Društvo| Planeta| Život

Muškima, znanim i neznanim, u čast i slavu

gordanac RSS / 19.11.2012. u 10:29

- danas, 19. novembra obeležava se Međunarodni Dan Muškaraca u preko 50 zemalja sveta, osmišljen da slavi i podseti na polovinu čovečanstva o kojem postoje predrasude i stereotipi baš kao i o drugoj polovini, da se obrati pažnja na muškarce kojima je takođe unapred namenjen model, zahtevan model koji ćesto zahteva nemoguće od ljudskih bića samo zato da bi okolina kazala "e, to je pravi muškarac!", a moj predlog je da danas sretnemo nekog muškarca i da mu kažemo da je "pravi" da ga pitamo "kako si?" i da se zajedno podsetimo da je svaka muka manja kad se podeli, kao što je i svaka sreća kad se podeli - veća"   

19.pngKažu stare priče da je najveća prevara đavola u priči o paklu u moći da ubedi ljude da - pakao ne postoji, ili u jednoj od varijacija iste tehnike "prevara" da su pakao drugi, ne mi. I još kažu da je svaki đavo - u detaljima,

"Detalj"u koji nas je "neki đavo" tako usput uverio je da muškarci tokom života i ne mogu biti diskriminsani, da je sva društvena moć koja im je namenjena sasvim dovoljna da provedu život bez teskoba i nepravdi koje su poznate ženama.

Vreme je za rušenje takve zablude, za razgovor o svemu i svačemu što bi valjalo menjati u modelu namenjenom muškima.

Jer ja kažem da je život upravo u detaljima i da je lakoća stereotipa (kojima smo, kao ljudi tako beznadežno skloni!) i u tome da - diskriminacija muškaraca ne postoji, da je muškarcima sasvim sve OK i da su muški samo izvor diskriminacije drugima, da su nasilni zbog fizičke snage, da su neosetljivi, da ne umeju da govore o svojim emocijama, da su sebični, da nemaju sposobnost empatije, da ne umeju sa decom, da su nestalni, nepouzdani, čitav spisak uvredljivih, diskriminatornih opaski nam prečesto "sleće" sa usana za muškarce, slično kao i za žene.

Današnji dan je posvećen upravo podsećanju na sve zahteve koji se pred dečake u odrastanju ili pred odrasle muškarce postavljaju "jer je oduvek tako bilo" i jer niko ne pita muškarce šta se njima u stvari sviđa da bude običajni, poželjni, pravni, društveni, kakav god okvir i ram za razne detalje koji im čine njihov muški život.

Kad pokušam da zapodenem razgovor o tome (sa ženama ili muškarcima, svejedno) najčešća reakcija je "nema tu nikakvih problema" ili "muškarcima je i onako sve u rukama, neka sami menjaju sebi šta im ne valja" ili "šta, još i da su diskriminisani!?" ili "ta priča je još jedna od onih velikih muških prevara" i tako dalje i tome slično.

Snaga "slike" o tome da je muškarcima "ceo život na dlanu", da "imaju pristup svemu" da su slobodni IMDSymbol.pngod svega, je takva i tolika da retko dopušta mogućnost (i teorijsku) da u toj trenutnoj slici baš ne valja sve kako se prikazuje i da je najmanje što bi se moglo da se pita muškarce "ima li šta što im izrazito smeta u modelu koji im je namenjen, ima li šta što ih "žulja" u svim zahtevima koji pred njih postavljaju roditelji, društvo, žene, kolege sa kojima rade, prijatelji, deca, unuci, bilo ko?"

Činjenica je da se tokom proteklog XX veka položaj i uloga žene dramatično promenio, u svim sektorima i javnog i privatnog života i to niko ne spori, očito je, ali ono što se desilo "kao usput" i mnogo je manje primetno je da se i uloga muškarca isto tako dramatično promenila delom posledično, delom neminovno zbog promena koje smo kao civilizacija prošli za poslednjih stotinak godina.

Život današnjeg muškarca (u bilo kom uzrastu) nije ni nalik na život njegovog oca ili dede, ali se o tome ne priča (ili se priča sasvim retko) i dok su mnoge žene imale raznovrsnu podršku za "osvajanje" svojih novih uloga, za muškarce je takva podrška bila retka ili je sasvim izostajala.

Kao da se smatra da će se "oni već snaći" i u novim okolnostima, kao - uspevalo im je toliko vekova ranije, uspeće im i ovaj put, rašireno je mišljenje koje nije daleko od stereotipa kojih su se žene (s pravom) dugo oslobađale.

Današnji dan je zato smišljen - da postoji kao jasan znak da i muškima treba podrške, pažnje, razgovora, dijaloga o raznim temama i raznim problemima koji bi možda bili lakše rešivi i brže uklonjivi  kad bi se o njima razgovaralo, od načina na koji odgajamo i osposobljavamo mušku decu do pažljivog slušanja o tome šta oni sami smatraju "teretom" a šta "prednošću" svog muškog života.

Danas se može popričati o svojevrsnoj "muškoj školi života", šta je i ko je čini i kakve sve sjajne stvari razni muškarci učine u toku dana, cele godine, tokom svog muškog života između ostalog i zato što postoje takve lekcije u toj "muškoj školi" koja postoji, pa postoji, ali se svi ponašamo da neka znanja i veštine koje tražimo od muškaraca oni nauče sami, s lakoćom i ne mučeći se uopšte.

I - najvažnije od svega - da razumemo da "osvajanja jednakosti i ravnopravnosti" nema bez saglasnosti i muškaraca i žena i da se samo zajedno sve što u tom prostoru nedostaje ili ne valja, da samo zajedno to možemo menjati na bolje.

Zato je danas važno spomenuti koliko su se razni muškarci već promenili, a da je malo ko to primetio, zato je važno s dobronamernošću dočekati vest o postojanju "Dana Muškaraca" i - najvažnije od svega: kazati danas nekom mušakrcu pored sebe da je baš "pravi muškarac" takav kakav je, zbog dobrih stvari koje ume da uradi i pitati ga kako stoje stvari sa raznim lošim stvarima o kojima ćuti, a ćuti jer su ga, pogrešno, tako učili - da pravi muškarci ne plaču, ne pokazuju slabosti i ne govore o svojim osećanjima i teskobama.

Ako takvo šta učiti ljudsko biće nije diskriminacija, ako obaveza da potiskuješ samog sebe u ime društvenog modela nije oblik diskriminacije, onda stvarno treba definisati - šta je, a dovoljno je samo malo ženske i ljudske hrabrosti da se i takvo učenje nazove pravim imenom i da se zajedničkom voljom - promeni.

Kao što s opravdanom lakoćom definišemo nasilje, zloupotrebe društvene moći, aroganciju, netrpeljivost, diskriminaciju kad je upućena nama.

Jednakost je dvosmerna ulica, a najbolje je tom ulicom hodati ruku pod ruku, ili rukujući se pri susretu, jer ljudi se ne mogu rukovati pesnicama, a promene ne mogu nastati bez - dijaloga, ovog puta u slavu i čast Dana Muškaraca.

 

                                                   



Komentari (169)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hajkula1 hajkula1 10:31 19.11.2012

Mozda


Mozda prva.

antioksidant antioksidant 10:34 19.11.2012

Re: Mozda

hajkula1

Mozda prva.


i tako su žene i na ovaj sveti dan zauzele još jedan bastion muškosti
nije ni čudo što propadamo
gordanac gordanac 10:38 19.11.2012

:)

Na današnji dan ustanovljujem pravilo da je "prvo mesto" ravnopravno podeljeno između korisnika "antioksidant" i "hajkula1"
hvalalepomolimlepo
Moj post, moji gosti, delim prva mesta kak` ja `oću :))
reanimator reanimator 10:50 19.11.2012

Re: Mozda

zauzele još jedan bastion muškosti

Hvala kolega
antioksidant antioksidant 10:52 19.11.2012

Re: Mozda

reanimator
zauzele još jedan bastion muškosti

Hvala kolega

vidim ja da su oni hormoni uticali na tebe
gubiš oštrinu, vidiš kako je uklizala.. a tebe nigde nema
Freedom of Information Freedom of Information 13:26 19.11.2012

Re: :)

Moj post, moji gosti, delim prva mesta kak` ja `oću :))

Lepo je što si se setila da nam čestitaš.
ivana23 ivana23 13:45 19.11.2012

Re: :)

maksa83 maksa83 10:41 19.11.2012

hvala


Vlasta92 Vlasta92 11:01 19.11.2012

Re: hvala

Makso,

kako si ti iskren čovek.

Volim te.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 10:56 19.11.2012

Hvala što si se setila

Sada ću samo da dam preporuku, komentar ću napisati kada dođem s posla, spremim ručak, prošetam se sa ćerkom i psom, odnesem tašti zejtin, mami kestenje, zamenim sijalice u predsoblju, okupam i uspavam dete.
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:42 19.11.2012

Re: Hvala što si se setila

E, kako je vreme došlo...
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 18:18 19.11.2012

Re: Hvala što si se setila

E, kako je vreme došlo...

Eto, čuo neki dan, došlo društvo po papučara, viču ga od dole:"'Ajmo na pivo!"
Papučar:"Čekaj da pitam ženu." Onda zastane na tren, vrati se na balkon - "E, znate ša? Ko je j#$&, idite vi!"
Vlasta92 Vlasta92 10:57 19.11.2012

:))

Smor bi bio ovaj život bez njih.

I bez dece i kučića


Jedva čekam komentare

gordanac gordanac 11:30 19.11.2012

:))

To, Queen!
we will rock us :)





jinks jinks 11:12 19.11.2012

...

da pakao ne postoji, ili u jednoj od varijacija iste tehnike "prevara" da su pakao drugi, ne mi

Varijacija varijacije bi mogao da bude osecaj po kome predstavljamo malo lokalno ovaplocenje savrsenstva, iz koga proisticu specificni oblici odnosa prema okruzenju, koje zbog toga drugima (a neretko i nama samima) na kraju i ne pocinje stvarno da lici na neki oblik sto bi se reklo pakla.

Ustvari, neki kazu da su mozda i raj i pakao svakog trenutka i prisutni u svemu oko nas ... jedino je pitanje u kakav polozaj sebe dovodimo u odnosu na to okruzenje (te da ga shodno tome i dozivljavamo kao raj, pakao ili kao nesto trece).
jednatanja jednatanja 11:15 19.11.2012

Zbog

svog tate, brata, muža i tri sina, pozdravljam ovaj blog!

A i bez njih bi ga pozdravila! Naši muški u porodici su često predstavljali glas razuma i vernog oslonca u životu.

Živeli muški!
reanimator reanimator 11:19 19.11.2012

apel!

Gordana, banuj svakoga ko citira Muškarci su sa Marsa, a Žene sa Venere. Ako pokažeš slabost u startu, na pola puta smo do citiranja Ive Štrljić, a ako se to desi, onda banuj mene!
gordanac gordanac 11:22 19.11.2012

:))

reanimator

apel!
Gordana, banuj svakoga ko citira Muškarci su sa Marsa, a Žene sa Venere. Ako pokažeš slabost u startu, na pola puta smo do citiranja Ive Štrljić, a ako se to desi, onda banuj mene!

Meni ne radi ono "dugme" za banovanje i brisanje, pokvareno je, od početka.


can`t fix it, it should be broken
myredneckself myredneckself 11:32 19.11.2012

Re: :))

Čestitke za praznik, i ohrabrenje za Movember (moustache+november)
tj. pokušaj puštanja brkova u novembru, za jačanje svesti o zdravlju muškaraca


Top 10 "brkovica" na svetu, mustra
maksa83 maksa83 11:37 19.11.2012

Re: :))

tj. pokušaj puštanja brkova u novembru, za jačanje svesti o zdravlju muškaraca

Apelujem da ne puštate brkove u novembru, ni zarad tog svetog cilja.

Zauzvrat mi nećemo nositi brushaltere oko 8. marta.
gordanac gordanac 11:43 19.11.2012

Re: :))

maksa83
tj. pokušaj puštanja brkova u novembru, za jačanje svesti o zdravlju muškaraca

Apelujem da ne puštate brkove u novembru, ni zarad tog svetog cilja.

Zauzvrat mi nećemo nositi brushaltere oko 8. marta.

:))))
pošteno!
reanimator reanimator 11:51 19.11.2012

Re: :))

Apelujem da ne puštate brkove u novembru, ni zarad tog svetog cilja


Maksimoviću, ne budi površan..par dilberskih dlačica neće učiniti da unutrašnja lepota žene nestane
myredneckself myredneckself 11:54 19.11.2012

Re: :))

maksa83
tj. pokušaj puštanja brkova u novembru, za jačanje svesti o zdravlju muškaraca

Apelujem da ne puštate brkove u novembru, ni zarad tog svetog cilja.

Zauzvrat mi nećemo nositi brushaltere oko 8. marta.


Ok, ok, nećemo, sve je bolje od ovog drugog


blogovatelj blogovatelj 16:43 19.11.2012

Re: :))

Zauzvrat mi nećemo nositi brushaltere oko 8. marta.


The awesome moment when you take your bra off after a long day...

stefan.hauzer stefan.hauzer 01:53 20.11.2012

Re: :))

tj. pokušaj puštanja brkova u novembru, za jačanje svesti o zdravlju muškaraca

hehh i tako sam se slučajno pridružio movemberu.

mada sam to uradio,
samo da me više ne zovu debeli; *već brkati
looping looping 11:24 19.11.2012

?

a ćuti jer su ga, pogrešno, tako učili - da pravi muškarci ne plaču, ne pokazuju slabosti i ne govore o svojim osećanjima i teskobama.

Kako pogresno?
hurmonger hurmonger 11:35 19.11.2012

Re: ?

Pravi muškarci.. eh. Čovek treba da zna kad, kome i kako da pokaže slabost i govori o svojim osećanjima. A pre svega da preuzima odgovornost da svoje slabosti otklanja, sopstvenim naporom.
Jukie Jukie 11:39 19.11.2012

Re: ?

looping
a ćuti jer su ga, pogrešno, tako učili - da pravi muškarci ne plaču, ne pokazuju slabosti i ne govore o svojim osećanjima i teskobama.
Kako pogresno?

U suštini dobro pitanje. Postoje situacije kada ne smeš da pokazuješ slabosti i situacije kada smeš.
maksa83 maksa83 11:51 19.11.2012

Re: ?

Jukie
looping
a ćuti jer su ga, pogrešno, tako učili - da pravi muškarci ne plaču, ne pokazuju slabosti i ne govore o svojim osećanjima i teskobama.
Kako pogresno?

U suštini dobro pitanje. Postoje situacije kada ne smeš da pokazuješ slabosti i situacije kada smeš.

Ne razumem.

looping looping 12:21 19.11.2012

Re: ?

Milutin Milošević Milutin Milošević 14:46 19.11.2012

Re: ?

Postoje situacije kada ne smeš da pokazuješ slabosti i situacije kada smeš

Istina. Eto, ja sam plakao kad je Zvezda bila prvak sveta. I ne stidim se.
edi-va edi-va 14:50 19.11.2012

Re: ?

Milutin Milošević
Postoje situacije kada ne smeš da pokazuješ slabosti i situacije kada smeš

Istina. Eto, ja sam plakao kad je Zvezda bila prvak sveta. I ne stidim se.


antioksidant antioksidant 14:52 19.11.2012

Re: ?

edi-va
Milutin Milošević
Postoje situacije kada ne smeš da pokazuješ slabosti i situacije kada smeš

Istina. Eto, ja sam plakao kad je Zvezda bila prvak sveta. I ne stidim se.



smeješ mu se
pa ti,muškarčino, plači posle ponovo
edi-va edi-va 11:35 19.11.2012

:)

AlexDunja AlexDunja 11:47 19.11.2012

dečacima par

dobrih, muških:))



edi-va edi-va 11:53 19.11.2012

Re: dečacima par

AlexDunja
dobrih, muških:))






gordanac gordanac 11:55 19.11.2012

:)

To ti pričam!
Lakoća stereotipa, niko nikog ništa ne pita ... svi sve znaju
(tzvrtz!)
paz` da ne znamo
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:49 19.11.2012

Re: dečacima par

par dobrih, muških:))

Moja Fata najvole

expolicajac expolicajac 11:54 19.11.2012

Apsolutna jednakost

Meni žena čestita Dan muškaraca jutarnjim šamarom. Ona nema pojma zašto me je udarila, ali ja zato dobro porazmislim gde sam to pogrešio.
Jukie Jukie 11:54 19.11.2012

Školstvo

Jedna od stvari koje muškarcima nedostaju pri odrastanju su muški nastavnici u školama, pri čemu mislim na pubertet. Dečaci provode polovinu budnog dela dana u školi gde kao jedine odrasle osobe i potencijalne role models viđaju žene, sem skoro jedinog nastavnika fizičkog (i još možda jednog ili dvojice, mi smo kao đaci imali muškog nastavnika hemije, u jednoj školi sam bio na zameni umesto jedinog muškog nastavnika biologije, a u drugoj školi nisu imali nijednog muškog nastavnika sem nastavnika fizičkog), i stiču utisak da su učenje, razmišljanje, čitanje, pisanje neke stvari za devojčice i žene a da su muškarci jedino dobri za trčanje, skakanje, igranje lopte i ometanje nastave (razne nastavnice: "Ovi dečaci samo nešto skakuću i vrpolje se a devojčice sve mirno sede i pažljivo slušaju i zapisuju" ). Posle časova dečaci odlaze na sportski trening gde viđaju muškog trenera i ostale dečake, i u glavi pojačavaju dihotomiju da su muškarci sposobni uglavnom za sport i da postoje posebni svetovi "muškarci sport - žene nauka".

Kao zaključak predlažem da se u osnovnim školama za rad sa višim razredima uvedu procentualne kvote za zapošljavanje muških nastavnika.
hurmonger hurmonger 11:59 19.11.2012

Re: Školstvo

http://www.akademijauspeha.org/clanci_svi/Biti%20musko.html

Isečak iz članka "Biti muško" (autor: Nebojša Jovanović, psiholog)

"Odsustvo očeva (“Otac-kolac”)




Nedavno sam držao nekakav seminar o deficitu pažnje i hiperaktivnosti kod dece za prosvetne radnike. Na skupu je prisustvovalo više od 250 ljudi. Osećao sam se kao da sam zalutao na sastanak nekog feminističkog društva. Među prisutnima je bilo samo pet muškaraca: predsednik opštine, sekretar za kulturu, dva direktora škola i jedan jedini učitelj. Prisetio sam se i toga da decu sa problemima kod mene uglavnom (gotovo uvek) dovode majke. Dečake vaspitavaju uglavnom majke, a uče ih ( u nižim razredima) učiteljice (dakle žene). Od koga će ti dečaci da nauče da budu muškarci? Čovek ne može da da ono što nema, zar ne? Žene nikada nisu bile muškarci, pa tako i ne mogu znati kako se to postaje. Osim ako u svojoj omnipotenciji ne misle da su “bolji muškarci od muškaraca” i da je biti muško “prosta stvar”...”muškarci su jednostavni”...(čitaj prosti). Ali, daleko od toga da krivim žene za tu situaciju. Muškaraca, jednostavno, nema u vaspitanju dece-ni u kući, ni u školi. Ja samo kao otac, psihoterapeut, i komunista (šalim se za ovo treće) ispuštam “nečujni vapaj za smislom”: Aman, braćo, muškarci, gde ste!? Sinovi vam, bez vas, neće stići nikuda! Man'te se one narodne “Otac-kolac”. Dečaci i mladići u našem društvu mnogo trpe zbog odsustva očeva i muškaraca u njihovim životima jer ne dobijaju usmerenje ni mentore koji bi im pomogli da sazreju u zrele muškarce. Osim ako dečak nije dobar u nekom sportu (pa ima sreće da naleti na mudrog trenera) ili nekoj drugoj sličnoj “muškoj” aktivnosti, ili ne sretne nekog stvarno dobrog nastavnika, možda nikada neće stvarno upoznati nekog muškarca. Nemajući uvid u unutrašnji svet stvarnih muškaraca, dečaci su prinuđeni da predstavu o sebi grade na osnovu blede slike napabirčene spolja-sa televizije, filmova i od vršnjaka, koju zatim oponašaju nadajući se da će dokazati da su muško.

Devojčice nisu u takvoj situaciji. Tokom odrastanja neprestano su izložene rasponu prilično sposobnih i komunikativnih žena kod kuće, u školi, među prijateljicama. Veoma često čujem izjavu od dečaka “škola je za devojčice”. Tačno je. Škola je po meri devojčica."
antioksidant antioksidant 12:00 19.11.2012

Re: Školstvo

Kao zaključak predlažem da se u osnovnim školama za rad sa višim razredima uvedu procentualne kvote za zapošljavanje muških nastavnika.

i da osnovce (da ne pominjem njihove muske roditelje) udaljis od mladih nastavnica?
(ja predlažem beneficirani radni staž za nastavnike kako bi se povećao procenat mlađih a polna raspodela je sasvim zadovoljavajuća (i da - profesorka fizičkog, gimnastičarka ))
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:19 19.11.2012

moreplovci

Dečake vaspitavaju uglavnom majke, a uče ih ( u nižim razredima) učiteljice (dakle žene). Od koga će ti dečaci da nauče da budu muškarci?


i ovo je stereotip. zar dečake ne vaspitavaju i očevi, odnosno odrasli muški srodnici, dede, ujaci, stričevi itd?

od stereoptipa vrve i udžbenici.

Prema jednoj analizi udžbenika koji treba da vaspitavaju, osobine koje se najčešće pripisuju ženama u udžbenicima su: nesamostalna, lenja, poštena, plašljiva, lakomislena, požrtvovena, nežna, stidljiva, pobožna, neodlučna, neuredna, nestalna, poslušna, svadljiva, neodlučna i nesigurna.

Muškarci su ponosni, dobronamerni, pravedni, spretni i nasilni.

Ni sa zanimanjima stvari ne stoje bolje.

Žene su u udžbenicima koji vaspitavaju mlade vaspitačice - kuvarice, medicinske sestre, seljanke, sluškinje, pastirice, domaćice.

Muškarci su državnici, inženjeri, moreplovci, novinari, policajci, sudije, sportisti, umetnici, naučnici, direktori, plemići, partizani, univerzitetski profesori.

Žene teže braku, deci, emocionalnoj sigurnosti, kosmopolitizmu, ljubavi, nacionalnoj ravnpravnosti, očuvanju prirode.

Muškarcima je bitna demokratija, iskazivanje nacionalne pripadnosti, kolektivizam, multikulturalizam, nacionalna ravnopravnost, obrazovanje, znanje, lična samostalnost, a teže patriotizmu, pluralizmu, pravičnosti, privatnom vlasništvu, samopotvrđivanju, seksu, profesionalizmu, uglednim društvenim položajima.

Žene se interesuju za prijateljstvo, uređenje kuće i baštu, a muškarce zanima humanitarna delatnost, sudbina vlastite nacije, politika, putovanja, uspeh u struci, sticanje materijalnih bogatsatva, tehnika, sport, vera, vlastito škovanje.




hurmonger hurmonger 12:28 19.11.2012

Re: moreplovci


Kakav crni stereotip??

Gospođo, jasno je ko beli dan da je deficit prisustva odraslih odnosno zrelih muškaraca u vaspitanju dece ogroman. Ogroman.
tetkino tetkino 15:52 19.11.2012

Re: moreplovci

hurmonger

Kakav crni stereotip??

Gospođo, jasno je ko beli dan da je deficit prisustva odraslih odnosno zrelih muškaraca u vaspitanju dece ogroman. Ogroman.


Potpisujem!

Mi danas imamo i čisto ženska zanimanja: vaspitačica, učiteljica, logoped, defektolog, nastavnik, med. sestra - 99% žene

Još kad dete nema muškarca u kući (oca, ujaka, strica), a bar 20% nema, oni se jednostavno izgube.

O uzorima koje mogu da vide na TV-u ili na fudbalskim utakmicama ne vredi trošiti reči.

Evo zanimljivog članka o Slonovima i ljudima [url=http://thesestonewalls.com/gordon-macrae/in-the-absence-of-fathers-a-story-of-elephants-and-men/][/url]

gordanac gordanac 15:55 19.11.2012

pomoć ...

... prijatelja (za link - prijateljice :))

In the Absence of Fathers: A Story of Elephants and Men
satinelle satinelle 01:17 20.11.2012

Re: Školstvo

Prisetio sam se i toga da decu sa problemima kod mene uglavnom (gotovo uvek) dovode majke. Dečake vaspitavaju uglavnom majke, a uče ih ( u nižim razredima) učiteljice (dakle žene). Od koga će ti dečaci da nauče da budu muškarci?


...Od koga deca da nauce da budu ljudi, a nakon toga muskarci? Polnu pripadnost i sve sto ide s njom, daje nam genetika. Na razvoj licnosti, karaktera u dobroj meri, i to u najranijem uzrastu uticu porodica i okolnosti, drustvo u kome dete raste. Zasto majke imaju toliko dominantnu ulogu u porodici? Zato sto joj je to predodredjena uloga. Ko joj je predodredio tu ulogu? Muskarci. Vecina muskaraca u Srbiji. Iako se u medjuvremenu mnogo toga promenilo, vecina ne moze da prihvati ulogu "menjanja pelena" dok majka "gradi karijeru". Na Zapadu je to normalno, pa cak i da rade pola radnog vremena, da bi se uklopili u pricu i postali njen sastavni deo. Kod nas bi takvom odmah nalepili etiketu papucara. I ko je taj ko ce prvi da ga nazove takvim imenom? Muskarac.
gordanac gordanac 12:02 19.11.2012

i - neodoljive fotke ...

... postavljene by Queen, da ne kažem Vlasta:

edi-va edi-va 12:08 19.11.2012

Männer





...

Men have it rough, don't take things seriously
Outside hard, inside quite soft
Programmed already from childhood to be a man
When is a man a man?
When is a man...
...




Out of Beirut Out of Beirut 12:25 19.11.2012

Re

Мени све ово личи на притисак над оним делом становништва који се мисаоно, емотивно, или напросто из дна бића, не слаже са слављењем и подсећањем на одређене теме на одређеним датумима.

У питању је суптилна дискриминација и социјални инжењеринг, који само чека социологе и психологе да га открију. (То ће се вероватно десити тек онда када економско-друштвена криза уништи саму могућност ових слављења по директиви.)

Као што се каже у древном кинеском запису, оно најбоље у човеку је као вода, ...

The best of men is like water;
Water benefits all things
And does not compete with them.
It dwells in (the lowly) places that all disdain-
Wherein it comes near to the Tao.


http://www.bookmice.net/darkchilde/spirit/tao8.html
gordanac gordanac 12:35 19.11.2012

da li ....

... ovaj vaš stav (osim citiranja čestitih Kineza):

Out of Beirut:
Мени све ово личи на притисак над оним делом становништва који се мисаоно, емотивно, или напросто из дна бића, не слаже са слављењем и подсећањем на одређене теме на одређеним датумима.

У питању је суптилна дискриминација и социјални инжењеринг, који само чека социологе и психологе да га открију. (То ће се вероватно десити тек онда када економско-друштвена криза уништи саму могућност ових слављења по директиви.)

Као што се каже у древном кинеском запису, оно најбоље у човеку је као вода, ...

The best of men is like water;
Water benefits all things
And does not compete with them.
It dwells in (the lowly) places that all disdain-
Wherein it comes near to the Tao.
tao8


(link je sada "živ" :)

...znači da je sve OK, da diskriminacije nema, da ne treba o tome razgovarati, jer je to sve "суптилна дискриминација и социјални инжењеринг", a modeli i uloge i za muškarce i žene nemaju nikakvih manjkavosti?
I kakvo je to "slavljenje koje nije po direktivi", spontano, a kojim povodom ?
angie01 angie01 12:31 19.11.2012

stereotip ili ne,...al ziva istina!

jao, da ti kazem, sto mi se cerka divnoooo udala, zet mi je fe-no-me-na-lan!
Sve pomaze, i oko dece i pere sudove, kuva, nabavlja,sprema stan, sluzi moju cerku,...
al zato sin nije imao srece, je l mozes da zamislis tu kalasturu od zene-on jadan sve i oko dece i nabavlja i kuva i sprema i nju sluzi, prokletnicu!
miloradkakmar miloradkakmar 14:19 19.11.2012

Re: stereotip ili ne,...al ziva istina!

angie01
jao, da ti kazem, sto mi se cerka divnoooo udala, zet mi je fe-no-me-na-lan!
Sve pomaze, i oko dece i pere sudove, kuva, nabavlja,sprema stan, sluzi moju cerku,...
al zato sin nije imao srece, je l mozes da zamislis tu kalasturu od zene-on jadan sve i oko dece i nabavlja i kuva i sprema i nju sluzi, prokletnicu!


Šta kaže majka tvoga zeta?!

A, ni on, ni tvoj sin nisu jedini , ima još takvih.
kukusigameni kukusigameni 12:36 19.11.2012

eh

Sve što se priča je tačno.

Evo barem sam hiljadu puta konstatovao: "Eh, da sam ja žensko..."

A isto tako sam hiljadu puta konstatovao: "Eh, da sam ja muško..."
angie01 angie01 12:39 19.11.2012

Re: eh

kukusigameni
Sve što se priča je tačno.Evo barem sam hiljadu puta konstatovao: "Eh, da sam ja žensko..."A isto tako sam hiljadu puta konstatovao: "Eh, da sam ja muško..."


pazi, ni jedan praaaviii muskarac, ne moze da to bude bez svog zenskog dela u sebi!
kukusigameni kukusigameni 12:41 19.11.2012

Re: eh

angie01
pazi, ni jedan praaaviii muskarac, ne moze da to bude bez svog zenskog dela u sebi!

Mora da pojede ženu?
angie01 angie01 12:44 19.11.2012

Re: eh

Mora da pojede ženu?


svako ima svoju varijantu postizanja te ravnoteze,(neophodne),...nekom uspe, a nekom i ne!
looping looping 12:54 19.11.2012

Re: eh

pazi, ni jedan praaaviii muskarac, ne moze da to bude bez svog zenskog dela u sebi!

Naravno. Zato muskarci odredjuju pol deteta.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:38 19.11.2012

duge trepavice

razmisljam sta je minimalisticki zahtev za titulu super muskarca, sem da ima zelene oci duge trepavice cvrsto dupe

tipujem na: 1.duhovitost i 2. profesionalna fokusiranost
angie01 angie01 12:40 19.11.2012

Re: duge trepavice

Vesna Knežević Ćosić
razmisljam sta je minimalisticki zahtev za titulu super muskarca, sem da ima zelene oci duge trepavice cvrsto dupetipujem na: 1.duhovitost i 2. profesionalna fokusiranost


taj sam!:)
maksa83 maksa83 12:53 19.11.2012

Re: duge trepavice

razmisljam sta je minimalisticki zahtev za titulu super muskarca

Mislim gospodža da nije lepo na ovaj naš dan vi postavljate neke zahteve i dižete neke lestvice. To je, što bi rekao agresor, downright rude.

Da se pročita:

The Alphabet of Manliness

može npr. ovde.

Propitivanje pred 8. mart.

hurmonger hurmonger 12:56 19.11.2012

Re: duge trepavice

Upravo, ružno i besramno.
looping looping 13:35 19.11.2012

Re: duge trepavice

Vesna Knežević Ćosić
razmisljam sta je minimalisticki zahtev za titulu super muskarca, sem da ima zelene oci duge trepavice cvrsto dupe

tipujem na: 1.duhovitost i 2. profesionalna fokusiranost

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:41 19.11.2012

Re: duge trepavice

duge trepavice
Upravo, ružno i besramno.


Pravda za muške duge trepavice
dokle više teror u milicedugetrepavice

MUŠKE HELANKE I MASKARA NOVI TREND ZA JAČI POL
looping looping 13:47 19.11.2012

Re: duge trepavice

Pravda za muške duge trepavice
dokle više teror u milicedugetrepavice

MUŠKE HELANKE I MASKARA NOVI TREND ZA JAČI POL

Zene ce poludeti za ovim muskarcima.
reanimator reanimator 13:48 19.11.2012

Re: duge trepavice

Zene ce poludeti za ovim muskarcima.

Kao i udružene navijačke grupe...
hurmonger hurmonger 13:55 19.11.2012

Re: duge trepavice

Nisu problem trepavice, nego iskazan odnos.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:46 19.11.2012

Re: duge trepavice

Nisu problem trepavice, nego iskazan odnos.


nači, impresivno zapažanje
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:57 19.11.2012

Re: duge trepavice

mirelarado mirelarado 17:16 19.11.2012

Re: duge trepavice

Vesna Knežević Ćosić
razmisljam sta je minimalisticki zahtev za titulu super muskarca, sem da ima zelene oci duge trepavice cvrsto dupe

tipujem na: 1.duhovitost i 2. profesionalna fokusiranost



Не зелене, тамноплаве, попут неистражених морских дубина...

За остало сам сагласна.

И да, музичка честитка слављеницима:

Vlasta92 Vlasta92 13:11 19.11.2012

Muško Labudovo jezero

sa preteranim Adamom Kuperom, kojeg možda neki znaju iz poslednje scene filma "Billy Elliot"...

Vlasta92 Vlasta92 13:13 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Adam je u labudjim gaćama...srce malo
reanimator reanimator 13:23 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Adam je u labudjim gaćama...srce malo

Ponekad je tako dobro nemati pristup jutjubu...
Vlasta92 Vlasta92 13:29 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

S obzirom na to da je tvoj avatar u fubalerskim gaćama , kontam da bi ti možda bilo malo aprijatno, ali mogu samo da ti kažem da grešiš. Evo, ja ću ti pomoći.

looping looping 13:37 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Adam je u labudjim gaćama...srce malo

Meni vise lici na Stevu.
Vlasta92 Vlasta92 13:41 19.11.2012

OK,OK, evo Manly Men Doing Manly Things

Hansel Hansel 13:57 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Meni vise lici na Stevu.



Ima ona stara konstatacija da su obično mužjaci kod životinja kitnjastiji od ženki (neka Jukie presudi koliko je ta pravilnost česta, tj. da li ima i koliko suprotnih primera), podseti me ovaj dijalog na to.
looping looping 14:11 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Ima ona stara konstatacija da su obično mužjaci kod životinja kitnjastiji od ženki (neka Jukie presudi koliko je ta pravilnost česta, tj. da li ima i koliko suprotnih primera), podseti me ovaj dijalog na to.

Mislim da to pre svega zavisi od zivotinjske vrste.
Po mom skromnom iskustvu jos nisam primetio da je neki kitnjasti (a pritom ne mislim na polni organ) Homo sapiens privukao zenku. Mada, cast izuzecima ako ih ima.
Hansel Hansel 14:41 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Vidiš da se Vlasti sviđa!

Ja sam se posle tih opaski setio izvesne ženske bolećivosti prema takvima, pa sam pokušao da nađem objašnjenje, i setio se ovoga... možda kod nekih radi taj nekakav "arhetip"?!
hurmonger hurmonger 14:45 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Ma bolećive su one na ovakve dok im se malo ne približe.
Vlasta92 Vlasta92 15:19 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Ja se stvarno izvinjavam što sam dozvolila sebi da se oduševim muškarcem koji je, o strahote, baletan, umetnik. U belim, dugim gaćama od perja. Gde mi je bila glava?

I ta bolećivost prema mišićavom muškom telu, koja nikako ne može da se uporedi sa onom koju muškarci gaje prema ženskom, što je normalno, i to izvinite što sam javno iskazala. Naravno da su svi gay.

Po mom skromnom iskustvu jos nisam primetio da je neki kitnjasti (a pritom ne mislim na polni organ) Homo sapiens privukao zenku. Mada, cast izuzecima ako ih ima.


Ovo mi je nadasve zanimljivo. Otvorili ste mi oči kada ste mi ukazali da osobu treba gledati bez perja. Onako kako vi gledate žene. Videti samo unutrašnje svetlo. Medicinske sestre, crna koža i halteri, to su relikti prošlosti.


Muškarci...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:11 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Ja se stvarno izvinjavam što sam dozvolila sebi da se oduševim muškarcem koji je, o strahote, baletan, umetnik. U belim, dugim gaćama od perja. Gde mi je bila glava?


slika je predivna. nedavno sam slučajno gledala film iz koga je, Bili Eliot se zove. Film je zapravo odlična ilustracija za ovaj Gordanin blog.

Priča o 12-togodišnjem klincu iz severne Engleske, koji raste u porodici siromašnog rudara, oca (ima i starijeg brata). Balet je tabu i vezuje se za pedere, teraju ga na boks, a on voli balet i nije peder:) Uz mnogo peripetija i melodramatičnih zapleta, otac, rudar shvata njegov talenat i vodi ga u London, na audiciju Kraljevske balteske skole, a on, naravno,za par godina postane ovaj prekrasni labud sa Vlastine fotke.





Vlasta92 Vlasta92 16:15 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

pa da, spomenula sam ga. Kraj filma ostavlja bez daha!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:20 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Kraj filma ostavlja bez daha!


uhhh, da!
Hansel Hansel 16:21 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Vlasta92
Ja se stvarno izvinjavam što sam dozvolila sebi da se oduševim muškarcem koji je, o strahote, baletan, umetnik.

Vlasto, ja ti nisam ništa zamerio, samo sam konstatovao. Ali, moram da priznam da mi je najčešće neopisivo zabavno kada bilo ko bilo kome određuje (u ovakvim benignim stvarima) šta (ne) treba da mu/joj se sviđa.
blogovatelj blogovatelj 16:45 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Adam je u labudjim gaćama...srce malo


Ovo se zove faun. Papke ce mu instalirati kasnije...
Vlasta92 Vlasta92 18:38 19.11.2012

Hensel,

ako smo nacisto da moze poslednja scena iz filma Billy Elliot, sa sve baletanom, da mi bude uzasno sexy, onda smo opet najbolji drugari. Adam Cooper, ti, ja. Divota. Mislim, ako si spreman za umetnicki zivot u troje..

antioksidant antioksidant 18:47 19.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Vlasta92
Ja se stvarno izvinjavam što sam dozvolila sebi da se oduševim muškarcem koji je, o strahote, baletan, umetnik. U belim, dugim gaćama od perja. Gde mi je bila glava?




vlasto da ti kazem - to je sve ljutnja jer si postavila previsoke standarde

znam jer bih se i ja ljutio da ih ne ispunjavam

Hansel Hansel 22:00 19.11.2012

Draga Vlasto,

Vlasta92
ako smo nacisto da moze poslednja scena iz filma Billy Elliot, sa sve baletanom, da mi bude uzasno sexy, onda smo opet najbolji drugari. Adam Cooper, ti, ja. Divota. Mislim, ako si spreman za umetnicki zivot u troje..

Načisto smo da sve što ti je seHy može da ti bude seHy (ne znam što bih se ja tu išta pit'o , naročito što nisam video tu scenu ), a u tom zajedničkom umetničkom dojmu s g. Cooper-om ne bih da vam smetam.

A (najbolji) drugari nismo ni prestajali da budemo (mada i ne znam da smo bili )...

looping looping 06:24 20.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero


vlasto da ti kazem - to je sve ljutnja jer si postavila previsoke standarde

znam jer bih se i ja ljutio da ih ne ispunjavam


Ma nije Vlasta postavila standarde. Standardi postoje odavno.
Inace, lepo je mastati o nekom filmu.
Vlasta92 Vlasta92 15:20 21.11.2012

Re: Muško Labudovo jezero

Ma nisam ja postavila nikakve standarde. Meni se uvek dopadnu oni što im neki andrak fali: manji nos, zdrav razum, kinta...

blogov_kolac blogov_kolac 13:48 19.11.2012

teško je zamisliti

Svake godine 8. marta mozemo po gradu videti gomile svecano obucenih muskaraca kako nose bukete cveca ili bombonjere.

Da li ovo znaci da cemo u dogledno vreme i savakog 19. novembra masovno gledati zene kako u visokim potpeticama nose gajbu piva ili peceno prase?!?

Zao mi je, ali licno sumnjam da ce ovaj "praznik" ikada zaziveti u narodu.
gordanac gordanac 13:56 19.11.2012

:)

blogov_kolac

teško je zamisliti
Svake godine 8. marta mozemo po gradu videti gomile svecano obucenih muskaraca kako nose bukete cveca ili bombonjere.

Da li ovo znaci da cemo u dogledno vreme savakog 19. novembra masovno gledati zene kako u visokim potpeticama nose gajbu piva ili peceno prase?!?

Licno sumnjam da ce ovaj "praznik" ikada zaziveti u narodu.


Nemaš pojma kako je "teško zaživeo" taj isti 8.mart - priličan broj žena hapšeno, streljano i obešeno zbog zahteva za jednakošću - tome je taj dan u spomen.

A kako ćemo i da li ćemo hteti da se setimo da postoji i Dan Muškaraca - samo od naše zajedničke volje zavisi. I kako ćemo ga obeležavati i zašto.
Dovoljno je dobra vest da taj dan nije u spomen ničije smrti koja se desila zbog zahteva za jednakošću, već je sasvim prirodno nastao, jer ima dovoljno ljudi koji su smatrali da treba jedan dan posvetiti muškarcima, njima u slavu i čast.
Hansel Hansel 14:05 19.11.2012

Re: :)

Nemaš pojma kako je "teško zaživeo" taj isti 8.mart - priličan broj žena hapšeno, streljano i obešeno zbog zahteva za jednakošću - tome je taj dan u spomen.

E, a šta mislite o faktičkoj ravnopravnosti, pretočenoj u, na primer, izjednačavanje radnog staža / godina starosti potrebnih za penziju (mi, siroti ionako kraće živimo)?

Pa da se prizna vojni rok onima koji su ga služili u radni staž? Ali i ženama koje nisu bile zaposlene radni staž od bar godinu dana za svako dete (pošto zaposlenim ženama staž ionako teče tokom porodiljskog odsustva, a uz to imaju i novčanu nadoknadu, koju nezaposlene žene nemaju, osim možda u Jagodini)?
gordanac gordanac 14:15 19.11.2012

Re: :)

Hansel
Nemaš pojma kako je "teško zaživeo" taj isti 8.mart - priličan broj žena hapšeno, streljano i obešeno zbog zahteva za jednakošću - tome je taj dan u spomen.

E, a šta mislite o faktičkoj ravnopravnosti, pretočenoj u, na primer, izjednačavanje radnog staža / godine starosti potrebnih za penziju (mi, siroti ionako kraće živimo)?

Pa da se prizna vojni rok onima koji su ga služili u radni staž? Ali i ženama koje nisu bile zaposlene radni staž od bar godinu dana za svako dete (pošto zaposlenim ženama staž ionako teče tokom porodiljskog odsustva, a uz to imaju i novčanu nadoknadu, koju nezaposlene žene nemaju, osim možda u Jagodini)?


Protiv.
Iz sasvim jednostavnog i svima očiglednog razloga: besplatnog kućnog rada (lako dokazivo u raznim istraživanjima), svaka zaposlena žena dnevno u proseku radi još najmanje 2-2,5 h poslove (koji inače imaju svoju cenu na tržištu rada) i najmanje što se može zakonom regulisati je da zato ima dve ili tri godine manje kao ukupan broj godina punog radnog staža.
Kada i ako dođe do ravnomernije raspodele ovog svakodnevnog "dodatnog" rada, može se govoriti o jednakom iznosu godina za muškarce i žene (a trendovi u tom pravcu srećom postoje, merljivi su).
Kao što se može urediti da žena radi i duže, ako želi, ali ne obavezom.

(Proverim podatke o materinskom (roditeljskom) dodatku, mislim da je netačno napisano.)
looping looping 14:22 19.11.2012

Re: :)

besplatnog kućnog rada (lako dokazivo u raznim istraživanjima)

Toliko o jednakostima.
Znaci sve muskarce strpati u isti kos. I sve zene naravno.
gordanac gordanac 14:29 19.11.2012

Re: :)

looping
besplatnog kućnog rada (lako dokazivo u raznim istraživanjima)

Toliko o jednakostima.
Znaci sve muskarce strpati u isti kos. I sve zene naravno.

Nije nikakvo "trpanje u isti koš" već proverljivi podaci (a dodala sam i podatke o trendovima, kao i potrebu da se to menja kad se dostigne ravnomernost).
looping looping 14:32 19.11.2012

Re: :)


Nije nikakvo "trpanje u isti koš" već proverljivi podaci (a dodala sam i podatke o trendovima, kao i potrebu da se to menja kad se dostigne ravnomernost).

A za to vreme muskarci koji usisavaju, kuvaju, peru sudove, cuvaju decu itd. da ispastaju dok zene karijeriste imaju sve beneficije.

Vec vidim zene koje muskarcima govore: "Cekaj! Jos nije dostignuta ravnomernost".
Hansel Hansel 14:36 19.11.2012

Re: :)

(pisano pre druge serije replika)
Pa, otprilike tako. Kao i da su sve žene udate i imaju dece. I kao da svi muškarci ne rade ništa u kući (pa, i to je praksa koja je drastično promenjena, bar u mom okruženju). Osim toga, ženama bi se mogla računati penzija s nekim bonusom, ako se ceni taj "dodatni rad", zašto osuđivati drugu polovinu populacije na, grubo sračunato, osam godina penzije manje?

A nezaposlene žene, njihov rad u kući, njihovo podizanje dece? I to sam pitao...

Ovako, ostadosmo samo na "časti i slavi"?!
gordanac gordanac 14:39 19.11.2012

Re: :)

looping

Nije nikakvo "trpanje u isti koš" već proverljivi podaci (a dodala sam i podatke o trendovima, kao i potrebu da se to menja kad se dostigne ravnomernost).

A za to vreme muskarci koji usisavaju, kuvaju, peru sudove, cuvaju decu itd. da ispastaju dok zene karijeriste imaju sve beneficije.

Vec vidim zene koje muskarcima govore: "Cekaj! Jos nije dostignuta ravnomernost".

Kako to muškarxi "ispaštaju" obavljanjem kućnih poslova ili ravnomernom raspodelom tih poslova?
Kad žene rade te poslove, da li onda "niko ne ispašta", sve OK dok mušakrci karijeristi ne treba da imaju nikakve ibaveze u kući? (karikiram + ironija)
A i taj se problem može rešiti, lepo sam rekla, intervalima radnog staža i da - postepeno, ali izgleda da se u komentaru insistira na - nesporazumima. Ne marim, biva.
Do daljnjeg - kraći radni vek za žene za tu minimalnu razliku, a bez obaveze za one koje žele da rade.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana