Društvo| Ljudska prava| Mediji| Na današnji dan| Religija

Crveno slovo za nas bezbožnike

alexlambros RSS / 29.09.2012. u 10:03

AleXandar Lambros

Sam koncept blasfemije je savršena ilustracija kukavičke nezrelosti religijskog uma i ispraznosti same religije. Da religija sadrži bilo kakvu istinu mogla bi biti vređana, ismejavana čak i oskrnavljena bez da bude umanjena na bilo koji način. Njena istina uspela bi da isijava kroz sve ovo - neizbledela, neoštećena, postiđujući one koji je zloupotrebljavaju. Ali, to nije slučaj. Religija je bodljikava. Netolerantna. Ultradefanzivna upravo zbog toga što je lomljiva i krhka. Čvrsta je koliko i pena od belanaca. Imala je hiljade godina na raspolaganju da odbrani svoju stvar a sve što je uspela jeste da istupi sa sofizmom, nasiljem i moralom kog bi se postidela i zvečarka. I ne postoji količina klerikalne trtljavine i koještarija koje i dalje mogu da zamaskiraju jednostavnu ogoljenu činjenicu da u religiji nema ničega.



Blasfemija, ili srpski rečeno, bogohulenje, u najkraćem se definiše kao vređanje ili barem kao nedostatak poštovanja prema religiji u najširem smislu, božanstvu ili božanstvima, takozvanim svetim spisima, ličnostima i predmetima.

Pitanje je kako jedna intelektualno poštena, razumna i obrazovana osoba drugačije i može da se odnosi prema veri i neznanju i sujeverju koje širi ako ne nepoštovanjem i ismevanjem?

Bogohulan se može biti na mnogo načina. Može se biti pasivno bogohulan ili, da se poslužim omiljenom klerofašističkom formulacijom - bogohulan u četiri zida. Pasivno bogohulna osoba je savršeno svesna ne samo gluposti koju religije propovedaju i impresivnom propagandnom mašinerijom uporno šire i zastupaju po svetu, već i opasnosti koju religijske besmislice predstavljaju po čovečanstvo u celini. Ipak, zadovoljava se saznanjem o prirodi religija i intimnim podsmehom kao reakcijom i ne čini ništa da religiju izloži tretmanu koji jedino i zaslužuje - otvorenom nepoštovanju. Uzroci su različiti, od konformizma i nespremnosti suočavanja sa zastrašujućim razmerama gluposti, a u pojedinim delovima sveta i ubilačke agresivnosti verujućih, pa do prećutne kulturološke konvencije da je iz nekog razloga nepristojno ismevati nečija verska ubeđenja, ne poštovati ih ili ih čak uopšte i dovoditi u pitanje.

Dobijam dosta poruka od ove vrste ljudi koje imaju ovaj najmanji zajednički sadržalac - „Samo da ti kažem da se slažem s onim što pišeš i podržavam te, šaljem ti mejl jer nemam živaca za preganjanja s budalama koje komentarišu po netu".

Evo, ohrabrujem. Uzgred, ideja o blasfemiji između četiri zida je savršeno prihvatljiva u slučaju verskih uverenja opasanih zidovima. I bodljikavom žicom. Kroz koju je puštena struja. Na žalost, to nije slučaj.

Na drugoj strani skale su, sa svim nijansama i prelazima između, da se sada poslužim izrazom politički korektne kvazi levice, militantni blasfemičari. Satanisti, pervertidi, nakaze, sluge novog svetskog poretka il već tako nešto sa bogomoljačkog spiska. Ti neće da ćute pa to ti je. I ne samo što neće da ćute već su, po pravilu, sve glasniji što ih više ućutkujete.

Taj sam.

Ima nas raznih. Naučnika prometejskog strpljenja (uzgred, velike naučne istine nekad su bile blasfemija kažnjive lomačom; ipak se okreće, setite se!) kakvi su Richard Dowkins i Sam Harris čije knjige od srca preporučujem. Mislioci sa statusom zvezde kakav je imao nedavno preminuli Cristopher Hitchens ili Michel Onfray koji nema odjek koji njegovo delo zaslužuje ali čijem će se imenu i delu u budućnosti, zamišljam, ukazivati poštovanje koje danas ukazujemo velikanima prosvetiteljstva. Glumci i komičari - Stephen Fray; fenomenalni, na žalost sada pokojni, George Carlin, koga ne prestajemo ni da citiramo ni da gledamo; Bill Maher koji je živi dokaz da su humor i inteligencija (a s inteligencijom i ateizam) u uzročno-posledičnoj vezi; bivši komičar sada društevi aktivista, anti teista, čovek koji s nekoliko rečenica urušava teološke tomove i krhke kulise političke korektnosti iza koje se na sitno prostituišu dežurni medijski intelektualci - Pat Condell ... čija otvorenost, direktnost, hrabrost i britkost ne samo da najviše gode mom senzibilitetu već i ne prestaju da me nadahnjuju. Uporno mi skreću pažnju da taj stil, nazovimo ga srpski -nejebavajući - „mnogo škodi stvari za koju se borim".

Pa, zlatni ste, i da sam malo manje promućuran ovo dušebrižništvo bi me možda i zamislilo. Ovako, savršeno mi je jasno da samo želite da me ućutite. Kako to da religiju ne okrnjuje nijedna od govnarija kojom truje čovečanstvo? Recimo, holokaust indukovan hrišćanskim antisemitizmom koji je imao i prećutni vatikanski blagoslov. Šta može da naruši ugled crkve na čijem je čelu bivši Hitlerov omladinac čija se čitava karijera sastoji od skrivanja pedofila? Očigledno ništa. Ali će moji članci naneti trajnu štetu ideji sekularizma.

Da ne zaboravim umetnike, među kojima su i imena čija nas ostvarenja teraju da po velikim muzejima od umora padamo s nogu. Mikelanđela su prekrečavali bedni umovi i osrednji talenti, Leonarda su držali na oku dok ih je on ismejavao svojim genijem i licem i osmehom ljubavnika Đan Đakoma Kaprotija, zvanog Salai (đavo) u liku Jovana Krstitelja. Veroneze koji pred Inkvizicijom odgovara na pitanje ko je dvorska budala s papagajom na ruci na njegovoj „Tajnoj večeri". Karavađo, uvek pod sumnjom, čiji sveti Matej crkvenim vlastima deluje suviše nepismeno. Bernini koji sa svojom skulpturom „Zanos svete Tereze" anticipira Frojda vekovima unapred ... do Monti Pajtona i „Žitija Brajanovog" ...

Ne jednom su mi ukazali na to da imam sreće što sam rođen u Evropi, jer bi me u nekoj muslimanskoj zemlji do sad već kamenovali. Znam. I u pravu ste. Imam sreće. I bez zadrške u njoj i uživam. Ali ne prestaje da me čudi da je vi tako malo vrednujete i da ste tako lako spremni da je se odreknete. Jer, ni u Evropi nismo baš bezbedni. Setite se Tea van Goga. Zbog čega tetošite islamofašizam umesto da mu se suprostavite snagom i prkosom slobodnog čoveka?

Međunarodni dan bogohulenja, crveno slovo za nas ponosne i autovane bezbožnike, počeo je da se obeležava od 2009. godine na inicijativu američkog Centra za iztraživanje a kao datum odabran je 30. septembar kada je danski list Jyllands-Posten objavio karikature proroka Muhameda koje su izazvale šizofrene reakcije muslimana širom sveta a koje su nam demonstrirale dimenzije miroljubivosti „religije mira" u šta smo bili u prilici da se uverimo i ovih dana.

Krajem 2010. godine, 57 zemalja članica Organizacije islamske konferencije, podnelo je u UN na usvajanje rezoluciju o zabrani blasfemije. Čitavu deceniju ova organizacija islamskih zemalja pokušava da progura rezoluciju ovog tipa u UN. U nacrtu rezolucije stoji da - „blasfemija ozbiljno narušava ljudsko dostojanstvo, vodi ka nezakonitim ograničavanjima verskih sloboda sledbenika određene religije i podstiče versku mržnju i nasilje".

Teško je poverovati, ali stoji upravo tako. Vredi pročitati ponovo - blasfemija narušava ljudsko dostojanstvo, ograničava verske slobode i podstiče nasilje!

U nacrtu se, između ostalog kaže, da rezolucija za cilj ima da „umanji opasne posledice narastujuće islamofobije koje ova ostavlja na globalni mir i bezbednost". Nacrt dolazi od zemalja u kojima žene nemaju pravo glasa, zakonom se primoravaju na nošenje garderobe koja im pokriva telo (u raznim varijantama od kojih je burka, koja ženama ostavlja samo mrežicu na očima da kroz nju vire u svet, najdrastičnija), takozvana ubistva iz časti zakonski se ne sankcionišu (ili sramno blago), otac ima pravo da uda šestogodišnju ćerku (godine Ajšine starosti kada su je udali za Muhameda), žene se kamenuju, javno bičuju, čak se i žrtve silovanja ubijaju „iz časti", homoseksualnost je kažnjiva smrću, ateizam je kažnjiv smrću, prelazak u drugu religiju takođe je kažnjiv smrću, a kršenja verskih prava pripadnika ostalih verskih zajednica pravilo.

UN su, srećom, odbacile rezoluciju o nepoštovanju religije za koju su muslimanske zemlje vodile kampanju punih 12 godina. Ali, ne treba gubiti iz vida koliko energije, vremena i novca je više od četvrtine država na svetu, trošila na pokušaj da se sloboda misli ukine na planetarnom nivou. Ovo je tek jedna bitka u ratu koji uveliko traje.

Zakoni protiv bogohulenja postoje i tamo gde ih ne biste očekivali - Austriji, Danskoj, Finskoj, Grčkoj, Italiji, Lihtenštajnu, Islandu, Holandiji i pojedinim američkim saveznim državama. U Irskoj vas ismevanje religije može koštati i do 25.000 evra, što je jeftino u odnosu na glavu kojom biste platili u mnogim muslimanskim zemljama, ali opet ...

U Grčkoj je pre neki dan uhapšen dvadesetsedmogodišnjak koji je na FB stranici ismevao poznatog grčkog monaha i „proroka" starca Pasticiosa. Ruska Duma razmatra donošenje zakona protiv uvrede verskih osećanja.

Islam je opasniji od ostalih religijskih sujeverja koja su na tržištu, poput judaizma i hrišćanstva, ali, kao što se da videti, u uslovima popustljivog sekularizma hrišćanstvo je spremno da pokaže svoje odvratno srednjevekovno lice i da novi zamah svom prljavom biznisu. „Cena slobode je neprestana budnost" reče Tomas Džeferson.

Bogohulenje je legitimno i moćno sredstvo borbe protiv neznanja religije i sujeverja. Religijske budalštine moraju se izneti na svetlo dana ako ćemo da se ratosiljamo otrova koji preti da nas sve potruje. Svetlo je najbolje sredstvo za mrak i ako je iznošenje neznanja i sujeverja na svetlo dana bogohuljenje, onda je ono i građanska dužnost i moralna obaveza.

Meni je još i zadovoljstvo.

Za kraj, kao i za početak, Kondel:

„Možda su ljudi u pravu. Ne može da škodi da pokažem malo više poštovanja, na kraju krajeva, niko ne voli da mu se bez uvijanja kaže da mu je religija najobičnija nebuloza koja generiše zlo u svetu. Da je ono što oni zovu verom samo strah zaodenut u vrlinu i da su njihova detinjasta verovanja ludačka košulja čovečanstva. To je stvarno udarac. Dakle, da, možda bih mogao da pokažem malo više poštovanja. Problem je jedino u tome što ja zapravo ne osećam nikakvo poštovanje. Pokušao sam, nije da nisam, ali jednostavno - nema ga. Pretpostavljam da bih mogao da lažem samoga sebe i pretvaram se zarad ljudi i njihovih osećanja jer svi dobro znamo koliko preosetljivi mogu biti ovih dana. Ali, surova istina je da me zapravo uopšte nije briga za njihova osećanja. I, naravno, shvatam da je to teret za moju savest ali, srećom, moja savest zna kada je zlostavljana i manipulisana, tako da ni nju nije briga.

Moja savest zna da ne postoji nikakav razlog za bilo koga na ovoj planeti da na bilo koji način poštuje religiju. Zapravo, sama religija u neverovatnom obilju pruža razloge da joj se aktivno ukazuje nepoštovanje do tačke neuvijenog psovanja. I, iskreno, činjenicu da se religiji ukazuje tako malo nepoštovanja u odnosu na to koliko ga zaslužuje, mogu da pripišem samo neverovatnoj toleranciji, uzdržanosti i lepom vaspitanju ateista i sekularista širom sveta.

Tako da ako ste vernik i razmišljate o tome da zahtevate još više poštovanja za svoja verovanja molim vas da imate na umu da vi i vaša religija već dobijate daleko više poštovanja nego što zaslužujete. Vaša vera je najobičnija sprdnja. Vaš bog je sprdnja. Tako da poštovanje, bojim se, ne dolazi u obzir. Sve čemu možete da se nadate je duhovita skepsa i to onda kad sam dobre volje."

 

 

 

 

Atačmenti



Komentari (81)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

darkool darkool 11:02 29.09.2012

svakom svoje

slazem sa napisanim, ali dok postoji "poverenik-ca za zastitu ravopravnosti" koja sa bavi "huljenjem" nad ostalim grupama i moze da "odreze" kaznu onome koga smatra krivim ne vidim razlog zasto i verske zajednice (u svojstvu grupe, a ne vere) ne bi imale takvo pravo.

p.s.
ja ne zelim da postoje i jedni i drugi, ali mora da se postuje princip, a ne simpatija prema ideji
stojadinovicp stojadinovicp 11:59 29.09.2012

Re: svakom svoje

Kakve veze ima poverenica za zaštitu ravnopravnosti sa istinom??? Reći da vernici veruju u glupost nije uvreda već činjenica!

Koji "i jedni i drugi" ne želiš da postoje?
darkool darkool 12:31 29.09.2012

Re: svakom svoje

i jedni i drugi cenzori koji sprecavaju slobodu govora (religiozni fanatici i borci za tzv. ljudska prava).

ako neko sme da kaze da je verovanje u boga ludilo, glupost, moze da napravi karikaturu ..... (izaberite bozanstvo)..., zasto onaj drugi (ne mora da bude vernik)ne bi smeo da kaze da su gejevi "bolesnici"... da su zene tu da radjaju decu... da napravi mizogenu karikaturu (sto se mene tice moze i mizandrijska posto sam ja i jedno i drugo tj. mizantrop)...


sloboda govora za sve (komuniste, socijaliste, fasiste, naciste, liberale, mizantrope, religiozne fanatike...), a svi koji podrzavaju slobodu govora u jednom slucaju, a zalazu se za zabranu u drugom slucaju za mene nisu nista drugo osim licemera i neprincipijelnih idiota.

commandant_carlos commandant_carlos 14:19 30.09.2012

Re: svakom svoje

Malo si pobrkao sta je sloboda govora. Govor mrznje i slobodu govora ne mozes izjednacavati.
darkool darkool 18:35 30.09.2012

Re: svakom svoje

sloboda govora i misljenja su tu da bi se pricalo o kontroverznim temama, a ne o vremenu, a uslovna sloboda govora i misljenja nije sloboda.

p.s.
ja sam u ovom blogu video bar nekoliko mesta gde autor koristi tzv. govor mrznje ali mi nikad na pamet ne bi palo da mu to zamerim
looping looping 11:25 29.09.2012

1

Da religija sadrži bilo kakvu istinu mogla bi biti vređana, ismejavana čak i oskrnavljena bez da bude umanjena na bilo koji način. Njena istina uspela bi da isijava kroz sve ovo - neizbledela, neoštećena, postiđujući one koji je zloupotrebljavaju.

Napokon nesto na ovim ateistickim blogovima sa cim se slazem.
Religija je bodljikava. Netolerantna. Ultradefanzivna upravo zbog toga što je lomljiva i krhka. Čvrsta je koliko i pena od belanaca. Imala je hiljade godina na raspolaganju da odbrani svoju stvar a sve što je uspela jeste da istupi sa sofizmom, nasiljem i moralom kog bi se postidela i zvečarka. I ne postoji količina klerikalne trtljavine i koještarija koje i dalje mogu da zamaskiraju jednostavnu ogoljenu činjenicu da u religiji nema ničega.

Religija je individualna stvar. Razlikuje se od osobe do osobe. Neko zbog religije hoce da ubije a neko da spasi zivote tako da generalizacija po pitanju religije ne dolazi u obzir.
Tako da ako ste vernik i razmišljate o tome da zahtevate još više poštovanja za svoja verovanja molim vas da imate na umu da vi i vaša religija već dobijate daleko više poštovanja nego što zaslužujete. Vaša vera je najobičnija sprdnja. Vaš bog je sprdnja. Tako da poštovanje, bojim se, ne dolazi u obzir. Sve čemu možete da se nadate je duhovita skepsa i to onda kad sam dobre volje."

Neko ko se toliko bavi necim "nepostojecim" kao sto je "Bog" mora da ima licnih problema, ili je doziveo nesto strasno zasta krivi tog "Boga"
Mislim, zaista u svetu ima toliko vecih uzroka nasilja od religije kao sto je na primer prodaja oruzja (novac), droga (novac), prirodni resursi (novac). Zasto se neko ne aktivira na tim poljima i bori se protiv takvog nasilja, nego se bas uhvatio za religiju.

stojadinovicp stojadinovicp 12:03 29.09.2012

Re: 1

looping
Neko ko se toliko bavi necim "nepostojecim" kao sto je "Bog" mora da ima licnih problema, ili je doziveo nesto strasno zasta krivi tog "Boga"

Neko ko je toliko nesposoban da shvati da se niko ne bavi nečim "nepostojecim" kao sto je "Bog" već njegovim predstavnicima na zemlji mora da ima ozbiljnih mentalnih problema.
expolicajac expolicajac 12:08 29.09.2012

Re: 1

stojadinovicp
looping
Neko ko se toliko bavi necim "nepostojecim" kao sto je "Bog" mora da ima licnih problema, ili je doziveo nesto strasno zasta krivi tog "Boga"

Neko ko je toliko nesposoban da shvati da se niko ne bavi nečim "nepostojecim" kao sto je "Bog" već njegovim predstavnicima na zemlji mora da ima ozbiljnih mentalnih problema.

Da li možemo izvući zaključak da bi ti zarad ateizma bio spreman da primeniš silu nad vernicima kako bi ih priveo istini?
looping looping 12:24 29.09.2012

Re: 1

Neko ko je toliko nesposoban da shvati da se niko ne bavi nečim "nepostojecim" kao sto je "Bog" već njegovim predstavnicima na zemlji mora da ima ozbiljnih mentalnih problema.

Cijim predstavnicima ako smatras da Bog ne postoji? A ako smatras da postoji gde si ti video da su oni njegovi predstavnici?
BigBadWolf BigBadWolf 13:20 29.09.2012

Re: 1

Pa u tome je poenta, sto niko nije video, niti moze da dokaze da su "oni" boziji predstavnici. Ali to ih ne sprecava da svaki dan u srpskim skolama uce decu da je coveka napravio Bog, na uzasavanje nastavnika biologije.
looping looping 13:39 29.09.2012

Re: 1

Pa u tome je poenta, sto niko nije video, niti moze da dokaze da su "oni" boziji predstavnici. Ali to ih ne sprecava da svaki dan u srpskim skolama uce decu da je coveka napravio Bog, na uzasavanje nastavnika biologije.

To, da li je coveka napravio Bog (na uzasavanje nastavnika biologije) ili majmun je vec druga tema.
S obzirom da je druga opcija cesto prihvatljivija, nije lako biti vernik.
niccolo niccolo 11:37 29.09.2012

Ovo mi je interesantno

Bernini koji sa svojom skulpturom „Zanos svete Tereze" anticipira Frojda vekovima unapred

U kom smislu ta skulptura anticipira Frojda?
alexlambros alexlambros 14:30 01.10.2012

Re: Ovo mi je interesantno

U kom smislu ta skulptura anticipira Frojda?


jer je zanos predtsvaljen kao orgazmicki, andjeo ima formu antickog kupidona, a strela ne gadja srce (kao sto udzbenici sugerisu) vec dosta nize ... u telesni dokaz terezine nevinosti ...

zakljucak: Bernini je provalio da je njen zanos zapravo sublimisani libido jedne matore device ... a ne nekakva bozanska strela

niccolo niccolo 22:35 01.10.2012

Re: Ovo mi je interesantno

Tnx, razumem šta si hteo da kažeš...
horheakimov horheakimov 11:46 29.09.2012

jednosmerna struja

crveno slovo je imati cvrst stav, kad ti je nesto odvratno to mora da bude jasno,
mada lakse je uvek bilo biti katoda
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:58 29.09.2012

ček polako

Moja savest zna da ne postoji nikakav razlog za bilo koga na ovoj planeti da na bilo koji način poštuje religiju. Zapravo, sama religija u neverovatnom obilju pruža razloge da joj se aktivno ukazuje nepoštovanje do tačke neuvijenog psovanja.


Prvo da se ogradim, ateista sam, ili bolje reci agnostik, ali se trudim da poštujem tuđa verska osećanja. Priznajem, tolerancija mi nije beskrajna, kad mi neko pređe "religijsku crtu", okrenem se i odem.

Na primer, kad majstor koji mi je renovirao stan kaže "prekosutra ne dolazim, jer mi je crveno slovo u kalendaru", tj ima neki verski praznik njemu bitan, ja to poštujem i nemam primedbi.

Kad mi prijatelj vernik previše skače za vrat s teorijama koga sve treba da krstim u familiji i zašto, a ništa ga nisam pitala, pa još i ne silazi sa teme, priznajem, oće da mi pukne film do te mere, da ako ne mogu da s tom gnjavažom (za mene) izadjem na kraj, jednostavno prekinem druženje.

Međutim, da se vratim na ovo što sam te citirala.

Ne vidim dovoljan razlog, a ni pravo, da "poštujem" ili "nepoštujem" neku religiju. To mi je pregrubo, preisključivo i mene lično (a pričam samo iz svog malog subjektivnog ugla) bi osiromašilo.

Sticajem okolnosti, morala sam u jednom periodu života da čitam mnogo teoloških knjiga (4 semestra srednjevekovne filozofije koja se svodi na to) i mislim da bi bila katastrofa da sam toj literaturi pristupila sa stanovišta "poštujem- nepoštujem".

Hoću da kažem, ja kao ateista, mogu da imam intelektualnu radoznalost prema različitim teološkim učenjima, prema nekim životopisima, da me nešto inspiriše, da se s nečim "svađam" itd, ali ne mogu sve to da provučem kroz poštujem-nepoštujem.

Na pr, nisam budista, ali sam uživala u Sidarti, da ne izvlačim sad Tomu Akvinskog, ili neke kabaliste:)

Meni se čini da to "poštujem" , "nepoštujem" pre mogu da primenim na dela i reči nekog vernika i to pre svega u onom segmentu da li me ugrožava, vređa moju osećajnost, ličnost i sl.

Dakle, neki vernik, na primer benediktanac, ili franjevac, može da bude koliko hoće uvrnut u svojim stavovima i verovanjima (iz mogu ugla uvrnut), sve do tačke kad mene to lično ugrožava, na pr ako traži da i ja ovo ono, jel.

Moguće da su moji stavovi meki, ali ja tako osećam.

ps. videla sam jednu tvoju knjigu u prodaji i obradovala sam se:)






highshalfbooze highshalfbooze 08:29 30.09.2012

Re: ček polako

Kad mi prijatelj vernik previše skače za vrat s teorijama koga sve treba da krstim u familiji i zašto, a ništa ga nisam pitala, pa još i ne silazi sa teme


A zamisli obrnutu situaciju. Da ti skačeš vernicima za vrat sa svojim teorijama. Kako bi to izgledalo njima? I kako oni shvataju ovaj blog

Inače, potpuno delim tvoje stavove (ne samo u vazi ovoga). U životu sam se bezbroj puta susreo sa ljudima iz drugih religija ili sekta. I nikada nisam došao u situaciju da mi neko soli pamet i drži religijska predavanja.
alexlambros alexlambros 14:37 01.10.2012

Re: ček polako

Dakle, neki vernik, na primer benediktanac, ili franjevac, može da bude koliko hoće uvrnut u svojim stavovima i verovanjima (iz mogu ugla uvrnut), sve do tačke kad mene to lično ugrožava, na pr ako traži da i ja ovo ono, jel.

Moguće da su moji stavovi meki, ali ja tako osećam.


ovde se postovanje zahteva i raznim mehanizmima namece ... ja o tome govorim ... ja ako poricem kuran kao vrhovnu istinu i rec bozju mogu da platim glavom (kao sto je to bio slucaj u srednjem veku s biblijom) ...

sem toga, postovati il ne postovati knjizevnost je jedna stvar al postovati il ne posotvati tkz rec bozju kao neupitnu i referentn za CELO drustvo je sasvim druga ... mislim da je razlika jasna i ocigledna ...


bookez bookez 12:53 29.09.2012

Poljska

U Poljskoj je pevačica Doda kažnjena novčano (valjda je tužioc tražio 2 godine). Sporna izjava: više veruje u dinosauruse nego u biblijske priče i teško joj da poveruje u priče koje su pisali ljudi koji su pili previše vina i pušili herbalne cigare.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:47 29.09.2012

Re: Poljska

U Poljskoj je pevačica Doda kažnjena novčano (valjda je tužioc tražio 2 godine). Sporna izjava: više veruje u dinosauruse nego u biblijske priče i teško joj da poveruje u priče koje su pisali ljudi koji su pili previše vina i pušili herbalne cigare.


Glupo je što su je kaznili, ali joj je i izjava glupava, jer "vino i herbalne cigare" je koristilo tako mnogo autora raznih branši, da bi bilo potpuno blesavo njihova dela isključiti, diskvalifikovati zbog tako blentavog razloga.

Ocu kazem, izjava je na nivou fore na prvu loptu. A reakcija totalno neprimerena i loša.
zemljanin zemljanin 13:03 29.09.2012

religije i religije

Christianity: 2.1 billion
Islam: 1.5 billion
Secular/Nonreligious/Agnostic/Atheist: 1.1 billion
Hinduism: 900 million
Chinese traditional religion: 394 million
Buddhism: 376 million
primal-indigenous: 300 million
African Traditional & Diasporic: 100 million
Sikhism: 23 million
Juche: 19 million
Spiritism: 15 million
Judaism: 14 million
Baha'i: 7 million
Jainism: 4.2 million
Shinto: 4 million
Cao Dai: 4 million
Zoroastrianism: 2.6 million
Tenrikyo: 2 million
Neo-Paganism: 1 million
Unitarian-Universalism: 800 thousand
Rastafarianism: 600 thousand
Scientology: 500 thousand
...
sveto tele trovimeno: 1 (u osnivanju)
BigBadWolf BigBadWolf 13:24 29.09.2012

Re: religije i religije

Dzedaji? Samo u UK oko 400k, pa Novi Zeland, Kanada, Ceska...
zemljanin zemljanin 14:56 29.09.2012

Re: religije i religije

Generalno, šta punoletno lice misli ili veruje je njegova lična stvar i mene to ne dotiče nimalo ... ako se pojavi osoba koja baš želi da mi objasni svoje misli ja imam svoje "sveto tele trovimeno" pa mu onda istim rečima objasnim da ja verujem u nešto drugo ali slično i tu smo egal ... e sad većina skonta da je tu kraj takvih priča jer sam mrtav ozbiljan i zdušno branim svoju "religiju" pri tom ni jednom rečju ne osuđujem njegovu/njenu ... pa kad mi kaže "Isus je život" i "vaskrsao" i "gresi" ja se ne raspravljam već navedem da je krava dajući nam tele a kroz mleko koje se rasulo i sl. (ista priča samo drugi akteri)

Ali zato kada vidim religiju usmerenu ka deci, to ne tolerišem ... to u svakoj prilici osuđujem kao i sam princip institucionalizovane religije ... dajem im pravo da naprave svoje preduzeće i da normalno posluju pa slobodno tržište

Inaće obožavam one likove sa citatima to mi uvek ulepša dan
tyson tyson 15:10 29.09.2012

Re: religije i religije

Juche: 19 million



Religija? Pa, u neku ruku...

Mora da su i pionire ubrojali u ovih 19 miliona

Treba onda na spisak staviti i bar jedno milion titoista sa prostora bivše Jugoslavije i na privremenom radu u inostranstvu Par prvosveštenika otvoreno deluje i ovde na blogu




escherichije_colic escherichije_colic 16:02 29.09.2012

ne znam da li si postavljao



Meni je ovo vrlo zabavno
8c_competizione 8c_competizione 16:20 29.09.2012

ne mogu da verujem

tajac!

i ja prvi ;o)
8c_competizione 8c_competizione 16:22 29.09.2012

Re: ne mogu da verujem

opala, povlacim komentar

neshto mi slabo ide loadinmg stranice
Kraja Kraja 16:25 29.09.2012

...ha....

...tvoja upornost mi daje nadu...

preporuka
nevenb nevenb 17:03 29.09.2012

Dave Allen

Meni je nezaboravan Dave Allen...
mr.fogg mr.fogg 19:33 29.09.2012

Crveno slovo za nas bezbožnike

Bravo Čoveče, za ovako dobar blog.
Ovako važna tema zaslužuje mnogo širu pažnju, ali sumnjam da će to i da se dogodi.
Zašto?
Zato što većina ne čita dobru literaturu, ne gleda sadržajne filmove, ne sluša kompleksnu muziku itd. - time se bavi manjina, a toj manjini je lako da se prepozna u tvojim rečenicama. Zato sumnjam, a voleo bih da grešim.

Evo jednog muzičkog primera koji je cenzurisan 1970. godine.
Cenzurisani delovi teksta su u zagradama.



Jethro Tull - My God

People What Have You Done
Locked Him In His Golden Cage
Golden Cage
Made Him Bend To Your Religion
Him Resurrected From The Grave
From The Grave
He Is The God Of Nothing
Since That's (which is) All That You Can See
You Are The God Of Everything
Since He's Inside You And Me

So Lean Upon Him Gently
And Don't Call On Him To Save
You From Your Social Graces
And The Sins You Wish To Waive

The Bloody Church Of England
In Chains Our History
Requests Your Earthly Presence
At The Vicarage For Tea
(the Jewish Christian Muslim
Is Waiting To Be Free.
Each Claiming Just A Part Of Him
While So A Part Of Me
)
...

And The Graven Image
You Know Who (catholic)
With His Plastic Crucifix
He's Got Him Fixed
Confusing Me As To Who And Where And Why
As To How He Gets His Kicks
He Gets His Kicks.
Confessing To The Endless Sin
With Endless Whining Sounds
You'll Be Praying 'til Next Thursday
To All The Gods That You Can Count
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:41 29.09.2012

Bah je Bog...

..a Jan je jedan od njegovih apostola (prvi apostol je Glen Gould)

Bouree


anamarkana anamarkana 21:59 29.09.2012

ovo mi se najvise svidja

I, iskreno, činjenicu da se religiji ukazuje tako malo nepoštovanja u odnosu na to koliko ga zaslužuje, mogu da pripišem samo neverovatnoj toleranciji, uzdržanosti i lepom vaspitanju ateista i sekularista širom sveta...
maksa83 maksa83 01:35 30.09.2012

muvi tajm


highshalfbooze highshalfbooze 08:47 30.09.2012

Šta ili koga ti zapravo bogohuliš?

Blasfemija, ili srpski rečeno, bogohulenje, u najkraćem se definiše kao vređanje ili barem kao nedostatak poštovanja prema religiji u najširem smislu, božanstvu ili božanstvima, takozvanim svetim spisima, ličnostima i predmetima


Ako si ti sasvim raskrstio sa velikim tvorcem i božanstvima, onda svakako možeš da sagledaš religiju kao društvenu pojavu. Svakako ti je jasno da je sve u vezi toga delo ljudskih ruku.
Ako prihvatimo da je svako od nas, prirodno, manje ili više sujetan, onda neće biti teško pretpostaviti kakvog će uticaja imati ovakvo globalno bogohuljenje. I sa druge strane, kakvog bi uticaja imala kritika određenih negativnih pojava vezanih za religiju kada se stavi u kontekst negativnih društvenih pojava. Što zapravo i jesu.
8c_competizione 8c_competizione 13:58 30.09.2012

zanimljivo ...

... upravo zavrsih gledanje 6 seriala meni omiljene serije DEXTER

na Dexteru svojstven nacin se bave verom u neshto, religijom, dogmama i fanatizmom. i odlicno su odradili (psiholoshke) dileme koje Dexter (kao Dexter) ima vezano za religiju.

na vrlo zanimljiv nacin dolaze do istog zakljucka kao i Blogodomacin ovde
sokodbuba sokodbuba 09:21 01.10.2012

:)



Pitanje je kako jedna intelektualno poštena, razumna i obrazovana osoba drugačije i može da se odnosi prema veri i neznanju i sujeverju koje širi ako ne nepoštovanjem i ismevanjem?


Obrazovana osoba se nikada ne odnosi prema veri, neznanju i sujeverju sa nepoštovanjem i ismevanjem, naročito ako je intelektualno poštena, jer je veoma široko upoznata sa istorijom religija, zatim religijama i verovanjima temeljito i pojedinačno u okviru istorije čovečanstva, politeističkih, monoteističkih, magijskih i tako dalje, pa sve do savremenih koje su proizašle iz svih prethodnih. U to obrazovanje ulazi i poznavanje religijske književnosti, mitova, predanja, istorijskih i društvenih prilika, osobenosti i običaja u svim poznatim etapama razvoja čovečanstva, kao i filozofije i nauke uopšte. Kada osoba raspolaže obiljem informacija koje pritom i veoma dobro razume, jer joj je obrazovanje omogućilo prilično objektivan uvid i tumačenje, ona nema šta ne poštovati u ljudskoj potrebi za verom i bogom, ili bogovima. Sasvim je drugo pitanje kritika društvene zloupotrebe čovekove potrebe za verom, hranom, staništem, ljubavlju i tako dalje, ona je konstantna u svim vremenima i svim društvima. Isus je inače bio pravi panker u tom smislu i revolucionarni feminista i LGBT osoba toga doba, kao i Muhamed, Buda i Konfučije, na primer.
alexlambros alexlambros 10:33 01.10.2012

Re: :)

Obrazovana osoba se nikada ne odnosi prema veri, neznanju i sujeverju sa nepoštovanjem i ismevanjem, naročito ako je intelektualno poštena, jer je veoma široko upoznata sa istorijom religija, zatim religijama i verovanjima temeljito i pojedinačno u okviru istorije čovečanstva, politeističkih, monoteističkih, magijskih i tako dalje, pa sve do savremenih koje su proizašle iz svih prethodnih.


obrazovana osoba zna razliku izmedju teologije (kojoj se ne moze ukazivati nikakvo postovanje) i mitologije (prevazidjenih teologija) kao i razliku izmedju sociologije religije i same religije ...

sokodbuba sokodbuba 11:07 01.10.2012

Re: :)


obrazovana osoba zna razliku izmedju teologije (kojoj se ne moze ukazivati nikakvo postovanje) i mitologije (prevazidjenih teologija) kao i razliku izmedju sociologije religije i same religije ...


Svemu se može ukazivati poštovanje ili nepoštovanje, ali znanje čoveka upućuje uvek na poštovanje svakog napora intelekta ili duše, pošto mu je srazmerno količini znanja povećana i svest o ličnom i opštem neznanju, tako da ceni jednako i znanje i neznanje, jer u suštini nema velike razlike.

Mitologije nisu prevaziđene, kao ni teologije, a ateizam koji je često predstavljen kao neko novo saznanje, postojao je u prošlosti u mnogim društvima, i veoma je bajata stvar, kao i sve drugo, nikako nije ništa inovativno, i njega jednako valja poštovati, nezavisno od toga što je ponekima poslužio kao ideologija za masovna ubistva i torture.
alexlambros alexlambros 11:20 01.10.2012

Re: :)

Svemu se može ukazivati poštovanje ili nepoštovanje, ali znanje čoveka upućuje uvek na poštovanje svakog napora intelekta ili duše, pošto mu je srazmerno količini znanja povećana i svest o ličnom i opštem neznanju, tako da ceni jednako i znanje i neznanje, jer u suštini nema velike razlike.

Mitologije nisu prevaziđene, kao ni teologije,


danasnje mitologije nekadasnje su teologije ... prosto da prostije ne moze biti ...

postovanje svakog napora intelekta? svakako. al toga u teologiji nema, nema intelekta samo dogme.

sta bi ste rekli astronomu koji kaze "otkrio sam 11. planetu?". i naucna zajednica kaze "sjajno, aj nam dokazi" ... a on odgovori "ne, vi dokazite da nisam">

to je sustina teologije i ta logicka akrobatika se ne primenjuje ni na jednu drugu oblast ljudskog saznanja i vazeca je samo u teologiji ... to ne zasluzuje apsolutno nikakvo uvazavanje ....

a ovom ostalim, srcu vam dragim mislima ne zelim da polemisem ....
alexlambros alexlambros 11:28 01.10.2012

Re: :)

a ateizam koji je često predstavljen kao neko novo saznanje, postojao je u prošlosti u mnogim društvima, i veoma je bajata stvar, kao i sve drugo, nikako nije ništa inovativno, i njega jednako valja poštovati, nezavisno od toga što je ponekima poslužio kao ideologija za masovna ubistva i torture


kako neko uopste ima nerv da ovo izjavi, a da kaze da je upucen u istoriju religija ... jer istorije religija su samo istorija ubistava, proganjanja i torture ...

sve diktature, ukljucujuci i one koje su se borile protiv religija, zapravo su samo kopi pejstovale religijski koncept ... sve je isto ... dogma, kult licnosti, jeretici/disidenti itd, da ne napbrajam, paralele su ocigledne ...

dakle, dogma je problem, u drustvu u kome se slobodno misli i koje je zasnovano na demokratskim nacelima toga nema ....

ateizam je samo prihvatanje ociglednog, on kao termin uopste ne treba ni da postoji, kao sto nema potrebe da sebe neko predstavi kao neastrologa ....

ako je nesto prevazidjeno i bajato onda je to religija koja covecanstvo druzi jos uvek u ludackoj kosulju ... NISTA, ali apsolutno nista sto je predstavljala kao istinu, cinjenicu, bozansko otkrovenje cak, nije tako ... zemlja nije nastala za nedelju dana, planeta nije stara 4.000 godina, zena nije nastala od rebra i nije inferiorna, sunce se ne okrece oko zemlje ... a moral svetih spisa je takav da izaziva mucninu i gadjenje svakog normalnog coveka u 21. veku ... ipak, religije zahtevaju da im se ukazuje ne samo neumitno postovanje vec i da budu referentne sa svim svojim retardiranostima, za drustvo u celini ...

kako to izgleda, imamo prilike videti u Somaliji, Jemenu, Pakistanu, Saudijskoj Arabiji i Avganistanu ...

toliko o buducnosti religija i prevazidjenosti ateizma
kukusigameni kukusigameni 12:26 01.10.2012

Re: :)

alexlambros


Pitanjce.

Da li tebe na neposredan način ugrožava bilo koja religija, crkva, verovanje u Boga, da li ti ugrožava bilo koju slobodu i sputava u tvom individualnom napretku?
Da li te iko tera da veruješ u nešto u šta ne želiš da veruješ?
alexlambros alexlambros 12:38 01.10.2012

Re: :)

Da li tebe na neposredan način ugrožava bilo koja religija, crkva, verovanje u Boga, da li ti ugrožava bilo koju slobodu i sputava u tvom individualnom napretku?
Da li te iko tera da veruješ u nešto u šta ne želiš da veruješ?


odgovor na oba pitanja je DA

cinjenica da ga postavljas u ovako naivnoj formi mi govori ili da se pravis lud ili zivis u blazenom neznanju o svetu oko sebe

kukusigameni kukusigameni 12:51 01.10.2012

Re: :)

alexlambros
odgovor na oba pitanja je DA


Hvala na odgovoru.

alexlambros
cinjenica da ga postavljas u ovako naivnoj formi mi govori ili da se pravis lud ili zivis u blazenom neznanju o svetu oko sebe


Ono: "Il' si lud il' ti noge smrde?"


looping looping 13:12 01.10.2012

Re: :)

kako neko uopste ima nerv da ovo izjavi, a da kaze da je upucen u istoriju religija ... jer istorije religija su samo istorija ubistava, proganjanja i torture ...

Istorija ljudskog roda (a ne istorija religije) je istorija gore opisana. A najbolje se nauci kada se cita Sveto Pismo/ Biblija.


PS.
Sta je po tebi resenje problema religije? Ukinuti je ili obrazovati religiozne da to ne budu?
looping looping 13:14 01.10.2012

Re: :)

odgovor na oba pitanja je DA

U tom slucaju mora da zivis u nekoj primitivnoj drzavi. Ja zivim u arapskoj drzavi pa me nikakva religija ne ugrozava.
alexlambros alexlambros 13:16 01.10.2012

Re: :)

Sta je po tebi resenje problema religije?


temeljna sekularizacija ...

mozda jednog dana WHO smogne snage da religioznost stavi na spisak psihickih poremecaja ...

niko nije toliko glup da kad u zreloj dobi od 18 ili 20 godina uzme da cita bibliju il kuran, postane religiozan ...

radi se samo o blagovremenoj indoktrinaciji

svako moze da veruje u sta god oce, ali nicija verovanja ni na koji nacin ne smeju da se uplicu u javnu politiku i namecu kao referentna za drustvo u celini ... problem nije sloboda veroispovesti, problem je sloboda da ne ispovedas nista i da ti niko ne namece svoje fantazme ...
sokodbuba sokodbuba 13:24 01.10.2012

Re: :)


sta bi ste rekli astronomu koji kaze "otkrio sam 11. planetu?". i naucna zajednica kaze "sjajno, aj nam dokazi" ... a on odgovori "ne, vi dokazite da nisam">


To mora da je neki superkul i lucidan tip koji se bavi teorijom logike, a moguće i da je astronom. Pitajte vi to i naučnike koji se bave savremenom fizikom ili astrofizikom, kao i njihovu naučnu zajednicu, pa da čujete odgovor.

postovanje svakog napora intelekta? svakako. al toga u teologiji nema, nema intelekta samo dogme.


Pre nego što su postale dogme, bile su napor intelekta. I dogma je sama po sebi napor, i intelekta i tela i duha. Svrha dogmi je održavanje određenog načina postojanja, koje ne isključuje devijacije i ne garantuje uspeh. Uspeh garantuju dileri religije ili ideologije. Pre nego što se iz dogme rodilo uništenje Aleksandrijske biblioteke i poznato ubistvo naučnice Hipatije (rastrgli su joj kožu školjkama), a koje su izvršili hrišćani i pogrom arijanaca, pa krstaški ratovi, pa inkvizicija, prethodile su arene, pre toga ljudske žrtve sa jedenjem srca naživo i slično, što se danas smatra neukusnim ili zlokobno okultnim, a bilo sasvim normalno svojedobno, pa sve do atomskih bombi i ostalih izuma za masovni pomor, za koje se nadam da će u budućnosti biti isto tako nekulturne kao vađenje srca počastvovanom subjektu ili mrvljenje zglobova maljem pre giljotiniranja u Parizu 1790. pred oduševljenom masom. Religije nisu rešile problem surovosti čoveka, ni komunizam, ni demokratija, a neće ni neka buduća naučnička renesansa, možda čak ona bude najsurovija od svih surovosti ikada.

kako neko uopste ima nerv da ovo izjavi, a da kaze da je upucen u istoriju religija ... jer istorije religija su samo istorija ubistava, proganjanja i torture ...


To je ujedno i istorija čitavog čovečanstva u svim epohama, uključujući i ovu sada.

ateizam je samo prihvatanje ociglednog, on kao termin uopste ne treba ni da postoji


Dok postoji pojam slobode, svi termini bi trebalo da postoje. Što se tiče očiglednog, pa bilo bi divno da je sve što postoji očigledno, ono što je najvažnije uopšte nije očigledno.
looping looping 13:26 01.10.2012

Re: :)

temeljna sekularizacija ...

mozda jednog dana WHO smogne snage da religioznost stavi na spisak psihickih poremecaja ...

niko nije toliko glup da kad u zreloj dobi od 18 ili 20 godina uzme da cita bibliju il kuran, postane religiozan ...

radi se samo o blagovremenoj indoktrinaciji

svako moze da veruje u sta god oce, ali nicija verovanja ni na koji nacin ne smeju da se uplicu u javnu politiku i namecu kao referentna za drustvo u celini ... problem nije sloboda veroispovesti, problem je sloboda da ne ispovedas nista i da ti niko ne namece svoje fantazme ...

Jel to znaci zabrana roditeljima da vaspitavaju svoju decu? Oduzimanje dece roditeljima koji spominju bilo kakvu religiju i indoktrinacija od strane drzave? Onda idemo u drugu krajnjost.


niko nije toliko glup da kad u zreloj dobi od 18 ili 20 godina uzme da cita bibliju il kuran, postane religiozan ...


looping looping 13:53 01.10.2012

Re: :)

Religije nisu rešile problem surovosti čoveka, ni komunizam, ni demokratija, a neće ni neka buduća naučnička renesansa, možda čak ona bude najsurovija od svih surovosti ikada.




Takodje, argumenti ateista se uglavnom baziraju na negaciji religije a pri tome ne postoji ni jedno dovoljno razumno objasnjenje (ali dobro, odatle im i naziv).
Uglavnom generalizacije tipa "svo nasilje potice od religije, svi vernici su glupi ili zli (ili oba), sve verske knjige su zaludjivanje masa itd"
Da ne pominjem poznatu "vise puta dokazanu" teoriju da je covek nastao od majmuna.
Na zalost, nauka nista nije uspela da dokaze (ne zna gde nam je pocetak a ni kraj) sto samo doprinosi razvoju religija koje ce, ja predvidjam, uzeti jos veci zamah u narednom periodu.
alexlambros alexlambros 14:20 01.10.2012

Re: :)

Pre nego što su postale dogme, bile su napor intelekta.


dogmu nikakva kolicina argumenata i intelektualnog napora ne moze da ospori, jer je dogma ... o tome se radi ...
to kod vere izgleda ovako "ne postoji nista sto ti mozes da kazes da ja promenim misljenje" ... ili jos dogmaticnije "ako se sumnja glede dogme koje se drzis, to te djavo iskusava i znaci da treba da je se drzis jos grcevitije"

ja cu da promenim misljenje, i pocecu da verujem u boga, kad budu ponudjeni dokazi

alexlambros alexlambros 14:24 01.10.2012

Re: :)

Da ne pominjem poznatu "vise puta dokazanu" teoriju da je covek nastao od majmuna.
Na zalost, nauka nista nije uspela da dokaze (ne zna gde nam je pocetak a ni kraj) sto samo doprinosi razvoju religija koje ce, ja predvidjam, uzeti jos veci zamah u narednom periodu.


kolko je tuzno da u 21. veku i pri kolicini dokaza koji iz dana u dan teoriju evolucije potvrdjuju kao naucni fakat, neko jos uvek moze da izjavi ovakvu notornu glupost ...

religije hoce uzeti veci zamah jer im teren iz dana u dan izmice ispod nogu, raskorak izmedju saznanja o prirodi sveta koje nam sada stoji na raspolaganju i onoga sto religije trucaju je nepremostiv i one ce morati da se suprostave fundamentalizmom da bi uopste i opstale ... dakle, nastavice da unesrecuju covecanstvo pojacanom zestinom, isto predvidjanje imam i ja



alexlambros alexlambros 14:26 01.10.2012

Re: :)

niko nije toliko glup da kad u zreloj dobi od 18 ili 20 godina uzme da cita bibliju il kuran, postane religiozan ...




no further questions
leeanna leeanna 14:28 01.10.2012

Re: :)

looping
Ja zivim u arapskoj drzavi pa me nikakva religija ne ugrozava.

da li ste vi, looping, žena koja je rođena i odrasla u toj arapskoj zemlji?

da li ste gej osoba?

ako ste strejt muškarac, da li etnički pripadate većinskom narodu u toj zemlji, te da li ste, kao takav, u mogućnosti da slobodno odlučite da, recimo, ne budete institucionalno religiozni i da svakodnevno, zajedno sa svojom porodicom, slobodno živite u skladu sa tom odlukom?

Ako je odgovor na svako od ovih pitanja "ne", onda je vaša, gore citirana tvrdnja, nepristojno cinična.
alexlambros alexlambros 14:28 01.10.2012

Re: :)

Takodje, argumenti ateista se uglavnom baziraju na negaciji religije a pri tome ne postoji ni jedno dovoljno razumno objasnjenje (ali dobro, odatle im i naziv).


zasnivaju se na negaciji tvrdnji o prirodi sveta koje religije iznose kao cinjenicu, stavise, bozansko otkrovenje ...

primer, Zemlja je stara 4.000 godina (religija). geologija odgovara, nije (nauka) ...

alexlambros alexlambros 14:32 01.10.2012

Re: :)

Jel to znaci zabrana roditeljima da vaspitavaju svoju decu?


ne, samo da obrazovni sistem obavlja svoju ulogu valjano ... sto ce reci, mantije napolje iz skole i nazad u crkve ...

ne mozes na jednom casu imati biologiju i objasnjavati deci anatomiju ljudskog tela a na drugom im pricati o tome kako je Eva nastala od Adamovog rebra

obrazovanje je nauciti nekoga mehanizmima logike i naicnu razmisljanja ... ko to nauci, nece biti religiozan ...

sokodbuba sokodbuba 14:49 01.10.2012

Re: :)


ja cu da promenim misljenje, i pocecu da verujem u boga, kad budu ponudjeni dokazi


Mišljenje se obično menja usavršavanjem dijalektike i još ponečim.

obrazovanje je nauciti nekoga mehanizmima logike i naicnu razmisljanja ... ko to nauci, nece biti religiozan ...


Čini mi se da vam nije poznat ''Godelov ontološki dokaz''.



To je rad čuvenog logičara, matematičara i filozofa, Kurta Godela, a ontološkim dokazivanjem postojanja boga, bavili su se mnogi naučnici, upravo logičari i matematičari najviše. Inače, najpoznatija su tri načina dokazivanja postojanja boga, ontološki, kosmološki i teleološki, različiti po svojoj prirodi i metodologiji.
looping looping 14:51 01.10.2012

Re: :)

da li ste vi ,looping, žena koja je rođena i odrasla u toj arapskoj zemlji?

Nisam zena, nisam ovde rodjen.
da li ste gej osoba?

Nisam gej osoba.
ako ste strejt muškarac,

Da.

da li etnički pripadate većinskom narodu u toj zemlji,

Ne.


te da li ste, kao takav, u mogućnosti da slobodno odlučite da, recimo, ne budete institucionalno religiozni i da svakodnevno, zajedno sa svojom porodicom, slobodno živite u skladu sa tom odlukom?

Da.

Ako je odgovor na svako od ovih pitanja "ne", onda je vaša, gore citirana tvrdnja, nepristojno cinična.

Moja tvrdnja je cinicna, naravno. I izuzetno nepristojna. Zato sto ja stvari gledam iz svog ugla.
Da zivim u USA ili u Srbiji plasio bih se da li ce deca (dvoje - musko i zensko) u skoli da duvaju travu, posle skole da se alkoholisu, snimaju kamerom orgije etc. Sve to ovde je zakonom zabranjeno i strogo kaznjivo (daleko strozije nego u zapadnim zemljama) tako da nije ni rasprostranjeno.
Ako imam zelju mogu da idem u koju hocu crkvu (pravoslavnu, katolicku, dzamiju... etc, osim u sinagogu).
Cini mi se da ovde ima dosta gejeva mada je to strogo zabranjeno, cak vise nego u Srbiji (valjda se dobro kriju ili ih vlasti ignorisu dok se ne dokaze).
Povlastica nema ni za koga ako se dokaze da krsi zakon.





looping looping 14:57 01.10.2012

Re: :)

alexlambros
niko nije toliko glup da kad u zreloj dobi od 18 ili 20 godina uzme da cita bibliju il kuran, postane religiozan ...




no further questions


looping looping 15:03 01.10.2012

Re: :)

ne, samo da obrazovni sistem obavlja svoju ulogu valjano ... sto ce reci, mantije napolje iz skole i nazad u crkve ...

Ovde se slazem. Ne moze se izjednaciti religija i nauka. Sama Bogoslovija kao nauka je besmislena.
obrazovanje je nauciti nekoga mehanizmima logike i naicnu razmisljanja ... ko to nauci, nece biti religiozan ...

Hm. Jako hrabra izjava, za analizu najumnijih ljudi sveta.
leeanna leeanna 15:12 01.10.2012

Re: :)

looping
da li ste vi ,looping, žena koja je rođena i odrasla u toj arapskoj zemlji?

Nisam zena, nisam ovde rodjen.
da li ste gej osoba?

Nisam gej osoba.
ako ste strejt muškarac,

Da.

da li etnički pripadate većinskom narodu u toj zemlji,

Ne.


te da li ste, kao takav, u mogućnosti da slobodno odlučite da, recimo, ne budete institucionalno religiozni i da svakodnevno, zajedno sa svojom porodicom, slobodno živite u skladu sa tom odlukom?


Da.

Ako je odgovor na svako od ovih pitanja "ne", onda je vaša, gore citirana tvrdnja, nepristojno cinična.

Moja tvrdnja je cinicna, naravno. I izuzetno nepristojna. Zato sto ja stvari gledam iz svog ugla.
Da zivim u USA ili u Srbiji plasio bih se da li ce deca (dvoje - musko i zensko) u skoli da duvaju travu, posle skole da se alkoholisu, snimaju kamerom orgije etc. Sve to ovde je zakonom zabranjeno i strogo kaznjivo (daleko strozije nego u zapadnim zemljama) tako da nije ni rasprostranjeno.
Ako imam zelju mogu da idem u koju hocu crkvu (pravoslavnu, katolicku, dzamiju... etc, osim u sinagogu).
Cini mi se da ovde ima dosta gejeva mada je to strogo zabranjeno, cak vise nego u Srbiji (valjda se dobro kriju ili ih vlasti ignorisu dok se ne dokaze).
Povlastica nema ni za koga ako se dokaze da krsi zakon.





hvala na odgovoru :)

korektnosti radi, moje pitanje pod 3. je bilo postavljeno kao celina, kao jedna konkretna društvena situacija, jer jedino u tom kontekstu ima relevantnost povodom citirane konstatacije. etnička pripadnost većinskom narodu u ovom slučaju je u korelaciji sa konkretnom većinskom institucionalnom religijom.

ako ste strejt muškarac, da li etnički pripadate većinskom narodu u toj zemlji, te da li ste, kao takav, u mogućnosti da slobodno odlučite da, recimo, ne budete institucionalno religiozni i da svakodnevno, zajedno sa svojom porodicom, slobodno živite u skladu sa tom odlukom?


nije u skladu sa fer diskusijom cepkati citat kako nam odgovara.
looping looping 15:12 01.10.2012

Re: :)

alexlambros
Takodje, argumenti ateista se uglavnom baziraju na negaciji religije a pri tome ne postoji ni jedno dovoljno razumno objasnjenje (ali dobro, odatle im i naziv).


zasnivaju se na negaciji tvrdnji o prirodi sveta koje religije iznose kao cinjenicu, stavise, bozansko otkrovenje ...

primer, Zemlja je stara 4.000 godina (religija). geologija odgovara, nije (nauka) ...


Nauka se menja iz decenije u deceniju. Ono sto je vazilo ranije danas se ozbiljno dovodi u pitanje. Starost zemlje na pr. odredjuje se vremenom raspada/poluraspada hem. elemenata a danas se zna da taj proces moze biti ubrzan usled visokog pritiska, temperature...
Ko zna do kakvog ce se naucnog zakljucka doci za 100 godina.
U svakom slucaju ne verujem da ce se ikad naucno dokazati postojanje boga.
looping looping 15:21 01.10.2012

Re: :)


ako ste strejt muškarac, da li etnički pripadate većinskom narodu u toj zemlji, te da li ste, kao takav, u mogućnosti da slobodno odlučite da, recimo, ne budete institucionalno religiozni i da svakodnevno, zajedno sa svojom porodicom, slobodno živite u skladu sa tom odlukom?


Ne.
To je odgovor na zadnji deo pitanja. Inace pitanje mi lici na ono seseljevo:



Poenta moje price je da ako se jedna grupacija izbori za svoja prava, druga grupacija gubi svoja odredjena prava.
Demokratija je odlicna stvar dok mi ne ugrozi decu i porodicu koja je prakticno unistena u zapadnim zemljama (Naravno, neko ce reci da porodica nije ni potrebna kao takva i da je dovoljno bioloski razmnozavati ljudsku vrstu) itd, itd.
leeanna leeanna 15:38 01.10.2012

Re: :)

Demokratija je odlicna stvar dok mi ne ugrozi decu i porodicu koja je prakticno unistena u zapadnim zemljama

slažem se da treba da budemo osetljivi u odnosu na pojave koje ugrožavaju decu i porodicu, međutim ni približno ne mislimo isto o uzrocima koji ih ugrožavaju. s tim u vezi kada kažemo "demokratija", imamo potpuno različite asocijacije. istovremeno, ako smatrate da su arapske devojčice, u zemlji u kojoj živite, takođe deca, razmislite da li ih sistem diskriminiše i kakava je njihova šansa da u perspektivi bilo o čemu, što ih se lično tiče, slobodno odlučuju.

Edit: u međuvremenu ste odgovor editovali konstatcijom " pitanje mi lici na ono seseljevo" + slika.

žao mi je ako vas moje pitanje asocira na šešelja. očigledno se veoma teško razumemo.
alexlambros alexlambros 15:48 01.10.2012

Re: :)

Inače, najpoznatija su tri načina dokazivanja postojanja boga


i dokazano je? alal vera majstore, cudo nisi dobio Nobela
alexlambros alexlambros 15:49 01.10.2012

Re: :)

Demokratija je odlicna stvar dok mi ne ugrozi decu i porodicu koja je prakticno unistena u zapadnim zemljama


prakticno ti je unisten mozak
a ne zapad
sokodbuba sokodbuba 16:01 01.10.2012

Re: :)


i dokazano je? alal vera majstore, cudo nisi dobio Nobela


Pa, Lajbnic, Dekart, Hegel i još poneki su tvrdili tako, Kant nije na primer. U svakom slučaju, to slavljeno i osporavano pitanje uspešno može rešiti samo Al Gor, dobitnik Nobelove nagrade za mir.
alexlambros alexlambros 18:13 01.10.2012

Re: :)



tvrditi i dokazati su dve razlicite stvari
looping looping 18:14 01.10.2012

Re: :)

slažem se da treba da budemo osetljivi u odnosu na pojave koje ugrožavaju decu i porodicu, međutim ni približno ne mislimo isto o uzrocima koji ih ugrožavaju. s tim u vezi kada kažemo "demokratija", imamo potpuno različite asocijacije. istovremeno, ako smatrate da su arapske devojčice, u zemlji u kojoj živite, takođe deca, razmislite da li ih sistem diskriminiše i kakva je njihova šansa da u perspektivi bilo o čemu, što ih se lično tiče, slobodno odlučuju


Prvo treba da definisemo rec "perspektiva" da bi znali na sta se misli. Da li bi perspektiva za arapske devojcice bila da promene vise partnera u toku svog zivota, da imaju vise brakova, da im deca zive u razvedenim brakovima, da probaju sve sto zele u zivotu i da ih vaspitavaju zapadne zvezde preko medija.
Demokratija podrazumeva da na svoje dete ne smes da podignes glas jer ti moze biti oduzeto od socijalnih radnika da bi na kraju jedva cekao da ga se otreses u 18-oj godini ili ranije ako je to moguce.
Ne tvrdim da su religije resenje zivotnih problema ali ne mislim ni da je to "demokratija".
looping looping 18:17 01.10.2012

Re: :)

alexlambros
Demokratija je odlicna stvar dok mi ne ugrozi decu i porodicu koja je prakticno unistena u zapadnim zemljama


prakticno ti je unisten mozak
a ne zapad

Ma briga me za mozak, ja pricam o porodici, celiji drustva kako su nas ucili u skoli iz nauke zvana Sociologija.
alexlambros alexlambros 18:38 01.10.2012

Re: :)

Ma briga me za mozak, ja pricam o porodici, celiji drustva kako su nas ucili u skoli iz nauke zvana Sociologija.


jeste. i ta ista sociologija kaze da je zivot jeziv u svim drustvima gde su gay prava priznata, pa cak i brakovi i pravo na usvajanje ... to su sve grozna, propala, siromasna i nazadna drustva al opet emigranti navaljuju bas na njih ...

a iz te Srbije, koja ce da se udavi pod teretom sopstvenih govana, al ima zdravu porodicnu celiju i stopu nataliteta najvisu u Evropi (pederi su krivi, naravno) svi oce da pobegnu ...

imate rezon koji karakterise izrazito verska mentalna akrobatika .... zadivljen sam ...
alexlambros alexlambros 18:39 01.10.2012

Re: :)

Ma briga me za mozak


jasno je
leeanna leeanna 18:39 01.10.2012

Re: :)

Prvo treba da definisemo rec "perspektiva" da bi znali na sta se misli. Da libi perspektiva za arapske devojcice bila da promene vise partnera u toku svog zivota, da imaju vise brakova, da im deca zive u razvedenim brakovima, da probaju sve sto zele u zivotu i da ih vaspitavaju zapadne zvezde preko medija.

iako uglavnom ne vidim ništa strašno u ovome što navodite kada je u pitanju odrasla osoba, a ne dete - nisam mislila na to.

mislim na ugovorene brakove, nejednako (nepostojeće) nasledno pravo u odnosu na svoju braću, odsustvo prava na rad i sticanje nepokretnosti. u pojedinim arapskim zemljama, koje se državotvorno definišu kroz religiju, to vam je verovatno poznato, ova diskriminatorska praksa oduvek postoji.

neke, do skoro sekularne arapske države, (pogotovo deo magreba, gde je socijalistički pan-arabizam ostavio najviše tragova u društvu) su ovo rešile donoseći propise na bazi nedisriminacije.

sada, međutim, neke od tih zemalja, pod uticajem salafista i ostalih radikalnih religijskih grupa, zaokreću prema društvenim vrednostima od pre 2000 godina.

u egiptu se trenutno vodi ozbiljna polemika o tome da li u zakon uvesti mogućnost da devojčica sa 9 godina života može da stupi u brak.
looping looping 18:55 01.10.2012

Re: :)

jeste. i ta ista sociologija kaze da je zivot jeziv u svim drustvima gde su gay prava priznata, pa cak i brakovi i pravo na usvajanje ... to su sve grozna, propala, siromasna i nazadna drustva al opet emigranti navaljuju bas na njih ...

a iz te Srbije, koja ce da se udavi pod teretom sopstvenih govana, al ima zdravu porodicnu celiju i stopu nataliteta najvisu u Evropi (pederi su krivi, naravno) svi oce da pobegnu ...

imate rezon koji karakterise izrazito verska mentalna akrobatika .... zadivljen sam ...

Ko je spomenuo gejeve. Postovanje prava gejeva ne ugrozava porodicu. Indoktrinacija omladine takozvanom demokratijom ugrozava porodicu. Drustveno je neprihvatljivo imati samo jednog decka ili devojku (bilo da je neko gej ili strejt), na zapadu a i u Srbiji.

Nisu se zapadne drzave razvile zbog postovanja ljudskih prava (a Srbija propala) vec su razvijene krenule da postuju ljudska prava.
Tako da po toj logici u Srbiji to nece skoro verovatno. U drzavama gde je los standard nikakva policija ne moze da garantuje ljudska prava, na zalost, dok u razvijenim drzavama to dolazi samo po sebi.
alexlambros alexlambros 19:07 01.10.2012

Re: :)

Indoktrinacija omladine takozvanom demokratijom ugrozava porodicu.


nemam daljih pitanja.
I rest my case
looping looping 19:08 01.10.2012

Re: :)

iako uglavnom ne vidim ništa strašno u ovome što navodite kada je u pitanju odrasla osoba, a ne dete - nisam mislila na to.

mislim na ugovorene brakove, nejednako (nepostojeće) nasledno pravo u odnosu na svoju braću, odsustvo prava na rad i sticanje nepokretnosti. u pojedinim arapskim zemljama, koje se državotvorno definišu kroz religiju, to vam je verovatno poznato, ova diskriminatorska praksa oduvek postoji.

neke, do skoro sekularne arapske države, (pogotovo deo magreba, gde je socijalistički pan-arabizam ostavio najviše tragova u društvu) su ovo rešile donoseći propise na bazi nedisriminacije.

sada, međutim, neke od tih zemalja, pod uticajem salafista i ostalih radikalnih religijskih grupa, zaokreću prema društvenim vrednostima od pre 2000 godina.

u egiptu se trenutno vodi ozbiljna polemika o tome da li u zakon uvesti mogućnost da devojčica sa 9 godina života može da stupi u brak.

Znaci slazemo se da je diskriminacija relativna stvar od jedne do druge arapske drzave sto govori da to nije apsolutno vezano za religiju. Poznajem dosta indijaca razlicitih religija (pravoslavce, katolike, protestante, hindu, muslimane) i svi imaju slicnu (maltene istu) proceduru sklapanja brakova. Preko interneta odaberu partnera iste religije, obaveste roditelje, pokazu sliku, roditelji odobre i u vecini slucajeva sklopi se brak u kome su oba supruznika imala pravo izbora. Sto znaci da to nema velike veze sa religijom vec uglavnom sa kulturom i standardom.
looping looping 19:10 01.10.2012

Re: :)

alexlambros
Indoktrinacija omladine takozvanom demokratijom ugrozava porodicu.


nemam daljih pitanja.
I rest my case

alexlambros alexlambros 19:12 01.10.2012

Re: :)

Znaci slazemo se da je diskriminacija relativna stvar od jedne do druge arapske drzave sto govori da to nije apsolutno vezano za religiju.


pa negde ce da te obese, a negde ce samo da te izbicuju ili odseku deo tela ... da, razlikuje se, ali je svako vecinski muslimansko drustvo iskljucivo definisano islamom ...
leeanna leeanna 19:38 01.10.2012

Re: :)

Sto znaci da to nema velike veze sa religijom vec uglavnom sa kulturom i standardom.


slažem se u delu da suštinski to ima veze sa kulturom i standardom. međutim, institucionalna religija, koja uspe da se nametne kao važan državotvorni faktor ulaskom u javnu sferu, počinje presudno da utiče na stvaranje vrednosti društva. namećući retrogradne obrasce društvenog života, vrlo agresivno ućutkuje svaki disonantni ton.

kultura (u smislu civilizacijskog nivoa svesti i stepena slobode individue), kao ni standard, se u takvom okruženju ne mogu razvijati.* sa druge strane, najretrogradnije totalitarističke dogme (koja god da je idelogija u pitanju) najlakše se "primaju" u siromašnom i kulturno nerazvijenom društvu. da, složena je međuzavisnost između stepena društvenog razvitka i uvođenja u javnu sferu religijskih pravila koja rezultiraju prihvatanjem (ozakonjavanjem) diskriminacijskog ponašanja i lične neslobode.

* izuzetak je saudijska arabija, koja, iako veoma bogato društvo, živi po principima jednog od najretrogradnijih oblika islama.
leeanna leeanna 19:44 01.10.2012

Re: :)

Dopuna

Inače, ulaženje u brak sa 9 godina jeste direktno povezano sa pričama zasnovanim na religiji. to je bio uzrast prorokove žene ajše kada je ušla u ovaj brak.
andreacosic andreacosic 22:46 03.10.2012

:)

Pre svega, sve pohlave za blog!

Da religija sadrži bilo kakvu istinu mogla bi biti vređana, ismejavana čak i oskrnavljena bez da bude umanjena na bilo koji način.


Upravo mi ta potreba vernika da agresivno brane religiju nikad nije bila jasna. Ako vec veruju u postojanje boga, zar zaista misle da je tom imaginarnom bogu potrebno da ga brane od uvreda? Prema njihovim uverenjima, on je tvorac sveta, neko cija je moc neogranicena... I kako bi svemocnog tvorca na bilo koji nacin ugrozilo to sto neko govori lose o njemu?

Sto se tice (ne)postovanja religije... Kako ja mogu da postujem nesto sto me smatra nizim bicem samim tim sto sam zena?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana