Društvo| Moj grad| Život

Novi Sade moj najlepši grade, u tebi mi Srbija propade

Vlasta92 RSS / 19.09.2013. u 11:12

Peace-Dove-11480.jpg

Neću da lamentiram nad prošlim vremenima, kada su Novosađani, i Vojvođani uopšte, poistovećivani sa maskotom Lalom, koji sluša tamburaše i jede sataraš, rinflajš, bećar paprikaš, šnenokle, i crnim vinom farba brkove, dok su preko Save jeli gotovac, cicvaru, kajmak, jagnjeće sarmice, prebranac, i pili žutu osu.

A onda smo mi Vojvođani, naročito mi u Novom Sadu, u oktobru 1988. godine, pre bezmalo 25 godina, naglo shvatili koliko su zapravo po nas zdrave bakterije Streptococcus thermophilus i Lactobacilus bulgaricus, i počeli da pijemo jogurt. U revolucionarnim razmerama.

U međuvremenu, mnoge bakterije su evoluirale i navikle se na život u crevima čoveka, a i mi na njih. Kažu medecinari da nam telo ima 10 puta više mikroorganizama u crevima, nego sopstvenih ćelija. Ali, moja creva, a znam i creva mnogih drugih Novosađana, nikako da se naviknu i na isti takav odnos ludih i normalnih. Kada kažem ludi, mislim na sve koji se ne ponašaju po društveno prihvatljivim normama. Da ne ponavljamo kako smo žrtva politike i urušene ekonomije. Nismo samo mi, i drugi su regioni i gradovi u ovoj zemlji spali na kačamak - realno, a javno se šećkaju na kolenolomećim platformama i svoja lica guše u plastičnim sisama. Ne grudima, sisama. Čitam danas naslov u Blicu: „Ubistva, mačete, piromani, batinaši... Novosađani, šta se dešava sa vašim gradom?". Srbija nam se dešava, braćo, Srbija. 

No, mi, Novosađani, izgleda trenutno prednjačimo. Ne znam da li se to samo tako čini, jer se to od Novog Sada nije očekivalo, ili smo stvarno najgori? Lokomotiva najgora? Jel to zato što četiri godine nemamo načelnika policije? Ma, nije moguće, ne bi to dozvolilo Ministarstvo unutrašnjih poslova, to je neki slučajan propust. Pa, čak i to što nemamo glavnog policajca, jel ovi ostali bez njega neće da rade? Jel moguće da sav taj kriminal po školama ima veze sa tim? Sudstvo kažete? Zakon o obrazovanju? Uticaj medija na maloletničku delikvenciju? Zakon o sprečavanju sportskog nasilja i manipulacija navijačima? Zbog Vojvodina atonomija? Što zbog toga? Nema u međunarodnom pravu neke opšte prihvaćene definicije, ali autonomija se može definisati i kao sredstvo podele vlasti sa ciljem da se očuva jedinstvo države, pa ne vidim smisao...Zbog ekonomskog razvlašćivanja i mrcvarenja cele Vojvodine? Krize građanske opcije? Krize DS? Navalnih igrača SNS? Krize LSV? GMO? WTF?

Evo, sedim ovde sa grančicom u ustima i srca pred pucanjem od silne želje da na miran i kulturan način apelujem da nam se skinete više svi sa grbače i pustite nas na miru da se patimo sa kamenjem u bubrezima i tuberkolozom, kao sav normalan svet, a ne stalno neke politike, krize, trgovine, korupcije i sranja. Dizvinete na izrazu.

I pozdravite mamu vaššu. 

 

 



Komentari (295)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 11:17 19.09.2013

I pozdravite mamu vaššu.

angie01 angie01 11:22 19.09.2013

Re: I pozdravite mamu vaššu.

alselone alselone 11:29 19.09.2013

Re: I pozdravite mamu vaššu.

Vidite sta rade ti mladi?!
Mladi su govna. Sve bih ja to u Kanadu proterao.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:23 19.09.2013

Re: I pozdravite mamu vaššu.

Mladi su govna.



Zar i ti? Zar je sve otišlo u kurac?
Ok,jeste grad ovih dana izašao na loš glas u novinama,ali ta sranja se dešavaju već duže vreme
...samo je ovaj put došlo u množini.
Grad je nebezbedan,odavno - nije to od juče
,a ako je nekom trebalo da skapira preko novina, onda jebi ga...
Taj neko je živeo prethodnih godina u dobroj izolaciji. Novi Sad odavno nije bio to što neko misli da jeste. Jednostavno,jednom je moralo da dođe do eskalacije,da nije juče ...dogodilo bi se sutra.



......



alselone alselone 12:39 19.09.2013

Re: I pozdravite mamu vaššu.

Zar i ti? Zar je sve otišlo u kurac?


Ma zahebavam se, citiram Cvarkova.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:43 19.09.2013

Re: I pozdravite mamu vaššu.


Ma zahebavam se, citiram Cvarkova.

Uh,dobro je,već sam se spremao da otvorim prozor od kancelarije i proderem se:
HELLO,CRUEL WORLD!



......


highshalfbooze highshalfbooze 11:36 19.09.2013

Srbija nam se dešava, braćo

Ček, malo strpljenja, saće ovaj Uštrojeni Kan da zavede red.
loader loader 11:45 19.09.2013

Dešava se, dešava :)

javno se šećkaju na kolenolomećim platformama i svoja lica guše u plastičnim sisama. Ne grudima, sisama. Čitam danas naslov u Blicu: „Ubistva, mačete, piromani, batinaši... Novosađani, šta se dešava sa vašim gradom?". Srbija nam se dešava, braćo, Srbija.

Ma, jok...
To nam se i dalje dešava narod.
Dešava se sve vreme.

Vlasta92 Vlasta92 11:49 19.09.2013

Re: Dešava se, dešava :)

A boji gava, boji gava...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:01 19.09.2013

Dva pitanjca:

Ko su "vi" koji treba mamu svoju da pozdrave?
Šta je gotovac?
Vlasta92 Vlasta92 12:12 19.09.2013

Re: Dva pitanjca:

Evo jedan recept za gotovac. http://zena.blic.rs/recepti/Dorucak/7671/Gotovac-sa-koprivom

A za pozdrav mami, ne znam zašto zvučiš prozvana? Niti se baviš politikom, niti si kriminalac, niti je psovka u pitanju...To je iz jedne popularne ovdašnje serije koja ide na RTV Vojvodina, "Državni posao"

Jelica Greganović Jelica Greganović 12:24 19.09.2013

Re: Dva pitanjca:

Pitam zbog

dok su preko Save jeli gotovac,

Ja sam iz preko Save, a za gotovac čula nisam još, pa reko da se informišem.

A za pozdrav mami, ne znam zašto zvučiš prozvana? Niti se baviš politikom, niti si kriminalac, niti je psovka u pitanju...To je iz jedne popularne ovdašnje serije koja ide na RTV Vojvodina, "Državni posao"

Verovatno zato što se u tvom pominjanju Srbije i dešavanja Srbije ne vidi da se to odnosi samo na one žitelje Srbije koji se bave kriminalom i politikom, a ni serije nema.
Srbija nam se dešava, braćo, Srbija.

Pa kad kažeš da se Novome Sadu desila Srbija, a ja sam Srpkinja, ja ko velim da pripitam, prosto da znam da se i ja nisam nekom desila.
Vlasta92 Vlasta92 12:30 19.09.2013

Re: Dva pitanjca:

Pa, i Novi Sad je Srbija, a i ja sam Srpkinja
predatortz predatortz 12:31 19.09.2013

Re: Dva pitanjca:

Pa kad kažeš da se Novome Sadu desila Srbija, a ja sam Srpkinja, ja ko velim da pripitam, prosto da znam da se i ja nisam nekom desila.


Jesi! Ti, tvoj hegemonizam, tvoji i moji gejaci, verovatno će i naša deca za nešto da budu kriva...

Zajebi! Ko hoće da tako razmišlja, neka mu. Ko ga...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:32 19.09.2013

Re: Dva pitanjca:

Pa, i Novi Sad je Srbija, a i ja sam Srpkinja

Dobro, al kao što rekoh, to se iz napisanog ne vidi.

Srbija nam se dešava, braćo, Srbija.
Vlasta92 Vlasta92 12:33 19.09.2013

Re: Dva pitanjca:

Pa, dešava nam se, nije da živimo u sređenom društvu
BigBadWolf BigBadWolf 13:21 19.09.2013

Re: Dva pitanjca:

Cenim da autorka nije mislila na Srbiju kao geografsku ili etnicku odrednicu, vec na kulturoloski fenomen koji nam se svima desava.
oskar-z-wild oskar-z-wild 19:16 19.09.2013

Re: Dva pitanjca:

Vlasta92
Pa, dešava nam se, nije da živimo u sređenom društvu


gde si to cula!?
zoky.nbgd zoky.nbgd 12:17 19.09.2013

Srbija brale

"Srbija nam se dešava, braćo, Srbija."

hmmm, ovo ne mogu da progutam,

znači kad se loše ponašamo, kad smo kriminogeni onda nam se dešava Srbija, a kad smo mirni smerni i pijemo vince onda smo Vojvođani...

istom analogijom ako ne daj bože bude ubistava i sličnih užasa u npr. Kraljevu jel treba onda neko da vikne "dešava nam se Vojvodina"

predatortz predatortz 12:23 19.09.2013

Re: Srbija brale

zoky.nbgd
"Srbija nam se dešava, braćo, Srbija."

hmmm, ovo ne mogu da progutam,

znači kad se loše ponašamo, kad smo kriminogeni onda nam se dešava Srbija, a kad smo mirni smerni i pijemo vince onda smo Vojvođani...

istom analogijom ako ne daj bože bude ubistava i sličnih užasa u npr. Kraljevu jel treba onda neko da vikne "dešava nam se Vojvodina"



Ma pusti... Dođoši, Srbijanci, u novije vreme Bosanci i Krajišnici su za sve krivi.
Vlasta92 Vlasta92 12:31 19.09.2013

Re: Srbija brale

Vojvodina je Srbija,i svima nam se dešava Srbija
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:37 19.09.2013

Re: Srbija brale

Vojvodina je Srbija,i svima nam se dešava Srbija

Mislim da se ipak ne dešava Srbija, nego se dešava nasilje, kriminal, nevaspitanje...a na to Srbija tapiju nema...u Sloveniji se u poslednje vreme nižu oružane pljačke, dnevno se otkrivaju afere pokradenih stotina miliona u privredi, mrtve glave u porodicama i na ulicama, pretučeni...u Austriji je sve lepo i fino, dok se ne provali da neki ludak drži ćerku u podrumu godinama i siluje je, da bečka poslastičarka pravi vanilice i grancle, a svoje muževe tranžira i sukcesivno zakopava ili zamrzava, lovokradica koji onomad ubije tri policajca i još jednog nesrećnika, kome ni specijalci ne mogu da doakaju...
Ludaci, kriminalci, nasilnici...to svuda živi i ne može i ne treba da ima nacionalnost ili državnu pripadnost kao alibi.
Edit: Naravno da država mora da se pobrine da građane zaštiti od pomenutih, ali i dalje Srbija nije samo dežurna vlast, Srbija su i ljudi koji u njoj žive.

Edit:

Neću da lamentiram nad prošlim vremenima, kada su Novosađani, i Vojvođani uopšte, poistovećivani sa maskotom Lalom, koji sluša tamburaše i jede sataraš, rinflajš, bećar paprikaš, šnenokle, i crnim vinom farba brkove, dok su preko Save jeli gotovac, cicvaru, kajmak, jagnjeće sarmice, prebranac, i pili žutu osu.
angie01 angie01 12:45 19.09.2013

Re: Srbija brale

Ludaci, kriminalci, nasilnici.


pa dobro, jeste i u Beogradu, ali se fakat promenio invajerment, onaj kakav je bio,

i u Njuci se zna, da u Bronksu moras da se pazis,...ranije je u NS bilo mirno, sada vise nije, o tome Vlasta govori.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:48 19.09.2013

Re: Srbija brale

pa dobro, jeste i u Beogradu, ali se fakat promenio invajerment, onaj kakav je bio,

i u Njuci se zna, da u Bronksu moras da se pazis,...ranije je u NS bilo mirno, sada vise nije, o tome Vlasta govori.

Iz napisanog se čita da se Novom Sadu dogodila Srbija, a to je suviše širok pojam za događanje.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:57 19.09.2013

Re: Srbija brale

ranije je u NS bilo mirno, sada vise nije,

To ranije ,piši 80 i neke

Ako neko tvrdi kako je do par godina u Novom Sadu bilo mirno,taj nije živeo u ovde.Kad sam išao u srednju,sećam se da su prebili profesora u Elektrotehničkoj,a kod nas u školi su vezali Jocu Vektora,ubacili u kontejner i pustili niz Bulevar. Kao i da je bila pucnjava u Jaše Tomića,a klinci su maltretirani non stop od jednog Stanka,koji je kasnije izboden od tih istih klinaca.Ovo je bilo pre skoror deset godina. Takođe,onaj slučaj Matković se isto tad dogodio ... ima ovde nasilja odavno.
angie01 angie01 12:59 19.09.2013

Re: Srbija brale


Iz napisanog se čita da se Novom Sadu dogodila Srbija, a to je suviše širok pojam za događanje.


pa, fakat je Vojvodina gajila neki drugaciji mentalitet, da tako nazovem, koji se prepoznaje u svim vicevima o Lalama- sto je sad drasticno naruseno, ja sam to tako shvatila.

izvinjavam se, ali je fakat, da kada izadjem na ulicu, srecem neke druge ljude, koji pokazuju neke drugacije manire, nego sto je to bilo ranije, jeste, zvuci nepopularno, ali je to uvek bila boljka Beograda, da nema zelju da oni koji dodju, treba da prihvate obicaje stanovnika, kako bi bilo je l te normalno- da se asimiluju, kako se to kaze, kada odlucis da zivis u novoj sredini, pa se pretvorio u seljanu.

Novi Sad je dugo odolevao tom maniru-a sada je i on u tom smislu porazen.
angie01 angie01 13:01 19.09.2013

Re: Srbija brale

Ako neko tvrdi kako je do par godina


nista se ne desava preko noci-ali je sada eskaliralo dramaticnije.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:03 19.09.2013

Re: Srbija brale

ali je sada eskaliralo dramaticnije.

Ne,sada je eskaliralo u novinama.Ovde se to odavno dešava
predatortz predatortz 13:05 19.09.2013

Re: Srbija brale

angie01
Ako neko tvrdi kako je do par godina


nista se ne desava preko noci-ali je sada eskaliralo dramaticnije.


I? Koja je tvoja teorija?
Eskaliralo je i u USA. Non stop neka masovna ubistva po školama, tržnim centrima...
Seljana? I tamo je došlo mnogo zadnjih dve decenije? Nisu se 'asimilovali'?
rade.radumilo rade.radumilo 13:17 19.09.2013

Re: Srbija brale

Ludaci, kriminalci, nasilnici...to svuda živi i ne može i ne treba da ima nacionalnost ili državnu pripadnost kao alibi.
Edit: Naravno da država mora da se pobrine da građane zaštiti od pomenutih, ali i dalje Srbija nije samo dežurna vlast, Srbija su i ljudi koji u njoj žive.


Pa tu je ceo problem. Vidiš muljatori, secikese i ubice postoje koju stotinu hiljada godina. Sa druge strane poslednjih nekoliko hiljada godina, postoji institucija koja se zove država koja služi tome da iste smesti tamo odakle neće moći da prave štetu ili da ugrožavaju ostatak društva. Ukoliko je država neuspešna u tome, onda se upravo muljatori, secikese i ubice dosete da bi mogli da "štite" običan narod od muljatora, secikesa i ubica i naplate im te iste usluge (reket) kao što im i država naplaćuje (porez). Šta više najbolji profit ostvaruju oni koji naplaćuju reket onima koje štite od plaćanja poreza.
Srbija je jedna od onih (ni po tome nije nešto specifična) tvorevina, koje se izdaju za državu ali u stvari su je napravili muljatori, secikese i ubice, kako bi mogli lakše ubirati i reket i porez.
Svima nam se dešava ta i takva Srbija. Dokle god ta Srbija ne postane funkcionalna država ili deo funkcionalne države, takve stvari će biti česte, umesto rariteti koji btw. ponekad pogode i najuređenije i najfunkcionalnije države (npr. Norveška).
angie01 angie01 13:17 19.09.2013

Re: Srbija brale

I?



sta si sada ti sa tim poredjem hteo da kazes kako, evo i drugi?

ako je tebi nasilje blisko-meni nije.

oni nek sredjuju svoje bolesnike, a mi bi trebalo da sredimo nase.


pre par nedelja, ispred moje zgrade, neki klici iz NS, udarili, vozeci u rikverc jedan parkirani auto,( oko 19h), ladno izasli, izvikli mladica za volanom i krnuli njih cetvorica da ga tuku, izasla prestravljena majka i oni njoj zviznuli samarcinu, skupili se ljudi i gledaju, kao u areni nekada, niko nista, dosla posle nekog vremena milicija- njih 20, sto policije, sto komunalaca, pola stata su paradirali, ovi klinci vristali, dosla hitna da zeni da nesto za smirenje, publika gleda navija, da bi posle sat vremena policajci uveli jednog od klinaca sa lisisaca na rukama u njihov auto i njih trojica poceli da ga dave i udaraju, jedna zena viknula da to ne rade i dvojica kolega skocise iz mesta, krenuse da je vuku za ruku, kao i nju da privedu, jer ih ometa,?...eto, o tome se radi, to je sad postalo opste mesto.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:20 19.09.2013

Re: Srbija brale

Sve je to u redu, ili nije u redu, rade, ali i u Srbiji ima dobrih i lepih stvari koje se dešavaju, dobrih i pametnih, poštenih ljudi. Iz teksta proizilazi da dok se u NS dešava dobro i lepo, to je Vojvodina, al kad stvari krenu naopačke, onda joj se desila Srbija.
freehand freehand 13:22 19.09.2013

Re: Srbija brale

invajerment

Šta je ovo?
predatortz predatortz 13:41 19.09.2013

Re: Srbija brale


ako je tebi nasilje blisko-meni nije.


Imaš li ti neki dokaz za ovo, ili APP ?

Ja sam te pitao prostu stvar:

Pošto je trend rasta nasilja globalni fenomen, kako misliš da NS bude izostavljen iz tog trenda?

Spominješ neku seljanu. Molim za malo pojašnjenja. Ko su ti ljudi? Ako baštine sklonost ka nasilju iz sredina iz kojih su došli, hajde da vidimo kako tamo stoje stvari sa nasiljem. Ima li ga u većoj, ili manjoj meri?

rade.radumilo rade.radumilo 13:47 19.09.2013

Re: Srbija brale

Iz teksta proizilazi da dok se u NS dešava dobro i lepo, to je Vojvodina, al kad stvari krenu naopačke, onda joj se desila Srbija.


Pa upravo im se dešava ta i takva Srbija i zato im ide naopačke. Dešava se i nama ovde i zato nama ide naopačke. Dešavala se i drugima, ali su oni uspeli da je oteraju od sebe.
Da li će Vojvodina oterati tu Srbiju od sebe ili će nastaviti da joj se događa? Videćemo. Da li ćemo mi uspeti da je oteramo od sebe?
freehand freehand 13:53 19.09.2013

Re: Srbija brale

rade.radumilo
Iz teksta proizilazi da dok se u NS dešava dobro i lepo, to je Vojvodina, al kad stvari krenu naopačke, onda joj se desila Srbija.


Pa upravo im se dešava ta i takva Srbija i zato im ide naopačke. Dešava se i nama ovde i zato nama ide naopačke. Dešavala se i drugima, ali su oni uspeli da je oteraju od sebe.
Da li će Vojvodina oterati tu Srbiju od sebe ili će nastaviti da joj se događa? Videćemo. Da li ćemo mi uspeti da je oteramo od sebe?

Aj još jednom ako ti nije teško - ko/šta tera koga/šta od koga/čega?
Ništa te nisam razumeo?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:00 19.09.2013

Re: Srbija brale

Pa upravo im se dešava ta i takva Srbija i zato im ide naopačke.

Ne, ja bih rekla da se dobroj Vojvodini dešava loša Vojvodina.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:03 19.09.2013

Re: Srbija brale

stefan.hauzer
piši 80 i neke


80 i neke je bilo mirno i u Gaza City-ju.

kol'ko ja vidim, dešava nam se Nulta Generacija a ne Srbija (klinci rođeni 90-ih) - dobro, dešava nam se i Srbija, al' cenim da ni ne može drugačije kada si Srbin-by-nature-and-no-cause-i-hate-ya oni se seku mačetama, šetaju u čoporima, napadaju čime stignu... čitam vest, na Naselju neki dan, grupa mladih napala gazdu menjačnice i ženu mu, i njega oborili na zemlju a ženu krenuli da razvlače po trotoaru... uglavnom, Matori ima 'toku, i krene da puca u vazduh... klinci ništa... on upuca jednog od klinaca u nogu, i ovi se konačno razbeže... sada, pravni sistem Srbije tuži Matorog, jer je imao dozvolu za posedovanje, ali ne i nošenje oružja?! ima menjačnicu u džanki kraju?! lud'lo...

a btw, pored Srbije, mislim da se Novosađanima dešava pored Srbije, i jesen, vreme kada je grad siv i sve ubedačeno dozlaboga...

PS. vedrine radi, moj klinac, Prva Generacija, rođen početkom veka u Srbiji u porođajnim mukama Demokratije Serbske, kaže mi neki dan, gledali fucu Hrvatska-Srbija, kaže, za koga ću da navijam? za Srbiju ili Hrvatsku, svi su mi podjednako dragi! ajd, navijaću jedno poluvreme za Hrvatsku a jedno za Srbiju... posle utakmice nas je pitao (roditelje), a šta je problem da mi i Hrvati živimo u jednoj zemlji kada se tako lepo razumemo?! :)



gedza.73 gedza.73 14:20 19.09.2013

Re: Srbija brale

Srđan Fuchs
za koga ću da navijam

Moj mali za Radnički iz Kragujevca i za Vojvodinu (kaže da imaju najlepše navijačke himne).
Vi se zezajte sad ali ja živ nisam.
Šta ću ako umesto kačamaka počne da mi traži gulaš leveš?

Gde da mu nađem u pola noći tamburaše kad 'oće da spava?

Vlasta92 Vlasta92 14:23 19.09.2013

Re: Srbija brale

Nazovi mene, mi u separacijskoj kancelariji raspoložemo sa potrebnim menijima i tamburaškim orkestrima
rade.radumilo rade.radumilo 14:27 19.09.2013

Re: Srbija brale

Ne, ja bih rekla da se dobroj Vojvodini dešava loša Vojvodina.


Jock. Vojvodina kao tvorevina ima taman toliko ovlašćenja da kine, i obriše nos ukoliko skupština Srbije donese odgovarajući zakon kojim se to dozvoljava. Otuda se svima nama dešava Srbija: i u Novom Sadu i u Beogradu i u Nišu.
Ideja svih Vojvodina ovog sveta pa i ove naše je upravo u tome, da se mnogo više dešava sama sebi. U ovom konkretnom slučaju bi to značilo:
- Izvoli Vojvodino, Šumadijo, Sandžaku itd... pa si imajte svoje lokalne i okružne šerife, tužioce i sudije, školske odbore i službe, pa rešavajte svoje probleme kriminala i nasilja među odraslima i maloletnicima sami.
Sve dotle dok neko iz Jagodine, Žitorađe ili Kragujevca postavlja šerifa u Novom Sadu i Beogradu i obrnuto, svima će nam se dešavati Srbija.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:46 19.09.2013

Re: Srbija brale

Otuda se svima nama dešava Srbija: i u Novom Sadu i u Beogradu i u Nišu.

E, upravo to je ono što se iz teksta ne vidi.
westvleteren westvleteren 14:48 19.09.2013

Re: Srbija brale

Nulta Generacija a ne Srbija (klinci rođeni 90-ih)


Trebalo bi da stoji: "klinci rođeni 90-ih i mlađi"

Medju malim divljacima koji su tukli onog biciklistu bio je i jedan od 10 godina.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:51 19.09.2013

Re: Srbija brale

rade.radumilo

- Izvoli Vojvodino, Šumadijo, Sandžaku itd... pa si imajte svoje lokalne i okružne šerife, tužioce i sudije, školske odbore i službe, pa rešavajte svoje probleme kriminala i nasilja među odraslima i maloletnicima sami.
Sve dotle dok neko iz Jagodine, Žitorađe ili Kragujevca postavlja šerifa u Novom Sadu i Beogradu i obrnuto, svima će nam se dešavati Srbija.


slažem sa regionalizacijom, ali to govori i cela opozicija trenutno, no, i dalje će nam se dešavati Srbija, uzev u obzira da nas je dve trećine Srbijanaca u Voši (sic!), i sto odsto Srba, državljana Republike Srbije. samo ako nas neka Švabija ili Jusa iscima i pregazi možemo da govorimo o Vojvodini u nekom drugom političko-državnom kontekstu.
rade.radumilo rade.radumilo 14:52 19.09.2013

Re: Srbija brale

E, upravo to je ono što se iz teksta ne vidi.


Ali se jasno vidi težnja autorke da se, kao nekada, Vojvodini više događa Vojvodina, a manje Srbija.
rade.radumilo rade.radumilo 15:01 19.09.2013

Re: Srbija brale

slažem sa regionalizacijom, ali to govori i cela opozicija trenutno, no, i dalje će nam se dešavati Srbija, uzev u obzira da nas je dve trećine Srbijanaca


Ma to jeste, nego nešto mislim i da tih dve trećine Srba tamo o regionalnim i lokalnim pitanjima imaju regionalne i lokalne stavove i da ne žele da im neko s drugog kraja države određuje regionalna i lokalna dešavanja.
Da li ćemo u EU ili ne, ili da li će PDV biti 20 ili 25% moraju jednako da se pitaju svi od Preševa do Subotice, pa da prebrojimo za šta je većina, ali ne može neko iz KG da uništi pola parka u centru BG, da bi manje putovao na posao ili da mi džiber iz nekog mestašceta u Srbiji pokuša raskrčiti park preko puta zgrade kako bi napravio balon za fudbal, a to će se dešavati dokle god je ova država ovako centralizovana, pa lik koga lično poznajem i koji živi daleko od BG i u istom se pojavi jednom do dva puta godišnje je kandidat za odbornika u jednoj od opština u istom?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:16 19.09.2013

Re: Srbija brale

to je tačno, to je srpski mulj, i svi se podjednako nosimo s tim, i nema razloga za neke rascepljujuće kategorizacije. o regionima priča sigurno više od dve trećine opozicije momentalno (bez dveri, dss i srs).
princi princi 16:03 19.09.2013

Re: Srbija brale

Jocu Vektora

Joca Vektor i Mile Tenzor.
Ribozom Ribozom 16:46 19.09.2013

Re: Srbija brale

rade.radumilo
Dokle god ta Srbija ne postane funkcionalna država ili deo funkcionalne države, takve stvari će biti česte, umesto rariteti koji btw. ponekad pogode i najuređenije i najfunkcionalnije države (npr. Norveška).


Tih rariteta btw. imamo 30-40 godisnje u Norveskoj.
cult cult 17:20 19.09.2013

Re: Srbija brale

pa, fakat je Vojvodina gajila neki drugaciji mentalitet, da tako nazovem, koji se prepoznaje u svim vicevima o Lalama- sto je sad drasticno naruseno, ja sam to tako shvatila.


Nije sad narušeno. Dosta je vode već proteklo Tisom.
Setimo se samo da su radikali, oni autohtoni, šešeljevski, redovno pobedjivali u Vojvodini. Za razliku od, recimo, Beograda. Zvali su je onomad radikalskim bastionom. I meni je to bilo malo čudno. Kako, jebote, toliko ističeš tu višenacionalnost i slogu viševekovnu, a onda odeš iza paravana i zaokružiš ratne zločince i liferante oružja, kama i noževa, proterivače Hrvata iz Hrtkovaca i ideologe "vetovzije". Kao da pljuneš na komšiju Madjara, Slovaka, Rusina.
Uostalom, Novi Sad je imao ono čudo - Maju Gojković - za gradonačelnicu. Ništa ih ne opra od toga bar deceniju-dve.
angie01 angie01 17:35 19.09.2013

Re: Srbija brale

Nije sad narušeno


khm,..pa rekla sam, da se to sve nije desilo preko noci,...ovi klinci su naslednici onih sto su zaokruzivali vojvodu-oni svakako nisu rodjeni pored Madjara, Rumuna, Rusina i bliska im je neka drugacija filozofija od spricera i rezanaca s makom sa takvim komsijama.
bluestar bluestar 18:09 19.09.2013

Re: Srbija brale

Jelica Greganović
Vojvodina je Srbija,i svima nam se dešava Srbija


Ludaci, kriminalci, nasilnici...to svuda živi i ne može i ne treba da ima nacionalnost ili državnu pripadnost kao alibi.






kad vec pricamo o nasilju u vojvodini, dodjosima, domorocima, dobrim lalosima, zlim srbijancima, rezancima sa makom, i tako to.
angie01 angie01 18:15 19.09.2013

Re: Srbija brale

i tako to.


ako si ovim pokrio sve sto si 'teo- super!


halo bre, maloletna deca, ponela u skolu macete i sekirice da se malo obracunaju.
oskar-z-wild oskar-z-wild 19:18 19.09.2013

Re: Srbija brale

angie01
Ludaci, kriminalci, nasilnici.


pa dobro, jeste i u Beogradu, ali se fakat promenio invajerment, onaj kakav je bio,

i u Njuci se zna, da u Bronksu moras da se pazis,...ranije je u NS bilo mirno, sada vise nije, o tome Vlasta govori.


Sve se menja. Osim blogera.
hajkula1 hajkula1 19:50 19.09.2013

Re: Srbija brale

rade.radumilo
Iz teksta proizilazi da dok se u NS dešava dobro i lepo, to je Vojvodina, al kad stvari krenu naopačke, onda joj se desila Srbija.


Pa upravo im se dešava ta i takva Srbija i zato im ide naopačke. Dešava se i nama ovde i zato nama ide naopačke. Dešavala se i drugima, ali su oni uspeli da je oteraju od sebe.
Da li će Vojvodina oterati tu Srbiju od sebe ili će nastaviti da joj se događa? Videćemo. Da li ćemo mi uspeti da je oteramo od sebe?

rade.radumilo
Iz teksta proizilazi da dok se u NS dešava dobro i lepo, to je Vojvodina, al kad stvari krenu naopačke, onda joj se desila Srbija.


Pa upravo im se dešava ta i takva Srbija i zato im ide naopačke. Dešava se i nama ovde i zato nama ide naopačke. Dešavala se i drugima, ali su oni uspeli da je oteraju od sebe.
Da li će Vojvodina oterati tu Srbiju od sebe ili će nastaviti da joj se događa? Videćemo. Da li ćemo mi uspeti da je oteramo od sebe?



Neki ljudi, neki klinci od negde iz Srbije odu do Novog Sada i mlate, bodu, upucavaju fine Vojvođane u Novome Sadu. Ljudi, to je značenje.

Rečenica, /Srbija nam se dešava, braćo, Srbija/ je SPIN. A i naslov je u skladu.
freehand freehand 20:20 19.09.2013

Re: Srbija brale

Setimo se samo da su radikali, oni autohtoni, šešeljevski

A koji su to? Mislim - koji nisu?
predatortz predatortz 20:27 19.09.2013

Re: Srbija brale

ovi klinci su naslednici onih sto su zaokruzivali vojvodu-oni svakako nisu rodjeni pored Madjara, Rumuna, Rusina i bliska im je neka drugacija filozofija od spricera i rezanaca s makom sa takvim komsijama.


Gde su rođeni, i koja im je filozofija bliska?
Znači, dovoljno je biti rođen pored nekog Mađara, Rumuna ili Rusina i automatski nisi nasilnik?
Kako li se onda omače Marinku Magdi da pobije onoliki svet? U njegovom komšiluku je bilo ovih koje ti nabroja.

Smešne tvrdnje iznosiš, a i suprotne od onoga za šta se deklarativno zalažeš.
Hebeš metropolu Angi, ako ona nije u stanju da apsorbuje ljude sa svih strana a da ostane metropola. Biće da onda metropola nije ni bila...
Lord Greystock Lord Greystock 21:06 19.09.2013

Re: Srbija brale

predatortz

Gde su rođeni, i koja im je filozofija bliska?
Znači, dovoljno je biti rođen pored nekog Mađara, Rumuna ili Rusina i automatski nisi nasilnik?
Kako li se onda omače Marinku Magdi da pobije onoliki svet? U njegovom komšiluku je bilo ovih koje ti nabroja.

Smešne tvrdnje iznosiš, a i suprotne od onoga za šta se deklarativno zalažeš.
Hebeš metropolu Angi, ako ona nije u stanju da apsorbuje ljude sa svih strana a da ostane metropola. Biće da onda metropola nije ni bila...

Pa ova filozofija im svakako nije bliska!
A dobro ti ovo spominjanje Marinka Magde To jako ima veze sa ovom pričom. Malo je prljava igra ubacivati takve likove u priču koja se priča na ovom blogu, al...
Ko da je bitno, važno je da se zapljune po Vojvodini i Vojvođanima
I, pardon, ko je spominjao bilo kakvu metropolu?! Priča se o Vojvodini, o tome šta se dešava, kako da se iskobeljamo iz toga.
Al opet, važno je pljunuti...
predatortz predatortz 21:17 19.09.2013

Re: Srbija brale

Pa ova filozofija im svakako nije bliska!


Kome? Hoće li se neko precizno odrediti ?
Ko su ti ljudi, odakle su?

A dobro ti ovo spominjanje Marinka Magde To jako ima veze sa ovom pričom. Malo je prljava igra ubacivati takve likove u priču koja se priča na ovom blogu, al...


Prljavo, ili ne, razvijala se teza da ljudi koji su rođeni pored Mađara,Rusina,Rumuna... ne čine nasilje. Meni je on pao na um kao primer najbrutalnijeg nasilnika na ovim prostorima. Imaš pravo, mogao sam uzeti za primer Čanka. On se diči tim nekim duhom...

Ko da je bitno, važno je da se zapljune po Vojvodini i Vojvođanima


Ja nigde nisam zapljunuo ni Vojvodinu, ni Vojvođane. Naprotiv, ja ukazujem na to kako je ružno pljuvati druge.

I, pardon, ko je spominjao bilo kakvu metropolu?!


Endži. Njoj je bio upućen gornji komentar. A ona reče da se Beograd promenio, da je postao 'seljana'. Pa reko, hebeš metropolu koja 'seljanu' ne može da apsorbuje a da ostane metropola.
Lord Greystock Lord Greystock 21:43 19.09.2013

Re: Srbija brale

Kome? Hoće li se neko precizno odrediti ?
Ko su ti ljudi, odakle su?


Dobar pokušaj, dobar... Dugo sam već na blogu pa znam gde ovo ide

Prljavo, ili ne, razvijala se teza da ljudi koji su rođeni pored Mađara,Rusina,Rumuna... ne čine nasilje. Meni je on pao na um kao primer najbrutalnijeg nasilnika na ovim prostorima. Imaš pravo, mogao sam uzeti za primer Čanka. On se diči tim nekim duhom...


E pa to je onda druga stvar!
Dakle kao što rekoh: Nije bitno dal je istina ili ne, dal je prljavo ili ne, važno je samo da se nešto kaže i da se pljune Obaška što niko nije rekao da ljudi rođeni... ne čine nasilje (zamena teza)!
A Čanak - odličan primer. Samo kakve veze on ima sa Vojvodinom i vrednostima o kojima pričamo?! Ajde molim te, pa niko nikad nije rekao da u žitu nema kukolja
Na svu sreću njega niko u Vojvodini ne shvata mnogo ozbiljno. Što se vidi po njegovim "sjajnim" rezultatima
I on, na žalost nas Vojvođana, samo šteti Vojvodini.

Hm, odosmo u pravcu koji nije tema bloga

I, pardon, ko je spominjao bilo kakvu metropolu?!

Endži. Njoj je bio upućen gornji komentar. A ona reče da se Beograd promenio, da je postao 'seljana'. Pa reko, hebeš metropolu koja 'seljanu' ne može da apsorbuje a da ostane metropola.


Pardon, ovde se nismo razumeli
Moja greška.
st.jepan st.jepan 22:07 19.09.2013

.

..
blogovatelj blogovatelj 22:41 19.09.2013

Re: Srbija brale

Šta je ovo?


Ma neka je...
Vidiš da je Sibil odavno otišla a Stošić se javlja u tragovima. Šta ćemo ako nas i ona napusti?
angie01 angie01 22:46 19.09.2013

Re: Srbija brale

Hebeš metropolu Angi, ako ona nije u stanju da apsorbuje ljude sa svih strana a da ostane metropola.


evo i da se sa necim slozim- ja to stalno govorim da je vird- da, kako se ko popne Balkanskom i saceka ga rodjo iz kraja, samo se sutradan nadje u nekoj fotelji i krene da siri svoje manire.
yugaya yugaya 00:03 20.09.2013

Re: Srbija brale

Lord Greystock
Priča se o Vojvodini,


Jok, priča se o Novom Sadu. To su oni divlji doli.



Btw kada se prebrojavate redom ko kome koga i ko je na kojoj dijeti adekvatna krvna zrnca gajijo (svi redom) zamislite kako se dok vas čitaju osećaju oni koji su prokleti da su ih od rođenja hranili i jednom i drugom kašikom. A puna ih moja Vojvodina.




Lord Greystock Lord Greystock 07:43 20.09.2013

Re: Srbija brale

yugaya
Lord Greystock
Priča se o Vojvodini,


Jok, priča se o Novom Sadu. To su oni divlji doli.
Btw kada se prebrojavate redom ko kome koga i ko je na kojoj dijeti adekvatna krvna zrnca gajijo (svi redom) zamislite kako se dok vas čitaju osećaju oni koji su prokleti da su ih od rođenja hranili i jednom i drugom kašikom. A puna ih moja Vojvodina.

Rekoh već jednom na drugom mestu: Ako me citiraš onda pažljivo pročitaj celu diskusiju. Priča je otišla malo van Novog Sada u jednom trenutku (na šta sam i sam skrenuo pažnju jednom blogeru).
A ja sam samo u tom skretanju sa osnovne teme i pokušao da kažem da nas u Vojvodini ima mnogo koji su hranjeni raznoraznim kašikama. Tako da o nekom prebrojavanju sa moje strane nema ni reči.
Jako dobro znam šta sam napisao.
Šta drugi hoće da pročitaju odatle - ozbiljan problem koji je vidim uveliko prisutan na blogu!

Interesantno je samo kako ljudi uvek u svemu napisanom prvo vide nešto zlonamerno. I onda se kao svi čudimo što nam je ovako kako je...
freehand freehand 07:51 20.09.2013

Re: Srbija brale

Interesantno je samo kako ljudi uvek u svemu napisanom prvo vide nešto zlonamerno. I onda se kao svi čudimo što nam je ovako kako je...

Baš je to čudno da razni ljudi čitaju istu stvar na isti način iako ti vrlo dobro znaš kuda to ide i ne daš se nikako nasankati. A priznajem da je i meni zaličilo na izvesne ničim opravdane elitističko-izolacionističe fantazije tako drage ovdašnjim levoliberalnim esperantističkim mladomarksisitima.
predatortz predatortz 07:54 20.09.2013

Re: Srbija brale

Priča je otišla malo van Novog Sada u jednom trenutku (na šta sam i sam skrenuo pažnju jednom blogeru).


Nisi ti tom blogeru skrenuo pažnju, nego si pokušao da mu podmetneš napad na Vojvodinu i Vojvođane.
Iako se između tvojih redova mogu nazreti , ne baš simpatični stavovi, da su za stanje kod vas krivi neki drugi.
Bloger, tj ja, je to konstatovao i iskulirao.

PS

Ovo pišem radi zapisnika
ecce-florian ecce-florian 08:54 20.09.2013

Re: Srbija brale

Samo malo da pomognem predatoru sa argumentima

A kad su se Felixu i Marinku Magdi u zatvoru kao i vojvođanima dešavali Američki projektili koje je prizvao Čanak onda nisi pisala blogove?

( jesam sve sintetizovao u jedan jkomentar? mislim da je sve tu. Nako kad se zgusne onda se dobije na snazi arumenata. )

edit
da pojačam još malo

prizvao pijani separatista Čanak koji je to proslavljao u kafani s tamburašima


ovo je već bolje


angie01 angie01 09:30 20.09.2013

Re: Srbija brale

ovo je već bolje


:))))))))))
Lord Greystock Lord Greystock 09:51 20.09.2013

Re: Srbija brale

Priča je otišla malo van Novog Sada u jednom trenutku (na šta sam i sam skrenuo pažnju jednom blogeru).

Nisi ti tom blogeru skrenuo pažnju, nego si pokušao da mu podmetneš napad na Vojvodinu i Vojvođane.



Sad, da ja nisam napisao...:
Hm, odosmo u pravcu koji nije tema bloga

... pa da to tvoje prođe. Al piše lepo crno na belo! I sad ti mene ubeđuješ da ja nisam mislio to što sam napisao nego sam hteo tebi da podmetnem?!
No dobro, ti tako tumačiš, šta sad...


Iako se između tvojih redova mogu nazreti , ne baš simpatični stavovi, da su za stanje kod vas krivi neki drugi.

Boldovao sam to "vas". Upravo o tome se priča na blogu.
Moje mišljenje, možda grešim.
I ne, nikad nisam rekao da je neko drugi kriv.
Ovo je još jedan tvoj pokušaj podmetanja. "Sad ćeš ti meni da objasniš šta sam ja u stvari hteo da kažem"


Bloger, tj ja, je to konstatovao i iskulirao.
PS
Ovo pišem radi zapisnika


Neka si ti samo iskulirao
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:33 20.09.2013

Re: Srbija brale

To su oni divlji doli.

misliš goli?:))))



a i pevaju Galiju,majkumu
inače taj dečak što peva,ima svoj oi punk band Frontline
(nije nešto,ali je i dalje punk)
pedjalon pedjalon 11:39 20.09.2013

Re: Srbija brale




"Kako li se onda omače Marinku Magdi da pobije onoliki svet? U njegovom komšiluku je bilo ovih koje ti nabroja."
Gore spomenuti nije to radio iz zabave, on je profesionalac.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 12:45 20.09.2013

Re: Srbija brale

"Srbija nam se dešava, braćo, Srbija."

hmmm, ovo ne mogu da progutam,

znači kad se loše ponašamo, kad smo kriminogeni onda nam se dešava Srbija, a kad smo mirni smerni i pijemo vince onda smo Vojvođani...

istom analogijom ako ne daj bože bude ubistava i sličnih užasa u npr. Kraljevu jel treba onda neko da vikne "dešava nam se Vojvodina"


Svako ima nešto što ne može da proguta. Ni ranije nije bilo bajno ni sjajno, jos od spomenute, crne '88. Ali je fakat da se unazad, nekih godinu dana lična i imovinska bezbednost građana srozala na nivo devedesetih. Nekako se to poklopilo sa određenim promenama u društvu, jelte. E sad, u Vojvodini se nekako mnogo manje ljudi zalagalo za ovu vrstu promena, nego u ostalim delovima Srbije. Nisam siguran da je autorka mislila baš na to, ali to jeste ugao iz kog se može objasniti ovo što ne možeš da progutaš, pa da ti bude lakše.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 13:03 20.09.2013

Re: Srbija brale

Iz napisanog se čita da se Novom Sadu dogodila Srbija, a to je suviše širok pojam za događanje.


Pa sada, kada već toliko insistirate, mozda moze i tako da se kaže. Do '88, Novi Sad je bio grad sa najnižom stopom kriminala a pravosuđe u Vojvodini smatrano je najefikasnijim u SFRJ.

Hoćeo reći, kad je Srbija iz tri dela, postala opet cela, počelo je da se dešava nešto što Novom Sadu nije bilo imanentno i sada je eskaliralo.
Eto, to se tako potrefilo, oduzimanje između ostalog pravosudnih i policijskih ingerencija Vojvodini i tu, nekada za ove krajeve, nezamislivu eskalaciju nasilja.

yugaya yugaya 13:11 20.09.2013

Re: Srbija brale

stefan.hauzer

misliš goli?:))))


gori,gori

P.S. ulažem kviska za kroz prozor









stefan.hauzer stefan.hauzer 13:17 20.09.2013

Re: Srbija brale

nešto što Novom Sadu nije bilo imanentno i sada je eskaliralo.

yup

Toliko je bilo lepo,
da su nam bendovi bili toliko sjebani i željni nekog dešavanja. Živeli u dosadnom gradu. A većina matorca koje poznajem,znam da su žešći alkosi. Ako su se već ljudi primili da NS bude neki veliki grad,onda moraju da budu spremni i na sve ono što dolazi sa takvom evolucijom i to nije sve sjajno i bajno. Poprilično je naivno očekivati da će grad kojem se broj stanovnika utrostručio da ostane isti. To ti je kao ona uvodna scena iz "Davitelja protiv davitelja", šta je sve potrebno Beogradu da bi bio metropola ...e sad zamisli koliko NS kasni.
(Ovde se ubacujem u onaj komentar,kako smo 'neostvareni prestoničari')


U mikrosvetu nema više mesta,čuo sam od Koje,)
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:11 20.09.2013

Re: Srbija brale

Živeli u dosadnom gradu. A većina matorca koje poznajem,znam da su žešći alkosi. Ako su se već ljudi primili da NS bude neki veliki grad,onda moraju da budu spremni i na sve ono što dolazi sa takvom evolucijom i to nije sve sjajno i bajno.


Pa sad jeste fakat zabavniji, no se ja nisam nešto dosađivao ni u ono vreme.

Znam mnoge velike gradove gde je sve daleko mirnije. Naravno da rast grada donosi i rast kriminala, ali, veruj mi, ovo što se dešava sada je težak overdoz. Kriminal jeste verovatno neiskorenjiv, ali ga je moguće držati u nekim podnošljivim granicama. Ovo sada je na granici.
milisav68 milisav68 17:34 20.09.2013

Re: Srbija brale

aleksandarkarisik
Do '88, Novi Sad je bio grad sa najnižom stopom kriminala a pravosuđe u Vojvodini smatrano je najefikasnijim u SFRJ.

Mmm da, jel imaš konkretni podatak/izvor ili to tvrdiš onako odoka?

Pošto....
kad je Srbija iz tri dela, postala opet cela, počelo je da se dešava nešto što Novom Sadu nije bilo imanentno i sada je eskaliralo.

...ja tražio podatke na netu, pa naleteh na srećne sedamdesete....
Za usporedbu vrijedi sagledati razmjere gospodarskog kriminala i na saveznoj razini. Savezni javni tužilac Vuko Gozze Gučetić obznanio je u svibnju 1982. godine da je u prošloj 1981. godini za gospodarski kriminal podignuta optužnica za 41.000 građana SFRJ. Od toga je 10.679 osoba optuženo za kazneno djelo „krađe i teške krađe društvene imovine“. U razdoblju od 1971. do 1981. godine u SFRJ je optuženo 219.000 osoba za privredni kriminal koji je dostigao jednu trećinu ukupnog kriminala u državi. Među optuženima je bilo 5.000 direktora i 25.000 poslovođa. Gučetić je rekao da porast gospodarskog kriminala nije neka statistička fatamorgana, niti je rezultat neke posebne aktivnosti organa gonjenja ili promjene kriterija, nego je „ta vrsta nezakonitosti u nas našla pogodno tlo za bujanje“.


Kuhanje rata u SFRJ
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:28 21.09.2013

Re: Srbija brale

Re: milisav68


Aman, kakve veze ima ovo sa onim što sam napisao? Mada, možda se ovi iz SNS-a zdravo najede na tebe što im unižavaš rezultate borbe protiv korupcije, navođenjem brojke optuženih. Stvarno zanimljiv podatak za evaluaciju Vučivih postignuća. Impozantne cifre optuženih. Da malo dublje kopaš po ovome što nema direktne veze sa onim što sam napisao video bi i da su optuženi građani procesuirani zbog daleko manjih iznosa nego što su iznosi sa kojima se danas barata. Da ih sve koje si naveo saberes, teško da bi stigli 50% onoga što samo jedan današnji lapi.
Dakle, da ne duljim, da li ti i išta govori podatak da su svi ti ljudi procesuirani? I to, za današnje vreme, smešne cifre.
Hajde, ako hoćeš da diskutuješ, drži se teme, ovde se priče neposrednoj, fizičkoj bezbednosti građana.
P.S. Hvala ti što si se toliko potrudio da potvrediš istinitost onoga o čemu sam pisao.
milisav68 milisav68 08:29 21.09.2013

Re: Srbija brale

aleksandarkarisik
Aman, kakve veze ima ovo sa onim što sam napisao? Mada, možda se ovi iz SNS-a zdravo najede na tebe što im unižavaš rezultate borbe protiv korupcije, navođenjem brojke optuženih. Stvarno zanimljiv podatak za evaluaciju Vučivih postignuća. Impozantne cifre optuženih. Da malo dublje kopaš po ovome što nema direktne veze sa onim što sam napisao video bi i da su optuženi građani procesuirani zbog daleko manjih iznosa nego što su iznosi sa kojima se danas barata. Da ih sve koje si naveo saberes, teško da bi stigli 50% onoga što samo jedan današnji lapi.
Dakle, da ne duljim, da li ti i išta govori podatak da su svi ti ljudi procesuirani? I to, za današnje vreme, smešne cifre.
Hajde, ako hoćeš da diskutuješ, drži se teme, ovde se priče neposrednoj, fizičkoj bezbednosti građana.
P.S. Hvala ti što si se toliko potrudio da potvrediš istinitost onoga o čemu sam pisao.

Da, da, baš su Vučić i SNS (radikali), odgovorni za današnji kriminal, a bili su u opoziciji od 2000 do 2012.

Nego, nisu oni bitni, već stopa kriminala, koja je konstantno rasla, bez obzira ko je bio na vlasti (a da si kliknuo na link, onda bi video da je glavna tema članka BIH, a ono što sam citirao za celu SFRJ).

Mada, uvek je neko drugi kriv, a dobitnička mantra je Milošević i jogurt.

ps.Nisi odgovorio i naveo podatke, kada je to Vojvodina bila švajcarski kanton u odnosu na SFRJ?
milisav68 milisav68 14:35 21.09.2013

Re: Srbija brale

Vlasta92
Milisave, zasto se zestis i zasto je tesko prihvatiti cinjenicu da je nekada lepo razvijen region Srbije sada devastiran? To je sramota cele Srbije.

Ma ne ljutim se ja, samo odgovoram tonom koji sam dobio u odgovoru.

Jednostavno volim argumentovanu raspravu, a ne "kao što svi znamo" ili "to samo u Srbiji ima", pa kad navedeš primer da se to dešava i van Srbije, onda sledi zamena teza da ne treba se ugledamo na te loše primere.

Pa naravno da ne treba se ugledamo na loše primere, ali onda izbaci poštapalicu - "to samo u Srbiji ima".

Ovo se naravno ne odnosi na tebe, već sam naveo kao primer, a lepo sam pitao, jel ima neki podatak, jer je komentar zvučao kao i floskula da je SFRJ bila bajka.

A kad navedem podatke da baš i nije bila bajka, onda često dobijem odgovore sa gomilom etiketa (u ovom slučaju da sam Vučićev pristalica), a navedeni podaci nedvosmisleno govore da se stopa kriminala konstantno povećavala, i da to nije "srpski" izum.
Ako bas trebaju fakti, evo samo nekoliko:

Eto, ja sam pitao za statistiku stope kriminala i efikasnost sudova, ti mi odgovaraš ekonomijom.

A kad si već pomenula ekonomiju, ovako selektivno izvučeni podaci:
zmedju 1977. i 1987. je ucesce spoljno trgovinske razmene u Vojvodini povecano sa 24,5 na 32,3% drustvenog proizvoda, a u Jugi je smanjeno sa 36,8 na 21,9.

Mogu da se tumače, da Vojvodinu nije samo kočila Srbija, već cela SFRJ, što je naravno van pameti, kao i to da je autonomija jedini razlog za skok izvoza, ali to su već neke druge stvari, pa da ne širim temu.
Ali, kada su joj suzena autonomna prava, govorimo o Ustavu iz 1990, pocela je polako da se vraca u rikverc...

Ekonomski je krenula u rikverc cela zemlja, jer je (između ostalog) vlada Ante Markovića dozvolila uvoz svakojake robe, pa je nekonkuretna domaća privreda beležila još veće gubitke, ali to nije stiglo da se izbroji, pošto je opšte ludilo već krenulo, ali se i dalje pamti kao raj na zemlji.
Ne treba se stideti fakata, i ne treba ih menjati, nego ih prihvatati i analizirati, jer sve sto se desava ima neku posledicu - 300.000 sirotih izbeglica doslo je u Vojvodinu. Koliko njih je otislo u Beograd, Sumadiju, Zapadnu Srbiju itd? Samo iz Kninske krajine 1995. doslo je 170.000 njih.



Ovo sve ostalo nema veze samnom, jer ja nisam komentarisao blog, već sam samo tražio podatke za iznesenu tvrdnju, koje usput još nisam dobio.
Vlasta92 Vlasta92 09:52 22.09.2013

Re: Srbija brale

e, izes ga, ja sam juce izbrisala komentar. umesto izmeni, ja sam ga dilitovala i bas mi je zso, a mrzelo me da opet sve kuckam, bas je bio dugacak, da prostite..
mariopan mariopan 06:49 23.09.2013

Re: Srbija brale

Jelica Greganović
pa dobro, jeste i u Beogradu, ali se fakat promenio invajerment, onaj kakav je bio,

i u Njuci se zna, da u Bronksu moras da se pazis,...ranije je u NS bilo mirno, sada vise nije, o tome Vlasta govori.

Iz napisanog se čita da se Novom Sadu dogodila Srbija, a to je suviše širok pojam za događanje.

Ja bih rekla da se Srbiji događa i Novi Sad?
Dakle, najzad sigurno znamo da je Novi Sad Srbija, do sada smo samo nagađali?
Vlasta92 Vlasta92 12:41 19.09.2013

A da malo

izbacite nacionalnost iz konteksta i počnite da je razlikujete od državnosti. Ovo sa nacionalnošću nema veze. Živimo u nesređenoj zemlji koja se zlopati i koja se zove Srbija, ja se izvinjavam.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:43 19.09.2013

Re: A da malo

A da malo
izbacite nacionalnost iz konteksta i počnite da je razlikujete od državnosti. Ovo sa nacionalnošću nema veze. Živimo u nesređenoj zemlji koja se zlopati i koja se zove Srbija, ja se izvinjavam.

Eh Vlasto...da ponovim, iz gore napisanog se to ne vidi.
predatortz predatortz 12:45 19.09.2013

Re: A da malo

Eh Vlasto...da ponovim, iz gore napisanog se to ne vidi.


Vama Srbijancima čovek mora sve da crta...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:49 19.09.2013

Re: A da malo

Vama Srbijancima čovek mora sve da crta...

Ako bi moglo Srbima, ja bih bila zahvalna...sve dok nema Hrvatijanaca, Makedonijanaca, Slovenijanaca i ostalih vanzemljijanaca...Fala unapred.
predatortz predatortz 12:51 19.09.2013

Re: A da malo

Jelica Greganović
Vama Srbijancima čovek mora sve da crta...

Ako bi moglo Srbima, ja bih bila zahvalna...sve dok nema Hrvatijanaca, Makedonijanaca, Slovenijanaca i ostalih vanzemljijanaca...Fala unapred.


Kod mene uvek može, ali za sever nisam siguran. To htedoh i da ti kažem...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:53 19.09.2013

Re: A da malo

Fala
gedza.73 gedza.73 13:46 19.09.2013

Re: A da malo

Ako bi moglo Srbima, ja bih bila zahvalna...sve dok nema Hrvatijanaca, Makedonijanaca, Slovenijanaca i ostalih vanzemljijanaca...Fala unapred.





Vlasto, prvi pasus ti je krajnje, 'bem li ga kako da ga krstim, a da me ne banuješ.

Ne volem kad neko kaže smo MI najlepši, najkulturniji i najzivilizovaniji a ONI divlji, zaostali i krezubi.
Ispade iz tvog teksta da onaj koji jede prebranac i pije šljivovicu ima genetski potencijal ka pljačkanju i 'niskim strastima'.

Smućkala si jednu stvarno bitnu temu sa lokalnacionalizmom.

Ovakvo ekstremno ponašanje tinejdžera nema veza sa time čime su im roditelji hranili i čiji su jogurat pili.

Pre neki dan naletim na staru vest gde su klinci tukli dečkića iz odeljenja dok je ostatak odeljenja navijao a jedna učenica snimala celu tuču.

Moj klincov je šesti razred.
Prošle godine u drugo odeljenje je došlo dete poreklom sa sela.
Malo je čutljiv pa su ga drugi lokalci iz gradske sredine (ova priča nema veze sa tvojim paralelalma MI i ONI) maltretirali i kinjili.

Dete je u toku letnjeg raspusta zaglavilo u bolnicu.
Od stresa mu je opala na pečate kosa.

Kako čovek da vaspita svoje dete u ovakvom sistemu nakaradnih vrednosti?
Da odbrani slabijeg?
Da i on bije slabijeg?

Okrenite se i pogledajte iza sebe zadnjih desetak godina.
Koja su znanja, sposobnosti ili veštine potrebne za uspeh u Srbiji?

Nikakva. Učlaniš se u političku stranku, budeš duduk i klimkaš važno glavom dok ti se pogled gubi u daljini.

Ili budeš kriminalac.

I to nema veze sa mestom rođenja, Vlasto.
Ali ima sa svim ovim dešavanjima.

Jednu vrlo ozbiljnu temu si upropastila sa pokušajima opravdanja ovih ili onih.


Blic
„Ubistva, mačete, piromani, batinaši... Novosađani, šta se dešava sa vašim gradom?".

Ja bih se pre zapitao, gospodo iz Blica, šta je sa vama?
Ovako kretenski naslov priliči tabloidnim novinama. O vama sam imao malo lepše mišljenje.




Uopšte nisi shvatila momke iz ove serije.
Pogledaj ovu epizodu. Bar deo gde otpušta Torbicu.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:38 19.09.2013

Re: A da malo

Jelica Greganović
Vama Srbijancima čovek mora sve da crta...

Ako bi moglo Srbima, ja bih bila zahvalna...sve dok nema Hrvatijanaca, Makedonijanaca, Slovenijanaca i ostalih vanzemljijanaca...Fala unapred.


za ovo su, zapravo, zaslužni Čanak, Korać, Peščanik B92, i njima sl., koji su početkom veka pucali od pol.kor. i izmišljali gluposti, "denacifikijući" nas sve usput. sada samo beremo šta žnjeli početkom stoleća. ja, kada sam ukazivao na to, glupavo sam karakterisan kao srbonacionalista. moja sestra, lidiaz, ima odličan termin za to - komi fo.
alselone alselone 14:47 19.09.2013

Re: A da malo

za ovo su, zapravo, zaslužni Čanak, Korać, Peščanik B92, i njima sl., koji su početkom veka pucali od pol.kor. i izmišljali gluposti, "denacifikijući" nas sve usput. sada samo beremo šta žnjeli početkom stoleća. ja, kada sam ukazivao na to, glupavo sam karakterisan kao srbonacionalista. moja sestra, lidiaz, ima odličan termin za to - komi fo.


Da, namerno se generisu problemi gurajuci prst u oko. Da li ima najava problema oko ovogodisnje parade? Nema. Zasto? Zato sto nije svaki dan vest u svim novinama i svim televizijama - Sta ce biti sa paradom.
Parada se organizuje kao da je najnormalnija stvar bez pompe i za sada nema najava problema.
Vlasta92 Vlasta92 14:51 19.09.2013

Re: A da malo

Vlasto, prvi pasus ti je krajnje, 'bem li ga kako da ga krstim, a da me ne banuješ.


A gde pobogu piše da su vojvođanska jela bolja? Samo htedoh da kažem da je to bila jedina stvar koja nas je razlikovala, i da smo jedni o drugima imali, manje više, takve slike, naivne i simpatične. Bar pojavno. Naravno da karikiram, ali pobogu, stvarno navlačite mak na konac? Šta fali kajmaku i jagnjećim sarmicama?

I što bih te banovala zbog mišljenja da mi je loše napisan tekst?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:52 19.09.2013

Re: A da malo

alselone


Da, namerno se generisu problemi gurajuci prst u oko. Da li ima najava problema oko ovogodisnje parade? Nema. Zasto? Zato sto nije svaki dan vest u svim novinama i svim televizijama - Sta ce biti sa paradom.
Parada se organizuje kao da je najnormalnija stvar bez pompe i za sada nema najava problema.


to je antidržavno delovanje i poapsićemo sve, ko Aca, kada se vrnemo na vlas' nekad! :)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:54 19.09.2013

Re: A da malo

Vlasta92


I što bih te banovala zbog mišljenja da mi je loše napisan tekst?



Vlasto, rode, normalan je tekst, ne sekiraj se. :) samo je okoliš nategnut politikanstvom dozlaboga.
iqiqiq iqiqiq 15:24 19.09.2013

Re: A da malo

Kako čovek da vaspita svoje dete u ovakvom sistemu nakaradnih vrednosti?
Da odbrani slabijeg?
Da i on bije slabijeg?

Reč je o maloletnom S.S., koji ima 90 krivičnih dela iza sebe, saznaje "Blic" u novosadskoj policiji. Međutim, to nije sve. Do sada je protiv njega podneta 51 krivična prijava, ali je dosije ovog maloletnika koji je obijao automobile, pljačkao, nožem presretao vršnjake i otimao im novac, mnogo bogatiji.

Dete ima kriminalni dosije, gde je socijalni radnik, koji su to roditelji, ima li roditelje, šta je sa školom koju bi morao da pohađa, ako je ne pohađa, zašto roditelji nisu sudski gonjeni, ako zakon kaže da je osnovna škola obavezna.

Ako društvo ne brine o deci, kada već roditelji zakažu, onda nam se sve ovo dešava. I ne može samo neki ministar biti kriv za to ili nacionalna pripadnost.

Svoje dete treba vaspitavati da bude human i da pomaže, a kad su tuče u pitanju, dovoljno je negde sa strane pozvati policiju ili školskog policajca ili direktora, svako dete danas ima mobilni telefon. Bar ja tako savetujem moju decu.
Vlasta92 Vlasta92 16:30 19.09.2013

Re: A da malo

Nategnut, nategnut, sve uckur na gacama puca
gedza.73 gedza.73 16:47 19.09.2013

Re: A da malo

Vlasta
A gde pobogu piše da su vojvođanska jela bolja? Samo htedoh da kažem da je to bila jedina stvar koja nas je razlikovala, i da smo jedni o drugima imali, manje više, takve slike, naivne i simpatične. Bar pojavno.

Onda sam te pogrešno razumeo.
Izvini.
I što bih te banovala zbog mišljenja da mi je loše napisan tekst?

Jedan tvoj kolega me trajno banovao pa sam vrlo pažljiv.
Koga zmija ujede...

Srđan F
Vlasto, rode, normalan je tekst, ne sekiraj se. :) samo je okoliš nategnut politikanstvom dozlaboga.




Reč je o maloletnom S.S., koji ima 90 krivičnih dela iza sebe, saznaje "Blic" u novosadskoj policiji. Međutim, to nije sve. Do sada je protiv njega podneta 51 krivična prijava, ali je dosije ovog maloletnika koji je obijao automobile, pljačkao, nožem presretao vršnjake i otimao im novac, mnogo bogatiji.

iqiqiq
Dete ima kriminalni dosije, gde je socijalni radnik, koji su to roditelji, ima li roditelje, šta je sa školom koju bi morao da pohađa, ako je ne pohađa, zašto roditelji nisu sudski gonjeni, ako zakon kaže da je osnovna škola obavezna.


Gde je taj sudija sad koji je zadužen za ovog klinca? Nađeš ga, prozoveš javno imenom i prezimenom (Maksa jednom napisa kako je najbolje uperiti reflektor u idiota) i rebneš mu od plate X posto.

Onih crnih devedesetih si znao koga da izbegavaš. Trenerka do zuba, kaiš po sredini, upasan džemper i lanče od po' kile.

Danas dođe majka napirlitana, natapirana i kaže
-Nije moje dete krivo.
Aman, snajka, vidiš da ti je donelo tuđ telefon kući. Kako nije krivo?
-Vi, razredna, njega mrzite.



hajkula1 hajkula1 19:52 19.09.2013

Re: A da malo

Jelica Greganović
Vama Srbijancima čovek mora sve da crta...

Ako bi moglo Srbima, ja bih bila zahvalna...sve dok nema Hrvatijanaca, Makedonijanaca, Slovenijanaca i ostalih vanzemljijanaca...Fala unapred.



I meni jetra reaguje na isto.
predatortz predatortz 19:54 19.09.2013

Re: A da malo


I meni jetra reaguje na isto.


I tebi ću reći da je to sa moje strane bio sarkazam...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana