Porodica| Zdravlje| Život

Dobro je, al' nije moralo da bude

mlekac RSS / 02.01.2019. u 10:47

 

Nisam sva svoja ovih dana.

Sve mi se mota po glavi - a šta da nisi imala sreće? 

A jesam, imala sam sreće - drugog izraza za to nemam. I onda se opet svađam sama sa sobom, mogla sam to i ranije, nije trebalo da odlažem. Al' što reče moja mama - za prolivenim mlekom suze se ne liju.

O čemu pričam? O mamografu. Odavno se, kao spremala da odem "da odradim i to". Pa te čekam da me pozovu (jes' kao da će), pa nemam para za privatnika, pa ne znam kako se to zakazuje, pa... Pa sto i jedan izgovor, a lepo znam da sam odavno prešla 50 i da to moram da uradim. Jeste, radim ja one samopreglede, al' ipak.

I onda, konačno, u novembru slučajno vidim na TV-u da su ga parkirali u Aberdarevoj i dali broj da se zakaže pregled i opet ono moje oću-neću, te broj zauzet, te mogu i neki drugi dan, al' konačno prelomim i zakažem. I uradim i zaboravim. Po principu - OK, skinuli smo i to sa spiska i idemo dalje.

E, ali, (uvek to ali) baš pred "onaj" Božić usledi telefonski poziv: "Morate da uradite dopunski ultrazvuk u petak". 

 

Iskreno, najgorih nedelju dana koje sam skoro imala. S jedne strane, ne volim da paničim unapred, s druge - daleko od toga da mi je svejedno. Pa svađa sama sa sobom - šta si čekala, tako ti i treba - pa onda opet - nikad niko u familiji nije imao rak, što bi ja baš bila prva? Da, al' niko pre tebe nije prošao kroz sva ova zagađenja, plus si bila na južnoj hemisferi, tamo je veća ozonska rupa - I tako u krug.

Pa da l' da kažem deci pre ultrazvuka il' da ipak sačekam rezultate, da ih ne plašim unapred? Sve u svemu - užas jedan.

Na kraju se ispostavilo da je u pitanju "samo" cista. Dobro je, ovog puta sam se izvukla. Al' drage moje, ljubim vas, ne gubite vreme - ako ste u "nekim" godinama, idite, odratdite pregled. Ne boli, a može glavu da vam spase. 

 

EDIT:
Srećna Nova, ljudi, izvinite što nisam odmah čestitala - još sam blago pogubljena. 

 



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

softelectronics_e softelectronics_e 10:54 02.01.2019

Da.

Srećna Nova godina i svi sveci i tebi - kao i tvojima!
mlekac mlekac 10:58 02.01.2019

Re: Da.

Hvala! Dobro me podseti - zaboravih da čestitam novu godinu! Eto, još se nisam sabrala. Srećna nova godina!
tasadebeli tasadebeli 13:20 02.01.2019

Млекац

Држи се!



(Та циста може да се уклони?)


Све најбоље теби и твојима!
mlekac mlekac 16:27 02.01.2019

Re: Млекац

Ma sad sam OK, vraćam se u normalu, al' bilo je "vuna Kićo"... A za sad nećedu da je diraju. Samo kontrole. Al' toga se više ne bojim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:34 03.01.2019

Re: Млекац

mlekac
Ma sad sam OK, vraćam se u normalu, al' bilo je "vuna Kićo"... A za sad nećedu da je diraju. Samo kontrole. Al' toga se više ne bojim.


Jesi li otišla kod drugog lekara, sa tim istim snimcima, da ti da "drugo mišljenje"?
mlekac mlekac 07:55 03.01.2019

Re: Млекац

srdjan.pajic
mlekac
Ma sad sam OK, vraćam se u normalu, al' bilo je "vuna Kićo"... A za sad nećedu da je diraju. Samo kontrole. Al' toga se više ne bojim.


Jesi li otišla kod drugog lekara, sa tim istim snimcima, da ti da "drugo mišljenje"?


Nisam, naleteli praznici, ali, otići ću, naravno. Više ne rizikujem, hvala lepo.
Черевићан Черевићан 14:30 02.01.2019

два путића

Odavno se, kao spremala da odem

с'годинама тело се срозава
(реалност је посве препозната),
да ли на ЊУ пажњу усмерити
или биће...... како ми Бог да




mlekac mlekac 16:28 02.01.2019

Re: два путића

Mora da se obrati pažnja. Nego, loša navika - uvek je sve drugo nekako bitnije. A posle nema kajanja.
freehand freehand 15:11 02.01.2019

Tako i ja

... sa odgađanjem čestitanja nove godine: te danas ću, te sutra ću - eto Božića. A gde je Božić tu je i Uskrs.
Begaj tamo kod tog doktora, more, da se rešiš čega treba da se rešiš. Da ne bude prutić po turu.
mlekac mlekac 16:28 02.01.2019

Re: Tako i ja

Ne brigaj, pod kontrolom je!
kosta.babic kosta.babic 15:28 02.01.2019

Dobro je, al' nije moralo da bude

Srećan sam a nadam se i svi mi sa bloga da je benigna stvar u pitanju.
Tebi i tvojima sve najbolje u novoj.
mlekac mlekac 16:29 02.01.2019

Re: Dobro je, al' nije moralo da bude

Hvala. Srećna sam i ja, al' rekoh, da upozorim dame, ipak je bitna stvar.
Atomski mrav Atomski mrav 22:31 02.01.2019

Novogodišnji poklon

Dobila si najbolji novogodišnji poklon, mlekac! Znam da si proživela horor film, što bi rekao Vudi Alen u nekom filmu u kojem je utripovao da ima tumor na mozgu - najlepše dve reči na svetu više nisu "Volim te" nego "Benigni je"...

Srećom, sve je ispalo dobro. Dobro je da si napisala ovaj tekst kao opomenu svima da vode računa o svom zdravlju. Kako sam napunio 40 godina, sve mi je jasnije da ću morati na jednu komplet dijagnostiku - već sam bio kod interniste zbog bolova u grudima a dobio sam i poruku da zakažem termin kod svog izabranog lekara da mi saopšti rezultate magnetne rezonance koju sam radio pre par nedelja... i ja cvikam, sve danas ću, sutra ću zakazati... što kaže Bili Piton, da postoji pilula protiv prokrastinacije, uzeo bih je - al' sutra.

Srećna Nova godina, želim ti pre svega dobro zdravlje i puno sreće.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:42 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Kako sam napunio 40 godina, sve mi je jasnije da ću morati na jednu komplet dijagnostiku - već sam bio kod interniste zbog bolova u grudima a dobio sam i poruku da zakažem termin kod svog izabranog lekara da mi saopšti rezultate magnetne rezonance koju sam radio pre par nedelja...


Ček, Mrave, a što ti internista nije sam saopštio rezultate? To, bre, kod vas neka opaka birokratija?



mlekac mlekac 07:54 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

srdjan.pajic
Kako sam napunio 40 godina, sve mi je jasnije da ću morati na jednu komplet dijagnostiku - već sam bio kod interniste zbog bolova u grudima a dobio sam i poruku da zakažem termin kod svog izabranog lekara da mi saopšti rezultate magnetne rezonance koju sam radio pre par nedelja...


Ček, Mrave, a što ti internista nije sam saopštio rezultate? To, bre, kod vas neka opaka birokratija?





Itekako, Srki. Recimo, meni ultrazvuk grudi nije mogao da zakaže moj lekar opšte prakse nego to radi samo i isključivo ginekolog!
softelectronics_e softelectronics_e 08:16 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Atomski mrav
Dobila si najbolji novogodišnji poklon, mlekac! Znam da si proživela horor film, što bi rekao Vudi Alen u nekom filmu u kojem je utripovao da ima tumor na mozgu - najlepše dve reči na svetu više nisu "Volim te" nego "Benigni je"...

Srećom, sve je ispalo dobro. Dobro je da si napisala ovaj tekst kao opomenu svima da vode računa o svom zdravlju. Kako sam napunio 40 godina, sve mi je jasnije da ću morati na jednu komplet dijagnostiku - već sam bio kod interniste zbog bolova u grudima a dobio sam i poruku da zakažem termin kod svog izabranog lekara da mi saopšti rezultate magnetne rezonance koju sam radio pre par nedelja... i ja cvikam, sve danas ću, sutra ću zakazati... što kaže Bili Piton, da postoji pilula protiv prokrastinacije, uzeo bih je - al' sutra.

Srećna Nova godina, želim ti pre svega dobro zdravlje i puno sreće.

Da - i kod mene sličan slučaj, osim da si ti za mene junior.
Više od 20 godina nisam išao kod lekara - samo je žena prenosila karton kada smo menjali lekara.
I onda sam pre nekoliko godina, dakle, posle više od 20 godina otišao kod lekara - na sreću, sve je bilo više manje OK.
I kada sam konačno došao kod fenomenalnog mladog lekara - i cela familija, on nakon nekog vremena reče, cca godinu i po, reče ... eeee, dobio sam specijalizaciju tako da sam već prestao da zakazujem.
Ja sam mu na to rekao - srećno i jebiga.
alselone alselone 08:32 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Ček, Mrave, a što ti internista nije sam saopštio rezultate? To, bre, kod vas neka opaka birokratija?

Ode moja žena kod lekara kad nema njenog doktora. Prihvati ona zamenu, uradi pregled, sve u redu. Ode sledeći put kod svog lekara, ovaj nema nalaze od prošlog puta (a ona zaboravila da ponese). Kaže - po novom zakonu ja nemam pravo da gledam izveštaj druge doktorice, bez obzira što je vaš zbog privatnosti, trange frange.

ALI, kaže - sad će sestra da ode u njenu oridinaciju, imam ona šifru za njen računar, pa će da odštampa.
Atomski mrav Atomski mrav 10:04 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Ček, Mrave, a što ti internista nije sam saopštio rezultate? To, bre, kod vas neka opaka birokratija?


Internista nije ni naručio MR već moj izabrani lekar. Internista mi je saopštio rezultate svih ispitivanja koja su se ticala njegovog pregleda - analiza krvi, spirometrija, EKG, ultrazvuk srca, test opterećenja... nisam znao da neko ko je deb'o poput mene može da ima uredne vrednosti holesterola i triglicerida u krvi.

A pošto je moj izabrani lekar naručio MR njemu stižu i rezultati. Ako su rezultati OK, obično samo pošalje SMS u kom stoji da je sve u redu i da nema potrebe da dolazim na kontrolu.
Atomski mrav Atomski mrav 10:08 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Ode sledeći put kod svog lekara, ovaj nema nalaze od prošlog puta (a ona zaboravila da ponese). Kaže - po novom zakonu ja nemam pravo da gledam izveštaj druge doktorice, bez obzira što je vaš zbog privatnosti, trange frange.


U Norveškoj ne postoje zdravstvene knjižice ni zdravstveni kartoni već digitalni žurnali za svakog pacijenta. Ne moraš da nosiš nalaze, snimke i ostalo sa sobom kad ideš na pregled ili kontrolu kod lekara. I recepti su digitalni, apotekari ne moraju da čitaju lekarske švrakopise (doduše, video sam sad kad sam bio u Srbiji da lekari štampaju recepte, tako da se izgleda i tu vodi borba protiv švrakopisa). Lekar na zameni ima pristup tvom žurnalu isto kao i tvoj izabrani lekar.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:38 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Dobila si najbolji novogodišnji poklon, mlekac! Znam da si proživela horor film, što bi rekao Vudi Alen u nekom filmu u kojem je utripovao da ima tumor na mozgu - najlepše dve reči na svetu više nisu "Volim te" nego "Benigni je"...

Прошла сам нешто слично, али не као хорор филм, јер углавном успевам да се не успаничавам "превентивно".

Пре скоро шест година, отишла сам први пут на мамограм. Долазили су позиви и раније, али се нисам одазивала, а тада, више да бих избегла прекоре због немара, него што сам сама мислила да треба, спакујем се и одем у оближњу болницу.

Као рутинска је ствар, хајде да и то обавим.

После неколико дана добијем писмо да се јавим поново тог и тог дана, уз разуверавање да немали проценат жена, сада се више не сећам колики тачно, бивају позване на додатни ултразвучни преглед ради сигурности, али да се за највећи број, рецимо 9/10, покаже да су здраве.

Одем тако на додатни преглед у заказано време, и легнем на сто. Ултразвучни преглед је потрајао, референтних снимака нема и лекарка ми даје директни пренос онога што види, али и својих мисли и сумњи, да не кажем тока свести, и саопшти ми да би хтела да одмах уради и биопсију, на лицу места. Ја пристанем, локална анестезија, па на мамограф, сестра која ме држала за руку и бринула се да не видим засечену кожу где улази пиштољ. Запамтила сам да је узето 9 узорака и сећам се да је лекарка рекла да није маркирала места са којих су узети узорци, а иначе се за то користе мали метални маркери "који не звоне на аеродромским рендгенима". После тих неколико сати у болници, одем на посао.

Прошло је веровано још недељу дана док није дошло писмо са временом када треба да одем да чујем резултат. Две пријатељице су се понудиле да дођу са мном, али сам их одбила - имала сам план да чујем шта има и пожурим на посао, а да је неко дошао са мном, развукле бисмо се на кафи након болнице. Елем, све се добро завршило, а ја сам тек накнадно схватила да у неком другом сценарију, можда избегнутом за длаку, стизање на посао уопште не би било битно.
softelectronics_e softelectronics_e 10:57 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Atomski mrav
Ode sledeći put kod svog lekara, ovaj nema nalaze od prošlog puta (a ona zaboravila da ponese). Kaže - po novom zakonu ja nemam pravo da gledam izveštaj druge doktorice, bez obzira što je vaš zbog privatnosti, trange frange.


U Norveškoj ne postoje zdravstvene knjižice ni zdravstveni kartoni već digitalni žurnali za svakog pacijenta. Ne moraš da nosiš nalaze, snimke i ostalo sa sobom kad ideš na pregled ili kontrolu kod lekara. I recepti su digitalni, apotekari ne moraju da čitaju lekarske švrakopise (doduše, video sam sad kad sam bio u Srbiji da lekari štampaju recepte, tako da se izgleda i tu vodi borba protiv švrakopisa). Lekar na zameni ima pristup tvom žurnalu isto kao i tvoj izabrani lekar.

Da.
Razgovaram onomad sa kumom, lekarom, sada psihijatrom (jebote, mogao bih da ga pozovem zbog praznika ... i ne samo praznika) - i pitam ga da li oni na medicinskom fakultetu imaju kolegijum 'ružnog pisanja'?
I još ga pitam zašto se toliko 'izdrkavaju' na farmaceutima?
A onda ga ozbiljno pitam - da li se ikada zamislio šta bi moglo da se dogodi da apotekar pogrešno interpretira te njihove žvrljotine - jer su to, barem u 90 procenata, zaista žvrljotine (od onoga što sam ja imao prilike da vidim).
freehand freehand 14:53 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

i ja cvikam, sve danas ću, sutra ću zakazati...

Pretprošle godine me nešto smlati, al na čudan način: ništa sline, ništa temperatura, čak ni bolovi standardni za grip - glava, noge i te fore. Samo malaksalost i zamor. Inače sam u prilično dobroj kondiciji (ok, ne baš kao Krkar ili fuksa) ali tada - pređem 200 metara peške i umorim se. Trećeg dana odem kod lekarke. Pregleda, sluša stetoskopom, pita - koliko pušim. Ništa, kažem, evo deset godina. A koliko imate godina, opet će ona. Kažem 53. Čudno, kaže, dišete kao da imate 80.
Jebaji ga. Da mi konjski antibiotik, pet komada za tri dana, pa na kontrolu.
Dođem na zakazano, kaže - ništa, kao vodu da ste pli. Popili ste lekove sigurno?
Jesam, kažem, nisam dete.
Ok, da mi drugi antibiotik, opet pet komada pa treći dan popodne na kontrolu.
Dođem kako mi je rečeno. Opet sluša, gleda me, kaže - ovako ćemo: sad, odmah u bolnicu na vađenje krvi i odmah da mi donesete rezultat. Npisala sam da je hitno, moraju da urade.
Sve je bilo ok, treći (nilsko)konjski antibiotik je pogodio gde je gađala i ja ko nov.
Ali ta dva sata od momenta kad sam krenuo u laboratoriju sa uputom do momenta kad je iščitala rezultat ne volim da se sećam.
Atomski mrav Atomski mrav 15:03 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Sve je bilo ok, treći (nilsko)konjski antibiotik je pogodio gde je gađala i ja ko nov.

Pa kad tako pogađaju koji antibiotik će da odradi posao umesto da te odmah pošalju da vadiš krv, briseve iz nosa i grla itd.
Moje dete je tako zaradilo upalu pluća na oba plućna krila dok je bilo u Srbiji jer su lekari nagađali šta joj je i prepisivali kojekakve beskorisne terapije. Kao šlag na torti, u dečijoj bolnici u Novom Sadu su konačno postavili dijagnozu nakon urađenog rendgena pluća ali su je poslali kući?! Primili su je na odeljenje tek kad smo se vratili nakon 3 dana pošto joj je bilo još gore. Pa su joj davali dva antibiotika intravenozno i još jedan u vidu sirupa...
freehand freehand 15:07 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Pa kad tako pogađaju koji antibiotik će da odradi posao umesto da te odmah pošalju da vadiš krv, briseve iz nosa i grla itd.

Dabre, ali je problem bio što, valjda, u čitavom gradu (uključujući nekoliko komada u bolnici) valjda nije radio ni jedan rentgen a i inače su počeli da izbegavaju ta snimanja. U svakom slučaju i kod mene je bila neka upala pluća krajnje atipična, al priča je u tome da sam ja tom dijganozom bio prilično srećan i zadovoljan.
Atomski mrav Atomski mrav 15:12 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

U svakom slučaju i kod mene je bila neka upala pluća krajnje atipična, al priča je u tome da sam ja tom dijganozom bio prilično srećan i zadovoljan.

Pa kad čovek pomisli šta bi sve moglo da bude alternativa... još ako se zajebeš i kreneš da kucaš simptome u guglu...

a i inače su počeli da izbegavaju ta snimanja.

Verovatno jer su rendgen aparati stari i zrače k'o Černobil.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:54 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Internista nije ni naručio MR već moj izabrani lekar.


A, ok, pogrešno sam te razumeo. Ovde kod nas ti te snimke analizira prvo radiolog, i onda pošalje svoj izveštaj tebi i tvom lekaru specijalisti, i to odma sve vidiš na portalu institucije kod koje ti je lekar. Pa od svakog čuješ ponešto. I svi dele sve, s tim što moraš negde da potpišeš da je to ok, to jest da daješ dozvolu.

Ja nisam nešto mnogo impresioniran ovdašnjim zdravstvom, mislim, jeste ono da imaš sve nadohvat ruke i da se uglavnom ne čeka ninašta naročito dugo (sem na dobre lekare, kod njih je uvek red, nekad se zakazuje po dva meseca unapred, ali zato služe ovi porodični lekari da to isfiltriraju). Ali je uvek jebada sa zdravstvenim osiguranjem, oni si ti kao još jedan lekar koji se za sve pita i sve zna bolje od tvog ličnog lekara, to jest onog koji te stvarno leči. Pa tako, na primer, do MRI-ja koji će pokriti tvoje osiguranje ne možeš da dođeš ako pre toga nisi iscrpeo sve druge alternative (nepotrebni rentgen, fizikalnu terapiju, udlage, ovo ili ono). Jedino ako lekar odma posumnja na najgore, onda uglavnom ne prave probleme, mada i tada insistiraju na tome da oni odobre. Zavisi verovatno i od osiguravajuće kompanije, ali ja sam ih izmenjao nekoliko, i sve gledaju da te zajebu ako mogu.




srdjan.pajic srdjan.pajic 16:57 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Verovatno jer su rendgen aparati stari i zrače k'o Černobil.


E, moja keva bila prošle godine u banji, i oklizne se i padne pored bazena, slomi ruku i kuk (koji je prethodne godine operisala). I u banji je lepo snime, snimke narežu na DVD i odvezu je hitno na VMA (prvi put u životu bila tamo, dežurna bolnica tog dana). I tamo joj kažu - ne mogu da pročitaju te snimke sa DVD-a, nego je lepo izsnimaju sve ispočetka. Tako da sad keva svetli u mraku.
Atomski mrav Atomski mrav 17:16 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Ovde kod nas ti te snimke analizira prvo radiolog, i onda pošalje svoj izveštaj tebi i tvom lekaru specijalisti, i to odma sve vidiš na portalu institucije kod koje ti je lekar


I ovde snimke prvo analizira radiolog, zapravo jedino radiolog i može da ih analizira, lekar opšte prakse može samo da ti prenese nalaz radiologa. Ako na svoju ruku hoćeš da te slikaju rendgenom/CT/MR, onda dobiješ snimak i nalaz poštom na kućnu adresu - ali onda moraš da platiš punu cenu. Ako te pošalje lekar, plaćaš samo participaciju (a ako hoćeš snimak na DVD-u, to se plaća dodatno).

Ali je uvek jebada sa zdravstvenim osiguranjem, oni si ti kao još jedan lekar koji se za sve pita i sve zna bolje od tvog ličnog lekara, to jest onog koji te stvarno leči. Pa tako, na primer, do MRI-ja koji će pokriti tvoje osiguranje ne možeš da dođeš ako pre toga nisi iscrpeo sve druge alternative (nepotrebni rentgen, fizikalnu terapiju, udlage, ovo ili ono). Jedino ako lekar odma posumnja na najgore, onda uglavnom ne prave probleme, mada i tada insistiraju na tome da oni odobre.


U Oslu MR aparata ima k'o blata te lekari često šalju pacijente na MR - em je, kažu, u pitanju najbolja dijagnostika em nema zračenja (jonizujućeg, e sad da li boravak u magnetnom polju jačine par Tesli može eventualno imati neke posledice po organizam - ne znam). Lekar ti obično naruči termin u najbližoj privatnoj radiološkoj ordinaciji/klinici (plaća se participacija reda 20 - 30 €) a ako je nešto hitno dobiješ termin u bolnici i to je onda besplatno. Dakle, nema osiguravajućih kompanija koje će da gledaju da te zajebu, država to radi umesto njih pošto je ona ta koja plaća većinu troškova. Doduše, ne zajebavaju direktno pacijente već njihove odabrane lekare kojima nameće određena ograničenja ili ih tera da obrazlažu zašto naručuju pojedine analize, upućuju pacijente specijalistima itd. Tu ume da bude povuci - potegni jer su lekari opšte prakse prisiljeni da budu nešto kao 1st line of support pa te upućuju na 2nd line of support ako oni sami ne mogu da reše tvoj zdravstveni problem. Tu može da se izgubi dragoceno vreme...
Atomski mrav Atomski mrav 17:19 03.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

E, moja keva bila prošle godine u banji, i oklizne se i padne pored bazena, slomi ruku i kuk (koji je prethodne godine operisala). I u banji je lepo snime, snimke narežu na DVD i odvezu je hitno na VMA (prvi put u životu bila tamo, dežurna bolnica tog dana). I tamo joj kažu - ne mogu da pročitaju te snimke sa DVD-a, nego je lepo izsnimaju sve ispočetka. Tako da sad keva svetli u mraku.


Pa super. Na Institutu za kardiovaskularne bolesti u Sremskoj Kamenici nemaju uređaje kojima bi trebalo da očitaju podatke sa iole modernijih tipova pejsmejkera. Doduše, kad sam ja snimao nogu na VMA imali su rendgen koji je meni ličio na aparaturu iz Zvezdanih Staza u odnosu na rendgen u lokalnom Domu zdravlja koji je ličio na aparaturu ludog naučnika iz crtanog o Supermenu (tu recimo radiolozi nisu hteli da snimaju decu koliko je to čudo zračilo). Ali to je bilo pre 13 godina...
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:25 04.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

U Oslu MR aparata ima k'o blata te lekari često šalju pacijente na MR - em je, kažu, u pitanju najbolja dijagnostika em nema zračenja (jonizujućeg, e sad da li boravak u magnetnom polju jačine par


I ovde ima tih MRI ordinacija koliko hoćeš, medical imaging je unosan biznis, i to je ono što se nikad ne čeka, nekad je sam lekar suvlasnik jedne ili više od njih ali, razume se, ne može da te natera da se snimaš kod njega, nego sam biraš gde ćeš. Ali baš zato što je to kvalitetna i bezopasna dijagnostička metoda (vidi disklejmer dole), lekari su se navadili pa te za sve odma šalju na MRI. I pošto to košta, jelte, onda im je osiguranje stalo u kraj tako što neće da aminuju proceduru ako se prethodno ne isprobaju jednostavnije metode, i možeš da se hebeš, ili da odrešiš kesu i platiš sam ako je baš frka (što su sume i po par tisuća dolara, pogotovu ako treba onaj kontrast da ti ubrizgaju, da se bolje vidi).

Eh, kako su prohujala ona vremena kad smo bili mladi, i kod doktora išli samo jednom u 10 godina, ili ređe...

dikslejmer: iako nije jonizujuće zračenje, tu su dosta jaka RF polja, i nije baš zdravo to zagrevanje lokalnih tkiva (neka su posebno osetljiva, verujem da Milanče ima bar nekoliko tomova o tome od onih njegovih kvazi-naučnika i antiveksera koje redovno prati i proučava). A ni DC magnetno bolje od supermagneta, sad je 5 Tesle standard, nije zajebancija. Još ako imaš u vidu da i HAARP radi u tri smene, treba sve to zraćenje izdržati, srećom, tu su osiguravajuće kompanije da danonoćno bdiju i brinu o nama.
softelectronics_e softelectronics_e 08:27 04.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

srdjan.pajic
U Oslu MR aparata ima k'o blata te lekari često šalju pacijente na MR - em je, kažu, u pitanju najbolja dijagnostika em nema zračenja (jonizujućeg, e sad da li boravak u magnetnom polju jačine par


I ovde ima tih MRI ordinacija koliko hoćeš, medical imaging je unosan biznis, i to je ono što se nikad ne čeka, nekad je sam lekar suvlasnik jedne ili više od njih ali, razume se, ne može da te natera da se snimaš kod njega, nego sam biraš gde ćeš. Ali baš zato što je to kvalitetna i bezopasna dijagnostička metoda (vidi disklejmer dole), lekari su se navadili pa te za sve odma šalju na MRI. I pošto to košta, jelte, onda im je osiguranje stalo u kraj tako što neće da aminuju proceduru ako se prethodno ne isprobaju jednostavnije metode, i možeš da se hebeš, ili da odrešiš kesu i platiš sam ako je baš frka (što su sume i po par tisuća dolara, pogotovu ako treba onaj kontrast da ti ubrizgaju, da se bolje vidi).

Eh, kako su prohujala ona vremena kad smo bili mladi, i kod doktora išli samo jednom u 10 godina, ili ređe...

dikslejmer: iako nije jonizujuće zračenje, tu su dosta jaka RF polja, i nije baš zdravo to zagrevanje lokalnih tkiva (neka su posebno osetljiva, verujem da Milanče ima bar nekoliko tomova o tome od onih njegovih kvazi-naučnika i antiveksera koje redovno prati i proučava). A ni DC magnetno bolje od supermagneta, sad je 5 Tesle standard, nije zajebancija. Još ako imaš u vidu da i HAARP radi u tri smene, treba sve to zraćenje izdržati, srećom, tu su osiguravajuće kompanije da danonoćno bdiju i brinu o nama.

Ne razumem zašto se sprdaš Milanu. Ne verujem da se antivakseri bave time.
Da - u pravu si.
Sva koncentrisana polja čija gustina, tj. intenzitet po jedinici površine, znatno odustaju od 'prirodnog' nivoa, odnosno, višestruko ga nadmašuju - nisu bezopasna.
Milan Novković Milan Novković 09:19 04.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

softelectronics_e
srdjan.pajic
U Oslu MR aparata ima k'o blata te lekari često šalju pacijente na MR - em je, kažu, u pitanju najbolja dijagnostika em nema zračenja (jonizujućeg, e sad da li boravak u magnetnom polju jačine par


I ovde ima tih MRI ordinacija koliko hoćeš, medical imaging je unosan biznis, i to je ono što se nikad ne čeka, nekad je sam lekar suvlasnik jedne ili više od njih ali, razume se, ne može da te natera da se snimaš kod njega, nego sam biraš gde ćeš. Ali baš zato što je to kvalitetna i bezopasna dijagnostička metoda (vidi disklejmer dole), lekari su se navadili pa te za sve odma šalju na MRI. I pošto to košta, jelte, onda im je osiguranje stalo u kraj tako što neće da aminuju proceduru ako se prethodno ne isprobaju jednostavnije metode, i možeš da se hebeš, ili da odrešiš kesu i platiš sam ako je baš frka (što su sume i po par tisuća dolara, pogotovu ako treba onaj kontrast da ti ubrizgaju, da se bolje vidi).

Eh, kako su prohujala ona vremena kad smo bili mladi, i kod doktora išli samo jednom u 10 godina, ili ređe...

dikslejmer: iako nije jonizujuće zračenje, tu su dosta jaka RF polja, i nije baš zdravo to zagrevanje lokalnih tkiva (neka su posebno osetljiva, verujem da Milanče ima bar nekoliko tomova o tome od onih njegovih kvazi-naučnika i antiveksera koje redovno prati i proučava). A ni DC magnetno bolje od supermagneta, sad je 5 Tesle standard, nije zajebancija. Još ako imaš u vidu da i HAARP radi u tri smene, treba sve to zraćenje izdržati, srećom, tu su osiguravajuće kompanije da danonoćno bdiju i brinu o nama.

Ne razumem zašto se sprdaš Milanu. Ne verujem da se antivakseri bave time.
Da - u pravu si.
Sva koncentrisana polja čija gustina, tj. intenzitet po jedinici površine, znatno odustaju od 'prirodnog' nivoa, odnosno, višestruko ga nadmašuju - nisu bezopasna.

Samo tako Emsi, oštro i na prvu

Samo kolezi Srkiju je dozvoljeno, on je unutar obostrano prihvaćenih pravila igre

Znam ja šta njega interesuje, ali ne sme da pita - da li su vakcine BG fondacije ili sličnih protiv polija dobacile i do US, Kalifornije, a to je njemu na dohvat ruke, tj motorcikla, može i u natraške zavezanih očiju, pošto su se pojavili slučajevi, "neobjašnjivi", kao i u Africi i Indiji onomad posle intenzivnog vakcinisanja tim dobrotvornim vakcinama, Acute Flaccid Paralysis (čitaj Vaccine-associated paralytic poliomyelitis, polija, ali je to politički nekorektno ime pošto onda i konspiracioni teoretičari mogu da povežu loše polio vakcine kao uzrok polija) - nači ne znam otkud sad ta pošast u Kaliforniji

A na temu - ne treba zaboraviti vaganje prednosti i mana kod svega. Npr, CT skenovi, iako zračeći, umeju da budu mnogo precizniji, ali sa smanjenim kontrastima, samo dobar čitač snimaka ume da primeti i mnoge sitnice koje kod MRI ne mogu da se primete dok je cancer u nekom tkivu tek u povoju.

Dijagnostika - šta reći, što pre to bolje (ima već armija stručnjaka koja tvrdi da sa većinom ovih malignih boljki u fazama 1 i 2 ume da se izbori bez zračenja i hemo-terapije, samo podrškom imunom sistemu - ima dosta istine, iako oprezno sa "nefleksibilno-religioznima" na bilo koju temu.

Od dijagnostike se pojavljuje, relativno revolucionarna, liquid biopsy, iz uzorka krvi umeju da prepoznaju fragmente DNK kancer ćelija - $500 u US na mnogim mestima, mislim da i Bgd već ume da šalje uzorke u inostranstvo na proveru, onomad u Belgiju, iako je u Srb skuplje, verovatno.

Potpuno revolucionarna obećanja su u imuno-terapijama, evo simpa priče od prošle godine, valjda, na Floridi, i, igrom slučaja, outdoor "fanatic" žene (ko Srki samo sa dva X hromozoma) kojoj su potpuno izlečili već terminalnu 4 fazu sa metastazama u jetri veličine teniske lopte, pa na sve strane po telu, tako što su:

- Uz netrivijalan napor izolovali mutaciju kod tih bolesnih ćelija (ne zaboravimo da i jedan gen ume da mutira na razne načine)

- Pa našli podskup belih krvnih zrnaca (popularno pričam, a i ne umem bolje) koji prepoznaju ćelije sa tom konkretnom mutacijom (isto jako izazovno).

- Onda u laboratoriji multiplicirali samo te ćelije i napravili ogroman broj (recim 90 miliona)

- Pa ubrizgali ženi inekcijom (kontrolisano, naravno) - i potpuno ozdravila, te ćelije "pojele CEO kancer po telu - fascinanto !!!

Ovo je sada jako skupo, ali će sad masivnim napadom svecki profesionalci ispolirati, proširiti (Kancer je širok pojam) i oboriti cenu ...

Experimental immune treatment saves dying breast cancer patient - mašim, nije od prošle godine, ali ovih godina, ima u članku lepih primera MRI snimaka u mozgu pre i kasnije

Ovo je i mali pogled u budućnost medicine, koja će biti "highly personalised"
softelectronics_e softelectronics_e 11:07 04.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Milan Novković

...
A na temu - ne treba zaboraviti vaganje prednosti i mana kod svega. Npr, CT skenovi, iako zračeći, umeju da budu mnogo precizniji, ali sa smanjenim kontrastima, samo dobar čitač snimaka ume da primeti i mnoge sitnice koje kod MRI ne mogu da se primete dok je cancer u nekom tkivu tek u povoju.
...

Da.
Uloga 'čitača' u dijagnostici je nemerljiva.
Projektovao sam neke rentgene (deliće) i programirao obradu raw slike prema DICOM standardu - tako da mi je jako dobro poznata moć dobrih (i loših) radiologa, tj. kako ti reče - čitača.
kick68 kick68 19:32 04.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

nisam znao da neko ko je deb'o poput mene može da ima uredne vrednosti holesterola i triglicerida u krvi.

i secera i dobar krvni prEtisak takodje...nego kolega, da mi kucnemo u drvo i ne baksuziramo:)

Mlekac, Srecna Nova! Ovde kod mene kad napunis 50, krenu pisma/pozivi od vlade, za mamograf, test za rak grlica, kolonoskopiju... pa se ti cik ne odazovi:)
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:32 04.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Znam ja šta njega interesuje, ali ne sme da pita -


Ne smem da pitam jer ko zna koliko antiveksera čita ove tvoje uratke i pada u histeriju, i onda izaziva epidemiju koja može mnoge da pobije, uključujući i njih same. Posle ja da ih nosim na savesti, neka, hvala.
Milan Novković Milan Novković 07:56 05.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

srdjan.pajic
Znam ja šta njega interesuje, ali ne sme da pita -


Ne smem da pitam jer ko zna koliko antiveksera čita ove tvoje uratke i pada u histeriju, i onda izaziva epidemiju koja može mnoge da pobije, uključujući i njih same. Posle ja da ih nosim na savesti, neka, hvala.

Pa dobro, nisu valjda baš svi antivaxeri sa toliko "oborenim" IQ-om da ne kapiraju da se ja samo borim za čistije vakcine i uredniji režim (čitaj nešto manji profit farmakološkim firmama, i nešto veći troškovi u zdravstvu).

A i velike farmakološke firme kad lažu o rezultatima testova nekih svojih vakcina podrivaju kvalitetniju konkurenciju - "najlepše" priče na tu temu baš tu od vas dolaze, pametni pojedninci sa novim idejama nađu investitore i naprave start-up i onda ih Merc potopi lažima o efikasnosti svojih vakcina.

Antivakser koji antivaxeriše zbog moje priče bi to radio i bez mene, skoro sam siguran, isto koliko bi i Harpejaš Harpejisao i da ti ne emituješ "zrake" iz svoje radionice
mlekac mlekac 21:59 05.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

Ovde kod mene kad napunis 50, krenu pisma/pozivi od vlade, za mamograf, test za rak grlica, kolonoskopiju... pa se ti cik ne odazovi:)

Kad sam otišla pitali me u kom sam DZ? "Aaaa, pa, ovaj, znate, imamo malo problema sa vašim DZ - neće da šalju ženama pozive za momgraf, kažu previše vas je!"
Inače je trebalo da me zovu čim sam napunila 50, al' eto...
mlekac mlekac 22:02 05.01.2019

Re: Novogodišnji poklon

principessa_etrusca
Dobila si najbolji novogodišnji poklon, mlekac! Znam da si proživela horor film, što bi rekao Vudi Alen u nekom filmu u kojem je utripovao da ima tumor na mozgu - najlepše dve reči na svetu više nisu "Volim te" nego "Benigni je"...

Прошла сам нешто слично, али не као хорор филм, јер углавном успевам да се не успаничавам "превентивно".


Znaš kako - nisam se uspaničila, više sam bila - kad će više taj petak? U celoj priči najgluplje mi je bilo što nisam znala da li da kažem deci unapred il' da ipak čekam rezultate? (Na kraju sam išla na ovo drugo - što da se nerviraju bespotrebno?)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:27 03.01.2019

.

ima nas još koji smo imali sreće poslednjih meseci, bar kad je to u pitanju. sad pamet u glavu pa na redovne kontrole.

svaki meseec neka bude--->
mlekac mlekac 21:59 05.01.2019

Re: .

Apsolutno!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana