Društvo| Ljudska prava| Mediji| Politika| Zdravlje

Zakon o klasnom ratu!

Filip Mladenović RSS / 22.01.2014. u 15:26

Gazda bio, gazda ostao!
Gazda bio, gazda ostao!
Slučajno ili ne, jučerašnji veliki dan za Srbiju, 21. januar 2014. i zvaničan početak pristupnih pregovora sa Evropskom unijom, ostao je u senci dva neverovatna slučaja, na granici skandala. Prvi je vezan za te famozne decembarske EPS račune, neobjašnjivo uvećane, dok se drugi odnosi na povlačenje predloga novog Zakona o radu.

Prvi skandal jasno govori da ni nova, rekonstruisana vlada, ne može da uredi jedno od svojih preduzeća i barem na tom primeru pokaže da zaista vodi računa o stanovništvu Srbije, već bensediniranom i telenoveliranom. (Šok povodom pogrešno i površno interpretirane izjave savetnika ministra privrede o budućim penzijama od 200 evra indikator je dubine masovnog očaja i beznađa.)

Drugi primer u vezi sa povlačenjem kontroverznog predloga Zakona o radu upućuje na oštrinu borbe i rivalstva interesnih grupa u Srbiji, i to u situaciji kada je radništvo ove zemlje prisiljeno čak i na bezumne akte samopovređivanja ne bi li se izborilo za elementarne stvari: redovne plate i overene zdravstvene knjižice.

Pod maskom reformi u Srbiji se nastavlja „pobednički" hod tzv. liberalnog kapitalizma, oličenog u dosadašnjoj praksi: štednja, stezanje kaiša, smanjivanje tzv. subvencija, kako bi siromašni postali još siromašniji, a gazde, tj. poslodavci još bogatiji.
Mladi hrvatski filozof Srećko Horvat je u jučerašnjem razgovoru sa novinarkom „Radio Slobodna Evropa" Brankom Mihajlović to opisao na sledeći način: „...Nedavno je, u jednom dokumentu pokazano, da je od svih sredstava koje je Trojka (Međunarodni monetarni fond, Europska komisija i Europska centralna banka) dala Grčkoj u valovima paketa pomoći, da je 98 posto otišlo, ne u Grčki realni sektor, nego natrag bankama, koje su platile dug da bi se situacija u Grčkoj popravila. Dakle, samo dva posto je otišlo u realni sektor.
Alternativa je jasna. Alternativa nije dalje zaduživanje, nego revizija duga. To je nešto za šta se recimo zalaže Aleksis Cipras, lider grčke opozicione stranke Siriza, po uzoru na poznatu konferenciju o otpisivanju većine njemačkoga duga nakon Drugog svjetskog rata. Tada je situacija bila obrnuta , Njemačka je bila dužna španjolskim, portugalskim i drugim bankama. Situacija se preokrenula i mjesto da danas imamo situaciju da se zemljama, koje su u lošijem stanju, zaista pomogne, ne kroz nova zaduživanja, nego kroz neki vid solidarnosti, trenutno imamo nova zaduživanja i uništavanje tih zemalja....
Zato kažem da je važno gledati druge zemlje i što se njima dogodilo. Kada je prije dvije - tri godine tadašnji talijanski premijer Mario Monti dao onu neslavnu izjavu da je monotono imati posao do kraja života i da se ljudi moraju naviknuti da će stalno morati mijenjati posao jer živimo u takvom dobu, mi smo mislili da se to dešava u Italiji i da to nema veze sa nama. Međutim, na globalnom nivou tržište rada ide u smjeru ka većoj prekarizaciji i deregulaciji tržišta rada. To u prijevodu znači da vas poslodavac više neće uzimati u stalni radni odnos, da vam bilo kada može dati otkaz. U Hrvatskoj se sa tim izmjenama Zakona o radu predviđa da se trudnice mogu otpustiti. Moja generacija ljudi, koji su u tridesetim godinama, zapravo samo mogu sanjati da će uopće doći u mirovinu jer se dob produljuje. Radni tjedan se produljuje. Taj trend koji se odvija u čitavoj EU je sada došao i u Hrvatsku i Srbiju."

I najzad, poenta Srećka Horvata: "...sada, posebno u Srbiji, postoji glad za progresivnim idejama. Ljudi uviđaju da će Zakon o radu više promijeniti njihove živote, nego neka sapunica ili Ravna gora."

Proleće 2014. u Srbiji biće vruće, da ne kažem usijano. Sve karte su na stolu, uključujući i one ulične. Problem je samo što taj sto nije okrugao, već na - ćoše.

 

 

Atačmenti



Komentari (383)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

omega68 omega68 19:34 24.01.2014

Re: Privet, Filip

A-ha, pa su nas zato zaobišli i prave autoput kroz Rumuniju i Bugarsku.

Ispisniče, kao da je u tebe ušao blogov kolač
Koridor 10 je kraći, lakši i ekonomičniji od koridora 4.
Ameri su preko nas opstruirali Nemačku da što kasnije počne da koristi taj lakši put.
Uostalom, kuda je vodio rimski drum?Preko Karpata?
Oni nisu nas zaobišli, nisu krive ni naše ''krađe'' kojima su mediji prali američku nameru da miniraju Nemačku što duže.
milisav68 milisav68 20:19 24.01.2014

Re: Privet, Filip

omega68

Ispisniče, kao da je u tebe ušao blogov kolač
Koridor 10 je kraći, lakši i ekonomičniji od koridora 4.

Nije, nego mi se deda zvao Obren.

Koridor 10 se raspao, a pare za renoviranje i izgradnju do mađarske granice su pojeli naši skakavci.

I nema tu nikakve teorije zavere, jer je zadnje vreme došlo kada moram da pohvalim Velju Ilića koji je stvarno bio iskren sa kraduckanjem, pošto smo morali njega da sačekamo da se ljudski renovira put Palanka-Topola, i Palanka-Mladenovac, a taj put su pre toga tako uradili Nemci `43. - pa ti vidi.
Oni nisu nas zaobišli, nisu krive ni naše ''krađe'' kojima su mediji prali američku nameru da miniraju Nemačku što duže.

Nemačku već 70 godina "minira" 100.000 kauboja - ne brini.
hajkula1 hajkula1 22:54 24.01.2014

Re: Privet, Filip

psl_srbija
No, to po strani, ako PSL i slični smatraju ovaj predlog za koji se Radulović zalaže (a pisan je u Krkinom kabinetu, to se zaboravlja!) neoliberalnim/ robovlasničkim/koji-god-epitet-da-mu-zalepe - šta bi tek rekli za ovaj iz Nemačke? Po svim važnim segmentima zaštite radnika novi predlog našeg zakona o radu je bolji po radnike od onog u Nemačkoj


Znači bićemo Nemačka kad usvojimo ovaj zakon? Super, probaj u Nemačkoj da ne prijaviš radnika, da ga isplaćuješ na ruke, da mu ne platiš prekovremeno, da mu ne isplatiš zaradu na vreme. I jedna suštinska razlika Nemačka ima manjak radne snage, naročito visokoobrazovane i kuka na sva zvona da im treba radna imigracija sa strane i da se olakša dolazak u Nemačku kvalifikovanim radnicima. To je malo različit položaj radnika u odnosu na nas. A i pored svega toga u Nemačkoj se povećava raslojavanje malog broja bogatih i ostatka koji siromaši. Ne gleda se dobrobit jedne zemlje samo kroz BDP, pitanje je koliki procenat ljudi od tog povećanja BDP bolje živi.

P.S. A pročitaj malo i Francuske zakone ako imaš vremena.



Ovde se Zakon selektivno poštuje.
Koju korist imaju moje bivše kolege?
arcins arcins 11:19 25.01.2014

Re: Privet, Filip

freehand
freehand
U NIS je dosao strani politicki namestenik, restrukturirao (raskantao bandu), ostao mu monopol i gle cuda postao naglo profitabilan, veoma.
Zastava, nije bas energetika ali poceli da proizvode, sklapaju nesto sto se prodaje i postali profitabilni.
EPS, verovatno bi isto bilo kao i sa NIS-om, ako ne i bolje. Input nam je domaci, za razliku od NIS.

Sem ovog "verovatno" - što je besmisleno diskutovati - smo već apsolvirali. Da dodamo samo da je eto, taj strani politički nameštenik i po važećem zakonu o radz zspeo da raskanta badnu. Ili ne?
Ova računica o gasu mi ništa nije jasna, ali probaću i ja da nađem neku malo jasniju, bez cene gasa u Rzsiji (velika je Rusija!) i u Srbiji. A znam da je predstavljena desetinama puta i da ono što se u Srbiji plaća ni blizu nije tržišna cena.


Da bacimo malo svetla na taj problem sa gubicima Srbijagasa:

Obustava gasa Petrohemiji odložena za 15 dana
PANČEVO - I pored najava da će pančevačkoj Petrohemiji 23. januara biti obustavljena isporuka gasa zbog duga koji iznosi skoro 200 miliona evra -to se nije dogodilo. U Petrohemiju je stigao dopis iz Srbijagasa da se obustava prolongira za 15 dana, ali se traži da fabrika od januara počne redovno da izmiruje svoje obaveze, što je u ovom trenutku nemoguće tvrde radnici.

Od ukupnih troškova poslovanja 75 odsto čini cena benzina,oko osam odsto gas i četiri odsto struja, što je neodrživo tvrde petrohemičari .


LINK

A to je problem star najmanje dvadeset godina. I sa sirovim benzinom. Pored Petrohemije je i Azotara, koja je po osnovu duga već u vlasništvu Srbijagasa.
E sad: da li je to Bajatović sam smislio?
Ne, sigurno. O tome je Vlada odlučivala.
Imajući u vidu i stratešku važnost proizvodnje, i broj radnika, i značaj za grad i državu.
Ali, pretpostavimo da ako je čovek dovoljno odlučan i nadobudan - ne treba mu mnogo znanja da bi problem rešio, na brzake.



Da bacimo malo svetla na taj problem sa gubicima Srbijagasa:


Od ukupnih troškova poslovanja 75 odsto čini cena benzina,oko osam odsto gas i četiri odsto struja, što je neodrživo tvrde petrohemičari .



Ovde govorimo o 200 mil. EUR duga (nagomilao se, kako kazes decenijama) , sto je jedna petina dugovanja Srbijagasa.
U prvom postu, na ovu temu, si naveo da su cene struje, pa i gasa, socijalne i da je tu problem gubitaka. Racunica se odnosila na taj aspekt, socijalna cena gasa. Uopste me drug Bajatovic, svojom pricom i delanjem, nije uverio u socijalnu cenu gasa. Kada se na ovo doda prosta racunica, izvestaj DRI, prekrsajna prijava, sponzorstva, platetine, muljacine, sticem utisak da Srbijagas nema problem poslovanja zbog socijalne cene gasa, vec zbog socijalne politike sto je i tema.



Ali, pretpostavimo da ako je čovek dovoljno odlučan i nadobudan - ne treba mu mnogo znanja da bi problem rešio, na brzake.


Ali, pretpostavimo da ako je covek inteligentan, uronjen u znanje i tisucljetnu mudrost - pusta problem da se sam od sebe resi, natenane.
freehand freehand 11:31 25.01.2014

Re: Privet, Filip

Ovde govorimo o 200 mil. EUR duga (nagomilao se, kako kazes decenijama)

Ne kažem ja. Kaže vest. Rekoh da bi valjalo videti i dug Azotare. Drugih preduzeća, gradova i opština. Da ne nagađamo.
sticem utisak da Srbijagas nema problem poslovanja zbog socijalne cene gasa, vec zbog socijalne politike sto je i tema.

Kakva je suštinska razlika između "socijalne cene gasa" i "socijalne politike", izmiče mi?
Ali, pretpostavimo da ako je covek inteligentan, uronjen u znanje i tisucljetnu mudrost - pusta problem da se sam od sebe resi, natenane.

Bah...
arcins arcins 12:05 25.01.2014

Re: Privet, Filip

freehand
Ovde govorimo o 200 mil. EUR duga (nagomilao se, kako kazes decenijama)

Ne kažem ja. Kaže vest. Rekoh da bi valjalo videti i dug Azotare. Drugih preduzeća, gradova i opština. Da ne nagađamo.
sticem utisak da Srbijagas nema problem poslovanja zbog socijalne cene gasa, vec zbog socijalne politike sto je i tema.

Kakva je suštinska razlika između "socijalne cene gasa" i "socijalne politike", izmiče mi?
Ali, pretpostavimo da ako je covek inteligentan, uronjen u znanje i tisucljetnu mudrost - pusta problem da se sam od sebe resi, natenane.

Bah...



Vest kaze 200 Mil. EUR, ti kazes najmanje 20 godina. Sustinska razlika izmedju cene i politike je u tome da cena dotice sve korisnike proizvoda, a u slucaju socijalne politike jednog preduzeca samo clanove tog peduzeca i njihove najmilije, sto je i momenat sporenja javnog i privatnog na ovom blogu i sire. Dakle, nije cena gasa uzrok gubitaka Srbijagasa, vec njena socijalna politika i muljacina.
freehand freehand 12:08 25.01.2014

Re: Privet, Filip

Vest kaze 200 Mil. EUR, ti kazes najmanje 20 godina. Sustinska razlika izmedju cene i politike je u tome da cena dotice sve korisnike proizvoda, a u slucaju socijalne politike jednog preduzeca samo clanove tog peduzeca i njihove najmilije, sto je i momenat sporenja javnog i privatnog na ovom blogu i sire. Dakle, nije cena gasa uzrok gubitaka Srbijagasa, vec njena socijalna politika i muljacina.

Ja mislim da ja tebe ništa ne razumem.
charlie charlie 18:09 22.01.2014

Морам да признам ...

... да сам коначно, на неки Филипов блог, ставио препоруку.
Успут, да поновим онима који стално причају мантру о 750 хиљада јавног сектора кога "они хране" - да су тамо, поред осталих, највећи произвођачи учитељи - који производе људе, односно раднике, те медицинари - који те раднике одржавају и поправљају. Послодавци који користе те раднике су дужни њима, а не обратно.
Тек толико да би се схватиле неке од релација.
blogovatelj blogovatelj 18:40 22.01.2014

Re: Морам да признам ...

Тек толико да би се схватиле неке од релација.


Tek toliko da kažem da nisi shvatio ništa. Koliko ljudi ima koji sede u kancelarijama po opštinama, bolnicama, televizijama, sudovima? Pišu neke izveštaje, igraju igrice, jedu leba džabe.
Koliko učitelja ima koji po selima predaju jednom detetu? Zar nije jednostavnije platiti jednog vozača koji bi pokupio petoro dece iz seoskih škola i dovezao ih u gradsku/prigradsku školu? Pa bi ta deca imala pristup kompjuteru, biblioteci, zagrejanoj učionici, imala bi normalniju nastavu nego što je sada imaju.
Dokle ćete da spinujete?
Verovatno si i sam državni "upošljenik" pa ti odgovara leba bez motike.
hajkula1 hajkula1 18:52 22.01.2014

Re: Морам да признам ...

Успут, да поновим онима који стално причају мантру о 750 хиљада јавног сектора кога "они хране" - да су тамо, поред осталих, највећи произвођачи учитељи - који производе људе, односно раднике, те медицинари - који те раднике одржавају и поправљају.



Mislim o onima kojima su izmišljena radna mesta i koji ne rade kako treba.

charlie charlie 20:30 22.01.2014

Re: Морам да признам ...

blogovatelj
Тек толико да би се схватиле неке од релација.


Tek toliko da kažem da nisi shvatio ništa. Koliko ljudi ima koji sede u kancelarijama po opštinama, bolnicama, televizijama, sudovima? Pišu neke izveštaje, igraju igrice, jedu leba džabe.
Koliko učitelja ima koji po selima predaju jednom detetu? Zar nije jednostavnije platiti jednog vozača koji bi pokupio petoro dece iz seoskih škola i dovezao ih u gradsku/prigradsku školu? Pa bi ta deca imala pristup kompjuteru, biblioteci, zagrejanoj učionici, imala bi normalniju nastavu nego što je sada imaju.
Dokle ćete da spinujete?
Verovatno si i sam državni "upošljenik" pa ti odgovara leba bez motike.

Немаш ти појам ко сам ја --- те стога, не лупај !
Колико сам ја до сада "окопао", ти не можеш нити да замислиш !
blogovatelj blogovatelj 22:53 22.01.2014

Re: Морам да признам ...

Немаш ти појам ко сам ја --- те стога, не лупај !
Колико сам ја до сада "окопао", ти не можеш нити да замислиш !


Nemam pojam. Skriven si iza nadimka, što bi rekao Filip
freehand freehand 00:02 23.01.2014

Re: Морам да признам ...

Успут, да поновим онима који стално причају мантру о 750 хиљада јавног сектора кога "они хране"

Nema 750.000 ljudi u javnom sektoru. Pitanje je da li ih ima i 700.000, ali to je brojka kojom i Radulović operiše. Ali - 50.000 manje-više, šta je to kad se priča o spinovanju i lažima.
stefan.hauzer stefan.hauzer 02:53 23.01.2014

Re: Морам да признам ...

freehande,
jedva sam te prepoznao
,taj džek niklson avatar,

ali
; sada mi je sve mnogo jasnije:)



milisav68 milisav68 07:53 23.01.2014

Re: Морам да признам ...

stefan.hauzer
freehande,
jedva sam te prepoznao
,taj džek niklson avatar,

ali
; sada mi je sve mnogo jasnije:)

Ma želje su jedno, a istina je nešto sasvim drugo.

rade.radumilo rade.radumilo 16:21 23.01.2014

Re: Морам да признам ...

Успут, да поновим онима који стално причају мантру о 750 хиљада јавног сектора кога "они хране" - да су тамо, поред осталих, највећи произвођачи учитељи - који производе људе, односно раднике, те медицинари - који те раднике одржавају и поправљају. Послодавци који користе те раднике су дужни њима, а не обратно.
Тек толико да би се схватиле неке од релација.


Vidi šefe, moja supruga u toku dana oko dece i po kući obavi više posla nego ja što obavim u firmi za isto vreme. Problem je u tome što sam ja taj koji donese novac u kuću. Sav taj njen rad, ma koliko bio važan, neće staviti hranu na naš sto.
Dakle džaba ti iškolovani i zdravi radnici, ukoliko nema poslodavaca. Poslodavci idu tamo gde mogu ostvariti profit. Radnici su trošak s kojim oni računaju, kao i porez i ostali operativni troškovi. Ukoliko su ti troškovi takvi da oni ne mogu ostvariti profit, oni neće ni ulaziti u posao, a ti ćeš imati obrazovane, zdrave i nezaposlene radnike.
hajkula1 hajkula1 18:16 22.01.2014

Realnost

Međutim, na globalnom nivou tržište rada ide u smjeru ka većoj prekarizaciji i deregulaciji tržišta rada. To u prijevodu znači da vas poslodavac više neće uzimati u stalni radni odnos, da vam bilo kada može dati otkaz.


Mi što radimo u privatnoj firmi, već radimo u takvim uslovima.
Godišnji odmor, leti do 2 nedelje - ako dozvoli poslodavac + 1 nedelja zimi. Državni praznici - ako nema posla; radne subote pa i nedelje, ostajanje duže... Naravno, bez plaćanja. Otkaz bez otpremnine... Odlazak u penziju, bez otpremnine. Neredovna plata, (inače bedna) neredovne uplate doprinosa pa samim tim i periodi bez overene zdravstvene knjižice.

!!!!!!!



looping looping 18:24 22.01.2014

Re: Realnost

hajkula1
Međutim, na globalnom nivou tržište rada ide u smjeru ka većoj prekarizaciji i deregulaciji tržišta rada. To u prijevodu znači da vas poslodavac više neće uzimati u stalni radni odnos, da vam bilo kada može dati otkaz.


Mi što radimo u privatnoj firmi, već radimo u takvim uslovima.
Godišnji odmor, leti do 2 nedelje - ako dozvoli poslodavac + 1 nedelja zimi. Državni praznici - ako nema posla; radne subote pa i nedelje, ostajanje duže... Naravno, bez plaćanja. Otkaz bez otpremnine... Odlazak u penziju, bez otpremnine. Neredovna plata, (inače bedna) neredovne uplate doprinosa pa samim tim i periodi bez overene zdravstvene knjižice.

!!!!!!!


Meni se čini da protivnici ovog zakona nemaju predstavu o trenutnoj realnosti (praksi) u privatnom sektoru a verovatno ih to i ne interesuje. Što je zapravo vrlo kontradiktorno.
ivana23 ivana23 21:33 22.01.2014

Re: Realnost

hajkula1
Mi što radimo u privatnoj firmi, već radimo u takvim uslovima. Godišnji odmor, leti do 2 nedelje - ako dozvoli poslodavac + 1 nedelja zimi. Državni praznici - ako nema posla; radne subote pa i nedelje, ostajanje duže... Naravno, bez plaćanja. Otkaz bez otpremnine... Odlazak u penziju, bez otpremnine. Neredovna plata, (inače bedna) neredovne uplate doprinosa pa samim tim i periodi bez overene zdravstvene knjižice.!!!!!!!


Kao da zaboravljas da su privatne firme i advokatske kanc. i lekarske i stomatoloske ord. privatne apoteke... bilo bi tih dobrostojecih jos, ali da ne gnjavim.

hajkula1 hajkula1 09:49 23.01.2014

Re: Realnost

ivana23
hajkula1
Mi što radimo u privatnoj firmi, već radimo u takvim uslovima. Godišnji odmor, leti do 2 nedelje - ako dozvoli poslodavac + 1 nedelja zimi. Državni praznici - ako nema posla; radne subote pa i nedelje, ostajanje duže... Naravno, bez plaćanja. Otkaz bez otpremnine... Odlazak u penziju, bez otpremnine. Neredovna plata, (inače bedna) neredovne uplate doprinosa pa samim tim i periodi bez overene zdravstvene knjižice.!!!!!!!


Kao da zaboravljas da su privatne firme i advokatske kanc. i lekarske i stomatoloske ord. privatne apoteke... bilo bi tih dobrostojecih jos, ali da ne gnjavim.



I starački domovi. To je vrlo aktuelna oblast. Ali zaposleni su takođe surovo eksploatisani.

Mislim da ima više kasirki nego ukupno zaposlenih u nabrojanim kancelarijama, ordinacijama, apotekama...
Šta misliš kako je u proizvodnji, u građevini?
Kao da me nisi razumela? Nisam pisala o tegobnom životu vlasnika privatnih firmi.
Pišem o tkzv radničkoj klasi, o zaposlenima u privatnim firmama, ne o vlasnicima, ne o gazdama.
Vlasnik firme u kojoj radim važi za ... dobrostojećeg a i nekoliko njegovih odlično prolazi.

Već kad pominješ te dobrostojeće privatne firme, da li da uputim nezadovoljne budžetlije, da se skinu s budžeta i pređu u te dobrostojeće privatne???

psl_srbija psl_srbija 09:53 23.01.2014

Re: Realnost

Meni se čini da protivnici ovog zakona nemaju predstavu o trenutnoj realnosti (praksi) u privatnom sektoru a verovatno ih to i ne interesuje.


Trenutna realnost u Indiji su česta silovanja žena. Pa mogu lepo da donesu zakon da se to legalizuje, kad je već takva praksa.
looping looping 11:30 23.01.2014

Re: Realnost

psl_srbija
Meni se čini da protivnici ovog zakona nemaju predstavu o trenutnoj realnosti (praksi) u privatnom sektoru a verovatno ih to i ne interesuje.


Trenutna realnost u Indiji su česta silovanja žena. Pa mogu lepo da donesu zakon da se to legalizuje, kad je već takva praksa.

Da, a i u našim školama ima puno nasilja.
alselone alselone 18:18 22.01.2014

Da!

They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.

— Benjamin Franklin, 1759
blogovatelj blogovatelj 18:41 22.01.2014

Re: Da!

Citatom na citat!
stopalo stopalo 19:24 22.01.2014

borba za radnička prava

Danas sam čuo fenomenalno objašnjenje o borbi za radnička prava u Kragujevcu.

Objašnjavajući zašto se bune sindikati u fas-u, čovek je ispričao da je suština upravo u tome da se ne radi ništa.

Plata u fiatu je otprilike ista kao i u administraciji ali u fiatu mora da se radi a administracija može pola dana da sedi po kafićima.

To je nepravda i zato se sindikalci bune

Inače svi znaju da je to daleko bolje od uslova koje imaju zaposleni kod kineza ili oni nesrećnici koji neprijavljeni prave cipele po garažama i podrumima.

EDIT: Pošto kupio, po toliko i prodao. A plate se kreću oko 45-50.000 u fasu i administraciji i oko 20-25.000 kod ostalih poslodavaca.

bolid1 bolid1 19:48 22.01.2014

Re: borba za radnička prava


To je nepravda i zato se sindikalci bune


Kad god, uhvate sestru iz Gradske bolnice u BGu da uzima pare, uhvate je na primopredaji, krivicna + suspenzija do okoncanja postupka, a koleginice pocele da strajkuju...eto, nije fer, samo je malo para uzela ili tako neka bljuvetina posle koje ih je trebalo kolektivno izbaciti napolje!
dr.wagner dr.wagner 19:48 22.01.2014

Sve krivo ...

... dan

-Filip je opet u pravu , ali ovi plaćenici režima udruženo napadaju i trenutno
bolje stoje u ovoj neravnopravnoj borbi ...

-Okrenuli ste sve ...

-Ovi što rade u tzv. "privatnom sektoru" i ne primaju redovito plaće , nije im plaćen
prekovremeni rad , nemaju godišnji odmor i još svašta .... oni umjesto da
žele promjeniti svoju poziciju na bolje ....
... oni jadni žele da i drugima bude "super" kao njima

-Umjesto da se borite za pristojan iznos minimalne (garantirane) plaće i definiranje
max. broja sati za tu plaću (u zakonu) ... vi napadate ove koji redovito primaju plaću
i rade 180 sati mjesečno ...
-Onaj poslodavac koji svojim radnicima ne može osigurati plaću od koje oni mogu
pristojno živjeti ... taj ne mora biti poslodavac , može postati škovacin ili
pastir ili bilo što , ali ne može biti poslodavac ... nije to za svakoga

-Nekim "poslodavcima" kojima je propao posao , za propast su krivi radnici jer su
ih morali plaćati ...

-Pa sada kad su postali vlast (ministri), sad galame
protiv onih koji su "normalno" plaćeni jer onda i ovi drugi hoće tako ...


Wagner
looping looping 19:57 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

-Umjesto da se borite za pristojan iznos minimalne (garantirane) plaće i definiranje
max. broja sati za tu plaću (u zakonu) ... vi napadate ove koji redovito primaju plaću
i rade 180 sati mjesečno ...

Ti si sigurno radio u državnoj firmi. Tamo možeš da se boriš, da štrajkuješ...
Kod privatnika malo teže.
A ovi koji trenutno rade u državnim firmama neće tako moći još dugo. Mora neko i da zaradi te plate.
dr.wagner dr.wagner 20:16 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

Pozdrav L

looping

Ti si sigurno radio u državnoj firmi. Tamo možeš da se boriš, da štrajkuješ...
Kod privatnika malo teže.
A ovi koji trenutno rade u državnim firmama neće tako moći još dugo. Mora neko i da zaradi te plate.


-Radio sam u državnoj firmi (ili po naški bolnici) cca. godinu dana ... prije 20-ak ...

-Vi pogrešno smještate "front" ... naravno da se ne možete buniti za neplaćeni
prekovremeni rad kad zakon to nije definirao ...
-Da u zakonu piše da je kazna za poslodavca 50-100 000 Eura ako ne plati prekovremeni
sat 50% više , a da će radnik dobiti dio za "odštetu" ...
... baš me zanima koji bi se poslodavac upustio u tu avanturu ...


W
urbana_gerila urbana_gerila 20:32 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

dr.wagner



džaba objašnjavaš, dr, ovo je zemlja gde zaposleni zavide nezaposlenima na "pogodnostima" (sic), a bilo kakvav institucionalni, ili vaninstitucionalni otpor sprečavaju ili partijski vojnici ili korisni idioti, koji će se, koliko sutra, upitati - "što nema nikoga da se pobuni sada kada mene odvode?"...
G r o f G r o f 20:37 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

dr.wagner
... dan

-Filip je opet u pravu , ali ovi plaćenici režima udruženo napadaju i trenutno
bolje stoje u ovoj neravnopravnoj borbi ...

-Okrenuli ste sve ...

-Ovi što rade u tzv. "privatnom sektoru" i ne primaju redovito plaće , nije im plaćen
prekovremeni rad , nemaju godišnji odmor i još svašta .... oni umjesto da
žele promjeniti svoju poziciju na bolje ....
... oni jadni žele da i drugima bude "super" kao njima

-Umjesto da se borite za pristojan iznos minimalne (garantirane) plaće i definiranje
max. broja sati za tu plaću (u zakonu) ... vi napadate ove koji redovito primaju plaću
i rade 180 sati mjesečno ...
-Onaj poslodavac koji svojim radnicima ne može osigurati plaću od koje oni mogu
pristojno živjeti ... taj ne mora biti poslodavac , može postati škovacin ili
pastir ili bilo što , ali ne može biti poslodavac ... nije to za svakoga

-Nekim "poslodavcima" kojima je propao posao , za propast su krivi radnici jer su
ih morali plaćati ...

-Pa sada kad su postali vlast (ministri), sad galame
protiv onih koji su "normalno" plaćeni jer onda i ovi drugi hoće tako ...


Wagner


Kapiram što hoćeš da kažeš Wagneru ali ima jedna začokljica -realno stanje privrede u Srbiji je takvo da je ponuda u privatnom sektoru gotovo maksimum.
Državni sektor daje preko mogućnosti, znači ima šanse da se tu nešto promeni na brzinu, za ostalo je potrebno vreme.
I nije taj državni sektor jedini problem ali je polazna tačka za rešavanje svih ostalih.
Bez rešavanje toga sve se pretvara u "sipanje u šupljo".
dr.wagner dr.wagner 21:20 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

Pozdrav drugovi

G r o f

Kapiram što hoćeš da kažeš Wagneru ali ima jedna začokljica -realno stanje privrede u Srbiji je takvo da je ponuda u privatnom sektoru gotovo maksimum.
Državni sektor daje preko mogućnosti, znači ima šanse da se tu nešto promeni na brzinu, za ostalo je potrebno vreme.
I nije taj državni sektor jedini problem ali je polazna tačka za rešavanje svih ostalih.
Bez rešavanje toga sve se pretvara u "sipanje u šupljo".


-Imam ja strpljenja ponoviti isto

-Ne radi se o maksimumu i o onome što Vi i ja smatramo maksimumom ...
... jednostavno je , postavite plaću koja osigurava egzistenciju uz normalnu
satnicu i svi koji imaju posao neka plate toliko (to bi bilo kao u javnom
sektoru pretpostavljam ili nešto više) , a ako ne mogu to platiti neka rade sami
jer oni očito nemaju isplativ posao ili ga ne znaju napraviti isplativim ...

-Vrlo brzo bi se to dovelo u normalu , neki bi otpali , drugima bi nestalo
ekstra profita (koji su možda koristili za korupciju) , a u tim "poštenim"
uvjetima bi stasali poslodavci koji znaju kako se radi kalkulacija koja
uključuje i radničke plaće ...

-Najveći i najbrži rast se dobiva disperzijom sredstava ... znači kada običan
radnik može trošiti još na nešto osim na preživljavanje ...
... to bismo kolokvijalno nazvali "srednji sloj" ... on vuče razvoj (društva)

W

sorry , zaboravio zadnje
-Javni sektor koji (svi) napadate , da on potpuno nestane ,.. .što mislite
da bi se povećale plaće u privatnom sektoru ... ili produžili odmori ,
... ili bi možda većina poslodavaca (u ovom zakonskom okviru) imala malo bolje
aute i nekretnine ...???

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:22 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

. vi napadate ove koji redovito primaju plaću
i rade 180 sati mjesečno ...


Ni ti doktore nisi razumeo (ili te mrzi da se potrudiš)

Ne napadaju se ovde oni koji redovito primaju plaću i rade 180 sati mjesečno, nego ono koji zagovaraju stav da u državnoj administraciji nema previše ljudi, da je administracija mala i da tako treba da ostane ili da se još uveća.

E onda se nagađa motiv da ljudi brane tu očigledno neodrživu tezu.
I jedini logičan je da je brane oni koji imaju neke koristi od prevelike administarcije.

Visina plata u administarciji je tek sekundaran problem, primaran je da ih je mnogo, a da mnogo administracije uništava privredu jer se iz privrede uziamju pare da bi se administracija platila.

Ili i ti misliš da je baš super ako je administrativaca i onih koji su okačeni na leđa privrede što više?
charlie charlie 21:31 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

dr.wagner
Pozdrav drugovi

G r o f

Kapiram što hoćeš da kažeš Wagneru ali ima jedna začokljica -realno stanje privrede u Srbiji je takvo da je ponuda u privatnom sektoru gotovo maksimum.
Državni sektor daje preko mogućnosti, znači ima šanse da se tu nešto promeni na brzinu, za ostalo je potrebno vreme.
I nije taj državni sektor jedini problem ali je polazna tačka za rešavanje svih ostalih.
Bez rešavanje toga sve se pretvara u "sipanje u šupljo".


-Imam ja strpljenja ponoviti isto

-Ne radi se o maksimumu i o onome što Vi i ja smatramo maksimumom ...
... jednostavno je , postavite plaću koja osigurava egzistenciju uz normalnu
satnicu i svi koji imaju posao neka plate toliko (to bi bilo kao u javnom
sektoru pretpostavljam ili nešto više) , a ako ne mogu to platiti neka rade sami
jer oni očito nemaju isplativ posao ili ga ne znaju napraviti isplativim ...

-Vrlo brzo bi se to dovelo u normalu , neki bi otpali , drugima bi nestalo
ekstra profita (koji su možda koristili za korupciju) , a u tim "poštenim"
uvjetima bi stasali poslodavci koji znaju kako se radi kalkulacija koja
uključuje i radničke plaće ...

-Najveći i najbrži rast se dobiva disperzijom sredstava ... znači kada običan
radnik može trošiti još na nešto osim na preživljavanje ...
... to bismo kolokvijalno nazvali "srednji sloj" ... on vuče razvoj (društva)

W


Џаба црташ, ВВагнеру !
То баш није тако "линеарно" да би било схваћено "од прве".
Понови још који пута.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:36 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

ako ne mogu to platiti neka rade sami
jer oni očito nemaju isplativ posao ili ga ne znaju napraviti isplativim ...


I tako bi se odmah otvorila nova radna mesta, na mililione, ili bi se desilo ovo
neki bi otpali , drugima bi nestalo
ekstra profita


A šta se u tom slučaju dešava sa radnicima onih koji bi otpali (a takvih je doktore najviše)?
Mogu ili na državnu grbaču ili niz vodu.

Ako bi spali na teret države, dakle na teret onih kojima bi se profit već umanjio usled postavljanja plaće koja osigurava egzistenciju uz normalnu satnicu, tada bi usled novih nameta ponovo bilo onih koji bi otpali a nekima bi se profit dodatno umanjio, što znači još jedan krug otpadanja i umanjivanja profita.
Posle toga sledeči istovetan krug, i tako krug po krug do definitivne propasti svih

U tom slučaju tvoja zamisao vodi u direktnu katastrofu.

U slučaju da se radnici onih koji otpadnu ne okače na državu, da se, recimo, puste niz vodu pa šta im bog da, oni mogu samo da pričekaju dok se sve ne dovede u normalu a to bi se desilo "vrlo brzo"
Kojom vremenskom jedinicom se izražava to "vrlo brzo"?

dr.wagner dr.wagner 21:49 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

Pozdrav HCM

hoochie coochie man


Ne napadaju se ovde oni koji redovito primaju plaću i rade 180 sati mjesečno, nego ono koji zagovaraju stav da u državnoj administraciji nema previše ljudi, da je administracija mala i da tako treba da ostane ili da se još uveća.

E onda se nagađa motiv da ljudi brane tu očigledno neodrživu tezu.
I jedini logičan je da je brane oni koji imaju neke koristi od prevelike administarcije.

Visina plata u administarciji je tek sekundaran problem, primaran je da ih je mnogo, a da mnogo administracije uništava privredu jer se iz privrede uziamju pare da bi se administracija platila.

Ili i ti misliš da je baš super ako je administrativaca i onih koji su okačeni na leđa privrede što više?


-Ma to je magla ... čista magla ...

-Vi imate 90% troškova (iz poreza i doprinosa) koji se odnose na "zadane"
rashode ... penzije , zdravstvo , školstvo , sudstvo , expolicija , vojska itd...

-Ima li na fakultetu previše profesora ili spremačica , u bolnici previše
osoblja , jesu li penzije previsoke ... to je sada za raspravu , ali uštede
koje ćete ostvariti su na razini cca 10% , i to da otpustite svu "administraciju"

-Zakonska regulativa stvara administraciju (treba ovaj papir , treba onaj papir)
... i opet se vraćamo na zakon

-Pametan zakon štiti , a ne štrajk ili expolicija ... a zakone donose vlade
na prijedlog ministra KOJI TRAŽI RIJEŠENJA , A NE KRIVCE !

W


G r o f G r o f 21:54 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

dr.wagner
Pozdrav drugovi

G r o f

Kapiram što hoćeš da kažeš Wagneru ali ima jedna začokljica -realno stanje privrede u Srbiji je takvo da je ponuda u privatnom sektoru gotovo maksimum.
Državni sektor daje preko mogućnosti, znači ima šanse da se tu nešto promeni na brzinu, za ostalo je potrebno vreme.
I nije taj državni sektor jedini problem ali je polazna tačka za rešavanje svih ostalih.
Bez rešavanje toga sve se pretvara u "sipanje u šupljo".


-Imam ja strpljenja ponoviti isto

-Ne radi se o maksimumu i o onome što Vi i ja smatramo maksimumom ...
... jednostavno je , postavite plaću koja osigurava egzistenciju uz normalnu
satnicu i svi koji imaju posao neka plate toliko (to bi bilo kao u javnom
sektoru pretpostavljam ili nešto više) , a ako ne mogu to platiti neka rade sami
jer oni očito nemaju isplativ posao ili ga ne znaju napraviti isplativim ...

-Vrlo brzo bi se to dovelo u normalu , neki bi otpali , drugima bi nestalo
ekstra profita (koji su možda koristili za korupciju) , a u tim "poštenim"
uvjetima bi stasali poslodavci koji znaju kako se radi kalkulacija koja
uključuje i radničke plaće ...

-Najveći i najbrži rast se dobiva disperzijom sredstava ... znači kada običan
radnik može trošiti još na nešto osim na preživljavanje ...
... to bismo kolokvijalno nazvali "srednji sloj" ... on vuče razvoj (društva)

W

sorry , zaboravio zadnje
-Javni sektor koji (svi) napadate , da on potpuno nestane ,.. .što mislite
da bi se povećale plaće u privatnom sektoru ... ili produžili odmori ,
... ili bi možda većina poslodavaca (u ovom zakonskom okviru) imala malo bolje
aute i nekretnine ...???



Doktore, što odmah nisi rekao da si veći komunista od mene...hahah
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:54 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

ali uštede
koje ćete ostvariti su na razini cca 10% , i to da otpustite svu "administraciju"


Pa nije baš tako
Ministar tvrdi da je oko 100 000 viška (ceo tzv javni sektor, dakle administracija + javna preduzeća) i da to u zbiru na kraju godine iznosi oko milijardu evra.
Nije to malo za državu kakva je Srbija.
Mi od šeika očekujemo tri milijarde na zajam i to smatramo spasom, a od te tri jednu odmah bacamo.
Ni malo pametno.
gedza.73 gedza.73 22:34 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

charlie
Џаба црташ, ВВагнеру !
То баш није тако "линеарно" да би било схваћено "од прве".
Понови још који пута.

'Linearno' krene obično ovako



Čim 'oćeš da čačneš jednog od ovih okolo bude ovako



Zato nam i i jeste ovako.
dr.wagner dr.wagner 22:38 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

G r o f

Doktore, što odmah nisi rekao da si veći komunista od mene...hahah


-Znači i Vi ste NAŠ ???

-Ovo "GROF" mi je izgledalo kao klasni neprijatelj ...
... ali vidim da je to samo maska

hoochie coochie man

Ministar tvrdi da je oko 100 000 viška (ceo tzv javni sektor, dakle administracija + javna preduzeća) i da to u zbiru na kraju godine iznosi oko milijardu evra.


-Slažem se ja sa ministrom ... ali ne znam zašto se građani slažu kad im radi o glavi
-Onog dana kada privatizirate Elektroprivredu (tako se zove?) , pasti će broj
zaposlenih u javnim poduzećima jer će oni sada biti privatni , ali smanjiti
će se broj zaposlenih u EL. , a struja neće pojeftiniti ... ćak suprotno ...
-Tada sa skupljom energijom biti ćete još "konkurentnij" ... , a taj obrazac ide
sa svakom "privatizacijom" ...

-Nema ništa od toga ... nije ponuđeno ništa osim "rezanja" javnog sektora , a
to o čemu se govori ... hapšenja , pa zatim arapi , sada EU (pa opet malo arapi)
... to je tek "farba za stara jaja"


W
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:57 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

Slažem se ja sa ministrom ... ali ne znam zašto se građani slažu kad im radi o glavi


Ne znaš da li se građani slažu sa matematikom, a u slučaju da se ne slažu onda mateamtika ima da strada

To da li ima viška ili ne, nije politički stav sa kojim se može a i ne mora slagati, to je matematika, a tu nema slaganja.
Tu može da bude ignorisanja, a da li je pametno ignorisati očigledno već jeste stvar odluke.
Lakše je, kažu, odlučiti se za ignorisanje matematike ako to po tuđoj koži puca.


-Onog dana kada privatizirate Elektroprivredu (tako se zove?) , pasti će broj
zaposlenih u javnim poduzećima


Uh doktore al fulaš
Ali i razumem, ni ja se ne bih udubljivao više ako bismo razgovarali o hrvatskoj privredi
Da li EPS treba privatizovati je druga, za ovo priču, nevezana tema.

Privatizacija EPSa nije jedini način da se smanji broj zaposlenih.
U EPSu je, po rečima ministarke, 70 (sedamdeset) piarova.
Mora li se EPS prodati da bi se smanjio taj broj?
Šta radi slušba od 70 ljudi koji se bave pričom u EPSU?

I zar je zalaganje da se taj broj smanji udar na prava radnika, na radničku klasu?
Ili je to udar na klasu rentijera?

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:08 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

-Onog dana kada privatizirate Elektroprivredu (tako se zove?) , pasti će broj
zaposlenih u javnim poduzećima jer će oni sada biti privatni , ali smanjiti
će se broj zaposlenih u EL.


Претече ме HCM али ево и ја да питам, зашто се број запослених у ЕПС не би могао смањити и без приватизације?
dr.wagner dr.wagner 23:11 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

hoochie coochie man

To da li ima viška ili ne, nije politički stav sa kojim se može a i ne mora slagati, to je matematika, a tu nema slaganja.


-Ma dobro ... jasno je da ima viška i da su se izmišljala radna mjesta ...
... ali to nije posao za ministra i za politiku , to je posao za direktora koji
treba napraviti novu organizaciju (a ne samo otpuštati) i višak koji radi
pola posla , pola i platiti ...

-Ako sada otpustite 100 000 ljudi imati ćete milijardu $ , a vama danas fali
dvije , a iduće godine faliti će četiri ...

-U nedostatku ideja i argumenata za sve je krivo tih par hiljada prekobrojnih
i kada njih otpustite , sve će procvjetati i navaliti će azilanti iz
Norveške ili Švedske


W
omega68 omega68 23:15 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

-Onog dana kada privatizirate Elektroprivredu (tako se zove?) , pasti će broj
zaposlenih u javnim poduzećima jer će oni sada biti privatni , ali smanjiti
će se broj zaposlenih u EL. , a struja neće pojeftiniti ... ćak suprotno ...
-Tada sa skupljom energijom biti ćete još "konkurentnij" ... , a taj obrazac ide
sa svakom "privatizacijom"
...

Onog dana kada privatizirate Elektroprivredu (tako se zove?) , pasti će broj
zaposlenih u javnim poduzećima jer će oni sada biti privatni , ali smanjiti
će se broj zaposlenih u EL. , a struja neće pojeftiniti ... ćak suprotno ...
-Tada sa skupljom energijom biti ćete još "konkurentnij" ... , a taj obrazac ide
sa svakom "privatizacijom" ...


nije ponuđeno ništa osim "rezanja" javnog sektora


nije ponuđeno ništa osim "rezanja" javnog sektora

Slušajte čoveka koji je u svojoj zemlji već iskusio blagodeti EUrobskih integracija.Ako ne verujete patriJotama, verujte Hrvatijancu.
Gledajte dobro Vi kojima je, posle amputacije dela mozga, ostao samo deo koji razume evro-atlanske floskule i kojima je zinula pozadina na novu utopiju zvanu liberalni kapitalizam.Jer, to je tako nobles.

Doktore, svaka Vam čast, dajem preporuke ispod svakog Vašeg komentara na ovu temu
omega68 omega68 23:21 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

Mora li se EPS prodati da bi se smanjio taj broj?

Mora.
Tu je ceo problem.
Sve zemlje bivše Jugoslavije ( za druge ne bih ulazio u priču ) su pod okupacijom i ne može da im se dopusti tvoj predlog.
N E
M O Ž E
Ili prodaja ili nešto drugo što već zalazi u neke nove geopolitičke priče zbog kojih bi me ovde streljali
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:22 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

omega68


Omega, ovo nema veze niti sa EU niti sa tim famoznim neoliberalizmom već sa elementarno zdravim vođenjem domaćinstva. I sa matematikom, naravno, kao što reče HCM.
Matematika je deo tog vođenja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:24 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

o je posao za direktora koji
treba napraviti novu organizaciju (a ne samo otpuštati) i višak koji radi
pola posla , pola i platiti ...


Nema bolje organizacije kojoj treba više ljudi, svaka bolja organizacija podrazumeva manje ljudi.
-Ako sada otpustite 100 000 ljudi imati ćete milijardu $ , a vama danas fali
dvije , a iduće godine faliti će četiri ...


A ako ne otpustimo faliće tri, dogodine šest.

I nije poenta u samom otpuštanju, poenta je u tome da se smanji deo koji država uzima od poslodavaca (da bi isplačivala i one koje se mogu otpustiti jer ne trebaju)
A kad se to smanji, ostajaće više poslodavcima, oni će imati više motiva da otvaraju još radnih mesta jer će tako njima još više ostajati, onda će drugi videti da oni dobro zarađuju pa će i drugi otvarati..... i tako se pokreče ta pozitivna spirala.

Lako je razumeti ako te ideologija (ili lični interes) ne ometa.
dr.wagner dr.wagner 23:28 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

Pozdrav O-68

omega68

Gledajte dobro Vi kojima je, posle amputacije dela mozga, ostao samo deo koji razume evro-atlanske floskule i kojima je zinula pozadina na novu utopiju zvanu liberalni kapitalizam.Jer, to je tako nobles.


-Još jedan NAŠ !!!!

-Nema EU veze sa našim problemima ... tek će imati
... nas je pokrao strani sluga i domaći izdajnik (ovo "nas" mislim na vas i nas)
i nije ovdje ništa (još) uništeno po EU zakonima

-Ali evo , pronašli su riješenje ... treba raditi za još manje plaće , a treba
raditi više i duže .... ovih 200-300 Eura mjesečno je previše za primitivce
koji se i međusobno pobili ...

W
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:29 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

Mora.


Ne mora.

PR službenike je problem otpustiti zato što ih zakon štiti.
Kada bi se zakon promenio, mogli bi se otpustiti.
Ne treba nikakva privatizacija, treba samo bolji zakon.
Ili prodaja ili nešto drugo što već zalazi u neke nove geopolitičke priče


Ko to naređuje?

dr.wagner dr.wagner 23:36 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

hoochie coochie man

A kad se to smanji, ostajaće više poslodavcima, oni će imati više motiva da otvaraju još radnih mesta jer će tako njima još više ostajati, onda će drugi videti da oni dobro zarađuju pa će i drugi otvarati.....


-Do sada su postojali "socijalisti - utopisti" ... a od danas imamo i
... "KAPITALISTA - UTOPISTA"

-HCM , vaše mjesto u povijesti je osigurano !!!!


W

šalim se , bez ljutnje ... ali zar nakon svih ovih godina u kojima su ONI
dobro zarađivali , još ih ozbiljno shvaćate
omega68 omega68 23:37 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

ovo nema veze niti sa EU niti sa tim famoznim neoliberalizmom već sa elementarno zdravim vođenjem domaćinstva. I sa matematikom

Grešite, gospodine, silno grešite.
Sve ima veze sa politikom i geostrategijom.
Posebno u vreme globalizacije.
omega68 omega68 23:43 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

Ko to naređuje?


"Održavajte ljudsku populaciju ispod 500 000 000 u konstantnoj ravnoteži sa
prirodom"
Natpis na spomeniku u američkoj državi Džordžiji.
tsunade tsunade 23:44 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

U nedostatku ideja i argumenata za sve je krivo tih par hiljada prekobrojnih
i kada njih otpustite , sve će procvjetati i navaliti će azilanti iz
Norveške ili Švedske


alo dečko, njih nema ko više da plaća, mi to plaćamo iz kredita. sistem ne funkcioniše. capisci?

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:44 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

-Ali evo , pronašli su riješenje ... treba raditi za još manje plaće


E jbg, znam da je mnogo mojih komentara ovde ali ovu banalizaciju ne mogu da oćutim.

A šta je drugo rešenje?
Zakonom zabraniti da se otpusta, zakonom odrediti visoke plate, pa ko se zatekao na nekom poslu zatekao se, taj će da uživa, onaj ko posao nema neka crkne.

Nezaposlenost raste doktore, sve više je onih koji nemaju posao, i ta demagogija o pravima radnika njih uopšte ne dotiče. To se na hleb ne maže.

Kako njih zaposliti ako se i dalje ostavi na snazi sve ovo što je dovelo do smanjivanja broja zapsolenih?

Da li će poslodavci više zapošljavati ako uz radnika dobijaju više obaveza?
Ili zakonom obavezati svakog poslodavca da mora da zaposli određeni broj ljudi svake godine, kao u komunističko vreme što se radilo?
Ima li to ikakvog smisla doktore?

Pa razmisli malo, majku mu.



hoochie coochie man hoochie coochie man 23:46 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

šalim se


Pa znam, to ti je jedino i ostalo pošto o ekonomiji znaš toliko koliko si prošitao u Vlahovićevoj Politikoj Ekonomiji ih sedamndeset i neke, očigledno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:52 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

Održavajte ljudsku populaciju ispod 500 000 000 u konstantnoj ravnoteži sa
prirodom"


a to!
a protiv njih se Srbija može izboriti tako što će zapošljavati što više nepotrebnih, što će na svoju grbaču primiti milione ćata, piarova sekretarica i pomočnika sekretarica,
Tako što če kovača naterati da primi i plati pet šegrta iako mu ne trebaju, a onda mu od njegove zarade uzeti i da isplati one pomočnike sekretarica......
Takvu Srbiju, moj Omega, na tacni pružaš svakome ko je poželi.
omega68 omega68 23:55 22.01.2014

Re: Sve krivo ...

Ko to naređuje?

Žak Atali u knjizi "Kratka istorija budućnosti" tako “predviđa” da će se događaji u 21. veku odvijati u tri različite faze:
U prvoj fazi to će biti vreme stvaranja "Super Imperije". Ova imperija neće biti geografski ograničena već globalna i njome će vladati velike međunarodne korporacije. I one će kreirati globalnu politiku.
“Novac će se konačno osloboditi od svega što ga ugrožava- uključujući nacionalne države, koje će progresivno biti razmontirane. Tržište će postati jedini svetski zakon”, piše Atali.

I to je period u kome smo danas, zar ne? Proces demontaže nacionalnih država već se odvija i to veoma uspešno na prostoru bivše Jugoslavije i čitavog istočnog bloka uključujući i Rusiju. Mehanizam kojim se to radi je pljačkaška privatizacija koja se vrši preko mreže lokalnih tajkuna, političkih piona (koje nadziru lokalne službe bezbednosti) i preko njihovih partijskih sledbenika željnih “boljeg života” za sebe. Posao obavljaju međunarodni investicioni fondovi koji u državu ubacuju bezvredan papir (fiat money – odnosno spekulativni novac koji nema pokriće u stvarnom kapitalu ili zlatu, ali marionetske vlade ga računaju kao novac), a za uzvrat uzimaju prave vrednosti- ljudski rad, zemljište, rudna bogatstva, saobraćajne resurse i čitava tržišta. Novac se onda vraća preko robe koja se na ovo tržište ubacuje i ponovo iznosi iz zemlje. Onda se isti ponovo ubacuje, ali kao novi kredit i tako sve dok se narod do guše ne zaduži da mora da proda gospodaru sam sebe budzašto samo da bi se nahranio....
Dva su glavna finansijska fonda koja na ovaj način preuzimaju kompletnu nacionalnu privredu danas u i Srbiji i oba imaju zvučna i dobroćudna imena: USAID (“američka pomoć”) sa spekulativnim novcem koji stiže iz privatnih bankarskih fondova u SAD) i EBRD (Evropska banka za rekonstrukciju i razvoj sa sedišem u Londonu) koja je, takođe, privatna banka. Jedan od glavnih deoničara EBRD je Džordž Soroš, koji je 2005. bio vlasnik čak 52 posto investicionog kapitala ove banke). Prvi predsednik ove banke bio je Žak Atali.
Sorošov “Kvantum fond” inače obrće novac za “nepoznate vlasnike”, ali je poznato da mu je glavni “klijent” porodica Rotšild. Tako je Soros zapravo visokorangirani baknarski “oficir” Rotšilda.

Da bi spekulativni novac ovih banaka (koji je nastao ni iz čega tj. od kamata) ulazio bez prepreka u neku zemlju, najvažnije je da se u nju prvo instalira marionetska vlada u kojoj će sedeti ljudi bez ikakvog političkog znanja ili bilo koje veštine, bez privredeng iskustva i ograničene inteligencije, ali izuzetno jake sujete i sa grozničavom željom da se izdignu iznad drugih ljudi u svojoj sredini.
Za one najsiromašnije slojeve stanovništva koji nemaju šta da daju u hipoteku, bankari su smislili mikro fondove tako da im “pomognu” da mogu da kupe bar plastenik za povrće, zakupe pijačnu tezgu, a neuke seljačke žene kupe bar štrikaće igle i vunicu. Važno je da novac nauče da kupuju svi, pa i najsiromašniji. Niko ne sme biti doveden u poziciju da započne neki biznis, a da prethodno nije kupio novac (što znači upao u dugove). I tu opet nalazimo Žaka Atalija koji je danas na čelu jednog takvog mikrofonda - “PlaNet finance”. On ima čak 10 000 mikro kreditora za siromašne i deluje najviše u Aziji.



Druga faza koja će nastati, po predviđanjima Atalija, je hiperkonflikt. To je period u kome se ova hiperimperija skuplja (to se još zove svetska kriza i posledica je smanjenja novca u opticaju). I to je deo današnjice. Atali “predviđa” da je to period u kome se polako stvara opšti svetski haos. On, međutim ovaj period ne vidi kao današnjicu, već ga stavlja u 2030. godinu.

Atali za ovaj period prognozira razarajuće ratove, suprotstavljene nacije (sve go guše zadužene i lišene strateških resursa), suprostavljene religiozne grupe, terorističke grupe i početak pljačkaških mafijaških sukoba na slobodnom tržištu.


Treća faza, koju pomnje Atali, nastaće oko 2060. i biće to period hiperdemokratije. Tako će narodi širom planete, iscrpljeni ratovima i socijalnim pobunama prihvatiti formiranje jedne “demokratske svetske vlade”, koja će doći kao spasonosno rešenje. To će biti uvod u stvaranje globalnog kolektivističkog sistema gde će svako raditi za “opšte dobro”.


Ovo je ovde samo početak, slutim
omega68 omega68 23:59 22.01.2014

Re: Sve krivo ...



a to!
a protiv njih se Srbija može izboriti tako što će zapošljavati što više nepotrebnih, što će na svoju grbaču primiti milione ćata, piarova sekretarica i pomočnika sekretarica,
Tako što če kovača naterati da primi i plati pet šegrta iako mu ne trebaju, a onda mu od njegove zarade uzeti i da isplati one pomočnike sekretarica......
Takvu Srbiju, moj Omega, na tacni pružaš svakome ko je poželi.




Ne,ne i ne.
Da li bi se potrudio da nađeš neko drugačije rešenje koje je meni u glavi?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:00 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Da bi spekulativni novac ovih banaka (koji je nastao ni iz čega tj. od kamata) ulazio bez prepreka u neku zemlju,



Najlakši način da taj novac uguraju u neku zemlju je upravo ovo za šta se ti zalažeš

Otežaj što više privrednicima, opterti ih, spreči privredu da zarađuje, država će tako doći u poziciju da mora tvoj novac da uzme, i završio si posao.

Nisam odavno pročitao da je neko sam sebi ovoliko kontradiktoran kao ti ovde, moj druže.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:03 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

omega68

Da li bi se potrudio da nađeš neko drugačije rešenje koje je meni u glavi?


Neka HCM sam odluči, ali ja se na njegovom mestu ne bih odvažio da učinim takav herojski podvig.
omega68 omega68 00:04 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

nisam kontradiktoran.Ti samo ne vidiš šta bi moglo i kako da se promeni.
Hint ( mada ne volim tu reč ) - Orban i Mađarska ovih dana
dr.wagner dr.wagner 00:09 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

hoochie coochie man
šalim se
Pa znam, to ti je jedino i ostalo pošto o ekonomiji znaš toliko koliko si prošitao u Vlahovićevoj Politikoj Ekonomiji ih sedamndeset i neke, očigledno.


-Tironi , ne Vlahović ...

-Dobro drugovi , kasno je ... a vi još uvijek vjerujete da zaposleni u tzv.
"realnom sektoru" nekoga plaćaju ... a kada ga budu plaćali 10% manje (bilo
smanjenjem plaća za 10% ili otkazi) da će sve biti OK ...

-Pa onda za sutra nova tema ... koliko će se povećati socijalni dodatci i koliko
će se smanjiti BDP (u RH je 4% za ove "pametne" vlade) zbog smanjene unutarnje
potražnje ... jer i tako vam je to primarna potražnja pošto ste na svjetskom
tržištu konkurentni poput nas ...

-I koliko će narasti deficit budžeta zbog smanjenja poreznih prihoda (PDV nas
zanima pošto je on glavni)

-A za one koji vjeruju u čuda pitanje .... koji su segmenti koji će doživjeti
rast , koji su to novi proizvodi i nova tržišta , neka to podjele sa nama neznalicama kad već neće ministar

W


hoochie coochie man hoochie coochie man 00:25 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Orban i Mađarska ovih dana


Ni to rešenje, ni rešenje Rusija (to mi je bilo na umu) ne podrazumevaju ovo što Wagner priča a ti mu potpisuješ komentare.

Mora da neko od nas dvojice Wagnera nije dobro shvatio, ja sam uveren da ja jesam, jer vas dvojica zastupate apsolutno različite ideologije.
Nešto mi tu ne štima.
-Tironi , ne Vlahović ..


EDIT
Vlaškalić, ne Vlahović
Jbg kad si me iznervirao pa tek sad kad si ti citirao vidim šta sam napisao
Tihomir Vlaškalić, nekada davno se po njegovoj knjizi spremao taj ispit.
A o ostalomn sutra
a_jovicic a_jovicic 03:40 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

dr.wagner

-Ma dobro ... jasno je da ima viška i da su se izmišljala radna mjesta ...
... ali to nije posao za ministra i za politiku , to je posao za direktora koji
treba napraviti novu organizaciju (a ne samo otpuštati) i višak koji radi
pola posla , pola i platiti ...

... ali pošto direktore javnih preduzeća postavljaju političari ... onda to jeste posao za ministre i politiku (pojašnjenje: direktor se postaje ako si poslušan ... ne nužno i sposoban ... a i da si sposoban, kako da se ratosiljaš još gomile poslušnih koje su ti nakačili na grbaču "mentori" ... tako da onaj ko ih je postavio treba i da reši situaciju)
-Ako sada otpustite 100 000 ljudi imati ćete milijardu $ , a vama danas fali
dvije , a iduće godine faliti će četiri ...

A što bi išta falilo?!? ... Fali jedino ako se nekom garantuje plata bez obzira da li on radi ili ne radi. E sad ... ima i za to leka (samo je mnogo "gorak" pa se svi političari plaše da ga "prepišu" ) ... nek' lepo vaskrsnu radničko SAMOUPRAVLJANJE!

Kako? ... Pa kao što je nekad bilo ... Evo sve ta javna preduzeća nek' postanu vlasništvo onih koji u njima rade. Ono što zarade nek' dele medjusobom kako hoce ... pa ako hoce da ih ima 5 puta više nego što ih stvarno treba, biće im i plata 5 puta manja nego što bi mogla da bude. Ako nisu sposobna da opstanu na tržištu onda je to problem vlasnika ... u ovom slučaju zaposlenih ... pa nek sami medjusobom počiste neradnike. Naravno ukinuti monopole tj. izjednačiti prava privatnog i javnog sektora ... a čak i "tradicionalne" državne poslove (tj. "papirološku" administraciju) staviti na tržište (pa ko bude efikasniji u obradi dokumentacije - imaće i više klijenata) ... na stranu to što je većina "procedura" upravo i izmišljena da obezbedi "nezamenljivost" birokratske hidre kojoj nikako nije u interesu razvoj informacione infrastrukture i olakšavanje života onima zbog kojih treba da postoje tj. nas korisnika njihovih "usluga".

Profesionalne političare ne plaćati iz budžeta (nek' se o njihovim platama brinu matične stranke iz članarine) ... a u skupštini ukinuti princip jedan poslanik - jedan glas ... nego lepo (kako to u praksi uglavnom i funkcioniše) partija ima onoliko glasova koliko je dobila mandata na izborima (pa nek' se sami dogovore na internim partijskim sastancima za šta će njihov predstavnik ... jedan ... a ne 250 ... da glasa u skupštini). Ostaviti mogućnost i neposrednog glasanja ... slično skupštinama akcionara ... Ko se na izborima izjasni da ne želi da ga predstavljaju političke partije, mogao bi svoj "glas", za pitanja koja ga interesuju, da delegira direktno (naravno opet posredstvom IT tehnologija). Kome je to komplikovano nek' "blanko" na izborima ovlasti partiju po želji.

Ostaviti samo 3 institucije koje mogu da drže monopol (i to monopol "sile" ), vojsku, policiju i sudstvo ... i jedino njih finansirati iz budžeta ... ali ih plaćati po "učinku" ... što više kriminala - niže plate.

Zdravstvo, školstvo i penziono ... uvesti prave fondove a ne Ponzi-šeme pa ko više uplaćuje ima i bolju uslugu. Naravno izjednačiti javni i privatni sektor. Porezima obezbediti minimalni deo kao fondove solidarnosti a podsticati stipendiranje i sponzorstva. Za one koji nikada nisu radili (pa nisu ni mogli da doprinose penzionom fondu) ili nisu radili dovoljno da imaju penziju koja obezbedjuje zadovoljavanje minimalnih životnih potreba, iz solidarnih fondova organizovati socijalnu pomoć ali isključivo u naturi (kroz javne kuhinje, pakete sredstava za higijenu, pružanje osnovne medicinske pomoći, kolektivni smeštaj) ... nikako davanjem novca (gde je para biće i zloupotreba). Školstvo ... iz fondova roditelja. Ko nema ... socijalna pomoć. Ko nema decu ... fond za školstvo mu se doda na penzioni kad navrši godine za istu. Uplaćena sredstva iz fonda takodje se prenose na naslednike (pa ko ne poživi dovoljno da "krcka" svoju penziju neće kao danas da sve "pokloni" državi).

Zdravstvo, školstvo i penziono su generalno najosetljiviji deo sistema tako da su ovi predlozi samo nabacani i zahtevaju razradu. Što bude više onih koji rade, biće i više sredstava za ove svrhe.

Da li verujem da će išta od ovog da zaživi u zemlji Srbiji ... uz ovakvu političku "elitu" ... NE! ... ali kad jednog dana pukne kreditni mehur pa počne da radi giljotina (al' ne propisa nego ona Francuske Republike) možda neki budući revolucionari nešto od ovoga i primene!
omega68 omega68 08:47 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Orban i Mađarska ovih dana


Ni to rešenje, ni rešenje Rusija

A zašto?
Prosvetli mene i veći deo sveta koji se okreće Kini, Rusiji...BRIKSU.
Mislim da i Wagner vidi šta radi Orban.
Uzeo pare na ISTOKU i isplatio krvopije iz MMF.
Zatvorio im kancelariju.
Nije gadljiv na južni tok.
Sa Risijom pravi nove blokove nuklearke.
Stižu mu investicije iz Kine i pri tom ga oni ne ucenjuje gay brakovima ili delovima teritorije.
Znaš kako, mora političar da zna neke stvari.Mora da zna, npr, kako je Srbija pobedila u ''carinskom ratu'' kada je naglo promenila trgovinske partnere.Austrija je mislila da je naša paradigma toliko ukorenjena ka njima da nećemo moći da preživimo.Uspeli smo.Potrebno je samo da elita bude POSVEĆENA.
Današnja nije.
Što je mnogo gore - nije posvećen ni narod, a to se kristalno vidi na ovakvim mestima.
Jedina uteha je što ovo ovde nije većinska Srbija.
psl_srbija psl_srbija 09:58 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Ovi što rade u tzv. "privatnom sektoru" i ne primaju redovito plaće , nije im plaćen
prekovremeni rad , nemaju godišnji odmor i još svašta .... oni umjesto da
žele promjeniti svoju poziciju na bolje ....
... oni jadni žele da i drugima bude "super" kao njima


Bravo! Fenomenalno napisano!
alselone alselone 10:00 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

POSVEĆENA

I prosvećena sto takođe nije.
psl_srbija psl_srbija 10:04 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Ministar tvrdi da je oko 100 000 viška


A na osnovu koje analize to tvrdi i ukom delu javnog sektora po koliko. Zar nije višak 23.816 ljudi, kako to da je 100.000? A možda je i 14.321 čovek. Možda je manjak od 508 lekara. Evo recimo u nekom mestu (Vrbas valjda) kukaju što ne mogu da nađu specijalistu pedijatra.

Gađaju neke brojeve kao pikado da igraju, a ne da su ozbiljni ljudi na ozbiljnim poslovima.
psl_srbija psl_srbija 10:07 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

-Onog dana kada privatizirate Elektroprivredu (tako se zove?) , pasti će broj
zaposlenih u javnim poduzećima jer će oni sada biti privatni , ali smanjiti
će se broj zaposlenih u EL. , a struja neće pojeftiniti ... ćak suprotno ...
-Tada sa skupljom energijom biti ćete još "konkurentnij" ... , a taj obrazac ide
sa svakom "privatizacijom" ...


Ovo su osnove neoliberalizma, ali ne možeš im dokazati Wagnere. Oni hoće sve to pa to ti je.
milisav68 milisav68 10:16 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

psl_srbija
Možda je manjak od 508 lekara.

Lekara u Srbiji ima 30.542, a zaposlenih u zdravstvu 163.245 (decembar 2013.), pa ti razmisli gde je problem.
svarog svarog 10:17 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

100.000 je broj zaposlenih u preduzećima u restrukturiranju i nacionalizovanim preduzećima poslednjih godina (Železara, Simpo, Petrohemija, Agroživ...). Prema ovom poslednjem brojanju oni su uračunati u javni sektor. Ovom brojkom Radulović nije ni dodirnuo administraciju, zdravstvo, prosvetu, agencije...
psl_srbija psl_srbija 10:25 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Da li EPS treba privatizovati je druga, za ovo priču, nevezana tema.


E, pa nije nevezana tema, to je problem. Ja uporno urlam neoliberalan zakon, neoliberalan zakon, a vi me napadate zbog toga. Pa sve je povezano, kako ne shvatate. Ali pođimo od cilja neoliberala, pa polako. Stvari stoje ovako:

Neoliberali su shvatili da javni sektor (država, građani) ima u svojim rukama javna dobra i javna preduzeća koja upravljaju tim javnim dobrima. Ta javna dobra su (kako sam naziv kaže) na korist i dobro svih građana. Ono što je privlačno u njima je što su to u većini slučajeva monopoli. Neoliberali su se nameračili da ta javna preduzeća privatizuju i dograbe monopole za sebe. Da bi to uradili u našoj situaciji smeta im zakon o radu (pored ostalih koji idu u paketu u istu svrhu), tačnije treba im liberalizacija otpuštanja radnika iz javnih preduzeća, jer oni žele samo minimum potrebnih radnika za elementarno funkcionisanje tih preduzeća, pošto im nije cilj realno ulaganje u njih nego izvlačenje što većeg profita u što kraćem roku, a najlakše i najbrže smanjenje troškova je otpuštanje ljudi. Krajnji rezultat, masovno otpuštanje ljudi, privatizacija javnih preduzeća (koja su gubitaši, često namerno gurnuti da budu takvi od strane postavljenih uprava) i to za sitne pare, a onda zvonjenje na sva zvona da su oni od tih firmi napravili profitabilne (ne spominjući masu otpuštenih, smanjenje plata, povećanje cena usluga) i to koristeći kao uspešan model za naredne privatizacije. Klasičan primer NIS, uz koji je otišlo i celokupno bogatstvo u izvorima i njihovo neograničeno eksploatisanje po mizernim cenama, a sve to prodato za džabe.

Gde tu dolazi privatni sektor? Samo je iskorišćen za sistem zavadi pa vladaj, da digne hajku na javni sektor i stane u odbranu zakona. A šta sa radnicima u privatnom sektoru? Pa ništa, njima je i sada već dovoljno loše, samo ćemo im zakonski učiniti da to loše bude sada legalno (čast poštenim poslodavcima koji su sposobni da i u ovoj zemlji naprave profit na čist način, ali takve i ne dotiče promena zakona, jer oni ne otpuštaju već proširuju biznis).
hajkula1 hajkula1 10:36 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

dr.wagner-Ovi što rade u tzv. "privatnom sektoru" i ne primaju redovito plaće , nije im plaćen
prekovremeni rad , nemaju godišnji odmor i još svašta .... oni umjesto da
žele promjeniti svoju poziciju na bolje ....
... oni jadni žele da i drugima bude "super" kao njima




To je razlog što se uglavnom uzdržavam od komentara. Predlagani Zakon o radu, niti sam podržala, niti se protivila njegovom donošenju. Ne vode me motivi koje si pomenuo (da komšiji crkne krava ) niti verujem da bi bilo odgovarajućih efekata.

Kada pišem o uslovima većine zaposlenih u privatnim firmama, ćutanje. Nema solidarnosti. Ćute i moji sapatnici, što ne bi budžetlije?
Kada odem da se informišem-posavetujem kod budžetlija oko prava, podrške, zaštite koje su sadržane u zakonima ili ne znaju, ili ne razumeju šta bih htela a najčešće se iznenađuju, zar ne znam gde živimo? (Glavni razlog što moji sapatnici ćute i nemaju kud.)




P.S.
Predlagani Zakon o radu, nije mogao da prođe zbog izbora. Da je Zakon o radu usvojen, budžetlije bi glasale protiv Vučića&Co.


psl_srbija psl_srbija 10:41 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Lekara u Srbiji ima 30.542, a zaposlenih u zdravstvu 163.245 (decembar 2013.), pa ti razmisli gde je problem.


Pa ti si ozbiljniji od njih, ti si ukazao na realan problem, dao neke brojeve po kojima se vidi i struktura zaposlenih, bar osnovna. Ja to pričam da bacaju neke brojeve pred javnost, a nemaju nikakve analize. Nikakva promena zakona o radu neće promeniti te cifre u zdravstvu, veruj mi, baš kao što nije ni potreban zakon onome ko hoće realno da ispravi taj problem u zdravstvu. A oni su čak zabranili nova zapošljavanja u javnom sektoru, znači dobro im je trenutno stanje u zdravstvu, o tome je reč, što sve to nema veze sa logikom ako se ne sagledava krajnji cilj. Njima taj broj od 750.000 služi za mazanje očiju da bi zvučalo strašno mnogo, da bi ih narod podržao, da bi doneli zakon koji im treba zbog lakšeg otpuštanja iz preduzeća koja hoće da privatizuju za sitne pare. Sve ostalo je magla da se ne bi videla suština.
milisav68 milisav68 10:52 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

psl_srbija
Pa ti si ozbiljniji od njih, ti si ukazao na realan problem, dao neke brojeve po kojima se vidi i struktura zaposlenih, bar osnovna. Ja to pričam da bacaju neke brojeve pred javnost, a nemaju nikakve analize. Nikakva promena zakona o radu neće promeniti te cifre u zdravstvu, veruj mi, baš kao što nije ni potreban zakon onome ko hoće realno da ispravi taj problem u zdravstvu.

Nije bitan broj, već struktura zaposlenih, zato ne mogu da daju konkretne ukupne podatke.

U mom mestu u gradskoj bolnici, ima 15 baštovana, 20 električara, i 20 vodoinstalatera.

Šta misliš, da li je potrebno da ih ima toliko?

Po sadašnjem zakonu o radu bi trebalo brdo para da se odstrani višak, i da se umesto njih zaposle lekari (da ne pominjem višak administracije).
freehand freehand 11:01 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

U mom mestu u gradskoj bolnici, ima 15 baštovana, 20 električara, i 20 vodoinstalatera.

E, Milisave...
U pančevačkoj bolnici radi jedan električar.
Jesi li ti siguran u te tvoje brojke?
omega68 omega68 11:18 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

a protiv njih se Srbija može izboriti tako što će zapošljavati što više nepotrebnih, što će na svoju grbaču primiti milione ćata, piarova sekretarica i pomočnika sekretarica,


Ajde da se pravimo blesavi!

ko je rekao to što ti pričaš?
Ajmo da zaposlimo potrebne.Ajmo da oživimo SVESNO DEINDRUSTRIJALIZOVANU zemlju.U zemlji meda i mleka nama ljudi umiru gladni!!!
Uvozimo hranu i pravimo deficite!!!?
Koliko rudnika ( bez nikla ) možemo da iskoristimo?Alo, ovde su u srednjem veku dolazili Nemci da budu gastarbajteri.Radili u rudnicima srebra i zlata i pravili za srpsku vlastelu zlatne kašike.Imalo se, moglo se...Može se i danas.Neću da me lažu da ova zemlja može da živi samo na kreditima zelenaša.
I na otpuštanju ljudi.
Ako se otpusti 100 000, ugroženo je u startu bar 200 000 dece.Je l to rodoljublje.
Gospodo, nađite rešenje da deca imaju šta da jedu pa otpuštajte.
Ali pre svega - okačiti do faze raspadanja one što su SVESNO DEINDUSTRIJALIZOVALI zemlju.
Goran Vučković Goran Vučković 11:23 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Ali pre svega - okačiti do faze raspadanja one što su SVESNO DEINDUSTRIJALIZOVALI zemlju.

Ti su već što u Ševenigenu što pod zemljom.

A ruda nažalost ne raste u rudnicima. Jednom kad je uzmeš, nema je više.
milisav68 milisav68 11:28 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

freehand

E, Milisave...
U pančevačkoj bolnici radi jedan električar.
Jesi li ti siguran u te tvoje brojke?

Jesam, to su bili provereni podaci (naročito za električare ) od pre dve-tri godine.

Možda je neko otišao u penziju, a neko dobio premeštaj, ali sigurno niko nije dobio otkaz.

Pa u opštini je najtraženije mesto za čistačicu, tu ne treba diploma, a odatle se posle lako avanzuje na neko bolje radno mesto.
psl_srbija psl_srbija 11:30 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Po sadašnjem zakonu o radu bi trebalo brdo para da se odstrani višak

Pretpostavljam da je glavni problem taj deo vezan za otpremnine. Pa što ne promene samo taj član onda? Ja želim da ti ukažem na suštinu svega, a to je da njima trebaju novi zakoni za druge stvari - privatizaciju javnih preduzeća koja je osnova neoliberalizma, a ne zbog privrede kako plasiraju priču. Uostalom ako se donese zakon, što lično ne bih voleo, videćeš da će ostati tamo tih istih 15 baštovana i 20 električara i posle tog zakona. Briga njih i za zdravstvo i za školstvo, tačnije nije ih briga nego im je cilj da ih upropaste. I to će namerno upropastiti kad dođe na red, pa ćeš morati na lečenje u njihove privatne klinike. Ali polako, prvo javna preduzeća, sve u svoje vreme.
alselone alselone 11:31 23.01.2014

Re: Sve krivo ...


Pa u opštini je najtraženije mesto za čistačicu, tu ne treba diploma, a odatle se posle lako avanzuje na neko bolje radno mesto.


Kafe-kuvarica u Komisiji za zaštitu konkurencije mesečno inkasira 63.000 dinara, odnosno 550 evra, što je 100 do 200 evra više nego što zarađuju lekari i profesori u Srbiji

[url=http://www.telegraf.rs/vesti/841510-ala-je-skuvala-kafe-kuvarica-ima-platu-550-evra][/url]

Ako se dobro secam u NIS-u pre privatizacije je bilo preko 50 kafe kuvarica.
milisav68 milisav68 11:49 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

psl_srbija
Ja želim da ti ukažem na suštinu svega, a to je da njima trebaju novi zakoni za druge stvari - privatizaciju javnih preduzeća koja je osnova neoliberalizma,

Ma ne treba im uopšte novi zakon.

JKP (opet moje mesto) su zadužili do guše i ostavili tako, a osnovali su dva nova, plus što su odnošenje smeća prepustili privatnoj firmi.

Neki su prešli u privatnu firmu, neki u ta nova, a ostali (dobar deo) su ostavljeni u gorem položaju nego da su dobili otkaz, jer se vode kao zaposleni, ali nemaju overenu zdravstvenu knjižicu, niti mogu da dobiju radnu knjižicu, jer nije uplaćivan staž.


jkt2010 jkt2010 12:06 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

HCM
Nema bolje organizacije kojoj treba više ljudi, svaka bolja organizacija podrazumeva manje ljudi.

Ovo je toliko pojednostavljeno da vise nije tacno.
psl_srbija psl_srbija 12:12 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

JKP (opet koje mesto) su zadužili do guše i ostavili tako, a osnovali su dva nova, plus što su odnošenje smeća prepustili privatnoj firmi.


Bravo, to je pogodak u centar! Ali objasni ti to ovima što brane zakone i hvale ih na sva usta kako će njihovim usvajanjem poteći med i mleko u privredi!

A što se tiče izjave da im ne treba novi zakon, treba im, ne da bi mogli da rade to što već rade, već da bi to radili jeftinije i sa većim profitom.
omega68 omega68 12:19 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Ti su već što u Ševenigenu što pod zemljom.

Pa nisu, eno ga jedan je sve Mlađan-iji i Mlađan-iji.
A ruda nažalost ne raste u rudnicima. Jednom kad je uzmeš, nema je više.

A ti si stručnjak i za rudnike pa znaš čega i koliko ima?
Postoji Dunav kao potencijal, postoje reke, planine, šume, poljoprivreda...
Samo nam treba dobar gazda, naš čovek, da ne bude zabune.
hajkula1 hajkula1 12:37 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

psl_srbija
Da li EPS treba privatizovati je druga, za ovo priču, nevezana tema.


E, pa nije nevezana tema, to je problem.
- sve je povezano - pođimo od cilja neoliberala

Neoliberali su shvatili da javni sektor (država, građani) ima u svojim rukama javna dobra i javna preduzeća koja upravljaju tim javnim dobrima.

Ta javna dobra - na korist i dobro svih građana.

Neoliberali su se nameračili da
- javna preduzeća privatizuju i dograbe monopole za sebe
- treba im liberalizacija otpuštanja radnika iz javnih preduzeća.


Klasičan primer NIS, uz koji je otišlo i celokupno bogatstvo u izvorima i njihovo neograničeno eksploatisanje po mizernim cenama, a sve to prodato za džabe.

A šta sa radnicima u privatnom sektoru?

Pa ništa, njima je i sada već dovoljno loše, samo ćemo im zakonski učiniti da to loše bude sada legalno




Da ne promakne.



milisav68 milisav68 12:39 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

psl_srbija
Bravo, to je pogodak u centar! Ali objasni ti to ovima što brane zakone i hvale ih na sva usta kako će njihovim usvajanjem poteći med i mleko u privredi!

Šta je bravo, što je većina ostala da visi u vazduhu.
Neki su prešli u privatnu firmu, neki u ta nova, a ostali (dobar deo) su ostavljeni u gorem položaju nego da su dobili otkaz, jer se vode kao zaposleni, ali nemaju overenu zdravstvenu knjižicu, niti mogu da dobiju radnu knjižicu, jer nije uplaćivan staž.

Po novom zakonu bi imali zdravstveno osiguranje, i mogli bi da traže drugi posao.

Ovakvi zakoni o radu, stečaju, privatizaciji su raj za muvanje, naročito u državnom sektoru, jer nigde nema odgovornosti, a kazne su smešne.




psl_srbija psl_srbija 13:01 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Po novom zakonu bi imali zdravstveno osiguranje, i mogli bi da traže drugi posao.

Mi ovde govorimo o zakonu o radu i ostalim zakonima u paketu. A to što Radulović predlaže da se overavaju knjižice bez provere uplate doprinosa, ja jesam za to, da ne bude zabune, ali ne govorimo sada o tome. A ne vidim razloga zašto sada ne mogu da traže drugi posao? Niko ti ne može zabraniti da tražiš novi posao i da daš otkaz na postojećem kad ga nađeš, o čemu ti pričaš?
rade.radumilo rade.radumilo 13:11 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Bravo, to je pogodak u centar! Ali objasni ti to ovima što brane zakone i hvale ih na sva usta kako će njihovim usvajanjem poteći med i mleko u privredi!

A što se tiče izjave da im ne treba novi zakon, treba im, ne da bi mogli da rade to što već rade, već da bi to radili jeftinije i sa većim profitom.


Da skratimo nadgornjavanje oko ovog zakona:

Možeš imati i tržišnu ekonomiju i socijalitičke zakone o radu ukoliko je ekonomija u porastu, pa ti ne treba slobodno preduzetništvo da je pokrene.
Ukoliko je ekonomija u recesiji, potrebno ti je slobodno preduzetništvo (čitaj liberalni kapitalizam) da je pokrene. Potrbna su ti nova mala preduzeća, od kojih će jedan deo porasti u nova srednja, a jedan deo tih u nova velika preduzeća. Ona koja već postoje, postoje i dalje ili su se smanjila ili zatvorila. Potrebna su nova.
Možda možeš dovući nekoliko velikih preduzeća spolja, ali to ne rešava problem tvoje ekonomije. Potrebna su ti domaća mala preduzeća. Potrebno ti je da se domaća radna snaga, koja je otpuštena u recesiji, samostalno organizuje i samouposli.
Ukoliko suludom zakonskom regulativom podaviš većinu malih preduzeća u nastajanju, dobićeš upravo situaciju koja postoji u Srbiji.

Gospodo protivnici predloga zakona o radu, molim vas da mi objasnite ovu logiku postojećeg zakona o radu:

- Ja sam informatičar po profesiji. Ukoliko želim, mogu otvoriti firmu koja se sastoji od jednog čoveka: mene lično i po potrebi bih mogao angažovati još nekog. Po postojećim zakonima, u toj firmi ja moram zaposliti sebe samog i samom sebi uplaćivati poreze i doprinose i minimalni lični dohodak iako firma u prvo vreme nema prihoda. Ne mogu legalno raditi kao fizičko lice sa inostranstvom, moram registrovati pravno lice.
- Dakle, objasnite vi meni kako da jedan tehničar, dizajner, konsultant itd. koji je ostao bez posla, legalno zaposli sam sebe (o drugima nećemo ni da pričamo) u okviru postojećeg zakona koji ga "štiti" od njega samog. Pri tome nema kpitala koji bi mu omogućio da siplaćuje sam sebi lični dohodak i uplaćuje poreze i doprinose, dok ne izvrši prvu naplatu?

Da se razumemo, ima puno onih koji započnu samostalni biznis, ali koliko se njih ne odlučuje na taj korak upravo zbog nedotupavnih zakona po kojima moraš plaćati poreze i doprinose (za sebe samog) imao prihoda ili nemao.
freehand freehand 13:14 23.01.2014

Re: Sve krivo ...


Možeš imati i tržišnu ekonomiju i socijalitičke zakone o radu ukoliko je ekonomija u porastu, pa ti ne treba slobodno preduzetništvo da je pokrene.
Ukoliko je ekonomija u recesiji, potrebno ti je slobodno preduzetništvo (čitaj liberalni kapitalizam) da je pokrene. Potrbna su ti nova mala preduzeća, od kojih će jedan deo porasti u nova srednja, a jedan deo tih u nova velika preduzeća. Ona koja već postoje, postoje i dalje ili su se smanjila ili zatvorila. Potrebna su nova.

Uspeo si da me ostaviš bez reči. To retko biva čak i kad su metaliberalni titoisti u pitanju.
psl_srbija psl_srbija 14:04 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Potrbna su ti nova mala preduzeća, od kojih će jedan deo porasti u nova srednja, a jedan deo tih u nova velika preduzeća. Ona koja već postoje, postoje i dalje ili su se smanjila ili zatvorila. Potrebna su nova.


Što se ovoga tiče tebi ne treba novi zakon o radu, jer on ti valjda služi da od radnika "rasteretiš" postojeća preduzeća, a ti želiš nova koja će zapošljavati. Ne vidim po čemu te postojeći zakon sprečava u tome.

A što se tiče teme samozapošljavanja, to uopšte nema veze sa zakonom o radu. Ako hoćeš da si zaposlen, moraš se prijaviti i plaćati doprinose. Prosto i gotovo. Što se tiče ove situacije potrebni su povoljni start-up krediti ili oslobođenje od dobrinosa za nove firme za narednih recimo 6 meseci. Ako ne postoji firma nema prihoda, dajmo joj da se osnuje pa ćemo je posle oporezovati, kad malo "živne", ja jesam za to, bez ikakvih problema. Ali to sve nema veze sa zakonima koji su u najavi.

A što se tiče izjave da smo u recesiji:

"Prvi potpredsednik Vlade je izjavio da se naša zemlja, sa rastom privrede od 2,4 odsto u 2013. godini, svrstala među vodećih 10 zemalja u Evropi."
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/politika/aktuelno.289.html:471975-Vucic-Po-rastu-BDP-a-Srbija-medju-prvih-10-u-Evropi
dr.wagner dr.wagner 14:25 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

SMRT FAŠIZMU !


rade.radumilo

Da skratimo nadgornjavanje oko ovog zakona:

Možeš imati i tržišnu ekonomiju i socijalitičke zakone o radu ukoliko je ekonomija u porastu, pa ti ne treba slobodno preduzetništvo da je pokrene.
Ukoliko je ekonomija u recesiji, potrebno ti je slobodno preduzetništvo (čitaj liberalni kapitalizam) da je pokrene. Potrbna su ti nova mala preduzeća, od kojih će jedan deo porasti u nova srednja, a jedan deo tih u nova velika preduzeća. Ona koja već postoje, postoje i dalje ili su se smanjila ili zatvorila. Potrebna su nova....


-Rade druže , što je ovo ? ...

-Kada (uskoro) budemo opet u istoj državi (mislim EU ) , evo kako će to biti:

-Podignem dolčevitu preko nosa , prevrnem kontejner za smeće na sred ceste ,
zapalim karton i neke stare gume , iza barikade naslažem "municiju" (kamenje)
i okrenem se oko sebe ..., a sa ove strane jedino Mariopan , Milan i Filip ...
... a vi svi (većina) na strani režima i expolicije ...

-S kim ja vojsku služim

W
vladaxy vladaxy 14:27 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Ovi što rade u tzv. "privatnom sektoru" i ne primaju redovito plaće , nije im plaćen
prekovremeni rad , nemaju godišnji odmor i još svašta .... oni umjesto da
žele promjeniti svoju poziciju na bolje ....
... oni jadni žele da i drugima bude "super" kao njima

Pogrešno si sve shvatio. Ovi "privatni" hoće da skinu sa grbače ove javne. Ali pijavice se teško skidaju...
Nameću ti (i naplaćuju) nešto što ne želiš, ni ne pitaju da li želiš, jer je to "za tvoje dobro". Oni znaju najbolje šta je dobro za tebe. Govna.

dr.wagner dr.wagner 14:38 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Pozdrav V

vladaxy

Pogrešno si sve shvatio. Ovi "privatni" hoće da skinu sa grbače ove javne. Ali pijavice se teško skidaju...
Nameću ti (i naplaćuju) nešto što ne želiš, ni ne pitaju da li želiš, jer je to "za tvoje dobro". Oni znaju najbolje šta je dobro za tebe. Govna.


-Tko Vam naplaćuje , što i koliko ???
-Svi ovdje ponavljaju isto , a nitko ne kaže konkretno koliko košta i koji je
izvor ... i ima li to neku namjenu ...

-Ovdje dolazimo do nekih 20 električara i 50 kuharica kave ... itd ...

-Pa nismo u 90-ima ... objavi HTV ili RTS i to je "prava (i jedina) istina"

-Zaista postoje i podobni i prekobrojni u nekim javnim poduzećima , a u
školstvu i zdravstvu vjerojatno imate deficit kao i mi ... ali to nije uzrok
stanja (a stanje je da vam je privreda u KOMI) , a njihovo otpuštanje ili
smanjenje plaće neće ništa (bitno) promjeniti ...
-To je magla da vam uvedu radno zakonodavstvo "by USA" ... a i zdravstveno
osiguranje na tu foru ...

W

milisav68 milisav68 15:06 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

psl_srbija
A ne vidim razloga zašto sada ne mogu da traže drugi posao? Niko ti ne može zabraniti da tražiš novi posao i da daš otkaz na postojećem kad ga nađeš, o čemu ti pričaš?

Kome da daš otkaz, kad firma postoji samo na papiru, a usput da se oprostiš od recimo 15-20 godina staža .

Možeš ti tražiš i nađeš posao, ali ti staž kreće od nule, odnosno do zadnje uplate, a to je bilo pre baš tih petnaestak godina.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:34 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

vladaxy
Ovi što rade u tzv. "privatnom sektoru" i ne primaju redovito plaće , nije im plaćen
prekovremeni rad , nemaju godišnji odmor i još svašta .... oni umjesto da
žele promjeniti svoju poziciju na bolje ....
... oni jadni žele da i drugima bude "super" kao njima


Pogrešno si sve shvatio. Ovi "privatni" hoće da skinu sa grbače ove javne. Ali pijavice se teško skidaju...
Nameću ti (i naplaćuju) nešto što ne želiš, ni ne pitaju da li želiš, jer je to "za tvoje dobro". Oni znaju najbolje šta je dobro za tebe. Govna.



Auuu jbt.
Koje su ovo generalizacije. Da se ovako prica o muslimanima, Jevrejima, ili bar Hrvatima, ovde bi izbila pobuna.

Ali, ovako je ok. Da se koljemo medju sobom, bravo ministre, eto prvih opipljivih rezultata. Niko ne moze da kaze da nas blogoministar nista ne radi. Fuj!
vladaxy vladaxy 15:43 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

-Tko Vam naplaćuje , što i koliko ???

Nije puno, "država" uzima samo 30+% od dogovorene bruto plate za doprinose, za koje me niko nije pitao da li želim da plaćam, a od ostatka porezi, PDV, akcize, carine, takse i ostala bacanja para u bunar bez dna

-To je magla da vam uvedu radno zakonodavstvo "by USA" ... a i zdravstveno osiguranje na tu foru ...

Samo da ne bude komunjarski Obamacare... Inače svi levičari imaju pogrešno mišljenje o Americi kao nekakvoj ultrameganeoliberalnoj itd... a realno sa gomilom zakona i birokratije tamo je mešavina socijalizma i fašizma.
rade.radumilo rade.radumilo 16:31 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Ne vidim po čemu te postojeći zakon sprečava u tome.


Sprečava me u tome što je preveliki rizik bilo koga zaposliti. Ukoliko posao krene nizbrdo, ja moram da računam sa još većim gubicima ukoliko mislim otpustiti deo radnika.
Takođe, ukoliko sam otvorio firmu, možda imam posla za nekoga svega dva sata dnevno ili četiri sata dnevno. Možda samo mesec dana ili svega nedelju dana. Više od toga u ovom trenutku nema.
Možda za nekoga imam posla dve godine. E sad, tu je keč. Ja mogu da ga zaposlim na dve godine, ali preko toga nije sigurno da će biti posla/projekta/ugovora. Država mi dozvoljava da ga na određeno držim 6 meseci, 12 uz izmenu sistematizacije radnih mesta. Ukoliko želim da ga zadržim duže od toga, moram da ga primim na neodređeno vreme uz sve što to sa sobom vuče, a vuče dosta toga. To je preveliki rizik, na koji se poslodavci ne odlučuju već jednostavno ljude išutiraju nakon 6 meseci ili godinu dana iako su dobro radili.
rade.radumilo rade.radumilo 16:49 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Uspeo si da me ostaviš bez reči. To retko biva čak i kad su metaliberalni titoisti u pitanju.


Metalibralni Titoista? Neee, samo zastupam tezu:

Umesto da smo sačuvali državu i prepakovali sistem, mi smo uništili državu a pokušavamo sačuvati sistem...
Iz priloženog se da videti kako to funkcioniše...
hajkula1 hajkula1 16:59 23.01.2014

Re: Sve krivo ...

Goran Vučković
Ali pre svega - okačiti do faze raspadanja one što su SVESNO DEINDUSTRIJALIZOVALI zemlju.

Ti su već što u Ševenigenu što pod zemljom.

A ruda nažalost ne raste u rudnicima. Jednom kad je uzmeš, nema je više.




MOLIM?!
Hobotnica ima više pipaka. O ovima koje pominje... ne verujem da zaista misliš tako?

Mišković?
Beko?
Dinkić?
Drakulić?
Peconi?
Kostić?
...
...


Halo?


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana