Društvo

Dan "LK"

mlekac RSS / 26.07.2011. u 10:25

show.php?id=1094&thumb=0

Ako neko, slučajno, nije primetio, sutra je 27.7.2011.

Dan kad bi trebalo da prestane važnost starih ličnih karata.

E, sad, znam da je bilo priče da će im se važnost produžiti jer, naravno, nema ni teoretske šanse da svima budu zamenjene na vreme.

Mene samo zanima, zna li neko, je li ta izmena zakona stupila na snagu il ćemo, od sutra, imati masu ljudi sa nevažećim ličnim kartama?

(Na nesnosne gužve pred stanicama MUP-a smo, kanda, već oguglali) 

 

 

EDIT:
Apropo gužvi, da citiram iz današnjeg Blica (http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/267977/Gradjani-od-zore-u-redu-za-dokumenta

"- Na izdavanju dokumenata u celoj Srbiji radi 200 do 300 ljudi, što u pojedinim gradovima očigledno nije dovoljno. Ukoliko želimo više zaposlenih iza šaltera, onda to mora da odobri Ministarstvo finansija s obzirom na to da je budžet ograničen - rekao je Dačić posle promocije pete klase policajaca pripravnika u Centru za osnovnu policijsku obuku."
 

EDIT 2:

Nego, pošto smo saznali da smo ipak, i dalje, važeći, primaju se svi dobronamerni saveti o metodama za izbegavanje višednevnog čekanja u redu za izdavanje novih dokumenata... 



Komentari (135)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 20:32 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

mr.Policeman; ideja je (brižljivo promišljena, pisao sam gore o tome) da ima mobilni čitač na baterije. I očita očas posla, mada će mu za saobraćajnu, po svemu sudeći trebati informatičko znanje bolje od mojeg.
Hansel Hansel 21:47 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

mlekac
Zamena, maco, zamena. Nove su izdavane na pet godina (stare su bile na deset), pa ce da isteknu pre nego sto stignu da zamene i ove stare... Znaci, zurka na kvadrat!

E, baš tako! Naravoučenije: svi vi koji još niste izvadili nova dokumenta - sačekajte, ali ne previše.

E, i da, ovo može biti od koristi nekome ko nije mnogo razrađivao strategiju - pogledajte kada vam ističe pasoš (ili ako vam svakako treba plavi), pa iskoristite priliku da o jednom trošku promenite i ličnu kartu i pasoš - pošto su potrebna ista dokumenta, isto slikanje... A i ako ste već za jedan dokument obavili proceduru i nije prošlo više od nekoliko (verovatno 6) meseci, svi dokumenti se "priznaju" za drugu ispravu - nema ni slikanja, samo se uplaćuju takse... Po mom iskustvu, u tom slučaju nije potrebno novo zakazivanje!

Mlekac, počele su čak i seoske mesne kancelarije da šalju poštom izvode i uverenja, probaj tako nekako, možda osoblje kafane ima kućni ili broj mobilnog tog matičara...
mlekac mlekac 21:53 26.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Hansel


Mlekac, počele su čak i seoske mesne kancelarije da šalju poštom izvode i uverenja, probaj tako nekako, možda osoblje kafane ima kućni ili broj mobilnog tog matičara...


E, dobro mi rece...
Pokusacu!
Za savet
Hansel Hansel 11:09 27.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Ma, nema na čemu, mlekac... Nego, vidim ove natuknice o čipovima i to me podseti na dilemu koju vrstu LK da uzaberem. Pošto sam čuo da su se nekome izbrisali podaci s čipa pa je morao da vadi novu LK, i da u nekom sudu (nedavno!) nisu imali čitač za LK, pa je taj neko morao da ide u banku da mu učitaju i odštampaju sadržaj LK, sve mi se čini da mi još nsimo spremni na tu novotariju, pa i tu vredi razmisliti...
mlekac mlekac 11:31 27.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Hansel
Ma, nema na čemu, mlekac... Nego, vidim ove natuknice o čipovima i to me podseti na dilemu koju vrstu LK da uzaberem. Pošto sam čuo da su se nekome izbrisali podaci s čipa pa je morao da vadi novu LK, i da u nekom sudu (nedavno!) nisu imali čitač za LK, pa je taj neko morao da ide u banku da mu učitaju i odštampaju sadržaj LK, sve mi se čini da mi još nsimo spremni na tu novotariju, pa i tu vredi razmisliti...


Zmu je, i pored mog protivljenja, uzeo chipovanu.

Sad mu pet puta pretresam dzepove pre nego sto mu stavim stvari u masinu posto je bar tri stare tako uspeo da sredi, zaboravio da ih izvadi iz dzepa...

Ne zelim ni da pomislim sta bi bilo sa chipovanom da se provoza u centrifugi!!!!

uros_vozdovac uros_vozdovac 11:56 27.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Mlekac ne bi se desilo ništa, posle kupanja ova LK bi bila dobra ili loša isto kao pre kupanja, tu bar nadleženi ne mogu ništa da zabrljaju
mlekac mlekac 12:04 27.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

uros_vozdovac
Mlekac ne bi se desilo ništa, posle kupanja ova LK bi bila dobra ili loša isto kao pre kupanja, tu bar nadleženi ne mogu ništa da zabrljaju


Termootporna? Prezivljava iskuvavanje?
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:26 27.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

mlekac
uros_vozdovac
Mlekac ne bi se desilo ništa, posle kupanja ova LK bi bila dobra ili loša isto kao pre kupanja, tu bar nadleženi ne mogu ništa da zabrljaju


Termootporna? Prezivljava iskuvavanje?


Pa sad, sve ima granice, ali veš mašinu preživljava
mlekac mlekac 12:52 27.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

uros_vozdovac
mlekac
uros_vozdovac
Mlekac ne bi se desilo ništa, posle kupanja ova LK bi bila dobra ili loša isto kao pre kupanja, tu bar nadleženi ne mogu ništa da zabrljaju


Termootporna? Prezivljava iskuvavanje?


Pa sad, sve ima granice, ali veš mašinu preživljava


Мislila sam na iskuvavanje u vesh mashini - pitam poucena losim iskustvom da je Zmu ostavio staru LK u dzepu bele majice, pa ajd' sto se ona skuvala, nego sto mi uflekala ono belo!!!
jedan.kub jedan.kub 18:23 27.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Znaci, guzve nam ne ginu!!!!

Produženo je važenje i tih lk.
maca22 maca22 19:43 27.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

jedan.kub
Znaci, guzve nam ne ginu!!!!

Produženo je važenje i tih lk.

Da li neko moze da nakuca zvanicno objasnjenje (i nezvanicno, ako ga zna) - zasto nove cipovane licne karte traju samo 5 godina?


: ocekujem neki cirkus i unapred se smejem:
jedan.kub jedan.kub 20:15 27.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

maca22
jedan.kub
Znaci, guzve nam ne ginu!!!!

Produženo je važenje i tih lk.

Da li neko moze da nakuca zvanicno objasnjenje (i nezvanicno, ako ga zna) - zasto nove cipovane licne karte traju samo 5 godina?


: ocekujem neki cirkus i unapred se smejem:

Ima gore link, produženo je važenje i tih novih za 5 godina.
maca22 maca22 21:42 27.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

Razumem. Ali pitam zasto je uopste bilo potrebno da se produzava? Zsato je uopste smisljeno da traju samo 5 godina?
milisav68 milisav68 22:50 27.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

maca22
Razumem. Ali pitam zasto je uopste bilo potrebno da se produzava? Zsato je uopste smisljeno da traju samo 5 godina?

Valjda zbog roka trajanja čipa (7 godina).
Ne pitaj me odakle informacija, jer ne mogu da se setim, da li sam negde pročitao, ili je to neko izjavio.
Uglavnom na mojoj novoj LK sa čipom je rok trajanja 5 godina (tako piše na njoj, izvadjena prošle godine).
Hansel Hansel 09:44 28.07.2011

Re: "Koristim priliku"...

jedan.kub
Ima gore link, produženo je važenje i tih novih za 5 godina.

Molim te da citiraš taj deo, bili bismo srećni da je tako. Imaj u vidu da se vrlo često vesti loše interpretiraju u medijima. To što se kaže da se produžava važnost sa 5 na 10 godina, ne znači (kod nas, sa takvim piscima saopštenja i vesti) da se produžava važnost već izdatih isprava, već te vrste isprava koje će se izdavati ubuduće. Šta kaže zakon:
Lična karta izdaje se sa rokom važenja od 10 godina, a deci sa rokom važenja od pet godina.

Državljaninu starijem od 65 godina života, na njegov zahtev, može se izdati lična karta bez ograničenog roka važenja, na obrascu koji ne sadrži mikrokontroler (čip).

Državljaninu koji ima pravo na ličnu kartu, a nema prijavljeno prebivalište na teritoriji Republike Srbije, izdaće se lična karta na osnovu utvrđenog boravišta sa rokom važenja od dve godine.

Lična karta izdata pre dana početka primene ovog zakona važi do roka navedenog u ličnoj karti, a najduže do 31. decembra 2016. godine - do kog roka važe i lične karte izdate nakon početka primene Zakona o ličnoj karti ("Službeni glasnik RS", broj 62/06), sa rokom važenja "27. juli 2011. godine".

www.propisi.com/zakon-o-licnoj-karti.html

A one s čipom, ranije izdate, ni tehnički ne bi mogle da traju duže od 7 godina, i ja sam pročitao isto što i Milisav. Pisalo je u toj vesti i da se čeka da se utroši kontingent tih čipova, pa da se onda pređe na nove, koje duže traju!

Mrs Who Mrs Who 19:55 26.07.2011

SMS zakazivanje

Ja sam prošlog meseca uspela svojoj mami da zakažem predaju dokumenata za izdavanje nove lične karte i pasoša preko SMS servisa.
Ako se dobro sećam, može da se zakaže u Savskom Vencu, Rakovici i Paliluli. Nekoliko dana sam pokušavala bezuspešno tj. dobijala poruku da nema slobodnih termina, pa sam se 'dosetila' i probala jedno veče nekoliko minuta iza ponoći (pod pretpostavkom da se tada 'otvara' novi datum za termine, jer se zakazuje maksimalno dve nedelje unapred)i upalilo je. Poruke sa zahtevima su mi naplaćene oko desetak dinara ili manje, a ona sa zakazanim terminom, čini mi, se 80 dinara. Cela procedura je objašnjena na sajtu MUP-a (guglala sam 'SMS zakazivanje za predaju dokumenata, ili nešto slično)

Puno sreće :)
mlekac mlekac 19:56 26.07.2011

Re: SMS zakazivanje

Mrs Who
Ja sam prošlog meseca uspela svojoj mami da zakažem predaju dokumenata za izdavanje nove lične karte i pasoša preko SMS servisa.
Ako se dobro sećam, može da se zakaže u Savskom Vencu, Rakovici i Paliluli. Nekoliko dana sam pokušavala bezuspešno tj. dobijala poruku da nema slobodnih termina, pa sam se 'dosetila' i probala jedno veče nekoliko minuta iza ponoći (pod pretpostavkom da se tada 'otvara' novi datum za termine, jer se zakazuje maksimalno dve nedelje unapred)i upalilo je. Poruke sa zahtevima su mi naplaćene oko desetak dinara ili manje, a ona sa zakazanim terminom, čini mi, se 80 dinara. Cela procedura je objašnjena na sajtu MUP-a (guglala sam 'SMS zakazivanje za predaju dokumenata, ili nešto slično)

Puno sreće :)


E, ovo ti je zlata vredno obavestenje!!!

Prvi put da cujem kako je neko USPEO da zakaze SMS-om.

Hvala!
Mrs Who Mrs Who 20:34 26.07.2011

Re: SMS zakazivanje

Ja sam bila jako ponosna na taj svoj 'uspeh'

A pre toga sam na sajtu Opštinske uprave Šabac za manje od tri minuta naručila i potrebne izvode koji su joj stigli u roku od tri dana! Prosto da ne poveruješ da i to može da se desi. (Velike pohvale za šabačke matičare!)

Nema na čemu
Atomski mrav Atomski mrav 09:51 27.07.2011

Sve naopako

Imam utisak da se neko baš trudi da postavi stvari naopako u ovoj državi.
Prvo izdaju lične karte koje ističu 27.07.2011. (zašto baš taj datum) i to godinama unapred iako je i malom detetu jasno da će to stvoriti neverovatne gužve po policijskim stanicama. Ako poželite da iskoristite urođenu inteligenciju i predupredite taj problem tako što ćete otići da zamenite ličnu kartu ranije, recimo u maju, onda vas vrate iz policije sa porukom da dođete u julu kako "ne biste nepotrebno stvarali gužvu"...

uros_vozdovac uros_vozdovac 10:05 27.07.2011

Re: Sve naopako

Atomski mrav
Imam utisak da se neko baš trudi da postavi stvari naopako u ovoj državi.
Prvo izdaju lične karte koje ističu 27.07.2011. (zašto baš taj datum) i to godinama unapred iako je i malom detetu jasno da će to stvoriti neverovatne gužve po policijskim stanicama. Ako poželite da iskoristite urođenu inteligenciju i predupredite taj problem tako što ćete otići da zamenite ličnu kartu ranije, recimo u maju, onda vas vrate iz policije sa porukom da dođete u julu kako "ne biste nepotrebno stvarali gužvu"...



Brižljivo, strateški promišljeno. Plus dobri primeri iz prakse uzeti u obzir prilikom odluke.
mlekac mlekac 10:37 27.07.2011

Re: Sve naopako

Atomski mrav
Imam utisak da se neko baš trudi da postavi stvari naopako u ovoj državi.
Prvo izdaju lične karte koje ističu 27.07.2011. (zašto baš taj datum) i to godinama unapred iako je i malom detetu jasno da će to stvoriti neverovatne gužve po policijskim stanicama. Ako poželite da iskoristite urođenu inteligenciju i predupredite taj problem tako što ćete otići da zamenite ličnu kartu ranije, recimo u maju, onda vas vrate iz policije sa porukom da dođete u julu kako "ne biste nepotrebno stvarali gužvu"...


Nov momenat!

Bilo je i toga?

Kud si poranio?

EDIT:
Stari trik se zove - vesh mashina.

Jedan krug stara LK u dzepu farmerki, po mogucstvu na temperaturi za pamuk (90 stepeni) i da vidis kako MORA da se promeni...
Atomski mrav Atomski mrav 13:02 27.07.2011

Re: Sve naopako

Da, može i tako, naravno...
Ja sam inače već izgubio dve lične karte (jednu SFRJ, jednu SRJ) i skontao da je lakše promeniti mesto prebivališta kad izgubiš ličnu kartu pošto u "mom" SUP-u samo pitaju je li isto mesto prebivališta bilo i u staroj LK (mrzi ih da proveravaju i ne traže ti da dokazuješ)... a kad su ostali članovi porodice menjali mesto prebivališta u LK, potrebno je bilo prilagati dokaze, potpisivati izjave...

A za novu LK, umesto ove što važi do danas, sam podneo papire i moram da čekam 3 nedelje dok ne bude gotova. Dobra stvar je što su sliku, potpis i otisak prsta preuzeli iz baze podataka pošto sam novi pasoš vadio pre 3 godine. To me je poprilično iznenadilo, bio sam ubeđen da taj nji'ov softver to nije u stanju da uradi i/ili oni nisu obučeni za to. Kad ne lezi vraže... jes' da im se softver zaglupljuje triput dok ne obave unos podataka, skeniranje... ali ipak se završi sve za petnaestak minuta. A umesto celonoćnog čekanja pred SUP-om, platio sam 1000 dinara nekoj agenciji koja je angažovala jednog lika da čeka umesto mene.
mlekac mlekac 13:18 27.07.2011

Re: Sve naopako

Atomski mrav
Da, može i tako, naravno...
Ja sam inače već izgubio dve lične karte (jednu SFRJ, jednu SRJ) i skontao da je lakše promeniti mesto prebivališta kad izgubiš ličnu kartu pošto u "mom" SUP-u samo pitaju je li isto mesto prebivališta bilo i u staroj LK (mrzi ih da proveravaju i ne traže ti da dokazuješ)... a kad su ostali članovi porodice menjali mesto prebivališta u LK, potrebno je bilo prilagati dokaze, potpisivati izjave...

A za novu LK, umesto ove što važi do danas, sam podneo papire i moram da čekam 3 nedelje dok ne bude gotova. Dobra stvar je što su sliku, potpis i otisak prsta preuzeli iz baze podataka pošto sam novi pasoš vadio pre 3 godine. To me je poprilično iznenadilo, bio sam ubeđen da taj nji'ov softver to nije u stanju da uradi i/ili oni nisu obučeni za to. Kad ne lezi vraže... jes' da im se softver zaglupljuje triput dok ne obave unos podataka, skeniranje... ali ipak se završi sve za petnaestak minuta. A umesto celonoćnog čekanja pred SUP-om, platio sam 1000 dinara nekoj agenciji koja je angažovala jednog lika da čeka umesto mene.


Cuj, prosto sam zgranuta da su naucili!

Moja drugarica otisla svojevremeno, posle bombardovanja, da promeni LK i pandur joj saopstio kako ona UOPSTE NE POSTOJI!!!

Zena ga gleda belo - imala sva dokumenta, staru LK, krstenicu, drzavljanstvo, a on je pola sata ubedjivao kako je nepostojeca - nema njenog maticnog broja NIGDE u sistemu.

Trebalo joj par meseci dok nije raspetljala da su negde zaturili deo podataka kad su evakuisali (selili) sisteme zbog bombardovanja. Zaboravili bili da uploaduju!!!

Zato se zapanjim kad ustanovim da salteruse u stanicama uopste znaju gde im je ENTER na tastaturi, a nekmoli nesto vise...
Atomski mrav Atomski mrav 13:53 27.07.2011

Re: Sve naopako

Meni su sve do nedavno kod matičara uredno izdavali krštenice sa pogrešnim JMBG. Kad odnesem takvu krštenicu u SUP da bih (ponovo) izvadio LK, oni jednostavno hemijskom olovkom preprave jednu cifru i tako prepravljeni JMBG upišu u LK. Pitao ja jednom matičarku kako to da se ispravi i u matičnoj knjizi rođenih, a ona mi ispriča priču kako to ne može automatski dok se ne uvede informacioni sistem, pa dok ovi iz SUP-a ne budu imali pristup istom... ne lipši magare do zelene trave! Dok se to ne desi, iz SUP-a moraju da pošalju njima u Opštinu nekakav zahtev na osnovu koga bi oni meni promenili JMBG ali ne tako da isprave jednu pogrešnu cifru već bi mi izdali potpuno novi JMBG! Rekao sam "Fala, ne treba", nisam nikad imao problema sa falš JMBG-om... E sad kad sam vadio ovu novu roze krštenicu što nema roka trajanja, vidim ja da matičarke više ne listaju knjige kupusare pa prepisuju/prekucavaju podatke u formular već imaju računar na stolu, ukucaju podatke i odštampaju krštenicu na taj novi roze formular... I pita mene matičarka kako to da mi je JMBG iz LK drugačiji u odnosu na ono što imaju u svojoj bazi podataka, ja joj objasnim... i ona lepo klikne dvaput mišem, izmeni tu cifru, snimi - i gotovo! Neverovatno, nije im trebalo ni punih 15 godina da to urade! Mom veselju nema kraja!

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:56 27.07.2011

Re: Sve naopako

Atomski mrav

Zanimljivo, imam slične probleme... Pa sam multiciplirao dokumente... Tako da me ima u više primeraka (kada sam shvatio da ne postojim, što reče Mlekac)

Vrlo lukrativno
mlekac mlekac 00:34 28.07.2011

Re: Sve naopako

srdjazlopogledja
Atomski mrav

Zanimljivo, imam slične probleme... Pa sam multiciplirao dokumente... Tako da me ima u više primeraka (kada sam shvatio da ne postojim, što reče Mlekac)

Vrlo lukrativno


A ja mislila da virtuelna stvarnost postoji samo na NET-u, kad ono...

Znaci, nije mi drugarica unikatna?

Ajd' bas da joj kazem u subotu, da je obradujem.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:45 28.07.2011

Re: Sve naopako

Znaci, nije mi drugarica unikatna?

Ko zna koliko nas koji ne postojimo, ima...
Hansel Hansel 16:30 28.07.2011

Re: Sve naopako

Ali, proverite i da li vam je JMBG muški ili ženski! Ozbiljno! Znam za slučaj da je žena imala problem da nasledi muževljevu penziju jer je ovaj imao ženski JMBG! A pošto, je li, žena ne može biti u braku sa ženom, mašina izbacila ERROR! Šetali je od MUP-a do Matične službe i nazad, niko ne može da promeni mrtvom čoveku JMBG, ne znam šta je na kraju bilo, da li je promenila pol ili samo JMBG. Mislim, mogli su da joj učine, da joj promene u pogrešan i mirna Bačka...
mlekac mlekac 20:41 28.07.2011

Re: Sve naopako

Hansel
Ali, proverite i da li vam je JMBG muški ili ženski! Ozbiljno! Znam za slučaj da je žena imala problem da nasledi muževljevu penziju jer je ovaj imao ženski JMBG! A pošto, je li, žena ne može biti u braku sa ženom, mašina izbacila ERROR! Šetali je od MUP-a do Matične službe i nazad, niko ne može da promeni mrtvom čoveku JMBG, ne znam šta je na kraju bilo, da li je promenila pol ili samo JMBG. Mislim, mogli su da joj učine, da joj promene u pogrešan i mirna Bačka...

Ja sam to imala sa srednjim sinom - dali mu na rodjenju zenski JMBG.

Za one koji jos ne znaju JMBG ide (opet po secanju)

DD MM YYY (datum rodjenja) prvih sedam cifara
mesto republika sledece dve
pol (0 ili... muski 5 ili... zenski)
i onda je, valjda jos neka sifra al' to ne znam

Bilo je neko tacnije objasnjenje kod Bojane na blogu, al' nemam sad vremena da trazim.
milisav68 milisav68 15:25 27.07.2011

100

mlekac mlekac 15:29 27.07.2011

Re: 100

milisav68

uros_vozdovac uros_vozdovac 15:35 27.07.2011

Re: 100

Koliki si ti red čekao za #100, svaka čast
milisav68 milisav68 15:45 27.07.2011

Re: 100

uros_vozdovac
Koliki si ti red čekao za #100, svaka čast

Ma jok, ugodilo se.

@mlekac
mlekac mlekac 02:00 28.07.2011

Umesto edita:

Nova informacija (kanda nas je neko čitao?)
MUP Srbije, u cilju pružanja što kvalitetnije i brže usluge izdavanja ličnih karata i pasoša građanima, a kako bi se izbegli redovi i gužve, od četvrtka pušta u rad opciju na portalu www.euprava.gov.rs, koja pruža mogućnost elektronskog zakazivanja termina za dokumenta putem Internet mreže.

Na ovaj način, građani će moći da zakažu termin za izdavanje dokumenata u četiri policijske stanice na teritoriji Beograda i to na Čukarici, Novom Beogradu, Zemunu i Zvezdari, kao i u Novom Sadu.
fantomatsicna fantomatsicna 00:13 29.07.2011

Obavestenje

Dakle na Novom Zelandu ..nemamo licne karte,ni prijavljivanje mesta boravka..
Vive la Liberte

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana