Reč i slika| Zabava

Zanimacije.... Idemo, zanimacije

docsumann RSS / 27.06.2017. u 11:10

 un-trago-mas_2112626.jpg

Evo jednog predloga za  ljetnje zanimavanje. Praktično za spakovati, jednostavno za uporabu ... i za plažu, i za garažu, samo što ponekad  zna da vam  usisa i nešto više vremena nego što ste planirali  da mu posvetite.

Sredinom še’setih ruski kompjuterski stručnjah Михаил Моисеевич Бонгард, (1924–1971) izmislio je vrstu glavolomki, brain puzzles-a, skopčanih sa oblašću kojom se bavio, a to je prepoznavanje obrazaca  kod mašinskog učenja.

Ovu zanimljivu moždanu rekreaciju  poularizovao je nešto kasnije Douglas Hofstadter, u svojoj čuvenoj knjizi Gödel, Escher, Bach: An Eternal Golden Braid (1979).

A o čemu se zapravo radi i šta s tim?

 

Postavka Bongardovih problema  vrlo je  jednostavna. Imate 6 sličica na desnoj i 6 na lijevoj strani ekrana, crteža, lista papira... Potrebno je da otkrijete pravilo koje važi za 6 desnih, a koje za 6 lijevih sličica.

Pravila za L i D stranu su različita. Ono što važi za cteže na lijevoj, ne važi za one na desnoj strani.

Ponekad su ta pravila međusobne negacije  - na lijevim crtežima linije su paralelne, dok na desnim crtežima nisu paralelne...

Ponekad se radi o suprotnim „predznacima“ istog rješenja ...  ukupan broj tačaka na crtežima sa lijeve strane je paran broj, dok je na desnim crtežima on neparan...

Osnovno je da su pravila jednostavna i kratka. Tj. da se mogu jasno izložiti u jednoj kraćoj rečenici.

Takođe pravila ne trebaju ni da budu posebno sofisticirana. Uvidjećete brzo i da sasvim proste postavke znaju da zadaju prilično glavobolje pri rješavanju.

 

Evo prvih, sasvim laganih problema, za uvod i zagrijavanje:

p006.gif 

L pravilo – na slikama su trouglovi

D pravilo – na slikama su četvorouglovi

 

Ok, polako zavrćemo potenciometar na regulatoru težine...

p107.gif 

L pravilo – svaka figura ima tri obične (glatke) stranice

D pravilo – svaka figura ima tri neobične (perforirane) stranice

 

I jedna ozbiljnija

1092.jpg?w=700&q=55&auto=format&usm=12&fit=max&s=e709156e7601e3b87c4e9bd43b326113

kao što vidite razlika nije u paralelnosti, pošto i na desnoj strani imate slučaj sa tri paralelne linije...

 

Evo još jedne ne baš lagane...

1054.jpg?w=300&q=55&auto=format&usm=12&fit=max&s=2023c290a913e29c158ff4bd6f1f29b5

 

Najbolja stvar kod Bongdarovih problema (crteža) je što i sami možete konstruisati svoje.

Sam Hofšteter ih je patentirao  šezdesetak.

Ovo i jest poziv na osmišljavanje i kačenje vaših originalnih postavki.

Naravno, možete kačiti i neke interesantnije na koje sami naiđete po netu, a u obzir dolaze i druge glavolomke, muzika, slike, fotografije, recepti za kuvanje i muvanje, političke prognoze, nagađanje o datumu smaka svijeta...

 

Ovaj blog je nemoguće istrolovati.

 

 

 



Komentari (196)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 11:18 27.06.2017

,

4krofnica 4krofnica 12:14 27.06.2017

Re: Endzi



e, videla trojicu od jutros sa ovakvim frizom (iz spota gore)
(à la Hendrix u najraspuštenijoj i najčupavijoj fazi kose)
ako je trend, sviđa! cenim razbarušenost. :)
sve je bolje od metiljavih hipstera sa samurajskim punđama!





docsumann docsumann 12:40 27.06.2017

Re: Endzi

ako je trend


iliti da li je posmoderno?


evo jedne moje (skroz light)

Milan Novković Milan Novković 12:42 27.06.2017

Re: Endzi

4krofnica

e, videla trojicu od jutros sa ovakvim frizom (iz spota gore)
(à la Hendrix u najraspuštenijoj i najčupavijoj fazi kose)
ako je trend, sviđa! cenim razbarušenost. :)
sve je bolje od metiljavih hipstera sa samurajskim punđama!

Život je prebrz danas za self-made Dandije, koji iziskuju napor i odricanja, to stoji, ali ja ne bih prbrzo sudio ni jednom sub-culture pokretu koji nije naglašeno agresivan, a "povukao" je neki following za sobom, danas

Svaki ima potencijal da pomalo, i po nekoj sitnici, ide napred ispred ostalih, a poneku ideju.

Ja, ovom prilikom, samo "teoretišem", tj zastao sam da razmislim o "stilu", kao-fol-ozbiljno, samo jednom u životu, kada sam pre više od 45 godina kupio prve farmerke

Ali Dandiji onomad, pre Gospođe Viktorije, su ozbiljna tema (jel reko Docs da je ok trolovanje?!), socio-psihološko-filozofska, pa bi moralo biti simpa zaći ponekad među hipstere i sekirati ih malo
niccolo niccolo 12:54 27.06.2017

Re: Endzi

evo jedne moje (skroz light)

I na levoj i na desnoj strani su fotografije kiklopa, crtica su mu usta, tačkica to jedino njegovo oko. Skače na trampolini.
docsumann docsumann 13:05 27.06.2017

Re: Endzi

niccolo
evo jedne moje (skroz light)

I na levoj i na desnoj strani su fotografije kiklopa, crtica su mu usta, tačkica to jedino njegovo oko. Skače na trampolini.


pravila koja važe za lijevu i desnu stranu nisu ista, štaviše često su opozitna
arianna arianna 13:09 27.06.2017

Re: Endzi

niccolo
evo jedne moje (skroz light)

I na levoj i na desnoj strani su fotografije kiklopa, crtica su mu usta, tačkica to jedino njegovo oko. Skače na trampolini.



kiklop


Na levoj sličici su tačke bliže jednom kraju crtica, na desnoj-tačkice su na sredini.

Recimo.... s jedne strane su tačke i linije, a sa druge linije i tačke

angie01 angie01 14:46 27.06.2017

Re: Endzi

sve je bolje od metiljavih hipstera sa samurajskim punđama!


nije vise ni fora, postalo je dosadno, kao i sve sto predje u epidemijalno stanje.
blogov_kolac blogov_kolac 17:42 27.06.2017

Re: Endzi

docsumann
ako je trend


iliti da li je posmoderno?


evo jedne moje (skroz light)


Ako se oko svake duzi opise kruznica tako da je ona njen precnik, sve tacke sa leve strane ce biti van nje, a sa desne strane u njoj.



Evo i ja da probam sa svojim zadatkom...


docsumann docsumann 18:00 27.06.2017

Re: Endzi

Ako se oko svake duzi opise kruznica tako da je ona njen precnik, sve tacke sa leve strane ce biti van nje, a sa desne strane u njoj.


je li to pravilo za lijevu ili desnu stranu?
ako je za lijevu stranu, koje je onda pravilo za desnu, i obrnuto?
inače, hladno...
blogov_kolac blogov_kolac 18:08 27.06.2017

Re: Endzi

docsumann
Ako se oko svake duzi opise kruznica tako da je ona njen precnik, sve tacke sa leve strane ce biti van nje, a sa desne strane u njoj.


je li to pravilo za lijevu ili desnu stranu?
ako je za lijevu stranu, koje je onda pravilo za desnu, i obrnuto?
inače, hladno...
OK, ocigledno da sam pronasao alternativno resenje tvog zadatka, ali koje jeste resenje jer funkcionise u svih 6+6 slucajeva (u poljima sa leve strane se tacka nalazi uvek van kruznice opisane oko duzi, a u onima sa desne strane se tacka uvek nalazi u kruznici opisanoj oko duzi - a misli se tu na kruznice kojoj je ponudjena duz istovremeno i precnik).
docsumann docsumann 18:43 27.06.2017

Re: Endzi

blogov_kolac
docsumann
Ako se oko svake duzi opise kruznica tako da je ona njen precnik, sve tacke sa leve strane ce biti van nje, a sa desne strane u njoj.


je li to pravilo za lijevu ili desnu stranu?
ako je za lijevu stranu, koje je onda pravilo za desnu, i obrnuto?
inače, hladno...
OK, ocigledno da sam pronasao alternativno resenje tvog zadatka, ali koje jeste resenje jer funkcionise u svih 6+6 slucajeva (u poljima sa leve strane se tacka nalazi uvek van kruznice opisane oko duzi, a u onima sa desne strane se tacka uvek nalazi u kruznici opisanoj oko duzi - a misli se tu na kruznice kojoj je ponudjena duz istovremeno i precnik).


da, izgleda da si ga ubo... alternativno, što je sasvim ok!

odgovor se važi
docsumann docsumann 18:49 27.06.2017

Re: Endzi

blogov_kolac
docsumann
Ako se oko svake duzi opise kruznica tako da je ona njen precnik, sve tacke sa leve strane ce biti van nje, a sa desne strane u njoj.


je li to pravilo za lijevu ili desnu stranu?
ako je za lijevu stranu, koje je onda pravilo za desnu, i obrnuto?
inače, hladno...
OK, ocigledno da sam pronasao alternativno resenje tvog zadatka, ali koje jeste resenje jer funkcionise u svih 6+6 slucajeva (u poljima sa leve strane se tacka nalazi uvek van kruznice opisane oko duzi, a u onima sa desne strane se tacka uvek nalazi u kruznici opisanoj oko duzi - a misli se tu na kruznice kojoj je ponudjena duz istovremeno i precnik).


da, izgleda da si ga ubo... alternativno, što je sasvim ok!

odgovor se važi


ustvari, ovo tvoje je istio pravilo rečeno drugim matematičkim izrazom.
moj uslov je da se iz tačke duž vidi pod oštrim (lijeva strana), odnosno tupim uglom(desna).

drugi slučaj isključuje da to bude periferni ugao u kružnici, odnosno da duž bude tetiva eventualnog kruga koji prolazi kroz njene krajeve i datu tačku... no, da ne tupim.
blogov_kolac blogov_kolac 19:06 27.06.2017

Re: Endzi

a jel si ti resio moj zadatak bez citanja resenja?
docsumann docsumann 19:09 27.06.2017

Re: Endzi

blogov_kolac
a jel si ti resio moj zadatak bez citanja resenja?


mislio sam da jesam, a onda provalim da Betovenova slika nije monohromatska...
docsumann docsumann 19:15 27.06.2017

Re: Endzi


inače "Bongardovih" problema ima stvarno svakakvih.

pajz ovaj suprematizam



a tko voli brojke i slova ... LINK
blogov_kolac blogov_kolac 19:25 27.06.2017

Re: Endzi

Problem sa ovim raznim internet mozgalicama i slicnim stvarima sto uglavnom prvi resava onaj ko ranije naleti na njega. To bi moglo da se prevazidje jedino ako bi se radila nekakva sinhronizacija. Na primer, na ovom blogu neka svakog prvog cetvrtka u mesecu neko otvori odgovarajuci blog, gde ce svi koji su pripremili neki svoj zadatak (ili vise zadataka) premijerno ga pustiti npr u 21h po nasem centralnoevropskom vremenu, pa koga zanima ili hoce da se "takmici" neka bas u to vreme bude online na blogu. A svako bi mogao i da taktizira jer ce u isto vreme biti odjednom dostupno vise zadataka, i proceni koji tip problema bi mogao prvi da resi i prijavi resenje.
docsumann docsumann 19:43 27.06.2017

Re: Endzi

ako nećeš da drugima kvariš užitak, dojavi rješenje na PP.

a slobodno probaj i sam da osmisliš koji problem.


EDIT:

evo jedna svježa iz moje kužine

blogov_kolac blogov_kolac 20:37 27.06.2017

Re: Endzi

Evo, graficki sam malo preradio jedan od zadataka iz uvoda (bloga), tako da je sada laksi (s tim sto resenje i dalje nije paralelnost i njena negacija), mada ne znam da li za njega i dalje kao tacno vazi i originalno resenje od pre korekcije

michiganac michiganac 20:47 27.06.2017

Re: Endzi

(à la Hendrix u najraspuštenijoj i najčupavijoj fazi kose)


Cijenim da je ovaj put ipak (Wolverine) Hugh poslužio tu kao mustra :)

docsumann docsumann 20:49 27.06.2017

Re: Endzi

mada ne znam da li za njega i dalje kao tacno vazi i originalno resenje od pre korekcije


rekao bih da važi, mada mi nije najasnije što si preurađivao (mislim, i što i zašto?)
blogov_kolac blogov_kolac 20:58 27.06.2017

Re: Endzi

docsumann
mada ne znam da li za njega i dalje kao tacno vazi i originalno resenje od pre korekcije


rekao bih da važi, mada mi nije najasnije što si preurađivao (mislim, i što i zašto?)
Pa lakse mi bilo samo da prebrisem (vizuelno skratim) par crtica i ekspresno dobijem novi puzzle, nego da sve pravim iz pocetka. Resenje za ovaj "moj" problem (posle napravljenih korekcija) je da u levim poljima uvek mozes da spojis neke dve od ponudjenih tri crtica tako da dobijes cetvorougao u kojem ce stajati cela treca crta, dok u poljima sa desne strane to nikada ne mozes.

Mada, sada sam jos jednom procitao tvoju definiciju ovih duplih problema, i shvatio da je uslov da za leva i desna polja vaze RAZLICITA pravila, a ne nuzno SUPROTNA, kako sam ja prvobitno previse usko bio razumeo.
docsumann docsumann 21:01 27.06.2017

Re: Endzi

Mada, sada sam jos jednom procitao tvoju definiciju ovih duplih problema, i shvatio da je uslov da za leva i desna polja vaze RAZLICITA pravila, a ne nuzno SUPROTNA, kako sam ja prvobitno previse usko bio razumeo.



tako je. da podvučemo i za druge
michiganac michiganac 21:20 27.06.2017

troll on

iliti da li je posmoderno?


Mož' ovako:



Hindi-m(j)etal (a.k.a. sikh & destroy)
docsumann docsumann 22:14 27.06.2017

Re: troll on

Hindi-m(j)etal (a.k.a. sikh & destroy)


u jednom momentu mi se čini da kaže - bači heroin

no to je vjerovatno asocijacija sa jednog sudjednog bloga...
blogov_kolac blogov_kolac 22:58 27.06.2017

Re: troll on

Evo još jedne ne baš lagane...

Za ovu iz uvodnog dela teksta vidim da se jos uvek niko nije oglasavao, a ja sam primetio bio jedno mozda previse banalno resenje, pa mozda dobro da ga pomenem, pa makar time samo motivisao druge da probaju da nadju pravo resenje (ako ovo moje nije).

Narodski receno, sve figure su podeljene jednom pregradnom crtom na dva dela, a postoji jasan geometrijski princip koji odredjuje koji se deo figure farba u crno. U levim poljima u crno se farba deo figure cija su dva ugla uz pregradnu crtu imaju manji zbir, a "odokativnom" metodom je to kod svih ovih figura uvek ocigledno. U desnim poljima vazi obrnuti princip, u crno se farba deo figure cija su dva ugla uz pregradnu crtu imaju VECI zbir.
michiganac michiganac 23:08 27.06.2017

Re: troll on

u jednom momentu mi se čini da kaže - bači heroin


Igzektli, ..nosi poruku!

Inače, otkrih ovaj vanredan kanal prije koji dan i baš mi tad proletjela misao kako bih ga definisao: "high without dop"

ovderadiocacka ovderadiocacka 02:34 28.06.2017

Re: Endzi

leva strana: ako se spoje krajevi duzi koji su spolja, srednja duz se nalazi unutar cetrorougla.
desna strana: nije slucaj
p.s. odgovor se odnosi na post blogov_kolac 20:37 27.06.2017
docsumann docsumann 05:48 28.06.2017

Re: troll on

U levim poljima u crno se farba deo figure cija su dva ugla uz pregradnu crtu imaju manji zbir, a "odokativnom" metodom je to kod svih ovih figura uvek ocigledno. U desnim poljima vazi obrnuti princip, u crno se farba deo figure cija su dva ugla uz pregradnu crtu imaju VECI zbir.


moeže da se usvoji kao tačno rješenje.

ja sam ga ovako rastumačio - na lijevoj strani, bijeli dio se zatvara ako mu se produže prekinuti kraci, a na desnom se bijeli dio otvara.

PS za tu je trebalo vremena
docsumann docsumann 05:52 28.06.2017

Re: Endzi

ovderadiocacka
leva strana: ako se spoje krajevi duzi koji su spolja, srednja duz se nalazi unutar cetrorougla.
desna strana: nije slucaj
p.s. odgovor se odnosi na post blogov_kolac 20:37 27.06.2017


taj original (na osnovu kojeg je kolac napravio svoju postavku) je baš elegantan.
jednostavno i prosto pravilo, a zavrnuto samo tako (takođe se odužila)
docsumann docsumann 07:29 28.06.2017

Re: Endzi


metal za dizanje

bladerunner92 bladerunner92 08:12 28.06.2017

Re: Endzi


4krofnica
sve je bolje od hipstera sa samurajskim punđama!


aajooj a ja ovako zamisljam Stefa
Stef obrati paznju da sam izbacila ovo metiljavi jer te tako sigurno ne zamisljam
'ocu da kazem sta fali sto ste tolko stroge
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:01 28.06.2017

Re: Endzi

Stef obrati paznju da sam izbacila ovo metiljavi jer te tako sigurno ne zamisljam


dapripomognem


4krofnica 4krofnica 10:14 28.06.2017

Re: Endzi

bladerunner92


aajooj a ja ovako zamisljam Stefa



:))) ma jok bre, on je baja! softana, lalanska, duša a kršna građa.
ono, zajeban lik, nešto kao trent reznor ili henri rolins
(stef dođeš mi kutiju mačo sladoleda)



bladerunner92 bladerunner92 10:21 28.06.2017

Re: Endzi



4krofnica
:))) ma jok bre, on je baja! softana, lalanska, duša a kršna građa.
ono, zajeban lik, nešto kao trent reznor ili henri rolins <_<


Stef zahtevam odma' sliku u tigrastim gacama na pp i nemoj da probas da se vadis

stefan.hauzer stefan.hauzer 10:29 28.06.2017

Re: Endzi

(stef dođeš mi kutiju mačo sladoleda)


bićebiće


emsiemsi emsiemsi 10:33 28.06.2017

Re: Endzi

bladerunner92


Stef zahtevam odma' sliku u tigrastim gacama na pp i nemoj da probas da se vadis


Опа, опа !
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:34 28.06.2017

Re: Endzi




i posle kaže docs, nemoguće je istrolovati ovaj blog:)
bladerunner92 bladerunner92 10:55 28.06.2017

Re: Endzi


i posle kaže docs, nemoguće je istrolovati ovaj blog:)


da

evo jedan mali trol o mom sinu

Juce smo isli na rodjendan kod njegove devojke - morala sam da joj kupim majcicu sa srcima i 2 rajfa (ne 1) . Inace ima ih 7 (devojaka mislim). I kaze on meni --mama znas sad mi je N. broj 1 a ne I. Ja kazem - stvarno a sto? Kaze - pa dosla je s mora i ima sandale sa draguljima . Pitam a I. sta cemo sa njom, ona je uvek bila broj 1? A on kaze - pa maaaaamaaa ona ne mora da zna (?! , 6 godina) . Kazem ja - a jel? a mislim se u sebi -odakle li si to cuo, ima da ti dignem taticu u vazduh.
angie01 angie01 11:54 28.06.2017

Re: Endzi

pa maaaaamaaa ona ne mora da zna


vec sam jednom pisala,...kad je moj mladji bio tih godina 6-7,...dodje jednom mnogo stariji brat sa drugom i krenu da malog loze za devojke, a on ih pusti malo, pa kaze, sta je bre, vas dvojica imate toliko godina, a svaki je imao jedva dve devojke-doduse ozbiljne veze, sto nije bitno za pricu-, a ja ovoliko mali vec 5, 6,...jer svako malo dodje sa nekim novim imenom da mu je devojka,...pitem ja, a je l znaju one da su ti devojke?,...kaze, bez da se zbunio, taman posla da znaju, pa posle da mi ne budu.
angie01 angie01 12:14 28.06.2017

Re: Endzi

i posle kaže


stef, dobro tigraste gace, al sve ostalo je neubedljivo skroz!
docsumann docsumann 13:04 28.06.2017

Re: Endzi

stefan.hauzer



i posle kaže docs, nemoguće je istrolovati ovaj blog:)


nemoguće


blogov_kolac blogov_kolac 13:55 28.06.2017

Re: Endzi

bold statement
Ovaj blog je nemoguće istrolovati.

...kakav danak neiskustvu...

docsumann
a tko voli brojke i slova ...


Evo ti jos jedan moj licni rucni rad, resenje je jednostavno, ali ne mogu proceniti koliko ga je lako pronaci, jer do juce se nisam sretao sa ovom vrstom problema. Poslacu ti resenje na PP pa ti sam proceni koliko je problem tezak (podrazumeva se da resenje nije samo "sa leve strane su brojevi a sa desne slova" jer u oba slucaja treba navesti jos jednu njihovu osobinu).
blogov_kolac blogov_kolac 14:15 28.06.2017

Re: Endzi

ovderadiocacka
leva strana: ako se spoje krajevi duzi koji su spolja, srednja duz se nalazi unutar cetvorougla.
desna strana: nije slucaj
p.s. odgovor se odnosi na post blogov_kolac 20:37 27.06.2017

Da, to je resenje problema nastalog mojim sitnim fotosop korekcijama jednog ovde ranije vec postavljenog problema. Problem izgleda ima jos jedno alternativno resenje (tj isto resenje kao ono od prvobitno postavljenog problema), ali docsumann nece da nam ga kaze.
docsumann docsumann 14:32 28.06.2017

Re: Endzi

Poslacu ti resenje na PP pa ti sam proceni koliko je problem tezak (podrazumeva se da resenje nije samo "sa leve strane su brojevi a sa desne slova" jer u oba slucaja treba navesti jos jednu njihovu osobinu).


meni je prelagan. nisam nio stigao da otvorim PP, već sam znao o čemu se radi.
međutim, mogao bi ga malo uvrnuti (šaljem predlog na PP)
blogov_kolac blogov_kolac 14:56 28.06.2017

Re: Endzi

docsumann
Poslacu ti resenje na PP pa ti sam proceni koliko je problem tezak (podrazumeva se da resenje nije samo "sa leve strane su brojevi a sa desne slova" jer u oba slucaja treba navesti jos jednu njihovu osobinu).


meni je prelagan. nisam nio stigao da otvorim PP, već sam znao o čemu se radi.
međutim, mogao bi ga malo uvrnuti (šaljem predlog na PP)

Ma OK, cilj mi je i bio da problem ne bude narocito tezak, ali nisam smeo kao takvog da ga predstavim jer nemam jos izgradjen osecaj za tezinu.
docsumann docsumann 15:03 28.06.2017

Re: Endzi

blogov_kolac
docsumann
Poslacu ti resenje na PP pa ti sam proceni koliko je problem tezak (podrazumeva se da resenje nije samo "sa leve strane su brojevi a sa desne slova" jer u oba slucaja treba navesti jos jednu njihovu osobinu).


meni je prelagan. nisam nio stigao da otvorim PP, već sam znao o čemu se radi.
međutim, mogao bi ga malo uvrnuti (šaljem predlog na PP)

Ma OK, cilj mi je i bio da problem ne bude narocito tezak, ali nisam smeo kao takvog da ga predstavim jer nemam jos izgradjen osecaj za tezinu.


da, možda nisam objektivan. tj. nisam najmjerodavniji za procjenu težine. već sam se uštosio sa ovim tipom mozgalica (rješio svih 100 originalnih Bongardovih postavki).

uostalom, problem je tu pa nek ga rješava ko poželi.

blogov_kolac blogov_kolac 15:43 28.06.2017

Re: Endzi

Nego sam zaboravio da pitam za onaj zadatak sto sam ga bio graficki korigovao da bi bio laksi i sa ociglednijim resenjem. Posle korekcije, na levoj strani bi "srednja crta" uvek ostajala u okviru cetvorougla nastalog povezivanjem one druge dve crte. Zanima me da li je i orginalno resenje orginalnog zadatka takodje povezano sa odnosom srednje crte sa cetvorouglom nastalim povezivanjem one druge dve crte? Tj da li su u levim poljima krajevi srednje crte uvek jednako udaljeni od tog cetvorougla (neka vrsta simetrije) a u poljima sa desne strane nikada? Pritom se kao udaljenost krajeva srednje crte od cetvorougla racuna odsecak sa obe strane koji pripada liniji koja prolazi kroz srednju crtu i sece ranije opisani cetvorougao. Samo za jednu (srednji sprat levo) slicicu na levim poljima nisam odokativno 100% siguran da ispunjava taj uslov da su oba ta odsecka (teorijski moze biti i tacka) iste duzine.
docsumann docsumann 15:57 28.06.2017

Re: Endzi

u originalnom rješenju središta linija na lijevoj strani su kolinearna.
blogov_kolac blogov_kolac 16:12 28.06.2017

Re: Endzi

to je u svakom slucaju mnogo elegantnija definicija resenja od onog koje sam ja naveo, a koje je jedno od posledicnih resenja koji se mogu izvesti iz te kolinearnosti (tj specificnog polozaja "sredisnje duzi" u odnosu na preostale dve).
docsumann docsumann 07:15 29.06.2017

Re: Endzi


čim ti se učini da tvoje rješenje traži dodatno obrazlaganje, pojašnjenje za laičku javnost, riječ više... onda ili si na krivom putu, ili probaj to drugačije da formulišeš. sažeto i jasno.

pravila trebaju da su prosta, a njihovo otkrivanje teško.

što se težine problema tiče.
i u originalnom izdanju Bongardovih problema postoji par slčičnih ovom tvom sa brojkama i slovima.
tako da samo nastavi sa postavkama.

zilikaka zilikaka 08:02 29.06.2017

Re: Endzi

da, možda nisam objektivan. tj. nisam najmjerodavniji za procjenu težine. već sam se uštosio sa ovim tipom mozgalica (rješio svih 100 originalnih Bongardovih postavki).

uostalom, problem je tu pa nek ga rješava ko poželi.

Meni ovih dana baš pretoplo da bih imala bilo kakva angažovanja osim neophodnih.
Zato se i nisam udubljivala u mozgalice al ovaj jeste vrlo jednostavan.
E, al ključ svega je (kao i inače) vežba.
Što si više problemčića video veći ti je opseg ideja za moguća rešenja.
Ipak mozak ide ugaženim putem.
riply riply 17:25 29.06.2017

Re: Endzi

Čak je i meni lahko. L- brojevi od 5 linija D- slova od 3...a moze L brojevi ciji kvadratni korjen nije cjeli broj, a D registarske tablice HN( i jos nekih gradova)
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:42 27.06.2017

Cvrkut bijesnila

a u obzir dolaze i druge glavolomke, muzika, slike,


Tamo negdje sredinom devedesetih u Radiju Prnjavor se okupila mala odabrana ekipa oko snimanja muzičko zezatorskog projekta pod nazivom "Cvrkut bijesnila" (namjerno nepravilno) čiji sam i sam bio član. Bili smo klinci, tekstovi su bili apsurdni ("Htio sam napisati pjesmu kad me nešto po glavi tresnu i ja zaboravi' pjesmu") a muzika često sklapana na licu mjesta. 2008. godine smo povodom memorijalnog koncerta našem dragom prijatelju Saši (inače idejni tvorac Cvrkuta) svirali neke od numera iz tog perioda koje sam tek nedavno pronašao i bacio na tjub. Evo kako zvuči:



Sviraj kraj
Zaustavi vrijeme
Pričuvaj mi kopačke
Zaveži mi pertle
Pričuvaj mi kopačke
Sviraj kraj
docsumann docsumann 13:03 27.06.2017

Re: Cvrkut bijesnila

"Cvrkut bijesnila"


obožavao sam te iznebuha započete sumanute projekte... imao ih i sam nekoliko (Nemile Scene, Kartonska Anarhija)

samo ste vi mnogo dalje otišli sa realizacijom


PS prvi album Nemilih Scena je trebao da se zove - Kad Partrijarh griješi II
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:34 27.06.2017

Re: Cvrkut bijesnila

Cvrkuta


klik na link
angie01 angie01 14:43 27.06.2017

Re: Cvrkut bijesnila

wtf???
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:50 27.06.2017

Re: Cvrkut bijesnila

docsumann

samo ste vi mnogo dalje otišli sa realizacijom


Čak toliko da ne mogu da prežalim tadašnje uslove rada u radiju što nisu iskorišćeni za nešto ozbiljnije jer smo se mi tada samo žestoko zajebavali.

Nemile Scene
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:51 27.06.2017

Re: Cvrkut bijesnila

klik na link


Ovo je moćno - jedan zvuk je u realnom vremenu a drugi - isti samo usporen, sjajno zvuči, kao hor
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:15 28.06.2017

Re: Cvrkut bijesnila

Ja sam imao "Snaga klade rola", sa basistom Fake Madonna's Underwear i gitaristom Mrava, al' smo se razišli usled emigracija - što preko bara što preko mozga (u pajdo ).

PS. Mnogo lepa ova Tossa De Mar što su me Milanče i Floki uputili. Išli smo brodom danas za posmatranje riba, pa bilo nemirno ovde na severozapadnom Mediteranu, pa mi je sin malo propeglao palubu (nije otvoreno more za malog lalu) na opšti zgroz nekih uštogljenih Britanaca, ćera se zamalo pokenjala ali smo zato videli jato delfina cooler-a uživo! Katalunija je potpuno cool, kakva opuštena državica!
docsumann docsumann 15:37 27.06.2017

atila bič bojs

fedor18 fedor18 16:12 27.06.2017

...

Pozdravljam te ...šta drugo...
docsumann docsumann 17:00 27.06.2017

Re: ...

fedor18


a đe si ti majstore

koje sile
kojim putem
kojim dobrom
?

a za drugo ... daj muziku
docsumann docsumann 17:13 27.06.2017

in the wake of gods...


docsumann docsumann 17:16 27.06.2017

kompletno oficijelno izdanje


razni autori

LINK



ustvari, najbolje se i "čita" redom
sasaminijature sasaminijature 17:17 27.06.2017

znimaCIE

Ovaj blog je nemoguće istrolovati.


...све се може када се хоће

Докс или неко ко је вољан да помогне;

Шта би сте ми препоручили да прочитам на тему Алхемије и на тему проблема времена из угла метафизичара?

Унапред хвала!
niccolo niccolo 17:43 27.06.2017

Re: znimaCIE

и на тему проблема времена из угла метафизичара?

Koliko se ja razumem, vreme nema neki poseban problem...
docsumann docsumann 17:48 27.06.2017

Re: znimaCIE

niccolo
и на тему проблема времена из угла метафизичара?

Koliko se ja razumem, vreme nema neki poseban problem...


nema vremena nema problema ... LINK

sasaminijature sasaminijature 18:33 27.06.2017

Re: znimaCIE

Хвала још једаред, како неки воле рећи.
docsumann docsumann 19:07 27.06.2017

Re: znimaCIE


od metafizičara - Uspenski. njega stvarno vrijedi čitati, čak i ako je sve u krivu. vrijedi ga čitati zbog načina na koji promišlja o pojmovima kao što su vrijeme, dimenzije, stvarnost, čovjek, svijest ...
uz to, P.D. je bio vrsan poznavalac nauke svog vremena, erudita koji je vršio eksperimente na sebi (šta god to značilo), putovao po svijetu, istraživao, ispitivao.
sasaminijature sasaminijature 19:28 27.06.2017

Re: znimaCIE

docsumann

od metafizičara - Uspenski. njega stvarno vrijedi čitati, čak i ako je sve u krivu. vrijedi ga čitati zbog načina na koji promišlja o pojmovima kao što su vrijeme, dimenzije, stvarnost, čovjek, svijest ...
uz to, P.D. je bio vrsan poznavalac nauke svog vremena, erudita koji je vršio eksperimente na sebi (šta god to značilo), putovao po svijetu, istraživao, ispitivao.


Одличн је У, стара гарда. Цело то његово виђење метафизике ми је скроз блиско, лежи ми он.

Треба ми за неко истраживање што сада тренутно чепркам ово све што сам те приупитао. Овај блог ти је одличан, нисам га читао, Блогић сам почео пратити тек средином '14.

Ако ти падне каква референца за Алхемију у неко доба ти накачи, то поље ниш не познајем па ми је злата вредна свака препорука.
G.Cross G.Cross 21:21 27.06.2017

Sport za zube

Naslov bloga me podseti na vreme kad su pred utakmice socijalisticki preduzetnici ispred Marakane prodavali "Novine Za Sedenje".

Mislim, ljudi su stvarno prodavali stare novine, a neki drugi su kupovali da bi na njima sedeli.

Meni je ovo super.
nsarski nsarski 22:32 27.06.2017

Za mene je trenutna zanimacija

da čitam ovaj blog/post, pijem Koronu i grickam chicharron...




nask nask 22:48 27.06.2017

Re: Za mene je trenutna zanimacija

Ono levo čvrsto agregatno stanje, a ono desno tečno.

Ili je plastika vs staklo?

Ili treba one flomastere rešavati?
nsarski nsarski 22:58 27.06.2017

Re: Za mene je trenutna zanimacija

nask
Ono levo čvrsto agregatno stanje, a ono desno tečno.

Ili je plastika vs staklo?

Ili treba one flomastere rešavati?


Hehe, nisam imao takve ambicije. Tek sam namontirao komp i seo da popijem pivo posle dugog puta...Ali, mozda ću nešto usput smisliti.
nask nask 23:30 27.06.2017

Re: Za mene je trenutna zanimacija

Onda, Živeli.
myredneckself myredneckself 01:02 28.06.2017

Tagovi, kategorije...

recepti za kuvanje i muvanje,

Ovo je moja noćašnja kategorija.
Opet mi je bila loša procena, klopin tajming i opet sam noću gladna.
Moram makar malo da smuvam nešto...dva-tri zalogaja, jer neću moći da zaspim, boktemazo.
A ne mogu ni da lomim glavu gladna.

bojan ljubomir jugovic
cvrkut bjesnila

Hmda, meni sada više leži cvrčanje.
Link
emsiemsi emsiemsi 07:01 28.06.2017

Re: Tagovi, kategorije...

myredneckself
recepti za kuvanje i muvanje,

Ovo je moja noćašnja kategorija.
Opet mi je bila loša procena, klopin tajming i opet sam noću gladna.
Moram makar malo da smuvam nešto...dva-tri zalogaja, jer neću moći da zaspim, boktemazo.
A ne mogu ni da lomim glavu gladna.

bojan ljubomir jugovic
cvrkut bjesnila

Hmda, meni sada više leži cvrčanje.
Link

Док сам више радио некакво програмирање и пројектовање - дизајнирање електронике, често сам знао да продужим до дубоку у ноћ (зна Макса, Урош итд. како то изгледа).
Тада ми је било потребно само мало старога хлега, ништа друго ми се није јело - а био сам гладан.
Жврнцајући тај стари хлеб заситио бих се у потпуности и могао сам да продужим са радом даље.
Не знам у чему је штос !?
Слично и када знам по плану да ће жена да кува чорбаст пасуљ, онда пазимо да буде старога хлеба. Потом смо се испаметили - како не би и о томе морали да водимо рачуна, у посуди за хлеб увек стоји и мало старога, тврдог, хлеба.
Успут --- када год једем чорбаст пасуљ, као салату једем поприлично црнога лука - друго ништа ми не прија ни приближно. Наравно, изузетак је ако морам да идем непосредно после тога код зубара.
docsumann docsumann 07:15 28.06.2017

Re: Tagovi, kategorije...


ljeto je idealno za veganske obroke.

kod uvođenja veganskog režima na duge staze jebe me sladoled. mnogo sladoleda.

pojavilo se par odličnih noviteta na onim prodajnim kašunima.

preporučujem


docsumann docsumann 07:25 28.06.2017

Re: Za mene je trenutna zanimacija

nask
Ono levo čvrsto agregatno stanje, a ono desno tečno.

Ili je plastika vs staklo?

Ili treba one flomastere rešavati?


stvari koje treba riješiti


"stvarčice" ili mehaničke puzzles koje ma tjubu promoviše ovaj kanal su zanimljiv predlog za poklon.

4krofnica 4krofnica 07:32 28.06.2017

Re: Tagovi, kategorije...

kod uvođenja veganskog režima na duge staze jebe me sladoled. mnogo sladoleda.
preporučujem


ček bre doks, jel' si siguran da ovde nema mleka?
+ što si prešao u vegane?

od sladoleda, grizem* samo mačo :)
tri vrste čokolade, oohhooooohoo (glasom homera simpsona)



*ljubitelji sladoleda se dele na lizače i grizače :)

docsumann docsumann 07:44 28.06.2017

Re: Tagovi, kategorije...

ček bre doks, jel' si siguran da ovde nema mleka?
+ što si prešao u vegane?


nisam.
kažem upravo me sladoled sjebava u tome.
misim i ne trudim se, samo si zapažam

macho je vrh. pun ukus čokolade. jedina mu je mana ... veličina
stefan.hauzer stefan.hauzer 07:45 28.06.2017

Re: Tagovi, kategorije...

grizače

Meni bolji onaj sa belom čokoladom, ali kompletan problem sa macho sladoledom - to je malo pakovanje za mene i moram da pojedem dva i zato sam prešao na ovaj:

docsumann docsumann 07:51 28.06.2017

Re: Tagovi, kategorije...


stefan.hauzer stefan.hauzer 08:12 28.06.2017

Re: Tagovi, kategorije...

+


4krofnica 4krofnica 08:24 28.06.2017

Re: Tagovi, kategorije...

mačo mjuz kover :)


docsumann docsumann 09:16 28.06.2017

Re: Tagovi, kategorije...


i neprikosnoveni dominator međ komercijalnim sladoledima na domaćem tržištu



(naravno, s karamelom i prženim orasima)
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:52 28.06.2017

Re: Tagovi, kategorije...

a tebra to su Deltini sladoledi ili Nestle kako se već zove; kod mene u suburbiji samo Frikom i samo jedan kralj sladoleda postoji:



bauer. bauer. 06:36 29.06.2017

Re: Za mene je trenutna zanimacija

da čitam ovaj blog/post, pijem Koronu i grickam chicharron...

Isto tako i mi, kao kod tvog burazera u Kankunu, Mexico. Moj pašenog i svaja imaju gajbu u Greciji. Mi se već, evo, drugu, godinu grebemo za nedelju, ili dve. More je lepo. Ali, meni je smor. Mislim, ima i restorana, i svašta nešta. Ležanje na plaži me ubija. Ni nalik južnoj Dalmaciji, iz nekih drugih vremena.
nsarski nsarski 12:21 29.06.2017

Re: Za mene je trenutna zanimacija

Mislim, ima i restorana, i svašta nešta. Ležanje na plaži me ubija.

Jbg, samo ležanje na plaži je smor - mislim, ako si u porodičnom okruženju i sličnim graničnim uslovima. Neophodno je da smisliš neku zabavu, neki cilj. Da uzmeš pušku za podvodni ribolov i roniš, na primer. Ili, bez puške, skupljaš puževe, školjke, poneku hobotnicu ako naleti (za to ti treba kuka). Inače je dosadno ako nisi sa društvom.
docsumann docsumann 15:41 29.06.2017

Re: Tagovi, kategorije...

mačo mjuz kover :)


direktna asocijacija



mism jeste egopata, al' je znao da napravi rokačinu
bauer. bauer. 04:05 30.06.2017

Re: Za mene je trenutna zanimacija

nsarski
Mislim, ima i restorana, i svašta nešta. Ležanje na plaži me ubija.

Jbg, samo ležanje na plaži je smor - mislim, ako si u porodičnom okruženju i sličnim graničnim uslovima. Neophodno je da smisliš neku zabavu, neki cilj. Da uzmeš pušku za podvodni ribolov i roniš, na primer. Ili, bez puške, skupljaš puževe, školjke, poneku hobotnicu ako naleti (za to ti treba kuka). Inače je dosadno ako nisi sa društvom.

Sve odrađeno, pa i hobotnica. Nećeš verovati, ali, rukom uhvaćena. Takve su valjda bile pre 20-25, 30 godina. Nego, ima neki sportski aerodrom, kad se iz Soluna krene ka Halkidikiju. Moraću da ih overim. Možda neki panoramski let do Svete gore.
angie01 angie01 10:02 28.06.2017

'de ste braco @ sestre sladoledni,

prilican deo svog zivota nista drugo od deserta nisam ni jela-samo ledeni slad.



edit:

sladoled recopis krajnje dobar:

4 jaja, 300 g slaga za mucenje- najbolje slatka pavlaka u prahu- u prodavnicama zdrave hrane to prodaju kao slag u prahu, hladna kisela voda,secer u prahu, jedna kisela pavlaka ili grcki jogurt,...po zelji- za cokoladu, ktas ekspres, 200g mlevenih oraha- za orasasti, za vocne, voce po zelji, najbolje su mesavina borovnice i maline, breskve sa iseckanim listovima nane, limun i narendani djumbir,...sta ko i kako voli- za vanilu je potrebno dve kesice vanilin secera burbon, jer u njemu ima praha vanile.

prvo umutit slag sa hladnom kiselom vodom- meru ne znam tacno, videcete koliko treba , sipajte malo po malo, do zeljene gustine- ili ako kupite kesice slaga, onda po uputstvu- kada je slag umucen, staviti ga u frizider.

odvojiti belanca od zumanca,...belanca mutiti prvo malo, pa dodati malo prah secera- po zelji ( mera je 4 kasike) i mutiti dok se ne napravi saum, stati na vreme, kad se pena napravila, da ne bi posle pala- dodati onda zumanca, jedno po jedno, mutiti na blago samo da se ujednace i sjedine sa masom...ko voli svezije varijante, moze dodati i onu kiselu pavlaku, predhodno umucenu da se lakse sjedini.

spojiti masu od jaja i slag iz frizidera, blago sa lopaticom da se odrzi puhavost mase- onda je podeliti u spremljene cinije, na onoliko delova, koliko ste pripremili razlicitih ukusa i u svaku dodati i izmesati zeljene sastojke- primeri dati u prvom pasusu.

izliti onda u cinijice po slojevima i staviti u friz.

posle mozete prelivati- recimo, blago slatko od jagoda, rendana cokolada,...

za vise sladoleda, duplirajte sastojke:)





bladerunner92 bladerunner92 10:56 28.06.2017

Re: 'de ste braco @ sestre sladoledni,

Angie jel verujes da ja ne volim sladoled
mislim, pojedem po nekad ali ne bi moralo ni to po nekad
angie01 angie01 11:40 28.06.2017

Re: 'de ste braco @ sestre sladoledni,

Angie jel verujes da ja ne volim sladoled


ne znam sta bih ti rekla:))),...ja sam vec neko vreme, tezak ovisnik od Moritz sladoleda, koji je cista terapija za sve boljke.
riply riply 12:07 28.06.2017

Re: 'de ste braco @ sestre sladoledni,

(naravno, s karamelom i prženim orasima)


Nirvana mi je uz supu iz kesice(posnu), redovan ručak ljeti. Juče uletim u Ideu i neeemaaa, samo onaj sa čokoladnim mrvicama. Ti si znači sve opuvao
docsumann docsumann 13:08 28.06.2017

Re: 'de ste braco @ sestre sladoledni,

riply
(naravno, s karamelom i prženim orasima)


Nirvana mi je uz supu iz kesice(posnu), redovan ručak ljeti. Juče uletim u Ideu i neeemaaa, samo onaj sa čokoladnim mrvicama. Ti si znači sve opuvao


nisam. šaram u zadnje vrijeme.

macho (crna čokolada), double caramel, nirvana, best (bademi)... pazi kad još nemam voćnog favorita

inače ranije mi je Nirvana od po kila bila standardna porcija, čak na kraju pomislim kako bi 600 g ustvari bila prava mjera
angie01 angie01 14:38 28.06.2017

Re: 'de ste braco @ sestre sladoledni,

pazi kad još nemam voćnog favorita


meni je od tih fabrickih, favorit ovaj,



s tim, da nisam probala mango varjantu, a volim mango kao voce.
predatortz predatortz 10:36 29.06.2017

Ne vredi!

Džaba, brate, ove tvoje mozgalice.
Ja na plaži samo ovo vidim



I sve mi se pomuti u glavi!

Uzgred, odrobijah prvi ovogodišnji morski ciklus baš kode tebe u HN. Ispekoh se ka brav na ražnju! Nadam se da će do drugog kruga da pretekne bar treći sloj kože.
NNN NNN 14:06 29.06.2017

Re: Ne vredi!

Ja na plaži samo ovo vidim


Baš iz ovog ugla?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana