Ko je ovde glas razuma..

Drago Kovacevic RSS / 19.11.2007. u 16:11

Održani su kosovski izbori. Nezabeleženo nizak odaziv albanske zajednice i puni bojkot srpske zajednice. Vlasti Srbije, ili kako se to popularno kaže, premijer i predsednik u sabornom odnosu sa omiljenim opozicionarom Tomom Nikolićem, a podržani sinodom, zatražili su od Srba da ne izlaze. I ovi su, skoro bez izuzetka  poslušali. 

Pobednik izbora je prema očekivanjima stranka Hašima Tačija. Novu vladu će, po svoj prilici praviti velika koalicija, Tači - Sejdiju.  

Šta će se dalje događati, predvidljivo je, ali to sada nije tema.

Dan nakon izbora evo različitih izjava sa srpske strane. Upadljiv je izostanak onih najodgovornijih a prisustvo srednjeg strančkog ešalona. U tim izjavama se ogleda zbunjenost i mamurluk, negde nerazum i potpuno nesuvisle izjave, ali bogami ima veoma razumljive i razumne brige.

Pa da vidimo šta je ko izjavio:

Oliver Ivanovič koga smatram najkompletnijim i najodgovornijim političarem sa Kosova ovako komentariše  bojkot i posledice srpskoga bojkota:

"Čemu će se ti ljudi nadati? Šta će se desiti ako nestane vode, ako bude nemira, ako im isključe struju. Ko će intervenisati, Koordinacioni centar? Pa neće".

Da je politički darovit, Ivanović pokazuje izjavom adresiranom na pobednika izbora Hašima Tačija. Ta izjava je potreban napor da se da izvesna nada.

"Čini mi se da je on prvi albanski političar koji pominje Brisel kao centar iz kog stižu sugestije ili centar koji se sluša. Do sada su Albanci gledali u SAD kao jedini centar, a Tačijevo okretanje Evropi bi, po meni, moglo biti pozitivno jer u Evropi ima zemalja koje imaju malo više senzitiviteta prema našem stavu o Kosovu".

Brigu pokazuje i nekada veoma radikalna Rada Trajković. Ona je posebno ljuta na ministra za Kosovo Slobodana Samardžića.

"Reći javno u ovom momentu da će Srbija i Srbi na Kosovu imati mogućnost formiranja paralelnih institucija ne znači ništa drugo nego priznavanje za legalne institucije Albanaca na ovom prostoru".

Pokazujući daljnje nezadovoljstvo državnom politikom, gospođa Trajković dodaje:

"S druge strane, priznavanje da će Srbi formirati paralalne institucije na teritoriji za koju tvrde da je u sastavu Srbije suštinski znači zalaganje za subverzivnu delatnost i paralelno delovanje".

No Trajkovićka proba da amnestirati Koštunicu usmerivši kritiku uglavnom na Samardžića, pa dodaje:

"Takva izjava je nešto što se zove pravni nonsens. Ne razumem premijera Vojislava Koštunicu, koji je vrsni poznavalac prava, što dozvoljava takve izjave u vreme kada se odlazi u Brisel".

No na kraju, ona veoma teško optužuje vlast u Srbiji i kaže da Srbi sa Kosova nisu izašli na izbore ne zato što nisu hteli nego što su u tome bili sprečeni, pa kaže:

 

"Ovim izborima smo svetu pokazali nešto što nismo smeli da pokažemo, a to je da ono malo prava koja su nam ostala sami sebi ugrožavamo".

A sad da vidimo kakvu maglu prosipaju glasnogovornici vladajuće koalicije. Portparol DSS-a Branislav Ristivojević, vrlo ozbiljno kaže:

"Srbima sa Kosova i Metohije nije mesto na izborima na kojima pobeđuje čovek kao što je Tači".

Ali, u nesuvislim izjavama DS ne želi ni za jotu da zaostane za svojim partnerom, pa evo što piše na sajtu B92, kako reaguje Srđan Milivojević i to iz Jagodine, odakle je, kako se dobro zna na put oko sveta krenuo Jovanča Micić.

Poslanik Demokratske stranke u Skupštini Srbije Srđan Milivojević izjavio je u Jagodini da su izbori na Kosovu za DS i većinu učesnika političkog života nelegalni zato što, kako kaže, nisu postojali demokratski uslovi za održavanje tih izbora.

Eto kako stvari stoje.  

Ko li će Srbe sa Kosova "pogledati u oči" ili izaći im na "crtu" ako stvari krenu skroz naopako. Nisu glasovi stečeni populističkom metodom i tehnikama svrha i cilj politike. Tako stečeni glasovi, potvrđeno je mnogo puta znaju biti gadan bumerang. A Srbi sa Kosova i biračko telo kome je očuvanje Kosova proritet se ne uzdaju ni u Ristivojevića ni u Milivojevića, već u premijera i predsednika.

 

 



Komentari (30)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blackbox blackbox 16:28 19.11.2007

Ko je ovde glas razuma..

Pa dodajte još izjavu Samardžića koji mudro konstatuje da se bojkotovanje izbora od strane Srba moglo i očekivati.
To on onako kao neutralno konstatuje, a zna se da su Srbima zabranili da izađu na izbore, pre svega njegovo ministarstvo.Potpuno licemerstvo.
On je požurio i da sa distance iznese dežurnu ocenu da je napad na Petkovićevu pritisak na Srbe da sele.A kad sama Petkovićeva tvrdi da su to uradili Srbi niko tome ne pridaje značaj.
Sve je sada skoncentrisano na Olandska ostrva. Dobar je primer da brodovi nose Olansku a ne zastavu Finske.Možda taj stav da predložimo za Kosovo.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:38 19.11.2007

Re: Ko je ovde glas razuma..

blackbox
Pa dodajte još izjavu Samardžića koji mudro konstatuje da se bojkotovanje izbora od strane Srba moglo i očekivati.
To on onako kao neutralno konstatuje, a zna se da su Srbima zabranili da izađu na izbore, pre svega njegovo ministarstvo.Potpuno licemerstvo.
On je požurio i da sa distance iznese dežurnu ocenu da je napad na Petkovićevu pritisak na Srbe da sele.A kad sama Petkovićeva tvrdi da su to uradili Srbi niko tome ne pridaje značaj.
Sve je sada skoncentrisano na Olandska ostrva. Dobar je primer da brodovi nose Olansku a ne zastavu Finske.Možda taj stav da predložimo za Kosovo.

Samardžića sam prepričao preko Rade Trajković. A bilo je mesta za tu licemernu izjavu, nego sam hteo istaći kako je vladajuća ekipa pustila politički nebitne likove da saopšte njihove izgovore. Mene ovo asocira na teški mamurluku.
dragan7557 dragan7557 18:39 19.11.2007

Re: Ko je ovde glas razuma..

"Ovim izborima smo svetu pokazali nešto što nismo smeli da pokažemo, a to je da ono malo prava koja su nam ostala sami sebi ugrožavamo"


Ova ocena je već data na Nemačkoj televiziji.
vipera vipera 16:28 19.11.2007

Povjest se ponavlja

Cijela priča me podsjeća na događanja iz 90-91 u Hrvatskoj. Pa zar nisu u ovih već 17 godina nešto naučili. Tko ne uči iz povjesti, osuđen je da ju ponavlja, je nakraju stvarno istinita.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:39 19.11.2007

Re: Povjest se ponavlja

vipera
Cijela priča me podsjeća na događanja iz 90-91 u Hrvatskoj. Pa zar nisu u ovih već 17 godina nešto naučili. Tko ne uči iz povjesti, osuđen je da ju ponavlja, je nakraju stvarno istinita.

Na žalost, imaš potpuno pravo...
49 41 49 41 17:11 19.11.2007

Re: Povjest se ponavlja

vipera
Cijela priča me podsjeća na događanja iz 90-91 u Hrvatskoj. Pa zar nisu u ovih već 17 godina nešto naučili. Tko ne uči iz povjesti, osuđen je da ju ponavlja, je nakraju stvarno istinita.


Osnovno je da ako nemam osnovne kucne potrebstine, redovno- vodu (makar i hladnu), struju i pun tanjir za svoje dete (ne toliko za mene) izbori bi mi bili na poslednjem mestu; dal' bio Albanac-Veliko Albanac, Srbin ili Velikosrbin.

Ostali politicari albanski ili srpski samo "prihranjuju" nadu; od koje se zivi bedno; cak ne i dugo. Naravno, mediji su im samo instrumenti za pojavu i njihove bombasticne izjave.

Kad mi je prijatelj Albanac; poslao mail sa naslovom pozdrav iz Bangladesa (za nas pojam zadnje tacke zemljine kugle na kojoj bi zeleli da budemo) iz Pristine zbunio me je. Medjutim, obrazlozio mi je da on duboko veruje da je i tamo bolje nego u Pristini.


Doctor Wu Doctor Wu 17:01 19.11.2007

Slažem se u vezi ocene

Olivera Ivanovića ali uopšte ne razumem njegovu izjavu o vodi i struji. Da li on stvarno misli da bi učešće Srba na izborima, pa i nešto veći % u parlamentu rešio te probleme? Srbima na nezavisnom Kosovu nema opstanka, tu se ne treba zavaravati. Albanski nacizam tek treba da udari u ledinu, ali će do tog dana još dosta vremena proći.
49 41 49 41 17:18 19.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Doctor Wu
Olivera Ivanovića ali uopšte ne razumem njegovu izjavu o vodi i struji. Da li on stvarno misli da bi učešće Srba na izborima, pa i nešto veći % u parlamentu rešio te probleme? Srbima na nezavisnom Kosovu nema opstanka, tu se ne treba zavaravati. Albanski nacizam tek treba da udari u ledinu, ali će do tog dana još dosta vremena proći.


Sve je to vec bilo u Hrvatskom parlamentu u vreme Tudjmana i sa 12 (sa da u Kosovskom 10) mesta rezervisanih za Srbe?!?

I scenario ?!? Ali, ipak to nije film. To je zivot.
Veljko B Uzicanin Veljko B Uzicanin 17:21 19.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Doctor Wu
Albanski nacizam tek treba da udari u ledinu, ali će do tog dana još dosta vremena proći.

Iz Srbije pricati o bilo cijem nacizmu je savrseno licemerstvo ravno onome "Arbeit macht frei"
Doctor Wu Doctor Wu 17:30 19.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Iz Srbije pricati o bilo cijem nacizmu je savrseno licemerstvo ravno onome "Arbeit macht frei"

Zaštio? Mislite li vi da su Srbi nacisti?
Veljko B Uzicanin Veljko B Uzicanin 17:46 19.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Doctor Wu
Iz Srbije pricati o bilo cijem nacizmu je savrseno licemerstvo ravno onome "Arbeit macht frei"Zaštio? Mislite li vi da su Srbi nacisti?

Dovoljno je sto vi mislite da su Albanci nacisti.
vipera vipera 19:01 19.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Mala ispravka. U hrvatskom Saboru, 1990 Srbi su imali puno više mjest. SDS je u to vrijeme bila značajna stranka, i u SDP, ili kako god se zvao je bilo dosta Srba. Ali su oni u jednom trenutku poslušali savjetodavce iz Beograda i napustili Sabor. Nastavak je opće poznat, pa da ne ponavljam. Tuđman je naravno, jedva dočekao i napravio reformu zakonodavstva i sveo predstavnike Srba na 12. Danas g. Pupovac pokušava izaći iz manjinski lista i ide u jednoj (IX) izbornoj jedinici na tzv. većinsku listu. Time će se broj Srba u Saboru povećati iznad 12, ukoliko lista g. Pupovca pređe izborni prag, odnosno 5% glasova u toj izbornoj jedinici.
I moja primjeda ponavljanja povjesti je išla u tom smjeru, da su Srbi u Hrvatskoj imali veća prava, dok nisu počeli slušati savjete iz Beograda.
Učešće na izborima znači da se rješenje za svaki problem traži u svom okruženju, kod svojih susjeda i sugrađana. Vodovod će financirati lokalna vlast, kao i dalekovode.
Znate, kod nas kažu kad kuća gori više vrijedi pomoć prvog susjeda nego brata s drugog kraja sela.
I Hrvatima u BiH je status značajno popravljen od kad svoje probleme rješavaju u Sarajevu, a ne u Zagrebu. Zagreb ih jesamo koristio za svoje interese, koji su ponekad bili na njihovu štetu.
Doctor Wu Doctor Wu 19:28 19.11.2007

Vipera, pobogu

nemojte porediti Hrvatsku i Kosovo! Zemlju koja je na pragu da postane najrazvijenija država na Balkanu sa parčetom evropskog Avganistana koje, u suštini, niko neće.
vipera vipera 20:48 19.11.2007

Re: Vipera, pobogu

@dr Woo
to vama trenutno tako igleda. Ne znam kako je na Kosovu, ali znam da tijekom '90 Hrvatska baš nije bila, a niti je imala Europsku budućnost. Ali stvari su dinamične, mjenjaju se. O sudionicima ovisi u kom smjeru. Iznutra gledano, nama se čini da se sporo krećemo ka europskim standardima, Vjreovat ću vam, da izvana imate bolji pogled. A biti najrazvijeni na Balkanu, pokraj razrušene i rascjepane BiH, Srbije, koja se zamara i iscrpljuje na Kosovu,a sve ostalo je zapostavljeno, i nije neka referenca. Da je Srbija jača, BiH koherentnija, onda bi to i imalo neku težinu. Ovako nam je to utjeha da ima i gore. Moramo mi još puno raditi, a neke bome i pohapsiti.
Ali ni Hrvatska nije krenula naprijed dok svi njeni građani, a to se odnosi posebice na Srbe, nisu počeli opet aktivno i konstruktivno sudjelovati u političkom životu. Prestalo nam se prijetiti tim istim Srbima, pa su onda one bitne teme došle na red.
Vjerujem da to vrijedi i za BiH, a ne vidim razlike zbog koje ne bi vrijedila i na Kosovu. Samo se mora malo više potruditi, i to svi građani Kosova.
nemanja_d nemanja_d 20:57 19.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Možete li mi pojasniti ovo, jer koliko ja shvatam, SDSS ima 3 zastupnika u Saboru. Da li to znači da tamo sjedi još 9 zastupnika srpske nacionalnosti, ali u drugim strankama? Nisam toliko detaljno upoznat sa situacijom, ali čini mi se da nije tako.
Pupovčev potez (tj. izlazak na većinsku listu) je svakako hrabar i vrijedan svake pohvale. Dugo će taj čovjek morati da popravlja greške napravljene u doba RSK (pri tom ne mislim na vas Drago iako ste učestvovali u toj vlasti).
vipera vipera 21:10 19.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

@ nemanja d
Nemam točne podatke, pa ne bih lupala. Ali bih morala provjeriti da li je 12 zastupnika manjina, što će biti prije, ili 12 zastupnika srpske manjine.
Znam da je pored SDSS bio aktivna i SNS pokojnog Đukića. U SDP-u ima nekoliko aktivnih Srba. Mislim da je zamjenica Župana u Sisačko-moslavačkoj županiji Srpkinja iz redovaSDP-a. Ne bih htjela da ovo ispadne prozivanje političara po nacionalnoj osnovi. Ali recimo, sad na izborima, u mojoj gradskoj četvrti se biraju vječnici, i na listi SDP-a na tom nivou ima Srba, visoko pozicioniranih, što znači da će vjerojatno ući u vjeće. Mislim da Srbi s SDP-ove liste, i ovi s Pupovčeve ne ulaze u kvotu od 12 manjinskih zastupnika.
U svakom slučaju stvari se pomiču u pravom smjeru.
Doctor Wu Doctor Wu 21:33 19.11.2007

Re: Vipera, pobogu

Vipera, stalno izbegavate Slovence u vašim poređenjima, a, po meni, vi i njih stižete. Jedino čega bi se Hrvatska trebala osloboditi je taj ludački šovinizam- to vam zaista ne treba. Polako, stići će i Srbija tu (treba još jedno 5-10 godina), Bosna malo teže.

Inače, nick je Steely-Doctor-Wu-Dan (mada za ove što vole da pasu može i Mu.)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:45 19.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

nemanja_d
Možete li mi pojasniti ovo, jer koliko ja shvatam, SDSS ima 3 zastupnika u Saboru. Da li to znači da tamo sjedi još 9 zastupnika srpske nacionalnosti, ali u drugim strankama? Nisam toliko detaljno upoznat sa situacijom, ali čini mi se da nije tako.
Pupovčev potez (tj. izlazak na većinsku listu) je svakako hrabar i vrijedan svake pohvale. Dugo će taj čovjek morati da popravlja greške napravljene u doba RSK (pri tom ne mislim na vas Drago iako ste učestvovali u toj vlasti).

Pa evo ovako stoje stvari. Manjinskih poslanika koji se biraju na šest manjinskih lista ima ukupno 8. Tri imaju Srbi.
Svaka manjina bira svoje poslanike a na biračkom mestu se izjašnjava hoče li glasati na manjinskoj ili na većinskoj, građanskoj listi. Dakle, da bi Srbi imali tri poslanika, potrebno je da na toj manjinskoj listi teorijski izađu tri glasača.
Ovi izbori su važni za Srbe zbog izlaska na većinskoj građanskoj listi u izbornoj jedinici 9 ( Lika i Dalmacija) gde mogu sasvim komotno osvojiti jedan mandat. Naravno, potrebno je da biračima objasne da ne glasaju na manjinskoj nego na večinskoj listi. Taj mandat je simbolički važan jer najavljuje izlazak srpske zajednice sa političke margine.
vipera vipera 22:03 19.11.2007

Re: Vipera, pobogu

Iskreno nije mi palo na pamet da se uspoređujem s njima. Oni su puno otvoreniji u ekonomiji, i osvaju cijelo tržište ex-YU. S druge strane, njihovo društvo je prilično malograđansko, užasno zatvoreno, jako da ne kažem šovinističko. To su moja opažanja. Prilično često idem u Sloveniju, i radim s dosta ljudi tamo. Uvjek me iznenadi kad mi kažu da nama, u Hrvatskoj, zavide, da smo neke stvari napravili bolje od njih. Meni se čini da su puno odmakli, po pitanju industrije, koju nisu uništili, a napravili su i svoje brendove.
Mislim da hrvatsko društvo, više nije tako šovinističko. Postoje neki ekstremi, koji su zanimljivi u podizanju tiraže. Ali ukupno gledano, desnica i nema neku prođu prema svim anketama pred ove izbore.
U ekonomiji je situacija komplicirana. Ekonomija nam je prilično zatvorena za bilo koga. Banke su rasprodane stranicima, jer nam je tad trebala lova. Sad se izbjegava išta prodati stranicima. Naprosto, jer to znači ozbiljnu konkurenciju, što lokalnim "businessmanima" nikako ne odgovara.
Srbija po meni ima velike šanse, samo da počne pričati o pravim problemima, i rješavati ih. Jako mi se svidjela konstatacija na jednom od predhodnih Draginih postova:Srbija nije riješila ni jedan problem, ovijek bi otvarala drgi da zamagli prvi. Vrlo precizno opisuje stanje. I jednom će sve puknuti, jer jednostavno mora. Što god da bude bilo s Kosovom, vi morate dovest u red svoju ekonomiju, plaćanja, poštivanje zakona. Te stvari su nas najviše boljele.
Bosna i Hercegovina ima strašne potencijale, isto tako, kad se prestanu raspravljati o glupostima i počnu raditi konkretne stvari. Ali tamo je na vlasti banda kriminalaca, kojima ne paše taj dio. I dok samo građani BiH, ne odluče izabrati druge predstavnike i drugu vlast. Vlast koja će brinuti o ekonomiji, standardu građana i poštivanju zakona. relativno često idemu BiH i uvijek sretnem puno prekrasnih ljudi, koji na žalost nisu ni blizu vlasti.
Sorry za nick, malo sam pobrkala s hrvatskim reperom, ali on je general Woo, a ti si doctor Wu,
nemanja_d nemanja_d 22:08 19.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Ovo sam provjerio na Wikipediji: 8 manjinskih zastupnika, od kojih su troje Srbi. Naravno, ovo se tiče manjinskih lista, što znači da bi ih (tj srpskih zastupnika) moglo biti i više, posebno ako SDP (ili bilo koja druga stranka) stavi par Srba na gornja mjesta u listama.
Ovo bi moglo ispasti dosta interesantno - izborna je utakmica više nego tjesna, tako da nije van pameti da bi SDSS mogao biti pozvan da formalno stupi u vladajuću koaliciju, i sa HDZom koji su do sada podržavali izvana, i sa SDPom. Živo me zanima koje bi ministarsko mjesto tražio Pupovac, i da li bi ga dobio. U svakom slučaju, kao što kažeš, riječ je o novim pomacima u pravome smjeru.
dobronamjeran dobronamjeran 22:19 19.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Evo meni pada na pamet Milanka Opacic. Nadalje tajnik za skolstvo Slobodan Uzelac. Eto dva imena onako na brzinu. Sto se mene osobno tice ja sam pristalica pozitivne diskriminacije sto znaci i davanja nesto vecih prava manjinama. Mozda ce zvucati cudno ali danas su u Hrvatskoj kao manjina najugrozeniji Romi. Koliko zbog njihova nacina zivota i nedovoljne socijalizacije do odnosa drustva prema njima. Vecinom su ili cergari ili getoizirani u nekakvim divljim naseljima uz stalne otpore. No i tu su jako mali pomaci ali mozda i znacajni jer je pocelo kod bajusa koji su porijeklom iz Rumunije stvaranje organiziranog djelovanja.
Sto se tice sovinizma u Hrvatskoj on je prisutan no vjerojatno kako bude islo vrijeme tako ce i sve vise splasnjavati. Trenutno u ovim izborima HDZ destruira HSP koji ce jedva u nekim sredinama prijeci izborni prag.
vipera vipera 23:23 19.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

@ nemanja d
fakat nemam ideja da li bi i pto bi Pupovac tražio. A dobio bi, jer će svaki glas biti od životne vžnosti. A trgovina, prema predhodnim iskustvima, će biti prestrašna.
Ovdašnje procjenu su da će manjine, i HSU (umirovljenici) podržati onoga koji osvoji vlast.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:45 19.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

vipera
@ nemanja d
fakat nemam ideja da li bi i pto bi Pupovac tražio. A dobio bi, jer će svaki glas biti od životne vžnosti. A trgovina, prema predhodnim iskustvima, će biti prestrašna.
Ovdašnje procjenu su da će manjine, i HSU (umirovljenici) podržati onoga koji osvoji vlast.

Ono što je u Hrvatskoj važno i što je u izbornoj utakmici vidljivo. Nema više tzv. "sudbonosnih izbora"..
Ko god dobio, osnovni orjentiri su poznati.
Manjine su u regularnoj situaciji uvek uz vlast...jer nisu politički artikulisani preko ideologije nego preko manjinskih pitanja...
nemanja_d nemanja_d 05:00 20.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Doduše postoji jedna onako neprijatna mogućnost, a to je da HDZ preskoči SDP zahvaljujući mandatima iz dijaspore, onako kako je Jadranka Kosor svojevremeno prošla u drugi krug predsjedničkih izbora. U tom slučaju, da li misliš da postoji mogućnost da se napravi svojevrsni cordon sanitaire oko HDZa, putem koalicije SDP-HNS-HSS-HSLS. Ili je ta kombinacija nepoželjna jer se već jednom pokazala kao ne baš previše efikasnom. Naravno tu postoji i opcija te tzv velike koalicije koju je nedavno u medijima proturao Mesić.

Ono što meni ovako sa strane izgleda izvjesno je da je Račanova smrt, Bog da mu dušu prosti, u stvari na neki način oslobodila SDP tereta prošlosti i omogućila mu da uđe u ove izbore sa mnogo više poleta i većim šansama na uspjeh . Jedino mi je došlo žao što se Milanović nije riješio onog kretena Jurčića dok je mogao, ali šta je tu je. Možda nije u redu da ja ovako otvoreno navijam, ali noge same... ionako mislim da bih glasao za HNS :)
vipera vipera 09:13 20.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Ankete pokazuju vrlo izjednačen rejting, razlika je u okviru dopušne greške, uključivo i dijasporu. Glavna igra se sada vodi, da se poveća izlaznost u Hrvatskoj, da bi smanjio broj zastupnika iz dijaspore, koji su isključivo HDZ. Problem je da Hrvatska nema nikakvu ovlast nad izbornim komisijama u BiH. Gong je digao optužnice na sudu u Splitu, protiv onih koji su omogućili glasanje mrtvih, a sud je odbacio optužnice. A ni BiH nema nikakvog utjecaja. Kako HDZ-u paše ovako mutno stanje, teško da će se to promjeniti.
Sve upućuje na pomenutu široku koaliciju, ali obzirom da je u igri svaki glas, biće gadna trgovina i skupo će nas koštati. Njihova efikasnost ovisi o broju glasova koju budu imale pojedine stranke. Prošla koalicija je imala jednu slabost, a to je bila zajednička lista HSLS-a i SDP-a, i nikako se nije moglo odrediti koja je stranka jača.
Velika koalicija je bila pomenuta u jednom trenutku, ali po meni nije izgledna.
Milanović je unio dašak svježine u našu političku žabokrečinu, i dosta novih ljudi. Jurčić, kako god izgledao drven i apolitičan, meni je OK. Dok je bio ministar u Račanovoj Vladi, napravio je par poteza kod prodaje Željezare Sisak Rusima, koji su spasili državni budžet ove Vlade, a svi su ga pritiskali da odustane. Jedino su on i guverner Rohatinski zauzeli čvrst stav u obrani interesa Hrvatske, a ne nečijih privatnih. Zato ga cjenim.
HNS ima odličan program i ideja, ali ljudi u srednjem ešalonu ne uljevaju povjerenje da će to i napraviti.
dobronamjeran dobronamjeran 11:21 20.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Nema više tzv. "sudbonosnih izbora"..Ko god dobio, osnovni orjentiri su poznati.

To je potpuno tocno. Kurs je uhvacen i pomalo se gura naprijed.
Doduše postoji jedna onako neprijatna mogućnost, a to je da HDZ preskoči SDP zahvaljujući mandatima iz dijaspore,

Dakle postoji mogucnost no problem je HDZ- sto nema prirodnih koalicijskih partnera.
HSP su napali po svim poljima i na velika zvona objavljuju prijelaze iz HSP-a u HDZ.
HSLS i HSS ce biti trgovacka vaga i vjerojatno ce se prikloniti jacemu no oni su nekako malo blizi SDP-u makar je distanca i od jednih i od drugih.
HNS je prirodni partner SDP-u i Jurcic i Cacic uza sve nedostatke su dobitni tim. Jurcic kao jako dobar makro ekonomista a Cacic kao izvanredan operativac koji je i najzasluzniji za autoput do Splita a narocito za model financiranja ceste.
Sto se tice HSU oni su interesna zajednica kojoj je osnovni cilj izmusti sto vise novaca za umirovljenike i sada HDZ upravo ubacuje izvanredne novce za povrat duga.
Tako da ce postizborna situacija biti dosta komplicirana i u njoj bi moglo i doci do "neprirodne" koalicije izmedju HDZ-a i SDP-a sve u cilju izbjegavanja novih izbora. Mada danas za to sanse izgledaju minimalne nista u politici nije nemoguce. Cak po meni takva koalicija bi bila jako dobra za osvjescivanje glasaca HDZ-a jer intenzivni su napadi na crvenu proslost SDP-a uporabom naziva komunjara i slicno. Najglasniji u tome je Andrija Hebrang junior.
nemanja_d nemanja_d 15:11 20.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Ma i meni je Jurčić bio OK dok nije udario po onim pričama o ujacima domobranima i tako to....ispostavilo se da čovjek ima nevjerovatno uske svjetonazore, i kako može onda on biti premijer, ako će zapinjati na tim i najbanalnijim pitanjima. Nemam ja ništa protiv toga da on opet zauzme mjesto ministra finansija, ali za predsjednika vlade brate nije.

A i to što kažeš za HNS potpuno stoji. Međutim postoji i realna opasnost da HNS uopšte ne prebaci izborni prag. E to bi već bilo nezgodno, kako za SDP koji bio ostao bez najbližeg koalicionog partnera, tako i za hrvatsku demokratiju uopšte. Zato bih im dao glas.
dobronamjeran dobronamjeran 15:44 20.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

Kod nas je malo drugacije jer je drzava podijeljena u 10 izbornih jedinica Tako da i neka stranka kao recimo IDS koji na nivou Hrvatske ima oko 3% udje u sabor sa 2 sabornika jer u Istri dobija oko 20 ili vise posto. Tako HNS prilicno dobro stoji u Medjimurju (Lesar), Varazdinu (Cacic) i u Zagrebu. No recimo primjer dijeljenja vlasti u Zagrebu otkrio je par afera u kojima su bili umjesani i nesto nize pozicionirani clanovi HNS-a (Ferencak). dok recimo HSP dobro stoji u Slavoniji no oko Osijeka je dosta toga upitno kako ce ispasti i da li ce Glavaseva stranka poraziti i HDZ i HSP.
Sto se tice Jurcica to su gafovi namijenjeni prije svega domacoj publici da bi se ublazilo napadanje kako je komunjara. No s time je eto odbio od sebe dio lijevo postavljenih glasaca SDP-a koji zbog toga mogu naginjati HNS-u. Inace kod nas je rijetko koja familija da nije imala sudionike na svim stranama u drugom ratu. Tada je geslo bilo Ili anti ili Titi samo doma nemoj biti. Tako kad bih ti ja ispricao storiju o svojim pretcima vrlo bi se zacudio od petoro koji su nastradali u staroj Gradiski preko partizana od 1942 do domobrana koji je poginuo prilikom avionskog napada do ustase koji je stavio pod sebe bombu do trgovca kojeg su odveli na Krnjak neposredno nakon kraja rata a i sa zenine strane je situacija takodjer slicna. Tako da mnogi od nas mogu izvlaciti rodjake po potrebi.
vipera vipera 22:09 20.11.2007

Re: Slažem se u vezi ocene

@ nemanj d
Jurčić je jedan prilično umjeren profesor. Cijela ta priča je smješna, i napuhana. Čovjeka su naprosto pitali za taj dio povjesti, obzirom da je porijeklom iz zapadne Hercegovine. On je samo rekao da su mu ujaci bili domobrani, a otac i stričevi partizani. Nikad nije imao proustaške stavove, zapravo, prema onim koji su cijelu priču napuhali, on je teška partizančina.
Mislim da je to stvar prošlosti, a da čovjek nudi dobre ideje za budućnost. Osobno ga cjenim, jer nije političar, i ne zna se ponašati kao oni. Zbog toga je opasan protivnik HDZ-u. Pobjegnu mu iskreni odgovori, koje onda pokušavaju iskriviti, ne bi li ga eliminirali iz igre.
dobronamjeran dobronamjeran 18:46 19.11.2007

Po tko zna koji put prozvakana tema

Koja se eto sve vise blizi raspletu a da nismo culi niti od jednog srbijanskog ministra sto oni konkretno predlazu albancima i na sto bi ta nova drzava licila.
Po mojem skromnom misljenju svi prijedlozi koji grcevito pokusavaju odrzati privid pregovora nemusti su pokusaji u zavaravanju prije svega Srpske javnosti. Problem koji se eto uspjesno ne rijesava vec skoro dva desetljeca tezak je za rijesiti. Mozda je do rijesenja moglo doci da nije bilo krajem osamdesetih i pocetkom devedesetih instrumentalizacije vascelog srpskog naroda na vecem dijelu tadasnje drzave. U sveobuhvatnom rjesavanju krize onda je Kosovo moglo postati konstitutivni dio nove federalne Srbije koja bi uz daljnju regionalizaciju i postovanje razlicitosti mogla na neki nacin prebroditi osvjestavanje albanskog naciona na Kosovu. No ta je prilika propustena i islo se iz loseg u gore do evo danasnjih dana kad je pitanje Kosova postalo krucijalno pitanje ili pitanje svih pitanja to jest za ostalo se ne pita. Tu kataklizmicnu pretstavu forsiraju da bi prikrili nedostatak i volje i ideja kako sve to rijesiti na koliko toliko zadovoljavajuci nacin a znamo da je najbolji nacin rjesavanja onaj kada niti jedna strana nije potpuno zadovoljna to jest potrebno je ponuditi odredjene kompromise.
No sto ce se dogoditi nakon 10. prosinca? Vjerojatno nista strasno i nista kataklizmicki. Svijet nece stati, nitko nece baciti atomsku ili ko zna koju bombu i sto ce onda te mudre glave kada se probude 11. prosinca? Nista. Ljudi ce i dalje zivjeti, mozda ce padati snijeg a mozda ce biti lijepo vrijeme.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana