Kultura| Život

Kvrgavo drvo

Ivana Knežević RSS / 22.05.2010. u 15:47

‘O, veruj mi, prostitucija jeste najstarija profesija na svetu. Vrlo brzo su žene shvatile kako će manipulisati muškarce.' To je bio Paul. Ja ga volim na svoj način -pevala je nešto slično Gabi Novak ženama jedne generacije - ne, na njegov način - ovako neću voleti nikog drugog. I on mene voli na njegov način. Možda sam ja nepotrebna u celoj kombinaciji. Ali stvari nikada nisu iste na izgled i iz bliza. Ponekad savršeno vidim tanku prirodu reči, kao staniol obmotan oko čokolade. Umesto što se kriju kao omotač, kad bi bile građevinski blokovi, providno tanke, reči bi morale da se zbiju gusto, gusto, milioni njih, da bi napravile jednu običnu kocku.

Ne slažem se s njim. Ne znam ni kako smo uopšte stigli do ovde. Tema me nervira dugi niz godina. Ne zato što vređa žene, već stoga što vređa inteligenciju, tu retku pojavu u Univerzumu. Kakva glupost, kažem ja. Prve profesije su bile vezane za proizvodnju hrane. To što sada niko neće da bude seljak samo potvrđuje otuđenost ljudi od smisla. Preživljavanje nije bog zna kako uznapredovalo u poslednjih milion godina. Kaže i Frank Gehry u dokumentarcu o sebi, koji smo upravo gledali - ništa nije novo, jedino se tehnologija razvija. I dalje moramo da jedemo, eto ti potvrde da ljudi ostaju gomila blata i ništa više. Gastro-enterolozi znaju najbolje od svih čega najviše ima u nama. (Vode, ubacuje on sa smehom). Posle seljaka dolaze zanatlije. Odatle do prostitucije... - tu sam prestala sa pričom.

Večeras nameravam da raskinem sa Paul-om. Njegov način nije i moj način više, i ja želim da izađem iz cele stvari. Prosto da pobegnem. Tako se najbolje kidaju emotivne veze. Možda bi najbolje bilo kad bi on pobegao, musškarci su u tome daleko bolji - brži, sa više prakse, izdržljiviji..

Paul je visoko inteligentan i široko racionalan. Dvodimenzionalan, sve u svemu. Kako mu uspeva da ugura pored tih monolita i sitnicu da me voli u svoj urbani plan, ne znam. Svestan je, naravno, instinkta i emotivne gladi. I da nije, dođe mu isto. To se uvek dešava sa uvođenjem novih dimenzija - nastane haos. Od njega sam čula pre više godina izraz ‘skin hunger' i on ostaje jedan od najkompletnijih i najkompetetnijih za koje znam. Paul je gladan za mojom kožom, i boji se efekta svojih emocija. Čudak. Slab, ranjiv, uplašeni čudak. Mogla bih i sebe da opišem istim rečima. On insistira da smo slični, ali sam ja daleko slobodnija od njega, i jača. Žene su uvek jače. Kako da ne, pa one su započele tržišnu ekonomiju.

Boji se da ću ga manipulisati zbog slabosti zvane ljubav. Kao što obožava svoju majku. Edipovac? Ne verujem, nije ni važno. So the boy loves his mother. A koga bi drugog voleo? Neka neko, molim, zakopča Edija, pomazi ga po obrazu i pošalje u zaborav konačno. Danas se grade kuće od pre-fabrikovanih blokova, i ljudska psiha se tako gradi, ali se svi osečamo gore. Jedino što kuće manje ili više uspešno stoje.

Pričao mi je jednom kako njegova majka, na svoj nenametljiv način, ima ogromnu moć nad njime, prosto zabavljen takvom neverovatnom činjenicom. U njemu još uvek nije sazrelo ubeđenje, ili prihvatanje, da je spreman za josš jednu ženu koja će moći da ga manipuliše, ako poželi. Ne krivim ga. Ali se meni ne čeka na sezonu zrelog voća iz Adamovog vrta. I u mojoj bašti ima previše posla, i pijace i supermarketi su otvoreni kasno.

Paul se sa mnom nikad ne nadmeće. U njegovom uređenom svetu nadmetanje je sport koji se upražnjava sa muškarcima. To je redak kvalitet i do pre par godina nisam bila svesna koliko me iscrpljuju muško-ženski ratovi oko toga ko će zagrabiti veće parče vazduha.
Ja sam mu zanimljiva, podjednako kao i njegove reakcije na mene - od erekcije do izazova mišljenja. Još sam mu i topla, i voli da priča sa mnom, voli i da sluša, i da me zagrli i tako zaspi. Njegovoj koži nikad dosta moje kože.
I on, kao i brojne žene i bar svi muškarci, ako ne i mrtvi i oni još nerođeni, misli da je feminizam štetan. Čemu uopšte feminizam kad žene postižu sve što žele na njihov, ‘ženski'način? I opet mit o prostituciji. Ko o čemu, muškarci brinu o muškarcima.

Vidiš, objašnjavam, ja mislim da je pogrešno i jako loše, za svakoga, da žene moraju da idu u školu manipulacije kao jedini način da izraze i postignu svoju volju i ambicije. Zamisli to ovako - prekrasan objet d'art, solidna, prefinjena forma, potencijal za svakakva čuda, a u njoj raste krvgavo drvo. Kao bonsai, ženski duh je potkresan, stegnut, suzbijen, sužen na tu formu, guši se u njoj, i truli, ma kako lepo izgledao spolja. Kakva je to šteta, odmahujem glavom. Evo, zamisli da u meni živi jedno kvrgavo, unakaženo drvo. Da li bi me i onda voleo?

Ti nisi kvrgavo drvo, on na to kaže, pa poljubi dlan moje ruke. I promeni temu.

U dokumentarcu koji smo videli desila se jedna neobična scena. Dragulj Gehry-jeve karijere, Bilbao Guggenheim, kao fantastičan san stoji usred grada i iz svakog ugla se vidi. Kamera ga pokazuje na kraju ulice, nabreklog, dominira kao ostvareno čudo. Ta ista slika se pojavila u mom snu nedavno, kao katedrala. Jedan od kritičara umetnosti u filmu naziva ove strukture katedralama našeg postmodernog sveta.

Rasipam se. Nešto slično se desilo prošle godine. Karakter koji sam izmislila se pojavio na drugom kraju kontinenta, pod istim imenom, kod nepoznate osobe. Veza između nas je moja prijateljica, ona mi je i ispričala događaj. Veza između mog sna i prizora u Bilbau je nejasna. Osim mogućnosti da je sve moguće, čak i ostvarenje apstraktne misli, i njen ravnopravan ulazak u stvarnost, ma šta ona bila. Jednom kad se misao stvori u nečijem električnom krugu, do njene realizacije je relativno kratak put. Sinhronizacija i putovanje do drugih ljudi neverbalnim tokovima su savršeno mogući kanali u underground operacijama apstraktnih uzurpatora trodimenzionalne realnosti. Sve mi to izgleda kao susret sa duhovima iz prošlosti - znam da bih trebala da se jasno sećam svega, ali je sve i dalje zaključano. Brojni uređaji i mašine stoje zaboravljeni u sobama nervnog sistema. Opipljivost intimnog haosa kroz snove i odbegle misli mi se čini kao svet bez početka i kraja.
Paul veruje da je sve to moguće, i kaže da tako treba. On ima više smisla za mističnost od mene.

Temu o raskidu smo prećutali.



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

scabies scabies 16:10 22.05.2010

ne volim ovaj

glupi osećaj kad tekst ostavi jak utisak na mene i sve što bih rekla deluje suvišno, a ne mogu da ne ne kažem ništa
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:28 22.05.2010

Re: ne volim ovaj

Meni je ovaj deo najvazniji, scabies:

scabies
.. tekst ostavi jak utisak na mene..


Reci ce doci pre ili kasnije, ali vazno je krenuti od dobrog utiska.

A svidja mi se i kad se izrazi tako jedan glupi osecaj
Hvala.
Supermod Supermod 16:47 23.05.2010

On me voli na svoj način

Ivana Knežević Ivana Knežević 15:50 24.05.2010

Re: On me voli na svoj način

Savrsen izbor - hvala.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:12 24.05.2010

Re: On me voli na svoj način

Slusala ponovo, plesala po dnevnoj sobi i zabavljala klinku pricom o drugim vremenima
stasava stasava 16:31 22.05.2010

raskid

U emotivnim vezama, ne samo ljubavnim, do raskida dolazi bas kada neciji nacin nije vise i nas nacin. Kako si to lepo primetila. To ne znaci da moramo jednoobrazno da mislimo i da zelimo poistovecenje, to jednostavo znaci razlaz. Niste trebali da precutite. Jer, da, apstraktna misao ili osecaj ili slutnja ulazi u stvarnost.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:55 22.05.2010

Re: raskid

Razumeli smo se bili, stasava, uprkos precutkivanju - nismo se vise videli posle tog dana. Nisam mislila tada da je bilo dobro da smo precutali, ali kasnije sam promenila misljenje. Samo bismo potvrdili ocigledno.

Emotivne veze su teska materija sa bilo koje strane da im se prilazi.
Milan Novković Milan Novković 18:56 22.05.2010

Ja volim...

...To se uvek dešava sa uvođenjem novih dimenzija - nastane haos....

... tj preferiram polu-punu reč "divljina".

Interesantno je da je polnu dimenziju evolucija uvela u igru kod ogromnog, skoro stoprocentnog, broja životinjskih vrsta. Rodio se iz toga haos ili divljina nije toliko ni bitno, ali je teško pobeći od činjenice da priroda zna šta radi.

Priroda ima svoj, dokazani, sistem vrednosi.

Mi naš rastežemo i pokušavamo da rastegnemo u često perpetuum-mobile maniru, znamo to no i dalje volimo da se čudimo kako to da nam ta nova misaona mašinica nikako da promrda.

Evolucija nas je raslojila i svakom sloju dala tačno 50% "dobara". Da nije tako ona jača polovina bi u nekom instorijskom tantrumu već odavno zgazila onu slabiju.


Tako, IQ testovi ukazuju na taj-dimenzionalni fer-play, inteligencijski.

Muškuraci imaju više mišića. Ko ne veruje neka meri.

I sad provokacija :

- Za nefiziloški moderirane intelektualne specifičnosti, ako bi postojale, teško bi bilo odgovoriti na pitanje kako ih to, ako su kvalitetne, nije stekao i drugi pol ili, ako nisu kvalitetne, kako to da su preživele evolutivni inferno.

- Pa tako, šta je ženska, fiziološki-moderirana paralela mišićima? Može bilo kakav odgovor koji se dotiče jednog, drugog ili oba pola.

A razna muška zadirlkivanja!? Ceo spektar boljkica može da im se pripiše. Samo i tu postoji simetrija, mora da postoji.

I onda je do nas nađemo rešenje na dimenziji koja počinje od obostranog gubitka, svi svima sve loše prigovaramo, s pravom, to i jeste problem ove deformisane, civilizacijske, vrednosne membrane što rastežemo, i završava se kod obostranog dobitka gde svi svima sve opraštamo.

Ok, ne baš sve
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:04 22.05.2010

Re: Ja volim...

Milan Novković
...Evolucija nas je raslojila i svakom sloju dala tačno 50% "dobara". Da nije tako ona jača polovina bi u nekom instorijskom tantrumu već odavno zgazila onu slabiju.


Uvek zanimljivo sa tvojim komentarima i rebusima, Milane

Za ovo iznad nisam ubedjena, ali 'istorijski tantrum' je mnogo dobar izraz. Ima takvih puno u ljudskoj istoriji. Jedan od problema koji imam sa tom postavkom ('probleme' posmatrati samo kao igre-slagalice) je da pretpostavlja nadmetanje izmedju polova. Prirodu tj. evoluciju takve gluposti ne interesuju. Sve i da se jaca polovina mnogo naljuti, i nema nesto narocito problema sa ubijanjem, zgaziti slabiju polovinu ide protiv osnovnog zakona prezivljavanja za sve, ukljucujuci musclemen. Negde u celijama postoji prekidac protiv takvih stvari.

Iz ugla drugog problema, buduci ne sasvim nesposobna, ta slabija polovina ce se nekako snaci za svoje prezivljavanje, kao sto se i snalazi nevidjeno dugo.

Ne mislim ni da je bioloski sve podeljeno fifty-fifty. sa prirodom se stvari odvijaju prilicno divlje, kako predlazes, pa se malo doteraju vremenom, da se opet nesto novo desi, i tako se stalno adaptiramo, i mi i sve oko nas.

Recimo, posto je Y hromozom izgubio najveci deo svojih gena od svog postanka, za koji milion godina je realno moguce da ce prestati da postoji. Vec ima primera u zivotinjskom svetu gde se tako nesto desava. Nesto novo ce verovatno nastati, neka nova podela, ko zna kakva, i sva nasa natezanja ce biti jos smesnija, kao npr. to burqa or not to burqa. Ma idite, ljudi...
Ili, npr. kod zena je u svim celijama osim reproduktivnim tj. jajetu drugi X hromozom inaktiviran. Sta ako se u jednom evolutivnom trenutku on aktivira? I pocne da ravnopravno ucestvuje u svim procesima organizma? Da li ce zemljom hodati zene divovi i na ramenu nositi svog minijaturnog muskarca?

Hocu da kazem, mislim da biologiju tj. prirodu treba ostaviti na miru. Ne razumemo je najvecim delom, i ono malo sto znamo se najcesce koristi u politicke svrhe tj kao opravdavanje vrlo sumnjivih stvari, i radi protiv biologije, i nas.

Uticaj kulture je ono sto zaista muti i najbistrije vode nevidjeno. To je ono gde gresimo, gubimo, ustajemo, ponekad nadvladamo, trgujemo nonstop...
Ja bih da se promeni kultura, sa biologijom nemam problema

scabies scabies 20:40 22.05.2010

Re: Ja volim...

Evolucija nas je raslojila i svakom sloju dala tačno 50% "dobara"
A meni se čini, čak i kad bi to tako posmatrali, da nas Društvo ograničava na tih "50% dobara" uprkos tome što nam je Priroda podarila 100% potencijala. Društvo je to koje se boji da bi kompletno ljudsko biće (bilo muškarac, bilo žena) postalo samo sebi dovoljno. Nema to mnogo veze sa Prirodom, a ni sa mozgom Samo su kompletna bića sposobna za čistu ljubav neopterećenu kupovinama i prodajama, ispunjena davanjem i primanjem...
Osim ako si ti mislio na odnos mišićne mase i telesne masti, hormone i hromozome kad si rekao "50%"?
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:55 22.05.2010

Re: Ja volim...

scabies
A meni se čini, čak i kad bi to tako posmatrali, da nas Društvo ograničava na tih "50% dobara" uprkos tome što nam je Priroda podarila 100% potencijala.


scabies, ogroman je to gubitak. Meni jako tesko pada, jedna od najbolnijih tacaka.
Fino izvuceno, iako Milan nije bas tako mislio
Lepo je i razmisljati o kompletnim bicima iako je to drugi svet od ovoga koji poznajemo i odavde to je jedino sto mozemo, da zamisljamo, zelimo, ali ovo... ovo stvarno ne valja.
scabies scabies 22:32 22.05.2010

Re: Ja volim...

Lepo je i razmisljati o kompletnim bicima iako je to drugi svet od ovoga koji poznajemo i odavde to je jedino sto mozemo, da zamisljamo, zelimo
Ivana, ja imam tu sreću da se u životu ne opterećujem Svetom više od onoga koliko mi on određuje život. Trudim se da uspostavim i očuvam simbiozu sa njim
Kompletno biće ne može biti standard koji ćemo postaviti, možda najviše što možemo da uradimo je da ga promovišemo, a sigurno najznačajnije što možemo da uradimo je da to pokušamo da živimo. Da osvestimo svoje hendikepe, i pre nego što pomagala za njih počnemo da tražimo u drugima, da pokušamo da ih prevaziđemo ili da naučimo da sa njima živimo. Da se oslobodimo pritisaka društva i okoline. Da ne robujemo ničemu i ni zbog čega. Da dozvolimo da nam drugo biće treba samo onoliko koliko smo gladni njegovog prisustva, dodira, zadovoljstva, njegove duše. Da budemo srećni onoliko koliko naše postojanje (a ne posedovanje) nekog usrećuje. Da budemo svesni svoje jedinstvenosti i da uživamo u tuđoj. Pa malo li je? I nedostižno li je? U svakom slučaju - vredno je pokušati
Ivana Knežević Ivana Knežević 05:36 23.05.2010

Re: Ja volim...

Lepo receno, scabies. Nije malo, naprotiv, vredno postovanja.
I ja sam sva za pokusaje. O tome uvek pricam.

Da, na licnom nivou i ja to tako gledam. To je prilicno dinamican odnos, sa sobom, drugima. U tom smislu ne moze da bude standard, i svako to mora sam. A opet, od cega pocinjes ima jako puno veze. I kroz sta prodjes ima veze. Sve ima veze. A ono gde mozes da nesto uradis, da, apsolutno, ne stedi na sebi

Sto se Sveta tice, ja se njime opterecujem, ili me on opterecuje, i tako redovno. Sa neophodnim predasima. Svetu to nista ne znaci, ali meni puno

Hvala za ovako fin, inspirativan komentar.
scabies scabies 18:01 23.05.2010

Re: Ja volim...

Hvala za ovako fin, inspirativan komentar.
Hvala tebi za odličan tekst!
Meni se do sada nije desilo da tekst na blogu pročitam više od dva puta (a i to mi se retko dešava).
Ivana Knežević Ivana Knežević 04:33 24.05.2010

Re: Ja volim...

Drago mi je da je tako
miloradkakmar miloradkakmar 19:15 22.05.2010

Kvrgavo vreme

nasuče nas na sopstveni sprud. Iako, boli , nama uglavnom prija, jer se to smatra normalnim, kao razbijačem monotonije. I, kažemo nikad više, a ono se dogodi, mimo nas , vrag zna koliko puta. Valjda tako mora, valjda to pristaje uz čoveka.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:14 22.05.2010

Re: Kvrgavo vreme

Pravi naslov, milorade: kvrgavo vreme. Bas mi se svidja.
Ne mora. Neprihvatanje je isto ljudski.
Slazem se da svega toga tako nabacanom u ovom Vasem komentaru, ima.
Nije neophodno truditi se da sve razumemo, ili kontrolisemo, ili... to je ponajvise smesno, ali treba nam dobrih primera, i dobrih stvari, i vreme je da se ovo kvrgavo zameni nekom novom epohom. Vredi probati nesto bolje, mozda se i naviknemo.
bocvena bocvena 20:08 22.05.2010

Muškarci

prosto nemaju šanse:)

Mnogo me mrzi ovo da objašnjavam. Mogu malo da prepisujem?
Paul je gladan za mojom kožom, i boji se efekta svojih emocija. Čudak. Slab, ranjiv, uplašeni čudak. Mogla bih i sebe da opišem istim rečima. On insistira da smo slični, ali sam ja daleko slobodnija od njega, i jača. Žene su uvek jače. Kako da ne, pa one su započele tržišnu ekonomiju.


Ja volim svoje kvrgavo drvo. Podseti me koliko i tako sabijena mogu da uradim.
Iako u svojoj 40-oj i dalje pojma nemam šta je to ženski način:)

Karakter koji sam izmislila se pojavio na drugom kraju kontinenta, pod istim imenom, kod nepoznate osobe.

Sinhroniciteti najrazličitijih vrsta me opsedaju u poslednje vreme. Ili sam možda napokon naučila da ih prepoznajem?

Muzika za kraj...
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:26 22.05.2010

Re: Muškarci

bocvena
..Podseti me koliko i tako sabijena mogu da uradim...


A zamisli da ti malo popusti to tesno drvce sa strane, ma na jednom mestu samo.

Ali vec si rekla iznad: prosto nemaju sanse

Ja bih prosto volela da vidim neke nove primere, i medju zenama i medju muskarcima. Zasto meni niko ne ispunjava zelje, pitam se, bunim se, durim se... ali bolje bi bilo svima, to znam, a meni bi bilo drago.

Ovi sinhroniciteti prosto probude mastu. I malo najeze. Cisto da ne bude dosadno.

Podsetila si me na ovo nize, pa eto i od mene tebi:

A Matter of Time

Desperately seeking
a mutually feminine way of relating
to each week and when it
comes to months I prefer not to be
called Sister Moon and associations
with lunar or lunatic circulations
and transformations drive me insane because
in the divine feminine divine doesn’t exist
and feminine cannot stand on its own
not on such thin sticks and whispers
There is nothing romantic in the female
experience except a male view on it
Cultivated as vixens maidens tarts broads tramps
and what was that other type - o yes - the girl-next-door
how could you go wrong if one day you decided
to give up being anything real and became -
O I don’t know about that because I am
not sure what is so good about not going
wrong but I am not going anywhere
not this time of year when the dog droppings
become frozen brown beads among generally
brown beads of everything generally
Every art form entombed and enbalmed a romantic view
of something as unromantic as female experience
and I hate that I don’t know anything fundamentally wonderful
outside of that failed concept because it doesn’t match
even the chair I used to sit on but it doesn’t
matter much anymore since it is only a matter of time
It is only a matter of time
bocvena bocvena 09:27 23.05.2010

Re: Muškarci

A zamisli da ti malo popusti to tesno drvce sa strane, ma na jednom mestu samo.


Iz ušiju mi izlaze ljiljani, a puzavica me potpuno prekriva. Možda me vreme, kultura i naučeno stavljaju u ženski modul, ali ja sam uvek nešto više. Nije bitno kako me vide sa strane, bitno je šta vidim kad se pogledam u ogledalo.
Nekad sam gubila mnogo energije na obaranje ruku, sada ga uhvatim za ruku da radimo ono što mi se hoće, hahah.

Ja bih prosto volela da vidim neke nove primere, i medju zenama i medju muskarcima.

Naša deca? To će biti pravi ispit koliko smo dobri roditelji bili.

P.S. Hvala za pesmu! Kažem ti - It's only a matter of time:)
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:02 23.05.2010

Re: Muškarci

bocvena
Iz ušiju mi izlaze ljiljani, a puzavica me potpuno prekriva. Možda me vreme, kultura i naučeno stavljaju u ženski modul, ali ja sam uvek nešto više. Nije bitno kako me vide sa strane, bitno je šta vidim kad se pogledam u ogledalo.


Eto kakva lepa flora raste svuda

Kao strategija a tek filozofija, preci sa obaranja ruku na hvatanje za ruku je ogroman napredak, neverovatan - bravo! Ja bih takve stvari stavljala na bilboard-e (samo bez onog poslednjeg dela

Za nasu decu nisam sigurna a volela bih da jesam. Racuna se kakvi smo roditelji, i skupa sa time racuna se i sve ostalo. Tu se prilicno smracim. Ali lepo je jutro, nedeljno, i svet ce visiti u svemiru i sutra, i prekosutra... - dobro je racunati na neke stvari.

Okay then - it is only a matter of time
ivana23 ivana23 20:19 22.05.2010

Kvrgavo drvo



Reci, misli, osecanja... isprepletano.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:35 22.05.2010

Re: Kvrgavo drvo

Vrlo lepa ilustracija, ivana.
Ja sam veliki postovalac drveca. Kakvo god da je, ali ono staro, veliko... Zastanem tako i posmatram svasta, ali kod drveca mi prosto uzleti srce.
mariopan mariopan 22:25 22.05.2010

Re: Kvrgavo drvo

Mene sve to u odnosima muško-žensko podseća na plimu i oseku. Kao što talasi sa obale pokupe uvek nešto novo i drugačije kada se povuku, malo se time poigraju pa vrate to ili nešto drugo na obalu, tako i mi ponesemo svaki put neko novo osećanje, i vraćamo neko drugačije, zavisno od toga kako smo se igrali onim kamenčićima sa obale....i nakupi se toga. Puna škrinja blaga. Ja ga vidim kao blago a ne kao svetlucave, bezvredne kamenčiće. Ne razmišljam previše (trudim se da ne razmišljam) o svim kvrgama na mom drvetu.
I volim moje kvrgavo drvo, ne bih ga menjala za neko glatko i jednolično, nezanimljivo.

Ivana Knežević Ivana Knežević 05:42 23.05.2010

Re: Kvrgavo drvo

Voleti ga treba, sigurno, draga mariopan. Pa i da nije drvo nego neki obican zelenis kraj puta. Pronaci blago u zivotu, u bilo kom obliku, je mocna stvar.
Odnosno, nije neophodno traziti. Tako, na obali, ili na drugi nacin, blago pronadje nas.
docsumann docsumann 00:13 23.05.2010

Upečatljivo

I on, kao i brojne žene i bar svi muškarci, ako ne i mrtvi i oni još nerođeni, misli da je feminizam štetan.

pozdrav od jednog feministe
Ivana Knežević Ivana Knežević 05:43 23.05.2010

Re: Upečatljivo

docsumann docsumann 00:13 23.05.2010

Upečatljivo

muaddib92 muaddib92 00:30 23.05.2010

Like the circles that you find..

Да, Ивана, твоји текстови нас увек оставе запитаним.. Али морам да приметим да су овога пута, као ретко када, изазвали и толико интересантних, добрих коментара над којима сам се такође прилично замислио. Тако да једном, када твоји текстови буду у књизи - у шта верујем, па зато и не пишем ако буду - прижељкујем и то да њен наслов не буде наслов овог поста: другим речима, желим да квргаво дрво остане само једна метафора, провокација.



Ivana Knežević Ivana Knežević 05:53 23.05.2010

Re: Like the circles that you find..

Dragi muaddibe, krvgavo drvo je bilo i jedno i drugo, fino uoceno. I drago mi je da se u tom trenutku pojavila bila bas ta metafora (pitanje inspiracije, kao i obicno). Paul je bio neko sa kime se moglo fino razgovarati.

I ja volim kad me zamisle komentari. Jeste komumikacija u pitanju, kao sto je loader nize pomenuo. Nije koreografisano, prosto se nekad desi.

Hvala za ovako finu muziku. Kasno je, malopre sam se vratila kuci i to je lep izbor pred spavanje.
loader loader 03:12 23.05.2010

Ptt, zarezi, struja, belina...

.. Veza između nas je moja prijateljica, ona mi je i ispričala događaj. Veza između mog sna i prizora u Bilbau je nejasna. ..

A veza između nas je blog :) .. Vredni poštar koji trčkara, čas onamo, čas ovamo, čas tamo... - raznoseći blogorečenice razne i spajajući sve to u komunikaciju :)



Ivana Knežević Ivana Knežević 05:56 23.05.2010

Re: Ptt, zarezi, struja, belina...

To umeju da budu lepe veze, dragi loaderu. I treba umeti ceniti sve sto naidje a lepo je.
Fino ste to uoblicili.
loader loader 11:25 23.05.2010

Re: Ptt, zarezi, struja, belina...

Otkako sam u blog-školi, koja je pre dve-tri godine otvorena i za ovakve, nemarne đake, slušao sam ponešto, iščitavao gradivo i ... eto .. malkice sam možda i napredovao :) ...
Vaš podstrek mi puno znači za dalje :)

Ivana Knežević Ivana Knežević 14:06 23.05.2010

Re: Ptt, zarezi, struja, belina...

Ja pricam povremeno sa mojom klinkom o tome kako je jedna od apsolutno najlepsih stvari u zivotu sposobnost neprekidnog ucenja (okay, pricam stalno, ali pazim da joj ne dosadim, ili se bar nadam da je tako :)

Malo ohrabrenja rasiri krila svakome. Nije na odmet, a nije ni tesko
loader loader 14:52 23.05.2010

Re: Ptt, zarezi, struja, belina...

Teško je, al nije na odmet :))
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:43 23.05.2010

Re: Ptt, zarezi, struja, belina...

Nije tesko pohvaliti, na to sam mislila, ili nije vrlo tesko.
Ohrabrenja su jako vazna :)
kostresh_harambasha kostresh_harambasha 08:49 23.05.2010

Јесте најстарији занат

"Paul se sa mnom nikad ne nadmeće. U njegovom uređenom svetu nadmetanje je sport koji se upražnjava sa muškarcima. To je redak kvalitet i do pre par godina nisam bila svesna koliko me iscrpljuju muško-ženski ratovi oko toga ko će zagrabiti veće parče vazduha."

Чини ми се да је то најчешћи узрок ограниченог рока трајања везе. Мислим да је све ствар избора: ако одчучиш да ти буде лепо - биће ти лепо, ако одлучиш да траје - трајаће, без обзира да ли је емотивна веза или само секс.
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:17 23.05.2010

Re: Јесте најстарији занат

Nije.

kostresh_harambasha
Чини ми се да је то најчешћи узрок ограниченог рока трајања везе. Мислим да је све ствар избора: ако одчучиш да ти буде лепо - биће ти лепо, ако одлучиш да траје - трајаће, без обзира да ли је емотивна веза или само секс.


Fino opazanje. Stvar izbora, ili njegovog nalicja - nepaznje.
Ne nuzno izbora o kakvom se najcesce prica, ali intimnog postenog izbora, da.
Черевићан Черевићан 15:50 23.05.2010

сад и некадa

стигоше нека чудна времена
да чуднија бити не могу
жена је некад била жена
сад мушко игра улогу ту

дијалог данас држи нам везе
титрамо једно другоме теме
сати нам пролазе слушајућ теезе
важно је само утуцат' време

у присету ми . .ево је слика
прц нам је био повод дружењу
жени бејасмо прозор у свет
мамише нас по своме ћутању
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:41 23.05.2010

Re: сад и некадa

Ah, dragi pesniche, pa Vi sigurno znate: svaka zena je zena, i cutljiva i ekspresivna, i ruzna i lepa, i mlada i stara, u svakakva vremena i na svakom mestu. Ne porice se znacaj uzajamnog mamljenja, i za to ne treba brinuti, ali zene ne prestaju da budu zene niti da postoje kad nisu mamljive, ili nekome nije do mamljenja.
Svet i mi u njemu - moglo bi bolje, je moje misljenje.
49 41 49 41 20:29 23.05.2010

Niko srecan,


a niko dovoljan,
niko miran a niko spokojan;
Sve se covjek bruka sa covjekom
...
Ivana Knežević Ivana Knežević 04:36 24.05.2010

Re: Niko srecan,

Lepo ste ovo ilustrovali, hvala. Puno govori.
razmisljam razmisljam 00:29 24.05.2010

Као и увек

прочитам па се загубим негде у сопственим мислима и могућим одговорима и на крају отћутим.
У осталом, по некад се најбоље осећам у друштву у коме тренутак тишине није тежак попут камена, већ се наочиглед претвара у још потпуније разумевање и посебно танану пријатност.
А од речи никада не бих правила коцке. Некако, више их обликујем у округло и овално и кривудаво. Само да немају углове и оштрице и бодље на које би неко могао да се повреди...
Ivana Knežević Ivana Knežević 04:43 24.05.2010

Re: Као и увек

Meni ponekad trebaju dani, nekad meseci a i godine da se utisci srede i reci pojave. Od onih obicnih do onih inspirisanih. I svidja mi se da je tako, upravo kako kazete - tanana prijatnost. Periodi tisine, periodi price... sve ima svoje i dobro je.

Reci koje povedjuju, njih ima previse.

Hvala sto ste se javili.
jasnaz jasnaz 08:07 24.05.2010

na)ravno


Сањала сам да имам ливаду.
И идеју шта ћу да радим.
Када сам отворила твоја врата, знала сам и како.
Долазиш сав. Да потврдиш.
Сачекују те жуте анемоне и стрепња:

Немогуће је да имам све.


Ливада је зелена. На)равно.








Ivana Knežević Ivana Knežević 16:02 24.05.2010

Re: na)ravno

Sa takvim snom moze poceti nesto lepo, jasna.
aleksanadar aleksanadar 09:04 24.05.2010

Истрошене речи

Ivana Knežević Ivana Knežević 15:57 24.05.2010

Re: Истрошене речи

I posle Gabi, Arsen.
Uvek o istim stvarima pevamo, za njima tugujemo, i njih sledimo. Ima u toj neprolaznosti malo utehe.
Hvala za lep izbor.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana