Gost autor

O ženama u skupštini

gordanac RSS / 17.04.2014. u 15:12

“Najkraće rečeno, diskriminacija je nejednako postupanje prema jednakima i jednako postupanje prema nejednakima. Imajte u vidu da nije svako pravljenje razlike diskriminacija.”

Poverenica za zaštitu ravnopravnosti, Dr Nevena Petrušić

 

 

Povodom naslovne strane dnevne novine “Blic” od 17.04.2014. kao i teksta i fotoreportaže 

Modna pista u Skupštini

10155815_477893039003764_3408901976753336465_n.jpgInformišemo ovom porukom redakciju 'Blic'-a da poslanice o kojima su napravili prilog nisu tu da "ukrašavaju svet svojom pojavom" i da su se one u poslaničkim klupama našle, kao i poslanici, zahvaljujući svojim sposobnostima na osnovu kojih su izabrane, a ne zahvaljujući svom izgledu.

 

Citiramo tekst iz 'Blica':

"Skupštinskoj većini masovnošću je konkurisala i lepota. Skockane kao za modnu pistu pristupale su buduće poslanice gazeći na visokim štiklama utegnute u skupocene komade garderobe. Sudeći po njima, i za narod koji je go i bos ima neke šanse. Reporteri 'Blica' izdvojili su nekoliko žena, iako ih u Skupštini ima više od 80. U parlamentu dame moraju da čine bar trećinu od ukupnog broja poslanika."

Fokusiranjem na izgled poslanica ("žena" ili "dama" kako je novinarima 'zgodnije' da ih nazivaju), dok su poslanici pošteđeni tog tretmana, redakcija 'Blic'-a šalje poruku da je posao poslanica u politici da “budu ukrasi”, a ne da nešto urade ili postignu. Ovime se ne vređaju samo poslanice i ugrožava njihovo pravo na ravnopravan tretman, već i građani i građanke koji su svojim glasovima tim poslanicama ukazali poverenje.

Ovakvim predstavljanjem poslanica, novinari i urednici 'Blic'-a takođe sugerišu čitalaštvu da su baš one krive što je "narod go i bos". Time se poslanice predstavljaju kao pogodne mete narodnog nezadovoljstva, dok se u isto vreme skreće pažnja sa većinskih krivaca za katastrofalnu situaciju u zemlji - na primer - poslanika koji su mahom muškarci. 

 

 Podsećamo da smo svedokinje da se ovo radi i sa drugim ženama "pogodnim" za okrivljivanje u dnevno političke svrhe, kao što su glumice, pevačice, manekenke, ili najnovije - 'starlete'. U tretmanu naših medija ne postoji razlika - sve žene su jednako targetirane - ko god one bile i čime god se one bavile.

 Ovaj dopis prosleđujemo i na adresu poverenice za zaštitu ravnopravnosti - Dr Nevene Petrušić, kao i na mrežu ženskih organizacija i drugim aktivistkinjama, kao i "Savetu za štampu".
Molimo Vas da na ovakve napise u novinama reagujete ispred svojih državnih i nevladinih organizacija.

 

 

Žene sa Interneta

 

 http://zenesainterneta.wordpress.com/2014/04/17/1041/

 

https://www.facebook.com/ZeneSaInterneta

 

 

 

 

 

Prenosim u celini reakciju na današnji tekst o narodnim poslanicama, jer smatram da poruke i ideja teksta zaslužuju baš ovakvu reakciju.


Posebno želim da izrazim svoju podršku narodnim poslanicama koje su imenovane i fotografisane u tekstu jer osim što jesu lepe žene, one su u Narodnoj skupštini zato što su sposobne za posao koji će obavljati, zato što su posle mnogo rada stigle do pozicije da budu deo Narodne skupštine i zato što sve i svašta drugo dobro jesu, ali - "UKRAS" nisu, biljka je ukras, umetnička slika je ukras, tepih je ukras, o ove žene su osobe i ljudska bića koja se ne smeju ovako omalovažavati.


Kritika rada žena u skupštini je poželjna, ruganju ženama treba reći - NE.

 

 


 



Komentari (142)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hajkula1 hajkula1 15:35 17.04.2014

Eto



Mizoginija.
anamarkana anamarkana 15:50 17.04.2014

ma bas....

"citalastvo" je toliko tupo i glupo pa ce bas Blicove gluposti ladno da proguta i tako prelepe poslanice ostanu jadne skroz upropascene....

btw. neke lepotice-poslanice (iz prethodnih saziva) i jesu stvarno bile ukrasi i fikusi pa ritali se vi koliko god hocete, tu ni Nevena Petrusic ne moze pomoci !
apach92 apach92 09:07 18.04.2014

Re: ma bas....

naravno. Zanimljivo da postoji blogoreakcija kada su u pitanju poslanice a kada se ostale zene u dnevnim novinama od 40ak godina predstavljaju kao izborane bakice onda svi cute.

Da se razumemo, spoljni fizicki izgled nejcesce nema nikakve veze sa strucnoscu poslanica. Mi smo zemlja lepih ali zapustenih ljudi pa su se ovaj put u novinama nasle ultrasredjene politicarke. Gde su ostale poslanice ne tako atraktivne spoljastnosti, sta je sa njihovom strucnoscu i akreditacijama? Zasto su izostavljene?

Plebsu ne ostaje nista drugo nego da se osloni na prethodna iskustva - i Jasna Matic je predstavljana kao ultrastrucna za posao koji obavlja al ispade da nije bas ultrapostena pa nam dzaba njena strucnost. Takvih nam je preko glave. Dajte neku manje nacifranu a postenu.

Narod nije glup.
Biljana 77 Biljana 77 15:41 18.04.2014

Re: ma bas....

btw. neke lepotice-poslanice (iz prethodnih saziva) i jesu stvarno bile ukrasi i fikusi pa ritali se vi koliko god hocete, tu ni Nevena Petrusic ne moze pomoci !

Za razliku od većeg broja poslanika koji ni do fikusa nisu dobacili, jer nisu mogli čak ni da ukrase prostoriju, a nekomoli da na neki drugi način doprinisu radu tog tela u koje su izabran osim pukim prisustvom i dizanjem ruke.
Biljana 77 Biljana 77 15:48 18.04.2014

Re: ma bas....

Zanimljivo da postoji blogoreakcija kada su u pitanju poslanice a kada se ostale zene u dnevnim novinama od 40ak godina predstavljaju kao izborane bakice onda svi cute.

Stvarno? Evo ti nekoliko blogova koji su se samo u poslednje vreme u inicijalnom tekstu i/ili u komentarima bavili upravo temom prikazivanja žena:
1.
2.
3.

stopalo stopalo 20:36 18.04.2014

Re: ma bas....

Narod nije glup.


apach92 apach92 18:00 22.04.2014

Re: ma bas....

Biljana 77

Stvarno? Evo ti nekoliko blogova koji su se samo u poslednje vreme u inicijalnom tekstu i/ili u komentarima bavili upravo temom prikazivanja žena:
1.
2.
3.



pod 1. - prekratka suknja naravno postoji :) i pretezno je zene primete
pod 2. - ovo je blog o kuckama a gde to pise su kucke uvek zene?
pod 3. - ovo je isto kao i ovaj blog, bavi se politicarkama i eksponiranijim javnim licnostima te umesanoscu medija u celu tu tematiku.

i izvin`te sto kasnim sa odgovorom, svasta mi se nesto dogadja u zivotu ovih dana :)
apach92 apach92 18:01 22.04.2014

Re: ma bas....

stopalo
Narod nije glup.




pa nisam rekao da nije zatucan i da je slabo obrazovan. Pravda za seljacku inteligenciju!
expolicajac expolicajac 15:56 17.04.2014

Prvi potez

Novo izabranog predsednika Skupštine morao bi biti, jasno definisana osuda ovakvog pisanja bilo kog medija. Sve osatalo je dokaz da se u Srbiji ništa promenilo nije.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:26 18.04.2014

Re: Prvi potez

expolicajac
Novo izabranog predsednika Skupštine morao bi biti, jasno definisana osuda ovakvog pisanja bilo kog medija. Sve osatalo je dokaz da se u Srbiji ništa promenilo nije.

Potpuno se slažem uz dodatak da se poštuje neki kodeks u oblačenju gospođa koje rade u državnim institucijama, koje su poslanice i sl. Jer ne priliči da se oblače kao starlete i nabeđene pevaljke na Pink-u.
Ako se oblače upadljivo onda neka se ne žale ako ih novinari slikaju i prave sprdačine na njihov račun.
Mlade, lepe, pametne i neupadljivo-nenapadno obučene najbolje će same čuvati svoj ugled i ugled parlamenta.Uostalom neka pročitaju malo kodekse koje propisuju ozbiljne kompanije, kodekse sadržane u diplomatskom protokolu, pa i bonton.
Da ne ispadne da pričam napamet navešću nekoliko primera dama u parlamentu, Nataša Vučković, Aleksandra Jerkov,Aleksandra Joksimović......
zilikaka zilikaka 15:19 18.04.2014

Re: Prvi potez

Potpuno se slažem uz dodatak da se poštuje neki kodeks u oblačenju gospođa koje rade u državnim institucijama, koje su poslanice i sl. Jer ne priliči da se oblače kao starlete i nabeđene pevaljke na Pink-u.


Upravo!

Doduše, umeju i muškarci da omanu, sve sa nekim duksevima il belim odelima.

Ne verujem da je to praksa, al trebalo bi pre svakog novog saziva okupiti poslanike i uputiti ih kao se oblači i ponaša u toj zgradi.
Za nepoštovanje pravila novčano kažnjavati.
anonimni_autor anonimni_autor 16:17 18.04.2014

Re: Prvi potez

Milan Karagaća
expolicajac
Novo izabranog predsednika Skupštine morao bi biti, jasno definisana osuda ovakvog pisanja bilo kog medija. Sve osatalo je dokaz da se u Srbiji ništa promenilo nije.

Potpuno se slažem uz dodatak da se poštuje neki kodeks u oblačenju gospođa koje rade u državnim institucijama, koje su poslanice i sl. Jer ne priliči da se oblače kao starlete i nabeđene pevaljke na Pink-u.
Ako se oblače upadljivo onda neka se ne žale ako ih novinari slikaju i prave sprdačine na njihov račun.
Mlade, lepe, pametne i neupadljivo-nenapadno obučene najbolje će same čuvati svoj ugled i ugled parlamenta.Uostalom neka pročitaju malo kodekse koje propisuju ozbiljne kompanije, kodekse sadržane u diplomatskom protokolu, pa i bonton.
Da ne ispadne da pričam napamet navešću nekoliko primera dama u parlamentu, Nataša Vučković, Aleksandra Jerkov,Aleksandra Joksimović......

Hmm... Kodeks oblačenja? Da li je neko od vas gledao kako izgleda zasedanje čuvenog donjeg doma britanskog parlameta?.. Ne na filmu nego u zbilji.
st.jepan st.jepan 16:01 17.04.2014

Slažem se i ne slažem se.

Ovime se ne vređaju samo poslanice i ugrožava njihovo pravo na ravnopravan tretman...,

Slažem se.
...već i građani i građanke koji su svojim glasovima tim poslanicama ukazali poverenje.

Ne slažem se.

Nije tačno!

Poverenje su im ukazale stranačke vodje.

Koliko se ja sećam, na glasačkim listićima nisu bila naštampana njihova imena, već samo nazivi stranaka.

Gradjani i gradjanke nisu dakle "ukazali poverenje" ni poslanicima ni poslanicama, već stankama, tj. stranačkim vodjama, a strananačke vodje su odredjeni broj svojih sledbenika nagradile poslaničkim platama, ukazujućim im na taj način poverenje da će glasati tačno onako kako im se zapovedi.

Jbg, tako je po važećem Izbornom zakonu.
Koji bi morao biti promenjen, jer ovako je slabo smisleno.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:22 17.04.2014

Re: Slažem se i ne slažem se.

Gradjani i gradjanke nisu dakle "ukazali poverenje" ni poslanicima ni poslanicama, već stankama, tj. stranačkim vodjama, a strananačke vodje su odredjeni broj svojih sledbenika nagradile poslaničkim platama, ukazujućim im na taj načim poverenje da će glasati tačno onako kako im se zapovedi.



Jakako. Ali takav je svet oko nas, jelda

No, izjava:

"Posebno želim da izrazim svoju podršku narodnim poslanicama koje su imenovane i fotografisane u tekstu jer osim što jesu lepe žene, one su u Narodnoj skupštini zato što su sposobne za posao koji će obavljati, zato što su posle mnogo rada stigle do pozicije da budu deo Narodne skupštine i zato što sve i svašta drugo dobro jesu, ali - "UKRAS" nisu, "

je baš dobra. Uz to čestitke što je baš DS izabrao jednu ženu za zamenika (da ne bude zbrke oko zamenice ) šefa poslaničkog kluba, potpredsednicu DSa, Natašu Vučković.

Hmm, ček, ako su tačne novinske insinuacije, baš su dve žene, DS poslanice, glasale protiv toga, a u korist muškog zamenika kojeg je preložio Đilas. Hmm, da, možda baš zbog općeg, bez obzira si muško il žensko, pravila
da će glasati tačno onako kako im se zapovedi.

mariopan mariopan 23:37 17.04.2014

Re: Slažem se i ne slažem se.

st.jepan
Koliko se ja sećam, na glasačkim listićima nisu bila naštampana njihova imena, već samo nazivi stranaka.



Gradjani i gradjanke nisu dakle "ukazali poverenje" ni poslanicima ni poslanicama, već stankama, tj. stranačkim vodjama, a strananačke vodje su odredjeni broj svojih sledbenika nagradile poslaničkim platama, ukazujućim im na taj načim poverenje da će glasati tačno onako kako im se zapovedi.


Žene u Skupštini su isto što i muškarci u Skupštini - mehanički podizači ruku, kako im Gazda stranke naredi.

Zato je ovakvo obraćanje pažnje na njihovu ženstvenost i lepotu potpuno pogrešno, ako na isti način ne govore i o muškarcima.

Da se to izbegne, zar ne bi bilo mnogo praktičnije i jeftinije da se u Skupštini montiraju mehaničke ruke na svaku klupu, pa da ih Gazda stranke podiže i spušta sa jednog mesta, kao što i sada radi?
Privid (koji i sada imamo samo nas mnogo košta), da tamo sedi toliko ljudi, može se postići i fotografijama u prirodnoj veličini.
Em je jeftinije (ne piju, ne jedu, ne puše, uvek prisutni..) em može i da se retušira ...ali je i sigurnije da neće biti preletača koji pobegnu u susedno dvorište pa tamo kokodaču ( i kake)?

laziiprevare laziiprevare 16:11 18.04.2014

Re: Slažem se i ne slažem se.

Gradjani i gradjanke nisu dakle "ukazali poverenje" ni poslanicima ni poslanicama, već stankama, tj. stranačkim vodjama, a strananačke vodje su odredjeni broj svojih sledbenika nagradile poslaničkim platama, ukazujućim im na taj načim poverenje da će glasati tačno onako kako im se zapovedi.






Materinstva ne može i ne sme nikada da zastari

- 2003. godine javni tužioci su započeli istragu zbog sveobuhvatnog razjašnjavanja nestalih beba u srpskim porodilištima, jer postoji izražena sumnja roditelja da im deca nisu umrla, već da su živa i prodata drugim porodicama.

- 2004. godine Republički javni tužilac Slobodan Janković ukazom ukida akt svog prethodnika o pokretanju istrage povodom otetih beba. Opštinskim javnim tužilaštvima u Beogradu i po Srbiji poslato je uputstvo da nalože prekidanje svih već započetih istraga zbog zastarelosti krivičnih dela oduzimanja maloletnog lica i promena porodičnog stanja.

- 2005. godine Skupština Srbije formirala je anketni odbor za utvrđivanje istine o novorođenoj deci nestaloj iz porodilišta u više gradova u Srbiji . Za predsednika odbora izabrana je poslanica Živodarka Dacin (SPS) , a za zamenika poslanica Lejla Ruždić (DS) .

Živodarka Dacin(SPS)izjavljuje da u Srbiji najverovatnije ima oko 3.000 slučajeva u kojima postoji sumnja da je bilo krađe novorođenčadi iz porodilišta i da se najveći broj slučajeva nestalih beba vezuje za porodilišta u Beogradu i majke sa rizičnim trudnoćama.



"Oduzimanja maloletnog lica iz porodilišta" nije bio partijski zadatak od 2008- 2012.

- mart 2013. godine objavljena je presuda Evropskog suda za ljudska prava u Strazburu koji nalaže da Srbija u roku od godinu dana od stupanja na snagu presude obezbedi naknadu roditeljima koji su pre više decenija izgubili navodno preminulu decu posle porođaja u porodilištima i da je Srbija obavezna da pruži uverljiv odgovor o tome šta se desilo sa svakim nestalim detetom i da li je bila reč o trgovini decom .



Jedina nada poniženim majkama i "nestalim" bebama , da Vođa lično preuzme istragu

-2014 . godine u toku predizborne kampanje Ministarka zdravlja Slavica Ðukić Dejanović" podsetila je na nerešen problem "Oduzimanja maloletnog lica iz porodilišta" :

"Dosta toga je urađeno od 2005. godine , kada ništa nije postojalo , ali taj parcijalni rad nije dao željeni rezultat, jer sumnja značajnog broja roditelja da problem nije rešen, već da tinja je nešto što nas obavezuje na veliku pozornost".

" Oduzimanje materinstva koje ne može i ne sme nikada da zastari " i " Svako dete ima pravo da zna svoje poreklo i ko su mu biološki roditelji " , nema šanse pored srpskih poslanika i poslanica " utegnutih u skupocene komade garderobe ".
Filip2412 Filip2412 16:27 17.04.2014

...

Informišemo ovom porukom redakciju 'Blic'-a da poslanice o kojima su napravili prilog nisu tu da "ukrašavaju svet svojom pojavom"
Pa zasto se onda ne oblace pristojno, ko angela merkel ili recimo hilari klinton nego se nakindjure i popnu na stikle?

Ima mnogo muskaraca kojima smeta, evo ja u Torontu radim dodje mi zenska iz biznisa da razgovaramo o problemu, dvaes i nesto godina suknja dopicnjak, dekolte... i sad ja treba pazim gde gledam!? Sve je zenama dozvoljeno, ja ne znam da li uopste neka pravila za njih postoje u biznisu dok mi muski i na 45C ne mozemo da se razgacimo u sorc i majicu na bratele.

Definitivno nisu sve zene namontirane ali ove sto ocigledno provode sate razmisljajuci sta da obuku i sto golim nogama sevaju kroz kancelariju svakako to ne rade za dzabe vec da bi skrenule paznju.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:37 17.04.2014

Lepota i pamet

Znam rezultate bar nekoliko relevantnih istraživanja koja pokazuju da su inteligencija i lepota u visokoj korelaciji.

Baš zato meni ne smeta što su poslanice srpskog parlamenta lepe. Naprotiv.
Jukie Jukie 20:57 17.04.2014

Re: Lepota i pamet

Vojislav Stojković
Znam rezultate bar nekoliko relevantnih istraživanja koja pokazuju da su inteligencija i lepota u visokoj korelaciji.

Nemoj da me spominješ da ne bih štucao
st.jepan st.jepan 21:22 17.04.2014

Re: Lepota i pamet

Znam rezultate bar nekoliko relevantnih istraživanja koja pokazuju da su inteligencija i lepota u visokoj korelaciji.

Za ta naučna istraživanja i te rezultate nikad čuo, ali moja životna istraživanja dovela su do istog zaključka.
Prepostavljam da je nauka dala i neka objašnjenja. Meni padaju na pamet razna. Naprimer samouverenost, sloboda od kompleksa koji inhibiraju, naročita pažnja kojom su okružene već od detinjstva, intezivniji društveni život, opšte ustručavanje od skenjavanja koja parališu, šepurenje muškaraca koji se u njihovom prisustvu naglo produhove pa one od njih svašta nešto pametno i duhovito čuju...
angie01 angie01 21:24 17.04.2014

Re: Lepota i pamet

šepurenje muškaraca koji se u njihovom prisustvu naglo produhove pa one od njih svašta nešto pametno i duhovito čuju...


:)))))))
Filip2412 Filip2412 21:39 17.04.2014

Re: Lepota i pamet

Vojislav Stojković
Znam rezultate bar nekoliko relevantnih istraživanja koja pokazuju da su inteligencija i lepota u visokoj korelaciji.
Naravski, a u pitanju je ista vrsta korelacije kao sto postoji izmedju privlacnopsti muskarca i debljine njegovog novcanika.


st.jepan
Za ta naučna istraživanja i te rezultate nikad čuo, ali moja životna istraživanja dovela su do istog zaključka.
Greska & zabluda. Radi se o dobro dokumentovanom naucno dokazanom fenomenu da muskarac u razgovoru sa lepom zenom postaje gluplji. Otud inteligenciju takve zene cenis izuzetno dok blejis u njenu sharmantnu pojavu. Sto je lepsa zena efekat je jaci. Otud ovi pogresni zakljucci.
Jukie Jukie 21:50 17.04.2014

Re: Lepota i pamet

st.jepan
Prepostavljam da je nauka dala i neka objašnjenja. Meni padaju na pamet razna. Naprimer samouverenost, sloboda od kompleksa koji inhibiraju, naročita pažnja kojom su okružene već od detinjstva, intezivniji društveni život, opšte ustručavanje od skenjavanja koja parališu, šepurenje muškaraca koji se u njihovom prisustvu naglo produhove pa one od njih svašta nešto pametno i duhovito čuju...

Ma jok bre, sve treba posmatrati relativno i statistički

Lepota znači da ti je prijatno da ih gledaš. U proseku pametni ljudi češće izgledaju staloženo i imaju onaj mudar pogled u očima, dok glupavi ljudi izgledaju blentavo ili malo ludo
Jukie Jukie 21:53 17.04.2014

Re: Lepota i pamet

A zašto vas dvojica govorite o lepoti i pameti ŽENA? Mislio sam da diskutujemo o meni?
st.jepan st.jepan 22:23 17.04.2014

Re: Lepota i pamet

Radi se o dobro dokumentovanom naucno dokazanom fenomenu da muskarac u razgovoru sa lepom zenom postaje gluplji.

Dok ja, eto, naprotiv!
Nema mi druge!

blogov_kolac blogov_kolac 00:33 18.04.2014

Re: Lepota i pamet

Znam rezultate bar nekoliko relevantnih istraživanja koja pokazuju da su inteligencija i lepota u visokoj korelaciji.

Znači postoji i naučno objašnjenje zašto mnoge žene posle izvršene plastične operacije naglo napreduju u karijeri!


Dobro... malo smo se našalili... a sada ozbiljno:

Ako ovakva jedna niska, neuka i ljigava šovinističko-primitivna svinjarija umotana u lažno "afirmativni" tekst može da bude naslovna strana i udarna priča jednog od naših glavnih мејнстрим medija - onda se još jednom pokazalo da je generalno najveći problem ovog društva zapravo duboko ukorenjeni prevaziđen i naopak sistem vrednosti po većini bitnih pitanja.
maksa83 maksa83 01:01 18.04.2014

Re: Lepota i pamet

мејнстрим medija

Blic odn. Bljuc kako ga još zovu je već duže vreme samo malo bolji od Kurira, ne bih ga svrstao u mejnstrim medije. Tabloidnost, frivolnost, banalnost, treš. To se prodaje, a Ringier AG ga nije kupio da širi ovde pismenost i kulturu, kao ni Alo! uostalom, nego da pravi pare.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:35 18.04.2014

Re: Lepota i pamet

st.jepan

Za ta naučna istraživanja i te rezultate nikad čuo,


Npr. Link
charlie charlie 08:42 18.04.2014

Re: Lepota i pamet

maksa83
мејнстрим medija

Blic odn. Bljuc kako ga još zovu je već duže vreme samo malo bolji od Kurira, ne bih ga svrstao u mejnstrim medije. Tabloidnost, frivolnost, banalnost, treš. To se prodaje, a Ringier AG ga nije kupio da širi ovde pismenost i kulturu, kao ni Alo! uostalom, nego da pravi pare.


Иначе, раније је Бљуц био - шта !?
st.jepan st.jepan 13:02 18.04.2014

Re: Lepota i pamet

Vojislav Stojković
st.jepan

Za ta naučna istraživanja i te rezultate nikad čuo,


Npr. Link


Hvala.
OK, jesam ponešto načuo, al' jbg, dramaturgija bloga...
charlie charlie 16:38 17.04.2014

Како да не !?

Свакако да су у Скуштину дошле на основу својих способности !
Слажем се !
hajkula1 hajkula1 18:14 17.04.2014

Re: Како да не !?

charlie
Свакако да су у Скуштину дошле на основу својих способности !
Слажем се !



Adžemovićka
anonimni_autor anonimni_autor 16:47 17.04.2014

Razumljiva evolucija

Ovo mi uopšte nije čudno. I to da su u poslaničke klupe gurnute lepotice i to što su od štanpe koja se trudi da se poistoveti sa nekulturnim balkanskim mačom( po proceni tih kuća njihov ciljani čitalac ima upravo toliki intelekltualni kapacitet) dočekane na krv i nož.U stvari u situaciji zaoštrene političke borbe stranke koje se sada bore za opstanak nastoje da budu što simpatičnije glasačkoj publici. Kako one računaju na prosečnog muškog glasača narmalno je da će se njemu više dopasti lepa mlada žena nego sredovečni, proćelavi, zadrigli muškarac opuštenog stomaka. Krenuli su na ono u ratu ljubavi i politici su sva sretstva dozvoljena. Što se njihovih replika u skupštini tiče, pa odavno je pouznato da ni jedan mukarac ne može da nadgovori ženu u kućnoj raspravi... pa zato bi u skupštinskoj raspravi bilo drugačije? Potpuno podržavam mlade žene u skuptini i zaista smatram da bi "Blic" za ovu naslovnicu trebalo dobro materijalno kazniti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:00 17.04.2014

....

da su se one u poslaničkim klupama našle, kao i poslanici, zahvaljujući svojim sposobnostima na osnovu kojih su izabrane,

Naravno.
Opštepoznata činjenica je da se u srpsku skupštinu ulazi zahvaljujući svojim sposobnostima.

Jel politička, rodna i ostale korektnosti podrazumeva i to da se praviš glup kad zatreba?
charlie charlie 17:04 17.04.2014

Re: ....

hoochie coochie man
da su se one u poslaničkim klupama našle, kao i poslanici, zahvaljujući svojim sposobnostima na osnovu kojih su izabrane,

Naravno.
Opštepoznata činjenica je da se u srpsku skupštinu ulazi zahvaljujući svojim sposobnostima.

Jel politička, rodna i ostale korektnosti podrazumeva i to da se praviš glup kad zatreba?

Посланици не требају да се праве, само требају да буду то што јесу !
satinelle satinelle 18:49 17.04.2014

Re: ....

требају да буду


Da, samo TREBA da budu to što jesu. OndaK se lakše raspoznaju.
charlie charlie 20:37 17.04.2014

Re: ....

satinelle
требају да буду


Da, samo TREBA da budu to što jesu. OndaK se lakše raspoznaju.

Сагласан !
cane cane 23:22 17.04.2014

Re: ....

Jel politička, rodna i ostale korektnosti podrazumeva i to da se praviš glup kad zatreba?


ne hoochi, ti ne razumes sustinu dijaloga.
mariopan mariopan 23:22 17.04.2014

Re: ....

hoochie coochie man
da su se one u poslaničkim klupama našle, kao i poslanici, zahvaljujući svojim sposobnostima na osnovu kojih su izabrane,

Naravno.
Opštepoznata činjenica je da se u srpsku skupštinu ulazi zahvaljujući svojim sposobnostima.

Jel politička, rodna i ostale korektnosti podrazumeva i to da se praviš glup kad zatreba?

To je najveći kvalitet + ako možeš da mašeš avionskom kartom koja dokazuje glasanje iz Bodruma nemogućim - ihaj gde bi ti bio kraj, oma bi ti dali jedno vojvodstvo da ne bude džabe.
nim_opet nim_opet 17:41 17.04.2014

U potpunosti se slazem

da nasi mediji neprimereno i neravnopravno tretiraju zene. Ne samo poslanice, nego i sve ostale zene, sto snishodljivoscu, sto potenciranjem pola kada je nebitan, sto konstantnim asocijacijama zena sa izgledom, a ne sposobnostima itd.

ali, ono sa cime se ne slazem je ovo: "već i građani i građanke koji su svojim glasovima tim poslanicama ukazali poverenje." Da se ne lazemo, ni te poslanice, ni njihove kolege poslanici nisu dospeli u Skupstinu zato sto su njima gradjani ukazali poverenje. Gradjani glasaju za stranacke liste a ovi poslanici i poslanice dospevaju u skupstinu zato sto su bili u takvoj poziciji u stranci da se na poslanickoj listi nadju. Ni za koga od njih glasaci nisu glasali imenom i prezimenom, i nisu nikome licno ukazali poverenje, a posebno ne praveci razliku izmedju muskih i zenskih poslanika, jer poslanicke liste nemaju/ne vide/i ne znaju za iste.
st.jepan st.jepan 18:17 17.04.2014

Re: U potpunosti se slazem

nim_opet

Komentarisati, ali i komentare čitati!
angie01 angie01 18:22 17.04.2014

Re: U potpunosti se slazem

ali i komentare čitati!


sto, je l obavezno?:)
st.jepan st.jepan 18:29 17.04.2014

Re: U potpunosti se slazem

angie01
ali i komentare čitati!


sto, je l obavezno?:)


Ma ne, samo je praktično.
Mada OK, ono što je bitno valja kadikad ponoviti (malo poviše sam to isto).
nim_opet nim_opet 21:19 17.04.2014

Re: U potpunosti se slazem

Ovo vredi ponavljati stalno - izborni sistem je toliko nakaradan i jedan od uzorka politicke disfukncije u Srbiji da sto je moguce vise ljudi treba da ponavlja kako ne valja. Valjda ce se onda jednom i ti "izabrani predstavnici" (kah-kah, uz duzno postovanje za sav rad, sto u skupstini, sto van, autorke Bloga, i njoj se obracam) uvideti koliko je lose to sto nemaju ama bas nikakvu motivaciju da odgovaraju gradjanima za svoj rad.
cane cane 23:24 17.04.2014

Re: U potpunosti se slazem

ni te poslanice, ni njihove kolege poslanici


a ni crkva nikako da predje na bozicnog i uskrsnjeg poslanika.
angie01 angie01 18:21 17.04.2014

meni lepota

ne smeta-dapace,...smeta mi opste zamajavanje i nikakvi rezultati za nas, ali zato za nase pare, a uz sve privilegije, kao bonus!


btw- je l ima tamo bilo kakav frajer?
maksa83 maksa83 18:49 17.04.2014

Re: meni lepota

btw- je l ima tamo bilo kakav frajer?


Joknema...

angie01 angie01 18:51 17.04.2014

Re: meni lepota

Joknema...


nisi me razumeo, pitala sam frajer, baja:)..ovo je imela.
charlie charlie 20:38 17.04.2014

Re: meni lepota

angie01
ne smeta-dapace,...smeta mi opste zamajavanje i nikakvi rezultati za nas, ali zato za nase pare, a uz sve privilegije, kao bonus!


btw- je l ima tamo bilo kakav frajer?

Има --- Шормаз !
angie01 angie01 20:43 17.04.2014

Re: meni lepota

Има --- Шормаз !


eto vidis, kako je lepota u oku posmatraca!
Jukie Jukie 20:59 17.04.2014

Re: meni lepota

angie01
je l ima tamo bilo kakav frajer?

nema, sve neki dečaci

umesto pravog muškog:
sredovečni, proćelavi, zadrigli muškarac opuštenog stomaka
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 18:22 17.04.2014

Najjadnije zamajavanje

OIno najbednije, prizemno odvlačenje pažnje sa problema. Baci im kosku. Eto javiće se strašna radnica vrednica gordanac da lamentira i mrsi kao ona je žena i radi i treba da se sudi prema rezultatima truć truć...klasična patka i to novinarska na koju ste naseli/zajahali šta već

Bravo za vas

blogov_kolac blogov_kolac 00:42 18.04.2014

Re: Najjadnije zamajavanje

Tako je...
Umesto da dostojanstveno ćute ko' popišane... one nasele...
A i ko još gleda naslovne stranice?
milos_mijatovic milos_mijatovic 09:21 18.04.2014

Гледам списак посланика

и видим ту многа драга лица (Драгомир Карић и Милутин Мркоњић на пример). И сетих се да је и оверлорд, док још младић беше, из студентске право у посланичку клупу ускочио. Па ће можда једна од ове две народне посланице:

http://www.parlament.gov.rs/KATARINA_%C5%A0U%C5%A0NjAR.770.891.html

http://www.parlament.gov.rs/JOVANA_JOVANOVI%C4%86.856.891.html

за двадесет година ведрити и облачити Србијом.

П.С. тражио сам двоје најмлађих посланика, и заломило се да су то жене.
П.П.С. Пишем са телефона (добра, стара Нокија Н73), те се извињавам због линкова.
m_tripko m_tripko 16:50 18.04.2014

Irena Vujovic


Gordana, molim te nemoj pogresno da me shvatis, ali daleko mi je prijatnije da vidim Irenu u skupstini, od bilo kog narodnog poslanika. Posto su sve diskusije izgubile smisao i znacaj, bar mi je zadovoljstvo da vidim dobru ribu.
gordanac gordanac 17:43 18.04.2014

:)

m_tripko

Irena Vujović
Gordana, molim te nemoj pogresno da me shvatis, ali daleko mi je prijatnije da vidim Irenu u skupstini, od bilo kog narodnog poslanika. Posto su sve diskusije izgubile smisao i znacaj, bar mi je zadovoljstvo da vidim dobru ribu.

:)
Bez brige!
Nema se tu šta "pogrešno" shvatiti. Irena Vujović je lepa i sposobna narodna poslanica, sada u svom drugom mandatu.

A obraćam ti se jer je po sadržaju tvoj komentar jedna vrsta "prijatnog iznenađenja", većina ostalih su po sadržaju manje-više očekivani, rutinski.

Nijedna od njih nije prekršila kodeks oblačenja koji važi već dugo u NSRS, većinu njih niko ne poznaje niti ima bilo kakve informacije o tome šta inače rade ili šta su spremne da rade na poslu narodnih poslanica, ali je većina i ovde i inače pripravna i spremna da im se ruga i da s razumevanjem ocenjuje sprdačinu kojom je oslikan njihov prvi radni dan u ovom sazivu.

Bila bih stvarno prijatno iznenađena da je drugačije, ali eto - nije. Dešava se, stalno, da mi sav taj jezik netrpeljivosti, neznanja i predrasuda, jezik koji se s takvom lakoćom koristi o ljudima,, da mi taj jezik "ispuni" sva očekivanja i procene o stavovima, uverenjima i ubeđenjima koje umaju ljudi koji ga tako pažljivo gaje i neguju s priličnim ponosom.
Da ne govorim o komentarima koji se skoro uopšte ne razlikuju od čuvenih opaski tipa "silovana je, a sama je kriva, kako se to obukla?!".

Tvoj je komentar (uz još nekoliko drugih) u tom smislu prijatno iznenađenje.
Mogu još samo da te zamolim da razmisliš o jednoj jednostavnoj pretpostavci:
- moguće je, možda, da je rad (svih) narodnih poslanika jako daleko od toga da nema ili da je izgubio "smisao i značaj", naprotiv, uključujući i žene i da je neophodan prvi korak da bi se takva pretpostavka uzela u obzir - personalna odgovornost svakog od 250. Tekstovi ovakvog sadržaja odriču i samu pomisao da je personalna odgovornost moguća. A od toga štete jednako imaju mlade, lepe žene koje su stupile u mandat i svi drugi koji inače, na teorijskom nivou (i kao više šege radi) govore o personalnoj odgovornosti ljudi na javnim poslovima.

Žene su u prethodnom mandatu (sve žene, iz svih stranaka i klubova i uprkos partijskim tarabama i svim preprekama) formirale Žensku parlamentarnu mrežu, saglasne oko jednostavnh zajedničkih ciljeva, podnosile su zajedničke amandmane, glasale zajedno, mimo drugih u svojim klubovima, dogovorom uspele da uvrste razne teme u dnevni red i odlučivanje.
I takva će se saradnja nastaviti i u ovom sazivu.
To što to malo koga zanima ili to što svi misle da sve znaju o tome šta se dešava u skupštini i "kako je ko stigao na listu" ili da su svi i onako bezveze, neće biti razlog da mi takvu saradnju ne nastavimo.
Uključujući i one koje su u ovom novinskom tekstu predstavljene.


angie01 angie01 18:10 18.04.2014

Re: :)

Bila bih stvarno prijatno iznenađena da je drugačije, ali eto - nije. Dešava se, stalno, da mi sav taj jezik netrpeljivosti, neznanja i predrasuda, jezik koji se s takvom lakoćom koristi o ljudima,, da mi taj jezik "ispuni" sva očekivanja i procene o stavovima, uverenjima i ubeđenjima koje umaju ljudi koji ga tako pažljivo gaje i neguju s priličnim ponosom.

većina ostalih su po sadržaju manje-više očekivani, rutinski.


ako se ovo odnosilo na komentare ovde na blogu,

izvini, al ovo naprosto nije korektno!
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:51 18.04.2014

Re: :)

većinu njih niko ne poznaje niti ima bilo kakve informacije o tome šta inače rade


Tačno
I valja se zapitati odakle onda većinski stav nepoverenja.
Da li je to baš i samo muški šovinizam i ženska ljubomora ili ima i nešto drugo.
Najlakše je reći čutite ili ću vas proglasiti za šoviniste. To podrazumava da je na drugoj strani sveu redu, a da li je u redu?
Da li taj većinski stav nepoverenja, koji je osnov i za priču o izgledu, možda ne dolazi iz nepostojanja autoriteta poslanika narodne skupštine?
A taj autoritet ne treba da izgrađuju komentatori nego upravo poslanici i POSLANICE.

Niste ga izgradili i dobili ste ovo što ste dobili, kad posao poslanika bude zaista dostojanstveno rađen, a posao dizača ruku ili poslušnost šefovima nije dostojanstveno obavljanjnje posla narodnog predstavnika, i odnos prema vama će biti drugačiji.-
Poštovanje se zaslužuje.

gordanac gordanac 19:10 18.04.2014

Re: :)

Poštovanje se zaslužuje.

:))
istina
a ruganje se - poklanja, slobodnom voljom

I ovde se ne radi ni o poverenju ni o autoritetu poslanika niti o proglašavanju bilo koga za bilo šta - radi se o ruganju i pomalo o nemanju svesti o tome šta je diskriminacija, kakvo je to postupanje.
Slobodno je svakom da to smatra - ispravnim ili ne, bez obzira na to šta gde piše da je neprimereno. Jer nije nikakov nepoverenje osnov - već stav o nekim ženama u skupštini samo zato što su žene, smatraju se "ukrasom" i smatra se da je sve to baš zgodno.

Ja takav pristup smatram nedopustiivim. I štetnim po sve i po žene kao objekte poruge i po one koje ruganje raduje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:27 18.04.2014

Re: :)

a ruganje se - poklanja, slobodnom voljom


Ruganje je jedan od načina da se iskaže prezir, a ovde se prezir iskazuje ne prema ženama nego prema narodnim poslanicama.

Izgled tih poslanica je komentarisan tek u kombinaciji sa njihovim satusom narodnog predsatvnika. Da tog statusa nije bilo njihov izgled za većinu ovih komentara ne bi bio bitan.

U ovom slučaju je mnogo važnije to što su one nekako dobile taj status nego što su žene, pa se pre može govoriti o ruganju "narodnim" predsatnicima nego ruganju ženama.

A ako su narodni predstavnici izgubili autoritet i zaslužili ruganje, zažto bi žene iz toga trebale da budu izuzete?
Eno gore se slično priča i o muškarcima, traži se dobar frajer, pominje se Šormaz ismevajući pri tom njegov izgled, i šta tome fali?
Što se mene tiče i Šormaz i ove lepotice su sve to zaslužile
gordanac gordanac 19:35 18.04.2014

Re: :)

Pa to ti pričam :)
Baš je tebe briga i ko su one i šta su i umeju li išta - ti si rešio da one zaslužuju prezir, sve, bez obzira što je za dobar broj njih ovo prvi mandat. One su imenovane, personalizovane, slikane, ali to sve nije važno jer to sve treba prezreti jer zaslužuje prezir. Idi, begaj! :)
I nema razlike ako se rugaš ženama ili muškarcima, ako je osnov za tvoju porugu činjenica da su muškog ili ženskog pola, što ej njihovo lično svojstvo.
Tvoj prezir je toliko dubok da uopšte i ne vidiš ništa drugo, rutinska stvar.
A njima se ovde podsmeva zato što su žene, pa čime god se bavile, smatra ih se "ukrasom" poput biljke, slike na zidu ili tepiha, I ti se s tim slažeš, tvoj izbor, moj nije ni za njih ni za bilo koga drugog ko je meta poruge i prezira.
Dešava se stalno, zato govorim o procenama. jer se prezir može meriti i jer je prezir neproduktivna emocija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:54 18.04.2014

Re: :)

jer je prezir neproduktivna emocija.


Znam, a šta mi (nam) je drugo preostalo?
bez obzira što je za dobar broj njih ovo prvi mandat.

A ovo me razoružava

za dobar broj njih ovo prvi mandat


Mora da će se sad sve preokrenuti, velike su šanse za to
smatra ih se "ukrasom"

Pa dobro, ne baš samo ukrasom, posluže oni nekad nečemu.
Ubacuju kartice vrlo prilježno a bigami i poslušno. Fikusi to ne mogu.


Nećemo se mi složiti oko ovoga, očigledno.

Ali ima nešto oko čega bismo se mogli složiti.
Zamislimo da su ove poslanice izabrane na svoje ime i prezime, većinskim sistemom (to nije moguće, znamo, ali zamislimo ipak) da li bi se iko ovako sprdao sa njima sve i da su identično obučene kao sad?
gordanac gordanac 20:06 18.04.2014

Re: :)

Da, isto bi se ovako rugalo, bez obzira na izborni sistem odnosno način izbora - dostupne su slični "prikazi" u državama sa većinskim sistemom (ili kombinovani).
Ruganje nema veze ni sa čim drugim osim sa voljom da se nečemu ili nekome - ruga. Kao što je i diskriminacija - voljna, iz mnogo razloga.

I ne pišem ja da bismo se mi složili oko te teme niti za tim ima potrebe, ja objašnjavam svoj stav, kao i ti svoj, ništa više.

A koji komentar ranije zato napišem da su žene iz raznih klubova podnosile zajedničke amandmane i glasale različito od većine u sopstvenim klubovima, pa je to - nevažno za ocenu da su one (mi) "fikusi sa karticama".
Molimlepo. zato nam se stavovi i razlikuju.
mariopan mariopan 20:13 18.04.2014

Re: :)

gordanac
a ruganje se - poklanja, slobodnom voljom
Ja takav pristup smatram nedopustiivim. I štetnim po sve i po žene kao objekte poruge i po one koje ruganje raduje.

Ruganje je ružno ali je jedini odgovor na ruganje koje dobijamo čim prođu izbori od ( svih) stranaka za koje smo glasali.
Ružno je što imam taj razlog da im se narugam, sami su mi ga dali.

Vlast se doživljava kao plen a ne kao posao.

Čim prođu izbori kao da nam na sav glas viču APRILILILILI..

Reči zakletve, dužnost prema građanima, zaborave čim prođu kroz vrata zdanja Narodne Skupštine.
Sve je to farsa, predstava za narod i nikoga za to nije sramota?
Zašto bi onda mene bilo sramota ako se tome narugam, pa samo to još mogu?

Ne znam zašto mi Nušić pade na pamet, ali on je baš umeo da se naruga?




satinelle satinelle 20:17 18.04.2014

Re: :)

Nijedna od njih nije prekršila kodeks oblačenja koji važi već dugo u NSRS,


Ne znamo koji kodeks oblačenja važi u NSRS, ali bih volela da nam ga priložite, ovako se komentariše bez pravih argumenata, možda pogrešno...
gordanac gordanac 20:31 18.04.2014

Re: :)

mariopan
gordanac
a ruganje se - poklanja, slobodnom voljom
Ja takav pristup smatram nedopustiivim. I štetnim po sve i po žene kao objekte poruge i po one koje ruganje raduje.

Ruganje je ružno ali je jedini odgovor na ruganje koje dobijamo čim prođu izbori od ( svih) stranaka za koje smo glasali.
Ružno je što imam taj razlog da im se narugam, sami su mi ga dali.

Vlast se doživljava kao plen a ne kao posao.

Čim prođu izbori kao da nam na sav glas viču APRILILILILI..

Reči zakletve, dužnost prema građanima, zaborave čim prođu kroz vrata zdanja Narodne Skupštine.
Sve je to farsa, predstava za narod i nikoga za to nije sramota?
Zašto bi onda mene bilo sramota ako se tome narugam, pa samo to još mogu?

Ne znam zašto mi Nušić pade na pamet, ali on je baš umeo da se naruga?






Pa - ti se rugaj, i onako ti to niko ne može zabraniti, ali kad već objašnjavaš onda da ponovim: tvoja je slobodna volja da se rugaš i podsmevaš slikama i prikazu nekih žena i opisom da su one "ukras", pri čemu nemaš pojma ni ko su one ni za šta su sposobne. Ta poruga nema veze ni sa kim ko se pre toga rugao tebi, ona proizilazi iz stava "baš me briga i neka su se nasprdali s njima, tako im itreba!". A s njima je podsmeh napravljen - samo zato što su žene.
To je sasvim jednostavno za razumeti.
Ti biraš da su "svi isti" i da se zato treba sprdati sa ženama jer su i one - iste. I da su one - "vlast", pa nema veze ništa - zaslužuju prezir.
O tome i pričam. To je volja, nije obaveza, to svako bira da oseti ili pokaže.

Ja ne biram, nikad i ni za koga.

I niko ti ne može "dati razlog" za ruganje osim tebe same.
Ruganje je - slobodan izbor i nema veze skoro ni sa čim i ni sa kim osim sa onim koje je ruganje i podsmeh - slobodan izbor.

Ne znam zašto ti Nušič pada na pamet jer se on nije "rugao" ničijem ličnom svojstvu, on je satirom i komeNdijom slikao postupke pojedine osobe, pravio likove stavljajući pod lupu ljudske postupke karikaturom.
Nušić je personalizovao teme ljudskih karaktera, a ovde se generalizuje da je neko "ukras" samo zato što je žena.
Kada i ako bilo koja od njih uradi nešto - to se može (i poželjno je) kritikovati, i tada može da ti padne na pamet Nušić, sada ne.

satinelle satinelle 20:37 18.04.2014

Re: :)

Ja ne biram, nikad i ni za koga


A što bi birali, kad ste stalno u Skupštini? Mi koji biramo imamo pravo na mišljenje koje može da Vam se dopadne ili ne, ali to je cena posla kojim se bavite i ne treba na taj način polemisati, već se potrudite da shvatite.
gordanac gordanac 20:43 18.04.2014

Re: :)

satinelle
Ja ne biram, nikad i ni za koga


A što bi birali, kad ste stalno u Skupštini? Mi koji biramo imamo pravo na mišljenje koje može da Vam se dopadne ili ne, ali to je cena posla kojim se bavite i ne treba na taj način polemisati, već se potruditi da shvatite.

Šta da shvatim?
Da ste vi rutinski odabrali ruganje i prezir prema ženama koje su prikazane u tekstu? I da ste saglasni s tim?
Pa, naravno da sam shvatila! :)
Vaš izbor, to i pričam.
I nema meni šta da se dopada ili ne - vaš izbor, on je vaš.

I - ne polemišem, jer nemam namera da ikoga ubedim u bilo šta, samo objašnjavam svoj stav, sadržan u mojim rečenicama kojima u samom tekstu objašnjavam zašto sam ga postavila, a pisale su ga druge osobe.

satinelle satinelle 20:53 18.04.2014

Re: :)

Šta da shvatim?


Ne morate Vi ništa da shvatite, ali sam Vas posmatrala kroz prizmu blogova koje ste do sada objavljivali i neko pisanije drugorazrednog časopisa kao teme na koju se osvrćete Vam ne priliči.

Kao i svaki političar, pokušavate da mi nametnete reči koje nisam izgovorila, ali to se podrazumeva. Nikom se ne rugam, zamolila sam Vas da nam priložite kodeks oblačenja u NSRS (jer tvrdite da je u skladu sa DUGO važećim kodeksom, valjda mi obični građani imamo pravo da ga upoznamo?). Ne razumem šta Vas je uvredilo? Željna sam novih saznanja, kako bih kreirala sopstveno mišljenje, podstaknuta Vašim blogom.
laziiprevare laziiprevare 20:54 18.04.2014

Re: :)

Nema se tu šta "pogrešno" shvatiti. Irena Vujović je lepa i sposobna narodna poslanica, sada u svom drugom mandate.


Da preporučim najnovije govore Irene Vujović da ne prođe još jedan mandat ...

To što to malo koga zanima ili to što svi misle da sve znaju o tome šta se dešava u skupštini i "kako je ko stigao na listu" ili da su svi i onako bezveze ...


Šta se dešava u skupštini nije tajna. Nemojte žuriti sa personalnom odgovornosti .

Žene su u prethodnom mandatu (sve žene, iz svih stranaka i klubova i uprkos partijskim tarabama i svim preprekama) formirale Žensku parlamentarnu mrežu.


Sigurno ste ceo mandat osećale odgovornost za poniženih 3000 majki kojima su " nestale " bebe u porodilištima.

Ne znam zašto mi Nušić pade na pamet, ali on je baš umeo da se naruga?

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:57 18.04.2014

Re: :)

Da, isto bi se ovako rugalo


A to bi onda značilo ruganje onima koji su ih izabrali, a to već malo teže ide.
Sama činjenica da postoji neka većina koja je njima dala poverenje ima ne malu specifičnu težinu.

Sada, kad se status narodnog poslanika stiče, ili je barem tako uverenje raširerno, a dosta je razloga za to, nečim drugim a ne voljom i sposobnošću da se izbori za interese onoga koga navodno predsatvljaju, razloga za ruganje ima više.
Neko nekoga postavi da kao bude moj predsatnik, ovaj to prihvati a dalje sluša samo onoga ko ga je postavio, a o meni, koga navodno predsatvlja, pojma nema, pa sama ta činjenica je za izrugivanje.

A kad se tome doda i praksa, ono što se realno dešava u skupštini, da se glasa po partijskoj direktivi (izuzeci potrvrđuju pravilo i ni malo ne utiču na promenu opšteg stanja) a ne po sopstvenoj savesti, onda se osnovano postavlja sumnja da li ti koji na to pristaju i imaju sopstvene savesti ili su zaista fikusi sa karticom.
gordanac gordanac 21:07 18.04.2014

Re: :)

satinelle
Šta da shvatim?


Ne morate Vi ništa da shvatite, ali sam Vas posmatrala kroz prizmu blogova koje ste do sada objavljivali i neko pisanije drugorazrednog časopisa kao teme na koju se osvrćete Vam ne priliči.

Kao i svaki političar, pokušavate da mi nametnete reči koje nisam izgovorila, ali to se podrazumeva. Nikom se ne rugam, zamolila sam Vas da nam priložite kodeks oblačenja u SRNS (jer tvrdite da je u skladu sa DUGO važećim kodeksom, valjda mi obični građani imamo pravo da ga upoznamo?). Ne razumem šta Vas je uvredilo? Nikom se ne rugam, željna sam novih saznanja, kako bih kreirala sopstveno mišljenje, podstaknuta Vašim blogom.

Ništa ja vama ne namećem, niti se imam rašta "vređati", a vi mene posmatrajte kroz koju god vas prizmu volja, i kroz moje bivše postove i procenom zašto se slažem sa ocenama u tekstu koji sam prenela.
Pravila oblačenja zabranjuju famerke, majice bez rukava i na bretele, sandale sa otvorenim prstima, papuče, patike, prekratke suknje ... propisuje odela i kravate za muškarce i važi i za zaposlene i za poslanike i za posetioce, a mislim da je još od 2006 u upotrebi (znam da je jedan ministar "vraćen" na skidanje farmerki još tada) ne znam da li ga ima u elektronskom obliku, ako ne, kad stignem u sredu u skupštinu pitaću da uradim "upload", čim izaberemo generalnog sekretara.
Znam da je u procesu donošenja i Etički kodeks za narodne poslanike, procedurom na Administrativnom odboru, koji delimično propisuje i "izgled".
laziiprevare laziiprevare 21:08 18.04.2014

Re: :)

kodeks oblačenja u SRNS





Kodeks oblačenja zaposlene žene - profesionalca u porodilištu (prisustvo ministra zdravlja nije nephodno) : savršeno otvoren kratak beli mantil kombinovan ultra - kratkom crnom suknjom i crnim providnim čarapama.
mariopan mariopan 21:18 18.04.2014

Re: :)

gordanac
tvoja je slobodna volja da se rugaš i podsmevaš slikama i prikazu nekih žena i opisom da su one "ukras", pri čemu nemaš pojma ni ko su one ni za šta su sposobne.

Meni je zapravo žao što nijedna njihova sposobnost, koju verujem da imaju sve one, neće doći do izražaja i što od tih sposobnosti mi nećemo imati koristi. Zato što će se i one, tako sposobne (verujem da jesu), od strane stranačkog vrha koji ih je delegirao - koristiti samo za podizanje ruku.

Zar nije to šteta, rasipanje resursa, znanja, sposbnosti koje bi mogle svima nama da budu na koristi?

Tako je bilo do sada, ne vidim da se bilo šta u tome promenilo?
Ne znam zašto ti Nušič pada na pamet jer se on nije "rugao" ničijem ličnom svojstvu, on je satirom i komeNdijom slikao postupke pojedine osobe, pravio likove stavljajući pod lupu ljudske postupke karikaturom.

Zato što se ni ja nisam narugala tim damama niti ijednoj njihovoj ličnoj osobini već funkciji koju će morati, htele ne htele, da obavljaju po usudu koji u našoj Skupštini vlada.

One koje ne budu mogle, ako su osobe od integriteta, da se slože sa tim da će im funkcija biti "fikus koji podiže ruku", verovatno nas neće dugo obasjavati lepotom, elegancijom i ostalim svojim kvalitetima.

Volela bih da neke novine pišu o njihovim profesionalnim kvalitetima, o tome šta one nameravaju da postignu u svom mandatu za našu dobrobit a ne da se bave fizičkim izgledom i garderobom koju su obukle.

satinelle satinelle 21:19 18.04.2014

Re: :)

Pravila oblačenja zabranjuju famerke, majice bez rukava i na bretele, sandale sa otvorenim prstima, papuče, patike, prekratke suknje


Hvala. Kod mene važi konkretno: ne može više od 2 cm iznad kolena, ali kod vas je prekratka suknja proizvoljna stvar onoga koji posmatra.

Ako je tako, šta ćemo sa poštovanjem kodeksa ministra bivšeg, onog sa krokodilom na džepu, sa sve LACOSTE kratkim rukavom?
gordanac gordanac 21:25 18.04.2014

Re: :)

hoochie coochie man
Da, isto bi se ovako rugalo


A to bi onda značilo ruganje onima koji su ih izabrali, a to već malo teže ide.
Sama činjenica da postoji neka većina koja je njima dala poverenje ima ne malu specifičnu težinu.

Sada, kad se status narodnog poslanika stiče, ili je barem tako uverenje raširerno, a dosta je razloga za to, nečim drugim a ne voljom i sposobnošću da se izbori za interese onoga koga navodno predsatvljaju, razloga za ruganje ima više.
Neko nekoga postavi da kao bude moj predsatnik, ovaj to prihvati a dalje sluša samo onoga ko ga je postavio, a o meni, koga navodno predsatvlja, pojma nema, pa sama ta činjenica je za izrugivanje.

A kad se tome doda i praksa, ono što se realno dešava u skupštini, da se glasa po partijskoj direktivi (izuzeci potrvrđuju pravilo i ni malo ne utiču na promenu opšteg stanja) a ne po sopstvenoj savesti, onda se osnovano postavlja sumnja da li ti koji na to pristaju i imaju sopstvene savesti ili su zaista fikusi sa karticom.


Pa, kad su većinski izbori u pitanju, onda tu postoje dva procesa kojih nema kod proporcionalnih:
1. etičko glasanje u drugom krugu, ako nije "nokaut", to je situacija kad je "tvoj" kandidat "otpao" u prvom krugu i ti se onda etički odlučuješ za kojeg od dva (dve, dvoje) ćeš (ako ćeš) glasati u drugom krugu, a ne bi nikako u prvom
2. političke stranke odlučuju o tome u kojoj izbornoj jedinici će biti koji kandidat, on (ona) je jednako vezan za stranku "poslušnošću" ako nema integriteta kao da je i na proporcionalnim, osim ako niej "nezavisni" kandidat grupe građana, onda je s njima vezan

Kada se kod nas priča o "vrsti izbora" kao sredstvu za stvaranje poslanika od integriteta (kredibiliteta, poštovanja, kako god ti volja) unapred se smatra da će on zato što je izabran na drugačiji način - glasati mimo odluka stranke, što je netačno, sasvim, poslanici glasaju mimo odluka stranaka u razvijenim demokratijama nezavisno od načina na koji su u parlament birani, kao što se to dešava kod nas, uporedno u manjem broju slučajeva, naravno

Ali ja potpuno razumem što ljudi vide drugačiji izbor kao rešenje umesto reformi političkih stranaka koje bi usvojile promene u načinu kojim tretiraju institucije.
Ono što naglašavam je da je prezir prema nama koji se kandidujemo, koliko god ja razumela i razloge za osećanje prema meni i prema drugima - neproduktivan.
Kao što u tekstu nije reč o tome da su one poslanice, nego da su - žene.

Neću ja tebe da ubedim ni u šta, ja samo objašnjavam svoj stav, jer znam koliko puta se glasalo mimo volje većine poslaničkih klubova.
Da li je to dovoljno za zaslužiti poštovanje, za imati integritet?
Naravno da nije.
Ali tako isto nije dovoljan samo prezir + drugačiji izborni ssitem pa da bi se integritet stekao.

Proverljivo je za države sa većinskim sistemom da je situacija vrlo slična ne po izbornim sistemima nego po vremenu koje je društvo "provelo" kroz cikluse izbora.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:26 18.04.2014

Re: :)

Pravila oblačenja zabranjuju famerke, majice bez rukava i na bretele, sandale sa otvorenim prstima, papuče, patike, prekratke suknje ... propisuje odela i kravate za muškarce i važi i za zaposlene i za poslanike i za posetioce

Naša štampa i mediji uopšte su odavno tabloidizirani, idiotizirani i sve je bliže žutoj štampi nego ozbiljnim novinama. Očito da je nivo novinara ispod svakog kriterijuma,što se vidi koje god novine pogledaš.
U konkretnom slučaju nije bilo nikakvog razloga za takav naslov jer se radi o zaista pristojno obučenim damama kako I priliči
gordanac gordanac 21:32 18.04.2014

Re: :)

satinelle
Pravila oblačenja zabranjuju famerke, majice bez rukava i na bretele, sandale sa otvorenim prstima, papuče, patike, prekratke suknje


Hvala. Kod mene važi konkretno: ne može više od 2 cm iznad kolena, ali kod vas je prekratka suknja proizvoljna stvar onoga koji posmatra.

Ako je tako, šta ćemo sa poštovanjem kodeksa ministra bivšeg, onog sa krokodilom na džepu, sa sve LACOSTE kratkim rukavom?


Kršio pravila oblačenja, mislim da je i on jednom vraćen.
Za letnjih zasedanja neki poslanici budu i u košuljama kratkih rukava, istina, ali nisam sigurna da li je i to bilo kršenje, znam da je jedan vraćen zbog letnje majice (neke, ne znam kakva je, na neke pruge je bila)
Ne znam tačno iznos u cm (zato sam napisala "prekratke" ) ali pretpostavljam da je slično, to je verujem neki standard.
satinelle satinelle 21:44 18.04.2014

Re: :)

Ne znam tačno iznos u cm (zato sam napisala "prekratke" ) ali pretpostavljam da je slično, to je verujem neki standard.


A sad molim Vas, pogledajte konkretnu sliku poslanice Irene Vujović-dama u crnom - nekako ide jedno s drugim - SNS i recite mi da se to uklapa u "standard".
Totalno mi je glupo da se bavim ovakvim temama, kao i Vama verovatno. Hoću da Vam kažem da branite nešto što je nekorektno i što nije u skladu sa pravilima i kodeksom koje propisuje Skupština Srbije. Ništa više, a ni dalje. Zakon mora da se poštuje, pa makar bila i suknja SNS-a.
charlie charlie 21:56 18.04.2014

Re: :)

hoochie coochie man
a ruganje se - poklanja, slobodnom voljom


Ruganje je jedan od načina da se iskaže prezir, a ovde se prezir iskazuje ne prema ženama nego prema narodnim poslanicama.

Izgled tih poslanica je komentarisan tek u kombinaciji sa njihovim satusom narodnog predsatvnika. Da tog statusa nije bilo njihov izgled za većinu ovih komentara ne bi bio bitan.

U ovom slučaju je mnogo važnije to što su one nekako dobile taj status nego što su žene, pa se pre može govoriti o ruganju "narodnim" predsatnicima nego ruganju ženama.

A ako su narodni predstavnici izgubili autoritet i zaslužili ruganje, zažto bi žene iz toga trebale da budu izuzete?
Eno gore se slično priča i o muškarcima, traži se dobar frajer, pominje se Šormaz ismevajući pri tom njegov izgled, i šta tome fali?
Što se mene tiče i Šormaz i ove lepotice su sve to zaslužile

Сагласан !
charlie charlie 21:59 18.04.2014

Re: :)

gordanac
mariopan
gordanac
a ruganje se - poklanja, slobodnom voljom
Ja takav pristup smatram nedopustiivim. I štetnim po sve i po žene kao objekte poruge i po one koje ruganje raduje.

Ruganje je ružno ali je jedini odgovor na ruganje koje dobijamo čim prođu izbori od ( svih) stranaka za koje smo glasali.
Ružno je što imam taj razlog da im se narugam, sami su mi ga dali.

Vlast se doživljava kao plen a ne kao posao.

Čim prođu izbori kao da nam na sav glas viču APRILILILILI..

Reči zakletve, dužnost prema građanima, zaborave čim prođu kroz vrata zdanja Narodne Skupštine.
Sve je to farsa, predstava za narod i nikoga za to nije sramota?
Zašto bi onda mene bilo sramota ako se tome narugam, pa samo to još mogu?

Ne znam zašto mi Nušić pade na pamet, ali on je baš umeo da se naruga?






Pa - ti se rugaj, i onako ti to niko ne može zabraniti, ali kad već objašnjavaš onda da ponovim: tvoja je slobodna volja da se rugaš i podsmevaš slikama i prikazu nekih žena i opisom da su one "ukras", pri čemu nemaš pojma ni ko su one ni za šta su sposobne. Ta poruga nema veze ni sa kim ko se pre toga rugao tebi, ona proizilazi iz stava "baš me briga i neka su se nasprdali s njima, tako im itreba!". A s njima je podsmeh napravljen - samo zato što su žene.
To je sasvim jednostavno za razumeti.
Ti biraš da su "svi isti" i da se zato treba sprdati sa ženama jer su i one - iste. I da su one - "vlast", pa nema veze ništa - zaslužuju prezir.
O tome i pričam. To je volja, nije obaveza, to svako bira da oseti ili pokaže.

Ja ne biram, nikad i ni za koga.

I niko ti ne može "dati razlog" za ruganje osim tebe same.
Ruganje je - slobodan izbor i nema veze skoro ni sa čim i ni sa kim osim sa onim koje je ruganje i podsmeh - slobodan izbor.

Ne znam zašto ti Nušič pada na pamet jer se on nije "rugao" ničijem ličnom svojstvu, on je satirom i komeNdijom slikao postupke pojedine osobe, pravio likove stavljajući pod lupu ljudske postupke karikaturom.
Nušić je personalizovao teme ljudskih karaktera, a ovde se generalizuje da je neko "ukras" samo zato što je žena.
Kada i ako bilo koja od njih uradi nešto - to se može (i poželjno je) kritikovati, i tada može da ti padne na pamet Nušić, sada ne.


Преопширно !
Толико реченица да би се рекло - ништа !
satinelle satinelle 22:00 18.04.2014

Re: :)

Etički kodeks


Etički kodeks pre svega. Estetički pada u senku u potpunosti kada se etika stavi iznad estetike. On treba da propisuje ne "izgled", već ponašanje i delovanje. I verujem da ove poslanice nikad ne bi dospele na naslovnice tabloida, da se takav kodeks poštuje u Skupštini Srbije.
gordanac gordanac 22:05 18.04.2014

Re: :)

Преопширно !
Толико реченица да би се рекло - ништа !

:))))
toliki napor uložiti da se pročita "ništa", pohvalno :)
gordanac gordanac 22:10 18.04.2014

Re: :)

satinelle
Etički kodeks


Etički kodeks pre svega. Estetički pada u senku u potpunosti kada se etika stavi iznad estetike. On treba da propisuje ne "izgled", već ponašanje i delovanje. I verujem da ove poslanice nikad ne bi dospele na naslovnice tabloida, da se takav kodeks poštuje u Skupštini Srbije.

Jeste, o tome i jeste reč u Etičkom kodeksu, ali kad je ovaj tekst o ženama u pitanju nije reč o - estetici, to je moj stav koji je razlog podrške tekstu autorke.
Nikako nije reč o estetici, koliko god se ja inače slagala s vama da Etički kodeks (a i njegov sadržaj će naići na porugu, verovali ili ne :) ) ustanovljava pravila "koja se ne krše" jer im je kršenje odsustvo etike, a da su pravila oblačenja skoro pa "tehnički" deo koji se podrazumeva.
charlie charlie 22:10 18.04.2014

Re: :)

gordanac
Преопширно !
Толико реченица да би се рекло - ништа !

:))))
toliki napor uložiti da se pročita "ništa", pohvalno :)

Видиш да се може кад се хоће !
gordanac gordanac 22:13 18.04.2014

Re: :)

charlie
gordanac
Преопширно !
Толико реченица да би се рекло - ништа !

:))))
toliki napor uložiti da se pročita "ništa", pohvalno :)

Видиш да се може кад се хоће !

pa kad malo reči treba za tebe pohvaliti :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:15 18.04.2014

Re: :)

. etičko glasanje u drugom krugu, ako nije "nokaut", to je situacija kad je "tvoj" kandidat "otpao" u prvom krugu i ti se onda etički odlučuješ za kojeg od dva (dve, dvoje) ćeš (ako ćeš) glasati u drugom krugu, a ne bi nikako u prvom


Kako god ali zaokružio bih neko ime. Ili ne bih ni jedno. Ali ok, razuemm, nEko mora postati poslanik sa te izborne jedinice kako god malo glasova dobio u drugom krugu ako je onaj drugi dobio manje.

e ovo pod 2 ti uopšte nije tačno, i tu je glavna caka kako većinski izborni sistem pravi poslanike sa jasnijim ličnim stavom, a manjom fukis ulogom.

političke stranke odlučuju o tome u kojoj izbornoj jedinici će biti koji kandidat, on (ona) je jednako vezan za stranku "poslušnošću"


Takav na izborima nema šanse protiv nekoga ko ima ugled u svojoj sredini, a oni koji nemaju svoje stavove, ili su spremni da ih žrtvuju i postanu poslušni zarad lične koristi, najčeše nemaju ugled.

I šta se onda dešava?
Stranke sa poslušnicima gube izbore, to i one znaju, pa se moraju kloniti podrepaša a boriti za one sa ugledom, jer će oni svojim ugledom doprineti stranci i njenoj pobedi na izborima. Sada je suprotno, stranka doprinosi poslušnicima.

Da bi stranka uspela da za svoju stranu pridobije ugledne ona mora žrtvovati svoju moć i svoj uticaj jer ugledni neće prihvatiti da im neko naređuje kako da glasaju. Radije će se, kao što je sad slučaj, skloniti iz politike.

Kad se to dogodi u skupštini ćemo imati više ljudi sa autoritetom koji ne potiče iz stranačke knjižice, a sa takvima je se malo teže sprdati.

Ajd iskreno, šta misliš, kolike bi bile šanse da jedan Nebojša Stefanović ili jedna Irena Vujović naprave političku karijeru u većinskom izbornom sistemu?

Ima takvih i kod vas, naravno, ali verujem da ti je lakše da o ovima racionalno razmisliš. :)

gordanac gordanac 22:36 18.04.2014

Re: :)

:))))
Ne biva to tako, na žalost.
Postoje "sigurne izborne jedinice" u većinskom izbornom sistemu i takve su "stranačke" izborne jedinice, promene u glasanju za tog kandidata te stranke (u procentualno malom, ali dovoljnom broju slučajeva) dešava se zato što stranka u celini (iz raznih razloga) izgubi deo podrške, pa je njeni birači ili kažnjavaju protestnim glasanjem ili apstiniraju ili su "svingeri", to je skoro isključivi način na koji se "gubi" ili "dobija" stranačka izborna jedinica.
Kod većinskog sistema postoji i "izborna gerografija" - izborne jedinice se "kroje" tako da "zahvataju" najveći mogući broj birača jedne stranke.

Da su poslednji izbori bili većinski - imao bi 250 poslanika samo jedne stranke. Iste ove i još druge, kao što bi na ranijim izborima imao izrazitu premoć neke druge stranke, s istim ljudima, lako je preračunati kad znaš rezultate po birčakim mestima i pretpostalvjeni "kroj" izbornih jedeinica.
Drugi problem sa većinskim je "pobednik nosi sve" (bez obzira da li je nokaut ili dvokružni).
Mi smo imali i "lažni" proporcionalni" sa 29, odnosno 9 izbornih jedinica, gde si glasao za "listu" od 4 do 12 poslanika ili od 12 do 20.
Mi smo imali većinski i na prvim izborima, a i na pokrajinskim sve do odluke o kombinovanim izborima (polovina većinski, polovina proporcionalno), ja sam učestvovala na većinskim pokrajinskim i sa tri kandidata u drugom krugu i sa dva, zato spominjem, jer sam dobijala te izbore.
Izborni sistem, nijedan, ne rešava problem koji, verovao ti meni ili ne, i ti i ja želimo da počne brže da se rešava, a to je vladavina institucija sa poslanicima (odbornicima) od integriteta.
mariopan mariopan 23:17 18.04.2014

Re: :)

ja sam učestvovala na većinskim pokrajinskim i sa tri kandidata u drugom krugu i sa dva, zato spominjem, jer sam dobijala te izbore.

Izvini što se mešam u vaš razgovor.

Ne sumnjam da si ti kao osoba dobijala te izbore, jer si jedna od retkih kojima i dalje verujem bez obzira na rejting stranke kojoj si ostala verna. Jednostavno mislim da tvoj ugled, koji i dalje uživaš ( a oni više ne) ne bi smela da staviš na raspolaganje tvojoj stranki, u kojoj sede ljudi koji su izgubili moje poverenje.

Interesuje me da li bi bavljenje politikom za tebe bilo završeno ako bi istupila iz te stranke koja više ne uživa ugled jer ga je sama urušila, i da li bi sama pokušala da se kandiduješ na nekim sledećim izborima, sa sopstvenim idejama i pameću, ako bi izborni sistem bio promenjen?

Mislim da bi tako bolje branila ugled žena u Skupštini?
Ova odbrana ugleda žena u Skupštini je samo forme radi, njihov ugled treba da brane one same, svojim radom i stručnošću, i ako bi to činile, ako bi im to bilo omogućeno, ne bi bilo nikakve potrebe da ih neko brani, ni po tabloidima ni ovakvim blogovima.

Izborni sistem, nijedan, ne rešava problem koji, verovao ti meni ili ne, i ti i ja želimo da počne brže da se rešava, a to je vladavina institucija sa poslanicima (odbornicima) od integriteta.

Da, ovo je tačno samo u slučaju da se stranke ne odreknu patronata nad poslanicima na neki način, a ne sumnjam da bi one našle taj način makar da je zakopan ispod zemlje.
U svakom drugom slučaju nije tačno.
Poslanici koji bi nama biračima odgovarali za svoja dela i nedela, koji bi bili direktno birani na izborima, itekako bi se trudili da to poverenje opravdaju, pa da budu ponovo birani, i svima bi nam bilo bolje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:20 18.04.2014

Re: :)

Postoje "sigurne izborne jedinice" u većinskom izbornom sistemu i takve su "stranačke" izborne jedinice


U pa previše ti ovo uprosti.

Ni taj nadmeni smešak ti ne pomaže da pojačaš argumente, a i on je valjda tu pošto i sama znaš da ti je ovo baš i ne pije vodu. Bar se nadam da znaš.

Tačno je to da postoje regioni više ili manje naklonjeni nekoj stranci, i da se pri oderđivanju izbornih jedinica stranke bore da ih skope tako da nijma više odgovara. Ali tvrditi da se unapred zna ko će gde dobiti izbore bez obzira na kvalitet kandidata je mnogo ili naivno ili nešto teže od toga.

Jasno je da strankama kao organizacijama, nekolicini vodećih ljudi u strankama, i poltronima odgovara čist proporcionalnoi sistem.
Stranke u tom sistemu postaju najmočnije organizacije o društvu od kojih sve zavisi, taj slučaj imamo trenutno.
Nekolicina vodećih ljudi svoj stauss obezbeđuje tako što im je makar pozicija narodnog poslanika neupitna, ako stranka bolje prođe na izborima možda dobiju i nešto više.
Poltroniam je to jedina prilika da se umuvaju u poslanike ili neke druge činovnike pošto drugim, ličnim kvalitetima ne mogu da ostvare svoje velike ambicije.
Ostali se povlaće iz politike.
I to imamo trenutno kod nas. U politici mediokritete i situaciju da se kvalitetniji ljudi klone politike.
To je, ponavljam, dobro za one unutra stranaka, a loše po društvo.
Sad, svako bira šta mu je preče.
vishnja92 vishnja92 00:40 19.04.2014

Re: :)


Mislim da bi tako bolje branila ugled žena u Skupštini?

pa ovo je neverovatan spin od komentara, od pocetka do kraja bloga.

u CEMU je tacno problem da se shvati u cemu je ovde problem?

dakle, svaki put imamo ili
- trebalo je da skrenemo desno kod Albukerkija (citaj: ono sto je trebalo biti uradjeno a nije, vi poslanici, vi ovaki-onaki, spin-trol-blablabla, samo dodemo sa teme) - slucaj spina na ovom blogu, odradio 100%
ili
- frustracija: bermude (sto jeste problem, dakle muskarci: dozvolite muskarcima vec jednom da nose spasonosne bermude leti, posto nama ne pada na pamet da se bavimo vasim medjusobnim tupavim ujdurmama)
ili
- ko vas sisa, to ove ruzne-ravne-stare-ofucane...

najBOLJA stvar koja se dogadja u toj skupstini je Zenska parlamentarna mreza, ali koga briga za bilo sta dobro, vazno je da se pljuvacinom o necemu o cemu se pojma nema prekrati visak vremena, pa masala.

kad je Pedja (jedini empaticni blogo-gej) pisao o onoj jezivoj tesne-majice-bankarskoj uredbi, komentari (i muski i zenski) su bili je-zi-vi.

s tim u vezi:

gordanac gordanac 05:52 19.04.2014

Re: :)

Mislim da bi tako bolje branila ugled žena u Skupštini?
Ova odbrana ugleda žena u Skupštini je samo forme radi, njihov ugled treba da brane one same, svojim radom i stručnošću, i ako bi to činile, ako bi im to bilo omogućeno, ne bi bilo nikakve potrebe da ih neko brani, ni po tabloidima ni ovakvim blogovima.

Ne branim ja ničiji - ugled, to i objašnjavam, niti se to može.
Kažen NE ruganju nekome samo zato što je žena.
To nije odbrana ugleda, to je - NE diskriminaciji.

Ugled je nešto što se zasluži (ako se zasluži), ima ga pojedinac (ako ga ima) i brani ga ili narušava on sam svojim postupcima.
Ovde se ne radi o ugledu, ne radi se ni o kritici, već o - ruganju.
Kritika je poželjna i za žene i za muškarce na javnim poslovima, ruganje i diskriminacija nije, ni za žene ni za muškarce, ako postoji samo zato što su žene ili muškarci što im je lično svojstvo.
Kad prema nekome pokazuješ neki stav samo zbog nekog njegovog ili njenog ličnog svojstva koje on ili ona ne mogu da menjaju (pol, rasa, vera, zdravstveno stanje, uzrast, etničko ili nacionalno poreklo, ... šta god) to je "nejednako postupanje", odnosno - diskriminacija.
I to nema veze ni sa čijim i ni sa kakvim ugledom, naprotiv.

I zahvaljujem ti i na lepim rečima za moj rad i na upitnim sugestijama o tome šta bih ja trebalo da radim, odnosno da bi trebalo da ne pripadam političkoj stranci i da bi trebalo da ćutim kad jasno vidim da u javnosti postoji postupanje prema nekome samo zato što ima lično svojstvo da je žena (u ovom slučaju).
Moj izbor je članstvo u stranci, kao što je moj izbor da se saglasim sa opaskama u tekstu autorki i da objasnim zašto.
O slobodnom, ličnom izboru se radi u oba slučaja, pa zato i ne postoji potreba da se oko toga razumemo ili slažemo.
gordanac gordanac 06:11 19.04.2014

Re: :)

hoochie coochie man
Postoje "sigurne izborne jedinice" u većinskom izbornom sistemu i takve su "stranačke" izborne jedinice


U pa previše ti ovo uprosti.

Ni taj nadmeni smešak ti ne pomaže da pojačaš argumente, a i on je valjda tu pošto i sama znaš da ti je ovo baš i ne pije vodu. Bar se nadam da znaš.

Tačno je to da postoje regioni više ili manje naklonjeni nekoj stranci, i da se pri oderđivanju izbornih jedinica stranke bore da ih skope tako da nijma više odgovara. Ali tvrditi da se unapred zna ko će gde dobiti izbore bez obzira na kvalitet kandidata je mnogo ili naivno ili nešto teže od toga.

Jasno je da strankama kao organizacijama, nekolicini vodećih ljudi u strankama, i poltronima odgovara čist proporcionalnoi sistem.
Stranke u tom sistemu postaju najmočnije organizacije o društvu od kojih sve zavisi, taj slučaj imamo trenutno.
Nekolicina vodećih ljudi svoj stauss obezbeđuje tako što im je makar pozicija narodnog poslanika neupitna, ako stranka bolje prođe na izborima možda dobiju i nešto više.
Poltroniam je to jedina prilika da se umuvaju u poslanike ili neke druge činovnike pošto drugim, ličnim kvalitetima ne mogu da ostvare svoje velike ambicije.
Ostali se povlaće iz politike.
I to imamo trenutno kod nas. U politici mediokritete i situaciju da se kvalitetniji ljudi klone politike.
To je, ponavljam, dobro za one unutra stranaka, a loše po društvo.
Sad, svako bira šta mu je preče.


To što objašnjavam kao argumente dokazivo je i proverljivo kroz rezultate izbora u državama sa većinskim ili kombinovanim sistemom, nema tu potrebe za "nadmenošću", ali za osmehom - ima, jer su podaci dostupni i za nas i za svet.
Problem odnosa prema vladavini institucija (pravnoj državi) ne rešava izborni sistem, početak rešavanja tog problema kad su izbori u pitanju je da se izbori ne kradu, da "bude brojano kako je glasano", što smo mi kao društvo prošli kao proces nakon 1996.
Integritet poslanika (odbornika) ne garantuje izborni sistem, već menjanje odnosa prema institucijama, samo zato i spominjem sve razne izborne sisteme koje smo imali.
I nemam izbor "poželjnijeg" izbornog sistema za nas ili za bilo koga u svetu, samo znam prednosti i mane sva tri - i većinskog i proporcionalnog i kombinovanog. Nijedan ne garantuje integritet poslanika, kao šta raspisivanje izbori do 1996 nije garantovalo da neće biti pokradeni, već se radilo na toma da više nikad ne budu pokradeni, jednom kada su dokazima potvrđene izborne krađe, to je otprilike ilustracija.
I učestvovala sam na svim vrstama izbora na raznim nivoima, samo zato sam i to dala kao ilustraciju.

m_tripko m_tripko 07:59 19.04.2014

Re: :)

Žene su u prethodnom mandatu (sve žene, iz svih stranaka i klubova i uprkos partijskim tarabama i svim preprekama) formirale Žensku parlamentarnu mrežu, saglasne oko jednostavnh zajedničkih ciljeva, podnosile su zajedničke amandmane, glasale zajedno, mimo drugih u svojim klubovima, dogovorom uspele da uvrste razne teme u dnevni red i odlučivanje.
I takva će se saradnja nastaviti i u ovom sazivu.
To što to malo koga zanima ili to što svi misle da sve znaju o tome šta se dešava u skupštini i "kako je ko stigao na listu" ili da su svi i onako bezveze, neće biti razlog da mi takvu saradnju ne nastavimo.
Uključujući i one koje su u ovom novinskom tekstu predstavljene.


Moram priznati da ovo nisam znao. Ovo je zaista prijatno iznenadjenje (bez znaka navoda) . Mislim da su zene daleko odgovornije, vrednije, sposbnije i postenije od muskaraca u Srbiji, i da im treba poveriti vecinu odgovornih funkcija i ministarstva u Vladi, kao i najmanje 50% poslanickih mandata.
mariopan mariopan 08:08 19.04.2014

Re: :)

vishnja92
u CEMU je tacno problem da se shvati u cemu je ovde problem?

U tome je problem što pisanje tabloida o izgledu žena postaje važnije od stvarnog, veoma teškog svakodnevnog života žena u Srbiji, pa se tome posvećuje, po meni, nezaslužena pažnja.

Tabloidi rade svoj posao, zabavljaju i zbunjuju narod a političari se bave sobom, kao što je red?
Borba protiv tabloida je borba protiv vetrenjača.

Ne vidim da se položaj žena u Srbiji popravio otkad smo počeli da koristimo rodnu ravnopravnost u jeziku, da su im Gazde smanjle radno vreme ili bar platile prekovremeno, da se mladim ženama ne preti otkazom ako zatrudne... itd...ili da će se popraviti ako tabloidi počnu afirmativno da pišu o ženama uopšte.

Na ovim fotografijama ne vidim nijednu ženu koja je nepristojno obučena niti vidim da im smeta pažnja paparaca, lepe su, nasmejane i raspoložene...ali zato svakodnevno srećem žene umorne, izmoždene, raščupane od nespavanja, umora i brige...ali njihove probleme ćemo rešavati kada rešimo šta je pristojna garderoba za posao poslanika i kada počnemo da govorimo poslanica, advokatica, ginekologica..?

Eto, to je po meni problem, i pokušala sam to da kažem Gordanac, za koju verujem da ima i volju i priliku da to rešava umesto da se bavi formnom......ali je moguće da sam ja pogrešila i promašila suštinu?

Nije mi bila namera da spinujem, pa se zato odjavljujem sa ove teme.
cane cane 12:21 19.04.2014

Re: :)

I nema razlike ako se rugaš ženama ili muškarcima, ako je osnov za tvoju porugu činjenica da su muškog ili ženskog pola, što ej njihovo lično svojstvo.


kako si ti jedna naporna zena. bas kao sto je onaj krkar naporan muskarac.

prezir se izrazava prema funkciji poslanika.

sta su bauer i udovicic, nego fikusi?


ovaj clanak o fikusima, posto je rodnoravnopravan ('izem ti termin), je po tebi ok?

a onda da dodjemo do sustine teme - ti si bila prvi fikus godinama u parlamentu. i to ti nije smetalo, ni najmanje.

ali vazno je da smo definisali sustinu dijaloga.

medju fikusima.

gordanac gordanac 12:50 19.04.2014

Re: :)

cane
I nema razlike ako se rugaš ženama ili muškarcima, ako je osnov za tvoju porugu činjenica da su muškog ili ženskog pola, što ej njihovo lično svojstvo.


kako si ti jedna naporna zena. bas kao sto je onaj krkar naporan muskarac.

prezir se izrazava prema funkciji poslanika.

sta su bauer i udovicic, nego fikusi?


ovaj clanak o fikusima, posto je rodnoravnopravan ('izem ti termin), je po tebi ok?

a onda da dodjemo do sustine teme - ti si bila prvi fikus godinama u parlamentu. i to ti nije smetalo, ni najmanje.

ali vazno je da smo definisali sustinu dijaloga.

medju fikusima.


idi, begaj! :)
Pa ako je sve to tačno, koji je tebi motiv da svojom slobodnom voljom izlažeš sebe ovde tekstovima i stavovima jedne naporne žene?
Pogotovo što sadržaj tvog komentara nije ni naporan ni posebno zahtevan, naprotiv.
Prezir, netrpeljivost i pokušaji omalovažavanja su uvek lako čitljivi, predvidljivi i očekivani, rutinska stvar, osim što u stvari onemogućavaju bilo kakav oblik dijaloga.
Tvoj je izbor - prezir narodnih poslanika i ja taj izbor niti mogu niti hoću da ometam niti se to uopšte može, kao što su (verovatno) tvoji stavovi - većinski, očekivano i rutinski.
A rugati se dijalogu može samo ako u dijalogu ne ume da se učestvuje, kao što se rugati ženi može ako se diskriminacija podržava, sasvim je jednostavno, a tebi očigledno veoma - naporno, Biva, često i ovde i na raznim drugim mestima.


angie01 angie01 14:10 19.04.2014

Re: :)

Prezir, netrpeljivost i pokušaji omalovažavanja su uvek lako čitljivi, predvidljivi i očekivani, rutinska stvar, osim što u stvari onemogućavaju bilo kakav oblik dijaloga.


meni se cini, da su prezir i netrpeljivost proizasli iz predvidljivog, ocekivanog i rutinskog rada poslanika u parlamentu, koji je kao takav omalovazavanje gradjana, koji taj parlament placaju i kusaju posledice.

to sto je u dnevnom listu bljuc izasla naslovna strana u kojoj se na ime lepote nekih poslanica podsmeva njihovom radu jeste ruzno, ali nikakvog smisla ni taj ni bilo kakvi drugi pokusaji niskih udaraca ne bi imali, da rad tog parlamenta nije vec toliko dugo katastrofalan i da se ni jedna dubioza od onoliko nije resila, vec se samo povecavaju.

meni je isto tako cudan komentar tipa- ali vi ne znate, kritikujete zbog svog neznanja, gluposti i predrasuda- pa, izvini, da li su ta delanja i rezultati mozda tajna, pa eto niko od nas nije nista cuo- mozda bolje- osetio neki boljitak u svom svakodnevnom zivotu-jer to je valjda svrha tih odnosa, nas koji kusamo i vas koji to nesto kuvate,...pri tome, niko od nas nije birao kuvare, al za nase pare- u tome je ceo problem, nema drugi.

gledala sam pre neko vece na teveju tri od prozvanih poslanica i nisu me ubedile, sem sto pricaju pricaju, pricaju, marijin zakon pomenut 5 puta, sve vise lici na ngo sektor- naprosto nije dovoljno, suvise sporo, tu i tamo po nesto-prosao nam zivot u cekanju.

ja rekoh i u prvom komentaru-koji je bio ironican, sto bi bilo kome smetala lepota, al daj i ono od cega se zivi...mislim mi.
Filip2412 Filip2412 14:29 19.04.2014

Re: :)

Ne branim ja ničiji - ugled, to i objašnjavam, niti se to može.
Kažen NE ruganju nekome samo zato što je žena.
Tekst u Blicu jeste pogresan ali verujem da su one koje zele da skrenu paznju srecne jer su dospele na listu "lepotica iz skupstine" te ne shvataju tekst kao ruganje, taman posla.

Formalna pravila za oblacenje u kompanijama cesto ne postoje, licni je izbor da li cete pokazivati noge, dekolte ili ne. Te sto se nalaze na listama "najlepsih" u nekoj zutoj novini se retko bune zbog seksizma, naprotiv. A ni muski koji se nalaze na listama zgodnih i lepih se ne bune, setite se samo koliko je zajebancije bilo na Tadicev racun i nikome ne pade na pamet da stane u odbranu protiv seksizma itd.

Lepi ljudi, muski, zenski manipulisu svojim adutima svesno i ne pada mi na pamet da ih zalim jer jadni trpe previse paznje. Da su ruzni jos vise bi im smetalo sto nisu primeceni.

“Najkraće rečeno, diskriminacija je nejednako postupanje prema jednakima i jednako postupanje prema nejednakima. Imajte u vidu da nije svako pravljenje razlike diskriminacija.”
Lepi i ruzni su jednaki samo teoretski, malo teze u praksi. Modna industrija, film, samo su ekstremni u diskriminaciji ali u svim ostalim poslovima diskriminacija postoji. I nije ogranicena na zene. Tako da je tema iznad musko zenskih prava. Takvim tekstom ugrozena su prava i povredjena osecanja onih poslanica koje se nisu nalse na toj Blicovoj listi a manje ovih koje su se nasle na listi. Opet, problem nema veze sa tim da li ste musko ili zensko, sta god da ste diskriminacija po izgledu vam ne gine.
Filip2412 Filip2412 15:00 19.04.2014

Re: :)

- frustracija: bermude (sto jeste problem, dakle muskarci: dozvolite muskarcima vec jednom da nose spasonosne bermude leti, posto nama ne pada na pamet da se bavimo vasim medjusobnim tupavim ujdurmama)
ili
Ti govoris kao da svaki muskarac pripadnik nekakvog tajnog drustva zvanog MUSKI pa sad treba da se bunim kod svojih da mi nesto dozvole? Takvo tajno drustvo ne postoji niti se ja osecam pripadnikom nikakve ekipe koja se zove MUSKI i koja nesto dozvoljava ili zabranjuje. Znaci nema tu MI - VI.

Socijalno znacajnija podela na MI - VI koja je mnogo ociglednija, koja zastia postoji, na zalost, je podela na one ljude (bilo muske ili zenske) koji dospevaju na liste poput ove iz blica i ljude koji nikada ne dospevaju na takve liste jer su jednostavno... manje lepi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana