Moj grad

Miša

Spiridon RSS / 22.09.2020. u 14:37

Tacno na uglu Ilije Grasanina i Majora Ilica nalazi se zgrada ciji je prednji deo isturen do ulice dok je zadnji sakriven u jedan klasican beogradski pasaz. Zgrada me podseca na onu Banetovu iz Karanoviceve serije ispred koje je Surovi popravljao motor. E bas tu, u toj zgradi na (recimo) cetvrtom spratu je ziveo Misa i njegova majka. Po naglasku (i ako rodjen u Beogradu) Misa je imao pomalo dalmatinski akcenat. 90-tih godina dok je Beograd tonuo svom svojom tezinom u zivo blato, Misa i njegova majka su doneli odluku da izdaju sobu da bi nekako spojili kraj sa krajem. Sobu su izdali mom drugaru Srdjanu za neku smesnu lovu. Kako je lokacija bila idealna za sunjanje po gradu (Busic je bio blizu, teretana na Tasu, Peta beogradska i td) znali smo cesto da se skupimo kod njih. Misa je nosio naocare sa debelim okvirima, bio je niskog rasta, pomalo naivan ali sa nezaobilazno uocljivim lepim manirima. Mene je podsecao na Vudi Alena. Mislim da mu se nase drustvo svidelo i zato je cesto voleo da sedi i prica sa nama. Srdjan je malo iskoristavao tu njegovu dobrotu i naivnost i cesto ga podjebavao u rodjenoj kuci. Jedno vece dok smo sedeli i cekali da zapalimo u Busic, zafalilo nam je pica. Love nigde, frizider prazan. U staklenoj polici u maloj dnevnoj sobi stajala je citava kolekcija onih malih bocica sa raznim picima koje su verovatno godinama bile sakupljane kao uspomene sa raznih putovanja. To je ujedno bio i najlepsi ukras te dnevne sobe. Ne secam se na ciju inicijativu, tek Misa je polako poceo da otvara jednu po jednu i atmosfera je pocela da se crta. Pricao je o Dalmaciji, moru, uspomenama iz detinjstva, rodjacima iz Splita. Ne secam se koliko smo popili, ali znam da smo dobro zagrejani kasnije uplovili u jedno prijatno beogradsko septembarsko vece. Misa nije izasao sa nama. Ostao je u stanu da pocisti nered iza nas. Znam samo da mi je bilo hladno i da mi je poklonio nekakav stari dzins - prsluk (ustvari jaknu sa odsecenim rukavima) koju sam posle toga jos neko vreme nosio jer mi je lepo stajala. Misu vise nikada nisam video jer je Srdjan promenio stan. Iz nekog razloga uvek ga se setim. Valjda zbog njegove dobrote. Zbog njega sam zavoleo taj deo grada i za mene je to srce Beograda. 

 



Komentari (401)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

apacherosepeacock apacherosepeacock 14:53 22.09.2020

?

Kako je lokacija bila idealna za sunjanje po gradu (Busic je bio blizu, teretana na Tasu, Peta beogradska i td)


U kakvoj su vezi provod i V beogradska gimnazija?
jinks jinks 15:11 22.09.2020

Re: ?

Da je VI u pitanju to bi već druga priča bila :)
jooscout jooscout 19:07 22.09.2020

Re: ?

apacherosepeacock

U kakvoj su vezi provod i V beogradska gimnazija?


U moje vreme, leti je bio otvoreni...klub?
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:19 22.09.2020

Re: ?

jooscout
apacherosepeacock

U kakvoj su vezi provod i V beogradska gimnazija?


U moje vreme, leti je bio otvoreni...klub?


Koji?
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:20 22.09.2020

Re: ?

jinks
Da je VI u pitanju to bi već druga priča bila :)


:)
jooscout jooscout 19:22 22.09.2020

Re: ?

apacherosepeacock
jooscout
apacherosepeacock

U kakvoj su vezi provod i V beogradska gimnazija?


U moje vreme, leti je bio otvoreni...klub?


Koji?


Pa ne sećam se da je imalo ime, mi smo to zvali "gde ćemo večeras?" "u petu!"

ps mada promalja mi se nešto kao pšr il tako neka skraćenica. Ne vredi, starost je teška :)

edit: setila se PŽR! tako se iz nekog razloga zvalo!


apacherosepeacock apacherosepeacock 19:24 22.09.2020

Re: ?

jooscout
apacherosepeacock
jooscout
apacherosepeacock

U kakvoj su vezi provod i V beogradska gimnazija?

U moje vreme, leti je bio otvoreni...klub?

Koji?

Pa ne sećam se da je imalo ime, mi smo to zvali "gde ćemo večeras?" "u petu!"
ps mada promalja mi se nešto kao pšr il tako neka skraćenica. Ne vredi, starost je teška :)
edit: setila se PŽR! tako se iz nekog razloga zvalo!


Skroz mi nepoznato..
Colin_bgd Colin_bgd 07:37 23.09.2020

Re: ?

setila se PŽR! tako se iz nekog razloga zvalo!

Predratna Prva Ženska Realna (gimnazija)... je u jednom trenutku postala Peta Beogradska (mešana)... Na "donjem" ulazu su te reci (PŽR) uklesane u reljef iznad ulaska u zgradu i tu je bio pomenuti "klub"...
Spiridon Spiridon 15:12 22.09.2020

..

Jako uske. U moje vreme najegzoticnije devojke su isle u petu.
predatortz predatortz 15:22 22.09.2020

Čudna neka ljubav

Zbog njega sam zavoleo taj deo grada i za mene je to srce Beograda


Dođete čoveku u kuću, iskoristite njegovu dobrotu i naivnost, poločete mu godinama skupljanje uspomene, ostavite svinjac iza sebe, ti se usput ogrebeš za jaknu, odjezdite u noć i nikad se više čoveku ne javite.

Ne, to nije duh Beograda.
gavros gavros 15:26 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Miša ih je sam počastio!
maksa83 maksa83 15:41 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Ne, to nije duh Beograda.

Ja da ti kažem, nema ničeg beogradskijeg od toga.
floki floki 16:04 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

шта да ти кажем предо, шаљи под хитно синове међу своје у нови сад, али овако лепо овог да се придржавају, што више:

gavros gavros 16:09 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Imam osjećaj da su ga prekinuli na pola... mogao je još da nabraja.
Spiridon Spiridon 16:14 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

predatortz
Zbog njega sam zavoleo taj deo grada i za mene je to srce Beograda


Dođete čoveku u kuću, iskoristite njegovu dobrotu i naivnost, poločete mu godinama skupljanje uspomene, ostavite svinjac iza sebe, ti se usput ogrebeš za jaknu, odjezdite u noć i nikad se više čoveku ne javite.

Ne, to nije duh Beograda.


Istina, mada ja sam na Mišu mislio. Mi smo ispali najgrdji grebatori. Ako je za utehu nije nam bilo prvi i zadnji put.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:22 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

maksa83
Ne, to nije duh Beograda.

Ja da ti kažem, nema ničeg beogradskijeg od toga.


ja bi prije rekla da nije do Beograda nego do epohe..
danas je mnogo manje u modi biti govedo..
ja počela da gledam sa djecom Stranger things.. reko kad smo odgledali Umbrella academy možemo vala i ovo, moji roditeljski standardi ionako su otišli u krasni..
i elem..
period su neke sedamdesete, ekipa klinaca su geek preteče a u školi naravno postoji i bully ekipa koja ih uredno maltretira (što fizički što psihički)..
al kad se klinci nađu u prilici da maltretiraju novopridošlu misterioznu cicu samo jedan omane.. ostali navale punom snagom..
i sad gledaju to ovi moji i čudno im..
danas jelda nije prihvatljivo biti preispoljno govedo..
nemoj ljutiš al stvarno ste bili.. taj Srđan... brate kako spava..
ja evo da kažem i sama sam ispala govedo u nekim navratima.. jednom sam recimo nepopularnoj djevojčici rekla nešto u stilu a što ti stalno trčiš za nama kad vidiš da te svi izbjegavaju (ni danas ne patim od prevelike suptilnosti)..
al baš da iskorištavam dobrotu jadnika.. jebatiga.. ima neka crta negdje..
ne može te tu oprati grad..
može samo vrijeme..
al opet i tad je crta postojala i neki smo je ipak vidjeli

ok, ostavljam i prostora da nije bilo baš tako kako si ti (možda zbog umjetničkog dojma) ispričao
Spiridon Spiridon 16:29 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

maksa83
Ne, to nije duh Beograda.

Ja da ti kažem, nema ničeg beogradskijeg od toga.


kafana na Ceraku i konobar Milinko koji nas sluzi i peva sa nama.
(Mi) Ko je konobar? Milinko!
(Original) Oye como va? Mi ritmo!
Kada smo popili 30 piva i naredjali sve flase na sto, neprimetno odvrćemo one leptir šrafove koji drže nogice vezane za sto i ostavljamo ih na samoj ivici i odlazimo u noć.
Sutra se vraćamo i pevamo: Ko je konobar? (Čekamo da on odgovori sa ... "Milinko".
- Prvo da platite sve one razbijene flaše pa onda mozemo da razovaramo.
Spiridon Spiridon 16:30 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

govedo..
nemoj ljutiš al stvarno ste bili.. taj Srđan... brate kako spava..


Sta da ti kazem? On ih je jos zajebao za kiriju. To je bilo bezveze.
maksa83 maksa83 16:30 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

danas je mnogo manje u modi biti govedo..

Gledajući grad u kom sam rođen i odrastao, duboko se ne slažem. Biti govedo je sada teški mejnstrim.

Edit: a za duh tog vremena i Beograda treba npr. pogledati Oktoberfest koji nam je dao čuvenu rečenicu "ako baba plače daj joj keks".
floki floki 16:33 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

кад је у мом селу пре неких бар 30так година избио пожар у биртији где је њих гомила пила на вересију (илити на црту), сви потрчали да гасе пожар а један (вероватно најдужнији) се потрудио да "књига дужника" прва заврши у ватри
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:34 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

maksa83
danas je mnogo manje u modi biti govedo..

Gledajući grad u kom sam rođen i odrastao, duboko se ne slažem. Biti govedo je sada teški mejnstrim.


da dobro, u Srbiji da..
kad mi je dijete išlo u vrtić imala sam jednom podužu raspravu sa vaspitačicama (ladno sam onako dokona tražila sastanak) gdje sam im objašnjavala da ne mogu djecu da uče da budu goveda, da ih to nikuda u životu neće odvesti..
mislim da nisam naišla na razumjevanje..
ovde biti govedo definitivno ne prolazi..
sa ovakvim gafovima bi ti se skoro sigurno desilo da se ozbiljno opečeš..
e sad i u rukavicama može svašta da se uradi ali eto bar da maturiramo iz masovnog cipelarenja

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:37 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

floki
кад је у мом селу пре неких бар 30так година избио пожар у биртији где је њих гомила пила на вересију (илити на црту), сви потрчали да гасе пожар а један (вероватно најдужнији) се потрудио да "књига дужника" прва заврши у ватри


pa to još i nekako da prođe pod Raskoljnikov žanr
ovo spirino ne znam dal ima u literaturi..
maksa83 maksa83 16:37 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

ovde biti govedo definitivno ne prolazi..

Mislim da prolazi u nekom sloju i tamo. Ne bi baš dobio orden, ali nije baš to viteštvo duboko ukorenjeno u Engleze po vertikali, pogotovo sa tako raslojenim društvom.

Inače mislim da je glupo ekstrapolirati bilo šta iz ove Spirine vinjete, treba je posmatrati baš tako - kao sličicu.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:40 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

maksa83
ovde biti govedo definitivno ne prolazi..

Mislim da prolazi u nekom sloju i tamo. Ne bi baš dobio orden, ali nije baš to viteštvo duboko ukorenjeno u Engleze po vertikali.

Inače mislim da je glupo ekstrapolirati bilo šta iz ove Spirine vinjete, treba je posmatrati baš tako - kao sličicu.




pa to ti pričam.. ne radi se o korjenu nego o karakteru epohe..
danas se govedima mnogo, mnogo manje toleriše na zapadu..
u Srbiji više..

a po mom nekom sudu bez obzira koliko društvo toleriše neki minimum epatije bi morao prirodno da imaš.. pa neki nemaju..
floki floki 16:41 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

овде су углавном научени да буду фини, учтиви себичњаци

е у шта се то онда претвори код оних мама (које или ништа не раде или раде неке глупости, 10 сати недељно, тзв лате макијато маме), које су "презаузете" док возе дете 5мин џипом до пред школе, свилени шал око врата и наочаре за сунце на глави, то је тек смехотрес...

за то се код нас бачвана једноставно каже: "сито, па бесно"
floki floki 16:45 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

newimprovedtadejus
floki
кад је у мом селу пре неких бар 30так година избио пожар у биртији где је њих гомила пила на вересију (илити на црту), сви потрчали да гасе пожар а један (вероватно најдужнији) се потрудио да "књига дужника" прва заврши у ватри


pa to još i nekako da prođe pod Raskoljnikov žanr
ovo spirino ne znam dal ima u literaturi..


ма ово је само мени пало напамет кад прочитах о оним празним пивским флашама на столу
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:52 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

floki
овде су углавном научени да буду фини, учтиви себичњаци

е у шта се то онда претвори код оних мама (које или ништа не раде или раде неке глупости, 10 сати недељно, тзв лате макијато маме), које су "презаузете" док возе дете 5мин џипом до пред школе, свилени шал око врата и наочаре за сунце на глави, то је тек смехотрес...

за то се код нас бачвана једноставно каже: "сито, па бесно"


pravo da ti kažem ja tih drugih krajnosti ne vidim previše..
možda eto najviše oko recimo alergija, tu poneka mama zna da padne u trans ako uhvati da je neko u školu donjeo neki kikiriki (desilo se jednom na movie night)..
al zato recimo neki dan ja i muž sretnemo najstarijeg kako sa razredom ide na lokalni stadion na časove atletike.. imaju nekih recimo pola kilometra/kilometar da pređu..
i idu svi a na začelju ide curica u hodalici, skoro da ne može da pokreće noge ali koristi snagu ruku i ide nekako..
zaostane kad oni duže idu al kad oni stanu da pređu ulicu stigne ih..
kod nas bi ladno bila napuštena u nekom domu ako već ne zaključana u neki podrum ..
jebiga, to ti je ta matrica..
sve što je slabije udri jer buahahha baš smo mangupi
maksa83 maksa83 16:57 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

zaostane kad oni duže idu al kad oni stanu da pređu ulicu stigne ih..
kod nas bi ladno bila napuštena u nekom domu ako već ne zaključana u neki podrum ..
jebiga, to ti je ta matrica..
sve što je slabije udri jer buahahha baš smo mangupi

Ajde ne zajebavaj pa Engleska je School Bullying World Capital.
floki floki 17:02 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

па не знам баш колико често би то у србији било тако, не могу да измерим

овде код шваба би чешће било хладно игнорисање, а могуће је да и неко помогне, али и да подјебева

ја не могу по том дигиталном обрасцу: србија ужас, запад небо и цивилизација

немогуће је то мерити тако преко колена, са јако различитим условима у којима су се људи задесили

едит:
а гледе алергије на кикирики - то уме стварно да буде јако, јако зајебано
има људи који буквално добију анафилактички шок ако су близу неког ко једе кикирики, креће гушење одмах... ако се не реагује јако брзо, људи умру, без сваке зајебанције
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:04 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

maksa83
zaostane kad oni duže idu al kad oni stanu da pređu ulicu stigne ih..
kod nas bi ladno bila napuštena u nekom domu ako već ne zaključana u neki podrum ..
jebiga, to ti je ta matrica..
sve što je slabije udri jer buahahha baš smo mangupi

Ajde ne zajebavaj pa Engleska je School Bullying World Capital.


mislim da je US al svejedno vjeruj il ne vjeruj al danas ja jezik izliza da im se slučajno ne bi desilo da koga u školi udare/uvrijede il ne daj bože opsuju (treba li reći da ja psujem ko kočijaš pa ne dajem baš najbolji primjer)..
dosad su ukapirali da je to biggest ever no no u školi..
imaš ladno reports, homofob, bully, agressive behaviour.. 3 strikes and you're out a dovoljno je da neko samo kaže da si ga uvrjedio, ne treba dokaz..
jedna od mama je fasovala za starijeg 2 reporta (hobofob plus sad sam i zaboravila šta je drugo bilo) i jedva završiše školu bez trećeg, a dijete je za naše standarde bukvalno mamino zlato..
ne bi potrjaao tri časa u BG školi..
nemaš predstavu kako su se stvari drastično promjenile
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:09 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

floki
па не знам баш колико често би то у србији било тако, не могу да измерим

овде код шваба би чешће било хладно игнорисање, а могуће је да и неко помогне, али и да подјебева

ја не могу по том дигиталном обрасцу: србија ужас, запад небо и цивилизација

немогуће је то мерити тако преко колена, са јако различитим условима у којима су се људи задесили


ima i toga da su naši ljudi spremni da pravdaju donesene odluke pa kuju u zvijezde adoptivne domovine e da ne bi valjda ridali u sebi za rođenom.. šta li..
ne brojim se ni u te što ridaju ni u ove druge..
da oprostiš strogo sam iskalkulisana tako da se meni to sve da prevesti u mjerljivo bolje ili lošije..

a kako sam vidjela i srpski vrtić i školu i engleski nemam uopšte dileme koji je daleko daleko ispred..
sigurno da ima i toga da ima i engleskih da se rasplačeš na šta liče, ima i nekih dobrih strana u srpskim (vrtići recimo su tamo u štočemu bolji) ali ovo konkretno, kako tretiramo slabije u društvu, tu nema šanse da možeš da argumentuješ da je sve u svemu bolje da slabe cipelarimo jer Darvin ili šta god..
od toga smo morali odmaći a u Srbiji apsolutno nismo
tamo em cjepa Darvin em neka apokaliptična verzija..
maksa83 maksa83 17:09 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

немогуће је то мерити тако преко колена, са јако различитим условима у којима су се људи задесили

Naravno da je nemoguće. Imaš delove gde će te gledati kao marsovca ako pljuneš na ulici i delove gde ne treba da ideš noću ako nisi iz kraja. Kao što imaš Nicu sa sjajem i glamurom i predgrađa Nice u koje ni panduri ne zalaze kad padne mrak. Imaš posh delove Londona (gde verovatno živi Mum, formerly known as Matlab), a imaš i one Jorkšire i ostale Kardife (video sam navijače Kardifa u Bratislavi, majkomila kakva je to ekipa, ne bih se baš okladio da su oni u "ljubim ruke gospodična" i "oh izvinite gospodine" fazonu) i predgrađa metropola sa sirotinjom na socijali.

Uostalom ko god je bio na nekom grčkom ostrvu zna šta znači "lepo je, ali ima Pijanih Engleza".
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:16 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

maksa83
немогуће је то мерити тако преко колена, са јако различитим условима у којима су се људи задесили

Naravno da je nemoguće. Imaš delove gde će te gledati kao marsovca ako pljuneš na ulici i delove gde ne treba da ideš noću ako nisi iz kraja. Kao što imaš Nicu sa sjajem i glamurom i predgrađa Nice u koje ni panduri ne zalaze kad padne mrak. Imaš posh delove Londona (gde verovatno živi Mum, formerly known as Matlab), a imaš i one Jorkšire i ostale Kardife (video sam navijače Kardifa u Bratislavi, majkomila kakva je to ekipa, ne bih se baš okladio da su oni u "ljubim ruke gospodična" i "oh izvinite gospodine" fazonu) i predgrađa sa sirotinjom na socijali.


to stoji..
ako njega boli uvo dal će školu da završi slabo tu pomaže bully report..
ipak dopre do solidne većine..
al u Srbiji nema škole u kojoj od toga možeš pobjeći.. prosto nije više ni zvanična dogma da štitimo slabije, naprotiv
floki floki 17:16 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

мени су клинци рођени овде, тако да ја никаква искуства са српским вртићима/школама као тата немам, те не могу ништа да кажем
predatortz predatortz 17:21 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

al u Srbiji nema škole u kojoj od toga možeš pobjeći.. prosto nije više ni zvanična dogma da štitimo slabije, naprotiv


Šta znam... Mislim da nisi u pravu. I kod nas duvaju neki povoljniji vetrovi u tom pogledu.
Moji klinci su još u osnovnoj. Prosečna zemunska škola, nije Savatić, nije Miletić.
Tu vlada jasno pravilo - nema iživljavanja, nema maltretiranja. Pepsi služba + veoma autoritativna direktorka to sasecaju u korenu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:34 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

predatortz
al u Srbiji nema škole u kojoj od toga možeš pobjeći.. prosto nije više ni zvanična dogma da štitimo slabije, naprotiv


Šta znam... Mislim da nisi u pravu. I kod nas duvaju neki povoljniji vetrovi u tom pogledu.
Moji klinci su još u osnovnoj. Prosečna zemunska škola, nije Savatić, nije Miletić.
Tu vlada jasno pravilo - nema iživljavanja, nema maltretiranja. Pepsi služba + veoma autoritativna direktorka to sasecaju u korenu.


pa to ti je pitanje gdje podvučeš crtu..
ako kažeš nema iživljavanja i maltretiranja onda je recimo višegodišnje podjebavanje OK a tu i tamo će proći i otvoreno maltretiranje..
ako kažeš nema nikakvog vrjeđanja, žrtva određuje šta je uvreda, onda je izbjegavanje ok a tu i tamo prođe i otvoreno kinjenje..
tj. skapirao si da su ti sinovi porasli u stasite momke i da će moći da se odbrane.. al jbt tebi su djeca prava i zdrava a ti si pandur..
kako misliš da prolazi mršavko bez tate..
i zar nije lakše živjeti u svijetu u kom sistem kaže da ni njega nema niko da maltretira, kinji, vrjeđa i ostalo..
da ti kažem, lakše je..
j_grandson j_grandson 17:37 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

newimprovedtadejus
maksa83
ovde biti govedo definitivno ne prolazi..

Mislim da prolazi u nekom sloju i tamo. Ne bi baš dobio orden, ali nije baš to viteštvo duboko ukorenjeno u Engleze po vertikali.

Inače mislim da je glupo ekstrapolirati bilo šta iz ove Spirine vinjete, treba je posmatrati baš tako - kao sličicu.




pa to ti pričam.. ne radi se o korjenu nego o karakteru epohe..
danas se govedima mnogo, mnogo manje toleriše na zapadu..
u Srbiji više..

a po mom nekom sudu bez obzira koliko društvo toleriše neki minimum epatije bi morao prirodno da imaš.. pa neki nemaju..

U pravu si!
Proglašavati 'duhom grada' i kul to da nekoga dobrodušnoga zajebeš, je poprilični svinjarluk.
predatortz predatortz 17:52 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

a ti si pandur.


Nisam, ja sam IT-evac.
Pomešala si me sa mnom iz devedesetih.
maksa83 maksa83 18:05 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

al u Srbiji nema škole u kojoj od toga možeš pobjeći.. prosto nije više ni zvanična dogma da štitimo slabije, naprotiv

Nego Mum vidi BRE ovo.

Pripremaju se uslovi: Srbija želi da privuče digitalne nomade


Sad kad sa Balija pohrle ovamo hipsteri fud blogeri i digital content menadžeri sa pink MacBook Airovima i useru mi sopotsku rivijeru, gde da bežim, čemu da se nadam...
predatortz predatortz 18:11 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav


Sad kad sa Balija pohrle ovamo


Idi bre Makso u kurac!
Ja pročitao kad balije pohrle ovamo i podigao stepen borbene gotovosti!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:12 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

maksa83

Nego Mum vidi BRE ovo.

Pripremaju se uslovi: Srbija želi da privuče digitalne nomade


Sad kad sa Balija pohrle ovamo hipsteri fud blogeri i digital content menadžeri sa pink MacBook Airovima i useru mi sopotsku rivijeru, gde da bežim, čemu da se nadam...


nemaj straha dok ne osnuju digitalnu komisiju za privlačenje digitalnih nomada..
onda bi moglo da bude gusto

maksa83 maksa83 18:13 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Ja pročitao kad balije pohrle ovamo i podigao stepen borbene gotovosti!

Nije to bez vraga, Bali je Indonezija, a to ti je najveća populacija Muslimana na svetu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:14 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

predatortz
a ti si pandur.


Nisam, ja sam IT-evac.
Pomešala si me sa mnom iz devedesetih.


samo kažem
predatortz predatortz 18:15 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

maksa83
Ja pročitao kad balije pohrle ovamo i podigao stepen borbene gotovosti!

Nije to bez vraga, Bali je Indonezija, a to ti je najveća populacija Muslimana na svetu.


Deco, na položaj!
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:22 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

i zar nije lakše živjeti u svijetu u kom sistem kaže

Sistem kaže, pa dve tačke

Onda sledi taksativno nabrajanje - svega.
I naravno kontrola poštovanja sistema.
I naravno kazna za one koji ne poštuju.

A ko pravi sistem, ko određuje da li je u redu ovo ili ono?

Društvo, skupština, demokratski izbori i te fraze, nisu odgovor.
maksa83 maksa83 18:35 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

predatortz
maksa83
Ja pročitao kad balije pohrle ovamo i podigao stepen borbene gotovosti!

Nije to bez vraga, Bali je Indonezija, a to ti je najveća populacija Muslimana na svetu.


Deco, na položaj!

Deca: "Ta maaani ih...".
floki floki 18:40 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

maksa83

Deca: "Ta maaani ih...".

пошто су балије, неће шунку нико дирати :)
predatortz predatortz 18:42 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

floki
maksa83

Deca: "Ta maaani ih...".

пошто су балије, неће шунку нико дирати :)



alselone alselone 18:43 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

неће шунку нико дирати


A ni pitije.
Stize zima, sunke nestaje, pitije se uskoro. :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:17 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

newimprovedtadejus
a po mom nekom sudu bez obzira koliko društvo toleriše neki minimum epatije bi morao prirodno da imaš.. pa neki nemaju..


Da. U mom razredu u osnovnoj je bila devojčica, povučena i mirna ko bubica, koju su povremeno kinjile upravo druge devojčice. Dečaci nisu nikad, valjda im bilo ispod časti (i žao) jer nije umela/mogla da uzvrati.. A ona koja ju je najviše imala na meti - jedna koja je i sama bila maltretirana kući. (klasična priča žrtva/agresor.)

Valjda se i tu podele po polovima, pa svaki ima svoje alfe i omege u hijerarhiji.. Kod većine, kod oba pola, cenim u proseku, empatija nije u manjku, ali nereagovanje grupe bogami jeste. Jer da reagovanja posmatrača' na buling ima u većem obimu, ređe bi se dešavalo.

A svakako treba regulisati slovom pravilnika i po tome postupati.

milisav68 milisav68 19:21 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

floki
кад је у мом селу пре неких бар 30так година избио пожар у биртији где је њих гомила пила на вересију (илити на црту), сви потрчали да гасе пожар а један (вероватно најдужнији) се потрудио да "књига дужника" прва заврши у ватри

To ko ona prica da nekog lika zovu Haker.
-Sto?
-Ukrao iz prodavnice svesku sa dugovima :)
niccolo niccolo 19:57 22.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Pripremaju se uslovi: Srbija želi da privuče digitalne nomade

Lukava ideja - zato što im min fin daje samo 90 dana fore da ne plaćaju porez u Srbiji, što znači 9 meseci i poreza i doprinosa na tih tri i po
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:03 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

hoochie coochie man
i zar nije lakše živjeti u svijetu u kom sistem kaže

Sistem kaže, pa dve tačke

Onda sledi taksativno nabrajanje - svega.
I naravno kontrola poštovanja sistema.
I naravno kazna za one koji ne poštuju.

A ko pravi sistem, ko određuje da li je u redu ovo ili ono?

Društvo, skupština, demokratski izbori i te fraze, nisu odgovor.


u al si našo argument, svaka ti čast..
šta veliš.. narod da je birao on bi sigurno izabrao krut patrijarhalni sistem, što oštrije prema slabima to bolje..
aha..
samo što te realnost malo pobija..
što je sistem netolerantniji prema slabima to je veća prilika da se radi o diktaturi.. čak bi se moglo reći i da važi što oštrija diktatura to okrutniji tretman prema slabima (think kamenovanje)..
dočim jelda, koliko god mi pričali da su skupštine, demokratski izbori i slično šuplje fraze nekako svi ti slabiji hrle baš u takve trule sisteme a da stvar bude bolja, gle, takvi truli sistemi ne propadoše od njihove slabosti, naprotiv..
tj. malo ti je klimava ta logika
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:49 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav


u al si našo argument, svaka ti čast..
šta veliš.. narod da je birao on bi sigurno izabrao krut patrijarhalni sistem, što oštrije prema slabima to bolje..

Ne znam šta bi birao, možda ne bi to, možda bi, ne možemo znati.
Ali to još nije odgovor na pitanje ko propisuje sistem i šta sistem ima da kaže.
Prosvećeni apsolutista, veliki brat, nevladine organizacije.....?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:09 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

hoochie coochie man

u al si našo argument, svaka ti čast..
šta veliš.. narod da je birao on bi sigurno izabrao krut patrijarhalni sistem, što oštrije prema slabima to bolje..

Ne znam šta bi birao, možda ne bi to, možda bi, ne možemo znati.
Ali to još nije odgovor na pitanje ko propisuje sistem i šta sistem ima da kaže.
Prosvećeni apsolutista, veliki brat, nevladine organizacije.....?


aman.. zar ne vidiš da ti je argument truo..
tamo gdje sistem nameće toleranciju ka slabijima u izgradnji sistema učestvuje širi krug ljudi (i izabrani predstavnici i akademija i siva eminencija i lobisti raznih vrsta i udruženja građana)..
tamo gdje sistem nema tolerancije u pravilu ga je gradio daleko uži krug ljudi i to onih koji drže topuz u ruci..
nemoj baš biti tolika ovca da ne vidiš da nisi ti taj kome je u interesu da topuz određeuje šta može a šta ne može..
da jesi ne bi ni razgovarao..
ogromnoj većini u interesu je zaštita slabijeg jer ili sami ili njihova djeca ili unuci ili drag prijatelj jesu taj slabiji..
ali ogromna većina su i ovce kojima se lako proda priča da je zaštita slabijeg zapravo protiv njihovih intresa..
i jbg..
u neku ruku je i nevjerovatno da je kraj takve manipulativnosti većine uošte bilo moguće postići društvo ikakvog nivoa slobode..
kako smo im se uopšte ikad otrgli iz lanaca je po meni kosmička misterija
maksa83 maksa83 11:30 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

u neku ruku je i nevjerovatno da je kraj takve manipulativnosti većine uošte bilo moguće postići društvo ikakvog nivoa slobode..

Pa i nije moguće. Zato Srbija uvek sklizne u neki oblik diktature ili jednopartizma.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:44 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

ogromnoj većini u interesu je zaštita slabijeg

Samo što oni to ne znaju pa moraju lobisti raznih vrsta da im taj interes uteraju.
floki floki 11:54 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

огромна већина је увек тупа као колац и своје мишљење налази по медијима

тако их нимало не дотиче ако њихова "толеранта, хумана" држава пљачка и убија по свету (још ће то да подрже јер су, ето, они тај светионик цивилизације који шири демократију по свету и скида "диктаторе" ), докле год је њима лично добро (начелно су сви мисице које се залажу за права животиња и мир у свету)

тек ако њима зафали помфрита и пива у фрижидеру, онда креће мрдање гузице

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:03 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

hoochie coochie man
ogromnoj većini u interesu je zaštita slabijeg

Samo što oni to ne znaju pa moraju lobisti raznih vrsta da im taj interes uteraju.


daj mi objasni taj logički slijed kojim je u zapadnim društvima, gdje imaš izbore, smjenjivu vlast, pravo na proteste, pravo na udruživanje i zalaganje za svoje interese.. e tu su lobisti utjerali interes..
al tamo gdje nema ni izbora, nit ih je kad bilo, nema prava na proteste, nema prava na udruživanje ili bilo kakvo lobiranje, nema čak ni prava na pristup informaciji, a što da ne navedemo i primjer, od raznih stanova, Afrika a bogami ni majčica nam sad u toj trci ne stoji slabo, e dakle tu je interes pravilno zastupljen..
pa kako huči aman.. kako..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:05 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

floki
огромна већина је увек тупа као колац и своје мишљење налази по медијима

тако их нимало не дотиче ако њихова "толеранта, хумана" држава пљачка и убија по свету (још ће то да подрже јер су, ето, они тај светионик цивилизације који шири демократију по свету и скида "диктаторе" ), докле год је њима лично добро (начелно су сви мисице које се залажу за права животиња и мир у свету)

тек ако њима зафали помфрита и пива у фрижидеру, онда креће мрдање гузице


ne znam sad kakve tačno veze ima to što ti dijete ne popija batine u školi sa tim što je Njemačka popalila pola Evrope a danas se opet sprema da malo podjeli pravde po svijetu..
dal bi bilo bolje da pali po Evorpi al i kod kuće mlati svakog ko ne može da uzvrati (bivalo i to, cjenim da se ni tada većini nije dopadalo al eto probali su i to)?
kakva je to nakaradna logika?

predatortz predatortz 12:11 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav


ne znam sad kakve tačno veze ima to što ti dijete ne popija batine u školi sa tim što je Njemačka popalila pola Evrope a danas se opet sprema da malo podjeli pravde po svijetu..
dal bi bilo bolje da pali po Evorpi al i kod kuće mlati svakog ko ne može da uzvrati (bivalo i to, cjenim da se ni tada većini nije dopadalo al eto probali su i to)?
kakva je to nakaradna logika?


Aman! Ti nastupaš kao da se u našim školama gine i decu kasape svaki dan. Jbga, ja na vestima gledam da se to događa, ali ne kod nas.

Rekoh ti, svaki pokušaj nasilja, fizičkog ili verbalnog, u školi moje dece se saseca u korenu.
Zašto?
Pa, službe koje to rade - osovina nastavnik, direktor, pedagog i psiholog rade svoj posao.
Potom, svake godine im drže par predavanja o neprihvatljivosti vršnjačkog nasilja. Moja snajka, inspektorka MUP-a po pitanju maloletničke delikvencije, inače diplomirani socijalni radnik, samo to i radi - organizuje i drži predavanja po školama, uči decu da razlikuju šta je vršnjačko nasilje a šta drugarska čarka i šorka.
Gde ste to vi bre živeli?
Mi smo se tukli u osnovnoj po vasceli dan!
Danas to deca ne smeju da rade.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:17 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

predatortz

Aman! Ti nastupaš kao da se u našim školama gine i decu kasape svaki dan. Jbga, ja na vestima gledam da se to događa, ali ne kod nas.

Rekoh ti, svaki pokušaj nasilja, fizičkog ili verbalnog, u školi moje dece se saseca u korenu.


ajd mi samo odgovori na ovo pitanje
koje su marke patike, jakna, duks, ruksak, telefon koje kupuješ djeci?
koliko često tokom godine dođu i traže da im kupiš nešto sa akcentom na logou?
jel dođu i kažu ej puko mi đon na patici trebaju mi nove
il dođu i kažu air max 95 please, please, please, please?

i šta ti cjeniš zašto im je to važno?
ako nije jasno, moji su markiranu stvar tražili tačno nula puta..
floki floki 12:19 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

па види се да не знаш :)

стави и швабе и британце (и било коју богату земљу) у исту економску ситуацију као рецимо србија и неће се ништа боље понашати него људи у србији, ако живе у разрушеном систему 30так година...
ја ово не могу да докажем, као што ни ти не можеш да докажеш другачије, тако да нам остаје само да верујемо и слажемо се или не

не мора тетка букво :) неко данас да иде да пали по европи директно, доста се тога одради на другачији начин, мало суптилније методе

наравно да би било много горе да избије неки велики рат и немци се сете претходних искустава са високим пећима, то нико не спори (увек може горе да буде, нема дна)

не знам на коју накарадну логику мислиш (осим ако не покушаваш да мени угураш неке идеје у тастатуру са којима би хтела да се расправљаш - батали)
predatortz predatortz 12:20 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav


ajd mi samo odgovori na ovo pitanje
koje su marke patike, jakna, duks, ruksak, telefon koje kupuješ djeci?


Nike, Superdry, Samsung.

I?


i šta ti cjeniš zašto im je to važno?


Vole da budu lepo obučeni i u trendu. To ih čini nasilnicima ili žrtvama nasilja?


ako nije jasno, moji su markiranu stvar tražili tačno nula puta..


Ima i ovde dosta takvih primera.
floki floki 12:21 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

newimprovedtadejus
moji su markiranu stvar tražili tačno nula puta..


хехе, па ни гејц ни џобс нису носили праду :)

ту где си ти тетка, то је подигнуто на виши ниво и мери се много већом количином пара него најкама и адидасом... тако да можеш запушити нос на адидас, са висине, али кућа кошта три милиона

да не буде забуне, мој крај овде је јако posh, рецимо да деца породице квандт (милијардери, већински власници бмв-а), иду у исту гимназију као моја ћера и живе недалеко од нас, нема 15так минута пешке...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:29 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

predatortz

ajd mi samo odgovori na ovo pitanje
koje su marke patike, jakna, duks, ruksak, telefon koje kupuješ djeci?

Nike, Superdry, Samsung.
I?
i šta ti cjeniš zašto im je to važno?


Vole da budu lepo obučeni i u trendu. To ih čini nasilnicima ili žrtvama nasilja?
ako nije jasno, moji su markiranu stvar tražili tačno nula puta..

Ima i ovde dosta takvih primera.


nike, superdry je lijepo ali isti takav no name plavi duks ili bijele patike su ružno

tu ima tačno nula primjera djece čiji roditelji mogu da priušte markiranu garderobu ali oni ipak odaberu da u školu idu u no name patikama, duksu i jakni..
nula..
nema, ne postoji..
a zašto..
zato što je sirotinja prva na tapetu za cipelarenje i to je bitka na život i smrt da se ne bude prepoznato kao sirotinja..
treba li pominjati da su se klinci dosjetili i da koriste app za prepoznavanje lažnih markiranih stvari (i to je valjda jer cijene ljepotu)..
aman..
ne možeš da shvatiš dok ne vidiš kako izgleda kad dijete ne mora da ide u školu u panici da će ga neka već budala targetirati kao žrtvu..
da je samo škola bio bi miran..
al naravno da će se ta djeca poslije pojaviti i kao nekakvi iskompleksirani šefići i da ćeš provesti život isfrustriran što ti budale kroje svakodnevicu..
najgore je kad još pomisliš i da to tako baš treba..
sve super.. nema zamjerki
predatortz predatortz 12:36 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

tu ima tačno nula primjera djece čiji roditelji mogu da priušte markiranu garderobu ali oni ipak odaberu da u školu idu u no name patikama, duksu i jakni..
nula..
nema, ne postoji..


Grešiš. Družim se sa čovekom koji je mnogo bogatiji od mene, a njegova deca su uvek skromnije obučena od moje. Momci, prosto, nisu u fazonu da im to nešto znači.

zato što je sirotinja prva na tapetu za cipelarenje i to je bitka na život i smrt da se ne bude prepoznato kao sirotinja..


I ovde grešiš. Daleko je više nasilnika iz porodica sa društvene margine nago li iz srednje situiranih i situiranih porodica.


ne možeš da shvatiš dok ne vidiš kako izgleda kad dijete ne mora da ide u školu u panici da će ga neka već budala targetirati kao žrtvu..


Šta ne mogu da shvatim? Moja deca ne idu u školu u panici, niti ih je iko ikad tretirao kao žrtvu. Jesu se par puta potukli, kao što sam se u tom uzrastu tukao i ja. I, pazi, te tuče smatram za korisnu stvar. Pokažeš da si sposoban da ne uzmičeš, pozicioniraš se.

al naravno da će se ta djeca poslije pojaviti i kao nekakvi iskompleksirani šefići i da ćeš provesti život isfrustriran što ti budale kroje svakodnevicu..


Koja deca? Kinjena?
Pa, to onda znači da su i oni u osnovi nasilnici, samo bez muda da uzvrate jačem.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:13 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

predatortz
tu ima tačno nula primjera djece čiji roditelji mogu da priušte markiranu garderobu ali oni ipak odaberu da u školu idu u no name patikama, duksu i jakni..
nula..
nema, ne postoji..


Grešiš. Družim se sa čovekom koji je mnogo bogatiji od mene, a njegova deca su uvek skromnije obučena od moje. Momci, prosto, nisu u fazonu da im to nešto znači.

zato što je sirotinja prva na tapetu za cipelarenje i to je bitka na život i smrt da se ne bude prepoznato kao sirotinja..


I ovde grešiš. Daleko je više nasilnika iz porodica sa društvene margine nago li iz srednje situiranih i situiranih porodica.


ne možeš da shvatiš dok ne vidiš kako izgleda kad dijete ne mora da ide u školu u panici da će ga neka već budala targetirati kao žrtvu..


Šta ne mogu da shvatim? Moja deca ne idu u školu u panici, niti ih je iko ikad tretirao kao žrtvu. Jesu se par puta potukli, kao što sam se u tom uzrastu tukao i ja. I, pazi, te tuče smatram za korisnu stvar. Pokažeš da si sposoban da ne uzmičeš, pozicioniraš se.

al naravno da će se ta djeca poslije pojaviti i kao nekakvi iskompleksirani šefići i da ćeš provesti život isfrustriran što ti budale kroje svakodnevicu..


Koja deca? Kinjena?
Pa, to onda znači da su i oni u osnovi nasilnici, samo bez muda da uzvrate jačem.


pa nisam ni rekla da su nasilnici iz bogatih porodica nego da su kod izbora žrtve prvi na tapetu siromašni pa onda svi što odudaraju na bilo koji način..
dobar dio odudarajućih se onda grčevito bori da prestane odudarati ili su prosto isključeni iz sistema (bilo kakva psihička ili fizička prepreka te kod nas manje više čini nepodobnim za standardno školovanje)..
a nisu problem ni samo tuče..
najgori oblik maltretiranja skoro nikad nije fizički nego neka pogana kombinacija sitnijeg fizičkog povređivanja i ozbiljnog psihičkog maltretmana..
i otud onda moraju nike patike i mora superdry duks..

al dobro, dok ne vidiš ne vjeruješ i to je to, al može i drugačije..

i da uđe u zapisnik da je krenulo od spirine priče o tome kako su kinjili nekog debeljucka cvikeraša..
a završilo na tome da ništa ne treba da se mijenja, sve je taman kako treba..
koji cvikeraš, cvikeraš ne postoji.. a ni kinjenje..
da nastavimo s raspravom pretpostavljam da biste počeli smišljati razloge zašto je dobro kinjiti svikeraša jer to je jedini način da očvrsne
predatortz predatortz 13:19 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

a završilo na tome da ništa ne treba da se mijenja, sve je taman kako treba..


Naprotiv!
Mnogo toga treba da se menja, ali nije istina da nema pomaka u pravcu boljeg.

koji cvikeraš, cvikeraš ne postoji.. a ni kinjenje..
da nastavimo s raspravom pretpostavljam da biste počeli smišljati razloge zašto je dobro kinjiti svikeraša jer to je jedini način da očvrsne


Koliko me pamćenje služi, ja sam ovde prvi stao na stranu "cvikeraša".
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:26 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

predatortz

Koliko me pamćenje služi, ja sam ovde prvi stao na stranu "cvikeraša".


da ali sad si to sve pogazio tvrdeći da je u školama stanje po pitanju maltretiranja super..
i to samo zato što su tvoji klinci porasli da više niko ne može da ih ćuška (mada iskreno ne znam dal je gore to il da si tata nekog debeljucka, cvikeraša i opet negiraš da postoji problem)..

napretka što se tiče..
ne nismo napredovali, nazadovali smo..
to ti je opet kao ono tvoje poređenje sa svojim roditeljima.. poprilično kratkovido..
u ex YU je od rijetkih stvari koje su bile zaista dobre na prvoj (ubjedljivo) poziciji školstvo i kao integralni dio toga i učenje da nije ok da maltretiraš nekoga jer nosi poderane patike/staromodne cvikere/debeo je/šepa/muca/dopiši po želji..
u to vrijeme vjerovatno smo postizali daleko veći osjećaj sigurnosti kod djece nego prosječna zapadna zemlja..
u međuvremenu zapad je daleko otkasao a mi smo uspjeli da reteriramo..
nema više ni zvanične priče po kojoj nije ok da kinjiš poderane patike.. nama se državni vrh utrkuje ko će da kupi skuplje (patike)..
institucije otvoreno roditeljima žrtve plasiraju priču da prezaštićuju dijete (nemoj mi samo reći da nisi čuo za slučajeve)..
blah..
i onda ti kao se zalažeš al jebe ti se, tebi sinovi porasli veliki, ništa ja tu ne bi dirao..
dok ne dođe neko žgoljavo unuče a ti zapjeniš kako ćeš ti lično da ideš da biješ, neće tebi niko tvoje unuče.. jer tako treba
predatortz predatortz 13:33 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

da ali sad si to sve pogazio tvrdeći da je u školama stanje po pitanju maltretiranja super..


A gde sam to tačno tvrdio? I, kojom izjavom? Naveo sam primer škole u koju idu moja deca i rekao da je stanje ok. Da se radi sa njima. Radi se i u drugim školama. Rade nastavnici, pedagozi, psiholozi, policija... Dakle, sistem je prepoznao problem.
Da li je to dovoljno? Da li je nasilje iskorenjeno?
Ne. Ali se radi na tome da ga bude što manje.

Ukratko, to je moj stav i to su moja zapažanja na temu vršnjačkog nasilja u Srbiji.

i to samo zato što su tvoji klinci porasli da više niko ne može da ih ćuška


Ja se, u ovakvim raspravama, nastojim da držim bez uvlačenja tuđe dece, žena, rodbine...
Moji klinci su ok momci, nisu bili maltetirani, niti maltretiraju. Takva je većina klinaca.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:36 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

predatortz
Takva je većina klinaca.


tačno, većina je nenasilna.. većini je u interesu da se nasilje suzbije..
da li Srbija trenutno šalje poruku agresivnoj manjini da će biti kažnjeni i kažnjavani dok se njihov uticaj potpuno ne marginalizuje?
kehhhhhhhhhhhhhhhhhm...
da, sigurno je to osnovna poruka režima..
kako u svakodnevnom životu tako i u školi..
počev od biranih direktora pa do zadnje tetkice..
svi upregnuti u zaštitu slabijeg i kažnjavanje nasilnika..
jeste, al ako ćemo se masno lagati
Atomski mrav Atomski mrav 13:50 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Sistem kaže, pa dve tačke

Onda sledi taksativno nabrajanje - svega.
I naravno kontrola poštovanja sistema.
I naravno kazna za one koji ne poštuju.

A ko pravi sistem, ko određuje da li je u redu ovo ili ono?

Društvo, skupština, demokratski izbori i te fraze, nisu odgovor.


Kad me neko pita u čemu je suštinska razlika između Srbije i Norveške, odgovorim da u Srbiji sistem ne funkcioniše (pravosuđe, zdravstvo, you name it) a u Norveškoj funkcioniše ali je u mnogim slučajevima nakrivo nasađen, tj. pogrešno podešen ili postavljen. Kao skicu mogu da navedem mogućnost da neko bude zvanično proglašen ometenim u razvoju od strane opštinskih vlasti bez da je ikada bio na pregledu kod psihologa ili psihijatra, ili činjenicu da se u Norveškoj tek razmatra mogućnost zakonske zabrane brakova između osoba koje su u krvnom srodstvu...


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:56 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Atomski mrav
Kao skicu mogu da navedem mogućnost da neko bude zvanično proglašen ometenim u razvoju od strane opštinskih vlasti bez da je ikada bio na pregledu kod psihologa ili psihijatra, ili činjenicu da se u Norveškoj tek razmatra mogućnost zakonske zabrane brakova između osoba koje su u krvnom srodstvu...


kod drugog stvarno ne vidim neki prevelik problem osim ako se u Norveškoj masovno vjenčavaju rođaci i masovno rađaju djecu sa ozbiljnim smetnjama..

a kod prvog, red bi bio reći kada i kako je to moguće.. ja bih tipovala na dijagnoze koje roditelji traže da bi dobili preferencijalni tretman pri upisu u školama..

i sad porediti to i slučaj ministra malog koji proglasi ženu ludom i oduzme joj troje djece e da bi je ućutkao po pitanju vlastite korumpiranosti..
ne znam..
meni to ne ide
Atomski mrav Atomski mrav 14:02 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

A gde sam to tačno tvrdio? I, kojom izjavom? Naveo sam primer škole u koju idu moja deca i rekao da je stanje ok. Da se radi sa njima. Radi se i u drugim školama. Rade nastavnici, pedagozi, psiholozi, policija... Dakle, sistem je prepoznao problem.
Da li je to dovoljno? Da li je nasilje iskorenjeno?
Ne. Ali se radi na tome da ga bude što manje.


Jel' se ti to prvi put srećeš sa Tadejus ovde?
U mom mestu su tri osnovne škole, u jednoj je situacija takva da su morali da žicom odvoje prostor u dvorištu u kojem borave mlađi đaci (od 1. do 4. razreda) od dela dvorišta u kojem su stariji đaci (5. - 8. razred) + školski policajac + dežurni učitelji i nastavnici i opet se škola par puta našla u štampi zbog vršnjačkog nasilja, incidenata koji su izazvali roditelji... u drugoj školi nema toga. Treća je 'nako... E sad, kako to da je situacija u tim školama toliko drugačija a pripadaju istom sistemu? Jedino mogu da zaključim da je razlika u tom kako zaposleni u tim školama rade svoj posao.
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:10 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

a kako sam vidjela i srpski vrtić i školu i engleski nemam uopšte dileme koji je daleko daleko ispred..


pocnes ovako generalno ko maksim po diviziji, a onda je u pitanju tretiranje slabijih u drustvu. mislim, gde nemas dilemu da je bolje?

ja mogu samo da uporedim svajcarski drzavni i srpski privatni - nebo i zemlja. u korist srpskog, naravno. mada koliko cujem i drzavni srpski ne odstupaju previse.
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:13 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

ako kažeš nema iživljavanja i maltretiranja onda je recimo višegodišnje podjebavanje OK a tu i tamo će proći i otvoreno maltretiranje..


pazi ovo imputiranje.

jel si ti normalna, majke ti?

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:13 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

dragosevacsutra

ja mogu samo da uporedim svajcarski drzavni i srpski privatni - nebo i zemlja. u korist srpskog, naravno. mada koliko cujem i drzavni srpski ne odstupaju previse.


pa daj reci, šta je bolje?

ja mogu da elaboriram do prekosutra šta je sve bolje (samo po pitanju sigurnosti) u školi u Londonu u odnosu na Beograd..
i to poredim uporedivo u (nazovimo ga tako) socioekonomskom smislu

edit.. ipak bolje nemoj

dragosevacsutra dragosevacsutra 14:15 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Nisam, ja sam IT-evac.
Pomešala si me sa mnom iz devedesetih.


jednom pandur uvek pandur

predatortz predatortz 14:21 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

dragosevacsutra
Nisam, ja sam IT-evac.
Pomešala si me sa mnom iz devedesetih.


jednom pandur uvek pandur



Nekad bilo, u onoj državi, kada je panduracija bila monolitna.
U svakom slučaju, u Srbiji nikada nisam bio pandur
Atomski mrav Atomski mrav 14:22 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

a kod prvog, red bi bio reći kada i kako je to moguće.. ja bih tipovala na dijagnoze koje roditelji traže da bi dobili preferencijalni tretman pri upisu u školama..


Ne, nego opštine imaju pravo na bespovratnu pomoć iz državnog budžeta za svaku osobu sa poremećajima u razvoju i drugim vrstima invaliditeta a to na koji način se ta sredstva koriste se nešto preterano ne kontroliše (tj. veruju opštinskim vlastima jednako kao što im veruju da se te osobe koje su prijavljene zaista ometene u razvoju). Problem je što sistem dozvoljava opštinskom načelniku za zdravstvo (u pitanju je lekar) da postavlja dijagnoze bez odgovarajućeg mišljenja lekara specijaliste. Nakon što su novinari otkrili jedan takav slučaj, ispostavilo se da je to masovna pojava u mnogim opštinama. Sistem koji dozvoljava ovako nešto i dalje nije promenjen.

Ne znam, meni je to skroz uporedivo sa:

i sad porediti to i slučaj ministra malog koji proglasi ženu ludom i oduzme joj troje djece e da bi je ućutkao po pitanju vlastite korumpiranosti..
ne znam..
meni to ne ide


kod drugog stvarno ne vidim neki prevelik problem osim ako se u Norveškoj masovno vjenčavaju rođaci i masovno rađaju djecu sa ozbiljnim smetnjama..

OK, možda nije baš masovno ali postoji dosta veliki broj takvih brakova. Trudnoće koje su rezultat takvih brakova uglavnom ne budu uspešne.
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:29 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

daj mi objasni taj logički slijed kojim je u zapadnim društvima, gdje imaš izbore, smjenjivu vlast, pravo na proteste, pravo na udruživanje i zalaganje za svoje interese.. e tu su lobisti utjerali interes..





ti si gluplja nego sto sam mislio.
Atomski mrav Atomski mrav 14:32 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

e jedeš govna baš..


U, ti ćeš da mi kažeš?

bil bio fer pa ispričao o kakvoj se formi vršnjačkog nasilja radilo?
šta je tačno dospjelo u norveške novine?
pošto smo i ovde na blogu imali par tekstova o kakvim se formama radi u Srbiji..
pa da vidimo jel to baš sve tako kako ti pričaš il je možda malo drugaćije..


Nije dospelo u norveške novine, već srpske. Ne živim više u Norveškoj, vratio sam se sa porodicom u Srbiju.

O vršnjačkom nasilju u norveškim školama bih mogao nadugačko i naširoko, nažalost i iz iskustva mog deteta i ličnog iskustva sa njihovim obrazovnim sistemom. Sistem je takav da ako puno talasaš možeš ozbiljno da najebeš.
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:32 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

ajd mi samo odgovori na ovo pitanje
koje su marke patike, jakna, duks, ruksak, telefon koje kupuješ djeci?
koliko često tokom godine dođu i traže da im kupiš nešto sa akcentom na logou?
jel dođu i kažu ej puko mi đon na patici trebaju mi nove
il dođu i kažu air max 95 please, please, please, please?

i šta ti cjeniš zašto im je to važno?
ako nije jasno, moji su markiranu stvar tražili tačno nula puta..


jeste, zato u bond streetu nema prade luj vitona i slicnih, tamo ne padaju na marke.

a o tvojima, sta reci, a ne zaplakati...


jebote pretvaras se u andju, a nekad si bila samo bosancica...




dragosevacsutra dragosevacsutra 14:42 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

ту где си ти тетка, то је подигнуто на виши ниво и мери се много већом количином пара него најкама и адидасом... тако да можеш запушити нос на адидас, са висине, али кућа кошта три милиона


predo, floki,

svaka cast na strpljenju.
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:48 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

pa daj reci, šta je bolje?


ja rekoh, ako si procitala onu recenicu koju si citirala.

dragosevacsutra dragosevacsutra 14:49 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Nekad bilo, u onoj državi, kada je panduracija bila monolitna.
U svakom slučaju, u Srbiji nikada nisam bio pandur


kako nisi - ja koliko znam sve od trebinja do banja luke je srbija



(ako nije, bice).


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:13 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Atomski mrav
a kod prvog, red bi bio reći kada i kako je to moguće.. ja bih tipovala na dijagnoze koje roditelji traže da bi dobili preferencijalni tretman pri upisu u školama..


Ne, nego opštine imaju pravo na bespovratnu pomoć iz državnog budžeta za svaku osobu sa poremećajima u razvoju i drugim vrstima invaliditeta a to na koji način se ta sredstva koriste se nešto preterano ne kontroliše (tj. veruju opštinskim vlastima jednako kao što im veruju da se te osobe koje su prijavljene zaista ometene u razvoju). Problem je što sistem dozvoljava opštinskom načelniku za zdravstvo (u pitanju je lekar) da postavlja dijagnoze bez odgovarajućeg mišljenja lekara specijaliste. Nakon što su novinari otkrili jedan takav slučaj, ispostavilo se da je to masovna pojava u mnogim opštinama. Sistem koji dozvoljava ovako nešto i dalje nije promenjen.

Ne znam, meni je to skroz uporedivo sa:

i sad porediti to i slučaj ministra malog koji proglasi ženu ludom i oduzme joj troje djece e da bi je ućutkao po pitanju vlastite korumpiranosti..
ne znam..
meni to ne ide



bilo bi uporedivo ako je to rađeno bez pristanka ili možda čak i znanja tih ljudi?
ako je tim ljudima npr. oduzimana pravna sposobnost? ili ako su na drugi način oštećeni..
jesu li?
u tom slučaju, da, uporedivo je..
ali veoma sumnjam u tvoje navode da u Norveškoj ljudima bez njihovog znanja i odobrenja prišivaju psihijatrijske dijagnoze..


nasilja i iskustava što se tiče.. pa ne znam što ne kažeš tačno šta je bilo posrijedi.. kako očekuješ da ti vjerujem ako nećeš da kažeš konkretno..
ja što nađoh to je njihova užasnutost i zgroženost nad nasiljem i navođenje nedopustivog donošenja tejzera u školu plus prijetnju nožem nastavniku..
pri tom se žale na nepoštovanje prema nastavnicima..
u Srbiji kad neki slučaj dospije u novine to je onda primoravanje druga da pije urin, silovanje druga metlom, sistematsko višegodišnje premlaćivanje uz sistematsko prijavljivanje roditelja gdje slučaj završi samoubistvom..
jel se o tome radi i u Norveškoj?

eto na to mislim kad kažem da sereš jer kao ja sam ta koja je neviđeno prljav igrač u raspravi a ti dođeš prospeš tvrdnju i ponudiš tačno nula dokaza da je potkrjepiš

Ribozom Ribozom 15:42 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Ne živim više u Norveškoj, vratio sam se sa porodicom u Srbiju.


Staaaa.?
Atomski mrav Atomski mrav 15:52 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

bilo bi uporedivo ako je to rađeno bez pristanka ili možda čak i znanja tih ljudi?

Jeste, rađeno je bez pristanka i znanja tih ljudi.

ako je tim ljudima npr. oduzimana pravna sposobnost? ili ako su na drugi način oštećeni..
jesu li?

Jeste, oduzeta im je pravna sposobnost i mogućnost upravljanja sopstvenim novcem, dobili su staratelja (nekog opštinskog činovnika) bez čijeg pristanka nisu mogli ni gorivo da sipaju.

ali veoma sumnjam u tvoje navode da u Norveškoj ljudima bez njihovog znanja i odobrenja prišivaju psihijatrijske dijagnoze..

Na to sam navikao, da sumnjaš u sve što se ne uklapa u tvoj pogled na svet.

eto na to mislim kad kažem da sereš jer kao ja sam ta koja je neviđeno prljav igrač u raspravi a ti dođeš prospeš tvrdnju i ponudiš tačno nula dokaza da je potkrjepiš

Ako misliš da ću ti ovde pričati konkretno o sopstvenim iskustvima, zaboravi. Unapred si zaključila da serem kao što i inače o svemu unapred zauzmeš stav - nevezano o čemu se radi, od medicine do IT-a i onda guslaš nemilice, sagovornike vređaš, imputiraš im da su napisali ono što nisu i da ne nabrajam više. Jes', tebi ću da se ispovedam. Jebe mi se da li mi veruješ ili ne.
Atomski mrav Atomski mrav 15:53 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Staaaa.?


Jbg, ostao si jedini bloger iz Norge.
alselone alselone 17:04 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

vratio sam se sa porodicom u Srbiju.

Cestitam matori na tako hrabroj odluci. Od onih kojima ne prija "sunce tudjeg neba", malo njih skupi hrabrosti da se vrati.

Sad jos samo da ti nadjemo plac u Vjeterniku.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:21 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Atomski mrav
bilo bi uporedivo ako je to rađeno bez pristanka ili možda čak i znanja tih ljudi?

Jeste, rađeno je bez pristanka i znanja tih ljudi.

ako je tim ljudima npr. oduzimana pravna sposobnost? ili ako su na drugi način oštećeni..
jesu li?

Jeste, oduzeta im je pravna sposobnost i mogućnost upravljanja sopstvenim novcem, dobili su staratelja (nekog opštinskog činovnika) bez čijeg pristanka nisu mogli ni gorivo da sipaju.

ali veoma sumnjam u tvoje navode da u Norveškoj ljudima bez njihovog znanja i odobrenja prišivaju psihijatrijske dijagnoze..

Na to sam navikao, da sumnjaš u sve što se ne uklapa u tvoj pogled na svet.

eto na to mislim kad kažem da sereš jer kao ja sam ta koja je neviđeno prljav igrač u raspravi a ti dođeš prospeš tvrdnju i ponudiš tačno nula dokaza da je potkrjepiš

Ako misliš da ću ti ovde pričati konkretno o sopstvenim iskustvima, zaboravi. Unapred si zaključila da serem kao što i inače o svemu unapred zauzmeš stav - nevezano o čemu se radi, od medicine do IT-a i onda guslaš nemilice, sagovornike vređaš, imputiraš im da su napisali ono što nisu i da ne nabrajam više. Jes', tebi ću da se ispovedam. Jebe mi se da li mi veruješ ili ne.

dobro nisi rekao da sam te i tukla
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:23 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Atomski mrav
este, oduzeta im je pravna sposobnost i mogućnost upravljanja sopstvenim novcem, dobili su staratelja (nekog opštinskog činovnika) bez čijeg pristanka nisu mogli ni gorivo da sipaju.


Ko Lisbeth Salander iz 3logije..
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:29 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

daj mi objasni taj logički slijed kojim je u zapadnim društvima, gdje imaš izbore, smjenjivu vlast, pravo na proteste, pravo na udruživanje i zalaganje za svoje interese


:)
Dobra si :)

Al hajd da probam, mada je teško objasniti očigledne stvari.

Ako su izbori slobodni, ako demokratija funkciniše na način kako teorija kaže, tj da je skupština umanjena ali verna slika naroda, narodne volje, narodnog mišljenja, čemu lobisti, i ko su lobisti?
Lobiraju li oni kod naroda, da na njega utiču ili ne, ili ih narod ne interesuje?Biće da ih zaboli za mišljenje naroda, da oni gađaju nekog drugog.

Jesu li oni iznad naroda?
U praksi jesu.

Zašto?
Zato što je ono što zovemo demokratijom izvitopereno, sad više skupština ne oslikava volju naroda nego volju lobista, a lobisti iz nekog svog razloga odaberu šta je "interes" naroda.

I onda imamo ovo što ti radiš, tvrdi se da je narod lud, ovce kako ti reče, da bi jedva dočekao i glasao za to da slabiji budu maltretirani, jer eto narod, a posebno onaj patrijahalan, uživa kad gleda scene u kojima osioni klinci tuku nemoćno dete.
Pa da bi se to sprečilo, onda će lobisti da reše stvar.
Nije nego.

Niko normalnan, a posebno niko partijahalan, ne bi dopustio da se nasilje nad nemoćnim tretira kao nekažnjivo, nemaju potrebe lobisti da se time bave ič.
Ali se bave.
Što?
Pa da bi pod maskom zaštite nejači provlačili štošta što zdrav razum ne prima.

I najvažnije pitanje je, kosu lobiti, ko je taj, imenom i prezimenom, čiju volju skupština izglasava, kad to nije narod?
Ne zna se.

Nije nepoznat mehanizam da se ograniči i narodna volja, da neki autoritet ima kolikotoliko ingerencija i iznad skupštine, ali to je devetaesti vek, vreme kad je narod, preko skupštine, svojih polsanika, zaista mogao izglasati nakaradne stvari (ukidanje poreza, raspuštanje vojske...) i tada je postojao mehanizam koji se zvao "kvalifikovani poslanici" koji su sprečavali da se to desi u skupštini, ali tad se znalo ko uprasvlja njima, kralj, a ko upravlja sadašnjim poslanicima pa dižu ruke za ono što nikad, ali nikad, njihovo biračko telo ne bi prihvatilo?

Ne zna se.

Veliki brat.
Ako ti je tako lepo.....
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:44 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

hoochie coochie man

Niko normalnan, a posebno niko partijahalan, ne bi dopustio da se nasilje nad nemoćnim tretira kao nekažnjivo, nemaju potrebe lobisti da se time bave ič.
Ali se bave.


brate stani odmah ovde.. ne postoji lobi koji se bavi nasiljem protiv nemoćnih..
lobiji se bave zastupanjem komercijalnih interesa svojih klijenata (od proizvođača nafte do uzgojivača ovaca)..
dužni su da se registruju pod firmom, imenom i prezimenom..
e sad kad to znamo ajde da vidimo šta je drugo sporno..
pošto si garantovano izgubio nit evo da te podsjetim

Sistem kaže, pa dve tačke

Onda sledi taksativno nabrajanje - svega.
I naravno kontrola poštovanja sistema.
I naravno kazna za one koji ne poštuju.

A ko pravi sistem, ko određuje da li je u redu ovo ili ono?

Društvo, skupština, demokratski izbori i te fraze, nisu odgovor.


šta je sporno u demokratskom sistemu, šta je bolje u autokratskom ili ako nijedan ne valja koji bi ti uspostavio?
i da li misliš da bi sve probleme rješio da zabraniš postojanje lobija (koji inače zaista ne mogu biti smatrani nekakvih prevelim dijelom pomenutog demokratskog sistema, svakako ima i većih i važnijih)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:46 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

apacherosepeacock
Atomski mrav
este, oduzeta im je pravna sposobnost i mogućnost upravljanja sopstvenim novcem, dobili su staratelja (nekog opštinskog činovnika) bez čijeg pristanka nisu mogli ni gorivo da sipaju.


Ko Lisbeth Salander iz 3logije..


da, samo se nadam da si svjesna da priču o nekoj sprkoj Lizbet niko ne bi htio ni da gleda..
to bi potpalo pod žanr gore bez ikakvog pretjerivanja..
i dal onda to treba da se poteže u raspravi na temu ima li u srpskom društvu previše veličanja nasilja i maltretiranja slabih?
ako je samo ovaj blog da pogledaš ladno bi mogao reći da je za nas poricanje nacionalnog problema sa tretmanom slabih i nezaštićenih pitanje nacionalnog ponosa
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:55 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

šta je sporno u demokratskom sistemu, šta je bolje u autokratskom


U autokratskom nije bolje ništa, a u demokratskom je sporno ono što sam već napisao a ti kažeš da je nit izgubljena, nije.
Sporno je to što to nije demokratski (demos kratos) neko lobokratski, nvokratski i bogtepitašta kratski.

Ako je demokratija vladavina naroda, ako narod u na primer Crnoj Gori si - gu - ran sam, većinski nije da se legalizuju gej brakovi, kako je crnogorska skuština je to izglasala?

Nemoj ti o demokratiji, ti ne zastupaš demokratiju, jer ako neko kaže da je narod ovce, ne može pričati o demokraiji, i nije korektno kititi se tom cvećkom.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:09 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

hoochie coochie man
šta je sporno u demokratskom sistemu, šta je bolje u autokratskom


U autokratskom nije bolje ništa, a u demokratskom je sporno ono što sam već napisao a ti kažeš da je nit izgubljena, nije.
Sporno je to što to nije demokratski (demos kratos) neko lobokratski, nvokratski i bogtepitašta kratski.

Ako je demokratija vladavina naroda, ako narod u na primer Crnoj Gori si - gu - ran sam, većinski nije da se legalizuju gej brakovi, kako je crnogorska skuština je to izglasala?

Nemoj ti o demokratiji, ti ne zastupaš demokratiju, jer ako neko kaže da je narod ovce, ne može pričati o demokraiji, i nije korektno kititi se tom cvećkom.


što nemoj ja o demokratiji? ja fakat mislim da je prosječan žitelj planete zemlje teška ovca..
al isto tako mislim i da natprosječni umiju biti još daleko opasniji kreteni pa sam sklona da vjerujem da je naše trenutno maksimalno dostignuće upravo taj sistem stalne smjene, kreneš malo lijevo pa kad zastraniš previše a ti se vratiš desno..
to demokratija sasvim solidno radi..

ali zboaga miloga..
ajde u redu da kažeš ja sam protiv gej braka (mada da me ubiješ ne znam šta te on u životu tišti al ok).. nemam ništa protiv, nije valjda da misliš da nemaš homofobne sabraće i u sred San Franciska (let me tell you, em ih ima em su isto u većini)..
ali kako ti to prvo padne na pamet da potegneš u raspravi dal smo mi Srbi pretjerani poklonici agresije i vladavine topuza..
gejevi tu nisu ni na 100. mjestu kad uporediš kako prolaze matori (na samrti u bolnici recimo da sad ne pominjemo domove), kako bolesni (opet posebno na samrti u državnoj bolnici), kako žene u porodilištu, kako slabija djeca na velikom odmoru, kako siromašni na svakom koraku, kako i bogati nađu li se pred kakvom aždajom u poreskoj recimo upravi il ne dao im bogu sudu, kako zaposleni pred svojim šefovima, kako svi skupa pred vajnim izabranim presdtavnicima naroda..
bukvalno svi su izloženi non stop nasilju i oguglali..
prosto nam je normalno da se stalno neko bar izdrkava ako već ne može otvoreno da maltretira..
i naravno kad neko kaže e jbt toga na zapadu nema ni blizu toliko a uošte nije teško naći sredinu da nema uopšte.. to niko ni ne vjeruje.. ma daj kao pričaš bajke..
u Srbiji možeš da opstaneš samo ako si mlad, jak, zdrav, lijep i dobrostojeći..
izmakne li ti se nešto od toga a pogotovo brale i nekoliko stvari.. neš se provesti..
znaš i sam..
zato se i jediš
milisav68 milisav68 19:21 23.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

newimprovedtadejus
[
u ex YU je od rijetkih stvari koje su bile zaista dobre na prvoj (ubjedljivo) poziciji školstvo i kao integralni dio toga i učenje da nije ok da maltretiraš nekoga jer nosi poderane patike/staromodne cvikere/debeo je/šepa/muca/dopiši po želji..

Jeste, ucilo ih tako sto su sklanjani iz videokruga.

Prve rampe za invalide su pravljene tek posle petog oktobra 2000.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana