In memoriam

VASA PELAGIĆ (1833 - 1899), prosvetitelj i za XXI vek!

Filip Mladenović RSS / 27.01.2024. u 11:55

Vasa Pelagić, prosvetitelj
Vasa Pelagić, prosvetitelj
U jednoj od svojih poučnih basni Žan de Lafonten, francuski pesnik i basnopisac, poručuje:

"...Malo njih je kadro da sjajem lepota razvedri sumornost našega života..." 

Jedan od najsjajnijih umova Balkana tokom XIX veka je svakako i Vasa Pelagić (1833, BiH - 1899, Srbija).

Kamo lepe sreće da i savremena Srbija ima sada i ovde jednog takvog prosvetitelja, uticajnog intelektualca, hrabrog mislioca!

Iz bogatog opusa Vase Pelagića, svakako najpoznatijeg kao autora  knjige "NARODNI UČITELJ" (pregršt korisnih saveta za lečenje organizma prirodnim putem, o zdravom životu, kao i druge pouke o duševnom i telesnom zdravlju), izdvajam njegov otrežnjujući tekst "Umovanje čistoga razuma ili šta veli arhimandrit, profesor i direktor jedne bogoslovije - o religiji i njenim dogmama", Štamparija Viktora Hornjanskoga, Budimpešta, 1880.

U tom dugačkom tekstu detaljno i kritički su obrazložene sve zablude, mitovi, laži, manipulacije, relativizacije i zaglupljivanja, koja se sprovode pod maskom religioznosti, a u korist vlastodržaca i verskih vođa.

Za ovaj blog izdvajam sledeće:

"...Obični razum i crkva upućuju svijet da jednako brine o duši, o raju i paklu; a zdrav razum veli: takozvani raj i pakao takođe je zlonamjerna mantijaška izmišljotina kojom su lakše mogli da plaše i globe narod. Jer zbog raja i pakla narod je morao činiti priloge "majci crkvi", to jest mantijašima, da bi mu sveti oci duhovnici isprosili oproštenje od boga i pripremili mjesto u carstvu nebeskom, u raju. Radi tog cilja izmišljena su i krilata djeca-anđeli i crni rogati krilati đavoli. Radi toga su izmišljene crkve i molitve, krštenje i vjenčanje, opjelo i zadušnice.

Bez svake te mašinerije i spekulacije ne bi mogli crkveni i državni ugnjetači da tako lako zaglupe narod, pa ga globe i uvjek drže pred očima.

Prepredeni ugnjetavači su znali da je narod nezadovoljan svojim ropskim stanjem i teretnim državnim uredbama. Znali su da će on početi da u odmorne dane premišlja u društvu o svojim nevoljama, pa tako može naći uzrok nevoljama i otpečatiti dogovor i organizaciju kako će rastrgati sve uzroke i niti što narodu nite i donose nesreću. A ko je drugi nitio i otkrivao te niti ljudskih nesreća nego mantijaši, sluge boga i oltara, a oni su onda bili vlasnici i državne i crkvene uredbe. Stoga su oni u odmorne dane sabirali narod oko sebe i kljukali mu u glavu da se neprestano moli, da misli o bogu, raju, paklu, o svojim teškim grijesima, i da nikad ne zaboravi da će svi oni naslijediti carstvo blaženstva vječitog u raju koji pate i trpe ovdje na zemlji i slušaju svoje starješine i nastavnike, propovijedajući svijetu božju riječ što glasi: "povinujte se vlastima, jer je svaka vlast od boga", i "ko pretrpi do kraja, spasiće se".

Da je crkva zaista težila za tim da stvori glupav i pokoran narod vidi se iz crkvenih knjiga, iz "svete liturgije" koja pjeva: "blaženi su oni što su krotki i duhom nišči". I valjda je zato množila i još jednako množi carstvo mrtvaca na nebu. Pa rašta onda bog stvara revolucionare-ljude? Manje bi zavrzlame bilo da umjesto ljudi stvara samo ovce, pa - mirna Krajina. One su i krotke i "‘ništave duhom". Bar tada ne bi trebalo ni pakla, ni đavola, ni crkvenih molitva, ni mantijaša, ni svekolike sadašnje gluposti što se zbog toga rađa i traje, podržava i potpomaže. Ili valjda bog ima pasiju, ćef mu je gledati kako se svijet muči, strada, globi i u paklu gori kao što su rimski tirani uživali, popijevali i poigravali od radosti gledajući kako Rim gori u plamenu i kako lavovi raskidaju ljude u cirkusima-pozorištima?

Takvih budalaština puno je sveto pismo, a isto tako i sve propovjedi sitnih i krupnih mantijaša. Raj su opisali tako basnoslovno i kitnjasto da bi čovjek pomislio kako je u njemu urnek svih krasota i naslada. Muhamedanski mantijaši još poetičnije pretstavljaju krasote raja veleći da će se tamo vjernici, pored ostalog uživanja, koristiti i "hurijama" koja će i poslije supružanskog snošaja dovjeka ostati djevojke kao bogorodica pored Josifa i rođenja Hristova "djeva". Samo je čudo nama zašto se i jedni i drugi ne poubijaju da te krasote čas prije uživaju gore na nebu, nego ovdje žive, te globe i varaju narode.

I u tome se sastoji njihov moral i njihova briga za povjereno "stado". O, blaženog stada, koje im još i danas vjeruje i prilog daje! Dokle li će tako?"

 P.S. 

U zatvoru u Požarevcu, 25. januara 1899. godine, umro je srpski prosvetitelj, narodni učitelj i lekar Vasa Pelagić.

Vasa Pelagić je jedan od prvih pobornika ideje socijalizma u Srbiji i na Balkanu.

Bio je plodan i veoma čitan pisac, a radovi objavljeni tokom njegovog života štampani su u 250 hiljada  primeraka.

UVODNI DEO TEKSTA:

Zabluda je osnovni uzrok svih zala.
Religija je najkrupnija zabluda.
Svjetlost nauke i zdravog razuma
dužna je da rastjera kužnu magluštinu svih predrasuda.


Svi svesni članovi naroda i ljudstva smatraju da je velika dobit doći do čistog razuma, čistog umovanja. Jer se samo umovanjem čistog razuma dobija sposobnost, snaga da ljudstvo zna i može da izađe i stvori sve uslove, osnovu koju će mu učiniti i osigurati srećan i blagodetan, napredan i slobodan život. To je cilj prave nauke i cijelog ljudstva. Stoga se svi pravi prijatelji naroda ozbiljno brinu, pa i sa požrtvovanjem svog života rade, da se svi članovi naroda i ljudstva pomoći nauka i rada tako razviju da znaju o svemu zdravo rasuđivati, pametovati. To je vrlo nužno, jer i prošlost i sadašnjost i nauka i praktika daju nam nebrojane primjere i uvjerenja da će narod bez čistog razuma dovjeka nesrećno, grabljivo, nebratski, jadno, krvnički i ropski među sobom živjeti i satirati se, i pored svega toga, bez zdravog umovanja i poslovanja biće ropske sluge ništariji, gluposti, tiraniji i lažariji.

 

 

 

Atačmenti



Komentari (536)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zoja444 zoja444 08:32 29.01.2024

Re: Kuca mečka

jel zenska ili muska ruka?
bene_geserit bene_geserit 08:33 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Ovi su potpuno poludeli:
Ovo su senatori:

Ma bre ludaci. Sa jedne strane uništavaju sopstvenu zemlju, sa druge još pola sveta uz to.
I više se ne kriju.
I demokrate i neokonsi, razlike nema.

Poglej samo ovo sa osudom Trampa da plati 80+M$ hm za nešto, valjda što je rekao da laže ova što ga je optužila za neželjenje seksualne napade. Civilni sud, naravno nikakav dokaz nije potreban, samo nađeš budale od porotnika i super.
Poruka svima nama koliko smo zaštićeni od sudova. Nismo. Kad to mogu da rade bivšem predsedniku šta mogu nama?
Ili ovo sa zabranom izvoza tečnog gasa koji ogromnom većinom gle čuda baš izvozi Teksas. Mrtvi ladni uništavaju ekonomiju druge najveće države u SAD.

I ne kriju se više uopšte. Beskonačan broj ilegalnih imigranata, sloboda govora više bukvalno ne postoji. Šta nam sve spremaju i otvoreno najavljuju.
Deluje da je fix in place, ako se oni ne plaše uopšte da će da izgube izbore posle ovoga što rade, to znači da ne mogu da izgube izbore.

A najluđe od svega - za Tadejus je Tramp "palikuća".
alselone alselone 08:42 29.01.2024

Re: Kuca mečka

palikuća".

Ovi bi celu planetu da zapale.
zoja444 zoja444 08:50 29.01.2024

Re: Kuca mečka

bene, neki profa je objasnjavao da se migranti pustaju radi profita, bogacenja grupe ljudi i da je zbog izbora bitno da se izazovu sukobi, zbog izbora, ispod zita.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:41 29.01.2024

Re: Kuca mečka

docsumann
čuh prije neki dan da je društvena igra Igra Vukodlaka ( u nešto izmjenjenom obliku) nastala kao eksperiment jednog sovjetskog psihologa u namjeri da dokaže svoju hipotezu da manjina koja raspolaže (bitnim) informacijama uvujek nadvlada neinformisanu većinu.

cijenim da upravo taj mehanizam čuči iza tog vječitog preveslavanja naroda od strane elite.


to si ukačio 100% krivo..
u toj igri ne pobjeđuje sistematski čak ni vidovnjak/seer (onaj koji ima pravo da viri), niti bilo koji drugi dodjeljeni lik (seljak ili vuk ili vještica) ima sistematsku prednost..
malo je naravno i igra sreće ali mnogo više je igra u kojoj prednost ima dobar blefer, manipulator, ali prije svega ipak hladnokrvan i brzomisleći tip..
igra je smišljena da nauči društvenoj dinamici, odlučivanju u grupi i pod pritiskom..
nikako to što ti kažeš, ne bi imalo smisla igrati igru u kojoj se zna ko će pobjediti..

e tj. ta igra ne pokazuje to što ti kažeš - da posjednici znanja (mada više kapitala al ajd sad) - imaju ogromnu prednost u svakom individualnom duelu..
u grupi, i ako u baš značajnoj manjini moraju i strategiziraju..
al to nije ova igra..
a pride ne mislim ni da je najveći problem danas..
znanje i informacija je danas dostupnije širokim masama nego ikad..
ako je ikad neko sa dna svih dna imao priliku da ipak ispliva to je danas..
ali avaj..
ono što ga (i cijelo društvo) danas userava nije nedostupnost informacije nego preobilje lažnih informacija..
to je pošast sa kojom se treba izboriti i kanda se gubi..
pa od raznih bitkoin prevara, obećanih kula i gradova samo ti nama da daš pasoš, pa do amerika koje će postati great again evo jedan dan tu iza utorka

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:44 29.01.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit

A najluđe od svega - za Tadejus je Tramp "palikuća".


jeste samo što je ovo tvoje sve nije se desilo a za trampa je kuća bukvalno bila zapaljena..
dal je moguće da si zaboravio?
angie01 angie01 10:46 29.01.2024

Re: Kuca mečka

ahahahaha, al isprana haljina iz indian shopa:))))

samo sto su mackari od aktivnih blogera muskarci, to pod jedan, a pod dva, babe su ovde desnicarski nastrojene, pa ti ne stoji tekst ni pod razno, a trece, daj i te desnicare u karkikaturi, jer su brojniji, agresivniji i treba da se vidi i druga strana medalje,...ja mogu da prilozim, za pod dva,

docsumann docsumann 11:34 29.01.2024

Re: Kuca mečka

alselone
ako su ovo tvoje karikature, dobre su.

To AI, moje je samo verno prenošenje karikature.


ha! sjajno.

dakle ti komanduješ, a on crta. hehe, mogao si da odradiš nekoliko blogera (bez potpisa), pa da pogađamo


alselone alselone 12:07 29.01.2024

Re: Kuca mečka

mogao si da odradiš nekoliko blogera (bez potpisa), pa da pogađamo

alselone alselone 12:12 29.01.2024

Re: Kuca mečka

daj i te desnicare u karkikaturi,

docsumann docsumann 12:31 29.01.2024

Re: Kuca mečka

e tj. ta igra ne pokazuje to što ti kažeš - da posjednici znanja (mada više kapitala al ajd sad) - imaju ogromnu prednost u svakom individualnom duelu..


pogledaj link koji sam okačio.

ne kažem to ja, već prenosim, gotovo doslovno
docsumann docsumann 12:33 29.01.2024

Re: Kuca mečka

alselone
mogao si da odradiš nekoliko blogera (bez potpisa), pa da pogađamo






too easy

ja bih dopunio sa polomljenim veslom, i poupanom barkom iz koje vire komadi drvetam a voda šiklja unutra sa poda (ovo je već prethjerivanje)

PS ovaj crtež je mnogo bolji od onih 3D na koje sam do sada nalatao. jbt, ilustratorima je definitivno odzvonilo
angie01 angie01 12:34 29.01.2024

Re: Kuca mečka

pa, desnicri u Srbiji nisu nikakva gospoda sa cilinderima, nego,





cim si ti navijacki nastrojen, nema nista od realnosti.
angie01 angie01 12:35 29.01.2024

Re: Kuca mečka

dakle ti komanduješ, a on crta.



angie01 angie01 12:36 29.01.2024

Re: Kuca mečka

ilustratorima je definitivno odzvonilo


ne verujem.
alselone alselone 12:48 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Stvarno jeste DALLE, a ti si sledeća Endži, samo da sednem za komp. :)
angie01 angie01 13:09 29.01.2024

Re: Kuca mečka

a ti si sledeća Endži,


kakva je ovo nesuvisla pretnja, ja sam sledeca za sta,....stavrno smesno,...ovaj portal je postao ekonomija za bolesnse obracune.

i da ne bude da se ne razumemo, sve mi je jedno, ionako su ovde izgovorene nedopustive bolestine toliko puta i niko od "normalnih" nije reagovao, kao da se radi o nekoj ozbiljno shebanoj mentalnoj matrici...i to je jedina realnost ovog mesta.

slobodno se obracunavaj sa neitomisljenicima, ako te nije blam, ja protiv tebe nemam nista, cak si mi u dobrom delu drag- onom, koji se tice tvojih cuftica, na njih sam slaba, sta cu:)))

ono sto jeste jedina istina, svako ovde svojim nastupima govori samo o sebi, sve ostalo je samoumisljaj.
angie01 angie01 13:12 29.01.2024

Re: Kuca mečka

DALLE


sad sam pogledala, pa znas kako bih ja to neprevazidjeno uradila, s obzirom da umem da nacrtam i sama rukom:)))
maksa83 maksa83 13:20 29.01.2024

Re: Kuca mečka

PS ovaj crtež je mnogo bolji od onih 3D na koje sam do sada nalatao. jbt, ilustratorima je definitivno odzvonilo

Kao i za sve ostalo, trebaće ih manje, ali dobrih. Probao sam da mu kažem "nacrtaj mi to i to ali u stily banksyja" i kaže "zbog zaštite prava nećemo imitirati nikog ko je stvarao posle 1912" reko okej, "nacrtaj mi čoveka koji kuca po kompjuteru u stilu Rembranta", pa Boša, pa Van Goga.







(ovo gore je sve zajedno 5 min. gde je aploudovanje na imgur najviše odnelo)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:22 29.01.2024

Re: Kuca mečka

docsumann
e tj. ta igra ne pokazuje to što ti kažeš - da posjednici znanja (mada više kapitala al ajd sad) - imaju ogromnu prednost u svakom individualnom duelu..


pogledaj link koji sam okačio.

ne kažem to ja, već prenosim, gotovo doslovno


đe? meni se tamo ne otvara nikakav link?
gvozden1 gvozden1 13:23 29.01.2024

Re: Kuca mečka

pa, desnicri u Srbiji nisu nikakva gospoda sa cilinderima, nego,





Sve je tu, i gospodstvo i cilinderi, al Srbi jbg.
A Srbi su desničari, da bi se bilo levo mora se odreći nacije.
maksa83 maksa83 13:23 29.01.2024

Re: Kuca mečka

sad sam pogledala, pa znas kako bih ja to neprevazidjeno uradila, s obzirom da umem da nacrtam i sama rukom:)))

Jes, ali si spora i skupa + nefleksibilna.

Ako ti naručilac kaže "e izvini neću da ovde bude sveća nego buket cveća, konretno lale i par ruža, i da ruže budu narandžaste, i takođe hoću i kamin na slici, e da, to mi sve treba za 10 minuta - ti ćeš da ga gađaš nečim. Ovaj će samo da kaže "ok", mulja jedno 20 sekundi i izbaci to što je tražio.
angie01 angie01 13:24 29.01.2024

Re: Kuca mečka

ova dva alsova crteza lice na bob zivkovica, ali su losiji.
angie01 angie01 13:28 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Jes, ali si spora i skupa + nefleksibilna.


pazi, dobar ilustrator je svake pare vredan, sa ovim programima, vrlo brzo se postigla neka unifomisanost, isto kao i u animiranm filmovima, gde se koriste programi za animaciju,...kada uporedis ono sto radi recimo Hayao Miyazaki i bilo ko, ko koristi programe, to je ko nebo i zemlja, jedno je umetnost a drugo, seknhend Ali ekspres.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:32 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
PS ovaj crtež je mnogo bolji od onih 3D na koje sam do sada nalatao. jbt, ilustratorima je definitivno odzvonilo

Kao i za sve ostalo, trebaće ih manje, ali dobrih. Probao sam da mu kažem "nacrtaj mi to i to ali u stily banksyja" i kaže "zbog zaštite prava nećemo imitirati nikog ko je stvarao posle 1912" reko okej, "nacrtaj mi čoveka koji kuca po kompjuteru u stilu Rembranta", pa Boša, pa Van Goga.

realno su loše al ne sumnjam da ima i alat da ih napravi da budu dobre.. nego nisam to tela..
ovih dana gledala malo šta se da prokopati na temu AI risk of job automation vs labour demand..
tj. koji je rizik da tehnologija u ovom talasu napravi masovnu nezaposlenost..
i zaključila da je mala..
da je veća šansa da će sad da nas radi još više..
par razloga
- ako pogledaš šta je uradila mehanizacija poljoprivrede naćeš jasan dokaz da je milione ljudi ostavila bez posla, ALI, još veći broj miliona našao je posao u industriji..
- ako pogledaš šta je onda robotizacija uradila u industriji vidjećeš da tek sad polako počinje da smanjuje ukupan broj zaposlenih u industriji na globalnom nivou, do sada si samo imao prebacivanje iz razvijenih u manje razvijene zemlje plus relativni pad broja zaposlenih u industriji (manje ih je u odnosu na one u uslugama ali ih je ukupno i dalje nešto malo više)..
- ako onda pogledaš onaj rad iz 2013 koji je napravio listu 800 zanimanja sa rizicima od automatizacije.. tamo ćeš naći da je pod najvećim pritiskom priprema hrane, procjena je bila da će u sektoru pripreme hrane nastati pokolj, preko 99% šansa da to više neće raditi ljudi.. kad li.. 10 godina kasnije ne samo da je zaposlenost u tom sektoru na istorijskom vrhuncu nego je na istorijskom vrhuncu upravo zaposlenost kategorije 15 do 19 godina, dakle prototipa nekvalifikovane radne snage.. kod njih je sada nezaspolenost za standardnih minimum 15% pala na 10%..
- demografija stoji tako da je u US broj mladih dostigao vrh 1979. godine i otada kontinuirano (mada sporo) pada..
- s druge strane onda imaš wild card u vidu milijardi mlade populacije u nerazvijenim zemljama pa će se bitka voditi na tom polju.. da nije njih jasno bi rad postao skupa rabota u narednim decenijama.. ovako.. vrlo su visoke šanse da se trend stalnog rasta ukupnog broja ljudi koji rade povećava ali da se njihov relativni dio kolača (plate naspram profita) stalno polako smanjuju kao i njihova (nazovmo je tako) pregovaračka moć..
- drugim riječima istorija kaže da ćemo ponovo pronaći nove načine da ljude uposlimo suštinski nepotrebnim poslovima jer nam se može.. chances are da ćemo i lebac kupovati u kesi sa personalizovanom ilustracijom umjesto logoa.. jer nam se sad tako može.. da ne kažem da smo u mogućnosti..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:36 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
sad sam pogledala, pa znas kako bih ja to neprevazidjeno uradila, s obzirom da umem da nacrtam i sama rukom:)))

Jes, ali si spora i skupa + nefleksibilna.

Ako ti naručilac kaže "e izvini neću da ovde bude sveća nego buket cveća, konretno lale i par ruža, i da ruže budu narandžaste, i takođe hoću i kamin na slici, e da, to mi sve treba za 10 minuta - ti ćeš da ga gađaš nečim. Ovaj će samo a kaže "ok", mulja jedno 20 sekundi i izbaci to što je tražio.


pa to tako za kesu za lebac..
za skup proizvod i dalje će čalavjek da ga crta, sve ručicom..
jer law of scarcity..
mislim ljudi su za milione kupovali crtežić majmuna u šeširu..
maksa83 maksa83 13:37 29.01.2024

Re: Kuca mečka

realno su loše al ne sumnjam da ima i alat da ih napravi da budu dobre.

Ne da nisu loše nego su apsolutno fenomenalne i fa-bu-loz-ne (sledi vrlo bitan deo) - u odnosu na uložen trud/vreme i ilustratorsko znanje onog ko ih je generisao (ja), pošto su proizvod jedne jedine otkucane "draw a man typing on a computer in the style of <umetnik>" rečenice.

Skeptičan sam po pitanju "biće isto kao pre sa disruptinim tehnolgijama". Ne da nije ali ni da jeste, prosto ne znam.
jovilim_e jovilim_e 13:38 29.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus
maksa83
PS ovaj crtež je mnogo bolji od onih 3D na koje sam do sada nalatao. jbt, ilustratorima je definitivno odzvonilo

Kao i za sve ostalo, trebaće ih manje, ali dobrih. Probao sam da mu kažem "nacrtaj mi to i to ali u stily banksyja" i kaže "zbog zaštite prava nećemo imitirati nikog ko je stvarao posle 1912" reko okej, "nacrtaj mi čoveka koji kuca po kompjuteru u stilu Rembranta", pa Boša, pa Van Goga.

realno su loše al ne sumnjam da ima i alat da ih napravi da budu dobre.. nego nisam to tela..
...

Izvini, nemoj da se ljutiš - samo da priupitam.
Ima li išta dovoljno dobro što bi zadovoljavalo tvoj istančan ukus?!
angie01 angie01 13:48 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Ne da nisu loše nego su apsolutno fenomenalne i fa-bu-loz-ne (sledi vrlo bitan deo) - u odnosu na uložen trud/vreme i ilustratorsko znanje onog ko ih je generisao (ja), pošto su proizvod jedne jedine otkucane "draw a man typing on a computer in the style of <umetnik>" rečenice.


vidi se da se ne razumes,...znaci, te generisane ilustracije su pre svega bezlicne i lice jenda na drugu, koriste se programi za animaciju i vec postavljene tipologije, koje se samo preradjuju po potrebi,....i danas imas i animirane filmove i ilustracije u knjigama, koje su sve skupa cist bulshit, jer lice jedne na drugu, nemaju karakter i integritet autora, ono, bezlicni identiteti, radjeni po programu sa zadatim determinatama,...svako ko misli da je to dovoljno, je osoba, kojoj nije bitno da li jede stampanu sniclu, ili pravi biftek....koja ne pravi razliku, da li mu je majca od pamuka ili alkrilic materijala, da li zida kucu od prave opeke, ili od onih presovanih ploca, sumnjivog karaktera i isparenja.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:51 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
realno su loše al ne sumnjam da ima i alat da ih napravi da budu dobre.

Ne da nisu loše nego su apsolutno fenomenalne i fa-bu-loz-ne (sledi vrlo bitan deo) - u odnosu na uložen trud/vreme i ilustratorsko znanje onog ko ih je generisao (ja), pošto su proizvod jedne jedine otkucane "draw a man typing on a computer in the style of " rečenice.

Skeptičan sam po pitanju "biće isto kao pre sa disruptinim tehnolgijama". Ne da nije ali ni da jeste, prosto ne znam.


u strahu su velike oči..
al imaš već neke case studies da ih tako nazovem baš sa tim restoranima a bogme i supiškama..
fakat ljudi na kasi je danas manje (dobro ovde, tu još ne al to je budućnost) al zato sad ti isti ljudi rade pakovanje i dostavu online narudžbi..
imaš top down i bottom up problem tu..
bottom up kapira ok, ako ja sutra mognem da otvorim restoran, i ne platim konobare, ne platim, onu cicku na ulazu, nego to sve automatizujem jednom mašinom.. pa što ne bi ja uštedio i odabrao mašinu..
dva zašto..
jedan je što će konkurent da ponudi experience.. sad taj konobar više ne donosi samo hranu nego zna da ispriča malu priču za svako vino uz svako jelo, uz to i da sponatno uključi i mali razgovor o Prustu ako treba, pa vam bude lakše da se latite novčanika..
e a imaš i onaj stari dobri mehanizam, kad zaradim dovoljno lovuše u poslu prvo što probam da uradim je da si pod dupe podvučem još zaposlenih..
radi ko satić..
kapira da sebi može da nabaci fiksan iznos bonusa.. al ako se gura da primi još ljudi pa čak i ako posao propadne on je pokazao da je leadership potential.. pa će primati ljude kad god može iako mu realno ne trebaju.. mogao bi posao da završi i sam..

top bottom pak nema prodaje ako nema ko dole da kupi to što ti praviš.. pa mora i u agregatu da postoji neka ravnoteža, koju obezbjedi i država i dovoljno velike korporacije.. mali će možda pokušati da uštede al njih će onda stići kletva zvana experience for the cutomer plus famozna sujeta koja te tjera da pokažeš na maturi da ti imaš firmu od 50 ljudi.. a ne tamo nekih 7..

a onda pogledaš i šta se stvarno dešava.. pa imaš štampu.. pa imaš otpuštanja.. al niko od tih ljudi nije ostao na ulici.. svi su se prelili u nešto drugo..
inače danas procentualno radi najveći broj ljudi ikad..
svi stalno sve više i više rade..
sad mogao bi da kažeš, ma ok, zatišje pred buru, al teško je naći model svijeta koji funkcioniše a ta bura se stvarno i desi..
sve ukazuje da neće..
nego ćemo da imamo (još) više tzv. bullshit jobs..
maksa83 maksa83 14:01 29.01.2024

Re: Kuca mečka

vidi se da se ne razumes

Mislim da ti ne razumeš.

A ne razumeš zato što ne gledaš godinama kako kompjuter komoditizuje ljudski rad i nemaš svest o tome koliko je zanimanja zbrisano u poslednjih 40 godina.

Analogija:

svako ko misli da je to dovoljno, je osoba, kojoj nije bitno da li jede stampanu sniclu, ili pravi biftelk.


... ti je polomljena.

Jer ti ne jedeš svaki dan štampanu šniclu nego junetinu kupljenu kod Jovana (pri čemu dobar deo populacije ovde ne može ni to da si priušti svaki dan), a neko drugi, jedna manjina populacije jede wagyu stejk koji mu pravi lični privatni kuvar.

docsumann docsumann 14:10 29.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus
docsumann
e tj. ta igra ne pokazuje to što ti kažeš - da posjednici znanja (mada više kapitala al ajd sad) - imaju ogromnu prednost u svakom individualnom duelu..


pogledaj link koji sam okačio.

ne kažem to ja, već prenosim, gotovo doslovno


đe? meni se tamo ne otvara nikakav link?


na pojašnjenju koje je čarli tražio, par komentara ispod
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:10 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83

A ne razumeš zato što ne gledaš godinama kako kompjuter komoditizuje ljudski rad i nemaš svest o tome koliko je zanimanja zbrisano u poslednjih 40 godina.


za svaki zbrisani nastala su dva nova.. prosto danas radi više ljudi nego ikad što je radilo a nezaposlenost je ekstremno niska bukvalno otkad se prati pojam nezaposlenosti (prati se od četrdesetih godina prošlog vijeka sistematski a onda ima nekih aproksimacija za UK i tipa Skandinavce i duže)..
zašto..
pa uzmi famozni finsek..
poslije 2008. je tu bez posla ostalo jedno 10% ljudi..
ali otada je uz finsek izrastao fintech i još trinest inkarnacija shadow bankinga i private credita da danas u finansijama radi više ljudi nego te 2007. i to ja bih rekla 10% više minimum..
ti ga sasječeš kod recimo ručne obrade kredintih zahtjeva al on onda izraste tri glave kod automatizacije istih tih kredintih zahtjeva (kojih je danas pri tom x puta više)..
u svemu tome ti zaposleni stalno postaju sve sofisticiraniji i sofisticiraniji..
poneko i ispadne iz te trke..
al to je opet manje od svih onih koji su u trku uskočili..
rječju.. radi nas više nego ikad.. ne govorim to kao metaforu nekakvu, statistički je tako
docsumann docsumann 14:12 29.01.2024

Re: Kuca mečka

angie01
ova dva alsova crteza lice na bob zivkovica, ali su losiji.


al su i bolji za isto efektivno radno vrijeme

pitanje dana, kad će biti i apsolutno bolji
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:16 29.01.2024

Re: Kuca mečka

docsumann
jovilim_e
docsumann
čuh prije neki dan da je društvena igra Igra Vukodlaka ( u nešto izmjenjenom obliku) nastala kao eksperiment jednog sovjetskog psihologa u namjeri da dokaže svoju hipotezu da manjina koja raspolaže (bitnim) informacija uvujek nadvlada neinformisanu većinu.

cijenim da upravo taj mehanizam čuči iza tog vječitog preveslavanja naroda od strane elite.


Možeš li malo opširnije o ovome?


evo link

nije psiholog u pitanju, već student sociologije...


pa to ti je klasičan primjer onoga što pomenuh, otvoreno, lako provjerivo i čak glupo laganje se na netu plasira kao istina..
naravno da niko u toj igri ne pobjeđuje sistematski, niko ne bi igrao igru u kojoj je jasno ko dobija (ni djeca ne igraju takve igre)..
warewolf u igri nema nikakvu dodatnu info u odnosu na villagera..
cilj eksperimenta nije bio da se pokaže da ko ima tajnu info dobija (jer ne dobija) nego da se pokaže komplikovanost pregovaranja u grupi raznolikih interesa pogotovo pod pritiskom..
prosto tip od prve sekunde do kraja izrekne 10 laži i gluposti i ljudi to slušaju, prepričavaju, šeruju..
i jbg..
kako protiv toga ne znam
angie01 angie01 14:22 29.01.2024

Re: Kuca mečka

pitanje dana, kad će biti i apsolutno bolji


moje je licno misljenje, da to nema sanse da se desi, s obzirom da mogu da budu proizvod, samo vise genereisanih determinanti, stilova, statejaznam.

kreativnost je ljudskog roda, ful pojnt.
maksa83 maksa83 14:22 29.01.2024

Re: Kuca mečka

al su i bolji za isto efektivno radno vrijeme

pitanje dana, kad će biti i apsolutno bolji

Bukvalno ih jedino štiti "dobra volja" autora softvera. Pošto me je odjebao za Banksyja u nekom trenutku sam mu posle rekao "Haj sad kao Hugo Pratt" zaboravivši na 1912. pravilo, na šta je morao opet da me podseti šta smo ono rekli da nećemo da glumimo stvaraoce koji su stvarali posle 1912.

angie01 angie01 14:27 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Mislim da ti ne razumeš.

A ne razumeš zato što ne gledaš godinama kako kompjuter komoditizuje ljudski rad i nemaš svest o tome koliko je zanimanja zbrisano u poslednjih 40 godina.


sigurno u domenu programiranja, nisam bas neki poznavalac, al u polju ilustracija- jesam i to poprilicno,...sve te ilustracije, koje su napravljene putem programa su citso sranje....objasnila sam vec, ko se ne razume, nece primetiti, kao sto ne primecuje lose prelome, lose likovno graficke opreme i slicno, znaci, mozemo zagovarati kvalitet i Ali ekspres.
Jer ti ne jedeš svaki dan štampanu šniclu nego junetinu kupljenu kod Jovana (pri čemu dobar deo populacije ovde ne može ni to da si priušti svaki dan), a neko drugi, jedna manjina populacije jede wagyu stejk koji mu pravi lični privatni kuvar.


maxo, ne radi se ni o tebi ni o meni, nego o paraleli fejka, artifisela, vs prirodnog, autenticnog i kreativnog.
alselone alselone 14:47 29.01.2024

Re: Kuca mečka

angie01
a ti si sledeća Endži,


kakva je ovo nesuvisla pretnja, ja sam sledeca za sta,....stavrno smesno,...ovaj portal je postao ekonomija za bolesnse obracune.

i da ne bude da se ne razumemo, sve mi je jedno, ionako su ovde izgovorene nedopustive bolestine toliko puta i niko od "normalnih" nije reagovao, kao da se radi o nekoj ozbiljno shebanoj mentalnoj matrici...i to je jedina realnost ovog mesta.

slobodno se obracunavaj sa neitomisljenicima, ako te nije blam, ja protiv tebe nemam nista, cak si mi u dobrom delu drag- onom, koji se tice tvojih cuftica, na njih sam slaba, sta cu:)))

ono sto jeste jedina istina, svako ovde svojim nastupima govori samo o sebi, sve ostalo je samoumisljaj.


Kao Docsa sa hobotnicom, kao Docsa. Šala, Boże…
jovilim_e jovilim_e 14:49 29.01.2024

Re: Kuca mečka

angie01
pitanje dana, kad će biti i apsolutno bolji


moje je licno misljenje, da to nema sanse da se desi, s obzirom da mogu da budu proizvod, samo vise genereisanih determinanti, stilova, statejaznam.

kreativnost je ljudskog roda, ful pojnt.

Da li je ovde 'lično' višak?
Odnosno, ako postoji lično mišljenje, postoji li i bezlično mišljenje?
docsumann docsumann 14:49 29.01.2024

Re: Kuca mečka

s čisto zanatske strane ovi AI crteži su odli;ni. sjenka, linija, boja.

treba ima još malo da omekšaju ruku što se tiče kompozicije i kadriranja.
jovilim_e jovilim_e 14:50 29.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus
docsumann
jovilim_e
docsumann
čuh prije neki dan da je društvena igra Igra Vukodlaka ( u nešto izmjenjenom obliku) nastala kao eksperiment jednog sovjetskog psihologa u namjeri da dokaže svoju hipotezu da manjina koja raspolaže (bitnim) informacija uvujek nadvlada neinformisanu većinu.

cijenim da upravo taj mehanizam čuči iza tog vječitog preveslavanja naroda od strane elite.


Možeš li malo opširnije o ovome?


evo link

nije psiholog u pitanju, već student sociologije...


pa to ti je klasičan primjer onoga što pomenuh, otvoreno, lako provjerivo i čak glupo laganje se na netu plasira kao istina..
naravno da niko u toj igri ne pobjeđuje sistematski, niko ne bi igrao igru u kojoj je jasno ko dobija (ni djeca ne igraju takve igre)..
warewolf u igri nema nikakvu dodatnu info u odnosu na villagera..
cilj eksperimenta nije bio da se pokaže da ko ima tajnu info dobija (jer ne dobija) nego da se pokaže komplikovanost pregovaranja u grupi raznolikih interesa pogotovo pod pritiskom..
prosto tip od prve sekunde do kraja izrekne 10 laži i gluposti i ljudi to slušaju, prepričavaju, šeruju..
i jbg..
kako protiv toga ne znam

A ko onda zna, ako ti ne znaš?
docsumann docsumann 14:53 29.01.2024

Re: Kuca mečka

sve te ilustracije, koje su napravljene putem programa su citso sranje....objasnila sam vec, ko se ne razume, nece primetiti, kao sto ne primecuje lose prelome, lose likovno graficke opreme i slicno, znaci, mozemo zagovarati kvalitet i Ali ekspres.


ne slažem se.

ima dosta AI grafika, ilustracija koje odmah provalim i koje bodu oči pretencioznom 3D plastikom.
međutim ima odličnih, ako zna koiko smo ih već progutali ne znavši im za AI porjeklo.

definitivno je Tjuringov test pao a da to nismo ni registrovali, koliko je bilo masovno
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:56 29.01.2024

Re: Kuca mečka

sigurno u domenu programiranja, nisam bas neki poznavalac, al u polju ilustracija- jesam i to poprilicno,...sve te ilustracije, koje su napravljene putem programa su citso sranje....objasnila sam vec, ko se ne razume, nece primetiti, kao sto ne primecuje lose prelome, lose likovno graficke opreme i slicno, znaci, mozemo zagovarati kvalitet i Ali ekspres.


Zaboravljas jednu stvar: klijente.

Danasnje generacije odrastaju sa drugacijom estetikom i drugacijim ocekivanjima i ono sto juce nije bilo prihvatljivo sutra ce biti. Doduse, ovo ce jos vise omasoviti razne zanrove a u sledecem koraku sledi inflacija i smor jer a) jeftino a b) na dohvat ruke.

To se desilo sa hranom, sa putovanjima, sa knjigama, filmovima pa sad i sa umetnoscu.

Ali uvek ostanu grupe cija ocekivanja budu drugacija. Za njih ce ostati da vazi ovo sto ti kazes.
jovilim_e jovilim_e 14:57 29.01.2024

Re: Kuca mečka

angie01
Mislim da ti ne razumeš.

A ne razumeš zato što ne gledaš godinama kako kompjuter komoditizuje ljudski rad i nemaš svest o tome koliko je zanimanja zbrisano u poslednjih 40 godina.


sigurno u domenu programiranja, nisam bas neki poznavalac, al u polju ilustracija- jesam i to poprilicno,...sve te ilustracije, koje su napravljene putem programa su citso sranje....objasnila sam vec, ko se ne razume, nece primetiti, kao sto ne primecuje lose prelome, lose likovno graficke opreme i slicno, znaci, mozemo zagovarati kvalitet i Ali ekspres.
Jer ti ne jedeš svaki dan štampanu šniclu nego junetinu kupljenu kod Jovana (pri čemu dobar deo populacije ovde ne može ni to da si priušti svaki dan), a neko drugi, jedna manjina populacije jede wagyu stejk koji mu pravi lični privatni kuvar.


maxo, ne radi se ni o tebi ni o meni, nego o paraleli fejka, artifisela, vs prirodnog, autenticnog i kreativnog.

Ja, naprotiv, mislim da čovek nema šanse u 'sukobu' sa kompjuterom.
Štaviše, verujem, pored toga, da se (i) mnogi ljudi diče kreativnošću, a u stvari samo kopiraju ono što su naučiuli od drugih ljudi.
Nedavno sam bio u Parizu, pa sam posetio muzej Orsi pošto sam u Luvru bio ranije.
Landrao sam 6 sati, žena bila uporna - a ja sam se zadržao samo kod Rodenove statue 'Mislilac'.
angie01 angie01 14:57 29.01.2024

Re: Kuca mečka

s čisto zanatske strane ovi AI crteži su odli;ni. sjenka, linija, boja.

treba ima još malo da omekšaju ruku što se tiče kompozicije i kadriranja.


lice, ali nije to to....kao i u svim artifisal produktima, kreativnost je ljudskog roda, kazem ti i njegova glavna osobenost, a vi, kako hocete.

ako pristanete na AI estetiku i umetnost, zaboravite na razvoj i napredak coveka i na njegovo stvaralstvo, sto znaci, da bi trebalo da postane ameba.

edit- pogledajte samo na sta lici Dizni produkcija, znaci likova koji mogu da plate najbolje ilustratore, crtace, animatore,...bukvalno su im likovi u svim filmovima, jedan te isti, sa malo promena, drugacije frizure, kostimi, isti likovi nakaceni na razlicita tela, koja su opet napravljena po nekom modelu, katastrofa jedna od bezlicnosti, svi imaju iste oci, ko u onim japanskim crtacima, sa decom sa super mocima:))), samo drugacijeg oblika.
jovilim_e jovilim_e 15:02 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Neues aus der Nachbarschaft
sigurno u domenu programiranja, nisam bas neki poznavalac, al u polju ilustracija- jesam i to poprilicno,...sve te ilustracije, koje su napravljene putem programa su citso sranje....objasnila sam vec, ko se ne razume, nece primetiti, kao sto ne primecuje lose prelome, lose likovno graficke opreme i slicno, znaci, mozemo zagovarati kvalitet i Ali ekspres.


Zaboravljas jednu stvar: klijente.

Danasnje generacije odrastaju sa drugacijom estetikom i drugacijim ocekivanjima i ono sto juce nije bilo prihvatljivo sutra ce biti. Doduse, ovo ce jos vise omasoviti razne zanrove a u sledecem koraku sledi inflacija i smor jer a) jeftino a b) na dohvat ruke.

To se desilo sa hranom, sa putovanjima, sa knjigama, filmovima pa sad i sa umetnoscu.

Ali uvek ostanu grupe cija ocekivanja budu drugacija. Za njih ce ostati da vazi ovo sto ti kazes.

Da li je i sa seksom ista stvar, tj. razvojnost?
Zašto o tome niko ne želi da priča, nego se ljudi uglavnom snebivaju, kao vidi ovoga seljaka, samo bi o 3P (ne 3B) - Pojesti, Popiti, Pojebati (ili Poklopiti, da ne budem vulgaran)?
Zna li se šta?
docsumann docsumann 15:04 29.01.2024

Re: Kuca mečka

kreativnost je ljudskog roda, ful pojnt.


ni ovdje se ne slažem.

mi pristupamo kreaciji iznutra, iz svog ličnog ugla, dok AI sagledava daleko širu sliku i provaljuje paterne (zakonitosti, pa i usamoj kreativnosti) koje mi ni ne naslućujemo.

to se već desilo sa GO igrom, gdje je kompjuter počeo da razvija strazegije na potpuno novom redu veličina u odnosu na ljudsko razmišljanje, tj. više niko nije uspjevao da prodre u njegovu strategiju, koja je postala nadljudska.



tako da, nnama (nekima) se čini da AI nikako ne može da provali tak naši mističnu, unutrašnji, proces...pa i u pravu smo.
no, to AI ni ne pokušava, njega ne interesuje na koji način mi dolazimo do kreativnih ideja, on tumači šta te ideje u globalu predstavljaju kad se ispolje.

ako se u obzir uzme i pretpostavka o nepostojanju aslobodne volje, onda smo tek pročitani kao masa umreženih bioautomata

AI nas je provalio, a mi nismo ni znali da je to moguće




milisav68 milisav68 15:05 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Neues aus der Nachbarschaft
Zaboravljas jednu stvar: klijente.

Pre bih rekao konzumente.

Klijenti su nekako uzak krug ljudi.

Sa ostalim se potpuno slažem.
angie01 angie01 15:09 29.01.2024

Re: Kuca mečka

AI nas je provalio, a mi nismo ni znali da je to moguće


pa ne znam, meni deluje, da on samo koristi dostupne informacije, dok je recimo covek, pokazao, da kroz vreme otkriva nove i nove mogucnosti,...u kreativnoj sfer danas vise ne postoje zidovi kanona, znaci da moze sve sto je neko sposoban da smisli, a AI ne moze da smisli, on moze samo da ukrsta od onoga sto mu je poznato.
milisav68 milisav68 15:10 29.01.2024

Re: Kuca mečka

docsumann
no, to AI ni ne pokušava, njega ne interesuje na koji način mi dolazimo do kreativnih ideja, on tumači šta te ideje u globalu predstavljaju kad se ispolje.

Al ima širu sliku, odnosno prosek proseka.

AL pravi uniforme.
jovilim_e jovilim_e 15:13 29.01.2024

Re: Kuca mečka

angie01
AI nas je provalio, a mi nismo ni znali da je to moguće


pa ne znam, meni deluje, da on samo koristi dostupne informacije, dok je recimo covek, pokazao, da kroz vreme otkriva nove i nove mogucnosti,...u kreativnoj sfer danas vise ne postoje zidovi kanona, znaci da moze sve sto je neko sposoban da smisli, a AI ne moze da smisli, on moze samo da ukrsta od onoga sto mu je poznato.

Nije valjda da ti (još uvek) misliš da kreativni ljudi stvaraju iz 'ničega', a ne iz sublimacije svih uzora koji su delovali na njih.
Dakle, isto kao i kompjuktor.
angie01 angie01 15:13 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Ali uvek ostanu grupe


ja to vidim, isto kao i u svim sferama, imas konfekcijske konzumente i one sa istancanim ukusom:))),....s tim, sto je po meni, covecanstvu generalno bolje, da siri tu drugu kategoriju, jer cilj umetnosti je da oplemenjuje, a to moze jedino ako je unikatna i sa identitetoma, a nikako, ako postane cips.
docsumann docsumann 15:15 29.01.2024

Re: Kuca mečka

lice, ali nije to to....kao i u svim artifisal produktima, kreativnost je ljudskog roda, kazem ti i njegova glavna osobenost, a vi, kako hocete.


mislim da braniš neku apstraktnu kategoriju, koju ni sama ne znaš šta predstavlja.
ljudska kreativnost je velika Tema nama ljudima, jer kao i mnoge stvari i procesi vezani za našu psihu, izmiče našim tumačenjima.

drugo, ljudska kreativnost je toliko disperzivna da ju je teško podvesti pod jednu kupolu. odnosno više su međusobno u kontri neki ljudski radovi, nego AI i neki drugi ljudi.

sutra se pojave obožavaoci AI umjetnosti i to je kraj. nova struja, novi žanr, za koju više nuiko nema prava da kaže da nije umjetnost, jer da bi to mogli, morali bi da znamo šta umjetnost jeste

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:28 29.01.2024

Re: Kuca mečka

docsumann
kreativnost je ljudskog roda, ful pojnt.


ni ovdje se ne slažem.

mi pristupamo kreaciji iznutra, iz svog ličnog ugla, dok AI sagledava daleko širu sliku i provaljuje paterne (zakonitosti, pa i usamoj kreativnosti) koje mi ni ne naslućujemo.

to se već desilo sa GO igrom, gdje je kompjuter počeo da razvija strazegije na potpuno novom redu veličina u odnosu na ljudsko razmišljanje, tj. više niko nije uspjevao da prodre u njegovu strategiju, koja je postala nadljudska.



tako da, nnama (nekima) se čini da AI nikako ne može da provali tak naši mističnu, unutrašnji, proces...pa i u pravu smo.
no, to AI ni ne pokušava, njega ne interesuje na koji način mi dolazimo do kreativnih ideja, on tumači šta te ideje u globalu predstavljaju kad se ispolje.

ako se u obzir uzme i pretpostavka o nepostojanju aslobodne volje, onda smo tek pročitani kao masa umreženih bioautomata

AI nas je provalio, a mi nismo ni znali da je to moguće






Nismo ni mi manje kreativni od AI - promenicemo definiciju kreativnosti. :)

Ja tipujem u pravcu neke fenomenloske definicije. Za AI je recimo enso nedostupan.

Primedba: AI ne moze nesto da interesuje ili ne. To mi to tako vidimo zbog nedostatka kreativnosti.

Menschliches, Allzumenschliches!




Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:29 29.01.2024

Re: Kuca mečka

milisav68
Neues aus der Nachbarschaft
Zaboravljas jednu stvar: klijente.

Pre bih rekao konzumente.

Klijenti su nekako uzak krug ljudi.

Sa ostalim se potpuno slažem.


Klijenti pretvoreni u konzumente. :)
maksa83 maksa83 15:31 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Klijenti pretvoreni u konzumente. :)

Klijent je konzument koji misli da je bolji od ostalih.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:36 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Neues aus der Nachbarschaft
sigurno u domenu programiranja, nisam bas neki poznavalac, al u polju ilustracija- jesam i to poprilicno,...sve te ilustracije, koje su napravljene putem programa su citso sranje....objasnila sam vec, ko se ne razume, nece primetiti, kao sto ne primecuje lose prelome, lose likovno graficke opreme i slicno, znaci, mozemo zagovarati kvalitet i Ali ekspres.


Zaboravljas jednu stvar: klijente.

Danasnje generacije odrastaju sa drugacijom estetikom i drugacijim ocekivanjima i ono sto juce nije bilo prihvatljivo sutra ce biti. Doduse, ovo ce jos vise omasoviti razne zanrove a u sledecem koraku sledi inflacija i smor jer a) jeftino a b) na dohvat ruke.

To se desilo sa hranom, sa putovanjima, sa knjigama, filmovima pa sad i sa umetnoscu.

Ali uvek ostanu grupe cija ocekivanja budu drugacija. Za njih ce ostati da vazi ovo sto ti kazes.


na koje to misliš kad kažeš desilo se sa hranom..
jede se daleko raznovrnisje i kvalitetnije nego ikad.. najsiromašniji danas možda piju kokakolu i jedu smrznutu picu i pasulj iz konzerve svaki dan al do juče su umirali od gladi..
šta se tu desilo što je po tebi loše?
ditto knjige..
ajde za film da kažem ok, format definitivno pod pritiskom konkurencije drugih vidova informisanja i zabave al ako bi ga korektno poredio sa njegovim današnjim pandanima pa i tu je eksplozija izbora, kvaliteta.. rječju svega
docsumann docsumann 15:41 29.01.2024

Re: Kuca mečka

angie01
AI nas je provalio, a mi nismo ni znali da je to moguće


pa ne znam, meni deluje, da on samo koristi dostupne informacije, dok je recimo covek, pokazao, da kroz vreme otkriva nove i nove mogucnosti,...u kreativnoj sfer danas vise ne postoje zidovi kanona, znaci da moze sve sto je neko sposoban da smisli, a AI ne moze da smisli, on moze samo da ukrsta od onoga sto mu je poznato.


bila kod Rogana dva interesantna lika koji su objašnjavali tu spoljnu fenomelogiju vezanu za AI. dakle ne trehnikalije, šta i kako on operiše podacima, već šta generiše iz svih tih pdataka.
dakle, AI ima uvid u ogroman obim teksta, koji se generiše u svjetu. valjda ove nove generacije češljaju čitav internet, ne u smislu da hvataju nedozvoljene radnje (mada u biudućnosti ni to nije isključeno) već da sintetišu kompletnu sliku ljudkse komunikacije, izgenerisanu na obradi miliona stranica teksta.


pošpto se čitav naš svjet prelama kroz jezik i riječi, AI svoju sliku svjeta ne stvara preko čula, čije impulse (kao informaciju) o spoljnjem svjetu dalje obrađuje, već na osnovu riječi koje mi svakodnevno generišemo.
dakle on obrađuje i naučne radove, umjetniče radove, izvještaje, eseje, diplomske radove, četovanje, blogovanje...i na osnovu tog ispreda VELIKU sliku svjeta (kao ona tehnika kad od stotine razvučenih niti dobiješ portret)

nešto ovako




EDIT: mi smo ti koji nisu u stanju da od niti vide sliku (portret). možda zato što smo presitni, il možda zato što smo i sami 2D bića (u ovoj analogiji), dok AI ima sposobnost sagledavanje iz 3D, tako da on vidi portret


milisav68 milisav68 15:57 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
Klijenti pretvoreni u konzumente. :)

Klijent je konzument koji misli da je bolji od ostalih.

Klijent je konzument koji misli da je bolji od drugih ali ima više para.

Mi to zovemo - pacijenti.
maksa83 maksa83 16:14 29.01.2024

Re: Kuca mečka

jede se daleko raznovrnisje i kvalitetnije nego ikad.. najsiromašniji danas možda piju kokakolu i jedu smrznutu picu i pasulj iz konzerve svaki dan al do juče su umirali od gladi..

Mislim da sam juče pročitao da od pre neki dan (po statistikama) više ljudi umire od gojaznosti nego od gladi.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:17 29.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus
Neues aus der Nachbarschaft
sigurno u domenu programiranja, nisam bas neki poznavalac, al u polju ilustracija- jesam i to poprilicno,...sve te ilustracije, koje su napravljene putem programa su citso sranje....objasnila sam vec, ko se ne razume, nece primetiti, kao sto ne primecuje lose prelome, lose likovno graficke opreme i slicno, znaci, mozemo zagovarati kvalitet i Ali ekspres.


Zaboravljas jednu stvar: klijente.

Danasnje generacije odrastaju sa drugacijom estetikom i drugacijim ocekivanjima i ono sto juce nije bilo prihvatljivo sutra ce biti. Doduse, ovo ce jos vise omasoviti razne zanrove a u sledecem koraku sledi inflacija i smor jer a) jeftino a b) na dohvat ruke.

To se desilo sa hranom, sa putovanjima, sa knjigama, filmovima pa sad i sa umetnoscu.

Ali uvek ostanu grupe cija ocekivanja budu drugacija. Za njih ce ostati da vazi ovo sto ti kazes.


na koje to misliš kad kažeš desilo se sa hranom..
jede se daleko raznovrnisje i kvalitetnije nego ikad.. najsiromašniji danas možda piju kokakolu i jedu smrznutu picu i pasulj iz konzerve svaki dan al do juče su umirali od gladi..
šta se tu desilo što je po tebi loše?
ditto knjige..
ajde za film da kažem ok, format definitivno pod pritiskom konkurencije drugih vidova informisanja i zabave al ako bi ga korektno poredio sa njegovim današnjim pandanima pa i tu je eksplozija izbora, kvaliteta.. rječju svega


Mislio sam na promenu u smislu kioska koji prodaje i kebap i azijsku hranu i pice i snicle i lazanje. I kod svake stavke ima još i izbor. Naravno da je to onda nesto drugo u odnosu na istu hranu koju dobijes u nekom restoranu. A ljudi su navikli na to pa im svejedno. Pa onda ni u restoranu vise nije kao sto je bilo. Onda neko otvori ekskluzivni restoran u kuva ko sto se u prekioskopskom ciklusu kuvalo.

Ima i ovo sto ti pominjes.
maksa83 maksa83 16:25 29.01.2024

Re: Kuca mečka

poslije 2008. je tu bez posla ostalo jedno 10% ljudi..

E ali nije reč o njima, nego o svim onim pit trejderima i brokerima koje smo kolege i ja zbrisali pre toga.

Možda više ljudi statistički ide na posao ali možda je pita sve tanja, možda sve to ima veze sa ovom erozijom srednje klase (gde ne prelaze masovno u više, nego u niže) i meškoljenjem i buđenjem raznih populističkih -izama. Društva će se sa tim nositi u skladu sa sopstvenom zrelošću (i bogatstvom koja generišu). Meni ne deluje da se kreće u dobrom smeru po pitanju kvaliteta života pokolenja (koja nisu u najgornjim slojevima), ali ja mračim ovde na tu temu već godinama...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:56 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Neues aus der Nachbarschaft

Mislio sam na promenu u smislu kioska koji prodaje i kebap i azijsku hranu i pice i snicle i lazanje. I kod svake stavke ima još i izbor.


čuveni grilfišpica na hrvatskom moru...
jeste..
al klijentela grilfišpice bi do juče na tom istom moru jela suva leba i možda mesni narezak..
i njima je objektivno bolje..
moglo bi se naći nekog malog segmenta gdje je objektivno gore ali to se ugalvnom odnosi na siromašenje tog konkretnog segmenta.. u agregatu je jasno bolje i u ogromnog broju raznorodnih dijelova agregata isto je bolje..
nego je to ona fallacy.. u moje vrijeme..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:02 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
poslije 2008. je tu bez posla ostalo jedno 10% ljudi..

E ali nije reč o njima, nego o svim onim pit trejderima i brokerima koje smo kolege i ja zbrisali pre toga.

Možda više ljudi statistički ide na posao ali možda je pita sve tanja, možda sve to ima veze sa ovom erozijom srednje klase (gde ne prelaze masovno u više, nego u niže) i meškoljenjem i buđenjem raznih populističkih -izama. Društva će se sa tim nositi u skladu sa sopstvenom zrelošću (i bogatstvom koja generišu). Meni ne deluje da se kreće u dobrom smeru po pitanju kvaliteta života pokolenja (koja nisu u najgornjim slojevima), ali ja mračim ovde na tu temu već godinama...


pa izvuci zakljčak he he.. dobro, zezam, nije da nemam ni sama momenata u moje vrijeme.. takva je priroda da izvineš tog starenja, dosta pogana rabota..
al realno, ti si tad bio golobrad.. pit trader da je ostao nezaposlen šansa je bukvalno manja od nule..
taj tip čovjeka.. pa taj bi uspio i gdje bubašvaba ne bi..

a izama što se tiče.. svakom dijelu društvene ljestvice danas je apsolutno bolje... svakom, kako god da ga agregiraš..
dal mjerio dostupnost čiste vode, zdrave hrane, čistog vazduha, doktora, lijekova.. kako god ga mjerio samo lud čovjek može pokušavati da dokaže da je danas nekako gore..
da ne davim čuveni švedski doca je to odlično sažeo u Facfulness.. meni recimo odlična ona sličica sa četkicom za zube, koju je nekad porodica dijelila, svi pa i baka, a danas.. eh danas..
to ne znači da nekih problema nema.. ima.. recimo u tržištu nekretnina je dosta složena i ne tako lijepa slika..
ali nezadovoljstvo niukom slučaju ne može da opravda složenost te situacije nego je po mom sudu vrlo vjerovatno ogromnim dijelom poslijedica pripuštanja nepsremog uma gomili informacija od kojh su solidna polovina laži..
par ekselans primjer sa vakcinacijom..
sjeti se samo teorije kako ćemo svi mrtvi da popadamo koliko godinu, dve od vakcine..
ladno imaš likove koji u to i danas (kraj živih ljudi na ulici) vjeruju..
taj kancer zvan lažna informacija koja se prodaje bolje što je apokaliptičnija.. ne znam kako ćemo i oćemo li se s tim izboriti
jovilim_e jovilim_e 17:11 29.01.2024

Re: Kuca mečka

docsumann

...


pošpto se čitav naš svjet prelama kroz jezik i riječi, AI svoju sliku svjeta ne stvara preko čula, čije impulse (kao informaciju) o spoljnjem svjetu dalje obrađuje, već na osnovu riječi koje mi svakodnevno generišemo.
dakle on obrađuje i naučne radove, umjetniče radove, izvještaje, eseje, diplomske radove, četovanje, blogovanje...i na osnovu tog ispreda VELIKU sliku svjeta (kao ona tehnika kad od stotine razvučenih niti dobiješ portret)

...


Dakle, onda nemoj da se iznenadiš kada ti AI kaže saglasan ili molim pojašnjenje.
docsumann docsumann 17:12 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Primedba: AI ne moze nesto da interesuje ili ne. To mi to tako vidimo zbog nedostatka kreativnosti.


usvojena!

slažem se, AI nema autonomnu intenciju da stvara, al ima potencijal (neslućeni)
jovilim_e jovilim_e 17:12 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
Klijenti pretvoreni u konzumente. :)

Klijent je konzument koji misli da je bolji od ostalih.

I od onih iz kruga dvojke?
jovilim_e jovilim_e 17:13 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
jede se daleko raznovrnisje i kvalitetnije nego ikad.. najsiromašniji danas možda piju kokakolu i jedu smrznutu picu i pasulj iz konzerve svaki dan al do juče su umirali od gladi..

Mislim da sam juče pročitao da od pre neki dan (po statistikama) više ljudi umire od gojaznosti nego od gladi.

A najviše od smrti.
zoja444 zoja444 17:13 29.01.2024

Re: Kuca mečka

to oko vakcina je diskutabilno. za milojevicev infarkt su posle tri dana rekli da je zbog vakcine odn. tromba. a pre toga su rekli da neke vakcine prave trombozu. tek ce biti istrazivanja.
docsumann docsumann 17:28 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
PS ovaj crtež je mnogo bolji od onih 3D na koje sam do sada nalatao. jbt, ilustratorima je definitivno odzvonilo

Kao i za sve ostalo, trebaće ih manje, ali dobrih. Probao sam da mu kažem "nacrtaj mi to i to ali u stily banksyja" i kaže "zbog zaštite prava nećemo imitirati nikog ko je stvarao posle 1912" reko okej, "nacrtaj mi čoveka koji kuca po kompjuteru u stilu Rembranta", pa Boša, pa Van Goga.



(ovo gore je sve zajedno 5 min. gde je aploudovanje na imgur najviše odnelo)


ono što je trebalo biti Bošov način više liči na moderne lowbrow autore.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:34 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
jede se daleko raznovrnisje i kvalitetnije nego ikad.. najsiromašniji danas možda piju kokakolu i jedu smrznutu picu i pasulj iz konzerve svaki dan al do juče su umirali od gladi..

Mislim da sam juče pročitao da od pre neki dan (po statistikama) više ljudi umire od gojaznosti nego od gladi.


nije uporedivo..
trebalo bi prvo porediti smrt od prejedanja vs. smrt od gladi ili pothranjenosti..
ne bi bilo lako..
al ono što jeste lako je očekivani životni vijek i kvalitet života..
prvo je što b se reklo readily available..
drugo ne readily ali tu možeš da razmišljaš u sledećem pravcu..

uzmi recimo samo zube..
do kojih godina ljudi danas zadrže zube u glavi a do kojih su prije 100 i 50 godina..
i koliko to znači za kvalitet života..
pa recimo koliko nas je danas hramajućih.. koliko grbavih.. a koliko je nekad bilo..
koliko sitnih bolesti danas rutinski liječimo ili čak sprječimo a nekad su bile smrtna presuda..
pa ja sa svojom dioptrijom od minus 8 danas više ni pomagala ne trebam.. do prije možda 150 godina najdalje a možda i kasnije to bi mi vjerovatno bila smrtna presuda..
olako se zaista odbacuje sve što se napravilo.. radi dva klika
maksa83 maksa83 17:43 29.01.2024

Re: Kuca mečka

al realno, ti si tad bio golobrad..

EdragadragadajesrećeEee da sam tako mlad nego sam aktivno učestvovao u tome, trejding pitovi su poumirali na prelasku milienijuma, a ispratio sam i automated trading revoluciju tj. mogu da ti je nacrtam kako je izgledala - to je momenat kada je broj trejdova nastavio da raste linearno a broj bidova i askova đipio eksponencijalno zato što ih više nisu generisali ljudi nego mašine (vrlo neprijatno ako si data vendor koji sve to treba da primi isprocesira snimi i razdeli, a snaga hardvera i mreža nije rasla adekvatno). Video sam iznajmljene linkove do Frankfurta zasićene tako da prave mnogosekundle lejtensije, i borbene brodove na ramenu Oriona i C-zrake koji svetlucaju u mraku kod Tanhauzerove Kapije...

taj tip čovjeka.. pa taj bi uspio i gdje bubašvaba ne bi..

Možda, ali za njega više nije bilo mesta u vrlom novom svetu kvantova i autoamated trejding sistema i order matching i routing mašina...

A pre toga se sve to isto desilo mnogim "fasilitatorima" gde su npr. armije raznih tehničara pale kao žrtve CAD-ova i softvera na PC-ju sa koprocesorom i plotera...

sjeti se samo teorije kako ćemo svi mrtvi da popadamo koliko godinu, dve od vakcine..
ladno imaš likove koji u to i danas (kraj živih ljudi na ulici) vjeruju

To se sve slažem, budalaštine koje eksplodiraju jesu problem civilizacije i da, možemo zbog toga da najebemo (već najebavamo tako što se vraćaju dečije bolesti zbog "pametnih" roditelja koji neće da im Gejc ćipuje decu.
maksa83 maksa83 17:52 29.01.2024

Re: Kuca mečka

jovilim_e
maksa83
Klijenti pretvoreni u konzumente. :)

Klijent je konzument koji misli da je bolji od ostalih.

I od onih iz kruga dvojke?

To je neki polusvet, svakako ispod nas iz Kruga Dojke.
zoja444 zoja444 17:55 29.01.2024

Re: Kuca mečka

i kazu da je broj sifilisticara u uk, u zabrinjavajucem porastu. skupi kondomi izgleda.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:57 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
al realno, ti si tad bio golobrad..

EdragadragadajesrećeEee da sam tako mlad nego sam aktivno učestvovao u tome, trejding pitovi su poumirali na prelasku milienijuma, a ispratio sam i automated trading revoluciju tj. mogu da ti je nacrtam kako je izgledala - to je momenat kada je broj trejdova nastavio da raste linearno a broj bidova i askova đipio eksponencijalno zato što ih više nisu generisali ljudi nego mašine (vrlo neprijatno ako si data vendor koji sve to treba da primi isprocesira snimi i razdeli, a snaga hardvera i mreža nije rasla adekvatno). Video sam iznajmljene linkove do Frankfurta zasićene tako da prave mnogosekundle lejtensije, i borbene brodove na ramenu Oriona i C-zrake koji svetlucaju u mraku kod Tanhauzerove Kapije...

taj tip čovjeka.. pa taj bi uspio i gdje bubašvaba ne bi..

Možda, ali za njega više nije bilo mesta u vrlom novom svetu kvantova i autoamated trejding sistema i order matching i routing mašina...

A pre toga se sve to desilo mnogim "fasilitatorima" gde su npr. armije raznih tehničara pale kao žrtve CAD-ova i softvera na PC-ju sa koprocesorom i plotera...


pa dobro to vi starci, mi neki se tad još nismo ni rodili, kehm..
nego znam da si na tu temu vjerovatno proćitao sve što ima, ako nisi Dar pools proćitaj i Dark pools ali sad sam zemila Ćip wars i vrlo je vrlo zanimljivo..
detaljiše od dana pravljenja prvog ćipa pa u sitna crevca naovamo..
ja sam sad kod dijela u kom se pominje petparački roman Transistor grils..
you gotta se it to believe it..

nego dobro to..
to ti je pojava zvana đe nekad bila jedna usluga mi smo zamjenili prodavca a od usluge napravi pet.. hiljada.. usluga..
pa si tako dok su pit trejderi postojali mogao da kupiš akciju nečega (a bogme i vagon nečeg drugog) ako si baš bio u mogućnosti..
za to si morao biti bogat..
kasnije si i kao ne tako bogat mogao da kupiš i neku sitnu akciju (to je onaj WOlf of Walstreet baja)..
danas..
eeeeeee danas..
danas možeš da budeš ljuta sirotinja i da kupiš šta god ti na pamet padne, plus se na to kladiš, plus uzmeš pet kredita pa sve to skrkaš u tu kladžu i to što ti na pamet padne..
a onaj pit trejder je otišao da valja vile ili jahte..
đe sasječeš jednog niknu tri nove ale da valjaju što do tad nisi mogao da ni zamisliš da bi ti ikad moglo trebati
jovilim_e jovilim_e 18:07 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
jovilim_e
maksa83
Klijenti pretvoreni u konzumente. :)

Klijent je konzument koji misli da je bolji od ostalih.

I od onih iz kruga dvojke?

To je neki polusvet, svakako ispod nas iz Kruga Dojke.

A tek što je svet ispod Kruga Dojke!

jovilim_e jovilim_e 18:08 29.01.2024

Re: Kuca mečka

zoja444
i kazu da je broj sifilisticara u uk, u zabrinjavajucem porastu. skupi kondomi izgleda.

Kondomi su za Seka Perse!
Pravi muškarci prcaju bez blokada.
maksa83 maksa83 18:52 29.01.2024

Re: Kuca mečka

sjeti se samo teorije kako ćemo svi mrtvi da popadamo koliko godinu, dve od vakcine..
ladno imaš likove koji u to i danas (kraj živih ljudi na ulici) vjeruju..

Izašla analiza Nestorovićeve "knjige".

Osnove nestrologije: Analiza narativa u knizi "Između dva sveta".

Tip je (između ostalog) bukvalno gutao vesti sa Oniona i plasirao ih kao prave, npr.:

Na drugom mestu citira vest koja je, kako kaže, „prošla potpuno nezapaženo”: direktorka CERN-a Fabiola Đanoti izvinila se što je „greškom tokom eksperimenta uništeno pet paralelnih svemira”.


Izmišlja reference, datume, štaoćeš...

Pa se posle čudi što njegova MI ekipa plasira da je Elon Musk iz Republike Srpske i sl. ludila.

Zamisli da se oni dokopaju nekih mesta gde se odlučuje o sudbini države i naroda, tipa Parlament...
angie01 angie01 18:57 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
Klijenti pretvoreni u konzumente. :)

Klijent je konzument koji misli da je bolji od ostalih.


upravo nije, nego razni klijenti imaju razlicita potrazivanja, razne stvari ih zadovoljavaju, ili su im dostupne.

ne radi se ovde o snobizmu, nego svodjenja kreativnosti u umetnosti na lako dostupnu konfekciju...ono, postace Ikea.
jovilim_e jovilim_e 19:02 29.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83

...

Izmišlja reference, datume, štaoćeš...

Pa se posle čudi što njegova MI ekipa plasira da je Elon Musk iz Republike Srpske i sl. ludila.


...

Ma bre!
To se neko dobro zajebava.

maksa83 maksa83 19:17 29.01.2024

Re: Kuca mečka

upravo nije, nego razni klijenti imaju razlicita potrazivanja, razne stvari ih zadovoljavaju, ili su im dostupne.

Pa to ti kažem - konzument koji misli da je bolji od ostalih.
ne radi se ovde o snobizmu, nego svodjenja kreativnosti u umetnosti na lako dostupnu konfekciju...ono, postace Ikea.

Ovo me. podseća na Nobelov komitet za književnost koji je nedavanje nagrade Murakamijju opravdao sa "suviše je popularan". A onda je da Bobu Dilanu. <smajli oktopod koji se krsti sa 8 pipaka>.

Nema ničeg lošeg u komoditizaciji ekspresije, jućub je oduzeo produkciju iz ruku velikih tv kuća i spustio je među ljude doneo jednu sasvim novu dimenziju i zabavi i informisanju i čemuoćeš, kao što su sintisajzeri i softverski sekvenceri omogućili produkciju muzike bez skupih studija, kao što je kućni kompjuter omogućio masama da rade za sebe stvari koje su ranije zahtevale firme i timove, kao što...

maksa83 maksa83 19:19 29.01.2024

Re: Kuca mečka

To se neko dobro zajebava.

Na žalost, ne, tip je zgutao neki traljavi "deep fake" koji je kolao okolo kao zajebancija.

angie01 angie01 19:20 29.01.2024

Re: Kuca mečka

mislim da braniš neku apstraktnu kategoriju, koju ni sama ne znaš šta predstavlja.
ljudska kreativnost je velika Tema nama ljudima, jer kao i mnoge stvari i procesi vezani za našu psihu, izmiče našim tumačenjima.


ne preferiram da tumacim i slazem se da je ljudska kreativnost Tema i da je napredak covecanstva u svakom smilu i proistekao iz tih ideja koje su se razvijale na razne nacine.


drugo, ljudska kreativnost je toliko disperzivna da ju je teško podvesti pod jednu kupolu.


pa to i kazem, dok kod AI, je to vec moguce:)

sutra se pojave obožavaoci AI umjetnosti i to je kraj. nova struja, novi žanr,


to sigurno...kao sto su socijalni odnosi prebaceni iza ekrana.
za koju više nuiko nema prava da kaže da nije umjetnost, jer da bi to mogli, morali bi da znamo šta umjetnost jeste


Umetnost je ljudska delatnost ili proizvod ljudske delatnosti koja ima za cilj stimulisanje ljudskih čula kao i ljudskog uma i duha; prema tome, umetnost je aktivnost, objekat ili skup aktivnosti i objekata stvorenih sa namerom da se prenesu emocije ili/i ideje. Osim ove definicije, ne postoji nijedna druga opšteprihvaćena definicija umetnosti, s obzirom da je definisanje granica umetnosti subjektivan akt, a potreba za umetnošću se obično naziva ljudskom kreativnošću.

hocu reci, ako se kreativnost odzme coveku, ne bude vise potrebno da je ispoljava i razvija, ona ce zakrzljati novom evolucijom, gde ce i takve radnje, obavljati masina,....isto mi je spuki i to sto AI mozeda ti da generisane odgovore i resenja i za sve drugo, znaci, covek nece morati da napreze mozdane vijuge, da razmislja i trazi resenje,...a kada nesto prestanes da upotrebljavas, to zakrzlja.
gedza.73 gedza.73 19:25 29.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus
taj kancer zvan lažna informacija koja se prodaje bolje što je apokaliptičnija.. ne znam kako ćemo i oćemo li se s tim izboriti

Zamisli da Miroljub Petrović i Nestorović (zašto nam je taj čovek utihnuo?) imaju podkast i da dovode u goste ljude koji su još luđi od njih. A onda nakon tries devet godina se neko pozove na tog gosta i tvrdnje iznete u emisiji.

Lik pokrene proizvodnju bombona, u nekom trenutku flipne i napravi organizaciju koja je tvrdila da grupa bankara, političara i internacionalista (danas globalista) hoće da uništi suverenitet i stvori Novi svetski poredak kojim će da svetska socijalistička (danas kapitalistička) vlada.

Čak su imali i njihovu verziju Kovid čipovanja, skoro iste dijagnoze i skoro iste recepte za lećenje u kućnoj radinosti. Jedan od visokih članova društva, urednik njihovih novina (sve moguće poznate teorije do 'tragova na nebu') dovede čoveka koji je alkoholičar, jurio decu poput Sare Konor po šumi da ih na vreme spremi za smak sveta, u svoju emisiju da da potvrdu njegovim teorijama koje je iznosio bar deceniju a onda ljudi to i takvo 'Kremansko proročanstvo' koriste kao argument 'esam vam reko?' četres godina kasnije.

Uzgred farmaceutske kompanije se zalažu za zelene, negovane travnjake koji, da bi bili lepi, moraju se održavati pesticidima što dovodi do više oboljevanja i većeg profita za njih.

Ubedljivo prvo mesto mi je 'Tom Henks kanibal i reketaš'. Ali reketaš




Nisi mnogo omašila




angie01 angie01 19:37 29.01.2024

Re: Kuca mečka


Pa to ti kažem - konzument koji misli da je bolji od ostalih.


al ja ne kazem to, nego recimo, ti ne volis boraniju, ja volim, ti ne volis mirodjiju, ja volim, ti ces da potrazujes da ti se napravi karbonara, i to ona smorena, a ja cu recimo, da potrazujem boraniju, kuvanu sa teletinom i rebarcima.

znaci, razliciti ukusu, ne bolji/losiji.

pa onda imas ljude kojima ne smetaju akrilik materijali, ovi novi i napredni imaju i dobru teksturu, ne peglaju se i ne izazivaju znojenje, a neko zeli da nosi samo prirodne materijale, onda neko msili da je kic slika sa labudovima i ljubicastim nebom bas lepa i nju ce zakaciti na zid, a neko ce recimo da kupi neki Mikeleov ili Stjepanov rad,...niko tu ne misli da je bolji, to su razlicita potrazivanja, sta koga zadovoljava, a dostupno mu je.

ja nikada nekom sa labudovima na zidu, ne bih zamerila-je l voli tako, je l ga cini srecnim sto ih gleda, je l to njemu lepo- pa uzivaj covece.


Nema ničeg lošeg u komoditizaciji ekspresije, jućub je oduzeo produkciju iz ruku velikih tv kuća i spustio je među ljude doneo jednu sasvim novu dimenziju i zabavi i informisanju i čemuoćeš, kao što su sintisajzeri i softverski sekvenceri omogućili produkciju muzike bez skupih studija, kao što je kućni kompjuter omogućio masama da rade za sebe stvari koje su ranije zahtevale firme i timove, kao što...


nesto si tu pomesao, niko ne kaze da je lose sto su neke stvari dostupnije i da ne zahtevaju sve to sto je nekada moralo da bude u igri, kako bi covek mogao lagodnije da nesto konzumira ili pravi, nego ti pricam o AI koncertu Roling Stonsa.
docsumann docsumann 19:37 29.01.2024

Re: Kuca mečka

pa to i kazem, dok kod AI, je to vec moguce:)


to i kažem.
AI-u polazi za rukom nešto za šta mi nemamo kapaciteta (ni jedan čovjek ne može da usvoji i obradi toliku količinu podataka u tako kratkom vremenu, i da to radi 24h dnevno) -on provaljuje šeme koje su nama neodstupne.
pa tako i umjetnost i kreativnost vidi kao neku giga-mega-matricu, čija kompleksnost kod nast stvara osjećaj mističnosti i nedostižnosti




Umetnost je ljudska delatnost ili proizvod ljudske delatnosti koja ima za cilj stimulisanje ljudskih čula kao i ljudskog uma i duha; prema tome, umetnost je aktivnost, objekat ili skup aktivnosti i objekata stvorenih sa namerom da se prenesu emocije ili/i ideje.


da li je ti ova generička definicija omogućuje da na osnovu nje kategorizuješ djela na ona koja jesu umjetnost i ona koja nisu?

ne naravno, jer kad se suočimo sa stvarnim stvarim (sranjima), kad neko pokušava da ti proda muda za bubrege, koncept za koncert i sl, nemaš jasan kriterijum nit definiciju da pozoveš u pomoć u porcjeni umjetničnosti konkretnog (ne)djela.

i onda nam preostaju konvencije, oko labavo uspostavljenih načela, koja btw postmoderna dodatno labavi

i vraćam se na ono iz poredhodnog komentara, kad određena grupa ljudi prihvati novu formu, pravac, žanr kao autentičnu umjetnosti po njihovim ličnim senzibilitetima, ti imaš novu umjetnost koliko se god stari aršini njoj opirali.

problem verifikacije AI umjetnosti svodi se manje-više na isti princip kao Tjuringov test.
ako nas mašina "prevari" i uvali nam svoje radove za "prave" (u smislu da mi nismo u stanju da različimo da li je autor mašina ili čovjek) - AI je pobijedio

angie01 angie01 19:39 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Osnove nestrologije: Analiza narativa u knizi "Između dva sveta".



angie01 angie01 19:52 29.01.2024

Re: Kuca mečka

pa tako i umjetnost i kreativnost vidi kao neku giga-mega-matricu, čija kompleksnost kod nast stvara osjećaj mističnosti i nedostižnosti


ja to vidim, kao koriscenje svega onoga sto je covek kreirao i nafilovao ga tim, da bi po komandi izbacio neki surogat, meni ne stvara osecaj misticnosti i nedostiznosti.

recimo ove alsove ilustracije nisu lose-naknadno sam videla blogovacu:)))- nego u poredjenju sa slicnim od recimo Boba Zovkovica, ne mogu da prodju,...objasnila sam vec sta mislim, korz Diznijeve nove crtane filmove, oni likovi su bukvalno svi isti, nemaju karakter.

pogledaj kako su one macke dosadne, a vidi kako izgledaju nacrtane kuce Branke Bradic,


da li je ti ova generička definicija omogućuje da na osnovu nje kategorizuješ djela na ona koja jesu umjetnost i ona koja nisu?


nije bitna definicija za takvu procenu, nego u povratnom uticaju, koliko je u mogucnosti da nekoga oplemeni, izazove neku reakciju,....pa i labudovi ispod ljubicastog neba, ako cemo o labavosti.


ako nas mašina "prevari" i uvali nam svoje radove za "prave" (u smislu da mi nismo u stanju da različimo da li je autor mašina ili čovjek) - AI je pobijedio


to ti i kazem i to ce se desiti, jer ce ljudi sa tim AI zamenama za kreativnost, ideje i resenja, zakrzljati.
docsumann docsumann 20:35 29.01.2024

Re: Kuca mečka

nije bitna definicija za takvu procenu, nego u povratnom uticaju, koliko je u mogucnosti da nekoga oplemeni, izazove neku reakciju,....pa i labudovi ispod ljubicastog neba, ako cemo o labavosti.


što je svođenje na lični doživljaj, odnosno potvrda da nema univerzalne definicije, one koja objašnjva i rasčišćava situaciju za sve i svakog, već je sve stvar naše subjektivne interpretacije.

jedno vau tebi je jedno bljak meni ( i obrnuto, banalizovano naravno)

tek si u problemu ako uvedeš broj lajkovea kao mjeru stvari, jer onda postoji opasnost da isklizneš u estradu i "jeftinu" komercijalu.

bilo je kroz noviju istoriju perioda kad su neke danas etabilirane grane umjetnosti (film, strip, video...) kuburile sa priznavanjem od strane akademske zajednice.
rekao bih da je tada na snazi bio tvrdđi formalizam i krući kriterijumi.

danas je sve to mnogo eteričnije
angie01 angie01 21:00 29.01.2024

Re: Kuca mečka

što je svođenje na lični doživljaj,


jeste,...nema ni nacina da ti nekog nateras na dozivljaj i to odredjeni,...sve ono sto te ostavlja ravnodusnim-tebi ne sluzi nicemu, mozda pre tako.


bilo je kroz noviju istoriju perioda kad su neke danas etabilirane grane umjetnosti (film, strip, video...) kuburile sa priznavanjem od strane akademske zajednice.
rekao bih da je tada na snazi bio tvrdđi formalizam i krući kriterijumi.


pa da, nekada je moralo da se dobije ausvajz od etabliranih likova, pa su neki umetnici doziveli slavu tek posthumno, ali srecom, prava, kvalitetna umetnost je uvek nasla nacin da bude prepoznata i uvazavana.


danas je sve to mnogo eteričnije


jeste, al brate, mnogo toga sto se proglasava in i nije nesto, neko trenutno pomodarstvo, koje brzo nestane...i evo ti prostora za AI:)))
emilia emilia 04:33 30.01.2024

Re: Kuca mečka

Počo rat u Amerike, bajo moj.



emilia emilia 04:38 30.01.2024

Re: Kuca mečka





emilia emilia 04:47 30.01.2024

Re: Kuca mečka

Veseli se srpski rode,
NATO će uskoro zauvek da ode.
Video on šta je vojska prava,
Zato ne zna gde mu je glava.

emilia emilia 04:53 30.01.2024

Re: Kuca mečka

jovilim_e jovilim_e 07:45 30.01.2024

Re: Kuca mečka

emilia
Veseli se srpski rode,
NATO će uskoro zauvek da ode.
Video on šta je vojska prava,
Zato ne zna gde mu je glava.


Emilijo, gde pronalaziš ove splačine?
Uskoro ćeš da prestigneš Gedžu.
bene_geserit bene_geserit 07:53 30.01.2024

Re: Kuca mečka

dal mjerio dostupnost čiste vode, zdrave hrane, čistog vazduha ...
... kako god ga mjerio samo lud čovjek može pokušavati da dokaže da je danas nekako gore

izvinjavam se, ali moj tata odrastao na padini Golije je imao svakako više čiste vode, čistog vazduha i zdrave hrane nego neko dete danas koje odrasta u Beogradu
jeste, meso se jelo po nekad a ne svaki dan, pitanje je i šta je bolje
ali zdrave koke koje šetkaju okolo i kljucaju travu ili meso od ovih što leže deformisanih nogu, ne znam
pesticidi, herbicidi i sl. se nije ili slabo koristilo
to kad su svi gajili za sebe, a sad kad gaje i za sebe i za pijacu, zna se gde trpaju pesticide ko blesavi
šlatkiša nije baš bilo pa su sušili šljive

mislim da se kvalitet hrane, vode i vazduha drastično promenio na gore kad su ljudi prešli sa sela u grad, a kad su sad i sela potpuno opustela pa nema više ni da se kupi jagnje, kajmak kod rodbine, a proizvodnja hrane za građane sve "efikasnija", sad je još gore

i to kad porediš sa siromašnim planinskim selima, kad bi poredio sa bogatim vojvođanskim bilo bi verovatno gore po još više osnova
zoja444 zoja444 09:26 30.01.2024

Re: Kuca mečka

alselone, moze li jedan ai prikaz makse? moze i maksa auto-portret ali nece. ovde nista ne moze i nece. docs je super ispao.
alselone alselone 10:03 30.01.2024

Re: Kuca mečka

alselone, moze li jedan ai prikaz makse?

alselone alselone 10:04 30.01.2024

Re: Kuca mečka

Ko bi ovo mogao biti?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana