspekte trenutne situacije ... a verovatno i šire.

Sa'ću u dramoser-stilu ... Ko boga vas preklinjem Predsedniče-i-vrhovni-komandante-i-članovi-vlade ... Ne smetajte lekarima da rade posao! Ne pojavljujte se više na KZN-ima!
nsarski nsarski 01:18 19.03.2020

Re: Uh!

denovo
E, jbg, meni se čini da je ovo gore sasvim razumna analiza.


Nije sporna analiza / kako ti reče jednom na nekom blogu,, sve je ovde lagodna zabava,,/ samo je sporno što se sve i završava sa analizama koje su nekako slučajno uvek u službi politikanstva i to onog neprihvatljivo jeftinog.


A koje politikanstvo nije jeftino?

Neko je ranije postavio izreku Rahm Emanuela - IDF vojnika (imao neki čin, ali ja se u činove ne razumem), potom savetnik Obame, i najzad gradonačelnik grada Čikaga. (Sada je neki pritajeni milijarder, čini mi se). Ako znaš šta kolokvijalno znači izraz "Chicago politics", onda razumeš šta je radio. E, on je imao izraz: Never let a serious crisis go to waste.

E, mi sada imamo ozbiljnu krizu. Ali oko nje se vrši socijalni eksperiment koji može sve skupo da košta. Jedan takav, mnogo benigniji, eksperiment se desio 1999. kada je bilo pomračenje Sunca.
Istina 1: da desilo se pomračenje Sunca.
Istina 2: nije preporučljivo golim okom gledati u Sunce tokom pomračenja.

Sve drugo vezano za taj događaj je potpuna laž i obmana. I zatvaranje prozora, i zamračivanje, i bežanje sa ulica - sve čista laž i, najpre, socijalni eksperiment.

Ja mislim da je ovo paradiranje Wu Lina i vojske sa dugim cevima socijalni eksperiment. Za koji qrtz oni služe? Služe, o tome se radi. Da plaše narod? Da plaše virus?

I, jbt, još se žale što narod nema poverenja u državu. A što bi imao, leba ti?




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana