Društvo| Hronika| Moj grad| Politika| Roditeljstvo

SAMOPROŽDIRANJE

aleksandarkarisik RSS / 29.09.2013. u 23:32

Kada izgladni, organizam počinje da se samoproždire. Prvo šećeri, pa masti, pa manje važni mišići, pa tako do srčanog.

Dakle, nema mi druge, nego da se i ja oglasim povodom ove eskalacije nasilja.
Ima li smisla onda pisati o ovome? Hoće li nasilje u Srbiji prestati kada nas se sakupi deset blogera koji će dići glas protiv sve očiglednije degradacije prava na goli život? Koliko nas se oglasilo povodom mogućnosti lečenja dece u inostranstvu? Pa, ništa!!! Nema nešto više ni akcija preko socijalnih mreža. A bolesnih koji nemaju mogućnosti da se leče, nažalost sigurno ima. Ali, zato se preko noći, po kratkom postupku menja zakon, ili uredba, šta li, o nivou aflatoksina u mleku. Samo, nekako ne mogu da sedim skrštenih ruku. Martin Luter King reče otprilike da je početak kraja života kada prestanemo da govorimo o bitnim stvarima. A neposredna fizička bezbednost moje porodice, prijatelja, mene, pa i svih mojih komšija i sugrađana, baš mi se čini kao jako bitna stvar. A, i nekako mi se još živi.

Kad je tako, onda ću da pišem. Svi smo svedoci erupcije ovoga ludila, a neki smo i žrtve. I biće žrtava sve više. Ali, najgore od svega je što sve ovo preti da prestane da bude vest. Smrt čoveka je tragedija, smrt miliona je statistika, kako rekoše. Naravno da je ovo hiperbola u ovom slučaju, ali mislim da je jasno šta sam hteo da kažem. Ako se nastavi ovako, oguglaće se i na to. Postaće normalno, kao što je postalo normalno da se ovde umire zato što se nema para za lečenje. I biće sve gore, jer počinioci znaju, ili bih pre rekao, instinktivno osećaju da im se može. A da je samo malo zdravija atmosfera u društvu, mnogi mladi ljudi koji inkliniraju nasilju bi se suzdržali, naprosto zato što se plaše društvene osude, pa onda i kazne. Ali, toga nema! Šta klinca sa mačetom zabole za neke uboge likove koji dreče po blogovima? No, ako nas bude dovoljno, možda nekoga ko može nešto da uradi po tom pitanju i stvarno zaboli. Malo je verovatno, minimalno. Mada, ko zna... Ovo svakako mora biti konstantna tema.

Sada se već sve ličnije susrećem sa ovim. Bio poslom u Kliničkom centru Vojvodine, pored mene prođe policija oko kolica na kojima guraju nekoga sa zavojem preko oka i povređenom nogom. Shvatamo da se radi o jednom od napadača na vlasnika menjačnice i njegovu ženu. O tom događaju ću još. Onda čujem da je dete isečeno mačetom, sin moje dobre školske drugarice. I o tome ću još. Onda srušenima, kako je to običaj ovde, stiže šutiranje, vest o dva puta teško mučenom i pretučenom detetu, pa novo divljanje oko Železničke stanice što je uključivalo teranje male dece sa ljuljaški i lomljenje imobilijara naočigled pretrnutih majki. Pa, klinca koji svira sa sinom moga prijatelja onesvestiše i opljačkaše ispred Merkatora. Tačno sve ide ka tome da ovakve stvari prestanu da budu vest. Dok sve ne poprimi još čudovišnije razmere. Pa i to prestane da bude vest.
Rast grada logično prati rast stope kriminala. I naravno da je kriminal za sada neiskorenjiv. Bilo gde. Ali ga je moguće suzbiti na neku podnošljivu meru. Ovo što se dešava u Novom Sadu je težak overdoz! A najviše brine što se odgovorni prave blesavi i izjavljuju kako se slučajevi rešavaju i kako oni odlično rade svoj posao i kako je stopa kriminala u opadanju. Dakle, više nema namere ni da se prizna da problem postoji. To što svi znaju da trojica hladno uđu u razred na sred časa, izvuku učenika na hodnik i tamo premlate, to što je svima jasno šta se dešava, nije bitno. A, i što bi bilo? Savesti ili sposobnosti se nema, ne očekuju se nikakve reperkusije. Čak niko nije našao za shodno da istraži i objasni kako je moglo da se desi da dete dva puta u toku deset dana postane žrtva monstruozne torture. A, kamo li da neko bude kažnjen. Niko više ni ne pokušava da objasni kako to da je protiv mnogih počinilaca podneto na desetine krivičnih prijava, a oni i dalje na slobodi? Ako hoćete, dok je stanje lične sigurnosti na ovom nivou, ja ni u iskrenost i domete borbe protiv korupcije ne verujem.


Kako onda da roditelji zaštite svoju decu? Da podneseš prijavu koja će nasilniku biti zlatna stota? Pa se onda smiluje, za nagradu ti polomi samo par prstiju, a ne oba kolena što si ga prijavio? Okruženje je neizdrživo. Pouzdano znam da je moja drugarica, majka deteta povređenog mačetom odgovorna i brižna. To je dete vaspitavano i raslo u normalnoj porodici. Pa šta je problem? Okruženje. Bande, grupe, kako već hoćete da ih zovete su preovladavajući obrazac. Ulasci u nasilničke grupe su sada već praćene obredima inicijacije i kada se jednom uđe, ne može se napolje. Svakako ne može nepovređen, a blizu je trenutak kada dete neće moći ni živo da izađe iz toga. Sekte su problem? Hajde iščupaj dete iz bande danas. A zamislite koliko ima neprijavljenih maltretiranja, koliko dobro vaspitane dece svakodnevno trpi ponižavanja, torture i šikaniranja? Tvrdim da su škole postale leglo nezamislivih patnji i trauma. I da ta deca ćute i pred roditeljima, jer ne vide da im oni mogu obezbediti izlaz iz toga.


Sada, kada sve ovo znamo, šta mislite, da li je vlasnik menjačnice na Novom naselju nosio pištolj iz obesti? Voli čovek da se oseća kao šerif. Ili je samo shvatio da više nema drugog načina da se zaštiti? Hajde da se preispitamo, koliko je nas u sebi donelo odluku da će, "samo ako mi priđu" uraditi to i to? Ta je reakcija loša, ali je prirodna a nema naznaka da ima alternative. Na korak smo od spirale nasilja i uzimanja pravde u neovlašćene ruke. Bez naznaka da je iko od ljudi iz vlasti svestan toga. Ili jeste? Ako nasilnici dobiju još jednu od desetina prijava i to verovatno nose kao orden a sa druge strane vlasnik menjačnice dobije krivičnu prijavu za pokušaj ubistva, kakav zaključak da izvedemo "mi" a kakav zaključak kriminalci? Ej, čak ni prekoračenje nužne odbrane, nego pokušaj ubistva!? Neko tu ispadne beli medved a neko bubašvaba.


Uzroci su manje više poznati, i tačno je da je ispravljanje ovih anomalija dugotrajan i mukotrpan posao. Ali sada je kritično, da kritičnije ne može biti. Nivo nasilja je možda veći nego devedesetih. Hitne mere za neposredno sprečavanje nasilja su već zakasnile - za mnoge. Ali, ne vidim nikakvu nameru da se sa time otpočne. Evo u pisanju me stigla vest o zabrani održavanja parade. Samo još jedna žalosna potvrda o tome ko vlada ovom zemljom. Ili bar, ko je bitan onima koji vladaju.


Percepcija Novog Sada kao mirnog grada nije bez osnova i trajala je dugo. Činjenično stanje kaže, neopravdano dugo. I ja, kao i mnogi drugi zaljubljenici u svoj grad, predugo smo živeli u poricanju stvarnosti. U poređenju sa dobrim delom zemlje razne vrste nasilja stizale su kasnije i možda u manjoj meri. Sada smo dočekali da naš grad odnese taj neslavni šnjur. Pa još pride, kada neko pomisli, u odnosu na minuli rad, na mogućnost da se to nama malo prelilo od negde, onda se govori o separatizmu a ne nasilju.


Na delu je još jedan vid samoproždiranja ovog izgladnelog društva. U svom prvom blogu sam pisao da je nakon što je dete iz čiste obesti motociklom pregaženo na pešačkom prelazu - iste večeri, istim bulevarom divljala grupa motociklista, a policije nigde ni od korova! Masovno se ubijamo, stradaju oni od kojih zavisi budućnost ove zemlje, ako je uopšte ima, umiru deca jer nema para za njihovo lečenje, u saobraćajnim nesrećama se gine više nego ikada, od loših uslova za lečenje umre preveliki broj onih koji nisu morali umreti. Zbog Prajda će da bude manje dece? Jedno dete manje je jer mi je supruga žrtva lekarske greške i takvih je previse. I ne možeš zgrešiocu ništa. I o tome ću kad tad, samo da mi žena dozvoli. To što je ona prošla ne bih najgorem neprijatelju poželeo. Zatiremo se kao društvo, sve efikasnije i sve brže. Nadam se da ovo nije nezaustavljiv proces jer će se Srpski jezik kroz nekih 100 - 150 godina govoriti samo na mestima tipa katedre za slavistiku u Frankfurtu.



Komentari (46)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anfieldroad anfieldroad 00:15 30.09.2013

nekada...


Nekada davno,u jednom malom gradu u Americi, Springfildu gradjani su imali da odluce o jednom jako vaznom pitanju za sve njih. Svi su izasli na glasanje,osim debeljuskastog lenjivca i pivopije. Taj se zvao Homer. I onda su prebrojali glasove. Ispostavilo se da je izjednaceno. Nereseno. I kaze debelom Homeru njegova zena Mardz " Homi, pa zasto pobogu nisi izasao na glasanje?" "Ah",odgovorio joj je on"pa moj glas ionako ne bi promenio nista"
A sve ovo vam pricam zato sto smo zaboravili,kao Homer Simpson,da samo od nasih glasova znaci - sve ! Ovaj text nece promeniti stanje uma siledzije iz Leskovca, Novog Sada ili Begea. Ali mi nemamo drugi nacin. Deset,sto hiljadu dvesta tekstova,snazan pritisak na inertne politicare hoce i mora! To je nas nacin.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:17 30.09.2013

Re: nekada...

Deset,sto hiljadu dvesta tekstova,snazan pritisak na inertne politicare hoce i mora! To je nas nacin.

U teoriji bi tako trebalo da bude, sad, samo da proverimo u praksi. A nadam se da je samo inertnost u pitanju a ne nešto gore.
Hansel Hansel 09:11 30.09.2013

Re: nekada...

anfieldroad
Svi su izasli na glasanje,osim debeljuskastog lenjivca i pivopije.

A otkud znamo kako bi Homer glasao? Koja bi strana njegovim glasom prevagnula?
(I ovo je hipotetički-prenosno, nemam pojma koji apstinenti preovlađuju kod nas.)
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 09:18 30.09.2013

Re: nekada...

Mda, fakat, ovde "Homeri" nisu apstinenti, občno. I zna se na koju stranu prevagnu.
striborv striborv 01:26 30.09.2013

Kako je sve pocelo...

Beograd krajem devedesetih...4-5 sati popodne, ljudi se vracaju sa posla, pa je parking ispred zgrade manje vise pun vozila, ljudi, tu neki penzioneri setaju...
Zadesih se slucajno na terasi stana i gledam scenu...lokalni celavi lik, inace visok jedva 175, vlasnik lokalne kockarnice, poznat po tome sto rula 100 na sat na parkingu sa svojim BMW-om stoji i samara svoju tadasnju devojku...vice, urla...ona place...sve to gledaju prolaznici bez nekog velikog interesovanja, sve dok neki penzioner, verovatno prvoborac iz II sv rata mu ne kaze "STA RADIS TO COVECE...PRESTANI?" na sta mu mali celavi odgovara "Mars u p.m. matori nemoj da ti dodjem tamo..." i elegantno pomera trenerku da bi se video pistolj za pojasom.
Jos tada mi je pala na pamet scena iz sredine osamdesetih kada cela rulja juri NAORUZANOG atentatora na turskog ambasadora...nekoliko ih je poginulo tada ako se secam. I pitao sam se u cemu je razlika izmedju onda i danas.
Mozda u tome sto su u rulji osamdesetih bili ljudi koji su imali neke ideale, ljudi koji su navikli da brane svoju slobodu i puno njih koji su to vec radili u II sv ratu. Ali ratovi, kriza, beda, cepanje ideala...su ucinili svoje. Osiromasena, ubijena u pojam rulja, navikla na svakodnevnu tesku borbu da ne ostanes gladan sutra nema bas puno interesa da se zamera bilo kome za bilo sta.
Blogovanje nece promeniti nista...Srbiji je potrebna revolucija, samo sto vise nema ko da je izvede...Ceda, Tadic, Djilas i ostali su definitivno ubili bilo koji zar za revolucijom koji je postojao.
8c_competizione 8c_competizione 07:17 30.09.2013

Re: Kako je sve pocelo...

Srbiji je potrebna revolucija,




odavno ovo govorim, bio cak i banovan sa bloga neko vreme zbog ovakvih stavova
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 08:03 30.09.2013

Re: Kako je sve pocelo...

Jos tada mi je pala na pamet scena iz sredine osamdesetih kada cela rulja juri NAORUZANOG atentatora na turskog ambasadora...nekoliko ih je poginulo tada ako se secam. I pitao sam se u cemu je razlika izmedju onda i danas.


Često navodim taj primer. Isto, u ona vremena, priča mi prijatelj iz Sarajeva, vraćao se iz škole sa drugarom, pada sneg, pa su se malo grudvali. Drugar ga pogodi po sred lica i ovaj se najedi pa pocne da ga vija. Kaže "vidim ja da ga neću stić, popizdim, poćnem se derat - LOPOV, LOPOV, DRŠTE LOPOVA! A znaš, uvek imaš onih papaka..." pa raširenih ruku krene da imitira hvatanje.
E, nema više takvih "papaka". Odnosno ima, evo moj brica bio u novinama, zgumenjao lika koji je tukao ženu na ulici i otimao joj tašnu. Ali toga je premali broj, tako reći zanemariv.
U ono vreme je bila takva atmosfera, kada uradiš nešto tako budeš u Nedeljnom popodnevu kod Saše Zalepugina, hvale te na sva usta pred 20.000.000 ljudi. Da ne kažem da je celokupan odnos države bio drugačiji.
Ne idealizujem ja to vreme, daleko bilo, ali što se ove teme tiče, tako je bilo.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 08:07 30.09.2013

Re: Kako je sve pocelo...

odavno ovo govorim, bio cak i banovan sa bloga neko vreme zbog ovakvih stavova

Zbog zagovaranja revolucije? Pa ovde nećeš biti banovan zbog toga, bez obzira što baš nisam siguran da li se slažem po tom pitanju.
Dobro, revolucija ima raznih, ja se pre nekako nadam evoluciji.
Vlasta92 Vlasta92 08:20 30.09.2013

Re: Kako je sve pocelo...

I ja se nadam evoluciji...Na kraju krajeva, "sapiens" znači pametan, razuman...
Hansel Hansel 09:21 30.09.2013

Re: Kako je sve pocelo...

Evolucija duuugo traje, a ima i slepe ulice.

Doduše, ni s revolucijama se nismo proslavili...
angie01 angie01 10:16 30.09.2013

Re: Kako je sve pocelo...

"sapiens" znači pametan, razuman...


ocigledno brzopleto upotrbljen uz homo!
predatortz predatortz 10:20 30.09.2013

Re: Kako je sve pocelo...

8c_competizione
Srbiji je potrebna revolucija,




odavno ovo govorim, bio cak i banovan sa bloga neko vreme zbog ovakvih stavova


Onda, revolucionar, man'se tastature... Geveru u ruke!
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 10:20 30.09.2013

Re: Kako je sve pocelo...

ocigledno brzopleto upotrbljen uz homo!


Neselektivno svakako.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 10:24 30.09.2013

Re: Kako je sve pocelo...

Doduše, ni s revolucijama se nismo proslavili...


Fakat nismo.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 10:27 30.09.2013

Re: Kako je sve pocelo...

Onda, revolucionar, man'se tastature... Geveru u ruke!


U današnje vreme, revolucije počinju za tastaturom.
predatortz predatortz 10:29 30.09.2013

Re: Kako je sve pocelo...

aleksandarkarisik
Onda, revolucionar, man'se tastature... Geveru u ruke!


U današnje vreme, revolucije počinju za tastaturom.


U današnje vreme nema revolucija. Ima samo transfera kriznih situacija zarad profita.
kukusigameni kukusigameni 09:19 30.09.2013

preporuka

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 09:31 30.09.2013

Re: preporuka

Zahvaljujem.
Bar da se pojavi neko ovakav...

https://www.youtube.com/watch?v=YdQnuqFlD7U

E ne znam kako se postavlja link ispravno, ali pogledaj ako vec nisi.
kukusigameni kukusigameni 09:55 30.09.2013

Re: preporuka

aleksandarkarisik
Bar da se pojavi neko ovakav...


aleksandarkarisik aleksandarkarisik 09:57 30.09.2013

Re: preporuka


Pa jes', treba uvek težiti maksimumu.Mada, kakva je situacija, cela Liga Besmrtnih bi se pošteno namučila.
predatortz predatortz 10:51 30.09.2013

Re: Sve se može kad ti se može.

Čitao i ostao zgrožen! Najniži oblik života, nažalost zaogrnut belim mantilom.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 10:53 30.09.2013

Re: Sve se može kad ti se može.

E da, nema dna, samo pregrade.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 11:03 30.09.2013

Re: Sve se može kad ti se može.

Najniži oblik života, nažalost zaogrnut belim mantilom.


O njima bih imao duplo duži tekst da napišem. Uz dužno poštovanje manjine normalnih.
striborv striborv 11:55 30.09.2013

Re: Sve se može kad ti se može.

A zasto je to uradio zapravo? Sa obzirom da je bio direktor KC, kardiohirurg i kad se uzme u obzir uzasno rasprostranjena korupcija u zdravstvu i celom drustvu, ne verujem da nije imao sam da plati...daleko od toga.
Ono sto ja podozrevam je da je u pitanju kompleks od koga boluje cela novokomponovana elita u Srbiji...a to je sindrom JA SAM IZNAD NJIH...gde se sa nipodastavanjem i prezirom gleda prema ostatku stanovnistva koji, eto, nisu bili sposobni i pametni kao on...ciji je zivot nebitniji od mrava...kojima mozes da radis sta hoces. To cak i stranci citiraju kada govore generalno o Balkanu, najcesce kazu "Politicians and ruling class look at their own people with contempt at best".
Tuzno i jadno...ipak siguran sam da nece odgovarati ili ce se u najboljem slucaju povuci na neko vreme dok se prasina ne slegne. Ne postoji jednostavan nacin da se takva osoba ukloni sa neke funkcije. To on savrseno dobro zna, zato i tako lakonski odgovori i pretnje tuzbom...jer sistem zapravo stiti takve.
Jer ako dobije otkaz i osude ga itd...sta tek ceka one ostale koji jos nisu dospeli u novine za svoja nedela?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 13:51 30.09.2013

Re: Sve se može kad ti se može.

Sa obzirom da je bio direktor KC, kardiohirurg


Ono sto ja podozrevam je da je u pitanju kompleks od koga boluje cela novokomponovana elita u Srbiji...a to je sindrom JA SAM IZNAD NJIH...gde se sa nipodastavanjem i prezirom gleda prema ostatku stanovnistva


Mislim da tu ima još jedna stvar. Čovek je iznutra, zna koji su rizici. Iz istog razloga se verovatno i Tomica operisao u Nemačkoj. To što se zove kod nas "rutinska operacija" rutinski se izvodi samo na onima koji se zaj#"# da ih poslušaju ili nemaju drugog izbora, pa šta im bog da. Nije to samo luksuziranje i bahaćenje, zna on bolje od nas zašto se nekom kolegi ovdašnjem nije stavio pod nož.
iqiqiq iqiqiq 20:01 30.09.2013

Re: Sve se može kad ti se može.

Jelica Greganović
http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/408516/Direktoru-KC-ugradjen-bajpas-u-Zenevi-od-novca-namenjenog-deci-i-najtezim-bolesnicima

sada treba odmah doneti zakon da se u ovakvim slučajevima omogući puna naknada i vraćanje novca u kasu, ako treba i zaplenom imovine

Jbg ako nekome zbog neplaćenog računa mogu da plene imovinu, šta sa ovima koji pokradu žestoko, nije mi uteha da robijaju, više mi je uteha da se novac vrati onome kome je namenjen bolesnim ljudima a posebno bolesnoj deci

besramno, besprizorno
iqiqiq iqiqiq 12:06 01.10.2013

Re: Sve se može kad ti se može.

Moram da dodam izjavu
"Нисам могао да пристанем на операцију на својој клиници на којој ме је тадашњи директор сменио и показао да ми не жели добро. Нисам се оперисао у Србији, јер сам имао страх. Нисам желео да се оперишем ни у Институту „Дедиње”, јер сам тамо, као некадашњи принудни управник, имао некоректан однос са лекарима – истиче др Ристић."

Da li on ovime hoće da kaže da u borbi za mesto na položaju, drugi lekari su spremni da ubijaju pacijente? Ako hoćemo tako da posmatramo, možda i neki moj kolega koji bi voleo moje radno mesto, može u saradnji sa lekarima sutra da me upokoji u nekoj bolnici?
Ovakvu izjavu treba da povuče, jer samo se dublje ukopava
milisav68 milisav68 16:54 01.10.2013

Re: Sve se može kad ti se može.

iqiqiq
Da li on ovime hoće da kaže da u borbi za mesto na položaju, drugi lekari su spremni da ubijaju pacijente? Ako hoćemo tako da posmatramo, možda i neki moj kolega koji bi voleo moje radno mesto, može u saradnji sa lekarima sutra da me upokoji u nekoj bolnici?

Bez namere da ulazim u tačnost njegove izjave, lekar-ubica je dokazano postojao, radio je za "Zemunski klan", i pobegao je za Kanadu.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 19:53 01.10.2013

Re: Sve se može kad ti se može.

Bez namere da ulazim u tačnost njegove izjave, lekar-ubica je dokazano postojao, radio je za "Zemunski klan", i pobegao je za Kanadu.


Jedan, ali ovaj priča u množini. Mati božija.
iqiqiq iqiqiq 10:13 02.10.2013

Re: Sve se može kad ti se može.

milisav68
iqiqiq
Da li on ovime hoće da kaže da u borbi za mesto na položaju, drugi lekari su spremni da ubijaju pacijente? Ako hoćemo tako da posmatramo, možda i neki moj kolega koji bi voleo moje radno mesto, može u saradnji sa lekarima sutra da me upokoji u nekoj bolnici?

Bez namere da ulazim u tačnost njegove izjave, lekar-ubica je dokazano postojao, radio je za "Zemunski klan", i pobegao je za Kanadu.

nisam znala za to, ali ako iole postoji sumnja da neki lekari ne poštuju profesionalne kodekse te imaju nameru da izvrše krivično delo, onda na ovakvu izjavu treba da reaguje i ministarka zdravlja i mup i Lekarska komora itd
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:51 30.09.2013

Ma sve to nije važno,

bitno je...

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 13:54 30.09.2013

Re: Ma sve to nije važno,

Postoji Pietren, rasa "GMO prasića" sa izolovanim genom stresa. Ič se ne sekiraju kad ih kolju.
Черевићан Черевићан 14:03 30.09.2013

дно

транзиција . . чуда чини
неки нови свет се спрема
тешко оном затеченом
који за то слуха нема
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:10 30.09.2013

Re: дно

Istina. Samo tranzicije su razne. Recimo, iz šupljeg u prazno, od zla oca ka goroj materi...
iqiqiq iqiqiq 19:58 30.09.2013

Pohvala tekstu

Masovno se ubijamo, stradaju oni od kojih zavisi budućnost ove zemlje, ako je uopšte ima, umiru deca jer nema para za njihovo lečenje, u saobraćajnim nesrećama se gine više nego ikada, od loših uslova za lečenje umre preveliki broj onih koji nisu morali umreti.

Nadam se da ćemo se osvestiti i spasavati svu našu decu, ona nisu kriva za nas ovakve
Obren Markov Obren Markov 22:53 30.09.2013

Nevest

Tačno sve ide ka tome da ovakve stvari prestanu da budu vest.


A ja sam od okupacionog gradonačelnika čuo da to nisu vesti, nego spinovanje ? I da je eto u Beogradu taj jedan vikend bilo troje ubijenih (još je onaj Đilas bio gradonačelnik) a da neko ipak namerno proziva baš novosadsku naprednjačku vlast, iako stanje nije zabrinjavajuće
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 23:08 30.09.2013

Re: Nevest

Pa eto, nisam "imentovao". Da, sram me bilo što pišem da je stanje alarmantno, kad evo me i dalje neopljačkanog sa glavom na ramenima.
iqiqiq iqiqiq 07:52 01.10.2013

Nasilje u školama

Da li je moguće da nismo sposobni da kao odrasli ljudi rešimo ozbiljne probleme nasilja

"Dečje vapaje niko nije čuo
Rukovodstvo škole tek posle brojnih žalbi roditelja i malog Alekse odredilo nastavnika da dečaku bude neka vrsta zaštite u školi i dvorištu

Niš – Psihički utučen četrnaestogodišnjak Aleksa Janković je, posle dobijenih teških batina od vršnjaka, izvršio samoubistvo, 12. maja 2011. Skočio je kroz prozor stana u kojem je živeo sa majkom, sestrom i babom. Pre tog tragičnog događaja, prošle zime i proleća, malo je ko verovao Aleksi, učeniku sedmog razreda Osnovne škole „Sreten Mladenović Mika” u Nišu, da je pod teškom psihičkom i fizičkom torturom, da ga trojica vršnjaka proganjaju, maltretiraju i tuku. Žalio se dečak roditeljima, žalio nastavnicima u školi, ali..."link

I dve godine kasnije
" Kako će biti kažnjeni napadači na đaka prvaka P.Š. iz aranđelovačke škole “Svetolik Ranković” još nije odlučeno, i pored jučerašnjeg sastanka kojem su prisustvovali roditelji, Centar za socijalni rad, policija, predstavnici škole. Na sledećem sastanku koji će biti održan za par dana, trebalo bi da prisustvuju i pretučeni dečak i napadač, učenik petog razreda." link

Najbolje je da novinari prestanu da pišu i da mi po blogovima prestanemo da se pitamo, jer očigledno ništa nije urađeno.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 13:55 01.10.2013

Re: Nasilje u školama

I za to niko verovatno ne odgovara niko, makar gubitkom posla. I za sve imaju izgovor, ako uopšte i hoće da o tome nekom polažu račune.

Najbolje je da novinari prestanu da pišu i da mi po blogovima prestanemo da se pitamo, jer očigledno ništa nije urađeno.


Mislim da je to samo razlog da se o tome govori još više.
iqiqiq iqiqiq 15:03 01.10.2013

Re: Nasilje u školama

aleksandarkarisik
Mislim da je to samo razlog da se o tome govori još više.

Ma slažem se, onaj komentar je bio sarkazam, ali ne znam koju kvačicu da stavim da bi se to shvatilo, jer nema intonacije koja se u govoru odmah prepozna.
Ćak sam i predlagala da se NUNS, UNS i šta ti ja znam dogovore i da nedelju dana naslovne strane novina budu na temu problema nas malih ljudi, a pogotovo dece, neka nema vesti ni o jednom političara. I tako i sa vestima svih radio i TV stanica, prve vesti da budu muke nas običnih smrtnika.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 16:11 01.10.2013

Re: Nasilje u školama

Konstruktivno. Samo, retko šta konstruktivno prođe ovde... Al' da se otimamo koliko možemo, pa da vidimo.
iqiqiq iqiqiq 09:47 02.10.2013

Re: Nasilje u školama

aleksandarkarisik
Konstruktivno. Samo, retko šta konstruktivno prođe ovde... Al' da se otimamo koliko možemo, pa da vidimo.

mislim da je neophodno, čitanjem glavnih vesti koje govore o tome koji se političar sa kim posvađao i koja estradna zvezda se ljubaka sa kojim političarem, novinari prebacuju fokus sa onoga što je važno nama kojih ima 7 miliona: uređena država u kojoj se poštuju zakoni, u kome se nasilje odmah osuđuje, vodi sudski postupak, izoluje i preventivno deluje, u kojem brinemo o onima kojima je teže nego nama, o deci, starima, bolesnima i da ne nabrajam
iqiqiq iqiqiq 13:48 02.10.2013

Re: Nasilje u školama

Imam ja sijaset ideja, evo na primer možemo svaki dan da okačimo sliku jednog poslanika sa pitanjem : znate li ko je ova osoba? Da vidimo koliko su ljudima uopšte poznati poslanici, njihov rad i njihova dobra dela.

Možemo redom po abecedi bez predrasuda, jer iako uglavnom pripadaju partijama, njihova prva dužnost je da budu ljudi, da pomažu onima koji su ih birali, bez predrasude i interesa.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 08:27 03.10.2013

Re: Nasilje u školama

Da, stvarno bi valjalo da postoji organizovana, efikasna grupa za pritisak. Za konstantno ne danje mira, što bi uključivalo sijaset prijava po raznim osnovama za činjenje i nečinjenje odgovornih..
iqiqiq iqiqiq 07:55 01.10.2013

Kultura življenja

Provod na splavovima, sve se redovno promoviše u novinama



i život druge Srbije

U više od 4.600 sela nema osnovnih uslova za život - ambulanti, prodavnica, škola. Bez prodavnice je 400 naselja, pošte 2.000, a 500 nema ni odgovarajuću saobraćajnu vezu
link



Nemojte da se ljutite, ali ovo je nerealno, da su nam sela kao iz 19.veka a u Beogradu splavovi i provod kao da smo bogati šeici ili "Seks i grad" NY

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana