Budućnost| Muzika| Region

Nego bre...

maksa83 RSS / 26.09.2023. u 12:49

Šta bi ono dole?

I muzička numera, da se ne baci.

 

i kao i uvek otvorena je tema c) razno. 



Komentari (275)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 07:44 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

Pisao je nešto o tome Tucović

Jebo vas Tucović više.
Onaj što je proterivanje Turaka zvao okupacijom.

Šta je trebalo da se uradi, da se ostave Turci na Kosovu?
shmoo shmoo 07:48 27.09.2023

Бановање у ЈНА

maksa83

majčinsko okrilje.


Е, Максо, а омиљена забава викендима у касарни (ко нема излаз у град, јбт Илирска Бистрица, град у пичку материну) нам је била да играмо фудбал.

Срби и Црногорци против Шиптара.

Фудбал у цокулама.

Док нас једаред дежурни официр, пошто смо се и потукли међусобно успут (фудбал је игра страсти), није провалио да се делимо на екипе на националној основи па нам свима заједно, и Србима и Црногорцима и Шиптарима, поскидао пертле и опасаче и упртаче и стрпао нас у притвор на недељу дана да мало о'ладимо.

Углавном, из тог притвора смо сви изашли недељу дана касније осим двојице Шиптара по које је дошла војна полиција са Ријеке и одвела их у нама непознатом правцу.

Тандрљајући по нашим досијеима док смо ми мардељали, КОС (контраобавештајна служба ЈНА) открила да су та двојица Шиптара активно учествовала у оружаној побуни Шиптара на Косову и Метохији 1981. године (ономад када је генерал Андрија Силић запретио руководству Социјалистичке Аутономне Покрајине Косово и Метохија да ће да, цитирам, "упали тенкове и да сравни Приштину са земљом ако му буду убили још једног јединог војника" што су ови стварно радили током те побуне пуцајући на стражаре ЈНА на Косову и Метохији.

Углавном, мени је после свега тога било врло непријатно док сам био викендима курир дежурном официру у касарни када су породице та два Шиптара, онако у гомили са све маљи деца, долазиле у посету код своја два војника (пази, у то време путовање било као два дана јахања са Косова и Метохије до Словеније), а дежурни официр им саопштава да та двојица никада нису ни били у нашој касарни иако су породице вадиле и показивале нам као доказ њихова писма на којима као место одакле су послата лепо пише број војне поште наше касарне и Илирска Бистрица.

А ја шта ћу, стојим поред дежурног официра, ћутим и гледам у земљу и црвеним. Никада нисам умео да лажем.

После чујем, та два Шиптара су на суђењу добили по 12 година робије због учешћа у оружаној побуни на Косову и Метохији 1981. године, само годину дана после Титове смрти.

А пази, послали њих двојицу у Словенију да служе ЈНА са мном. Нисам ја без разлога своју бојеву муницију увек држао под јастуком док спавам током мог војног рока.

'Бем ти такву државу и такву њену војску.





gavros gavros 07:50 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

maksa83
А ова песма је баш те године била велики хит у целој Југославији.

Ali dobra je pesma, realno. Ono škojm se bašku nje di tre - "ajmo zajedno jendvatri" koje otvara refren pamtim i dan danas.


Dosta sam mlađi pa sam slušao kao dijete, čitav album mi je odličan, jedna od rijetkih originalnih kaseta (doduše bez omota) koja je preživjela.

Riječ "iredentista" prvi put čuo u "Straži pored Prizrena" pa "konsultovao" rijecnik.

Elem, tek sad vidio vijest :(
maksa83 maksa83 07:58 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

Nije karma već sto godina loša politika.

Ta loša politika je preuzet turski koncept raseljavanja i kolonizacije u borbi za lebensraum, jer Albanci nisu nešto što možeš da asimiliraš tek tako, imaju svoj jezik, običaje - takoreći baskijsku hermetičnost. Ne kažem da je to što je rađeno Dobro ili Loše (a ako bih baš morao okarakterisao bih to kao Loše, samo istoriju strašno mnogo boli kurac za Dobro i Loše, te kategorije ne postoje ni u prirodi) ali takva su bila vremena i nasleđeni uzusi. Evropa je zaokruživala svoje nacionalne teritorije dok smo mi svi ovde bili kolektivno zamrznuti pod Turcima (uzgred, Albanci ne vole Turke minimum koliko i mi) pa su i oni ostali sa Alzasima i Lorenama i sl., sve se to i tamo stabilizovalo u poslednjih 100 godina.
shmoo shmoo 07:59 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

maksa83
А ова песма је баш те године била велики хит у целој Југославији.

Ali dobra je pesma, realno. Ono škojm se bašku nje di tre - "ajmo zajedno jendvatri" koje otvara refren pamtim i dan danas.


Јесте. Одлична песма.

Њо, ду тре, рока мандољинен... Гдо ђе мунда јета рокенрол!

Сећам се прославе нове године у ЈНА.

Пустили ту песму на телевизији, а испред телевизора у учионици се окупила гомила Шиптара у истом броју као и месец дана пре нове године када су уз шаргије увече славили Дан албанске заставе 28. новембра у једној од зграда у касарни па смо дежурни официр и ја као његов курир морали са метком у цеви да их растерујемо на спавање јербо су били кренули на нас да нас растргну зато што их прекидамо током њиховог шаманистичког ритуала.

Углавном, за ту нову годину 1983. на 1984. на ТВ Бијело дугме пева своју њо, ду, тре хит песмицу, испред ТВ гомила Шиптара, сви са осмесима на лицу климају главицама у ритму музике и певају, а поред мене стоји мој другар Гавра, један шанер са Вождовца, и док гледамо тако Шиптаре Гавра ми шапне на уво:

"Ах, најзад матерњи језик."

Добра је то песма била, стварно.

solo solo 09:48 27.09.2023

Živela JNA na čelu sa.....

У ЈНА 1983/84. имао сам у чети другара, пушкомитраљесца (напомињем то због габарита другара) по имену Споменко Тетеши.


Sunce mu 'ebem žarkovačko ovo mora uz muzičku podlogu!



,,javljam se iz prošlosti,,
shmoo shmoo 10:08 27.09.2023

Re: Živela JNA na čelu sa.....

solo
У ЈНА 1983/84. имао сам у чети другара, пушкомитраљесца (напомињем то због габарита другара) по имену Споменко Тетеши.


Sunce mu 'ebem žarko ovo mora uz muzičku podlogu!



,,javljam se iz prošlosti,,






Брате, каква нам је била та Југославија!

Много интересантно место да човек проведе свој живот.

Што би рекао мој шурак када је дипломирао на факсу 1995. а ја га питао да ли ће после дипломе да оде у САД да тамо живи (имамо неке рођаке у Вашингтону који су га тада звали да дође код њих):

"Ма да ли си нормалан! Па овде је рокенрол!"

Шурак и данас живи у Србији, оженио се, има двоје деце, ради у струци и задовољан је човек, нисам га ниједном чуо да кука што живи још увек ту где се и родио.




П.С. - Да се не би овде сада јавили они исти са Спиридоновог блога чим се помене Југославија... Нисам рекао да је Југославија била на рај на земљи или да патим за њом.

Али да је Југославија била интересантна и никада досадно место за живети у њој, јесте била.

А ова наша Србија данас је, је л' те, чак и међународно правно гледано а камоли по нечему другом наследница те Југославије.

Јбг, најгоре што може да се догоди човеку када му се живот већ полако приближава свом крају, јесте да нема чега да се сећа из свог живота јер је живот провео на неком много досадном месту за живети у њему, зар не?





solo solo 10:12 27.09.2023

Re: Živela JNA na čelu sa.....

Брате, каква нам је била та Југославија!

Много интересантно место да човек проведе свој живот.


Ti se možda zajebavaš ali da je bila bila je.

Nekom jeste,nekom nije.

Ko oni stihovi koje si okačio - neko gore neko dole. Kolo sreće se okreće.

Pa kako se kome zalomilo.

HU KERZ!

p.s.

jedno je sigurno. Život smo proveli u njojzi.To je konstanta.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:14 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

maksa83

(*) Pogledao sam etimologiju reči iredentisti, i izgleda da je nastala od italijanske fraze Italia irredenta - "nepovraćena Italija" i odnosila se na severnu Italiju koja je bila pod Austrougarima (koji su u međuvremenu od zaraslih Longobarda sa sekirama evoluirali u glatko izbrijane sa štucovanim brkovima), dakle Lombardija, Trento i (pazi sad) Trst, Gorica, Istra, Rijeka, Dalmacija... sve je to njima u XIX veku bila "nepovraćena Italija" koju je trebalo vratiti pod majčinsko okrilje.

На првој конференции за штампу након побуне, тадашњи савезни секретар за унутрашње послове Стане Доланц, иначе веома мрачан лик, перфидно је употребио речи ”иредента” и ”иредентисти” које су имплицирале да је намера Албанаца повраћај КиМ-а (ваљда у окриље непостојећег Османског царства, пошто Албанци нису имали где друго да га враћају), односно да је њихов подухват макар у некој мери легитиман. Друга реч која је била у оптицају је била ”контрареволуција”, такође ужасно лош избор.
shmoo shmoo 11:06 27.09.2023

Re: Živela JNA na čelu sa.....

solo
Брате, каква нам је била та Југославија!

Много интересантно место да човек проведе свој живот.


Ti se možda zajebavaš ali da je bila bila je.

Nekom jeste,nekom nije.



Не зајебавам се.

Стварно то и мислим.

Као мој шурак:

"Овде је рокенрол!"



Теби и мени је била занимљива, другима није... И то је то.

А мени је и ово данас још увек у истом том нивоу рокенрола што се тиче живота овде.


p.s.

jedno je sigurno. Život smo proveli u njojzi.To je konstanta.



Константа која се не може променити никаквим и ничијим спиновањима, полуинформацијама и дезинформацијама надлежних на друштвеним мрежама данас због врло једноставног разлога...

У тој Југославији смо и ти и ја живели један део свог живота. И не може нико да ме убеђује да нешто нисам доживео или да сам тада доживљавао нешто друго од онога што јесам доживљавао.

solo solo 11:14 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

Od čega je nastao ono govno Tito?
Teško da je lokalnog porekla.
A oni ispod su bili samo izvođači radova..


Ti su najgori.

Nisu morali jel'?



Draževac/Užice

U koja govna svrstavaš izvođače radova po tvojoj doktrini?

Malo si preoštar.

Oni su se samo bavili domaćim turizmom.



Narod je to znao da ceni!!!



nikvet pn nikvet pn 11:18 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

principessa_etrusca

”контрареволуција”, такође ужасно лош избор.


За правог комунисту све противно његовом систему је контрареволуција. Па тако и шиптарска побуна.

Ни 90-тих нису се усрећили па да сепаратистичку Сло-Хрв работу назову правим термином - сецесија.
gedza.73 gedza.73 11:31 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

emilia
Pisao je nešto o tome Tucović, prošlo je kao nevažno zato računi iz prošlosti dolaze na naplatu i to sa kamatom.

Tom logikom je Albancima vraćeno sa kamatom što su u turskim redovima ubijali Srbe ili što su bili u sklopu turskih okupacionih snaga po utvrđenjima u centralnoj Srbiji.

Oni su zajedno sa Čerkezima u prvim redovima turske vojske spaljivali čitava sela i pljačkali sve što se moglo opljačkati samo tri decenije pre događaja koje opisuje Tucović.
nikvet pn nikvet pn 15:23 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

gedza.73
Albancima vraćeno sa kamatom što su u turskim redovima ubijali Srbe ili što su bili u sklopu turskih okupacionih snaga po utvrđenjima u centralnoj Srbiji


И ту негде долазимо до различите економије два ентитета. Обична вожња аутом показује једну фину разлику видљиву само руралном, не и урбаном оку. Српска земља је видно боље и уредније обрађена од албанске. Зашто?

Албанске жене не раде у пољу. Само мушки, а и то лабаво. Башта, воћњак ништа. Српско село себе прехрани, албанско не. Морају у печалбу, у војску или - у пљачку.

Зависност од тог екстерног прихода гурала их је код Турака у измећаре. Тај башибозлук је најнижа класа турске ордије регуларне и нерегуларне. На чији рачун погађамо. Мењао се газда али занат није. Добро им је ишло код султана, Хитлера и Италијана. Под Бугарима су тешко најебали. Мање лоше било је код краља. Под Титом је почело одлично (забрана повратника) али наставило врло лоше - Ранковић. После су ушли у картел и процветали.

Суседно српско становништво је вековима некад трпело, некад сеирило; више ово прво и збирно од већине постало мањина. Док једном не смркне другоме не сване. Регуларног мирног периода било је можда за Немањића али надаље никад; увек неко поткусуривање.

То је земља блистава од Бога али ђаволу поклоњена.
zilikaka zilikaka 16:14 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

sećam se vica iz tog vremena kad su pitali Lalu šta misli o problemu iredentista na Kosovu, a Lala će: "ma jebo im ja mater Madžarsku...".

Taj vic je još iz vremena "Trst je naš"
predatortz predatortz 16:20 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

Taj vic je još iz vremena "Trst je naš"


Na ovo uvek ostanem frapiran, koliki je debil Srbin morao da bude da otima Trst od Italijana da ga daje jebenim Slovencima i da bude spreman da gine za to?!
milisav68 milisav68 16:29 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

emilia
maksa83 Srbi se sa arnautskim bunama nose minimum od Karađorđa, ništa to nije od malopre

A arnautske pobune su bile iz čista mira? Pisao je nešto o tome Tucović, prošlo je kao nevažno zato računi iz prošlosti dolaze na naplatu i to sa kamatom.

A srpske su bile bez razloga?

To je tako kad se pročita samo jedna knjiga i proglasi za bibliju, a Tucović za Isusa.

Ko god je tamo bio vlast - bio je džukela.

A Albanci su na Kosovu imali vlast od 1971. do 1990.

Al ko će sa tim da se zamara, mnogo je lakše da se ponavlja nešto naučeno na nekakvom kursu.
milisav68 milisav68 16:39 27.09.2023

Re: Živela JNA na čelu sa.....

shmoo
П.С. - Да се не би овде сада јавили они исти са Спиридоновог блога чим се помене Југославија... Нисам рекао да је Југославија била на рај на земљи или да патим за њом.

Али да је Југославија била интересантна и никада досадно место за живети у њој, јесте била.

Ma bila i Srbija (i sad je), al ko će sa tim da se smara, lakše ovako.

Evo danas - Krstovdan, vašar u Palanci, al bez muzike.

Idem posle da vidim kako to izgleda.Sinoć utulili muziku da se ne čuje po okolnim selima, al je bilo na licu mesta.
shmoo shmoo 21:54 27.09.2023

Re: Živela JNA na čelu sa.....

milisav68
shmoo
П.С. - Да се не би овде сада јавили они исти са Спиридоновог блога чим се помене Југославија... Нисам рекао да је Југославија била на рај на земљи или да патим за њом.

Али да је Југославија била интересантна и никада досадно место за живети у њој, јесте била.

Ma bila i Srbija (i sad je), al ko će sa tim da se smara, lakše ovako.




Јесте, јесте, тако је!

Слажем се!





Evo danas - Krstovdan, vašar u Palanci, al bez muzike.

Idem posle da vidim kako to izgleda.Sinoć utulili muziku da se ne čuje po okolnim selima, al je bilo na licu mesta.



Да, брате, ови моји (из Бгд.) сваке године обавезно иду за Крстовдан у Паланку на вашар.

И ове године су отишли.

Ја не могу због школе, 'Бем ти школу и школски календар!


principessa_etrusca principessa_etrusca 22:08 27.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

nikvet pn
principessa_etrusca

”контрареволуција”, такође ужасно лош избор.


За правог комунисту све противно његовом систему је контрареволуција. Па тако и шиптарска побуна.

Ни 90-тих нису се усрећили па да сепаратистичку Сло-Хрв работу назову правим термином - сецесија.

Нико ту није био аутентични комуниста, таквих једноставно 1981. одавно није било, већ су се само вртеле флоскуле.

А замисли само како је ”контрареволуција” звучало западним новинарима!

Иначе, на поменутој конференцији за штампу један далекоисточни новинар, из неког рецимо Асахи Шимбуна или сличних новина, питао је Доланца да појасни термин ”иредента”, а Доланц је му је одбрусио ”узми речник, па прочитај”.
emilia emilia 01:54 28.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

gedza.73Tom logikom je Albancima vraćeno sa kamatom što su u turskim redovima ubijali Srbe

Logikom silom je ušlo u sastav Srbije, silom je tu zadržavano, silom je izašlo iz sastava Srbije. Račun je plaćen.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:04 29.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

emilia
gedza.73Tom logikom je Albancima vraćeno sa kamatom što su u turskim redovima ubijali Srbe

Logikom silom je ušlo u sastav Srbije, silom je tu zadržavano, silom je izašlo iz sastava Srbije. Račun je plaćen.


Metafora racuna ne radi bas najbolje. Imas koliko hoces primera gde je teritorija usla silom u deo neke drzave, odrzava se silom ali ne izlazi silom (svi delovi UK osim Engleske, Korzika je deo Francuske od 19og veka, zapadni delovi Poljske, Bosna se odrzava silom...).

I nema u politici izmirivanja pravde kroz placanje nekih racuna. Drzava Srbija jeste pravila aparthejd na Kosovu pa su kosovski Albanci bili zrtve, ali kosovski Albanci jesu hajducijom terorisali Srbe koji su bili njihove zrtve, drzava Srbija je posle bila zrtva NATO bombardovanja, NATO nikom ne polaze racune, itd.

Kad bi 'nasi narodi' na nekom hipotetickom sastanku pokusali da izmire sve racune sledeceg dana bi to postalo povod za novi rat.
angie01 angie01 12:36 29.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

I nema u politici izmirivanja pravde kroz placanje nekih racuna.


uvek je neka zelja za dominacijom kljucni faktor u sukobima i ono sto je tuzno, sto u 21. veku ona ima isti status, ulogu i aspiracije, kao i u vreme precinskog coveka.
Civilizovanost bi trebalo da podrzumeva razumevanje, prihvatanje, toleranciju i brigu za coveka, ne za teritorije i nadmocnost nad nekim,...svi su od negde dosli, naseljavali nova podrucja u potrezi za boljim zivotom, ratovali za te teritorije, koje su kroz istoriju menjale vlasnika i sem ubijanja, razaranja i velikih tragedija- nista dobro takva resavanja nisu donela,...suludo je da covecanstvo i dalje tera isti koncept, vodjena nekim nacoskim vrednostima, koje su cista izmisljotina nekih bolesnika.

kada bi se izravnavali racuni iz proslosti, trajao bi beskonacni besmisleni rat na svim mogucim frontovima,...i to je najveca glupost coveka, koji nije prevazisao osnovne bolesti.

kakve faking veze ima gde je granica, ako i sa jedne i sa druge strane zive isti ljudi, zar nije vaznije kako zive, nego gde je povucena ta zamisljena lijija.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:54 29.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

kada bi se izravnavali racuni iz proslosti, trajao bi beskonacni besmisleni rat na svim mogucim frontovima,...i to je najveca glupost coveka, koji nije prevazisao osnovne bolesti.

kakve faking veze ima gde je granica, ako i sa jedne i sa druge strane zive isti ljudi, zar nije vaznije kako zive, nego gde je povucena ta zamisljena lijija.


Problem bude da cim neko posle tih sukoba ostane da zivi kao manjina u okviru novih granica to bude razlog da se sumnjici da nije bas pravi pa se gleda da mu se malo zakine i zagorca zivot.

Ironija je da na nasem prostoru politicari zivot zagorcavaju i vecini pa na kraju bude svejedno sa koje si strane granice. Uteha je valjda da te maltretira tvoj a ne tudjin. Sto je najgore nije ta uteha ni skroz besmislena.
angie01 angie01 13:00 29.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"


Problem bude da cim neko posle tih sukoba ostane da zivi kao manjina u okviru novih granica to bude razlog da se sumnjici da nije bas pravi pa se gleda da mu se malo zakine i zagorca zivot.


sta uopste znaci to- manjina?...kada je naucno dokazano da je gen kod svih stanovnika Balkana isti i izmesan od bilion nekih boja,..i kakve to veze ima sa bilo cime, sem sa nekim izmisljotinama.


. Sto je najgore nije ta uteha ni skroz besmislena.


ma, baesmislena je svaka manipulacija, jeste to-svo lozenje se svodi uvek na fatamorganu i uvek strada sirotinje raja, dok korist imaju lozaci.
gvozden1 gvozden1 18:00 29.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

kada je naucno dokazano da je gen kod svih stanovnika Balkana isti i izmesan od bilion nekih boja

Nikakva veze s tim nema genetika, naučno je dokazano.
maksa83 maksa83 18:07 29.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

gvozden1
kada je naucno dokazano da je gen kod svih stanovnika Balkana isti i izmesan od bilion nekih boja

Nikakva veze s tim nema genetika, naučno je dokazano.

Sad ću da se složim sa tobom (i automatski nesložim sa anđom) - genetika nema nikakve veze, pogotovo ovde gde je prolazio i dolazio i odlazio i Žika i Pera i Laza. Genetika južnoameričkih indijanaca je verovatno mnogo "istija" nego balkanska pa su se međusobno lovili i ratovali hiljadama godina.
gvozden1 gvozden1 18:26 29.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

Sad ću da se složim sa tobom (i automatski nesložim sa anđom) - genetika nema nikakve veze, pogotovo ovde gde je prolazio i dolazio i odlazio i Žika i Pera i Laza. Genetika južnoameričkih indijanaca je verovatno mnogo "istija" nego balkanska pa su se međusobno lovili i ratovali hiljadama godina.

Ma naravno.
Onome ko uspeva da razume da postoje biološke i društvene grupe, i da se one nikada ne poklapaju, njemu je to jasno.

Anđi nije.
gedza.73 gedza.73 19:06 29.09.2023

Re: Živela JNA na čelu sa.....

shmoo
Ја не могу због школе, 'Бем ти школу и школски календар!



Taso, vide li ovu decu kako treniraju vaterpolo? Navijači iz fotelje da se organizuju i uplate donacije za klub kako jednog sutra ne bi bilo 'iju, što neće izdajnici da igraju za reprezentaciju Srbiju, gledaju samo svoje dupe'
shmoo shmoo 20:32 29.09.2023

Re: Živela JNA na čelu sa.....

gedza.73
shmoo
Ја не могу због школе, 'Бем ти школу и школски календар!



Taso, vide li ovu decu kako treniraju vaterpolo?




Нека их нека се челиче, јебо им ја матер.





angie01 angie01 21:59 29.09.2023

Re: "Šta bi ono dole?"


Ma naravno.


onom ko razume, da sam uprvo to i rekla-da se radi o istim ljudima, sa istim korenima, samo grupisanim u neke identifikacije...nazovi to kako god hoces.

a to o poklapanju i nepoklapanju sam isto rekla koju.

pa onom ko uspeva da razume, dobro, ko ne, ima primedbe.
emilia emilia 01:56 01.10.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

Neues aus der Nachbarschaft
emilia
gedza.73Tom logikom je Albancima vraćeno sa kamatom što su u turskim redovima ubijali Srbe

Logikom silom je ušlo u sastav Srbije, silom je tu zadržavano, silom je izašlo iz sastava Srbije. Račun je plaćen.


Metafora racuna ne radi bas najbolje. Imas koliko hoces primera gde je teritorija usla silom u deo neke drzave, odrzava se silom ali ne izlazi silom (svi delovi UK osim Engleske, Korzika je deo Francuske od 19og veka, zapadni delovi Poljske, Bosna se odrzava silom...).

I nema u politici izmirivanja pravde kroz placanje nekih racuna. Drzava Srbija jeste pravila aparthejd na Kosovu pa su kosovski Albanci bili zrtve, ali kosovski Albanci jesu hajducijom terorisali Srbe koji su bili njihove zrtve, drzava Srbija je posle bila zrtva NATO bombardovanja, NATO nikom ne polaze racune, itd.

Kad bi 'nasi narodi' na nekom hipotetickom sastanku pokusali da izmire sve racune sledeceg dana bi to postalo povod za novi rat.

Dolaze opet stara dobra vremena kada nam Ameri prete a mi mislimo da oni to ne misle ono baš izistinski, pa onda dobijemo po tamburi i na kraju se primirimo ali samo na neko vreme.

Postoji jedna štetna vrsta upornosti, koju su pametniji predstavnici našeg naroda odavno prepoznali i pretočili u ono čuveno “glup ali uporan”. Čovek zaista mora povremeno izaći iz svojih konstrukcija, samoobmana i pogledati očima neutralnog.

To je kao kad vidimo nekog alkosa od pedeset godina koji ne izlazi iz kladionice i dok mi realno vidimo da je budala, taj misli da ima novu šemu koja sigurno dobija i da će iduće godine, u ovo doba, biti milioner. Tako je otprilike narodima koji nas posmatraju i ono što oni vide je siromašna zemlja od šest miliona ljudi koja kokodače o vojnom džinu kakav su SAD i pitaju se dobri ljudi da li smo mi normalni.
A izgleda i da će Kosovo u konačnici nas da oslobodi, a ne obrnuto.
U krajnjoj liniji bar nećemo još preterano dugo trpeti Vučića iako će se dotle podešavati još zla, koliko, to već zavisi i od nas, jer on je prešao point of no return i sada može jedino da posmatra svoj kraj koji se neumitno bliži. Posle ovoga nema nazad, pa će taj u strahu od sopstvenog kraja pokušati da se spasi, ali na neki glup a po Srbiju sigurno katastrofalni način, videli smo ne tako davno i pre 24 godine.

Za podelu Kosova poslednji voz je otišao još 90tih kada se to razmatralo u nekim srpskim krugovima kao jedna od opcija koju su u samom startu odbacili tadašnji političari na čelu sa Miloševićem. Još 1968 je Dobrica Ćosić otpočeo priču o podeli a krajem 80tih je bilo jasno svima osim Slobi i njegovim ratnim drugovima da će biti nemoguća misija da Kosovo opstane u okviru Srbije. 1998 je bilo nekih naznaka da bi deo evropske zajednice podržao podelu, crtale su se i granice po etničkim linijama na Kosovu ali i dalje srpska politika nije htela da prihvati realno stanje čak ni nakon povlačenja vojske 1999. Kasnije, čak je bilo i nekih predloga rešenja o razmeni teritorija severno Kosovo za Preševsku dolinu ili slično. Tek 2008 je Srbija čvrsto stala na ideju podele i predložila UN plan sa srpskom upravom u opštinama sa većinskim srpskim stanovništvom, ali kasno Marko na Kosovo stiže, kasni se više od 10 godina.

Etnička podela, autonomija, više od autonomije manje od nezavisnosti, dva odvojena entiteta, zajednica srpskih opština, niti jedan srpski plan za Kosovo, a ispostaviće se ni planovi pod okriljem međunarodne zajednice, se nisu realizovali i polako i sigurno Albanci dobijaju ono što su zacrtali, njihova politika pobeđuje, a Srba je sve manje i manje. Svaki pokušaj nekakve politike ili aktivnosti koje imaju za cilj teritoriju je uzaludan, uključujući i ovaj poslednji incident koji je započeo barikadama, dakle pokušajem kontrole nad delom teritorije, koji će još više dati povoda kosovskim vlastima za sprovođenje prisile koja opet u krajnjem ishodu ima za cilj odlazak što više Srba. Posezanje za oružjem u bilo kom obliku je potpuni krah trodecenijske užasne politike koju ni najcrnji neprijatelj na čelu države ne bi ovako uspešno sproveo.

Teriitorija Kosova ili bilo kog drugog dela države bez stanovništva ne znači ništa, na kraju KFOR će obezbeđivati samo crkve i manastire. U odnosu na teritoriju Kosova, tragičnije je aktuelno iseljavanje Srba sa Balkana, posebno iz južne i istočne Srbije, Banata. Zabrinjavajući su rezultati poslednjeg popisa, Pirotski okrug 15 hiljada stanovnika manje, Leskovac 20 hiljada manje, Niš 10 hiljada, Toplički okrug 15. Srbi putuju trbuhom za kruhom, Srbija je druga u svetu po smrtnosti. U Srbiji 600 000 Srba za deceniju manje prema zvaničnim podacima, nezvanično milion. Do 2050. ovim trendom biće oko 2.5 miliona Srba, taman za beogradski pašaluk, u tom kontekstu biće sve teže kontrolisati rubne delove teritorije koje se prve prazne.

Pitati ljude na Kosovu, ali ne samo na Kosovu već i u južnoj i istočnoj Srbiji, šta im treba, da li je to posao, subvencije, obrazovanje, ekonomska podrška, zdravstvena zaštita. Od prodaje one luksuzne vile sigurno bi mogla da se napravi pristojna zgrada za 30ak kosovskih porodica, to bi bio pravi patriotski čin a ne zveckanje oružjem.

Kontrolisani od lokalnih samoprozvanih vođa kabadahija koji se preko noći obogate i izdignu iznad stanovnštva, institucija i na kraju države, koji vedre i oblače, sude i presuđuju, kontrolišu svaki dinar iz budzeta. Kao što severno Kosovo ima svoje vođe koji imaju višemilionske vile dok stanovništvo grca, tako ih ima i Pirot, i Vranje i Kursumlija. Izašla je vest skoro u lokalnim medijima da je predsednik jedne pogranične opštine na jugu kupio ni manje ni više helikopter. O kupovini fabrika i da ne govorimo. Prepušteni su delovi teritorije pojedincima ili grupama da gospodare njima, takva politika je sunovrat i još više ubrzava odlazak stanovništva.

Jedino što država Srbija može da napravi za Srbe sa Kosova je da finansijski i na svaki drugi mogući način zbrine Srbe sa Kosova koji žele da se isele u Srbiju. Svojim zločinima tokom devedesetih, u kojima je - što nije mala stvar - saučestvovao jedan dobar deo sadašnjeg državnog rukovodstva, unutarpolitičkim brljanjem i kriminalom, a u dobroj meri i očijukanjem sa Rusijom i Kinom, Srbija je proćerdala sve resurse koje je možda nakon 1999. još uvek imala na Kosovu, odnosno na pojedinim delovima Kosova. Sad može samo da bira da li će proces završiti milom ili opet silom.



Pretresane su lokacije u vlasništvu Milana Radoičića – vile, stanovi i lokali, zaplenjeni su materijalni dokazi i predmeti od važnosti za istragu, prenosi KoSSev. Iz podzemne garaže zgrade u Kosovskoj Mitrovici koja se povezuje sa Milanom Radoičićem, policija je odvezla više luksuznih vozila.

highshalfbooze highshalfbooze 06:59 01.10.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

gvozden1

I titoistička govna su nastala od autohtonih govana. Nisu pala s'Marsa.

Ološa i taloga ima svuda.
E od toga su nastali.

Nepismeno, neradno, zanatski šegrti i po neka kurva, e to je bila njihova baza.


Govna i njihova baza su na ovom prostoru konstanta, samo se nazivaju drugačije.

angie01 angie01 09:52 01.10.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

highshalfbooze


hvala sto si me podsetio na ovaj snimak-to je bukvalno cela prica.
shmoo shmoo 09:56 01.10.2023

Прво анестезија па онда лоботомија

highshalfbooze
gvozden1

I titoistička govna su nastala od autohtonih govana. Nisu pala s'Marsa.

Ološa i taloga ima svuda.
E od toga su nastali.

Nepismeno, neradno, zanatski šegrti i po neka kurva, e to je bila njihova baza.


Govna i njihova baza su na ovom prostoru konstanta, samo se nazivaju drugačije.



Сагласан.

Данас се називају невладине организације за промоцију цивилног друштва и "демократије" у Србији и све се финасирају грантовима из иностранства, али и из буџета Републике Србије док раде своје "пројекте" у Србији.





gvozden1 gvozden1 10:15 01.10.2023

Re: "Šta bi ono dole?"

Govna i njihova baza su na ovom prostoru konstanta, samo se nazivaju drugačije

A odakle vuku korene Miloševićeva govna?

Pa od nepismenih opančara i kurvi.
Oni su ono što je bilo obrazovano, građansko, domaćinsko.... što pobili, što proterali, što obespravili i ućutkali.

Takvi su bili i jedni i drugi, i oni u Vojvodini i oni iz Beograda što su ih terali jogurtom.
solo solo 15:06 01.10.2023

Re: Živela JNA na čelu sa.....

Нека их нека се челиче, јебо им ја матер.



maksa83 maksa83 08:25 27.09.2023

mnogo mnogo mnogo bitan tekst


Taleb, no bullshit britak kakvim ga je Bog dao, napisao i šta se nama ovde dešava:

The Most Intolerant Wins: The Dictatorship of the Small Minority

shmoo shmoo 08:49 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

maksa83

Taleb, no bullshit britak kakvim ga je Bog dao, napisao i šta se nama ovde dešava:

The Most Intolerant Wins: The Dictatorship of the Small Minority




Ма све је зајебао Фукујама на поверење које му је поклоњено, а без оправданог разлога.

Откако је пао Берлински зид није у току Крај историје зато што је тада наступило најбоље могуће друштвено уређење које је немогуће превазићи како је то тврдио Фукујама него је у току Сукоб цивлизација.


Шта сад вреди Фукујами да виче свету:

"Извини, свете, зајебао сам се у својим калкулацијама и калакурцијама!"

Пука (његов визионарски) балун, што би се рекло у Сплиту.

cmix909 cmix909 09:37 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Milan Novković Milan Novković 10:03 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

maksa83

Taleb, no bullshit britak kakvim ga je Bog dao, napisao i šta se nama ovde dešava:

The Most Intolerant Wins: The Dictatorship of the Small Minority


Taleb je ultimativni bullshitter, interesantan utoliko što ljudi koji ne znaju mnogo (zato što ih teme do tog trenutka nisu interesovale) pa ga čitaju izađu u pozitivi iz toga.

Kako te malo zainteresuje tema i podigneš znanje on ti postaje za čitanje samo kad nemaš ama baš ništa drugo da radiš, ko ja ovih prvih sati ovog jutra

Uzmi mu, recimo:

- Emergence sa početka teksta, kako je on "pojasnio" - tu bi svaki IT podigao obrve, potpuno je odvojio entitete (ili skoro potpuno - evo već mu zaboravljam pisanije) od relacija i events. Zamisli na šta bi ti ličili iole veći softverski projekti da je Taleb u pravu - pojma ne bi imao šta će ti programi na kraju raditi (ajd, i sam imam porive da ovde pravim sad fazone, i to prvo na svoj račun, pa tek onda na tvoj Ko malo dete je "otkrio" emergence. Pokušaj da zamisliš na šta bi ličio da stvarno nemaš pojma šta će controller raditi u nekom MVC aranžmanu - a po Talebu ti nemaš pojma.

- Science i markets sa kraja teksta. Zamisli da nemaš kvantnu mehaniku, pa tako ni hemiju i elektroniku kakvi jesu, nego da si i dalje upravo u fazi kad si se ipak na kraju zamorio od pokušaja da od kalcijuma napraviš zlato. Markets - gledaj Billions season 7 - jes dosadno kad ne možeš da priustiš binge, al ako si do sada preskočio imaš prvih 7 epizoda.

- Ditto za politiku - i te kako se to žestoko modelira danas

Pošto sad moram u DIY, ok blog je i o tome, možda kasnije, a i muzika je all around, pada mi na pamet moja mlađa ćerka iz perspektive mog jasnije "nedefinisanog" stava apropos davanja saveta (što kaže jedan dedica u foto-vicu na Fejsu svako od nas ima neke specijalnosti, njegova je davanje saveta, pa kad je babi rekao da diže korpe sa vešom iz čučnja nogama, ne kičnom iz stojećeg stava, dobio korpu napokao po glavi)

- Ćerka i majka joj svaki moj savet doživljavaju kao kritiku. Ja onda pokušam da joj sredim nešto u stanu, drndaju me obe, ja im izlistam bullet points i ostavim - malo mi kukaju i kad vide da ih ignorišem nađu nekog, plati pa onda ćute.

- Ovo talebovo bih joj preporučio (nema ona toliko strpljenja) pošto blage veze nema, nači ni azbuku, a drčna i idealno je podmetati talebovce da nauči neke sitnice

- Ako je nešto bitno, recimo muzika, tu sam je mesec dana maltretirao - ajde lutko tatina da ti kupimo neke klavijature pošto odlično sviraš pijano, a više nisi sa nama pa nemaš u stanu - i tu neko tridesetodnevno proseravanje dok sam ja muški radio research i bio prinuđen da izgubim bitku i povučem se pred njih dve koje mi nešto bez veze metanišu. Ali nisam predao rat, ostavio sam ih da se koprcaju kako to samo njih dve ekspertno umeju i evo ih opet. Tu nisam dozvolio da same reše problem - čak su sa radošću prelistale moja prva dva shortlisted kandidata Roland RD-2000 vs Kawai MP11SE. Kad sam to video ja sam ih metodom nokauta zatrpao keyboard-action fizikom, sintezama i funkcionalnošću na synth spektru da su obamrle ubrzo i pustile me da joj tajo za rođendan kupi, danas stiže (isti i stalak, samo pedale klasičnog koncertnog klavira):



Znam da si ti "kanoničan" lik (tj od kanona) al moram da bogohulim. Šta sam novo naučio:

- Jeste, koristimo mi naj klasične concertne klavire kao ideale

- Al to radimo mnogo dugo, v-pianos svake godine toliko napreduju da su ti klasični klaviri igračke prema njima, i ne samo u kvalitetu "sinteze" zvuka (i klasični u stvari sitetiše, samo mehanički) nego i u tastaturi gde grand concert ovoono uopšte nije idealno ...

... ako ćemo već da se "psujemo" na blogu


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:08 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

maksa83

Taleb, no bullshit britak kakvim ga je Bog dao, napisao i šta se nama ovde dešava:

The Most Intolerant Wins: The Dictatorship of the Small Minority



Ali ovo je sve tako deeply wrong da je strasno..
Od jedne poluzanimljiva opaske o loser hrani generalizuje na slucajeve sa gotovo nikakvom slicnoscu..
Kako ne vidis povrsnost I pogresnost I sve pozivajuci SE na marltenatiku I nauku..
Uzas
Nego ne mogu sad da elaboriram, telefon, bolnici, cekanjac al ocu kasnije
Milan Novković Milan Novković 10:12 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

cmix909
maksa83
... šta se nama ovde dešava...

Zašto najgori dolaze na vrh -- iz Hajekovog Puta u ropstvo.

Najgori dolaze na vrh, ali samo:

- Ponekad (i dalje prečesto, to se slažem)

- U nekim lokalnim prostorno-vremensko-funkcionalnim pod-domenima (i dalje prečesto pregusto, i preopasno, slažem se)
maksa83 maksa83 10:29 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Znam da si ti "kanoničan" lik (tj od kanona) al moram da bogohulim. Šta sam novo naučio:

Ne božemeoprosti, ja u kući imam Roland F140-R el. piano. Oni (Roland) su najdalje otišli u povezivanju sa gedžetima, tako da recimo možeš da staviš iPad na ono za note, startuješ aplikaciju i okrećeš strane pedalom klavira preko bluetootha. Semplovi klavira su mu za moje staračke uši savršeni, a ima kao i sve el. stvari dodatno semplove za koješta pa i razne udaraljke. Od kad su dinamičke klavijature (one koje glume fiziku prave klavirske dirke) sišle među narod (nekad su išle u samo baš skupe modele) imati full size klavir koji mora da se štima i briše prašina je ... za ljude koji misle da im to treba. Dodatni benefit el. klavira je što mu utakneš slušalice i tako ne maltretiraš ni okolinu ni ukućane svojim pokušajima.

P.S. To što znam da u SAVREMENU i NAJBOLJU karbonaru ne ide pavlaka za kuvanje ne znači da mora da se svira u dronbulje i kezuše.

P.P.S. Poslednje što sam se mučio da skinem na klaviru tj. semplu za el. orgulje je ovo:



Ovaj spot mogu da gledam i slušam 100x u lupu, svi su savršeni.
gavros gavros 11:02 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Opasan tekst, moram da prevodim sebi dosta riječi. Stigao do anegdote sa prijateljem i pušenjem u zoni za pušače, tema mi bliska Čitam na miru kući.
nikvet pn nikvet pn 11:24 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Текст је ок. Под дејством непопустљиве мањине живимо овде већ 79 година.
maksa83 maksa83 11:33 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Текст је ок. Под дејством непопустљиве мањине живимо овде већ 79 година.

To je poenta. Tekst objašnjava "kako je to moguće". Taleb je boggablagoslovio vrlo opinioned i nafuran na sopstvenu pamet pa ga ponese, ali ima kada ubode, kao što je ubo sa Crnim Labudom i Fooled by Randomness. Ako ništa makar je popularisao koncept da uspeh često zavisi od sreće koliko i od veštine (ponekad i više, čak i kad nije kocka u pitanju).
Milan Novković Milan Novković 11:37 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

maksa83
Znam da si ti "kanoničan" lik (tj od kanona) al moram da bogohulim. Šta sam novo naučio:

Ne božemeoprosti, ja u kući imam Roland F140-R el. piano. Oni (Roland) su najdalje otišli u povezivanju sa gedžetima, tako da recimo možeš da staviš iPad na ono za note, startuješ aplikaciju i okrećeš strane pedalom klavira preko bluetootha. Semplovi klavira su mu za moje staračke uši savršeni, a ima kao i sve el. stvari dodatno semplove za koješta pa i razne udaraljke. Od kad su dinamičke klavijature (one koje glume fiziku prave klavirske dirke) sišle među narod (nekad su išle u samo baš skupe modele) imati full size klavir koji mora da se štima i briše prašina je ... za ljude koji misle da im to treba. Dodatni benefit el. klavira je što mu utakneš slušalice i tako ne maltretiraš ni okolinu ni ukućane svojim pokušajima.

P.S. To što znam da u SAVREMENU i NAJBOLJU karbonaru ne ide pavlaka za kuvanje ne znači da mora da se svira u dronbulje i kezuše.

P.P.S. Poslednje što sam se mučio da skinem na klaviru tj. semplu za el. orgulje je ovo:



Ovaj spot mogu da gledam i slušam 100x u lupu, svi su savršeni.

To skidanje je jedan razlog što ja "maltretiram" mlađu ćerku. Po mojoj proceni ona je jako dobra.

Tj dobra do granice gde može svašta brzo da skine, a mislim da joj je dovoljno još "samo" 4 godine malo ozbiljnijeg rada pa da nešto čuje i odmah odsvira (mislim na pieces za plebs, ne La Campanele razne). Pa ja furam: "Ajde lutko tatina, odradi još te 4 godine pa ćeš ceo život neverovatno uživati u njoj na malo viši način, bez obzira čime se bavila"

Jedina fora je što joj je pre 5 godina isto falilo tih 4 godine, kad su ona i majka joj "preuzele" stvari u svoje ruke metodom "kako uraditi 4 godine posla u godinu dana a bez truda" ... al samo ih pustiš da same sebe smore ko dva bezglava bika


zoja444 zoja444 11:47 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

sve zavisi od srece. pocev od toga ko ce nam biti roditelji, koji ljudi ce nam se pojavljivati u zivotu pa do nacina kako cemo umreti. ukratko receno. ne mislim na srecu kao unutrasnji dozivljaj.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:31 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

maksa83

To je poenta. Tekst objašnjava "kako je to moguće". Taleb je boggablagoslovio vrlo opinioned i nafuran na sopstvenu pamet pa ga ponese, ali ima kada ubode, kao što je ubo sa Crnim Labudom i Fooled by Randomness. Ako ništa makar je popularisao koncept da uspeh često zavisi od sreće koliko i od veštine (ponekad i više, čak i kad nije kocka u pitanju).

Максо, хвала за линк.

Није спорно да је Талеб врло оригиналан и заиста изузетан мислилац и не знам зашто би био скроман по питању сопствене памети, посебно што га већ довољно оспоравају, да не кажем мрзе разноразни медиокритети.

Ево шта о Талебу каже (светски, а наш!) Бранко Милановић: The Importance of Taleb’s System: From the Fourth Quadrant to the Skin in the Game
maksa83 maksa83 14:11 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Miško Novković
Jedina fora je što joj je pre 5 godina isto falilo tih 4 godine, kad su ona i majka

Slušaj.

Ti kao gazda penzioner sa skoro neograničenim budžetom možeš, pa evo šta da radiš. Kupi ženi nešto skupo (da je anesteziraš) i sa tako povišenim WAF-om (Wife Acceptance Factor) kupi sebi jednog (dizviniš) Sjeberga, onog najnabudženijeg. To ti je Apple među stolarskim stolovima, znači nema bolje. Posle možeš slobodno i da kačiš ovde slike uz utata-ja-imam-ti-nemaš:

Recimo baš ovaj Sjöbergs Elite 2000 + Clamping Platform + SM04



... osim ako to već nisi uradio onda odmah pređi na uta-ta...
Milan Novković Milan Novković 14:43 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst


maksa83
Miško Novković
Jedina fora je što joj je pre 5 godina isto falilo tih 4 godine, kad su ona i majka

Slušaj.

Ti kao gazda penzioner sa skoro neograničenim budžetom možeš, pa evo šta da radiš. Kupi ženi nešto skupo (da je anesteziraš) i sa tako povišenim WAF-om (Wife Acceptance Factor) kupi sebi jednog (dizviniš) Sjeberga, onog najnabudženijeg. To ti je Apple među stolarskim stolovima, znači nema bolje. Posle možeš slobodno i da kačiš ovde slike uz utata-ja-imam-ti-nemaš:

Recimo baš ovaj Sjöbergs Elite 2000 + Clamping Platform + SM04



... osim ako to već nisi uradio onda odmah pređi na uta-ta...

Ma hajte molim vas, pa svaki srpski domaćin što drži do sebe ume bolje od Appleta. Prvo odgledaš ovaj dole video pešes puta (ja sam ga toliko i odgledao, periodično, savakih 6 meseci) pa onda kreneš sam - hibrid koji kombinuje dve top šeme - i to samo ručnim alatima, ništa elektrika (ovo je fazon)



Ps: A pored sanjanja?! Sanjam da imam dobar workbenč, nego su mi sva mesta gde bih mogao da ga stavim skladišta kroz koja se jedva kreće.

Al razumem ti mentalni sklop na ovu temu, jelte, to je dobro debagirana muška DIY mašinica

Da se i blogerke ne motaju po blogu mogli bi i jedan WAF blog da pocepamo, pa razmenimo iskustva (mislim, bar smo jaki na teoriju) - rizikujemo partizanečetnike, al to je stvarno price worth paying - ova moja često lomi okvire za naočare, ali nikako da vidim kako da joj prodam workbenč ideju na tu temu ... dok se ne pojave roboti za peglanje
zaharaga zaharaga 15:06 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst


shmoo


Сукоб цивлизација.



Auuu, kako je ovo dobro!!!

Ucitelj-Taso, blagodaran sam do groba, a i posle ako
budem imao prilike (izmedju kuvanja u ulju i pecenja
na trozupcu).

Stalno se mislim kako je b92 blog jedno mesto gde se
gubi vreme i vid, i onda dodje trenutak kao ovaj sada
kada se svi ti minuti i dioptrije isplate!

nask nask 15:22 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Sjöbergs Elite 2000 + Clamping Platform + SM04

Ovo je bre toliko lepo da bih ga ja kupio kao nameštaj.
maksa83 maksa83 17:23 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

nask
Sjöbergs Elite 2000 + Clamping Platform + SM04

Ovo je bre toliko lepo da bih ga ja kupio kao nameštaj.

Šved kad napravi on napravi.

Meni je ta nordijska škola minimalističkog svedenog a praktičnog dizajna što bi rekla omladina danas - vrh vrhova.
cmix909 cmix909 20:12 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

maksa83
... Sjöbergs Elite 2000...

Nadam se da jos uvek imam jedan Black & Decker Workmate 2000, top model slovenacke proizvodnje, kakav se vec podugo ne pravi. Moze se opteretiti i citavom tonom i konfigurisati na 10-ak nacina, jedan od kojih je i tabla za crtanje. Davno sam ga, takoreci novog, odneo u podrum. Kupljen je devedesetih za 200 ili 300 DM (drzavu sam tom prilikom izradio za porez) i sluzio uglavnom za rucavanje nekom navodno ekscentricnom licu -- retko se i sa srafcigerom susretao. Igrom slucaja je pre nekoliko godina isti takav jedna bliska osoba nasledila; taj primerak je manje-vise poklonjen.


maksa83 maksa83 20:35 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Nadam se da jos uvek imam jedan Black & Decker Workmate 2000, top model slovenacke proizvodnje, kakav se vec podugo ne pravi.

Taj se više ne pravi, ja imam Black&Decker Workmate Plus, što je neka varijanta toga, može da izdrži 250 kg. To je prilično mala površina (bar za ono što ja pravim, što je uglavnom vrlo masivan outdoor nameštaj) pa sam se poslužio trikom - uzeo sam veeeliku šper ploču debljine 2cm, nalepio na nju odozdo manji komad koji uhvatim u stegu od Workmatea i tako dobijem veliki radni sto koji je prilično stabilan. Stega nikad dovoljno pa sam usvojio princip da kupim stegu kad god prolazim pored Wobyja i sad ih konačno imam dovoljno, mada sam siguran da ću doći u situaciju da mi "fali još samo jedna", otog nemoš pobeći.



zoja444 zoja444 20:54 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

maxo, kako ovo fantasticno izgleda. ti si veoma sposoban muskarac. svaka bi te zena za muza pozelela.
zilikaka zilikaka 21:12 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

zoja444
maxo, kako ovo fantasticno izgleda. ti si veoma sposoban muskarac. svaka bi te zena za muza pozelela.

Pa dobro, svaka njemu čsst al mene iskustvo naučilo da je pametnije da platim stolara.
gedza.73 gedza.73 21:29 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

nask
Sjöbergs Elite 2000 + Clamping Platform + SM04

Ovo je bre toliko lepo da bih ga ja kupio kao nameštaj.

Stolarske tezge se i koriste kao detalj u kući.



zoja444 zoja444 21:38 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

hehe zili, slicno nam je iskustvo. ali on je prosto neodoljiv. u svemu je dobar: kao otac, it strucnjak, majstor, ume i voli da kuva, duhovit, muzicar, voli pse, umereno psuje, siroko obrazovan sa brojnim interesovanjima...
maksa83 maksa83 21:40 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

ume i voli da kuva


shmoo shmoo 21:48 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

zaharaga

shmoo


Сукоб цивлизација.



Auuu, kako je ovo dobro!!!

Ucitelj-Taso, blagodaran sam do groba, a i posle ako
budem imao prilike (izmedju kuvanja u ulju i pecenja
na trozupcu).

Stalno se mislim kako je b92 blog jedno mesto gde se
gubi vreme i vid, i onda dodje trenutak kao ovaj sada
kada se svi ti minuti i dioptrije isplate!




Нека буде макар један коме је значило, ја презадовољан и срећан јер је имало смисла.


principessa_etrusca principessa_etrusca 21:51 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

zoja444
on je prosto neodoljiv. u svemu je dobar: kao otac, it strucnjak, majstor, ume i voli da kuva, duhovit, muzicar, voli pse, umereno psuje, siroko obrazovan sa brojnim interesovanjima...

Остаје само да га клонирамо


solo solo 22:05 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Нека буде макар један коме је значило, ја презадовољан и срећан јер је имало смисла.


Šteta što nije prevedena.
zoja444 zoja444 22:07 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

ovo prvo si ti iz rane mladosti a i ovo drugo si ti, godinama kasnije, sa minulim radom. vidi se razlika po tome kako drzis kuhinjski pribor.
solo solo 22:17 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

ovo prvo si ti iz rane mladosti a i ovo drugo si ti, godinama kasnije, sa minulim radom. vidi se razlika po tome kako drzis kuhinjski pribor.


Zoja jel' si ti svesna kolko je Tasa zgodniji i lepši od Maximilijana?

Ima i lepše košulje.

Nema autorsku al' ako je to razlog onda jebaji ga.

p.s.

Gledaj nas.

Tasa je ovaj u plavim patikama.



zoja444 zoja444 22:17 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

principesa, cula sam da u usa neka privatna firma radi kloniranje macaka, pasa i konja za 20,30 i 50 000 dolara.
solo solo 22:20 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

cula sam da u usa neka privatna firma radi kloniranje macaka, pasa i konja za 20,30 i 50 000 dolara.


Pa šta?

Na blogu se kloniramo džaba.

Pitaj Čarlija.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:29 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

solo
Нека буде макар један коме је значило, ја презадовољан и срећан јер је имало смисла.


Šteta što nije prevedena.

Хантингтон? Српско (ћирилично) издање је објављено пре 20+ година.
solo solo 22:36 27.09.2023

Re: principessa_etrusca

Хантингтон? Српско (ћирилично) издање је објављено пре 20+ година.


Čudi me da je Tasa postavio ovaj link a ne prevedeni.

Preferira ćirilicu a ovo na dušmanskom jeziku.

Imaš li E izdanje?
shmoo shmoo 22:36 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

solo

Gledaj nas



Мени овај карирани дезен боље успева него теби јербо сам дебљи.

А лепо ти кажем да је 90 ћевапа за доручак мало, а ти нећеш да ме слушаш.

Без сто комада нећеш никада имати овакву кошуљу.





solo solo 22:38 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Мени овај карирани дезен боље успева него теби јербо сам дебљи.

А лепо ти кажем да је 90 ћевапа за доручак мало, а ти нећеш да ме слушаш.

Без сто комада нећеш никада имати овакву кошуљу.


Ma ja nisam u igri. Mene je Zorica odjebala na nervnoj bazi. Ti si zadnji adut u finalu sa Maximilijanom.
shmoo shmoo 22:51 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

solo
Хантингтон? Српско (ћирилично) издање је објављено пре 20+ година.


Čudi me da je Tasa postavio ovaj link a ne prevedeni.

Preferira ćirilicu a ovo na dušmanskom jeziku.



Душманлијском.

(Или беше досманлијском?)

Знаш како се на том језику данас у насељима дуж Лазаревачког друма и Ибарске магистрале каже пријатељ?

Римту ти туки.

Кеве ми покојне.

shmoo shmoo 22:54 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

solo
Мени овај карирани дезен боље успева него теби јербо сам дебљи.

А лепо ти кажем да је 90 ћевапа за доручак мало, а ти нећеш да ме слушаш.

Без сто комада нећеш никада имати овакву кошуљу.


Ma ja nisam u igri. Mene je Zorica odjebala na nervnoj bazi. Ti si zadnji adut u finalu sa Maximilijanom.



Ма добро то... Максимилијан није проблем.

Него шта да радим после са племенитим Аксентијем?

Па онда још Милутин, па Лаки, па Мирко,...

Ко, бре, може са свима њима да изађе на крај?

principessa_etrusca principessa_etrusca 23:09 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

solo
Хантингтон? Српско (ћирилично) издање је објављено пре 20+ година.


Čudi me da je Tasa postavio ovaj link a ne prevedeni.

Preferira ćirilicu a ovo na dušmanskom jeziku.

Imaš li E izdanje?

Не, не знам да ли постоји и не знам да ли је било нових штампаних издања после тог првог из 2000. (Очекивала бих да је било јер ми се чини да је књига баш позната у Себији.)
solo solo 23:31 27.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Ко, бре, може са свима њима да изађе на крај?


gavros gavros 03:53 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Milan Novković
maksa83


P.P.S. Poslednje što sam se mučio da skinem na klaviru tj. semplu za el. orgulje je ovo:



Ovaj spot mogu da gledam i slušam 100x u lupu, svi su savršeni.

To skidanje je jedan razlog što ja "maltretiram" mlađu ćerku. Po mojoj proceni ona je jako dobra.

Tj dobra do granice gde može svašta brzo da skine, a mislim da joj je dovoljno još "samo" 4 godine malo ozbiljnijeg rada pa da nešto čuje i odmah odsvira (mislim na pieces za plebs, ne La Campanele razne). Pa ja furam: "Ajde lutko tatina, odradi još te 4 godine pa ćeš ceo život neverovatno uživati u njoj na malo viši način, bez obzira čime se bavila"

Jedina fora je što joj je pre 5 godina isto falilo tih 4 godine, kad su ona i majka joj "preuzele" stvari u svoje ruke metodom "kako uraditi 4 godine posla u godinu dana a bez truda" ... al samo ih pustiš da same sebe smore ko dva bezglava bika




Po meni,skidanje po sluhu je veoma ispravan metod učenja muzike, mnogo bolji od čitanja nota (ili tablatura za gitariste). Naravno, DIVIM se ljudima koji mogu nešto da čuju i da to relativno brzo odsviraju na instrumentu pošto nikad nisam bio brz u učenju - meni te stvari idu relativno sporo. Za nas koji smo premotavali kasete zilion puta unazad da skinemo neke sekvence po sluhu i da ih onda uvezujemo kao elemente u cjelinu - najbolje pustiti Jutjub i svirati uz njega dok "to" ne postane ugrubo "to".
gavros gavros 07:10 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Naravno, budući da sam spor - meni ovaj Talebov (27 min read) tekst je "projekat" za pola sedmice dok vi to bez problema. Nisu džaba programeri arhitekti Matrixa.
shmoo shmoo 08:21 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

solo
Ко, бре, може са свима њима да изађе на крај?








docsumann docsumann 08:47 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

Није спорно да је Талеб врло оригиналан и заиста изузетан мислилац и не знам зашто би био скроман по питању сопствене памети, посебно што га већ довољно оспоравају, да не кажем мрзе разноразни медиокритети.


originalan je u smislu koliko bi neki hevi metalac bio originalan kad bi ubacio elemente aboridžinskog folklora u svoje heJvi pjesme.
oću reči, nije on izmislio toplu vodu u prahu, već je imao dovoljno široko obrazovanje (and enteligenciju) da provali kako se teorije iz jedne oblasti mogu elegantno primjeniti (bar u metafori) na druge, što je već 80 tih dobropoznato iz teroje haosa.


EDIT: od onolike knjižurine (Crni Labud) ostanu ti u memoriji par teza/citata. otprilike one kokej e maksa već naveo.
ne bi ga ni čarli gušće sažeo.
mada sličan utisak sam imao i sa Kanigenovom Misliti Brzo, Misliti Sporo.

dobro i to je talenta, istatsturisati par stotina strana oko (praktično) jedne ideje

shmoo shmoo 08:59 28.09.2023

Re: principessa_etrusca

principessa_etrusca
solo
Хантингтон? Српско (ћирилично) издање је објављено пре 20+ година.


Čudi me da je Tasa postavio ovaj link a ne prevedeni.

Preferira ćirilicu a ovo na dušmanskom jeziku.

Imaš li E izdanje?

Не, не знам да ли постоји и не знам да ли је било нових штампаних издања после тог првог из 2000. (Очекивала бих да је било јер ми се чини да је књига баш позната у Себији.)



Нисам нашао линк за превод на српски, а не знам да ли је било нових издања после 2000.

Ако узмеш у обзир становите политичке "промене" које су се те године догодиле у Србији, сасвим је могуће да после 2000. нису обнављали издање превода на српски без обзира на популарност текста.

За време балканског сатрапа и диктатора крвавих руку Милошевића у Србији је била забрањена само једна једина књига - фототипско издање Мирослављевог јеванђеља. Екипа из издавачке куће "Досије" урадила је 1998. године то издање у Јоханезбургу у Јужној Африци, а онда је авантуристички шверцовала те примерке у Србију јер би им то одузели да су пробали да иду званичним путем.

Али немој да мислиш да је то тада била нека антисрпска завера. Није. Радило се о лови.

Наиме, још од почетка деведесетих у буџету Републике Србије постоји посебна ставка за Мирослављево јеванђеље. И тај новац из буџета намењен очувању најстарије сачуване српске књиге годинама је нестајао у приватним џеповима појединаца. Када је екипа из издавачке куће "Досије" тражила Мирослављево јеванђеље у Народном музеју да би урадила фототипско издање, нашла га је у једној дрвеној кутији са пиљевином (тако су га преносили преко албанских гудура за време Првог светског рата да би га сачували и пренели на Крф). А та дрвена кутија са најстаријом српском књигом стајала је као подметач под столом испод ногу једне службенице Народног музеја да би службеница одмарала ногице док седи за столом.

Министарка културе у то време је била Нада Поповић Перишић.

Елем, да се не би (пошто је Досије тражио Јеванђеље да уради фотокопију) открио тај одлив у приватне џепове новца из буџета Републике Србије за чување и одржавање Мирослављевог јеванђеља, фукара је незванично забранила унос у Србију тог фототипског издања урађеног у Јужној Африци.

И то ти је била једина забрањена књига у доба Милошевића.

Пази, нису забрањивали ни књиге и листове тадашњих "опозиционара"(нпр. професор Војин Димитријевић ја за време диктатора Милошевића без икаквих ометања објављивао своје уратке ), али је зато Милошевићева власт забранила фототипско издање Мирослављевог јеванђеља деведесетих.

Због пара из државног буџета које су нетрагом нестале у приватним џеповима.


Ispostavilo se da državni stručnjaci nisu ispoštovali standarde i snimili Miroslavljevo jevanđelje pre konzervacije i da jedine profesionalne snimke najvrednije srpske knjige pre oštećenja – ima AIZ „Dosije“. (ЛИНК)


Осим филма "Мирослављево јеванђеље" (ЛИНК) који је снимио, Бошко Савковић је урадио и серију за РТС коју је Јавни сервис после дугог одлагања и преговора са ауторима који су морали и да уцењују Јавни сервис да би ови испоштовали потписани уговор, серију коначно пустили у свој програм за време зимског распуста 2014. године у термину школског програма, ваљда да је што мањи број људи види.











А после 5. октобра 2000. нова "демократска власт" је забранила и повлачила из књижара много више наслова па је можда издавач Хантингтоновог Сукоба цивилизација ставио прст на чело и рачунао колико му се уопште исплати да штампа ту књигу ако узмеш у обзир званични наратив наше "демократске власти" у Србији у периоду 2000-2012.

Можда, не знам... Претпостављам.

Рецимо, радио сам пре 10-15 година лектуру књиге Радомира Марковића, бившег начелника Службе у Србији коју је он писао у затвору у који су га стрпале наше демократе. Књига се зове "Казна без злочина" и Марковић ју је писао као одговор на оно просеравање Вука Драшковића са књигом "Злочин без казне".

Али момци који су тада штампали Марковићеву књигу укапирали су да неће моћи да је штампају и објаве у Србији јер ће им наша власт између 2000. и 2012. одмах запленити цео тираж па су после лектуре рукопис Марковићеве књиге однели у Републику Српску и тамо је штампали и објавили.

А знам за многе наслове које је наша "демократска власт" у периоду 2000-2012. забрањивала, повлачила из књижара и заплењивала читаве тираже ако се ти наслови не би слагали са званичним наративом српске власти после "демократских промена".

Па ето, на основу тих искустава која имам само претпостављам да Хантингтонов Сукоб цивилизација није поново објављиван јер се баш нешто и није слагао са том причом коју су нам после 5. октобра 2000. овде протурали медији које финасира господин Сорош.

Види, стварно је превод на српски те 2000. године био објављен на ћирилици!







Нисам нашао линк за ПДФ издање српског превода, а тај превод на српски данас можеш да набавиш само преко Амазона, Купиндоа итд.


solo solo 09:10 28.09.2023

Re: AI

А знам за многе наслове које је наша "демократска власт" у периоду 2000-2012. забрањивала, повлачила из књижара и заплењивала читаве тираже ако се ти наслови не би слагали са званичним наративом српске власти после "демократских промена".


Au brate kako pamtiš sve te detalje?

U sitna crevca.

Svaka čast.

p.s.

Da,Zaharagin komentar zašto vredi ipak prelistati nešto na blogu je sasvim ok.

Dobro da te nisu banovali skroz pa možeš bar nešto da objaviš.

Slažem kockice lagano.

Karakas.
solo solo 09:16 28.09.2023

Re: principessa_etrusca

Нисам нашао линк за ПДФ издање српског превода, а тај превод на српски данас можеш да наваиш само преко Амазона, Купиндоа итд.


https://pdfcoffee.com/semjuel-hantington-sukob-civilizacija-pdf-free.html


https://pulse.rs/sukob-civilizacija/
shmoo shmoo 09:31 28.09.2023

Re: AI

solo

Au brate kako pamtiš sve te detalje?

U sitna crevca.

Svaka čast.



Он је у врхунским центрима за обуку на посебним тренинзима специјално обучаван да све само слуша и памти.

(Илија Чворовић)





То са памћењем ти је исто као и са сексом.

Док могу, могу. Када не могу, не могу.

solo solo 09:40 28.09.2023

Re: AI

Док могу, могу. Када не могу, не могу.


ne razmišljaj o predsedniku (Čukaričkog)

shmoo shmoo 09:45 28.09.2023

Re: principessa_etrusca

solo
Нисам нашао линк за ПДФ издање српског превода, а тај превод на српски данас можеш да наваиш само преко Амазона, Купиндоа итд.


https://pdfcoffee.com/semjuel-hantington-sukob-civilizacija-pdf-free.html


https://pulse.rs/sukob-civilizacija/



Да, овај први линк јесам нашао него ми је линк за ПДФ на енглеском био некако приступачнији.

А овај твој други линк, друг мој, мислим да је то превод на српски Хантингтоновог чланка објављеног у Foreign Affairs 1993. године, три године пре објављивања књиге. (ЛИНК)


Наслову књиге је на онај наслов чланка The Clash of Civilizations додато и and the Remaking of World Order.


Huntington expanded "The Clash of Civilizations?" to book length and published it as The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order in 1996. (ЛИНК)


Мапа 9 цивилизација по Хантингтону...



shmoo shmoo 09:50 28.09.2023

Re: AI

solo
Док могу, могу. Када не могу, не могу.


ne razmišljaj o predsedniku







Пре паризера или после паризера?

(Види вибер, мрзи ме да тражим по нету.)


Slažem kockice lagano.

Karakas



Каракас је заправо уследио, без обзира на све оно пре тога када ми је бивало опроштено, тек после једног мог таквог паризера на Блогу Б92.

Само да ти кажем да сам то приметио.

Знаковито, зар не?







П.С. - А тај мој последњи блог на Блогу Б92 под насловом "Каракас" заиста није давао никаквог повода за бановање него је изгледа повод за брисање Тасе Дебелог био неки паризер на неким другим блоговима.

Јбг, ја не волем паризер, много више волем домаћу сланиницу и чварке које из ината одбијам да разносим по Дедињу него их све сам поједем.



newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:03 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

docsumann
Није спорно да је Талеб врло оригиналан и заиста изузетан мислилац и не знам зашто би био скроман по питању сопствене памети, посебно што га већ довољно оспоравају, да не кажем мрзе разноразни медиокритети.


originalan je u smislu koliko bi neki hevi metalac bio originalan kad bi ubacio elemente aboridžinskog folklora u svoje heJvi pjesme.
oću reči, nije on izmislio toplu vodu u prahu, već je imao dovoljno široko obrazovanje (and enteligenciju) da provali kako se teorije iz jedne oblasti mogu elegantno primjeniti (bar u metafori) na druge, što je već 80 tih dobropoznato iz teroje haosa.


EDIT: od onolike knjižurine (Crni Labud) ostanu ti u memoriji par teza/citata. otprilike one kokej e maksa već naveo.
ne bi ga ni čarli gušće sažeo.
mada sličan utisak sam imao i sa Kanigenovom Misliti Brzo, Misliti Sporo.

dobro i to je talenta, istatsturisati par stotina strana oko (praktično) jedne ideje


Kaneman..
pa da, to nije mala vještina, napisati 300 stranica da bude čitko i pitko a da u suštini nisi rekao ništa.. nije tako veliki broj ljudi koji to umiju..
e a kad jednom napišeš hit onda ljudi oće da pročitaju i drugi i treći i kako život često nije fer taj prvi (i jedini koji je valjao) donese 10 puta manje love od svakog narednog pa ti onda pišeš, pišeš.. i tako dobijemo Antifragility..
no dobro, rekoh da hoću pa evo i da elaboriram..

i da kažem da kolektivno morate stopama druga pajića, ovakve bi se stvari morale prozrjeti na nulti pokušaj..

e dakle šta smo imali..
kaže drug Taleb da manjina kad pređe granicu od 3% (ne kaže kako utvrdi baš 3 ali se poziva na matematiku al ajde sad) e dakle ta manjina može da nametne većini svoju volju sledećim metodom..
ako većini ne smeta izbor manjine ali joj ne donosi ni nikakvu korist a ako je manjina isključiva po pitanju svog izbora svi će prihvatiti izbor manjine..
primjer, košer i halal meso i ostala hrana a bogme i pića..
OK..
so far so good..
onda generalizuje na jezik.. pa kaže eto francuski je bio jezik diplomatije a engleski trgovine pa kako je bilo više trgovaca svi su vremenom prihvatili engleski ..
op ček.. pa to uopšte nije analogija.. meni nije svejedno hoćemo li govoriti engleski ili francuski ako ja ne govorim francuski.. pride ja sam sad većina (trgovaca je više).. kud se dede analogija?
pa onda laprda čak i o genetici al u paragrafu i po..
i onda se baci na politiku..
i tu makso crni ti zaključiš kako da eto, nama većini ne smeta korupcija, ne smeta okretanje istoku umjesto komšiluku, ne smeta skretanje u despotiju, ne smeta smrt meritokratije i vaskrsnuće najgoreg oblika klijentelizma.. pa smo spontano pustili manjinu koja to sve voli nek i radi, nama je ionako svejedno..
amnaaaaaaaaaaaan!!!!
aman!!!
kako ti se to moglo učiniti kao dobro objašnjenje..
e al šta..
ni to nije problem..
naša stvarnost očito se ne da objasniti samo jednim faktorom, nije teror manjine, nije komunjare, nisu turci, nije jug i toplo vrijeme, nije granica sudara civilizacija, nije zavjera katolika.. nije prosto..
ok..
nek probamo i nekim talebovim napabirčevinama..
ono što jeste problem s talebom je što on skroz svoj kvaziintelektualni prilog modernoj političkoj diskusiji zapravo podmeće najodvratnije ideje netolerancije a onda i mržnje, tinjajuće pa otvorenog sukoba..
jer ako čitaš malo pozornije.. a što smeta košer limunada.. kako te tačno ugrožava? zašto ti je potrebno ne samo da primjetiš da je košer, ne samo da primjetiš da većini to nije bitno nego ni da manje ni više stvar nazoveš TEROROM manjine..
logikom da svako mišljenje treba da se čuje neka se čuje i to ali od početnog možda iritatnog tipa ali sa super korisnim opažanjem (crnog labuda) on se bukvalno pretvorio u još jednu otrovnu štetočinu..
takve bi se stvari morale moći prozreti uz minimalno truda..
ako ne mogu..
mora nešto da se poduzima

Milan Novković Milan Novković 10:09 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

gavros
Naravno, budući da sam spor - meni ovaj Talebov (27 min read) tekst je "projekat" za pola sedmice dok vi to bez problema. Nisu džaba programeri arhitekti Matrixa.

Ako stavimo po stranu naša osnovna zanimanja svi imamo i mnogo sporednih interesovanja. U neka uložimo dosta vremena, u neka manje, prođu mnoge godine, nekome decenije.

I dalje su ti hobiji u domenu amaterskog, ali posle 3 decenije, npr, svako od nas na neku tu amatersku temu ume svašta da nauči i relativno daleko da dobaci..

Taleb je više showman.Intelektuano nepošten u principu pošto, surprise, bez da trepne ume da prosto banuje neistomišljenika samo zato što mu suprotstavlja misšljenje, i ne samo kad je neistomišljenik u pravu, nego upravo zbog toga.

A njegovi neistomišljenici su prečesto u pravu, iako to nije lako uvek zato što nije ni jasno u čemu si neistomišljenik - npr ako zađe u nešto što ti, kao profesionalac ili amater, dobro znaš brzo vidiš da to što Taleb predstavlja kao novo i domišljato uopšte nije tako, nego drugi, "svi" u nekoj užoj grupi gde je to velika tema već odavno znaju.

Primer - znam da ste vi arhitekte inženjeri, ali nemam osećaj koliko vi koristite distribucije, verovatnoće, statistike ... centralna tema, tačnije sastojak, u prve dve Talebove kjnige (koje se žestoko preklapaju, kad sam već dotakao njegovo intelektualno poštenje) i zamisli kako on to kreće od neke ajd ne kritike, nego ograničenosti normalne distribucije, outliera, ... pa u fintechu često korišćenog "random-walka" i "otkriva" kako to nije dovoljno dobro za modeliranje tamo nekih delova finansijskog sveta zbog "disturbances" in the force, tačnije nasumičnom kretanju tamo nekih promenvljivih.

Jedini je problem što to svi već znaju oko te oblasti, čak i mi programeri koji smo tek počeli da sričemo osnove fintecha. Prosto iz sledećeg razloga, i evo DIY paralele prvo:

- Zamisli da Maksa kaže Eureka, oni tamo spojevi u drvetu nisu dobri pošto mi se stolica brzo rasklimala kako sam naglo seo na nju pešest puta.

- Jedina je fora što to mi ostali već znamo i mudro ćutimo pošto smi i sami probali i stolica nam se urušila još dok smo je popreko gledali.

Tako i sa ovim random-walkom - proof-of-the-pudding u fintechu je prosto proveritie razne model (cene, risk - malo teže) u praksi. I moj model kaže da je teorijska cena za tamo neku klasičnu gitaru 1000 evra. Odem na tržište al tamo sve zlikovac do zlikovca i ne samo da svi traže 1500, nego se i vrte transakcije - znači moj model nije dobar.

Tako mi otkrivamo toplu vodu koju 15 godina kasnije dođe Taleb pa otkrije na popularan način i postaje zvezda, a za tih 15 godina ARMIJA super-smart quants masira te razne statistike i distribuje radeći "tweaking" (popularna reč u quant biznisu) od pricing modela.

Zamisli da trguješ raznim commodities na berzi: zlato, nafta, slanina, žito, ...

I Taleb "uvodi" tog "BlackSwan" baticu, kojeg smo na najprostijem nivou mi već 10 godina ranije zvali "MajorBadNews", a u praksi nešto finije rasčlanjivali, i konfigurisani prostor pricing modela čak imajući u vidi i osnovne psihološke karakteristike tradera, ala:

/gavros/gold/MajorBadNews/BeforeNewYorkOpens=LjutiGavros1
/misko/gold/MajorBadNews/BeforeNewYorkOpens=KilaviMisko17

Ne samo da bi rt sistem ispod, distribuirani pa je nebitno da li si u Londonu, NY ili Tokiju (nismo čak ni ljudski internet tada imali nego su centri bili poveyani satelitima - japanska banka Nomura, 92-95) birao razne pricing modele za tebe i mene, nego si ovaj levo context path mogao proizvoljno da modeliraš, pa ti je MajorBadNews moglo da se rasčlani na ...

.../nafta/NaftaPreko95Dolara/USStrategijskeOilReyerveDeadLow=
.............SellAsManyDeepOutOfTheMoneyPutsToTalebAsYouCanPrint

Taleb je bio kilav trader i još kilaviji analitičar (da si u industriji setio bi mu se "analiza" inflacije i kamata nekoliko godina posle 2008). Da ne bude zabune - i najkilaviji trader ume da napravi milione - tako Bog deli karte u životu - jedino ne sistematski decenijama.

Njegova detinjost se posebno ogleda u poprilično plitkom shvatanju pojava, koje izgledaju moćno unsuspecting čitaocima kad se potegnu bombaste sitnice u srećna vremena.

Primer, iz ovog gore konteksta i pricing modela. Nafta 95 dolara, neki sugerišu da će ići mnogo više - i hoće, neki kažu možda i do 150 dolara. Do sada su joj ameri držali nisko cenu prodavajući strategijske rezerve kojih ponestaje.

I sad dođe Taleb i kaže zamsli Crnog Labuda gde nafta padne na 50 dolara - ako sad prodaš kuću, kupiš te deep out of money puts - koji će ti vratiti višestruko ako nafta stvarno padne na 50 dolara - moći ćeš, možda, kupiti od dobitka 10 kuća...

... itd, to je Taleb, a kad počne da "maltretia" statističare svojim black swan eurekama i ograničenjima Gausove distribucije može da dođe akademičar sa Berklija ili slično i kaže, aaaalo, Srbine, ...

"... From a statistical point of view, let me say that multilevel models (often built from Gaussian components) can model various black swan behavior. In particular, self-similar models can be constructed by combining scaled pieces (such as wavelets or image components) and then assigning a probability distribution over the scalings, sort of like what is done in classical spectrum analysis of 1/f noise in time series. For some interesting discussion in the context of “texture models” for images, see the chapter by Yingnian Wu in my book with Xiao-Li on applied Bayesian modeling and causal inference. (Actually, I recommend this book more generally; it has lots of great chapters in it.)..."

E sad, back to intellectual honesty - da ovaj profa ne kaže ko je, i ne spomene da je čak napisao i knjigu, pa se ovako javi Talebu na društvenoj mreži, Talebu bi bilo lakše da ga banuje nego da pokuša da razume šta mu je profa rekao.

Plus te profe zajebavaju, pišu tiho fino i neagresivno, plus niko nikad čuo za njih
solo solo 10:19 28.09.2023

Re: AI

Јбг, ја не волем паризер, много више волем домаћу слниницу и чварке које из ината одбијам да разносим по Дедињу него их све сам поједем.


Iskusno što bi rek'o Čarli nego reci ti meni u skračenoj formi (ali stvarno)

Jesmo li mi najebali ili nismo?

Pusti ono ,,nikove na sunce,, koji mi i sl.

Jesmo il' nismo?

Da može lakše da mi počne Wikend.



p.s.

Jebo vas ton film!
Sad malo ja!
shmoo shmoo 10:34 28.09.2023

Re: AI

solo
Јбг, ја не волем паризер, много више волем домаћу слниницу и чварке које из ината одбијам да разносим по Дедињу него их све сам поједем.


Iskusno što bi rek'o Čarli nego reci ti meni u skračenoj formi (ali stvarno)

Jesmo li mi najebali ili nismo?

Pusti ono ,,nikove na sunce,, koji mi i sl.

Jesmo il' nismo?

Da može lakše da mi počne Wikend.



То са викендом, то ти је као и са слободом и са ропством.

То су ти ментална стања, што рече Ганди.

Следствено томе, исто то важи и за најебавање и ненајебавање.

Само од тебе зависи.







П.С. - Краће не умем, кеве ми покојне.

bene_geserit bene_geserit 10:46 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

ono što jeste problem s talebom je što on skroz svoj kvaziintelektualni prilog modernoj političkoj diskusiji zapravo podmeće najodvratnije ideje netolerancije a onda i mržnje, tinjajuće pa otvorenog sukoba..
jer ako čitaš malo pozornije.. a što smeta košer limunada.. kako te tačno ugrožava? zašto ti je potrebno ne samo da primjetiš da je košer, ne samo da primjetiš da većini to nije bitno nego ni da manje ni više stvar nazoveš TEROROM manjine

Ne tupi sestro, Taleb je super.
Uostalom zbog čega neko ima pravo na košer hranu a ja nemam pravo na ne-košer hranu i piće? Košer limunada mene ugrožava isto koliko i ne-košer njih ako pričamo realno, a kad su u pitanju fatamorgane tražiti ne-košer je podjednako validno kao tražiti i košer hranu ili piće.
Kakva netolerancija i mržnja što nedaš na svoje i ne dozvoljavaš da ti se nameće tuđe?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:50 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

bene_geserit
ono što jeste problem s talebom je što on skroz svoj kvaziintelektualni prilog modernoj političkoj diskusiji zapravo podmeće najodvratnije ideje netolerancije a onda i mržnje, tinjajuće pa otvorenog sukoba..
jer ako čitaš malo pozornije.. a što smeta košer limunada.. kako te tačno ugrožava? zašto ti je potrebno ne samo da primjetiš da je košer, ne samo da primjetiš da većini to nije bitno nego ni da manje ni više stvar nazoveš TEROROM manjine

Ne tupi sestro, Taleb je super.
Uostalom zbog čega neko ima pravo na košer hranu a ja nemam pravo na ne-košer hranu i piće? Košer limunada mene ugrožava isto koliko i ne-košer njih ako pričamo realno, a kad su u pitanju fatamorgane tražiti ne-košer je podjednako validno kao tražiti i košer hranu ili piće.
Kakva netolerancija i mržnja što nedaš na svoje i ne dozvoljavaš da ti se nameće tuđe?


brate pa saplićeš se več na tom primjeru koji jedini koliko toliko i pije vode..
kud bi dospio da probaš analogiju da primjeniš na srpsku političku stvarnost?

al dobro, kad je već i košer limunada problem de da vidimo..
ko ti brani da ubuduće u supiški i na žurkama insistiraš na nekošer limunadi?
kako tačno ti ne daš svoje ako nikad ne tražiš nekošer nego se žališ što oni traže košer?
kako tačno ti ne dozvoljavaš da ti se nameće ako ne tražiš tvoje nego tražiš od njih da oni prestanu tržiti svoje?
eto daj ta tri pa da vidimo onda dalje
Milan Novković Milan Novković 10:54 28.09.2023

Re: AI

shmoo
solo
Јбг, ја не волем паризер, много више волем домаћу слниницу и чварке које из ината одбијам да разносим по Дедињу него их све сам поједем.


Iskusno što bi rek'o Čarli nego reci ti meni u skračenoj formi (ali stvarno)

Jesmo li mi najebali ili nismo?

Pusti ono ,,nikove na sunce,, koji mi i sl.

Jesmo il' nismo?

Da može lakše da mi počne Wikend.



То са викендом, то ти је као и са слободом и са ропством.

То су ти ментална стања, што рече Ганди.

Следствено томе, исто то важи и за најебавање.

Само од тебе зависи.







П.С. - Краће не умем, кеве ми покојне.


Pošto sam ja odavno napustio rodnu grudu evo tek sad sam se dosetio da se potsetim šta ono bejaše "parizer", tako što sam guglovao.

Vidim "izvedena" iz mortadele, a ja volim italijansu mortadelu (razboritog kvaliteta, naravno) iako je nisam jeo bar deceniju.

O čemu bejahu fazoni o parizeru - njegovom "inherentnom" kvalitetu, vučićevim field-minions, ili nečemu trećem?! (dobro, ok, meni junk food nije strana uopšte)
bene_geserit bene_geserit 10:56 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

kud bi dospio da probaš analogiju da primjeniš na srpsku političku stvarnost?

Nije Taleb pisao knjige o srpskoj političkoj stvarnosti, mani me toga.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:58 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

bene_geserit
kud bi dospio da probaš analogiju da primjeniš na srpsku političku stvarnost?

Nije Taleb pisao knjige o srpskoj političkoj stvarnosti, mani me toga.


ne vadi se jeftino nego kaži ko te sprečava da u supiški tražiš nekošer limunadu..
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:06 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

newimprovedtadejus
bene_geserit
kud bi dospio da probaš analogiju da primjeniš na srpsku političku stvarnost?

Nije Taleb pisao knjige o srpskoj političkoj stvarnosti, mani me toga.


ne vadi se jeftino nego kaži ko te sprečava da u supiški tražiš nekošer limunadu..


Taleb bi rekao:, Bene, ne da treba da trazis nekoser limunadu na zurci nego treba i da nadjes jos par nekoserista da vas bude tri posto. Onda samo cekate da se sve preokrene u vasu korist.
bene_geserit bene_geserit 11:09 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

ne vadi se jeftino nego kaži ko te sprečava da u supiški tražiš nekošer limunadu

Limunadu i sokove ne pijem, a u supišku skoro da ne idem.
A da idem sprečavao bi me nedostatak želje da se time bavim.
Uostalom to je samo primer, Taleb ne zagovara da neko traži od "tvrdoglave manjine" da prestane da traži košer hranu niti bi to imalo smisla (jednom kad se neko izbori za neko sranje to ti je doveka).
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:13 28.09.2023

Re: mnogo mnogo mnogo bitan tekst

bene_geserit
ne vadi se jeftino nego kaži ko te sprečava da u supiški tražiš nekošer limunadu

Limunadu i sokove ne pijem, a u supišku skoro da ne idem.
A da idem sprečavao bi me nedostatak želje da se time bavim.
Uostalom to je samo primer, Taleb ne zagovara da neko traži od "tvrdoglave manjine" da prestane da traži košer hranu niti bi to imalo smisla (jednom kad se neko izbori za neko sranje to ti je doveka).


ne budi mnetalno lijen nego isprati tok te njegove prepozicije do kraja..
ako tebi nije bitno dal je sok košer ili nije, nije ti bitno do te mjere da čak ne možeš ni u raspravi da daš hipotetički primjer koji bi ti bio bitan..
kako i zašto onda imaš potrebu da misliš da te ljudi kojima jeste bitno ugrožavaju..
do te mjere te ugrožavaju da ih treba zvati teroristima (primjeti da taleb ta tu pojavu bira izraz TEROR manjine)..

rekla bih da nije slučajno što si se na njegova vajna razmišljanja primio baš ti koji si i inače sklon da misliš kako te ugrožavaju neke terorističke manjine, kako je od svih problema taj nekako najveći..
preporučila bih manje intelektualne jlenosti i više truda da ideju razviješ do kraja..
what't the worst that can happen udovoljimo li svakoj manjini čiji nas izbori ninakakv način ne ugrožavaju?!?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana