Gost autor| Planeta| Politika| Putovanja| Život

Krofne razdora

mlekac RSS / 05.07.2011. u 18:07

I, dok smo se mi bavili nekim važnijim stvarima, Prva dama Amerike nedavno je bila u poseti Bocvani.
Što, samo po sebi, ne bi bio razlog da se piše blog, da nisam onomad naletela na tekst u Mmegi Online, jednom od vodećih novina tamo, o jednom događaju tokom njene posete koji je, što me ni malo ne čudi, izazvao potpuno oprečne reakcije kod meštana i kod stranih posmatrača.

Ali, da ne bih ja mnogo filozofirala - prevela sam tekst, a original imate ovde:
http://www.mmegi.bw/index.php?sid=7&aid=31&dir=2011/July/Friday1

 

  Mišel Obama pokazala Botho (poštovanje) magvinjama (krofnama) i čipsom

MONKAGEDI GAOTLHOBOGWE

 

phpE5.tmp.jpg


Jednim poznatim simbolom, Mišel Obama, prva dama SAD-a, nedavno je dotakla srca Mocvana, kada je, baš po Secvana običaju, ušetala u običan restoran brze hrane, da proba magvinje i čips u Močudiju.

Naravno, mnogi u Bocvani poželeli su da je srećni restoran u Močudiju mogao da posluži prvu damu SAD-a nečim tradicionalnijim, kao što su Pane gusenice ili magvinje sa serobeom (škembićima) - da, tim bogatim, sočnim delikatesom koji potiče od kravljih iznutrica!

Po Secvana običajima, taj njen gest znači pokazivanje poštovanja prema meštanima. Po Secvana kulturi i običajima, uvažena osoba koja se ne libi hrane običnih ljudi visoko se poštuje zbog pokazivanja svoje veličine. To je kao da jednostavno kaže, „Ja sam deo vas, ista sam kao vi. Jedna sam od vas, volim vas, razumem vas." Političar koji pokazuje ovakvu veličinu često pobeđuje na izborima jer se obični ljudi prepoznaju u njemu ili njoj.

Takav gest ostavlja običnog čoveka tako dirnutog, tako ponosnog na svoje običaje, tako ponosnog na vođu koji sebe sagledava u istom svetlu sa običnim čovekom.

I, dok je ovaj gest Mišel Obame možda ostavio ljude iz Močudija, i uopšte, Mocvane, oduševljene što Prva dama Amerike ne zazire od stanovnika Bocvane, njegov simbolizam potpuno drugačije je protumačen u inostranstvu, pri čemu su neki strani mediji kritikovali Prvu damu zbog loše higijene.

Britanski Dejli Mejl smatra da bi, kao zagovornik zdrave hrane, Obama morala da se uzdrži od magvinja i čipsa jer su suviše jeftini i premasni.

Novine su čak rekle „možda je Mišel Obama trebalo dva puta da razmisli pre nego što je, pohrlila da iskoristi poslednju priliku za slikanje u Bocvani.


Prva dama na kratko je svratila u jedan mali restoran u Močudiju, gde je probala neka od lokalnih jela - krofne i pomfrit."

„Video zapis pokazuje kako se široko osmehuje, praćena ćerkama, Mailom i Sašom. Viđena je kako se predstavlja meštanima koji rade u restoranu, pre nego što joj dobila kutiju fast fuda.
Među specijalitetima u ponudi bili su pomfrit, krofne, i ogromne kobasice. Prva dama graciozno se naklonila prihvatajući poklon, pre nego što je otišla."

Meštani koji su dali izjave za BTV (televiziju Bocvane), posle ovog neočekivanog gesta, nisu mogli da se nadive veličini Prve dame. Osećali su se toliko počašćeno da su prosto ostali bez reči.

Međutim, međunarodni mediji ne vole kada Obamina žena konzumira običnu hranu ni među Amerikancima. Kad god je uhvate da uzela i zalogaj hrane običnih Amerikanaca mediji tamo posećaju je na njenu „Pokrenimo se!" kampanju, na njenu inicijativu širom zemlje kojom pokušava da se promoviše izbor zdravih stvari, poboljšanje kvaliteta hrane u školama, i da se širom Amerike omogući veći pristup jeftinijoj zdravoj hrani.

Oni tvrde da isprobavanje ove druge hrane na javnim mestima samo pokazuje kako Mišel Obama ne sprovodi ono što propoveda.

Ne u Bocvani. Pravi vođa mora da se spusti na nivo naroda; da ih posećuje na mestima gde piju, da sedi sa njima i razgovara o polotici dok dele čašu ili pakovanje Čibuke (lokalno piće).
U stvari, politički vođa koji ne odlazi na ovakva mesta i nema više dodira sa običnim ljudima sigurno će izgubiti podršku u vreme izbora.

Što se Mišel Obama tiče, ljudi iz Močudija neće je pamtiti samo kao Mma Obamu (Obaminu suprugu), zauvek će je smatrati za ženu neverovatne veličine. Botho!

Možda su Obame imale potrebu da se spuste do nivoa običnih ljudi ne bi li im zahvalile na toploj dobrodošlici kojom su dočekane od kako je pratnja Prve dame bila stigla u trodnevnu posetu.

Po sletanju u Bocvanu, Obame je dočekala plesna grupa od dvadesetpetoro dece.

Oni su, odeveni u tradicionalnu odeću, pozdravili prvu damu nastupom i pesamama posebno komponovanim za nju, dok su igrali i pljeskali na melodiju „Obama Je-Le-Le."



Komentari (50)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 18:26 05.07.2011

1.



Joj zapleta i problema. :)))
mlekac mlekac 10:52 06.07.2011

Re: 1.

maca22


Joj zapleta i problema. :)))


Maco, koliko ih znam, vise ih je zabolela ova opaska o nehigijeni nego ista drugo... :))))
lakipingvin lakipingvin 20:57 05.07.2011

Michelle

U JAR Zuma 3 dana nije nasao vremena da se vidi snjom ali je zato bio jedan od glavnih kod Alberta u Monaku ,neznam ali sam stekao utisak da Michelle zaista inspirise africke zene (ono sto obeca ona ispuni),sad opet sta jedna poseta bez nekog follow up-a zaista moze da promeni ali svakako je bila odlicna na http://www.state.gov/p/af/rls/fs/2011/166609.htm
i music break
mlekac mlekac 10:57 06.07.2011

Re: Michelle

lakipingvin
U JAR Zuma 3 dana nije nasao vremena da se vidi snjom ali je zato bio jedan od glavnih kod Alberta u Monaku ,neznam ali sam stekao utisak da Michelle zaista inspirise africke zene (ono sto obeca ona ispuni),sad opet sta jedna poseta bez nekog follow up-a zaista moze da promeni ali svakako je bila odlicna na http://www.state.gov/p/af/rls/fs/2011/166609.htm
i music break

Pa bio covek zauzet pripremama za svadbu... Sem toga, znas kakvi su Afrikaci kad je o protokolu rec - da je dosao Barak, to bi bilo nesto bitno, za Barakovu zenu zaduzena je Zumina zena ili, ako je nema, neka od vodecih politicarki iz njegove partije.

Znam da su oni u Bw vodili celu raspravu oko toga ko ce da doceka Misel Obamu posto Jan Kama nije zenjen a istaknute clanice BDP-a su sve gospodje u godinama.
lakipingvin lakipingvin 12:05 06.07.2011

Re: Michelle

za Barakovu zenu zaduzena je Zumina zena ili, ako je nema, neka od vodecih politicarki iz njegove partije.

Zakljucno sa proslom godinom po zvanicnoj racunici on je napravio 20-toro dece tako da kad govoris o njemu rec zena nikad ne moze biti u jednini
u Bw vodili celu raspravu oko toga ko ce da doceka Misel Obamu

u JAR-u nema rasprave zna se posle Zume ko je gazda u kuci
http://bulawayo24.com/index-id-news-sc-africa-byo-4898-article-SA+Prisons+Minister+meets+Michelle+Obama+after+a+Zuma+snub.html
mlekac mlekac 20:32 07.07.2011

Re: Michelle

lakipingvin
za Barakovu zenu zaduzena je Zumina zena ili, ako je nema, neka od vodecih politicarki iz njegove partije.

Zakljucno sa proslom godinom po zvanicnoj racunici on je napravio 20-toro dece tako da kad govoris o njemu rec zena nikad ne moze biti u jednini
u Bw vodili celu raspravu oko toga ko ce da doceka Misel Obamu

u JAR-u nema rasprave zna se posle Zume ko je gazda u kuci
http://bulawayo24.com/index-id-news-sc-africa-byo-4898-article-SA+Prisons+Minister+meets+Michelle+Obama+after+a+Zuma+snub.html

Ma on je, ako me secanje sluzi, bio tuzen i za silovanje i sta sve ne...

Al' necemo sad o Zumi
ninasimone ninasimone 22:29 05.07.2011

cast i slast

Znas kako kod nas kazu kad odes u goste: jedi sad a kod kuce drzi dijetu.
mlekac mlekac 10:58 06.07.2011

Re: cast i slast

ninasimone
Znas kako kod nas kazu kad odes u goste: jedi sad a kod kuce drzi dijetu.

Meni je, pravo da ti kazem, bilo zanimljivo kako je jedan gest potpuno suprotno protumacen na dve strane sveta.

Bojim se da smo, zahvaljujuci NET-u, poceli da zaboravljamo da su neke razlike u shvatanjima i dalje vrlo zive i prisutne.

Mozda nije lose povremeno se podsetiti na to
ninasimone ninasimone 17:24 06.07.2011

Re: cast i slast

Sta god Michelle uradila (ili Obama) sa neke strane ce stici zamerka. Obicaji drugih zemalja su tu najmanje bitni. S druge strane, imas food nazis koji ogadise svima klopu. Mislim, nije cudno da ljudi do te mere postanu opsednuti brojanjem kalorija. Nacin zivota, proizvodnje hrane i kolicine na svakom koraku su takve da moras jako dobro da se pazis inace za cas dodjes do toga da te kranom vade iz kuce.
mlekac mlekac 20:36 07.07.2011

Re: cast i slast

ninasimone
Sta god Michelle uradila (ili Obama) sa neke strane ce stici zamerka. Obicaji drugih zemalja su tu najmanje bitni. S druge strane, imas food nazis koji ogadise svima klopu. Mislim, nije cudno da ljudi do te mere postanu opsednuti brojanjem kalorija. Nacin zivota, proizvodnje hrane i kolicine na svakom koraku su takve da moras jako dobro da se pazis inace za cas dodjes do toga da te kranom vade iz kuce.


A vidis, ja i dalje mislim da nije kriva sama klopa, nego sto je narod zaboravio cemu sluze noge!

Sem toga, Afrikacni smatraju da su "tradicionalno gradjene" zene najlepse. :)))

Da parafraziram komentar mog sefa, Amera, kad sam se onomad pozalila da sam se isuvise ugojila.

"Ti? Au, ja stalno zaboravljam da ti radis na evropskim standardima! Po africkim si mrsava! A i po americkim, osim ako si iz Holiwooda..."

Aman ljudi, maknite se iz auta i fotelja, pa da vidis kako moze sve da se klopa!
jedan.kub jedan.kub 22:27 07.07.2011

Re: cast i slast

mlekac
ninasimone
Znas kako kod nas kazu kad odes u goste: jedi sad a kod kuce drzi dijetu.

Meni je, pravo da ti kazem, bilo zanimljivo kako je jedan gest potpuno suprotno protumacen na dve strane sveta.

Bojim se da smo, zahvaljujuci NET-u, poceli da zaboravljamo da su neke razlike u shvatanjima i dalje vrlo zive i prisutne.

Mozda nije lose povremeno se podsetiti na to


Zato su ti tekstovi o Africi i Bocvani interesantni.
Za nas je to sasvim drugi svet i malo je mogucnosti da nesto vise saznamo.
Nisu sve africke zemlje turisticke destinacije.
ninasimone ninasimone 00:19 08.07.2011

Re: cast i slast

mlekac

Aman ljudi, maknite se iz auta i fotelja, pa da vidis kako moze sve da se klopa!

Slazem se. Ne znam da li si ikad bila u Americi ali osim New Yorka i delimicno San Francisca malo koji americki grad je pogodan za pesake i bicikliste. Razdaljine su ogromne a javni prevoz je gotovo nepostojeci. Evropa je takva (uzimam primer Evrope jer nju najvise poznajem, od severne Afrike nisam dalje krocila) da hteo, ne hteo, puno hodas a i aktivno se radi na tome da se upotreba automobila sto vise ogranici. Nacin na koji se hrana ovde (usa) proizvodi je takav da imas jako puno "skrivenog" secera i praznih kalorija pa nije retko da su morbidno debeli ljudi pritom i neuhranjeni (?!). Dugo se radi, dugo putuje pa treba imati neverovatnu snagu volje da se u sitne sate ide jos u gym. Da ne pominjem da je hraniti se zdravo u Americi skupa rabota.

Btw, ovo sve ne govorim da nekog pravdam, niti da osudjujem, nego prosto iznosim kakva je situacija. Puno ljudi radi na tome da se stanje izmeni ali ide jako sporo bas zbog tih strukturalnih prepreka. Eto, mozda nekom bude jasnije odakle delom takvi ekstremi kad je u pitanju hrana (ako nekog uopste zanima).

mlekac mlekac 12:24 08.07.2011

Re: cast i slast

ninasimone
mlekac

Aman ljudi, maknite se iz auta i fotelja, pa da vidis kako moze sve da se klopa!

Slazem se. Ne znam da li si ikad bila u Americi ali osim New Yorka i delimicno San Francisca malo koji americki grad je pogodan za pesake i bicikliste. Razdaljine su ogromne a javni prevoz je gotovo nepostojeci. Evropa je takva (uzimam primer Evrope jer nju najvise poznajem, od severne Afrike nisam dalje krocila) da hteo, ne hteo, puno hodas a i aktivno se radi na tome da se upotreba automobila sto vise ogranici. Nacin na koji se hrana ovde (usa) proizvodi je takav da imas jako puno "skrivenog" secera i praznih kalorija pa nije retko da su morbidno debeli ljudi pritom i neuhranjeni (?!). Dugo se radi, dugo putuje pa treba imati neverovatnu snagu volje da se u sitne sate ide jos u gym. Da ne pominjem da je hraniti se zdravo u Americi skupa rabota.

Btw, ovo sve ne govorim da nekog pravdam, niti da osudjujem, nego prosto iznosim kakva je situacija. Puno ljudi radi na tome da se stanje izmeni ali ide jako sporo bas zbog tih strukturalnih prepreka. Eto, mozda nekom bude jasnije odakle delom takvi ekstremi kad je u pitanju hrana (ako nekog uopste zanima).



Kako da me ne zanima. Cak mi je vrlo interesantno, jer, naspram toga imas Bw u kojoj se stvari jos uvek gaje manje-vise organski, a ostalo (voce i povrce) se uvozi iz komsijskih zemalja. Medjutim, osnovna hrana (voce povrce i meso) nije skupa, naspram, recimo, cokolada i grickalica koje nisu bas jeftine. Tako da je jeftinije zdravo se hraniti! :)))) Paradoksalno, ali istinito. Manje me je kostalo da kupim deci kutiju od pet kila grozdja ili manga nego da im kupim tri cokolade. Pogadjas, onda, sta sam im kupovala...
ninasimone ninasimone 17:37 08.07.2011

Re: cast i slast

mlekac
Tako da je jeftinije zdravo se hraniti! :)))) Paradoksalno, ali istinito. Manje me je kostalo da kupim deci kutiju od pet kila grozdja ili manga nego da im kupim tri cokolade.

Samo da tako ostane, da ne dozvole da ih big biz pregazi i sve obrne (good luck with that, izboriti se sa interesima korporacija je sizifov posao). Americki potrosaci su istrenirani da reaguju na "value offers" koja se izrazava u kolicini: jeftinije je kupiti big mac, fries i galon coca-cole nego samo jedan mali hamburger (onaj dokumentarac "Supersize me" to lepo pokazuje). Roditelji muke muce da izbace aparate sa secernim vodicama iz skola. Odgovor korporacija na sve to je 'pa niko vas ne tera da jedete, individual responsibility, freedom, bla, bla.' . Za neke ljude, da bi se odbranili od iskusenja, jedino resenje je da se zatvore u "prehrambeni manastir". Idu na zivce sa svojim fundamentalizmom al' sta da radis.

Stakes are high, sto bi se reklo, i zato se svaki javni nastup u korist/protiv ovog ili onog meri apotekarskom vagom i preovladava taktika 'ni pedalj zemlje neprijatelju'. Ne znam dal' to neko prati, pre par godina je big agra tuzila Opru jer je rekla da ne valja jesti hamburgere. Dobila je presudu ali vidis do koje mere su spremni da idu.
loader loader 01:24 06.07.2011

Simpli

Možda su Obame imale potrebu da se spuste do nivoa običnih ljudi ne bi li im zahvalile na toploj dobrodošlici kojom su dočekane od kako je pratnja Prve dame bila stigla u trodnevnu posetu.

Treba ostaviti mogućnost da se ne radi baš sve u duhu sračunatosti, već i u duhu normalnog ophođenja.
mlekac mlekac 11:01 06.07.2011

Re: Simpli

loader
Možda su Obame imale potrebu da se spuste do nivoa običnih ljudi ne bi li im zahvalile na toploj dobrodošlici kojom su dočekane od kako je pratnja Prve dame bila stigla u trodnevnu posetu.

Treba ostaviti mogućnost da se ne radi baš sve u duhu sračunatosti, već i u duhu normalnog ophođenja.


Kad si u Rimu... taj rad Mr. Loader?
U svakom slucaju, licno imam problem da ovaj njen gest vidim kao nesto lose. Pojela ona te krofne ili ne, u svakom slucaju uradila je nesto, kao sto lepo rekoste, normalno. Ali mi nije jasno odkud toliko ogorcenje zbog toga s druge strane bare?
Biljana 77 Biljana 77 12:31 06.07.2011

Re: Simpli

Ali mi nije jasno odkud toliko ogorcenje zbog toga s druge strane bare?

Zato što nemaju ni kapaciteta, ni interesovanja da stvari posmatraju van svog okvira i konkretne kampanje koja se tamo vodi. Upućivati sebe (i svoje čitalaštvo) u običaje neke zemlje za koji jedva da su (ako su uopšte) čuli za njih je suvišno i neprofitabilno.
Jukie Jukie 16:49 06.07.2011

Re: Simpli

Biljana 77
Ali mi nije jasno odkud toliko ogorcenje zbog toga s druge strane bare?Zato što nemaju ni kapaciteta, ni interesovanja da stvari posmatraju van svog okvira i konkretne kampanje koja se tamo vodi. Upućivati sebe (i svoje čitalaštvo) u običaje neke zemlje za koji jedva da su (ako su uopšte) čuli za njih je suvišno i neprofitabilno.

Čini mi se da jedan deo tih aktivista u vezi hrane (dosta sam čitao Njujork Tajms) u stvari ne voli da jede zbog ukusa/hranljive vrednosti, nego jedenje vide kao nužno zlo ali i priliku za isticanje, pa je na temi o tome kako u Evropi ljudi, zamislite, jedu Nutelu i Eurokrem, išla serija komentara o tome kako bi oni bili pametni pa bi sami mleli lešnike i dodavali organic čokoladu, ili kako bi uzeli samo maleeecku mrvicu Eurokrema i tako prevarili telesni brojač kalorija (mislim se, samo probaj da posle prve kašike ne kreneš da stružeš dno kutijice). U stanju su da satima drndaju jedenje lokalne hrane (što je valjda dobro za karmu, šta li), da li da u restoranu jedu određenu vrstu morskih riba ili ne, klasične priče o veganstvu i isključivom mesožderstvu, onda ako se pojavi neki Italijan/ka, odmah kreće da se priseća svoje pokojne prababe koja bi se sada prevrtala u grobu jer je neko malčice izmenio recept koji je ona koristila pre 200 godina i to je jedini način na koji treba spremati određenu vrstu testenine ili čega već.

U suštini isključivi, dosadni ljudi bez trunke mašte, i od njih oni koji nešto pametno prokomentarišu ne mogu da se vide u moru isključivosti.
maca22 maca22 17:02 06.07.2011

Re: Simpli

Lep komentar Jukie. :)
loader loader 09:21 07.07.2011

Re: Simpli

Kad si u Rimu... taj rad Mr. Loader?
U svakom slucaju, licno imam problem da ovaj njen gest vidim kao nesto lose. Pojela ona te krofne ili ne, u svakom slucaju uradila je nesto, kao sto lepo rekoste, normalno. Ali mi nije jasno odkud toliko ogorcenje zbog toga s druge strane bare?

Ih, otkud.. To vam je slično (ne isto) kao ono kad je BT nazdravio penom šampanjca nakon važne pobede naših u nekoj utakmici, a ovde se novine napunile tekstova o tome i rasplela se diskusija u svim mogućim pravcima. Inače, javnost je nemilosrdna, posebno u Americi, gde se svaki gest meri najtananijim vagama i provlači kroz iglene uši svih mogućih konteksta, ne bi li se našla kojekakva nedoslednost i od toga napravila uzbudljiva erotska :) priča, jal za tiraže novina, jal za predizbornu kampanju koja u ovim i onim fazama traje permanentno.

mlekac mlekac 20:37 07.07.2011

Re: Simpli

Biljana 77
Ali mi nije jasno odkud toliko ogorcenje zbog toga s druge strane bare?

Zato što nemaju ni kapaciteta, ni interesovanja da stvari posmatraju van svog okvira i konkretne kampanje koja se tamo vodi. Upućivati sebe (i svoje čitalaštvo) u običaje neke zemlje za koji jedva da su (ako su uopšte) čuli za njih je suvišno i neprofitabilno.


mlekac mlekac 20:40 07.07.2011

Re: Simpli

loader
Kad si u Rimu... taj rad Mr. Loader?
U svakom slucaju, licno imam problem da ovaj njen gest vidim kao nesto lose. Pojela ona te krofne ili ne, u svakom slucaju uradila je nesto, kao sto lepo rekoste, normalno. Ali mi nije jasno odkud toliko ogorcenje zbog toga s druge strane bare?

Ih, otkud.. To vam je slično (ne isto) kao ono kad je BT nazdravio penom šampanjca nakon važne pobede naših u nekoj utakmici, a ovde se novine napunile tekstova o tome i rasplela se diskusija u svim mogućim pravcima. Inače, javnost je nemilosrdna, posebno u Americi, gde se svaki gest meri najtananijim vagama i provlači kroz iglene uši svih mogućih konteksta, ne bi li se našla kojekakva nedoslednost i od toga napravila uzbudljiva erotska :) priča, jal za tiraže novina, jal za predizbornu kampanju koja u ovim i onim fazama traje permanentno.



Ma od komarca UVEK moz' da se pravi magarac. Iskreno, meni je bio zanimljiv taj 'dvostruki' pogled na svet, to kako razlicite kulture potpuno razlicito tretiraju jednu ovako minornu stvar kao sto je jedenje krofni.
loader loader 01:26 08.07.2011

Re: Simpli

Iskreno, meni je bio zanimljiv taj 'dvostruki' pogled na svet, to kako razlicite kulture potpuno razlicito tretiraju jednu ovako minornu stvar kao sto je jedenje krofni.

Šta bi tek od palačinki napravili?!


Domazet Domazet 14:51 08.07.2011

Mozhda malo...

maca22
Lep komentar Jukie. :)

...iskljuchiv?
blogov_kolac blogov_kolac 01:47 06.07.2011

globalizacija na delu

U Bocvani brza hrana vise nisu antilope nego pomfrit.
mlekac mlekac 11:03 06.07.2011

Re: globalizacija na delu

blogov_kolac
U Bocvani brza hrana vise nisu antilope nego pomfrit.


Kako kome.
Neka plemena ne jedu pojedine antilope jer su im plemenski totem. Pomfrit, koliko mi je poznato, jos nije postao totem nikome...

BTW, kad smo kod pomfrita, u Bw ga obavezno serviraju sa solju i SIRCETOM. U pocetku mi je to bilo bas cudno, a posle sam navikla.
milisav68 milisav68 12:01 06.07.2011

Re: globalizacija na delu

mlekac

BTW, kad smo kod pomfrita, u Bw ga obavezno serviraju sa solju i SIRCETOM. U pocetku mi je to bilo bas cudno, a posle sam navikla.

Jel je stvarno mnogo masan, il je kao i svaki drugi pomfrit?
blogov_kolac blogov_kolac 12:43 06.07.2011

Re: globalizacija na delu

mlekac
BTW, kad smo kod pomfrita, u Bw ga obavezno serviraju sa solju i SIRCETOM. U pocetku mi je to bilo bas cudno, a posle sam navikla.
Cekaj bre jesi li ti

1) Misel Obama glavom i... (tacnije bez brade), a govoris srpski da bi te ceo svet razumeo.
2) Zivis u Bocvani.

Ili samo zivis u izvesnoj evropskoj drzavi koja najvise podseca na Bocvanu, sa sve higijenskim standardima u objektima za lokalnu brzu hranu i kolicinom masnog u svemu (kao sto se ovde pominje), pa si se previse uzivela u celu pricu?
maca22 maca22 12:49 06.07.2011

Re: globalizacija na delu

Pa kad bi cesce pisala o Bocvani, ovakvih pitanja ne bi bilo. Eto ti Mlekac.
Jukie Jukie 12:51 06.07.2011

Re: globalizacija na delu

blogov_kolac

mlekacBTW, kad smo kod pomfrita, u Bw ga obavezno serviraju sa solju i SIRCETOM. U pocetku mi je to bilo bas cudno, a posle sam navikla.Cekaj bre jesi li ti1) Misel Obama glavom i... (tacnije bez brade), a govoris srpski da bi te ceo svet razumeo.2) Zivis u Bocvani.Ili samo zivis u izvesnoj evropskoj drzavi koja najvise podseca na Bocvanu, sa sve higijenskim standardima u objektima za lokalnu brzu hranu i kolicinom masnog u svemu (kao sto se ovde pominje), pa si se previse uzivela u celu pricu?


Nisi pratio/la blog
Bar troje blogera je živelo godinama u Bocvani pa sad žive ovde
blogov_kolac blogov_kolac 13:15 06.07.2011

Re: globalizacija na delu

Jukie
Nisi pratio/la blog
Bar troje blogera je živelo godinama u Bocvani pa sad žive ovde
Nisi pratio/la poentu
Bar 'iljadu troje ovdasnjih blogera živi godinama u Bocvani iako toga nisu ni svesni
maca22 maca22 13:33 06.07.2011

Re: globalizacija na delu

Aaaaha, ono: na sta smo spali, da smo ko Bocvana?
blogov_kolac blogov_kolac 15:05 06.07.2011

Re: globalizacija na delu

maca22
Aaaaha, ono: na sta smo spali, da smo ko Bocvana?
Oni su ustvari za africke prilike jedna jako napredna zemlja, i po nekom svom razvoju pre idu uz susednu Juznu Afriku nego uz ostatak Afrike. Ovo moje ekonomsko-gastronomsko "sliče nam" slobodno mozes i najbukvalnije da shvatis.
maca22 maca22 22:29 06.07.2011

Re: globalizacija na delu

Ali ne mislim da su pomfrit i krofne nesto posebno nasi. Ok, ne slazemo se, nebitno. :)
mlekac mlekac 10:23 07.07.2011

Re: globalizacija na delu

maca22
Aaaaha, ono: na sta smo spali, da smo ko Bocvana?

Kamo srece da smo ko Bocavana...
mlekac mlekac 20:41 07.07.2011

Re: globalizacija na delu

blogov_kolac
mlekac
BTW, kad smo kod pomfrita, u Bw ga obavezno serviraju sa solju i SIRCETOM. U pocetku mi je to bilo bas cudno, a posle sam navikla.
Cekaj bre jesi li ti

1) Misel Obama glavom i... (tacnije bez brade), a govoris srpski da bi te ceo svet razumeo.
2) Zivis u Bocvani.

Ili samo zivis u izvesnoj evropskoj drzavi koja najvise podseca na Bocvanu, sa sve higijenskim standardima u objektima za lokalnu brzu hranu i kolicinom masnog u svemu (kao sto se ovde pominje), pa si se previse uzivela u celu pricu?


Nazalost, vise ne zivim tamo. A zivela sam... Sto bi znao da redovnije pratis moj svetli lik i delo

jedan.kub jedan.kub 22:39 07.07.2011

Re: globalizacija na delu

mlekac
BTW, kad smo kod pomfrita, u Bw ga obavezno serviraju sa solju i SIRCETOM. U pocetku mi je to bilo bas cudno, a posle sam navikla.

Eto razlike u odnosu na Amerikance gde se pomfrit servira sa kecapom.
ninasimone ninasimone 18:20 08.07.2011

Re: globalizacija na delu

jedan.kub
mlekac
BTW, kad smo kod pomfrita, u Bw ga obavezno serviraju sa solju i SIRCETOM. U pocetku mi je to bilo bas cudno, a posle sam navikla.

Eto razlike u odnosu na Amerikance gde se pomfrit servira sa kecapom.

Britanci ga jedu sa sircetom (i kecapom). To je verovatno od njih ostalo.
mlekac mlekac 15:20 09.07.2011

Re: globalizacija na delu

ninasimone
jedan.kub
mlekac
BTW, kad smo kod pomfrita, u Bw ga obavezno serviraju sa solju i SIRCETOM. U pocetku mi je to bilo bas cudno, a posle sam navikla.

Eto razlike u odnosu na Amerikance gde se pomfrit servira sa kecapom.

Britanci ga jedu sa sircetom (i kecapom). To je verovatno od njih ostalo.

Moguce, ali pazi ovo - kad sam rekla drugaru koji je doktor da se jede sa sircetom, on mi je, mrtav 'ladan, rekao da je to super zdravo u smislu dezinfekcije! Kaze, sirce preko pomfrita, i nema da te boli glava da ne fasujes neku zarazu! Posle se i Zmu setio kako su mu pricali da je, dok je Zemunski park bio karantin, postojao obicaj da mestani salju namirnice unutra u korpama, a uz njih su slali posudice sa sircetom, da ovi koji su unutra u njih ubace lovu! Kako se trgovci ne bi zarazili...
ninasimone ninasimone 17:06 09.07.2011

Re: globalizacija na delu

mlekac

Moguce, ali pazi ovo - kad sam rekla drugaru koji je doktor da se jede sa sircetom, on mi je, mrtav 'ladan, rekao da je to super zdravo u smislu dezinfekcije!

Da, super je sirce. Uz sodu bikarbonu i hidrogen, imas sve sto ti treba i za ciscenje kuce. Ja sam od onih kojima je "slatko", mnogo volim kiselo. Ima ih toliko razlicitih, ko i ulja, te od ovoga, te od onoga...
mlekac mlekac 23:18 10.07.2011

Re: globalizacija na delu

ninasimone
mlekac

Moguce, ali pazi ovo - kad sam rekla drugaru koji je doktor da se jede sa sircetom, on mi je, mrtav 'ladan, rekao da je to super zdravo u smislu dezinfekcije!

Da, super je sirce. Uz sodu bikarbonu i hidrogen, imas sve sto ti treba i za ciscenje kuce. Ja sam od onih kojima je "slatko", mnogo volim kiselo. Ima ih toliko razlicitih, ko i ulja, te od ovoga, te od onoga...


Ne pitaj! Druga deca bivala kaznjavana sto su krala slatko iz zimnice, a ja, jer sam umela da popijem sirce iz krastavcica ili paprike, pa unistim baki trud!
Vera Johnson Vera Johnson 01:48 06.07.2011

koji fasizam dejli mejla

"Prva dama na kratko je svratila u jedan mali restoran u Močudiju, gde je probala neka od lokalnih jela - krofne i pomfrit."

probala, bre, nije uzela recept pa da svoju porodicu, drzavu kojom upravlja njen muz, i svu skolsku decu u svetu time 'rani

eh, novinari, novinari, "novinari"
mlekac mlekac 11:04 06.07.2011

Re: koji fasizam dejli mejla

Vera Johnson
"Prva dama na kratko je svratila u jedan mali restoran u Močudiju, gde je probala neka od lokalnih jela - krofne i pomfrit."

probala, bre, nije uzela recept pa da svoju porodicu, drzavu kojom upravlja njen muz, i svu skolsku decu u svetu time 'rani

eh, novinari, novinari, "novinari"


Pa ako do sad nije naucila kako se spremaju krofne i krompirici...

Nego, Vera, je li stvarno tolika povika na nju "preko bare"?
lakipingvin lakipingvin 12:25 06.07.2011

Re: koji fasizam dejli mejla

je li stvarno tolika povika na nju "preko bare"?

Pogledaj komentar lika pod nikom STONE http://thehill.com/blogs/congress-blog/foreign-policy/168007-stretching-the-shrinking-foreign-aid-dollar pa vidis izmedju redova odakle vetar duva

It does not matter how little the amount sent to foreign countries, it is the principal of the thing…why send aid to china, a country that continues to grow our debt and buy it up and yet we send them aid? why send aid to africa, we owe that country nothing, just as we owe nothing to every other country..we Americans fought our way out of our own tyranny and yet we did it…they should do the same without our help…we even had less and do less than those countries do now and yet we help them…why?

maca22 maca22 12:28 06.07.2011

Re: koji fasizam dejli mejla

Iz tura duva? :)
Vera Johnson Vera Johnson 18:53 06.07.2011

Re: koji fasizam dejli mejla

mlekac

Pa ako do sad nije naucila kako se spremaju krofne i krompirici... Nego, Vera, je li stvarno tolika povika na nju "preko bare"?


nisam primetila nikakvu poviku. citam dva lista: new york times i new york post. ni u jednom ni u drugom se bocwana u clanku o njenoj poseti niti ne pominje. uglavnom pisu o tome sta je bilo u jar, na koji sastanak nije mogla da ode, o cerkama i mami koje su bile sa njom. nista spektakularno.

zutu stampu ne pratim, ali nisam ni na piknicima za 4. juli proslog vikenda cula nikakv gosip o ms. obama's "shenanigans" u africi.
mlekac mlekac 20:43 07.07.2011

Re: koji fasizam dejli mejla

Vera Johnson
mlekac

Pa ako do sad nije naucila kako se spremaju krofne i krompirici... Nego, Vera, je li stvarno tolika povika na nju "preko bare"?


nisam primetila nikakvu poviku. citam dva lista: new york times i new york post. ni u jednom ni u drugom se bocwana u clanku o njenoj poseti niti ne pominje. uglavnom pisu o tome sta je bilo u jar, na koji sastanak nije mogla da ode, o cerkama i mami koje su bile sa njom. nista spektakularno.

zutu stampu ne pratim, ali nisam ni na piknicima za 4. juli proslog vikenda cula nikakv gosip o ms. obama's "shenanigans" u africi.


Hvala za izvjesce...
mlekac mlekac 20:46 07.07.2011

Re: koji fasizam dejli mejla

lakipingvin
je li stvarno tolika povika na nju "preko bare"?

Pogledaj komentar lika pod nikom STONE http://thehill.com/blogs/congress-blog/foreign-policy/168007-stretching-the-shrinking-foreign-aid-dollar pa vidis izmedju redova odakle vetar duva

It does not matter how little the amount sent to foreign countries, it is the principal of the thing…why send aid to china, a country that continues to grow our debt and buy it up and yet we send them aid? why send aid to africa, we owe that country nothing, just as we owe nothing to every other country..we Americans fought our way out of our own tyranny and yet we did it…they should do the same without our help…we even had less and do less than those countries do now and yet we help them…why?



Kako bese onaj vic?

-Vi nemate geografiju!
-A vi nemate istoriju!

Ili, sto rece svojevremeno voditelj "Top Gear", A onda je u toj americkoj fabrici neko naleteo na jednu cudnu sarenu knjigu, njima potpuno nepoznatu, koja se zvala "Atlas sveta"!

fantomatsicna fantomatsicna 02:53 07.07.2011

Ja

Ne vidim nista lose u tome.Postovati svoje domacine, bez obzira ko si.A ona je tim svojim gestom ucinila bas to.
Kakav ukus imaju te krofne mlekac(mozda imas recept)?
mlekac mlekac 10:21 07.07.2011

Re: Ja

fantomatsicna
Ne vidim nista lose u tome.Postovati svoje domacine, bez obzira ko si.A ona je tim svojim gestom ucinila bas to.
Kakav ukus imaju te krofne mlekac(mozda imas recept)?

Ma krofne ko krofne - iste ko nase. One veeelikee. Mozda nisu toliko zasecerene kao kod nas.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana