Društvo

Dan Evrope

gordanac RSS / 09.05.2008. u 20:43

europeday2008enum7.jpgDan Evrope slavi se 9.maja od 1986. godine, kao sećanje  na 9.maj 1950. kada je usvojena Deklaracija koju je predložio francuski ministar spoljnjih poslova Robert Schuman

"...It proposes that Franco-German production of coal and steel as a whole be placed under a common High Authority, within the framework of an organization open to the participation of the other countries of Europe. ..."

Sve o Evropi može se pročitati u (sad već prilično čuvenoj brošuri) "Evropa u 12 lekcija"

ili u "Kratkoj istoriji Evrope", po dekadama od 1945. do danas.

A skoro sve informacije o Evropi mogu se naći na odličnoj web strani "The EU at a glance" .

Prva dokumenta vezuju se za dvojicu ljudi, Jean Monnet i Robert Schuman slove za utemeljivače današnje Evrope i nezaonilazni su u svim tekstovima, pregledima i istorijskim osvrtima na poslednjih 63 godine Evrope.

Čuveni su i citati koje je izrekao Monnet i koji su o njemu izrečeni:

"There is no real peace in Europe, if the states are reconstituted on a basis of national sovereignty. (...) They must have larger markets. Their prosperity is impossible, unless the States of Europe form themselves in a European Federation." — Jean Monnet (1943)

"There is no future for the people of Europe other than in union." — Jean Monnet

"Nothing is possible without men; nothing is lasting without institutions." — Jean Monnet

"People only accept change when they are faced with necessity, and only recognise necessity when a crisis is upon them." — Jean Monnet

"[Monnet was] someone with a pragmatic view of Europe's need to escape its historical parochialism." -Dean Acheson 

"Building Union among people not cooperation between states"

Credited with coining the phrase "Arsenal of Democracy" which was used by, and credited to, Franklin D. Roosevelt

U jednom od svojih poslednjih intervjua Jean Monnet je rekao: "Kad bih mogao ponovo da počnem da radim na izgradnji ujedinjene Evrope, počeo bih od kulture, a ne od uglja i čelika, kako smo to ućinili Robert Schuman i ja".

Šta bi bilo da su krenuli od - evropske kulture? Sa čime i kime bi počeli, šta su "ugalj i čelik" te naše zajedničke, evropske kulture? Da li bi bilo moguće dogovoriti se o postojanju jednog zajedničkog temelja nad kojim bi ujedinjavanje teklo jednako uspešno? Šta bi bilo uzidano u te temelje? Antika, Rim, rensansa, crkvena umetnost, filozofi, dramski pisci, slikari, graditelji, pesnici svih jezika? Alhemičari i naučnici? Kako bi odabrali samo jednog u kojem se nalaze - svi? Kako bi "pomirili" nacionalne ponose na stvaraoce čija su dela već ugrađena u sve nas, jer pripadamo toj jednoj, zajedničkoj, evropskoj civilizaciji koja vuče svoje korene i iz Azije i sa bliskog i dalekog istoka, hiljadugodišnjim mešanjima kultura i civilizacija? Šta sve u toj ogromnoj šarolikosti jezika (23 zvanična, za sada), posebnih i ukrštenih istorija, sukobljenih i brakovima i rodbinskim vezama spojenih nestalih evropskih kraljevskih loza, zajedničkih i surevnjivih univerzitetskih centara od koji neki imaju skoro hiljadu godina, osvajača i osvajanih, šta bi to među svima njima (nama) bilo (i da li bi uopšte bilo moguće) tako nesporno zajedničko pa da bude prepoznato kao - kameni temeljci evropske kulture, kao nezaobilazni omeni jedne civilizacije kojom i u kojoj nalazimo i sopstveni kulturni i civilizacijski identitet? 

Ovu 2008. godinu, Evropa je proglasila "Godinom međukulturnog dijaloga" i obeležiće je nizom događaja na kojima će se baviti sličnim pitanjaima.

Za sada imamo jedan odgovor sa kojim su svi saglasni - himna Evrope je Betovenova "Oda radosti". Nije loše za početak razmišljanja o tome šta nam je sve zajedničko. I kao povod da se setimo svoje sopstvene, a i Evropi poznate - naše evropske kulture.Šta je od nas, od onoga što prepoznajemo kao samo svoj kulturni i civilizacijski identitet ugrađeno u temelje evropske kulture?



Komentari (130)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dolybell Dolybell 19:12 10.05.2008

Re: Geografija je jedno...

Evropa nije samo Zapad. Evropa ima i istocni deo. uzeti najbolje od obe strane a ne vezivati se ni za jednu. Grcka je najbolji primer: da nije imala zadnjih par decenija (circa 20-30) demokratizacije drustva bila bi na istom nivou kao i mi. takodje pripada istom kulturno-istorijskom miljeu.


Lično, nekako mi dođe žao što se raspade Rimsko Carstvo.
Po smrti cara Teodozija (395.), Rimsko carstvo se definitivno podelilo
na dva dela (na našoj teritoriji je granica išla nekako od Beograda
do Kotora.) te Istočni deo potpade pod uticaj Grčke (helenske)
civilizaije, a zapadni deo pod uticaj Latinske civilizacije,
da se do dana današnjeg ne spoje.

Kulturno - istorijski milje jedne Grčke i nas - ne bi mi
palo na pamet da poredim - nikad.
Razlozi su brojni, navešću samo jedan - kad smo se MI
pojavili - Helade više nije bilo.
Kultura...i ....naše sličnosti...
(Valjda znate, da su Grci, kad ih pomenuste,
između ostalog usvojili Gregorijanski kalendar,
koji smo mi sa indignacijom odbili.
Toliko koliko smo mi jedan narod širokih
shvatanja i puni razumevanja).
Dolybell Dolybell 19:15 10.05.2008

Re: Geografija je jedno...

Evropa nije samo Zapad. Evropa ima i istocni deo. uzeti najbolje od obe strane a ne vezivati se ni za jednu.


Taj film neće se ovde davati, ima svi ostali da se ugledaju na nas
i našu samobitnost, folklor i kulturu, koju ne damo da nam se zatre....
stefan.vizantin stefan.vizantin 20:52 10.05.2008

Re: Geografija je jedno...

Ovo što tvrdite je veoma sporno

kao odgovor na ovo pitanje navescu vam podatak da je preko 80% svih sacuvanih starogrckih dela sacuvano zahvaljujuci Vizantiji. raspitajte se da li je na zapadu pre 13 veka neko govorio starogrcki (0 govornika), ko je ucio Petrarku grckom jeziku i koliko je grka bilo na prvim renesansnim akademijama u Firenci, Rimu, Padovi; ko je bio John Lascaris (skolski sa Mikelandjelom, promoter humanizma u Francuskoj), koliko je knjiga (novih nepoznatih na Zapadu) doneo Besarion u Veneciju koju je smatrao drugim gradom (aka druga Vizantija), ko je bio Maksim Grk (koji je na izvestan nacin postavio dobar deo temelja Ruske kulture) a ko Manuel Hrizolaras (Manuel Chrysoloras) i sl.
da je sve stiglo od Arapa je blago receno LAZ (koja potice od Voltera i drugih slicnih mrzitelja Vizantije kojima dugujemo odvratno znacenje termina byzantine u modernom engleskom i francuskom). Arapi su preveli deo grckih textova (prikupljenih u Vizantiji a prevodioci su uglavnom bili sirijski Grci e.g. Hunayn ibn Ishaq ali za Zapada je to bilo neskorisno jer tamo tada nije bilo niceg. osvajanja (ili oslobodjenje zavisno od perspektive) juzne Spanije nisu imala toliki efekat kao pad Konstantinopolja.
Vizantija je sacuvala slavnu grcku mudrost i prenela je Zapadu kada je on sazreo. Renesansa je izgradjena na ponovnom iteresovanju za antiku a da bi do toga doslo trebalo je 1) nauciti grcki (svi grcki humanisti na Zapadu su bili prof grckog)
2) doci do knjiga koje su vekovima bile na istoku (kad je carstvo pocelo da propada i kad se videlo da Turci nemaju veliko interesovanje za grcke textove, naglo su grcki textovi preplavili Zapad)
3) stamparija-u Veneciji je bila najpoznatija stamparija antickih textova. za razvoj zapadne misli upravo treba zahvaliti Gutenbergovom "otkricu" i prvim stamparima e.g Aldus Manutius)

stefan.vizantin stefan.vizantin 21:34 10.05.2008

Re: Geografija je jedno...

(Valjda znate, da su Grci, kad ih pomenuste,
između ostalog usvojili Gregorijanski kalendar,
koji smo mi sa indignacijom odbili.
Toliko koliko smo mi jedan narod širokih
shvatanja i puni razumevanja).

kada je MIlankovic predlagao najsavrseniji kalendar ikada smisljen Grci (a i drugi su to odbili) ne opravdavam nasu crkvu ali zelim da Vam kazem da je bilo trenutaka (i ne tako davno) kada smo mi bili daleko izpred Grcke.
Kulturno - istorijski milje jedne Grčke i nas - ne bi mi
palo na pamet da poredim - nikad.Kulturno - istorijski milje jedne Grčke i nas - ne bi mi
palo na pamet da poredim - nikad.


zasto? to je jedan isti milje: vizantijski komonvelt. ako zelite licno da proverite otputujete malo do Grcke pa mi recite: 1) koliko se nacin zivota, radna etika, porodicni odnosi...razlikuju (najveca razlika je u tome sto oni nisu ratovali tako skoro tj. nase ke drustvo skorasnjim dogadjajima unazadjeno ali je osnova ista)
2) kakav je odnos pravoslavnih Grka prema Srbima i da li nas smatraju bliskim (naravno Grci imaju izuzetan nacionalni ponos tj. oni smatraju da su narod najstariji, no ipak smo prilicno kompatibilni)
3) koliko je slovenskih toponima, manastira Dusanovih plemica i grckih prezimena sa slovenskim korenom...

HELADA IMA NASLEDNIKA: VIZANTIJU. Sloveni (Srbi i Bugari pre svega) su imali veliki uticaj na Vizantiju a zauzvrat su prihvatili njeno duhovno vodjstvo. to je fakat ali ako se ne slazete da je u redu porediti legitimnog naslednika Helade onda ok. uostalom takvo (pogresno) misljenje je preovladalo na Zapadu, gde neki misle da im Grci nisu slicni (to je bilo pre Bugara i Rumuna a sada verovatno i njih dodaju na spisak).

Pre će biti da je Evropu od varijante Aziskog poluostva
spasio Karlo Martel pobedom nad Mavarima, u bici kod Poatjea (732.).Pre će biti da je Evropu od varijante Aziskog poluostva
spasio Karlo Martel pobedom nad Mavarima, u bici kod Poatjea (732.).

ovo uopste nije tacno. Arapi su stigli u Evropu 100 god nakon sto je njihovo carstvo pocelo da se siri tj. ono malo jada sto je preslo Giblartar nema veze sa Arapskom silom: VIZANTIJA JE ODBRANILA EVROPU A KONSTANTINOVOM GENIJALNOM PLANU GRADA IMA DA ZAHVALIMO STO EVROPA NIJE VECINSKI MUSLIMANSKA. sa dodatkom da su Grci spasili Zapad u persijskim ratovima se slazem.
Ne, njegov odgovor na javnim zborovima je bio - bolje i pod prorokov turban, nego pod papsku tijaru, a tako je i bilo.

ovo bi trebala da bude izreka megali duksa Luke Notarasa (nisam video da je neko povezuje sa Djuradjem) molio bih da mi date niki link ili referencu za ovo.
uzgred, u to vreme Djuradj je bio vazal sultana i nije bilo zgodno da pravi spletke na Zapadu. uostalom u njegovu privrzenost Zapadu se ne sme sumnjati jer je njegov vojni doprinos krstaskom pohodu koji je usledio bio presudan (kad su Srbi odlucili da ostanu kod kuce i krstasi su porazeni). uostalom srpska crkva je bila autokefalna i kao takve nije mogla da utice na (ali i bila je izuzeta od odluka) patrijarha u Konstantinopolju


ivana23 ivana23 21:50 10.05.2008

Grcka...

1) koliko se nacin zivota, radna etika, porodicni odnosi...razlikuju


My Big Fat Greek Wedding



Ovaj film te slicnosti sjajno prikazuje.
stefan.vizantin stefan.vizantin 22:04 10.05.2008

Re: Grcka...

ivana23
1) koliko se nacin zivota, radna etika, porodicni odnosi...razlikuju


My Big Fat Greek Wedding



Ovaj film te slicnosti sjajno prikazuje.

to je iz americke perspektive sa prenaglasenim detaljima koji nisu svojstveni Zapadnjacima. mi kada idemo medju Grke gladamo ono sto nije isto sa nasim poimanjem stvarnosti (princip identifikacije). no ispod subjektivne pokorice je zapravo ista srz-jedan mix balkansko-mediteransko-orijentalne kulture...sa nekim dobrim osobinama (prisnost medju ljudima koja je mnogo veca na Balkanu nego na Zapadu), sloboda duha i jedna opustena kreativnost u stilu - Zivot je lep; ali i losim - ljudi su cesto lenji, uvek ih interesuju tudje privatne stvari, znaju da dele ali su cesto i sebicni i po pravilu moras da budes na oprezu inace ce da te obrlate u trenu (ovo je manje vise isto za sve na Balkanu pri cemu se Grcka tokom zadnjih decenija najvise udaljila od tog korena tj, pozapadnjacila :)
stefan.vizantin stefan.vizantin 03:57 11.05.2008

Re: Geografija je jedno...

Ne razumem primer...pa, Grčka je u EU. I u Nato-u.

sta ne razumete? pa Grcka je pre samo 30 godina bila pod vojnom huntom i daleko iza Jugoslavije. kada je usla u EU svi su mislili da su oni u Briselu skrenuli sa puta a i sami Grci nisu bas bili odusevljeni Zapadnjacima. sada je medjutim drugacija situacija...
dragan7557 dragan7557 10:22 11.05.2008

Re: Geografija je jedno...

Vizantija je sacuvala slavnu grcku mudrost i


Brkati termin grčki sa helenističkim je sasvim dovoljno za procenu pristrasnosti i znanja.
drugih slicnih mrzitelja Vizantije kojima dugujemo odvratno znacenje termina byzantine u modernom engleskom i


Za problematiku u vezi sa ovim će vam biti potrebno dosta pregalaštva da se osvestite, ali je dovoljno reći da je Bizantija sa b i u nemačkom a i u francuskom i španskom jeziku.
Vezano za glas b i v ima dovoljno napisanog i ko hoće može to da i pročita J.Kopitar,Štrosmajer, Vuk Stefanović Đura Daničić i dr.

Zapenušene diskusije svakako nisu produktivne a osobito ako ke neko zaljubljenik u "delo i lik" Vizantije = Bizantije a mrzitelj Zapada kao što ste to vi.
raspitajte se da li je na zapadu pre 13 veka neko govorio starogrcki (0 govornika), ko je ucio Petrarku grckom jeziku

[b][/b]
Dakle odmah da vam kažem da ja ne raspitujem kod odavno mrtvih ljudi kao pojedini Političari Srbije koji za svaku sitnicu konsultuju Sv Lazu ili Đorđa Petrovića na turskom kara Đorđa a na srpskom crnog Đorđiju,
pa ovaj vaš predlog o raspitivanju na žalost neću honorirati. A malo manje ostrašćenosti na ovom blogu bi svakako doprinelo i kulturi o kojoj ovde Besedimo ili po vašem Vesedimo.
dragan7557
o izborima 2008
Mara Mara 20:02 12.05.2008

Re: Geografija je jedno...

dragan7557
... dovoljno reći da je Bizantija sa b i u nemačkom a i u francuskom i španskom jeziku.Vezano za glas b i v ima dovoljno napisanog i ko hoće može to da i pročita J.Kopitar,Štrosmajer, Vuk Stefanović Đura Daničić i dr.Zapenušene diskusije svakako nisu produktivne a osobito ako ke neko zaljubljenik u "delo i lik" Vizantije = Bizantije a mrzitelj Zapada kao što ste to vi.
...A malo manje ostrašćenosti na ovom blogu bi svakako doprinelo i kulturi o kojoj ovde Besedimo ili po vašem Vesedimo.dragan7557o izborima 2008

Опростите Драгане, Ваша последња реченица је заиста непримерена за нормалну дискусију (обзиром да се већ позивате на културу)... ..То што се Византија у енглеском,шпанском и француском изговара са "Б" није аргумент. Видите, ми говоримо рецимо "фудбал", иако је то енглеска реч: "football" (па би по Вашој логици требало да говоримо "футбол". Немци употребљавају исту реч, али, као и ми, не у оригиналном изговору на енглеском већ "фусбал"("fussball", а за њих не можете да тврдите да мрзе Запад (зар не?)...

Није ми намера да се препирем, већ да вратим дијалог у културне оквире. Видите, оно што ми данас називамо Византија, Византијско царство је као термин први пут уведен у употребу у 16. веку. Византинци су себе и своје царство називали Ῥωμανία, што би било "Романија" односно Василеја Ромајон (Βασιλεία Ῥωμαίων). То је буквални превод са латинског на старогрчки, израза Imperium Romanorum, јер су Византинци себе сматрали јединим и правим (да не кажем легитимним) наследницима Римског царства. "Византија" је име некадашње грчке колоније Висантион, место где је цар Константин изградио Константинопољ, данашњи Истанбул, а термин је "увео" немачки историчар Хероним Волф у свом делу „Corpus Historiae Bizantinae“...
Дакле, да сумирам, место на којем се данас налази Истанбул су основали Грци (то је била грчка колонија), чији се назив, у оригиналу, на старогрчком пише Βυζάντιον, Висантион (већ сам заборавила прецизно изговарање), али, највише сачуваних историјских извора је на латинском језику (због уништавања 1204. године када су у Трећем крсташком походу, они који су ишли ка Јерусалиму и њихове трупе онако "успут" освојили/уништили Византијску престоницу, а онда дефинитивно падом под власт Османлијског царства 1453. године), па се највише у изворима и помиње верзија на латинском језику Byzantium. Легенда каже да је Висантион добио назив по неком од грчких краљева Βύζας тј. Βύζαντας (Висас, Висантас)...
Преопширна сам знам, немојте замерити, али пре него што коригујете некога проверите сопствене изворе информација, не улећите у дискусију без ваљане аргументације и немојте никоме овде да импутирате без потребе мржњу према Истоку, Западу...
Препоручујем да прочитате Историју Византије Георгија Острогорског, вероватно најпознатијег и најбољег византолога у свету. Рођен је у Петрограду, а умро је у Београду (оснивач је Византолошког институа при САНУ). Његово дело је преведено не знам на колико језика, а само у Немачкој је имао више поновљених издања...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:01 10.05.2008

SMRT FASIZMU...

........nekako cu se lepse osecati kad budem i formalno deo te proslave, mada je to svakako lep dan i treba se stalno podsecati...
poz
i
prep
bkc
ps> steta sto nisi svratila, zalje ljubimci....sto te nisu videli, heheheheheheh
blackbox blackbox 15:51 10.05.2008

Re: ecce primer :))

gordanac
..i čestitke Goranu Paskaljeviću"Reditelju Goranu Paskaljeviću uručen je orden francuskog Ministarstva kulture Reda umetnosti i književnosti u rangu oficira (FoNet)"

I čestitka Predsedniku Srbije na Ordenu Pobede nad fašizmopm koji mu je dodeljen kao priznanje Srbiji i srpskom narodu za doprinos pobedi nad fašizmom, a što se ovde organizovano ignoriše.
Pa ni to odlikovanje nije dobilo medijski prostor kakav zaslužuje. Što se medija tiče to mi je jasno ali je malo neshvatljiv odnos predsednikovog kabineta prema tom činu, iako nije bila izborna šutnja.Ne zanam da li bi tako stidljivo bilo tretirano da mu je orden dodelio ruski partijarh.
Da je orden slučajno dobio Koštunica to bi itekako iskoristili poslednji dan pred izbornu šutnju. Pa oni danima objavljuju Putinovo pismo prećutkujući da je to Putinov odgovor na Koštuničino pismo, već stvaraju utisak da Putin piše glasačima u Srbiji da glasaju za Koštunicu.
I da se ne bih ponovo javljao za reč da skrenem pažnju i na brošuricu koju danas distribuiraju Dveri Srbske kao prilog u visokotiražnom tabloidu gde direktno agituju da se glasa protiv evrounijata a za patriote. Pamflet nosi naslov EUtanazija i u njemu su dati stavovi koje u poslednjih 6 meseci izgovaraju DSS funkcioneri. Vidljivo je da se proglami
Dveri i DSS podudaraju.
To je nesumnjivo kršenje predizborne tišine, pa ako nikome ne smeta onda ništa.
A kad je o Evropi reč tu se može videti kakav je stav srbskih patrJota i njihovih partija po tem pitanju.
Gorio Gorio 18:20 10.05.2008

Re: ecce primer :))

I čestitka Predsedniku Srbije na Ordenu Pobede nad fašizmopm koji mu je dodeljen kao priznanje Srbiji i srpskom narodu za doprinos pobedi nad fašizmom, a što se ovde organizovano ignoriše.

Koliko su komunisti preterivali u prikazu našeg učešća u pobiedi nad fašizmom, čini mi se da se sada otišlo u drugu krajnost, jedva da se i pominje, što svakao nije u redu.
Dolybell Dolybell 14:08 10.05.2008

Europe

niki m niki m 17:58 10.05.2008

1999

Mene je 1999 Evropska Unija bombardovala i od tada sam savrseno ravnodusan na nju. Na primer, pratim sva desavanja iz USA, od kriminala, politike, kulture, nauke.... Istovremeno nikada ne idem na neki sajt sa vestima iz EU ili neke drzave clanice. Tako nekako.
gordanac gordanac 18:05 10.05.2008

1999

ne razumem
pa i USA je učestvovala u NATO bombardovanju
Kako prema njima niste ravnodušni, a prema EU jeste? Nejasno mi je kako je jedan isti osnov moguć za "zainteresovanost" za vesti i sajtove iz USA, a nije za EU? Što?
Gorio Gorio 18:07 10.05.2008

Re: 1999

niki m

Mene je 1999 Evropska Unija bombardovala

Ne smeta mi vaš stav prema EU, nego nešto ne razumem zašto USA ima privilegiju.
niki m niki m 18:22 10.05.2008

Re: 1999


Ne smeta mi vaš stav prema EU, nego nešto ne razumem zašto USA ima privilegiju.


USA su po mnogo "varijabli" vodeca drzava sveta. Iako su izrazito zlocinacka drzava ono sto je danasnja civilizacija jeste ono sto se desava tamo. Bilo bi krajnje glupo i neprakticno ne posmatrati i ne pratiti ta dogadjanja.
Jednosttavno nisam ocekivao da ce bas sa onoliko ravnodusnosti EU ucestvovati u bombardovanju. Znao sam da moraju da slusaju gospodara ali bas da budu onoliko ravnodusni to mi je bilo iznenadjenje.
Mislim, takodje, da prica o pocetcima EU, Mone i Suman, to nema mnogo veze sa danasnjom EU.
gordanac gordanac 18:26 10.05.2008

Re: 1999

aha
i - skoro ništa niste u pravu
Da sam na vašem mestu pokušala bih da uklonim neke stereotipe, predrasude i "zdravozagotovo" stavove relativno raširene po našoj, više spletkarskoj nego informisanoj javnosti.
Pogotovo ako do informacija može da se dođe...
niki m niki m 18:30 10.05.2008

Re: 1999

i - skoro ništa niste u pravu


Mozda, ali ne znam na sta mislite jer kazete da sam bar u necemu u pravu.
gordanac gordanac 18:33 10.05.2008

Re: 1999

Mozda, ali ne znam na sta mislite jer kazete da sam bar u necemu u pravu

Evo, u ovome ste u pravu, potpuno:
Bilo bi krajnje glupo i neprakticno ne posmatrati i ne pratiti ta dogadjanja.

Ostalo - ne.
Dolybell Dolybell 19:25 10.05.2008

Re: 1999

Mene je 1999 Evropska Unija bombardovala i od tada sam savrseno ravnodusan na nju.


Nismo znali da ste tako važna ličnost, da vas EU bombarduje,
a izgleda i da su vas pogodili? ( a imate pseudonim.)
Sad kad bi nam rekli zašto su vas bombardovali,
možda bismo razumeli vaš animozitet prema Evropi i verovatno,
njihovim Evrima, njihovim automobilima, njihovom belom tehnikom, njihovom
garderobom, njihovom muzikom, njihovom hranom, ....

niki m niki m 19:49 10.05.2008

Re: 1999

možda bismo razumeli vaš animozitet prema Evropi i verovatno,
njihovim Evrima, njihovim automobilima, njihovom belom tehnikom, njihovom
garderobom, njihovom muzikom, njihovom hranom, ....


Ovo je toliko primitivno da mi nije jasno kako vam nije muka da napisete.
pufna pufna 18:47 10.05.2008

...

Šta je od nas, od onoga što prepoznajemo kao samo svoj kulturni i civilizacijski identitet ugrađeno u temelje evropske kulture?




Annus Mirabilis- Mileva Ajnstajn


M.P.- Barili
ivana23 ivana23 19:22 10.05.2008

VLADIMIR VELIČKOVIĆ



Rođen 11. avgusta 1935. godine u Beogradu.
Završio je Arhitektonski fakultet u Beogradu.
Saradnik Majstorske radioniice Krste Hegedušića u Zagrebu 1962-1963 godine.
Profesor na Ecole Nationale Superieure des Beaux Arts u Parizu, od 1983 do 2000. godine.
Izlaže od 1951. godine.
Od 1966. živi i radi u Parizu.
Član Srpske akademije nauka i umetnosti od 1984. godine.
Odlikovan najvišim francuskim priznanjem u oblasti kulture i umetnosti Commandeur dans l'ordre des Arts et des Lettres.

Черевићан Черевићан 20:02 10.05.2008

звездице жууте,а испод . . .рибица јата

дневничкими запис . . . . 01мај2004

пригодним ноћашњим Програмом у форми тек-тек дупеувлакачкој ими се малтези окачисмо о Еуропу. накнадно ,Еуроњус нам посветио пуних 4 секунди на тевекрану евидентирајући еуфорију новозалуталих. полусатни ласерски реситал уз обилату кишу шареног ватромета у Харбоуру подно валете, по старим зидинама, налагао је причу о историјату малте ,уистину занимљиву онима који су поруку схватили. наравно било је и оних пивканом наливених у руљи од чак ,веле теве извештаји претеривању склони тристо хиљада житеља од укупно 400 колико свеукупно бројимо ,који баш нису били најбоље сконцентрисани у Поводу али ипак урлаше притом , раздрагани.
оку изненађујући спој таме & шаренила светла док се по површини морској јато жутих звездица на таласима љуљушкало те јасном музичком поруком:
еуропо само јави - пушићемо Ти и у сну ,ганула је нас пар живћано осетљивих те понеком и сузу изочног капка исцедила .радосницу.
и себе ,несклоног колективном окупљању затекох у маси , но кад је бал - играјмо , убедише ме колеге из фирме, па попустих и кад људски стампедо крену тесним сокацима валете, спонтано руљом нанете испред мене се нађоше две туристкиње година средњих по природи баш веселе ,па док су се на смену гнездиле у мојем непристојном крилу пар сати . . .би ми пријатно. а и оне се нешто буниле себе нису, ма ваљда и џабалеску пивкани учинише свое. . . .
сада ево,
пратим локални теве програм и вели репортер да је прворођена беба на малти од данас еуропској земљи - женско и да се зове Росариа .
ето ,суђено је малтезима дај ебени буду.

дан временом усаглашен разјапљена ми врата од терасе с погледом те чујем где се у мојем сокаку полако окупљају испред зграде воркерс јунуона учесници овогодишње првомајске параде .решили лабуристи који вазда пактују са радницима да потсете владајућу гарнитуру (националисте) да је еуропа попут брака обзиром :
да који су уњему желе из ,а који су из ,телиби унутра ,те и на захтевне еуропске стандарде двајестпеторке јер господарски развој еуропе треба до савршенства довести , пут је дуг но малтези , посве искрено, томе су засад недорасли . баш прс уоко владајућој гарнитури. и шта ми преостаје него да им се прикључим грлатим.

додуше биће засигурно . . . и муфте пивкана (упс).
gordanac gordanac 14:24 11.05.2008

evo...

..šta smo do sada imali:
(bez nekog posebnog reda, osim kako se "fizički" ređaju na "scroll", samo skupljene ideje i asocijacije u jedan komentar, i bez autora, prepoznaćete se :))

- antifafašizam (kao civilizacijski doprinos)
- bitka za Beograd i bitka na Kosovu
- inat
- mesto koje je istok zapada i zapad istoka
- Dositej Obradović (doba prosvetiteljstva)
- azbuka Vuka Karadžića
- Orfelin (ikonopisci vojvođanskog baroka)
- pesme Branka MIljkovića
- ktitori i graditelji braća Lacković (Xi vek)
- fresko slikarstvo - rano i srednjevekovno (imenovan Beli Anđeo)
- srednjovekovno graditeljstvo, sakralno i svetovno
- Sopoćani, Studenica, manastiri na teritoriji današnje Srbije i u regionu
- vinčanska kultura
- lepenski vir
- gamzigrad, arheološka nalazišta rimske kulture
- Romulijana
- Ruđer Bošković
- prva državna štamparija - Cetinje 1493
- Njegoš
- Naučni kadar instituta Viča
- Teorija samoupravljanja i radnički saveti (implementirano u sva važnija EU zakonodavstva)
- Implementacija zakonodavstva o Društvenoj svojini
- Nikola Tesla
- Ivo Andrić
- srpska kultura ranog srednjeg veka
- Implementacija zakonodavstva o mesnim zajednicama
- Helsinški predlozi Yu delegacije
- Učešće u pokretu nesvrstanih
- Stevan Mokranjac
- Josif Pančić
- Dušanov Zakonik
- car Konstantin (rođen u Medijani, NIš)
- Milutin Milanković
- Mileva Marić - Ajnštajn
- Milena Pavlović Barili
- Vladimir Veličković
- ....
- ....
Radojicic Radojicic 20:26 11.05.2008

Re: evo...

gordanac gordanac 21:21 11.05.2008

Re: evo...

:)))
...tako je Radojicic, tačno tako
neka se vije buduća zastava Srbije
ima mnogo da se radi da se ta zastava skroz zavijori....
ponosna na Srbiju, bila i ostala...
Mara Mara 19:04 12.05.2008

Re: evo...

Србија у Европи, Европа у Србији (кажем ја)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana