Eksperimenti u blogovanju| Ljudska prava| Život

Glad

mlekac RSS / 29.03.2017. u 11:43

2016spring_four-horsemen-of-the-apocalypse-part2-secondary2.jpg

Ne znam za vas, ali, kad sam bila mala, to mi je, nekako bila najstrašnija reč. Možda zato što su i moji roditelji i bake neretko pričali o gladovanjima tokom I i II svetskog rata?

Onda smo i sami doživeli ratove, doživeli ili čuli priče o gladi.

I onda je, kobajagi, opet došao mir.

I novi sistemi.

I imali smo sve manje, al' opet, nekako, snalazilo se. "Važno je da niko nije gladan!" znale su babe da kažu nad mizernm obrokom.

OK, možda nije najzdravije, možda nije najkvalitetnije, ali, Bože moj, napuni se stomak...

A onda je realnost počela da me sustiže.

Pre par meseci prolazim preko Zelenjaka, priđe mi pristojno obučena ženica, u tridesetim i snebivajući se zapita me da li bi mogla da joj kupim nešto da pojede? Ne prosi, ne traži pare, samo ako bih mogla...

Srećom, imala sam nešto para u novčaniku, pa je povedem u onaj kineski restoran tamo (rekli mi klinci da imaju stvarno velike porcije) i uzmem joj jednu.

Ona sela za sto, ja taman krenula, a ona će: "Hvala vam, gospođo. Danas niste nahranli samo mene nego i moju bebu. U 5. mesecu sam."

Ne pitajte me kako sam izašla i koje sam sve psovke mrmljala ispod glasa narednih 10 minuta!

Pre neki dan, konačno stiglo lepo vreme i ja popravila biciklo - krenem da vozim kroz selo, pijačni dan, pošla da vidim šta ima, kad, vidim red pred bivšom zgradom pošte. (Poštu su, inače, zatvorili kao nerentabilnu, pa nam sad privatnik, sasvim rentabilno, pruža poštanske usluge u privatnoj kući s druge strane ulice). 

Dakle, vidim neka gužva, mali red, sve ili klinci ili baš stari ljudi. Kad, eto ga, stiže pikap sa oznakom Crvenog krsta i donosi hranu!

Narodna kuhinja!

U Vojvođanskom selu!

A vidim danas i ovaj članak u VICE-u. 

Moj najveći strah iz detinjstva očigledno je svuda oko nas... 

A najstrašnije mi je što to, izgleda, postaje normalno.

 

 



Komentari (113)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

muaddib92 muaddib92 15:54 29.03.2017

Страшно је

A najstrašnije mi je što to, izgleda, postaje normalno.

Јес нормално бабу своју, глад никада неће бити нормална појава а посебна је беда јужније од БГ, не мора се чак ни ићи подалеко.. И траје то поодавно, само неје згодна нити имало интересантна тема за медије, а колико видим ни блогере нарочито не занима..

Гладне (осим саме глади) додатно боли што око њих има ситих који им, како каже стара изрека, не верују. Другачији је осећај када су сви око тебе онако погладни, како је било после великог рата - не памтим лично али верујем старијима. Било је и 1993-ће подоста самоубиства у поводу дабогдаимаопанемао.
А данас, ако немаш запослење, пемзију или неки други редован приход - кандидат си за самоубицу и никако немој дозволити да дођеш до петог месеца трудноће.
eloy eloy 16:13 29.03.2017

Re: Страшно је

0
mlekac mlekac 18:23 29.03.2017

Re: Страшно је

muaddib92
A najstrašnije mi je što to, izgleda, postaje normalno.

Јес нормално бабу своју, глад никада неће бити нормална појава а посебна је беда јужније од БГ, не мора се чак ни ићи подалеко.. И траје то поодавно, само неје згодна нити имало интересантна тема за медије, а колико видим ни блогере нарочито не занима..

Гладне (осим саме глади) додатно боли што око њих има ситих који им, како каже стара изрека, не верују. Другачији је осећај када су сви око тебе онако погладни, како је било после великог рата - не памтим лично али верујем старијима. Било је и 1993-ће подоста самоубиства у поводу дабогдаимаопанемао.
А данас, ако немаш запослење, пемзију или неки други редован приход - кандидат си за самоубицу и никако немој дозволити да дођеш до петог месеца трудноће.


Meni nikada nije bilo normalno i strašno mi je kad shvatim da neke stvari nisam primetila. A šta znam, možda sam ja naopaka? Bar za današnjicu?
mlekac mlekac 18:33 29.03.2017

Re: Страшно је

eloy

Narodna kuhinja!

U Vojvođanskom selu!


pa svi bi na happy u rialiti neće niko da rani svinje i ore zemlju


E, ovo je tako tipičan "gradski" komentar da sam na ivici da...

Da l' da počnem od svinja ili od zemlje?

Daklem, ovako, pretprošle godine, cena kg žive vage bila je manja od 100 dinara za odrasle svinje (One preko 90kg).

Što u prevodu znači da nisi mogao da povratiš ni pare uložene u tov iste te svinje. One, date samo za hranu. Ništa tvoj rad. I nemo' slučajno da počneš da mi pričaš priče o pomijama i ostalim lepim stvarima kojima su naše babe i prababe ranile svinje. Ovo su sorte pravljene za tov, a tov podrzumeva koncentrat i kukuruz ili neku drugu žitaricu.

A cene toga ne padaju.

Pomijama mogu da se hrane mangulice i druge autohtone sorte, al' jbg. one su postale vrlo fensi, pa su sad njihova prasad bar duplo skuplja od prasadi "običnih" svinja. Idu do 50 evra po komadu.

I tako se krug zatvara. Ako hoćeš da toviš svinju - moraš da imaš pare. Ako nemaš pare - ne možeš ni da toviš svinju.

Slično je sa obradom zemlje.

Al' to bi već bila poduža priča nevezana za temu ovog bloga.

Nego, šta ono htedoh da kažem? A, da! Većina tih koje sam videla u redu za narodnu kuhinju su ljudi koji su prešli 75. Imaju neke "poljoprivredne" penzijice koje su, najblaže rečeno, bogu plakati.

Ili su deca iz porodica koje nemaju više od jedne njivice kojom se, nekako, krpe.

Nisu to nikakve lenčuge koje neće da rade. To su ljudi koji od svog rada, sadašnjeg i prošlog, poštenog seoskog rada, više ne mogu da prežive! U Vojvodini.
eloy eloy 18:54 29.03.2017

Re: Страшно је


0
mlekac mlekac 19:08 29.03.2017

Re: Страшно је

eloy

Praviš hranu za sebe i porodicu a ovi u gradu nek jedu u Veru


Nije to problem, problem je što nema "žive love". Da bi pravio hranu za sebe i porodicu moraš još negde da imaš izvor prihoda.

Ako ćeš da obrađuješ zemlju, treba ti i mehanizacija (prosečna starost 30-40 godina, bar u mom komšiluku), treba ti benzin, treba ti seme...

Treba platiti i struju i vodu. Pa i iznošenje đubreta.

Zimi treba kupiti ogrev.

Od čega, ako ne možeš ništa da zaradiš baveći se poljoprivredom?

Znači, mora neko iz porodice da se mane poljoprivrede, pa da traži neko drugo uhlebljenje kojim će, ako može, pomagati ove koji su ostali na zemlji...

Đavolski je to krug.
eloy eloy 19:23 29.03.2017

Re: Страшно је

0
mlekac mlekac 19:48 29.03.2017

Re: Страшно је

eloy

Đavolski je to krug.


Joj mala vidiš da te ložim.
Tek posle ovog na trgu vidiš kolko smo najebali.
Ćutimo kenjamo i brzine menjamo !



Hvala za pesmu, budi neke uspomene...

A to što pričaš o loženju - nažalost, mnogi zaista misle da to može tek tako - odeš na selo i milina! Valjda im zaostalo od Vojislava Ilića i romantičara?
mariopan mariopan 20:13 29.03.2017

Re: Страшно је

eloy

Narodna kuhinja!

U Vojvođanskom selu!


pa svi bi na happy u rialiti neće niko da rani svinje i ore zemlju


Koju zemlju?

Tuđu ne smeš da oreš a svoju nemaš?

A svinje se hrane nekom hranom koju moraš da kupiš, ne rastu zato što ti imaš volju da ih hraniš nego od para koje nemaš pa od toga ne mogu da rastu, jesi to znao?
mariopan mariopan 20:15 29.03.2017

Re: Страшно је

eloy

Praviš hranu za sebe i porodicu a ovi u gradu nek jedu u Veru


Od čega je praviš?
Od dobre volje ili.....?

mariopan mariopan 20:16 29.03.2017

Re: Страшно је

Joj mala vidiš da te ložim.

eloy eloy 20:21 29.03.2017

Re: Страшно је

0
mlekac mlekac 20:31 29.03.2017

Re: Страшно је

mariopan
eloy

Praviš hranu za sebe i porodicu a ovi u gradu nek jedu u Veru


Od čega je praviš?
Od dobre volje ili.....?



E, moja mariopan, misli dečurlija da će zemlja da rađa sama od sebe, bez da se išta uloži.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:46 29.03.2017

Re: Страшно је

E, moja mariopan, misli dečurlija da će zemlja da rađa sama od sebe, bez da se išta uloži.


Ma ti što samo misle su i simpaični.

Ima onih koji ne samo da msile, nego i krenu da zgrću lovu iz poljoprivrede :)
Pročitaju par tekstiča na netu, najpre izbunare dve cifre, prinos po hektaru i cenu po kilogramu, pomnože ih i vide bogatsvo :)

Sete se neke dedovine u vukojebini, ili još gore, kupe neku vukojebinu, krenu da biznisuju, kad..prc, sačeka ih realnost.

Pucaju na sve strane, a matematika tačna, i ne znaju šta ih ebe :)

mlekac mlekac 20:50 29.03.2017

Re: Страшно је

hoochie coochie man
E, moja mariopan, misli dečurlija da će zemlja da rađa sama od sebe, bez da se išta uloži.


Ma ti što samo misle su i simpaični.

Ima onih koji ne samo da msile, nego i krenu da zgrću lovu iz poljoprivrede :)
Pročitaju par tekstiča na netu, najpre izbunare dve cifre, prinos po hektaru i cenu po kilogramu, pomnože ih i vide bogatsvo :)

Sete se neke dedovine u vukojebini, ili još gore, kupe neku vukojebinu, krenu da biznisuju, kad..prc, sačeka ih realnost.

Pucaju na sve strane, a matematika tačna, i ne znaju šta ih ebe :)



Najbolje volem te što misle da su seljaci glupi i da ne znaju kako preko noći mogu da se zgrnu pare. Kao, mogli bi al' eto, nešto baš neće... Jooj.

Pazi, s jedne strane, zaista mi se dopada što se sve više ljudi priseća da bi moglo i nešto korisno sa zemljom da uradi, ali, s druge, ne dopada mi se što im TV i novine podgrevaju iluzije tipa: "Ova biljka može da vam donese milione!"

Paz' da ne može! Krvav posao, a slabo cenjen.
mariopan mariopan 21:16 29.03.2017

Re: Страшно је

eloy

docsumann docsumann 18:54 29.03.2017

nismo ni svjesni


koliko ljudi oko nas gladuje iza svoja četiri zida.

ne mogu ni da zamislim taj užas kad moraš svojoj djeci da kažeš kako im nemaš šta dati za večeru.

mlekac mlekac 18:59 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

docsumann

koliko ljudi ono nas gladuje iza svoja četiri zida.

ne mogu ni da zamislim taj užas kad moraš svojoj djeci da kažeš kako nemaš šta da im daš za večeru.



E, o tome se radi!
Koliko njih ćuti, stidi se...

Kad sam bila u Bocvani, objasnili su mi da moram da imam mejd (kućnu pomoćnicu). Zašto? Zato što oni koji imaju, imaju i obavezu da zaposle one koji nemaju da bi i oni imali bar nešto i da ne bi bili gladni.

Pazi, tada je prosečna plata za mejd bila nešto oko 450-500 pula. Mizerno. Ali, sve te žene su ponosno dolazile u tuđe kuće da rade (imalo tu stvarno šta da se radi ili ne) i niko nije video ništa loše u tome.

Mejd je, po pravilu, imala bar jedan oborok kod toga kod koga je radila i tu platicu.

A ovde kod nas, ako bi tako nešto pomenuo...

Mada, s druge strane, ko ovde može sebi da priušti da izdvoji pare od kućnog budžeta da bi hranio još nekoga?
eloy eloy 19:32 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

mlekac mlekac 19:45 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

eloy
objasnili su mi da moram da imam mejd (kućnu pomoćnicu).



Vidiš šta je cirkulacija karme u životu.Prvo ti imaš mejd posle ti moraš da budeš mejd i sistem se dovodi u ravnotežu. Kama sutra kama prekosutra - jednom si gore drugi put dole.



Odakle ti ideja da sam ja mejd?

Ne kažem da ne bih radila i to, taman posla, samo, nisam.
eloy eloy 19:50 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni


mlekac mlekac 20:04 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

eloy


Znam da nisi ali žena u kući je uvek mejd.
Daleko smo mi od Bocvane


Stvar prioriteta i vaspitanja, sinak!

Bogu hvala, odavno sam naučila decu da mama nije mejd.

A, iskreno, nikad nisam ni bila od onih koje pate da je sve u kući cakum-pakum
eloy eloy 20:11 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni


mlekac mlekac 20:29 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

Poi la vita è bella
die lewe is mooi


Sinak, zbog sličnih rečenica sam bivšeg napustila... Pazi šta pričaš!


Usput, pošto vidim da si nov, mlad i zelen, ako misiš da se sigraš u mom dvorištancetu, moraš da naučiš neka pravila.

Pravilo prvo - JA sam ovde MAMA! Znači, biće kako ja kažem.
Pravilo drugo - kod mene deca imaju prava, ali i obaveze. Ispunjavanjem obaveza zaslužuju svoja prava.
Prva obaveza - kod mene se pristojno ponaša i ne zadeva se sa starijima. Može da se diskutuje, al' zaobići ćeš me sa Belim lađama i sličnim fazonima, nećeš mi se obraćati sa "mala" i nećeš mi nipodaštavati dugogodišnje blogodrugarice.

Jesmo li se razumeli?
eloy eloy 20:44 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

freehand freehand 20:51 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

mlekac
Poi la vita è bella
die lewe is mooi


Sinak, zbog sličnih rečenica sam bivšeg napustila... Pazi šta pričaš!


Usput, pošto vidim da si nov, mlad i zelen, ako misiš da se sigraš u mom dvorištancetu, moraš da naučiš neka pravila.

Pravilo prvo - JA sam ovde MAMA! Znači, biće kako ja kažem.
Pravilo drugo - kod mene deca imaju prava, ali i obaveze. Ispunjavanjem obaveza zaslužuju svoja prava.
Prva obaveza - kod mene se pristojno ponaša i ne zadeva se sa starijima. Može da se diskutuje, al' zaobići ćeš me sa Belim lađama i sličnim fazonima, nećeš mi se obraćati sa "mala" i nećeš mi nipodaštavati dugogodišnje blogodrugarice.

Jesmo li se razumeli?

Mlekača rulez!
eloy eloy 20:53 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

mlekac mlekac 20:54 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

eloy

Prva obaveza - kod mene se pristojno ponaša i ne zadeva se sa starijima. Može da se diskutuje, al' zaobići ćeš me sa Belim lađama i sličnim fazonima, nećeš mi se obraćati sa "mala" i nećeš mi nipodaštavati dugogodišnje blogodrugarice.

Jesmo li se razumeli?


Joj ja se stvarno izvinjavam jer po rezonima iz tvojih komentara ne bih ti dao više od 25 godina. Prevarilo me i ono ,,mlekac,, grešna mi duša.
Usput izvini a šta je bilo nepristojno ?


Na ivici nepristojnog. Al' ko svaka dobra mama, volim da upozorim na vreme. A te godine slobodno obrni, pa dodaj još koju...

Kao što rekoh, nov si, ne znaš me. Hvala Bogu, imaš dosta mojih blogova - slobodno pročitaj još koji, pa vidi i kako razmišljam i kako se sigram u svom dvorištancetu.

Drago mi je da smo se razumeli.
eloy eloy 20:57 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

mlekac mlekac 21:02 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

freehand
mlekac
Poi la vita è bella
die lewe is mooi


Sinak, zbog sličnih rečenica sam bivšeg napustila... Pazi šta pričaš!


Usput, pošto vidim da si nov, mlad i zelen, ako misiš da se sigraš u mom dvorištancetu, moraš da naučiš neka pravila.

Pravilo prvo - JA sam ovde MAMA! Znači, biće kako ja kažem.
Pravilo drugo - kod mene deca imaju prava, ali i obaveze. Ispunjavanjem obaveza zaslužuju svoja prava.
Prva obaveza - kod mene se pristojno ponaša i ne zadeva se sa starijima. Može da se diskutuje, al' zaobići ćeš me sa Belim lađama i sličnim fazonima, nećeš mi se obraćati sa "mala" i nećeš mi nipodaštavati dugogodišnje blogodrugarice.

Jesmo li se razumeli?

Mlekača rulez!




Pa gde si ti, druže? (Ne mislim bukvalno - taj deo znam)
mlekac mlekac 21:03 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

eloy

I U TO IME za laku noć


Balašević uvek dobrodošao. Vidiš kako možeš, samo kad hoćeš.
freehand freehand 21:04 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

mlekac
freehand
mlekac
Poi la vita è bella
die lewe is mooi


Sinak, zbog sličnih rečenica sam bivšeg napustila... Pazi šta pričaš!


Usput, pošto vidim da si nov, mlad i zelen, ako misiš da se sigraš u mom dvorištancetu, moraš da naučiš neka pravila.

Pravilo prvo - JA sam ovde MAMA! Znači, biće kako ja kažem.
Pravilo drugo - kod mene deca imaju prava, ali i obaveze. Ispunjavanjem obaveza zaslužuju svoja prava.
Prva obaveza - kod mene se pristojno ponaša i ne zadeva se sa starijima. Može da se diskutuje, al' zaobići ćeš me sa Belim lađama i sličnim fazonima, nećeš mi se obraćati sa "mala" i nećeš mi nipodaštavati dugogodišnje blogodrugarice.

Jesmo li se razumeli?

Mlekača rulez!




Pa gde si ti, druže? (Ne mislim bukvalno - taj deo znam)

Prisutan i non serviam!
A malo kasnije i komentar, nego ne stignem a ozbiljne su i tragične stvari u pitanju
mlekac mlekac 21:07 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

eloy

Komšinice opušteno vidiš da se zezam na ovom stupidnom blogu u neverici čime se ozbiljni ljudi bave, prebrojavaju glasove,fantaziraju etc a svi očajni i što ti reče mnogi gladni. Šega komika bolan. I smiri kere mnogo laju. Pozdrav i bez sekirancije. Znam kolko imaš godina. zajedno imamo preko 100 nažalost

Tvoja šega i komika možda nije smešna svima - uzmi i to u obzir. Uvek.
mlekac mlekac 21:08 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

freehand
mlekac



Pa gde si ti, druže? (Ne mislim bukvalno - taj deo znam)

Prisutan i non serviam!
A malo kasnije i komentar, nego ne stignem a ozbiljne su i tragične stvari u pitanju


Držim te za reč!
eloy eloy 21:09 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

mlekac mlekac 21:12 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

eloy
hahahahahah ovaj blog je čudo. Jesam ti lepo reko da se znamo a kad te vidim kad ti budem reko ko sam pašćeš u nesvest od smeha. Zato nemoj da dramiš i da se primaš. Igram se sa apsurdnošću IT sektora. Opušteno

Ja sam uvek za šalu, al' pravila ostaju - u mom dvorištancetu svi ih poštuju i blogodrugari i RL prijatelji.
eloy eloy 21:18 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

mlekac mlekac 21:20 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

eloy

Naravno al kakva bi to bila potpala da nema malo dramoseranja - inče bi me provalila a oću da uživam u tvom iznenađavanju. hahahahah Benigno,potpuno benigno evo nešto za tvoje dvorištance




Pozdrav


U redu je, izlanuo si se ko si, al' ajde, pustiću te da pokušaš da me iznenadiš...

Hvala za cveće.

(hint: Nemam mnogo komšija koji govore portugalski)
eloy eloy 21:21 29.03.2017

Re: nismo ni svjesni

emsiemsi emsiemsi 09:33 30.03.2017

Re: nismo ni svjesni

mlekac

...

Jesmo li se razumeli?

Јеботе патак !
mlekac mlekac 11:39 30.03.2017

Re: nismo ni svjesni

emsiemsi
mlekac

...

Jesmo li se razumeli?

Јеботе патак !


Nešto nije jasno? To su pravila na mom blogu od kako sam dobila autorsku. Samo moram povremeno da "obnovim gradivo" za neupućene
mariopan mariopan 21:43 29.03.2017

tema

Tema je previše ozbiljna i teška da bi se zezali.

Javiću se sutra kada se malo odmorim.

Mlekac.
mlekac mlekac 23:01 29.03.2017

Re: tema

mariopan
Tema je previše ozbiljna i teška da bi se zezali.

Javiću se sutra kada se malo odmorim.

Mlekac.

Uopšte mi nije do zezanja, mariopan. Ni najmanje. I znam da ljudi teško o ovome govore. Nikad mi se, od kad blogujem nije dogodilo da mi se prvi komentar pojavi tek oko 200-og čitanja. Mislim da već to dovoljno govori.

Ali, MORAMO da govorimo. Moramo da izgovorimo ono što je, nažalost, istina - glad u ovoj zemlji hara sve jače.
freehand freehand 21:56 29.03.2017

Strašna je

... glad. Strašna je kad se doživi, kad se trpi i kad se gleda. Ali je strašno i pomisliti da ona postoji u društvu koje sebe smatra savremenim, emancipovanim i solidarnim.
Ok, prvi primer je standardan, rekao bih i pokazuje ono što znamo - da se na tom ličnom, pojedinačnom nivou uvek nađe dobrih ljudi da pomognu makar se odrekli neke svoje potrebe koju sami procene manje bitnom.
Ali je drugi primer pokazatelj sistemskog problema i opasne društvene tendencije. I najopasnije je to da ćemo, nastavi li se ovako, pored maketa kuća i zgrade imati i makete hrane.
mlekac mlekac 22:59 29.03.2017

Re: Strašna je

freehand

Ali je drugi primer pokazatelj sistemskog problema i opasne društvene tendencije. I najopasnije je to da ćemo, nastavi li se ovako, pored maketa kuća i zgrade imati i makete hrane.


Volim što se odmah ukapiramo. Prvi primer je bio blagi šok, al' ova druga slika me danima proganja... Zaista. Jer, pazi, to je malo selo - jedna ulica uzduž i cele četiri popreko (ajd' pet, ako računam silazak na Dunav). Ljudi koji krvavo rade, nadničenje skoro normalno za neke, pa opet... Gledam ih, sakrili bi se da ikako mogu, teško je to kad moraš u centar sela po obrok, a opet, vidim, nemaju drugog izbora. E, to me strašno potresa.
emsiemsi emsiemsi 09:36 30.03.2017

Re: Strašna je

freehand
... glad. Strašna je kad se doživi, kad se trpi i kad se gleda. Ali je strašno i pomisliti da ona postoji u društvu koje sebe smatra savremenim, emancipovanim i solidarnim.
Ok, prvi primer je standardan, rekao bih i pokazuje ono što znamo - da se na tom ličnom, pojedinačnom nivou uvek nađe dobrih ljudi da pomognu makar se odrekli neke svoje potrebe koju sami procene manje bitnom.
Ali je drugi primer pokazatelj sistemskog problema i opasne društvene tendencije. I najopasnije je to da ćemo, nastavi li se ovako, pored maketa kuća i zgrade imati i makete hrane.

Шта је страшно помислити када је тако како је страшно и помислити ?
Велика вероватноћа је да се у Србији 50% људи храни оскудно, а још већи број неквалитетно --- па ту оскудност компензује тако што уз сваки оброк поједе по пола киле хлеба.
Ужас --- а ми причамо о томе како смо земља богата храном !?
Глупости !
freehand freehand 09:52 30.03.2017

Re: Strašna je

Шта је страшно помислити када је тако како је страшно и помислити ?

Ne napreži se, Emsi, da ne napraviš neki kratak spoj.
Ужас --- а ми причамо о томе како смо земља богата храном !?
Глупости !

Srbija svakako ima dovoljno hrane, pitanje je samo pariteta i distribucije.
Bogata možda nije, ali je i tu u pitanju potencijal. A svakako bi valjalo debelo razmisliti o odnosima sa EU u tom domenu. Smer u kome nas guraju sve više izgleda kao slepa ulica.
emsiemsi emsiemsi 10:29 30.03.2017

Re: Strašna je

freehand
Шта је страшно помислити када је тако како је страшно и помислити ?

Ne napreži se, Emsi, da ne napraviš neki kratak spoj.
Ужас --- а ми причамо о томе како смо земља богата храном !?
Глупости !

Srbija svakako ima dovoljno hrane, pitanje je samo pariteta i distribucije.
Bogata možda nije, ali je i tu u pitanju potencijal. A svakako bi valjalo debelo razmisliti o odnosima sa EU u tom domenu. Smer u kome nas guraju sve više izgleda kao slepa ulica.

Ниси у праву !
Хране нема довољно, зато се толико и увози.
freehand freehand 10:36 30.03.2017

Re: Strašna je

Ниси у праву !
Хране нема довољно, зато се толико и увози.

Uvozi se da bi EU plairala svoju proizvodnju i da bi se ovde pravili veliki profiti. A hrane, hvala Bogu, još uvek ima i za ozbiljan izvoz, smao što nam sa jedne strane EU vezuje ruke, a nesposobna država lomi noge.
emsiemsi emsiemsi 10:50 30.03.2017

Re: Strašna je

freehand
Ниси у праву !
Хране нема довољно, зато се толико и увози.

Uvozi se da bi EU plairala svoju proizvodnju i da bi se ovde pravili veliki profiti. A hrane, hvala Bogu, još uvek ima i za ozbiljan izvoz, smao što nam sa jedne strane EU vezuje ruke, a nesposobna država lomi noge.

Немаш појма !
freehand freehand 10:52 30.03.2017

Re: Strašna je

Немаш појма !


Ok, izvini Emsi.
ostaje mi nada da ću čitajući te još pažljivije uspeti da nekako izađem iz tog mraka neznanja.
mlekac mlekac 11:35 30.03.2017

Re: Strašna je

emsiemsi
freehand
Шта је страшно помислити када је тако како је страшно и помислити ?

Ne napreži se, Emsi, da ne napraviš neki kratak spoj.
Ужас --- а ми причамо о томе како смо земља богата храном !?
Глупости !

Srbija svakako ima dovoljno hrane, pitanje je samo pariteta i distribucije.
Bogata možda nije, ali je i tu u pitanju potencijal. A svakako bi valjalo debelo razmisliti o odnosima sa EU u tom domenu. Smer u kome nas guraju sve više izgleda kao slepa ulica.

Ниси у праву !
Хране нема довољно, зато се толико и увози.


E, zbog takvih stavova poslednje dve godine skoro niko neće da gaji svinje. Pretprošle godine je bilo svinja onoliko - ljudi ih gajili, a onda je neko "pametan" uvezao gomilu mesa i cena je pala ispod svake granice pristojnosti.

Rezultat? Sad više niko neće da gaji svinje, sem, možda, kolko da ima za sebe i porodicu.

Srbija bi MOGLA da proizvodi sasvim dovoljno hrane i za sebe i za izvoz, ali...

Nekome to NE odgovara.

A to nije narod.
Ribozom Ribozom 17:21 30.03.2017

Re: Strašna je

freehand
[quote/]
Srbija svakako ima dovoljno hrane, pitanje je samo pariteta i distribucije.
Bogata možda nije, ali je i tu u pitanju potencijal. A svakako bi valjalo debelo razmisliti o odnosima sa EU u tom domenu. Smer u kome nas guraju sve više izgleda kao slepa ulica.


Trziste smo dali i ne mozemo ga vratiti natrag.
Svaki zahtev za revizija SSP-a nas vraca u samoizolaciju. Oni (EU) su svesni svoje ekonomske snage u odnosu na male zemlje i moramo se zadovoljiti mrvicama, koje moramo prorasporediti ravnomerno.
Ja se zalazem za progresivni porez i evt. znacajniji porez na nasledstvo, cime bi se bogatstvo ravnomernije rasporedilo i manje trosilo na po previlu uvozni luksuz. I verujem da je to jedini nacin.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:25 30.03.2017

Re: Strašna je

Srbija bi MOGLA da proizvodi sasvim dovoljno hrane i za sebe i za izvoz, ali...


Pa i proizvodi.
Ako se poljoprivredni proizvdi smatraju hranom.
U oblasti poljoprivrede Srbija ima suficit, više izveze nego što uveze.
Dobri smo mi tu, mada nas ovi softveraši prestigli :)

Ali ta činjenica zamagljuje suštinu, jer ogroman deo izvoza su najprimarniji proizvodi, kukuruz i malina.
Malina, hajd dobro, neka nam je to neki naš brend, ali izvoziti kukuruz je tužno, a naši se još hvale time.

Izvozimo najviše ne zato što proizvodimo više, ne zato što su nam prinosi veći, nego zato što niko drugi neće da izveze kukuruz nego ga koristi za svoju proizvodnju.

Ono što je poljoprivreda u ukupnoj privredi, niskozahtevna pa zato i nisko niskoprofitabilna delatnost, to je ratarstvo u poljoprivredi.
Najjednostavnija proizvodnja za koju je potrebno najmanje znanja, kojim može da se bavi ama baš bilo ko, ne može doneti neku posebnu zaradu, pa je onaj kome je to dominantna proizvodnja, logično, sirotinja.


A što se tiče liberalizacije, to je zaista katastrofa na koju seljaci nemaju, niti mogu da imaju odgovor.
Mazanje očiju nekim kao subvencijama je čista demagogija ako se srpska poljoprivreda sudari sa nemačkom ili holandskom.

Mnogo je pametnije ukinuti sve subvencije poljoprivredi a zaštiti je od presubvencionisane evropske konkurencije.

Možemo mi i bez subvencija i sa carinama da se tučemo sa Evropom ako se radi o malinama, šljivama, višnajma, ali mleko, meso....sve će se pogasiti.

nikvet pn nikvet pn 08:48 30.03.2017

Невидљиво

Паркирам се испред кевине зграде, прилази ми клинац 10-12 година чисто лепо обучен и тихо каже:
- Добардан. Можете ли да ми дате сто двадесет динара за пљескавицу?
Гледам га сумњичаво, не познајем га а порастао сам ту у крају, да ли ме лаже...?
- Јеси ли стварно гладан?
- Јесам, баш.
- Онда мало ти је једна, ево ти за две. Иди купи ту иза ћошка. Али ако си ме слагао готов си.
Отрча он. Позовем другара власника и испричам му; он ме пита како клинац изгледа; опишем.
- Аха, ево га долази, знам га, јесте гладан, има и млађег брата, тужна прича. Таман сад имам неки отпис, даћу му. Наручили неки ништаци па нису дошли мајкеимганабијем, јес ладан роштиљ али пуна је кеса. Твоје паре му узимам и идемо на пиће.
mariopan mariopan 09:31 30.03.2017

....


Juče smo sestra i ja na ulici u BG srele stariju ženu koja nas je molila za samo dvadeset dinara da kupi hleb, ostatak je imala. Ja joj dam sto a sestra dvadeset koje je držala u ruci. Postidele smo se više nego ta žena koja traži zato što nam je zahvaljivala previše pokorno, previše ponizno...pobegosmo nas dve i ćutimo, ni reč o tome nismo mogle.

Najstrašnije je baš to što u sirotnji nema dostojanstva, što glad ponižava i uništava čoveka iznutra, on je ruševina u svakom pogledu. Mora da proguta ponos, da poništi sebe i progovori, da kaže da je gladan ili da ćuti i umre od gladi.

Mi u ovom trenutku skupljamo pare za jednog člana naše porodice koji je ozbiljno bolestan a nema osiguranje, nema penziju a nije socijalni slučaj jer ima decu koja takođe nemaju, a treba platiti bolnicu, lečenje i nabavljati lekove.
Solidarno dajemo ko koliko može, to već radimo neko duže vreme nas nekoliko, ostali nisu ni zali za taj problem jer on nije hteo nikome da kaže dok mu nije toliko pozlilo da je morao u bolnicu.

Plaši me i ponižava pomisao da nekome možeš otkupiti život samo ako imaš para da ga platiš?

Kako ćemo mi živeti posle, ako ne uspemo, ako ne budemo dovljno imali za njegov život i lečenje ubuduće? Sad ćemo skupiti a šta ćemo sledeći put?

Kako ćemo mi živeti u toj budućnosti gde će svaka porodica imati nekog kome treba pomoć da bi samo preživeo? Ne znam nijednu porodicu koja nema nekoga kome je takva pomoć potrebna, pa bio to član porodice, komšija, prijatelj....

I zar je smisao života samo preživeti? Kako to izgleda kada je život samo obrok dnevno ako i to?
mlekac mlekac 11:56 30.03.2017

Re: ....

mariopan



Najstrašnije je baš to što u sirotnji nema dostojanstva, što glad ponižava i uništava čoveka iznutra, on je ruševina u svakom pogledu. Mora da proguta ponos, da poništi sebe i progovori, da kaže da je gladan ili da ćuti i umre od gladi.



TO je poenta!
freehand freehand 12:14 30.03.2017

Re: ....

mlekac
mariopan



Najstrašnije je baš to što u sirotnji nema dostojanstva, što glad ponižava i uništava čoveka iznutra, on je ruševina u svakom pogledu. Mora da proguta ponos, da poništi sebe i progovori, da kaže da je gladan ili da ćuti i umre od gladi.



TO je poenta!

Gospodža otkinula!
mlekac mlekac 11:37 30.03.2017

Pre neki dan

Razgovaram sa kolegom i priča mi kako je slučajno sreo svoju školsku drugaricu i shvatio da je žena gladna! I rekao joj da može da dolazi kod njega na klopu, a njoj neprijatno. A neprijatno i njemu, jer zna da TO nije dugoročno rešenje.

I tako...
narcis narcis 12:04 30.03.2017

mislim

da se poako poboljšava stanje po pitanju razumevana da ima gladnih.
mlekac mlekac 13:22 30.03.2017

Re: mislim

narcis
da se poako poboljšava stanje po pitanju razumevana da ima gladnih.

Nadam se!
Pre neki dan čujem jednog penzionera kako objašnjava - Izaći ću da glasam za prvog koji mi obeća da će da ukine socijalnu pomoć!-

A kukako onoliko kad su mu skinuli 300 dinara od penzije. Bojim se da je empatija kod nas u izumiranju i to je ono što me najviše plaši.
Ribozom Ribozom 17:04 30.03.2017

mene pogodi ta rec

Narodna kuhinja!
U Vojvođanskom selu!


Odmah sam primetio ovu nelogicnost.
Vidis da je moguce. Sem sto mirise na automasenje (sto ti nije bila namera), nelogicno je isto kao da kazes 'covek bez auta u Kragujevcu'.
Te vojvodjanske parole tipa: 'gdi su nasi novci', su i sluzile da se narod napujda kako eto neko im uze bogatstvo, ali ne njihov komsija, rodjak, oni sami vec zlo je po pravilu negde tamo, u Beogradu najvise.

Da, i zabolelo me to sto ponavljate kao i moja zena, da gradska deca nisu za selo.

mariopan mariopan 17:47 30.03.2017

Re: mene pogodi ta rec

Ribozom

Rekla bih da nije izgovoreno u tom smislu već u smislu da Vojvodina ima zemlju, ziratnu i rodnu, pa je čudo da tu bude gladnih.

A di su naši novci to stalno pita onaj ugojeni krmak koji od tih novaca i od te rečenice živi evo već tridesetak godina, ako se ne varam?

Mi koji živimo u toj Vojvodini znamo di su ti novci završili, ne treba nam on da upire prstom.
narcis narcis 19:48 30.03.2017

Re: mene pogodi ta rec

A di su naši novci to stalno pita

idragoljub, di su naši niški novci, autono mija do ocepljenja na niš.
mlekac mlekac 23:39 30.03.2017

Re: mene pogodi ta rec

Ribozom


Da, i zabolelo me to sto ponavljate kao i moja zena, da gradska deca nisu za selo.


Ajd' da se razumemo - od ove DorČolke teško da ima gradskije žene u mom selu. Pa sam se naučila

Ne kažem ja da gradska deca nisu za selo - taman posla, nego kažem da je u poslednje vreme zavladala moda da se očekuje od sela nešto što selo ne može da pruži. Laku lovu.

O tome smo pričali. A da onaj ko se ne libi da šljaka i to žešče, može da živi na selu - to nije sporno.
predatortz predatortz 07:55 31.03.2017

Re: mene pogodi ta rec

Rekla bih da nije izgovoreno u tom smislu već u smislu da Vojvodina ima zemlju, ziratnu i rodnu, pa je čudo da tu bude gladnih.


Onda, šta iz toga zaključiti sem da tamo živi lenj narod?
milisav68 milisav68 20:00 31.03.2017

Re: mene pogodi ta rec

predatortz
Rekla bih da nije izgovoreno u tom smislu već u smislu da Vojvodina ima zemlju, ziratnu i rodnu, pa je čudo da tu bude gladnih.


Onda, šta iz toga zaključiti sem da tamo živi lenj narod?

A ti kao ne znaš o čemu se radi?



Neko nema šta da obrađuje, neko ne zna šta da obrađuje, neko nema snage/zdravlje da obrađuje...
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:17 30.03.2017

Blog

Kakva je ovo zajebancija sa masovnim zaključavanjem blogova?

Mislim, zabole me za izbore u Srbiji (hvala bogu, i ispravno donetoj odluci od pre 17 godina, da je to tako), i za izbornu šutnju. A nije valjda da je blog b92 toliko bitno javno glasilo da mora da se ćuti? Ovde neki ljudi, izgleda, previše ozbilljno sebe doživljavaju.

I još nešto, pravda za Blogija!
freehand freehand 23:27 30.03.2017

Re: Blog

Mislim, zabole me za izbore u Srbiji (hvala bogu, i ispravno donetoj odluci od pre 17 godina, da je to tako), i za izbornu šutnju. A nije valjda da je blog b92 toliko bitno javno glasilo da mora da se ćuti? Ovde neki ljudi, izgleda, previše ozbilljno sebe doživljavaju.

Ne znam kako je u tvojoj novoj domovini, ali ovde privatni vlasnici često i odlučuju o svojoj imovini. B 92 je, uključujući i blog, privatno vlasništvo.
U svakom slučaju lako je tebi kad imaš Trampa.
mlekac mlekac 23:40 30.03.2017

Re: Blog

freehand
Mislim, zabole me za izbore u Srbiji (hvala bogu, i ispravno donetoj odluci od pre 17 godina, da je to tako), i za izbornu šutnju. A nije valjda da je blog b92 toliko bitno javno glasilo da mora da se ćuti? Ovde neki ljudi, izgleda, previše ozbilljno sebe doživljavaju.

Ne znam kako je u tvojoj novoj domovini, ali ovde privatni vlasnici često i odlučuju o svojoj imovini. B 92 je, uključujući i blog, privatno vlasništvo.
U svakom slučaju lako je tebi kad imaš Trampa.


Nisam u toku - svuda sem kod mene i loadera završena žurka? Au!
freehand freehand 23:44 30.03.2017

Re: Blog

mlekac
freehand
Mislim, zabole me za izbore u Srbiji (hvala bogu, i ispravno donetoj odluci od pre 17 godina, da je to tako), i za izbornu šutnju. A nije valjda da je blog b92 toliko bitno javno glasilo da mora da se ćuti? Ovde neki ljudi, izgleda, previše ozbilljno sebe doživljavaju.

Ne znam kako je u tvojoj novoj domovini, ali ovde privatni vlasnici često i odlučuju o svojoj imovini. B 92 je, uključujući i blog, privatno vlasništvo.
U svakom slučaju lako je tebi kad imaš Trampa.


Nisam u toku - svuda sem kod mene i loadera završena žurka? Au!

Molba i preporuka supermoda. Ja takve stvari poštujem i kad se ne slažem.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:52 30.03.2017

Re: Blog

freehand
Mislim, zabole me za izbore u Srbiji (hvala bogu, i ispravno donetoj odluci od pre 17 godina, da je to tako), i za izbornu šutnju. A nije valjda da je blog b92 toliko bitno javno glasilo da mora da se ćuti? Ovde neki ljudi, izgleda, previše ozbilljno sebe doživljavaju.

Ne znam kako je u tvojoj novoj domovini, ali ovde privatni vlasnici često i odlučuju o svojoj imovini. B 92 je, uključujući i blog, privatno vlasništvo.
U svakom slučaju lako je tebi kad imaš Trampa.


Znači, frka za imovinu? Ok, samo se ne sećam da su blogovi bili ovako masovno zaključavani (na preporuku, ili samoinicijativno) pred prethodne izbore, a nije da ih nije bilo (svake godine ili malo ređe).

A kad već pitaš, u mojoj novoj domovini predizborna tišina ne postoji kao kategorija.

EDIT: Zar se izborna tišina ne odnosi na kandidate i njihovu propagandnu aktivnost? Koliko znam, mi blogeri to nismo (čast izuzecima).
freehand freehand 00:00 31.03.2017

Re: Blog

Znači, frka za imovinu? Ok, samo se ne sećam da su blogovi bili ovako masovno zaključavani (na preporuku, ili samoinicijatovno) pret prethodne izbore, a nije da ih nije bilo (svake godine ili malo ređe).

Pa da, ja to govorim dosta dugo. Svašta nije bilo ranije, i ništa od novog ne ide na bolje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:10 31.03.2017

Re: Blog

freehand
Znači, frka za imovinu? Ok, samo se ne sećam da su blogovi bili ovako masovno zaključavani (na preporuku, ili samoinicijatovno) pret prethodne izbore, a nije da ih nije bilo (svake godine ili malo ređe).

Pa da, ja to govorim dosta dugo. Svašta nije bilo ranije, i ništa od novog ne ide na bolje.


Daj malo, bre, optimizma, friki! Mi evo 100 dana Trampa pregurasmo preko glave, i iz prve ruke - nije bilo tako gadno kako sam ja to zamišljao. Valjda jer su budalu vezali (kao Tamburiksa) na kratku pupkovinu, da ništa ne može da sjebe. Mada, uspeo je da ukine globano otopljavanje, zamalo, ali neće ni to dugo. (evo ga Novke sad sa čaršaf komentarom, koji uključuje i deep gov, i vanzemaljce iz Rozvela, i još neke nerazumljive stvari, teorije zavere, da mi sve po spisku, samo gledaj!).



freehand freehand 00:21 31.03.2017

Re: Blog

Daj malo, bre, optimizma, friki! Mi evo 100 dana Trampa pregurasmo preko glave, i iz prve ruke - nije bilo tako gadno kako sam ja to zamišljao.

I mi ovde, evo pet godina. Sad, realno - još nema stadiona kao koncentracionih kampova i masovnih streljanja, ali je sve ostalo po planu i predviđanju. Mislim mom predviđanju, jelda, a to se ne važi.
Sad, ima ovde tupamarosa koliko hoćeš koji će uvek naći opravdanje tipa "jeste sad pet puta gore, ali je pre bilo još gore", ali ja to ne bih slušao, može da izazove napade vrtoglavice.
A ono što si dopisao oko izborne tišine - ja se potpuno slažem i ovo oko zaključavanja tretiram apsolutno blentavim. Ali supermod to pravda (svoju molbu, nije bilo izričitog naređenja) time da su preporuke nadležnih organa (bemliga dal je ono čudo za kontrolu medija, šta li) krajnje nejasne i konfuzne, pa uvek ima mesta da te opiči ako se nekom ne sviđaš.
Ja sam blog i postavio praveći se pametan nekoliko minuta pre ponoći, al cvrc. kao - i komentari se računaju, pa ti pazi koje je to ludilo kad se i na komentare na vesti odnosi.
Neko će do ponedeljka čačkalicama kapke da podupire.
mlekac mlekac 00:23 31.03.2017

Re: Blog

srdjan.pajic


Daj malo, bre, optimizma, friki! Mi evo 100 dana Trampa pregurasmo preko glave, i iz prve ruke - nije bilo tako gadno kako sam ja to zamišljao. Valjda jer su budalu vezali (kao Tamburiksa) na kratku pupkovinu, da ništa ne može da sjebe. Mada, uspeo je da ukine globano otopljavanje, zamalo, ali neće ni to dugo. (evo ga Novke sad sa čaršaf komentarom, koji uključuje i deep gov, i vanzemaljce iz Rozvela, i još neke nerazumljive stvari, teorije zavere, da mi sve po spisku, samo gledaj!).


Ma bole vas ćoše - kod vas su oni dumpsteri iz samiški samo za bačenu klopu kojoj je istekao rok. Jbt. Izmislili sport - dumpster diving! Imaju cele You Tube kanale kako kuvati klopu izvučenu iz dumpstera...

Daj bre, Srki, ako je dekadentno - pa malo preteruju!



mlekac mlekac 00:25 31.03.2017

Re: Blog

freehand
Daj malo, bre, optimizma, friki! Mi evo 100 dana Trampa pregurasmo preko glave, i iz prve ruke - nije bilo tako gadno kako sam ja to zamišljao.

I mi ovde, evo pet godina. Sad, realno - još nema stadiona kao koncentracionih kampova i masovnih streljanja, ali je sve ostalo po planu i predviđanju. Mislim mom predviđanju, jelda, a to se ne važi.
Sad, ima ovde tupamarosa koliko hoćeš koji će uvek naći opravdanje tipa "jeste sad pet puta gore, ali je pre bilo još gore", ali ja to ne bih slušao, može da izazove napade vrtoglavice.
A ono što si dopisao oko izborne tišine - ja se potpuno slažem i ovo oko zaključavanja tretiram apsolutno blentavim. Ali supermod to pravda (svoju molbu, nije bilo izričitog naređenja) time da su preporuke nadležnih organa (bemliga dal je ono čudo za kontrolu medija, šta li) krajnje nejasne i konfuzne, pa uvek ima mesta da te opiči ako se nekom ne sviđaš.
ja sam blog i postavio praveći se pametan nekoliko minuta pre ponoći, al cvrc. kao - i komentari se računaju, pa ti pazi koje je to ludilo kad se i na komentare na vesti odnosi.
neko će do ponedeljka čačkalicama kapke da podupire.


I time ćemo završiti ovu temu jer ne bih da odem pod ključ, fala lepo!
urbana_gerila urbana_gerila 00:25 31.03.2017

Re: Blog


srdjan.pajic
pret prethodne


e, šabane, nekad si bio puma - a sad delaš jednačenje po zvučnosti i sa imaginarnim suglasnikom.

freehand freehand 00:29 31.03.2017

Re: Blog

I time ćemo završiti ovu temu jer ne bih da odem pod ključ, fala lepo!

Nema tu šta za pod ključ, izbori su tabu a ne komentarisanje idiotskih pravila i embarga.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:32 31.03.2017

Re: Blog

urbana_gerila

srdjan.pajic
pret prethodne


e, šabane, nekad si bio puma - a sad delaš jednačenje po zvučnosti i sa imaginarnim suglasnikom.



Typo, toliko nepismen baš nisam. Nego mi je ruka do lakta u zavoju, a u glavi manta od oksikodona, išao danas na manju hiruršku intervenciju, pa sad ovde maloi razmrdavam desanku šakić, da prostiš. Ma, samo da nije videla mirela, za vas ostale me baš zabole.

urbana_gerila urbana_gerila 01:00 31.03.2017

Re: Blog


srdjan.pajic
toliko nepismen baš nisam.


ma, zezam se, ispravljam samo frtaljpismene a žešće nadobudne grammar nazis.

zabole me kako ćeš to razumeti, ali - oduvek mi je nedoumicu izazivalo tvoje vladanje ortografijom.
emsiemsi emsiemsi 04:26 31.03.2017

Re: Blog

srdjan.pajic
Kakva je ovo zajebancija sa masovnim zaključavanjem blogova?

Mislim, zabole me za izbore u Srbiji (hvala bogu, i ispravno donetoj odluci od pre 17 godina, da je to tako), i za izbornu šutnju. A nije valjda da je blog b92 toliko bitno javno glasilo da mora da se ćuti? Ovde neki ljudi, izgleda, previše ozbilljno sebe doživljavaju.

I još nešto, pravda za Blogija!

Мени је изборна тишина тешка идиотарија.
То би требало да се укине.
predatortz predatortz 07:57 31.03.2017

Re: Blog

I još nešto, pravda za Blogija!


Nije valjda banovalo Blogija?!
Pored toliko nasilnika, koji ljude otvoreno vređaju, ponižavaju i krše sve kodekse - banovalo Blogija?!
Aferim!
Milan Novković Milan Novković 10:31 31.03.2017

Re: Blog

.
narcis narcis 13:37 31.03.2017

Re: Blog

Nije valjda banovalo Blogija?!

kaže da nije nego se samobanovao na neodređeno
predatortz predatortz 13:44 31.03.2017

Re: Blog

narcis
Nije valjda banovalo Blogija?!

kaže da nije nego se samobanovao na neodređeno


Ideja o kojoj sve češće razmišljam.
mlekac mlekac 13:57 31.03.2017

Re: Blog

Milan Novković
dok uživaju u pojavi...



Molim te, izmeni ostatak rečenice, ne narušavaj PT!
mariopan mariopan 20:23 31.03.2017

Re: Blog

predatortz
I još nešto, pravda za Blogija!


Nije valjda banovalo Blogija?!
Pored toliko nasilnika, koji ljude otvoreno vređaju, ponižavaju i krše sve kodekse - banovalo Blogija?!
Aferim!

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:37 31.03.2017

Re: Blog

predatortz
I još nešto, pravda za Blogija!


Nije valjda banovalo Blogija?!
Pored toliko nasilnika, koji ljude otvoreno vređaju, ponižavaju i krše sve kodekse - banovalo Blogija?!
Aferim!


Ne znam, propustio sam celu epizodu, nego je i do mene stigao nekakav trač. Čak i to da se sad blogi valjda duri što ga je banovalo, pa neće ovde da komentariše više. A i ne mora, nikad mu komentari i nisu bili bogzna šta .
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:39 31.03.2017

Re: Blog

predatortz
narcis
Nije valjda banovalo Blogija?!

kaže da nije nego se samobanovao na neodređeno


Ideja o kojoj sve češće razmišljam.


Gde nestade Novkovićev komentar? Odneli ga vanzemljaci, ili mu doakala cija i deep gov? Nisam čitao, ali znam da nije lajao na vlast i kršio izbornu tišinu, bar ne više od mene .
freehand freehand 20:43 31.03.2017

Re: Blog

srdjan.pajic
predatortz
narcis
Nije valjda banovalo Blogija?!

kaže da nije nego se samobanovao na neodređeno


Ideja o kojoj sve češće razmišljam.


Gde nestade Novkovićev komentar? Odneli ga vanzemljaci, ili mu doakala cija i deep gov? Nisam čitao, ali znam da nije lajao na vlast i kršio izbornu tišinu, bar ne više od mene .

Iz nekog ga je razloga obrisao, što ne liči na njega, a ti mi tu ne izgledaš baš nevin.
Milan Novković Milan Novković 20:52 31.03.2017

Re: Blog

freehand
srdjan.pajic
predatortz
narcis
Nije valjda banovalo Blogija?!

kaže da nije nego se samobanovao na neodređeno


Ideja o kojoj sve češće razmišljam.


Gde nestade Novkovićev komentar? Odneli ga vanzemljaci, ili mu doakala cija i deep gov? Nisam čitao, ali znam da nije lajao na vlast i kršio izbornu tišinu, bar ne više od mene .

Iz nekog ga je razloga obrisao, što ne liči na njega, a ti mi tu ne izgledaš baš nevin.

Zaboravio sam na pravila igre i dotakao se izbora, al čekam Pajića iza nekog drugog ćoška
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:54 31.03.2017

Re: Blog

Ma bole vas ćoše - kod vas su oni dumpsteri iz samiški samo za bačenu klopu kojoj je istekao rok.


Koji dumpsteri? Nema, bre, to kod nas, u kante ide samo ambalaža, hrana se drugačije obrađuje, ono što ne udele šelterima i humantiarcima, a kad istekne rok to se ne daje ljudima. I stvarno nikad za 17 godina nisam video čoveka da kopa po kantama, to vidim samo leti, u Srbiji. Jesam video beskućinke da žickaju na raskrsnicama, ili te spopadnu na parkingu i traže kintu za autobus, ali nikad za klopu.

A ovo što pomenu prinčipesa, to funkcioniše, video sam da ovde imaju ta neka udruženja građana (moja sekretarica volontira u jednom takvom), gde dobrovoljci i dobrovoljke odu kolima u samišku i tamo im daju ono što je za deljenje, a nije istekao rok trajanja, kao i ono za šta kupci, koji su u mogućnosti, doniraju na kasi kad plaćaju račun, i onda ovi to odvezu na mesta predviđena za deljenje hrane. Tu dođu ljudi koji nemaju i to im se podeli. Znam da tu ne primaju ništa skuvano kod kuća, nego samo namirnice iz prodavnice, u originalnoj ambalaži i u roku važenja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:55 31.03.2017

Re: Blog

Milan Novković
freehand
srdjan.pajic
predatortz
narcis
Nije valjda banovalo Blogija?!

kaže da nije nego se samobanovao na neodređeno


Ideja o kojoj sve češće razmišljam.


Gde nestade Novkovićev komentar? Odneli ga vanzemljaci, ili mu doakala cija i deep gov? Nisam čitao, ali znam da nije lajao na vlast i kršio izbornu tišinu, bar ne više od mene .

Iz nekog ga je razloga obrisao, što ne liči na njega, a ti mi tu ne izgledaš baš nevin.

Zaboravio sam na pravila igre i dotakao se izbora, al čekam Pajića iza nekog drugog ćoška


Dobro je, živ si, ja mislio da ću morati da ti nosim cigare i novine u neki Gvantanamo.

EDIT: I povećao si broj gladnih na 50 miliona, mislim da je na prethodnim postovima bilo oko 20, ili 25. Onda to znači da je Trampova vlast udvostručila broj gladnih u prvih 100 dana? Mada sam i ja juče bio dosta gladan, jer samo morao da presekočim doručak. Posle me žena odvela u Ikeu, no, o tome sam već napisao na adekvatnijem blogu od ovog.
Milan Novković Milan Novković 16:40 01.04.2017

Re: Blog

srdjan.pajic


EDIT: I povećao si broj gladnih na 50 miliona, mislim da je na prethodnim postovima bilo oko 20, ili 25. Onda to znači da je Trampova vlast udvostručila broj gladnih u prvih 100 dana? Mada sam i ja juče bio dosta gladan, jer samo morao da presekočim doručak. Posle me žena odvela u Ikeu, no, o tome sam već napisao na adekvatnijem blogu od ovog.

Ja mislim da se loše sećaš

Al radi ti detektivska podsvest, ne sva nego osećaj-za-filing, ja menjam tu cifru, samo obično kažem ili 60M, ili 50M (negde između ovde dve cifre je, koju ću upotrebiti zavisi od "akcenta", dok mi je cifra za decu 15M

Evo:

1. 1 in 6 people in America face hunger.

2. The USDA defines "food insecurity" as the lack of access, at times, to enough food for all household members. In 2011, households with children reported a significantly higher food insecurity rate than households without children: 20.6% vs. 12.2%.

3. Food insecurity exists in every county in America. In 2013, 17.5 million households were food insecure. More and more people are relying on food banks and pantries. Collect food outside your local supermarket for a local food bank. Sign up for Supermarket Stakeout GL.

4. 49 million Americans struggle to put food on the table.

5. In the US, hunger isn’t caused by a lack of food, but rather the continued prevalence of poverty.

6. More than 1 in 5 children is at risk of hunger. Among African-Americans and Latinos, it’s 1 in 3.

7. Over 20 million children receive free or reduced-price lunch each school day. Less than half of them get breakfast, and only 10% have access to summer meal sites.

8. For every 100 school lunch programs, there are only 87 breakfast sites and just 36 summer food programs.

9. 1 in 7 people are enrolled in Supplemental Nutrition Assistance Program (SNAP). Nearly half of them are children.

10. 40% of food is thrown out in the US every year, or about $165 billion worth. All of this uneaten food could feed 25 million Americans.

11. These 8 states have statistically higher food insecurity rates than the US national average (14.6%): Arkansas (21.2%), Mississippi (21.1%), Texas (18.0%), Tennessee (17.4%), North Carolina (17.3%), Missouri (16.9%), Georgia (16.6%), Ohio (16.0%).

Nači teče nam jaka podstruja kognitivne disonance gde iako i ja na previše ozbiljnih stvari gledam iz usiljeno veselije perspektive ti sve vidiš kao Trump-Clinton zezanje

Krenuo sam već jednom u tred na ovu temu, ali sam ...., nego mi ti dođeš kao dobar Jehovini-svedoci materijal, vredan, pametan, i tvrdoglav ko mula, al simpatičan, nači samo ti treba tiho i strpljivo podrivati tekuće "znanje" i "uverenja" i sve će biti na svom mestu jednog dana

Evo ti "ozbiljnije" linije diskutovanja i podloške za sumnju u ovo što pričam:

- Ovo gore sa "DoSomething" sajta, preko 5 miliona članova, kaže "... face hunger ...", pa " ... is at risk of hunger ..."

- To bih ja mogao prosto da deklarišem samo kao oprezno-političko-korektni pristup

- ... al neću, doneću ti "čvršće" cifre, ionako nisu moji, niti Putinovi, niti Trumpovi "izvori", nego iz patriotskijih, nebogataških, neostrašćenijih US krugova.

Pazi, vi imate FORMIDABLE intelektualce od integriteta tu, jel malo uvrnuto da ih više ja čitam nego vi tu na temu stanja u US. Imate i NYT, WP, pa slično, to stoji

E sad, bila bi truba da tebe iole "maltretiram", pošto si cool i u mnogo uređenijoj zemlji, ako već ne maltretiram ove u Srbiji kojima je više stalo do BeloSrbijanske zajebancije, pošto su se oni kolko-tolko snašli, nego do gladnih u Srbiji, a veselo vriskanje im toliko "znači"
Milan Novković Milan Novković 16:53 01.04.2017

Re: Blog

doneću ti "čvršće" cifre

Al moža i neću, jbt, čemu?! (gde je, bre, VP, sad kad je najpotrebniji
freehand freehand 17:02 01.04.2017

Re: Blog

nego mi to dođeš kao dobar Jehovini-svedoci materijal, vredan, pametan, i tvrdoglav ko mula, al simpatičan, nači samo ti treba tiho i strpljivo podrivati tekuće "znanje" i "uverenja" i sve će biti na svom mestu jednog dana

Igzekli. S tim što ga tako iberinteligentnog tvrdoglavost počesto načini opasnom gluperdom.
Al si ga opisao 1/1
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:58 02.04.2017

Re: Blog

Milan Novković
srdjan.pajic


EDIT: I povećao si broj gladnih na 50 miliona, mislim da je na prethodnim postovima bilo oko 20, ili 25. Onda to znači da je Trampova vlast udvostručila broj gladnih u prvih 100 dana? Mada sam i ja juče bio dosta gladan, jer samo morao da presekočim doručak. Posle me žena odvela u Ikeu, no, o tome sam već napisao na adekvatnijem blogu od ovog.

Ja mislim da se loše sećaš

Al radi ti detektivska podsvest, ne sva nego osećaj-za-filing, ja menjam tu cifru, samo obično kažem ili 60M, ili 50M (negde između ovde dve cifre je, koju ću upotrebiti zavisi od "akcenta", dok mi je cifra za decu 15M

Evo:

1. 1 in 6 people in America face hunger.

2. The USDA defines "food insecurity" as the lack of access, at times, to enough food for all household members. In 2011, households with children reported a significantly higher food insecurity rate than households without children: 20.6% vs. 12.2%.

3. Food insecurity exists in every county in America. In 2013, 17.5 million households were food insecure. More and more people are relying on food banks and pantries. Collect food outside your local supermarket for a local food bank. Sign up for Supermarket Stakeout GL.

4. 49 million Americans struggle to put food on the table.

5. In the US, hunger isn’t caused by a lack of food, but rather the continued prevalence of poverty.

6. More than 1 in 5 children is at risk of hunger. Among African-Americans and Latinos, it’s 1 in 3.

7. Over 20 million children receive free or reduced-price lunch each school day. Less than half of them get breakfast, and only 10% have access to summer meal sites.

8. For every 100 school lunch programs, there are only 87 breakfast sites and just 36 summer food programs.

9. 1 in 7 people are enrolled in Supplemental Nutrition Assistance Program (SNAP). Nearly half of them are children.

10. 40% of food is thrown out in the US every year, or about $165 billion worth. All of this uneaten food could feed 25 million Americans.

11. These 8 states have statistically higher food insecurity rates than the US national average (14.6%): Arkansas (21.2%), Mississippi (21.1%), Texas (18.0%), Tennessee (17.4%), North Carolina (17.3%), Missouri (16.9%), Georgia (16.6%), Ohio (16.0%).

Nači teče nam jaka podstruja kognitivne disonance gde iako i ja na previše ozbiljnih stvari gledam iz usiljeno veselije perspektive ti sve vidiš kao Trump-Clinton zezanje

Krenuo sam već jednom u tred na ovu temu, ali sam ...., nego mi ti dođeš kao dobar Jehovini-svedoci materijal, vredan, pametan, i tvrdoglav ko mula, al simpatičan, nači samo ti treba tiho i strpljivo podrivati tekuće "znanje" i "uverenja" i sve će biti na svom mestu jednog dana

Evo ti "ozbiljnije" linije diskutovanja i podloške za sumnju u ovo što pričam:

- Ovo gore sa "DoSomething" sajta, preko 5 miliona članova, kaže "... face hunger ...", pa " ... is at risk of hunger ..."

- To bih ja mogao prosto da deklarišem samo kao oprezno-političko-korektni pristup

- ... al neću, doneću ti "čvršće" cifre, ionako nisu moji, niti Putinovi, niti Trumpovi "izvori", nego iz patriotskijih, nebogataških, neostrašćenijih US krugova.

Pazi, vi imate FORMIDABLE intelektualce od integriteta tu, jel malo uvrnuto da ih više ja čitam nego vi tu na temu stanja u US. Imate i NYT, WP, pa slično, to stoji

E sad, bila bi truba da tebe iole "maltretiram", pošto si cool i u mnogo uređenijoj zemlji, ako već ne maltretiram ove u Srbiji kojima je više stalo do BeloSrbijanske zajebancije, pošto su se oni kolko-tolko snašli, nego do gladnih u Srbiji, a veselo vriskanje im toliko "znači"



Pa valjda postoji razlika između gladi i food insecurity-ja. Kad pominješ glad, ja u glavi imam sliku iz Afrke, ili iz Srbije, gde ljudi kopaju po kantama, kradu u prodavnicama, doniraju organe, teraju svoju rođenu decu u prošnju, ili žicikaju sitnu kintu, ili te spopadnu i mole da im kupiš obrok. Ovde zaista nema razloga da se bude gladan, pošto postoje ti kojekakvi programi na koje se prijaviš ako su tu prihodi manji od x dolara/godišnje. Da se razumemo, nije to bogznakakvo izobilje, ali ne mora da se kopa po kantama.

Tako je bar u ovim delovima USA koje sam imao prilike da obiđem, a moguće da je tamo na Jugu (sve Trampovi glasači) drugačije, i više Africa-like. E, sad, kako je Tramp došao na vlast, i preti da ukine sve te donacije i fondove od kojih se održava sva ta socijala, jer, razume se, sirotinju treba pobiti ili ostaviti da sama crkne od gladi, a i treba mu i kinta da unapredi posustalu nam armiju, moguće da će i kod nas da krene kopanje po kantama.

Inače, ovo sam ti već napisao, ovde kod nas od tih socijalnih programa sasvim pristojno žive čitave porodice, sa mnoštvom dece, i ovo kažem iz prve ruke, jer poznajem neke ljude, mahom white thrash, teški neradnici i paraziti. Ne samo hrana, nego bukvalno sve, stanovanje, računi, škola, zdravstvena nega, prevoz, i onda su zaključili da ne moraju da rade, iako su zdravi i pravi. Tu i tamo pokose poneki travnjak, ili odrade smenu u Mekdonaldsu, i to im je, izgleda, dovoljno, i onda po ceo dan na Plejstejšnu, ili Fejsbuku, ili popunjavaju te ankete koje ti ovde citiraš kao relevantne

Svejedno, priznajem da mi je glupo da na blogu o pravoj gladi, ja pišem o neuporedivo boljoj situaciji kod nas. Da su ljudi u Srbiji gladni kao ovi naši nesećnici ovde, i da mogu da dobiju od države i privatnika ovo što se daje ovde, bili bi srećni do neba.
narcis narcis 21:04 02.04.2017

Re: Blog

Svejedno, priznajem da mi je glupo da na blogu o pravoj gladi, ja pišem o neuporedivo boljoj situaciji kod nas. Da su ljudi u Srbiji gladni kao ovi naši nesećnici ovde, i da mogu da dobiju od države i privatnika ovo što se daje ovde, bili bi srećni do neba.

Milan Novković Milan Novković 10:32 03.04.2017

Re: Blog

Pa valjda postoji razlika između gladi i food insecurity-ja

Postoji, naravno, samo onda ni reč "glad" nije nešto posebno precizna - imaš Srba koji se ipak prehrane iz kontejnera, pa ljudi iz nekih delova Afrike koji su koji su kost i koža od gladi.

Demeaning i sramotno za državu je da im delovi naroda preživljavaju kopanjem po kontejnerima, pa i ...

...The United States Department of Agriculture (USDA) definiše "food insecurity" kao "... lack of access, at times, to enough food for all household members ...".

Bem li je, i naciju, valjda i nacionalne granice pucaju pred moralnim pitanjem "nedovoljno hrane za sve članove porodice", pa makar mu prilepili i vremensku odrednicu "ponekad", ne moraju ljudi da padaju u delirijum od gladi.

A opet, i delirijumčić tu i tamo je, valjda, pa ako se preživi, bolji od 1,000 milijardi defense kontraktovanja po svetu, gde hiljade nevinih lete u na nebo, ui delovima, za koga-šta, u stvari.

Naravno da je uređeni deo US za poštovanje, pa UK, al Bleru je mesto u zatvoru, da raspalim po "svojima" ako ti je lakše, pa Kamerunu, Holandeu, Merkelovoj, Srpskoj "garnituri", Belom (aj dobro, njemu u popravnom domu ili nekoj sličnoj institucijici) ... sve što ja "guram" i "tupim" je, kobajagi, svest o zlikovcima i bezosećajnima među nama, poziv na proletere da se ujedine, oće li više, jbt

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana