Ljubav| Porodica| Roditeljstvo

Da je Vaše dete gej?

Jaril RSS / 18.08.2022. u 10:22

(према истинитим догађајима)

Да је Ваше дете геј, да ли бисте га у 15ој години избацили на улицу и заборавили да постоји? 

Да је Ваше дете геј, да ли бисте му поломили обе руке и ребро које ће му пробишити плућно крило?

Да је Ваше дете геј, да ли бисте га затворили у шупу или подрум и држали у заточеништву без могућности изласка на светло?

Да је Ваше дете геј, да ли бисте га послали на "лечење" са кога ће изаћи као схизофреничар?

Да је Ваше дете геј, да ли бисте радије умрли него да то сазнате? 

Да је Ваше дете геј, да ли бисте волели да га избаце за сањаног посла на ком је његов рад признат и цењен?

Да је Ваше дете геј, да ли бисте волели да га други виде као лаку мету за истресање личних фрустрација животом?

Да је Ваше дете геј, да ли бисте волели да чујете позиве на убијање њега? 

Да је Ваше дете геј, да ли бисте га волели? 

 



Komentari (1576)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 11:59 21.08.2022

Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Nači imam pitanje za AI.

Pogledajte ovaj kratak video i recite da li mislite da bi AI koji ima video recognition, da može da delimično razume svet oko sebe tako što prepoznaje oblike kroz neki oblik vida, da li bi taj AI se okrenuo da shvati da u ogledalu vidi sebe i pored sebe nešto drugo i da se to ne uklapa.

Ja mislim da ne bi još skoro i mislim da ovo što mačka radi jeste oblik ne samo inteligencije nego i svesti. Do sada smo verovatli (ako se ne varam pokupio sam takvu informaciju) da su samo delfini i neki oblici majmuna sposobni da shvate da sebe gledaju u ogledalu, ali sada vidimo da i mačke to mogu.

Moje mišljenje je da su životinje mnogo inteligentnije od onoga što smo do sada mislili i da su jednako svesne koliko i mi (manje inteligentne naravno) samo da smo mi to do sada zanemarivali jer smo preveliku važnost dali govoru.


https://www.reddit.com/r/FunnyAnimals/comments/wtt38e/what_who_shows_up_is_it_problem_in_the_eyes/
literatesa literatesa 16:06 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Jutros sam vidjela ovaj dokumentarac,

Inside the Mind of a Cat

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:44 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

literatesa
Jutros sam vidjela ovaj dokumentarac,

Inside the Mind of a Cat



Ja sam sinoć odgledao (u krugu porodice poštujući sve tradicionalne porodične vrednosti), nije loš, mada mislim da sam znao dobar deo iznetog o mačkama. I moje mačke su isto gledale, i po potrebi intervenisale na dešavanja i glavne karaktere u emisiji.




literatesa literatesa 16:47 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Ja sam sinoć odgledao (u krugu porodice poštujući sve tradicionalne porodične vrednosti), nije loš, mada mislim da sam znao dobar deo iznetog o mačkama. I moje mačke su isto gledale, i po potrebi intervenisale na dešavaja i glavne karaktere u emisiji.

Ma zezaš, kul. :)


Stvarno sam pomislila da će ljudi koji imaju mačke gledati drugačije od npr mene.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:17 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

literatesa



Stvarno sam pomislila da će ljudi koji imaju mačke gledati drugačije od npr mene.


Dobro, to možda zavisi i od toga da li su fasovali toksoplazmozu, pa ona rukovodi organizmom kao ljušturom, ili su i dalje, da tako kažem, svoji.


literatesa literatesa 17:29 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Dobro, to možda zavisi i od toga da li su fasovali toksoplazmozu, pa ona rukovodi organizmom kao ljušturom, ili su i dalje, da tako kažem, svoji.

Mnogo smiješno. :)
milisav68 milisav68 19:23 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

alselone
Ja mislim da ne bi još skoro i mislim da ovo što mačka radi jeste oblik ne samo inteligencije nego i svesti.

Pazi, mačka(e) je pored ajkule pretrpela najmanje promena kroz evoluciju.Što će reći da su se samo brusili u prilogađavanju novim situacijama, što jeste neka vrsta inteligencije.

E sad, meni ovo više deluje gen za opasnost nego inteligencija, pošto ono što je nacrtano više liči na tigrove recimo, nego na mačke, odnosno, boje su prilično jake i asociraju na opasnost.

Kao recimo pčela i osica, gde je kod osica žuta boja čista i jarka, a kod pčela "razmrljana", pa ti podsvest (geni) šalje informaciju da je pčela manje opasna od osice.
alselone alselone 19:41 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Milisave, brate, odagnaj mi tugu golemu, reci mi što Teodosić ne igra. Ubedi me da je to dobro za nas. Plačem već tri dana.
predatortz predatortz 19:43 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

alselone
Milisave, brate, odagnaj mi tugu golemu, reci mi što Teodosić ne igra. Ubedi me da je to dobro za nas. Plačem već tri dana.


Ne igra jer je selektor imbecil!
alselone alselone 19:47 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Ne igra jer je selektor imbecil!

Ne reci mi to, oh ti, još će mi gorče suze biti. Slažite me da je dobro za nas, slažite me da mi tuga umine.

Pičku materinu!
mariopan mariopan 20:02 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

alselone
Nači imam pitanje za AI.

Pogledajte ovaj kratak video i recite da li mislite da bi AI koji ima video recognition, da može da delimično razume svet oko sebe tako što prepoznaje oblike kroz neki oblik vida, da li bi taj AI se okrenuo da shvati da u ogledalu vidi sebe i pored sebe nešto drugo i da se to ne uklapa.

Ja mislim da ne bi još skoro i mislim da ovo što mačka radi jeste oblik ne samo inteligencije nego i svesti. Do sada smo verovatli (ako se ne varam pokupio sam takvu informaciju) da su samo delfini i neki oblici majmuna sposobni da shvate da sebe gledaju u ogledalu, ali sada vidimo da i mačke to mogu.

Moje mišljenje je da su životinje mnogo inteligentnije od onoga što smo do sada mislili i da su jednako svesne koliko i mi (manje inteligentne naravno) samo da smo mi to do sada zanemarivali jer smo preveliku važnost dali govoru.


https://www.reddit.com/r/FunnyAnimals/comments/wtt38e/what_who_shows_up_is_it_problem_in_the_eyes/

Naravno da su izuzetno pametne samo ne znam kako bi to nazvali naučnici.
Sin ima mačku kojoj je zabranjeno da uđe u dnevnu sobu. Ta soba ima dvostruka vrata koja se otvaraju u stranu (ulaze u zid) levo i desno i ta krila ne klize tako lako da može mačka da ih gurne u stranu. Svakog dana je nađe u dnevnoj sobi i stavi kameru da snimi kako ona otvara takva vrata.
Lepo
Vrlo strpljivo udara šapom po jednom krilu i čim se od vibracija samo milimetar pomere ona zaglavi šapu i gura...i ùsla je čim se dovoljno otvore.
Ko bi se toga setio?
Samo mačka.
mariopan mariopan 20:02 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Duplo
niccolo niccolo 20:11 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

alselone
Ne igra jer je selektor imbecil!

Ne reci mi to, oh ti, još će mi gorče suze biti. Slažite me da je dobro za nas, slažite me da mi tuga umine.

Pičku materinu!

Ne možeš da imaš dvojicu koji moraju da pipnu loptu u svakom napadu (Jokić i Teodosić), to bi gušilo napad. Mada ja mislim da bi uz manje ega Teodosić bio odličan drugi plej, da Micić počinje a ovaj ulazi kad izlaze Jokić i Vasa…

Edit: da iskoristimo sportski trol da proslavimo dve tinejdžerke koje su uzele medalje na Evropskom prvenstvu u atletici, posle Adrijane Vilagoš u bacanju koplja, malopre je i Angelina Topić uzela bronzu u skoku u vis.
alselone alselone 20:21 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Ne možeš da imaš dvojicu koji moraju da pipnu loptu u svakom napadu (Jokić i Teodosić), to bi gušilo napad. Mada ja mislim da bi uz manje ega Teodosić bio odličan drugi plej, da Micić počinje a ovaj ulazi kad izlaze Jokić i Vasa…

Ja bih sad potpisao da igra Teodosić a da ne igra Jokić, makar nas to koštalo medalje. A verujem da to nije ta razlika.
milisav68 milisav68 20:41 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Milisave, brate, odagnaj mi tugu golemu, reci mi što Teodosić ne igra. Ubedi me da je to dobro za nas. Plačem već tri dana.

Zato što je rupa u odbrani, i to je dobro za nas.

E, postoje dva trača, prvi da je došao nespreman i da nije poštovao dogovor o kasnim izlascima, a drugi da nije hteo da bude bekap plej sa desetak minuta po utakmici.

Ne znam da li si gledao snimak žurke (posle precrtavanja), gde on na neku pesmu kako neko ne može bez nekoga, pokazuje srednji prst, što meni govori da misli da je nedodirljiv.

Elem, sa sporstke strane, uvek je bio rupa u odbrani (nekad manje, nekad više), ali je to nadoknađivao u napadu, jer nije bilo nikoga ko je umeo da smisli poen, pa ga se tolerisalo.

Ove godine, pored Vase koji je MVP Evrolige, imamo i Jokića koji je takođe plej sa telom centra, tako da ga ni ja ne bi toleriso da sam na Karijevom mestu.

Jedino zameram Kariju, što je to precrtavanje malo kulturnije mogao da uradi, ipak Teo nije zaslužio takav način.

Inače, mnogo je veća šteta što ne igra Bogdan.

U svakom slučaju, videćemo sad takmičarske utakmice sa Grcima koji su jaki kao zemlja, isa Turcima kao domaćinima.

Ako njih dobijemo bez velikih trzavica, medalja nam se smeši.
alselone alselone 20:46 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Hvala ti, malo mi je lakše.

ALI LAKŠE JER SAM SHVATIO DA SI IZDAJNIK!



Šalim se. Sve si u pravu, ali ja sam zaista voleo kako je on igrao za reprezentaciju.
freehand freehand 21:03 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

predatortz
alselone
Milisave, brate, odagnaj mi tugu golemu, reci mi što Teodosić ne igra. Ubedi me da je to dobro za nas. Plačem već tri dana.


Ne igra jer je selektor imbecil!

Jeste, pešić je na to navikao. Još od SAD onomad, kad je isterao neke druge zvezde pa smo em tukli amerikance em uzeli prvenstvo.
maksa83 maksa83 21:04 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Naravno da su izuzetno pametne samo ne znam kako bi to nazvali naučnici.

Mačka koja folira povređenu šapu da bi je pustili unutra.



milisav68 milisav68 21:05 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Šalim se. Sve si u pravu, ali ja sam zaista voleo kako je on igrao za reprezentaciju.

E, voleo sam i ja (iako mi je ponekad kidao živce sa nekim potezima), ali to su trenerske taktike, da se krpe rupe i da se izvlači maksimum iz tima.

Nama trenutno fali četvorka, jer i Bjelica je u zenitu, kao i dobar bek šuter koji će na svakoj utakmici sigurno da strpa 20+ poena spolja, i da razvuče protivničku odbranu.

A to nisu ni Nedović, ni Gudurić, ni Marinković.

Imamo dva vanserijska centra (Jokić i Milutinov), dva vanserijska krila (koji takođe mogu da trpaju trojke (Lučić i Kalinić), i mučenog Vasu koji treba da odigra za reprezentaciju kao što igra za klub.

Zato kažem, sad ide prvi test protiv Grčke (kvalifikacije za SP 25. avgusta), nama je biti ili ne biti, a njima nije.
alselone alselone 21:12 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Stvar je u tome da ja sport gledam zbog lepote pokreta i poteza i zbog srca. Ne zbog pobede. Verovatno tako i drugi.

Zbog toga na primer fudbal ne gledam već 15 godina. Spao sam da gledam rep'staciju u košarci i Đokovića.

Teodosić jako lepo igra i ima srce kao bizon. To je nešto što volim da gledam u sportu.

Ali sve razumem. Pešić je prošli put uzeo dva zlata, verujem da je sposoban da uradi ponovo isto.
predatortz predatortz 21:20 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Teodosić jako lepo igra i ima srce kao bizon. To je nešto što volim da gledam u sportu.


Čovek je mađioničar!
Ostalo mi je upečatljivo kada su u prepunoj Areni igrali Zvezda i CSKA.
Igra protiv kluba za koji navija, zviždi mu dvadeset hiljada njegovih ljudi, on igra opušteno kao na treningu.
Položaj tela na jednu stranu, glava okrenuta na drugu, dodaje igraču koji mu je van vidnog polja, na trećoj strani.

On možda nije tehnički najbolji igrač, ali najveći mangup, sa najvećim mudima sigurno jeste!
alselone alselone 21:26 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Vidim ja da se sa Bosancima najbolje razumem.

Nije to slučajno.
predatortz predatortz 21:32 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

alselone
Vidim ja da se sa Bosancima najbolje razumem.

Nije to slučajno.


E, da...

Imam još jednu anegdotu vezanu za tu utakmicu.

Dvadeset hiljada ljudi u dvorani, svi na nogama, napetost na vrhuncu, buka prerasta u tišinu jer ljudski prag čujnosti više ne može da registruje...

Moj mlađi sin jedini sedi, sa gandijevskim izrazom mira na licu, jede čips i gleda negde u plafon!
angie01 angie01 22:10 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Mačka koja folira povređenu šapu da bi je pustili unutra.


A VIDI OVU TRIPCINU
Milan Novković Milan Novković 22:40 21.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

alselone
Nači imam pitanje za AI.

Pogledajte ovaj kratak video i recite da li mislite da bi AI koji ima video recognition, da može da delimično razume svet oko sebe tako što prepoznaje oblike kroz neki oblik vida, da li bi taj AI se okrenuo da shvati da u ogledalu vidi sebe i pored sebe nešto drugo i da se to ne uklapa.

Ja mislim da ne bi još skoro i mislim da ovo što mačka radi jeste oblik ne samo inteligencije nego i svesti. Do sada smo verovatli (ako se ne varam pokupio sam takvu informaciju) da su samo delfini i neki oblici majmuna sposobni da shvate da sebe gledaju u ogledalu, ali sada vidimo da i mačke to mogu.

Moje mišljenje je da su životinje mnogo inteligentnije od onoga što smo do sada mislili i da su jednako svesne koliko i mi (manje inteligentne naravno) samo da smo mi to do sada zanemarivali jer smo preveliku važnost dali govoru.


https://www.reddit.com/r/FunnyAnimals/comments/wtt38e/what_who_shows_up_is_it_problem_in_the_eyes/

Na ove teme može da napišeš 100 stranica a da ne izlistaš top-level izazove, primere i kontraprimere.

Sve interesantno pa sam se par puta zaletao da komentarišem, al sam radio na krovu i pravi sitne pauze - evo me sad za compom do kog sam jedva došao i osećam se ko The Right Stuff momčad pri medicinskom testu (must see) samo bez creva što viri iz dupeta. Evo i klipa pošto je cool i opuštena ilustracija pičvajza od emocija



Evo moje neselekcije (metodom nasumičnosti) assorted sitnica za zabavu:

- Jeste, životinje su cool, imaju svest, imaju pamet, imaju empatiju ... kad su u jednom ekperimentu pravili zagonetke za pacove gde moraju da nauče i da pritiskaju neke dugmiće da bi dobili hranu oni su to i naučili. Ali, kad su primetili da se tada i njihov pajtos kažnjava tamo dalje oni su prestali da traže hranu i ladno počinjali da gladuju. Nisu hteli da prodaju pajtosa pacova ni za šećer (nagrade, kazne, znaš) ...

... ali su ga prodavali za heroin. Ok, nije sve to isto kod svih životinja, Douglas Hofstadter (GEB autor) ih je svrstavao po jačini svesti kako je sa mesožderstva prelazio na vegetarijanstvo - tj prvo je prestajao da jede one sa navišom svešću, po svojoj klasifikaciji.

- Al vidi sad to pomeranje svesti kako uzimamo heroin, DMT ... većina nije probala, nema veze, ima lepo opisanih primera - o čemu se tu radi? Ajmo opet emocije - Antonio Damasio je imao lika koji je imao saobraćajnu nesreću i postao beskoristan na poslu. Natprosečno inteligentan u laboratoriji je prolazio sve testove, i godinu dana mu je ceo tim pravio nove testove da ukapiraju šta mu je na poslu.

Ispostavilo se da mu je oštećena amigdala, prirposto, recimo da mu je popričlično presečen put kojim nam emocije moderiraju "inteligenciju", "racio", ....

... u Laboratoriji je bio cool samo zato što je bio svestan da je u test okruženju, nisu nam toliko potrebne emocije da rešavamo tamo zadatke - na poslu potpuno beskoristan, nije imao emocije da mu prioritetizuju posliće, i nikako nije moga da se odluči šta da počne da radi (na raju je postao operator na fotokopi mašini).

- Na prvi pogled može da nam se učini da se ne treba preterano okretati na tu stranu u AGI diskusijama ... i sad može 100 strana na temu zašto treba, al to drugom prilikom, malo mašte je dovoljno da se "oseti" da problem nije trivijalan.

- Svest, zamislimo da je organizacioni fenomen, emerging propery ogromne compleksnosti, ali i ogromne paralelizacije (inače bi lako dokazao da nam i Tjuringov toilet-roll-brain program koji vrtimo u krug radi kompleksnost.

Ali, dobre su šanse, ako je tako (ovde treba skrenuti pažnju da su baš mnogi ljudi kripto-indukcionisti (a znanje se tako ne može produbiti ... nije nam nešto ni Gedel potreban da bi to "osetili", veruju u moćniju moć dekonstrukcije ... egzistencijalizam sugeriše da mi svi verujemo da smo mi mali, al osetljivi bogovi, eto samo nam se zvezde nisu baš poklopile, nepravda, inače smo najpametniji na svetu i sve su skromnosti prosto frljanja) ... dobre su šanse da ako imamo tvorca i on ima svog tvorca (lahka igra ako smo ozbiljni u tezi da imamo tvorca) ... da ni oni ne mogu predaleko da dobace kako zagaze u oblak fenomenologije.

I zamisli sad dve krajnosti, jedna sasvim moguća - mi napravio AI, AGI, ... i on nas prestigne po "pameti". Logično je da taj naš AGI piči brzinom gde će, možda, prestići i našeg tvorca, možda smo ga i mi već prestigli, možda i njegovog tvorca ... što da ne, neki pametni tinejdžer klinja više slučajno nego s razumevanjem konfigurisao neku simulaciju ... ne moraš, zarad argumenta, ni da mešaš metodologije, za isli genetički algoritam, pošto se sećam ...

- Onog seminal ekperimenta iz elektronike početkom 90tih (moj drugi blog na Drupalu bio na tu temu gde su sa FPGA (Field Programmable Gate Array) i genetičkim algoritmom kreirali frekvencijski diskriminator - daš mu digitalnih 10kHz na ulazu on da logičko 1 na izlazu, za 1kHz da 0.

I daš ovo iskusnom digital elektroničaru, recimo Beneu - on to uradi sa 1000 kapija, nacrta šemu, šef mu pogleda - cool, elegantno i efikasno, kapira se kako radi. Daš genetičkom algoritmu, 150 kapija, posle 3000 generacija. Cool radi, ali 6x manje kapija, odštampaš šemu - haos teški, ništa ne kapiraš - algoritam napravo analogno kolo gde su bitne ajd ne samo tranzicije između logičnih 1 i 0, nego slepa creva imaju funkciju tako što, kako im radi beskorisni switching, imamo šum u napajanju koji otiče na rad ostatka kola - analogija, moj jeftini kineski comp bez stabilizatora napona brlja kako mu ulazni napod opadne sa 220V na 215V, al to brljanje je deo algoritma i da bi program lepo radio 3 minuta po startovanju ti moraš da uključiš 3kW rernu u kuhinji.

Al tako naš mozak radi - mi nemamo ne mnogo nego nimalo ekvivalenta digitalne logike među ušima, koja je onda subtrate-independent i možeš da je prebaciš i u silicon, kapiraš kako radi i šepuriš se sa više visine kao arhitekta sistema.

Nači, šta to sve znači, mašina bedi u šahu - možeš da objasniš nefenomen, u gou, ditto, al sad bolje dizajnira digitalnu elektroniku i antene (izgledaju kao krošnje drveća bez lišća NASA sve ovo koristi još od pre tog mog drugog bloga, zato sam ga tad i pisao).

Šta to znači - pazi fenomen i jezički singularitet koji se uvlači pod kožu heuristici - kad na digitalnim comps, non-computable, NP-hard problem protein foldinga heuristika u Googlovim katakombama reši na istim tim digitalnim comps, samo tako što je zaobišna analitiku - šta je to, onda "general intelligence" u sad tom nekom component nižem smislu do kojeg, smisla, ne možemo da dobacimo analitikom, ali na filozofskoj ravni imamo dosta materijala i mogli bi "pričati" o tome - ok, ima Google tajne, al one su više na višem nivou, definišu igralište vrednosnih funkcija, parametara, ... potke u kojoj je, u stvari, heuristika uradila ogromnu većinu posla.

E sad, da li bi software umeo da smisli ovakav pristup protein folding problemu pa uposli opštije, distribuirane ITs, Googlove, da isto nađu rešenje.

Simples, i ako to nije mogao juče, sad kad su Google rešili ovaj problem mogu da napišu software koji će setovati skalameriju da rešava kategoriju kategorija sličnim i ne baš sličnih problema - u celom kazanu su sad i novi principi. Npr, u protein foldingu jedan od principa je bio jurenje stanja sa uvek-manjom potencijalnom energijom.

Ali, uzmimo drugi princip Okamovu oštricu - uglavnom radi cool posao, al ne uvek, neklad baš ne radi - i ti se dosetiš kako proširiti problemski domen gde AI rabota lepo tako što naduvaš princip u probabilistički oblak verovatnoća gde će ti i koliko princip biti koristan, voila ...

- Video si kako majmuni pamte sekvencu brojeva na ekranu prikazanu delić sekunde bolje od ljudi. Ja sam se onomad umeo da spominjem misaoni eksperiment, povrh pravog, ovako:

1. Pravi ekperiment - čova iz protein folding češkanja glave primetio kako klinci dobro igraju video igre. U protein foldinu im je merit funkcija bila prosta, to jurenje stanja minimalne potencijalne energije - i osmisli igricu, pošto je naš visual cortex i supporting mašinerija formidable, gde je cilj bio ići putem ka minimalnoj potencijalnoj energiji, ali gde je taj put bio sakriven iza game-like lavirinta, topoloških zagonetki, šta god ...

... i davalo pozitivne rezultate, ali, ...

... ako je tako Šimpanze bi to još bolje radile, i ovo pamćenje, i kretanje kroz krošnje, kritično zavisi od geometri-andbeyond reasoninga - i većina mladunaca majmuna ugine tako što omaše granu, ili lijanu, ili slete na pretanku, padnu i polome se.

- nači opšti-pičvajz prosto gde nemaš pojam gde, šta i kako je korisno, pametno, life-saving, inteligentno, ...

... ok, sitna ilustracija, nije ovo dovoljno ali golica maštu na putu ka, u stvari ovek sve manjem razmevanju problema, dok se AGI ne desi, prepiški nas, pokuša bolje da objasni od naših Derida, al mi više nismo sposobni da ukapiramo

Mogao bih ja ovako 100 stranica, i više, al truba je, what's the blooby point što bi onomad naš Rus Juri rekao za bezalkoholno pivo - ja sam ok da nas AI prestigne i da mu budemo ko kućni ljubimci, da nas maze i paze, zovu kako hoće, i donose sve što poželimo ...

A i fora i fuga pregolema je što ono što je danas simple neuron sutra može da budu ok, i neuroni, ali i kvadrilioni lego-like building blocks koji su dramatično funkcionalniji od neurona - u stvari imamo mi sve to između ušiju, klastere, ansamble, timove, .... varijabilnih dimenzionalnosti.

la na sreću, heuristika je neustrašiva
softelectronics_e softelectronics_e 07:33 22.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

maksa83
Naravno da su izuzetno pametne samo ne znam kako bi to nazvali naučnici.

Mačka koja folira povređenu šapu da bi je pustili unutra.




Hihihi!
Kakva lopuža!
nikvet pn nikvet pn 09:42 22.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Животињска интелигенција... Томове да напишем. О љубимцима.

А за ове остале тек да развејем неке предрасуде. Генерално су паметнији него што их сматрамо али не сви. Коњ је глуперда са одличном меморијом а коза - Ајнштајн.
bene_geserit bene_geserit 10:32 22.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Milan Novković

Ja kad čitam ove tvoje komentare zaključim pre svega da je mnogo dobro kad u životu rano zaradiš pare pa posle možeš da se zajebavaš.

I nemoj molim te da me menjaš genetičkim algoritmima i AI-ovima još jedno 10-12 godina, dok ne odem u penziju. Posle možeš koliko hoćeš.
Čuj analogno kolo ...
Milan Novković Milan Novković 11:20 22.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

bene_geserit
Milan Novković

Ja kad čitam ove tvoje komentare zaključim pre svega da je mnogo dobro kad u životu rano zaradiš pare pa posle možeš da se zajebavaš.

I nemoj molim te da me menjaš genetičkim algoritmima i AI-ovima još jedno 10-12 godina, dok ne odem u penziju. Posle možeš koliko hoćeš.
Čuj analogno kolo ...

Ja sam se uvek zezao

Tj odrastao sam među mangupima i jedno vreme mi uopšte neki njihovi fazoni nisu prijali (npr kad vidim da gubim partiju šaha, pa onda mi još protivnik opali po meni fazonima ...)

A sada, nećeš verovati, grozničavo završavam ovaj outbuilding, office, da bih mogao da radim prototyping u elektronici i male IoT serije - tipa prodam 100 momada preko amazona dnevno, 10 funti net profit po komadu, masli sam prema tim vašima pa me ni ne primete, a kamo li optuže za manipulaciju trežišta ...

A ako poželim nešto skuplje da kupim onda prodam 300 komada dnevno, simples (ovako su nekad izgledali biznis planovi, većina, frljanje prodajama

Čuj analogno kolo ...


Ja iz ovoga ektrapoliram da si ti, i ako si u digitalnom, do guše u 3D simulacijama i bagonejasnim artefacts ...

Kad to reče de nam se dede Floki, on je u tome do guše!

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:33 22.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

A sada, nećeš verovati, grozničavo završavam ovaj outbuilding, office, da bih mogao da radim prototyping u elektronici i male IoT serije - t


I ja završavam šupu, ali ne za IoT nego da imam gde da držim alat i mašine, istrulila je dole pri zemlji jer nije imala oluke, pa sam je zakrpio. I juče sam pravio oluke, što pre nikad nisam radio (jesam jednom preusmerio pola kišnog toka sa jedne strane kuće na drugu jer je pravilo baru tik uz temelj pa su mi sletale divlje guske u dvorište, da vide jel ima ribe). I na moje veliko zaprepaštenje, ustanovio sam da mi šupa raste! Otprilike na svakih dva sata, koliko mi treba da sklepama oluk zadate dužini, šupa poraste nekoliko cm, pa oluk ne može da se napaše na krov, što se primeti tek kad probam da ga namontiram na fasadu, što jeste izvestan tehnički poduhvat ako neću da maltreritam komšiju ili ženu da dođu da drže oluk od 10 metara dok ga ja centriram, nivelišem i kačim.

bene_geserit bene_geserit 18:05 22.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

mali sam prema tim vašima pa me ni ne primete, a kamo li optuže za manipulaciju trežišta

Da, s ovim mojim monopolistima ne sme čovek da se zajebava, više imamo layer-a u firmi nego inženjera (OK nemamo, zezam se, ali imamo ih da ne poveruješ koliko).
Mada ako te primete mogu i da te kupe a ne samo da te tuže za vajolaciju patenata ... (to sa patentima, da citiram jednu drugaricu što radi kod nas u firmi u odseku za patente kao pola inženjer pola layer: "jevrejska posla".
Ja iz ovoga ektrapoliram da si ti, i ako si u digitalnom, do guše u 3D simulacijama i bagonejasnim artefacts

U "bagonejasnim artefactima" definitivno.
Ove velike firme uglavnom služe tome da udome gomilu ljudi koji se trude da rade što manje mogu, bez upotrebe mozga ako je ikako moguće, a da se uglave na mostu pa naplaćuju mostarinu (tj. primarna motivacija je job security, uz to da imaju što više ljudi ispod sebe da bi mogli da napreduju).

Količina špageti koda i "bagonejasnih artefacta" koji takav narod ume da generiše je neverovatna.
Dobar deo toga je za baciti i ništa drugo.
U pravu je free kad poredi ovo sa samoupravljanjem, nije mnogo bolje.
Milan Novković Milan Novković 07:59 23.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

srdjan.pajic
A sada, nećeš verovati, grozničavo završavam ovaj outbuilding, office, da bih mogao da radim prototyping u elektronici i male IoT serije - t


I ja završavam šupu, ali ne za IoT nego da imam gde da držim alat i mašine, istrulila je dole pri zemlji jer nije imala oluke, pa sam je zakrpio. I juče sam pravio oluke, što pre nikad nisam radio (jesam jednom preusmerio pola kišnog toka sa jedne strane kuće na drugu jer je pravilo baru tik uz temelj pa su mi sletale divlje guske u dvorište, da vide jel ima ribe). I na moje veliko zaprepaštenje, ustanovio sam da mi šupa raste! Otprilike na svakih dva sata, koliko mi treba da sklepama oluk zadate dužini, šupa poraste nekoliko cm, pa oluk ne može da se napaše na krov, što se primeti tek kad probam da ga namontiram na fasadu, što jeste izvestan tehnički poduhvat ako neću da maltreritam komšiju ili ženu da dođu da drže oluk od 10 metara dok ga ja centriram, nivelišem i kačim.


Ček, jel ovo neki test koliko smo mi posle 60. godine života zagazili u neuro-degeneraciju?! Kako to misliš "raste"! (znam kako misliš, samo pitam

Ako nije test praktično šaljivog tipa, niti neko strujanje vazduha povrh truležom modulisane odsečenosti od temelja, onda te zeza neki pajtos što je otišao u večna lovišta!

Ja sam ubeđen da me dvojica, što su mi bila jako dragi, al baš mangupi, svako malo zezaju odozgo
softelectronics_e softelectronics_e 09:14 23.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

bene_geserit
Milan Novković

Ja kad čitam ove tvoje komentare zaključim pre svega da je mnogo dobro kad u životu rano zaradiš pare pa posle možeš da se zajebavaš.

I nemoj molim te da me menjaš genetičkim algoritmima i AI-ovima još jedno 10-12 godina, dok ne odem u penziju. Posle možeš koliko hoćeš.
Čuj analogno kolo ...

Da čitaš da, ali da pročitaš sve ... to ne mogu da verujem.
Shmuuu je mali Tasa za ove Milanove izlete.
Jer - Milan svaki puta, pišući o bilo čemu, mora da napiše o svemu.
Milan Novković Milan Novković 09:21 23.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

softelectronics_e
bene_geserit
Milan Novković

Ja kad čitam ove tvoje komentare zaključim pre svega da je mnogo dobro kad u životu rano zaradiš pare pa posle možeš da se zajebavaš.

I nemoj molim te da me menjaš genetičkim algoritmima i AI-ovima još jedno 10-12 godina, dok ne odem u penziju. Posle možeš koliko hoćeš.
Čuj analogno kolo ...

Da čitaš da, ali da pročitaš sve ... to ne mogu da verujem.
Shmuuu je mali Tasa za ove Milanove izlete.
Jer - Milan svaki puta, pišući o bilo čemu, mora da napiše o svemu.

Pa mora tako, valjda, veliki Guliver, mali Guliver ... nije dovoljno, Liliputanci obladali sa svih strana - sitna nit po sitna nit ... i eto belaja ako ih ne primetiš na vreme
softelectronics_e softelectronics_e 09:29 23.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

srdjan.pajic
A sada, nećeš verovati, grozničavo završavam ovaj outbuilding, office, da bih mogao da radim prototyping u elektronici i male IoT serije - t


I ja završavam šupu, ali ne za IoT nego da imam gde da držim alat i mašine, istrulila je dole pri zemlji jer nije imala oluke, pa sam je zakrpio. I juče sam pravio oluke, što pre nikad nisam radio (jesam jednom preusmerio pola kišnog toka sa jedne strane kuće na drugu jer je pravilo baru tik uz temelj pa su mi sletale divlje guske u dvorište, da vide jel ima ribe). I na moje veliko zaprepaštenje, ustanovio sam da mi šupa raste! Otprilike na svakih dva sata, koliko mi treba da sklepama oluk zadate dužini, šupa poraste nekoliko cm, pa oluk ne može da se napaše na krov, što se primeti tek kad probam da ga namontiram na fasadu, što jeste izvestan tehnički poduhvat ako neću da maltreritam komšiju ili ženu da dođu da drže oluk od 10 metara dok ga ja centriram, nivelišem i kačim.


Zašto tu kišnicu ne skupljaš?
Staviš ispod vertikale bure u koje se kišnica sliva.
Instaliraš najobičnije gumeno prelivno crevo tako da kada se bure napuni, odvede vodu na željenu lokaciju.
bene_geserit bene_geserit 09:33 23.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

Zašto tu kišnicu ne skupljaš?
Staviš ispod vertikale bure u koje se kišnica sliva.

Znaš da je u Americi u pojedinim državama, ne znam kako je kod Pajića, zakonom zabranjeno da skupljaš kišnicu ?
milisav68 milisav68 16:35 23.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

bene_geserit

Znaš da je u Americi u pojedinim državama, ne znam kako je kod Pajića, zakonom zabranjeno da skupljaš kišnicu ?

Što?

A jel znaš da su naučnici ispitivali kišnicu na Antartiku, i da su pronašli da je puna otrova, i da nije za piće, kao tehnička voda.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:27 23.08.2022

Re: Da na mome blogu više ne dolaze Milan, Doc

softelectronics_e
srdjan.pajic
A sada, nećeš verovati, grozničavo završavam ovaj outbuilding, office, da bih mogao da radim prototyping u elektronici i male IoT serije - t


I ja završavam šupu, ali ne za IoT nego da imam gde da držim alat i mašine, istrulila je dole pri zemlji jer nije imala oluke, pa sam je zakrpio. I juče sam pravio oluke, što pre nikad nisam radio (jesam jednom preusmerio pola kišnog toka sa jedne strane kuće na drugu jer je pravilo baru tik uz temelj pa su mi sletale divlje guske u dvorište, da vide jel ima ribe). I na moje veliko zaprepaštenje, ustanovio sam da mi šupa raste! Otprilike na svakih dva sata, koliko mi treba da sklepama oluk zadate dužini, šupa poraste nekoliko cm, pa oluk ne može da se napaše na krov, što se primeti tek kad probam da ga namontiram na fasadu, što jeste izvestan tehnički poduhvat ako neću da maltreritam komšiju ili ženu da dođu da drže oluk od 10 metara dok ga ja centriram, nivelišem i kačim.


Zašto tu kišnicu ne skupljaš?
Staviš ispod vertikale bure u koje se kišnica sliva.
Instaliraš najobičnije gumeno prelivno crevo tako da kada se bure napuni, odvede vodu na željenu lokaciju.


Gledao sam to (za sada nije zabranjeno, a bene se s pravom sekira zbog toga pošto većina vode koju piju u San Dijegu dolazi im iz moje Libtardlendije *), ima da se kupe i lepi ukrasni burići za to, sa sve česmom na dnu i vazom da posadiš neko cveće gore, muškatlu ili kanabis da lepo izgleda, a može i da se smota u džoint kad ti se oće. Ali mi je problem što ne znam šta da radim sa tom vodom posle (baška što ako stoji, ima da se usmrdi). Bašta mi je skroz na drugom kraju imanja i da do nje razvučem creva ili cevi do tog burenceta bi mi trebalo da prekopam Boga oca, plus bih morao pumpu da stavim a onda i da razvlačim ilegalnu električnu instalaciju, ili pak da pravim solarni sistem samo za to. Šupu da premestim ne mogu, a bogami ni baštu. A da zalivam glupu travu i maslačke ispred kuće, paz da neću.


*dobro, ovde zezam malo, mi smo na pogrešnoj strani Continental Dividea, Bene dobija vodu od ovih Trampovaca sa druge strane, prema Juti. Od nas sa Istoka Bene dobija samo naftu i zemni gas, ako bude nastavio mnogo da sere, ćemo da mu zavrnemo to, pa da vidim onda su čim će da greje vodu u džakuziju, i sa čijom vodom će da ga puni.

gedza.73 gedza.73 12:46 21.08.2022

.

na preskok videh da je neko davao odgovore na pitanja pa bih podsetio bogougodne, agnostike, ateiste, prvo- i drugosrbijance na popunjavanje jednog formulara i par minuta vremena.


Nšta ne košta a nekome mnogo znači. Nadam se da su neki jaki i na delu kao na komentarima

(velika slika kako bi videli da ništa nije strašno)

mariopan mariopan 14:06 21.08.2022

Re: .

@ gedža

Kako nije strašno?
Da sam sve ovo morala da iščitam i popunim verovatno bih odustala.

U moje vreme kada sam davala krv ta krv je prvo morala da se testira na sve ove bolesti za koje traže da se izjasnimo. Pre nego što će je nekome dati ili izdvojiti derivate. Zar se sada ne testira pa moraju sami davaoci da garantuju ovim upitnikom (časna pionirska) ili ?

Pa sledeći put kada daješ krv u svom kartonu možeš lepo da pročitaš da NEMAŠ sve te bolesti a sada valjda gledaju u pasulj?

Zezaš se?
gvozden1 gvozden1 14:12 21.08.2022

Re: .

Zar se sada ne testira pa moraju sami davaoci da garantuju ovim upitnikom (časna pionirska) ili ?

Letos davao, uzmu krv iz prsta, nešto provere, ta provera traje vrlo kratko, a pre toga se popuni ovaj upitnik.

Par pitanja oko šta si jeo šta si pio, i uzimaju.
mariopan mariopan 15:28 21.08.2022

Re: .

gvozden1
Zar se sada ne testira pa moraju sami davaoci da garantuju ovim upitnikom (časna pionirska) ili ?

Letos davao, uzmu krv iz prsta, nešto provere, ta provera traje vrlo kratko, a pre toga se popuni ovaj upitnik.

Par pitanja oko šta si jeo šta si pio, i uzimaju.

To malo iz prsta samo da vide da li uopšte možeš da daš krv, to su i nama vadili a posle pregleda kod dr (ono pritisak, sluša malo srce, pluća) daš krv jedeš nešto da ne padneš negde usput i ideš kući.
Dugo nisam davala krv pa stvarno ne znam za ovaj upitnik, mislila sam da se zeza.
predatortz predatortz 17:35 21.08.2022

Re: .


To malo iz prsta samo da vide da li uopšte možeš da daš krv,


Mislim da je to utvrđivanje krvne grupe. Iako taj podatak stoji u zdravstvenom kartonu, mislim da se svaki put pre davanja krvi iznova utvrđuje krvna grupa radi izbegavanja greške.

Sećam se da su mi to uvek radili dok sam davao krv, a to je bilo jako davno.

Više ne dajem jer sam primao krv, a takvi po nekom pravilu više nisu kvalifikovani za davaoca.
freehand freehand 17:50 21.08.2022

Re: .

Sećam se da su mi to uvek radili dok sam davao krv, a to je bilo jako davno.

Ja, evo, tri godine nikako da skupim hrabrost. Poslednji put kad sam davao krv na kraju sam se gotovo onesvestio, sjurio se pritisak sa pilotskog pre davanja na 90/60. Onaj seronja me tako ubo da u situaciji u kojoj ranije nikad nisam osetio bol, čak ni neprijatnost - sad me bolelo da oči iskoče.
al prevazići ćemo, eto koliko da zahladi za nedelju-dve, nateraću se nekako.
Mislim, kad god čujem da na radiju apeluju prosto mi bude loše od sramote al nisam sebe nmogao da nateram.
predatortz predatortz 18:08 21.08.2022

Re: .

freehand
Sećam se da su mi to uvek radili dok sam davao krv, a to je bilo jako davno.

Ja, evo, tri godine nikako da skupim hrabrost. Poslednji put kad sam davao krv na kraju sam se gotovo onesvestio, sjurio se pritisak sa pilotskog pre davanja na 90/60. Onaj seronja me tako ubo da u situaciji u kojoj ranije nikad nisam osetio bol, čak ni neprijatnost - sad me bolelo da oči iskoče.
al prevazići ćemo, eto koliko da zahladi za nedelju-dve, nateraću se nekako.
Mislim, kad god čujem da na radiju apeluju prosto mi bude loše od sramote al nisam sebe nmogao da nateram.


Krv sam poslednji put davao '93. Na Ilindan '94. sam ranjen i primio sam priličnu dozu.
Neka velika frka je bila u leto '95., tražila se preko radija B+ i ja odem da dam.
Transfuziolog iz Loznice, koji je našim došao na ispomoć, me pitao one opšte stvari i po prvi put, a davao sam od gimnazije, me neko pitao da li sam primao krv.
Rekoh da jesam, i pod kojim okolnostima.
Reče mi čovek da ja ne bih trebao davati krv.
Zašto, to verovatno lekari znaju.
Na sve one pizdarije, hepatitise, hivove, herpese sam testiram u sklopu zdravstvenog pregleda 96. kada sam trebao da idem u jednu prekookeansku državu na rad u konzularno predstavništvo,ali umesto tamo, na Anđinu radost i moje zadovoljstvo, poslaše me u Srbiju.

Više nisam davao krv.
gedza.73 gedza.73 18:25 21.08.2022

Re: .

mariopan
Kako nije strašno?
Da sam sve ovo morala da iščitam i popunim verovatno bih odustala.

U stvari ovakvi formulari su odlična stvar. Svojeručno potpisana izjava, autoizjava kako god da se zove. Imaš centralizovan sistem u kome je objedinjeno sve.
Na primer neko se prijavi i prima socijalnu pomoć, potpiše ovakvu izjavu da nema nikakve prihode, nikakve nekretnine. Posle nekog vremena iskoči njegovo ime kako u stvari ipak ima vrednu nekretninu. Sjebo si se bato. Smanji se birokratija, ovi itijevci to odrade ni po babu ni po stričevima i za relativno kratko vreme sistem daleko bolje funkcioniše.
Pa sledeći put kada daješ krv u svom kartonu možeš lepo da pročitaš da NEMAŠ sve te bolesti

Između davanja krvi može svašta da se desi.

Obično davanje krvi prođe u šali. Ležiš, pričaju sa tobom, gledaš unaokolo. Onda vidiš kako za stolom u čekaonici sedi uplakana žena dok čovek (muž, rođak, brat) daje krv. Namenski za nekoga ko čeka operaciju. Na licu mu se vidi kako je pod stresom. I onesvesti se. Tad sam prvi put pred kraj punjenja vrećice bio na ivici da se onesvestim. Zažute se pred očima, pretvori sve ispred mene u kockice i poče da tamni.
Zezaš se?

Ne, stvarno popunjavaš formular. Izmere ti pritisak, pitaju te da li si nešto jeo, da li si umoran, kako se vraćaš kući...


mariopan mariopan 20:21 21.08.2022

Re: .

@gedža

Nisam odavno davala krv jer ne mogu, prešla sam i starosnu granicu ali i zdravstveno, pijem i ja lekove za pritisak i aspirine pa bi me svakako odbili, ali dok sam mogla redovno bi mi uzeli jer je to uvek deficitarna krvna grupa (AB+).

Moj sin zato redovno daje i često namenski. Strašno je kad nekome treba a nema na zalihama u bolnici, tek tada se shvati prava svrha davanja krvi.
freehand freehand 20:58 21.08.2022

Re: .

tražila se preko radija B+

Imamo istu krvnu grupu, ta je doduše najčešća koliko znam
predatortz predatortz 21:00 21.08.2022

Re: .

freehand
tražila se preko radija B+

Imamo istu krvnu grupu, ta je doduše najčešća koliko znam


Ne znam zbog čega, ali je zovu plemićka.
angie01 angie01 21:56 21.08.2022

Re: .

Ne znam zbog čega, ali je zovu plemićka.


nikad cula, inace je retka krvna grupa u Evropi, a vrlo zastupljena kod Kineza i Indijaca...uopste u Aziji.
milisav68 milisav68 22:14 21.08.2022

Re: .

freehand

Imamo istu krvnu grupu, ta je doduše najčešća koliko znam

Nije, najčešća je Nulta, pa A, pa tek onda B, i najređa je AB.
emilia emilia 04:39 22.08.2022

Re: .Kod nas

Kod nas je najzastupljenija krvna grupa A+ a najmanje zastupljena AB-.

A 34,12% RHD negativna 6,73%
O 28,60% RHD negativna 5,77%
B 14,00% RHD negativna 2,86%
AB 6,59% RHD negativna 1,34%
______________

Krvna grupa određena je i Rh faktorom - nasljednim proteinom koji se nalazi ili ne nalazi na površini crvenih krvnih stanica. Osam je mogućih primarnih krvnih grupa, iako ih ima još nekoliko jako rijetkih.

Krvna grupa A je najrasprostranjenija u svijetu, a nakon nje krvna grupa 0. Kao i druge genetske osobine, krvnu grupu nasljeđujemo od roditelja, a različite krvne grupe nalazimo i kod primata, uključujući gorile i čimpanze.
_______________

особе А крвне групе на еритроцитима имају аглутиноген А, а у плазми аглутинин анти-Б; примају крв од своје и О крвне групе, а дају својој и АБ крвној групи;

oсобе О крвне групе које немају аглутиногене на еритроцитима, а у крвној плазми имају оба аглутинина и анти-А и анти-Б; пошто немају антигене ове особе су универзални даваоци, а крв могу примати само од своје крвне групе;

особе Б крвне групе на еритроцитима имају аглутиноген Б, а у плазми аглутинин анти-А; примају од своје и О, а дају крв својој и АБ крвној групи;

особе АБ крвне групе имају оба аглутиногена и А и Б, док у плазми немају аглутинине; они су универзални примаоци јер немају антитела; дају само својој крвној групи.
_______________

KRVNA GRUPA A- je najviše rasprostranjena u svetu i Centralnoj i Istočnoj Evropi. Skoro polovina populacije u Danskoj, Norveškoj, Austriji i Ukrajini ima ovu krvnu grupu.
U Srbiji oko 35% populacije je A pozitivno, a 6% A negativno.

KRVNA GRUPA O- je druga najzastupljenija širom planete. Posebno je zastupljena među Aboridžinima u Australiji, keltskim narodima, kao i onima koji žive u Zapadnoj Evropi i u Americi.
U Srbiji oko 29% populacije je O pozitivno, a 6% O negativno.

KRVNA GRUPA B- je dosta retka u Evropi (oko 10%) a opet češće zastupljena u Aziji. Skoro 25% populacije u Kini ima ovu krvnu grupu. Takođe B krvna grupa je zastupljena u Indiji i drugim zemljama u Centralnoj Aziji.
U Srbiji oko 13% populacije je B pozitivno, a 2% B negativno.

KRVNA GRUPA AB- je najređa krvna grupa i zastupljena je sa čak 10% u Japanu, Koreji i Kini dok je u drugim regionima dosta retko zastupljena.
U Srbiji oko 4% populacije je AB pozitivno, a 1% AB negativno.
bene_geserit bene_geserit 04:52 22.08.2022

Re: .

velika slika kako bi videli da ništa nije strašno

Velika slika zato što ne umeš da je smanjiš ?
shmoo shmoo 07:13 22.08.2022

Код мене...

emilia

U Srbiji oko 35% populacije je A pozitivno, a 6% A negativno.

U Srbiji oko 29% populacije je O pozitivno, a 6% O negativno.

U Srbiji oko 13% populacije je B pozitivno, a 2% B negativno.

U Srbiji oko 4% populacije je AB pozitivno, a 1% AB negativno.



Е јбг, и ту сам у мањини!

Ем као Србин по националности спадам у сексуалне мањине, ем пишем ћирилицом са ретким излетима у неошишану латиницу, ем ме не занимају утакмице репрезентације Србије у кошарци јер сада за њу игра она дебилчина Јокић, ем мислим да Запад ратује против Руса све до последњег Украјинца, ем не смем да примим ниједну вакцину против ковида, ем одбијам категорички да се виђам уживо и дружим са било ким кога упознам преко друштвених мрежа (у мом случају то је само Блог Б92), а ево сада још и крвна група...

И тако читав живот.

Што каже Чарли, није лако бити Таса.





Milan Novković Milan Novković 07:35 22.08.2022

Re: Код мене...

shmoo
emilia

U Srbiji oko 35% populacije je A pozitivno, a 6% A negativno.

U Srbiji oko 29% populacije je O pozitivno, a 6% O negativno.

U Srbiji oko 13% populacije je B pozitivno, a 2% B negativno.

U Srbiji oko 4% populacije je AB pozitivno, a 1% AB negativno.



Е јбг, и ту сам у мањини!

Ем као Србин по националности спадам у сексуалне мањине, ем пишем ћирилицом са ретким излетима у неошишану латиницу, ем ме не занимају утакмице репрезентације Србије у кошарци јер сада за њу игра она дебилчина Јокић, ем мислим да Запад ратује против Руса све до последњег Украјинца, ем не смем да примим ниједну вакцину против ковида, ем одбијам категорички да се виђам уживо и дружим са било ким кога упознам преко друштвених мрежа (у мом случају то је само Блог Б92), а ево сада још и крвна група...

И тако читав живот.

Што каже Чарли, није лако бити Таса.


Ja kategorički odbijam da unosim višak kalorija, čak na trenutke, ko skočimiš, skačem do kategoričkih imperativa, al onda, ipak, s vremena na vreme, promešam kategorije!

Zabave radi
softelectronics_e softelectronics_e 07:39 22.08.2022

Re: Код мене...

shmoo
emilia

U Srbiji oko 35% populacije je A pozitivno, a 6% A negativno.

U Srbiji oko 29% populacije je O pozitivno, a 6% O negativno.

U Srbiji oko 13% populacije je B pozitivno, a 2% B negativno.

U Srbiji oko 4% populacije je AB pozitivno, a 1% AB negativno.



Е јбг, и ту сам у мањини!

Ем као Србин по националности спадам у сексуалне мањине, ем пишем ћирилицом са ретким излетима у неошишану латиницу, ем ме не занимају утакмице репрезентације Србије у кошарци јер сада за њу игра она дебилчина Јокић, ем мислим да Запад ратује против Руса све до последњег Украјинца, ем не смем да примим ниједну вакцину против ковида, ем одбијам категорички да се виђам уживо и дружим са било ким кога упознам преко друштвених мрежа (у мом случају то је само Блог Б92), а ево сада још и крвна група...

И тако читав живот.

Што каже Чарли, није лако бити Таса.






Jedan je Nikola Jokić!
gedza.73 gedza.73 07:54 22.08.2022

Re: .

bene_geserit
velika slika kako bi videli da ništa nije strašno

Velika slika zato što ne umeš da je smanjiš ?

Često smanjujem slike. Ovu nisam hteo.
gedza.73 gedza.73 10:34 22.08.2022

Re: Код мене...

ратује против Руса

Taso, nisam znao za ove opričnike. Izgleda da je to konstanta ruske države.
Opričnina u širem smislu podrazumeva period u istoriji Rusije od 1565. do 1572, tokom vladavine Ivana IV Groznog. Ovaj period se karakteriše jačanjem carskog apsolutizma, što je bilo praćeno neviđenim terorom i progonom carevih protivnika među boljarima i sveštenstvom, kao i gušenjem svih oblika lokalne samouprave.... Kao naročito privilegovana grupa od 6.000 ljudi, izabranih iz redova nižeg plemstva, opričnici su imali zadatak, da pod optužbom za izdaju, likvidiraju i velike boljare, protivnike careve samovlasti

Opričnina je bio carev lični posed, nastao zaplenom imanja pogubljenih boljara, koji su uživali opričnici, carevi telohranitelji i lična policija

Zemščina, ostatak Rusije koji je ostao pod upravom Boljarske dume, bio je u nemilosti, kolektivno osumnjičen za izdaju, i opričnici su imali pravo da njene članove podvrgnu nasilju kako bi cara zaštitili od izdaje.

Car, Lenjin, Staljin, Jeljcin, Putin...





mariopan mariopan 10:35 22.08.2022

Re: .

milisav68
freehand

Imamo istu krvnu grupu, ta je doduše najčešća koliko znam

Nije, najčešća je Nulta, pa A, pa tek onda B, i najređa je AB.

Ovo su i meni rekli da AB ima samo 4% ljudi.
gedza.73 gedza.73 10:39 22.08.2022

Re: .

AB ima samo 4% ljudi.

Mi smo ti 'najnoviji'. Najmlađa, unapređena krvna grupa.
Manjina ali najbolji.
gvozden1 gvozden1 10:50 22.08.2022

Re: .

mariopan
milisav68
freehand

Imamo istu krvnu grupu, ta je doduše najčešća koliko znam

Nije, najčešća je Nulta, pa A, pa tek onda B, i najređa je AB.

Ovo su i meni rekli da AB ima samo 4% ljudi.

Al su zato izuzetni, svi do jednog:)
Kod mene u porodici 50%.
Majka, ćerka i ja.
predatortz predatortz 10:54 22.08.2022

Re: .

gvozden1
mariopan
milisav68
freehand

Imamo istu krvnu grupu, ta je doduše najčešća koliko znam

Nije, najčešća je Nulta, pa A, pa tek onda B, i najređa je AB.

Ovo su i meni rekli da AB ima samo 4% ljudi.

Al su zato izuzetni, svi do jednog:)
Kod mene u porodici 50%.
Majka, ćerka i ja.


Kod nas 100% B+!
gvozden1 gvozden1 11:03 22.08.2022

Re: .

predatortz
gvozden1
mariopan
milisav68
freehand

Imamo istu krvnu grupu, ta je doduše najčešća koliko znam

Nije, najčešća je Nulta, pa A, pa tek onda B, i najređa je AB.

Ovo su i meni rekli da AB ima samo 4% ljudi.

Al su zato izuzetni, svi do jednog:)
Kod mene u porodici 50%.
Majka, ćerka i ja.


Kod nas 100% B+!


To je najbolje.
Postoje neka pravila kod nasleđivanja krvnih grupa, ja ih ne znam precizno, ali neka kombinacija oca i majke ne može da da neku krvnu grupu kod deteta, pa se tako ustanovi da otac nije biološki otac.

Kad su svi iste krvne grupe, sigurno je moguće da je otac - otac.

Mislim, moguće je, ne i obavezno:)
Milan Novković Milan Novković 11:24 22.08.2022

Re: .

gvozden1
predatortz
gvozden1
mariopan
milisav68
freehand

Imamo istu krvnu grupu, ta je doduše najčešća koliko znam

Nije, najčešća je Nulta, pa A, pa tek onda B, i najređa je AB.

Ovo su i meni rekli da AB ima samo 4% ljudi.

Al su zato izuzetni, svi do jednog:)
Kod mene u porodici 50%.
Majka, ćerka i ja.


Kod nas 100% B+!


To je najbolje.
Postoje neka pravila kod nasleđivanja krvnih grupa, ja ih ne znam precizno, ali neka kombinacija oca i majke ne može da da neku krvnu grupu kod deteta, pa se tako ustanovi da otac nije biološki otac.

Kad su svi iste krvne grupe, sigurno je moguće da je otac - otac.

Mislim, moguće je, ne i obavezno:)

Uh, dobroe, so far so good
predatortz predatortz 11:26 22.08.2022

Re: .

Kad su svi iste krvne grupe, sigurno je moguće da je otac - otac.

Mislim, moguće je, ne i obavezno:)


sad bi ti moja žena kamom oko izvadila!
Milan Novković Milan Novković 11:27 22.08.2022

Re: .

Milan Novković
gvozden1
predatortz
gvozden1
mariopan
milisav68
freehand

Imamo istu krvnu grupu, ta je doduše najčešća koliko znam

Nije, najčešća je Nulta, pa A, pa tek onda B, i najređa je AB.

Ovo su i meni rekli da AB ima samo 4% ljudi.

Al su zato izuzetni, svi do jednog:)
Kod mene u porodici 50%.
Majka, ćerka i ja.


Kod nas 100% B+!


To je najbolje.
Postoje neka pravila kod nasleđivanja krvnih grupa, ja ih ne znam precizno, ali neka kombinacija oca i majke ne može da da neku krvnu grupu kod deteta, pa se tako ustanovi da otac nije biološki otac.

Kad su svi iste krvne grupe, sigurno je moguće da je otac - otac.

Mislim, moguće je, ne i obavezno:)

Uh, dobroe, so far so good

Ovo je, u stvari, sasvim nepotrebno znanje na blogu - zamisli pogledamo za nekoliko godina krivu urušenih brakova u B92 blogofamilijama i primetimo da je od danas počela naglo da odskače od istorijskog trenda!

Blajmi
mariopan mariopan 11:28 22.08.2022

Re: .

gvozden1
mariopan
milisav68
freehand

Imamo istu krvnu grupu, ta je doduše najčešća koliko znam

Nije, najčešća je Nulta, pa A, pa tek onda B, i najređa je AB.

Ovo su i meni rekli da AB ima samo 4% ljudi.

Al su zato izuzetni, svi do jednog:)
Kod mene u porodici 50%.
Majka, ćerka i ja.

gvozden1 gvozden1 12:07 22.08.2022

Re: .

Ovo je, u stvari, sasvim nepotrebno znanje na blogu

E zato ja nikad nisam hteo da naučim ta pravila, ima ih na netu sigurno, al baci to u pm:)
maksa83 maksa83 12:21 22.08.2022

Re: .

E zato ja nikad nisam hteo da naučim ta pravila, ima ih na netu sigurno, al baci to u pm:)

Majka je činjenica, otac je pretpostavka.
benedykt benedykt 12:48 22.08.2022

Re: Код мене...

gedza.73

Car, Lenjin, Staljin, Jeljcin, Putin...






Sorokinov Dan opričnika je definitivno ne samo jedna od najboljih knjiga napisanih o savremenoj Rusiji, već je iako napisana pre dvadeseet i pet godina bila skoro pa proročka ako posmatramo situaciju danas. Sorokin je još tada savršeno video u kom pravcu sve to ide, pa je tako i napisao tu svoju blistavu satiru o opričniku Andreju Daniloviču Komjagi u nekoj budućoj Rusiji, koja opet ima Gospodara, svemoćnu opričninu, a da je pri tome sebe samu fizički odvojila od Evrope tzv Velikim zidom. Sve što ima da se kupi u radnjama postoji samo u dve opcije, pa ti biraj koju više voliš, sem naravno sira koji postoji samo u jednoj jedinoj varijanti…
angie01 angie01 13:17 22.08.2022

Re: .

Kod nas 100% B+!


svi ste Kinezi
predatortz predatortz 13:20 22.08.2022

Re: .

angie01
Kod nas 100% B+!


svi ste Kinezi


jesmo! visoki, smeđi i plavooki!
gvozden1 gvozden1 13:47 22.08.2022

Re: .

maksa83
E zato ja nikad nisam hteo da naučim ta pravila, ima ih na netu sigurno, al baci to u pm:)

Majka je činjenica, otac je pretpostavka.

Makar toliko.

Vidi, Predator je možda otac svojoj deci, i to je nešto.
Zamisli da je neka druga krvna grupa, pa da se ispostavi da sigurno nije.

Ovako je 50-50, dosta :)
shmoo shmoo 14:10 22.08.2022

Пљунути Џорџ

softelectronics_e

Jedan je Nikola Jokić!



Ма јединствена појава. За дивљење до имбецилности.

Па ето вам га, што каже Цане партибрејкер. Дивите му се, немам ја ништа против. Али без мене.

shmoo shmoo 14:19 22.08.2022

Фрида је била моја краљица

Milan Novković
shmoo
emilia

U Srbiji oko 35% populacije je A pozitivno, a 6% A negativno.

U Srbiji oko 29% populacije je O pozitivno, a 6% O negativno.

U Srbiji oko 13% populacije je B pozitivno, a 2% B negativno.

U Srbiji oko 4% populacije je AB pozitivno, a 1% AB negativno.



Е јбг, и ту сам у мањини!

Ем као Србин по националности спадам у сексуалне мањине, ем пишем ћирилицом са ретким излетима у неошишану латиницу, ем ме не занимају утакмице репрезентације Србије у кошарци јер сада за њу игра она дебилчина Јокић, ем мислим да Запад ратује против Руса све до последњег Украјинца, ем не смем да примим ниједну вакцину против ковида, ем одбијам категорички да се виђам уживо и дружим са било ким кога упознам преко друштвених мрежа (у мом случају то је само Блог Б92), а ево сада још и крвна група...

И тако читав живот.

Што каже Чарли, није лако бити Таса.


Ja kategorički odbijam da unosim višak kalorija, čak na trenutke, ko skočimiš, skačem do kategoričkih imperativa, al onda, ipak, s vremena na vreme, promešam kategorije!

Zabave radi




Није ни свака забава иста, ма шта год они најискуснији говорили.





angie01 angie01 14:56 22.08.2022

Re: .

jesmo! visoki, smeđi i plavooki!


Bosanski Kinezi.


...a sad, bez zahebancije, utvrdjeno je da su jezici buducnosti- pogadjate zasto- Kineski, Indijski, ne znam tacno koji, i Arapski,...svi mahom B+ krvne grupe.
milisav68 milisav68 19:47 22.08.2022

Re: .

mariopan
milisav68
freehand

Imamo istu krvnu grupu, ta je doduše najčešća koliko znam

Nije, najčešća je Nulta, pa A, pa tek onda B, i najređa je AB.

Ovo su i meni rekli da AB ima samo 4% ljudi.

U mom komentaru nedostaje - u Srbiji i Evropi.

Kad se Azija ubaci u računicu, onda se ta slika menja, ali nema pouzdanih podataka.Kod njih je B prilično zastupljena, pa onda raste i procenat AB.
shmoo shmoo 21:54 22.08.2022

Запад -Исток, у чему је тачно разлика?

gedza.73

ратује против Руса


Taso, nisam znao za ove opričnike. Izgleda da je to konstanta ruske države.



Дочим се на демократском Западу вековима све то решава деловањем независног судства и поштовањем закона и права грађана? Као и дан-данас, зар не?

То се некако најбоље видело за време Хенрија Осмог, нешто мало пре доба Ивана Грозног и 200 година после Магна Карте, када је Тауер Бриџ био искићен главама племића и великопоседника чији су поседи и имовина један по један припадали краљу и држави.

(Па се после у 19. веку енглески конзул и његова жена на Цетињу згражавали над дивљаштвом Црногораца после битке и победе над Смаил агом Ченгићем који су престоницу искитили главама побијених Турака. Ју, ју, ју, ми цивилизовани Енглези то никада нисмо радили!)

Ма само кад су се Западњаци (који себе воле да представљају као "цео свет" и "међународну заједницу" ) некако догегали до Магна Карте у 13. веку, све је после било лако као поплочани аутопут у демократски рај где се сви људи рађају једнаки, само се неки рађају једнакији од других. И тако је и дан-данас, зар не?

(Што ће Западу нарочито дуго, ако не и заувек, памтити сви ваневропски народи чији су лешеви током векова поплочали тај пут Запада у демократију и усвајање демократских вредности и поштовање права човека.)

Шта ти онда, Геџо, у таквом свету са таквом историјом очекујеш од Руса и Русије?

То је, Геџо, константа свих држава, а нарочито многољудних империја састављених од мноштва различитих народа.

Не знаш ти много тога о Русији и Русима. Али ниси једини на Блогу Б92, па нека те то утеши.

Отуд и толика лупетања као да Русија постоји тек од Лењина и Стаљина. У најбољем случају, од Достојевског и Толстоја у најблажем облику те болештине код Срба који искрено верују да на Западу заиста влада демократија која се тако храбро и принципијелно супротставља сваком деспотизму источњачког типа ширећи своје демократске принципе и уверења бомбама, преко мртве деце.

(Када читам овде како људи виде ту Русију и кроз историју и данас, као да читам ону кретенску Мајкрософтову енциклопедију Енкарта из деведесетих за површне плиткоумне умрежене идиоте у којој је Србија била представљена тако као да постоји тек од Милошевића. Ништа пре њега Србија није имала по Енкарти.)

Јеси ли, рецимо, знао да је у једном тренутку руске историје, између Ивана Грозног и Романових, на руски престо засео чак и један Пољак?

Подметнули га пољски паписти.

Смутно време.

К'о код нас 1945. ако ти је тако лакше да разумеш.







И онда је уследило:






(Личи помало на наше успомене које имамо захваљујући НДХ, зар не?)



Ево ти, Геџо, образуј се мало. Серијал одлично урађен, ништа не заостаје за онима на Хистори Ченелу. И није руска државна пропаганда како ви Срби заљубљени у Запад прво помислите. Све засновано на историјским чињеницама.

ЛИНК

(На жалост, недостаје прва епизода о Рјурику и викинзима као оснивачима прве руске државе.)


Има у тој серији и о опричнини. Без спиновања.







П.С. - Немој опет погрешно да ме схватиш.

Нити сам русофил нити навијам за Русију и Путина итд.

Поновио сам ти то више пута.

Јебе ми се и за Русију и за Сједињене Америчке Државе и за Велику Британију и за било коју другу империју.

Зна се како пролазе мали народи и државе (а то смо ми Срби и Србија између осталих) у судару са империјама.

Само покушавам да сагледам реално тај свет у којем живимо и да у свему томе можда угледам и неку стазицу у будућност за Србе и Србију ако икако можемо да је нађемо.

А да би се успело у томе, морамо стварно реално да сагледавамо стварност око себе, а не да се заносимо било чијом пропагандом и да се самозаваравамо тиме.



Национ сербски, као и остали мали народи, само су
притоке, које би требале да се, што пре, сретно и задовољно,
улију у велико море росијско. У силни, бескрајни, безбројни,
росијски народ!
Слава Богу!
Исаковичеви сународници – говорио је Вишњевски – кад
стигну у Росију, неће да говоре руски, него сербски заповедају
и сербски тугују. Неће да се жене росијским дјевицама, него
вуку за собом своје жене и насељавају се, кад у Кијев стигну,
сви, у исту улицу. А после траже да их Руси населе, у исту
провинцију. Држе се једно другога, као пијан плота. А што је
најгоре, дојадили су већ Костјурину, изјавама, да Руси треба
да свете Косово. Пут росијски, међутим, не води у Сервију –
да извини Исакович – него у Константинопољ, на Босфор.




ЛИНК



П.П.С. - Геџо, јеси гледао серију "Жуков"? На РТС... Већ сам је препоручивао.

Довољна препорука за гледање ти је да је Жуков надживео и Стаљина и Маљенкова и Хрушчова, а за Брежњева је Жуков већ био довољно исцрпљен, стар и болестан да би се упуштао у такве ствари.

Гледај. Поучна прича како у миру политичари покушавају да искористе за своје циљеве и политичке обрачуне војнике победнике у рату и углед који ти војници због тога имају у народу.

Учи, Геџо, учи шта је то Русија.

Једна књига није довољна.

shmoo shmoo 22:45 22.08.2022

Re: .

angie01
jesmo! visoki, smeđi i plavooki!


...a sad, bez zahebancije, utvrdjeno je da su jezici buducnosti- pogadjate zasto- Kineski, Indijski, ne znam tacno koji, i Arapski,...svi mahom B+ krvne grupe.



Коначно!

Уклапам се негде!

Мене, Индијаца и Кинеза скоро 3 милијарде!

Уз Арапе, то је половина човечанства.

А видећемо једног дана која је половина човечанства боља. Ова моја или она друга.





Milan Novković Milan Novković 07:47 23.08.2022

Re: Фрида је била моја краљица

shmoo
Milan Novković
shmoo
emilia

U Srbiji oko 35% populacije je A pozitivno, a 6% A negativno.

U Srbiji oko 29% populacije je O pozitivno, a 6% O negativno.

U Srbiji oko 13% populacije je B pozitivno, a 2% B negativno.

U Srbiji oko 4% populacije je AB pozitivno, a 1% AB negativno.



Е јбг, и ту сам у мањини!

Ем као Србин по националности спадам у сексуалне мањине, ем пишем ћирилицом са ретким излетима у неошишану латиницу, ем ме не занимају утакмице репрезентације Србије у кошарци јер сада за њу игра она дебилчина Јокић, ем мислим да Запад ратује против Руса све до последњег Украјинца, ем не смем да примим ниједну вакцину против ковида, ем одбијам категорички да се виђам уживо и дружим са било ким кога упознам преко друштвених мрежа (у мом случају то је само Блог Б92), а ево сада још и крвна група...

И тако читав живот.

Што каже Чарли, није лако бити Таса.


Ja kategorički odbijam da unosim višak kalorija, čak na trenutke, ko skočimiš, skačem do kategoričkih imperativa, al onda, ipak, s vremena na vreme, promešam kategorije!

Zabave radi


Није ни свака забава иста, ма шта год они најискуснији говорили.

I ajde ti sad, posle ovakvog clipa, kapiraj šta raditi kad ti ovako neka drugar'ca pripremi toplu čokoladu i odvede te u spavaću sobu da te stavi na pajkanje, ako si kupio ideju da oko nas ima preko 100 polova - ni podebelo uputstvo za upotrebu nam ne bi pomoglo
gedza.73 gedza.73 09:33 23.08.2022

Re: Запад -Исток, у чему је тачно разлика?

Tasa
Не знаш ти много тога о Русији и Русима. Али ниси једини на Блогу Б92, па нека те то утеши.

Ono što znam mi je dovoljno. Putinov lutak Kadirov u Srbiji otvara islamistički centar, taj isti Kadirov meni kaže kako mi je otadžbina Rusija a onaj Lukašenko izgleda samtra kako bi mi trebali da budemo njihova pridružena članica. Ej sa Belorusijom pod Lukašenkom.
И није руска државна пропаганда како ви Срби заљубљени у Запад прво помислите

Nisam ja zaljubljen u Zapad. Ali koliko vidim mi smo nesposobni da stvorimo institucije i sistem u kome bi živeli bolje.
Razumem ja da ima ljudi koji rešavaju svetske probleme, bore se protiv 'satanizma', tastaturama na buljuke razgone zapadne naciste i sanjaju kako u Briselu podižu rusko-srpsku zastavu al' ja to gledam sa one najniže taćke.

Kad odeš na primer u opštinu pa čekaš u redu, u ambulantu ili bolnicu, na šalter, u školu, kako radi administracija, kakva je privreda... obične stvari. Dal reketiraju kriminalci, dal te prebija privatna policija u civilu, koliko na ćivot nas sitnih i malih utiču državni oligarsi i tajkuni... Tako neke gluposti.

Da li je na Zapadu Srbin uskraćen za sve to zato što je Srbin, da li ima manje ili više problema nego u Srbiji (ili Rusiji... mada je to problem pa bi' me više od dokumentaraca i serije Žukov zanimala isksutva tih naših Srba koji žive i rade u Rusiji), da li taj Srbin koji je otišao iz Srbije na Zapad planira da se vrati sa porodicom u Srbiju ili da se preseli u Rusiju...

Kad bi mi neko rešio tu dilemu možda bih i ja krenuo da se bavim intergalaktičkim sukobima i evroazijskim unijama o kojima su na blogu pisani hvalospevi kao jedinom rešenju za budućnost.
Нити сам русофил нити навијам за Русију и Путина итд.

Naravno. To bi trebali da gledamo vrlo prosto. Jel ideš kod mehaničara zato što ga voliš jer je on rusofil a garaža mu je 2x2, od alata ima čekić i dva ključa, ne znaš mu radno vreme, često je pijan i ostao je na niovu da je lada najbolji auto na svetu ili kod mehaničara koji ima dijagnostiku i dobre majstore?
gedza.73 gedza.73 09:38 23.08.2022

Re: Запад -Исток, у чему је тачно разлика?

Гледај. Поучна прича како у миру политичари покушавају да искористе за своје циљеве и политичке обрачуне војнике победнике у рату и углед који ти војници због тога имају у народу.

Учи, Геџо, учи шта је то Русија.

Da li tebi Rusija liči na državu? Crveni teror, gulazi, beda, progoni, totalitarizam, autokrate, ljudi koji su u par godina od oduševljenosti Mekdonaldsom prešli na Luj Viton kič kombinovan sa babuškama do pravoslavnog carskog ruskog imperijalnog komunizma sa sovjetskim simbolima.
Серијал одлично урађен, ништа не заостаје за онима на Хистори Ченелу.






shmoo shmoo 12:26 23.08.2022

Re: Запад -Исток, у чему је тачно разлика?

gedza.73

Не знаш ти много тога о Русији и Русима. Али ниси једини на Блогу Б92, па нека те то утеши.


Ono što znam mi je dovoljno.



Никада ниједно знање није довољно.

Мајкрософтова Енкарта?

Геџо, то је за површне умрежене идиоте, а не за озбиљне људе који би да заиста схвате шта се то догађа у свету око њих. А тебе сматрам таквим - озбиљним човеком.


Putinov lutak Kadirov... Lukašenko



Западни лутак Зеленски, западни лутак Мило Ђукановић, западни лутак Пендаровски, западни лутак Ковачевски, западни лутак Хашим Тачи, западни лутак Аљбин Курти, западни лутак Милановић, западни лутак Пленковић, западни лутак Дрновшек, западни лутак Еди Рама, западни лутак Кирил Петков, западни лутак Руман Радев, западни лутак Јоханис Клаус, западни лутак Николае Чука, западни лутак Александар Вучић, западни лутак Ана Брнабић,...

Да се овде задржим само на региону, да не идемо даље.

Али морам за крај - мој омиљени западни лутак Сакашвили (рођен 1967, дакле три године млађи од мене, у оно време Титовог омладинца, пре тога Титовог пионира), иначе избачен из комсомола својевремено пред крај своје средње школе због порно скандала ( ) па је преко деде КГБ-овца и дединих веза уписао правни факултет чак у Кијеву у тадашњем СССР јер је то далеко од његове матичне совјетске републике Грузије, па тај глас о грузијском љубитељу порнића и потоњем грузијском председнику још увек није био стигао до Кијева у оно време...

Тренутно је Сакашвили знаменити борац за западну демократију на Истоку и Head of the Executive Reform Committee of Ukraine. Ма шта год то значило. Претпостављам да има везе са западном помоћи Украјини која у милијардама пристиже у Украјину на конто пореских обвезника западних земаља.

Вероватно нешто као Тахир Хасановић код нас у Новој демократији Дулета ЦИА пред 5. октобар 2000. што је био задужен да дели Сорошеву лову учесницима свргавања Милошевића иако је пре тога Тахир био несуђени Милошевићев зет, алатка Мире Марковић у преузимању контроле над Београдским универзитетом половином осамдесетих заједно са Гораном Триваном, а данас нам је Тахир у водећем двојцу Трилатералне комисије у Србији. А Анђа ће да ти каже како је Тахир као студент на свом ПМФ био упамћен једино по томе што је вазда бацао фризби у аули факултета. Е да! Осим бацања фризбија Тапир је био и члан председништва Савеза социјалистичке омладине Југославије, председник Савеза студената Универзитета у Београду и члан председништва ЦК Савеза комуниста Србије. А сад ни мање ни више, Трилатерала Србија. Занимљив животни пут овог Боре Шнајдера, зар не?

А Сакашвили је само грузијски Тахир Хасановић и ништа више.

У међувремену је Сакашвили био и гувернер Одесе. Трновитим путем је за Сакашвилија у Украјини то ишло од Јануковича преко Порошенка до Зеленског, али данас Сакашвилија бележе и као грузијског и као украјинског политичара. Са држављанством такође и Холандије такође (тзв. резервни положај). Чак му и Кличко нудио чланство у својој партији.

On 5 December 2017, Saakashvili (who was leading anti-government protests at the time) was temporarily detained by Ukraine's Security Service on the roof of his apartment building in central Kyiv and his apartment was searched. He was freed from police by a large group of protesters. Saakashvili's lawyer reported that the politician had been detained for attempting to overthrow Ukraine's constitutional system, whilst the SBU accused Saakashvili of receiving financing from a "criminal group" linked to ousted (during the Revolution of Dignity) Ukrainian President Viktor Yanukovych. On 8 December, General Prosecutor of Ukraine Yuriy Lutsenko announced that National Police officers had found the location of Saakashvili, detained him and placed him in a temporary detention centre.The following day, Saakashvili began an indefinite hunger strike, claiming to oppose any attempts at compulsory feeding. On 11 December, a Ukrainian court released him from detention.

On 12 February 2018, Saakashvili was deported to Poland. The Ukrainian border service stated "This person was on Ukrainian territory illegally and therefore, in compliance with all legal procedures, he was returned to the country from where he arrived". Saakashvili was subsequently banned from entering Ukraine until 2021 by the Ukrainian border service. Saakashvili claimed that his Georgian bodyguards and supporters had in recent months been kidnapped, tortured and deported to Georgia. On 14 February 2018, Saakashvili showed up in the Netherlands, having been granted permanent residency there on the basis of family reunification.

Return to Ukraine

Mikheil Saakashvili (2019)
In May 2019, Ukraine's new president, Volodymyr Zelensky, restored Saakashvili's Ukrainian citizenship. On 29 May 2019, Saakashvili returned to Ukraine; but he soon stated that he had no political ambitions in Ukraine.



Геџо, примећујеш ли образац за све ове наведене? Или патерн ако ту реч више волиш...

ПРИМЕЋУЈЕШ ЛИ ТАЈ ОБРАЗАЦ ЗА СВЕ ТЕ ЗАПАДНЕ ЛУТКЕ КОЈИ СЕ ПОНАВЉА, МОЈ ГЕЏО, НЕБИТНО ОД ГЕОГРАФСКЕ ЛОКАЦИЈЕ?

Зашто би Русија онда другачије играла?

Da li tebi Rusija liči na državu?


Ништа мање Русија није држава од САД, Велике Британије, Немачке, Кине,... (Србију не смем да поменем јер нисам сигуран да ли смо ми држава или само географска територија... Утисци су ми помешани за Србију.)

koji su u par godina od oduševljenosti Mekdonaldsom prešli na Luj Viton kič kombinovan sa babuškama do pravoslavnog carskog ruskog imperijalnog komunizma sa sovjetskim simbolima.



Не мораш ти то да причаш мени који сам половином осамдесетих гледао на Мљету двојицу Руса у оним дубоким купаћим гаћама, модел из 1952, на цветиће, како се излежавају на сунцу и певају "Воларееее!!!"

Мени кога су док сам чекао у реду испред Лењиновог маузолеја Московљани вукли за рукав и тражили ми да им продам испод руке жваке из Југпославије или фармерке из Трста не мораш то да причаш.

Немој мени који сам као петанестогодишњак у Ружомбероку, данас Словачка некада ЧССР, могао да имам било коју рибу узраста 20-25 година за пар најлон чарапа донетих из Југославије.

И не видим да се то нешто разликуе од понашања људи код нас (првобитни редови испред Мека, па маркирана роба и данас, па теренска возила која троше 30 литара бензина на 100 км итд.) иако ми нисмо носили половином осамдесетих док је још увек трајао СССР гаће на цветиће, модел 1952.

Знам ја све то, Геџо.

Само ја не видим да се та руска потрошачка (не)култура разликује од потрошачке (не)културе на Западу. Не видим да се нека Рускиња по томе разликује од моје пријатељице Немице која све своје слободно време троши вртећи каталоге производа по тржним центрима тражећи да купи најјефтинији усисивач на понижењу ( = снижењу цена) иако у кући већ има бар 5 усисивача.

Свака сиротиња је таква када дође до мало пара.

Зато се, Геџо, и каже сиротињо и Богу си тешка.

Узгред буди речено, гледао сам на Тасосу много Румуна и Бугара на летовању. Они су у Европској унији. И исто су тако кренули као и Руси и сви потрошачи који су се дочепали мало пара и још важније, којима се тржиште робе широке потрошње са Запада одједном отворило и проширило.

И џабе им, мој Геџо. Сви ти Румуни и Бугари, грађани Европске уније, мени и даље изгледају исто онако дрљаво како су ми изгледали док су њихове земље биле чланице Варшавског пакта.

Ова наша сиротиња из Србије изгледа као да су сви манекени и манекенке из западњачких модних часописа у односу на те Бугаре и Румуне.

Ваљда су то дечје болести које морају да се прележе када се необуздано и великом брзином уђе у транзицију и неолиберални капитализам. А за то је потребно време да се преболи. Ако се икада и преболи.


Nisam ja zaljubljen u Zapad. Ali koliko vidim mi smo nesposobni da stvorimo institucije i sistem u kome bi živeli bolje.



Откуд сад одједном МИ?

Причамо о Русији, не о Србији, зар не?

Или сам ја нешто пропустио?

Зар ниси приметио цитат из Сеоба 2 Црњанског?

Немој тако лако да се пребацујеш са Руса на Србе и обратно.

Није то добро за нас Србе.


Национ сербски, као и остали мали народи, само су
притоке, које би требале да се, што пре, сретно и задовољно,
улију у велико море росијско. У силни, бескрајни, безбројни,
росијски народ!
Слава Богу!
Исаковичеви сународници – говорио је Вишњевски – кад
стигну у Росију, неће да говоре руски, него сербски заповедају
и сербски тугују. Неће да се жене росијским дјевицама, него
вуку за собом своје жене и насељавају се, кад у Кијев стигну,
сви, у исту улицу. А после траже да их Руси населе, у исту
провинцију. Држе се једно другога, као пијан плота. А што је
најгоре, дојадили су већ Костјурину, изјавама, да Руси треба
да свете Косово. Пут росијски, међутим, не води у Сервију –
да извини Исакович – него у Константинопољ, на Босфор.



Да извиниш, Геџо, ево поновићу овај пут да боље упамтиш:


Пут росијски, међутим, не води у Сервију –
да извини Исакович – него у Константинопољ, на Босфор.



Ближе им је, јбг. До топлих мора.

А и сад знаш зашто су на Балкану Русима увек миљеници били Бугари, а не Срби.

На српску љубав Руси ионако вековима безусловно рачунају као што мајка зна да ће је њено дете увек волети ма каква год та мајка била према детету. Чак и када га остави у корпи испред нечијих туђих врата, то дете ће је и даље волети.

gedza.73 gedza.73 13:49 23.08.2022

Re: Запад -Исток, у чему је тачно разлика?

И џабе им, мој Геџо. Сви ти Румуни и Бугари, грађани Европске уније, мени и даље изгледају исто онако дрљаво како су ми изгледали док су њихове земље биле чланице Варшавског пакта

Ne bih ja baš tako rekao. Nisu više 'Čehinje za čarape' poznate nego baš tamo gde je rusofilsko većinsko raspoloženje i čuveni splavovi.

A mnogi Srbi uzimaju 'drljav' ćirilični (koju Evropa navodno ne podnosi) pasoš, mađarski, hrvatski pa čak i rumunski.

Ovaj put nas niko nije zatvorio u podrum nego smo se mi zatvorili sami u Platonovu pećinu i strah nas je da izađemo na sunce a i ovima što nam pokazuju senke na zidu više odgovara da nas drže unutra sve dok im ne zatrebamo tako bandoglavi i glupi da ponovo ginemo za tuđe babe zdravlje.

Vratićemo se mi na dva miliona Srba u Srbiji sami.

На српску љубав Руси ионако вековима безусловно рачунају као што мајка зна да ће је њено дете увек волети ма каква год та мајка била према детету. Чак и када га остави у корпи испред нечијих туђих врата, то дете ће је и даље волети.

Taso, mi sa Rusima osim komunizma vrlo malo sličnosti i dodirnih tačaka imamo.
shmoo shmoo 16:08 23.08.2022

Re: Запад -Исток, у чему је тачно разлика?

gedza.73

И џабе им, мој Геџо. Сви ти Румуни и Бугари, грађани Европске уније, мени и даље изгледају исто онако дрљаво како су ми изгледали док су њихове земље биле чланице Варшавског пакта


Ne bih ja baš tako rekao. Nisu više 'Čehinje za čarape' poznate nego baš tamo gde je rusofilsko većinsko raspoloženje i čuveni splavovi.



Ове моје нису биле баш Чехиње. Словакиње.

И ја о Румунима и Бугарима (такође ЕУ као и Чешка) на Тасосу, а ти о Чехињама.

Румуни и Бугари су Балкан, Геџо. И такође православни као и ми. За разлику од Чеха.

И иако су ЕУ, и даље су дрљави као да су још увек у Варшавском пакту. Ти Румуни и Бугари које гледам на Тасосу.

A mnogi Srbi uzimaju 'drljav' ćirilični (koju Evropa navodno ne podnosi) pasoš, mađarski, hrvatski pa čak i rumunski.


Нарочито Срби из Хрватске. Може им се. Преко двојног држављанства и хрватског пасоша поред српског, отворено им тржиште радне снаге у ЕУ, па тамо негују деде и бабе по геронтолошким центрима или продају ципеле у радњама иако имају диплому Економског факса у Бгд. као моја рођака.

Ovaj put nas niko nije zatvorio u podrum nego smo se mi zatvorili sami u Platonovu pećinu i strah nas je da izađemo na sunce a i ovima što nam pokazuju senke na zidu više odgovara da nas drže unutra sve dok im ne zatrebamo tako bandoglavi i glupi da ponovo ginemo za tuđe babe zdravlje.

Vratićemo se mi na dva miliona Srba u Srbiji sami.


Почели смо о Русима, а ти опет Срби па Срби...
Ја бих да те теме раздвојимо ако може.



На српску љубав Руси ионако вековима безусловно рачунају као што мајка зна да ће је њено дете увек волети ма каква год та мајка била према детету. Чак и када га остави у корпи испред нечијих туђих врата, то дете ће је и даље волети.


Taso, mi sa Rusima osim komunizma vrlo malo sličnosti i dodirnih tačaka imamo.


Да ли сам ја рекао нешто другачије од тога што ти кажеш?

Али то свеједно не пориче то што видимо, зар не? О тој љубави детета према мајци...

Само сам ти рекао да ти у ствари и не знаш много о Русији, односно да оно што ти мкислиш да ти је довољно да знаш о Русији ипак није довољно.

Не знам зашто стално наврћеш воду на Србе и Србију.

gedza.73 gedza.73 16:25 23.08.2022

Re: Запад -Исток, у чему је тачно разлика?

И ја о Румунима и Бугарима (такође ЕУ као и Чешка) на Тасосу

Taso, bili su ti Bugari skoro u Srbiji. Dosta tih Bugara putuje po svetu a ne idu samo jednom godišnje deset dana na odmor. Veruj mi na reč.
Румуни и Бугари су Балкан, Геџо. И такође православни као и ми.

Opet čkripi. Rusi tvrde kako Zapad mrzi pravoslavce, apostrofiraju njih i Srbe a pravoslavni Rumuni i Bugari u EU.
Čisto da ne zaboravimo ubuduće u diskusijama kako argument nije pravoslavlje i nije ćirilica

Преко двојног држављанства и хрватског пасоша поред српског, отворено им тржиште радне снаге у ЕУ, па тамо негују деде и бабе по геронтолошким центрима или продају ципеле у радњама иако имају диплому Економског факса у Бгд. као моја рођака.

Što otvara novu temu. Zašto Srbi mrze ruske babe i dede pa neće da ih čuvaju i zašto ne prodaju ruske cipele po ruskim prodavnicama?
Почели смо о Русима, а ти опет Срби па Срби...
Ја бих да те теме раздвојимо ако може.

Ja ne bih. kad vidim koliko retarda ima u majicama sa Putinovim likom odmah mi padnu na pamet Albanci sa podrškom Klintonu pa ne znam dal da se smejem Albancima ili da plačem zbog nas.


Не знам зашто стално наврћеш воду на Србе и Србију.

ne znam stvarno. Gde god da se okrenem ono Rusi oko mene, ruski gradovi, ruska tehnika, ruski moskviči, ruske granice i ruska propaganda a ja se uhvatio za Srbe i Srbiju.



angie01 angie01 20:10 22.08.2022

Jarile,

sad kada su otkazali prajd i kada su dobrodomacini odahnuli, eto vratili su se omiljenim temama da proslave,...eto, zao mi je s jedne strane, a sa druge, mozda je i bolje ovako, zamisli jos onakvih bezboznickih litija sa svom ikonografijom i urlikanjem i nedajboze necim gorim.
predatortz predatortz 20:14 22.08.2022

Re: Jarile,

angie01
sad kada su otkazali prajd i kada su dobrodomacini odahnuli, eto vratili su se omiljenim temama da proslave,...eto, zao mi je s jedne strane, a sa druge, mozda je i bolje ovako, zamisli jos onakvih bezboznickih litija sa svom ikonografijom i urlikanjem i nedajboze necim gorim.


Ko je otkazao paradu i ko slavi?
Nešto mi izmiče?
milisav68 milisav68 22:11 22.08.2022

Re: Jarile,

predatortz
angie01
sad kada su otkazali prajd i kada su dobrodomacini odahnuli, eto vratili su se omiljenim temama da proslave,...eto, zao mi je s jedne strane, a sa druge, mozda je i bolje ovako, zamisli jos onakvih bezboznickih litija sa svom ikonografijom i urlikanjem i nedajboze necim gorim.


Ko je otkazao paradu i ko slavi?
Nešto mi izmiče?

Neki izmišljeni neprijatelj.
shmoo shmoo 22:58 22.08.2022

Re: Jarile,

milisav68
predatortz
angie01
sad kada su otkazali prajd i kada su dobrodomacini odahnuli, eto vratili su se omiljenim temama da proslave,...eto, zao mi je s jedne strane, a sa druge, mozda je i bolje ovako, zamisli jos onakvih bezboznickih litija sa svom ikonografijom i urlikanjem i nedajboze necim gorim.


Ko je otkazao paradu i ko slavi?
Nešto mi izmiče?

Neki izmišljeni neprijatelj.




Независни новинар Вучићевић (уредник независног Информера) објавио то у некој ТВ емисији и стварно рекао да прајда неће бити. Исто вече када је Вучић плакао пред камерама како све подноси за добробит Србије, па ето и да га разапињу на литијама због прајда од којег он неће одустати.

Е, сад... Да л' им се нешто покварио блутут или стандардно слуђују народ својим полуинформацијама, дезинформацијама и спиновима као и свака ваљана Служба на овоме свету, видећемо.

Биће најпре да су се мало усрали после недељних литија, па ударају где стигну.

Углавном, видим и вести да Србија више неће добијати руску сирову нафту преко јадранских лука и да ће морати да се окрене другим снабдевачима.

Боже мили, па како ће цео Београд да се воза на бицикловима к'о ови Војвођани и Кинези када ми немамо толико бициклистичких стаза?






predatortz predatortz 23:04 22.08.2022

Re: Jarile,

Углавном, видим и вести да Србија више неће добијати руску сирову нафту преко јадранских лука и да ће морати да се окрене другим снабдевачима.


Da, ali to nisu ruske sankcije Srbiji nego EU sankcije Rusiji. EU prestaje sa uvozom ruske nafte i tranzitnom preko njihovih naftovoda.

Mi smo, kako je to EU navikla, kolateralna šteta.

shmoo shmoo 23:28 22.08.2022

Re: Jarile,

predatortz
Углавном, видим и вести да Србија више неће добијати руску сирову нафту преко јадранских лука и да ће морати да се окрене другим снабдевачима.


Da, ali to nisu ruske sankcije Srbiji nego EU sankcije Rusiji. EU prestaje sa uvozom ruske nafte i tranzitnom preko njihovih naftovoda.

Mi smo, kako je to EU navikla, kolateralna šteta.




Да, да, у праву си.

Извињавам се што нисам прецизирао. Не кажем да су руске санкције.

За недељну литију нисам сигуран чија је. Знам само да је против Вучића.

(Педери су ту само колатерална штета пошто су Срби, а Срби су, како нас историјско искуство учи, увек колатерална штета у свему и свачему.)

Али чињеница је да се до сада 60% прераде сирове нафте у Србији заснивало на увозу руске нафте, па сад...

Мислим, наћи ће се замена, нови добављач. Само има то да нас све (мислим на грађане Србије) кошта к'о Светог Петра кајгана.

Док, освешћени или неосвешћени, просвећени или затуцани, сви заједно пешачимо и возимо бицикле под заставама дугиних боја на прајду.

Ма само да Газпром не остави презадужену Црвену звезду на цедилу као што је то урадио МТС са Партизаном због датих 600 милиона евра за преносе енглеске Премијер лиге на Арена спорту (Хрвати су за мање пара изградили мост до Пељешца), док од кинеског спонзора за Партизан изгледа нема ништа, па да онда на крају те тужне приче о деди и унуку гледамо Дерби Звезде и Партизана негде у српској лиги, група Београд, као што сада гледамо утакмице између ОФК Београда и Синђелића.


niccolo niccolo 23:47 22.08.2022

Re: Jarile,

гледамо Дерби Звезде и Партизана негде у српској лиги, група Београд

Daće Bog
shmoo shmoo 00:10 23.08.2022

Re: Jarile,

niccolo
гледамо Дерби Звезде и Партизана негде у српској лиги, група Београд

Daće Bog



Одрадићемо и литију ако треба да би се и то догодило.

emilia emilia 04:25 23.08.2022

Re: Jarile,

angie01
sad kada su otkazali prajd i kada su dobrodomacini odahnuli, eto vratili su se omiljenim temama da proslave,...eto, zao mi je s jedne strane, a sa druge, mozda je i bolje ovako, zamisli jos onakvih bezboznickih litija sa svom ikonografijom i urlikanjem i nedajboze necim gorim.

Parapravoslavne pasivno-agresivne formacije – i kvazisveštenstvo i njihova kvazipastva, svi zajedno. Signum: totalitarna svest, paganština i turbo-kičeraj en masse. Slika i prilika anahronog, endemski disfunkcionalnog kvazidruštva i njegovih štetočina. Ima u tom sociopatskom kavezu materijala za etnološke studije ihaha.
maksa83 maksa83 05:36 23.08.2022

Re: Jarile,

Боже мили, па како ће цео Београд да се воза на бицикловима к'о ови Војвођани и Кинези када ми немамо толико бициклистичких стаза?

Kao neko ko je u jednom periodu sa Liona išao na posao kod tzv. Marakane i pokušavao to da izvede biciklom kada vreme dozvoli da kažem da odustvo staza nije toliki problem, sad ih još i kao ima (makar nacrtanih), nego brate ozbiljna brda i doline. Ako živiš i radiš na Novom Beogradu možeš da glumiš vojvođansku babu do mile volje bez neke traume, ali s ove turske strane reke bogami, phuuu...
shmoo shmoo 07:15 23.08.2022

Re: Jarile,

maksa83
Боже мили, па како ће цео Београд да се воза на бицикловима к'о ови Војвођани и Кинези када ми немамо толико бициклистичких стаза?

Kao neko ko je u jednom periodu sa Liona išao na posao kod tzv. Marakane i pokušavao to da izvede biciklom kada vreme dozvoli da kažem da odustvo staza nije toliki problem, sad ih još i kao ima (makar nacrtanih), nego brate ozbiljna brda i doline. Ako živiš i radiš na Novom Beogradu možeš da glumiš vojvođansku babu do mile volje bez neke traume, ali s ove turske strane reke bogami, phuuu...



Да, много зависи од локација куће и посла. А опет ја као неко коме је посао 14 км од куће са мноштвом делова тог пута где не постоји ни тротоар за пешаке а о бициклистичким стазама и да не причамо, могу да кренем на тај пут до посла прво се прекрстивши и помоливши се да ме неки возач успут не покупи и на шофершајбни превезе до одредишта.

Дневно 28 километара... То ми је као када сам некада возио бицикл до Обреновца (и натраг па буде онда 56 км) чисто ради кондиције и из досаде. (Бог ме погледао, па ме није нико згазио аутом на обреновачком друму.)

А слажем се за брда и долине. У овим мојим годинама добар део тог мог пута до посла бих морао да пређем пешке узбрдо гурајући бицикл.

Можда би решење био онај бицикл са електричним мотором, али шта ако не буде ни струје?

Све у свему, преживљавао сам много тога нарочито деведесетих пешачећи од куће до посла и назад, од санкција са кантицама безина на улицама преко зимских сметова до штрајкова ГСБ што значи да ми све то не би било нешто ново.

Једне зиме сам пешачио од Бановог брда до школе за слепу и слабовиду децу "Вељко Рамадановић" у Земуну, код Телеоптика, због снега... Па релација Брдо-ОШ "Јанко Веселиновић" Коњарник, па Брдо-ОШ "Јелена Ћетковић" Лион...

Зато ми пар година касније пешачење од Бановог брда до ОШ "Владислав Рибникар" (нема ни 7км) било права песма и трка на 100 метара у односу на те релације Брдо-Земун, Телеоптик или Коњарник.

Дакле, није ми све то страно...

Једини проблем данас је што имам 20-30 година више него тих деведесетих.

Пре неки дан сам се видео са другаром из Бремена који ми прича како тамо живи у кућици са баштицом (амерички фазон) на 5 километара од центра Бремена, али да му није никакав проблем да иде пешке и бициклом јер има уређених пешачких и бициклистичких стаза па се он часком стушти од своје куће до центра Бремена.

А код нас од Коња до Господарске механе има 5 километара. И онда 'ајде ти вози по и уз Милоша Великог или Балканском, рецимо, и покушавај да преживиш јер немаш 9 живота к'о у некој компјутерској игрици избегавајући да возиш тротоаром да не би ударио у неког пешака.

Овде у Београду као да нико није мислио када је требало на пешаке и бициклисте када су радили те урбанистичке планопве него се тога увек сете накнадно да цртају бициклистичке стазе по тротоару не би ли онда и оне пешаке који умакну аутомобилима умалтили бициклисти.

Сећам се само колико је још седамдесетих година јутарњих емисија Ђоке Вјештице на радију Студио Б било посвећено прављењу бициклистичких стаза по Београду и за ових 50 година од те силне приче мало смо вајде видели.


freehand freehand 08:04 23.08.2022

Re: Jarile,


Али чињеница је да се до сада 60% прераде сирове нафте у Србији заснивало на увозу руске нафте, па сад...

Meni je nestvarno delovalo kad sam prvi put čuo da Srbija u rafineriji prerađuje između 60 i 70% sopstvene nafte.
angie01 angie01 08:09 23.08.2022

Re: Jarile,

emilia


upravo.
predatortz predatortz 08:14 23.08.2022

Re: Jarile,



Да, да, у праву си.

Извињавам се што нисам прецизирао. Не кажем да су руске санкције.


Nisu ruske sankcije nego ekonomski fašizam EU.
Ja neću da kupujem od Rusa, ali ne dam ni da ti kupuješ.
Zašto?
Nemam pojma, ali može mi se!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana