Društvo| Politika| Region| Sex

Kratki popis nakuracidućih pojava

elis RSS / 04.01.2012. u 14:02
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Uz poniznu molbu da mi se oprosti upotreba riječi neprilične za javni prostor, iznosim ovdje listu na kurac mi krasni idućih pojava, kojima, barem za poimanje pristojnih i elementarnom pameću raspolažućih ljudi, također nije mjesto u javnom prostoru. Dakle,

 

Idu mi na kurac Bošnjaci koji, loše glumljenim zanosom prožeti, trepere dok govore od ZAVNOBIH-u, a pri tom ne umiju nabrojati makar tri odluke s tog vijećanja.

Na isti mi taj kurac idu be-ha domoljubi koji ne mogu već jednom da uhavizaju da je ZAVNOBIH bez AVNOJ-a nemoguć. Naravno, na kurac mi idu i Srbi koji nikako da skopčaju da je AVNOJ nemoguć bez ZAVNOBIH-a. I da ZAVNOS-a u povijesti nema pa nema, makar se na kurac nasadili.

Na kurac mi idu Bošnjaci koji, ničim izazvani, dovode u vezu ZAVNOBIH i hiljadugodišnji kontinuitet be-ha države. Ide mi na kurac i vlastita potreba da im objašnjavam da tu nikakvog kontinuiteta nema.

Idu mi na kurac i Srbi koji, ko zna čime izazvani, tvrde da je ZAVNOBIH mrtav i da ne postoji veza između njega i Dejtonskog sporazuma. Kada su vlastite potrebe u pitanju, ovdje mi na kurac ide ona koja me tjera da i dalje obraćam pažnju na takve mazlume.

Da ne kažu da sam ih zaboravio, evo mi na kurac idu i Hrvati koji nikako da skontaju da bez ZAVNOBIH-a '45-te ovdje ne bi ostalo nijedno hrvatsko uho spojeno sa hrvatskom glavom.

Idu mi na kurac Bošnjaci koji trube o bošnjačkom antifašizmu, zanemarujući jednu SS diviziju i Poglavnikove feslije.

Idu mi na kurac Srbi koji trube o bošnjačkom fašizmu, zanemarujući da je Tito pod svojom komandom imao više muslimanskih brigada nego Alija. Dodatno mi na kurac idu Srbi koji prodaju četničiju pod antifašiste.

Idu mi na kurac bošnjački urednici po TV kućama koji se partizanskih filmova sjete samo za 25.novembar, i to samo da idu Srbima uz dlaku.

Idu mi na kurac Srbi, a Bogami i Hrvati, koji su dopustili da ih papci ubijede da je Dejton važniji od Varcar-Vakufa.

Sve u svemu, sa toliko Bošnjaka, Srba i Hrvata koji mi idu na kurac, mogu se smatrati seksualno podmirenim i zadovoljnim čovjekom. Nažalost, nije tako. Mnogo su, brate, ružni i gurbetli, ko bi ih takve jebavao.

Atačmenti



Komentari (55)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 14:53 04.01.2012

U sledećem nastavku

Poimence, redom.

A sad će da ti objasne kako nisi u pravu. Bar sa ove strane.

elis elis 22:56 04.01.2012

Re: U sledećem nastavku

krkar
Poimence, redom.


1.

2.

3.


Milan Karagaća Milan Karagaća 14:59 04.01.2012

cijela Bosna

i vascijeli region.Sve isti fazoni se koriste.Sve je isto, kriminal cvjeta a narod obični nadrljao i nadrljava i dalje. Oni koji su posvađali naroda zapravo se nikada nisu ni posvađali lično, čak su sve vreme sarađivali , dogovarali i pregovarali, onako džekovski.
tyson tyson 14:59 04.01.2012

Istini za volju

Idu mi na kurac Bošnjaci koji trube o bošnjačkom antifašizmu, zanemarujući jednu SS diviziju

Zapravo, dve: 13. Handžar i 23. Kama.

(I da, redni brojevi se pišu sa tačkom iza, a ne sa dodatkom '-ta', '-te' i sličnim sramotama)

Nego, jel' u BiH zaista toliki hype oko ZAVNOBIH i ostalih ZAVNOWTF?!?




elis elis 15:18 04.01.2012

Re: Istini za volju

tyson
Idu mi na kurac Bošnjaci koji trube o bošnjačkom antifašizmu, zanemarujući jednu SS diviziju

Zapravo, dve: 13. Handžar i 23. Kama.

(I da, redni brojevi se pišu sa tačkom iza, a ne sa dodatkom '-ta', '-te' i sličnim sramotama)

Nego, jel' u BiH zaista toliki hype oko ZAVNOBIH i ostalih ZAVNOWTF?!?


Tyson, pusti se wikipedije, nije to baš neki izvor za povesne činjenice. 23.SS divizija nikada nije zaživela kao operativna formacija, prevashodno zbog slabog odziva, pa je u najmanju ruku neozbiljno stavljati je rame uz rame sa trupom koja je prilično efikasno dala svoj doprinos rajhovskoj viziji raja na zemlji.

A pusti se i pravopisnih natuknica, 'nit je ovo pismeni sastav za osmoletku, nit' je ortografija toliko kruta koliko su tebe u školi naučili.

I šta ti je, dođavola, taj hype?
tyson tyson 15:29 04.01.2012

Re: Istini za volju

Tyson, pusti se wikipedije, nije to baš neki izvor za povesne činjenice. 23.SS divizija nikada nije zaživela kao operativna formacija, prevashodno zbog slabog odziva, pa je u najmanju ruku neozbiljno stavljati je rame uz rame sa trupom koja je prilično efikasno dala svoj doprinos rajhovskoj viziji raja na zemlji.

Pa vidi, formacija od skoro 4,000 ljudi nije za zanemarivanje, i iako je brojčano daleko čak i od antigerila SS divizije, ako već partizanske 'brigade' porediš sa savremenim ABiH brigadama onda se i 13. SS može staviti rame uz rame sa 23. SS jer su i u njoj bili neki živi ljudi, muslimani, u hiljadama (a gro njih je i završio u SS jedinici na kraju krajeva).

A pusti se i pravopisnih natuknica, 'nit je ovo pismeni sastav za osmoletku, nit' je ortografija toliko kruta koliko su tebe u školi naučili.

Stvar ličnog odnosa spram pravopisa. Mislim, kad već govorimo o nakuracidućim pojavama. Eto, meni nakuracide ova novokomponovana moda nepislenosti kada su redni brojevi u pitanju, ali skroz (kao i novokomponovana upotreba pojma 'edukacija' umesto obrazovanja ili obuke, kad smo već kod toga).

No, dobro.

I šta ti je, dođavola, taj hype?

Hype.



elis elis 15:42 04.01.2012

Re: Istini za volju

tyson
Pa vidi, formacija od skoro 4,000 ljudi nije za zanemarivanje, i iako je brojčano daleko čak i od antigerila SS divizije, ako već partizanske 'brigade' porediš sa savremenim ABiH brigadama onda se i 13. SS može staviti rame uz rame sa 23. SS jer su i u njoj bili neki živi ljudi, muslimani, u hiljadama (a gro njih je i završio u SS jedinici na kraju krajeva).


Ti, koliko ja vidim, hoćeš nešto da kažeš, ali reči se vrpolje, otimaju, a sintaksa migolji kao tek ulovljena jegulja.
Opet ti kažem, ne valjaju ti izvori na koje se naslanjaš, no pošto je iz tvog insistiranja na njima očigledno da se spram njih odnosiš kao spram kakvog brevijara, svako nastojanje da te neko razuveri u tvojim verovanjima zaludan je posao, te se ni ja neću njime baviti.


Stvar ličnog odnosa spram pravopisa. Mislim, kad već govorimo o nakuracidućim pojavama. Eto, meni nakuracide ova novokomponovana moda nepislenosti kada su redni brojevi u pitanju, ali skroz (kao i novokomponovana upotreba pojma 'edukacija' umesto obrazovanja ili obuke, kad smo već kod toga).

No, dobro.


I ovde si se malo spetljao, a? A da se malo presabereš, pa nam fino pokušaš objasniti jel' imaš problem sa novokomponovanošću ili edukacijom. Ili, pak, sa obrazovanjem.

Hype.


Džaba. Ne govorim engleski




tyson tyson 16:17 04.01.2012

Re: Istini za volju

Džaba. Ne govorim engleski

Pa vidim i sa razumevanjem srpskog ti teže ide, pravopis da ne pominjem.

O&O. Ne znam za koji kurac sam i otvarao ovo njesra; tako mi i treba.



buba_truba buba_truba 17:37 04.01.2012

Re: Istini za volju

tyson
Stvar ličnog odnosa spram pravopisa. Mislim, kad već govorimo o nakuracidućim pojavama. Eto, meni nakuracide ova novokomponovana moda nepislenosti kada su redni brojevi u pitanju

Skroz te razumem, i meni vala nakuracide ta nepismenost, novo/staro komponovana, podjednako. A tebi samo "kada su redni brojevi u pitanju", a?

Meni i ovako ispisane hiljadarke podjednako idunadragišu:
Pa vidi, formacija od skoro 4,000 ljudi nije za zanemarivanje...




No, dobro.

Ma i ovo mi idenakurac... hoću da ti kažem - kuracjedobro ako si elisu našao da spočitavaš slabo razumevanja srpskog, a i pomanjkanje pismenosti.

Pa vidim i sa razumevanjem srpskog ti teže ide, pravopis da ne pominjem.



Ipak, ima i nešto što si dobro rekao:
Ne znam za koji kurac sam i otvarao ovo njesra; tako mi i treba.

Dobro zapažanje, kud se nisi setio pre... pa da se ne blamiraš.



antioksidant antioksidant 18:12 04.01.2012

Re: Istini za volju

Džaba. Ne govorim engleski

samo procitaj
nema potrebe da ga izgovaras
tyson tyson 18:19 04.01.2012

Re: Istini za volju

Dobro zapažanje, kud se nisi setio pre... pa da se ne blamiraš.

E vala baš. 2-gi put ću 2-put da razmislim pre nego što odlučim da posetim blog Boga Pismenosti, Negostoljubivosti i Samoljublja.

A vidim, serdara i vojvoda ne manjka. E pa, sreTno vam tapšanje po ramenima, sokolovi.




Edit: Uzgred, ovako --> 4,000 se piše ovde gde sam ja. Žao mi je što si se zbog toga uskurčila.



mrale54 mrale54 19:19 04.01.2012

Re: Istini za volju

E, pa meni, sad, idenaqrac onaj Vuk!
Čuj, "piši kao što govoriš"?
Pa evo - "deder, dijete, idider nođenakice, do Milana, i doteraj tri frtalja oke muruza. Al' pazider na basamake!" (Kačerska oblast - srce Šumadije!)

A, da kucam ja sa onim čipkanim rukavicama - ono - finjak, trendi, in, wow i te munje...??

buba_truba buba_truba 23:00 04.01.2012

Re: Istini za volju

tyson
Dobro zapažanje, kud se nisi setio pre... pa da se ne blamiraš.

E vala baš. 2-gi put ću 2-put da razmislim pre nego što odlučim da posetim blog Boga Pismenosti, Negostoljubivosti i Samoljublja.

Ok. Tvoja percepcija, ja u Boga ne verujem...

A vidim, serdara i vojvoda ne manjka. E pa, sreTno vam tapšanje po ramenima, sokolovi.

Ne reče mi samo - 'di sam tu ja - serdar, oli vojvoda?

Edit: Uzgred, ovako --> 4,000 se piše ovde gde sam ja.

Ne znam ja gde je to gde si ti - ovde si pominjao razumevanje srpskog.

Žao mi je što si se zbog toga uskurčila.

Učitavaš© mi. Kad sam došla ovde je već sve bilo uskurčeno - samo sam se (fleksibilna, šta ću!) povinovala...
aleksanadar aleksanadar 08:21 05.01.2012

Re: Istini za volju

4,000 se piše ovde gde sam ja.


А тамо где си ти не важе правила српског правописа? Или, можда, примењујеш правила енглеског правописа на остале језике?

А оно твоје "hype" уметнуто, тек тако, у реченицу - то се зове "туђица", тј. страна реч, нешто што треба избегавати, а у овом случају употребљена без јасне намере и праве потребе.

mrale54 mrale54 15:01 04.01.2012

Re: Auuu, brate!

Koji promiskuitet lokal-patriotskog karaktera!
A, kondom?
jasnaz jasnaz 15:05 04.01.2012

: Auuu, brate!

mrale54

A, kondom?



expolicajac expolicajac 15:30 04.01.2012

Ma boli te kurac u tuđe dupe

U skladu sa trendovima u 2012 godini imaš moju podršku, pošteni neprijatelju
elis elis 15:44 04.01.2012

Re: Ma boli te kurac u tuđe dupe

expolicajac
U skladu sa trendovima u 2012 godini imaš moju podršku, pošteni neprijatelju


Pusti se podrške, šalji kondome, vidiš kol'ko ih trošim
bocvena bocvena 15:46 04.01.2012

Odličan naslov! Odličan!

Mogu da ga pozajmim?
elis elis 15:50 04.01.2012

Re: Odličan naslov! Odličan!

bocvena
Mogu da ga pozajmim?


Dakako
blogov_kolac blogov_kolac 16:40 04.01.2012

AVnojevsko zabijanje glavi** u pesak

Na ovim nasim prostorima istorija se desava i retroaktivno, pa se onda ne moze govoriti o ZAVNOBIH a ignorisati sve naknadne odluke ZAVNORS koje su kasnije donete u isto vreme (ako ne i pre).

Inace apelujem ovom prilikom na sve zitelje Bosne (oba entiteta) da se ubuduce mnogo pragmaticnije i racionalnije odnose prema svemu sto se moze cuti i procitati na raznim mestima i prilikama - pa ne mora bas sve da se prima blisko srcu i zdravo za gotovo, i sa "ide mi na Q" stavom! Eno onomad napisao neko pi*** na tarabi, i sta im se desilo zbog takvog pristupa??? Ko sve docekuje na Q, kad-tad zavrsi sa qq...
st.jepan st.jepan 18:42 04.01.2012

Re: AVnojevsko zabijanje glavi** u pesak

...sve zitelje Bosne (oba entiteta)

Misliš oba tri?
elis elis 18:50 04.01.2012

Re: AVnojevsko zabijanje glavi** u pesak

st.jepan
...sve zitelje Bosne (oba entiteta)

Misliš oba tri.


U stvari ih je, samo na prvoj razini postojanja, barem četiri (država, dva entiteta u užem smislu i distrikt Brčko). A saglasićemo se i oko broja pet, uvažavajući postojanje neformalnog 'trećeg entiteta'. Problem je što nijedan od tih entiteta nema valjanog kviditeta. A koliko im je kvalitet upitan, smešno je i govoriti.
dragan7557 dragan7557 21:41 04.01.2012

Re: AVnojevsko zabijanje glavi** u pesak

Inace apelujem

Na kojoj si ti visini jebote?!

Tajson je za tebe podmornica.


cerski
aleksanadar aleksanadar 08:28 05.01.2012

Re: AVnojevsko zabijanje glavi** u pesak

kasnije donete u isto vreme (ako ne i pre).


Јесу ли донете "касније" или "у исто време"?

Или су донете и касније и у исто време, истовремено (ако не и пре) !?

Ух!
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:49 04.01.2012

idu na

Idu mi na kurac bošnjački urednici po TV kućama koji se partizanskih filmova sjete samo za 25.novembar, i to samo da idu Srbima uz dlaku.

A meni partizanski filmovi.
dragan7557 dragan7557 21:42 04.01.2012

Re: idu na

hoochie coochie man
Idu mi na kurac bošnjački urednici po TV kućama koji se partizanskih filmova sjete samo za 25.novembar, i to samo da idu Srbima uz dlaku.

A meni partizanski filmovi.

Sto to ne rece ranije?

cerski
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:49 04.01.2012

Re: idu na


dragan7557

Sto to ne rece ranije?

cerski


Sto?
Sta bi se promenilo? :)

Evo da opet ne bude da sam kasno rekao, na to isto mesto mi idu i svi ti avnoji zavnobihi i ostali zajebi, njihove odluke, njihovi zakljucci a narocito njihovi ucesnici.

drzura drzura 19:30 04.01.2012

preporuka

elis svaka čast ali dzaba nam sve , nema sreće od bih .
elis elis 20:08 04.01.2012

Re: preporuka

drzura
elis svaka čast ali dzaba nam sve , nema sreće od bih .


Ali u svakom slučaju, u bih sam uvek nalazio više sreće nego u bismo


aleksanadar aleksanadar 21:11 04.01.2012

* * *

kurac mi krasni


Одакле потиче употреба именице "курац" у сурадњи са прид(ј)евом "красни"?



elis elis 21:21 04.01.2012

Re: * * *

aleksanadar
kurac mi krasni


Одакле потиче употреба именице "курац" у сарадњи са прид(ј)евом "красни"?



S obzirom na zajedničko, praslavensko poreklo obe reči, verovatno odatle što u kurac s vremena na vreme navre krv koja je, to znamo, crvene odnosno krasne boje

aleksanadar aleksanadar 23:06 04.01.2012

Re: * * *

u kurac s vremena na vreme navre krv


Те се, стога, може говорити и: "наврла му крв у курац" !

sesili sesili 21:38 04.01.2012

Čoveče!!!

Ja samo mislim da tebi - tvom, nije lako. Treba izdržati taj teret!!!
elis elis 21:55 04.01.2012

Re: Čoveče!!!

sesili
Ja samo mislim da tebi - tvom, nije lako. Treba izdržati taj teret!!!


Ma samo treba redovno menjati baterije




alselone alselone 08:00 05.01.2012

doprinos

blogeri koji imaju vise blogova no komentara a ni toliko ih ne bi imali da pisu po nikom "Pero" ili "Simo" ali ih to ne sprecava da se bave hiperprodukcijom glupih blogova.
elis elis 12:11 05.01.2012

Re: doprinos

alselone
blogeri koji imaju vise blogova no komentara a ni toliko ih ne bi imali da pisu po nikom "Pero" ili "Simo" ali ih to ne sprecava da se bave hiperprodukcijom glupih blogova.


Iz razloga domaćinske ljubaznosti kanio sam ti skuckati kakav odgovor, ali se setih ove veoma poučne karikature




alselone alselone 12:33 05.01.2012

Re: doprinos

aleksanadar aleksanadar 08:35 05.01.2012

Етимологија

Idu mi na kurac Bošnjaci...


Можда си ти, или неко други, већ расправио ово питање, али ја за то не знам, па ево овде питам:

Какво је порекло назива етничке групе чије припаднике називамо - Бошњаци?

Лако је, дабоме, овај назив довести у везу са другим називом - Босна.

Али, не крије ли су ту још нешто, још некаква језичка или каква друга трансформација?

alselone alselone 08:37 05.01.2012

Re: Етимологија

Али, не крије ли су ту још нешто, још некаква језичка или каква друга трансформација?


politicka
aleksanadar aleksanadar 08:41 05.01.2012

Re: Етимологија

politicka


Ех, рекао си ми и све и ништа.

У реду, "политичка"... шта је ту политичко када себе неко назове "Бошњаком"?

alselone alselone 08:42 05.01.2012

Re: Етимологија

aleksanadar
politicka


Ех, рекао си ми и све и ништа.

У реду, "политичка"... шта је ту политичко када себе неко назове "Бошњаком"?



Pa to da se ne naziva "Bosancem" a drzava mu je Bosna.
aleksanadar aleksanadar 08:46 05.01.2012

Re: Етимологија

Pa to da se ne naziva "Bosancem" a drzava mu je Bosna.


Опет, и у праву си, а и ниси.

Рецимо, Русин који живи у Србији себе зове Русином, а не Србином, мада живи у Србији.

alselone alselone 09:00 05.01.2012

Re: Етимологија

aleksanadar




Ja necu da im oduzmem pravo da se nazivaju kako god hoce.

Ovo je izmisljanje termina jer su Bosanci i Srbi i Hrvati, pa ded da vel'ko M zamenimo novim terminom. U svakom slucaju, ne postoji drzava Bosnjavija po kojoj su uzeli ime. (OK, mozes naci analogan primer sa nekom drugom manjinom, neke druge drzave, ok, ok)

aleksanadar aleksanadar 09:27 05.01.2012

Re: Етимологија

Ja necu da im oduzmem pravo da se nazivaju kako god hoce.


Ни ја.

Ovo je izmisljanje termina jer su Bosanci i Srbi i Hrvati, pa ded da vel'ko M zamenimo novim terminom.


Једно врло вероватно објашњење.

Ја сам, међутим, чуо од једне Бошњакиње како не налази свој идентитет у овом новоуведеном називу.

elis elis 09:45 05.01.2012

Re: Етимологија

aleksanadar
Idu mi na kurac Bošnjaci...


Можда си ти, или неко други, већ расправио ово питање, али ја за то не знам, па ево овде питам:

Какво је порекло назива етничке групе чије припаднике називамо - Бошњаци?

Лако је, дабоме, овај назив довести у везу са другим називом - Босна.

Али, не крије ли су ту још нешто, још некаква језичка или каква друга трансформација?



Odgovor na to pitanje je ili veoma složen, ili, pak, veoma jednostavan. Jednostavan je za one koji svet posmatraju stegnutim, škiljavim očicama, kadrim da uoče samo jednu, u najboljem slučaju jednu i po dimenziju postojanja. Oni koji su ovladali veštinom držanja očnih kapaka širom otvorenima do jednostavnosti moraju putovati kroz čitav jedan povesni, sociološki, pa i jezikoslovni lavirint.
Nekada je reč Bošnjak ili Bošnjanin označavala stanovnika zemlje koja se zvala Bosna. Posmatrati to ime kroz današnju državno-nacionalnu prizmu i pridodavati mu nacionalni preferencijal u vremenu u kojem nacije ni postojale nisu, može samo onaj, koji umesto mozga ima levak na vrh glave, za usipanje zrnaste hrane za koju će takav verovati da je znanje.
XIX vek dokončava proces pretvaranja etnija u nacije, neke rastvarajući u solventu prošlosti, neke ukrupnjavajući, a neke ostavljajući na povesnoj vetrometini. Bošnjaci, do tada već nepovratno izdeljeni na pravoslavne, katolike i muslimane, slede, što svojom voljom, što prinudno taj dijalektički imperativ i priklanjaju se tamo gde je bilo jedino moguće da se priklone. U stvari, taj proces priklanjanja sa više ili manje lakoće odvija se samo kod pravoslavnog i katoličkog elementa, dočim muslimanski element, propašću osmanlijske imperije, ostaje bez države koju će osećati kao svoj identitetski kod. S druge strane, još uvek neumrlo osećanje pripadanja teritoriji, te snažne etnološke distinkcije koje su se kroz vekove razvile u odnosu na hrišćanske skupine, stavlja pred tu skupinu potrebu za odgovarajućim određenjem. U tom trenutku se revitalizira već odumiruće ime Bošnjak kao najlogičniji izbor. Naravno, u tom trenutku više ne postoji, niti će ikada više postojati sila koja bi mogla zaustaviti proces stapanja pravoslavnog i katoličkog stanovništva sa već etabliranim nacijama preko Drine i Save i vratiti ih u okrilje bošnjaštva.
Čitavu stvar dodatno komplikuje žuto-crna monarhija, pokušajima da dektretskim putem nametne bošnjaštvo kao ultimativno određenje za sve stanovnike anektiranih područja, stvarajući tako dodatni otpor kod be-ha Srba i Hrvata, koji u tome vide, ne bez osnove, put ka novom robovanju, dočim muslimani, čija je identifikacija sa Stambolom već opasno urušena, u bošnjaštvu nalaze sasvim prihvatljiv izbor i, zašto ne reći, mogućnost da barem u određenoj meri očuvaju svoju političku supremaciju nad druga dva naroda.
XX vek, sa svojim pokušajima uspostavljanja jugoslavenske nadnacije, naravno da nije pogodovao očuvanju bošnjaštva, niti je ono, kao ideja, imalo dovoljno vitalnosti da se odupre idejama koje su imale podršku državne politike i koje su nastojale da muslimanski element pretope u krilo srpske ili hrvatske nacije. Taj bi proces čak bio i povesno moguć, da mu se nisu suprotstavili događaji kao što je II svetski rat ili, recimo, teza jednog Nikolaja Velimirovića o ekvivalentnosti srpstva i srpskog pravoslavlja.
Titova Jugoslavija, zaokupljena posle oslobođenja većim i životnijim problemima, ovo pitanje ostavlja po strani i rešava ga neuspelim kompromisom sa proglašavanjem muslimanske nacije.
Kraj prošlog veka be-ha muslimane zatiče u svojevrsnom raskoraku - mada su nosili možda i najveći potencijal integralnog jugoslovenstva, osećajući u njemu neuporedivo manju pretnju od one koju su nosili velikohrvatski i velikosrpski projekti, taj proces jugoslaviziranja nije dostigao tačku nakon koje nema povratka. Stvar nije olakšavalo to što be-ha muslimani u tom trenutku nisu imali misleću političku elitu, već im je politika bila svedena na dva bitna momenta: folklor i potrebu da se sačuva distinkcija u odnosu na Srbe i Hrvate, e da bi se očuvanjem te distinkcije očuvala i politička prava koja proističu iz činjenice posebnosti.
Tada se na scenu, prvo veoma stidljivo, a tek nakon početka rata i dekretski (mada se uslovno može reći i plebiscitarno), vraća ime Bošnjak. Ovaj put u izdanju koje ima malo zajedničkog sadržaja sa tom rečju tokom medivijalnog doba i doba austrougarske okupacije.
Danas dobar deo političkog Sarajeva u toj reči vidi potvrdu svoje primageniture i svojevrsnu tapiju na Bosnu i Hercegovinu, povremeno se baveći zaludnim poslom ubeđivanja Srba i Hrvata u BiH da su oni, eto, Bošnjaci pravoslavne ili katoličke provenijencije.
S jedne strane, bošnjaštvo se zaista nameće kao najlogičniji mogući izbor za muslimane u BiH. S druge strane, koristiti ga kao dokaz supremacije nad druga dva naroda predstavlja dokaz političke nezrelosti, svojevrsnu fugasnu minu položenu u temelje be-ha društva.
Sve u svemu, ja laganog razrešenja ove povesno-etničko-jezikoslovne zavrzlame ne vidim. Da se ja pitam, ja bih i jedne i druge i treće usranim motkama rasterao i ovde napravio najveći azil za mačke i pse na svetu.

buba_truba buba_truba 10:58 05.01.2012

Re: Етимологија

elis
S jedne strane, bošnjaštvo se zaista nameće kao najlogičniji mogući izbor za muslimane u BiH.

Da, meni ovo deluje razumno i prihvatljivo, sve dok važi samo za Muslimane u BiH. Ali ne važi - i Muslimani u Srbiji se izjašnjavaju kao Bošnjaci (ne kao Muslimani, čak se podmeće pokušaj uvredljivog obraćanja ako ih ne nazivaš Bošnjacima). Šta s tim?
S druge strane, koristiti ga kao dokaz supremacije nad druga dva naroda predstavlja dokaz političke nezrelosti, svojevrsnu fugasnu minu položenu u temelje be-ha društva.

Nažalost, ta nezrelost je tu oko nas, na delu.
Sve u svemu, ja laganog razrešenja ove povesno-etničko-jezikoslovne zavrzlame ne vidim. Da se ja pitam, ja bih i jedne i druge i treće usranim motkama rasterao i ovde napravio najveći azil za mačke i pse na svetu.


elis elis 12:50 05.01.2012

Re: Етимологија

aleksanadar
Ја сам, међутим, чуо од једне Бошњакиње како не налази свој идентитет у овом новоуведеном називу.


Ovo ne treba da te čudi. Identitet je poput kakve posude. A posudu možda najbitnije određuje njena zapremina. Da se napuni do vrha, sud male zapremine potrebuje tek par simbola i opštih mesta. Dubok, voluminozan sud, opet, zahteva puno više sadržaja da bi se napunio. Ako u njega uspeš samo te simbole i opšta mesta, ni okvasiti mu unutrašnjost nećeš.

A evo i par zgodnih redaka o identitetskim modelima:

Pojam “kulturnog identiteta” je opasan. Sa društvene tačke gledišta, on je sumnjiv i veštački, ali, ne više od toga; međutim, kad se gleda iz političke perspektive, vidimo da on ugrožava najdragocenije dostignuće čovečanstva: slobodu. Ne poričem ja da ljudi koji govore istim jezikom, koji su rođeni i žive na istoj teritoriji, koji se suočavaju sa istim problemima i praktikuju istu religiju i običaje imaju i neke zajedničke osobine. Ali taj zajednički imenitelj ne može nikada u potpunosti definisati nijednog of njih; on samo ukida ili baca na neku prezrenu drugorazrednu ravan sve one jedinstvene atribute i crte po kojima se jedan član grupe razlikuje od ostalih. Koncept identiteta, osim kada se primenjuje samo na pojedince i ni na šta drugo, inherentno je redukcionistički i dehumanizujući, on je jedna kolektivistička i ideološka apstrakcija izvučena iz svega onoga što je originalno i kreativno u ljudskom biću, svega onoga što nije nametnuto nasleđem, geografijom ili društvenim pritiskom. Istinski identitet proističe iz sposobnosti ljudskih bića da se odupru takvim pritiscima i da im protivstave slobodne postupke koje sami izmisle.
Pojam “kolektivnog identiteta” je ideološka fikcija i temelj nacionalizma. Po mišljenju mnogih etnologa i antropologa, kolektivni identitet nije istina čak ni kod najarhaičnijih ljudskih zajednica. Praktikovanje istih postupaka i običaja može biti od bitnog značaja za odbranu jedne društvene grupe, to je istina; ali, uvek preostane i jedna široka margina inicijative i kreativnosti među članovima grupe, a individualne razlike preovladavaju nad kolektivnim crtama čim počnete da razmatrate nekog pojedinca kao takvog, a ne kao “člana” koji je puki periferni element jednog kolektiviteta. Globalizacija radikalno širi i stavlja na raspolaganje svim građanima ove planete mogućnost da svako konstuiše svoj lični kulturni identitet, svojom sopstvenom voljnom akcijom, u skladu sa svojim preferencijama i intimnim motivacijama. Građani više nisu pod obavezom, kao u prošlosti i kao na još mnogim mestima i u sadašnjosti, da respektuju jedan identitet koji ih zatvara u koncentracioni logor iz koga nema bežanja — identitet koji im se nameće kroz jezik, naciju, crkvu i običaje mesta gde su se rodili...


M.V.Ljosa
Opasnost pojma "kulturni identitet"
elis elis 13:03 05.01.2012

Re: Етимологија

buba_truba
...Šta s tim?


Najiskrenije - pojma nemam. A da je sve to zamumuljeno i zaguljeno, jeste.
S jedne strane, forsiranje koncepta bošnjaštva u Srbiji jeste nešto što ne nalazim do kraja utemeljenim i u čemu prepoznajem rezultate nedobronamernih upliva s boka. S druge strane, to uobličavanje bošnjaštva u Srbiji može se posmatrati i kao jedan povesni proces, navlas isti kao što je bio proces uobličavanja srpske i hrvatske nacije u Bosni i Hercegovini.
westvleteren westvleteren 14:16 05.01.2012

Re: Етимологија

Da, meni ovo deluje razumno i prihvatljivo, sve dok važi samo za Muslimane u BiH. Ali ne važi - i Muslimani u Srbiji se izjašnjavaju kao Bošnjaci


Mislim da je sandžak jedno vreme bio deo Bosne, u doba kada je Bosna bila provincija u Osmanlijskom carstvu (Lika i delovi Dalmacije su takođe pripadali Bosni u to vreme), tako da ipak ima smisla taj osećaj povezanosti sa Bosnom.

Sa druge strane imamo Gorance na Kosovu koji nemaju veze sa Bosnom, tako da su oni nešto posebno i nedefinisano. Muslimani iz Makedonije za sebe kažu da su Srbi. A postoje i Srbi muslimani iz Albanije. Sve u svemu, veliki haos.
freehand freehand 19:08 05.01.2012

Re: Етимологија

Najiskrenije - pojma nemam. A da je sve to zamumuljeno i zaguljeno, jeste.
S jedne strane, forsiranje koncepta bošnjaštva u Srbiji jeste nešto što ne nalazim do kraja utemeljenim i u čemu prepoznajem rezultate nedobronamernih upliva s boka.

Plus pokušaj bosanskih Muslimana (veliko slovo jer im je to bila i nacionalna odrednica), kao najvećih žrtava proklete i usrane klanice devedesetih da pobegnu od religijskog kao jedinog određenja, a da ostanu svoji, ni Srbi ni Hrvati.

I iskreno, baš nemam ništa da kažem na ovu temu, svestan da ću, kako god da okrenem i šta god da napišem - uvrediti ili ljude ili istinu. Ili - najvervatnije - oboje.
Jasna mi je Elisova muka i jebo tamni vilajet...

P.S. - Elise, sa manje kurca blog bi ti bio isto efektan i intelektualno razdražujući, a estetski i jezički pitkiji, čitkiji i lepši.
Kad vičeš reči ne postanu razgovetnije i razumljivije, naprotiv.
To bi trebalo da znaš.
elis elis 19:23 05.01.2012

Re: Етимологија

freehand
...P.S. - Elise, sa manje kurca blog bi ti bio isto efektan i intelektualno razdražujući, a estetski i jezički pitkiji, čitkiji i lepši.
Kad vičeš reči ne postanu razgovetnije i razumljivije, naprotiv.
To bi trebalo da znaš.


Ma znam, nego, prošli blog započeh Hegelom i Marksom i ostadoh zatečen slabom čitanošću. Pa rekoh, da vidim hoće li narod hteti štagod drugo. I gle čuda - bio sam u pravu
freehand freehand 19:54 05.01.2012

Re: Етимологија

elis
freehand
...P.S. - Elise, sa manje kurca blog bi ti bio isto efektan i intelektualno razdražujući, a estetski i jezički pitkiji, čitkiji i lepši.
Kad vičeš reči ne postanu razgovetnije i razumljivije, naprotiv.
To bi trebalo da znaš.


Ma znam, nego, prošli blog započeh Hegelom i Marksom i ostadoh zatečen slabom čitanošću. Pa rekoh, da vidim hoće li narod hteti štagod drugo. I gle čuda - bio sam u pravu

Šta da ti kažem onda...

dragan7557 dragan7557 11:20 06.01.2012

Re: Етимологија

freehand
elis
freehand
...P.S. - Elise, sa manje kurca blog bi ti bio isto efektan i intelektualno razdražujući, a estetski i jezički pitkiji, čitkiji i lepši.
Kad vičeš reči ne postanu razgovetnije i razumljivije, naprotiv.
To bi trebalo da znaš.


Ma znam, nego, prošli blog započeh Hegelom i Marksom i ostadoh zatečen slabom čitanošću. Pa rekoh, da vidim hoće li narod hteti štagod drugo. I gle čuda - bio sam u pravu

Šta da ti kažem onda...


Ovaj rambo amadeus, je bolji nick od tvog, a i avatar mu je nekako u skladu sa nickom, ozbiljniji od tvog, paravi pravcati Idolcina za padanje u fras priliko pojanja za dobre pare.

cerski
freehand freehand 14:52 06.01.2012

Re: Етимологија

Ovaj rambo amadeus, je bolji nick od tvog, a i avatar mu je nekako u skladu sa nickom, ozbiljniji od tvog, paravi pravcati Idolcina za padanje u fras priliko pojanja za dobre pare.

cerski




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana

B92 / Info

Buš dobija portret u Beloj kući

Bivši američki predsednik Džordž Buš biće gost naredne sedmice u Beloj kući gde će otkriti svoj zvanični portret...

Čitajte ostale članke...

B92 / Sport

Žigić neće da menja klub

Srpski reprezentativac Nikola Žigić insistira da je srećan u Birmingemu i da je potpuno spreman za novu sezonu u Čempionšipu....

Čitajte ostale članke...

B92 / Kultura

Mračni vitez otkriva nove tajne

Novi, do sada neprikazivani materijal iz dugo očekivanog filma “Uspon Mračnog viteza” biće predstavljen 3....

Čitajte ostale članke...

B92 / Biz

Kako prodavci varaju na akcijama?

Potrošačko udruženje Vič (Which?) iz Velike Britanije došla je do saznanja da neki supermarketi na akcijama zapravo...

Čitajte ostale članke...

B92 / English

U.S. ambassador criticizes Bosnian politicians

U.S. Ambassador in Sarajevo says that if Bosnian politicians cannot find solutions themselves, there is a question whether...

Čitajte ostale članke...

B92 / Automobili

BMW Z4 Zagato kupe

BMW je objavio fotografije koncepta kupea koji je nastao u saradnji sa kompanijom Zagato, a koji je zasnovan na modelu Z4....

Čitajte ostale članke...

B92 / Život

„Ljudi u crnom“ zaista postoje?

Na premijeri trećeg nastavka filma „Ljudi u crnom“ (Men in Black 3), većina ljubitelja naučne fantastike nada...

Čitajte ostale članke...

B92 / Putovanja

Najlepše destinacije za Dan zaljubljenih

Dan zaljubljenih je doba godine kada trošite malo bogatstvo na cveće i romantične vikende; možda je najbolji način da...

Čitajte ostale članke...