In memoriam

Ko je ubio Dadu Vujasinović?

Filip Mladenović RSS / 09.04.2018. u 23:26

Dada Vujasinović (1964-1994
Dada Vujasinović (1964-1994
Jedna dobra osoba i kvalitetna novinarka likvidirana je 8. aprila 1994. godine. 

Dada Vujasinović je pronađena mrtva u svom stanu 9. aprila 1994. Prema rezultatima istrage koja je tada provedena, tvrdilo se da je izvršila samoubistvo dan ranije, pucnjem iz lovačke puške. Međutim, prema nalazu balističara Vlade Kostića 2008. godine, njena smrt je „najverovatnije uzrokovana delovanjem drugog lica".

Nakon ovog veštačenja, okružno tužilaštvo je u januaru 2009. godine pokrenulo pretkrivični postupak za ubistvo i zatražilo od policije da otkrije ubicu i da utvrdi pod kojim okolnostima je ubijena Dada Vujasinović.

Republička javna tužiteljka Zagorka Dolovac izjavila je u aprilu 2011. da uviđaj i istražne radnje u ovom predmetu nisu kvalitetno odrađeni, i da su načinjeni slični propusti kao i u istrazi o ubistvu Slavka Ćuruvije.

Do danas, 9. aprila 2018, dakle 24 godine od ubistva koleginice Dade Vujasinović, ništa nije uradjeno. 

Zašto? Izmedju ostalog i zato što je Dada Vujasinović krajem ratne 1992. godine ovako mislila, govorila i pisala:

„Znaš Sanja, ne želim da budem zao prorok niti ptica zloslutnica, ali ne mogu da se otmem utisku da će se Beogradu skupo osvetiti ta njegova apatija i nezainteresovanost. Ja mogu da razumem donekle da su ljudi iscrpljeni golom borbom za opstanak. Ali, mi smo postali monstrumi, koji, grickajući čips i pijuckajući pivo posmatramo na TV-u ubijanja i razaranja samo kao rđavo režiran film, čvrsto uvereni da se sve to događa negde daleko, nekom drugom i da mi s tom nesrećom nemamo nikakve veze...

[...] Eho tog rata su bombe po kafićima, obračuni i ubistva, ali i još više ona nemoćna baka, čista i uredna, doduše okrpljena, možda nekad učiteljica, pored koje sam prošla i vratila se, tamo na Slaviji, da joj istresem u ispruženu ruku sve što sam imala kod sebe, pri tom želeći da pobegnem i da me nema. Prosjaka ima uvek i svuda, naročito na Zapadu, ali samo kod nas danas moraju da prose i oni koji su radili i zaradili. Nas, koji ćutimo i nezainteresovano gledamo u šta nas guraju i šta od nas čine, nas koji ne umemo da dreknemo - e, sad je stvarno dosta, nego kao stoka pristajemo na sve gore i gore, tešeći se da i od goreg ima gore, nas koji smo do skora navikavani na sve blagodeti potrošačkog društva, a koji sada trpeljivo drhtuljimo u prohladnim stanovima i diveći se vlastitoj intuiciji dovijamo se u prkošenju bedi, nas takve mora da stigne kazna ili da se poubijamo međusobno, ili da nas bombarduju...

[...] Žao mi samo zato što sam spoznala, kakve su, u stvari, zveri ljudi. Kako lako čovek postane zver. Žao mi je jer sam voljom sudbine rođena ovde. A moglo je da se desi da se rodim negde drugde i provedem ceo život u srećnoj zabludi o ljudskom rodu."

(Odlomci iz pisma Dade Vujasinović prijateljici Sanji Krsmanović Tasić, 25. novembra 1992. godine.)

 

 

 

Atačmenti



Komentari (74)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ulicni-muzicar ulicni-muzicar 00:39 10.04.2018

...

http://www.dadavujasinovic.com/DadaPise.htm
tyson tyson 09:59 10.04.2018

Razvodnjavanje

Do danas, 9. aprila 2018, dakle 24 godine od ubistva koleginice Dade Vujasinović, ništa nije uradjeno.

Zašto? Izmedju ostalog i zato što je Dada Vujasinović krajem ratne 1992. godine ovako mislila, govorila i pisala:

Pa, nije ubijena zbog tog i takvog pisanja, već zbog istraživanja i pisanja o nečem drugom, daleko opasnijem - o organizovanom kriminalu i tesnoj vezi državnih institucija i kriminalaca.

Tvrditi da "ništa nije urađeno" na istrazi o njenom ubistvu zbog njenog stava poput onog što si citirao je... budalasto.


stefan.hauzer stefan.hauzer 10:00 10.04.2018

Re: Razvodnjavanje

budalasto.

Prava reč.
blogovatelj blogovatelj 10:33 10.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Prava reč.


Nije. Budalasto je blaga reč za većinu stvari koje on piše.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:37 10.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Napisano je "izmedju ostalog i zato..."!!!
Dakle, budalasto je što se ne čita pažljivo tekst bloga!
tyson tyson 10:44 10.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Filip Mladenović
Napisano je "izmedju ostalog i zato..."!!!
Dakle, budalasto je što se ne čita pažljivo tekst bloga!

Ni jednom jedinom rečju u tekstu bloga nisi naveo niti jednu indiciju zašto bi je neko ubio, pa potom kao razlog smrti naveo samoubistvo a onda godinama kočio istragu, osim navođenja delova njenog pisma - stavovi iz kojeg, jasno je valjda i najneupućenijima, teško da mogu biti razlog za ubistvo, zataškavanje, i ometanje istrage.

stefan.hauzer stefan.hauzer 10:44 10.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Nije. Budalasto je blaga reč za većinu stvari koje on piše.


Budalasto je savršeno odmerena reč.
Što se mene tiče, više govori o tysonu, nego o Mladenoviću.




zilikaka zilikaka 10:55 10.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Pa, nije ubijena zbog tog i takvog pisanja, već zbog istraživanja i pisanja o nečem drugom, daleko opasnijem - o organizovanom kriminalu i tesnoj vezi državnih institucija i kriminalaca.

Prva i jedina nam je u momentu narastanja do sitnih detalja otkrivala ko je Arkan.
Sećam se Duge iz tog vremena. I njenig pisanja o predsedničkim kandidatima.

...nego, da li možete da zamislite da danas neke novine objavljuju tekstove tog ranga?
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:12 10.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Budalasto je, da ne kažem kretenizujuće, da se neko uporno i bezuspešno u svojim komentarima bavi autorom bloga.
Ako postoje nedostaci u tekstu, onda je normalno i civilizovano da se on dopuni korisnim informacijama, dopunskim pojašnjenjima, ilustracijama..., a ne da se prišivaju svakojake budalaste, da ne kažem kretenske etikete.
Dobar primer: prvi bloger koji je prezentirao koristan link!
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:26 10.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Daleko si ti od autora, Filipe.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:44 10.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Hvala na komplimentu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:38 10.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Budalasto je, da ne kažem kretenizujuće, da se neko uporno i bezuspešno u svojim komentarima bavi autorom bloga.


Nije ovo bilo bavljenje autorom nego baš bavljenje napisanim.

Kad sam video naslov odmah sam kliknuo na taj blog jer mislim da se o Dadi Vujasinović i njenoj smrti neprihvatljivo malo piše, da ona i njeno pisanje zaslužuju mnogo više.

Svaka čast svakome, svačiju smrt treba rasvetliti, ali veoma je vidljivo da se o ubistvu Slavka Ćuruvije piše i istražuje mnogo više, a moj sud je da je Dada Vujasinović bila značajniji novinar.

Ti si, Filipe, skroz izostavio ono najznačajnije, i ono zbog čega je ubijena, a za temuu zeo nešto mnogo trivijalnije, i to naveo kao razlog ubistva.
To nije bavljenje tobom nego bavljenje načinom tvog pisanja.
not2old2rock not2old2rock 21:38 10.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Filip Mladenović
Budalasto je, da ne kažem kretenizujuće, da se neko uporno i bezuspešno u svojim komentarima bavi autorom bloga.
Ako postoje nedostaci u tekstu, onda je normalno i civilizovano da se on dopuni korisnim informacijama, dopunskim pojašnjenjima, ilustracijama..., a ne da se prišivaju svakojake budalaste, da ne kažem kretenske etikete.
Dobar primer: prvi bloger koji je prezentirao koristan link!


Iz bloga u blog se dotičnom kretenu na razne načine skreće pažnja na budalaštine koje pravi, ali dotični kreten koji bi hteo da na sebe privuče pažnju kako - tako, očigledno i dalje ne bira sredstva, pa je eto zamislio da bi to moglo i preko nesrećne Dade Vujasinović.
Mladenoviću, postoji li kod tebe ikakav osećaj sramote ili bar nelagodnosti zbog svih ovih silnih lupetanja?
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:40 10.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Kao autor bloga izdvojio sam iz bogatog i raznovrsnog novinarskog opusa Dade Vujasinović ono što je za mene najvažnije: kolektivna odgovornost jedne nacije ili gradjanstva jedne države za ratne zločine koji se čine u njihovo ime!

Svako od nas mora se pogledati u ogledalo i zapitati se: A šta sam ja to uradio da bih sprečio zločinačko razaranje Vukovara? Šta sam uradio da se zaustavi višegodišnja zverska opsada Sarajeva? Šta sam uradio da se ne dese hladnjače sa leševima kosovskih beba, trudnica, žena i staraca?

Ako smo ćutali, ispijali pivo, grickali čips... ne samo da smo kreteni, nego smo i saučesnici u ratnim zločinima!

Upravo o tome piše Dada te grozne, ratne jeseni 1992. godine:

"Znaš Sanja, ne želim da budem zao prorok niti ptica zloslutnica, ali ne mogu da se otmem utisku da će se Beogradu skupo osvetiti ta njegova apatija i nezainteresovanost. Ja mogu da razumem donekle da su ljudi iscrpljeni golom borbom za opstanak. Ali, mi smo postali monstrumi, koji, grickajući čips i pijuckajući pivo posmatramo na TV-u ubijanja i razaranja samo kao rđavo režiran film, čvrsto uvereni da se sve to događa negde daleko, nekom drugom i da mi s tom nesrećom nemamo nikakve veze...
Nas, koji ćutimo i nezainteresovano gledamo u šta nas guraju i šta od nas čine, nas koji ne umemo da dreknemo - e, sad je stvarno dosta, nego kao stoka pristajemo na sve gore i gore, tešeći se da i od goreg ima gore, nas koji smo do skora navikavani na sve blagodeti potrošačkog društva, a koji sada trpeljivo drhtuljimo u prohladnim stanovima i diveći se vlastitoj intuiciji dovijamo se u prkošenju bedi, nas takve mora da stigne kazna ili da se poubijamo međusobno, ili da nas bombarduju..."

milanb milanb 14:52 11.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Filip Mladenović
...ono što je za mene najvažnije: kolektivna odgovornost jedne nacije ili gradjanstva jedne države za ratne zločine koji se čine u njihovo ime!

Да ли је хрватска нација колективно одговорна за усташке злочине и протеривање Срба?

Да ли је албанска нација колективно одговорна за погром над Србима 2004 године и масовна протеривања Срба пре 2004 године?
narcis narcis 15:28 11.04.2018

Re: Razvodnjavanje

milanb
Filip Mladenović
...ono što je za mene najvažnije: kolektivna odgovornost jedne nacije ili gradjanstva jedne države za ratne zločine koji se čine u njihovo ime!

Да ли је хрватска нација колективно одговорна за усташке злочине и протеривање Срба?

Да ли је албанска нација колективно одговорна за погром над Србима 2004 године и масовна протеривања Срба пре 2004 године?

e i mene interesuje odgovor
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:13 11.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Naravno.
Ali njihova kolektivna odgovornost ne umanjuje niti relativizuje kolektivnu odgovornost većine srpskog naroda, koja je podržala najvećeg ratnog zločinca u istoriji tog naroda - Slobodana Miloševića.
milanb milanb 19:35 11.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Filip Mladenović
Naravno.
Ali njihova kolektivna odgovornost ne umanjuje niti relativizuje kolektivnu odgovornost većine srpskog naroda, koja je podržala najvećeg ratnog zločinca u istoriji tog naroda - Slobodana Miloševića.

Највећи злочинац у историји српског народа је Ј.Броз, а не Слободан Милошевић.
Ако су Срби, Хрвати или Албанци колективно одговорни, зар нису српски/ југословенски комунисти колективно одговорни за масовне злочине 1944/1945 године, једнопартијску диктатуру, прогон политичпких противника и култ личности.


Filip Mladenović Filip Mladenović 20:14 11.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Što se Broza tiče, o njemu je istorijska nauka već donela svoj objektivan sud.

Za mene je Jugoslavija od 1960. do 1990, dakle tih 30 godina, bila dobar i obećavajući pokušaj emancipacije balkanskih naroda.

Na žalost, taj pokušaj je ubijen delovanjem ratnih zločinaca Miloševića i Tudjmana.
tyson tyson 21:43 11.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Za mene je Jugoslavija od 1960. do 1990, dakle tih 30 godina, bila dobar i obećavajući pokušaj emancipacije balkanskih naroda.

Na žalost, taj pokušaj je ubijen delovanjem ratnih zločinaca Miloševića i Tudjmana.

Pa upravo u tom periodu Jugoslavija je korak po korak dovedena do disfunkcionalnosti i raspada. Čitaj malo Mladenoviću, umesto što živiš u svetu mašte. Postupno slabljenje federacije, na insistiranje republika i pokrajina, i prenošenje lavovskog dela ingerencija i moći na federalne jedinice i pokrajine uz sve prateće negativne posledice, te konstantna ekonomska kriza, eksperimentisanje, nesnalaženje političke elite i uporno odbijanje da se odstupi od tvrdog kursa komunizma doveli su do ni malo neočekivanog kraja.

Pa ne misliš valjda stvarno da su jedan Milošević i jedan Tuđman u, faktički, godinu dana uspeli da dovedu Jugoslaviju do raspada? To bi zaista bilo budalasto razmišljanje. Čitaj.


ciracirafm ciracirafm 22:32 11.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Izvini ,Tysone, zbog kog stava Daje Vujasinovic nista nije uradjeno na razjasnjenju njene smrti?Sta to koci pravdoljubive "Srbe",kolege i ucenike Sima Avramovica da rese ovaj slucaj?Njihovo znanje,njihov moral ili i njihov nemoral i njihovo neznanje?

Dada,Curuvija,Panic,otete bebe iz porodilista,gardisti u Topcideru,Oliver Ivanovic,koji je to bio njihov stav ,Tysone, da njihove smrti i nestanci budu ismejane od strane pravdoljubivih "Srba"?
ciracirafm ciracirafm 22:37 11.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Ј.Броз се 1964. године изјаснио као Хрват на једном од конгреса СКЈ.
Дакле остаје Милошевић уз Недића,Драгог Јовановића,Крцуна,Љотића,Ранковића и још пар српских крволока.Лепо друштво,дакако.
tyson tyson 22:43 11.04.2018

Re: Razvodnjavanje

ciracirafm
Izvini ,Tysone, zbog kog stava Daje Vujasinovic nista nije uradjeno na razjasnjenju njene smrti?Sta to koci pravdoljubive "Srbe",kolege i ucenike Sima Avramovica da rese ovaj slucaj?Njihovo znanje,njihov moral ili i njihov nemoral i njihovo neznanje?

Dada,Curuvija,Panic,otete bebe iz porodilista,gardisti u Topcideru,Oliver Ivanovic,koji je to bio njihov stav ,Tysone, da njihove smrti i nestanci budu ismejane od strane pravdoljubivih "Srba"?

Rekao bih da te ništa nisam razumeo.


Filip Mladenović Filip Mladenović 23:18 11.04.2018

Re: Razvodnjavanje

tyson
Za mene je Jugoslavija od 1960. do 1990, dakle tih 30 godina, bila dobar i obećavajući pokušaj emancipacije balkanskih naroda.

Na žalost, taj pokušaj je ubijen delovanjem ratnih zločinaca Miloševića i Tudjmana.

Pa upravo u tom periodu Jugoslavija je korak po korak dovedena do disfunkcionalnosti i raspada. Čitaj malo Mladenoviću, umesto što živiš u svetu mašte. Postupno slabljenje federacije, na insistiranje republika i pokrajina, i prenošenje lavovskog dela ingerencija i moći na federalne jedinice i pokrajine uz sve prateće negativne posledice, te konstantna ekonomska kriza, eksperimentisanje, nesnalaženje političke elite i uporno odbijanje da se odstupi od tvrdog kursa komunizma doveli su do ni malo neočekivanog kraja.

Pa ne misliš valjda stvarno da su jedan Milošević i jedan Tuđman u, faktički, godinu dana uspeli da dovedu Jugoslaviju do raspada? To bi zaista bilo budalasto razmišljanje. Čitaj.




Upravo u tom periodu Jugoslavija je bila Evropa u malom: i po stopama privrednog rasta, i po životnom standardu, i po kulturnoj i prosvetnoj emancipaciji.

Jedan mali, sada nestvarni detalj: početkom januara 1980. kupio sam avionsku kartu za London, otputovao avionom JAT-a u Veliki Britaniju bez ikakve vize i tamo ostao koliko sam hteo!

Raspad Jugoslavije, inače neminovan, nije neminovno morao biti krvav, odnosno po ratnom, dogovorenom scenariju izmedju Tudjmana i Miloševića.
tyson tyson 09:00 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Upravo u tom periodu Jugoslavija je bila Evropa u malom: i po stopama privrednog rasta, i po životnom standardu, i po kulturnoj i prosvetnoj emancipaciji

Gluposti.

Zemlja je u tom periodu konstantno bila u ekonomskoj krizi, koja je kulminirala u poslednjoj deceniji njenog postojanja. Ekonomija se zasnivala na protekcionizmu, roba za izvoz je bila nekonkurentna, izvozni i naročito uvozni poslovi su mahom ugovarani na državnom nivou uz obavezan barter usled hroničnog nedostatka deviza (a devize su nedostajale jer nije imalo dovoljno toga da se izveze u razvijene zemlje usled nekonkurentnosti).

Ekonomija je lutala od centralizovanog državnog vlasništva i upravljanja preko istog tog samo prenetog na nivo republika i pokrajina (praćenog kolapsom koordinacije i planiranja na nivoima iznad reubličkog), do komplikovanih i neefikasnih organizacija udruženog rada.

Standard se održavao zaduživanjem u stranim bankama, a onda je drastično opao zbog nestašica osnovnih komoditeta - nestašica koje su uzrokovane nedostatkom deviza neophodnih za uvoz repromaterijala ili robe, ili izvozom (struje) zarad nabavke neophodnih deviza. Devizama se otplaćivao dug stranim bankama. Pri tom je otklon ka privatnoj inicijativi u ekonomiji tvrdoglavo odbijan do samog kraja.

Sve u svemu, ekonomsko i socijalno eksperimentisanje u toj zemlji je bilo potpuno neuspešno i rezultiralo je konstantnim krizama i kolapsom.

Kakva kulturna emancipacija? Misliš, popuštale su stege stroge kontrole i zabrana?

Prosvetna emancipacija Šuvarovim sistemom usmerenog obrazovanja...

O tvrdokornom odbijanju reforme političkog sistema do samog kraja, progonu i hapšenjima, pa i ubijanju neistomišljenika da ne pričam.

Ti živiš u svetu mašte i nemaš pojma o čemu pišeš i pričaš, a lenj si da se informišeš bilo gde drugde do na izvorima koji similis simili gaudet.

Filip Mladenović Filip Mladenović 09:23 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Prema svim ekonomskim, socijalnim i kulturnim pokazateljima Jugoslavija je u tom periodu bila prosperitetnija i kvalitetnija zemlja od susednih država /sem Italije/ i svih istočnoevropskih država.

A ako uporedimo sadašnju Srbiju sa tadašnjom Jugoslavijom, dolazimo do istog zaključka.
Samo jedan primer, kao ilustracija: uporedite proizvodnju IMT traktora od 1970.do 1990. sa proizvodnjom tih istih traktora od 1990. do 2010.
blogovatelj blogovatelj 10:15 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Prema svim ekonomskim, socijalnim i kulturnim pokazateljima Jugoslavija je u tom periodu bila prosperitetnija i kvalitetnija zemlja od susednih država /sem Italije/


Bila prosperitetnija od Austrije? Da li ti znaš šta govoriš
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:47 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

blogovatelj
Prema svim ekonomskim, socijalnim i kulturnim pokazateljima Jugoslavija je u tom periodu bila prosperitetnija i kvalitetnija zemlja od susednih država /sem Italije/


Bila prosperitetnija od Austrije? Da li ti znaš šta govoriš

Da, Austrija i Italija su bile razvijenije od SFRJ.
Mea culpa. No, ta greška ne menja suštinu.
tyson tyson 10:50 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Filip Mladenović
Prema svim ekonomskim, socijalnim i kulturnim pokazateljima Jugoslavija je u tom periodu bila prosperitetnija i kvalitetnija zemlja od susednih država /sem Italije/ i svih istočnoevropskih država.

Da je bila kvalitetnija zemlja nijesam siguran, a bogumi ni prosperitetnija; ni jedna od tih susednih zemalja se do dana današnjeg nije raspala, i to uz krvavi rat. Sve do jedne osim Albanije su danas članice Evropske unije.

Samo jedan primer, kao ilustracija: uporedite proizvodnju IMT traktora od 1970.do 1990. sa proizvodnjom tih istih traktora od 1990. do 2010.

Pa problem i jeste, ili makar jedan od problema, što se do 2010. proizvodio taj jedan te isti traktor kao 1970. Istom tehnologijom, uzgred. Te se vraćamo na kontinuirani problem nekonkurentne robe za izvoz koji je sve vreme mučio jugoslovensku ekonomiju.

Ti ništa ne razumeš, ne želiš da učiš, živiš u svetu mašte, i zatvoren si za bilo kakve informacije koje taj svet mašte dovode u pitanje.

tyson tyson 10:53 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Da, Austrija i Italija su bile razvijenije od SFRJ.

A Grčka, Mađarska, Rumunija i Bugarska?


nikvet pn nikvet pn 11:39 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje


Е мој Блоги... Од сто нација око тебе ценим баш ниједна није тако затрована упамет као наша. Ту Филипову бајку о земљи Дембелији слушам овде трипут дневно пре и после јела. И унуцима је причају, кренула с колена на колено; ко да нисмо у истој земљи живели.
narcis narcis 11:57 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

nikvet pn

Е мој Блоги... Од сто нација око тебе ценим баш ниједна није тако затрована упамет као наша. Ту Филипову бајку о земљи Дембелији слушам овде трипут дневно пре и после јела. И унуцима је причају, кренула с колена на колено; ко да нисмо у истој земљи живели.

pa stvar je u istini da je ona zemlja bila zemlja dembelija za ovu u kojoj sad živimo, ona zemlja je mala zakon koj s u 90% slučajeva poštovao, ova ne poštuje ni prirodne zakone a kamoli ljudske.
kolko god da je jugoslavija bila liša ova srbija je duplo lošija.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:04 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Ja o ekonomskim parametrima, socijalnim činjenicama, kulturnim faktima, prosvetnim dometima Jugoslavije od 1960. do 1990, a anonimusi koji se lažno predstavljaju kao blogeri, pljuckaju i lupaju etikete.

I SFRJ se mogla mirno razdružiti kao Čehoslovačka i SSSR da nije bilo ratnog zločinca Slobodana Miloševića i većinske gradjanske podrške njegovom anticivilizacijskom naumu.
Setite se samo mitinga na Ušću 1988. i mitinga na Gazimestanu 1989.

tyson tyson 14:31 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Filip Mladenović
Ja o ekonomskim parametrima, socijalnim činjenicama, kulturnim faktima, prosvetnim dometima Jugoslavije od 1960. do 1990, a anonimusi koji se lažno predstavljaju kao blogeri, pljuckaju i lupaju etikete.

I opet, umesto što se dečački ložiš - proširi svoja saznanja. Ne moraš da kopaš po arhivima, ali makar čitaj šta pišu oni kojima je to posao.

I SFRJ se mogla mirno razdružiti kao Čehoslovačka i SSSR da nije bilo ratnog zločinca Slobodana Miloševića i većinske gradjanske podrške njegovom anticivilizacijskom naumu.
Setite se samo mitinga na Ušću 1988. i mitinga na Gazimestanu 1989.

Zanimljiva tvrdnja. Dakle, samo je srpsko rukovodstvo odgovorno za nasilni raspad zemlje, uz većinsku podršku svojih građana.


milanb milanb 14:57 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

tyson
Da, Austrija i Italija su bile razvijenije od SFRJ.

A Grčka, Mađarska, Rumunija i Bugarska?




СФРЈ је 1989 година имала осетно нижи БДП од Мађарске,Чехословачке и ДДР, у рангу са Бугарском и Румунијом.За разлику од осталих социјалистичких земаља, СФРЈ је добила поприличну западну помоћ и опет је имала ниже стопе раста од већине социјалистичких земаља.

Такође је мит да је ЈНА била четврта војска у Европи, сем непосредно после Другог светског рата.Војске Пољске, Чехословачке и ДДР су на врхунцу хладног рата су биле знатно јаче од ЈНА.



c_h.arlie c_h.arlie 17:02 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Filip Mladenović
Ja o ekonomskim parametrima, socijalnim činjenicama, kulturnim faktima, prosvetnim dometima Jugoslavije od 1960. do 1990, a anonimusi koji se lažno predstavljaju kao blogeri, pljuckaju i lupaju etikete.

I SFRJ se mogla mirno razdružiti kao Čehoslovačka i SSSR da nije bilo ratnog zločinca Slobodana Miloševića i većinske gradjanske podrške njegovom anticivilizacijskom naumu.
Setite se samo mitinga na Ušću 1988. i mitinga na Gazimestanu 1989.


Nemoj da se ljutiš, no, ja, ipak, mislim da se ti drogiraš --- čime, to ne znam.
Usput ... koliko ti imaš godina ?
... jer nema druge, kada onu sprdnju od države nazivaš prosperitetnim okruženjem ... a par miliona ljudi otišlo da gastarbartuje iz tog raja.
Svaku Jugoslaviju u mutnu Maricu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:41 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Da bi Srbija dostigla nivo BDP-a iz 1989. morala bi narednih 20 /dvadeset/ godina da se razvija po godišnjoj stopi rasta od preko 5 odsto.

Ovo su ČINJENICE, a ne posledica dejstva droga.
I svi ostali ekonomski pokazatelji, socijalni uslovi, kulturna postignuća, nivo prosvećenosti... idu u prilog SFRJ.

Čak je i broj novorodjenčadi tokom osamdesetih godina bio veći od sadašnjeg broja.
Sapienti sat!
blogovatelj blogovatelj 19:18 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Е мој Блоги... Од сто нација око тебе ценим баш ниједна није тако затрована упамет као наша. Ту Филипову бајку о земљи Дембелији слушам овде трипут дневно пре и после јела. И унуцима је причају, кренула с колена на колено; ко да нисмо у истој земљи живели.


Impresivni su. Sećam se da sam kao svršeni srednjoškolac 1986. otišao u Grčku na more i bio presrećan jer sam kupio digitalni telefon i jer ima hevi metal časopisa po trafikama. Kupio dva, poneo kući, pa ih je moja ekipa čitala i predavala iz ruke u ruku, kao svete knjige.
Kao trinaestogodišnjak sam 1981. skupljao u Oksfordu hrabrost da upitam prodavačicu smem li da kupim samo jednu bananu. Naše brkate uposlenice u borosanama odbijale su da prodaju manje od kilo. I kad mi je žena sa smeškom rekla "naravno da možeš, zašto ne bi mogao" bio sam impresioniran ljubaznošću.
Pazi, to su bile prosperitetne osamdesete. Mogu misliti kakva je razlika bila pedesetih i šezdesetih. Uostalom, do 1966. nisi mogao ni pasoš da dobiješ ako nisi proveren kadar.
I znaš ko najviše žali za SFRJ? Oni koji nisu imali radnog iskustva sedamdesetih, a trošili pare koje su im roditelji davali, a tad daobog bilo kredita, jela ih inflacija, trošilo se ihahaj.
blogovatelj blogovatelj 19:22 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

pa stvar je u istini da je ona zemlja bila zemlja dembelija za ovu u kojoj sad živimo


Amanzaman, zato je i prsla. Zemlje dembelije ne postoje. Lako je da dobiješ keš i sve sjebeš, al' šta ćeš posle? Da se raspadneš, kao SFRJ?
blogovatelj blogovatelj 19:23 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

a anonimusi koji se lažno predstavljaju kao blogeri, pljuckaju i lupaju etikete.


Deset puta sam ovde rekao kako se zovem.
Kad ispadneš budala gledaš da skreneš temu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:35 12.04.2018

Re: Razvodnjavanje

blogovatelj
a anonimusi koji se lažno predstavljaju kao blogeri, pljuckaju i lupaju etikete.


Deset puta sam ovde rekao kako se zovem.
Kad ispadneš budala gledaš da skreneš temu.


Hrvatski BDP je 11 odsto veći od onoga iz 1990, a makedonski 15 odsto. Ostale zemlje još uvek nisu ni izbliza dosegle nivoe razvijenosti iz 1990. Uzmimo BDP/gs: u Srbiji je iznosio oko 4000 eura u 2010, a negde iznad 5500 u 1990 (u današnjim eurima). U Hrvatskoj je bio nešto iznad 7000 eura, a 2010, nešto više od 10.000 eura. U Bosni i Hercegovini i Makedoniji je pre raspada Jugoslavije BDP/gs bio oko trećine onoga u Sloveniji, što će reći oko 3700 eura (oko 3300 u 2010, uz znatno manje stanovnika u BiH). U Crnoj Gori je BDP/gs bio oko 3400 eura 1990, ali oko 4700 eura 2010. Srbija je, opet, imala BDP/gs od oko 5500 eura BDP/gs u 1990, a danas 4000 evra.

Da nije bilo nacionalizma i svega pogubnog uz taj mulj BDP/gs Srbije bi sada bio oko 8500 evra, Hrvatske oko 11.000 eura, Crne Gore oko 6400 eura, Makedonije i Bosne i Hercegovine negde oko 5800 eura.
Cena nacionalizma u Srbiji je katastrofalno velika, jer je sadašnji BDP/gs tek nešto iznad 70 odsto onoga iz 1990.

c_h.arlie c_h.arlie 14:11 13.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Filip Mladenović
blogovatelj
a anonimusi koji se lažno predstavljaju kao blogeri, pljuckaju i lupaju etikete.


Deset puta sam ovde rekao kako se zovem.
Kad ispadneš budala gledaš da skreneš temu.


Hrvatski BDP je 11 odsto veći od onoga iz 1990, a makedonski 15 odsto. Ostale zemlje još uvek nisu ni izbliza dosegle nivoe razvijenosti iz 1990. Uzmimo BDP/gs: u Srbiji je iznosio oko 4000 eura u 2010, a negde iznad 5500 u 1990 (u današnjim eurima). U Hrvatskoj je bio nešto iznad 7000 eura, a 2010, nešto više od 10.000 eura. U Bosni i Hercegovini i Makedoniji je pre raspada Jugoslavije BDP/gs bio oko trećine onoga u Sloveniji, što će reći oko 3700 eura (oko 3300 u 2010, uz znatno manje stanovnika u BiH). U Crnoj Gori je BDP/gs bio oko 3400 eura 1990, ali oko 4700 eura 2010. Srbija je, opet, imala BDP/gs od oko 5500 eura BDP/gs u 1990, a danas 4000 evra.

Da nije bilo nacionalizma i svega pogubnog uz taj mulj BDP/gs Srbije bi sada bio oko 8500 evra, Hrvatske oko 11.000 eura, Crne Gore oko 6400 eura, Makedonije i Bosne i Hercegovine negde oko 5800 eura.
Cena nacionalizma u Srbiji je katastrofalno velika, jer je sadašnji BDP/gs tek nešto iznad 70 odsto onoga iz 1990.


I šta kažeš --- ta sva 'dostignuća' po raspadu onog truleža od tzv. države Jugoslavije nemaju nikakve veze sa time što je bilo u tom čmaru od države !?
I šta kažeš još --- raspala se ne zato što je bila trula, nego, iz čistog mira se pojavili neki nacionalisti ?
Jebote, pa i Frihend zna da su komunalci govorili da se 'sve novo rađa u krilu staroga' --- kako to da si ti to zaboravio.
Svaku Jugoslaviju u mutnu Maricu - bilo, ne ponovilo se !
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:55 13.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Za desetak godina balkanske državice ponovo će biti zajedno u sastavu jedne moćne i prosperitetne države.
Ovog puta ta i takva država neće se zvati Jugoslavija, već EU ili SED - Sjedinjene evropske države.

I Marica neće biti mutna!

P.S. Inače dogovoreni ratni scenario nije realizovan zbog nacionalista /oni su bili dekor/, nego da bi iza paravana rata 200-ak familija u Srbiji, Hrvatskoj, BiH... oteli, opljačkali, prisvojili, prigrabili... ogrommu društvenu i državnu imovinu!
tyson tyson 16:25 13.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Da nije bilo nacionalizma i svega pogubnog uz taj mulj BDP/gs Srbije bi sada bio oko 8500 evra, Hrvatske oko 11.000 eura, Crne Gore oko 6400 eura, Makedonije i Bosne i Hercegovine negde oko 5800 eura.

Otkud znaš da bi bio toliki?

Svet mašte.

c_h.arlie c_h.arlie 20:07 13.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Filip Mladenović
Za desetak godina balkanske državice ponovo će biti zajedno u sastavu jedne moćne i prosperitetne države.
Ovog puta ta i takva država neće se zvati Jugoslavija, već EU ili SED - Sjedinjene evropske države.

I Marica neće biti mutna!

P.S. Inače dogovoreni ratni scenario nije realizovan zbog nacionalista /oni su bili dekor/, nego da bi iza paravana rata 200-ak familija u Srbiji, Hrvatskoj, BiH... oteli, opljačkali, prisvojili, prigrabili... ogrommu društvenu i državnu imovinu!

Ma pusti ti šta će biti kada bude bilo - ja bih se ipak bavio Srbijom, a ne Slovencima i ostalima ... što ne pitaš njih da li im je do druženja.
No, da ti malo doturiš toga ... jebeš Jugoslaviju i slične nadnacionalne sprdnje.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:59 14.04.2018

Re: Razvodnjavanje

c_h.arlie
Filip Mladenović
Za desetak godina balkanske državice ponovo će biti zajedno u sastavu jedne moćne i prosperitetne države.
Ovog puta ta i takva država neće se zvati Jugoslavija, već EU ili SED - Sjedinjene evropske države.

I Marica neće biti mutna!

P.S. Inače dogovoreni ratni scenario nije realizovan zbog nacionalista /oni su bili dekor/, nego da bi iza paravana rata 200-ak familija u Srbiji, Hrvatskoj, BiH... oteli, opljačkali, prisvojili, prigrabili... ogrommu društvenu i državnu imovinu!

Ma pusti ti šta će biti kada bude bilo - ja bih se ipak bavio Srbijom, a ne Slovencima i ostalima ... što ne pitaš njih da li im je do druženja.
No, da ti malo doturiš toga ... jebeš Jugoslaviju i slične nadnacionalne sprdnje.


Ovu polemiku u kojoj se ne uvažavaju elementarne ekonomske činjenice i ekonomska nauka mogu samo da zaključim sjajnim aforizmom Aleksandra Baljka:

SVI SRBI SU ŽIVELI U JEDNOJ DRŽAVI DOK SE VOĐA TOGA NIJE SETIO!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 06:14 14.04.2018

Re: Razvodnjavanje

tyson
Filip Mladenović
Napisano je "izmedju ostalog i zato..."!!!
Dakle, budalasto je što se ne čita pažljivo tekst bloga!

Ni jednom jedinom rečju u tekstu bloga nisi naveo niti jednu indiciju zašto bi je neko ubio, pa potom kao razlog smrti naveo samoubistvo a onda godinama kočio istragu, osim navođenja delova njenog pisma - stavovi iz kojeg, jasno je valjda i najneupućenijima, teško da mogu biti razlog za ubistvo, zataškavanje, i ometanje istrage.



Umesto što udaraš Filipa po cevanicama, a da pročitas sta je i pisalo. Ili ti je samo cilj da se osetiš viši i bolji, spuštajući (i jopet) Filipu?f

Ne znam šta je Filip mislio kao razlog, ali ja kad ono gore Dadino pročitam meni to baš - to! Baš zato što smo ovde takvi (a i gori od onda) zabole ikoga a da šta je bilo sa Dadom, a čim nikog ne interesuje, a pa zašto bi se službe i trudile da razotkriju sopstvene zločine kad ni jedna vlast ne oseća pritisak da ih na to natera.

Ali, naravno,kao da je bitno šta je u stvari tačno, svaki je povod dobar za igru janine na Filipu ;>
c_h.arlie c_h.arlie 06:51 14.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Filip Mladenović
c_h.arlie
Filip Mladenović
Za desetak godina balkanske državice ponovo će biti zajedno u sastavu jedne moćne i prosperitetne države.
Ovog puta ta i takva država neće se zvati Jugoslavija, već EU ili SED - Sjedinjene evropske države.

I Marica neće biti mutna!

P.S. Inače dogovoreni ratni scenario nije realizovan zbog nacionalista /oni su bili dekor/, nego da bi iza paravana rata 200-ak familija u Srbiji, Hrvatskoj, BiH... oteli, opljačkali, prisvojili, prigrabili... ogrommu društvenu i državnu imovinu!

Ma pusti ti šta će biti kada bude bilo - ja bih se ipak bavio Srbijom, a ne Slovencima i ostalima ... što ne pitaš njih da li im je do druženja.
No, da ti malo doturiš toga ... jebeš Jugoslaviju i slične nadnacionalne sprdnje.


Ovu polemiku u kojoj se ne uvažavaju elementarne ekonomske činjenice i ekonomska nauka mogu samo da zaključim sjajnim aforizmom Aleksandra Baljka:

SVI SRBI SU ŽIVELI U JEDNOJ DRŽAVI DOK SE VOĐA TOGA NIJE SETIO!

Jebalo si majku al' su se nauživati u toj sprdačini od države.
Ekonomska analiza sprdnje od države ... ?!
Da li si ti ikada čuo za 'Program ekonomsle stabilizacije', za 'Pravce razvoja socojalističkojg samoupravljanja' ?
Da li si ti ikada išta radio do te devedesete godine kada je teklo med i mleko ?
Meni se čini da ti nisi nikada ništa radio - tako da su tvoje 'ekonomske' analize jako tanke --- prepričavanje ideološkoh bulšitizama.
Stoga, svaku Jugoslaviju u mutnu Maricu.
Bilo, ne ponovilo se !
tyson tyson 17:42 14.04.2018

Re: Razvodnjavanje

Dont Fear The Reaper
tyson
Filip Mladenović
Napisano je "izmedju ostalog i zato..."!!!
Dakle, budalasto je što se ne čita pažljivo tekst bloga!

Ni jednom jedinom rečju u tekstu bloga nisi naveo niti jednu indiciju zašto bi je neko ubio, pa potom kao razlog smrti naveo samoubistvo a onda godinama kočio istragu, osim navođenja delova njenog pisma - stavovi iz kojeg, jasno je valjda i najneupućenijima, teško da mogu biti razlog za ubistvo, zataškavanje, i ometanje istrage.



Umesto što udaraš Filipa po cevanicama, a da pročitas sta je i pisalo.

Pročitao sam, i jasno sam reagovao na pročitano.

Ili ti je samo cilj da se osetiš viši i bolji, spuštajući (i jopet) Filipu?

Molim te, bez projekcija.

Ne znam šta je Filip mislio kao razlog, ali ja kad ono gore Dadino pročitam meni to baš - to!

Ako mu je cilj bio da svako ima svoju impresiju i pretpostavku, onda OK. Mada, strepnja mi je dublja od nade...

Baš zato što smo ovde takvi (a i gori od onda) zabole ikoga a da šta je bilo sa Dadom, a čim nikog ne interesuje, a pa zašto bi se službe i trudile da razotkriju sopstvene zločine kad ni jedna vlast ne oseća pritisak da ih na to natera.

Ne slažem se. "Vlast" ne treba da radi svoj posao samo kada i ako postoji pritisak. Naročito kada treba da se prekine višedecenijska saradnja državnih institucija i kriminalaca, a pogotovo ako je rezultat te saradnje nečija smrt - još i više ak oje u pitanju smrt novinara-istraživača.

Eto, ako ovaj blog služi da se na osnovu smrti Vujasinovićeve razotkriju i imenuju dublji problemi ovog društva, to je onda kontinuirano odsustvo svesti o konceptu savremene uređene zajednice, šta je to "vlast" i kakav joj je zadatak u zajednici, te o odgovornosti onih kojima je posao da služe zajednici i pojedincima-građanima.

Ali, naravno,kao da je bitno šta je u stvari tačno, svaki je povod dobar za igru janine na Filipu ;>

U mom slučaju, u pitanju je iritiranost agresivnom glupošću.


pikuc pikuc 21:37 10.04.2018

Zdravo

Dada je ubijena lovackom puskom koja pripada njenom ocu.
Pitanja,
Gde je stajala ta lovacka puska?
Gde su stajali metci od nje?
Ko je znao za to sve?
Nigde nisam procitao da pise o tome nesto.
Dakle, ako je ubijena, ubica je sve to morao znati.
Neko mu je morao pokazati i pusku i metke.
Posto je Dada zivela sama koliko sam razumeo, ona je onda to pokazala nekome, nema ko drugi.
I to nekome koga to zanima.
I to ako je tako, to je moralo biti mnogo ranije, taj neko je to morao znati od pre.
Dakle,
Ubica je morao koristiti obe ruke, morao je drzati pusku, napuniti je a pre toga uzeti je od nekuda, naci je.
Pitanje je gde je Dada u tom momentu, da li ona sve to cuje, vidi? Ubica nije mogao drzati nju i baviti se puskom.
Da li reaguje Dada?
Da li su sta komsije cule pre pucnja?



zilikaka zilikaka 22:53 10.04.2018

Re: Zdravo

Ne nego ona uzima tu istu pušku i samoubija se iz čista mira. To što imamo malo problema sa balistikom neće nas smetati da čvrsto verujemo da niko drugi nije umešan.
st.jepan st.jepan 00:18 11.04.2018

Re: Zdravo

pikuc
Dada je ubijena lovackom puskom koja pripada njenom ocu.
Pitanja,
Gde je stajala ta lovacka puska?
Gde su stajali metci od nje?
Ko je znao za to sve?
Nigde nisam procitao da pise o tome nesto.
Dakle, ako je ubijena, ubica je sve to morao znati.
Neko mu je morao pokazati i pusku i metke.
Posto je Dada zivela sama koliko sam razumeo, ona je onda to pokazala nekome, nema ko drugi.
I to nekome koga to zanima.
I to ako je tako, to je moralo biti mnogo ranije, taj neko je to morao znati od pre.
Dakle,
Ubica je morao koristiti obe ruke, morao je drzati pusku, napuniti je a pre toga uzeti je od nekuda, naci je.
Pitanje je gde je Dada u tom momentu, da li ona sve to cuje, vidi? Ubica nije mogao drzati nju i baviti se puskom.
Da li reaguje Dada?
Da li su sta komsije cule pre pucnja?

Često mi se desi da pročitam komentar, a da ne registrujem čiji je.
Ali prepoznam, prepostavim, javi mi se..., pa skrolnem na gore, i mahom si samočestitam.
Na primer, ovaj komentar:
Pročitao sam, javilo mi se "Pikuc", onda sam skrolnuo, i da - pa da, Pikuc!

narcis narcis 07:36 11.04.2018

Re: Zdravo

pikuc
Dada je ubijena lovackom puskom koja pripada njenom ocu.
Pitanja,
Gde je stajala ta lovacka puska?
Gde su stajali metci od nje?
Ko je znao za to sve?
Nigde nisam procitao da pise o tome nesto.
Dakle, ako je ubijena, ubica je sve to morao znati.
Neko mu je morao pokazati i pusku i metke.
Posto je Dada zivela sama koliko sam razumeo, ona je onda to pokazala nekome, nema ko drugi.
I to nekome koga to zanima.
I to ako je tako, to je moralo biti mnogo ranije, taj neko je to morao znati od pre.
Dakle,
Ubica je morao koristiti obe ruke, morao je drzati pusku, napuniti je a pre toga uzeti je od nekuda, naci je.
Pitanje je gde je Dada u tom momentu, da li ona sve to cuje, vidi? Ubica nije mogao drzati nju i baviti se puskom.
Da li reaguje Dada?
Da li su sta komsije cule pre pucnja?




a ti stručno osposobljen za veštačenje, sve ti je poznato, imaš iskustvo , posebno sa samoubistvima koja spadaju u najzajebanija dela za veštačenje.
edit
zaboravih da te pitam dal si namerno ili iz neznanja izostavio podatak da su po veštaku njene ruke kratke da bi mogla da povuče obarač u u tom položaju .
c_h.arlie c_h.arlie 08:16 11.04.2018

Re: Zdravo

narcis
pikuc
Dada je ubijena lovackom puskom koja pripada njenom ocu.
Pitanja,
Gde je stajala ta lovacka puska?
Gde su stajali metci od nje?
Ko je znao za to sve?
Nigde nisam procitao da pise o tome nesto.
Dakle, ako je ubijena, ubica je sve to morao znati.
Neko mu je morao pokazati i pusku i metke.
Posto je Dada zivela sama koliko sam razumeo, ona je onda to pokazala nekome, nema ko drugi.
I to nekome koga to zanima.
I to ako je tako, to je moralo biti mnogo ranije, taj neko je to morao znati od pre.
Dakle,
Ubica je morao koristiti obe ruke, morao je drzati pusku, napuniti je a pre toga uzeti je od nekuda, naci je.
Pitanje je gde je Dada u tom momentu, da li ona sve to cuje, vidi? Ubica nije mogao drzati nju i baviti se puskom.
Da li reaguje Dada?
Da li su sta komsije cule pre pucnja?




a ti stručno osposobljen za veštačenje, sve ti je poznato, imaš iskustvo , posebno sa samoubistvima koja spadaju u najzajebanija dela za veštačenje.
edit
zaboravih da te pitam dal si namerno ili iz neznanja izostavio podatak da su po veštaku njene ruke kratke da bi mogla da povuče obarač u u tom položaju .

Nebitno za ovaj slučaj (pardon, žao mi je te novinarke, sećam se njenog pisanja) - no, obarač lovačke puške može da se povuče i nožnim prstom ... tako da je takva izjava veštaka nebitna.
narcis narcis 08:20 11.04.2018

Re: Zdravo

c_h.arlie
narcis
pikuc
Dada je ubijena lovackom puskom koja pripada njenom ocu.
Pitanja,
Gde je stajala ta lovacka puska?
Gde su stajali metci od nje?
Ko je znao za to sve?
Nigde nisam procitao da pise o tome nesto.
Dakle, ako je ubijena, ubica je sve to morao znati.
Neko mu je morao pokazati i pusku i metke.
Posto je Dada zivela sama koliko sam razumeo, ona je onda to pokazala nekome, nema ko drugi.
I to nekome koga to zanima.
I to ako je tako, to je moralo biti mnogo ranije, taj neko je to morao znati od pre.
Dakle,
Ubica je morao koristiti obe ruke, morao je drzati pusku, napuniti je a pre toga uzeti je od nekuda, naci je.
Pitanje je gde je Dada u tom momentu, da li ona sve to cuje, vidi? Ubica nije mogao drzati nju i baviti se puskom.
Da li reaguje Dada?
Da li su sta komsije cule pre pucnja?




a ti stručno osposobljen za veštačenje, sve ti je poznato, imaš iskustvo , posebno sa samoubistvima koja spadaju u najzajebanija dela za veštačenje.
edit
zaboravih da te pitam dal si namerno ili iz neznanja izostavio podatak da su po veštaku njene ruke kratke da bi mogla da povuče obarač u u tom položaju .

Nebitno za ovaj slučaj (pardon, žao mi je te novinarke, sećam se njenog pisanja) - no, obarač lovačke puške može da se povuče i nožnim prstom ... tako da je takva izjava veštaka nebitna.

aj ne seri o nečemu što nemaš pojma, nisi čitao izveštaj veštaka, a bio je objavljen i tvrdi da je nemoguće da i na taj način povuče okidač. zato ne seri kad nisi upoznat sa činjenicama.
tyson tyson 10:52 11.04.2018

Re: Zdravo

pikuc
Dada je ubijena lovackom puskom koja pripada njenom ocu.
Pitanja,
Gde je stajala ta lovacka puska?
Gde su stajali metci od nje?
Ko je znao za to sve?
Nigde nisam procitao da pise o tome nesto.
Dakle, ako je ubijena, ubica je sve to morao znati.
Neko mu je morao pokazati i pusku i metke.
Posto je Dada zivela sama koliko sam razumeo, ona je onda to pokazala nekome, nema ko drugi.
I to nekome koga to zanima.
I to ako je tako, to je moralo biti mnogo ranije, taj neko je to morao znati od pre.
Dakle,
Ubica je morao koristiti obe ruke, morao je drzati pusku, napuniti je a pre toga uzeti je od nekuda, naci je.
Pitanje je gde je Dada u tom momentu, da li ona sve to cuje, vidi? Ubica nije mogao drzati nju i baviti se puskom.
Da li reaguje Dada?
Da li su sta komsije cule pre pucnja?




Ništa tu nije neobjašnjivo. Upadaju dvojica-trojica u stan, moguće je i sa legitimacijama MUP ili SDB (Ražnatović-Arkan je, recimo, bio radnik savezne SDB), uigrano je ubacuju u mašinu - "sedi tu!" jedan staje pored nje dakle direktna pretnja, drugi razgleda po sobi stavljajući do znanja da će da zavire svuda, treći je ispituje; "jel imaš oružje u kući? gde je oružje? gde je očeva puška? pokaži nam gde je oružje!", puška je registrovana dakle znaju unapred za nju. Sve se događa u jedva par minuta, žrtva je sluđena, ne zna u koga da gleda, na koga da obrati pažnju, pretnja je neizrečena ali evidentna. 1-2-3 i gotovo.

To su bre standardne metode, svaki drot na ulici će postupiti na taj način ako zatreba.

A "samoubistvo" je takođe standardna metoda eliminacije, uz "saobraćajnu nesreću" ili "slučajan napad u mračnoj ulici"; što se kaže, iz udžbenika/priručnika.

Uz to, ne zaboravi da je to vreme pre mobilnih telefona, ljudi nemaju još uvek naviku da se uhvate za telefon da zovu nekoga ili da snimaju. Zlatno doba državnog kriminala.

zilikaka zilikaka 13:54 11.04.2018

Re: Zdravo

Pri čemu ne treba zaboraviti da je tu postojao i čobek s kojim je bila u vezi, a koji je, koliko se sečam bio zaposlen u MUP i čija je uloga tih dana ostala nerazjašnjena
pikuc pikuc 14:14 11.04.2018

Re: Zdravo

narcis
pikuc
Dada je ubijena lovackom puskom koja pripada njenom ocu.
Pitanja,
Gde je stajala ta lovacka puska?
Gde su stajali metci od nje?
Ko je znao za to sve?
Nigde nisam procitao da pise o tome nesto.
Dakle, ako je ubijena, ubica je sve to morao znati.
Neko mu je morao pokazati i pusku i metke.
Posto je Dada zivela sama koliko sam razumeo, ona je onda to pokazala nekome, nema ko drugi.
I to nekome koga to zanima.
I to ako je tako, to je moralo biti mnogo ranije, taj neko je to morao znati od pre.
Dakle,
Ubica je morao koristiti obe ruke, morao je drzati pusku, napuniti je a pre toga uzeti je od nekuda, naci je.
Pitanje je gde je Dada u tom momentu, da li ona sve to cuje, vidi? Ubica nije mogao drzati nju i baviti se puskom.
Da li reaguje Dada?
Da li su sta komsije cule pre pucnja?




a ti stručno osposobljen za veštačenje, sve ti je poznato, imaš iskustvo , posebno sa samoubistvima koja spadaju u najzajebanija dela za veštačenje.
edit
zaboravih da te pitam dal si namerno ili iz neznanja izostavio podatak da su po veštaku njene ruke kratke da bi mogla da povuče obarač u u tom položaju .


Ja ne tvrdim da se ubila sama.
Pokusavam da razumem odkuda puska ubici, metci i sl.
Kako je neko to sve mogao znati i naci?
I gde je Dada u svemu tome?
Naravno time se ne bavi vestak, ali ta pitanja stoje otvorena i dalje.

Ima dosta nelogicnosti oko svega toga.
Jer pazi, to sto je nestalo iz stana moglo je namerno biti uzeto da bi se trag odveo da je ubijena zbog nekih informacija koje je imala, da bude politicki motivisano.
Jer Dada sevrseno uklapa u takvo ubistvo.
A zapravo nije.
Recimo...

Ne tvrdim da je tako, ali nelogicnosti su evidentne.

pikuc pikuc 14:14 11.04.2018

Re: Zdravo

narcis
pikuc
Dada je ubijena lovackom puskom koja pripada njenom ocu.
Pitanja,
Gde je stajala ta lovacka puska?
Gde su stajali metci od nje?
Ko je znao za to sve?
Nigde nisam procitao da pise o tome nesto.
Dakle, ako je ubijena, ubica je sve to morao znati.
Neko mu je morao pokazati i pusku i metke.
Posto je Dada zivela sama koliko sam razumeo, ona je onda to pokazala nekome, nema ko drugi.
I to nekome koga to zanima.
I to ako je tako, to je moralo biti mnogo ranije, taj neko je to morao znati od pre.
Dakle,
Ubica je morao koristiti obe ruke, morao je drzati pusku, napuniti je a pre toga uzeti je od nekuda, naci je.
Pitanje je gde je Dada u tom momentu, da li ona sve to cuje, vidi? Ubica nije mogao drzati nju i baviti se puskom.
Da li reaguje Dada?
Da li su sta komsije cule pre pucnja?




a ti stručno osposobljen za veštačenje, sve ti je poznato, imaš iskustvo , posebno sa samoubistvima koja spadaju u najzajebanija dela za veštačenje.
edit
zaboravih da te pitam dal si namerno ili iz neznanja izostavio podatak da su po veštaku njene ruke kratke da bi mogla da povuče obarač u u tom položaju .


Ja ne tvrdim da se ubila sama.
Pokusavam da razumem odkuda puska ubici, metci i sl.
Kako je neko to sve mogao znati i naci?
I gde je Dada u svemu tome?
Naravno time se ne bavi vestak, ali ta pitanja stoje otvorena i dalje.

Ima dosta nelogicnosti oko svega toga.
Jer pazi, to sto je nestalo iz stana moglo je namerno biti uzeto da bi se trag odveo da je ubijena zbog nekih informacija koje je imala, da bude politicki motivisano.
Jer Dada sevrseno uklapa u takvo ubistvo.
A zapravo nije.
Recimo...

Ne tvrdim da je tako, ali nelogicnosti su evidentne.

pikuc pikuc 14:18 11.04.2018

Re: Zdravo

tyson
pikuc
Dada je ubijena lovackom puskom koja pripada njenom ocu.
Pitanja,
Gde je stajala ta lovacka puska?
Gde su stajali metci od nje?
Ko je znao za to sve?
Nigde nisam procitao da pise o tome nesto.
Dakle, ako je ubijena, ubica je sve to morao znati.
Neko mu je morao pokazati i pusku i metke.
Posto je Dada zivela sama koliko sam razumeo, ona je onda to pokazala nekome, nema ko drugi.
I to nekome koga to zanima.
I to ako je tako, to je moralo biti mnogo ranije, taj neko je to morao znati od pre.
Dakle,
Ubica je morao koristiti obe ruke, morao je drzati pusku, napuniti je a pre toga uzeti je od nekuda, naci je.
Pitanje je gde je Dada u tom momentu, da li ona sve to cuje, vidi? Ubica nije mogao drzati nju i baviti se puskom.
Da li reaguje Dada?
Da li su sta komsije cule pre pucnja?




Ništa tu nije neobjašnjivo. Upadaju dvojica-trojica u stan, moguće je i sa legitimacijama MUP ili SDB (Ražnatović-Arkan je, recimo, bio radnik savezne SDB), uigrano je ubacuju u mašinu - "sedi tu!" jedan staje pored nje dakle direktna pretnja, drugi razgleda po sobi stavljajući do znanja da će da zavire svuda, treći je ispituje; "jel imaš oružje u kući? gde je oružje? gde je očeva puška? pokaži nam gde je oružje!", puška je registrovana dakle znaju unapred za nju. Sve se događa u jedva par minuta, žrtva je sluđena, ne zna u koga da gleda, na koga da obrati pažnju, pretnja je neizrečena ali evidentna. 1-2-3 i gotovo.

To su bre standardne metode, svaki drot na ulici će postupiti na taj način ako zatreba.

A "samoubistvo" je takođe standardna metoda eliminacije, uz "saobraćajnu nesreću" ili "slučajan napad u mračnoj ulici"; što se kaže, iz udžbenika/priručnika.

Uz to, ne zaboravi da je to vreme pre mobilnih telefona, ljudi nemaju još uvek naviku da se uhvate za telefon da zovu nekoga ili da snimaju. Zlatno doba državnog kriminala.



U takvom scenariju zrtva bi verovatno vristala.
Mogla bi to jer kako navodis odgovarala bi na pitanja.
U vreme u koje je Dada ubijena ljudi obicno spavaju ali bas zato buka je prodornija u tisini.
Moglo bi se mozda cuti u stanovima oko njenog.

c_h.arlie c_h.arlie 15:27 11.04.2018

Re: Zdravo

narcis
c_h.arlie
narcis
pikuc
Dada je ubijena lovackom puskom koja pripada njenom ocu.
Pitanja,
Gde je stajala ta lovacka puska?
Gde su stajali metci od nje?
Ko je znao za to sve?
Nigde nisam procitao da pise o tome nesto.
Dakle, ako je ubijena, ubica je sve to morao znati.
Neko mu je morao pokazati i pusku i metke.
Posto je Dada zivela sama koliko sam razumeo, ona je onda to pokazala nekome, nema ko drugi.
I to nekome koga to zanima.
I to ako je tako, to je moralo biti mnogo ranije, taj neko je to morao znati od pre.
Dakle,
Ubica je morao koristiti obe ruke, morao je drzati pusku, napuniti je a pre toga uzeti je od nekuda, naci je.
Pitanje je gde je Dada u tom momentu, da li ona sve to cuje, vidi? Ubica nije mogao drzati nju i baviti se puskom.
Da li reaguje Dada?
Da li su sta komsije cule pre pucnja?




a ti stručno osposobljen za veštačenje, sve ti je poznato, imaš iskustvo , posebno sa samoubistvima koja spadaju u najzajebanija dela za veštačenje.
edit
zaboravih da te pitam dal si namerno ili iz neznanja izostavio podatak da su po veštaku njene ruke kratke da bi mogla da povuče obarač u u tom položaju .

Nebitno za ovaj slučaj (pardon, žao mi je te novinarke, sećam se njenog pisanja) - no, obarač lovačke puške može da se povuče i nožnim prstom ... tako da je takva izjava veštaka nebitna.

aj ne seri o nečemu što nemaš pojma, nisi čitao izveštaj veštaka, a bio je objavljen i tvrdi da je nemoguće da i na taj način povuče okidač. zato ne seri kad nisi upoznat sa činjenicama.

Nemoj da se toliko nerviraš !
tyson tyson 16:11 11.04.2018

Re: Zdravo

U takvom scenariju zrtva bi verovatno vristala.

Zašto bi vrištala? Niko je fizički ne maltretira, ne preti otvoreno. U kući su službenici MUP, SDB; neko instinktivno poverenje u državu postoji. Situacija jeste neprijatna i neplanirana, ali će se sve završiti OK jer to su državni službenici. Godina je 1994., još uvek smo svi vaspitani i trenirani da se ne kurčimo pred policijom.


blogovatelj blogovatelj 19:13 11.04.2018

Re: Zdravo

metci


Usunceti!

- Druže desetaru, jesi vratio mece?
- Jesam!
- A čavure?
- Jesam!
blogovatelj blogovatelj 19:16 11.04.2018

Re: Zdravo

Pokusavam da razumem odkuda puska ubici, metci i sl.
Kako je neko to sve mogao znati i naci?


Ti si bre naivan ko francuska sobarica kad od toga imaš neku partijsku korsit.
milanb milanb 21:46 11.04.2018

Re: Zdravo

Због чега се толико инсистира на смрти Даде Вујасиновић?Њен живот није ништа вреднији од живота осталих новинара из Србије који су убијени од стране хрватских, албанских и НАТО формација.Поред тога, званична истрага је утврдила да је реч о самоубиству, а све остало су пуке шпекулације.

Шта је са преосталих 37 новинара из Србије који су убијени у протеклих 25 година, зашто се помињу само Дада Вујасиновић и Славко Ћурувија?

Шта је са осталим неразјашњеним убиствима, ко је убио Момира Гавриловића 2001 године, и низ функционера Милошевићевог режима (Баџа, Кундак, директор ЈАТ, министар одбране Булатовић итд.) до 5.10.2000?Због чега је самоубиство једне новинарке битније од толиких убистава?

Изгледа да је једино важно које је идеолошко опредељење убијеног, и да ли се убиство може , на овај или онај начин, приписати Милошевићевом режиму.О осталим убиствима ће се ћутати, јер није политички опортуно то помињати.

tyson tyson 22:06 11.04.2018

Re: Zdravo

Због чега је самоубиство једне новинарке битније од толиких убистава?

Ko kaže da je bitnije?

milanb milanb 22:30 11.04.2018

Re: Zdravo

Што се тиче наводног убиства Д.Вујасиновић, читава прича се заснива на налазу вештака Владе Костића из 2008 године који је тврдио да је у Д.Вујасиновић испаљено 2 патрона из ловачке пушке, те да је највероватније реч о деловању другог лица.Након тога, по налогу тужилаштва извршено је вештачење преко Холандског форензичког инстутута, које је оповргло налаз вештака Костића, и из којег произилази да је у Д.Вујасиновић испаљен само један патрон.По налазу холандских форензичара нема поузданих доказа да је реч о убиству.



ciracirafm ciracirafm 22:40 11.04.2018

Re: Zdravo

Нема доказа.Жена се сама убила,а њеним путем су у пропаст отишли и гардисти из Топчидера.Прави дадаисти,та двојица младића,интимних пријатеља,зар не ,мали титоисто?
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:22 11.04.2018

Re: Zdravo

Hajde da konačno pravosnažnim sudskim presudama rešimo slučajeve ubistava novinara Slavka Ćuruvije i Milana Pantića!

Hajde da detaljno istražimo smrt novinarke Dade Vujasinović i da na osnovu istrage ustanovimo ISTINU!

Hajde da to isto uradimo i za sve ostale slučajeve ubistava koje navodite u svom komentaru!

pikuc pikuc 08:36 12.04.2018

Re: Zdravo

tyson
U takvom scenariju zrtva bi verovatno vristala.

Zašto bi vrištala? Niko je fizički ne maltretira, ne preti otvoreno. U kući su službenici MUP, SDB; neko instinktivno poverenje u državu postoji. Situacija jeste neprijatna i neplanirana, ali će se sve završiti OK jer to su državni službenici. Godina je 1994., još uvek smo svi vaspitani i trenirani da se ne kurčimo pred policijom.




Po tom scenariju ispada da je u jedan ujutru Dadi zvonio neko na vrata, ona ustala pustila te ljude u stan, sela na fotelju, rekla gde je puska i cekala da covek sa puskom stane ispred nje i ubije je.
Potpuno mirno to prihvatila.
Medjutim u izvestaju stoji da je pronadjena jos neka krv.
Pa onda nesto sa njenom kosom.
Njeni roditelji cini mi se pretpostavljaju da je bilo otpora.
Uz otpor nekako ide vrisak, buka.
Instiktivna reakcija coveka u nemoci, u ovom slucaju zene.
tyson tyson 09:01 12.04.2018

Re: Zdravo

pikuc
tyson
U takvom scenariju zrtva bi verovatno vristala.

Zašto bi vrištala? Niko je fizički ne maltretira, ne preti otvoreno. U kući su službenici MUP, SDB; neko instinktivno poverenje u državu postoji. Situacija jeste neprijatna i neplanirana, ali će se sve završiti OK jer to su državni službenici. Godina je 1994., još uvek smo svi vaspitani i trenirani da se ne kurčimo pred policijom.




Po tom scenariju ispada da je u jedan ujutru Dadi zvonio neko na vrata, ona ustala pustila te ljude u stan, sela na fotelju, rekla gde je puska i cekala da covek sa puskom stane ispred nje i ubije je.
Potpuno mirno to prihvatila.
Medjutim u izvestaju stoji da je pronadjena jos neka krv.
Pa onda nesto sa njenom kosom.
Njeni roditelji cini mi se pretpostavljaju da je bilo otpora.
Uz otpor nekako ide vrisak, buka.
Instiktivna reakcija coveka u nemoci, u ovom slucaju zene.

Štagod. Poenta je: ubistvo uopšte nije isključena mogućnost.



milanb milanb 15:03 12.04.2018

Re: Zdravo

tyson

Štagod. Poenta je: ubistvo uopšte nije isključena mogućnost.


Убиство је немогуће 100% искључити у већини самоубистава, саобраћајних несрећа са смртним исходом и задесних насилних смрти.

Да би се основано тврдило да је неко убијен, није довољно да није искључена могућност убиства.Потребно је да се поуздано утврди да је реч о убиству.

tyson tyson 18:33 12.04.2018

Re: Zdravo

Да би се основано тврдило да је неко убијен, није довољно да није искључена могућност убиства.Потребно је да се поуздано утврди да је реч о убиству.

Što nas vraća na početak cele priče: da li je istraga ometana i sprečena od strane državnih organa, a zvaničan zaključak nametnut i lažan e da bi se prikrila istina?


narcis narcis 18:41 12.04.2018

Re: Zdravo

tyson
Да би се основано тврдило да је неко убијен, није довољно да није искључена могућност убиства.Потребно је да се поуздано утврди да је реч о убиству.

Što nas vraća na početak cele priče: da li je istraga ometana i sprečena od strane državnih organa, a zvaničan zaključak nametnut i lažan e da bi se prikrila istina?



a što nas dosadašnji život u ovoj državi uči, daklem postoji osnovana sumnja u poštenje istražioca.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana