Šta je ovo sa Zvezdom...

Drago Kovacevic RSS / 22.09.2008. u 17:13

Protekle subote, Zvezda je nakon više od četiri meseca dobila jednu zvaničnu utakmicu. I kad sam čuo rezultat, bilo mi je drago. Zvezdaš sam, šta da radim. Više je to "infekcija" nego neki racionalan odnos.

No, to sitno veselje pomutio je "detalj" pri kraju izveštaja koji sam gledao na nekoj od televizija. A taj "detalj" je zapravo važniji od rezultata i vrlo rečito govori zašto se nekadašnji svetski i evropski prvak nalazi u klasi klubova poput Jagodine, Javora iz Ivanjice, Rada sa Banjice i Banatskoga Dvora.

Igrači "Zvezde" su na teren istrčali obučeni u bele majice na kojima je pisalo - "Sloboda za Uroša". Mislio sam najpre da je taj Uroš neki Zvezdin igrač ili funkcioner koga vlast neopravdano proganja, ali su me ukućani, o ovom slučaju bolje informisani od mene, brzo uputili da se radi o onome navijaču koji je bakljom na tribinama palio žandara u civilu, trudeći se da mu tu baklju gurne u usta. Onoga žandara što je samo igrom slučaja ostao živ i kome je bila namenjena uloga da strada kao velika baklja. Bio je na službenoj dužnosti, vršio poslove javnoga reda i mira. Sud je, kako je i red,i kako inače treba, bio efikasan i toga Uroša osudio maksimalnom kaznom, predviđenom za naročite teška dela na sportskim priredbama. Čujem kasnije da su prilikom izricanja kazne, neki Uroševi drugari bili nezadovoljni pa su u sudnici vređali i verbalno napali sudiju koji je radio svoj posao, opet u ime države. Policija je pohvatala i njih pa će sada na miru razmisliti o tome jeli to bio najbolji način da "zaštite" Uroša. Nekako bih i mogao da razumem bes tih pet momaka, nikako da ga i opravdam, jer su njihova dosadašnja iskustva i percepcija onoga što je dozvoljeno a što ne, formirana na naopakom obrascu navijača kao grupe kojoj je sve dozvoljeno pa i to da mogu stopirati zakone, obustavljati njegovu primenu, upadati na teren i šamarati, ganjati članove uprave iz svečane lože. I sve u ime ljubavi prema klubu, otadžbini i tradiciji.

Kad je konačno đavo došao po svoje, kad na utakmice pristojni ljudi skoro pa da i ne idu, kad su ono ljudi što dođe na tribine uglavno samo pripadnici tih navijačkih grupa i policajci, i kad je sasvim sigurno samo jedno da će nereda biti i kad se čini da se utakmice više i ne igraju zbog rezultata nego zbog tih navijačkih grupa i njihovog derta, država pokazuje da će konačno primeniti zakon koji je donet još pre 5 godina.

I onda oni kojima bi po logici stvari trebalo najviše odgovarati da se zakon primeni, a to su sportski klubovi, to je u ovom slučaju "Zvezda", njena uprava i igrači - hop - oblače majice - i natpisom na majicama pokazuju da ih red ne zanima, da je nered to što hoće..."Sloboda za Uroša" piše, a može se čitati - hoćemo nered, vlast gomile i daljnje tavorenje u blatu.

Zvezdu zbog ovoga treba nemilosrdno kazniti. Takmičarska komisija im mora uzeti bar 10 bodova jer ako se to ne dogodi, neredi će se i dalje valjati našim stadionima. Praktično, pokazali su da su klubovi ti koji formiraju takve navijačke grupe, diktiraju i manipulišu njima i iz nekoga meni nepoznaoga razloga ne žele da se stvari menjaju. Setimo se samo onoga ubistom raketom na "Partizanovom" stadionu, kad su "Partizanovi" navijači na severnoj tribini ubili mladića. Ispostavilo se da je uprava "Partizana", ljudi zaposleni na stadionu pripremila sve, prošvercovala i raketu i lanser i bezumnoj gomili dali u ruke da okine. Uprava Partizana se trudila iz petnih žila da se slučaj zataška, da "vuk ujede magarca". Nekoliko dripaca je dobilo blagu kaznu i verovatno su opet spremni za slično nedelo. I gde smo stigli sa tom pameću...

Podrška hrabrom sudiji i podrška policiji i tužilaštvu ako im je stvarno namera da stvari dovode u red. Praksa u ostalim zemljama gde tih problema više nema, pokazala je da samo drakonske kazne imaju efekta. Prosto, sa usijanim glavama se ne može drugačije. Ovo "usijanim" odnosi se i na klubove. Setimo se koliko godina Liverpul nije mogao igrati međunarodne utakmice.

A sad samo jedna rečenica Zvezdašima. Ako želimo ponovo na vrh Evrope, red je prvi uslov, bez koga to neće biti moguće. Red na tribinama, red u upravi, red u odnosu na vlasništvo, pa će onda reda biti i na terenu. Da ponovimo Bari negde do 2020. godine...

Jer, kakva god da je Zvezda je retko dobar brend Srbije...i prevodi se na sve jezike za razliku od Partizana... 

 

 

 



Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 22:29 23.09.2008

Re: Totalna glupost...

Coline, savrseno, kao i obicno. Sve ste rekli, sve potpisujem!
Colin_bgd Colin_bgd 08:18 24.09.2008

Re: Totalna glupost...

Coline, savrseno, kao i obicno. Sve ste rekli, sve potpisujem!

Nisam znao da imam "verne postovaoce"? )))
zahvaljujem!
voya-destroya voya-destroya 21:34 23.09.2008

"navijachi"

Ovde se brkaju mnoge stvari, ali sustina je samo jedna.

Profesionalni klubovi bi trebalo da zive od od ulaznica (i slicnih prihoda), a ne od donacija. Onda bi i te kako razmislili pre nego bi kojekavim "navijacima" davali blanko podrsku. Da nije takvih "navijaca" bilo bi mnogo vise normalnih ljudi koji placaju ulaznice (i kupuju godisnje karte) na stadionima. Klubovi bi, zbog svoga dobra, trebalo da se odreknu svih tih "delija" i "grobara". Umesto da tom olosu povladjuju i placaju novce, trbalo bi da im jednostavno zatvore vrata i da se potrude da normalan svet pochne da dolazi na utakmice , jer ce samo tada moci da posluju normalno. Ovako su u raljama. S jedne strani 'navijachi" a sa druge "bizmismeni". Tu nema mesta za obichan svet. tacka.

Sto se tice tog jadnika koji je dobio 10 godinica...tuff luck. On je primer ostalima, neka pochnu da razmisljaju, chini se da je krajnje vreme.
bbrz bbrz 13:44 24.09.2008

Šta je ovo sa Zvezdom...

Ма како да не. Сви би ви долазили, само се плашите хулигана. Како вас то не спречи да напуните стадион против Милана и Бајерна, питам се?
bbrz bbrz 14:15 24.09.2008

Šta je ovo sa Zvezdom...

На неколико засебних блогова се овде пише о овом инциденту, а опет, чини ми се, нико да погоди суштину...

Мишић јесте заслужио казну и то је јасно као дан. Заслужио је за оно што је учинио. Напао је човека на стадиону бакљом. Колико су тешке повреде, утврдио је судски вештак. Занимљиво је и да судија сматра да је већи вештак од вештака.

Ово не може бити напад на службено лице, из простог разлога што Трајковић није био у униформи, нити се легитимисао, а оптужени је сам изјавио да је мислио да је Трајковић - "Гробар". Што га наравно не ослобађа кривице, већ га је само немогуће оптужити за напад на службено лице.

Опет ћу поновити, како ме група праведника не би пријавила најближем суду да робијам тридесет дана, Мишић јесте крив. За оно што је учинио.

Доста се полемисало о висини казне и о "примени" закона. Немојте се заварати. Истог дана када је Мишић осуђен, убице Николе Ковачевића су добиле по три или по три и по године, не знам тачно. Онима који питају да ли је то живот "Гробара" мање вредан од живота полицајца, одговарам контра-питањем: да ли је то живот полицајца вишеструко више вреднији од живота једног момка? Ваљда није.

Однегде да се почне? Нека се почне од Мишића. Али су истог тог "недужног" Трајковића такође могли да испитају. Има и код њега материјала за кривично гоњеење. Ако су баш сад одлучили да примењују закон, зашто нису најавили и да ће бити покренут кривични поступак против оног мајмуна који је 14-годишњем дечаку из непосредне близине унаказио лице гуменим метком? Или онима који су насмрт ишутирали Ранка Панића? Или виновницима клипа "пребијање"? На тај начин не би изазвали бес навијача, а могли би да утврдимо и да ли су ти навијачи стварно "хулигани" или би можда поздравили обе гоњења?

Понављам, немојте се заварати. Једини разлог због којег је Мишић овако драконски кажњен је тај што се усудио да нападне припадника полиције, оних који штите власт и тренутни поредак. Полиција је ово схватила као напад на себе. Зато је казна оволика. Зато што је полиција, што јавна, што тајна - држава у држави. За њих важе нека друга правила.

И за крај, можда најбитније. Полиција је умногоме контролисана од стране државе. Држава је умногоме контролисана од стране политичара. Политичари су умногоме контролисани од крупног капитала. Е сад, како то да се овај инцидент десио баш у време емитовања "Инсајдера", да су после њега ухапшени бројни тадашњи и бивши(!) функционери Звезде. Како то да је последњи, односно претпоследњи председник Звезде поднео оставку три дана после КЗШ на којој је говорио о следећим потезима? Како то да је у Звезди изгледа уведена функција "финансијера клуба"?
vlada61 vlada61 01:28 26.09.2008

Казна

Драги господине ја незнам од чега се праве навијачке бакље, али моја супруга је лекар и каже ми (претпоставља) да је врло вероватно да би дотични несретник умро од шока (да је несретник без мозга успео да му угура бакљу у грло) ма колико млад и здрав био. И не ради се ту о навијачу Звезде и жандарму. Ради се о свесној намери да се неизрецивом суровошћу повреди (убије) друго људско биће. Зато се добија 10 година. И, мало је, требало је више. Мислим да би много одговарајућа тема неког блога било, шта је навело тог момка да покуша да ураду такву гнусну ствар другом човеку. Ко га је натерао да помисли (и покуша да спроведе у дело) тако нешто. А што се тиче господе на овом блогу и њихових спектакуларних упоређења једног злочина са другим и једном казном са другом, заиста незнам шта да мислим. Да ли требало казнити полицајце који су унаказили 14 - годишњег дечака гуменим метком - требало је и срамота је што нису кажњени . Да ли је жандар Трајковић крив за поступке својих колега - непотребно питање.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana