Reč i slika| Zabava

Bongard 2.round

docsumann RSS / 07.07.2017. u 13:21

 Screen%2BShot%2B2014-09-27%2Bat%2B12.29.15%2BPM.png

Još malo o Bongardovim problemima.

Na stranu što i tako benignu temu blogeri uspiju da odvedu u drama zonu. No, bar smo osnovna pravila utvrdili do aksoma (aksiomatskih atoma).

Za one koji su propustili uvodni blog ... LINK

Ono što ovaj blog čini tako "izuzetnim" je to što za ovih 8 Bongarda ne možete naći rješenja na netu. Za sad ih znam samo ja. 

Pokušao sam da budem stilski što raznovrsniji u njihovom osmišljavanju, da ne bude - jedan ključ otvara više brava.

Pravila su naravno kratka i prosta. Oko nekih će možda biti i kontroverzi

 

Počinjemo s problemom iz prošlog broja koji je ostao nerješen

 bongard1.png

i još jedan bajatiji

bongard2.jpg 

jedan lakši

bongard6.jpg 


 malo crno0-bijele geometrije:bongard3.jpg
 

 

ista osnova, druga postavka

Picture3.png
 

 

jedan mrežasti

bongard8.jpg
 

 

slovke i broja

bongard7.jpg

 

potonji... za sada

bongard4.jpg 



Komentari (107)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

emsiemsi emsiemsi 13:34 07.07.2017

М'да !

Занимљиво.
anonymous anonymous 13:37 07.07.2017

Različiti ljudi ....

....su na različite načine smišljali ...
....kako da muče druge ljude.

docsumann docsumann 14:25 07.07.2017

Re: Različiti ljudi ....

anonymous
....su na različite načine smišljali ...
....kako da muče druge ljude.



ili zabavljaju
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:22 12.07.2017

Re: Različiti ljudi ....

anonymous
....su na različite načine smišljali ...
....kako da muče druge ljude.

Docsumann
ili zabavljaju



Dozvoli jedan trol.

Na primedbu Anonimnog da neki vole da muče ljude, ti odgovaraš lakonski "ili zabavljaju", što mene (grešnog) tera da, u malo kinky fazonu, kažem da između mučenja i zabavljanja/uživanja postoji tanka linija.
Zna se da ima mučenja koja nekima donose uživanja. Tu prvenstveno mislim u domenu seksa.

Pada mi na pamet De Sad, odnosno teorija sadizma i mazohizma.
De Sad je bio bezobrazno kontroverzan ali ga je jedna intelektualka/filozofkinja veoma branila.


Pogađaš da mislim na Simonu de Bovoar, koja je napisala zapaženi esej "Treba li spaliti De Sada" (Faut--il bruler Sade), u kome se tome protivi, naravno, pišući pohvale De Sadu.

Eto šta je meni palo na pamet čitajući tvoj ozbiljan blog, koji treba da pomogne ljudima da bistre mozak...

A ja sam još u fazonu Simone, za koju je jedan pisac (Česlav Miloš) rekao da je "glupa žena", a jedan blogokolega (Bene Geserit) da je "obična koza". A žena bila izuzetno inteligentna i dobro obrazovana. Dobro, privatno nije bila svetica, ali zar je to važno?
Ne ljuti se na mene zbog ovolikog pisanja.

U svakom slučaju, nadam se da ćeš se složiti da mučenje - zabavljanje - uživanje mogu imati neku zajedničku crtu.


Žonpi
pikuc pikuc 14:31 07.07.2017

Dobar dan problematicari

Levo i desno su isti položaji konjica sem u slučaju levo gde je konjic na polovini desne strane kvadratica a u slučaju desno na polovini donje strane kvadratica.
Ako je rešenje ovoga problema u razlici levog i desnog?

Edit

Gde nestade lak problem sa konjicima?
docsumann docsumann 14:38 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari


Gde nestade lak problem sa konjicima?


dorađen. možda malo prekasno...


pravila, po pravilu, nisu duža od 5-6 riječi.
pikuc pikuc 14:39 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

Ovaj poslednji problem je cela leva strana "formira" 6 a desna strana 9
docsumann docsumann 14:40 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

pikuc
Ovaj poslednji problem je cela leva strana "formira" 6 a desna strana 9


tačno
pikuc pikuc 14:41 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

docsumann

Gde nestade lak problem sa konjicima?


dorađen. možda malo prekasno...


pravila po pravilu nisu duža od 5-6 riječi.

Pa čekaj jesam li dao tačan odgovor?
Je li to to?
docsumann docsumann 14:42 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

pikuc
docsumann

Gde nestade lak problem sa konjicima?


dorađen. možda malo prekasno...


pravila po pravilu nisu duža od 5-6 riječi.

Pa čekaj jesam li dao tačan odgovor?
Je li to to?


nisi.
pikuc pikuc 14:46 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

Ovaj šesti problem,
Leva strana su slova a desna brojevi je razlika a geometrijski oblici su im zajedničko.
pikuc pikuc 14:48 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

docsumann
pikuc
docsumann

Gde nestade lak problem sa konjicima?


dorađen. možda malo prekasno...


pravila po pravilu nisu duža od 5-6 riječi.

Pa čekaj jesam li dao tačan odgovor?
Je li to to?


nisi.


Pa vrati onda problem. Ako si ti pogrešio u postavci problema onda tvoje rešenje nije tačno već moje.
Zar ne?
pikuc pikuc 14:54 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

Peti problem,
Desna strana je bez jednog kvadrata u polju dok leva ima u svakom.
pikuc pikuc 14:58 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

Ovaj četvrti problem,
Levo fali krug u jednom polju dok desno ima u svakom.
pikuc pikuc 15:01 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

Sedmi problem,
Levo su pravilo samo slova a desno nisu imaju geometrijski oblici.
pikuc pikuc 15:04 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

Ovaj drugi problem desno ima u jednom polju dve crne kuglice i bela a u levom to nema.
pikuc pikuc 15:07 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

I ovaj prvi problem,
Desno ima u jednom polju kvadratic vise.
pikuc pikuc 15:09 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

pikuc
docsumann
pikuc
docsumann

Gde nestade lak problem sa konjicima?


dorađen. možda malo prekasno...


pravila po pravilu nisu duža od 5-6 riječi.

Pa čekaj jesam li dao tačan odgovor?
Je li to to?


nisi.


Pa vrati onda problem. Ako si ti pogrešio u postavci problema onda tvoje rešenje nije tačno već moje.
Zar ne?


Ok, pošto si izmenio problem i dao mu potpuno novo rešenje, ono je da levo fali pesak u jednom polju.
docsumann docsumann 15:51 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

pikuc
Ovaj četvrti problem,
Levo fali krug u jednom polju dok desno ima u svakom.


ne.
docsumann docsumann 15:51 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

pikuc
Sedmi problem,
Levo su pravilo samo slova a desno nisu imaju geometrijski oblici.


ne
docsumann docsumann 15:53 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

pikuc
pikuc
docsumann
pikuc
docsumann

Gde nestade lak problem sa konjicima?


dorađen. možda malo prekasno...


pravila po pravilu nisu duža od 5-6 riječi.

Pa čekaj jesam li dao tačan odgovor?
Je li to to?


nisi.


Pa vrati onda problem. Ako si ti pogrešio u postavci problema onda tvoje rešenje nije tačno već moje.
Zar ne?


Ok, pošto si izmenio problem i dao mu potpuno novo rešenje, ono je da levo fali pesak u jednom polju.


rješenje je isto.
al' ne ono koje sui ti iznio.
pikuc pikuc 15:54 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

docsumann
pikuc
Ovaj četvrti problem,
Levo fali krug u jednom polju dok desno ima u svakom.


ne.

Pa fali levo u jednom polju a desno ima u svakom kruznica.

docsumann docsumann 15:56 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

pikuc
docsumann
pikuc
Ovaj četvrti problem,
Levo fali krug u jednom polju dok desno ima u svakom.


ne.

Pa fali levo u jednom polju a desno ima u svakom kruznica.



tu je samo je zamrčen

pikuc pikuc 15:57 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

docsumann
pikuc
pikuc
docsumann
pikuc
docsumann

Gde nestade lak problem sa konjicima?


dorađen. možda malo prekasno...


pravila po pravilu nisu duža od 5-6 riječi.

Pa čekaj jesam li dao tačan odgovor?
Je li to to?


nisi.


Pa vrati onda problem. Ako si ti pogrešio u postavci problema onda tvoje rešenje nije tačno već moje.
Zar ne?


Ok, pošto si izmenio problem i dao mu potpuno novo rešenje, ono je da levo fali pesak u jednom polju.


rješenje je isto.
al' ne ono koje sui ti iznio.

Pa ako je isto čemu onda promena koju si napravio?
pikuc pikuc 16:00 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

docsumann
pikuc
docsumann
pikuc
Ovaj četvrti problem,
Levo fali krug u jednom polju dok desno ima u svakom.


ne.

Pa fali levo u jednom polju a desno ima u svakom kruznica.



tu je samo je zamrčen



Leva strana drugi red desni kvadratic nema krug.
pikuc pikuc 16:02 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

docsumann
pikuc
Sedmi problem,
Levo su pravilo samo slova a desno nisu imaju geometrijski oblici.


ne


Kako nije, zar ne vidiš to?


docsumann docsumann 16:50 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

pikuc
docsumann
pikuc
Sedmi problem,
Levo su pravilo samo slova a desno nisu imaju geometrijski oblici.


ne


Kako nije, zar ne vidiš to?




isti oblik je i na jednoj i na drugoj strani.
docsumann docsumann 16:52 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

pikuc
Peti problem,
Desna strana je bez jednog kvadrata u polju dok leva ima u svakom.


to je lapsus.

ispravljam
pikuc pikuc 19:24 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

docsumann
pikuc
docsumann
pikuc
Sedmi problem,
Levo su pravilo samo slova a desno nisu imaju geometrijski oblici.


ne


Kako nije, zar ne vidiš to?




isti oblik je i na jednoj i na drugoj strani.


Ono što je za tebe oblik za drugoga je slovo.
To je problem ovih problema što nemaju uvek jedinstveno rešenje već se traži rešenje koje je odredio onaj koji problem pravi.
To sam ti pokušao objasniti još na prošlom blogu ali ti ne prihvatas diskusiju o tome. Problem kod ovih problema nastaje kada onaj koji ih pravi ne polazi od zadatosti da su levo i desno jednako vazni i da oni kako prave problem tako ga i rešavaju!
Jedinstveno pravilo levog objašnjava desno i obrnuto.
pikuc pikuc 20:00 07.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

pikuc
pikuc
docsumann
pikuc
docsumann

Gde nestade lak problem sa konjicima?


dorađen. možda malo prekasno...


pravila po pravilu nisu duža od 5-6 riječi.

Pa čekaj jesam li dao tačan odgovor?
Je li to to?


nisi.


Pa vrati onda problem. Ako si ti pogrešio u postavci problema onda tvoje rešenje nije tačno već moje.
Zar ne?


Ok, pošto si izmenio problem i dao mu potpuno novo rešenje, ono je da levo fali pesak u jednom polju.


Pa jel tačno ovo sada?
docsumann docsumann 10:02 08.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

pikuc
docsumann
pikuc
docsumann
pikuc
Ovaj četvrti problem,
Levo fali krug u jednom polju dok desno ima u svakom.


ne.

Pa fali levo u jednom polju a desno ima u svakom kruznica.



tu je samo je zamrčen



Leva strana drugi red desni kvadratic nema krug.


JBTL (jebem ti logosa), vizuelna logika te slike proishodi iz samog rješenja problema.
ko ne vidi mogućnost ( i mjesto) postojanja kruga na tom crtežu ne kapira šta se dešava sa svim ovim sličicama okolo.


naravno, da sam crtež mogao uraditi sa nijansom sive na zatamljenim mjestima , ali sad baš neću

inače od sve ove tvoje gomile komentara, primjetio sam da jedan problem nije dobro postavljen po opštem pravilu.
njega sam uklonio i ubacio novi.

tako da nije baš da si se uzalud raskuc'o
pikuc pikuc 14:37 08.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

docsumann
pikuc
docsumann
pikuc
docsumann
pikuc
Ovaj četvrti problem,
Levo fali krug u jednom polju dok desno ima u svakom.


ne.

Pa fali levo u jednom polju a desno ima u svakom kruznica.



tu je samo je zamrčen



Leva strana drugi red desni kvadratic nema krug.


JBTL (jebem ti logosa), vizuelna logika te slike proishodi iz samog rješenja problema.
ko ne vidi mogućnost ( i mjesto) postojanja kruga na tom crtežu ne kapira šta se dešava sa svim ovim sličicama okolo.


naravno, da sam crtež mogao uraditi sa nijansom sive na zatamljenim mjestima , ali sad baš neću

inače od sve ove tvoje gomile komentara, primjetio sam da jedan problem nije dobro postavljen po opštem pravilu.
njega sam uklonio i ubacio novi.

tako da nije baš da si se uzalud raskuc'o


Ne znam ja šta si ti mogao ali vidim šta jesi postavio.
Nema kruga u tom polju koje sam naveo, možda si ga ti zamislio ali to je onda druga igra, čitanje misli.
Moje rešenja koje nije kao tvoje u potpunosti ispunjava tvoja pravila u traženju rešenja.
Složio se ti ili ne to je tako.
docsumann docsumann 14:46 08.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

Ne znam ja šta si ti mogao ali vidim šta jesi postavio.
Nema kruga u tom polju koje sam naveo, možda si ga ti zamislio ali to je onda druga igra, čitanje misli.


lijepo ti rekoh da slika može i ovako da izgleda



naravno, da sam crtež mogao uraditi sa nijansom sive na zatamljenim mjestima , ali sad baš neću


no, vidim ti baš zapeo nešto da dokažeš.
pikuc pikuc 14:52 08.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

docsumann
pikuc
docsumann
pikuc
docsumann
pikuc
Ovaj četvrti problem,
Levo fali krug u jednom polju dok desno ima u svakom.


ne.

Pa fali levo u jednom polju a desno ima u svakom kruznica.



tu je samo je zamrčen



Leva strana drugi red desni kvadratic nema krug.



tako da nije baš da si se uzalud raskuc'o



Ako si primetio domaćine ja sam jedini na blogu koji se okrenuo rešavanju tvojih problemima.
A što se tiče mojih komentara, ima tu pitanja koje ignorises i pokrenute diskusije koje ti ignorises a tiče se tvojih problema i tvog bloga.
Imam utisak da bi ti najviše voleo da ja nestanem sa tvog bloga pa cu to i uraditi da ti olakšam.
Zdravo.
pikuc pikuc 15:10 08.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

docsumann
Ne znam ja šta si ti mogao ali vidim šta jesi postavio.
Nema kruga u tom polju koje sam naveo, možda si ga ti zamislio ali to je onda druga igra, čitanje misli.


lijepo ti rekoh da slika može i ovako da izgleda



naravno, da sam crtež mogao uraditi sa nijansom sive na zatamljenim mjestima , ali sad baš neću


no, vidim ti baš zapeo nešto da dokažeš.


Može, ali ne izgleda tako.
Ja gledam u ono što si postavio.
Držim se toga a ne šta sve može da bude, može i babaroga, odkud ja da znam sta ti vidiš u tom mraku.
Cao
docsumann docsumann 15:19 08.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

Ako si primetio domaćine ja sam jedini na blogu koji se okrenuo rešavanju tvojih problemima.
A što se tiče mojih komentara, ima tu pitanja koje ignorises i pokrenute diskusije koje ti ignorises a tiče se tvojih problema i tvog bloga.


ipak nisi.

kolac je dao rješenje jednog od po meni najtežih problema (upravo na ovom blogu)

za tvoje teoretisanje o Logosu i nakaradnosti ovako postavljenih problema nemam mnogo sluha.
ovaj vid problema razvio je čovjek koji se bavio funkcionisanjem računskih mašina, i pronalaženju obrazaca mehaničkog prepoznavanja obrazaca.
sve ostalo je filozofisanje niz vjetar...

kao što vidiš na svako tvoje pitanje (sem te jest logos nije negos dijalejtike) sam odgovorio.

fino ti kažem zamisli da to nije crna boja (već neka nijansda sive) i vidjećeš krug, a ti opet isto - nema kruga...

priznao sam ti rješenje za potonji problem. ostalo nič.



a to što je tvojih komentara 75% na ovom blogu meni lično ne smeta. prijavljuj se, odjavljuj se, kako ti volja.

docsumann docsumann 15:21 08.07.2017

Re: Dobar dan problematicari

Držim se toga a ne šta sve može da bude, može i babaroga, odkud ja da znam sta ti vidiš u tom mraku.
Cao


vidiš, po meni samo pravilo elegantno otkriva krug u tami, i sebe u postojanju tog kruga.

eto ti npr. ljepote logosa. štata što je ne primjećuješ.



EDIT: po istoj logici si mogao da kažeš da ni na desnoj strani nema kruga (na 4. sličici)
tako da...pravilo ti ne važi
pikuc pikuc 15:43 07.07.2017

Da pojasnim

Ovi problemi se rešavaju iz ugla "predatora"
jer ih takav um postavlja, za sve probleme je isto, postoji zamka. Cilj je nadmudriti nekoga, što reče neko mučiti ga. Tako predator razmišlja.

Dok problemi Logosa su potpuno suprotno od toga. Tu nema zamke ni pokušaja prevare već je sve postavljeno da bude pronadjeno sa lakoćom.
Predator sakriva a Logos otkriva.
Jedan to radi pomoću jedinstvenih pravila i uredjenosti u svemu a drugom to nije ni važno jer njemu je samo važno da namuci nekoga.

Zato sam rekao da su mi ovakvi problemi parodija na Logosa, kako mali Perica zamišlja Logosa.
Zapravo fali mi u ovim problemima ta fascinantna estetika Logosa kojoj se divis dok nešto otkrivas a koju predator ne poznaje.
pikuc pikuc 16:07 07.07.2017

Re: Da pojasnim

I šta se onda dešava sa zamkom predatora.
On napravi zamku za kokoš a u nju stane tigar. I predator kaže tigru "šta ćeš ti tu, to nije zamka za tebe".
A tigar na to kaže "idem kuda mi je volja a ne gde ti želiš".
maksa83 maksa83 21:30 07.07.2017

Re: Da pojasnim

On napravi zamku za kokoš a u nju stane tigar. I predator kaže tigru "šta ćeš ti tu, to nije zamka za tebe".
A tigar na to kaže "idem kuda mi je volja a ne gde ti želiš".

Policija zaplenila puno gandže pred Exit i to nekako dospelo u vaše sendviče umesto origana...
docsumann docsumann 10:28 08.07.2017

Re: Da pojasnim

I šta se onda dešava sa zamkom predatora.
On napravi zamku za kokoš a u nju stane tigar


zamka - trap - traperi
znaš li ti o kome bre pričaš?
u vremena davna i stravna, kad ne bješe ni Marvela ni DiSi-ja
vojevaš Stjena Bleče,
od slobode nič mu ne bil preče...


a je l' (pošto je ovo enigmatsko - puzzlski blog opšte prakse) znate da je Blek porijeklom Francuz...

Blek je po nacionalnosti Francuz i pravo mu je ime Janik Lerok (Yannick Leroc). Rođen je 27. novembra 1749. Otac mu je bio kraljevski kartograf u Sent Malou. Kako je Janik u mladosti često pravio probleme, otac ga je zaposlio kod ribara Kernana gde je naučio da plovi. Tokom oluje brod je potonuo ali je Janik uspeo da spase kapetana. Zbog tuče u krčmi bio je osuđen na šest meseci zatvora ali mu je...

... LINK

nego, sjeća li se tko ove epizode.

retro supe heroes

docsumann docsumann 11:02 08.07.2017

Re: Da pojasnim

pikuc
I šta se onda dešava sa zamkom predatora.
On napravi zamku za kokoš a u nju stane tigar. I predator kaže tigru "šta ćeš ti tu, to nije zamka za tebe".
A tigar na to kaže "idem kuda mi je volja a ne gde ti želiš".



ići ćeš ti tigre onuda kuda ti je zapisano! - dobaci sova, koja je sav događaj posmatrala levitirajući u krošnji obližnjeg drvata (oštrovidi puzzler bi odmah uočio da ona ustvari ne stoji na grani, već da kandže steže u prazno, prečnik zamišljene hvataljke je negdje oko 2 cola)

ali ja ne znam da čitam - usprotivi se tigar

naučišeć tigre. i to na teži način

uto u kadar ulazi kokoš, ona kojoj je zamka i bila namjenjena.
potpuno nesvjesna kompleksnosti situacije, cunja glavom i nabada naokolo,
kad je spaziže, u isti mah, i čovjhek i tigar i sova ustremiše se na nju.
u opšetm metežu, sova zaskoči kokošku prva i odletje s plijenom u kandžama (pažljivi posmatrač bi zapazio da sova zapravo nije ni obuhvatila kokošku kandža već kao da je vuče na nekom nevidljivom povodcu).
tigar instinktivno ščapa nesrećnog predatora koji mu potpade pod kandže.

scena je bila završena, ali reditelj i dalje nije davao znak da se snimanje prekine.
sova je na na onoj svojoj imaginarnoj grani, za koju se sad tek vidi da se radi o niši u pozadunskom zidu prekrivenom tapetama koje simuliraju neki šumarak.
tigar je moćni zubima trgao poveće komade mesa sa predatorovog trupa...
reditelj je napomično zurio u zamku za kokošku koja je na sred studija stajala netaknuta.
potpuno neupotrebljena, a opet - kokoška je mrtva, na nekih 3-4 metra iznad.
predator je nastradao (greškom?)(slučajno?)(logički?)

da je kojim slučajem ostao živ.
predatoru bi sigugno bila muka od svega što se izdešavalo.
grozio bi se sebe i svojih procjena.
uključio bi peglu i počeo da prži sebi desnu stranu glave.


emsiemsi emsiemsi 12:50 08.07.2017

Re: Da pojasnim

maksa83
On napravi zamku za kokoš a u nju stane tigar. I predator kaže tigru "šta ćeš ti tu, to nije zamka za tebe".
A tigar na to kaže "idem kuda mi je volja a ne gde ti želiš".

Policija zaplenila puno gandže pred Exit i to nekako dospelo u vaše sendviče umesto origana...

Немогуће !
Министар Стефановић лично спалио дрогу.
blogov_kolac blogov_kolac 17:27 07.07.2017

For Dummies

Hteo sam da ostavim jedan komentar na blogu glede glavne trenutne svetske teme, aktuelnog G20 sastanka u Hamburgu, ali se ispostavilo da ne postoji adekvatan blog gde bi to uradio.

Kad je vec tako, onda je ovaj zgodan za mini-trolovanje, s tim sto cu ga prilagoditi njegovoj temi. Mozda je preterani napor da ljudi koji se nisu ranije sretali sa ovim 6+6 problemima odmah bace na njihovo resavanje. Bolje je onda poceti (kao vezbu) sagledavanje slicnosti izmedju samo dve slike, a potom neka se njihov broj postepeno uvecava, dok ne budete spremni da analizirate 6 po 6.

Evo prvi primer za vezbu... da li vidite neke slicnosti izmedju ove dve slike?
narcis narcis 19:00 07.07.2017

Re: For Dummies

blogov_kolac


pa si došo ovde da nas daviš, ovaj nas pravi na magarci a ti ne utepuješ sa politiku
za tebe i doksa ima da se dogradi još jedan krug u paklu
blogov_kolac blogov_kolac 20:24 07.07.2017

Re: For Dummies

Nego da ne bude da samo trolujem ovu temu, obraticu se gazdi bloga sa jednim potencijalnim resenjem postavljenih problema. Posto sam se na proslom "Bongard" blogu bio prilicno eksponirao, pa cak i sam bio postavljao sopstvene improvizovane probleme, ovoga puta necu biti toliko aktivan, pa cu dati svoje resenje "najbajatijeg" zaostalog problema sa tog prethodnog bloga. Nisam ga onomad dao jer je delovalo previse bizarno pa da ne ispadnem glup u drustvu, i verovatno je u pitanju samo alternativno resenje, ali posto se moze primeniti na sve leve i ni na jedno desno polje aj da ga ipak pomenem kada ga je docs opet ponovio i na ovome blogu.

Ako svako polje tretiramo kao bilijarski sto, belom kuglicom uvek mozemo pogoditi crnu pomocu tacno jedne pravolinijske "martinele" (udarac o ivicu stola) tako da ne zakacimo nijednu od ovih raznih crta sto se nalaze na stolu, dok na poljima (stolovima) sa desne strane to nije nikada izvodljivo pomocu samo jedne "martinele". Na prvom blogu mi je bilo uvazeno jedno resenje obrazlozeno uz pomoc "Snupija", pa mi mozda bude priznat i ovaj "bilijarski sto". U svakom slucaju, i ako je to samo alternativno resenje, ne sumnjam da i pravo resenje ima neke veze sa medjusobnom direktnom pristupacnoscu kruzica u odnosu na crtice/prepreke koje se nalaze izmedju njih, a koja je svakako "veca" u poljima sa leve nego u onima sa desne strane.
docsumann docsumann 09:03 08.07.2017

Re: For Dummies

Ako svako polje tretiramo kao bilijarski sto, belom kuglicom uvek mozemo pogoditi crnu pomocu tacno jedne pravolinijske "martinele"


bravo, svaka čast.

tako se rješava, a ne ko ovaj pikuc što na 300 komentara samo drami ko ostavljena šiparica

ne stvarmo, po mom nekom subjektivno-objektivnom mišljenju taj je bio baš zahtjevan za rješavanje.
pikuc pikuc 15:28 08.07.2017

Re: For Dummies

docsumann
Ako svako polje tretiramo kao bilijarski sto, belom kuglicom uvek mozemo pogoditi crnu pomocu tacno jedne pravolinijske "martinele"


bravo, svaka čast.

tako se rješava, a ne ko ovaj pikuc što na 300 komentara samo drami ko ostavljena šiparica

ne stvarmo, po mom nekom subjektivno-objektivnom mišljenju taj je bio baš zahtjevan za rješavanje.

blogov_kolac
Nego da ne bude da samo trolujem ovu temu, obraticu se gazdi bloga sa jednim potencijalnim resenjem postavljenih problema. Posto sam se na proslom "Bongard" blogu bio prilicno eksponirao, pa cak i sam bio postavljao sopstvene improvizovane probleme, ovoga puta necu biti toliko aktivan, pa cu dati svoje resenje "najbajatijeg" zaostalog problema sa tog prethodnog bloga. Nisam ga onomad dao jer je delovalo previse bizarno pa da ne ispadnem glup u drustvu, i verovatno je u pitanju samo alternativno resenje, ali posto se moze primeniti na sve leve i ni na jedno desno polje aj da ga ipak pomenem kada ga je docs opet ponovio i na ovome blogu.

Ako svako polje tretiramo kao bilijarski sto, belom kuglicom uvek mozemo pogoditi crnu pomocu tacno jedne pravolinijske "martinele" (udarac o ivicu stola) tako da ne zakacimo nijednu od ovih raznih crta sto se nalaze na stolu, dok na poljima (stolovima) sa desne strane to nije nikada izvodljivo pomocu samo jedne "martinele". Na prvom blogu mi je bilo uvazeno jedno resenje obrazlozeno uz pomoc "Snupija", pa mi mozda bude priznat i ovaj "bilijarski sto". U svakom slucaju, i ako je to samo alternativno resenje, ne sumnjam da i pravo resenje ima neke veze sa medjusobnom direktnom pristupacnoscu kruzica u odnosu na crtice/prepreke koje se nalaze izmedju njih, a koja je svakako "veca" u poljima sa leve nego u onima sa desne strane.


Ja sam razmišljao tako kao ti u tome pravcu, ali desno on je u jedno polje ubacio crnu kuglicu više i time stvorio drugo rešenje pravilo leve i desne strane mnogo jednostavnije i očiglednije i njega sam izneo.
Sad će on reći kako ja ta kudlica stavljena da zavara ali to je nevažno ona je dala novo pravilo!
Ja to uporno govorim ali on to ignoriše.
Mora se pogoditi ono što je on zamislio i to ti je.
docsumann docsumann 15:32 08.07.2017

Re: For Dummies

Ja sam razmišljao tako kao ti u tome pravcu, ali desno on je u jedno polje ubacio crnu kuglicu više i time stvorio drugo rešenje pravilo leve i desne strane mnogo jednostavnije i očiglednije i njega sam izneo.
Sad će on reći kako ja ta kudlica stavljena da zavara ali to je nevažno ona je dala novo pravilo!
Ja to uporno govorim ali on to ignoriše.


kuglica više mora da vrijedi za svaku sličicu na toj strani, a ne samo za jednu .



PS ipak će biti da i dalje nisi načisto s pravilima
pikuc pikuc 15:43 08.07.2017

Re: For Dummies

docsumann
Ja sam razmišljao tako kao ti u tome pravcu, ali desno on je u jedno polje ubacio crnu kuglicu više i time stvorio drugo rešenje pravilo leve i desne strane mnogo jednostavnije i očiglednije i njega sam izneo.
Sad će on reći kako ja ta kudlica stavljena da zavara ali to je nevažno ona je dala novo pravilo!
Ja to uporno govorim ali on to ignoriše.


kuglica više mora da vrijedi za svaku sličicu na toj strani, a ne samo za jednu sličicu.



PS ipak će biti da i dalje nisi načisto s pravilima


Ne mora samo ta kuglica da daje pravilo.
Može biti zbir kuglica.
Levo ima jedan zbir a desno drugi.
Sva polja ucestvuju u pravilu.
I šta sada?
Hoćeš priznati moje rešenje?
Nećeš jer trebam pogoditi tvoje.
To nije rešavanje problema već pogadjanje šta si ti zamislio.
To je problem tvojih problema na koji ti ukazujem na sada već drugom blogu.



docsumann docsumann 16:25 08.07.2017

Re: For Dummies

Hoćeš priznati moje rešenje?


koje rješenje?

rekao sam ti da to s kuglicom, kao ni ono s krugom nisu rješenja.
objasnio i zašto.

koje je sledeće da ne pričamo uopšteno.




EDIT: jedno pitanje - da li si rješavao originalne Bongardove probleme. one koje je lično M.B. sačinio?
pikuc pikuc 16:35 08.07.2017

Re: For Dummies

docsumann
Hoćeš priznati moje rešenje?


koje rješenje?

rekao sam ti da to s kuglicom, kao ni ono s krugom nisu rješenja.
objasnio i zašto.

koje je sledeće da ne pričamo uopšteno.


Objasni ti meni zašto ne može biti rešenje tog problema o kome polemisemo,

Levo pravilo, zbir crnih kuglica iz svih polja je 6.
Desno pravilo, zbir crnih kuglica iz svih polja je 7.

Da čujem.
docsumann docsumann 16:39 08.07.2017

Re: For Dummies

pikuc
docsumann
Hoćeš priznati moje rešenje?


koje rješenje?

rekao sam ti da to s kuglicom, kao ni ono s krugom nisu rješenja.
objasnio i zašto.

koje je sledeće da ne pričamo uopšteno.


Objasni ti meni zašto ne može biti rešenje tog problema o kome polemisemo,

Levo pravilo, zbir crnih kuglica iz svih polja je 6.
Desno pravilo, zbir crnih kuglica iz svih polja je 7.

Da čujem.


pa to i pokušavam da ti objasnim.

pravilo važi sa svaku pojedinačnu sličicu.

tako je Bongard, glavom i bradom, formulisao te probleme.
ne dopada ti se. žali se nautoru.

i da ponovim - da li si rješavao originale Bongardove probleme?
pikuc pikuc 16:59 08.07.2017

Re: For Dummies

docsumann
pikuc
docsumann
Hoćeš priznati moje rešenje?


koje rješenje?

rekao sam ti da to s kuglicom, kao ni ono s krugom nisu rješenja.
objasnio i zašto.

koje je sledeće da ne pričamo uopšteno.


Objasni ti meni zašto ne može biti rešenje tog problema o kome polemisemo,

Levo pravilo, zbir crnih kuglica iz svih polja je 6.
Desno pravilo, zbir crnih kuglica iz svih polja je 7.

Da čujem.


pa to i pokušavam da ti objasnim.

pravilo važi sa svaku pojedinačnu sličicu.

tako je Bongard, glavom i bradom, formulisao te probleme.
ne dopada ti se. žali se nautoru.

i da ponovim - da li si rješavao originale Bongardove probleme?


Ma šta ja imam sa Bongardom ja razgovaram sa tobom i na tvom sam blogu.

Dakle ako je zbir kuglica iz svih polja 6 to znači da kuglice iz svih polja učestvuju u tom zbiru tj. pravilu.

Pa u onom tvom problemu gde je napisano levo 6 preko svih polja a desno 9 je upravo to.
Ne piše tamo u svakom polju ni 6 ni 9 već u tome učestvuju sva polja.

EDIT

Nisam rešavao originalne Bongardove probleme osim na onom blogu ako jesam, ne znam.
Daj da probam ako imaš koji
docsumann docsumann 17:01 08.07.2017

Re: For Dummies

Pa u onom tvom problemu gde je napisano levo 6 preko svih polja a desno 9 je upravo to.
Ne piše tamo u svakom polju ni 6 ni 9 već u tome učestvuju sva polja.


to i nije Bongard u pravom smislu, već grafički igrokaza na temu.

čist eksperiment. onaj za koji sam u uvodnom tekstu rekao da će možda biti kontroverzi.
docsumann docsumann 17:03 08.07.2017

Re: For Dummies

Ma šta ja imam sa Bongardom ja razgovaram sa tobom i na tvom sam blogu.


hmmm, jako čudno stanovište za blog posvećen Bongardovim problemima

pričati o Arhimedovim Elementima, ne mareći o tome šta je on u njima napisao...
docsumann docsumann 18:42 08.07.2017

Re: For Dummies

EDIT

Nisam rešavao originalne Bongardove probleme osim na onom blogu ako jesam, ne znam.
Daj da probam ako imaš koji



evo, ovdje ih imaš od raznih autora.

prvih sto su original Bongardovi - LINK
pikuc pikuc 19:31 08.07.2017

Re: For Dummies

docsumann
Ma šta ja imam sa Bongardom ja razgovaram sa tobom i na tvom sam blogu.


hmmm, jako čudno stanovište za blog posvećen Bongardovim problemima

pričati o Arhimedovim Elementima, ne mareći o tome šta je on u njima napisao...


Pa ti si autor bloga a ne on.
Ti promovises njega samoinicijativno , da tako kažem.
Šta ja imam sa tim čovekom kada si ti stao ispred njega.
Drugo je da je on tebe platio pa da ti meni kažeš, "ništa ja ne znam , ja samo radim svoj posao za pare a sve reklamacije kod gazde".
A pošto nije tako onda si ti osoba sa kojom se ja upuštam u polemiku.
docsumann docsumann 19:46 08.07.2017

Re: For Dummies


vidi, jedno je kad ja neki BP loše postavim, nejdnoznačno, nedosljedno, ili sa previše jednako mogućih rješenja, itd, itd

a sasvim drugo kad ti dezavuišeš princip uspostavljanja njihovih pracila onako kako je sam izumitelj to zamislio.

e, u tom slučaju više ne pričamo o BP, već trolujemo.
blogov_kolac blogov_kolac 22:58 08.07.2017

Re: For Dummies

docsumann
ne stvarmo, po mom nekom subjektivno-objektivnom mišljenju taj je bio baš zahtjevan za rješavanje.

Pa realno, koliki procenat ljudi na ovom blogu je uopste familijaran sa pojmom "martinela", i u sopstvenom sistemu asocijacija kada vidi beli kruzic u njemu moze da prepozna belu kuglu koja sluzi za gadjanje drugih kugli.

Na potpuno apstraktnom nivou mozda bi i onaj ko nije blize upoznat sa bilijarom/snukerom mogao da uoci doticno pravilo i matematicki ga formulise... ali ipak mnogo teze. Mada si sa onim naskrabanim crtama ipak dosta anulirao bilijarske asocijacije, pa me je na proslom blogu bilo blam da pomenem ovo resenje ubedjen da je ono alternativno i nekako usiljeno, pa reko daj da ne ispadnem pikuc na silu namecuci drugacije resenje od originala (i bas mi je drago sto se ispostavilo da sam ustvari ubo pravo).
tasadebeli tasadebeli 18:59 07.07.2017

Последња сличица








Лева страна представља прихваћени пројекат Владе Србије за аутопут од Београда до македонске границе, а десна страна представља прихваћени пројекат Владе Србије за аутопут од Београда до границе са Мађарском?

'Ај сад нешто за брзе пруге Србије...





zilikaka zilikaka 22:43 07.07.2017

Re: Последња сличица

Лева страна представља прихваћени пројекат Владе Србије за аутопут од Београда до македонске границе,

Ili se Docs igra Ivice i Marice, pa skuplja kamečiće na putu.
Tamo gde može.:)
zilikaka zilikaka 22:50 07.07.2017

Re: Последња сличица

Se kod onih slova igraš osama simetrije?
Može da se uvati pravilo, al nije mi jako. Kao što mi nije jak ni broj linija - poteza.
Kanda je nešto treće.
nask nask 23:40 07.07.2017

Re: Последња сличица

levo je

од Београда до македонске границе


desno je

од македонске границе до Београда
docsumann docsumann 09:20 08.07.2017

Re: Последња сличица

zilikaka
Se kod onih slova igraš osama simetrije?
Može da se uvati pravilo, al nije mi jako. Kao što mi nije jak ni broj linija - poteza.
Kanda je nešto treće.


zili, u pravu si, moraću malo da korigujem jedno desno polje

pikuc pikuc 15:33 08.07.2017

Re: Последња сличица

docsumann
zilikaka
Se kod onih slova igraš osama simetrije?
Može da se uvati pravilo, al nije mi jako. Kao što mi nije jak ni broj linija - poteza.
Kanda je nešto treće.


zili, u pravu si, moraću malo da korigujem jedno desno polje



Evo i ovo si promenio.
Nije bilo tako u početku.
docsumann docsumann 15:38 08.07.2017

Re: Последња сличица

Evo i ovo si promenio.
Nije bilo tako u početku.


svaku promjenu predhodno objavim u komentarima.

no, kad bolje razmislim, za ovaj slučaj nisam ni morao da mjenjam. i stara postavka je bila ok.

al ' da ne bude da stalnoi nešto briše-pišem, ostavljam ovako.
stari slučaj je bio nijasnu teži.
niccolo niccolo 19:04 07.07.2017

Šah

jedan lakši


Ovi levo su mat u dva poteza, a ovi desno u tri.
narcis narcis 19:10 07.07.2017

Re: Šah

niccolo
jedan lakši


Ovi levo su mat u dva poteza, a ovi desno u tri.

evo ga i ovaj sad stigo sa snimanja igre prestolja.
anonymous anonymous 20:10 07.07.2017

Re: Šah

narcis
niccolo
jedan lakši


Ovi levo su mat u dva poteza, a ovi desno u tri.

evo ga i ovaj sad stigo sa snimanja igre prestolja.


Ma, nema gi oni od tehničku inteligenciju.
Da gi vidimo kako se znoju.


narcis narcis 23:23 07.07.2017

Re: Šah

anonymous
narcis
niccolo
jedan lakši


Ovi levo su mat u dva poteza, a ovi desno u tri.

evo ga i ovaj sad stigo sa snimanja igre prestolja.


Ma, nema gi oni od tehničku inteligenciju.
Da gi vidimo kako se znoju.



bez zezanja zezalice su mu dobre al mene mrzi da rešavam te stvari, osim kad moram, nemam onaj podsticaj da se dokazujem, što nikako ne znači da bih ja ovo umeo da rešim, samo nemam volju ni da učestvujem, dosad sam skontao jedno 6-4 % o čemu se ne radi do pemzije ću i ostalo.
samo ako onaj gore ne pretvori igru prestola u neku pucaču igru pa svi izginemo braneći sebe od nas samih.
docsumann docsumann 09:10 08.07.2017

Re: Šah

narcis
anonymous
narcis
niccolo
jedan lakši


Ovi levo su mat u dva poteza, a ovi desno u tri.

evo ga i ovaj sad stigo sa snimanja igre prestolja.


Ma, nema gi oni od tehničku inteligenciju.
Da gi vidimo kako se znoju.



bez zezanja zezalice su mu dobre al mene mrzi da rešavam te stvari, osim kad moram, nemam onaj podsticaj da se dokazujem, što nikako ne znači da bih ja ovo umeo da rešim, samo nemam volju ni da učestvujem, dosad sam skontao jedno 6-4 % o čemu se ne radi do pemzije ću i ostalo.
samo ako onaj gore ne pretvori igru prestola u neku pucaču igru pa svi izginemo braneći sebe od nas samih.


that's ok. skroz.
no, ovo i jest blog namjenjen onim koji vole da za bakću mozgalicama, provaljivanjem kodova, pravila i sl.
narcis narcis 18:54 08.07.2017

Re: Šah

that's ok. skroz.
no, ovo i jest blog namjenjen onim koji vole da za bakću mozgalicama, provaljivanjem kodova, pravila i sl.

stvarno nikad nisam voleo da rešavm te zezalice, ni u osnovnu u kekec nisam rešavao one rebuse i pletenice, pletenice sam sazno kako se gledaju tek u srednjoj.
ukršten reči sam tek na poslu počeo da rešavam, to mi bilo smor uek, e onda sam video da se tamo pojavljuje stotinak reči, naučih ih napamet i gotovo, izem ti ukrštene reči.
evo sag na fejzu je hit da prepoznaš neki kurac u nekoj slici, i na kraju svatiš da te ustvari zajebavaju, dotoisfotšutiraju nešto postave ti prevu sliku gde nema šamseda nešto vidiš a onda ti na drugu uvale objekat da se pitaš dal si ćoraf.
ne kažem da je i kod ovog Bnešto isti slučaj, al kad se smoriš i provališ sistem onda kažeš koj samqrac gubio vreme kad je jas no da je pravljeno da te zajebe. ko romani agate kristi i &co, sco vreme te vrti oko ljubavnika, sobarice babice , kurajbera o onda ti iz levog zadnjeg džepa izvadi sobara koji se nijednom nije prošetao scenom.
no život me debakluje , ima gomila ljudi koja voli da rešava ove zezalice i pravoimbudi u pravu suza sebe ina svoj način.
docsumann docsumann 19:00 08.07.2017

Re: Šah

ne kažem da je i kod ovog Bnešto isti slučaj, al kad se smoriš i provališ sistem onda kažeš koj samqrac gubio vreme kad je jas no da je pravljeno da te zajebe. ko romani agate kristi i &co, sco vreme te vrti oko ljubavnika, sobarice babice , kurajbera o onda ti iz levog zadnjeg džepa izvadi sobara koji se nijednom nije prošetao scenom.





inače, nije fora ni u kakvom zajebu.
pravila su elementarno jednostavna. no, sam proces uočavanja obrasca nije jednostavna stvar.
narcis narcis 19:15 08.07.2017

Re: Šah

docsumann





inače, nije fora ni u kakvom zajebu.
pravila su elementarno jednostavna. no, sam proces uočavanja obrasca nije jednostavna stvar.

ja sam jasno se ogradio da je moguće da ovde nije zajeb al da ja zbog predhodnih iskustava sa mozgalicama imam odbojnost prema njima.

evo ti primer kako one funkcionišu u 90% slučajeva
priča- došo noviinar kod direktora ludnice , trtmrt, i pita kao zanju ko se odludeo, pa kaže doc, pitam ih kako je najbrže da se isprazni kada pina vode naprstkom čašom ili kofom, pa jasno kofom kaže novinar, ne nego izvučeš čep iz slivnika, a koju sobu da vam rezervišem sa terasom ili bez.
i ništa ja bi uzo kofu i sve utepao doc sas njuma.
znači usmeriš me da su mi opcije naprstak čaša i kofa a onda me zajebeš uvođenjem nepoznate opcije sa čepom. ako uvedeš agatakristi načelo onda je pravilan odgovor čekićem, razbiješ kadu jer je od keramike, sad to što niko nije reko ništa o osobini kade i dal je dozvoljena upotreba sile nema značaja.
no pusti mene i moju izvrnutu stranu svesti.
kako to da sem pikca, zili , kolača i mene , i još nekog slučajnog, nitko od sve ove sive-bele-crne i ružičaste sive eminencije blogera se nije usudio da pokuša da reši ove tvoje zezalice.
svi junaci viknuše bešte noge da vas ne userem.
to je prava mozgalica ...
docsumann docsumann 19:24 08.07.2017

Re: Šah


mislim da je kod mene to neka crta zadrtosti pri sučeljavanju s problemima.
još tokom školovanja nije smio postojati zadaztak u zbirci kojeg ne bih bio u stanju da rješim.

tako i kod ovih BP.
u početku nisam mogao da mrdnem kod iole složenijih... i onda uzmem da tučem redom po problemima koje su postavljali Bongard, Hofšteter, od laganijih ka težim...dok ih nisam sve porješavao. utvari dosadilo mi u neka doba

sad sam se kao i kod Heroja primio da sam smišljam različite postavke.
a fora mi je i da grafički što raznovrsnije izgledaju.
nask nask 23:31 07.07.2017

Banksy i Dali

Do danas sam te smatrao vrlo pristojnom, čak bih rekao, mudrom osobom, a ti evo već po drugi put zaredom kačiš te tvoje krajnje kontroverzne i provokativne blogove.

Čemu i zašto moj Docse mučiš ovaj napaćen narod navodnim 6+6 problemima. Zar nam nije bilo dovoljno podela u poslednja dva veka, a ti bi da nas saceskaš sve na 6+6.

E ne može.

I nemoj da ti pošaljem ovog Marka, Slovenac samo da znaš, da te ...



A posle da te Banksy na zid crta. U 3x3.
docsumann docsumann 11:18 08.07.2017

Re: Banksy i Dali


trenutno sam na nekom težem&mračnijem zvuku, al' za tebe ću uvijek da prenesem merdevine na policu pored, da potraži ...

nask nask 11:49 08.07.2017

Re: Banksy i Dali

Dobri ovi DKL, visinske pripreme za navijanje danas.

Sa Mađarima u 15:25 i sa Špancima u 21:05. Na tjubetu ima live 3x3 kanal.

Ko tebe DKL-om ti njega Naomi. Tekst pesme je rešenje za sve Bongarde.
docsumann docsumann 13:55 08.07.2017

novoubačeni




pikuc pikuc 13:44 09.07.2017

Re: novoubačeni

docsumann





Je li fora sa brojem ogradjenih prostora levo i desno?
docsumann docsumann 12:20 10.07.2017

Re: novoubačeni

pikuc
docsumann





Je li fora sa brojem ogradjenih prostora levo i desno?


ne,

izvinjavam se na zakašnjelom odgovoru.
nisam svraćao na blog predhodni dan.
zilikaka zilikaka 13:24 10.07.2017

Re: novoubačeni

nisam svraćao na blog predhodni dan.

To nije smelo da ti se desi!
Šta može biti preče u životu od bloga?!
emsiemsi emsiemsi 13:31 10.07.2017

Re: novoubačeni

docsumann
pikuc
docsumann





Je li fora sa brojem ogradjenih prostora levo i desno?


ne,

izvinjavam se na zakašnjelom odgovoru.
nisam svraćao na blog predhodni dan.

Ја мислим да се каже претходни.
docsumann docsumann 14:49 08.07.2017

nešto drugačije


jedan geometrijski problem. podijeliti sliku na dva identična dijela

blogov_kolac blogov_kolac 22:31 08.07.2017

Re: nešto drugačije



Kad sam krenuo da ga resavam bio sam ubedjen da je u pitanju "trik" pitanje, i da kvadratici koliko sluze da pomognu toliko sluze i da zbune, a da je bar na jednom mestu neophodno da se povuce kosa crta da bi se dobile identicne polovine. Kljucna je bila prakticna ideja da u Excelu napravim ova polja sa tvoje blanko sheme i krenem u dve razlicite boje da farbam delove koji ne mogu nikako pripadati istoj polovini, inace nema sanse da bi do resenja dosao piljenjem u prazna polja cistom "vizualizacijom". Na moje iznenadjenje nisam stigao do momenta kada je potrebno povuci crtu, nego skroz do kraja.
zilikaka zilikaka 22:48 08.07.2017

Re: nešto drugačije

Mene mrzelo da crtam a uglavnom sam samo pri telefonu. Mada, od početka mi je bilo jasno da treba izvesti tu "kerefeku" uklapanja jednog i dva polja, na suprotnim stranama. Isto bilo jasno da to ne možeš izvesti po ćoškovima nego negde unutra.
Naravno, ovo moje izlaganje ne umanjuje tvoj uspeh. Svakako si jedini koji je rešio.
docsumann docsumann 06:53 09.07.2017

Re: nešto drugačije


dobar kolac!

mada očekujem još koji Bongard da rješiš.

par njih uopšte nije teško.
blogov_kolac blogov_kolac 12:02 09.07.2017

Re: nešto drugačije - "Bongard Noir"

Iskljucio sam se unapred na ovom blogu od resavanja novih Bongardovih problema, a ovo sto sam resio je skroz drugaciji tip zadataka, dok je onaj "bilijarski" Bogard gore bio sa prethodnog bloga kada nisam ponudio resenje jer sam unapred pogresno pretpostavio da je ono koje sam bio pronasao bilo alternativno.

Ali da ipak dam neki svoj licni doprinos i u ovom blogu, odlucio sam da napravim sopstveni zadatak koji je tesno vezan za Bongardove probleme, iako to bas i nije u bukvalnom smislu. Naime, zadatak resavaca je da popuni poslednje polje (oznaceno sa znakom pitanja) kako bi se dobio pravi Bongard zadatak!

Dakle, zadatak je da popunite poslednje polje odgovarajucim slovom kako bi od sopstvenog napravili Bongardov problem:

docsumann docsumann 15:17 10.07.2017

Re: nešto drugačije - "Bongard Noir"


možda T na bijelom polju, ali nisam zadovoljan sopstvenim rješenjem
blogov_kolac blogov_kolac 22:45 10.07.2017

Re: nešto drugačije - "Bongard Noir"

Stativa...

Izgleda da si dobro uočio generalno pravilo koje povezuje slova i boje, ali ne i razliku u njegovoj primeni između levog i desnog bloka.
docsumann docsumann 06:54 11.07.2017

Re: nešto drugačije - "Bongard Noir"

da da da
nedostajala mi je ta informacija, pa sam igrao po sistemu manja-veća...tako da sam poslije tvoje "stativa" imao odgovor. no, nisam bio zadovoljan bez potpuno definisanog pravila.
a onda iznebuha dok se uopšte nisam ovim bavio, flešne mi - raspored lijevo-desno.

znači u kontra stranu, i kolioko se razumjuem u abecedu, odgovor je V na lobe.
blogov_kolac blogov_kolac 09:59 11.07.2017

Re: nešto drugačije - "Bongard Noir"

Da, to je resenje, a po nacinu na koji si prethodno promasio moglo se i pretpostaviti da si bio na dobrom tragu.

Ono sto je dodatno zanimljivo oko ovog primera gde zadatak nije da se resi Bongardov problem, vec da se on napravi, sto ce sve u potpunosti i dalje jednako da funkcionise i kada se slova ispisu cirilicom - samo sto ce konacno resenje da bude drugacije!
docsumann docsumann 16:50 08.07.2017

Bongardov problem

u suštini nije statička struktura.

on mora da važi i ako se stranama oduzme po koje polje. čak i asimetrično. recimo, L strani obrišemo gornja dva, a desnoj prvi u potonjem redu.

takođe mogu se beskonačno dodavati nova polja (sličice) koja poštuju pravilo.

6 sličica po strani, je utvrđeno kao neka razumna mjera infomacija, tj. dokumentovanja pravila
docsumann docsumann 17:11 08.07.2017

nepravedno odbačeni


ukapirah da pikuc nije bio u pravu ni u vezi ovog problema te ga vraćam u igru



cijenim da je interesantan s aspekta same definicije B.P. pomalo detektivski...
docsumann docsumann 17:59 08.07.2017

još jedan trol

koji objekat ne pripada skupu?

tetris tetris 18:17 08.07.2017

Re: još jedan trol

koji se objekat ne pripada skupu?

Koliko tačnih rešenja ima?
Na brzinu, ima ih bar 4 (od pet objekata) .
docsumann docsumann 18:23 08.07.2017

Re: još jedan trol

tetris
koji se objekat ne pripada skupu?

Koliko tačnih rešenja ima?
Na brzinu, ima ih bar 4 (od pet objekata) .


1

u tom i jeste fora...
zilikaka zilikaka 18:28 08.07.2017

Re: još jedan trol

koji objekat ne pripada skupu?

Prvi.
Ima po dva elementa u kojima se poklapa sa ostalima.
docsumann docsumann 18:37 08.07.2017

Re: još jedan trol

zilikaka
koji objekat ne pripada skupu?

Prvi.
Ima po dva elementa u kojima se poklapa sa ostalima.


jeste, a zajedničkih osobina sa svakim ostalim objektom zapravo ima 3

osobine:

veličina - veliki, mali
oblik - kvadrat, krug
boja - crvena, žuta
ram - postoji, ne postoji

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana