Srpski kaleidoskop

Strongman RSS / 20.11.2007. u 22:59

Kaleidoskop - opticka igracka za prikazivanje raznovojnih figura. Najmanjim pokretom, menja se sadrzaj prikazane slike. Ime je nastalo kao kombinacija grckih reci lepo, forma, videti, respektivno. Izmesljen u staroj Grckoj pa zaboravljen. Ponovo otkriven u Skotskoj u 19. veku.

 

32316153516.jpg

 

Kroz skolski sistem i vaspitanje mi dobijamo strasan osecaj superiornosti nad drugim narodima. Jednostavno nas uce da smo mi veoma poseban narod. Super lepi, posteni pametni, vredni, hrabri,... Mi smo super, a drugi da budu srecni kad mi hocemo da im posvetimo malo paznje. Odrastamo na mitovima da smo mi bozanski narod. Slavimo poraze. Politiku nam vodi crkva i akademija znanosti i umetnosti. Ubedjuju nas da je pomracenje sunca smrtno opasno. Umesto da nas uce da posmatramo svet realno i vidimo pravu sliku nama daju kaleidoskop pun sarenih staklica da kroz njega sagledavamo svet. I naravno dobijamo ulepsanu sliku o nama samima

Mi smo u Srbiji slobodni, a Amerikanci su izrabljeni u kapitalistickom drustvu. Oni su glupi i zive u zlatnom kavezu, a mi smo ko ptica na grani. Mi se odlicno zajebavama i nas paradajz jebe kevu koliko je dobar a oni jedu hot dog, plastican naravno, i gledaju glupe sportove. Automatski menjac ne valja, kvari se, a i kakva je to voznja ako ja ne menjam brzine. Nije zdravo da se zivi u klimatizovanom, nema nista bez roletni i promaje. Amerikanci mrze Srbe. Ha, ha,.. Ne mogu da verujem kakve sve gluposti iznose ljudi samo zato sto su culi od tamo nekog.


Mene licno su ucili u skoli da je Jugoslavija velika i bogata zemlja, da smo u vecinji stavki iz rudarstva drugi u evropi a treci u svetu. A da ne spominjem nas hidro potencijal i da mozemo da zalevamo baste, pravimo struju i da nam ostane vode za pice u izobilju.. Jadranska obala sa nase strane je razudjena i idealna za turizam a italijanska je glatka i oni se mogu okoze ali dzaba, nepovoljno za turizam. A da ne spominjem jos i morske struje koje nasu otpadnu vodu, sa sve kanzlizacijom, nose direktno u prestizna italijanska letovalista. Pricam o staroj SFRJot, naravno. O tome su me ucili u skoli.

Pre rata nismo imali nista a onda su dosli nemci i uzeli nam sve.

I naravno teoriju zavere koja pocinje sa Teslom. Samo u nasim knjigama pise da je Tesla izmislio struju a svuda drugde, ukljucujuci i internet, se spominje neki klosar, gubitnik,.. Edison.

I kakve veze ima sto nas crkveni kalendar kasni 13 dana. Sta sad mi treba da se vezujemo za cinjenice iz astronomije. Takve stvari valjda nas ne obavezuju. Pa mi smo Srbi bre.

"Dobro dosli u grad elektronike" stajalo je do skora na jednoj tabli na jednom nadvoznjaku na ulsku u Nis. I kad bila neka Japanska delegacija i trazila da im prevedu dobili su odgovor "Zivelo bratstvo i jedinstvo".


Pada mi napamet dvadeset-sedmo-martovski prevrat, kad su oficiri izvrsili puc i uveli vojnu upravu. Kad su ljudi izasli na ulice sa najdebilskijom mogucom parolom "bolje rat nego pakt" i ona slika iz svih udzbenika istorije, ona dva idiota, ili jos bolje idijota sa "j", na motoru sa prikolicom i sa zastavom. Pazi molim te kakav intelektualni profil ta dva tipa moze da bude. Kakvim informacijama oni mogu da vladaju. I oni upalise naciju da je bolje grob. A svojim ocima sam video prevedenu kopiju "trojnog pakta" potpisanu od starane naseg Nislije, premijera, Dragise Cvetkovica. Kaze se da nemci ne ulaze u Srbiju, ne lete iznad Srbije, vec samo imaju pravo da transportuju ranjene sa ruskog fronta nazad u Nemacku. Sve u cilju da se izbegne rat. Sta ces bolje? Ali ne lezi vraze, motorciklistima sa zastavom se to nije dopalo i posvadjase nas sa Nemcima. I onda nemci bombarduju Beograd. Takav smo mi narod. Nebeski narod. Bolje grob nego pakt.

 

I sada smo u situaciji da biramo slicno. Rat ili pakt. I opet imamo dvojicu sa zastavom koji nas ubedjuju...

 

...Ali kako ja da pisem o ovome kada ONI hoce da nam otmu 15% teritorije? 15% necega sa cime se svi mi radjamo.



Komentari (147)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Spadalo Spadalo 13:07 21.11.2007

Re: jedna tužna priča

Recimo na pohvalu Strongu da je iznenadio svojom pamecu imajuci u vidu da je dizach tegova- Strong odgovara "laskavcu" da je bio pametan i pre nego je pocheo dizati tegove.
Moj prvi zakljuchak, shturi, je- Prvo budi siguran da si pametan pa onda pochni da dizesh tegove. Drugi zakljuchak je da ne mozesh tegovima doci do pameti. Treci je da je radnja kojom je neko "postao" pametan ili prekinuta dizanjem tegova, ili zavrshena uspeshno pre dizanja tegova ili je pamet genetska predispozicija -(u Evropi polako istiskivana kategorija-zbog mogucnosti da se neko diskriminishe, a kome standardni pristup nije adekvatan) ili je taj neko postao dovoljno pametan da dalje moze da nastavi smanjenim kapacitetom "postizanja pameti".

Ovo je treći blog u kome nalećem na profesionalnog solioca pameti! Ala se šire, sve ih je više!
asterix asterix 15:33 21.11.2007

Re: jedna tužna priča

Spadalo smatra da je to shto bash ON nalece na PSP neka neverovatna koincidencija i to ne moze sebi da objasni.
neverlander neverlander 16:30 21.11.2007

Re: jedna tužna priča

Aterikse, sta se bunis?

opusti se i uzivaj...
asterix asterix 17:21 21.11.2007

Re: jedna tužna priča

Polako uspostavicemo mi donje granice standarda a onda kad svi posedamo na njih, polako mic po mic ucicemo i u 21 vek(kako se vec ofucala ta fraza "21 vek" kao definicije za neka prava i kvalitet zivota, reciklazu itd).
Lepa ti je ta knjizica:)
Strongman Strongman 19:29 21.11.2007

Re: jedna tužna priča

Ne slazem se! :))
zdravorazumna analiza je relativna stvar jer je rezonovanje individualna stvar a ima i primera zaobilaznih puteva



Udji u gradski autobus i pocni konverzaciju. Probaj da dogovoris nesto u odredjeno vreme, na odredjenom mestu, ako bude ispunjen neki uslov. NEMA SANSE. Rezonovanje IF THEN OR je retka biljka posadjena na svega 3% jedinki.

Recimo na pohvalu Strongu da je iznenadio svojom pamecu imajuci u vidu da je dizach tegova- Strong odgovara "laskavcu" da je bio pametan i pre nego je pocheo dizati tegove.
Moj prvi zakljuchak, shturi, je- Prvo budi siguran da si pametan pa onda pochni da dizesh tegove. Drugi zakljuchak je da ne mozesh tegovima doci do pameti. Treci je da je radnja kojom je neko "postao" pametan ili prekinuta dizanjem tegova, ili zavrshena uspeshno pre dizanja tegova ili je pamet genetska predispozicija -(u Evropi polako istiskivana kategorija-zbog mogucnosti da se neko diskriminishe, a kome standardni pristup nije adekvatan) ili je taj neko postao dovoljno pametan da dalje moze da nastavi smanjenim kapacitetom "postizanja pameti".



To je bila sala sa malko cinizma sa moje strane. Napravio sam se naivan i kao verovao da dizanje tegova cini vezbaca pametnijim. S tim u vezi sam rekao da sam ja bio i pre toga pametan.
Strongman Strongman 19:30 21.11.2007

Re: jedna tužna priča

Ovo je treći blog u kome nalećem na profesionalnog solioca pameti! Ala se šire, sve ih je više!


Opa bato!
takamatsu takamatsu 19:36 21.11.2007

@Asterix

Dakle mnogo je to sve komplikovanije da se osudi a najjednostavnije je samo klasifikovati, diskriminisati i jednostavno sortirati kako kome odgovara.


Ja vas nisam razumela, pa reko' - da pitam uprošćeno: vidite, neko, ma ko, u mojoj okolini, ili - "pali" ili - "ne pali", dakle - ili reaguje brzo i adekvatno na promenu okolnosti, ili još malko pa ništa, nula bodova, kako kažu klinci.

Dakle, pitanje je: što bi mene nadalje zanimala "analiza", dakle - više ili manje beskonačno raščlanjivanje u smislu da li je to zbog teškog detinjstva, komunizma, loše introspekcije, retardacije, teške bolesti, trke za trenutnim zadovoljavanjem potreba, itd. itd. - OSIM ako mi to nije profesija, a nije? :)

Mislim, ljudi daleko od realnosti, oni koji "ne pale", tu Boga nema -oni već i sami imaju spiskove i spiskove opravdanja na tu temu, zašto bi mene to uošte zanimalo, obaška što napamet znam sve što mi taj može reći i pre nego što izgovori? :)

Pitanje broj dva: šta ima loše u tome što ja ZNAM, pa ponekad i glasno kažem tom nekom da "ne pali"? Jel' to nadobudno, neskromno, ili šta već? :)

Hvala i poz :).
takamatsu takamatsu 19:45 21.11.2007

I još gore od toga....

Rezonovanje IF THEN OR je retka biljka posadjena na svega 3% jedinki.


Ako smem da dodam: čak i uz prisustvo (kvalitetnog) takvog rezonovanja je, po mom mišljenju, nužno potrebna određena doza zdrave skromnosti. Dakle, ako je taj neko realno brz, intelektualno okretan i sve kako spada, potrebno je još i da ne bude sujetan - jer jedino sa iskrenim "ne znam" (ali želim da naučim), koje je makar i sam sebi negde na uvce rekao, može istinski da napreduje. To naših narečenih 3% svodi na 1.5% :))))).
Strongman Strongman 20:21 21.11.2007

Re: I još gore od toga....


Cest je slucaj da ljudi koji sve znaju precute da nesto neznaju ili cak odblefiraju. treba biti jasan sebi sta znam a sta neznam.

Slazem se
asterix asterix 20:26 21.11.2007

Re: @Asterix

Dakle, pitanje je: što bi mene nadalje zanimala "analiza", dakle - više ili manje beskonačno raščlanjivanje u smislu da li je to zbog teškog detinjstva, komunizma, loše introspekcije, retardacije, teške bolesti, trke za trenutnim zadovoljavanjem potreba, itd. itd. - OSIM ako mi to nije profesija, a nije? :)


Naravno da ne mora u pravu si, mora samo da se umre. Bar za sada. Da smo sve lepo analizirali ne bi k'o budale izginuli na Kosovu polju 1389 pa i do danas bi mnogo stvari bolje reshili. Ali nismo jer nije moralo i nece nikad morati. Neki drugi narodi sve analiziraju iz svih uglova, pa ne daju pare u neku banku koja se osnovala juche a nudi 15% kamata na mesec dana. Jednostavno sve analiziraju. Odrasli smo tu i imamo informacije o tom specijalnom okruzenju i ko ce ako ne mi da analizira nashe okolnosti da bi nam mozda sutra bilo bolje?

Mislim, ljudi daleko od realnosti, oni koji "ne pale", tu Boga nema -oni već i sami imaju spiskove i spiskove opravdanja na tu temu, zašto bi mene to uošte zanimalo, obaška što napamet znam sve što mi taj može reći i pre nego što izgovori? :)


Ovo mi se svidja bash ali ne mogu a da ne primetim, iako se i ja tako chesto osecam ali uvek zatajimo kad je najvaznije, od izbora predsednika do parlamenta. Kako nas neki polupismeni gejaci uvek nasamare i jashu godinama pijuci nam krv? Nije do nas? Ima vishe glupaka pa oni biraju? Pa ko je onda glup? Oni shto biraju, birani ili mi za koje drugi biraju?
Ja ovu vrstu medija vidim iskljuchivo kao mesto gde mozemo da dodjemo do zajednichkih zakljuchaka i gde mozemo da ispeglamo neke stvari koje nismo mogli drugim medijima. Gde sami jedni druge mozemo da podsecamo svega shto su oni hteli da zaboravimo. Pa da ne nasedamo vishe. Evo kazi mi iskreno od svih chije mishljenje poshtujesh, koliko ih glasa redovno?

Pitanje broj dva: šta ima loše u tome što ja ZNAM, pa ponekad i glasno kažem tom nekom da "ne pali"? Jel' to nadobudno, neskromno, ili šta već? :)


Nema nishta loshe ako imash spremljeno celo objashnjenje: kako, zbog chega i zashto neshto nije moguce. A ne ne moze i tachka. Mi svi moramo da radimo vishe da nashe drushtvo sazri da nam se ne smeju mladji i pljuju nas na ulici ko shto mi mozemo ove skotove. Tako da nemamo vishe prostora za greshke, za lako cemo ili sutra cemo.

Hvala tebi i pozdrav:))



takamatsu takamatsu 20:31 21.11.2007

A šta najviše volim :)

Slazem se



Posebno mi je zanimljivo kad u nekom većem društvu naiđe neko ko nema pojma, a nema pojma da nema pojma, pa krene jadan sam da se izbedači :). Ovde su jako popularne priče tipa sad-mi-je-(askurđelov žirant ili sličan najbliži rod)-došao-iz-USA, recimo, pa tip razveze ne shvatajući da pored njega sedi lik koji je 10 godina putovao sa Formulom 1 :), ili priče tipa što-sam-onu-ribu, a ta dotična (recimo sa mužem još :) sedi pored njega i prvi put ga vidi :)))). Onda se živo zabavimo, lol. Ma, znaš sve.....:))))
takamatsu takamatsu 20:59 21.11.2007

@Asterix

Evo kazi mi iskreno od svih chije mishljenje poshtujesh, koliko ih glasa redovno?


Verujte mi da svaki jedan čovek kojeg poštujem i/ili imam afirmativno mišljenje o njemu - glasa redovno :). Sad da ne prebrojavam "naglas", ali da uzmemo onako možda par desetina ljudi koje viđam svaki ili skoro svaki dan.

A sada sam ukopčala makar delom šta nisam dobacila :) - vi govorite više o "globalnom", a ja više o "lokalnom", ličnom :).

Kako nas neki polupismeni gejaci uvek nasamare i jashu godinama pijuci nam krv? Nije do nas? Ima vishe glupaka pa oni biraju? Pa ko je onda glup? Oni shto biraju, birani ili mi za koje drugi biraju?


Ovde sam kratka, znate :). Ima jedna knjiga na ovu temu koju sam davno čitala, mislim da se zove "The Crowd" (mislim da je Gustav le Bon), koja vrlo jasno priča o tome kako "na presto" dođu "ovakvi" a ne onakvi, i kako se "izradi" gomila. Ako se dobro sećam, knjiga je stara možda i 80-tak godina, dakle - nisu "ovi naši" izmislili kako narod držati "nepismenim", kako ga voditi kao ovce, kako desetkovati srednju klasu, kako.... Ja sam zaista amater za odgovaranje na ovakva pitanja, bolje da se ne sramotim :). Osim toga, odavno se družim samo sa ljudima koji imaju sličan političko-društveni stav, a moje poimanje moje profesije mi brani da se na radnom mestu angažujem u smislu "ispravljanja krive Drine", izbegavamo razgovore o politici ma kog tipa.

Nema nishta loshe ako imash spremljeno celo objashnjenje: kako, zbog chega i zashto neshto nije moguce. A ne ne moze i tachka.


Ufff, ovde ne mogu da se složim sa vama :). Vidite, ja otpuštam i više ljudi godišnje, i svakom jasno kažem šta ne radi dobro, jasno, razložno, bez vređanja i sa mnogo dobre volje i blagonaklonosti, zaista.
Ali: NARAVNO da mogu vrlo precizno da mu kažem i da je to zato što nije multitasking person i neće nikad ni biti, da je kreten i kad se služi sa obe moždane ćelije, da ga/ju je otac unakazio za ceo život i da treba da gleda da menja profesiju, da je bolje da se dobro uda, da ne ume da računa ni na nivou do četvrtog osnovne, da mu dokažem i objasnim precizno odakle mu je to došlo, i koji bug mu je, i da ne pogrešim apsolutno, ali to je - gubljenje vremena.
Ne znam da li me razumete: kod dobrog dela ljudi jednostavno nema smisla udubljivati se u to zašto-kako-odakle mu taj bug; ja od nekog mogu, ponekad, napraviti Radnika, a od nekog neće ni Bog, zašto onda da se udubljujem i njegovu psihološku istoriju, porodične probleme, pogrešne procene ili stavove o situaciji u kojoj jeste i sve tome slično?

Sve vas ovo pitam jer pokušavam da ukopčam na šta sve mislite :). Molim vas da uzmete u obzir da sam kao upola mlađa realno imala žešći taj... "mesijanski" poriv, žalila sve i svakog, pokušavala da ih razumem, pomognem, ma šta, a sada mislim da je to kod dobrog dela (odraslih) ljudi, sa dobro uvreženim i fiksiranim bagovima čisto gubljenje vremena (u konkretnom poslovnom okruženju i novaca).

Nadam se da ne gnjavim preterano, poz :).
asterix asterix 22:19 21.11.2007

Re: @Asterix

Naravno da ne gnjavite, shto se mene tiche :))

Ja mislim da lichni stav treba da bude mnogo obzirniji sad u nas, nego recimo u nekom razvijenom drushtvu. Nismo mi vishe u mogucnosti da imamo zatupasto drushtvo koje vuchemo na grbachi stojeci u zivom blatu do grkljana. Ja ne mislim da je ovo politichki razgovor, ovo je chist drushtveno koristan angazman. Besplatan sa obe strane verujem:))
Jasno mi je da radite svoj posao dovoljno vremena da ste na iskustvu svojih i tudjih postupaka izgradili poslovan plan odnosa i tu nemam prigovora, kako bih i mogao.
Ono o chemu ja pricham je neko nashe kolektivno podizanje svesti sa individualnim pristupom ljudima koji su slabije koncentracije ili trebaju podrshku da bi formirali mishljenje koje ce trajati duze od jednog dana i aktuelnosti neke afere. Ne u pravcu nekog politichara ili partije, daleko od toga, vec u pogledu kvaliteta zivota. Kad budemo znali shta je nashe i shta hocemo i mozemo izmedju sebe nece im biti lako da manipulishu.
Na zapadu ljudi gledaju da ne prljaju okolinu-banalan primer, zashto? Svesni su da placaju porez i da vishe para ide ako vishe prljaju, znachi njihovih para ,plus kultura. Neki ce reci pa mora i taj djubretar da radi neshto,naravno slazem se ali ne mora da bude 1000 djubretara ako moze 500 a ostali nek rade drugi posao gde je potrebno iz budzeta. Malo ovde malo onde i vishe para za dechiju bolnicu u tirshovoj ili shta ti ja znam. Svi ce hteti da placaju porez kada znaju gde ide svaki dinar. Onda ce i pljachkashi dici ruke jer nece moci lako da pljachkaju i poshteni ljudi ce se prijavljivati na funkcije.
Nadam se da me Strong razume i da shvata da nije politichki razgovor, on bar zivi u relativno organizovanom uredjenju. Ne bih zeleo da kvarim uredjivachku politiku ovog sjajnog bloga.
takamatsu takamatsu 22:52 21.11.2007

@Asterix

Ono o chemu ja pricham je neko nashe kolektivno podizanje svesti sa individualnim pristupom ljudima koji su slabije koncentracije ili trebaju podrshku da bi formirali mishljenje koje ce trajati duze od jednog dana i aktuelnosti neke afere.


Sviće mi :).
E, vidite, ja mislim da je to skoro pa nemoguće za brojne kategorije ljudi.
Lakše mi je na primerima, pa ću da ogovaram zetov odnos sa njegovim ocem: deda je pukovnik u penziji, "onovremski" komunista, ratno siroče kojem je ondašnja JNA dala sve: i školu, i status, i stan, i život.... On je, iako lucidan i ne glup čovek, jednostavno ostao "tamo". To "tamo" varira negde između ustaša i 1980. godine. Svaki sinovljev pokušaj da ga "privede" realnosti se završava žestokom svađom, jer - da krenemo samo od jedne stvari: da bi čiča (sebi) priznao šta je radila i bila JNA "malko" kasnije, morao bi da pljune na pola svog života (tako on to vidi), i nemoguće je, a možda i... nepotrebno, to uopšte i pokušavati.
Hoću da kažem da je moje iskustvo na zadatu temu jako loše: ako se pokušaj približavanja realnosti ("realne" istorijske realnosti, a ne nekih politiziranih izmišljotina o novijoj istoriji) kosi sa nekim bazičnim merilima naciljane osobe, stvar je propala. Meni se čak događalo da me (inače fini, civilizovan i obrazovan mlađi čovek) zbog pričanja bezazlenog vica o Slobi napadne najstrašnije, između ostalog i rečima da "nisam Srpkinja kad mogu da pričam takve stvari o našem Predsedniku" itd. Ja mogu da mu objasnim da jesam Srpkinja, ali da je "ljubav" prema Slobi stvar zdrave pameti, a ne nacionalne pripadnosti - tu bih, možda, i batina dobila....

Isto tako, mislim da je skoro pa nemoguće omladini koja nikad nije bila ("svesno", osvešćeno) u zapadnoj zemlji objasniti čemu treba da teži. Pre neki mesec sam na poslu videla momka koji se pakuje da ide u Ukrajinu da radi, i to je objasnio ovako: on sam kaže da ovde ima posao u struci, koji je zahtevan, u smenama, i "više nego odlično plaćen" (tim rečima). U Ukrajinu ide jer se radi kao kod Tita, dakle 8 sati, zagarantovan je godišnji, itd., i - plata je manja, al' se brate ležiii......
Šta bi sad na to čovek rekao?! Ja sam prvi put u životu čula da mlad (25 godina), ODLIČNO plaćen čovek koji mnogo radi, u struci, ide negde gde će biti mnogo manje plaćen, da bi mogao i mnogo manje da radi.
Naravno, npr u Nemačku ne bi išao "ni lud", jer je ČUO da tamo treba i dva posla raditi da bi živeo kao ovde sa jednim.....
I, da se vratim na početak: kad ljudi veruju Kuriru.....:).
Sad čitam iznova svoj post i baš sebi delujem kao pesimista. Bogo. Kako vi mislite - ima li ovo smisla? :)

I ja se izvinjavam Strongu, prekini nas, molim te, ako gnjavimo :).
asterix asterix 23:22 21.11.2007

Re: @Asterix

Ne nisi pesimista to je onaj deo o kojemu smo ranije prichali, ne znam da li kod Stronga ali sam to naveo. Ljudi potiskuju grozne stvari koje dozive i podsvesno ih amputiraju iz svoje memorije da bi mogli da nastave bez grize savesti, lagano i bez krivice. To je bomba koja kuca u nashem drushtvu mozemo da je ostavimo da kuca ili da radimo na tome da se to reshi makar i doshli svi do faze primalnog krika. Nashe drushtvo se chesto ponashalo kao pod nekom kolektivnom hipnozom svima nama josh uvek ne objashnjivom tako da mislim da ima smisla pokushati iskoristiti taj kolektiv da krene u pravom smeru. Zarad nekih buducih generacija inache cemo se osuti josh vishe vidi Stronga i Dejana Stankovica i ostale koji su otishli. Ljudi izvanrednih sposobnosti svako u svojim oblastima. Katastrofa neizmerljiva u kulturi i ostalim oblastima se i dalje odvija pred nashim ochima. Nazire li se kraj? Ne? Postoji li dugorochan plan? Ne? Plan je da se josh vishe potone i zadnji vozom udje u Evropu. Tada ce nastupiti poslednja faza. Danashnji klinci razmishljaju o tome od malih nogu, spremaju se uche jezike traze mogucnosti preko interneta. Kad ostanemo mala zemlja sa standardima Evropske Unije svi ce nam otvoriti vrata, shta ce biti 6 miliona za veliku Evropu? To je put kojim idemo ako ne sredimo neshto pod hitno.

Uf svaki put odemo dalje i dalje sa ovom prichom:)))
Strongman Strongman 23:45 21.11.2007

Re: @Asterix

Ne znam da li me razumete: kod dobrog dela ljudi jednostavno nema smisla udubljivati se u to zašto-kako-odakle mu taj bug; ja od nekog mogu, ponekad, napraviti Radnika, a od nekog neće ni Bog, zašto onda da se udubljujem i njegovu psihološku istoriju, porodične probleme, pogrešne procene ili stavove o situaciji u kojoj jeste i sve tome slično?

Sve vas ovo pitam jer pokušavam da ukopčam na šta sve mislite :). Molim vas da uzmete u obzir da sam kao upola mlađa realno imala žešći taj... "mesijanski" poriv, žalila sve i svakog, pokušavala da ih razumem, pomognem, ma šta, a sada mislim da je to kod dobrog dela (odraslih) ljudi, sa dobro uvreženim i fiksiranim bagovima čisto gubljenje vremena (u konkretnom poslovnom okruženju i novaca).


To se kaze od njih je i Bog digao ruke.


kada imas nekog toliko felericnog u okruzenju ne vredi ni da mu pricas> Je ri roditelji i skola i drugari su mu to pricali i ne dopire do njega. Sto sad ja ocekujem da sam presedan po cenu trosenja moje energije?!
Strongman Strongman 23:49 21.11.2007

Re: @Asterix

Naravno, npr u Nemačku ne bi išao "ni lud", jer je ČUO da tamo treba i dva posla raditi da bi živeo kao ovde sa jednim.....



kad ti udje u krv da radis dva posla nije mnogo tesko. Danima kada imam samo jedan posao, osecam se kao na odmoru:)
asterix asterix 00:28 22.11.2007

Re: @Asterix

Strongman
Ne znam da li me razumete: kod dobrog dela ljudi jednostavno nema smisla udubljivati se u to zašto-kako-odakle mu taj bug; ja od nekog mogu, ponekad, napraviti Radnika, a od nekog neće ni Bog, zašto onda da se udubljujem i njegovu psihološku istoriju, porodične probleme, pogrešne procene ili stavove o situaciji u kojoj jeste i sve tome slično?

Sve vas ovo pitam jer pokušavam da ukopčam na šta sve mislite :). Molim vas da uzmete u obzir da sam kao upola mlađa realno imala žešći taj... "mesijanski" poriv, žalila sve i svakog, pokušavala da ih razumem, pomognem, ma šta, a sada mislim da je to kod dobrog dela (odraslih) ljudi, sa dobro uvreženim i fiksiranim bagovima čisto gubljenje vremena (u konkretnom poslovnom okruženju i novaca).


To se kaze od njih je i Bog digao ruke.


kada imas nekog toliko felericnog u okruzenju ne vredi ni da mu pricas> Je ri roditelji i skola i drugari su mu to pricali i ne dopire do njega. Sto sad ja ocekujem da sam presedan po cenu trosenja moje energije?!


Sistem je slojevit da bi svaka jedinka imala svoje mesto. Pa shta ochekujete kad se Shecerovski kandidovao za predsednika ispred grupe gradjana. Voleo bih da ih znam poimence i gde su oni sad u nashoj piramidi?
takamatsu takamatsu 07:20 22.11.2007

@Asterix

Uf svaki put odemo dalje i dalje sa ovom prichom:)))


A onda ćemo i knjigu da napišemo :).
Ne znam, ja imam žestoku veru samo za neke stvari - sad sam gđici Ani napisala na prošloj temi kako sam sinoć u dragstoru jednu trudnicu od 28 godina odgovarala od pića (dete jeste alkoholičar). Mislim, dete me zna i poštuje, a ja imam živu veru da će sa jednom blagom, razumnom pričom makar nekad, negde, možda, upotrebiti te help telefone koje sam joj dala, možda će joj negde u podsvesti ostati neka reč, kada bude trebalo, možda....

Ali ja tu imam čvrstu osnovu, duboko uverenje, ljubav, znanje, fokusiranu pažnju i nameru (i veštinu :), ali da neko dete odgovorim od toga da ide u inostranstvo čim nešto završi, da nekog uverim da pogleda i B92, da koleginicu iz komšiluka ubedim da uzme najnoviju knjigu o primeni antibiotika, bilo koga da može da glasa PROTIV, ako već misli da nema za koga ZA, itd. - to mi ide teško, jer em nemam.... solidno unutrašnje uverenje, em (često) ne mogu da pariram u smislu argumenata, em - jednostavno - ne znam, brate :). Zagubim se u takvim pričama.
Uvek pokušam da kažem ljudima ono što je rekao naš pok. premijer: prvo malko ti učiš, pa radiš na sebi, pa vaspitaš svoju decu, pa malko okrečiš kuću, pa onda popraviš ogradu, pa doteraš radno mesto, pa tek onda.... I onda cela Srbija napreduje, jel'.
Ako ljudi neprekidno beže od sebe, neprekidno se bave komšijama, "Skandalom", ko zna čime, kako vi kažete - jure za trenutnim zadovoljavanjem potreba - mislim da je čak i opasno "otvarati im oči" (pogotovo ako si moje fizičke veličine, lol).
'Oću da kažem - ne vidim način....
takamatsu takamatsu 07:27 22.11.2007

baš to

Je ri roditelji i skola i drugari su mu to pricali i ne dopire do njega. Sto sad ja ocekujem da sam presedan po cenu trosenja moje energije?!


Znaš, Strongman, ako ja, sa svojim stažom i poznavanjem ljudi, vidim za 15 minuta da od toga nema 'leba, da treba da ga/je učim kako da se javi na telefon, a tek da ne zna svoj posao, onda je zdravo-doviđenja tog momenta.

Nevolja je što sada polako počinje da se javlja jedan fenomen koji mene uprepašćuje: iako sam odavno u privatnoj praksi, sada smo dotle došli da neke (penzionisane) kolege i slični "uticajni" pokušavaju da kod nas zaposle svoju (više ili manje nesposobnu, a najčešće drsku i neotesanu) decu. O Isuse, 'oće l' Tito umreti......Ja sam ove godine bar triput tako nekim "viđenim" roditeljima objašnjavala da kod nas "radi" samo KONKRETNA sposobnost, a *ebe mi se baš čije je dete.....Misliš da shvate? Taman posla.....
Strongman Strongman 07:56 22.11.2007

Re: baš to

A zamisli ti da dodje kod mene tip ladno hoce da bude badigard samnom. Cuo to su dobre pare. Ajde sto je sitan, a i nema nikakvo iskustvo, pri tom nema ni vestinu a i psiholoski profil mu je mekusac..

Trolujem sopstveni topic:

Bila situacija sa tri agresivna tipa a ja imao pomoc od dva sitna tzv badigarda. Zaostrilo se, bice tuce. 3 na 3. Ja posaljem ovu dvojicu mojih napolje. Napolje bre da vas ne vidim, a sada cemo nas cetvorica da se bijemo, ali budite sigurni da me ne ostavite u zivotu jer cu ja sasvim sigurno da vas pobijemn. Ubijao sam i za manje.

Pa cekaj, nismo mi to tako mislili...

I prodje blef. Nismo se tukli. Pobedili smo bez borbe, ali sam se uneredio od straha Tolko uverljivo blefiram da je to cudo. Da sam meksi em bi dobili tepanje, a em bi izgubili pozicije.

To je bio veoma prepricavan dogadjaj. Skocila mi numera posle toga.
takamatsu takamatsu 08:00 22.11.2007

Istina

kad ti udje u krv da radis dva posla nije mnogo tesko. Danima kada imam samo jedan posao, osecam se kao na odmoru:)


I znaš šta, ja kad kažem da svaki dan viđam dete od 24 godine, koje sa srednjom školom i 2 posla dođe do bar 500 eur mesečno, onda me belo gledaju.
Ali: kod mene u zgradi (kula, 14 spratova) su, kad sam došla pre više od 10 godina, bili pretežno vojni/policijski penzioneri (na kuli je bio grafit "Da vam nije Leke, ne bi grada ni videli".
Sada, ima bar pola zgrade mlađeg sveta (ispod 45, recimo), koji odreda rade 2 posla. I ne vidim da je iko krepao :). Nadam se da je to dobar prognostički znak.....:)
takamatsu takamatsu 08:42 22.11.2007

Ahahahaahhhh :))))))

A zamisli ti da dodje kod mene tip ladno hoce da bude badigard samnom. Cuo to su dobre pare.


Hahahahahh, joooj, brate rođeni :))))). 'Oceš da danas krepam od smeha :))))). Ko da gledam :).

A stav je jako značajna stvar, pogotovo za neke profesije, kao i herc - što bi rekli klinci :). Uvek se setim jednog prof. iz hirurgije, koji nam je kao studentima objašnjavao kako se reaguje u slučaju anafilaktičkog šoka: pošto kolabira periferna cirkulacija, bodeš u jezik, gde stigneš, a da je dobro prokrvljeno....i u sred rečenice vidi da je jedan kolega pobeleo kao zid, i kaže: Jeste vi dobro? A ovaj će: Ajoooj, profesore, ja bih umro pre pacijenta....
Danas je uspešan marketinški stručnjak :))).
To si i ti trebao reći tvom nesuđenom partneru: ima čitav niz vrlo uzbudljivih profesija......:)))).
Strongman Strongman 08:49 22.11.2007

Re: Istina

Sada, ima bar pola zgrade mlađeg sveta (ispod 45, recimo), koji odreda rade 2 posla. I ne vidim da je iko krepao :). Nadam se da je to dobar prognostički znak.....:)


To je dobar znak. Ako mladi sticu radne navike, drustvo ima sansu za boljitak.

Od onih koji su radili u ogromnim kolektivima koji su se urusili i imali moto "ne mogu da me plate tolko, koliko ja mogu da nista ne radim". Od njih nema vajde.


Pazi sta se desilo mojim prijateljima. Moji drugari mladi, fini momci, usli u osnove kapitalistickog poslovanja. Oce da plate ali i da zarade. Iznajme oni drzavnu kafanu, pod tim i tim uslovima. Kafana se zove Galija i nalazi se u epicentru Nisa. Jedan od uslova je da zadrze radnike. Nema problema, na spisku ima kuvara, konobara, ... pa zasto da ih ne zadrze.

pocne kafance solidno da sljaka, oni premiraju kuvarice sa po 200 evra preko plate koja je bila odlicna za Niske prilike. Kad kuvarice se pobune, napisu peticiju direktoru sa kojim je sklopljen ugovor. Bune se sto rade. Smeta im sto ima gostiju i moraju da kuvaju!?!?!?

Strasno!

I drugari morali da odustanu od projekta. A taman je razradili.
neverlander neverlander 11:27 21.11.2007

Cika Jaki

preporuka od srca!

a sto se tice paradajza kako je kod nas najbolji - meni pre neki dan stigli, zamisli, orasi iz Srbije. poslala mi baka njene. Kaze: "Nikada neces napraviti dobru tortu sa njihovim orasima, nigde kao nasi." Pazi, orasi! i to nam je najbolej. cudo smo mi jedno nevidjeno.



nasi ---------------------------------------------------------------------------------- njihovi

odlicna ilustracija

Moja Majka-Po-Zakonu je do skoro svercovala bifteke za Englesku u rucnom frizideru. Kad je nasi carinici pitaju: "Sta vam je to?", ona kaze: "Ma ljudi, oni Englezi nemaju pojma sta je dobro meso. Moramo da im pokazemo sta je srpska teletina." Uvek su padali na patriotizam. To je valjda jedan od vrhovnih principa u njihovoj obuci.
Dobrosav Dobrosav 18:06 21.11.2007

Re: Cika Jaki

Kvalitet oraha se ne ceni po krupnoći plodova, obliku i slično već po sadržaju i kvalitetu jezgra. Baveći se time godinama probao sam na desetine sorti njihovih i naših. Najukusniji mi je domaća sorta ibar. Svetla jezgra. "Možeš ga izneti pred Dubrovčanina". ( Dučić ). Na one stvari ne deluje nijedan rekao mi vrhunski stručnjak FAO. Paradajz je mnogo bolji u Lapovu i Batočini nego u Novom Sadu. Ono u Holandiji i nije paradajz nego imitacija.
Strongman Strongman 19:32 21.11.2007

Re: Cika Jaki

neverlander
preporuka od srca!

a sto se tice paradajza kako je kod nas najbolji - meni pre neki dan stigli, zamisli, orasi iz Srbije. poslala mi baka njene. Kaze: "Nikada neces napraviti dobru tortu sa njihovim orasima, nigde kao nasi." Pazi, orasi! i to nam je najbolej. cudo smo mi jedno nevidjeno.





Da bre! ORASI!!

Vidis zaboravio sam. Moglo je da bude: "Mi jedemo vasinu tortu sa najboljim orasima na svetu a oni buter od kikirikija"


I naravno - HVALA za preporuku.
Strongman Strongman 19:34 21.11.2007

Re: odlicna ilustracija

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Moja Majka-Po-Zakonu je do skoro svercovala bifteke za Englesku u rucnom frizideru. Kad je nasi carinici pitaju: "Sta vam je to?", ona kaze: "Ma ljudi, oni Englezi nemaju pojma sta je dobro meso. Moramo da im pokazemo sta je srpska teletina." Uvek su padali na patriotizam. To je valjda jedan od vrhovnih principa u njihovoj obuci.


Jesi li sigurna da nije dozvoljeno da se iznese meso u rucnom frizideru. Mislim da je veci problem da se unese u neku zemlju hrana, nego da se iz nje iznese. Govorim o rucnom prtljagu.
Strongman Strongman 19:35 21.11.2007

Re: Cika Jaki

Dobrosav
Kvalitet oraha se ne ceni po krupnoći plodova, obliku i slično već po sadržaju i kvalitetu jezgra. Baveći se time godinama probao sam na desetine sorti njihovih i naših. Najukusniji mi je domaća sorta ibar. Svetla jezgra. "Možeš ga izneti pred Dubrovčanina". ( Dučić ). Na one stvari ne deluje nijedan rekao mi vrhunski stručnjak FAO. Paradajz je mnogo bolji u Lapovu i Batočini nego u Novom Sadu. Ono u Holandiji i nije paradajz nego imitacija.



A da te zamolimo da malo podelis sa nama tvoj uporedni pregled sorti oraha. Bas bih voleo da solim pamet kevi oko toga jer ona "Ja sam ti mama i ja bolje znam"
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:57 21.11.2007

Re: Cika Jaki

Ma, kak'i, bre, paradajz, kak'i orasi, kak'i bakrači....

Jedna moja prijateljica, srećno iseljena u Vankuver, par prvih godina pravi čorbast pasulj u dijaspori. I, dasubije, ne može da ga utrefi k'o kod nas. Mučila je misterija, mučila, šta je, kako, zašto... i sledeći put kad je došla u svoj rodni kraj, ponese naše kobaje, slaninicu i tako to, nazad za Vankuver.

Spravi ona čorbast pasulj s istima. Ne ide. Ne valja. Kako, zašto? Mora da je pasulj. Sledeći put iz svog rodnog kraja, uprti pasulj nazad za Vankuver.

Spravi ona čorbst pasulj s naš pasulj. Opet ne valja. Kako, zašto? Mora da je voda. Sledeći put, iz svog rodnog kraja, uprti ona našu vodu nazad za Vankuver.

I konačno utrefi naš čorbast pasulj preko pola sveta.
Strongman Strongman 21:10 21.11.2007

Re: Cika Jaki


Jedna moja prijateljica, srećno iseljena u Vankuver, par prvih godina pravi čorbast pasulj u dijaspori. I, dasubije, ne može da ga utrefi k'o kod nas.



Ja ne tvrdim da je moja mlada supruga cudo u kuhinji, ali odlicno ubada corbast pasulj. nemam pojma u cemu je fora ali je pasulj i miris i ukus, a boga mi i miris i zvuk kasnije. Mozd ami u Majamiju imamo dobru vodu!? :))

Re: odlicna ilustracija

Jesi li sigurna da nije dozvoljeno da se iznese meso u rucnom frizideru. Mislim da je veci problem da se unese u neku zemlju hrana, nego da se iz nje iznese. Govorim o rucnom prtljagu.

Ni jedno ni drugo nije dozvoljeno. Naravno da su vise zabrinuti oni kojima se ovakva roba u zemlju unosi, ali i oni koji su na izlazu su odgovorni (donekle) sta dozvoljavaju da se unese u avion. Samo sto nasi ljudi cene dobar izgovor!
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:24 21.11.2007

Re: Cika Jaki

Ja ne tvrdim da je moja mlada supruga cudo u kuhinji, ali odlicno ubada corbast pasulj. nemam pojma u cemu je fora ali je pasulj i miris i ukus, a boga mi i miris i zvuk kasnije. Mozd ami u Majamiju imamo dobru vodu!? :))


Ma, normalno da može s bio kojom vodom! Ja mislim da se mnogima tamo po dijaspori od nonstalgije čisto muti pamet, pa umišljaju koješta, pravo da ti kažem...

Izuzev za paradajz. Ko je ovde od zapadnjaka doš'o, u čudu je ostao nakon paradajza. Kažu (ovi stariji): "Ima ukus kao paradajz iz moje mladosti." Ja stvarno ne znam šta oni na zapadu sirotom paradajzu rade, ali na osnovu svih tih reakcija jedino mogu da zaključim da ga debelo zlostavljaju...
Strongman Strongman 21:29 21.11.2007

Re: Cika Jaki

Ma, normalno da može s bio kojom vodom! Ja mislim da se mnogima tamo po dijaspori od nonstalgije čisto muti pamet, pa umišljaju koješta, pravo da ti kažem...



Cini mi se da je fora u dugackom kuvanju i u jacoj zaprsci sa vise luka.



"Ima ukus kao paradajz iz moje mladosti."



Znas ono za orahe njihove mladosti?

pricaju dva solunca:
- Secas se 1929 kad se najedemo oraha a ona stvar stoji po dva dana
- Secam se ali nisu orasi kao sto su nekada bili

paradajz

italijanski cherry tomato zadovoljava standarde najvecih glutonaca.
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:38 21.11.2007

Re: Cika Jaki

Strongman:
Cini mi se da je fora u dugackom kuvanju i u jacoj zaprsci sa vise luka.


To već ne bih znala.
Znaš one žene za koje kažu da su rodjene domaćice?
E, ja nisam od tih.


Strongman:
Znas ono za orahe njihove mladosti?
pricaju dva solunca:
- Secas se 1929 kad se najedemo oraha a ona stvar stoji po dva dana
- Secam se ali nisu orasi kao sto su nekada bili


)))))

Krugolina Borup Krugolina Borup 21:39 21.11.2007

Re: paradajz

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
italijanski cherry tomato zadovoljava standarde najvecih glutonaca.


Jes', ovaj moj kaže: taj italijanski cherry tomato, i ovaj naš - mrtva trka.
Strongman Strongman 21:57 21.11.2007

Re: Cika Jaki

Znaš one žene za koje kažu da su rodjene domaćice?



Ma to su bre fore.


Mnoge su zene napravile karijere na pranju vesa i nrissanju prozora. Znas ono, ves, pa stipaljke pa peglanje...

Ovde kod nas u Amerikama kad ga operes, ti ga i osusis u masini i nema sta da ga peglas, samo sklapas dok je vruce.

A tek brisanje prozora rakijama i politikom. Ovde samo onaj kshhs kshsh i rolna paira. Nema ni vileda krpe.

Krugolina Borup Krugolina Borup 22:14 21.11.2007

Re: Cika Jaki

Strongman:
Ovde kod nas u Amerikama kad ga operes, ti ga i osusis u masini i nema sta da ga peglas, samo sklapas dok je vruce.


Ma, niš' ne smeta ni da se ladan, neispeglan složi.


Strongman:
A tek brisanje prozora rakijama i politikom. Ovde samo onaj kshhs kshsh i rolna paira. Nema ni vileda krpe.


Kukuuuu... pa, jel' znaš ti pošto je toalet papir??
Jeftinije da platiš ženu da ti rinta od jutra do sutra.
Ovde bar.

pnbb pnbb 22:20 21.11.2007

al zamalo

I konačno utrefi

fali crveni lonac na tufne, i smederevac...

nije to ni videlo nasega pasulja
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:28 21.11.2007

Re: al zamalo

pnbb
I konačno utrefifali crveni lonac na tufne, i smederevac...nije to ni videlo nasega pasulja


E, da, podseti me...
Ti se zezaš, ali ona je STVARNO u jednom trenutku imala hipotezu da su možda lonci u pitanju, pa je jednom od tih prilika poseta rodnom kraju i šerpu odavde nosila.

Kako u rodni kraj zalazi jednom u dve godine, trebala joj decenija dok nije "rešila zagonetku" i zaključila - voda!)
pnbb pnbb 22:36 21.11.2007

komparativne prednosti

A tek brisanje prozora rakijama i politikom

politika ostavlja manje onih troskica nego papir,

a radza daje prostoriji ugodniju aromu nego citrus...
Strongman Strongman 23:42 21.11.2007

Re: komparativne prednosti



politika ostavlja manje onih troskica nego papir,

a radza daje prostoriji ugodniju aromu nego citrus...


Pa ovde to mogu samo sa Miami Heraldom i Henesijem da improvizujem. :)
pnbb pnbb 18:32 22.11.2007

Re: komparativne prednosti

sa Miami Heraldom i Henesijem

ne znam za herald, al za henesi greota. isto i za rakiju.
u tu svrhu bolje uzmi neki jim bim , za bolje i nije... ja koristim canadian club. za to, i za trovanje stakora.

a propos stakora, bila nekada neka kozmetika leo kod nas... dezodorans bas i nije bio za aplikaciju na telo, al sam provalio da odlicno radi protiv osa, obada i slicne letece gamadi. kao i sitnij sismisa
Spadalo Spadalo 15:08 21.11.2007

Molba

A be bate! Daj, okači ovde neke interesantne adrese gde se možemo više informisati o ovom tvom sportu.
Strongman Strongman 21:11 21.11.2007

Re: Molba



http://www.mediazone.com/sites/strongman/jsp/index.jsp

Tu moze da se vidi cela sezona kada sam ja zauzeo cetvrto mesto u ukupnom plasmanu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana