Društvo| Život

Konj u spavaćoj sobi, čemu?

vladimir petrovic RSS / 31.05.2017. u 20:33

U Srbiji ima roditelja koji se kćerci obraćaju sa "sine", a sinu sa "konju".

Poznato je da postoje ljudi koji mnogo rade i dobro zarađuju.  Pritom, važno je kako upravljaju zarađenim. Neki smatraju da je ovo drugo čak važnije od prvog, držeći se one izreke "lako je zaraditi, teško je potrošiti". Taj pristup (za koji se veruje da je izraženiji kod protestanata /videti fusnotu ***1/  nego kod katolika i pravoslavaca), polazi od toga da čovek, zdrav i prav,  treba mnogo  da radi, ali da je mudrost znati kako potrošiti napornim radom zarađene pare (ovde isključujem srećnike/nesrećnike koji neočekivano  dobiju  veliko nasledstvo, ili glavni zgoditak na lutriji, pa vrlo često olako spičkaju sve, naknadno se tešeći izrekom "kako došlo, tako i otišlo")

.

Za Endija Marija (Sir Andy Murray), aktuelnog prvaka sveta u tenisu, koji dobro zarađuje, kažu  da "zna sa parama". A kako živimo u vremenu kada je najbolje ulagati u (luksuzne) nekretnine, on je već imao više poduhvata u tom domenu, mada deo svojih sredstava ulaže i u akcije nekih prosperitetnih kompanija i drugde.

(Endi, 30, jeste umnogome solidan lik. Ima suprugu i jedno dete; vezan je za majku koja je u velikoj meri zaslužna za njegove teniske uspehe, pošto se i sama bavila tenisom, a ima nežne odnose sa jedinim bratem - ne vole se sva braća. Sve u svemu, reklo bi se da je OK tip. Međutim,, mada je privlačne spoljašnosti, i u svemu zdrav i prav, nema harizmatičnu auru, pa je mnogima neinteresantan kao celebrity).    

Endi je pre desetak godina kupio lep condo u Majamiju (Miami). Tri stana spojena u jedan, na 45. spratu,  sa spoljnim staklenim zidovima, sa predivnim vidikom na zaliv i okolinu. Platio ga je 1,5 mil. dolara.

Sad dolazim do onoga zbog čega pišem ovaj blog. U jednoj od spavaćih soba, najvažnijoj, za gospodara i gospodaricu, nalazi se, na glavnom zidu, oveća slika sa - konjem, odnosno glavom konja.

Kad sam to video na Guglu, bio sam začuđen. Šta će slika konja u spavaćoj sobi?

Dobro, verovatno je opremanje unutrašnjosti stana bilo povereno arhitekti za interior design, ali to mi ne daje objašnjenje. Umetnička slika konja u spavaćoj sobi  mi deluje kao ‘a  definition of Out of Touch'.

Znam, konj je mnogima lepa životinja. Međutim, ima i onih koji osećaju odbojnost prema konjima. S druge strane, značaj konja kroz dugu istoriju civilizovanog sveta nije ležala  toliko u njegovoj lepoti koliko  u njegovoj - korisnosti. Naime, u starim vremenima, konj se koristio u ratovima, kao i za vuču, a nešto manje i za razonodu jahanja. Danas se konji ne koriste u ratovima, a umnogome je smanjena i njegova uloga za vuču.  S tim u vezi,  konj je danas retko predstavljan u umetnosti, dok je u starim vremenima bio vrlo česta tema umetničkih dela. Tako u slikarstvu, a naročito u skulpturi, vladari su često bili predstavljani na -  konju. (Čak i u Beogradu, koji je tako siromašan u spomenicima u odnosu na druge evropske glavne gradove, postoji jedan lep spomenik Knezu Mihajlu na konju).  Danas se  poznati političari ne slikaju sa/na konjima.

Vremena se, dakle, menjaju.

Da dodam još i to da u kolokvijalnom govoru danas konj ima negativnu konotaciju utoliko što, recimo,  mladić ne voli da ga, ni u šali, nazivaju konjem, niti devojka  - kobilom.

A u literaturi ima, naravno, mnogo primera ekvinofobije (equinophobia/hippophobia), odnosno straha od konja, koja se manifestuje kroz paniku, nervozu i anksioznost. Meni se pri ruci našao ovaj opis Tenesija Vilijemsa straha njegove majke od konja u spavaćoj sobi  /videti fusnotu ***2/.

Da se vratim Endiju Mariju.

Pored pomentog konda u Majamiju, on je kupio zamak, Cromlix House,  nedaleko od svog rodnog mesta u Škotskoj, po ceni od 1.8 mil. funti. To impozantno viktorijansko zdanje, uz popravke i renoviranje,  pretvorio je u hotel. Sada je to 'such a nice place'  kao u onoj pesmi o hotelu Kalifornija (Eagles).  Ima procena da ga je to zdanje do sada koštalo preko šest miliona funti.

U međuvremenu, preduzimljivi Endi je prodao  svoj kondo u Majamiju, za 3 mil. dolara, što je duplo veći iznos od onoga koji je on svojevremeno, pre osam godina, bio platio.

Na kraju da (retorički)  pitam:  koju umetničku sliku vi držite u spavaćoj sobi?

Iskreno se nadam da to nije - konj (osim ako gospodin nije polo igrač ili dobar jahač). .

----------------------------------

Fusnote:

***1

Među tri denominacije hrišćanstva (katolicizam, pravoslavlje i protestantizam) protestanti pokazuju najveću posvećenost radu. Znalci ukazuju da se etika kapitalističkog protestantskog društva bazira na napornom i strpljivom  radu kojim se zaslužuje mesto u - raju. Drugim rečima, ko mnogo radi obezbeđuje mesto u raju, na onom svetu.

A pada u oči i da izraz Workaholic (zavisnik od rada)  nije skovana kod katolika i pravoslavaca.

***2.

"My mother was terrified of sex. She used to scream every time she had sex with my father. And we children were terrified. We'd run out in the streets and the neighbors would take us in. A year or so before Mother died, she believed she had a horse living with her in her room. She didn't like its presence at all, and she complained bitterly about this imaginary horse that moved into the place with her. She'd always wanted a horse as a child. And now that she finally had one, she didn't like it one bit". (Tennessee Williams Mother and Miss Rose).

Atačmenti



Komentari (78)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 20:39 31.05.2017

Zato jer se kurci a ne zna da leti

vladimir petrovic vladimir petrovic 20:41 31.05.2017

Konji, nekada česta tema slikara/skulptora


Beograd, spomenik knezu Mihajlu


Luj David, Napoleon


El Greko, Sv. Martin i prosjak


Petar Lubarda, Kosovska bitka


Tiepolo, Trojanski konj


Anonimni slikar
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:45 31.05.2017

Re: Konji, nekada česta tema slikara/skulptora

Jes' da je Petar Veliki, ali sliku si mogao da smanjiš :)

Naletim negde na podatak da je postament, kamen na kom je taj spomenik, najveći kamen koji je čovek ikad premestio.
Malo mi to čudno pa pitam jel moguće?
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:49 31.05.2017

Re: Konji, nekada česta tema slikara/skulptora

HCM
Jes' da je Petar Veliki, ali sliku si mogao da smanjiš :)


Kad sam video kako je ispala velika, ja sam je odmah izbrisao, jer nisam imao vremena da se bakćem više, pošto sam hteo da u jednom turnusu okačim više fotki sa konjima.

Možda ću se kasnije vratiti, jer je to izuzetno lep spomenik.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:31 31.05.2017

Re: Konji, nekada česta tema slikara/skulptora

Evo dajem naknadno fotku tog spomenika Petru Velikom



Izgleda da je tačno ono da je "kod velikih sve veliko". Tako je sve veliko i na ovom spomeniku velikom vladaru.
antioksidant antioksidant 09:47 01.06.2017

Re: Konji, nekada česta tema slikara/skulptora

vladimir petrovic
Evo dajem naknadno fotku tog spomenika Petru Velikom



Izgleda da je tačno ono da je "kod velikih sve veliko". Tako je sve veliko i na ovom spomeniku velikom vladaru.

ovaj spomenik je inace podigla katarina velika. kazu da je njeno ime napisano neznatno vecim slovima od petrovog a isto tako sam cuo da je postament u stvari najveci kamen koji je ikada u komadu pomeren ljudskom rukom.
alselone alselone 20:48 31.05.2017

Konj kao 3 poena



Bio jedan fantastican mec koji je dobio Kasparov gde je maestralno koordinisao dva konja, od kojih je jedan bio toliko "duboko" da se moglo smatrati silovanjem Karpova.

vladimir petrovic vladimir petrovic 20:54 31.05.2017

Re: Konj kao 3 poena

Alselone
Bio jedan fantastican mec koji je dobio Kasparov gde je maestralno koordinisao dva konja.


Odličan ti ovaj komentar, sa klipom.
Da, konj u šahu može biti veoma koristan, ako se s njim znalački rukuje.
Uostalom, i šah je izmišljen u starim vremenima, kada su konji bili mnogo popularniji nego sada, kao što sam isticao u tekstu.

P.S.

Ja veoma volim, inače, Pikasovog Don Kihota i Sanču Pansu:


Ali ga ne držim u spavaćoj sobi.
alselone alselone 21:01 31.05.2017

Re: Konj kao 3 poena

Ima ta cela nauka o tome kako predstaviti konja u sahu kada se gleda sa strane racunara.

Konj i lovac se predstavljaju sa 3 poena (u poslednje vreme lovac je 3.5 ali nema veze), ali to veoma zavisi do pozicije. Kod zatvorenih, pozicionih, partija, konj vredi mnogo vise, nekad vise i od topa, jer moze da "probusi" poziciju, dok kod otvorenih pozicija konj ne vredi mnogo a lovac dominira.

Pa cak i dalje, dva lovca u kombinaciji vrede kao kraljica ako je pozicija dobra, dok dva konja u zatvorenim partijama, ako ih protivnik nema, vrede isto toliko.

Zato je pravi preokret u nauci o sahu bio kada su algoritmi prestali da gledaju bodove i poceli da razumeju pozicije.
alselone alselone 21:04 31.05.2017

Re: Konj kao 3 poena

Uostalom, i šah je izmišljen u starim vremenima,


Kako su racunari poceli da preuzimaju primat u sahu tako se javila sumnja da li ce sah opstati kao sport ili ce u jednom momentu racunar proracunati sve pozicije sa belim i napraviti hodogram kojim beli sigurno dobija.

Ali onda se javila promena. Sada su racunari alat kojim sahisti poboljsavaju svoju strategiju. Taktiku jesi izgubili, ali je strategija i dalje "nasa".

Jos neko vreme, onda smo gotovo.

Bio je lep film davno na tu temu, Lovac na potezu.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:21 31.05.2017

Re: Konj kao 3 poena

mi u sobi neke ženine lokalpatriotske motive iz ns, al' mi se đetić zove - konjoljub. i voli konje, a i ćera, ide na jahanje ponike nekog tu u kraju - globalno vs. lokalno, sve je u kraju, osim šljake koja je pet soma km - tamo i nazad.
nsarski nsarski 09:45 01.06.2017

Re: Konj kao 3 poena

a veoma volim, inače, Pikasovog Don Kihota i Sanču Pansu:


Ali ga ne držim u spavaćoj sobi.


Heh, ja u svojoj spavaćoj sobi imam oko 15 različitih slika (ulje, akvarel, grafike), i, zaista!, ima i jedna s konjem. Ali ne samo konjem. U pitanju je lito-otisak koji je moja ćerka uradila za svoju školu (Columbia University) kada su imali amaterske izložbe i predstave. Ova je ilustracija jedne od ruskih bajki (mislim da je glavni junak Petar - ili beše Vanja? - onaj što stalno sedi na peći) koji spašava princezu. Detalje sam zaboravio, ali pitaću je kad se budem čuo s njom.
Dakle, konj u mojoj spavaćoj sobi (slika nije baš nekog kvaliteta, ali poslužiće):



Čemu? Eto čemu.

P.S. Ja svoju ćerku nikad nisam zvao "sine".
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:33 01.06.2017

Re: Konj kao 3 poena

Nsarski
Heh, ja u svojoj spavaćoj sobi imam oko 15 različitih slika (ulje, akvarel, grafike), i, zaista!, ima i jedna s konjem. Ali ne samo konjem.


Ma ovo je OK. Za takvu situaciju ja ne bih postavljao pitanje.

Ovo što je mene ponukalo je ipak malo ozbiljnije. U spavaćoj sobi jednog izuzetno luksuznog kondominiuma je jedino slika - običnog konja.
Ja lično nemam ekvinofobiju, ali ih i ne volim. (Naravno, duboko se divim nekim umetničkim delima u kojima je konj na prvom mestu, ali ne radi konja već radi umetnosti),
Ja sam rešio da napišem ovaj blog s namerom da pomenem više stvari (konj, veliko zarađivanje, upravljanje parama, ali mi je u podsvesti bio i onaj delić lucidnog pisanja Tenesija Vilijamsa o njegovoj majci.

Usput, reći ću da ja u mojoj spavaćoj sobi imam jedan Dubrovnik Peđe Milosavljevića. Kažem jedan jer on je svojevremeno napravio više slika Dubrovnika. To mi je poklon od oca, iz njegove lične kolekcije. (Majku nemam i nikad je nisam ni imao, jer je, jadnica, umrla donoseći mene na svet. Bolje da nije. Izvini zbog ove patetike).


nsarski nsarski 10:57 01.06.2017

Re: Konj kao 3 poena

Dobro, da se ne nadgornjavamo oko Dubrovnika (imam i ja par značajnih slika s tom temom), nego, htedoh da te pitam, da li si pratio razvoj događaja u sociološkom časopisu Cogent oko teksta Konceptualni penis kao socijalni konstrukt? Mislio sam da bi to bila tema koja može da te zainteresuje.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:05 01.06.2017

Re: Konj kao 3 poena

Nsarski
P.S. Ja svoju ćerku nikad nisam zvao "sine".


Drago mi je da ovo čujem. A znao sam.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:27 01.06.2017

Re: Konj kao 3 poena

Srđan Fuchs
... mi u sobi neke ženine lokalpatriotske motive iz ns, al' mi se đetić zove - konjoljub. i voli konje, a i ćera, ide na jahanje ponike nekog tu u kraju - globalno vs. lokalno, sve je u kraju, osim šljake koja je pet soma km - tamo i nazad.


Prezime Konjoljub!

Ja sam za takvo čudno prezime čuo nedavno, kada mi je neko ispričao priču jednog mladog Bosanca, iz Sarajeva, koji je za vreme onih ratnih događanja u BiH, emigrirao u SAD. Imao je 17. godina i odmah je, pre nego što će se upisati na fakultet (farmacija) promenio prezime Konjoljub u - Konrad. A kršteno ime (Aleksandar) je zadržao. Radi u farmaceutskoj industriji i dobro prolazi.
niccolo niccolo 21:01 31.05.2017

Konj

Šta će slika konja u spavaćoj sobi?

Pa jeste, kažu da je bolje da je u spavaćoj sobi konj nego slika...
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:25 31.05.2017

Re: Konj

Šta će slika konja u spavaćoj sobi?

Niccolo
Pa jeste, kažu da je bolje da je u spavaćoj sobi konj nego slika...


Misliš neko ko je obdaren sa konjskim alatom?
eloy eloy 21:28 31.05.2017

bedroom

Kad sam to video na Guglu, bio sam začuđen. Šta će slika konja u spavaćoj sobi?

Na kraju da pitam; koju umetničku sliku vi držite u spavaćoj sobi? Iskreno se nadam da to nije - konj



igraj se sam
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:14 01.06.2017

Re: bedroom

eloy
Što li tebe muči slika konja u spavaćoj sobi ? Ako je po Frojdu tumačenje simbolike podsvesnog onda baš nije najprijatnije po tebe.

Tell me about it.

Nadam se da ne može biti neprijatnije po mene nego osećaj koji sam imao, recimo, kada mi je nedavno Krkar u jednom turnusu (komentaru) tri/četiri puta opsovao majku. Pa sam preživeo.

Što se Frojda tiče, on je imao dosta dobrih stvari, ali i lošihj postavki i tumačenja. Tako kažu njegovi dobri poznavaoci, dodajući da su od samog Frojda samo gori njegovi brzopleti i neodgovorni tumači.

Prema tome, ja ostajem pri tome da je u redu to što sam postavio retoričko pitanje koju sliku blogokolege drže u spavaćoj sobi, nadajući se da to nije slika konja.


Nego da iskoristim priliku da pitam Narcisa da li je istina da konju na spomeniku u Nišu farbaju jaja ? Pričao mi jedan Nišlija.
Nestašne Nišlije!


Ovo je dobro i umesno pitanje.
Narcis, it is your turn now!
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:16 02.06.2017

Re: G Petroviću bedroom

Vladimir Petrović
Prema tome, ja ostajem pri tome da je u redu to što sam postavio retoričko pitanje

eloy
Naravno slične teme postavlja i Horheakimov recimo


Ostavi na miru blogokolegu Horhea, koji je originalan na svoj način. A ja se mnogo razlikujem od njega. Recimo, dok on u snovima siluje Vesnu Zmijanac u usta ja sanjam budističke đačiće, u narandžastoj odeći, kako uče sutre (molitve). S tim u vezi, već sam ovde (dole) diskretno bio postavio fotku na tu temu, bez komenatirisanja, pa evo, sada, je ponovo kačim;


eloy
šta misliš koga boli ona stvar u Srbiji ovog trenutka šta Marey drži u spavaćoj sobi ?


Ne budi bukvalista. Slika konja u Marijevoj spavaćoj sobi je samo povod, a važni su komentari i interpretacije koji slede.
Drugo, treba imati u vidu da ja ne pišem blogove za široke mase, već "for a few", kako bi rekli Englezi, misleći na - odabrane.

eloy
Ako je ovaj blog u nedostatku ideja postao prepričaonica tabloida iz dijaspore sa povremenim šorkama domaćih neprežaljenih partizana i četnika, egocentričnih nadmudrivanja prepričalaca istorijsko-filozofskih zajebancija, pomalo i razmene recepata i kulinarskih veština - i to razumem. Onda stvari nazvati treba pravim imenom i vaša vesela družina od 30- tak nikova neka se lepo zabavlja i prepisuje na mestu koje se nekad zvalo sa punom reputacijom blog b92 a sad još uvek bez dobrog naslova.


Ne budi nostalgičar, ne smaraj s tim da je nekada, u starim dobrim vremenima, sve bilo bolje, a danas...

Ne zaboravi da sam i ja jedan od onih koji već desetak godina obitavaju, češće ili ređe, na ovom blogu, pa se sećam i nekih izvikanih likova (Biljana Srbljanović, Jelena Milić, Kosovac, Budimac, Alekslambros i ini) ali meni ne nedostaju...
Možda je i dobro što su otišli.

eloy
prepričaonica tabloida iz dijaspore


Ne bogohuli po našima iz dijaspore. Dobro je da ih ima, da se javljaju, ma koliko nekada nastupaju sa onoga što sam ja u ovom blogu nazvao "definition of out of touch". Samo neka se oni osećaju dobrodošlim, ima mnogo i dobrih stvari u njihovim reakcijama.


The last but not the least
eloy
Čak ni Krstić više ne prevodi pesme na blogu - to je već dovoljno za zabrinutost i analizu.


Dobro je da si pomenuo Krstića.
Priznajem, ja sam bio kritičan prema njegovim prevodima pesama s engleskog, ali sam ih pozdravljao. Nedostaju mi. Voleo bih da se Krstić vrati sa novim prevodima.
eloy eloy 19:46 02.06.2017

Re: G Petrović elected

A ja se mnogo razlikujem od njega. Recimo, dok on u snovima siluje Vesnu Zmijanac u usta ja sanjam budističke đačiće, u narandžastoj odeći,


Slušaj, svako prema svojim afinitetima - mada mi je horheova opcija nekako prihvatljivija a ovo sa narandžastim dečacima - ok - prema svecu i tropar.

misleći na - odabrane.


Samoodabir i samoumišljaj - fantastično !

ima mnogo i dobrih stvari u njihovim reakcijama.


Osim kontakta sa realnošću sjebane matice što se na kraju pretvori u teško tupljenje.

pa se sećam i nekih izvikanih likova


Nebitni su likovi procenjujem tekstove.Zato se ovde i grupisalo par nazovi alfa mužijaka i ženki koji se krljaju za teritoriju.

Voleo bih da se Krstić vrati sa novim prevodima


Oće čim prevede miroslavljevo jevanđelje na engleski.

Naravno da imaš pravo da brišeš, banuješ, što si uradio bez i jednog validnog razloga ne želeći da čuješ drugo mišljene ( nikakvih prostota nije bilo) i radi to samo nemoj onda da se busaš u grudi demokratične, ,,odabrane,,civilizacijske.

I da budem u temi, Marej ne drži konja u spavaćoj sobi nego svoj portret jer je bar meni prva asocijacija na njegovu sliku sa svadbe u kiltu kad mu pogledam facu - ne konj - nego konjina - al ne pežorativno nego baš baš onako asocijacija na prvu.
Živ bio i san u ružičastom ti se ostvario!
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:01 02.06.2017

Re: G Petrović elected

ELOY
Naravno da imaš pravo da brišeš, banuješ, što si uradio bez i jednog validnog razloga ne želeći da čuješ drugo mišljene ( nikakvih prostota nije bilo) i radi to samo nemoj onda da se busaš u grudi demokratične, ,,odabrane,,civilizacijske.


O čemu ti pričaš?

Ja sam primetio da nekih tvojih komentara nema, ali sam odmah pomislio da si se ti to samoizbrisao, baš kao što si radio i prošli put na mom blogu.
Neuračunljiv tip, pomislio sam u sebi.


Drugim rečima, NISAM JA NIŠTA BRISAO. NIŠTA POD MILIM BOGOM.
STOGA TE MOLIM DA NE IZMIŠLJAŠ STVARI.

Capito?
eloy eloy 20:19 02.06.2017

Re: G Petrović elected

Ok gremlini. kopirao si i odgovarao na tekst koji ne postoji - interesantno ali nebitno. Inteso ?


Milan Novković Milan Novković 21:34 31.05.2017

Ima ih ...

...Međutim, ima i onih koji osećaju odbojnost prema konjima...

...raznih.

Simbol smrti u Hrišćanstvu!

Ja volim konje (ne zbog ove naše simbolike, naravno) zbog putovanja i prostranstva, slobode po "ovom" realmu, a rođeni stric mi pao s konja, udario glavom u kamen i otišao u večna lovišta, pre nego što sam se ja rodio, majčinog oca udario konj i isto otišao u večna lovišta posle par nedelja, a nekoliko nedelja pre nego što sam se ja rodio, ja sa ortakom probao jahanje onako u vojvođanskoj "divljini", na pašnjacima i dosta padao, pa zamalo dobio batine od ćaleta ...

... da bi sinu dali ime Filip (onaj što voli konje)

I on voli konje, i jahanje ... pomalo, ponekad

Interesantna je ta simbolika, i volimo simbole, iako u nju ne verujemo pošto nismo sujeverni - mi prosto volimo maštu, svoju i tuđu.



Znam koju pesmu oćeš (pre sad "šaku" decenija ja drugu za Wilson Picketta rekao "ma onaj crnac sa kovrdžavom kosom" ... počeo odmah da se smeje i mnogo godina nije prestajao, držalo ga duže nego Forest Gampa trčanje

vladimir petrovic vladimir petrovic 20:49 01.06.2017

Re: Ima ih ...

Milan Novković
Ja volim konje (ne zbog ove naše simbolike, naravno) zbog putovanja i prostranstva, slobode po "ovom" realmu, a rođeni stric mi pao s konja, udario glavom u kamen i otišao u večna lovišta, pre nego što sam se ja rodio, majčinog oca udario konj i isto otišao u večna lovišta posle par nedelja, a nekoliko nedelja pre nego što sam se ja rodio, ja sa ortakom probao jahanje onako u vojvođanskoj "divljini", na pašnjacima i dosta padao, pa zamalo dobio batine od ćaleta ...


Znam da ima onih koji vole konje i pored rđavih primera kao iz tvoje porodice (da su konji slali u večna lovišta, kako ti kažeš, tvoje bliske).
Lepo rečeno, mislim na "večna lovišta".

Ja sam usput negde rekao da su konji LEPI. Studenti crtanja/slikarstva mnogo rade na slikanju konja, jer je veliki kunst dobro uhvatiti sve konjske proporcije. (Naravno, neke druge životinje je lakše crtati).

Primećivao sam i da ti povremeno kačiš fotke konja, u nekim neobičnim pozama.

Mnogi slikari su pravili slike sa golom ženom koja jaše konja, poput Lady Godive.


nask nask 22:23 31.05.2017

Petar

Je li ovo neka zajebancija koju ne kapiram ili ti zaista ne znaš ko je one konje naslikao.


Edit

Vladimire pa što ne zakačiš dotičnu sliku da se ne blamiram ovde

vladimir petrovic vladimir petrovic 09:21 01.06.2017

Re: Petar

nask
Edit

Vladimire pa što ne zakačiš dotičnu sliku da se ne blamiram ovde


Da, to je to.
Ta slika me je "naterala" da reagujem.
Ja sam je ranije video, ali sinoć, kada sam postavljao blog, nisam mogao da je nađem i okačim, shodno onom "Marfijevom" zakonu da, kada ti nešto treba njega nema.
Hvala ti što si to ti učinio.
sasaminijature sasaminijature 08:52 01.06.2017

Хм...

Није лепо да Баш од свих стереотипа фали мени омиљени о корекностима...
Знам знам да је намерно у овој причи он изабран за главну улогу само ми се чини да је исти ефекат могао бити добијен мало другојачије, но ту већ ступамо на поље укуса а ја не бих да се опечем на тај џем.
tasadebeli tasadebeli 09:27 01.06.2017

Исаковичи

Можда Мари, исто као и ја, свако мало сања ноћу Исаковиче како на коњима јуре кроз маглу која се диже изнад неке баровите мочварне равнице?


Само, ја немам никакву слику у спаваћој соби.

Прецизније речено, немам ни спаваћу собу.

А волео бих да имам.

И слику коња у њој.


Али сам исто тако и дубоко свестан да понеки пут није ни добро за здравље знати баш све о коњима...



vladimir petrovic vladimir petrovic 21:01 01.06.2017

Re: Исаковичи

tasadebeli
Можда Мари, исто као и ја, свако мало сања ноћу Исаковиче како на коњима јуре кроз маглу која се диже изнад неке баровите мочварне равнице?


Možda.
Usput, da kažem da se poznate reči "Dajem carstvo za dobrog konja" (My Kingdom for a Horse ) pripisuju engleskom kralju Ričardu III. (Naravno, on je to navodno izgovorio kada je bio u nekoj bici, pa je ubijen njegov konj, a onda mu je bio potreban novi konj da pobegne).

Sve je to daleka prošlost.
Само, ја немам никакву слику у спаваћој соби.

Прецизније речено, немам ни спаваћу собу.

Taman pomislih da možda polako i spavaća soba postaje le passé, a onda videh ovo

А волео бих да имам.

Želim da ti se ova želja ispuni što pre.

tasadebeli tasadebeli 06:08 02.06.2017

Re: Исаковичи

vladimir petrovic

Sve je to daleka prošlost.



Која, као што видиш, долази понеки пут у сновима.


Taman pomislih da možda polako i spavaća soba postaje le passé, a onda videh ovo

Želim da ti se ova želja ispuni što pre.



Хвала ти, Владимире, али то сам се ја само шалио... И не треба ми. То "спаваћа соба" је ионако само вештачки конструкт проистекао из дискретног шарма буржоазије... Који нас је довео до овог фантома слободе данас...



vladimir petrovic vladimir petrovic 08:44 02.06.2017

Re: Исаковичи

vladimir petrovic

Sve je to daleka prošlost.
Tasadebeli
Која, као што видиш, долази понеки пут у сновима.


Da, snovi su važni, naročito kada ih iznosi blogokolega Horheakimov. (Njega ću još pomenuti malo kasnije).

Vladimir Petrović
Taman pomislih da možda polako i spavaća soba postaje le passé, a onda videh ovo
Želim da ti se ova želja ispuni što pre.

Tasadebeli
Хвала ти, Владимире, али то сам се ја само шалио... И не треба ми. То "спаваћа соба" је ионако само вештачки конструкт проистекао из дискретног шарма буржоазије... Који нас је довео до овог фантома слободе данас...


Dobro je da si se šalio. Savremeni ljudi imaju doma prostrane radne kabinete, sa udobnim ležajem u uglu, koji im posluži kada im se ne ide u "veštački konstrukt proistekao iz diskretnog šarma buržoazije".

S tim u vezi, ili bez veze, podsećam da svako onaj koji zna za Virdžiniju Vulf, zna za njenu izreku: žena mora imati novca i svoju sopstvenu sobu ako misli da piše prozu; (A woman must have money and a room of her own if she is to write fiction.”)

Da parafraziram onog nadrtog engleskog kralja (Dajem carstvo za konja) sa "Dajem carstvo za sopstvenu sobu" (mislim na radni kabinet sa krevetom, he, he, he... ).
tasadebeli tasadebeli 07:10 03.06.2017

Re: Исаковичи

vladimir petrovic

Da parafraziram onog nadrtog engleskog kralja (Dajem carstvo za konja) sa "Dajem carstvo za sopstvenu sobu" (mislim na radni kabinet sa krevetom, he, he, he... ).






Кажу ми упућени да је Мирослав Јосић Вишњић свој роман за који је добио Нинову награду





написао седећи на једној шамлици поред старинског шпорета у кухињи држећи писаћу машину (давно беше) на коленима и окружен гомилом деце.


Тако да, Владимире, док не добијемо своје "радне" кабинете у којима ћемо стварати дела за памћење човечанства, треба ипак да прихватимо да нам је "сопствена соба" онај простор око нас тренутно.

Ево, на пример, ја баш док ти куцкам ово, гледам у судопреру пуну неопраних судова од синоћ и у неке замашћене шерпе на шпорету. Ал' не смета ми, право да ти кажем...

Ако ме још неко буде и наљутио овде на Блогу, има све те судове и да оперем!


vladimir petrovic vladimir petrovic 09:47 03.06.2017

Re: Исаковичи


tasadebeli

написао седећи на једној шамлици поред старинског шпорета у кухињи држећи писаћу машину (давно беше) на коленима и окружен гомилом деце.

Ево, на пример, ја баш док ти куцкам ово, гледам у судопреру пуну неопраних судова од синоћ и у неке замашћене шерпе на шпорету. Ал' не смета ми, право да ти кажем...

Ако ме још неко буде и наљутио овде на Блогу, има све те судове и да оперем


Pominješ kuhinju.
Ma, kuhinja je odlično mesto za kreativan rad, u mnogim pogledima.
Naime, kažu da se svašta može raditi u kuhinji.

Neki i vino drže u kuhinji.


P. S. Dobar je Miroslav Josić Višnjić.
Черевићан Черевићан 13:15 01.06.2017

tempora mutantur

узглављем ми Дали
(мотив не баш нови)
где галопом снова
ево Га .... коњ(ови)

mlinarslavko mlinarslavko 16:34 01.06.2017

Vetrenjace u spavacoj sobi

vladimir petrovic vladimir petrovic 16:56 01.06.2017

Re: Vetrenjace u spavacoj sobi

mlinarslavko


Fenomenalno!


Edit:
Budući da sam veliki fan Don Kihota, volim sve što se napravi, sa većom ili manjom umetničkom vrednošću, što za inspiraciju ima tog veličanstvenog Španca.
Večnog (i svuda - širom planete - manifestujućeg) Don Kihota.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:58 01.06.2017

Re: Vetrenjace u spavacoj sobi

principessa_etrusca principessa_etrusca 17:04 01.06.2017

Equestrian Art

Код нас се догодио велики прекид са некадашњим коњичким традицијама.

Ја сам некада давно једно време јахала туђег коња на хиподрому и плаћала власнику који ми је уједно био и учитељ, али наше пролетерске генерације углавном нису јахале јер је ретко ко имао могућности да држи коња или понија.

У неком другом свету коњске трке су озбиљан бизнис, богати играју поло, а бољестојећи деци купују поније или макар плаћају часове јахања. Део тог присуства коња се огледа и у уметности, т.ј. ономe што би се звало equestrian art. Слике, скулптуре и фотографије коња се веома добро продају и за њих постоји клијентела.

А пошто је коњ симбол слободе, пространства, елеганције, брзине, лепоте, племенитости итд, мене не чуди слика коња у спаваћој соби.

Уосталом, о укусима се не расправља.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:18 01.06.2017

Re: Equestrian Art




Ови чупави, продувани, дивљи коњи су сликани на Исланду као део седмогодишњег пројекта EQUUS фотографа Тима Флака.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:32 01.06.2017

Re: Equestrian Art

vera.nolan2 vera.nolan2 19:37 01.06.2017

Equestrian Art

Lubarda uvek, a može i Berber, bio je opsednut motivom konja ...



vladimir petrovic vladimir petrovic 19:57 01.06.2017

Re: Equestrian Art

principessa_etrusca
А пошто је коњ симбол слободе, пространства, елеганције, брзине, лепоте, племенитости итд, мене не чуди слика коња у спаваћој соби.


Dobro si mi rekla.
Naravno, uvažavam tvoje obrazloženje.

Pritom, ostajem pri svom stavu. Ne zato što sam tvrdoglav, već zato što I mean what I say, and I say what I mean.

Naime, ponavljam da ima onih koji imaju odbojnost prema konjima, i njih je mnogo više nego što se na prvi pogled to veruje.

A među poznatima, koji ponekad imaju čudne fobije, ima i onih koji se ježe na pominjanje konja. Pretpostavljam da to nije samo ekstravagancija glumačka, radi privlačenja pažnje.

Baš je zabeleženo nedavno kako je poznati engleski glumac Robert Pattinson otkrio; (Robert Pattinson has admitted that he is scared of horses, saying that it caused problems on the set of his latest film, Water for Elephants).


Drugim rečima, siguran sam da, pored mene, i glumca Pattinsona, ima još dosta onih koji ne bi voleli sliku konja u spavaćoj sobi.

A sa ovim što sledi imam malih problema:
Уосталом, о укусима се не расправља.


Izreka potiče od mudrih Latina, sve je to OK, ali ne baš tačno.

Donekle bih prihvatio da o dobrim ukusima ne treba raspravljati, ali ne i o rđavim. Na liniji sam ovakvih razmišljanja:

There is no dispute about good taste, but about bad [taste].
(De gustibus elegantibus non est disputendum, sed de malis).


To već proširuje temu, što bih ostavio za neki drugi put.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:13 01.06.2017

Re: Equestrian Art

vera.nolan2
Lubarda uvek, a može i Berber, bio je opsednut motivom konja ...

Da, Lubardu sam dva puta kačio ovom prilikom, jednom gore u tekstu a drugi put u prvom komenatru.

Lepo si se setila Mersada Berbera. Sećam se njegovih crteža/slika konja. Evo jednog


P. S.
Izvini, Vera, ali slika koju si pokušala da okačiš nije uspela, pa ne znam koju sliku si imala u vidu. Molim te ponovi, da je vidim. Hvala.
vera.nolan2 vera.nolan2 09:39 02.06.2017

Re: Equestrian Art

, ali slika koju si pokušala da okačiš nije uspela


Vladimire, otvara se na kompjuteru, neće ni kod mene na ajpodu i tabletu ?
Toliko je posebna da želim da je vidiš, evo pokušaj u dve mogućnosti:

Berber 6
ili link :
https://www.mycity.rs/imgs2/69630_105720523_Berber 6.jpg
evo i jedan blog na temu konji... ( i za narcisa, primetila sam da ih voli )
... i sa više slika Mersada Berbera

...ili ovako : https://www.mycity.rs/Blog/konji_10.html

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:58 02.06.2017

Re: Equestrian Art

Ево још једне Берберове слике на којој су коњи. Ова је на продају код његовог лондонског галеристе (ЛИНК).


principessa_etrusca principessa_etrusca 11:06 02.06.2017

Re: Equestrian Art

Ево и два тркача (или можда поло-играчa):

vladimir petrovic vladimir petrovic 20:06 02.06.2017

Re: Equestrian Art

vera.nolan2
Vladimire, otvara se na kompjuteru, neće ni kod mene na ajpodu i tabletu ?
Toliko je posebna da želim da je vidiš, evo pokušaj u dve mogućnosti:

Berber 6
ili link :
https://www.mycity.rs/imgs2/69630_105720523_Berber 6.jpg
evo i jedan blog na temu konji... ( i za narcisa, primetila sam da ih voli )
... i sa više slika Mersada Berbera

...ili ovako : https://www.mycity.rs/Blog/konji_10.html


Video sam. Lepo, indeed.
Hvala ti što si mi ukazala na to.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:45 04.06.2017

Re: Equestrian Art

Naime, ponavljam da ima onih koji imaju odbojnost prema konjima, i njih je mnogo više nego što se na prvi pogled to veruje.

Одбојност, а и страх, јер коњ јесте велика и моћна животиња.

Мене коњи и привлаче и одбијају.

Написала сам да сам некада јахала на београдском хиподрому. То није било ништа нарочито, никакве егзибиције и сл, али ипак, умем у седлу.

Пре неку годину, провела сам неколико дана са пријатељима поред националног парка где су сви били орни за излете на коњима и могу да ти кажем да сам јако оклевала пре него што сам узјахала први пут после дугогодишње паузе. (Наравно, није помогло што се вранац кога сам добила звао К2, а то име је добро описивало његову величину.)

Ипак, волела бих да одем на неку естансју у Аргентини или, још боље, на јахаћу туру по Патагонији или Монголији.

sugarbaby sugarbaby 19:06 01.06.2017

Mari


privlačne spoljašnosti???!!!
a spavaća mu soba djiberska, koji pokrivač, cc

nego, smatram pitanje zanimljivim, jer sam veliki fan lepih umetnosti, a i popriličan poznavalac.

iz kreveta gledam boša



dok mi je u radnoj sobi



konje ne volim, al volim ovaj prizor; najveći sam obožavalac pasa al to je već sasvim druga priča.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:22 01.06.2017

Re: Mari

sugarbaby
privlačne spoljašnosti???!!!

Hm. Znao sam "da se mnogima ne sviđa", u tekstu sam rekao da ne važi za harizmatičnog čoveka, ali i dalje smatram da je solidne spoljašnosti.
Da se našalim. Kažu da je devojka uvek lepa kada se venčava, pa to valjda važi i za muškarca. Evo kako je Endi izgledao kao mladoženja, u kiltu;



Zdrav, prav, dobro razvijen



Za engleske i škotske prilike, reklo bi se da je kao filmski glumac, he, he..
Mislim da njegova žena nije pogrešila, a sigurno se nije udala zbog para... već iz ljubavi.

A sad ozbiljno:

iz kreveta gledam boša


Fenomenalno!
Isto i za drugu fotku.
Excellent!
docsumann docsumann 07:20 02.06.2017

Re: Mari

tko kaže da kilt nije mačo?!

legendarni strongmen Bil Kezmajer (na Highland's Games, drevnoj preteči modernih strongmen takmičenja)




PS jbt, nema teme koju ne mogu da istrolujem na weightlifting priču
sugarbaby sugarbaby 10:27 02.06.2017

Re: Mari


Za engleske i škotske prilike, reklo bi se da je kao filmski glumac


Malo morgen :))
Al vidi sliku ovog baroknog konja; samo za tvoj blog - ostavlja utisak,
u redu je..



By Friederike Scheytt
docsumann docsumann 06:18 02.06.2017

par naših slikara

kojima su konji glavna tema

Miomir Mišo Vešović






Janoš Mesaroš

docsumann docsumann 07:17 02.06.2017

inače,


u jednom trenutku svoje karijere i Vlado Veličkoviće je pokušao da ubaci konje kao motiv na svojim slikama.
no, bio je odvraćen od strane pariških galerista komentarom u smislu - a, ne ne, Vlado to su ljudi koji trče, pacovi, vrane... a ne konji

ovu priču sam čuo iz druge ruke, od Ranka Radovića lično
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:50 02.06.2017

Re: inače,

Docsumann
u jednom trenutku svoje karijere i Vlado Veličkoviće

Ne ljuti se, ali nema potrebe da prekrštavaš Veličkovića.
On nije Vlado nego Vlada.
On je rođemo Beograđanin. (Usput, ni ja nisam Vlado, već Vlada).

no, bio je odvraćen od strane pariških galerista komentarom u smislu - a, ne ne, Vlado to su ljudi koji trče, pacovi, vrane... a ne konji


Po logici stvari, galeristi su praktičari (i pragmatičari) te imaju često više sluha od umentika o tome šta kupce intrigira, nego sami umetnici.
Na umetniku je da sluša ili ne sluša galeristu.
docsumann docsumann 10:24 02.06.2017

Re: inače,

Ne ljuti se, ali nema potrebe da prekrštavaš Veličkovića.
On nije Vlado nego Vlada.


kakvo bre prekrštavanje?
on je Vladimir. i to je jedino neupitno.
a Vlado ili Vlada je opciono kao i svaki drugi nadimak.
mene bar ljudi zovu na 4-5 različitih neformalnih načina.
49 41 49 41 14:42 02.06.2017

Mojoj kobili za rodjendan

njen veran konj.

Napisah joj na zadnjoj strani uramljene slike; glava konja u akvarelu - izradjena izuzetnom lepotom.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:15 02.06.2017

Re: Mojoj kobili za rodjendan

49 41
Napisah joj na zadnjoj strani uramljene slike; glava konja u akvarelu - izradjena izuzetnom lepotom.

Okači sliku.
Ili daj link.
Time ćeš nam omogućiti da se i mi pridružimo u rođendanskim čestitkama.
49 41 49 41 14:39 03.06.2017

Re: Mojoj kobili za rodjendan

vladimir petrovic
49 41
Napisah joj na zadnjoj strani uramljene slike; glava konja u akvarelu - izradjena izuzetnom lepotom.

Okači sliku.
Ili daj link.
Time ćeš nam omogućiti da se i mi pridružimo u rođendanskim čestitkama.


Sve je to odneo pepeo i prah u balkanskom vilajetu.


Sto se porodicno sacuvalo vise od 150 god.

Prve komsije pljackale, raznosile, palile; pri kraju 20-tog veka.
G.Cross G.Cross 22:32 02.06.2017

Potkovica

Bese u Beogradu, valjda jos uvek postoji,restoran poetskog naziva, " Potkovica" sa specijalitetima od konjskog mesa.

Za mene licno, Tartar biftek od konjskog mesa tamo je odlican.

Mada i ostalo je jako dobro.


horheakimov horheakimov 00:45 03.06.2017

I put horse's heads in people's beds

vladimir petrovic vladimir petrovic 08:16 03.06.2017

Re: I put horse's heads in people's beds

horheakimov


Odličan klip.

N. B.
Nadam se da se nisi ljutnuo zbog načina kako sam reagovao na pominjanje tvog imena i sna sa Vesnom Zmijanac.
To mi se na neki način obilo o glavu, kada je onaj neuračunljivi/nesrećni tip Eloy napravio insinuaciju da se ja palim na budističke dečake, mada je slika nevina per se, prikazujući decu koja se od malih nogu posvećuju budustičkom duhu, a budizam je više od religije, to je način života.

A svega toga sam se setio kada sam video negde osvrt na Čedomila Veljačića; Biti sam

Put od samoće do šutnje, koji sam odabrao za svoju kontemplativnu praksu, jeste put »kroćenja duha«. — Šta znači biti sam? Šta znači ušutjeti? Kako i zašto treba krotiti duh?
Šutnji prethodi samoća. Otići na kraj svijeta, kao što sam ja učinio, još ne znači ostati sam:
»A ja kažem, brahmani, da se takvim putovanjem ne može dostići, vidjeti ni upoznati kraj svijeta. Pa ipak, izjavljujem da bez stizanja do kraja svijeta nema dokončanja patnje. U nauci Plemenitoga svijetom se nazivaju ovih pet vrsta osjetnih želja: oblici koje primjećuje oko, zvukovi koje primjećuje uho, mirisi koje primjećuje nos, okusi koje primjećuje jezik, dodiri koje primjećuje koža.

— U slučaju isposnika koji odvraćen od osjetnih želja dostiže četiri stepena oblikovanih i četiri stepena bezobličnih zadubljenja (rupa- i arupa-đhana), kaže se da na svakom od tih stepena stiže na kraj svijeta i tamo boravi. Pa ipak neki kažu da je on još uvijek vezan za svijet, da još nije napustio svijet, a tako i ja kažem. Tek onaj isposnik koji je dokončao opa­žanje i osjećanje, pa je vlastitom mudrošću uvidio da su mu to spone potpuno uništene, može da kaže da je prošao kroz prepreke svijeta.« (Anguttara-nikayo, IX, 4, 38).

U Anguttara-nikayi XI, Ananda pita učitelja: »Je li moguće, gospodine, da isposnik dosegne takvu sabranost da u zemlji ne primjećuje zemlju, u vodi ne primjećuje vodu, u vatri ne primje­ćuje vatru, u vazduhu ne primjećuje vazduh, u području neograničenosti prostora, u području neomeđene svijesti, u području ništavila, u području ni-zamjećivanja ne primjećuje ta područja, da na ovom svijetu ne primjećuje ovaj svijet, da sve ono što je vidljivo, čujno, dodirljivo, zamišljivo, ostvarljivo i poželjno — da sve to ne primjećuje, a da ipak bude svjestan?«

Buddha: »To je moguće, Ananda! Dostignuće sabranosti mo­že biti takvo da sve to ne primjećuje, a da ipak bude svjestan.«

To znači, ukoliko je izrecivo, ušutjeti i umuknuti »kao napukli gong«, utihnuli i zagasiti se (nibbati), u ovom vidljivom životu (ditthe va dhamme).

— Kako dolazim do toga da o tome uopće govorim? Tako se pitao Buddha lutajući tjednima oko mjesta svoga »probu­đenja«.

»Što sam s mukom stek’o svijetu
uzalud je pokazati.
Nadvladani strašću, mržnjom,
neće prozrijet ovo znanje
— protiv struje, istančano,
duboko, teško zamjetno,
van dogleda strašću obuzetih,
pritiješnjenih u tamnoj gomili.« (Mađđhima 26)

Stvoritelj svijeta, Brahma Sahampati, sišao je tada s neba da ga uvjeri da još postoji po neko na svijetu »čije su oči zatrunjene tek sa malo praha«.

Ramakrišna je iz svoga vidokruga dao i na ovo pitanje vrlo prirodan odgovor: Vatra koja dogorijeva pucketa dok ne preostane čista žeravica. Čisti žar je tih.

Fragment iz 11-og pisma s pustinjačkog otoka Cejlon, april 1967 — septembar 1967


docsumann docsumann 09:14 03.06.2017

Re: I put horse's heads in people's beds

I'm the putter
I put horse's heads in people's beds

I'm the putter
I put shut up on you big fucking mouth
I am
THE
Putter
putting here
and putting there
...
elsewhere
everywhere
...

daaa, moglo bi se tu narepati rima
eloy eloy 14:57 03.06.2017

Re: Vlado sine ne hiti završićeš na...


.....lošem putu

kada je onaj neuračunljivi/nesrećni tip Eloy napravio insinuaciju da se ja palim na budističke dečake,


Opusti se - nisam ni pomislio na to na šta se tebi učinilo da sam ja insinuirao. Već sam ti prethodno rekao da smatram da si fin mladić - čovek i nemoj ishitrenim prostotama da kvariš utisak. Poenta je da Vesna Zmijanac nema konkurenciju u ružičastim dečacima kad su snovi u pitanju.Ovde nema sexualnih konotacija niti su afiniteti apriori vezani za bilo kakvu sexualnu tematiku u odnosu na tvoje explicitno citiranje Horhea neprejebljivog. Ja recimo imam afinitet prema čorbastom pasulju. Siguran sam da se ti ne pališ na dečake, ti obožavaš konje i navijaš za Andya zato si im i posvetio ovaj tekst - zar ne ?

vladimir petrovic vladimir petrovic 09:02 03.06.2017

Mari protiv Del Potra

Pošto sam više puta pominjao Endija Marija u ovom blogu (mada mimo tenisa), danas malo brinem kako će proći u susretu sa Huanom Del Potrom u Parizu.
Endi nije u punoj formi, a Huan nije u punoj snazi.

Andy Murray, struggling to play himself into form, takes on a Juan Martin del Potro who’s struggling to be fit in the third round of the French Open on Saturday.

Ipak, prognoze su da će Endi pobediti sa 3:1.
Biće to jedan od zanimljivijih mečeva do sada.


Milan Novković Milan Novković 09:50 03.06.2017

Re: Mari protiv Del Potra

vladimir petrovic
... danas malo brinem kako će proći u susretu sa Huanom Del Potrom ...

Pa ti si sassenach što se zaljubio u hajlandere

49 41 49 41 17:25 03.06.2017

Imao sam konja vrana

https://youtu.be/0LSp_AHdDW0
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:55 03.06.2017

Igrali se konji vrani... u Beogradu


U mom prvom komentaru, pomenuo sam da u Beogradu postoji divan spomenik Knezu Mihajlu na konju, koji je, zbog izuzetne lepote jahača i konja, ali i dobre lokacije, veoma poznat u gradu. U kolokvijalnom govoru mladih daje se prednost samom konju nad njegovim jahačem visokog roda, pa se spomenik prosto zove "Kod konja". Chez le cheval, što bi rekli Francuzi.

Međutim, u našem glavnom gradu postoje još dve izvanredne skulpture konja, koje u paru ukrašavaju ulaz u Narodnu skupštinu.
Izradio ih je Toma Rosandić, i postavljeni su 1938. godine.



Autor Rosandić je ovaj projekat nazvao: "Igrali se konji vrani, a sa njima i div junaci".
Konji su, dakle, jaki i lepi, ali su jaki i lepi i junaci koji se "nose" sa njima. Drugim rečima, apoteoza lepoti i snazi konja i ljudi.

(Priča se da je u inicijalnom projektu Skupštine, bilo predviđeno da ulaz ukrašavaju dva bronzana lava. Ipak, naknadno se došlo do zaključka "da je ideja lepote konja mnogo bliža našem narodu od ideje lepote lavova". Što je tačno).
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:49 04.06.2017

Re: Igrali se konji vrani... u Beogradu

Izradio ih je Toma Roksandić, i postavljeni su 1938. godine.

Само мала исправка: презиме је Росандић (без к), а савременик Томе Росандића је био вајар Симеон Роксандић (са к), аутор Рибара са змијом на Калемегдану и у Загребу (одливене су две идентичне скулптуре).
vladimir petrovic vladimir petrovic 04:18 04.06.2017

Mea culpa

principessa_etrusca
Само мала исправка: презиме је Росандић (без к),

Hvala. Ispravio sam.
49 41 49 41 20:11 03.06.2017

Teskoi konja naterati u skupstinu

jos teze ga isterati iz nje.

Tako su mi kao malom uz sapat na uvo objasnjavali skulpturnu simboliku pred skupstinom.
horheakimov horheakimov 01:25 04.06.2017

još jedan konj vredan pažnje

narcis narcis 12:48 04.06.2017

dovoljno





vladimir petrovic vladimir petrovic 10:20 05.06.2017

Konji ne izazivaju samo divljenje

mnogi loše prolaze u svojim konjskim životima.

Pošto ovde mnogo pominjemo konje, da primetime i ovo:

Postoji jedan stari američki film sa sugestivnim naslovom; "I konje ubijaju, zar ne?" (They Shoot Horses, Don't They?). Ja o filmu ništa ne znam, ali mi je taj naslov ostao u pameti.
A toga sam se setio kada sam video u medijima da je ovih dana u BiH jedan konj ubijen tupim predmetom, iz osvete i upozorenja njegovom vlasniku. Grozno.


KAO U KUMU Funkcioneru SDA ubili konja
Autor: Srna | 05.06.2017. 09:29
Nepoznati počinioci provalili su na imanje i tupim predmetom usmrtili konja generalnog sekretara SDA Amira Zukića, koji je trenutno u pritvoru u Kazneno-popravnom zavodu Zenica, prenosi federalna štampa.
Prema tvrdnjama "Dnevnog avaza", tim činom je neko moćan u subotu, 3. juna, uputio mafijašku poruku generalnom sekretaru SDA da ne bi progovorio šta zna o crnim fondovima i izbornim krađama.
Zukićev advokat Ahmet Žilić tvrdi da je ranije na Zukićevo vozilo, dok je bilo parkirano na Ilidži, ostavljena kesa u kojoj je bila jagnjeća glava.
Iza ovih događaja, smatra Žilić, kriju se pretnje "krvavim rukopisom", upućene njegovom klijentu.
Amir Zukić uhapšen je 17. februara u policijskoj akciji "Bosna", a optužnica ga tereti za udruživanje radi činjenja krivičnih dela u vezi sa primanjem nagrade ili drugog oblika koristi za trgovinu uticajem, te protivzakonito posredovanje




nsarski nsarski 12:02 05.06.2017

Re: Konji ne izazivaju samo divljenje

Ja o filmu ništa ne znam, ali mi je taj naslov ostao u pameti.

Ovo je sramotno! Kultni film.

Inače, još jedan nepomenuti konj, a važan. Čak je i vino pio, mada ne znamo koje sem da je rujno.
Marko i njegov Šarac koga mahom predstavljaju kao belog konja, iz nepoznatih razloga.



Inače, ovo je ljudina. Na desnoj ruci turci koje je pobio, na levoj istetovirana Ravijojla, na desnom bedru Jevrosima (ne vidi se ovde). To je junak, a ne oni tvoji Makroi.

vladimir petrovic vladimir petrovic 09:33 07.06.2017

S Marka na Nikolu!


Nsarski, hvala za podsećanje na Marka i njegovog Šarca.

Kako je kraj blizu, da pomenem našeg poznatog košarkaša Nikolu Jokića, koji slovi za velikog ljubitelja konja.


From Horse Racer to NBA Star: The Story of Nikola Jokic

Despite being one of the best young big men in the league, basketball was not Nikola Jokic's first love.

By Jordan Greynolds -
April 26, 2017
-------------------------------

NIKOLA JOKIĆ: Bio sam bucko i voleo sam konje više od košarke! Košarka 15.04.2016. 11:57h
21-godinji Somborac otkriva da košarka nije bila njegova prva i jedina ljubav.

"Uvek sam voleo košarku, ali kad sam bio mali, sa nekih 13 ili 14 godina sam učestvovao u konjskim trkama. Obožavao sam konje. Košarka me nije zanimala toliko. Išao sam u štalu, to je bio moj život", otkriva Jokiće).



Najpre konji, potom košarka, to je moguće kod velikih.

Ne isključujem mogućnost da će jednog dana, ako ne baš u spavaćoj sobi, Nikola Jokić imati fotke konja na drugim mestima u svom domu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana