Nauka| Tehnologija

ChatGPT - Tako mi čukundede vrača!

Spiridon RSS / 11.01.2023. u 09:49

 

 

Spiridon (pita ChatGPT da malo razradi ovu pricicu):

Radnja se dešava u Americi, u gradu Omaha u Nebraski. Bata, instruktor letenja koji je došao 90-tih iz Beograda, ima sina Vladu od 18 godina koji svira u lokalnom bendu. Vlada je nezadovoljan stanjem u bendu, pa mu otac iz šale daje savet da pokuša da prepeva nekoliko stvari od nekih bendova iz bivše Jugoslavije (EKV, Haustor, Lacni Franc, Brejkersi, Sarlo, Film...). Vlada ga posluša (ali nikome ne kaže istinu) i bend počinje da dobija na popularnosti, prvo u školi, a potom i u gradu. Vlada se još više zainteresuje za beogradsku priču i Bata odlučuje da zajedno odu u Beograd i posete sva ta "religijska" mesta (SKC, KST, Akademija, Dadov i t.d.) i neke relevantne ljude.

U Beogradu prolaze kroz različite emotivne (otac - sin) situacije, i nostalgicne flashbackove. Vlada se zaljubljuje u prelepu Ivanu, ćerku Batine stare ljubavi iz srednje škole koju su slučajno sreli na koncertu u jednom od mnogobrojnih beogradskih klubova.

Vreme je da se vrate u Omahu. Vlada se stalno dopisuje sa Ivanom (u pozadini svira "Ljubav preko Zice" od Aleksandra Mezeka). Bend postaje još popularniji, ali Vlada shvata da to ne vodi ničuda, pa izađe pred svoju publiku i kaže istinu i kratku emotivnu priču o tadašnjoj YU sceni. Ivanu gleda snimak na youtubu i kroz blagi smeh briše suze sa svog prelepog lica.

ChatGPT (odgovara):

Naravno, evo kako bih ja uvećao ovu priču:

Radnja se dešava u Americi, u gradu Omaha u Nebraski. Bata, stručni instruktor letenja koji je došao iz Beograda 90-tih godina prošlog veka, ima sina Vladu od 18 godina koji svira u lokalnom rock bendu. Vlada je nezadovoljan stanjem u bendu, često se sukobljavajući sa ostalim članovima oko izbora pesama i stila. Otac mu daje šaljivi savet da pokuša da prepeva neke pesme iz bivše Jugoslavije, što Vlada prihvata, ali nikome ne otkriva istinu.

Njegov bend počinje da dobija na popularnosti, prvo u školi, a potom i u gradu. Vlada se sve više zainteresuje za beogradsku muzičku scenu, pa mu Bata predlaže da zajedno odu u Beograd i posete sva ta "religijska" mesta (SKC, KST, Akademija, Dadov i t.d.) i sretnu neke od relevantnih ljudi iz te scene.

Kada su u Beogradu, otac i sin prolaze kroz različite emotivne situacije, obnavljajući uspomene i otkrivajući nova iskustva. Vlada se zaljubljuje u prelepu Ivanu, ćerku Batine stare ljubavi iz srednje škole, koju su slučajno sreli na koncertu u jednom od mnogobrojnih beogradskih klubova.

Nakon povratka u Omaha, Vlada stalno dopisuje sa Ivanom i snima demo-snimke sa njihovim pesmama, u pozadini svira "Ljubav preko Zice" od Aleksandra Mezeka. Bend postaje još popularniji, ali Vlada shvata da to ne vodi ničuda, pa izađe pred svoju publiku i kaže istinu o svom iskustvu i kratku emotivnu priču o tadašnjoj YU sceni. Ivanu gleda snimak na youtubu i kroz blagi smeh briše suze sa svog prelepog lica, nadajući se da će se uskoro ponovo sresti sa Vladom.

Spiridon:

Da li bi ovo mogao da mi pretvoris u scenario za film?

ChatGPT:

Da, ovaj priča se može pretvoriti u scenario za film. Ovde je nekoliko ideja kako bi se radnja razvila u filmu:

1.Film počinje sa Vladom koji se sukobljava sa ostalim članovima benda, što dovodi do toga da mu otac daje šaljivi savet da prepeva pesme iz bivše Jugoslavije. Vlada uspeva da privuče pažnju publike i kritike, ali krije istinu o svom poreklu pesama.

Otac i sin odlaze u Beograd, gde se susreću sa ljudima iz muzičke scene i posetiće relevantna mesta. Oni takođe prolaze kroz različite emotivne situacije, obnavljajući uspomene i otkrivajući nova iskustva.

U Beogradu, Vlada se zaljubljuje u Ivanu, ćerku Batine stare ljubavi iz srednje škole. Nakon povratka u Omaha, Vlada stalno dopisuje sa Ivanom i snima demo-snimke sa njihovim pesmama, u pozadini svira "Ljubav preko Zice" od Aleksandra Mezeka.

Bend postaje još popularniji, ali Vlada shvata da to ne vodi ničuda, pa izađe pred svoju publiku i kaže istinu o svom iskustvu i kratku emotivnu priču o tadašnjoj YU sceni. Ivanu gleda snimak na youtubu i kroz blagi smeh briše suze sa svog prelepog lica, nadajući se da će se uskoro ponovo sresti sa Vladom.

Film bi mogao biti podeljen u tri glavna dela: prvi deo bi bio o Vladovom početku, drugi deo bi bio o njegovom iskustvu u Beogradu i treći deo bi bio o Vladovom povratku u Omaha i ispunjenju snova. To bi dalo filmu linearni razvoj radnje i likova.

Film bi mogao da prikaže emotivnu priču o odrastanju, ljubavi, muzici i ispunjenju snova. Mogla bi se dodati i elementi komedije, kao i kontrast između američkog i srpskog načina života.

 

I td. 

 

Hvala Makso!

 



Komentari (657)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 10:09 11.01.2023

openai chatgpt




Puno sreće, kada sam ja probao da pišem o tome pretvorilo se u standardo blogomazanje govnima.
Spiridon Spiridon 10:48 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Puno sreće, kada sam ja probao da pišem o tome pretvorilo se u standardo blogomazanje govnima.


Vala neće ga sad majci ...


Spiridon Spiridon 11:01 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83



Puno sreće, kada sam ja probao da pišem o tome pretvorilo se u standardo blogomazanje govnima.


Ono sto me je iznenadilo koliko ljudi jos nema pojma o ovome. prosto imam dilemu, da li da cutim i radim ili da sirim pricu???
nikvet pn nikvet pn 11:26 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
pretvorilo se u standardo blogomazanje


Рутински пратилац сваке озбиљне новотарије, посредни доказ квалитета; не обазирите се господо хакери.

Историја технолошког напретка била је усмерена против физичког рада човека. После трактора није више битно ко је најјачи човек у селу. Данас физички раде само профи спортисти и аматери у теретани, све остало знојење дође некако непристојно.

Ето решена је физикалија, сада је цивилизацијски на реду интелектуалија. Дип Блу 1996. за почетак.
literatesa literatesa 11:52 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Vala neće ga sad majci ...

Šteta.
literatesa literatesa 12:01 11.01.2023

Re: openai chatgpt

da li da cutim i radim ili da sirim pricu???

Sa AI napiši scenario, prodaj za prvi milion Amerikancima, i ovde ostavi blog za kraj: Zbogom žohari.

Bila bi klasika po mom ukusu, naoko kliše, ali ne. Perfektno.
maksa83 maksa83 12:11 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Ono sto me je iznenadilo koliko ljudi jos nema pojma o ovome. prosto imam dilemu, da li da cutim i radim ili da sirim pricu???

Ljudi već rade ćuda sa ChatGPT na raznim frontovima, i mislim da ko god je neki kao što kažu "knowledge worker" a ne nauči da ga koristi pravi sebi međeđu uslugu. U ovom trenutku je to (uslovno rečeno) "pisaća mašina sa mozgom", "partner". Zapravo još uvek se tek otkriva šta je chatgpt i koji su mu dometi, trenutno je još uvek "alat" a kao i sa svakim alatom konačni autput zavisi od veštine onog ko ga koristi.

Guglati npr. "fun uses of chatgpt".

maksa83 maksa83 12:17 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Историја технолошког напретка била је усмерена против физичког рада човека. После трактора није више битно ко је најјачи човек у селу. Данас физички раде само профи спортисти и аматери у теретани, све остало знојење дође некако непристојно.

Ne samo tehnološkog, sad mi je izvetrilo ali mislim da mi je brat arheolog objašnjavao uticaj dovođenja većih i boljih krava na razvoj neolitskog društva ovde, stvar se svodi otpr. na - što manje moraš da se mučiš da radiš da bi napravio hranu to više imaš resursa (snage i vremena) za razvoj zanata (koji su kasnije postali razvoj tehnologije) i generalno kvalitet života raste i društvo napreduje.
Ето решена је физикалија, сада је цивилизацијски на реду интелектуалија. Дип Блу 1996. за почетак.

Imam knjigu koja kaže da je Dip Blu pobedio Kasparova zahvaljujući bagu, dakle greškom. Naime odigrao je nešto što nije trebalo da odigra i Kasparova je to izbacilo iz šina.

Sa druge strane ovo što se dešavalo sa Goom i Lee Sedolom je mnogo ubedljivije, nema sumnje da ga softver nije "pobedio slučajno, greškom".
docsumann docsumann 12:18 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Zapravo još uvek se tek otkriva šta je chatgpt i koji su mu dometi, trenutno je još uvek "alat" a kao i sa svakim alatom konačni autput zavisi od veštine onog ko ga koristi.



da, al za par godina preuzeće ogromnu količinu kreativnog ljudskog rada...

no, i to dođe tek kao trening za singularitet


maksa83 maksa83 12:23 11.01.2023

Re: openai chatgpt

da, al za par godina preuzeće ogromnu količinu kreativnog ljudskog rada...

Možda, a (ekstremni ni u čemu razumom utemeljeni optimizam sledi) samo pomeri definiciju "kreativnog rada", i zapravo jako brzo sada dolazimo do onoga što je (po meni) srž razlike između žive i nežive "inteligencije". Da se chagpt pita on bi "samo po ceo dan sedo i video gledo", ne pokušava da uradi ništa, ćuti čeka dok mu nešto ne zadaš. Otpr. kao što digitron ne bi nikad sam pokušao da dođe do Pitagorine teoreme ali će srećno da ti kvadrira i isposabira/ispooduzima šta treba. Nekad je u kreativni rad spadala i kaligrafija (od nje se nije moglo pobeći) dok je Gutenberg nije pretvorio u mehanički posao a čoveka rasteretio da može više da razmišlja o tome šta piše nego kako.

Ako je što kaže Bil Gejc (inače ovde više poznat po tome što hoće da ćipuje Srbe pege vakcinom) "kompjuter - bicikl za mozak", onda chatgpt može da postane "motor za mozak".

P.S. Đordan Piterson se usro od chatgpt, kaže Kraj Svega Sledi, ali on je siroma prso ki sijalica.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:27 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
Ono sto me je iznenadilo koliko ljudi jos nema pojma o ovome. prosto imam dilemu, da li da cutim i radim ili da sirim pricu???

Ljudi već rade ćuda sa ChatGPT na raznim frontovima, i mislim da ko god je neki kao što kažu "knowledge worker" a ne nauči da ga koristi pravi sebi međeđu uslugu. U ovom trenutku je to (uslovno rečeno) "pisaća mašina sa mozgom", "partner". Zapravo još uvek se tek otkriva šta je chatgpt i koji su mu dometi, trenutno je još uvek "alat" a kao i sa svakim alatom konačni autput zavisi od veštine onog ko ga koristi.

Guglati npr. "fun uses of chatgpt".



biased si..
koliko god se slagala da internet jeste life saving fenomen (a chatgpt jelda, jako dobro kompajluje znanje sa interneta)..
sjeti se vlastite opservacije da programeri posebno velikodušno dijele znanja i saznanje.. ostali ne neminovno tako lako..
pa se tebi kao programeru čini da bez njega neće moći da se živi a kad tamo mora ljudi čiji poslovi trenutno baš jako malo mogu da se okoriste o dostignuća chatgpt-a..
i sam ćeš se dosjetiti mnogih..
neka verzija chatgpta ipak vjerovatno hoće postati ubiquitous pa se u tom smislu nije loše upoznati sa stvarčicom ali nema potrebe za panikom.. kao i recimo mobilni telefon, kad postane masovnije prisutan i ljudi će ga prihvatiti masovnije.. a neki nikad.. svako prema jelda potrebama..
zasad je to ipak kako i sam kažeš fun way to use prije nego prijeka potreba
i ne podržavam ovo spirino da ne kažem šta, ju gle ljudi ne znaju, a gle mene prepametan li sam, ni mjesec dana nakon što je prozujalo kroz sve kanale ja već i tekstove o tome pišem..
major eyeroll
maksa83 maksa83 12:35 11.01.2023

Re: openai chatgpt

neka verzija chatgpta ipak vjerovatno hoće postati ubiquitous pa se u tom smislu nije loše upoznati sa stvarčicom ali nema potrebe za panikom..

Ja uopšte ne paničim, mislim da sa tim treba da se upozna svako ko proizvodi bilo kakav umni autput, kao što je svako ko piše tekst trebao da se upozna sa pisaćom mašinom, pa posle sa tekst procesorom, i kao što otpr. svakome na ovom svetu (osim eventualno onom bušmanu u Africi) "treba bar malo Excela u životu", makar da vodi kućne finansije.
angie01 angie01 12:43 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Ljudi već rade ćuda sa ChatGPT na raznim frontovima, i mislim da ko god je neki kao što kažu "knowledge worker" a ne nauči da ga koristi pravi sebi međeđu uslugu. U ovom trenutku je to (uslovno rečeno) "pisaća mašina sa mozgom", "partner". Zapravo još uvek se tek otkriva šta je chatgpt i koji su mu dometi, trenutno je još uvek "alat" a kao i sa svakim alatom konačni autput zavisi od veštine onog ko ga koristi.


jos uvek imam sumnju, da je to dobar pravac, jer ubija razmisljanje, istrazivanje, ucenje, kreativnost,...evolucija ide u pravcu zakrzljavanja, tako mi deluje.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:45 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
neka verzija chatgpta ipak vjerovatno hoće postati ubiquitous pa se u tom smislu nije loše upoznati sa stvarčicom ali nema potrebe za panikom..

Ja uopšte ne paničim, mislim da sa tim treba da se upozna svako ko proizvodi bilo kakav umni autput, kao što je svako ko piše tekst trebao da se upozna sa pisaćom mašinom, pa posle sa tekst procesorom, i kao što otpr. svakome na ovom svetu (osim eventualno onom bušmanu u Africi) "treba bar malo Excela u životu", makar da vodi kućne finansije.


kombinujem tovje naputke sa spirinim, ju gle ni ne znaju plebijanci, pa u tom kontekstu kažem panika..
ali mislim da prenagljuješ i kad kažeš svako ko proizvodi umni autput..
dvojak je problem..
s jedne strane koliko god se brzo proširila tehnologija machine learning upotrebe u kreaciji intelektualnog autputa (al sam ga sročila, a?) e dakle koliko god to brže išlo od recimo mobilnih telefona ipak ne može preko noći..
neki džepovi će uvijek hvatati priključak sporije a Srbija je negdje po sredini tog kašnjenja..
u tom smislu sasvim je ok i neko prihvatanje principom word of mouth..
kad čuješ da je komšinica rada uključila uključiš i ti..
s druge strane chtgpt i jeste i nije nimalo kao smart telefon..
ne moraš da razumiješ kako recimo viber radi da bi ga koristio ali ako ne znaš kako radi language based ML skoro ćeš sigurno zajebati upotrebu chatgpta
prosto je viši nivo upotrebe
zajebaće te što ne znaš koji su mu izvori, ne znaš koji mu je princip rada pa ne kapiraš kako je došao do nekog zaključka možeš samo njegov autput da uzmeš zdravo za gotovo i to je to..
sad ajde na tom nekom nivou napiši mi scenario.. na kom ti razumijevanje ni treba.. ok, al štaš ti onda tu..
a ako ti ipak trebaš onda nerazumijevanje procesa i training seta jeste problem..
sigurno će se dosta tih stvari vremenom raspetljati ali tim prije ne vidim kao upoznajmo se sad, jer to je to..
nije još ni izdaleka sigurno šta je tačno to i na koju će stranu da se razvije
mislim da pomaže ako se upozna sa procesom kako stvar radi a to priznaćeš nije nešto što treba očekivati da će doći i do komšinice rade

literatesa literatesa 12:46 11.01.2023

Re: openai chatgpt

da, al za par godina preuzeće ogromnu količinu kreativnog ljudskog rada...

:)

angie01 angie01 12:47 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Nekad je u kreativni rad spadala i kaligrafija (od nje se nije moglo pobeći) dok je Gutenberg nije pretvorio u mehanički posao a čoveka rasteretio da može više da razmišlja o tome šta piše nego kako.


ovo bas i nije tako, sem cinjenice, da je pre izuma stampanja, covek imao potrebu, da pisanje knjige ucini lepim...sto se nastavilo i posle Gutembergovog izuma, jer je ta likovnost prosto neizostavni deo knige.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:48 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
neka verzija chatgpta ipak vjerovatno hoće postati ubiquitous pa se u tom smislu nije loše upoznati sa stvarčicom ali nema potrebe za panikom..

Ja uopšte ne paničim, mislim da sa tim treba da se upozna svako ko proizvodi bilo kakav umni autput, kao što je svako ko piše tekst trebao da se upozna sa pisaćom mašinom, pa posle sa tekst procesorom, i kao što otpr. svakome na ovom svetu (osim eventualno onom bušmanu u Africi) "treba bar malo Excela u životu", makar da vodi kućne finansije.


e i zaboravih..
klinci kod najstarijeg pišu domaće na chatgptu, samo dumb it down jer ovaj naravno razvali
literatesa literatesa 12:49 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Imam knjigu koja kaže da je Dip Blu pobedio Kasparova zahvaljujući bagu, dakle greškom. Naime odigrao je nešto što nije trebalo da odigra i Kasparova je to izbacilo iz šina.

Ček, ček, osporava moju teoriju ili filozofiju o životu da samo u šahu ne postoji slučajnost.
angie01 angie01 12:50 11.01.2023

Re: openai chatgpt

da ne okrenem pricu na to, da ni jedna masina ne moze da uradi nista slucno ispisanoj kaligrafiji,...da pogledas radove sa takvih izlozbi, lepo zanemis od lepote.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:55 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
neka verzija chatgpta ipak vjerovatno hoće postati ubiquitous pa se u tom smislu nije loše upoznati sa stvarčicom ali nema potrebe za panikom..

Ja uopšte ne paničim, mislim da sa tim treba da se upozna svako ko proizvodi bilo kakav umni autput, kao što je svako ko piše tekst trebao da se upozna sa pisaćom mašinom, pa posle sa tekst procesorom, i kao što otpr. svakome na ovom svetu (osim eventualno onom bušmanu u Africi) "treba bar malo Excela u životu", makar da vodi kućne finansije.



e i još nešto..
training set stops in 2021, znači ti si tu u startu godinu dve u kašnjenju..
sad naravno može on da stane i prije sekund ali to će malo teže da se djeli džabe
literatesa literatesa 13:01 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Ako je što kaže Bil Gejc (inače ovde više poznat po tome što hoće da ćipuje Srbe pege vakcinom) "kompjuter - bicikl za mozak", onda chatgpt može da postane "motor za mozak".



literatesa literatesa 13:02 11.01.2023

Re: openai chatgpt

To bi bilo to od mene na ovom Spirinom blogu ka zvijezdama.
Spiridon Spiridon 14:00 11.01.2023

Re: openai chatgpt

literatesa
da li da cutim i radim ili da sirim pricu???

Sa AI napiši scenario, prodaj za prvi milion Amerikancima, i ovde ostavi blog za kraj: Zbogom žohari.

Bila bi klasika po mom ukusu, naoko kliše, ali ne. Perfektno.


Mislio sam na priču o ChatGPT-u. Moja r&r pričica je ovde marginalna.
Spiridon Spiridon 14:07 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
Ono sto me je iznenadilo koliko ljudi jos nema pojma o ovome. prosto imam dilemu, da li da cutim i radim ili da sirim pricu???

Ljudi već rade ćuda sa ChatGPT na raznim frontovima, i mislim da ko god je neki kao što kažu "knowledge worker" a ne nauči da ga koristi pravi sebi međeđu uslugu. U ovom trenutku je to (uslovno rečeno) "pisaća mašina sa mozgom", "partner". Zapravo još uvek se tek otkriva šta je chatgpt i koji su mu dometi, trenutno je još uvek "alat" a kao i sa svakim alatom konačni autput zavisi od veštine onog ko ga koristi.

Guglati npr. "fun uses of chatgpt".



Pokusavam da ga navodim u pravcu u kome ja zelim. On mi bukvalno pomaze da svoju ideju izguram do kraja ne troseci vreme na tehnikalije. I sam Tarantino je rekao da je davno skapirao da napraviti dobar film ne znaci da moras da znas sve o fotografiji, kostimima, zvuku … već se angazuje dobra i kreativna ekipa koja ume to tvoje da sprovede u delo.
Na kraju krajeva, iza gomile bendova se nalaze dobri producenti, studijski muzicari … Svi znamo ko je bio peti Bitls.
Spiridon Spiridon 14:20 11.01.2023

Re: openai chatgpt

docsumann
Zapravo još uvek se tek otkriva šta je chatgpt i koji su mu dometi, trenutno je još uvek "alat" a kao i sa svakim alatom konačni autput zavisi od veštine onog ko ga koristi.



da, al za par godina preuzeće ogromnu količinu kreativnog ljudskog rada...

no, i to dođe tek kao trening za singularitet




Gledao. Opasna diskusija.
Spiridon Spiridon 14:23 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83


P.S. Đordan Piterson se usro od chatgpt, kaže Kraj Svega Sledi, ali on je siroma prso ki sijalica.



Ja sam ubedjen da ga on reklamira. A da je prespojio na masu, nema sumnje.
alselone alselone 14:26 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Imam knjigu koja kaže da je Dip Blu pobedio Kasparova zahvaljujući bagu, dakle greškom. Naime odigrao je nešto što nije trebalo da odigra i Kasparova je to izbacilo iz šina.


Naduvao pisac priču da bi prodao knjigu.

Pomenuti bug se desio u partiji 1, koju je svakako dobio Kasparov.
U partiji 2 koju je dobio DB, bio je ne bug, nego po svemu sudeći ljudska intervencija. Potez koji je odigran bio je mnogo pametniji ali ljudski, ne bug. U svakom slučaju i ovde je Kasparov mogao da se izvuče na remi ali ili nije video ili je pustio.

Do poslednje partije je bilo nerešeno i onda je Kasparov odigrao slučajno baš jako loše i izgubio ceo meč.
alselone alselone 14:27 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Kraj Svega Sledi

Ja zastupam ovu tvrdnju. Ko oće da ga ubedačim nega se prijavi da postujem svoje mračne bedačke slutnje. :)
maksa83 maksa83 14:27 11.01.2023

Re: openai chatgpt

mislim da pomaže ako se upozna sa procesom kako stvar radi a to priznaćeš nije nešto što treba očekivati da će doći i do komšinice rade

Zavisi kako ga naprave. Probaj da zamisliš kakva se kompelksna mađija dešava od trenutka kada ti mrdneš miša dok se strelica pomeri na ekranu jedan piksel. Slojevi netrivijalnog hardvera i softvera koji se smenjuju da se desi ta mala glupa stvar, i nikog za to nije briga (i tako treba da bude).

Mi koji smo tu od prebumerozoika znamo od čega je kućni kompjuter krenuo i šta je i kako mogao tada ranih osamdesetih (potpuno nedohvatno proverbijalnoj Radi) pa do čega je danas dospeo - Rada danas može bez skoro ikakve frkcije (jednom kada joj je unuk namestio "kako da izađe na Fejsbuk" ) da iznosi svoje mišljenje o Putinovim planovima i kemtrejlsima i vakcinama (nekako to uvek ide zajedno). Sve se svodi na uklanjanje kompleksnosti zarad obavljanja zadatka.
literatesa literatesa 14:30 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Mislio sam na priču o ChatGPT-u. Moja r&r pričica je ovde marginalna.

biće1: r&r

biće2: vraćam se u šumu

biće1: ali

biće2: samo ućuti

biće1: ks, ks

biće2: molim te

Itd..


literatesa literatesa 14:33 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Do poslednje partije je bilo nerešeno i onda je Kasparov odigrao slučajno baš jako loše i izgubio ceo meč.

Kako može slučajno odigrati baš jako loše? Evo zamislila sam se i ne vidim odgovor ni kao igru riječi. Može pogriješiti ali ni to nije slučajnost. Ili ja bukvalno slučajnost vidim kao porušene figure na tabli radi nogare stola.
Spiridon Spiridon 14:35 11.01.2023

Re: openai chatgpt

newimprovedtadejus
maksa83
Ono sto me je iznenadilo koliko ljudi jos nema pojma o ovome. prosto imam dilemu, da li da cutim i radim ili da sirim pricu???

Ljudi već rade ćuda sa ChatGPT na raznim frontovima, i mislim da ko god je neki kao što kažu "knowledge worker" a ne nauči da ga koristi pravi sebi međeđu uslugu. U ovom trenutku je to (uslovno rečeno) "pisaća mašina sa mozgom", "partner". Zapravo još uvek se tek otkriva šta je chatgpt i koji su mu dometi, trenutno je još uvek "alat" a kao i sa svakim alatom konačni autput zavisi od veštine onog ko ga koristi.

Guglati npr. "fun uses of chatgpt".



biased si..
koliko god se slagala da internet jeste life saving fenomen (a chatgpt jelda, jako dobro kompajluje znanje sa interneta)..
sjeti se vlastite opservacije da programeri posebno velikodušno dijele znanja i saznanje.. ostali ne neminovno tako lako..
pa se tebi kao programeru čini da bez njega neće moći da se živi a kad tamo mora ljudi čiji poslovi trenutno baš jako malo mogu da se okoriste o dostignuća chatgpt-a..
i sam ćeš se dosjetiti mnogih..
neka verzija chatgpta ipak vjerovatno hoće postati ubiquitous pa se u tom smislu nije loše upoznati sa stvarčicom ali nema potrebe za panikom.. kao i recimo mobilni telefon, kad postane masovnije prisutan i ljudi će ga prihvatiti masovnije.. a neki nikad.. svako prema jelda potrebama..
zasad je to ipak kako i sam kažeš fun way to use prije nego prijeka potreba
i ne podržavam ovo spirino da ne kažem šta, ju gle ljudi ne znaju, a gle mene prepametan li sam, ni mjesec dana nakon što je prozujalo kroz sve kanale ja već i tekstove o tome pišem..
major eyeroll


Pa jel si pročitao blog do kraja? Ajde probaj jos jednom … šta piše na samom kraju?
To je prvo, a drugo je da bi se iznenadio koliko ljudi nema pojma o cemu mi ovde drobimo i da su ovakve teme uvek poželjne za razmenu misljenja pogotovu kada vidis kakvim su glupostima zatrpali Maksin blog na istu temu. Po mom misljenju Maksa je imao suvise skroman pristup celoj prici. Ovo zasluzuje puno vise diskusije i eksperimentisanja.
nikvet pn nikvet pn 14:36 11.01.2023

Re: openai chatgpt

alselone
Ko oće da ga ubedačim


Песимиста: Обеси се!
Оптимиста: Обе сисе!

А шта каже ChatGPT?
alselone alselone 14:39 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Kako može slučajno odigrati baš jako loše? Evo zamislila sam se i ne vidim odgovor ni kao igru riječi. Može pogriješiti ali ni to nije slučajnost. Ili ja bukvalno slučajnost vidim kao porušene figure na tabli radi nogare stola.

Mislim da je pustio. Godinu dana pre toga je dobio meč i zaradio novce od sponzora a mislim da je taj meč 1997. prodao IBM-u.

Prvu partiju je dobio fantastično. Zasita prelepa partija. Drugu je izgubio "nesrečno" tim ljudskim potezom. Onda su išle nerešene i poslenju gubi.
literatesa literatesa 14:40 11.01.2023

Re: openai chatgpt

kada vidis kakvim su glupostima zatrpali Maksin blog na istu temu.

Očigledno nešto ne vidim, samo sam sigurna da nije moja arogancija problem.
literatesa literatesa 14:41 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Mislim da je pustio. Godinu dana pre toga je dobio meč i zaradio novce od sponzora a mislim da je taj meč 1997. prodao IBM-u.

Prvu partiju je dobio fantastično. Zasita prelepa partija. Drugu je izgubio "nesrečno" tim ljudskim potezom. Onda su išle nerešene i poslenju gubi.

Tako reci, čovječe. Oči su mi zasuzile. :)
alselone alselone 14:41 11.01.2023

Re: openai chatgpt

А шта каже ChatGPT?

Ovo je zanimljivo pitanje, pošto on (da li je to prava zamenica?) može da osmisli jezik koji ne razumeš niti ćeš skoro moći, ili čak jezik koji misliš da razumeš a ne razumeš zapravo.
literatesa literatesa 14:41 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Oči su mi zasuzile.

Od razmišljanja. :)
literatesa literatesa 14:46 11.01.2023

Re: openai chatgpt

ili čak jezik koji misliš da razumeš a ne razumeš zapravo.

Čitam prije neki dan o knjizi Dekodiranje stvarnosti šta piše Laguna,

"Ako je tačna teza da je sve sačinjeno od bitova informacija, postavlja se pitanje odakle potiču ti informacioni bitovi. Da bi pronašao odgovor na ovo pitanje, Vedral nas vodi na putovanje u bizarno carstvo kvantne fizike. Na ovom sub-sub-subatomskom nivou pronaći ćemo interakciju među zasebnim kvantnim česticama – ono što je Ajnštajn nazivao „sablasnom akcijom na daljinu“. Štaviše, Vedral naglašava da skorašnji događaji sugerišu da kvantna čudnovatost, za koju se doskora mislilo da se odražava samo na najsitnije fizičke entitete, ipak može dosegnuti i do makrosveta, te čak i fenomen poput teleportacije učiniti mogućim."
Spiridon Spiridon 14:47 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
neka verzija chatgpta ipak vjerovatno hoće postati ubiquitous pa se u tom smislu nije loše upoznati sa stvarčicom ali nema potrebe za panikom..

Ja uopšte ne paničim, mislim da sa tim treba da se upozna svako ko proizvodi bilo kakav umni autput, kao što je svako ko piše tekst trebao da se upozna sa pisaćom mašinom, pa posle sa tekst procesorom, i kao što otpr. svakome na ovom svetu (osim eventualno onom bušmanu u Africi) "treba bar malo Excela u životu", makar da vodi kućne finansije.


Naravno da ovo treba shvatiti kao običan alat i naravno da ce neko ko inače ume dobro da piše bolje iskoristiti chatgpt nego onaj ko ne ume da piše ali ipak koristi chatgpt (ja npr.)
maksa83 maksa83 15:20 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Ovo je zanimljivo pitanje, pošto on (da li je to prava zamenica?) može da osmisli jezik koji ne razumeš niti ćeš skoro moći, ili čak jezik koji misliš da razumeš a ne razumeš zapravo.

Mislim da je u bar jednoj od iteracija guglova NN za Google Translate "izmislila" sopstveni intermediate jezik koji je ljudima nedokučiv.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:26 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
mislim da pomaže ako se upozna sa procesom kako stvar radi a to priznaćeš nije nešto što treba očekivati da će doći i do komšinice rade

Zavisi kako ga naprave. Probaj da zamisliš kakva se kompelksna mađija dešava od trenutka kada ti mrdneš miša dok se strelica pomeri na ekranu jedan piksel. Slojevi netrivijalnog hardvera i softvera koji se smenjuju da se desi ta mala glupa stvar, i nikog za to nije briga (i tako treba da bude).

Mi koji smo tu od prebumerozoika znamo od čega je kućni kompjuter krenuo i šta je i kako mogao tada ranih osamdesetih (potpuno nedohvatno proverbijalnoj Radi) pa do čega je danas dospeo - Rada danas može bez skoro ikakve frkcije (jednom kada joj je unuk namestio "kako da izađe na Fejsbuk" ) da iznosi svoje mišljenje o Putinovim planovima i kemtrejlsima i vakcinama (nekako to uvek ide zajedno). Sve se svodi na uklanjanje kompleksnosti zarad obavljanja zadatka.


stani, koči
ja ti upravo to i govorim..da bi koristio miša nije ti neophodno da znaš kako radi, ditto viber, ditto vala i veš mašina..
e al da bi pisao novinske članke mislim da je bitno da znaš pomalo i kako radi a posebno da znaš koji mu je training set..
prelom se mislim dešava u tački determinističko/stohastičko kao i u tački prošle informacije/predviđanje..
moraćemo još malo da razbistrimo da bi bilo jasnije..
za početak mislim da je jasno da rada zasad ne mora da zna ništa..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:28 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
Ovo je zanimljivo pitanje, pošto on (da li je to prava zamenica?) može da osmisli jezik koji ne razumeš niti ćeš skoro moći, ili čak jezik koji misliš da razumeš a ne razumeš zapravo.

Mislim da je u bar jednoj od iteracija guglova NN za Google Translate "izmislila" sopstveni intermediate jezik koji je ljudima nedokučiv.


pa i on je kao i chatgpt encoder decoder sistem.. dakle prvo riječ kodira na svoj sistem simbola (brojeva) pa ga obradi pa ga dekodira nazad u riječ..
dakle ne jezik nego nizovi brojeva..
maksa83 maksa83 15:32 11.01.2023

Re: openai chatgpt

pa i on je kao i chatgpt encoder decoder sistem.. dakle prvo riječ kodira na svoj sistem simbola (brojeva) pa ga obradi pa ga dekodira nazad u riječ..
dakle ne jezik nego nizovi brojeva..


Ne, ovo je nešto drugo.

Google Translate AI invents its own language to translate with


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:48 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
pa i on je kao i chatgpt encoder decoder sistem.. dakle prvo riječ kodira na svoj sistem simbola (brojeva) pa ga obradi pa ga dekodira nazad u riječ..
dakle ne jezik nego nizovi brojeva..


Ne, ovo je nešto drugo.

Google Translate AI invents its own language to translate with


hm ovo je malo missleading text..
google translate radi na ovom principu
pokažem ti x tekstova na engleskom
pokažem ti x istih tih tekstova na njemačkom
pustim te da nadjes najbolji set pravila koji će idealno prevesti x+1 tekst na engleskom bez da si vidio x+1 tekst na njemačkom..
on onda sta uradi je pretvori riječi u brojeve, dobije matricu, obavi jednu nelinearnu kombinaciju nad tom matricom, rezultat pretvovi nazad u riječi, vidi jel to odgovara njemačkoj verziji ako ne prelazi na sledeću nelinearnu kombinaciju
uradi to nenormalno veliki broj puta..
kad dobije nešto što liči najbliže na njemački tekst i to za svih x tekstova on je formirao interno pravilo i to u vidu matematičke manipulacije matrice..
ne znam objašnjavam li razumljivo..

e sledeći korak je da nema text na njemačkom nego na recimo ruskom ali ima i njemačko rusku kombo..
pa preskače korak dvostrukog protjerivanja nego je našao neku prečicu da skrati proceduru..
ali to nije jezik.. to je i dalje nelinearna kombinacija matrica..
možda mu je prečica i neki oblik međuproizvoda koji liči na slova.. al princip je opet preko matrica, dakle brojeva, i preko nelinearne kombinacije tih matrica..
samo je mindboggling broj kombinacija koje on potjeruje naprije i nazad..
inače je sve rukom rješivo..
neću da kažem da je to prosto, nije mi to poenta, ne znam više šta mi je poenta..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:22 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Spiridon

Pa jel si pročitao blog do kraja? Ajde probaj jos jednom … šta piše na samom kraju?
To je prvo, a drugo je da bi se iznenadio koliko ljudi nema pojma o cemu mi ovde drobimo i da su ovakve teme uvek poželjne za razmenu misljenja pogotovu kada vidis kakvim su glupostima zatrpali Maksin blog na istu temu. Po mom misljenju Maksa je imao suvise skroman pristup celoj prici. Ovo zasluzuje puno vise diskusije i eksperimentisanja.


čitala sam kunem se, al praštaj mene baš ne diraju u žicu štobsereklo reminescentni tekstovi a posebno ne ti na temu joj kaki je provod bio al dušmani uništiše..
kapiram al prosto ne rezonira, moje iskustvo je bilo znatno mračnije pa sam se formirala u pravcu no looking back..
diskusija svakako, evo ja se trudim da doprinesem al ne mislim da treba zapišavati lagarde.. ova stvar ne mora (a vjerovatno i ne može) da se hvata u letu..
Milan Novković Milan Novković 16:31 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
Ono sto me je iznenadilo koliko ljudi jos nema pojma o ovome. prosto imam dilemu, da li da cutim i radim ili da sirim pricu???

Ljudi već rade ćuda sa ChatGPT na raznim frontovima, i mislim da ko god je neki kao što kažu "knowledge worker" a ne nauči da ga koristi pravi sebi međeđu uslugu. U ovom trenutku je to (uslovno rečeno) "pisaća mašina sa mozgom", "partner". Zapravo još uvek se tek otkriva šta je chatgpt i koji su mu dometi, trenutno je još uvek "alat" a kao i sa svakim alatom konačni autput zavisi od veštine onog ko ga koristi.

Guglati npr. "fun uses of chatgpt".


Language model, uglavnom, al "opasno" proširen. Još uvek mu:

- 9 žena može roditi dete za mesec dana ako jedna može za 9

- Ako 4 kola krenu istovremeno iz Bgd do NS i stignu za neko vreme, 8 kola će stići duplo brže

(pa sad pljušte sugestije da ga integrišu sa Wolframom Alfa

Za razliku od ovog našeg sveta u AI svetu je za sada mnogo lakše pisati nego čitati, pa rekao si negde, uspeh zavisi od korisnika.

U to ime jako je insightful postavljati mu "bogate" zadatke na "bogat" način i učiti mogućnosti.

Neverovatno koliko je MS ,milijarda i podrška dobacila, poslednjih dal 4-5 godina.

Sad se priča o dodatnih 10 milijardi i integracijom sa Bingom, a o podignutom red-flagu u Googletu intenzivno već par nedelja.

Google skoro sigurno ima dramatično impresivniji AI portfolio, ali im je 80% zarade od reklama pri search endžinu pa imaju business-issue - tj biće sve teže po searchu dati par stranica rezultata, ako je samo prvih par entries dovoljno, samo da bi se na silu napisale stranice kao place-holderi za više reklama.

Ja mislim da i IBM ima jako imresivan portfolio, iako su njihovi senior bizni menovi u vumenovi skoro pa dileje i decenijama slabo prate svoje S&T gurue.

U svakom slučaju, sitna tuča je cool za svet
maksa83 maksa83 16:41 11.01.2023

Re: openai chatgpt

- 9 žena može roditi dete za mesec dana ako jedna može za 9

To je skroz ljudski, to misli i svaki menadžer koji u životu nije programirao ni veš mašinu.

(pa sad pljušte sugestije da ga integrišu sa Wolframom Alfa

To je i meni palo na pamet kad sam ga prvi put video - ovo je ono što je Wolfram Alfa hteo da bude, pa kada bi njih dvoje (dvojica?! jer xxi vek, ako može Džoker da zatrudni u crtanom, što da ne) proveli jednu ludu noć zajedno njihovo dete bi bilo - to.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:41 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Milan Novković
[Još uvek mu:

- 9 žena može roditi dete za mesec dana ako jedna može za 9

- Ako 4 kola krenu istovremeno iz Bgd do NS i stignu za neko vreme, 8 kola će stići duplo brže


ama brate not so..
otkud ti to
Milan Novković Milan Novković 16:42 11.01.2023

Re: openai chatgpt

literatesa
ili čak jezik koji misliš da razumeš a ne razumeš zapravo.

Čitam prije neki dan o knjizi Dekodiranje stvarnosti šta piše Laguna,

"Ako je tačna teza da je sve sačinjeno od bitova informacija, postavlja se pitanje odakle potiču ti informacioni bitovi. Da bi pronašao odgovor na ovo pitanje, Vedral nas vodi na putovanje u bizarno carstvo kvantne fizike. Na ovom sub-sub-subatomskom nivou pronaći ćemo interakciju među zasebnim kvantnim česticama – ono što je Ajnštajn nazivao „sablasnom akcijom na daljinu“. Štaviše, Vedral naglašava da skorašnji događaji sugerišu da kvantna čudnovatost, za koju se doskora mislilo da se odražava samo na najsitnije fizičke entitete, ipak može dosegnuti i do makrosveta, te čak i fenomen poput teleportacije učiniti mogućim."

Sve se jako brzo dešava, evo upravo su entangled dve male membrane od aluminijuma - 10 mikrona - ne znam koliko je to atoma al recimo nekoliko desetina hiljada do možda sto hiljada.
softelectronics_e softelectronics_e 17:05 11.01.2023

Re: openai chatgpt

newimprovedtadejus
maksa83
mislim da pomaže ako se upozna sa procesom kako stvar radi a to priznaćeš nije nešto što treba očekivati da će doći i do komšinice rade

Zavisi kako ga naprave. Probaj da zamisliš kakva se kompelksna mađija dešava od trenutka kada ti mrdneš miša dok se strelica pomeri na ekranu jedan piksel. Slojevi netrivijalnog hardvera i softvera koji se smenjuju da se desi ta mala glupa stvar, i nikog za to nije briga (i tako treba da bude).

Mi koji smo tu od prebumerozoika znamo od čega je kućni kompjuter krenuo i šta je i kako mogao tada ranih osamdesetih (potpuno nedohvatno proverbijalnoj Radi) pa do čega je danas dospeo - Rada danas može bez skoro ikakve frkcije (jednom kada joj je unuk namestio "kako da izađe na Fejsbuk" ) da iznosi svoje mišljenje o Putinovim planovima i kemtrejlsima i vakcinama (nekako to uvek ide zajedno). Sve se svodi na uklanjanje kompleksnosti zarad obavljanja zadatka.


stani, koči
ja ti upravo to i govorim..da bi koristio miša nije ti neophodno da znaš kako radi, ditto viber, ditto vala i veš mašina..
e al da bi pisao novinske članke mislim da je bitno da znaš pomalo i kako radi a posebno da znaš koji mu je training set..
prelom se mislim dešava u tački determinističko/stohastičko kao i u tački prošle informacije/predviđanje..
moraćemo još malo da razbistrimo da bi bilo jasnije..
za početak mislim da je jasno da rada zasad ne mora da zna ništa..

Molim pojašnjenje za boldovano!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:13 11.01.2023

Re: openai chatgpt

softelectronics_e

prelom se mislim dešava u tački determinističko/stohastičko kao i u tački prošle informacije/predviđanje..

Molim pojašnjenje za boldovano!


ako je proces deterministički, npr. programator veš mašine, onda ne moraš da znaš kako radi, bitno je da zapamtiš okrenem na karfiol opere mi gaće..
ako je stohastički (kao gpt) pa izbacuje različite rezultate zavisno od toga ko je i šta je pitao, onda moraš nešto da znaš o tome kako radi..

stvar je još gora kad je u pitanju prošlost vs predviđanje..
ako samo treba da izbaci fakte, podatke iz prošlosti to je jedan sloj složenosti, ako bi da ga koristiš da predvidi nešto bez da ga eksplicitno ima u da kažem poolu činjenica iz kojih vuče podatke onda je to sledeći nivo komplikacije..

na stranu sad što se komplikuje već i obrada podataka koji bi treabli biti fakti iz prošlosti, dakle neupitni.. on već tu stohastički reaguje jer rangira važnost različitih izvora.. uglavnom to radi dobro al ne uvijek
softelectronics_e softelectronics_e 17:14 11.01.2023

Re: openai chatgpt

newimprovedtadejus
maksa83
pa i on je kao i chatgpt encoder decoder sistem.. dakle prvo riječ kodira na svoj sistem simbola (brojeva) pa ga obradi pa ga dekodira nazad u riječ..
dakle ne jezik nego nizovi brojeva..


Ne, ovo je nešto drugo.

Google Translate AI invents its own language to translate with


hm ovo je malo missleading text..
google translate radi na ovom principu
pokažem ti x tekstova na engleskom
pokažem ti x istih tih tekstova na njemačkom
pustim te da nadjes najbolji set pravila koji će idealno prevesti x+1 tekst na engleskom bez da si vidio x+1 tekst na njemačkom..
on onda sta uradi je pretvori riječi u brojeve, dobije matricu, obavi jednu nelinearnu kombinaciju nad tom matricom, rezultat pretvovi nazad u riječi, vidi jel to odgovara njemačkoj verziji ako ne prelazi na sledeću nelinearnu kombinaciju
uradi to nenormalno veliki broj puta..
kad dobije nešto što liči najbliže na njemački tekst i to za svih x tekstova on je formirao interno pravilo i to u vidu matematičke manipulacije matrice..
ne znam objašnjavam li razumljivo..

e sledeći korak je da nema text na njemačkom nego na recimo ruskom ali ima i njemačko rusku kombo..
pa preskače korak dvostrukog protjerivanja nego je našao neku prečicu da skrati proceduru..
ali to nije jezik.. to je i dalje nelinearna kombinacija matrica..
možda mu je prečica i neki oblik međuproizvoda koji liči na slova.. al princip je opet preko matrica, dakle brojeva, i preko nelinearne kombinacije tih matrica..
samo je mindboggling broj kombinacija koje on potjeruje naprije i nazad..
inače je sve rukom rješivo..
neću da kažem da je to prosto, nije mi to poenta, ne znam više šta mi je poenta..

Ti ga tovariš ko lopatom.
Rudarskom.
Kakve nelinearne kombinacije i ostale trice i kučine?
U ostalom --- samo prva operacija (prvim poznatim operandom) može biti proizvoljna.
Svaka ostala mora biti takva da se vodi računa o prethodnom odzivu, operandu, tj. 'mesu' nad kojim se 'operiše', te aktuelnim operandom.
Dakle, svojevrsnim, odavno poznatim, sekvencijalnim logičkim automatom sa međustanjima, tzv. Murovog tipa.
Dakle, element stohastičkog je prisutan samo pri prvom 'dejstvu', a sve ostalo mora da bude mnogo pažljivo uz mnoštvo pamćenja prilikom iteracija.
Čak ni, eventualna, promena 'logike', odnosno, ukoliko se čini da se više odstupa od 'modela' nego što mu se približava, ne bi trebalo da bude stohastička.
Milan Novković Milan Novković 17:19 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
- 9 žena može roditi dete za mesec dana ako jedna može za 9

To je skroz ljudski, to misli i svaki menadžer koji u životu nije programirao ni veš mašinu.

(pa sad pljušte sugestije da ga integrišu sa Wolframom Alfa

To je i meni palo na pamet kad sam ga prvi put video - ovo je ono što je Wolfram Alfa hteo da bude, pa kada bi njih dvoje (dvojica?! jer xxi vek, ako može Džoker da zatrudni u crtanom, što da ne) proveli jednu ludu noć zajedno njihovo dete bi bilo - to.

Mislim da pripremaju bitan update u svakom slučaju, i da su im svi silni ljudi koji su to probali (stotine hiljada, nagađam, ili milioni) pomogli da pronađu prve dečije boljke koje se mogu jeftino poraviti.

Iako su lažno skromni kad i sami uporno ponavljaju da je to language model, pošto i kao takav ide dosta dalje od proseka, i sa Wolframom Alfa bi isto posle nekog vremena naišao na zid - mislim, tj nagađam.

Cenim da će mu sada krenuti od primera gde lupeta (ovo je ipak na nivou najpriprostije logike) i donekle to pokrpiti, al je to "čitanje", kao problem, ipak formidable posao pošto kako je ono što treba pročitati sve kompleksnije sve ti veći deo čitanja otpada na u stvari korišećenje tog ulaznog "teksta" za razne kompozitne ključeve sa kojima sve više pretražuješ sve više onog što već znaš, gde "pretraživati" nije trivijalan dB posao nego podrazumeva tone kompozicija, operatora, i strategija, što nam wetware između ušiju dobro radi.

Već sam od Muskove kupovine Tvitera naklokovao tamo više sati (recimo 5-10) nego N godina pre toga (par sati max) i dedius je stvarno, iako zahvalno utoliko što imaš armiju drugih koji rade testiranje za tebe

Jedno 95%, i malo više, jako imresivnog je stvarno jako impresivno, ali to je baš ono što language model pokupi čitajući sve i svašta po internetu, kontrolisano donekle, naravno, tj uz tone meta-podataka.

Većina primera što su razni pametni ljudi uradili im uleću u prostor language modeliranja

Tj pametni ljudi, ali nisu previše visili po raznim chat-botovima

Zato milsim da je Google formidable, oni su već od pre zagazili u sve i svašta (onaj jedan istraživač im se zaleteo pa rekao da im je software "sentient", pa popio neki ukor, mislim otkaz na kraju, i nadam se da će ih ovi sad isterati donekle na čistinu. Ili gledaj "kako" su uradili protein folding - NP-hard pa te ne pušta "klasičan" algoritam po prostom modelu dalje od 100 amino kiselina, npr, a kompleksnost rade suludo, dok ima proteina i sa nekoliko hiljada aminokiselina (kažu da su sve poznate proteine rešili - ja ne verujem u to, ali većina ima nekoliko stotina amino kiselina pa nije bitno ako su neki omašili.

I tu se meša svaštam ti modeli koje razni koriste nisu "baš" dokumentovani, to su im tajne, ali možeš da se kladiš da su jako komplksne, elastične šeme analitičkog i heurističkog, sa jako kompleknim odnosima i osetljivostima na pomeranju konteksta.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:22 11.01.2023

Re: openai chatgpt

softelectronics_e
newimprovedtadejus
maksa83
pa i on je kao i chatgpt encoder decoder sistem.. dakle prvo riječ kodira na svoj sistem simbola (brojeva) pa ga obradi pa ga dekodira nazad u riječ..
dakle ne jezik nego nizovi brojeva..


Ne, ovo je nešto drugo.

Google Translate AI invents its own language to translate with


hm ovo je malo missleading text..
google translate radi na ovom principu
pokažem ti x tekstova na engleskom
pokažem ti x istih tih tekstova na njemačkom
pustim te da nadjes najbolji set pravila koji će idealno prevesti x+1 tekst na engleskom bez da si vidio x+1 tekst na njemačkom..
on onda sta uradi je pretvori riječi u brojeve, dobije matricu, obavi jednu nelinearnu kombinaciju nad tom matricom, rezultat pretvovi nazad u riječi, vidi jel to odgovara njemačkoj verziji ako ne prelazi na sledeću nelinearnu kombinaciju
uradi to nenormalno veliki broj puta..
kad dobije nešto što liči najbliže na njemački tekst i to za svih x tekstova on je formirao interno pravilo i to u vidu matematičke manipulacije matrice..
ne znam objašnjavam li razumljivo..

e sledeći korak je da nema text na njemačkom nego na recimo ruskom ali ima i njemačko rusku kombo..
pa preskače korak dvostrukog protjerivanja nego je našao neku prečicu da skrati proceduru..
ali to nije jezik.. to je i dalje nelinearna kombinacija matrica..
možda mu je prečica i neki oblik međuproizvoda koji liči na slova.. al princip je opet preko matrica, dakle brojeva, i preko nelinearne kombinacije tih matrica..
samo je mindboggling broj kombinacija koje on potjeruje naprije i nazad..
inače je sve rukom rješivo..
neću da kažem da je to prosto, nije mi to poenta, ne znam više šta mi je poenta..

Ti ga tovariš ko lopatom.
Rudarskom.
Kakve nelinearne kombinacije i ostale trice i kučine?
U ostalom --- samo prva operacija (prvim poznatim operandom) može biti proizvoljna.
Svaka ostala mora biti takva da se vodi računa o prethodnom odzivu, operandu, tj. 'mesu' nad kojim se 'operiše', te aktuelnim operandom.
Dakle, svojevrsnim, odavno poznatim, sekvencijalnim logičkim automatom sa međustanjima, tzv. Murovog tipa.
Dakle, element stohastičkog je prisutan samo pri prvom 'dejstvu', a sve ostalo mora da bude mnogo pažljivo uz mnoštvo pamćenja prilikom iteracija.
Čak ni, eventualna, promena 'logike', odnosno, ukoliko se čini da se više odstupa od 'modela' nego što mu se približava, ne bi trebalo da bude stohastička.


zaboravi stohastički u njegovom optimizatoru..
manje je bitno..
on je stohastički jedino u smislu da nema zatvoreno rješenje ne jer ono ne postoji nego jer je preskupo da se računa pa rješava sistem numeričkim metodama tj. aproksimativno..
to nije bitno
ono što je bitno je da google translate (a i chat gpt) nema rječnik..
njemu nigdje ne piše resource znači resurs, znači sredstvo koje se koristi u procesu proizvodnje itd. itd.
za njega je riječ broj..
on te brojeve onda kombinuje nelinearnom matermatikom..
dakle ne u smislu x jednoko 2 puta z nego u smislu x na kvadrat jednako tri z na kvadrat plus recimo 6 puta x puta y
u tom smislu nelinearno
i to samo zato što se pokazalo da nelinearno bolje radi od linearnog
tajna nije u samom matematičkom izrazu nego u broju koje on može da provjeri da bi došao do optimalnog rješenja
on bukvalno radi trial and error trilione puta dok ne nabasa na najbolji
ne znam sad jasnije li je
literatesa literatesa 17:23 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Sve se jako brzo dešava, evo upravo su entangled dve male membrane od aluminijuma - 10 mikrona - ne znam koliko je to atoma al recimo nekoliko desetina hiljada do možda sto hiljada.

Knjiga Dekodiranje stvarnosti je iz 2014,

Des Milane :)

Ali kojom brzinom pratim, dobro, nisam baš uvijek In :), primjer je Darknet iz 2000. (da li je moguće?) koju sam čitala otprilike prije 3 god, znaš šta je danas Darknet, pa ako je 2000. bila jedna komora pakla, zamisli 2023. kao košnicu sastavljenu od nekoliko hiljada malih komora pakla.


I kad sam kod savremenosti, čitam sinoć esej M. Bozvela Spasenje za lenštine u tri nastavka (Generacija X, Politika i kraj istorije, Upadljivi mladi) o D. F. Volasu, o njegovom inteligentnom vidovnjaštvu i kritici fascinacije komercijalnom kulturom.. (u nekom trenutku kad pročitaš sve te Narcističke kulture stvarno poželiš vratiti se u šumu ovako kao ja, ne radi arogancije nego je sve već viđeno, izrečeno, u samo nekoliko uloga odglumljeno, kao jedna duga dosadna partija šaha potezima koje znaš i bolje nisi u stanju izvesti, neko je rekao "kad vidiš dobar potez, potraži bolji", partija koja ne izlazi iz okvira, to je definicija društva, mijenjaju se okolnosti velikom brzinom, suština čovjeka je lijena i spora). Na Glifu je esej, preporučujem.
literatesa literatesa 17:25 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Sve se jako brzo dešava

Vjerujem, to sam mislila reći tu gore u komentaru. :)
softelectronics_e softelectronics_e 17:29 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Milan Novković
maksa83
- 9 žena može roditi dete za mesec dana ako jedna može za 9

To je skroz ljudski, to misli i svaki menadžer koji u životu nije programirao ni veš mašinu.

(pa sad pljušte sugestije da ga integrišu sa Wolframom Alfa

To je i meni palo na pamet kad sam ga prvi put video - ovo je ono što je Wolfram Alfa hteo da bude, pa kada bi njih dvoje (dvojica?! jer xxi vek, ako može Džoker da zatrudni u crtanom, što da ne) proveli jednu ludu noć zajedno njihovo dete bi bilo - to.

Mislim da pripremaju bitan update u svakom slučaju, i da su im svi silni ljudi koji su to probali (stotine hiljada, nagađam, ili milioni) pomogli da pronađu prve dečije boljke koje se mogu jeftino poraviti.

Iako su lažno skromni kad i sami uporno ponavljaju da je to language model, pošto i kao takav ide dosta dalje od proseka, i sa Wolframom Alfa bi isto posle nekog vremena naišao na zid - mislim, tj nagađam.

Cenim da će mu sada krenuti od primera gde lupeta (ovo je ipak na nivou najpriprostije logike) i donekle to pokrpiti, al je to "čitanje", kao problem, ipak formidable posao pošto kako je ono što treba pročitati sve kompleksnije sve ti veći deo čitanja otpada na u stvari korišećenje tog ulaznog "teksta" za razne kompozitne ključeve sa kojima sve više pretražuješ sve više onog što već znaš, gde "pretraživati" nije trivijalan dB posao nego podrazumeva tone kompozicija, operatora, i strategija, što nam wetware između ušiju dobro radi.

Već sam od Muskove kupovine Tvitera naklokovao tamo više sati (recimo 5-10) nego N godina pre toga (par sati max) i dedius je stvarno, iako zahvalno utoliko što imaš armiju drugih koji rade testiranje za tebe

Jedno 95%, i malo više, jako imresivnog je stvarno jako impresivno, ali to je baš ono što language model pokupi čitajući sve i svašta po internetu, kontrolisano donekle, naravno, tj uz tone meta-podataka.

Većina primera što su razni pametni ljudi uradili im uleću u prostor language modeliranja

Tj pametni ljudi, ali nisu previše visili po raznim chat-botovima

Zato milsim da je Google formidable, oni su već od pre zagazili u sve i svašta (onaj jedan istraživač im se zaleteo pa rekao da im je software "sentient", pa popio neki ukor, mislim otkaz na kraju, i nadam se da će ih ovi sad isterati donekle na čistinu. Ili gledaj "kako" su uradili protein folding - NP-hard pa te ne pušta "klasičan" algoritam po prostom modelu dalje od 100 amino kiselina, npr, a kompleksnost rade suludo, dok ima proteina i sa nekoliko hiljada aminokiselina (kažu da su sve poznate proteine rešili - ja ne verujem u to, ali većina ima nekoliko stotina amino kiselina pa nije bitno ako su neki omašili.

I tu se meša svaštam ti modeli koje razni koriste nisu "baš" dokumentovani, to su im tajne, ali možeš da se kladiš da su jako komplksne, elastične šeme analitičkog i heurističkog, sa jako kompleknim odnosima i osetljivostima na pomeranju konteksta.

Ima tu svega u ovome što kažeš.
Na prvu loptu, moglo bi da se kaže ... šta koji kitonijus, bilo ko drugi treba da petlja išta, kada je Gugl većinu toga savladao.
Ali, postoje i drugi koji opominju ... ne zavaravajte se da to sve što je Gugl sažvakao neće biti upotrebljeno protiv vas (ne tebe i mene kao nebitan skup aminokiselina)?
Dakle, ponovno se javlja biblijsko pitanje - ko će da kontroliše kontrolore?
I to je pitanje koje nam uliva nadu ... da nećemo postati / ostati ti nebitni setovi aminokiselina, iz prostog razloga što neki od nas neće da dozvole (sebi) da budu kontrolisani, pa ćemo i mi nebitni, od toga njihovog nedozvoljavanja imati koristi.
Milan Novković Milan Novković 17:36 11.01.2023

Re: openai chatgpt

softelectronics_e
Milan Novković
maksa83
- 9 žena može roditi dete za mesec dana ako jedna može za 9

To je skroz ljudski, to misli i svaki menadžer koji u životu nije programirao ni veš mašinu.

(pa sad pljušte sugestije da ga integrišu sa Wolframom Alfa

To je i meni palo na pamet kad sam ga prvi put video - ovo je ono što je Wolfram Alfa hteo da bude, pa kada bi njih dvoje (dvojica?! jer xxi vek, ako može Džoker da zatrudni u crtanom, što da ne) proveli jednu ludu noć zajedno njihovo dete bi bilo - to.

Mislim da pripremaju bitan update u svakom slučaju, i da su im svi silni ljudi koji su to probali (stotine hiljada, nagađam, ili milioni) pomogli da pronađu prve dečije boljke koje se mogu jeftino poraviti.

Iako su lažno skromni kad i sami uporno ponavljaju da je to language model, pošto i kao takav ide dosta dalje od proseka, i sa Wolframom Alfa bi isto posle nekog vremena naišao na zid - mislim, tj nagađam.

Cenim da će mu sada krenuti od primera gde lupeta (ovo je ipak na nivou najpriprostije logike) i donekle to pokrpiti, al je to "čitanje", kao problem, ipak formidable posao pošto kako je ono što treba pročitati sve kompleksnije sve ti veći deo čitanja otpada na u stvari korišećenje tog ulaznog "teksta" za razne kompozitne ključeve sa kojima sve više pretražuješ sve više onog što već znaš, gde "pretraživati" nije trivijalan dB posao nego podrazumeva tone kompozicija, operatora, i strategija, što nam wetware između ušiju dobro radi.

Već sam od Muskove kupovine Tvitera naklokovao tamo više sati (recimo 5-10) nego N godina pre toga (par sati max) i dedius je stvarno, iako zahvalno utoliko što imaš armiju drugih koji rade testiranje za tebe

Jedno 95%, i malo više, jako imresivnog je stvarno jako impresivno, ali to je baš ono što language model pokupi čitajući sve i svašta po internetu, kontrolisano donekle, naravno, tj uz tone meta-podataka.

Većina primera što su razni pametni ljudi uradili im uleću u prostor language modeliranja

Tj pametni ljudi, ali nisu previše visili po raznim chat-botovima

Zato milsim da je Google formidable, oni su već od pre zagazili u sve i svašta (onaj jedan istraživač im se zaleteo pa rekao da im je software "sentient", pa popio neki ukor, mislim otkaz na kraju, i nadam se da će ih ovi sad isterati donekle na čistinu. Ili gledaj "kako" su uradili protein folding - NP-hard pa te ne pušta "klasičan" algoritam po prostom modelu dalje od 100 amino kiselina, npr, a kompleksnost rade suludo, dok ima proteina i sa nekoliko hiljada aminokiselina (kažu da su sve poznate proteine rešili - ja ne verujem u to, ali većina ima nekoliko stotina amino kiselina pa nije bitno ako su neki omašili.

I tu se meša svaštam ti modeli koje razni koriste nisu "baš" dokumentovani, to su im tajne, ali možeš da se kladiš da su jako komplksne, elastične šeme analitičkog i heurističkog, sa jako kompleknim odnosima i osetljivostima na pomeranju konteksta.

Ima tu svega u ovome što kažeš.
Na prvu loptu, moglo bi da se kaže ... šta koji kitonijus, bilo ko drugi treba da petlja išta, kada je Gugl većinu toga savladao.
Ali, postoje i drugi koji opominju ... ne zavaravajte se da to sve što je Gugl sažvakao neće biti upotrebljeno protiv vas (ne tebe i mene kao nebitan skup aminokiselina)?
Dakle, ponovno se javlja biblijsko pitanje - ko će da kontroliše kontrolore?
I to je pitanje koje nam uliva nadau ... da nećemo postati / ostati ti nebitni setovi aminokiselina, iz prostog razloga što neki od nas neće da dozovle (sebi) da budu kontrolisani, pa ćemo i mi nebitni, od toga njihovog nedozvoljavanja imati koristi.

Pa Putin i XI, to je bar poznato za sada

Jeste, Googletov "roditelj", holding firma Alphabet je investirana u sve i svašta, life-sciences isto tako da smo im i molekularno-biološki zamorčići
softelectronics_e softelectronics_e 17:47 11.01.2023

Re: openai chatgpt

newimprovedtadejus
softelectronics_e
newimprovedtadejus
maksa83
pa i on je kao i chatgpt encoder decoder sistem.. dakle prvo riječ kodira na svoj sistem simbola (brojeva) pa ga obradi pa ga dekodira nazad u riječ..
dakle ne jezik nego nizovi brojeva..


Ne, ovo je nešto drugo.

Google Translate AI invents its own language to translate with


hm ovo je malo missleading text..
google translate radi na ovom principu
pokažem ti x tekstova na engleskom
pokažem ti x istih tih tekstova na njemačkom
pustim te da nadjes najbolji set pravila koji će idealno prevesti x+1 tekst na engleskom bez da si vidio x+1 tekst na njemačkom..
on onda sta uradi je pretvori riječi u brojeve, dobije matricu, obavi jednu nelinearnu kombinaciju nad tom matricom, rezultat pretvovi nazad u riječi, vidi jel to odgovara njemačkoj verziji ako ne prelazi na sledeću nelinearnu kombinaciju
uradi to nenormalno veliki broj puta..
kad dobije nešto što liči najbliže na njemački tekst i to za svih x tekstova on je formirao interno pravilo i to u vidu matematičke manipulacije matrice..
ne znam objašnjavam li razumljivo..

e sledeći korak je da nema text na njemačkom nego na recimo ruskom ali ima i njemačko rusku kombo..
pa preskače korak dvostrukog protjerivanja nego je našao neku prečicu da skrati proceduru..
ali to nije jezik.. to je i dalje nelinearna kombinacija matrica..
možda mu je prečica i neki oblik međuproizvoda koji liči na slova.. al princip je opet preko matrica, dakle brojeva, i preko nelinearne kombinacije tih matrica..
samo je mindboggling broj kombinacija koje on potjeruje naprije i nazad..
inače je sve rukom rješivo..
neću da kažem da je to prosto, nije mi to poenta, ne znam više šta mi je poenta..

Ti ga tovariš ko lopatom.
Rudarskom.
Kakve nelinearne kombinacije i ostale trice i kučine?
U ostalom --- samo prva operacija (prvim poznatim operandom) može biti proizvoljna.
Svaka ostala mora biti takva da se vodi računa o prethodnom odzivu, operandu, tj. 'mesu' nad kojim se 'operiše', te aktuelnim operandom.
Dakle, svojevrsnim, odavno poznatim, sekvencijalnim logičkim automatom sa međustanjima, tzv. Murovog tipa.
Dakle, element stohastičkog je prisutan samo pri prvom 'dejstvu', a sve ostalo mora da bude mnogo pažljivo uz mnoštvo pamćenja prilikom iteracija.
Čak ni, eventualna, promena 'logike', odnosno, ukoliko se čini da se više odstupa od 'modela' nego što mu se približava, ne bi trebalo da bude stohastička.


zaboravi stohastički u njegovom optimizatoru..
manje je bitno..
on je stohastički jedino u smislu da nema zatvoreno rješenje ne jer ono ne postoji nego jer je preskupo da se računa pa rješava sistem numeričkim metodama tj. aproksimativno..
to nije bitno
ono što je bitno je da google translate (a i chat gpt) nema rječnik..
njemu nigdje ne piše resource znači resurs, znači sredstvo koje se koristi u procesu proizvodnje itd. itd.
za njega je riječ broj..
on te brojeve onda kombinuje nelinearnom matermatikom..
dakle ne u smislu x jednoko 2 puta z nego u smislu x na kvadrat jednako tri z na kvadrat plus recimo 6 puta x puta y
u tom smislu nelinearno
i to samo zato što se pokazalo da nelinearno bolje radi od linearnog
tajna nije u samom matematičkom izrazu nego u broju koje on može da provjeri da bi došao do optimalnog rješenja
on bukvalno radi trial and error trilione puta dok ne nabasa na najbolji
ne znam sad jasnije li je

M'da!
Neki 'stari Grk' je davno definisao da je informacija podatak sa utisnutim (učitanim) smislom.
Tako da je, u osnovi, nebitno u kojeg nosioca se konvertuje 'značenje' (u reč, potom u brojeve bilo kog formata ... multiple flouting ili bilo koji, na kraju se svodi u samo dva bita, 'nulu' ili 'jedinicu' - sa čijom diskriminacijom (da li je nešto 'nula' ili 'jedan') možemo malo da se igramo, jer određivanje da li je nešto 'nula' ili 'jedan' se odvija samo u jednoj jedinoj tački, tj. nivou. A taj nivo, gle kukija, ne možemo da učinimo determinističkim, jer on pliva u infinitenzimalnom skupu, a sa druge strane, beskonačnom skupu ... kako sada to?, pa tako jbg. .... eto tako, i zbog toga eto tako, ništa na svetu, u mikro-smislu, nije determinističko) ... dakle, resursi postoje ... i oni su upravo to, značenje.
Potonje konverzije u nosioce toga značenja su minorne i (samo) unose određena odstupanja, tj. greške pri konverzijama, u ta značenja.
Dakle, mora da postoji 'baza' znanja, naravno, prethodnog, ili kako bi to matematičari lepo rekli ... ishodište.
I kada se setim matematike, mogu samo da zažalim što, ipak, nisam studirao matematiku.
I filozofiju, pored toga.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:55 11.01.2023

Re: openai chatgpt

softelectronics_e
newimprovedtadejus
softelectronics_e
newimprovedtadejus
maksa83
pa i on je kao i chatgpt encoder decoder sistem.. dakle prvo riječ kodira na svoj sistem simbola (brojeva) pa ga obradi pa ga dekodira nazad u riječ..
dakle ne jezik nego nizovi brojeva..


Ne, ovo je nešto drugo.

Google Translate AI invents its own language to translate with


hm ovo je malo missleading text..
google translate radi na ovom principu
pokažem ti x tekstova na engleskom
pokažem ti x istih tih tekstova na njemačkom
pustim te da nadjes najbolji set pravila koji će idealno prevesti x+1 tekst na engleskom bez da si vidio x+1 tekst na njemačkom..
on onda sta uradi je pretvori riječi u brojeve, dobije matricu, obavi jednu nelinearnu kombinaciju nad tom matricom, rezultat pretvovi nazad u riječi, vidi jel to odgovara njemačkoj verziji ako ne prelazi na sledeću nelinearnu kombinaciju
uradi to nenormalno veliki broj puta..
kad dobije nešto što liči najbliže na njemački tekst i to za svih x tekstova on je formirao interno pravilo i to u vidu matematičke manipulacije matrice..
ne znam objašnjavam li razumljivo..

e sledeći korak je da nema text na njemačkom nego na recimo ruskom ali ima i njemačko rusku kombo..
pa preskače korak dvostrukog protjerivanja nego je našao neku prečicu da skrati proceduru..
ali to nije jezik.. to je i dalje nelinearna kombinacija matrica..
možda mu je prečica i neki oblik međuproizvoda koji liči na slova.. al princip je opet preko matrica, dakle brojeva, i preko nelinearne kombinacije tih matrica..
samo je mindboggling broj kombinacija koje on potjeruje naprije i nazad..
inače je sve rukom rješivo..
neću da kažem da je to prosto, nije mi to poenta, ne znam više šta mi je poenta..

Ti ga tovariš ko lopatom.
Rudarskom.
Kakve nelinearne kombinacije i ostale trice i kučine?
U ostalom --- samo prva operacija (prvim poznatim operandom) može biti proizvoljna.
Svaka ostala mora biti takva da se vodi računa o prethodnom odzivu, operandu, tj. 'mesu' nad kojim se 'operiše', te aktuelnim operandom.
Dakle, svojevrsnim, odavno poznatim, sekvencijalnim logičkim automatom sa međustanjima, tzv. Murovog tipa.
Dakle, element stohastičkog je prisutan samo pri prvom 'dejstvu', a sve ostalo mora da bude mnogo pažljivo uz mnoštvo pamćenja prilikom iteracija.
Čak ni, eventualna, promena 'logike', odnosno, ukoliko se čini da se više odstupa od 'modela' nego što mu se približava, ne bi trebalo da bude stohastička.


zaboravi stohastički u njegovom optimizatoru..
manje je bitno..
on je stohastički jedino u smislu da nema zatvoreno rješenje ne jer ono ne postoji nego jer je preskupo da se računa pa rješava sistem numeričkim metodama tj. aproksimativno..
to nije bitno
ono što je bitno je da google translate (a i chat gpt) nema rječnik..
njemu nigdje ne piše resource znači resurs, znači sredstvo koje se koristi u procesu proizvodnje itd. itd.
za njega je riječ broj..
on te brojeve onda kombinuje nelinearnom matermatikom..
dakle ne u smislu x jednoko 2 puta z nego u smislu x na kvadrat jednako tri z na kvadrat plus recimo 6 puta x puta y
u tom smislu nelinearno
i to samo zato što se pokazalo da nelinearno bolje radi od linearnog
tajna nije u samom matematičkom izrazu nego u broju koje on može da provjeri da bi došao do optimalnog rješenja
on bukvalno radi trial and error trilione puta dok ne nabasa na najbolji
ne znam sad jasnije li je

M'da!
Neki 'stari Grk' je davno definisao da je informacija podatak sa utisnutim (učitanim) smislom.
Tako da je, u osnovi, nebitno u kojeg nosioca se konvertuje 'značenje' (u reč, potom u brojeve bilo kog formata ... multiple flouting ili bilo koji, na kraju se svodi u samo dva bita, 'nulu' ili 'jedinicu' - sa čijom diskriminacijom (da li je nešto 'nula' ili 'jedan')možemo malo da se igramo, jer određivanje da li je nešto 'nula' ili 'jedan' se odvija samo u jednoj jedinoj tački, tj. nivou. A taj nivo, gle kukija, ne možemo da učinimo determinističkim, jer on pliva u infinitenzimalnom skupu, a sa druge strane, beskonačnom skupu ... kako sada to?, pa tako jbg. .... eto tako, i zbog toga eto tako, ništa na svetu, u mikro-smislu, nije determinističko) ... dakle, resursi postoje ... i oni su upravo to, značenje.
Potonje konverzije u nosioce toga značenja su minorne i (samo) unose određena odstupanja, tj. greške pri konverzijama, u ta značenja.
Dakle, mora da postoji 'baza' znanja, naravno, prethodnog, ili kako bi to matematičari lepo rekli ... ishodište.
I kada se setim matematike, mogu samo da zažalim što, ipak, nisam studirao matematiku.
I filozofiju, pored toga.


pa sad i pojednostavljuješ i komplikuješ previše istovremeno..
dva plus dva aje ipak četri
a onda ima i ta teorija haosa, da nešto naizgled prosto matematički ipak daje različite rezultate zavisno od polazne tačke..
složićemo se da nije nebitno šta za mene, tebe i nekog trećeg znači kad kažemo deterministički ili kad kažemo stohastički..
pajić me isto zaskoči neki dan da ne postoji derministički..
nek bude..
ako se složimo da postoji skala malo i mnogo stohastičkog onda je gpt mnogo stohastičniji od veš mašine
i u tom smislu neće moći tako kako maksa kaže, nek se baba rada upozna, trebaće joj..
a opet radi na principu matematike koja nije pretjerano složena, mislim da bi prosječan srednjoškolac mogao da savlada bez veće muke..
njegova je tajna samo u kapacitetu..
i da tu matematiku na kraju naravno rješava taj neki poluprovodnik i njegova ima signal nema signal, nula jedan logika..
samo mnogo takvih logika
Milan Novković Milan Novković 18:09 11.01.2023

Re: openai chatgpt

literatesa
Sve se jako brzo dešava

Vjerujem, to sam mislila reći tu gore u komentaru. :)

Da

Kad već spominješ Vlatka (ako se ne varam Dragan P je davno napisao blog o knjizi) - Ja ne uspevam da dobacim daleko kad u apstrakcijama zarad ideaj o prirodi realnosti kreću od informacija.

Tj to je apstrakcija ala matematičke, kvantno mehaničke, ili sad, ajd informativne ... simulacione gde su sve to mali "bogovi".

I kao takvi su samo prepreke idempotentnog operatora: naše radoznalosti da saznamo više u "najdubljoj" realnosti - neko nam kaže napravio nas Bog, programer, ... a mi samo onda pozajmimo subjekat: Cool, a u kakvoj realnosti čuči Bog, ili taj programer.

A i gledaj, mi smo na pravu polaganja Tjuringovog testa, par koraka do singulariteta - pa kažemo, ako smo mi napravili eve S&T goodies koje nas prestižu možda smo i mi već prestigli svog tvorca, ...

... pa pitanje ostaje, priroda realne realnosti ...


Operator idempotentnosti je mračan, provedemo n godina ili generacija za jedan prolaz kroz petlju, a ništa nismo uradili - Sizifovski posao gde nam je spoznaja samih sebe na kraju ultimativni smor

I ko nije zavoleo kuvanje, outdoors, DIY, ... jbg, više sreće u sledećoj iteraciji

Al uvek se utešimo da nekim ljudima život protiče i u humanities & arts (meni je prosto ko iz nemoguće lošeg filma fakat koliko je ravnoteža većine ljudi na zemlji pomerena ludo daleko od Science & Technology (poleteo sam da isprovociramo PČ ekipu, muzičare stare Jugoslavije, džogere, istoričare, ... al neću, kažem pošizeće dok se ogradim da sam i ja protraćio mnogo godina u životu, ...

... a u dubini duše ionako verujem da je to nebitno, nego unutrašnji mir, kako god ga dotaknemo
gvozden1 gvozden1 18:10 11.01.2023

Re: openai chatgpt


Историја технолошког напретка била је усмерена против физичког рада човека.

A da li je moguće da stvari krenu suprotnim pravcem, da čovek ostane tu da radi te obične, prljave poslove, da vozi traktor i slično, a da mašina preuzme npr lečenje.
Ili programiranje, pravljenje filmova.

Pitam se, ako se stiglo dotle da mašine može da ti kaže kako se kuva pasulj, jer u trenutku pokupi svo znanje sa interneta o tome, zašto ne bi mogla i da ti kaže koja je najbolja terapija za neku dijagnozu.
A i dijagnozu daju mašine.
Šta će ti onda doktor?

Ili

Pitaš mašinu, daj mi optimalan program koji će da mi radi to, to, i to, ona ti isporuči program.
Šta će ti i da programeri?

Ili, srećnija varijanta, mašine pišu savršene scenarije, odlične romane, ljudima ostaje da uživaju.

Al ko će traktor da vozi?




srdjan.pajic srdjan.pajic 18:37 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83



Puno sreće, kada sam ja probao da pišem o tome pretvorilo se u standardo blogomazanje govnima.


Ih, pa dokazano ovde može sve da se pretvori u govnomazanje i konačne obračune. Nego evo još malo chatgpta:



(nisam proveravao da li je autentično, ili neka zajebancija)
literatesa literatesa 18:54 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Kad već spominješ Vlatka (ako se ne varam Dragan P je davno napisao blog o knjizi) - Ja ne uspevam da dobacim daleko kad u apstrakcijama zarad ideaj o prirodi realnosti kreću od informacija.

Pa da, vjerovatno kad je izašla 2014. i kad ja još uvijek nisam znala da postoji blog. Čovječe, čovječe, koji su to raskoraci, od 7 milja. :)

Al uvek se utešimo da nekim ljudima život protiče i u humanities & arts (meni je prosto ko iz nemoguće lošeg filma fakat koliko je ravnoteža većine ljudi na zemlji pomerena ludo daleko od Science & Technology (poleteo sam da isprovociramo PČ ekipu, muzičare stare Jugoslavije, džogere, istoričare, ... al neću, kažem pošizeće dok se ogradim da sam i ja protraćio mnogo godina u životu, ...

Umjetnost ne nastaje radi slave umjetnika.. Ovo čime nas mrcvare po blogu svako malo kao politički pamflet za odstrel nije odbrana umjetnosti, mislim, jeste za ženice i fasiste. Odbrana umjetnosti kada jedan čovjek idejom ili stvaranjem spaja vidljivo i nevidljivo, prosto i bitno, jasno i tamno, vanjsko i unutrašnje kroz zvuke, riječi, oblike, boje, linije i kad je nadahnućem i darom najbliži našem naprednijem nivou od ovog kojeg imamo nije moguća jer nije ni potrebna, ona ne traži spas, ona je za svakog čovjeka predviđena, dostatna, vršna, podatna, nekom manje nekom više, zavisi koliko je ko želi uzeti sebi. Molim vas. :)
literatesa literatesa 18:57 11.01.2023

Re: openai chatgpt

I dalje ne razumijem šta se desilo na Maksinom blogu, šta izvodite?

+

Sjetih se, prikladno. :)

softelectronics_e softelectronics_e 19:01 11.01.2023

Re: openai chatgpt

newimprovedtadejus
softelectronics_e
newimprovedtadejus
softelectronics_e
newimprovedtadejus
maksa83
pa i on je kao i chatgpt encoder decoder sistem.. dakle prvo riječ kodira na svoj sistem simbola (brojeva) pa ga obradi pa ga dekodira nazad u riječ..
dakle ne jezik nego nizovi brojeva..


Ne, ovo je nešto drugo.

Google Translate AI invents its own language to translate with


hm ovo je malo missleading text..
google translate radi na ovom principu
pokažem ti x tekstova na engleskom
pokažem ti x istih tih tekstova na njemačkom
pustim te da nadjes najbolji set pravila koji će idealno prevesti x+1 tekst na engleskom bez da si vidio x+1 tekst na njemačkom..
on onda sta uradi je pretvori riječi u brojeve, dobije matricu, obavi jednu nelinearnu kombinaciju nad tom matricom, rezultat pretvovi nazad u riječi, vidi jel to odgovara njemačkoj verziji ako ne prelazi na sledeću nelinearnu kombinaciju
uradi to nenormalno veliki broj puta..
kad dobije nešto što liči najbliže na njemački tekst i to za svih x tekstova on je formirao interno pravilo i to u vidu matematičke manipulacije matrice..
ne znam objašnjavam li razumljivo..

e sledeći korak je da nema text na njemačkom nego na recimo ruskom ali ima i njemačko rusku kombo..
pa preskače korak dvostrukog protjerivanja nego je našao neku prečicu da skrati proceduru..
ali to nije jezik.. to je i dalje nelinearna kombinacija matrica..
možda mu je prečica i neki oblik međuproizvoda koji liči na slova.. al princip je opet preko matrica, dakle brojeva, i preko nelinearne kombinacije tih matrica..
samo je mindboggling broj kombinacija koje on potjeruje naprije i nazad..
inače je sve rukom rješivo..
neću da kažem da je to prosto, nije mi to poenta, ne znam više šta mi je poenta..

Ti ga tovariš ko lopatom.
Rudarskom.
Kakve nelinearne kombinacije i ostale trice i kučine?
U ostalom --- samo prva operacija (prvim poznatim operandom) može biti proizvoljna.
Svaka ostala mora biti takva da se vodi računa o prethodnom odzivu, operandu, tj. 'mesu' nad kojim se 'operiše', te aktuelnim operandom.
Dakle, svojevrsnim, odavno poznatim, sekvencijalnim logičkim automatom sa međustanjima, tzv. Murovog tipa.
Dakle, element stohastičkog je prisutan samo pri prvom 'dejstvu', a sve ostalo mora da bude mnogo pažljivo uz mnoštvo pamćenja prilikom iteracija.
Čak ni, eventualna, promena 'logike', odnosno, ukoliko se čini da se više odstupa od 'modela' nego što mu se približava, ne bi trebalo da bude stohastička.


zaboravi stohastički u njegovom optimizatoru..
manje je bitno..
on je stohastički jedino u smislu da nema zatvoreno rješenje ne jer ono ne postoji nego jer je preskupo da se računa pa rješava sistem numeričkim metodama tj. aproksimativno..
to nije bitno
ono što je bitno je da google translate (a i chat gpt) nema rječnik..
njemu nigdje ne piše resource znači resurs, znači sredstvo koje se koristi u procesu proizvodnje itd. itd.
za njega je riječ broj..
on te brojeve onda kombinuje nelinearnom matermatikom..
dakle ne u smislu x jednoko 2 puta z nego u smislu x na kvadrat jednako tri z na kvadrat plus recimo 6 puta x puta y
u tom smislu nelinearno
i to samo zato što se pokazalo da nelinearno bolje radi od linearnog
tajna nije u samom matematičkom izrazu nego u broju koje on može da provjeri da bi došao do optimalnog rješenja
on bukvalno radi trial and error trilione puta dok ne nabasa na najbolji
ne znam sad jasnije li je

M'da!
Neki 'stari Grk' je davno definisao da je informacija podatak sa utisnutim (učitanim) smislom.
Tako da je, u osnovi, nebitno u kojeg nosioca se konvertuje 'značenje' (u reč, potom u brojeve bilo kog formata ... multiple flouting ili bilo koji, na kraju se svodi u samo dva bita, 'nulu' ili 'jedinicu' - sa čijom diskriminacijom (da li je nešto 'nula' ili 'jedan')možemo malo da se igramo, jer određivanje da li je nešto 'nula' ili 'jedan' se odvija samo u jednoj jedinoj tački, tj. nivou. A taj nivo, gle kukija, ne možemo da učinimo determinističkim, jer on pliva u infinitenzimalnom skupu, a sa druge strane, beskonačnom skupu ... kako sada to?, pa tako jbg. .... eto tako, i zbog toga eto tako, ništa na svetu, u mikro-smislu, nije determinističko) ... dakle, resursi postoje ... i oni su upravo to, značenje.
Potonje konverzije u nosioce toga značenja su minorne i (samo) unose određena odstupanja, tj. greške pri konverzijama, u ta značenja.
Dakle, mora da postoji 'baza' znanja, naravno, prethodnog, ili kako bi to matematičari lepo rekli ... ishodište.
I kada se setim matematike, mogu samo da zažalim što, ipak, nisam studirao matematiku.
I filozofiju, pored toga.


pa sad i pojednostavljuješ i komplikuješ previše istovremeno..
dva plus dva aje ipak četri
a onda ima i ta teorija haosa, da nešto naizgled prosto matematički ipak daje različite rezultate zavisno od polazne tačke..
složićemo se da nije nebitno šta za mene, tebe i nekog trećeg znači kad kažemo deterministički ili kad kažemo stohastički..
pajić me isto zaskoči neki dan da ne postoji derministički..
nek bude..
ako se složimo da postoji skala malo i mnogo stohastičkog onda je gpt mnogo stohastičniji od veš mašine
i u tom smislu neće moći tako kako maksa kaže, nek se baba rada upozna, trebaće joj..
a opet radi na principu matematike koja nije pretjerano složena, mislim da bi prosječan srednjoškolac mogao da savlada bez veće muke..
njegova je tajna samo u kapacitetu..
i da tu matematiku na kraju naravno rješava taj neki poluprovodnik i njegova ima signal nema signal, nula jedan logika..
samo mnogo takvih logika

Jeste.
softelectronics_e softelectronics_e 19:02 11.01.2023

Re: openai chatgpt

literatesa
Kad već spominješ Vlatka (ako se ne varam Dragan P je davno napisao blog o knjizi) - Ja ne uspevam da dobacim daleko kad u apstrakcijama zarad ideaj o prirodi realnosti kreću od informacija.

Pa da, vjerovatno kad je izašla 2014. i kad ja još uvijek nisam znala da postoji blog. Čovječe, čovječe, koji su to raskoraci, od 7 milja. :)

Al uvek se utešimo da nekim ljudima život protiče i u humanities & arts (meni je prosto ko iz nemoguće lošeg filma fakat koliko je ravnoteža većine ljudi na zemlji pomerena ludo daleko od Science & Technology (poleteo sam da isprovociramo PČ ekipu, muzičare stare Jugoslavije, džogere, istoričare, ... al neću, kažem pošizeće dok se ogradim da sam i ja protraćio mnogo godina u životu, ...

Umjetnost ne nastaje radi slave umjetnika.. Ovo čime nas mrcvare po blogu svako malo kao politički pamflet za odstrel nije odbrana umjetnosti, mislim, jeste za ženice i fasiste. Odbrana umjetnosti kada jedan čovjek idejom ili stvaranjem spaja vidljivo i nevidljivo, prosto i bitno, jasno i tamno, vanjsko i unutrašnje kroz zvuke, riječi, oblike, boje, linije i kad je nadahnućem i darom najbliži našem naprednijem nivou od ovog kojeg imamo nije moguća jer nije ni potrebna, ona ne traži spas, ona je za svakog čovjeka predviđena, dostatna, vršna, podatna, nekom manje nekom više, zavisi koliko je ko želi uzeti sebi. Molim vas. :)

Da li jednostavnost može da se smatra umetnošću?
literatesa literatesa 19:03 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Da li jednostavnost može da se smatra umetnošću?

Upravo razmišljam da li je Itonijus tvoje idealno filozofsko, grčko, naravno, ime. :)
alselone alselone 19:05 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Al ko će traktor da vozi?

Eno Džondir se vozi sam. A voziće se uskoro bilo koji na koji se snimi Tesla softver. Ako misliš da si u prednosti što manevrišeš od voćnjaka do štale preko svinjca, zajebao si se. :) To nije važno. Tamo gde se zaista pravi hrana na većoj skali, tamo će se voziti sami, i voze se već sami.
softelectronics_e softelectronics_e 19:10 11.01.2023

Re: openai chatgpt

literatesa
Da li jednostavnost može da se smatra umetnošću?

Upravo razmišljam da li je Itonijus tvoje idealno filozofsko, grčko, naravno, ime. :)

Nisam na to mislio.
Na ono što sam mislio neki nazivaju minimalizmom.
No, minimalizam je za mene 'forsirana' forma, jednostavnost je tendencija ka savšenstvu.
Ka suštini.
Doksumanuti (i Milanče ponekada) to 'forsirano' definišu kao 'put ka singularitetu'.
Spiridon Spiridon 19:10 11.01.2023

Re: openai chatgpt

čitala sam kunem se, al praštaj mene baš ne diraju u žicu štobsereklo reminescentni tekstovi a posebno ne ti na temu joj kaki je provod bio al dušmani uništiše..


Kapiram potpuno, jedino što mene zabole patka šta tebe lično dira u žicu
gvozden1 gvozden1 19:16 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Ako misliš da si u prednosti što manevrišeš od voćnjaka do štale preko svinjca, zajebao si se. :

Baš mislim:)

Nego razmišljam na meni dobacivom nivou, kud ovo može da ode, u dobrom ili lošem pravcu, da učini ljudima život boljim ili da ljude učini manje važnim.

Šta god bilo, zaustaviti se neće, a liči na nešto veliko.

Za sad su odgovori ne baš spektakularani, ali su vrlo smisleni.


Evo i ovi scenariji iz bloga, ok su.
Da, talentovan čovek bi napisao bolje, ali to u ovoj fazi.
Koja li je sledeća, i šta li će u sledećoj generaciji izbacivati?

A dotle, dobro je meni i ovako:)
literatesa literatesa 19:17 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Nisam na to mislio.
Na ono što sam mislio neki nazivaju minimalizmom.
No, minimalizam je za mene 'forsirana' forma, jednostavnost je tendencija ka savšenstvu.
Ka suštini.
Doksumanuti (i Milanče ponekada) to 'forsirano' definišu kao 'put ka singularitetu'.

Emsi, šalim se malo, nisam bila zlonamjerna.

Napisao si gore da ti je žao što nisi studirao filozofiju? I šta bi živ čovjek na to rekao, obreo se u čudu? Ta tvoja tajna je kao lijep, skladan minimalizam. :)
maksa83 maksa83 19:18 11.01.2023

Re: openai chatgpt

A da li je moguće da stvari krenu suprotnim pravcem, da čovek ostane tu da radi te obične, prljave poslove, da vozi traktor i slično

Koliko ja gledam ovu celu AI ujudurmu, kojekakvi vozači su prvi koje pokušavaju da izbace iz jednačine, pri čemu je traktorista tu još i najlakša meta, njegov posao na manjoj skali već obavljaju oni Roomba usisvači (ima i Xiaomi ko voli jeftinijie, a ima i Miele ko voli skuplje), tj. ti algoritmi su davno rešeni, samo ostaje da se napravi mašinerija, ako već ne postoji. Robot ore i đubri i seje a dron tera 'tice.
alselone alselone 19:22 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Šta god bilo, zaustaviti se neće, a liči na nešto veliko.


Apple kada je krenuo da pravi auto pre par godina, zamislili su ga da uopšte nema volan i pedale. Onda su shvatili da su preterali i dodali su volan i pedale, ali u ovoj iteraciji.

Džondir traktori već neko vreme rade sami. Do skora je čovek morao da bude u kabini, mislim da više ne mora, ali nisam siguran kako je to regulisano zakonski. Sa druge strane neće da krene ako ti omiriše alkohol u dahu na ne mož da zvekneš jednu pre njive. Jebem ti taj posao. Čak su se toliko toliko obezobrazili da ti nisu davali da popravljaš svoj traktor nego moraš samo u ovlašćenom. Pre par dana su traktoristi dobili zajedničku tužbu na pravo na popravke svojih vozila.
alselone alselone 19:24 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Realno, mislim da prvo stradaš ti Gvozdene i Niccolo. Zatim mi računarske kujundžije i to oni koji kucaju samo namenski kod. Malo zatim oni koji znadu i malo domena, ali neće biti predugo zatim.
gvozden1 gvozden1 19:29 11.01.2023

Re: openai chatgpt


Džondir traktori već neko vreme rade sami. Do skora je čovek morao da bude u kabini, mislim da više ne mora,

Ma i ako sedi, zajebava se u kabini, bloguje:)

Pogledaj recimo one dugačke vrste kukuruza, najbolje posle nicanja, dok je kukuruz mali najbolje se vidi da su idealno prave i idealno jednak razmak između baš svake.
To ljudska ruka na može da postigne, sve je to pomoću džipiesa sa nebesa.

Ma traktor sam pomenuo tek onako, pomenu ga nikvet pa reko' da se naslonim.
alselone alselone 19:30 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Pogledaj recimo one dugačke vrste kukuruza, najbolje posle nicanja, dok je kukuruz mali najbolje se vidi da su idealno prave i idealno jednak razmak između baš svake.

Staneš u Novom Sadu pred njivom i vidiš sve do Subotice.

Znam na šta misliš. Prelepo.
alselone alselone 19:31 11.01.2023

Re: openai chatgpt

džipiesa


Možda je glonass?
gvozden1 gvozden1 19:38 11.01.2023

Re: openai chatgpt

alselone
Realno, mislim da prvo stradaš ti Gvozdene i Niccolo. Zatim mi računarske kujundžije i to oni koji kucaju samo namenski kod. Malo zatim oni koji znadu i malo domena, ali neće biti predugo zatim.

A političari?

Pazi ovo, svaki politički potez mora da ima neki razlog, uzrok, da bude posledica nekog promišljanja, uzimanja u obzir nekih događaja.
Političar sve to prikupi, procesuira, i na osnovu toga donese odluku šta da uradi.

Ali on je ipak čovek, promiču mu stvari, a plus je i subjektivan, ima i neke skrivene motive.

A zamisli nešto oslobođeno subjektivnosti, sujete, nešto što sve moguće uzme u obzir i obradi bez greške, i ispiše na ekranu idealan potez.

Verovatno preterujem, al ko zna:)
maksa83 maksa83 19:41 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Čak su se toliko toliko obezobrazili da ti nisu davali da popravljaš svoj traktor nego moraš samo u ovlašćenom. Pre par dana su traktoristi dobili zajedničku tužbu na pravo na popravke svojih vozila.

Mimo toga već neko vreme seljaci hakuju Džondir firmver da mu otključaju fičere i poboljšaju performanse.
alselone alselone 19:41 11.01.2023

Re: openai chatgpt

A političari?

Oni rade bez inteligencije na intuiciju žohara. To se teško simulira.
gvozden1 gvozden1 19:47 11.01.2023

Re: openai chatgpt

poboljšaju performanse

Normalno:)

I usput obavezno konstatujemo da su inženjeri glupi jer nikad nisu orali, pa ne mogu da znaju kako treba napraviti traktor.

Bez zezanja, ogroman procenat seljaka prepravlja nešto, "poboljšava".


To nam je u krvi.
Milan Novković Milan Novković 19:48 11.01.2023

Re: openai chatgpt

literatesa
Kad već spominješ Vlatka (ako se ne varam Dragan P je davno napisao blog o knjizi) - Ja ne uspevam da dobacim daleko kad u apstrakcijama zarad ideaj o prirodi realnosti kreću od informacija.

Pa da, vjerovatno kad je izašla 2014. i kad ja još uvijek nisam znala da postoji blog. Čovječe, čovječe, koji su to raskoraci, od 7 milja. :)

Al uvek se utešimo da nekim ljudima život protiče i u humanities & arts (meni je prosto ko iz nemoguće lošeg filma fakat koliko je ravnoteža većine ljudi na zemlji pomerena ludo daleko od Science & Technology (poleteo sam da isprovociramo PČ ekipu, muzičare stare Jugoslavije, džogere, istoričare, ... al neću, kažem pošizeće dok se ogradim da sam i ja protraćio mnogo godina u životu, ...

Umjetnost ne nastaje radi slave umjetnika.. Ovo čime nas mrcvare po blogu svako malo kao politički pamflet za odstrel nije odbrana umjetnosti, mislim, jeste za ženice i fasiste. Odbrana umjetnosti kada jedan čovjek idejom ili stvaranjem spaja vidljivo i nevidljivo, prosto i bitno, jasno i tamno, vanjsko i unutrašnje kroz zvuke, riječi, oblike, boje, linije i kad je nadahnućem i darom najbliži našem naprednijem nivou od ovog kojeg imamo nije moguća jer nije ni potrebna, ona ne traži spas, ona je za svakog čovjeka predviđena, dostatna, vršna, podatna, nekom manje nekom više, zavisi koliko je ko želi uzeti sebi. Molim vas. :)

Kod umetnosti sam, u svom trademark maniru, uradio Bridget Jones: "I didn't mean what I meant" Poleteo u kuhinju da mi sin ne popije džin and Tonik, pa da ohrabrim ženu da podgreje punjene paprike, pa progutao pešest rečenica i nekoliko paragrafa

Evo šta sam mislio:

- Ignorišimo outliers - iole dobre autore s jednog kraja, pa one koje ionako ništa ne interesuje, niti mnogo znaju, nema veze IQ

- Pa ignorišimo insinktivno i opušteno uživanje u konzumiranju umetnosti: meni je sasvim ok da svaki dan skoknem do Luvra, Rijksmuseuma, Uffizi galerije itd - ja sam do Tate Modern otišpao nekoliko desetina puta dok sam radio u Cityju. Ili gledanje jednog te istog filma N put, čitanj eknjige.

- Pa ignorišimo periodične napore da proširimo znanje i razumevanje.

Više sam mislio na razna "isčitavanja" (zauvek zahvalan VP-u za ovu reč članova širih masa koji ne znaju previše o temi, ili onih koji ne znaju ni dovoljno ali ulažu jako mnogo vremena u diskusije na te teme.

Ključ je u "jako mnogo vremena". Evo ti, npr, primera knjižice koju sam ja nekad pročitao, ali da se ponovo rodim ne bih to čitao - kada čitam previše toga u značajnom vremenu sada mislim da traćim život ne zato što mi to nije interesantno, nego prosto propuštam da radim nešto što je ne malo, nego dramatično interesantnije - npr naučim kako se uz pomoć protonske pumpe u ćeliji ADP pretvara u ATP (Adenozin-tri-fosfat) uz pomoć mehanizma koji fascinantno liči na mašinicu, sa rotorom motora, presama raznim, ... :



I uopšte mi je, onda, interesantno da možemo da upucamo i po nekoliko godina i mi amateri (npr meni su onomad faze bile 2-3 godine) u pokušaju da odemo daleko u nečemu što, ako stvarno hladnokrvno razmislimo, jeste interesantno, ali imamo ne mnogo, nego (evo je opet) dramatično uzbudljivijih aktivnosti (moj slučaj) ...

... pa da ne idem dalje, sad je malo bolje

Inspiracija mi je za ovo komentarisanje ni manje ni više nego Tviter sad kad se teram tamo an silu pošto sa ovim što su Musk i ekipa pokrenuli ima revolucionarni kapacitet da povrati nešto od izgubljene slobode govora:

- Tamo ima dosta autora knjiga koje sam ja pročitao i koje su dobre.

- Plus silni pametni ljudi u smislu da su top u ovim firmama kojih se dotičemo

Kako odskoče od svoje zone komfora ogromna većina su neverovatno "plitki" u neverovatno mnogo tvitova - a neki ih frenetično kucaju, uopšte ih ne interesuju diskusije - tj očigledno nisu mnogo pročitali iz filozofije, tj filozofija ranzih, i ponekad su ko mala, ali jako pametna deca koja ne znaju mnogo pa se "sami" dosete perpetuum mobilea i teško ih je spustiti sa te ideje

Igrom, evo, baš slučaja, jedan koji je jako dobar na tviteru, kao u knjigama, pa i kad mi nije interesantna tema znam da, ako mi je do "isčitavanja", mogu kod njega da nađem inspiraciju, je možda baš na istoj katedri u Oxfordu gde i Vedran - David Deutsch - teško da sam mu ja knjigu The Fabric of Reality dotakao manje od 10 puna u 15 godina bloga (ta knjižica je jako dobra i još uvek relevantna, poprilično).

A taj David, eno svakodnevno je prisutan, ima 81.7K followersa

Ovi lošiji imaju i po nekoliko stotina, poneki i milion ili više.

Naravno, po prirodi stvari je očigledno gde se narod sjati.

Ali i to je ništa (ovde sam pričao o S&T) prema humanities & arts ljudima, social sciences - pogotovo onima što su pri raznim medijima, gde su milionska sledbeništva rutinska.

Itd ...
Milan Novković Milan Novković 19:55 11.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
A da li je moguće da stvari krenu suprotnim pravcem, da čovek ostane tu da radi te obične, prljave poslove, da vozi traktor i slično

Koliko ja gledam ovu celu AI ujudurmu, kojekakvi vozači su prvi koje pokušavaju da izbace iz jednačine, pri čemu je traktorista tu još i najlakša meta, njegov posao na manjoj skali već obavljaju oni Roomba usisvači (ima i Xiaomi ko voli jeftinijie, a ima i Miele ko voli skuplje), tj. ti algoritmi su davno rešeni, samo ostaje da se napravi mašinerija, ako već ne postoji. Robot ore i đubri i seje a dron tera 'tice.

Evo, samo za tebe, dok učiš Ruski

literatesa literatesa 20:31 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Evo, samo za tebe, dok učiš Ruski

Malo kome su Rusi bliski kao meni. :)
literatesa literatesa 20:32 11.01.2023

Re: openai chatgpt

- Pa ignorišimo insinktivno i opušteno uživanje u konzumiranju umetnosti: meni je sasvim ok da svaki dan skoknem do Luvra, Rijksmuseuma, Uffizi galerije itd - ja sam do Tate Modern otišpao nekoliko desetina puta dok sam radio u Cityju. Ili gledanje jednog te istog filma N put, čitanj eknjige.

Danas stiglo u poštu.

literatesa literatesa 20:36 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Imam puno slika, zaboravim ih obrisati. I ja idem često u muzeje, volim atmosferu crkvenu, sliku i građevinu. Prostor i vrijeme što bi rekli na blogu filozofi. :)




Ali, više inspiracije je među ljudima, i na ulici i njivi. U pozorištu. Npr ova horor vrteška.



nikvet pn nikvet pn 20:44 11.01.2023

Re: openai chatgpt

Наш тајкун на НС Сајму купи најЏонДира, бабарога. Пошаље пар шофера на обуку и крену у њиву. Савршенство, све сам ради. Терало то лепо док једног дана у подне трактор стане у пола њиве. Шофер се презнојава, чита упутство ко у Боинга и не, ништа није зајебо. Мотор ради а остало ништа. Позове у фирму да јаве сервису. Они јаве газди који попизди па позове сам да их напуши. Дада господине, који број, ево да видимо.... нисте уплатили рату за овај месец!
angie01 angie01 20:57 11.01.2023

ovo ne moze algoritmom,

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:26 12.01.2023

Re: openai chatgpt

maksa83
pa i on je kao i chatgpt encoder decoder sistem.. dakle prvo riječ kodira na svoj sistem simbola (brojeva) pa ga obradi pa ga dekodira nazad u riječ..
dakle ne jezik nego nizovi brojeva..


Ne, ovo je nešto drugo.

Google Translate AI invents its own language to translate with




Procitao sad originalni clanak i rezultati jesu prilicno dobri ali NS i autori preteruju sa svojim tvrdnjama - doduse autori kazu da oni samo misle da je AI u ovom slucaju izmislio/izmislila novi (prirodni) jezik.

Interlingua je sveti gral u MT-industriji ali ovde nema jakih dokaza da su ga oni pronasli. Problem je sto malo nejasno koriste neke termine (meaning, representations...) a sintaksu uopste ne pominju (koju sintaksu bi koristio taj novi jezik?). Njihovi rezultati se mogu interpretirati i na drugi nacin i verovatnije je da ce ovo raditi kad su podaci trenirani u posebnim domenima* za sve jezike (kod njih su to izgleda hard-news clanci iz dnevnih novina).


Ono sto ima veze sa izmisljanjem jezika je ChatGPT koji ako mu se daju odredjene smernice to ume kao sto smo videli na tvom blogu.

*Prevodjenje u specijalnim domenima i za ljudske prevodioce ima veze sa dobrim treningom. U EU institucijama postoje prevodioci koji prevode i sa jezika koji ne govore. Toliko su dobro internalizovali terminologiju i specificnu sintaksu iz svoje oblasti da uz neko bazicno znanje novog jezika mogu sa njega da prevode. Doduse i za razumevanje EU dokumenata treba poseban trening pa sada postoje NLP tools koje te tekstove za novinare prezvacu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:31 12.01.2023

Re: openai chatgpt

Spiridon
čitala sam kunem se, al praštaj mene baš ne diraju u žicu štobsereklo reminescentni tekstovi a posebno ne ti na temu joj kaki je provod bio al dušmani uništiše..


Kapiram potpuno, jedino što mene zabole patka šta tebe lično dira u žicu


a brate pa što pitaš onda a jesi pročitala..
nisam došla da ti pričam kako ti je priča glupa no se još i trudim da kažem do mene je..
ne znam šta bi tačno teo
antioksidant antioksidant 10:57 12.01.2023

Re: openai chatgpt

Imam knjigu koja kaže da je Dip Blu pobedio Kasparova zahvaljujući bagu, dakle greškom. Naime odigrao je nešto što nije trebalo da odigra i Kasparova je to izbacilo iz šina.

pa bagovi i mutacije jesu neophodan uslov promena, koje ponekad budu i napredak :)
softelectronics_e softelectronics_e 11:04 12.01.2023

Re: openai chatgpt

antioksidant
Imam knjigu koja kaže da je Dip Blu pobedio Kasparova zahvaljujući bagu, dakle greškom. Naime odigrao je nešto što nije trebalo da odigra i Kasparova je to izbacilo iz šina.

pa bagovi i mutacije jesu neophodan uslov promena, koje ponekad budu i napredak :)


Linak, ponešto o ovome ... Školski drug moje dece.






docsumann docsumann 17:28 12.01.2023

Re: openai chatgpt

P.S. Đordan Piterson se usro od chatgpt, kaže Kraj Svega Sledi, ali on je siroma prso ki sijalica.



What do you mean by "sijalica"?
docsumann docsumann 17:40 12.01.2023

Re: openai chatgpt

alselone
Realno, mislim da prvo stradaš ti Gvozdene i Niccolo. Zatim mi računarske kujundžije i to oni koji kucaju samo namenski kod. Malo zatim oni koji znadu i malo domena, ali neće biti predugo zatim.



nadovezao bih se na alsovo zloslućenje...dakle, + vozači (kamiondžije, taksisti..), ljekari (dijagnostičari), kasirke&kasirci, knjigovođe, šalterski službenici...

ovo bi bio prvi ešalon žrtava (u narednih 20 godina), s protokom vremena spisak će rasti.

vjerovatno gledamo posljednju generaciju filmskih zvijezda od krvi i mesa.



gvozden1 gvozden1 17:44 12.01.2023

Re: openai chatgpt

docsumann
alselone
Realno, mislim da prvo stradaš ti Gvozdene i Niccolo. Zatim mi računarske kujundžije i to oni koji kucaju samo namenski kod. Malo zatim oni koji znadu i malo domena, ali neće biti predugo zatim.



nadovezao bih se na alsovo zloslućenje...dakle, + vozači (kamiondžije, taksisti..), ljekari (dijagnostičari), kasirke&kasirci, knjigovođe, šalterski službenici...

ovo bi bio prvi ešalon žrtava (u narednih 20 godina), s protokom vremena spisak će rasti.

vjerovatno gledamo posljednju generaciju filmskih zvijezda od krvi i mesa.





Nego, da ovo čudo ne prizove one što lunjaju po vaseljeni, to baš ne bi valjalo:)
niccolo niccolo 18:38 12.01.2023

Re: openai chatgpt

nadovezao bih se na alsovo zloslućenje

Dobro da si ga citirao, ne bih inhale video da se pominjem...ja, praktično od kad sam počeo da radim, slušam priče o tome kako će softver da zameni advokate.

I postoje oblasti pravnog savetovanja u kome je dosta toga postignuto, tipa analiza dokumenata, automatizacija zaključivanja tipskih ugovora, u anglosaksonskim sistemima procena uspeha u sporu i sl.

Ali još uvek nisam video veću upotrebu u pregovorima, kako radi kupovine i prodaje firmi tako i u vezi sa infrastrukturnim projektima. Pregovori su i dalje u svojoj osnovi i suštini cenkanje na pijaci, a tu u najboljem slučaju softver može da pomogne informacijama, ali fizički posao i dalje ostaje na ljudima.

To me dovodi i do stvarnosti - razni softveri dosta olakšavaju posao, deo posla jesu i preuzeli u smislu da je možda nešto smanjena potražnja za novim advokatima, ali i dalje ostaju ljudi koji to što softver može da uradi koriste za davanje saveta. Tako da za sada pre imamo koegzistenciju.
nikvet pn nikvet pn 19:17 12.01.2023

Re: openai chatgpt

docsumann
alsovo zloslućenje...dakle, + vozači (kamiondžije, taksisti..), ljekari (dijagnostičari), kasirke&kasirci, knjigovođe, šalterski službenici...


Ветеринарских дијагностичара са нета већ сада ихај. Дођу људи с дијагнозом, одрже ми краће предавање, треба докторе да даш ово и оно.

Генерално Алсе је у праву, гро репетитивних послова одлази у историју али услуга остаје. И расте. Изнићи ће и где је није било. Самодовољност због компа рађа усамљеност коју само директан људски контакт лечи.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana