Astrologija| Ekologija| Kultura| Muzika| Umetnost

"Šišanje", opomena koja se pretvorila u regrutaciju

ana_radmilovic RSS / 04.03.2011. u 20:05

 Da nisam upoznala Stevana Filipovića mislila bih "regrutacija" mladih fašista. Istina, proveli smo zajedno samo nekih sat vremena, koliko je trajala emisija Radio Beograda u kojoj smo oboje bili gosti, ali dovoljnih sat vremena da neko ko ima 300 godina kao ja shvati da je čovek imao i dobru nameru i talenat, bez obzira šta ko pričao o ovom filmu. Kad kažem "dobra namera" mislim prvenstveno na želju da opomene na fenomen popularnosti fašizma (ali baš fašizma, ne nacionalizma koji može - šta god mi sad rekli - da bude pozitivan) i da skrene pažnju ljudima da taj fašizam i te kako sarađuje s policijom, jer da ne sarađuje ne bi ga bilo. Ne želim da objašnjavam zašto sa sigurnošću kažem da je taj deo filma apsolutno tačan, verujte mi ili mi nemojte verovati. Tačan je. Ono što je, međutim, pomalo smešno to je psihološko profilisanje glavnog junaka - ali ovo nije recenzija filma "Šišanje". 

A ono što nije smešno, nego je ozbiljan problem, jeste predstavljanje momaka koji se zaista pale na fašizam, krv, smrt i tu vrstu moći koju ne želim da zamišljam u njenoj krajnjoj realizaciji, kao pametnih, lepih, boljih frajera od onih "običnih" učenika koji su (je l) dosadni, skupo obučenih, zajebanih, koji imaju seks, piju i nikakav sistem im ne može ništa. ANARCHY, PUNK, nekakav surogat subkulture  koja je privlačna, retro ideologije i Mein Kamp koji su zabavni kao i svaka zabranjena stvar (ovde se radi o starijim maloletnicima), drskosti prema pandurima i dobrog razumevanja matematike, dakle baratanja logikom - i kada sve to izmešate, dobijate antijunake za koje neko jako mlad ili nešto drugo, može da navija. Sve su to, na kraju, nečija deca. 

Kada neko bez političkih pretenzija napravi socijalnu dramu koristeći sličan materijal (dakle, kada stvar ne strpa u folder "fašizam" da bi zaigrao na srpsku političku kartu) može lako da dobije nešto poput onog genijalnog filma gde igra Russell Crowe, a film se zove... nema šanse da se setim kako (potražiću kasnije) Kada gledate taj film, bez obzira na to što verovatno nsite skloni veličanju propalica, navijaćete za antiheroja koji je naravno - heroj. 

 Povod da pomenem ovaj film je prepiska koju mi je nedavno prosledio jedan moj novosadski poznanik. Imena su promenjena, sve ostalo je onako kako sam dobila na mejl.

 [05.02.2011 01:40:15] Фића : Гледао
[5.02.2011 01:40:17] Фића : Туга :(
[05.02.2011 01:40:26] Фића : Ја се само питам како их није срамота...
[05.02.2011 01:40:44] Срба : ма да, ал радиће радњу
[05.02.2011 01:41:18] Фића : ух за шта радњу ?
[05.02.2011 01:41:56] Срба : хтели су да направе рекламу за лдп а направили су регрутни спот
[05.02.2011 01:42:17] Фића : Ух... тај ментол којег ово регрутује ти не треба веруј ми
[05.02.2011 01:42:44] Фића : Борба за промене почиње на улици, завршава се на власти...
[05.02.2011 01:43:18] Фића : убити 2 цигана (тоће њих највише привући) није ништа корисно... добиће затвор... и шта је урадио?
[05.02.2011 01:44:32] Срба : ма не, не причам о томе, циганима ... јебеш цигане ... поента је да кроз филм читава прича улази у главу људима
[05.02.2011 01:44:49] Фића : Па шта сви ће хтети да заврше као он ?
[05.02.2011 01:44:49] Срба : на овакав или онакав начин али улази
[05.02.2011 01:44:57] Фића : :)
[05.02.2011 01:45:02] Фића : Пази овакви дебили
[05.02.2011 01:45:07] Фића : су можда корисни у почетку
[05.02.2011 01:45:15] Фића : тај углавном шансу да гласа неће ни имати
[05.02.2011 01:45:19] Фића : јер ће га јебати у падињаку
[05.02.2011 01:45:47] Срба : не капираш, причамо о две различите ствари
[05.02.2011 01:46:36] Фића : Ја мислим да ако неко поверује да су ово уствари националисти и да овако изгледају,и пристане да се таквима придружи (На основу онога што је видео) тај има тешке проблеме...
[05.02.2011 01:46:45] Срба : ти причаш о конкретној радњи филма и стереотипима који се у њему представљају
[05.02.2011 01:47:38] Срба : а ја причам да је је то без обзира на све добра реклама јер је маса људи погледала филм
[05.02.2011 01:47:48] Срба : исто као и емисија инсајдер
[05.02.2011 01:48:44] Срба : без обзира колико се трудили да облате направе контра ефекат да негативци постану симпатични и самим тим прихватљиви

 Mislim da je zaključak u velikom neskladu sa željom autora filma, koji je jedan verovatno previše fin mlad čovek koji ne zna, mada je duboko ušao u temu, načine funkcionisanja grupa o kojima je pričao utom filmu. 

 



Komentari (157)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dukiboi dukiboi 09:24 05.03.2011

Re: Шишарка

kukusigameni
Pa svaki veci grad u Evropi ima vise skinheada nego citava Srbija. I sta, nista, ljudi se ne posipaju pepelom zbog toga.Ovo je odlican film. Preporucujem ti da gledas.


Ako ste odgledali ovaj film (i njegov nastavak u cetiri epizode) jasno vam je da izvorni skinhead pokret nema nikakve veze sa rasizmom i ostalim stvarima koje mu se po automatizmu lepe.



Ali da ne trollujem previse... Filipovic je imao plemenitu nameru, ali je malo kiksirao na planu realizacije i pao u istu zamku masmedijskih stereotipa. Danasnji baby nacoshi nose trenerke i AirMax, gledaju Farmu, slusaju Cecu i mislim da se ne udubljuju previse u socioloske i geopoliticke teorije.
ana_radmilovic ana_radmilovic 13:04 05.03.2011

Re: Шишарка

dukiboi
kukusigameni
Pa svaki veci grad u Evropi ima vise skinheada nego citava Srbija. I sta, nista, ljudi se ne posipaju pepelom zbog toga.Ovo je odlican film. Preporucujem ti da gledas.


Ako ste odgledali ovaj film (i njegov nastavak u cetiri epizode) jasno vam je da izvorni skinhead pokret nema nikakve veze sa rasizmom i ostalim stvarima koje mu se po automatizmu lepe.



Ali da ne trollujem previse... Filipovic je imao plemenitu nameru, ali je malo kiksirao na planu realizacije i pao u istu zamku masmedijskih stereotipa. Danasnji baby nacoshi nose trenerke i AirMax, gledaju Farmu, slusaju Cecu i mislim da se ne udubljuju previse u socioloske i geopoliticke teorije.


Ne troluješ, da ne kažem : Oh, najzad neko ko ne troluje a zna o čemu se radi. I ja kažem da se vidi dobra namera (Filipovića) i u pravu si kad kažeš "stzereotip" jer jeste. Mislim da je jako kiksirao praveći im psihološke profile - tu mi već stvar debelo zasmeta, mada znam ad je tačno da ima mnogo pametnih klinaca iz (što b' se reklo) bogatih kuća ili, ko što kaže Svetav u filmu, onih što žive u nesređenim porodicama - mada je to totalno nebitno za ovu priču. Milje nije važan.
Mada se ne slažem s tobom glede ne udubljivanja nacoša u politiku (ti možda mislim na obične nacionaliste - tu si u pravu, a nacisti se i te kako razumeju u mnoge stvari, pa i geopolitiku pokušavaju da sagledaju)
docsumann docsumann 19:54 05.03.2011

Kao

što fino reče dukiboi, postoji jedna širokorasprostranjena zabluda da su svi skinhedsi u nazi-hate fazonu.

Osnovna, gruba podjela skinheds pokreta bi bila na one desne (white power) i lijeve (worker class). Postoji tu još čitav spektar nijansi i podvrsta u rasponu od nazi do kominističko-anarhističkih grupa, ali da ne peglam sa pričom .. malo elaborirajuće muz'ke

lijevi



desni

blekburn blekburn 23:04 04.03.2011

Anketa

Anketu koju sam preuzeo sa RTS1

Pitanje:

Koju netrpeljivost vaša okolina pokazuje:

Oko 47 % mržnja uperena je prema homosexualcima.
Oko 17 posto mrzi Albance>>>
Oko 11 % Rome>>>
Oko 9 % Hrvate>>>>
Oko 7 % Bošnjake>>>
Oko 6 % Izbeglice>>>
Oko 2 % Madjare>>>

P.S. Ima li spasa ovakvom narodu iz ankete ?
veronika_kojen veronika_kojen 23:09 04.03.2011

Re: Anketa

P.S. Ima li spasa ovakvom narodu iz ankete ?


Ima. Bleka za precednika. Čak sam smislila i predizborni slogan: Blek je naš Čak
blekburn blekburn 23:50 04.03.2011

Re: Anketa

veronika_kojen
P.S. Ima li spasa ovakvom narodu iz ankete ?


Ima. Bleka za precednika. Čak sam smislila i predizborni slogan: Blek je naš Čak


Vidi koleginice, obzirom da 100 % gradjana Srbije mrzi vlast, a ja imam jedan pozitivan glas, ja već pobedio u izboru za bilo šta.
veronika_kojen veronika_kojen 23:57 04.03.2011

Re: Anketa

Otkad smo kolege?

Ali glasala bih za tebe
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:11 05.03.2011

Re: Anketa



tyson tyson 09:18 05.03.2011

Re: Anketa

Anketu koju sam preuzeo sa RTS1

A nije ti baš ni malo čudno to što web ankete niko ne tretira kao relevantnan vid istraživanja javnog mnenja...?



ana_radmilovic ana_radmilovic 13:09 05.03.2011

Re: Anketa

Jelica Greganović

da, uvek!

mi smo protiv ugnjetača i njihovih pomagača, legionara i fašista, aj karmela...

ne mogu nam ovdje ništa ni oluja niti kiša, dok se ova pjesma čuje pravo srce pobjeđuje...

tyson tyson 09:20 05.03.2011

Skinheads

može lako da dobije nešto poput onog genijalnog filma gde igra Russell Crowe, a film se zove...

Romper Stomper.



automatic automatic 14:55 05.03.2011

Re: Skinheads

tyson
može lako da dobije nešto poput onog genijalnog filma gde igra Russell Crowe, a film se zove...Romper Stomper.

ana_radmilovic ana_radmilovic 06:26 06.03.2011

Re: Skinheads

tyson
može lako da dobije nešto poput onog genijalnog filma gde igra Russell Crowe, a film se zove...

Romper Stomper.





Hvala
bocvena bocvena 09:27 05.03.2011

Ma kako da ne...

i kada sve to izmešate, dobijate antijunake za koje neko jako mlad ili nešto drugo, može da navija.

без обзира колико се трудили да облате направе контра ефекат да негативци постану симпатични и самим тим прихватљиви

hteo je da kaže kako je taj naci fazon užasno zlo. postigao je to da mu film najviše gledaju upravo klinci kojima se fazon dopada. u tome ima neke božje pravde, jer kad radiš nešto s ciljem da nekoga nagrdiš - pravedno je da ti se to obije o glavu tako što ćeš proizvesti kontraefekat


Film sam gledala do trenutka kada glavni junak rascopa glavu drugom ljudskom biću nekom kamenčugom. Uopšte mi nije bio simpatičan i herojski. Nisam prepoznala ni LDP propagandu, samo neke ozbiljno poremećene odrasle ljude koji zaludjuju (a bogami i zaradjuju) besposlene omladince pune testosterona, a oni se na to nalepe kao muve na lepak.

Ali, valjda svako vidi ono što mu je blisko.

EDIT: Upravo je muž odvezao ćerku na opštinsko takmičenje iz matematike...nahebali smo:)))
Jukie Jukie 13:11 05.03.2011

Re: Ma kako da ne...

bocvena
EDIT: Upravo je muž odvezao ćerku na opštinsko takmičenje iz matematike...nahebali smo:)))

Matematika
to je jedna nauka
matematika

p.s. kod vas se održavaju takmičenja i pored štrajka? Mislio sam da nema takmičenja dok traje štrajk?
Bili Piton Bili Piton 13:18 05.03.2011

Re: Ma kako da ne...

bocvena
Nisam prepoznala ni LDP propagandu


Ali to ljudima ne smeta da izmišljaju koješta. Ima i takvih koji u filmu "Lepa sela lepo gore" vide velikosrpsku propagandu. Teško za poverovati? Pročešljajte komentare na IMDBu.
bocvena bocvena 13:50 05.03.2011

Re: Ma kako da ne...

kod vas se održavaju takmičenja i pored štrajka?

O da. Ima svega: i dodatne, i dopunske, i tribina, i sekcija i takmičenja...samo časovi traju 30 minuta. Neću dalje na ovu temu, samo ću početi da psujem.
albicilla albicilla 19:49 05.03.2011

osrednjeg li filma...

preteska tema
i autor bez tezine....
Inner Party Inner Party 00:02 06.03.2011

Ma kakvi.

Da je Sisanje zanatski, umetnicki, filozofski ispravan film opasnost od regrutacije mladih fasista bi postojala. Ali Sisanje je naprosto all around slab film i nema te dobre volje koja ce bilo koga naterati da se identifikuje sa bilo cime. Sisanje je za fasiste isto sto je Virtuelna stvarnost za narkomane. Jedno veliko nista. Nije da ne bih voleo da je ispalo drugacije ... (PS samo me nemojte shvatiti pogresno u ovoj zadnjoj recenici).
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 02:26 06.03.2011

Re: Ma kakvi.

A evo je i jedna sprdačina povodom ovog propagandnog pamfleta koji pretenduje da se nazove filmom

Stevan Filipović je genije!
ana_radmilovic ana_radmilovic 06:29 06.03.2011

Re: Ma kakvi.

vrabac_u_steni
A evo je i jedna sprdačina povodom ovog propagandnog pamfleta koji pretenduje da se nazove filmom

Stevan Filipović je genije!


e jes propagandni pamflet, između ostalog, nego nisam 'tela da budem tako guruba. i to kontraproduktivni propagandni pamflet. štajaznam
bocvena bocvena 10:50 06.03.2011

Re: Ma kakvi.

Evo da ja zamolim autorku da nam objasni koju vrstu propagande Filipović sprovodi u svom filmu (konkretno), šta je slagao, kakav je to ispravan psihički profil mladog srpskog skinsa i koje on to geostrateške istine poznaje (a nama izmiču), koji su to verodostojni načini funkcionisanja navijačkih i naci grupa, a Filipović ih oklevetao i predstavio kao stereotipe. Ako nije tako, kako je? Vidim ovde ima mnogo onih koji znaju pravu istinu, samo niko da je kaže naglas.

Ovaj film nije umetničko delo, manjkav je na mnogo strana i jako je laka meta za kritiku, ali njegova suština je antihuliganska. Relativizovati to je...pa, najblaže rečeno, neodgovorno prema žrtvama huligana i mojoj deci koja će sutra biti izložena takvim uticajima.

Pogledajte spisak na kraju filma. Ako samo on nije dovoljna opomena, ne znam šta je. Suština je da nakon raznih relativizacija neko završi sa razbijenom glavom.
kukusigameni kukusigameni 10:58 06.03.2011

Re: Ma kakvi.

I ovaj film su klinci kupovali i presnimavali VHS-ove, lozeci se na krimose.

ana_radmilovic ana_radmilovic 11:34 06.03.2011

Re: Ma kakvi.

bocvena
Evo da ja zamolim autorku da nam objasni koju vrstu propagande Filipović sprovodi u svom filmu (konkretno), šta je slagao, kakav je to ispravan psihički profil mladog srpskog skinsa i koje on to geostrateške istine poznaje (a nama izmiču), koji su to verodostojni načini funkcionisanja navijačkih i naci grupa, a Filipović ih oklevetao i predstavio kao stereotipe..

ok, al nema potrebe za ironijom. prvo, ja nisam tako smrtno ozbiljna dok pišem o tome (da, trebalo bi, jer ako nisam smrtno ozbiljna - ja, dakako, relativizujem), drugo, propaganda o kojoj pričam nije bila namera autora filma, ona mu se omakla. verujem da nije pravio film kako bi ga sutra klinci kojima se sviđa musolini gledali kao lektiru. treće, psihološki profil dečka iz "netipične" porodice je tipičan model - ili ti stereotip. on, naravno, zapostavljen od starne svog slabog oca koji pije, traži oslonac u nekakvoj grupi, a ta je grupa, nađavola, fašistička... i sve tako. inače, baš bio dobar đak, voleo matematiku i imao malo pederastog profesora koji mu je bio idol.
četvrto, ne postoji "ispravan" psihološki profil mladog skinsa - taj pokušaj ukalupljivanja je uvek idiotski. o kakvoj god da se "grupaciji" ili populaciji radi.
peto, priča s početka filma gde akademik, naravno kreten, naravno nacionalista, naravno fašista, naravno glorifikuje srbe - je bezveze. sranje. i podilaženje onima koji kad čuju "akademik SANU" odmah haluciniraju psihopatu koji priča o nadrasi.

Pogledajte spisak na kraju filma. Ako samo on nije dovoljna opomena, ne znam šta je. Suština je da nakon raznih relativizacija neko završi sa razbijenom glavom.


pa napisa' li ja u naslovu "opomena" koja se pretvorila...

al' nema veze. ostrašćenos' ne čita, ona zaključuje
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:55 06.03.2011

Re: Ma kakvi.

Propagandnu dimenziju filma je svojevremeno Mare lepo objasnio u svom prikazu filma:

"Tu dolazimo do onog SF efekta - ako ne voliš ovaj film, onda si tradicionalista, samo što je ovde tradicionalizam zamenjen sa kvazi-levičarskom optikom post-kapitalizma (made in & approved by Pentagon) iliti paradržavnom srpskom političkom korektnošću, čija sveprisutna pojavnost predstavlja ključni argument za tezu da se 6. oktobar ipak dogodio za sve ove kako-za-koga berićetne godine, samo nam niko nije javio (i ne treba - jer to nije u duhu glavne ideje 6. oktobra - krajnje isključivosti i netolerancije u slavu tolerancije!). No ove, u ideološku palačinku zavijene aksiološke zamke na spasavaju ove filmove od niskih ocena. Dakako, nije problem u temi (kao što i nije nikad) kojom se Filipović bavi, već umetnički način na koji se njom bavi. Kao zdrav, "normalan" momak, prihvatajući stari lekarski savet po kome je "marihuana samo prva stepenica ka heroinu", on ga primenjuje na odnos nacionalizam-nacizam. Nacionalizam je vutra, a nacizam je pajdo - i ako bilo kad osetiš sentiment nacionalne pripadnosti, nema šansone Dragana Stojnića da ne završiš u blatu anti-semitizma, homofobije i ksenofobije."

Ceo tekst ovde:

Nego, da l' ste dunuli nekad u životu? I, ako jeste, kad ste prešli na žuto?
blogovatelj blogovatelj 02:05 06.03.2011

Invejdersi - rezultat

Probao prvi put posle cetvrt veka i napravio 17,900
Jel sme neko na crtu da izadje?
docsumann docsumann 06:39 06.03.2011

Re: Invejdersi - rezultat

Invejdersi - rezultat
Probao prvi put posle cetvrt veka i napravio 17,900
Jel sme neko na crtu da izadje?


Ne pretjeruj.

Bio jednom jedan film o tome kako su stanovnici daleke i napredne civilizacije postavili na našu planetu aparate za igranje neke svemirske pucačine kao test za regrutaciju najboljih igrača za pilote pravih svemirskih lovaca u ratu protiv pravih spejs invejdersa.
Možda budeš imao uskoro jednu nenajavljenu posjetu odozgo.
valhalen valhalen 13:35 06.03.2011

Ko promoviše fašizam

Okej, Ana, Šišanje je prosto izuzetno slab film, ali promocija (pa makar i nehotična) nacizma i skinhedstva, prosto - nije.

Tvoji nekritički intervjui sa čelnicima grupa kao što su NAŠI 1389, kao i pohvalni tekstovi koje pišeš o Našima i Dverima, međutim, jesu promocija fašizma. Ana, TI promovišeš fašizam. Verujem da to činiš iz neznanja, a ne iz zle namere, ali za jednu odraslu i pismenu osobu, neznanje je slabo opravdanje.

NAŠI 1389 su fašistički pokret, a to su bogami i DVERI, a ti ih svojim pisanjem promovišeš. To nije šala, to su ozbiljne stvari.
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:40 06.03.2011

Re: Ko promoviše fašizam

valhalen
Okej, Ana, Šišanje je prosto izuzetno slab film, ali promocija (pa makar i nehotična) nacizma i skinhedstva, prosto - nije.

Tvoji nekritički intervjui sa čelnicima grupa kao što su NAŠI 1389, kao i pohvalni tekstovi koje pišeš o Našima i Dverima, međutim, jesu promocija fašizma. Ana, TI promovišeš fašizam. Verujem da to činiš iz neznanja, a ne iz zle namere, ali za jednu odraslu i pismenu osobu, neznanje je slabo opravdanje.

NAŠI 1389 su fašistički pokret, a to su bogami i DVERI, a ti ih svojim pisanjem promovišeš. To nije šala, to su ozbiljne stvari.


Valhalen, šišanje nije toliko slab film - čovek koji ga je radio ima talenta i taj film bez obzira na mane, ima izvesnu jačinu. Naravno da nije hteo da promoviše nacizam, to sma rekla 1000 puta. Da ga je, nažalost, promovisao - jeste, jer to mu je najbrojnija publika, ti ga ljudi najviše hvale i to je usud mnogih dela koje žele da promovišu jedne vrednosti, a dogodi im se suprotnost. Naravoučenije - ne promovisati ništa, samo praviti dobre filmove i sve će biti u redu

Drugi deo komentara je očekivan od tebe. Nekritički intervju bio bio (da probam da prevedem) onaj intervju gde ne napadaš sagovornika nego ga pustiš da te informiše (tebe i čitaoca) o tome šta i zašto radi, pa nek onda svako sam donese svoj sud? Je l to? TV intervjui su uglavnom pretvoreni u gladijatorsku borbu, meni to, recimo, ne prija - ja volim da čujem šta ko ima da kaže, i nervira me upadanje u reč, izvrtanje sagovornikovih reči itd. Pisani intervju čak isključuje i mogućnost toga - jer ti ni najveća budala neće autorizovati intervju gde ga praviš na budalu.

Naši 1389 i Dveri nisu nikakvi fašistički pokreti, i pošto me mrzi da pričam o opštim mestima tipa "šta jeste a šta nije fašizam", neću se upuštati u suludu raspravu.
lebaisoli lebaisoli 18:37 06.03.2011

Re: Ko promoviše fašizam

Ako je neko tu da regrutuje, onda su to Naši 1389, DVERI i ostale "kapuljača" organizacije.
I to ne slučajno...

A ako autorku zaista zanima šta ko ima da kaže, onda neka neistomišljenicima ne govori uporno da sigurno nisu razumeli, i da treba opet da pročitaju tekst.
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:50 06.03.2011

Re: Ko promoviše fašizam

lebaisoli


A ako autorku zaista zanima šta ko ima da kaže, onda neka neistomišljenicima ne govori uporno da sigurno nisu razumeli, i da treba opet da pročitaju tekst.


Pa zanima me, što ne znači da moram da se složim sa svakim neistomišljenjem. I ne govorim "uporno" da me nisu razumeli, pošto ja ništa ne tvdrdim (osim da gorenavedeni nisu fašisti, što ne znači da u Srbiji nema fašista - to jest onih koji su zaista naloženi na fašizam, nacizam, tu simboliku, ideologiju ako se to tako može nazvatim knjige i ličnosti koje doživljavaju kao svoje idejne vođe itd)
Samo postavljam temu i pitanje, lično - mene je iznenadilo to koliko se film dopao upravo onima o kojima govori. I gde je moj greh? Što sam to rekla?
valhalen valhalen 19:11 06.03.2011

Re: Ko promoviše fašizam

Naši 1389 i Dveri nisu nikakvi fašistički pokreti, i pošto me mrzi da pričam o opštim mestima tipa "šta jeste a šta nije fašizam", neću se upuštati u suludu raspravu.


Ne, Ana, ne mrzi te, nego prosto ne znaš. Šta jeste a šta nije fašizam, zaista jeste prilično opštepoznata stvar za sve koji su na ovu temu ponešto pročitali, ali problem je što ti nisi jedna od tih. Najiskrenije te molim, reci mi na osnovu koje stručne literature si ti donela zaključak da Dveri i NAŠI 1389 nisu fašističke organizacije, a ja ću tebi vrlo rado reći na osnovu koje relevantne literature ja tvrdim da jesu.

Drugim rečima, koja je po tebi odgovarajuća definicija fašizma, i u kojoj si je knjizi pronašla?




blogovatelj blogovatelj 15:34 07.03.2011

Re: Ko promoviše fašizam

Naravoučenije - ne promovisati ništa, samo praviti dobre filmove i sve će biti u redu


To je to.
Tako jednostavno, a tako tesko mnogima da shvate.
Dok prave filmove, komponuju pesme, pisu knjiga, mnogi mnogo razmisljaju sta ce drugi reci i misliti, umesto da se zamisle sta bi sami rekli i pomislili.
valhalen valhalen 00:18 07.03.2011

Podsećanje

E, pa, Ana, pošto te očigledno slabo služi sećanje po pitanju stručne literature na osnovu koje si donela kategoričku presudu da ljupki poletarci iz NAŠIH i DVERI nisu fašisti, ili si pak hitno morala da odneseš tetki lek, dozvoli da ja kažem koju reč na tu temu.

Prvo, da te podsetim na neke aktivnosti ovih ljupkih nefašista:

Zahtev za rehabilitaciju Dimitrija Ljotića



Zatim, da podsetim na neke merodavne definicije fašizma:

http://www.republika.co.rs/358-359/12.html

http://www.gay-serbia.com/teorija/2006/06-02-16-definisanje-fasizma/index.jsp

http://www.pescanik.net/content/view/5840/1372/

Pa da ukažem na činjenicu da se DVERI savršeno uklapaju u ove merodavne definicije:

http://www.pescanik.net/content/view/5831/191/

I konačno da podsetim na poznatu mudrost Umberta Eka:

"Ur-fašizam je još uvek oko nas, ponekad i u civilu. Bilo bi nam najlakše kada bi se na svetskoj sceni pojavio neko ko bi rekao „Želim da ponovo otvorim Aušvic, želim da crnokošuljaši ponovo paradiraju italijanskim trgovima.“ Ali život nije tako jednostavan. Ur-fašizam se može vratiti pod najnevinijim maskama. Naša je dužnost da ga raskrinkavamo i upiremo prstom u svako od njegovih novih otelotvorenja – svakog dana, u svakom delu sveta."

Dakle, Ana, ako ti se čini da poletarci iz NAŠIH i DVERI nisu fašisti samo zato što još nisu predložili ponovo otvaranje Aušvica, ne dopusti da te to zavara, većina savremenih fašista to ne čini, pa ih to ne čini ništa manje fašistima. Ako su: protiv političkog pluralizma, protiv ljudskih prava, protiv parlamentarizma, protiv komunizma, protiv socijalizma (izuzev onog nacionalnog), protiv manjina i protiv stranaca, te ako se zalažu za "nacionalni preporod", povratak istorijskih teritorija i ukidanje višestranačja, budi sasvim sigurna da se radi o fašistima, po definiciji. NAŠI 1389 i DVERI ispunjavaju sve ove uslove.

Toliko. Ubuduće, molim te, kloni se ozbiljnih tema o kojima ne znaš dovoljno. To što im ti pristupaš neozbiljno, ne znači da posledice ne mogu biti itekako ozbiljne. Ono što si ti pogrešno pripisala "Šišanju", zapravo važi za tvoju javnu delatnost - ti nehotice regrutuješ fašiste.


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 02:41 07.03.2011

Re: Podsećanje

E Ana, zaboravih onomad da ti kažem na koju pesmu moja četrnaestomesečna ćera otkida.
Na ovu:

ana_radmilovic ana_radmilovic 07:47 07.03.2011

Re: Podsećanje

vrabac_u_steni
E Ana, zaboravih onomad da ti kažem na koju pesmu moja četrnaestomesečna ćera otkida.
Na ovu:



Vi ste neozbiljni (ti i tvoja četrnaestomesečna ćera, normalno) i u jednom ovakvom trenutku umesto da učite o fašizmu vi pevate tu neke pesmice. Sramota.
ana_radmilovic ana_radmilovic 07:53 07.03.2011

Re: Podsećanje

valhalen
Ono što si ti pogrešno pripisala "Šišanju", zapravo važi za tvoju javnu delatnost - ti nehotice regrutuješ fašiste.


Ako ih je iko ikada regrutovao - to su oni koji vise na njihovim sasjtovima više od njih samih (pričam o fašistima, o tipovima koji se stvarno primaju na Hitlera i o onima koji su zaista u fazonu da je dobar test ili zezanje ubiti Roma)

Na taj način na koji ti razotkrtivaš fašizam, ja mogu lako da ti objkasnim zašto je LDP jedna sasvim fašistička stranka, i zašto su neki portali na kojima se obrazuješ (što je loše, ne treba se obraztovati na portalima, to je politička indoktrinacija) sasvim fašistički portali.

Super je kad citiraš Eka, nego greota što ga ne razumaš, ne razumeš ni državu iz koje je on, ko je on, kome se obraća.
valhalen valhalen 11:28 07.03.2011

Re: Podsećanje

Na taj način na koji ti razotkrtivaš fašizam, ja mogu lako da ti objkasnim zašto je LDP jedna sasvim fašistička stranka, i zašto su neki portali na kojima se obrazuješ (što je loše, ne treba se obraztovati na portalima, to je politička indoktrinacija) sasvim fašistički portali.


Draga Ana, ja se ne obrazujem "na portalima", nego iz knjiga, ali pošto ne mogu da ti linkujem knjige, ja ti linkovah izvode iz tih knjiga koje sam uspeo da nađem na srpskom jeziku. Definicije fašizma koje se nalaze u tim izvodima su delo ozbiljnih autora, a gde su objavljene, stvarno je nebitno.

Koje si ti knjige pročitala o fašizmu? Jesi li pročitala i jednu jedinu? Jesi li pročitala bar jedan ozbiljan teorijski tekst na tu temu? Koji?

Super je kad citiraš Eka, nego greota što ga ne razumaš, ne razumeš ni državu iz koje je on, ko je on, kome se obraća.


Iskreno, ja ne razumem ovu tvoju primedbu. Otkud ti znaš da li ja razumem Eka i njegovu zemlju, a posebno ne vidim kakve to uopšte veze ima sa našim razgovorom? Ako si time htela da kažeš kako se to što on piše o fašizmu odnosi samo na italijnski kontekst, onda to prosto nije tačno, jer on više puta u tekstu, pa čak i u delu koji sam ti citirao, izričito naglašava da se fenomen o kome on govori može javiti "svakog dana, u svakom delu sveta".

Naravno, ako ti misliš da si bolje od mene razumela šta je Eko hteo da kaže, bio bih ti vrlo zahvalan ako bi to podelila sa mnom.

Da zaključim - Ana, ti ne znaš o čemu govoriš. Govoriš o fašizmu, ali ne znaš šta ta reč označava, pa je samim tim pogrešno upotrebljavaš. Grupe koje promovišeš su nesumnjivo fašističke, ne zato što ja tako kažem, nego zato što reč "fašističke" ima određeno intersubjektivno značenje koje nismo izmislili ni ti, ni ja, nego je plod naučnog kosenzusa stručnjaka iz relevantnih oblasti, i zato što se grupe o kojima je reč (DVERI i NAŠI) savršeno uklapaju u ovo značenje.

Ti, dakle, promovišeš potpuno nesumnjivo fašističke organizacije. Kao što rekoh, verujem da to činiš iz neznanja, ali to je za jednu odraslu osobu prilično slab izgovor.


valhalen valhalen 11:39 07.03.2011

Re: Podsećanje

Na taj način na koji ti razotkrtivaš fašizam, ja mogu lako da ti objkasnim zašto je LDP jedna sasvim fašistička stranka


I da, čisto da ne ispadne da izvrdavam odgovor, molim te, Ana, izvoli, dokaži mi na osnovu definicija fašizma koje sam ti ponudio, kako je to LDP fašistička stranka. Stvarno, ali stvarno me zanima.

Štagod ko mislio o LDP-a, LDP 1)nije protiv parlamentarizma, 2) nije protiv političkog pluralizma, 3) nije protiv manjina, 3)nije protiv stranaca, 4) nije protiv liberalizma, 5) nije protiv ljudskih prava i najvažnije 6) ne zalaže se za "nacionalni preporod", vraćanje istorijskih teritorija i ukidanje višestranačja. Inače, nije LDP po ovome poseban. Praktično SVE parlamentarne stranke u Srbiji, možda čak uključujući i radikale (osim tačke za "istorijske teritorije", ispunjavaju ove uslove. Što samo znači da nijedna parlamentarna stranka, uključujući tu i radikale, nije fašistička. DVERI i NAŠI, međutim, jesu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:34 07.03.2011

Re: Podsećanje

ana_radmilovic

Vi ste neozbiljni (ti i tvoja četrnaestomesečna ćera, normalno) i u jednom ovakvom trenutku umesto da učite o fašizmu vi pevate tu neke pesmice. Sramota.


Nemoj tako, pesma nas je održala njojzi hvala.

Šta da ti kažem raznih ljudi ima, neki pevaju, neki su fašisti, neki idu na pecanje, a neki prikazuju sliku sliku dobrotvora i gurua umesto svoje slike.

Što bi rekao Branko Kockica:

"Na našoj planeti mnogo ljudi ima
Kol'ko ljudi, tol'ko čudi
Svi su s raznim nosevima"

U to ime zapevajmo!


ana_radmilovic ana_radmilovic 19:31 07.03.2011

Re: Podsećanje

vrabac_u_steni
ana_radmilovic

Vi ste neozbiljni (ti i tvoja četrnaestomesečna ćera, normalno) i u jednom ovakvom trenutku umesto da učite o fašizmu vi pevate tu neke pesmice. Sramota.


Nemoj tako, pesma nas je održala njojzi hvala.

Šta da ti kažem raznih ljudi ima, neki pevaju, neki su fašisti, neki idu na pecanje, a neki prikazuju sliku sliku dobrotvora i gurua umesto svoje slike.




Pa jes' ono u pravu si ti, nego ovde stvar postala ozbiljna pa sam ljubomorna što ja nemam kći koja sad sluša Kockicu, pa da se i ja setim kako

"Na našoj planeti mnogo ljudi ima
Kol'ko ljudi, tol'ko čudi
Svi su s raznim nosevima"

Mada, kad sad opet pročitam ovaj nadasve dvosmisleni tekstić - da nije to neka aluzija na moj nos? U tom slučaju, sram te bilo!
valhalen valhalen 18:37 07.03.2011

Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

zoon zoon 00:17 08.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

Gospodine vahalen, kad ste već navalili podsjetili ste me mog teksta koji obrađuje teze o fašizmu sa Peščanika, između ostalog i tekst Umberta Eka.

Možda vas to napokon zaustavi, mada je malo vjerovatno.

ŠIŠANJE avec PEŠČANIK

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:11 08.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

zoon



A ja baš juče pomislio kako bi bilo zanimljivo da se i ti pojaviš ovde.
zoon zoon 11:09 08.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

vidio sam da su masovno počeli da dolaze na blog sa sajta b92, i morao sam da pogledam šta se to dešava. Hvala na linkovanju

ali mislim da sam zakasnio što se rasprave tiče
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:07 08.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

zoon
vidio sam da su masovno počeli da dolaze na blog sa sajta b92, i morao sam da pogledam šta se to dešava. Hvala na linkovanju

ali mislim da sam zakasnio što se rasprave tiče


rasprave zapravo nije ni bilo, nego valhalen voli kad ja nešto napišem pa onda, valjda od sreće štajaznam, počne da piše te svoje rečenice. i to bude jako zabavno, nego je šteta što se vrlo brzo svi razbeže. ne znam zašto
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:59 08.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

ana_radmilovic

...počne da piše te svoje rečenice...


Vala baš, ko programiran, samo bi malo mogli da mu apdejtuju bazu, mnogo se brate ponavlja.
Izgleda mu je administrator na bolovanju.
st.jepan st.jepan 18:43 08.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

nego je šteta što se vrlo brzo svi razbeže. ne znam zašto

O, da, blogovi umiru mladi.
malaramona malaramona 17:11 09.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

ana_radmilovic
zoon
vidio sam da su masovno počeli da dolaze na blog sa sajta b92, i morao sam da pogledam šta se to dešava. Hvala na linkovanju

ali mislim da sam zakasnio što se rasprave tiče


rasprave zapravo nije ni bilo, nego valhalen voli kad ja nešto napišem pa onda, valjda od sreće štajaznam, počne da piše te svoje rečenice. i to bude jako zabavno, nego je šteta što se vrlo brzo svi razbeže. ne znam zašto


Oho, vidim da je tvoj blog postao omiljeno okupljaliste "svesno - desno" omladine. Ali ako misliš da će ove tvoje kvaziduhovitosti zabašuriti činjenicu da ne znaš odgovor na pitanje koje ti je valhalen postavio, naravno da grešis.
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:41 09.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

malaramona


Oho, vidim da je tvoj blog postao omiljeno okupljaliste "svesno - desno" omladine.

i "omladina" treba pod navodnike
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:53 09.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

khmm.
izvinjavam se ali ja sam svesno levo. a i zoon ako se ne varam.
a i nisam omladina, odavno.
nego, Ana, šta oće ova mala ljotićevka?
ana_radmilovic ana_radmilovic 03:46 10.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

vrabac_u_steni
khmm.
izvinjavam se ali ja sam svesno levo. a i zoon ako se ne varam.
a i nisam omladina, odavno.
nego, Ana, šta oće ova mala ljotićevka?


ne znam vrapče, ja ti nju ništa nisam razumela. zasmeja me s ovom omladinom pa ne obratih pažnju da l smo desna ili koja već (čuj opet) omladina,
nego, mislim da je trenutak da neko najzad napiše u čemu se sve tačno ogleda ljotićevstvo individua poput mog omiljenog komentatora valhalena & co - a ko će to bolje objasniti nego ti? niko.
zoon zoon 17:57 10.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

onda sam valjda ja ta omladina

U svakom slučaju, da neko iz (pretpostavljam) Demokratske stranke priča o desnici, duhovnosti i principijelnosti je malkice smiješno.

LOGO DEMOKRATSKE STRANKE
http://www.serbianlogo.com/thumbnails/ds.gif

čisto radi podsjećanja, Demokratska stranka je 1991. godine registrovana kao partija desnog centra, to jest ''svesno-desno'' orijentacije kad smo već počeli da koristimo pametne a prazne pojmove. Zato im je logo plava pozadina (nebo) sa krugom (Suncem) u DESNOM uglu.

Tako da nisam siguran na koju omladinu se ovo odnosi.
Prvo, DS može u roku od dvadeset godina da prošeta sa desnog centra u Socijalističku internacionalu, pa neće da može, jer prije je riječ o ljevičarskoj retorici a istoj desničarskoj praksi.

A onda možemo da govorimo i o PRINCIPIJELNOSTI takvih individua, koji mijenjaju svoje stavove kao donje rublje. pa ta ista DS je uvela vjeronauku u škole, tad je i Čeda bio u vlasti, šta se sada folirate? Neko je ACTUALLY primijenio pravoslavni nauk i primijetio OPŠTE LICEMJERJE SISTEMA? Pa da, i ja bih na vašem mjestu nemoćno pisao dva i po reda jeftinih provokacija.

Uostalom, ako definišete ljevicu kao internacionalističku, kosmopolitsku i tome slično naspram nacionalističke, ograničavajuće desnice, onda nemojte ni da se bavite klasifikacijama, pošto ima i žena kojima rastu brkovi a i obratno.

Niti postoje dva polna tipa niti postoje dvije političke ideologije na ovoj planeti. Klasifikacije su vam suviše PROSTE da bi ukazivale na bilo kakav društveni proces ili ideologiju.

Moderna ljevica (Habermas, Rols) shvata da ni nacionalni identitet, ni tradicija, čak ni religija nisu tek puki opijum za narod, već čak i ključni elementi koji konstituišu jedno društvo. Naravno da oni nisu fundamentalistički shvaćeni, mora da postoji racionalni korektiv, ali nisu ni neprijatelji moderne ljevice.

U stvari, današnja desnica, ako je ikada i branila etničke, jezičke i kulturne različitosti, danas ih raznim ekonomskim TRANZICIJAMA i nametanjem ''novih'' sistema ''vrijednosti'', riječju - nesmetanim MARŠOM KAPITALA - gazi sve pred sobom i PEGLA RAZLIČITOSTI stvarajući bezličnu MASU.

A taj DESNIČARSKI PROJEKAT danas sprovodi DEMOKRATSKA STRANKA, a vjerovatno bi ga još KRVOLOČNIJE sprovodio LDP.

Raspisah se i previše...

malaramona malaramona 23:13 10.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

zoon
onda sam valjda ja ta omladina

U svakom slučaju, da neko iz (pretpostavljam) Demokratske stranke priča o desnici, duhovnosti i principijelnosti je malkice smiješno.

LOGO DEMOKRATSKE STRANKE
http://www.serbianlogo.com/thumbnails/ds.gif

čisto radi podsjećanja, Demokratska stranka je 1991. godine registrovana kao partija desnog centra, to jest ''svesno-desno'' orijentacije kad smo već počeli da koristimo pametne a prazne pojmove. Zato im je logo plava pozadina (nebo) sa krugom (Suncem) u DESNOM uglu.

Tako da nisam siguran na koju omladinu se ovo odnosi.
Prvo, DS može u roku od dvadeset godina da prošeta sa desnog centra u Socijalističku internacionalu, pa neće da može, jer prije je riječ o ljevičarskoj retorici a istoj desničarskoj praksi.

A onda možemo da govorimo i o PRINCIPIJELNOSTI takvih individua, koji mijenjaju svoje stavove kao donje rublje. pa ta ista DS je uvela vjeronauku u škole, tad je i Čeda bio u vlasti, šta se sada folirate? Neko je ACTUALLY primijenio pravoslavni nauk i primijetio OPŠTE LICEMJERJE SISTEMA? Pa da, i ja bih na vašem mjestu nemoćno pisao dva i po reda jeftinih provokacija.

Uostalom, ako definišete ljevicu kao internacionalističku, kosmopolitsku i tome slično naspram nacionalističke, ograničavajuće desnice, onda nemojte ni da se bavite klasifikacijama, pošto ima i žena kojima rastu brkovi a i obratno.

Niti postoje dva polna tipa niti postoje dvije političke ideologije na ovoj planeti. Klasifikacije su vam suviše PROSTE da bi ukazivale na bilo kakav društveni proces ili ideologiju.

Moderna ljevica (Habermas, Rols) shvata da ni nacionalni identitet, ni tradicija, čak ni religija nisu tek puki opijum za narod, već čak i ključni elementi koji konstituišu jedno društvo. Naravno da oni nisu fundamentalistički shvaćeni, mora da postoji racionalni korektiv, ali nisu ni neprijatelji moderne ljevice.

U stvari, današnja desnica, ako je ikada i branila etničke, jezičke i kulturne različitosti, danas ih raznim ekonomskim TRANZICIJAMA i nametanjem ''novih'' sistema ''vrijednosti'', riječju - nesmetanim MARŠOM KAPITALA - gazi sve pred sobom i PEGLA RAZLIČITOSTI stvarajući bezličnu MASU.

A taj DESNIČARSKI PROJEKAT danas sprovodi DEMOKRATSKA STRANKA, a vjerovatno bi ga još KRVOLOČNIJE sprovodio LDP.

Raspisah se i previše...


Ma ne, uopste nije previse. Odlican post, samo mi je krivo sto si prevideo navodnike-
"svesno - desno".
Krivo mi je i to sto si odlucio da glumis bodigarda nekome koga najbolje definise naslov jednog dobrog bloga.
zoon zoon 10:22 11.03.2011

Re: Na dirajte fašiste, nisu oni krivi...

ne glumim ja ničijeg bodigarda, ti si ČITAOCE bloga, a ne autorku, nazvala ''svesno-desnom'' omladinom, i ja sam na to odgovorio.

Sad vidim da ide i obrnuto, kao odgovaraš meni a upućuješ niske udarce nekom drugom.

Samo na činjenice ne odgovaraš.
liricar liricar 21:14 08.03.2011

Politicki korektan

Reditelj je ocigledno stvarao film vezan za ono sto je danas pozeljno sugerisati. Stekao sam utisak da je film previse politicki korektan, toliko da sluzi za sebicluk. Demagoski je. Sve to ne u smislu da ja mislim da nije dobro osudjivati nego u smislu da taj film po meni na suptilan nacin opravdava sadasnje struju stvari a ona zatvara oci pred uzasnom istinom. Pretnja nije toliko realna a ima o cemu drugom pisati.
liricar liricar 21:14 08.03.2011

Politicki korektan

Reditelj je ocigledno stvarao film vezan za ono sto je danas pozeljno sugerisati. Stekao sam utisak da je film previse politicki korektan, toliko da sluzi za sebicluk. Demagoski je. Sve to ne u smislu da ja mislim da nije dobro osudjivati nego u smislu da taj film po meni na suptilan nacin opravdava sadasnje struju stvari a ona zatvara oci pred uzasnom istinom. Pretnja nije toliko realna a ima o cemu drugom pisati.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana