Ekonomija| Eksperimenti u blogovanju| Život

Čemu služi NSZ?

mlekac RSS / 05.10.2016. u 20:02

Realno, za svojih pola veka još uvek nisam upoznala nikoga kome je NSZ, u narodu poznatiji kao zavod za zapošljavanje, pronašao posao.

Doduše, znam za neke koji su svojevremeno završili preko njih neke dokvalifikacije i prekvalifikacije, ali, tu se, otrpilike, priča i završila.

Elem, odem danas da se javim "na tri meseca, možete i ranije, ali, nemojte nipošto da kasnite". I pošalju me kod one tzv savetnice da mi udari pečat.

Kuc, kuc - naravno da niko ne odgovara. Ponovo kuc, kuc, i ulazim. Žena igra pasijans, jbg. državna služba. 

Dobar dan - dobar dan.

Gleda me, pa bezobarazno pita "A vi još uvek hodate sa štapom?" "Ma jok, ženo", mislim se u sebi, "imaš halucinacije, a ovo u što mi je u ruci je, u stvari, ceger za pijacu..."

"Hodaću do kraja života, gospođo, imam problem sa ligamentom na desnom kolenu."

"Znači, niste sposobni da radite?"

"Gospođo, za poslove koje sam radila potrebne su ruke. Ne noge."

"Aha..." dramska pauza "A zašto ste vi ovde došli?"

Ajde!? Valjda misli da sam se uželela njenog svetlog lika?

"Jer su me poslali sa šaltera kod vas da mi udarite pečat."

"A zašto?"

"Da bih imala dokaz da sam prijavljena?"

"A zašto da budete prijavljeni kad ne tražite posao?"

Polako počinje da mi se smrkava pred očima.

"Gospođo, ja tražim posao, samo što, znate, ne vidim da je velika potražnja za mojim godištem?"

"Pa ne očekujete, valjda da vam MI nađemo posao?"

E, tu sam već, od muke, počela da se smejem.

"Gospođo draga, za svojih više od pola veka nikada nisam upoznala nikoga kome ste VI našli posao, tako da ne - ne očekujem tako nešto. Odavno ne verujem u bajke."

"Pa zašto ste onda došli? Ne želite dokvalifikaciju..."

"Ko vam je to rekao?"

"Pa... Mi imamo dokvalifikacije za računare i engleski"

 "Gospođo, 10 godina sam predavala računare i bila sam i prevodilac za engleski"

 "Pa eto, vidite, šta ćete vi onda ovde?"

 

Da skratim priču - žena je na sve načine pokušala da me ubedi kako mi NE treba taj njen pečat i kako bi trebalo da se skinem sa evidencije... Naravno da nisam popustila. Al' sam konačno shvatila od kud zavodu za statistiku podaci o smanjivanju broja prijavljenih na evidenciju.

 EDIT:
Pošto vidim da je stvar malo izmakla kontroli, da se razumemo - nisam pisala blog da bih se žalila kako ne mogu da nađem posao. Snalazim se, kao i svi, raduckam od kuće, nisam više u Beogradu, preselila sam se u Surduk, ima tome tri godine, preživljavam nekako. Na zavod se javljam jer je to neophodno zbog drugih stvari. Bus plusa, dečijeg dodatka i tome slično. Kao i gomila drugih ljudi koje poznajem. A što se posla tiče - zaista mi nikada nisu ponudili posao. A nije da nisam pitala. Nekada, davno, dok sam bila mlada i naivna čak sam ih jurila puna nade. Onda sam shvatila da od njih 'leba nema, pa sam krenula sama. I tako sam i pronalazila poslove. A na zavod sam se, kao i sad, javljala pro forme. E, ali, sad je neko, očigledno, namislio da ljude poskida sa evidencije na svaki način. A to mi se ne dopada.



Komentari (61)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jukie Jukie 20:20 05.10.2016

Busplus

Koliko znam preko njih se dobija pravo na povlasticu za busplus, pa ne mora da se plaća i overava karta svaki dan.
mlekac mlekac 20:23 05.10.2016

Re: Busplus

Jukie
Koliko znam preko njih se dobija pravo na povlasticu za busplus, pa ne mora da se plaća i overava karta svaki dan.

Između ostalog.
Ma ima milion šaltera na kojima ti traže potvrde da si prijavljen kod njih. Nego se "savetnica" pravila luda.
loader loader 22:41 05.10.2016

Re: Busplus

Mlekac:
Realno, za svojih pola veka još uvek nisam upoznala nikoga kome je NSZ, u narodu poznatiji kao zavod za zapošljavanje, pronašao posao.

Ovo je jedna od najjačih izjava poslednjih trideset godina.



(bilo bi i više godina, samo da sm nije bubnuo onaj mega-hit kako narod niko ne sme da bije)


Kako god - zavod za zapošljavanje (služba, ajde) predstavlja potemkinovo selo našeg dinamičnog tržišta, tj. ekonomije.
cassiopeia cassiopeia 08:34 06.10.2016

Re: Busplus

mlekac

Ma ima milion šaltera na kojima ti traže potvrde da si prijavljen kod njih.


Meni se nije desilo da mi neko traži tu potvrdu. Za šta to uopšte i treba osim za povlasticu. Meni je potpuni hit da kao nezaposlen nemaš zdravstveno preko biroa.
mlekac mlekac 14:53 06.10.2016

Re: Busplus

cassiopeia
mlekac

Ma ima milion šaltera na kojima ti traže potvrde da si prijavljen kod njih.


Meni se nije desilo da mi neko traži tu potvrdu. Za šta to uopšte i treba osim za povlasticu. Meni je potpuni hit da kao nezaposlen nemaš zdravstveno preko biroa.


Ako, ne daj Bože, primaš socijalnu pomoć, ili ako ti dete prima dečiji dodatak obavezno ti traže potvrdu iz zavoda.

Drugi hit je da su radne knjižice ukinute, a socijalno i dalje traži radne knjižice kao dokaz nezaposlenosti.
cassiopeia cassiopeia 15:13 06.10.2016

Re: Busplus

mlekac

Ako, ne daj Bože, primaš socijalnu pomoć, ili ako ti dete prima dečiji dodatak obavezno ti traže potvrdu iz zavoda.


Ajooj, grešna mi duša, to mi nije palo na pamet.

mlekac
Drugi hit je da su radne knjižice ukinute, a socijalno i dalje traži radne knjižice kao dokaz nezaposlenosti.


Da, teška glupost! Ja sam jedva dobila pečat u radnu knjižicu da su me odjavili sa zdravstvenog. Ne bi ni znala za jadac, nego me jedna prijateljica posavetovala.
kleinemutter kleinemutter 20:24 05.10.2016

posao

Ja sam dobila posao preko njih. Imala sam strategiju da ih zovem jednom nedeljno i propitujem o radnim mestima.
mlekac mlekac 21:02 05.10.2016

Re: posao

kleinemutter
Ja sam dobila posao preko njih. Imala sam strategiju da ih zovem jednom nedeljno i propitujem o radnim mestima.

E, ti si prva za koju čujem!
Znači, da ih zivkam jednom nedeljno? Uf! Ako će da mi se javi ova od danas...
G.Cross G.Cross 20:28 05.10.2016

zavod

A koliko ima zaposlenih u Tom zavodu za zaposljavanje?

ivana23 ivana23 20:39 05.10.2016

Re: zavod

G.Cross
A koliko ima zaposlenih u Tom zavodu za zaposljavanje?


K'o kusih pasa...
gedza.73 gedza.73 20:40 05.10.2016

Re: zavod

G.Cross
A koliko ima zaposlenih u Tom zavodu za zaposljavanje?



zilikaka zilikaka 21:16 05.10.2016

Re: zavod

A koliko ima zaposlenih u Tom zavodu za zaposljavanje?


To mu dođe jedno od mesta gde se zbrinjavaju po partijskoj liniji. Potpuno javno i bez trunke griže savesti.

G.Cross G.Cross 21:59 05.10.2016

Re: zavod

zilikaka
A koliko ima zaposlenih u Tom zavodu za zaposljavanje?


To mu dođe jedno od mesta gde se zbrinjavaju po partijskoj liniji. Potpuno javno i bez trunke griže savesti.



Pa zar se ne zove lepo "Zavod za zaposljavanje "
anonymous anonymous 08:37 06.10.2016

Re: zavod

zilikaka
A koliko ima zaposlenih u Tom zavodu za zaposljavanje?


To mu dođe jedno od mesta gde se zbrinjavaju po partijskoj liniji. Potpuno javno i bez trunke griže savesti.


Iliti mesto koje je zaposlilo službenike da drugima nađu poso ništa ne radeći.


g.radicevic g.radicevic 16:51 06.10.2016

Re: zavod

Iliti mesto koje je zaposlilo službenike da drugima nađu poso ništa ne radeći.


da su zaposleni, ni po jada
no to se zapatilo bre po kancekarijama
ni deratizacija ne pomaže

anamarkana anamarkana 23:02 05.10.2016

ne mogu da verujem da ...


postoji neko ko je 10 godina predavao o racunarima i prevodilac za engleski ne moze sam naci posao vec padne na nivo NSZ !?... ajmo malo realno
Jukie Jukie 05:44 06.10.2016

Re: ne mogu da verujem da ...

anamarkana

postoji neko ko je 10 godina predavao o racunarima i prevodilac za engleski ne moze sam naci posao vec padne na nivo NSZ !?... ajmo malo realno

Ne možeš da nađeš zvaničan posao na neodređeno, ide staž dobijaš redovnu platu,

a možeš naravno da radiš honorarno ugovorima na delo i na crno, inače ne bi imao šta da jedeš i kako da platiš komunalije
g.radicevic g.radicevic 08:03 06.10.2016

Re: ne mogu da verujem da ...

postoji neko ko je 10 godina predavao o racunarima i prevodilac za engleski ne moze sam naci posao vec padne na nivo NSZ !?... ajmo malo realno


postoji neko ko postavlja ovako glupa pitanja...!?
ajmo stvarno malo realno

anamarkana anamarkana 12:45 06.10.2016

Re: ne mogu da verujem da ...

g.radicevic
postoji neko ko je 10 godina predavao o racunarima i prevodilac za engleski ne moze sam naci posao vec padne na nivo NSZ !?... ajmo malo realno


postoji neko ko postavlja ovako glupa pitanja...!?
ajmo stvarno malo realno



a i ti si mi jaka muda !

kad ti se ne dopada komentar jedini ti je argument da zalepis etiketu da je GLUP

a ti si sam sebi mnogo pametan
g.radicevic g.radicevic 13:29 06.10.2016

Re: ne mogu da verujem da ...

a i ti si mi jaka muda !

pravo da ti kažem nisam merio jačinu

kad ti se ne dopada komentar jedini ti je argument da zalepis etiketu da je GLUP


razlika između glupog pitanja i etikete GLUP je....
ako ne vidiš razliku, nije ni bitno

a ti si sam sebi mnogo pametan

normalno, a ti sebi ?



prijatan dan ti želim
mlekac mlekac 14:54 06.10.2016

Re: ne mogu da verujem da ...

anamarkana

postoji neko ko je 10 godina predavao o racunarima i prevodilac za engleski ne moze sam naci posao vec padne na nivo NSZ !?... ajmo malo realno


Nisi shvatila poentu.
Realno.
stopalo stopalo 15:13 06.10.2016

Re: ne mogu da verujem da ...

mlekac
Nisi shvatila poentu.
Realno.


uciteljice, uciteljice jel mogu ja? (salim se malo)

poenta je da u ova drzava ima 3x vise sluzbenika nego sto je imala sfrj

i da nikome nije jasno sta 90% tih ljudi radi?

moja onako odokativna procena je da je 80% neradnika i budala, 10% lopova i 10% onih koji stvarno omogucavaju da drzava kako tako funkcionise

jedan moj drugar preduzetnik je pre mesec dana overavao zdravstvenu knjizicu

prvi dan je izgubio 2 sata da preda zahtev poreskoj
drugi dan 2 sata da preuzme potvrdu
treci dan 4 sata u redu rfzo pa nije stigao na red
cetvrti dan 4 sata da overi

dakle 12 sati je bacio tog meseca kad mora da zaradi i za sebe, za nezaposlenu zenu i za sve te sluzbenike pio, rfzo, zzn i ko zna koje jos skracenice

a morace barem jos jednom do kraja godine jer su i dalje overavali karton a mora da se izvadi plastika

i nisu krive te tri zene koje overavaju jer se pored njih tri muvalo jos najmanje 10

jesam li blizu?

mlekac mlekac 15:30 06.10.2016

Re: ne mogu da verujem da ...

stopalo
mlekac
Nisi shvatila poentu.
Realno.


uciteljice, uciteljice jel mogu ja? (salim se malo)

poenta je da u ova drzava ima 3x vise sluzbenika nego sto je imala sfrj

i da nikome nije jasno sta 90% tih ljudi radi?

moja onako odokativna procena je da je 80% neradnika i budala, 10% lopova i 10% onih koji stvarno omogucavaju da drzava kako tako funkcionise

jedan moj drugar preduzetnik je pre mesec dana overavao zdravstvenu knjizicu

prvi dan je izgubio 2 sata da preda zahtev poreskoj
drugi dan 2 sata da preuzme potvrdu
treci dan 4 sata u redu rfzo pa nije stigao na red
cetvrti dan 4 sata da overi

dakle 12 sati je bacio tog meseca kad mora da zaradi i za sebe, za nezaposlenu zenu i za sve te sluzbenike pio, rfzo, zzn i ko zna koje jos skracenice

a morace barem jos jednom do kraja godine jer su i dalje overavali karton a mora da se izvadi plastika

i nisu krive te tri zene koje overavaju jer se pored njih tri muvalo jos najmanje 10

jesam li blizu?




Upravo to.

Juče sam išla i da overim knjižicu. (Vadiću plastiku kad kartonska STVARNO ne bude važila, a po iskustvu sa LK, još će mnogo vode proteći dok se to ne bude dogodilo, tako da mi ne pada na pamet da sa tim žurim)

Red pred novobeogradskom filijalom vijuga niz Goce Delčeva (ako joj u međuvremenu nisu promenili ime) i skoro stigao do ugla Pariske komune. U stvari, to su dva reda - jedan za overu starih, drugi za vađenje novih knjižica.

Šaltera ima pet. Rade tri. Taćnije, kad sam došla, radila su samo dva, pa su onda, ipak, doveli i treću službenicu. A neko "pametan" promenio staru foru da se zna koji je šalter za zaposlene a koji za nezaposlene i penzionere. (jer nije isto overiti jednu knjižicu ili proveriti dvadeset ili više zaposlenih). Sad je - ko gde upadne. Što samo povećava gužvu.

Sem toga, na šalterima se samo overavaju stare knjižice.

Zamena za nove - kancelarija broj 5.

U kojoj je jedan službenik.

A ispred kancelarije hodnik bez ijedne stolice.

Bez prozora i ventilacije.

I masa ljudi koja stoji i čeka...

Gužva tolika da je onaj mučenik iz obezbeđenja pobegao napolje - zaključio, valjda, da mu je tamo bezbednije da radi?

Savet novopridošlima? "Dođite ujutro, oko šest, pa uhvatite prva mesta u redu - jedino tako možete brzo da završite."

Toliko o efikasnosti javnih službi.


predatortz predatortz 08:23 06.10.2016

Praksa iz susjedstva



Što ti je EU! A ne ko ova naša provincijalka, obilazi oko tebe k'o kiša oko Kragujevca.
cassiopeia cassiopeia 08:35 06.10.2016

Re: Praksa iz susjedstva

predatortz




Ovo je hit
karabasbarabas karabasbarabas 12:24 06.10.2016

Re: Praksa iz susjedstva

Fotoshop, al' opet shega
predatortz predatortz 12:25 06.10.2016

Re: Praksa iz susjedstva

karabasbarabas
Fotoshop, al' opet shega


Jeste. Vidi se 'iz aviona', ali je dobra fora.
tasadebeli tasadebeli 08:41 06.10.2016

Други!

Realno, za svojih pola veka još uvek nisam upoznala nikoga kome je NSZ, u narodu poznatiji kao zavod za zapošljavanje, pronašao posao.


Ево ја сам други који се овде јавља, а који је нашао посао преко Завода за запошљавање.

Али то је било давно и то је било по београдским школама.

Током деведесетих сам пуних десет година радио на одређено у ко зна колико школа и свугде су ме слали ови из тог Завода.

(Тако то ваљда иде када немаш земљаке и ниси члан партије, па ти онда тај завод за запошљавање буде једини "рођак" којег ту имаш.)

Негде сам провео три дана, а негде и по две године.

Али понављам, то је по школама. И било некада.

Оно што се од тада није променило, то ја да је по школама врло проточан кадар претежно женског пола (нарочито сам био захвалан на постојању тзв. породиљских боловања због чега сам мало-мало, па питао колегинице у зборници зашто су тако малкице убледеле, да ли им је мука, да им донесем киселе краставце од куће итд. Нисам био гадљив ни на дечје болести типа малих богиња када мама узме боловање да би била са дететом у кући.)

И још нешто.

Ја сам био тада много досадан у тражењу, куцао на сва врата, питао...

(Тада нисам имао мејл, па да га циркуларно проследим свим школама, него пјехе од школе до школе са питањем има ли штогод за мене тог дана итд.

После 10 година таквог гомбања, када су ме ови из Завода послали пре 15 година у ову школу у којој и сада радим, тадашњи директор ми сложио уобичајну причу о раду на одређено на три месеца, па ће ме као после тога примити на неодређено.

Гледам га ја, мислим се:"Аха! Ложи ти бабу да ти штрика чарапе!"

(Увек се ту током та три месеца мог одређеног запослења појављивао неки рођак, нека контрауслуга неком другом школском директору, неки партијски друг или другарица...)

Међутим, овај човек ме стварно примио на неодређено.

Нисам очекивао уопште.


Него, Млекац, да се манемо празне приче.

Ти би са тим квалификацијама које имаш, без обзира што можда немаш ћагу потребну по закону, могла у свакој школи да предајеш енглески или информатику. На одређено, али знам многе (ето ја нпр.) који су тако радили годинама по школама. Важно је да се почне, после те ти директори шаљу један другоме јер поуздано знам да не могу баш увек лако да нађу ни "енглезе" ни добре информатичаре.

Кукумавче ми директори школа о томе стално.

(Људи моји, знате ли да сада у септембру моја школа, рецимо, није могла да нађе професора немачког. Неће нико. Ни са бироа... Ова једна мучена "немица" што нам остаде се искида од редовне наставе да би покрила све часове. Пребацује норму за ко зна колико посто.)

А и не знам колико ти је то познато, Млекац, али од следеће године најављују по школама раздвајање техничког образовања и информатике, па тако информатика више неће бити само изборни предмет. (Писао је овде на Блогу и Нурудин нешто о томе.)

Па се онда и ту нека шанса отвара.

Немој да чекаш да ту Завод нешто уради.

Ако ниси гадљива на рад у школи (а личне праксе у провођењу времена са децом, знам то поуздано, хвала богу имаш), шаљи ти циркулар на мејл адресе београдских школа са својим си-вијем. Неко ће те позвати, сигуран сам.

Па нека буде и на одређено.

Стаж и плата теку исто као и на неодређено.


EDIT: Моја колегиница, музичарка, годиште 1953, долазила је 15 година у школу са штапом (исти проблем с коленима као и ти) и држала часове без проблема.

Ено је сада, ужива већ две године у заслуженој пензији (и чува унучиће).

И да будем искрен, изгледа много боље и здравије од нас који још увек радимо.
cassiopeia cassiopeia 08:59 06.10.2016

Re: Други!

tasa
Па нека буде и на одређено.

Стаж и плата теку исто као и на неодређено.


Pa da. Prava iz radnog odnosa su ista. Nekako se kod nas zadržalo to shvatanje da je rad na određeno nešto loše.
cassiopeia cassiopeia 09:08 06.10.2016

Re: Други!

tasa
Немој да чекаш да ту Завод нешто уради.


Način na koji se danas dolazi do posla je sve drugo nego da ti Zavod nešto ponudi.

Ima raznih sajtova sa konkursima, razglasiš prijateljima da tražiš posao, šalješ mejlove potencijalnim poslodavcima. Negde će da upali.

Veći je problem loša ponuda, da budem iskrena za neke pozicije i poslove je uvek otvoreno. Kad nisi ekonomista, trgovac ili bilo šta u IT-ju je posebno teško.

Na sajtu lakodoposla je skoro bio konkurs za profesore jezika u privatnoj školi St.Nicolas.
tasadebeli tasadebeli 09:19 06.10.2016

Re: Други!

cassiopeia
tasa
Па нека буде и на одређено.

Стаж и плата теку исто као и на неодређено.


Pa da. Prava iz radnog odnosa su ista. Nekako se kod nas zadržalo to shvatanje da je rad na određeno nešto loše.



Остало нам то, Кас, из оних давних времена којима смо и ми присуствовали када је тај рад на одређено био стварно тако схватан. И многи од нас још увек гледају тако на то.

А у ствари, када погледаш мало боље, ово што ја испричах о мом десетогодишњем раду на одређено време по многим београдским школама није ништа суштински другачије од онога када колегама просветарима у неким страним земљама обнављају уговоре за рад у школама на годишњем нивоу.

Срећом, мислим да ови нови нови клинци данас не носе у себи то осећање да је то нешто лоше...
g.radicevic g.radicevic 09:22 06.10.2016

Re: Други!

Način na koji se danas dolazi do posla je sve drugo nego da ti Zavod nešto ponudi.


nije poenta posta nalaženje posla, već odnos činovnika prema građanima
u ovom slučaju NSZ.
ostvarivanje prava na zdravstveno, socijalno, ... zavisi od tog pečata.
bez njega neće ni zdravstvenu da ti overe, a onda ni lekar neće da te primi npr.


predatortz predatortz 09:25 06.10.2016

Re: Други!

nije poenta posta nalaženje posla, već odnos činovnika prema građanima
u ovom slučaju NSZ.
ostvarivanje prava na zdravstveno, socijalno, ... zavisi od tog pečata.
bez njega neće ni zdravstvenu da ti overe, a onda ni lekar neće da te primi npr.


Slažem se.
Samo, posao tih činovnika je da destimulišu što veći broj ljudi i navedu ih da se odjave sa evidencije.
Onda naš premijer izađe pred kamere i kaže da je nezaposlenost smanjena za X%, pošto je toliko manje građana u evidenciji Zavoda.
g.radicevic g.radicevic 09:32 06.10.2016

Re: Други!

Slažem se.
Samo, posao tih činovnika je da destimulišu što veći broj ljudi i navedu ih da se odjave sa evidencije.
Onda naš premijer izađe pred kamere i kaže da je nezaposlenost smanjena za X%, pošto je toliko manje građana u evidenciji Zavoda.


jasno ko dan

samo količina procedura, dokonih birokratskih guzica koji primaju platu za ništa, šaltera, redova, pauza....
iritira

cassiopeia cassiopeia 09:38 06.10.2016

Re: Други!

Остало нам то, Кас, из оних давних времена којима смо и ми присуствовали када је тај рад на одређено био стварно тако схватан. И многи од нас још увек гледају тако на то.


Da, znam. I meni je dugo trebalo da se otkačim tog stava.
predatortz predatortz 09:41 06.10.2016

Re: Други!

cassiopeia
Остало нам то, Кас, из оних давних времена којима смо и ми присуствовали када је тај рад на одређено био стварно тако схватан. И многи од нас још увек гледају тако на то.


Da, znam. I meni je dugo trebalo da se otkačim tog stava.


Mi smo osakaćena generacija. U detinjstvu smo naučili da mama i tata rade od 7 do 15, da imaju STALAN posao i da su DOBILI stan. Dan danas je teško, relativno pametnim ljudima, objasniti da to nije bilo prirodno, da se ništa ne DOBIJA i da STALNOST nije princip po kom funkcioniše svet oko nas.
cassiopeia cassiopeia 09:51 06.10.2016

Re: Други!

g.radicevic
nije poenta posta nalaženje posla, već odnos činovnika prema građanima
u ovom slučaju NSZ.
ostvarivanje prava na zdravstveno, socijalno, ... zavisi od tog pečata.
bez njega neće ni zdravstvenu da ti overe, a onda ni lekar neće da te primi npr.




Znam šta je poenta posta, nego znam da je davnih dana pisala o tome da nema posao, odužilo se ako se dobro sećam. Samo htedoh da ukažem i na druge mogućnosti.

Meni nisu tražili potvrdu sa biroa kad sam overavala knjižicu. Biro me je odjavio sa osiguranja po prestanku primanja novčane nadoknade. Više zdravstveno i biro nemaju nikakve veze. Možeš da se osiguraš preko budžeta sa kopijom LK, izjavom da živiš sam u domaćinstvu i da nemaš nikakve prihode. Ako živiš sa nekim mora njegov prosek primanja, ako si ispod crte ne plaćaš ništa, ako si iznad crte obračunaju ti koliko uplaćuješ mesečno.
cassiopeia cassiopeia 09:54 06.10.2016

Re: Други!

predatortz

Mi smo osakaćena generacija. U detinjstvu smo naučili da mama i tata rade od 7 do 15, da imaju STALAN posao i da su DOBILI stan. Dan danas je teško, relativno pametnim ljudima, objasniti da to nije bilo prirodno, da se ništa ne DOBIJA i da STALNOST nije princip po kom funkcioniše svet oko nas.


Da izvineš, sjebavao nas sistem sistematično.
tetkino tetkino 09:56 06.10.2016

Re: Други!

Nece niko u prosvetare - svi koji zavrse jezik idu da rade u call centrima plata redovna od 45000 pa na vise (zavisi od jezika - engleza ima, nemaca, holandjana, sveda i norvezana - slabo, pa su im mnogo bolje plate), a negde moze cak i od kuce da se radi...

OS "Lazar Savatic" u Zemunu je do nedavno trazio prof. informatike (ne znam dal namolise nekog)

Tako da tasina prosvetna opcija, nije tako nerealna, jedino sto imaju neke probne fore gde ocekuju da im 3-6 meseci radis za 20 i nesto hiljada
tasadebeli tasadebeli 10:04 06.10.2016

Re: Други!

g.radicevic

nije poenta posta nalaženje posla, već odnos činovnika prema građanima
u ovom slučaju NSZ.



А ви бисте да ми причамо о држави Србији и њеним институцијама?

Јој...

Колико смо то пута до сада радили...

И много споро се ту нешто мења.

Схватио сам и ја да би то требало да буде тема поста.

Али када погледам у чему то живимо ја сам ти присталица теорије као у оном прастаром вицу:

- Тата, али ја не желим да идем у Америку!
- Ћути, сине, и пливај.

Хоћу да кажем да не вреди да чекамо да се институције ове државе (па и НСЗ) саме од себе промене.

Мораћемо ми то да радимо и то све пливајући.

Предуго то са институцијама траје, већ деценијама и деценијама, да би се стање преко ноћи променило.

А живети се мора док се стање макар малкице не промени.



predatortz predatortz 10:06 06.10.2016

Re: Други!


Da izvineš, sjebavao nas sistem sistematično.


Šta je sistem?
Ako je to ono na šta sami pristajemo, onda nas niko nije sjebao.
Sistem modeliramo mi, mi smo sistem.
Ja, recimo, od 'sistema' ništa nisam očekivao. Posao i stan, naročito.

Mi živimo na pogrešnim talasnim dužinama.

Koliko puta od ljudi čuješ: 'Ja sam se školovao, završio faks, a od države ništa nisam dobio!'?
I to kažu na način kao da su, u najmanjju ruku, na silu naterani da studiraju, i to da studiraju baš onaj faks sa kojim na birou ima već desetine hiljada nezaposlenih.

Zatim, kažu: 'Ja sam profesor, a država mi daje bednu platu! A onaj tamo mehaničar, vidi kakav auto vozi.'

Ljudi očekuju da država misli o njima, da im nalazi poslove, deli stanove i lovorike jer su se školovali, da im se mehaničar klanja jer su se oni školovali...
Zajeb! Država je dužna da brine o onim koji nemaju radnu sposobnost. Ostali, gde se ko udene!
g.radicevic g.radicevic 10:08 06.10.2016

Re: Други!

Znam šta je poenta posta, nego znam da je davnih dana pisala o tome da nema posao, odužilo se ako se dobro sećam. Samo htedoh da ukažem i na druge mogućnosti.


praštaj


Meni nisu tražili potvrdu sa biroa kad sam overavala knjižicu. Biro me je odjavio sa osiguranja po prestanku primanja novčane nadoknade. Više zdravstveno i biro nemaju nikakve veze. Možeš da se osiguraš preko budžeta sa kopijom LK, izjavom da živiš sam u domaćinstvu i da nemaš nikakve prihode. Ako živiš sa nekim mora njegov prosek primanja, ako si ispod crte ne plaćaš ništa, ako si iznad crte obračunaju ti koliko uplaćuješ mesečno.


nemam pojma stvarnoo
u narečenu ustanovu sam ušao jedared pre dvajes godina da mi otvore radnu knjižicu.
znam da je do skoro trebala potvrda o nezaposlenosti sa biroa, za dobijanje bilo kakvih novčanih naknada, ostvarivanje prava na zdravstveno osiguranje,...
nači sad ni tome više ne služe

postoje sebe radi

tasadebeli tasadebeli 10:15 06.10.2016

Re: Други!

tetkino

Tako da tasina prosvetna opcija, nije tako nerealna, jedino sto imaju neke probne fore gde ocekuju da im 3-6 meseci radis za 20 i nesto hiljada



Можда је тако у приватним школама, не познајем ситуацију.

У државним школама није. Плата и све принадлежности (бусплус, здравствено, пензионо) су као и за оне запослене у државним школама на неодређено време.

Не би ни смеле школе другачије јер би то био тежак законски прекршај.


Nece niko u prosvetare - svi koji zavrse jezik idu da rade u call centrima plata redovna od 45000 pa na vise



Па и моја плата је 48 000!

Што, бре, неће нико у школе?


Шалим се, шалим се...

Знам о чему се ту ради.

У питању је врста посла који обављаш.

Школа уме да буде напорна (углавном пси'ићки, не физићки) када се унесеш у то и хоћеш да га обављаш како треба.

Рад (било који) који захтева свакодневну комуникацију у великим количинама са живим људима буде напоран када је овако тешка социјална ситуација.

Зато нам, право да ти кажем, школе све више личе на неке социјалне центре, а све мање на образовне установе.


EDIT:

Nece niko u prosvetare



А ово ме посебно растужује.


Гледам за ових мојих 25 година у српској просвети стање и таман смо били почели да се мало подижемо 2000-2010 после катастрофе деведесетих, таман почели да стижу неки нови млади људи, паметни, са љубављу за тај посао, па чак си могао да видиш тих година и силан неки ентузијазам по школама, а сада опет падамо на оне гране из деведесетих када је гомила њих, исто тако тада младих ентузијаста и добрих професора, побегла из просвете главом без обзира.


g.radicevic g.radicevic 10:29 06.10.2016

Re: Други!

А ви бисте да ми причамо о држави Србији и њеним институцијама?

Јој...


ma jok bre Taso
''po nekad tako samo od sebe krene''

svaki put kad treba da završim bilo šta u ''institucijama'', moram da uzimam slobodan dan il' dva

neke godine kad sam uknjižavao kuću, zbog ''institucija'', sam ispucao skoro ceo GO, a sve može da se završi za par sati ili eventualno dan

što bi rekao jedan moj prijatelj ''proći će vala i ovaj život, hebo sam mu kevu''




cassiopeia cassiopeia 10:31 06.10.2016

Re: Други!

predatortz

Da izvineš, sjebavao nas sistem sistematično.


Šta je sistem?
Ako je to ono na šta sami pristajemo, onda nas niko nije sjebao.
Sistem modeliramo mi, mi smo sistem.
Ja, recimo, od 'sistema' ništa nisam očekivao. Posao i stan, naročito.

Mi živimo na pogrešnim talasnim dužinama.

Koliko puta od ljudi čuješ: 'Ja sam se školovao, završio faks, a od države ništa nisam dobio!'?
I to kažu na način kao da su, u najmanjju ruku, na silu naterani da studiraju, i to da studiraju baš onaj faks sa kojim na birou ima već desetine hiljada nezaposlenih.

Zatim, kažu: 'Ja sam profesor, a država mi daje bednu platu! A onaj tamo mehaničar, vidi kakav auto vozi.'

Ljudi očekuju da država misli o njima, da im nalazi poslove, deli stanove i lovorike jer su se školovali, da im se mehaničar klanja jer su se oni školovali...
Zajeb! Država je dužna da brine o onim koji nemaju radnu sposobnost. Ostali, gde se ko udene!


Sistem u kome smo živeli je ljudima davao iluziju šta je normalno i onda su neki lupili glavom o zid. Nisam mislila samo na situaciju traženja posla i dobijanja bilo čega na izvolite. Niti govorim da sam ja očekivala da mi bilo ko nađe posao i da bilo šta. Nisi me razumeo.
cassiopeia cassiopeia 10:35 06.10.2016

Re: Други!

g.radicevic


praštaj


nema se šta opraštati, sve oket

g.radicevic
nemam pojma stvarnoo
u narečenu ustanovu sam ušao jedared pre dvajes godina da mi otvore radnu knjižicu.
znam da je do skoro trebala potvrda o nezaposlenosti sa biroa, za dobijanje bilo kakvih novčanih naknada, ostvarivanje prava na zdravstveno osiguranje,...
nači sad ni tome više ne služe

postoje sebe radi



Eto, ja ušla tamo 93.-94. kad sam otvarala knjižicu i prošle godine kad sam dobila otkaz jer je bio uslov prijava na biro da bi dobila neku lovu kao tehnološki višak. I dalje ne kapiram za šta ta ustanova služi.
g.radicevic g.radicevic 11:50 06.10.2016

Re: Други!

I dalje ne kapiram za šta ta ustanova služi.


postoje sebe radi

tj uhlebljenja određenih ''zaslužnih'' građanja

Jukie Jukie 12:40 06.10.2016

Re: Други!

tasadebeli

Ако ниси гадљива на рад у школи


ili kako ja to umem da kažem



mlekac mlekac 14:38 06.10.2016

Re: Други!

tasadebeli
cassiopeia
tasa
Па нека буде и на одређено.

Стаж и плата теку исто као и на неодређено.


Pa da. Prava iz radnog odnosa su ista. Nekako se kod nas zadržalo to shvatanje da je rad na određeno nešto loše.



Остало нам то, Кас, из оних давних времена којима смо и ми присуствовали када је тај рад на одређено био стварно тако схватан. И многи од нас још увек гледају тако на то.

А у ствари, када погледаш мало боље, ово што ја испричах о мом десетогодишњем раду на одређено време по многим београдским школама није ништа суштински другачије од онога када колегама просветарима у неким страним земљама обнављају уговоре за рад у школама на годишњем нивоу.

Срећом, мислим да ови нови нови клинци данас не носе у себи то осећање да је то нешто лоше...


Taso. nije problem da li je rad na određeno ili na neodređeno - dok god ljudima ide staž. Iskreno, mislim da rad na određeno tera ljude da ostanu "u formi". Ali, kad je "državni" posao u pitanju, ljudi ugovor na neodređeno doživljavaju kao doživotno rešenje problema. Što reče moj srednji sin "Kako im nije dosadno da celog života rade jedno isto i žive na istom mestu?".

Pozz
nikvet pn nikvet pn 16:34 06.10.2016

Re: Други!

cassiopeia
Način na koji se danas dolazi do posla je sve drugo nego da ti Zavod nešto ponudi.


Млада професорка запослена на неодређено оде увече код приватног гинеколога на преглед. Трудноћа. Супер. Ујутру на послу види незапослену колегиницу, ћао-ћао откуд ти? Ја дошла да радим уместо тебе, идеш на трудничко. Јавили ми из странке.

Професорка провери како то иде са примањима, кажу исто ти је радила-не радила. Покупи се кући па с мужем право код доктора. Човек се чуди и крсти откуд то по чаршији, таман посла да је било коме реко, каква странка, зар да затвара ординацију?

Остало је засад непознато откуд је процурило, или је био блеф, АПП.
octopus octopus 21:37 06.10.2016

Re: Други!

predatortz

Da izvineš, sjebavao nas sistem sistematično.


Šta je sistem?
Ako je to ono na šta sami pristajemo, onda nas niko nije sjebao.
Sistem modeliramo mi, mi smo sistem.
Ja, recimo, od 'sistema' ništa nisam očekivao. Posao i stan, naročito.

Mi živimo na pogrešnim talasnim dužinama.

Koliko puta od ljudi čuješ: 'Ja sam se školovao, završio faks, a od države ništa nisam dobio!'?
I to kažu na način kao da su, u najmanjju ruku, na silu naterani da studiraju, i to da studiraju baš onaj faks sa kojim na birou ima već desetine hiljada nezaposlenih.

Zatim, kažu: 'Ja sam profesor, a država mi daje bednu platu! A onaj tamo mehaničar, vidi kakav auto vozi.'

Ljudi očekuju da država misli o njima, da im nalazi poslove, deli stanove i lovorike jer su se školovali, da im se mehaničar klanja jer su se oni školovali...
Zajeb! Država je dužna da brine o onim koji nemaju radnu sposobnost. Ostali, gde se ko udene!


Sto posto, ma milion posto si u pravu.
svarog svarog 09:56 06.10.2016

NSZ i PIO

Dve svete krave čije postojanje je potpuno nepotrebno,a zapošljavaju boga oca, ali još gore maltretiraju pošten narod do imbecilnosti

iqiqiq iqiqiq 11:37 06.10.2016

Deja vu

Sve sto si napisala, dozivela i prezivela, bravo na tekstu i skakljivom pitanju.
Volela bih da znam ukupne troskove NZS, sve sa zaposlenima, troskovima zgrada, odrzavanja i svih pratecih troskova. Kolika bi usteda bila da ih nema a niko ne bi ni primetio da ih vise nema. Ako bas hocemo da budemo humani, neka premeste te zaposlene u neke druge drzavne sluzbe/administraciju pa se mozda neke druge usluge poboljsaju???

Stvarno je vreme da neko objasni cemu oni sluze, ako ne pomazu ljudima da nadju posao, tj ako ih poredimo sa privatnim agencijama za zaposljavanje... najmanje sto ocekujemo kod privatnih je da imaju neku ponudu posla i da nam ponude razgovor za posao ako odgovaramo kvalifikacijama.
mlekac mlekac 14:46 06.10.2016

Re: Deja vu

iqiqiq
Sve sto si napisala, dozivela i prezivela, bravo na tekstu i skakljivom pitanju.
Volela bih da znam ukupne troskove NZS, sve sa zaposlenima, troskovima zgrada, odrzavanja i svih pratecih troskova. Kolika bi usteda bila da ih nema a niko ne bi ni primetio da ih vise nema. Ako bas hocemo da budemo humani, neka premeste te zaposlene u neke druge drzavne sluzbe/administraciju pa se mozda neke druge usluge poboljsaju???

Stvarno je vreme da neko objasni cemu oni sluze, ako ne pomazu ljudima da nadju posao, tj ako ih poredimo sa privatnim agencijama za zaposljavanje... najmanje sto ocekujemo kod privatnih je da imaju neku ponudu posla i da nam ponude razgovor za posao ako odgovaramo kvalifikacijama.


Iskreno, i mene to vrlo zanima?
Kao i koja je stručna sprema tih "savetnika". Jer, iskreno, ja ne videh da ona išta radi osim što ukuca da sam se javila tog i tog datuma i da opet treba da se javim za tri meseca.

Pa za to im službenici, vala, ni ne trebaju. Mogu ljudi i sami da se prijave, online. Dobiješ svoju lozinku i uloguješ se određenog datuma.

Radne knjižice su ukinute, podaci o zaposlenima su online, dakle, ako nisi na spisku zaposlenih i nisi na spisku penzionera, onda si na spisku nezaposlenih.

Ta ustanova zaista nikome ne treba. Samo onima koji dobijaju plate da igraju pasijans.
iqiqiq iqiqiq 20:08 06.10.2016

Re: Deja vu

apsolutno, u privatnim agencijama primanja zaposlenih zavise od toga da li ce privuci dobre kandidate i samim tim privuci i kompanije da preko njih traze kadar...drzavna NZS otvoreno uvek govori da oni nisu ti koji treba da traze poslodavce a teraju ono malo strpljivih kandidata koji dolaze da se raspitaju za posao I KO TO SVE PLACA!!! pa mi svi poreski obveznici...u privatnim agencijama placaju poslodavci kojima je to isplativije nego da sami organizuju proces trazenja....

stalno bruje o ustedama u drzavnom budzetu, ja stvarno ne vidim cemu taj skup sistem NZS, ali zaista. Ako se i bave statistikom onda je to fals statistika jer time sto te oteraju sa liste evidentiranih oni tvrde da se smanjila nezaposlenost, skandalozno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:21 06.10.2016

Re: Deja vu

u privatnim agencijama placaju poslodavci kojima je to isplativije nego da sami organizuju proces trazenja....


I plaćaju znanje, stručnost, zaposlenih u tim agencijama.

Te privatne agencije se ubiše da nabave dobre psihologe koji mogu u nekom relativno kratkom intervjuu da provale koji od bi kandidata najviše odgovarao poslodavcu koji je "naručio" radnika. Ne šalju im prvog sreda ili nekog svog preko veze, nego se trude da poslodavac bude zadovoljan radnikom koga im agencija pošalje, pošto im od toga lebac zavisi.
mlekac mlekac 09:11 07.10.2016

Re: Deja vu

hoochie coochie man
u privatnim agencijama placaju poslodavci kojima je to isplativije nego da sami organizuju proces trazenja....


I plaćaju znanje, stručnost, zaposlenih u tim agencijama.

Te privatne agencije se ubiše da nabave dobre psihologe koji mogu u nekom relativno kratkom intervjuu da provale koji od bi kandidata najviše odgovarao poslodavcu koji je "naručio" radnika. Ne šalju im prvog sreda ili nekog svog preko veze, nego se trude da poslodavac bude zadovoljan radnikom koga im agencija pošalje, pošto im od toga lebac zavisi.


E, u tome jeste fazon - ako tebi, bato, plata zavisi od toga da pošalješ kvalitetne ljude i na taj način zadržiš mušteriju, itekako ćeš se truditi. A kad ti plata zavisi samo od toga da se pojaviš, a da pri tom niko ne pita šta stvarno radiš...
iqiqiq iqiqiq 11:37 07.10.2016

Re: Deja vu

a ovaj glomazni sistem :

Nacionalnu službu za zapošljavanje čine Direkcija, dve Pokrajinske službe, 34 filijale, 21 služba i više od 120 ispostava u svim okruzima u Republici Srbiji.

nema osnovnu funkciju zbog koje postoji: da uspostavi vezu između poslodavca i zaposlenog

a preuzeo je funkcije socijalnih službi i statističkog zavoda
krkar krkar 12:35 07.10.2016

Re: Deja vu

dve Pokrajinske službe


Mašala!

Znači u npr. Leskovcu postoji Služba za zapošljavanje Leskovac i Služba za zapošljavanje Priština?

Mašala!

mlekac mlekac 12:55 07.10.2016

Re: Deja vu

krkar
dve Pokrajinske službe


Mašala!

Znači u npr. Leskovcu postoji Služba za zapošljavanje Leskovac i Služba za zapošljavanje Priština?

Mašala!



Neko iznenađen?

I ne zaboravite da u svakoj od tih službi, pored onih koje viđamo - šalteruša i "savetnika" rade još i psiholozi, pravnici, računovodstva, kafe kuvarice, obezbeđenje i po nekoliko direktora ili šefova ...
urbana_gerila urbana_gerila 15:54 07.10.2016

Re: Deja vu

krkar
Mašala!



dogodine u prištini!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana