Još o gasu i grejanju...

Drago Kovacevic RSS / 09.01.2009. u 10:14

Evo, drama sa gasom se ipak privodi kraju. Do nekog novoga nastavka.

A dramu nisu okončale Rusija i Ukrajina nego EU, Nemačka i Mađarska. EU će platiti ukrajinske dugove i poslati monitore na ključne tačke gasovoda, Nemaćka i Mađarska  će nam isporučivati potrebne količine gasa desetak dana dok se stvar opet ne stabilizuje. Valjda je za ovu zimu dovoljno gasnih igara.

Pomoć je dakle stigla otuda odakle jedino može stići. Sa zapada iako se plin vadi na istoku. Jesmo li išta naučili iz ove "ledene", božićne epizode. Možda, mada nisam uveren.

Predsednik Republike koji je ovde za sve zadužen, istakao je EU kao spasioca i pohvalio solidarnost koju su iskazali Mađarska i Nemačka. Lepo i mudro. Naznačio je da treba dovršiti skladište u Banatskom Dvoru i da jedino tako možemo sprečiti ćudljive dobavljače gasa. Nije baš izgovorio ovaj drugi deo rečenice, ali se to moglo isčitati.

No kazao je Predsednik još jednu stvar koja zaslužuje širu raspravu iako je onako, ovlaš izrečena. Za nedovršeno skladište u Banatskom Dvoru optužio je vladu Vojislava Koštunice koja je proćerdala novac od privatizacije Telekoma. E sad sa tom izjavom imam problem. Ne zato što smatram da vlada Vojislava Koštunice nije proćerdala taj novac, već što je potpuno notorna stvar da je on, predsednik, sa tom vladom bio celo vreme u najboljoj vrsti odnosa. Što kohabitirajući, što čineći većinu i direktno odlučujući. Istovremeno, svi partneri u Koštuničinoj vladi i Koštuničinim vladama su sada njegovi partneri. G17 posto, SPO, manjine. 

No dobro, za prosutim mlekom se ne plače. Konačno je jasno da bi Banatski Dvor morao biti završen što je hitnije moguće. Hoće li, nije izvesno.

Evo, ukazuje se prilika, a i novac. Kusur od NIS-a. Četristo miliona evra koje bi Rusi trebali platiti negde u aprilu. Međutim taj novac je nekim igrama u DS-u, mimo zakona i potpuno proizvoljno, uz dogovor kao nepoznatu pravnu kategoriju, ustupljen Pajtiću i IV Vojvodine da ga troše po nekom svome planu. Teško da će ga potrošiti u Banatski Dvor, ili možda hoće..Hajde, videćemo, da neprejudiciramo.

Pade mi na pamet čuveno ministarstvo za NIP. Ono ministarstvo što novac od privatizacije umesto u trajna dobra i krupne infrastrukturne objekte, po dogovoru vladajućih stranaka, troši na izborni rejting i u tu svrhu kreči zidove, asfaltira džade po nedođijama, organizuje kupusijade i pravi slične podvige. Što oni ne bi inovirali svoje projekte i Banatski Dvor stavili kao priritet.

E, i još nešto..U Evropi očito sazreva odlučnost za Nabuko. Šta bi falilo da nam je i on dostupan, pored toga Južnoga potoka, ako potoka ikada bude.. 

Skoro zaboravih važno pitanje koje je Predsednik nenamerno ili namerno otvorio..

Gde je i na šta potrošeno 4 - 5 milijardi evra od privatizacije..Bilo bi zanimljivo videti šta je novo nastalo od toga novca..Kad kažem novo, mislim na infrastrukturne objekte kao javna dobra od strateškog značaja.

 



Komentari (113)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Lionsgate Lionsgate 10:37 09.01.2009

Gospon ministre

Gde je i na šta potrošeno 4 - 5 milijardi evra od privatizacije..Bilo bi zanimljivo videti šta je novo nastalo od toga novca..Kad kažem novo, mislim na infrastrukturne objekte kao javna dobra od strateškog značaja.


Jos se pitate gde je potroseno... na penzije, plate u drzavnim ustanovama (pa i na vasu iako niste na nasu srecu vise u drzavnoj sluzbi), na nezasluzeni standard u Srbiji... na kucerine u okolini Cacka, vile na Dedinju.... na audije a8, bmw745... putovanja po belom svetu, koncerte Zdravka Colica i Gorana Begovica po gradskim trgovima... Samo nisu trosene u podsticanje proizvodnje i stvarno kapitalne objekte.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:38 09.01.2009

Re: Gospon ministre

koncerte Zdravka Colica i Gorana Begovica po gradskim trgovima

cecu si zaboravio, bese srBska nova u BG, a?
Lionsgate Lionsgate 10:48 09.01.2009

Re: Gospon ministre

cecu si zaboravio, bese srBska nova u BG, a?


Al' si ljubomorna na umetnicu
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 13:08 09.01.2009

Re: Gospon ministre

E Dragec,

neces verovati al' ja ti dao preporuku:))) Nisam odavno procitao nesto sto si ti napisao sa cim se toliko slazem, ukljucucjuci i ono u vezi Nabuka. Podrzavam i ono tvoje pitanje o "4-5" milijardi, to je nesto sto prilici jednom opozicionaru. A Lionsgate je i dao odlican odgovor(preporuka k'o vrata i za njegov post).

Naravno da je i DS odogovorna za pogresno trosenje i rasipanje para od privatizacije ... kao i sve partije bivseg DOS-a koje su bile na vlasti od 2000. godine. Evo meni pade na pamet jedna stvar koja me je zapanjila kad sam je nedavno cuo: kod nas postoje prakticno duple poreske sluzbe - lokalne i republicke!!! Kao da ne moze jedna sluzba da ubira i rasporedjuje pare od poreza svim korisnicima i lokalnim i onim drugim? Ako se dobro secam nekad su poreske uprave bile opstinske, pa su postale republicke - ako su mislili da to nije dobro onda su mogli opet da ih vrate opstinama. A oni su zadrzali stare i napravili nove - to je za mene birokratska pljacka naroda. U drzavi u kojoj je ogromna stopa nezaposlenosti a najveci deo privrede je u losem stanju, oni prave dzinovski birokratski aparat!!

pozz

ps. Ne mogu da izdrzim a da ne pomenem bar u ps-u: razresenje gasne krize jasno pokazuje koliko neki tamo "rusomrzitelji" nisu bili u pravu kad su osuli paljbu na Rusiju))). Jasno je da je bila u pravu i da nije imala drugog izlaza (nece valjda da humanitarno bombarduje Ukrajinu?). Ne moze ona sama da izdrzava Ukrajinu ... cim je obecana isplata i obezbedjena kontrola koja onemogucuje kradju, gasa ce opet biti. Ma jasno je bilo od pocetka sta je problem, od zatvaranja gasovoda je i sam Rusija imala ogromne stete ... i sigurno joj nije bilo u interesu da ne isporucuje gas svima kojima je on potreban i koji su spremni da ga plate ...
G r o f G r o f 16:22 09.01.2009

Re: Gospon ministre

Jasno je da je bila u pravu i da nije imala drugog izlaza (nece valjda da humanitarno bombarduje Ukrajinu?)


...a ja budala mislio da je red da se ispoštuje ugovorena obaveza. Probleme koje očekujem trebao bih rešiti pre ugovaranja ali ovako je jednostavnije.
Zavrneš ventile pa ih rešava drugi.
Pošteno, nema šta.
Ne bombarduješ Ukrajinu ali zato j...š nedužne.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:15 09.01.2009

Re: Gospon ministre

G r o f
..a ja budala mislio da je red da se ispoštuje ugovorena obaveza


Koliko videh iz onog tvog posta ne prethodnoj Dragecovoj temi (o istoj problematici) ti si isto kao on opterecen mrznjom prema Rusima pa imas problema sa logicnim razmisljanjem ... tako da nije ni cudo da (s)mislis ovakve besmislice. Ne moze se ispostovati ugovorena obaveza isporuke neke robe ako gusari/banditi na putu otimaju tu istu robu. Prvo se mora obezbediti put pa onda isporucivati roba. Evo to je sad uradjeno uz pomoc EU i roba stize opet. Da je Rusija prekrsila bila sto, javila bi se EU - nista se ti ne brini...

Realni i objektivni ljudi u Srbiji bi ovo sve mogli da posmatraju kao elementarnu nepogodu (ili recimo iznenadni kvar) ... i ne bi im palo na pamet da kritikuju Rusiju (srpske vlasti se mogu kritikivati samo eventualno zbog toga sto nije bilo nikakvih rezervi ...). Ali ti i tvoj drug Dragec niste realni i objektivni ljudi ... kad bi se ne daj boze desila neka elementarna nepogoda u Srbiji vi bi odmah skocili na Tadica i Putina
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:37 09.01.2009

.

Međutim taj novac je nekim igrama u DS-u, mimo zakona i potpuno proizvoljno, uz dogovor kao nepoznatu pravnu kategoriju, ustupljen Pajtiću i IV Vojvodine da ga troše po nekom svome planu.

za mene koja sedim u toj vojvodini ova vest i nije tako losa obicno sve ode u BG.
ps. dobrojutro, drago
mixailo92 mixailo92 17:52 09.01.2009

Re: .

BebaOdLonchara
Međutim taj novac je nekim igrama u DS-u, mimo zakona i potpuno proizvoljno, uz dogovor kao nepoznatu pravnu kategoriju, ustupljen Pajtiću i IV Vojvodine da ga troše po nekom svome planu.

za mene koja sedim u toj vojvodini ova vest i nije tako losa obicno sve ode u BG.
ps. dobrojutro, drago


Ako niste ovo napisali sa ironijom, ili ako i sami ne učestvujete u vojvođanskoj vlasti, čisto sumnjam da ćete osetiti neku razliku. Nekad Velja pravio auto-puteve do svog sela, Dinkić skijališta, a sad će Pajtić&CO da kupuju nove automobile, pošto put do kuće, pretpostavljam, već imaju.

Sumnjam da radite kao prodavac luksuznih automobila, za njih nema zime
adam weisphaut adam weisphaut 10:52 09.01.2009

Ne bi falilo ništa,

E, i još nešto..U Evropi očito sazreva odlučnost za Nabuko. Šta bi falilo da nam je i on dostupan, pored toga Južnoga potoka, ako potoka ikada bude..

samo "naši" više vole "pravoslavni" gasovod.
bozzwell bozzwell 20:04 09.01.2009

Re: Ne bi falilo ništa,

adam weisphaut
E, i još nešto..U Evropi očito sazreva odlučnost za Nabuko. Šta bi falilo da nam je i on dostupan, pored toga Južnoga potoka, ako potoka ikada bude..

samo "naši" više vole "pravoslavni" gasovod.


Jel' to onaj isti Nabuko sto u krugu zaobilazi Srbiju, nema nijednog ugovorenog kubika gasa a i gas koji im je obecan ili je vec ugovoren sa Kinom i Gazpromom (Aezerbejdzana, Turkmenistan, Kazahstan) ili mora proci kroz Siriju/Bliski Istok (Egipat)?

link
rastinjak rastinjak 11:02 09.01.2009

Banatski Dvor

Od početka rasprave oko gasa, mota mi se jedna misao po glavi. Kažeš Drago, da bi od kusura trebalo izgraditi Banatski Dvor. O.K. rešili bi ovakve situacije. Samo, taj kusur mi je sporan. Ako smo im prodali NIS a jesmo i to 51% i onda od tog novca izgradimo skladište, zar to skladište nije deo NIS-a, nekako mu dodje da im vraćamo novce?

Logičnije bi mi bilo da u skladište ulaže novi vlasnik NIS-a, ono makar u procentu svog udela u firmi.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:07 09.01.2009

Re: Banatski Dvor

rastinjak
Od početka rasprave oko gasa, mota mi se jedna misao po glavi. Kažeš Drago, da bi od kusura trebalo izgraditi Banatski Dvor. O.K. rešili bi ovakve situacije. Samo, taj kusur mi je sporan. Ako smo im prodali NIS a jesmo i to 51% i onda od tog novca izgradimo skladište, zar to skladište nije deo NIS-a, nekako mu dodje da im vraćamo novce?

Logičnije bi mi bilo da u skladište ulaže novi vlasnik NIS-a, ono makar u procentu svog udela u firmi.

Hahaha, pa tako to ide sa Rusima...
Ima onaj stari vic kad naš pita Bugarina...Dobro, kako vi sa Rusima..
On kaže, ma super, mi njima dajemo ružino ulje, a oni nama uzimaju žito..o))
rastinjak rastinjak 11:13 09.01.2009

Re: Banatski Dvor

Ima tu nešto. Mi njima dajemo NIS - a oni nama uzimaju EPS

Nije baš najbolje sklepano, ali mi sluti
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:17 09.01.2009

Re: Banatski Dvor

rastinjak
Ima tu nešto. Mi njima dajemo NIS - a oni nama uzimaju EPS

Nije baš najbolje sklepano, ali mi sluti

E, tako...to z nas nije vic, nego ružna stvarnost...
zipo_64 zipo_64 11:42 09.01.2009

Re: Banatski Dvor

Rusi imaju dovoljno problema sa Ukajinom.
Gazprom pravi gresku sto ne zaobilazi Srbiju. Rumunija je bila bila mnogo bolja opcija.
Bugarska i Srbija ce se pokazati u buducnosti kao mnogo skuplje resenje.
Bilo bi zanimljivo videti koliko je vredan taj NIS - danas
Vetovatno koliko i JAT
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:16 09.01.2009

Re: Banatski Dvor

zipo_64
Rusi imaju dovoljno problema sa Ukajinom.
Gazprom pravi gresku sto ne zaobilazi Srbiju. Rumunija je bila bila mnogo bolja opcija.
Bugarska i Srbija ce se pokazati u buducnosti kao mnogo skuplje resenje.
Bilo bi zanimljivo videti koliko je vredan taj NIS - danas
Vetovatno koliko i JAT

Kako mi je ovo poznato...o))
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:46 09.01.2009

Re: Banatski Dvor


Drago K.
...Naznačio je da treba dovršiti skladište u Banatskom Dvoru i da jedino tako možemo sprečiti ćudljive dobavljače gasa. Nije baš izgovorio ovaj drugi deo rečenice, ali se to moglo isčitati.


Pa svima je jasno da treba stvarati alternativna rešenja koja će bar amortizovati teške situacije koje mogu da naidju, kao ova sa sporom Rusije i Ukrajine.

I taman mislim kako nase vlade slabo rade, jedna za drugom, jer nijedna se nije potrudila da završi Banatski Dvor i stvori preko leta potrebne i neizbežne rezerve (kao ni žel. stanicu Prokop i još po nešto) kad danas vidim u New York Times-u uvodnik u kome Amerikanci prekoravaju Evropu što ne radi više kako bi smanjila zavisnost od ruskog gasa, odnosno sto ne pravi rezervoare i napuni ih preko leta (članak se zove "Europe’s Big Chill" koji počinje rečima:
Europe should reduce its dependence on Russian gas by building more storage facilities and finding alternative energy sources....).


Dakle, ne budimo strogi prema našoj vladi, eto ni u EU nisu bolji, he, he, he....
ivana23 ivana23 15:58 09.01.2009

Re: Banatski Dvor

vladimir petrovic

Drago K. ...Naznačio je da treba dovršiti skladište u Banatskom Dvoru i da jedino tako možemo sprečiti ćudljive dobavljače gasa. Nije baš izgovorio ovaj drugi deo rečenice, ali se to moglo isčitati. Pa svima je jasno da treba stvarati alternativna rešenja koja će bar amortizovati teške situacije koje mogu da naidju, kao ova sa sporom Rusije i Ukrajine. I taman mislim kako nase vlade slabo rade, jedna za drugom, jer nijedna se nije potrudila da završi Banatski Dvor i stvori preko leta potrebne i neizbežne rezerve (kao ni žel. stanicu Prokop i još po nešto) kad danas vidim u New York Times-u uvodnik u kome Amerikanci prekoravaju Evropu što ne radi više kako bi smanjila zavisnost od ruskog gasa, odnosno sto ne pravi rezervoare i napuni ih preko leta (članak se zove "Europe’s Big Chill" koji počinje rečima: Europe should reduce its dependence on Russian gas by building more storage facilities and finding alternative energy sources....).Dakle, ne budimo strogi prema našoj vladi, eto ni u EU nisu bolji, he, he, he....


Tacno V.P.

- Diter Helm, profesor energetske politike na Univerzitetu u Oksfordu, smatra da evropske zemlje nisu naučile lekciju iz slične situacije u sporu izmedju Rusije i Ukrajine pre tri godine:

"Ne morate da budete nuklearni fizičar da biste znali šta treba da radite. Treba da izgradite skladišta gasa širom Evrope, i to velika skladišta. Treba takođe da obezbedite da ta skladišta budu dobro međusobno povezana, tako da evropske zemlje jedna drugoj mogu da priskoče u pomoć u ovakvim situacijama, kaže on za BBC.

blackbox92 blackbox92 11:42 09.01.2009

Lekcija

Reče predsednik da smo naučili lekciju.
Dobro je, "učiti i samo učiti", što bi rekao drug Lenjin.
Nadam se da je mislio na lekciju, a da smo je i ponovili, da su nam prioritetni odnosi sa EU i susedima i konačno da shvatimo da EU nema alternative i da mi nismo nikakav strateški partner Kine i Rusije.
Napadamo EU i Nemačku i Mađarsku a kad je muka "Đe si Đuka." Svaka čast Rusiji, Kinu, Indiji i Brazilu ali svoje interese pre svega možemo ostvariti kroz dobre odnose sa EU i susedima.
Ono što zabrinjava je bolest koja kruži Srbijom- bolest nacionalizma.Ti bolesni tumače pomoć Mađarske kao još jedan korak u uzimanju Vojvodine a pomoć Nemačke kao sračunat pritisak EU da nam uzmu Kosovo. Oni su sve naučili, sve znaju, znaju i šta drugi znaju, davno su spoznali nebesku istinu nebeskog naroda. Dok pametan čovek zna da sve ne zna i svesan je toga, oni ne znaju da ne znaju, a svagde vide zavere.
Prema tome, u meri u kojoj ovakvi imaju uticaj na određivanje nacionalnih interesa i naše odnose sa svetom, utoliko će Srbija zaostajati.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:53 09.01.2009

Re: Lekcija

Nadam se da je mislio na lekciju, a da smo je i ponovili, da su nam prioritetni odnosi sa EU i susedima i konačno da shvatimo da EU nema alternative i da mi nismo nikakav strateški partner Kine i Rusije.

Hajde da vidimo...ali nisam optimist. Glavna lekcija je ipak kako ostati na vlasti, a nju je naučio...
Sve mislim da će politika "spašavanja" Kosova ostati i dalje glavna politika...a širiće je i na "spašavnje" Vojvodine...
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:23 09.01.2009

Re: Lekcija

Reče Boris, juče, sinoć, ne sećam se tačno, puno toga beše, kako je Vlada u ovakvoj (ničim izazvanoj, nepravednoj) situaciji reagovala dobro, što se svodi, vedimo sada, da Cvetković & co nisu radili ništa. Nisu smetali velikom Borisu da radi posao Vlade, da se spušta na nivo premijera ili kancelara i odrađuje posao premijera. Pa hoće li neko da pohvali Cvetkovića što nešto nije ukakio, što je ćutao kao Koštunica i što nije radio ništa. Za naše uslove, to nije malo...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:29 09.01.2009

Re: Lekcija

uros_vozdovac
Reče Boris, juče, sinoć, ne sećam se tačno, puno toga beše, kako je Vlada u ovakvoj (ničim izazvanoj, nepravednoj) situaciji reagovala dobro, što se svodi, vedimo sada, da Cvetković & co nisu radili ništa. Nisu smetali velikom Borisu da radi posao Vlade, da se spušta na nivo premijera ili kancelara i odrađuje posao premijera. Pa hoće li neko da pohvali Cvetkovića što nešto nije ukakio, što je ćutao kao Koštunica i što nije radio ništa. Za naše uslove, to nije malo...

Aaaa, mislim da mu je Vlada pomogla..Koju god bi izjavu dali premjer ili neko od ministara, stizao je demantij. Recimo, kaže Cvetković, energetska situacija je pod kontrolom. Onda se jave ovi iz EPS-a ili "Srbijagasa" i kažu nije pod kontrolom. I tako redom...
Jedino nigde Bože Đelića koji je ekspert za optimizam...

uros_vozdovac uros_vozdovac 13:06 09.01.2009

Re: Lekcija

Pa dobro, pomogli, malo. A šta misliš, da je Bajatović nešto izjavio u Mađarskoj, a mogao je, ili Jeremić da kaže koju, recimo oko priznanja Kosova, ima se tu materijala, moglo se...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:09 09.01.2009

Re: Lekcija

uros_vozdovac
Pa dobro, pomogli, malo. A šta misliš, da je Bajatović nešto izjavio u Mađarskoj, a mogao je, ili Jeremić da kaže koju, recimo oko priznanja Kosova, ima se tu materijala, moglo se...

Samo da Jeremić ne kaže kako nam ne treba gas od onih koji su priznali Kosovo..o))
Kad bi neko napravio račun da ta izjava donosi političke poene, već bi je čuli..bez obzira na smrzavanje..
drug.clan drug.clan 14:29 09.01.2009

Re: Lekcija


Drago Kovacevic

Hajde da vidimo...ali nisam optimist. Glavna lekcija je ipak kako ostati na vlasti, a nju je naučio...
Sve mislim da će politika "spašavanja" Kosova ostati i dalje glavna politika...a širiće je i na "spašavnje" Vojvodine...

Bice tu najpre spasavanja Sandzaka.


uros_vozdovac
Reče Boris, juče, sinoć, ne sećam se tačno, puno toga beše, kako je Vlada u ovakvoj (ničim izazvanoj, nepravednoj) situaciji reagovala dobro, što se svodi, vedimo sada, da Cvetković & co nisu radili ništa. Nisu smetali velikom Borisu da radi posao Vlade, da se spušta na nivo premijera ili kancelara i odrađuje posao premijera. Pa hoće li neko da pohvali Cvetkovića što nešto nije ukakio, što je ćutao kao Koštunica i što nije radio ništa. Za naše uslove, to nije malo...


Mislim da je ovaj put bilo Cveto bato ukloni se malo da se ja reklamiram, vidis kako sam se prolepsao. Narod to treba da vidi!


Jedino nigde Bože Đelića koji je ekspert za optimizam...

On se izdigao iznad ovih ovozemaljskih problema. Covek se bavi naukom sada. Uclanjuje Srbiju u udruzenja za "superkompjuting" iako jos nija nacisto sta je to tacno i preseljava kalifornijske firme poput SUN-a, CISCO-a i GOOGLE-a u Srbiju
blackbox92 blackbox92 11:58 09.01.2009

NIP

Pade mi na pamet čuveno ministarstvo za NIP

N [(ema) I (zražen) P(ritoritet),
N (ije)[ I (m)P (rioritet) ili
N[(amirivanje) I (internih) P[(otreba
adam weisphaut adam weisphaut 12:01 09.01.2009

Re: NIP

N[(amirivanje) I (internih) P[(otreba

Ovo zadnje.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:03 09.01.2009

Re: NIP

N[(amirivanje) I (internih) P[(otreba
*novo

Ovo je najedekvatnije..ipak..o))
takanohana takanohana 12:18 09.01.2009

Re: NIP

adam weisphaut
Ovo zadnje.

Meni je boljije ono prednje.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:52 09.01.2009

Da malo podsetimo...

Da podsetimo malo na neke detalje oko ove "energetske strategije"...
Prosto, nije trebalo učiti na vlastitom smrzavanju, ili sutra na ko zna čemu još...

Vlada Srbije usvojila je glasovima ministara iz Demokratske stranke (DS) i G17 plus, Predlog zakona o ratifikaciji Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju s Evropskom unijom (SSP) i, jednoglasno, Predlog zakona o ratifikaciji energetskog sporazuma s Rusijom. (Građanski list, 10. maj)

Jučerašnji dan, koji se slavi kao Dan Evrope, dan pobede evropske Srbije koja jača strateške odnose sa Ruskom Federacijom i obezbeđuju bolji život za svoje građane. (Božidar Đelić, DS, 10. maj)
...
Energetski sporazum sa Rusijom omogućava dalji razvoj Srbije velikom grinfild investicijom, možda i najvećom u narednom periodu, pokreće veliki broj kompanija i obezbeđuje ogroman broj novih radnih mesta. (Predrag Bubalo, DSS, 9. maj)
...
Energetski sporazum će ne samo obezbediti bolji život građanima već će Srbiju učiniti nezaobilaznom energetskom karikom. (Vuk Jeremić, DS, 9. maj)

LDP: ZAHTEV ZA POVLAČENJE TAČKE DNEVNOG REDA

Zahtevamo da se iz dnevnog reda sednice Vlade Srbije zakazane za petak, 9. maj 2008. godine, povuče razmatranje tačke dnevnog reda koja podrazumeva utvrđivanje Predloga zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Ruske Federacije o saradnji u oblasti naftne i gasne privrede.

Sadržinski razlozi. - Liberalno demokratska partija smatra da su najvažniji razlozi za povlačenje predložene tačke dnevnog reda vezane za neotklonjive manjkavosti i štetnost Sporazuma koji je potpisan sa ruskom stranom. Ovaj Sporazum ima nedostatke koji ugrožavaju najvažnije ekonomske, privredne, političke i strateške interese Republike Srbije i ugrožavaju prava naših građana.

Sporazum je pripreman i pregovaran bez bilo kakve javne i stručne rasprave o strateškim interesima Srbije u oblastima naftne i gasne privrede kao najvažnijih delova energetskog sektora. Tokom zaključivanja Sporazuma naročito su ignorisana pitanja:

1. izgradnje održive i sigurne energetske budućnosti Republike Srbije;
2. opravdanosti vezivanja pitanja izgradnje i eksploatacije gasovoda za transport gasa i pitanja svojinske transformacije Naftne industrije Srbije (AD NIS);
3. ravnopravnog učešća Republike Srbije u vlasništvu budućeg zajedničkog preduzeća i obaveze da se zadrži mogućnost kontrole u vršenju upravljačkih i vlasničkih prava („zlatna akcija" i drugi potencijalni mehanizmi);
4. postojeće tržišne vrednosti Naftne industrije Srbije i uslova pod kojima treba obaviti podizanje njene efikasnosti i konkurentnosti na nacionalnom i međunarodnom tržištu;
5. potrebe da se obezbedi mogućnost Republike Srbije da učestvuje i u drugim energetskim projektima, a naročito onim koji su vezani za transevropske energetske sporazume usmerene prema zemljama EU;
6. raspolaganja prirodnim resursima Republike Srbije koji podrazumevaju i zemljište, prirodna nalazišta i druge energetske potencijale države;
7. očuvanja suverenosti Republike Srbije u oblastima ekonomske i privredne suverenosti i upravljanja sopstvenim strateškim potencijalima;
8. zaštite kvaliteta životne sredine i otklanjanja posledica prerade energenata u prethodnom periodu i u periodu realizacije budućeg Sporazuma;
9. otvorenog uspostavljanja monopola državnih kompanija strane države u osetljivim oblastima naftne i gasne privrede;
10. transparentnosti postupka usaglašavanja i zaključivanja ovakvog dokumenta...


JJ Beba JJ Beba 13:18 09.01.2009

Re: Da malo podsetimo...

Naznačio je da treba dovršiti skladište u Banatskom Dvoru i da jedino tako možemo sprečiti ćudljive dobavljače gasa.

pa pre samo par meseci objavili da se ne brinemo, da se ti dvori pune zalihama, i da nam nema zima ove zime oni misle na svoje građane
nije valjda nas lažu?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:22 09.01.2009

Re: Da malo podsetimo...

JJ Beba
Naznačio je da treba dovršiti skladište u Banatskom Dvoru i da jedino tako možemo sprečiti ćudljive dobavljače gasa.

pa pre samo par meseci objavili da se ne brinemo, da se ti dvori pune zalihama, i da nam nema zima ove zime oni misle na svoje građane
nije valjda nas lažu?

Ma jok...kakvi lažu...jesu Dvori puni, samo u njih ništa ne može stati..o))
JJ Beba JJ Beba 13:29 09.01.2009

Re: Da malo podsetimo...

Ma jok...kakvi lažu...jesu Dvori puni, samo u njih ništa ne može stati..o))

ne lažu, kažeš? moguće....pogle samo te detinje oči kada nam se obraćaju sa tevea

u maju , kad je objavljen ovaj članak u Politici, rekli da pune Dvore gasom i da smo sejf za zimu
i još rekli : Dogovorom između Ministarstva rudarstva i energetike, Ministarstva finansija, NIS-a i „Srbijagasa” zatvorena je kompletna „finansijska konstrukcija”. Polovina utisnutog gasa biće iz domaćih izvorišta. Ostatak će stići iz uvoza. Domaći gas će biti plaćen tako što će NIS biti oslobođen dela poreza po osnovu dobiti iz prethodnih godina. „Srbijagas” će kupiti ostatak gasa iz uvoza i takođe biti oslobođen obaveze davanja u državnu kasu po osnovu dobiti. Ukoliko to ne bude dovoljno, obezbeđene su i kreditne linije ....dakle sve je ok, ovo nam se u stvari ne događa.
a i građani barte besni - oće se greju svaki dan na minus 15
nesha92 nesha92 13:53 09.01.2009

Re: Da malo podsetimo...

i po cemu se ovo razlikuje od onoga sto sadasnja vlada radi?
Sto bih ja verovao LDP-u po svim tackama.
Mirne savesti neko iz vlade bi mogao na sve tacke ovoga da odgovori :
"Pitanja nisu ignorisana" upravo ovaj gasni sporazum i podrazumeva ostvarivanje svih ovih tacaka.
drug.clan drug.clan 14:33 09.01.2009

Re: Da malo podsetimo...

pa pre samo par meseci objavili da se ne brinemo, da se ti dvori pune zalihama, i da nam nema zima ove zime oni misle na svoje građane
nije valjda nas lažu?



Ono sto je najzalosnije u celoj prici je cinjenica da u tom skladistu trenutno ima oko 100 miliona kubnih metara (dovoljno za 10 dana pune potrosnje u srbiji) ali se taj gas ne moze ispumpati jer neko (citaj vlada, NIS, ministarstvo za energetiku) nije video potrebu na investira par miliona evra u opremu za ispumpavanje!
maksa83 maksa83 14:49 09.01.2009

Re: Da malo podsetimo...

pa pre samo par meseci objavili da se ne brinemo, da se ti dvori pune zalihama, i da nam nema zima ove zime oni misle na svoje građane
nije valjda nas lažu?

Ja načuh negde da su rezervoari stvarno puni.
Ali da nemamo tehnologiju kojom se oni prazne. (!?)
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:26 09.01.2009

Re: Da malo podsetimo...

Ma nije pitanje poveranja u LDP ili nekog drugog. Nije vazno KO postavlja pitanje i gde je ON bio pre dve godine i šta je ON rekao u oktobru 95... Pitanja su ok i korektna, a odgovor nam duguju oni koji prvo gledaju KO postavlja pitanje. Na to KO pita a KO odgovara se cesto upeca pristojan svet.
comrad comrad 13:36 09.01.2009

tu smo

Zapitaste se u vasem proslom tekstu gde ste Rusofili ,Tu smo gospodine Anglofile. Sad zasto ovo pisem pa rekoste da nam je pomoc stigla sa zapada iako se plin vadi na istoku ito naglasavate da pomoc odatle jedino moze i stici .Jedno stvar Ste zaboravili koliko ce biti papreno skupi ti kubni metri gasa iz Madjarske to nam je nauk da imamo svoj štek i da se nikom ne molimo .Ali mozda jedini pravi razlog zasto ovo pisem je nabavka gasa iz Nemacke ,dobar dio gasa za zapadnu Evropu ide preko Beloruske teritorije on je ovih dana propterecen Nemacka nije dala gas koji je potreban i njoj, zato sto nas vole (inace su tu ljubav pokazali mnogo puta u oba rata i 99) , nego zato sto su Rusi pristali da pojacaju pritisak na Beloruskoj ruti snadbevanja skoro do pucanja gasovoda .taj dio vam nekako promace Gospodine. I jos jedna stvar taj gas iz Nemacke ide iz nihovih rezervi ,sto znaci da za cenu moramo se dogovoriti sa Nemcima nisu pristali na to da to povecanje pritiska daju nama pa da se kusuramo sa Rusima....
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:42 09.01.2009

Re: tu smo

comrad
Zapitaste se u vasem proslom tekstu gde ste Rusofili ,Tu smo gospodine Anglofile. Sad zasto ovo pisem pa rekoste da nam je pomoc stigla sa zapada iako se plin vadi na istoku ito naglasavate da pomoc odatle jedino moze i stici .Jedno stvar Ste zaboravili koliko ce biti papreno skupi ti kubni metri gasa iz Madjarske to nam je nauk da imamo svoj štek i da se nikom ne molimo .Ali mozda jedini pravi razlog zasto ovo pisem je nabavka gasa iz Nemacke ,dobar dio gasa za zapadnu Evropu ide preko Beloruske teritorije on je ovih dana propterecen Nemacka nije dala gas koji je potreban i njoj, zato sto nas vole (inace su tu ljubav pokazali mnogo puta u oba rata i 99) , nego zato sto su Rusi pristali da pojacaju pritisak na Beloruskoj ruti snadbevanja skoro do pucanja gasovoda .taj dio vam nekako promace Gospodine. I jos jedna stvar taj gas iz Nemacke ide iz nihovih rezervi ,sto znaci da za cenu moramo se dogovoriti sa Nemcima nisu pristali na to da to povecanje pritiska daju nama pa da se kusuramo sa Rusima....

Evo dala i Austrija...Kako to daju oni koji "ne vole" a ukinu oni koji "vole"..
Dale bre sve sile osovine a mi sa njima ratovali dva puta...ej rođače...pa kakvi su ti to argumenti...
drug.clan drug.clan 15:07 09.01.2009

Re: tu smo

comrad


Jeli druze jel' ti to krades identitet ?

veliki pozdrav svim drugovima i onim malobrojnim u Rusiji gde sada vlada najgori kapitalizam ikada vidjen
comrad comrad 15:28 09.01.2009

Re: tu smo

cujete li Vi odnosno citate li sta pisem Vi ste odogovrili nesto tek tako da nebi moja bila poslednja .Nemacka je dala gas tek posto je Rusija podigla pritisak na Beloruskoj ruti,a evo sad citam isporuke gasa ce biti obnovljene .Ali Juscenko nece moci vise da krade bas mi ga je zao,monogo mi ga je zao.Neka Ukrainci izaberu "zdrave demokratske snage"pa ce gasa biti povoljno...kako mi nesto ovo zvuci poznato hm..hm ...A kad vec pomenuste Nabuko gas koji treba da dodje iz kaspiskog regiona i eventualno kasnije iz Irana nije tako dobar kao sibirski gas .Procenat metana u kaspiskom gasu ne prelazi 80% ,dok je sibirski naj cisti 92%-98%kaloricni je da vam bude jasnije a cena i jednog i drugog je berzanska .Pa koji bi ste vi prije...
mixailo92 mixailo92 18:05 09.01.2009

Re: tu smo

comrad
cujete li Vi odnosno citate li sta pisem Vi ste odogovrili nesto tek tako da nebi moja bila poslednja .Nemacka je dala gas tek posto je Rusija podigla pritisak na Beloruskoj ruti,a evo sad citam isporuke gasa ce biti obnovljene .Ali Juscenko nece moci vise da krade bas mi ga je zao,monogo mi ga je zao.Neka Ukrainci izaberu "zdrave demokratske snage"pa ce gasa biti povoljno...kako mi nesto ovo zvuci poznato hm..hm ...A kad vec pomenuste Nabuko gas koji treba da dodje iz kaspiskog regiona i eventualno kasnije iz Irana nije tako dobar kao sibirski gas .Procenat metana u kaspiskom gasu ne prelazi 80% ,dok je sibirski naj cisti 92%-98%kaloricni je da vam bude jasnije a cena i jednog i drugog je berzanska .Pa koji bi ste vi prije...


Koji je to auto bolji od Moskvica?
comrad comrad 18:29 09.01.2009

Re: tu smo

voze oni sad mecke i Bmw litar supera 0,40 evr
adam weisphaut adam weisphaut 19:41 09.01.2009

Re: tu smo

comrad
voze oni sad mecke i Bmw litar supera 0,40 evr

Drago mi je da te raduje da ruska država subvencioniše "kontraverzne biznismene"
nesha92 nesha92 13:38 09.01.2009

experti

U Evropi očito sazreva odlučnost za Nabuko. Šta bi falilo da nam je i on dostupan, pored toga Južnoga potoka, ako potoka ikada bude.
..
Ovo evidentno dokazuje da svako u Srbiji zna da sastavi fudbalski tim a i jos ponesto.
Meni uopste ne smeta Drago da to cini i predlaze itd...
Ono sto mi smeta je sto ne postoji ozbiljna procena energetskog plana za buducnost u koju je ukalkulisan i juzni tok.
Tek na osnovu toga bi se moglo diskutovati oko energenata uopsteno, pa Drago ako je strucnjak za energetiku sa punim pravom bi mogao da kaze - "Na strani toj i toj se vidi da izgradnjom juznog toka u godini 2019 gasifikacija svih domacinstava na teritoriji Niske opstine Kalca bi kostala x para sto bi se isplatilo do 2031 ukoliko presusi Nisava, stane vetar, itd."
Ovako Drago barata onim sto ima - nemustim predlozima nemustih predlagaca ( sto se ne odnosi na Nabuko) nego na sta bi falilo!


comrad comrad 13:47 09.01.2009

Re: experti

Šef rumunskog "Rompetrola" Dinu Petriciu rekao je ranije da je juzni tok smrtni udarac projektu "Nabuko" Južnihttp://www.poslovnimagazin.biz/vesti/nemacka-sesti-partner-u-projektu-nabuko-2-1767
nesha92 nesha92 13:59 09.01.2009

Re: experti

sef Rumunskog Rompetrola je zainteresovana strana
generalno nisam protiv Nabuko - sto veca konkurencija to bolje svakom ko gasa nema.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:26 09.01.2009

Re: experti

nesha92
sef Rumunskog Rompetrola je zainteresovana strana
generalno nisam protiv Nabuko - sto veca konkurencija to bolje svakom ko gasa nema.

Nisam siguran da ti ovde išta razumeš...baš nisam..eto...
Dobro, šta to radi vlada...hajde da čujem...
drug.clan drug.clan 14:41 09.01.2009

Re: experti

nesha92
U Evropi očito sazreva odlučnost za Nabuko. Šta bi falilo da nam je i on dostupan, pored toga Južnoga potoka, ako potoka ikada bude.
..
Ovo evidentno dokazuje da svako u Srbiji zna da sastavi fudbalski tim a i jos ponesto.
Meni uopste ne smeta Drago da to cini i predlaze itd...
Ono sto mi smeta je sto ne postoji ozbiljna procena energetskog plana za buducnost u koju je ukalkulisan i juzni tok.
Tek na osnovu toga bi se moglo diskutovati oko energenata uopsteno, pa Drago ako je strucnjak za energetiku sa punim pravom bi mogao da kaze - "Na strani toj i toj se vidi da izgradnjom juznog toka u godini 2019 gasifikacija svih domacinstava na teritoriji Niske opstine Kalca bi kostala x para sto bi se isplatilo do 2031 ukoliko presusi Nisava, stane vetar, itd."
Ovako Drago barata onim sto ima - nemustim predlozima nemustih predlagaca ( sto se ne odnosi na Nabuko) nego na sta bi falilo!


A da umesto ovih skupocenih gasovoda napravimo skladiste za toplu vodu koju bi leti grejali na sunce a zimi koristili za grejanje?
nesha92 nesha92 15:31 09.01.2009

Re: experti

a zimi koristili za grejanje?
ili za vrucu?
nesha92 nesha92 15:54 09.01.2009

Re: experti

šta to radi vlada...hajde da čujem..

Ako mislis na nasu vladu:
Vlada ubira politicke poene kako bi prezimila a opozicija ( citaj i LDP koji je malo opozicija a malo nije) im produzava mandat u nedogled.
Za sve ostale strucne savete, tj. kako se dolazi na vlast u zemlji Srbiji toplo preporucejem idolni sajt
Ko zna mozda i oni imaju pravo resenje za Energetski razvoj Srbije.

Ako mislis na Rumunsku vladu i sta ona trazi u projektu
Evo ko poseduje Rompetrol
a evo i sajta nabuco pa vidi odakle ide gas
a evo i ko izmedju ostalih poseduje nabuco




comrad comrad 16:18 09.01.2009

Sansa za Srbiju

Premijer Putin je rekao.. Ukrainska ruta vise nije sigurna,Ukrainska strana nije pouzdan partner.u daljem iztlaganju je rekao da ce se ubrzati izgradnja altrnativnih gasovoda Severni tok ,Juzni tok .Direktor Gasproma je dodao da ce se sa zaintresovanim stranama ,kroz rad na projektnoj dokmentaci vidjeti mogucnost povecanje obima protoka koz pomenute rute.Pa opet ona narodna dok nekom ne smrkne ,drugom ne svanjava.sada kad taj potocici bi mogao da postane reka .Uz povecan protok vece i tranzitne takse,veca energetska sigurnost Srbije u daljoj buducnosti.Tada vise nikog nece biti briga dali Juscenko krade ili ne.....
nesha92 nesha92 17:04 09.01.2009

Re: Sansa za Srbiju

Ne kaze se Premijer Putin nego Drug Putin
drug.clan drug.clan 17:36 09.01.2009

Re: Sansa za Srbiju

nesha92
Ne kaze se Premijer Putin nego Drug Putin



ne, ne, ne decko gresis, mi drugovi se odricemo tih kapitalistickih govana koje postavljaju super bogati kapitalisticki tajkuni.

Da je on pravi Drug gas bi besplatno dobile i Ukrajina i EU i Srbija!
marko_8 marko_8 17:44 09.01.2009

Re: Sansa za Srbiju

drug.clan

nesha92Ne kaze se Premijer Putin nego Drug Putinne, ne, ne decko gresis, mi drugovi se odricemo tih kapitalistickih govana koje postavljaju super bogati kapitalisticki tajkuni. Da je on pravi Drug gas bi besplatno dobile i Ukrajina i EU i Srbija!

Srbija bi mozda i dobila, ali zasto bi ga dobila Ukrajna, cime je zasluzila, okrece politiku prema EU, gas ne placa i plus ga krade!
comrad comrad 17:49 09.01.2009

Re: Sansa za Srbiju

Brat Putin !!!!!!!!!!!!!
nesha92 nesha92 19:38 09.01.2009

Re: Sansa za Srbiju

Srbija bi mozda i dobila

Srbija ga uvek dobija
drug.clan drug.clan 21:09 09.01.2009

Re: Sansa za Srbiju

marko_8
drug.clan

nesha92Ne kaze se Premijer Putin nego Drug Putinne, ne, ne decko gresis, mi drugovi se odricemo tih kapitalistickih govana koje postavljaju super bogati kapitalisticki tajkuni. Da je on pravi Drug gas bi besplatno dobile i Ukrajina i EU i Srbija!

Srbija bi mozda i dobila, ali zasto bi ga dobila Ukrajna, cime je zasluzila, okrece politiku prema EU, gas ne placa i plus ga krade!



Zato sto mi pravi drugovi ne vidimo nacionalnu razliku izmedju ljudi, nas ne zanima sta radi drzava i prema kome je okrenuta, mi bi gas dali narodu koji je jednako tlacen od strane kapitalsita svuda po svetu pa tako i u ukrajini!
marko_8 marko_8 17:41 09.01.2009

I jos malo o Dragu

Pomoć je dakle stigla otuda odakle jedino može stići. Sa zapada iako se plin vadi na istoku. Jesmo li išta naučili iz ove "ledene", božićne epizode. Možda, mada nisam uveren.

Prvo, treba naglasiti da nama gas niko nije poklonio, vec smo ga kupili. U ovom trenutku kada ga nema, i to je pomoc koju ja cenim, ali gas je kupljen od onih koji ga ocigledno imaju, jer da ga nemaju ne bi ga prodavali.
U svakom tvom blogu dominira tvoja pristrasnost, bilo da je u pitanju LDP, Rusija u negativnom smislu, EU ...

Sto ne kazes sta je sve doslo sa tog zapada u Srbiji u poslednjih 20-30 godina, sto pricas samo o Rusiji, ona nam nije pomogla, ali nas nije ni dirala.
Pricaj malo o jednostranoj primeni sporazuma sa EU, nemoj samo o NIS-u i Rusima, pa nije NIS jedino sto je Srbija poklonila, tu je Sartid, tu su cementare i jos mnogo toga.
marko_8 marko_8 17:46 09.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

I ono sto sam zaboravio. Rusija svojim postupcima nije radila nista drugo nego branila svoje interese, ne znam zasto se ti potezi tumace kao da su usmereni protiv Srbije.
Jednostavno ljudima dosadilo da ih kradu, i ne placaju usluge.
Da se ne lazemo nije ova prica sa Naftagasom i Gaspromom pocela juce, nego to traje vec duze vreme, dugo su Rusi upozoravali sta ce da se desi. Sad nek EU izvlaci pouke.
comrad comrad 18:20 09.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

Ukraina je pred kolapsom .Nacionalna valuta se strmoglavljuje,pomoci niodkud,u gotovo krvnoj zavadi sa Rusijom...Proslo je vreme plisanih revolucija .mahanja narandzastim krpama,i price o demokratiji dok ti oci ne pobele...Do pojave veselog Juscenka Ukrainski gradjani su placali Gas tako,da je racun za gas bio jeftini od papira ,i postanskih troskova za sami racun.Rusija je okretala glavu pred cinjenicom da Ukrajina nabavlja gas u Rusiji po povlastenim cenama ,a zapadu ga preprodaje po berzanskim.To je moglo dok Ukrajina nije razmisljala o Nato-u sada kad oce u Nato kad zeli da prinese noz Pod grlo Rusije to nije ni brat ,ni prijatelj nego krvnik koga treba skopati za gusu i daviti dok ne promeni misljenje.Izgleda da taj pritisak daje rezultate do jucerasnji Juscenkov saveznik Premjerka Timosenko je promenila tabor ovo je samo dio problema koji moze da podgrije stare razlike u Ukraini.Ko se malo bolje razumije u Ukrainske odnose zna da je ta zemlja duboko podeljena.Zapadni dio uniatski naginje zapadu,Istocni Pravoslavni pro Ruski gotovo pola- pola.Jos su nezarasle krvave rane iz 2 sv.rata kada je onaj prvi dio Ukraine docekao Naciste kao oslobodioce ,a istocni krvavo stradao u domovinskom ratu.Neizvesna je buducnost Ukraine i zbog velike Ruske manjine ,odnosno kompaktne vecine na Krimskom polu ostrvu.....Ukraina je pred ogromnim mozda neresivim problemima ,a nista ne cini da ih resi nego ih samo produbljiva sama sebi skace u stomak ...
marko_8 marko_8 18:44 09.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

comrad
Ukraina je pred kolapsom .Nacionalna valuta se strmoglavljuje,pomoci niodkud,u gotovo krvnoj zavadi sa Rusijom...Proslo je vreme plisanih revolucija .mahanja narandzastim krpama,i price o demokratiji dok ti oci ne pobele...Do pojave veselog Juscenka Ukrainski gradjani su placali Gas tako,da je racun za gas bio jeftini od papira ,i postanskih troskova za sami racun.Rusija je okretala glavu pred cinjenicom da Ukrajina nabavlja gas u Rusiji po povlastenim cenama ,a zapadu ga preprodaje po berzanskim.To je moglo dok Ukrajina nije razmisljala o Nato-u sada kad oce u Nato kad zeli da prinese noz Pod grlo Rusije to nije ni brat ,ni prijatelj nego krvnik koga treba skopati za gusu i daviti dok ne promeni misljenje.Izgleda da taj pritisak daje rezultate do jucerasnji Juscenkov saveznik Premjerka Timosenko je promenila tabor ovo je samo dio problema koji moze da podgrije stare razlike u Ukraini.Ko se malo bolje razumije u Ukrainske odnose zna da je ta zemlja duboko podeljena.Zapadni dio uniatski naginje zapadu,Istocni Pravoslavni pro Ruski gotovo pola- pola.Jos su nezarasle krvave rane iz 2 sv.rata kada je onaj prvi dio Ukraine docekao Naciste kao oslobodioce ,a istocni krvavo stradao u domovinskom ratu.Neizvesna je buducnost Ukraine i zbog velike Ruske manjine ,odnosno kompaktne vecine na Krimskom polu ostrvu.....Ukraina je pred ogromnim mozda neresivim problemima ,a nista ne cini da ih resi nego ih samo produbljiva sama sebi skace u stomak ...

Ti narandzasti su bili ljudi sa zadatkom, Ukrajna je krenula putem stramputicom a EU i SAD je guraju niz nju, sve sa ciljom da ta nekada mocna zemlja udje u NATO.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:35 09.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

Prvo, treba naglasiti da nama gas niko nije poklonio, vec smo ga kupili. U ovom trenutku kada ga nema, i to je pomoc koju ja cenim, ali gas je kupljen od onih koji ga ocigledno imaju, jer da ga nemaju ne bi ga prodavali.
U svakom tvom blogu dominira tvoja pristrasnost, bilo da je u pitanju LDP, Rusija u negativnom smislu, EU ...

Vidim ja da ti mene pažljivo čitaš...svaka čast, majstore..o))


Sto ne kazes sta je sve doslo sa tog zapada u Srbiji u poslednjih 20-30 godina, sto pricas samo o Rusiji, ona nam nije pomogla, ali nas nije ni dirala.
Pricaj malo o jednostranoj primeni sporazuma sa EU, nemoj samo o NIS-u i Rusima, pa nije NIS jedino sto je Srbija poklonila, tu je Sartid, tu su cementare i jos mnogo toga.

E sad ovo poređenje energetetskog sektora i Sartida ti je potpuno glupo. Na više načina..čak i na onaj na kome ti insistiraš, a hoćeš otprilike kazati kako je trebalo pokloniti NIS jer je poklonjen Sartid...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:37 09.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

Ukraina je pred kolapsom .

Ja bih rekao da ni Rusija ne stoji sjajno...
comrad comrad 21:28 09.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

Uvek moze bolje niko danas ne stoji sjajno ,ono sto je Gorbacov srusio za par god treba pet puta toliko da bi se vratilo na neku nulu .Ali citajuci vase tekstove i prozivanje Rusofila rekolo bi ste da u vasoj recenici da Rusija ne stoji sjajno vise mi zvuci da je to zelja kako bi ste zeleli da bude ,nego kako stvarno jeste....Vi u vasim tekstovima slabo baratate cinjenicama ,komentari na replike drugih blogera su slabe.Kada se ujedinila Nemacka u obimnom i sveobuhvatnom istrazivanju Nemacke investicione banke doslo se do zakljucka da ce biti potrebno 40 god da bi se bivsa istocna Nemacka dovela na nivo zapada ,40 godina!!!!!!!! Samo su pomenuli vreme koje je potrebno oko novaca se nisu zamarali. Zamislite sad Rusiju koja je pod Jelcinom 98god dozivela bankrot ,par god posle sa Putinom svakih 36 sati se u kasu uplacivalo milijarda dolara.....Mora se reci da je Ruski ekonomski oporavak baziran na prirodnim resursima ,i da je manje otporan na klizanja cena energenata nego sto je to Kineska privreda koja je bazirana na izvozu,ali opet zapad bi prezivio lakse manjak Kineske robe ,aili manjak gasa vidimo kako....Putin je kao prioritete svog mandata kao premijer istakao da se mora pokrenuti izvoz gotovih proizvoda visoke tehnologije :Vojna industrija,Civilna avio industrija ,i razvijanje nove serije raketa nosača za za primamljivo trziste lansiranja satelita u orbitu ......I rezultati su vidljivi samo u prosloj god od izvoza naoruzanja Rusija je zaradila 17 milijardi samo Venecuela je pazarila 4,5 milijardi Iran,india,zemlje pod saharse ahrike itd itd...Kako jednom zakuka gospodja Madlen olbrajt (gadi mi se i napisati to ime) da su resirsi u svetu nepravilno rasporedjeni i da bi bilo potrebno izvrsiti reviziju zamislite to UZAS!!!!!!!! To mi lici na film dan nezavisnosti i one vanzemaljce koji kao paraziti idu od planete do planete dok neiscrpe sve resurse pa dalje (poredjenje je namerno) necu sad pricati o tome kako to nije pravedno ubijati jedan celi narod zbog nafte ,samo cu reci da sa uzvanjem gledam kako Rusija drzi u saci evropu ,a posebno veselog narandzastog Juscenka Salikasvilija da ne pominjem....
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:25 09.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

Vi u vasim tekstovima slabo baratate cinjenicama ,komentari na replike drugih blogera su slabe.Kada se ujedinila Nemacka u obimnom i sveobuhvatnom istrazivanju Nemacke investicione banke doslo se do zakljucka da ce biti potrebno 40 god da bi se bivsa istocna Nemacka dovela na nivo zapada ,40 godina!!!!!!!!

Komrad pišeš ove postove kao da je blog moskovska "Pravda" ili praško "Rude Pravo"..o))
Pa blog je lična impresija na neki događaj, a ne naučna studija. I ti možeš to komentarisati, ali baš porediti Rusiju sa Nemačkom to je kao bog i šeširdžija.

Zamislite sad Rusiju koja je pod Jelcinom 98god dozivela bankrot ,par god posle sa Putinom svakih 36 sati se u kasu uplacivalo milijarda dolara..

E pa sad neće biti tako. Sad će malo više vremena trebati za to. Jedno tri puta više vremena jer je toliko pala cena onoga što izvoze. A izvoze samo sirovine i ništa više. Sad je pala cena tih sirovina i otud nervoza, otud ova igra sa gasom.


i da je manje otporan na klizanja cena energenata nego sto je to Kineska privreda koja je bazirana na izvozu,ali opet zapad bi prezivio lakse manjak Kineske robe ,aili manjak gasa vidimo kako.

Ovo ti je skroz bez veze. EU troši samo 25 posto ruskih energenata i to zato što su jeftini. Kome će to Rusi prodati gas ako ne Evropi. Kini ne mogu jer ima. Indiji ne mogu jer ima. Brazil im daleko...kome, ajde..Ako budu pravili ovo naći će Evropa alternativu ne brini...

I rezultati su vidljivi samo u prosloj god od izvoza naoruzanja Rusija je zaradila 17 milijardi samo Venecuela je pazarila 4,5 milijardi Iran,india,zemlje pod saharse ahrike itd itd..

E, pa vidiš, ovo čemu se ti diviš dovešće do ekonomskog sloma Rusije. Jednu trku u naoružanju su već trčali i izgubili. Posledice si video.
Nađi i pročitaj knjigu Zbignjeva Bzezinskog "Na šahovskoj tabli". Tamo je već davno sve napisano i ovo što sad gledaš je potpuno predočeno. I Iran i Ukrajina i Indija i Kina...
Rusi ne mogu dalje od statusa regionalne sile....
marko_8 marko_8 01:10 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

E sad ovo poređenje energetetskog sektora i Sartida ti je potpuno glupo. Na više načina..čak i na onaj na kome ti insistiraš, a hoćeš otprilike kazati kako je trebalo pokloniti NIS jer je poklonjen Sartid...

Ne nego ti treba da dizes buku i kad se pokloni Sartid, kao sto to radis kada je NIS u pitnaju, i nikakav problem, ili valjda ti hoces da kazes da, nije bitno sto je poklonjen Sartid ili neka cementara, nego bitno je ko je poklonio, ili kome je poklonjeno.
Ono da je blog licna impresija nije sporno, ali poenta moje replike je bila, kao i u predhodnoj recenici, sto ne pises o negativnim stvarima koje su nam dosle sa zapada a bilo ih je u ogromnim kolicinama.
comrad comrad 02:10 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

ohohoooo Gospodine Drago malo smo ljuti .....ali nema veze dobro ,polako ,mirno ,stalozeno, Jedan pesnik je rekao Rusija se nemoze razumeti,Rusiju treba shvatiti.....sad da nebi zvucao kao Mrgud iz filma Tri karte za holivud koji Rusiju sanja svake noci i zbog toga je ona najbolja naj jaca ,ja cu pokusati da malo baratam cinjenicama.......Vec 1960 god svako normalan je vidio da Sovjeti gube trku sa Amerikancima trka u naoruzanju je iscrpljivala Sovjetsku privredu jer je u pojedinim godinama izdaci za vojsku i svemir dostizali i 60% od celog budzeta.To je moralo puci i kako je puklo Rusija je dobro prosla kada se sve rusilo 90 tih Americki stejt department je izdao saopstenje citiram"Amerika ce podrzati stvaranje sibirskih republika",zamisli te oni su i spravom racunali da poslije raspada Sovj.Saveza da ce se i Rusija raspasti kako su se stvari odvijale i ja sam kao klinac tada mislio da ce sa Rusijom biti sve gotovo .Mene tada i nije nesto interesovala Rusija ali se secam mog pokojnog Djeda kome su na golom otoku krvnici let lampom przili tabane i sipali kljucalu vodu u grlo i nisu mu uspeli Rusiju izbiti iz glave... on je tesko podnosio sve to sto se dogadjalo ,e sad da vidimo Rusija nemoze dalje od regionalne sile o moj Drago .....e gde to procita pa da je napisao neznam ko deset velicna i gromada vecih sve zajedno od gosin Brezinskog DA RUSIJA NEMOZE DALJE OD REGIONALNE SILE pa to je glupost epskih razmera .Zemlja koja rasplaze srestvima za udar na bilo koju tacku sveta mora se posmatrati kao svetska sila. Evo da Vam nacrtam kad Vi sedite u Vasingtonu ,a ima neko tamo u Rusiji koji moze da vas poprzi na 2000 celzijusa to nemoze regionalna sila ,Usustini tog naroda je da je najaci kad je najtaze svi KRVNICI koji su krenuli na Rusiju vratili su se uh pardon ,nisu se opste vratili, mislim vratili su se sa nogama napred .Ruski medved jeste bio osamucen ,ali tek dusmani Rusije imaju da osete ostrinu njegovih kandzi...Citao sam Brezinjskog i ono sto je napisano je istina do 1.januara 2000 god .tacnije do pojave Putina ,a ovo sto sad gledamo nema toga nigde u knjizi Na sahovskoj tabli... ono sto kazete da je predoceno je potpuno poresno prognozirano jer Rusija postoji I jaca .... svakim danom . Ja sam vam i rekao da Je plan predsednika Putina jacanje privrede i porast izvoza visoko tehnoloske robe i jos nesto Kina nema dovoljne kolicine plina i nafte tek se u vidi da pisete vase zelje a ne realnost .pa jesteli culi za GOOGLA pitajte njega dali Kina ima dovoljno gasa ,TO STO STE NAPISALI JE ISTO KAO DA JA TVRDIM DA SRBIJA IMA VISE NAFTE OD EMIRATA,SAUDI ARABIE,nasmijao sam se....proverite sta pisete .Ali ajde sta se ja opste zamaram ,sa politikom i uspesima Putina svaki prijatelj Rusije moze biti zadovoljan Rusija postoji, Postoji, POSTOJI !!!!!!! TO u KNJIZI BREZINSKOG NIJE BILA OPCIJA PROGNOZIRAO JE SUPROTNO .Cena nafte jeste pala sto nije dobro za Rusiju ,ali pogledajte kolke su Dolarske rezerve ,zlata,platine ,dijamanata,svaki deficit planiranog budzeta moze da se pokrije u narednih deset godina ....neko je opet mislio da te cene nece potrajati vecno i ustekao je za crne dane....Ruski spoljni dug prema pazite sad MMF-U,Pariskom klubu poverioca,Londonskom klubu,Svetskoj banci je nula,nista,zip,sipak kako god hocete znateli sta to znaci ...Tvrdim Rusija je Neunistiva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:14 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

ohohoooo Gospodine Drago malo smo ljuti ..

Ma jok, kakvi ljut...možda malo začuđen...Pogotovo zbog ove konstatacije..o))
Citao sam Brezinjskog i ono sto je napisano je istina do 1.januara 2000 god .tacnije do pojave Putina ,a ovo sto sad gledamo nema toga nigde u knjizi Na sahovskoj tabli... ono sto kazete da je predoceno je potpuno poresno prognozirano jer Rusija postoji I jaca ....

Kako si naparvio oštru crtu, ovo tačno od 1. 1. 2000..o)) I kako se istorija ponavlja kad su srpske zablude u pitanju. Bez obzira bio to car Nikola, Staljin ili Putin...Pade mi na pamet ono isčekivanje ruske flote 1999. godine..Naravno da je mnogo bolje da nije isplovila..
Ja sam vam i rekao da Je plan predsednika Putina jacanje privrede i porast izvoza visoko tehnoloske robe

Ovo bi stajalo da je votka visokotehnološka roba..Ali, to je samo votka..
Kad je oružije u pitanju, već sam ti napisao gde ih vodi ta trka. Vodi ih tamo gde ih je odvela i prošli put..
Rusija postoji, Postoji, POSTOJI !!

Ovo je OK...ja to nisam ničim sporio ni dovodio u pitanje.
TO u KNJIZI BREZINSKOG NIJE BILA OPCIJA PROGNOZIRAO JE SUPROTNO .

Ne, to nije prognozirano suprotno. To je u vreme najžešće bipolarnosti sveta prognozirano kako sam već rekao - Rusija regionalna sila.
Da, i ako ponovo uzmeš knjigu u ruke obrati pažnju na ulogu Ukrajine u svođenju Rusije na tu meru.
Mene tada i nije nesto interesovala Rusija ali se secam mog pokojnog Djeda kome su na golom otoku krvnici let lampom przili tabane i sipali kljucalu vodu u grlo i nisu mu uspeli Rusiju izbiti iz glave.

E, da je samo tvoj đed..Bilo je tu još štošta. Bilo je i onih kojima su to isto radili oni Staljinovi po gulazima u ime Rusije, pa im istu nisu mogli izbiti iz glave. Iako je tačno, ne znači da je pametno.
comrad comrad 12:41 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

Gospodine Kovacevicu , necu vise komentarisat Vase tekstove jer nepisete isinu u njima ,necu ih vise ni citati...Opste nebartate cinjenicama ,izmisljate navedete napr da Kina ima dovoljno gasa i nafte ja kazem da ste to izmislili da pricate tek onako sto bi vam odgovaralo da je to tako jer ste zadrti Anglofil.Zasto sam naveo 1. januar 2000 ,toga dana je Jelcin predao vlast Putinu ,a vama pade na pamet iscekivanje Ruske flote otrcane price coveka koji jos misli da je Gorbacov na vlasti.Vodtka visoko tehnoloska roba ,hehheheheheh 70% lansiranja satelita u svemir drzi Rusija ,od te rabote u prosloj godini zaradila je 3 milijarde dolara.Posle pada satla 2003 Rusija je preuzela snadbevanje medjunarodne svemirke stanice i svoje i Americke obaveze.Dok su Amerikanci ispitivali uzroke pada svoje letilice,Amerika je Rusima platila milijardu za obaveze koje su preuzeli od njih.......Votka visoko tehnoloska roba ,da nepricam o tuzbi firme Tupoljev protiv koncerna AIRBUS zbog kradje intelektualne svojine ,odnosno kopije stajnog trapa na A 380 Koji su ukrali od Ruslana .Nije moskvic najbolji auto ,aili uz ulaganja ,dovodjenje pravih strucnjakamoze da bude svetski vrh ,setimo se mrtve skode sta je bila sta je danas .VI jOS MISLITE DA JE NESTO U OVOM SVETU REGIONALNO e jadna su ta razmisljanja al qaida izadje iz svojih pecina pa napravi rusvaj ,iz pecina!!!! ali ajde ziv covek moze svasta da kaze ....... pominjete gulag .
Ti koji su robovali u gulagu napocetku komunizma nisu bili protiv Rusije nego protiv komunizma tako da im i nisu mogli opet to izbiti iz glave.....kasnije je gulag bio sta je bio.....Ukraina da svede Rusiju na Regionalnu silu e vidimo kako to cini jos sad kad ih zaobidju glavni gasovodi ima da crknu od hladnoce ,a vi od muke hahahahahhahah
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:13 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

Gospodine Kovacevicu , necu vise komentarisat Vase tekstove jer nepisete isinu u njima ,necu ih vise ni citati...

Eto ga na..malopre meni kažete da sam ljut, a ljuti ste zapravo vi..
[
quote]Opste nebartate cinjenicama ,izmisljate navedete napr da Kina ima dovoljno gasa i nafte ja kazem da ste to izmislili da pricate tek onako sto bi vam odgovaralo da je to tako jer ste zadrti Anglofil.
Evo, spreman sam povući tvrdnju ako mi date i jedan podatak o uvozu ruskoga gasa u Kinu...Koliko, kada i čime ga dopremaju..

Nije moskvic najbolji auto ,aili uz ulaganja ,dovodjenje pravih strucnjakamoze da bude svetski vrh ,setimo se mrtve skode sta je bila sta je danas .

Sećam se škode, ali ona je danas to što jeste zato što to rade Nemci. Ako budu radili i Moskvič možda i od njega nešto bude.

al qaida izadje iz svojih pecina pa napravi rusvaj ,

Al kaida nije u pećini...vi stvarno mislite da je iz pećine moguće delovati globalno..
Regionalnu silu e vidimo kako to cini jos sad kad ih zaobidju glavni gasovodi ima da crknu od hladnoce ,a vi od muke hahahahahhahah

Evo kako vi vidite stvari. Dakle ko nije sa Rusima moralno je da crkne...
No nije, ne crkava se danas tako, i ta vrsta strasti u političkim komentarima vas direktno eliminiše kao sagovornika iako iznesete po koji smislen podatak i sud..
Zasto sam naveo 1. januar 2000 ,toga dana je Jelcin predao vlast Putinu ,a vama pade na pamet iscekivanje Ruske flote otrcane price coveka koji jos misli da je Gorbacov na vlas

Pa ovo mi je smešno jer ste fascinirani autokratijom u Rusiji. Svejedno, bio to Putin, Staljin ili neko od Romanovih.
Votka visoko tehnoloska roba ,

Ovo ste rekli vi a ne ja...Ja kažem da je votka jedini prepoznatljiva ruska robna marka..Ako ima još koja navedite..
Cyrano de Bergerac Cyrano de Bergerac 13:36 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

Drago Kovacevic
...Ja kažem da je votka jedini prepoznatljiva ruska robna marka..Ako ima još koja navedite..

Kako za koga. Rusija je dovoljno velika, stara i višeslojna da ima mnogo za ponuditi. Pitanje je samo šta koga interesuje.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:42 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

Cyrano de Bergerac
Drago Kovacevic
...Ja kažem da je votka jedini prepoznatljiva ruska robna marka..Ako ima još koja navedite..

Kako za koga. Rusija je dovoljno velika, stara i višeslojna da ima mnogo za ponuditi. Pitanje je samo šta koga interesuje.

Naravno da ima..Ali razgovarali smo o robnim markama..O proizvodima masovne potrošnje koji se izvoze..
comrad comrad 13:44 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

http://209.85.129.132/search?q=cache:wCOSYA6ffGAJ:xs4.b92.net/biz/vesti/svet.php%3Fyyyy%3D2008%26mm%3D07%26dd%3D07%26nav_id%3D307345+ruski+gas+i+kinezi&hl=sr&ct=clnk&cd=1
evo vam kineske nafte i gasa samo u ovoj godini naftovod sibir -pacifik je izvezao 16 miliona tona nafte
adam weisphaut adam weisphaut 14:18 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu


Kako za koga. Rusija je dovoljno velika, stara i višeslojna da ima mnogo za ponuditi. Pitanje je samo šta koga interesuje

ima mnogo taloga na vlasti?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:34 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

comrad
http://209.85.129.132/search?q=cache:wCOSYA6ffGAJ:xs4.b92.net/biz/vesti/svet.php%3Fyyyy%3D2008%26mm%3D07%26dd%3D07%26nav_id%3D307345+ruski+gas+i+kinezi&hl=sr&ct=clnk&cd=1
evo vam kineske nafte i gasa samo u ovoj godini naftovod sibir -pacifik je izvezao 16 miliona tona nafte

Pitao sam za gas...a ne za naftu..
comrad comrad 15:40 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

ovaj covek atakuje na zdrav razum ili je nepismen pita za gas a ne za naftu a u tekstu pise o izvuozu 68 milijradi kubnih metara gasa u Kinu nafta 30 miliona tona evo da ne ostavljam adresu prekopiracu celu stranicu pa citajte " Planiramo da 2020. godine u Kinu izvezemo 68 milijardi kubnih metra gasa" rekao je Jazev i ukazao da je planirano da se kineskom tržištu isporučuje do 30 miliona tona ruske nafte, ogrankom naftovoda Istočni Sibir-Pacifik.

Rusija je 2006. godine izvezla u Kinu 16 miliona tona nafte, a u bližoj perspektivi, rekao je Jazev, isporuke će se udvostručiti.

Kineske potrebe za naftom su oko 360 miliona tona godišnje, od čega se uvozi 180 miliona tona. Osnovna energetska sirovina u Kini je ugalj, čija je eksploatacija na nivou od oko 2,3 milijardi tona godišnje.

Procenjuje se da će uzajamna trgovina Rusije i Kine ove godine dostići 60 milijardi dolara u odnosu na 48 milijardi prošle godine" http://209.85.129.132/search?q=cache:wCOSYA6ffGAJ:xs4.b92.net/biz/vesti/svet.php%3Fyyyy%3D2008%26mm%3D07%26dd%3D07%26nav_id%3D307345+ruski+gas+i+kinezi&hl=sr&ct=clnk&cd=1 evo i adresa ko neveruje izvor b92
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:54 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

Planiramo da 2020. godine u Kinu izvezemo 68 milijardi kubnih metra gasa"

Aha..da do 2020 godine u Kinu izvezu 68 milijardi kubika gasa..
Impresivno...pogotovo ako se zna da u Ukrajinu izezu godišnje 70 milijardi...
O čemu ti pričaš, dragi čoveče...48 milijardi dolara godišnja razmena između te dve države..
Pa Hrvatska i Srbija su te godine imale razmenu veću od milijardu ipo dolara....što je kad uzmeš red veličina višestruko veća dinamika...o))
milandez milandez 22:30 10.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

Comrad reče i ostade živ...
Nije moskvic najbolji auto ,aili uz ulaganja ,dovodjenje pravih strucnjakamoze da bude svetski vrh

Da ne bi bilo nedoumice, odmah sam primetio da koristite ruski kompjuter u ovim Vašim textovima nadahnutim ruskom tehnilogijom stajnog trapa. Ali to nije ništa u poredjenju sa beskonačnom vrcavošću koju ste pokazali u - ovo moram da Vam citiram - "Ti koji su robovali u gulagu napocetku komunizma nisu bili protiv Rusije nego protiv komunizma tako da im i nisu mogli opet to izbiti iz glave.....kasnije je gulag bio sta je bio....."
Srpski rečeno: Kako te, bre, nije sramota?!
Cyrano de Bergerac Cyrano de Bergerac 01:40 11.01.2009

Re: I jos malo o Dragu

adam weisphaut
Cyrano de Bergerac

Kako za koga. Rusija je dovoljno velika, stara i višeslojna da ima mnogo za ponuditi. Pitanje je samo šta koga interesuje.

ima mnogo taloga na vlasti?

Vas samo vlast interesuje?
brananl brananl 18:27 09.01.2009

Uspesna vlada

"Ne zato što smatram da vlada Vojislava Koštunice nije proćerdala taj novac, već što je potpuno notorna stvar da je on, predsednik, sa tom vladom bio celo vreme u najboljoj vrsti odnosa. Što kohabitirajući, što čineći većinu i direktno odlučujući. Istovremeno, svi partneri u Koštuničinoj vladi i Koštuničinim vladama su sada njegovi partneri. G17 posto, SPO, manjine. "

Hvala gospodine Drago!!
Lako je optuzivati druge. Hajde da nekon esto uradi - naravno progresivno ne regresivno.



Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:39 09.01.2009

Re: Uspesna vlada

Hvala gospodine Drago!!
Lako je optuzivati druge. Hajde da nekon esto uradi - naravno progresivno ne regresivno.


Ne znam jeste li primetili, ali političari su na ovu temu progovorili tek kad je stiglo grejanje. Nekako, nikom se o ovome baš ne priča...
brananl brananl 20:43 09.01.2009

Re: Uspesna vlada

Pratila sam sta se desava koliko sam mogla, ali samo preko interneta. Ali verujem da je tako bilo, tako je bilo cele godine - svi su se medjusobno optuzivali za kojekakve gluposti a niko nista da uradi posteno.





takanohana takanohana 12:51 10.01.2009

Re: Uspesna vlada

Drago Kovacevic
Ne znam jeste li primetili, ali političari su na ovu temu progovorili tek kad je stiglo grejanje. Nekako, nikom se o ovome baš ne priča...

A to te, kao, čudi... šta li?

Inače, poznato je da političari (ti znaš takve?) vole da govore na teme u kojima su bad guys.

Ili to primetićuješ samo za one koji nisu po tvojoj volji?
Domazet Domazet 20:28 09.01.2009

Ma pusti Bata Dragec...

...nase politicare i ostali bashibozuk. Nego reci ti meni, zar nisi zadivljen brzinom kojom se westernizuje Matushka. 'Ajde priznaj da do sada nisi video efikasnije uterivanje end user licence u red. Proizvodjaci super-strateshkih chipova mogu samo da im zavide na efikasnosti...
adam weisphaut adam weisphaut 20:54 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

Baš me interesuje kada bi zbog jednog end user licenca jedna kompanija isključila sve korisnike koliko bi poživela na US tržištu ?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:15 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

Domazet
...nase politicare i ostali bashibozuk. Nego reci ti meni, zar nisi zadivljen brzinom kojom se westernizuje Matushka. 'Ajde priznaj da do sada nisi video efikasnije uterivanje end user licence u red. Proizvodjaci super-strateshkih chipova mogu samo da im zavide na efikasnosti...

Hahaha, ma ne šali se dobri Brajo...
Ja mislim da su ovi tvoji "maćušku" tako "sredili "novom ekonomskim poretkom i ovim što zovu kriza da njima još nije jasno šta im se dogodilo...Par godina na skupoj nafti trošilo se kao besno. Sad cena pala tri puta....a ne mogu kresati troškove..
Napravili su budžet, ali ako ne postignu na ceni plina nešto, mrka kapa...i zbog toga je ova igranka sa gasom koja je zakačila samo Srbiju, Bosnu, Makedoniju i Bugarsku..
No, kakva je Evropa možda nešto i postignu..
ivana23 ivana23 21:33 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

...i zbog toga je ova igranka sa gasom koja je zakačila samo Srbiju, Bosnu, Makedoniju i Bugarsku..



BBC
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:48 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

ivana23
...i zbog toga je ova igranka sa gasom koja je zakačila samo Srbiju, Bosnu, Makedoniju i Bugarsku..



BBC

Ma dobro..Mislio sam da je te države istinski uzdrmala. Pogodila je još desetak država ali ova ucena nije tamo mogla izazvati humanitarnu katastrofu..
ivana23 ivana23 21:55 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

Drago Kovacevic
Pogodila je još desetak država ali ova ucena nije tamo mogla izazvati humanitarnu katastrofu..

Slovacka?! Pa oni i struju proizvode od gasa, tamo je tek katastrofa, al' oni "daleko", pa ih ovde niko ne spominje.

Češka šalje pomoć u gasu Slovačkoj
9.1.2009. < 17:07 | Izvor: Beta
Bratislava, Prag -- Češka će pomoći Slovačkoj da ublaži dramatičnu energetsku krizu i poslaće Slovacima četiri miliona kubnih metara gasa, kaže češki premijer Mirek Topolanek. Slovačka je zajedno sa Bugarskom članica EU koju je gasna kriza pogodila najviše. ..........
.......
Krizni štab Slovačke je proglasio osmi stepen kriznog snabdevanja gasom, koji je trebalo da znači smanjenje potrošnje za 4,3 miliona kubnih metara dnevno, ali se jučerašnjim obustavljanjem proizvodnje uštedelo svega 1,3 miliona.
Filip2412 Filip2412 22:37 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

Ja mislim da su ovi tvoji "maćušku" tako "sredili "novom ekonomskim poretkom i ovim što zovu kriza da njima još nije jasno šta im se dogodilo...Par godina na skupoj nafti trošilo se kao besno. Sad cena pala tri puta....a ne mogu kresati troškove..
Napravili su budžet, ali ako ne postignu na ceni plina nešto, mrka kapa...i zbog toga je ova igranka sa gasom koja je zakačila samo Srbiju, Bosnu, Makedoniju i Bugarsku..


Cena nafte ce opet na gore nema kud. Osim ako ljudi ne izmisle gorivo na svetlosni energiju ili sliscno...
Ova frka s gasom nema bas nikakve veze sa bilateralnim odnosima Srbije i Rusije. Radi se o odnosima Rusije u Evrope i Srbija tu ne moze proci mnogo bolje od komsija. Da, mogu se napraviti rezervoari ali to je samo koliko da se odlozi smrzavanje.

Glavni problem su Ukrajinsko-Ruski odnosi. Ukrajina smatra da svoje probleme sa Rusijom lagano moze internacionalizovati zato sto energija ide preko njene teritorije. Ucenjivacki se postavlja Ukrajina i to samo Dragova akrobatika moze predstaviti kao da Rusija ucenjuje Evropu. Rusija obozava Evropu, posebno Nemacku i ne bi im palo na pamet da im zavrcu gas.

Krivci su ovde svi veliki igraci, NATO koji huska Ukrajinu protiv Rusije zatim Evropa koja sve to mirno gleda, Rusija koja nema dovoljno diplomatske hrabrosti da napravi odredjene ustupke Ukrajini i definitivno ih ubedi da ne treba da ulaze u NATO.

Srbija treba uci u NATO jer smo geografski okruzeni tom alijansom, medjutim koketiranje sa NATO je za Ukrajinu pogubno. Toliko su zavisni od Rusije da im je svako zezanje sa Ruskim interesima jednostvno recept za propast. Slicno je i sa Gruzijom, videli smo kako je prosla njihova ambicija da udju u NATO.
NATOih je podrzao kad su Rusi upali bas onoliko koliko su braca Rusi podrzali nas kada je milosrdni andjeo bacao bombe.


Filip2412 Filip2412 22:45 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

e stvarno ima komincnih komentara na B92 vestima:

Rusofilima ovo nikako nece odgovarati, gas dolazi iz EU a od brace Rusa zavrnute slavine.

Pa ja nisam ekspert za geografiju ali cini mi se da se Srbija sa svih strana granici sa EU & NATO prema tome i pre ove krize nama je gas dolazio iz EU zar ne? Osim ako nam Rusi pre ove krize nisu dopremali gas dikekto helikopterima a ja eto nisam bio obavesten
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:08 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

Ova frka s gasom nema bas nikakve veze sa bilateralnim odnosima Srbije i Rusije.

Dobro jutro Filipe....Konačno si skapirao...
Pa ako naš predsednik Rusiju naziva glavnim partnerom, a Srbija ispadne koleteralna šteta i pored silnih uveravanja o vrhunskom partnerstvu, pa je od humanitarne katastrofe mora spašavati EU, od kakvog je značaja ili koristi Srbiji to parnerstvo..
Ima jedan moto koji vredi kad je Rusija u pitanju...Od toga da ti je Rusija neprijatelj ima samo jedna gora stvar....da ti je prijatelj...



Srbija treba uci u NATO jer smo geografski okruzeni tom alijansom, medjutim koketiranje sa NATO je za Ukrajinu pogubno.

Čitati Filipe, čitati a ne tako improvizovati. Zbignjeva Bzezinskog u šake i videćeš zašto grešiš.
Domazet Domazet 23:34 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

Drago Kovacevic
Domazet
...nase politicare i ostali bashibozuk. Nego reci ti meni, zar nisi zadivljen brzinom kojom se westernizuje Matushka. 'Ajde priznaj da do sada nisi video efikasnije uterivanje end user licence u red. Proizvodjaci super-strateshkih chipova mogu samo da im zavide na efikasnosti...

Hahaha, ma ne šali se dobri Brajo...
Ja mislim da su ovi tvoji "maćušku" tako "sredili "novom ekonomskim poretkom i ovim što zovu kriza da njima još nije jasno šta im se dogodilo...Par godina na skupoj nafti trošilo se kao besno. Sad cena pala tri puta....a ne mogu kresati troškove..
Napravili su budžet, ali ako ne postignu na ceni plina nešto, mrka kapa...i zbog toga je ova igranka sa gasom koja je zakačila samo Srbiju, Bosnu, Makedoniju i Bugarsku..
No, kakva je Evropa možda nešto i postignu..

Ma pusti Matusku, ne sekiram se ja bas previse oko toga. Ono sto mene mnogo vise sekira je to sto su Sredjivaci i sebe (i mene sa njima) sredili tako da im jos nije jasno sta ih je pogodilo. A i ne zna se ka'ce (da im bude jasno). Sve se nesto bojim da je jedino sto je jasno to da ce cene nafte opet gore. Sem ako vi iz LDP ne prckate nesto oko Hydrogen Conversion i slicnih stvarcica u dvoristu...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:41 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

Sve se nesto bojim da je jedino sto je jasno to da ce cene nafte opet gore.

Hoće ako ovi tvoji to nameravaju...
Ma pusti Matusku, ne sekiram se ja bas previse oko toga.

Pa znam ja...da se sekiraš bio bi tamo a ne "kod dušmana"..o))
Sem ako vi iz LDP ne prckate nesto

Pa, sad...ne znam šta pod tim podrazumevaš..o))
akasting akasting 23:54 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

Zbignjeva Bzezinskog u šake i videćeš zašto grešiš


Jel reko neshto drug Bzezinski o 'lektrifikaciji i agrarnoj reformi?

Odmah sam se setio Gule u onom filmu gde ceo film nosa naokolo 'Kapital' i citira druga Marksa i Engleza, a da do kraja filma ne prochita ni stranu iz njega :)

Da li se neko seca kako se zove taj film? Drago?
Domazet Domazet 23:57 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

Drago Kovacevic
Sve se nesto bojim da je jedino sto je jasno to da ce cene nafte opet gore.

Hoće ako ovi tvoji to nameravaju...

Bojim se da ce gore, nameravali oni to ili ne. Ti ili imas neka veoma interesantna saznanja o svetskoj energetskoj situaciji ili malo previse verujes u omnipotency
Drago Kovacevic
Ma pusti Matusku, ne sekiram se ja bas previse oko toga.

Pa znam ja...da se sekiraš bio bi tamo a ne "kod dušmana"..o))

Tacno. Moram da te pohvalim za to sto si ispravno postavio navodnike
Drago Kovacevic
Sem ako vi iz LDP ne prckate nesto

Pa, sad...ne znam šta pod tim podrazumevaš..o))
Sta bi, nije valjda da sam toliko neupoznat sa dinamikom politike u Srbiji. Pa kad ste se to razveli?

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:57 09.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

akasting
Zbignjeva Bzezinskog u šake i videćeš zašto grešiš


Jel reko neshto drug Bzezinski o 'lektrifikaciji i agrarnoj reformi?

Odmah sam se setio Gule u onom filmu gde ceo film nosa naokolo 'Kapital' i citira druga Marksa i Engleza, a da do kraja filma ne prochita ni stranu iz njega :)

Da li se neko seca kako se zove taj film? Drago?

Ja bih te molio da se baviš temom..
O filmu imaš kod Srđana Mitrovića..
akasting akasting 00:00 10.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

Ja bih te molio da se baviš temom..
O filmu imaš kod Srđana Mitrovića..


OK - Jel reko drug Bzezinski neshto o 'lektrifikaciji?

To je energetsko pitanje.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:03 10.01.2009

Re: Ma pusti Bata Dragec...

Bojim se da ce gore, nameravali oni to ili ne. Ti ili imas neka veoma interesantna saznanja o svetskoj energetskoj situaciji ili malo previse verujes u omnipotency

Ne samo znam ko je "gazda"...Pa zar si ti slučajno tamo..o))
Tacno. Moram da te pohvalim za to sto si ispravno postavio navodnike

Eh, pa nismo deca..brijemo se...o))
Pa kad ste se to razveli?

Ja se ne volim često ženiti. Kao da ti neznaš Bukovčane.o))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana