Astrologija| Gastronauti| Gost autor| Obaveštenja| Sex

46 %

tasadebeli RSS / 22.08.2017. u 16:13

Не, не, није ипак повећање просечне плате у Србији.

Нешто друго је у питању. 

 

 

 "Srbija se nalazi među 10 zemalja čiji su građani spremni da ratuju za svoju državu, dok su na začelju tabele završile zemlje zapadne i južne Evrope. Rezultate globalnog ispitivanja sproveo je 

 

 

Galup."

 

 

 PgcktkqTURBXy9iMTc2OTlkNmNkMzA3Y2ViMGU5MzQ2NGYwMzE2NzM0NS5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA

 

"Mapa najratobornijih evropskih naroda, Srbi među prvih deset

Srbija se nalazi među 10 zemalja čiji su građani spremni da ratuju za svoju državu, dok su na začelju tabele završile zemlje zapadne i južne Evrope. Rezultate globalnog ispitivanja sproveo je Galup.

 

993097995599ae3e37932e890815452_v4_big.jpg 

Kako su pokazali rezultati, na prvom mestu su se našli Finci, kojih se čak 74 procenata izjasnilo da je spremno da ratuje za svoju državu. Sa procentom manje, i na drugom mestu, našli su se Turci, a treću poziciju zauzeli su Ukrajinci, čijih 62 odsto ispitanika je odgovorilo da je spremno za rat.

Rusija se našla na četvrtoj poziciji, a prema rezultatima, 59 odsto ispitanih Rusa reklo je kako je spremno da ratuje za svoju zemlju. Na spisku zemalja našlo se i samoproglašeno Kosovo i zauzelo peto mesto sa 58 procenata.

Sa po 55 procenata Bosna i Hercegovina i Švedska dele šesto i sedmo mesto, zatim sledi Grčka sa 54 odsto, Poljska sa 47, dok je Srbija na desetom mestu sa 46 procenata.

Prema podacima upisanim u mapu, vidi se da spremnost državljana da ratuju za svoje države opada sa istoka Evrope prema zapadu, pa su se na krajnjem zapadu našle zemlje čiji su građani najmanje spremni za rat.

Poslednja na spisku od 28 zemalja našla se Holandija, čijih samo 15 odsto građana se izjasnilo kao spremno da ratuje za Holandiju. Sa tri procenta više, pretposlednju poziciju zauzela je Nemačka, a iznad nje su Belgija sa 19, Italija sa 20, Španija 21, Austrija 21, Češka 23, Bugarska 25...

Za ovo istraživanje ispitano je 62.398 ljudi iz celog sveta, u svakoj zemlji na uzorku od oko 1.000 muškaraca i žena. U 30 zemalja ispitivanja su obavljana uživo, u 12 preko telefona, a u 22 preko interneta, u periodu od septembra do decembra 2014. godine.

Na svetskom nivou ispitivanje je pokazalo da su Evropljani najmanje spremni da ratuju za svoje zemlje, a u proseku 61 posto ispitanika u 64 zemlje je reklo da bi.

Na prvom i drugom mestu u svetu su Maroko i Fidži sa 94 odsto, zatim Pakistan i Vijetnam sa 89 i Bangladeš sa 86 procenata. Ako se može suditi po rezultatima ankete, najmiroljubivija država bi mogla da bude Japan, čijih je samo 11 odsto ispitanika reklo da je spremno da ratuje za zemlju.

 

Izvor: Nedeljnik.rs"

 

(LINK

 

Била ова вест јуче и на сајту Б92, али нисам успео данас да је нађем.

 

Успут, нисам ни знао да се ратоборност мери спремношћу да се брани сопствена држава.

 

Што ти је живот... Свакога дана човек научи понешто ново.

 

 

 

 

 

 

 

 



Komentari (81)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 17:27 22.08.2017

Ehm

U 30 zemalja ispitivanja su obavljana uživo, u 12 preko telefona, a u 22 preko interneta, u periodu od septembra do decembra 2014. godine.

Galup nije bilo ko, ali možda su u ovom istraživanju dali sebi previše metodološke slobode.
U jednim zemljama uživo, u drugim preko telefona, u trećim preko interneta...
Mogli su, takođe, pitati i malo više ljudi.

Zbog svega toga: "The margin of error for the survey is between 2.14 and 4.45 +3-5% at 95% confidence level."

Ovo su dobijeni rezultati:



aureus aureus 17:29 22.08.2017

Re: Ehm

Po regionima i vjerskom opredjeljenju:

aureus aureus 17:41 22.08.2017

Re: Ehm

Naposlijetku, ako je pitanje "Da li biste ratovali za svoju zemlju?" postavljeno na takav ogoljeni način, bez pojašnjenja (odbrambeni, napadački, međuetnički...) - onda i odgovori mogu biti dosta neobični.

Uz svu pacifikaciju nešto ne vjerujem da bi Japanci i Nijemci dopustili da ih neko napadne, a opet Ukrajinci - možda griješim - djeluju borbeno samo u anketi.



Nema Mađarske na listi, ali ako su i oni negdje na začelju, a anketa zaista odražava stvarno stanje borbenog duha, onda predlažem da Srbija napadne Holandiju preko Mađarske, Austrije i Njemačke.
Najsigurnije je. I to što prije dok se nisu pomenuti razgoropadili.
tasadebeli tasadebeli 19:03 22.08.2017

Re: Ehm

aureus

Naposlijetku, ako je pitanje "Da li biste ratovali za svoju zemlju?" postavljeno na takav ogoljeni način, bez pojašnjenja (odbrambeni, napadački, međuetnički...) - onda i odgovori mogu biti dosta neobični.


А онда домаћи медији то пренесу под истоветниом насловом да је Србија десета на листи НАЈРАТОБОРНИЈИХ европских земаља.
vcucko vcucko 21:59 22.08.2017

Re: Ehm

tasadebeli
aureus

Naposlijetku, ako je pitanje "Da li biste ratovali za svoju zemlju?" postavljeno na takav ogoljeni način, bez pojašnjenja (odbrambeni, napadački, međuetnički...) - onda i odgovori mogu biti dosta neobični.


А онда домаћи медији то пренесу под истоветниом насловом да је Србија десета на листи НАЈРАТОБОРНИЈИХ европских земаља.

Hoće da kaže da Nemac i - pomeri se s mesta - Japanac, oni dakle ne bi branili svoju zemlju?!
Holandezi, svojevremeno najsuroviji kolonijalisti, pristali bi bez borbe na nemački kao službeni i jedini jezik u svom Nederlandu? Česi na dnu, Česi koji do podne mrze strance i ostale cigane, od podne ceo svet - Česi bi mirno pripustili okupatora?

Voimjaoca

I to taj Gallup sproveo anketu? Jezivo. Ne znaš šta je gora solucija: da je to tačno, ili da institucija njihovog rejtinga objavljuje ovakve bljuvotine
mariopan mariopan 22:09 22.08.2017

Re: Ehm

aureus

Nema Mađarske na listi, ali ako su i oni negdje na začelju, a anketa zaista odražava stvarno stanje borbenog duha, onda predlažem da Srbija napadne Holandiju preko Mađarske, Austrije i Njemačke.
Najsigurnije je. I to što prije dok se nisu pomenuti razgoropadili.



Isto sam pomislila!
tasadebeli tasadebeli 22:21 22.08.2017

Re: Ehm

vcucko

institucija njihovog rejtinga objavljuje ovakve bljuvotine


Voimjaoca



zilikaka zilikaka 22:37 22.08.2017

Re: Ehm

onda predlažem da Srbija napadne Holandiju preko Mađarske, Austrije i Njemačke.

Imam amanman. Da se usput zavate i Česi. Zbog nas domaćica.
Više ne moš naći valjan damast.
aureus aureus 22:39 22.08.2017

Re: Ehm

mariopan
aureus

Nema Mađarske na listi, ali ako su i oni negdje na začelju, a anketa zaista odražava stvarno stanje borbenog duha, onda predlažem da Srbija napadne Holandiju preko Mađarske, Austrije i Njemačke.
Najsigurnije je. I to što prije dok se nisu pomenuti razgoropadili.



Isto sam pomislila!

Sve ove zemlje na začelju: Holandija, Austrija, Njemačka, Belgija, Španija...sve se to da staviti pod kontrolu tokom samo jednog - dovoljno odlučnog napada, na čelu sa ministrom Vulinom.
Ako bi se Vulin na tako nešto odlučio, sve te zemlje bi grdno postradale i jedino što bi eventualno moglo da ih spasi jeste da Vulin bude smijenjen zbog lošeg vida.
Atomski mrav Atomski mrav 22:53 22.08.2017

Re: Ehm

Hoće da kaže da Nemac i - pomeri se s mesta - Japanac, oni dakle ne bi branili svoju zemlju?!
Holandezi, svojevremeno najsuroviji kolonijalisti, pristali bi bez borbe na nemački kao službeni i jedini jezik u svom Nederlandu? Česi na dnu, Česi koji do podne mrze strance i ostale cigane, od podne ceo svet - Česi bi mirno pripustili okupatora?


Vidiš šta je NATO učinio od njih? Sve se to ulenjilo, kontaju da će Ameri doći da ih brane...
aureus aureus 22:58 22.08.2017

Re: Ehm

Atomski mrav
Hoće da kaže da Nemac i - pomeri se s mesta - Japanac, oni dakle ne bi branili svoju zemlju?!
Holandezi, svojevremeno najsuroviji kolonijalisti, pristali bi bez borbe na nemački kao službeni i jedini jezik u svom Nederlandu? Česi na dnu, Česi koji do podne mrze strance i ostale cigane, od podne ceo svet - Česi bi mirno pripustili okupatora?


Vidiš šta je NATO učinio od njih? Sve se to ulenjilo, kontaju da će Ameri doći da ih brane...

Fince zaobilaziti u širokom luku.
Možeš popiti nokiju u glavu.
alselone alselone 09:33 23.08.2017

Re: Ehm

Vidiš šta je NATO učinio od njih? Sve se to ulenjilo, kontaju da će Ameri doći da ih brane...

maksa83 maksa83 11:06 23.08.2017

Re: Ehm

Fince zaobilaziti u širokom luku.
Možeš popiti nokiju u glavu.

Fince bih zaobišao i zato što su imali najefektivnijeg snajperistu u historiji snajpovanja - Simo Häyhä, 500 Rusa za 100 dana. Doduše pomogao mu je i drug Staljin tako što ih je slao u zimski rat u braon uniformama...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:12 23.08.2017

Re: Ehm

mariopan
aureus

Nema Mađarske na listi, ali ako su i oni negdje na začelju, a anketa zaista odražava stvarno stanje borbenog duha, onda predlažem da Srbija napadne Holandiju preko Mađarske, Austrije i Njemačke.
Najsigurnije je. I to što prije dok se nisu pomenuti razgoropadili.
Isto sam pomislila!

U svojim geostrategijskim promišljanjima ja bih krenuo i dalje, sve do Japana. Srbija do Tokija, nego šta. I to što pre. Ne samo dok se Holandezi, Mađari, Nemci i Japanci ne predomisle, već pre svega dok je jastreb Vulin ministar vojni.
Jer, što slabije vidiš, tim si bolji vojskovođa. Po Domanoviću ideal je slepi vođa.
Doduše ima i izuzetaka, kao Moša Dajan:



Arapi kažu da je taj s jednim okom mnogo bolje video nego mnoogi Izraelski generali sa oba.


aureus aureus 11:58 23.08.2017

Re: Ehm

maksa83
Fince zaobilaziti u širokom luku.
Možeš popiti nokiju u glavu.

Fince bih zaobišao i zato što su imali najefektivnijeg snajperistu u historiji snajpovanja - Simo Häyhä, 500 Rusa za 100 dana. Doduše pomogao mu je i drug Staljin tako što ih je slao u zimski rat u braon uniformama...

Ma, pusti ludaka.
Taj je koristio obični nišan jer nije htio da mu glava bude visoko iznad puške.
Zapravo, i puška mu je bila skoro obična.
Stavljao je snijeg u usta i činio slične stvari da bi bio što manje uočljiv.
A kad su ga klepili u ofanzivi, raznijeli su mu glavu i ostavili ga u snijegu - mislili su da je mrtav!
Došao je svijesti tek desetak dana kasnije, postao nacionalni heroj i doživio duboku starost.
Kad su ga pitali kako je mogao da ubije tolike ljude, on je odgovorio da je samo radio svoj posao.


Lice mu je zbog tog umalo kobnog ranjavanja bilo deformisano čitav život.

SPEC 1. Sabaton imaju pjesmu posvećenu upravo Simi. Ime joj je "Bijela Smrt" (Simin nadimak tokom Zimskog rata).


You are in the sniper's sight
The first kill tonight
Time to die!
You are in the bullet's way
The White Death's prey
Say goodbye!


SPEC 2. Finci su jedina skandinavska nacija koja je zaista ozbiljno ratovala u Drugom svjetskom ratu. Oni su zapravo imali svoj sopstveni rat protiv Sovjeta i držali su se dosta dobro.
I to nije bio neki malecni rat. 25 hiljada vojnika su izgubili, a Sovjeti čak i više (bar 125 hiljada). Plus ranjeni.
Bio je to kratak (stotinjak dana, novembar 1939 - mart 1940) ali vrlo intenzivan rat.
Kasnije su imali još jedan, tzv. Produženi ili Nastavljeni rat (jun 1941 - septembar 1944), sa još 65 hiljada žrtava.

SPEC 3. Finci još uvijek imaju obavezan vojni rok.
Atomski mrav Atomski mrav 12:54 23.08.2017

Re: Ehm

Finci još uvijek imaju obavezan vojni rok.

Imaju ga i Norvežani, a bogami i Norvežanke. Doduše, to ne znači da će baš svakoga zalomiti da služi vojsku, ako ima više regruta od planirane kvote može se desiti da ti mlados' prođe a da pušku ne vidiš izbliza...
aureus aureus 13:30 23.08.2017

Re: Ehm

Atomski mrav
Finci još uvijek imaju obavezan vojni rok.

Imaju ga i Norvežani, a bogami i Norvežanke. Doduše, to ne znači da će baš svakoga zalomiti da služi vojsku, ako ima više regruta od planirane kvote može se desiti da ti mlados' prođe a da pušku ne vidiš izbliza...

Богуми, један мој фински пријатељ ми недавно рече да је свог другог сина (са тек завршеном средњом школом) спремио за војску ове године, па ти види.
Осам мјесеци унуформе.

Не знам, додуше, да ли ситна суза кваси лице поносних родитеља кад испраћају свог дечкоњу у војску, но он ће тамо положити заклетву да ће бранити плави крст на бијелој подлози и све оне шуме и језера.
Иначе, у Зимском рату било је и норвешких добровољаца на страни финске армије.
49 41 49 41 03:21 23.08.2017

Deine kleine

Finkinja iz Helsinkija me "nauchi" davno na Rhodosu; Fuj, Svenskaja (Svedjanin); dok setasmo.
Prepoznaje ih za razliku od mene, na svakom koraku.
Valjda njenu Babu, Prababu: nagazio neki Viking; to ostalo u secanju, prenosilo se s uva na uvo.

Po mojim tada zamisljanjima; "prava" Svedjanka.
Dugonoga, dugoruka, visoka; plava po svim delovima tela.
Dzaba, njene percepcije su drugacije od drugih.

Sta im ja mogu u Finskoj. Zgaze ih sa Zapada, pa sa Istoka, pa opet Zapada i tako generacijama.

Moljase da joj dodjem bar na 2 nedelje tamo.
Pitah je jos na Rhodosu, koliko im Leto traje 2 il' 3 nedelje u Helsinkiju?1?
Pa, bas i nije tako; obrecnu se.
Svaka razglednica, pismo, slike pre poletanja sa Phodosa; zavrsise se njenim potpisom.

Deine kleine Foce.
Ne ime, prezime...
Jest da avion mi tada bese tamo i nazad dzaba, al' na klizavom terenu kod zenskih; zachas te bace na ludi kamen.

Da, "prelomih" u sebi tada; mozda me firma ne vide vise.
Mozda bi moja majka imala plavu unuku-unucice.

Bese kraj oktobra, gazasmo u novembar.
Kad je kod nas ovako usrano vreme; kako li je kod nje na severu?!?
Sedi, gde si; razmisljah dok me cekase dolazim li joj; na drugoj strani telexa.

Gori sam od domacina po secanjima.
Sta mogu, probudi mi ih Galupovim istrazivanjem; mapom Evrope.


eloy eloy 09:08 23.08.2017

Re NIKAD NIJE KASNO !


Што ти је живот... Свакога дана човек научи понешто ново


Učiti,učiti i samo učiti......
Nekada je dovoljno i podsetiti se.

eloy eloy 09:28 23.08.2017

Momčilo Gavrić


Da se ne zaboravi!





Wiki
Рођен је 1. маја 1906. године у Трбушници код Лознице као осмо дете Алимпија и Јелене Гаврић.[1] У почетку Првог светског рата имао је непуних осам година.[1] Почетком августа 1914. године аустроугарски војници из хрватске 42. домобранске пешачке дивизије (позната и као „Вражја дивизија“) [4] су му убили оца, мајку, три сестре, четири брата и бабу, а кућу запалили.[1] Он је преживео захваљујући оцу који га је послао код стрица да нађе запрегу.[1] Оставши и без породице и без дома, пошао је на Гучево да тражи српску војску.[1] Пронашао је Шести артиљеријски пук Дринске дивизије[1] којим је командовао мајор Стеван Туцовић, брат Димитрија Туцовића.[3] Када им је испричао шта се догодило војници су истог дана осветили Гаврићеву породицу, а он је постао војник у њиховим редовима.[3] Мајор Туцовић је наредио војницима да сваког дана дају Гаврићу да опали три пута из топа да би на тај начин осветио своју породицу.[3]

После рата похађао је гимназију „Хенри Рајт“ у Фавершаму, а затим је завршио графичарски занат и обуку за возача у Београду. Оженио се Косаром са којом је радио у фабрици хартије „Вапа“ у Београду. [4]Док је био на одслужењу војног рока у Славонској Пожеги, 1929. године, Момчило је доживео непријатности и хапшење од официра Југословенске краљевске војске, иначе бивших аустријских официра, јер му нису веровали да он има већ четири ратне године иза себе и да је носилац Албанске споменице.[4] За време Другог светског рата немачки окупатори су га два пута затварали у логор, а пред стрељачки строј изводили су га и партизани. Након рата, у време политичког пријатељства југословенског председника Јосипа Броза са албанским председником Енвером Хоџом, Момчило је био хапшен и од ОЗНЕ, [4] због јавно изреченог става „да нам Албанци нису браћа“.

Велика добротворка Лејди Пеџет звала га је српски витез, а Грци су му поставили златну плочу на Крфу. Француски председник Митеран му је 1985. године доделио орден, а генерал Лепардије рекао: „Штета што нисте били француски војник, имали бисте споменик на Јелисејским пољима“.[4] По најмлађем савезничком војнику у Првом светском рату Момчилу Гаврићу добила је име улица у Београду, у насељу Степа Степановић.

Преминуо је у Београду, 28. априлa 1993. године









eloy eloy 09:36 23.08.2017

Re:Милунка Савић, хероина Великог рата





eloy eloy 09:48 23.08.2017

Re: Galup.


Prema najnovijem istraživanju "Galupa" o emotivnom stanju naroda, indeks brige u Srbiji iznosi 47 procenata, a indeks zadovoljstva 55 procenata.Na listi su se našle i blakanske zemlje. Najviše briga osetili su Hrvati, sa indeksom brige od 57 procenata. Manje brige, a više zadovoljstva osetilo se u Crnoj Gori, sa indeksima brige 52 i zadovoljstva 62.

Srbija se našla odmah ispod suseda sa indeksom brige od 47 procenata, ali i manjim indeksom zadovoljstva, 55 naspram 62 procenata koliko je izmereno kod Crnogoraca.

Više zadovoljstva medu članicama bivše Jugoslavije osetili su samo u Bosni i Hercegovini, koja se tako našla rame uz rame sa Nepalom i indeksom brige 45 odsto uz indeks zadovoljstva od 64.

Najmanje briga u regionu osetilo se, prema istraživanju, u Albaniji sa indeksom brige od 40 procenata



tasadebeli tasadebeli 13:53 23.08.2017

Re: Galup.

eloy

Prema najnovijem istraživanju "Galupa" o emotivnom stanju naroda, indeks brige u Srbiji iznosi 47 procenata, a indeks zadovoljstva 55 procenata.



А то нису била опозитна питања?

Јер збир постотака забринутих и задовољних износи у Србији 102%

(И код осталих прелази 100%.)

К'о резултати Слобе Милошевића на изборима.

Па јес... Мож' човек и да буде забринут, а истовремено и задовољан што је забринут.

Јбт, ко ради та истраживања за тај Галуп? Ко им смишља питања?

Динкићеви "стручњаци"?

какви ли су тек ови што рачунају после резултате анкета?
Jukie Jukie 10:15 23.08.2017

Na glupo pitanje

Na glupo pitanje, glup i odgovor

Meni ovo pitanje "would you fight for your country?" zvuči kao

"da ste u kafiću u Grčkoj, i da neki stranac krene da priča "Srbija je baš usrana zemlja, ništa ne valja, ne bih tamo živeo nikada" da li biste pojurili za njim kao horda divljaka da ga bijete zbog jeresi i da ga ubijete od batina delimično ili naskroz?"

i onda se pripadnici naroda iz pustinje (Maroko, Pakistan, Azerbejdžan, Avganistan, itd.) i prašume (Fidži, Vijetnam, Bangladeš, Papua Nova Gvineja, Indija itd.) počešu po glavi, pa kažu: "Pa naravno da bismo pojurili za njim kao horda divljaka, to je naša tradicionalna kultura koju štujemo i od malena kod dece negujemo pričajući im epske pesme o našim precima koji su to radili"

A Nemci, Italijani i Japanci se zamisle pa kažu "neka, hvala, kad smo se onomad malo kurčili, ceo svet nas je pobedio u ratu pa i sad prstom pokazuju na nas kao na fašiste iako se ubismo da svoju decu učimo da su naši preci radili neke gadne stvari i da se to ne sme ponoviti" a Holandija i Belgija kažu "kuliraj brate, jedi čokoladu i puši travkicu"
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:22 23.08.2017

khm

Na prvom i drugom mestu u svetu su Maroko i


E, odakle ce da brane Maroko, iz Evrope?
49 41 49 41 15:22 23.08.2017

Vunena vremena

Shije mi ga Djuro s prteni konac.

Sto je danas tesko, leteti "azdajama" nisko iznad vode; pa je vinuti na 30 km gore.
Niko ga ne vide niti uhvati.
Oznaka, nalepimo mu SARICEV Klan - ne uznemiravaj!

http://www.b92.net/putovanja/vesti.php?yyyy=2017&mm=08&dd=22&nav_id=1295688

Nase "stuke" letu iz AVG, direkttno.; il' sletu usput na pice negde.
Niko im nesme prici. Vojna elita ne sme da se dira.
Sta je unutra, to je "strogo" poverljiva tajna.
Zvao je on Ulemik, Saric il Gen. P...
Elita je elita, ne sme da se uznemirava.

Djogo:https://www.knjizara.com/Vunena-vremena-1-i-2-Gojko-Djogo-132222

Kadare Ismail: "chupava vremena", sta mu uradi Sigurimi?!?
Ne znam.

J.S. (teca)roman; "Moje srce je na... zabranise i oterase Profesora iz Paracina.

Posle ga primise za dopisnika "Politike" izdaleka.
aureus aureus 23:17 23.08.2017

G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Nova Galupova anketa, ova je nešto svježija - u kojim zemljama su migranti dobrodošli a u kojim ne

(Prepisano sa B92)

Beograd -- Island i N. Zeland su zemlje koje u najvećoj meri prihvataju migrante, dok su u Srbiji, Makedoniji, CG i Mađarskoj migranti najmanje dobrodošli,pokazuju ankete.

Prema istraživanju agencije Galup (Gallup), Srbija se nalazi na 135. mestu od 138 zemalja koje su obuhvaćene istraživanjem, a Makedonija je na poslednjem mestu.

Učesnicima istraživanja postavljeno je pitanje da li je dobro ili loše da imigranti žive u toj zemlji, budu njihovi susedi ili se venčaju sa nekim od njihovih bliskih rođaka, preneo je Indipendent (Independent).

Britanski Indipendent navodi da se većina zemalja koje su među 10 najlošije rangiranih nalazi na takozvanoj Balkanskoj ruti kojom su migranti ranije prolazili na putu iz Grčke ka Nemačkoj.

Većina ispitanika, odnosno 54 odsto, je rekla da je dobro da imigranti žive i njihovoj zemlji, a polovina da bi bilo dobro da im budu susedi.

Kako je navedeno, mlađe generacije u većoj meri prihvataju migrante, kao i stanovnici koji žive u urbanim sredinama.

Na vrhu liste nalaze se Island, Novi Zeland, Ruanda, Sijera Leone, Mali, Australija, Švedska, Nigerija, Burkina Faso i Irska.

Na dnu liste su Hrvatska, Estonija, Češka, Letonija, Izrael, Slovačka, Srbija, Mađarska, Crna Gora i Makedonija.

aureus aureus 23:19 23.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

LINK

Evo i sličica:

Sl.1 - Na vrhu liste



Sl. 2 - Na dnu liste

tasadebeli tasadebeli 23:44 23.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

aureus

Nova Galupova anketa,



Да ли уопште, после свега виђеног овде, треба да верујемо том Галупу?


П.С. - Можда су људи у Србији дволични када их анкетирају те чувене светске агенције?

Овамо као негостољубиви према имигрантима, а данас видех у школи податак да је у Србији ове године у први разред основне школе уписано око 1000 имигрантске деце.

Баш негостољубиво са наше стране... Ма и гори смо од Маџара!



aureus aureus 00:05 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

tasadebeli
aureus

Nova Galupova anketa,



Да ли уопште, после свега виђеног овде, треба да верујемо том Галупу?

Mogli bismo u ovom drugom slučaju jer je pitanje malo jasnije nego oko ratovanja.
To što smo loše prošli ne znači da je to zato što smo naročito loši ljudi već...već smo previše toga preturili preko glave.
Imali smo ratove, sankcije, raspad zemlje, promjenu političkog sistema, promjenu ekonomskog sistema - i to je ostavilo traga.
Nije ni moglo da ne ostavi.
A vidjeli smo i izbjeglica iha-ha! Iz Bosne, iz Hrvatske, sa Kosova...
S druge strane, nismo baš vidjeli mnogo srećnog života, pa čak ni elementarne stabilnosti koja se ogleda u tome da znaš šta te sutra čeka.

I zato me ne čudi što ljudi u bivšim jugoslovenskim republikama ne žele više da mozgaju o nečijoj nesreći i o nekim migrantima. Smatraju da ih je život već dovoljno oštetio.

Jedan Šveđanin koji sad ima, recimo 50-60 godina, živio je u zemlji koja nije imala nijednu vrstu pomenutog stresa (raspad, prelazak iz jednog političkog i ekonomskog sistema u neki drugi, rat...) Uz to je živio sa dobrim primanjima. Život iz njegovog ugla je vjerovatno pozitivniji, a on sam kao pojedinac mnogo spremniji da nekome malo pomogne, nego neki pojedinac iz tranzicijske zemlje. Taj iz tranzicijske zemlje, čak i iz one koja nije imala rat i čak iz one kojoj dobro ide, još uvijek sanja švedski standard u svojoj zemlji.

Ako pogledaš najslabije rangirane zemlje, vidjećeš da je u zadnjih dvadesetak - tri četvrtine tranzicijskih zemalja.
tasadebeli tasadebeli 00:08 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

aureus

Ako pogledaš najslabije rangirane zemlje, vidjećeš da je u zadnjih dvadesetak - tri četvrtine tranzicijskih zemalja.




Да, слажем се. Одличан ти је коментар.

Читав коментар, не само цитирано.

bene_geserit bene_geserit 06:43 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Ovo ko inverzni test inteligencije.
bene_geserit bene_geserit 06:51 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

bene_geserit bene_geserit 06:52 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

bene_geserit bene_geserit 06:56 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Ovo gore je ocekivani porast stanovnistva u pod-Saharskim drzavama ako broj dece po zeni sa danasnjih 6-7 postepeno pada prema ocekivanjima na 2.nesto, tj. ono sto u UN smatraju realnom procenom.

Verovatno ima onih koji misle da je npr. Nigerija sposobna da ishrani tolike ljude? Ili da odrzi situaciju u zemlji normalnom da ne bude haosa?
Koliko ce njih da glavom bez obzira potrazi spas u Evropi?

Kao sto rekoh, inverzni test inteligencije.
alselone alselone 06:58 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Verovatno ima onih koji misle da je npr. Nigerija sposobna da ishrani tolike ljude? Ili da odrzi situaciju u zemlji normalnom da ne bude haosa?
Koliko ce njih da glavom bez obzira potrazi spas u Evropi?


Ali to su izbeglice, mi moramo otvoriti nase kapije za njih! Granice su samo konstrukt!
bene_geserit bene_geserit 06:58 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

bene_geserit bene_geserit 07:00 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

demograpfic momentum +
bene_geserit bene_geserit 07:05 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

alselone
Ali to su izbeglice, mi moramo otvoriti nase kapije za njih! Granice su samo konstrukt!



Reko' da okacim sta je stvarni razlog za izbeglice i sada a posebno u narednim godinama i decenijama pre nego sto pocnu da seru o tome kako su za sve krive NATO intervencije.
alselone alselone 07:22 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Reko' da okacim sta je stvarni razlog za izbeglice i sada a posebno u narednim godinama i decenijama pre nego sto pocnu da seru o tome kako su za sve krive NATO intervencije.


OK, cisto da ne ignorisemo ni te NATO intervencije. Imaju i one itekako uticaja.
Prica se da su kruzile i neke brosure...

Meni je ovaj talas vise licio na nekonvencionalni rat nego na ovo o cemu ti pricas. Mada sam siguran da ce i to jednom doci.

bene_geserit bene_geserit 07:28 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

I ne treba da ignorisemo NATO intervencije, naprotiv treba itekako da se setimo ko je razvalio Libiju i Siriju (prvi crnac americki predsednik i prva zena ozbiljan kandidat za americkog predsednika), sto je proizvelo dve glavne imigrantske rute i gomilu imigranata.
I da se ne radujemo kada izolacionisti u Trampovom timu (Bannon) budu torpedovani.

Sa druge strane Al Gor recimo tvrdi da je za rat u Siriji kriva visegodisnja susa i prekomerni porast stanovnistva. Koliko god on bio bullshit-er, ima i u tome zrnca istine.
alselone alselone 07:30 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Koliko god on bio bullshit-er, ima i u tome zrnca istine.


Da, zrnce.
bene_geserit bene_geserit 07:31 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

alselone
Meni je ovaj talas vise licio na nekonvencionalni rat

Ma to je bilo ono broj stanovnika u EU opada o oni su ekonomski solventno trziste, a kako nikako ne valjda da nam profit opada, da upumpamo koji milioncic stanovnika da odrzimo broj musterija.

Da se zna rat koga (globalista) protiv koga (evropskog stanovnistva),
emsiemsi emsiemsi 07:31 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

bene_geserit
alselone
Ali to su izbeglice, mi moramo otvoriti nase kapije za njih! Granice su samo konstrukt!



Reko' da okacim sta je stvarni razlog za izbeglice i sada a posebno u narednim godinama i decenijama pre nego sto pocnu da seru o tome kako su za sve krive NATO intervencije.

Без намере да будем прост, тј. да неко криво не схвати - али из ових твојих графикона о прирасту становништва следи да је курац моћније оружје и од НАТО-а.
bene_geserit bene_geserit 07:35 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

emsiemsi
из ових твојих графикона о прирасту становништва следи да је курац моћније оружје и од НАТО-а.

"Oruzje" koje te vodi ka samounistenju. I ako ga previse koristis i ako premalo. Btw, nisu to "moji" grafikoni nego UN statistika.

Nego, zar nismo tu lekciju savladali na Kosovu?
alselone alselone 07:35 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

odrzimo broj musterija.


Nisam bas najsigurniji u solventnost izbeglica iz rata...
alselone alselone 07:37 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Nego, nesto drugo cu te pitati. Da li su u US odlucili u koje WC-ove idu trandze? Kada sam bio poslednji ili pretposlednji put oko toga se vodila veoma zustra kampanja. Mislim, posto je sve drugo reseno onda da resimo jos WC-ove pa mozemo i dumremo jer problema vise nema.

Ko kod nas kad prekopavaju Drazine kosti.
bene_geserit bene_geserit 07:38 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

alselone
Nisam bas najsigurniji u solventnost izbeglica iz rata...

Pa to je naravno idiotska kalkulacija, 80% njih niti radi niti se integrise.

Ali imas ozbiljne diskusije na tu temu, kako bi upumpavanje koje milijarde stanovnika iz pod-saharske Afrike u USA/EU podiglo svetski GDP za neke grdne trilione. Ludaci.
bene_geserit bene_geserit 07:43 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

alselone
Da li su u US odlucili u koje WC-ove idu trandze?

Ti bas nisi u toku, to je so last year. Cak i cela prica sa ruskom zaverom da se Hillarici pokradu izbori je isparila iz medija.

Sad ti je glavna prica o "porastu" rasizma/fasizma, ogranicavanju slobode govora, internet cenzurom i slicnim sranjima. Ne mogu ljudi da drze fokus na vise od jednoj izmisljenoj prici istovremeno.
emsiemsi emsiemsi 07:55 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

bene_geserit
emsiemsi
из ових твојих графикона о прирасту становништва следи да је курац моћније оружје и од НАТО-а.

"Oruzje" koje te vodi ka samounistenju. I ako ga previse koristis i ako premalo. Btw, nisu to "moji" grafikoni nego UN statistika.

Nego, zar nismo tu lekciju savladali na Kosovu?

Ма нормално - знам да прочитам шта пише испод графика.
alselone alselone 07:59 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Ne mogu ljudi da drze fokus na vise od jednoj izmisljenoj prici istovremeno.


Da, a zato kvalitet zivot konstantno pada. Ja dolazim s vremena na vreme, par puta godisnje, poslednjih 6, 7 godina. Dovoljno cesto da ne zaboravim sta sam video prosli put a opet dovoljno retko da ne mogu da me kuvaju kao zabu, nego da primecujem razlike. Kvalite zivota opada. Cene rastu a inflacija jede plate.

Ne znam koliko je zvanicna ali realfeel se oseca znacajno.
bene_geserit bene_geserit 08:33 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Zvanicna inflacija, poslednjih 5 godina 1.7%, 1.5%, 0.8%, 0.7%, 2.1% i za prethodnih 12 meseci 1.7% (tako bar tvrdi U.S. Labor Department.).

Ali ako umesto tog CPI sranja probas stvarno da sracunas koliko su ti troskovi zivota poskupeli, to je sasvim druga prica, reda 5-7% godisnje.
Meni je bitno samo sledecih nekoliko stvari:
- cena real estate (ne u vukojebinama)
- cena zdravstvenog osiguranja
- cena studiranja
- cena organic nepreradjene hrane
- cena vode (jebiga pustinja)
- cena rada majstor Nese i materijala koje koristi za opravke i renovacije po kuci
- cena decjih (uglavnom sportskih) aktivnosti

a to koliko ce da kostaju dzidza bidze (elektronske ili ne, oni "pametni" telefoni, laptopovi, TV-ovi i sl.) me zabole, to ionako izbegavam da kupujem koliko god mogu, isto vazi i za cene restorana, bioskopa/pozorista/koncerta/sportskih dogadjaja, junk hrane, benzina (bas sam nesto gledao godisnji prosek mi je <4K milja poslednjih osam godina, istina na kampovanja idemo drugim kolima), automobila (to menjam samo kad rikne sa "novim" 3-5 godina starim), avionskih karata, hotela (moji odmori su kampovanja), interneta, Netflixa/Amazona/HBO-a i cega vec, gasa, struje, video igrica, muzike/filmova, alkohola, droge, odece, sportske opreme (tu istina potrosim pare, bajs, sator, ovo ono, ali retko), namestaja, slika, usluga (sisanje, masaze, manikiri/pedikiri), golf klubova, teniskih terena, i svega ostalog za sta ljudi trose, da ne kazem razbacuju, mukom zaradjene pare.
bene_geserit bene_geserit 08:50 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

sta kaze Politico: do 2050-te oko 200 miliona afrikanaca se ocekuje da emigrira u Evropu (ako prati isti ritam kao latino emigracija u USA sa kojom decenijom zakasnjenja)
maksa83 maksa83 08:54 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

I ne treba da ignorisemo NATO intervencije, naprotiv treba itekako da se setimo ko je razvalio Libiju i Siriju

Uo-uo-uo-uo-uo (što bi rekli kod tebe tu), polako nemoj da zaboravimo ni ko je počeo Zalivske Ratove koji jesu koren potonjih sranja tamo.

Što volim kad "istorija počinje tamo gde se meni sviđa".
tetkino tetkino 08:57 24.08.2017

Nije sve tako crno...

The following statistics were first published in 1992 by the Retired Peace Corps Volunteers of Madison Wisconsin in a curriculum entitled "Unheard Voices: Celebrating Cultures From the Developing World". Shortly thereafter the statistics appeared as an email that continues to be circulated and viewed by millions of people around the world. A full history of the idea can be viewed here.

If the World were 100 PEOPLE:
50 would be female
50 would be male

There would be:
61 Asians
12 Europeans
14 people from the Western Hemisphere
13 Africans

30 would be children
There would be 70 adults,
7 of whom would be aged

70 would be non-white
30 would be white

33 would be Christian
18 would be Muslim
16 would be Hindu
6 would be Buddhist
1 would be Jewish
11 would believe in other religions
15 would be non-religious

1 would have a college education
1 would own a computer

80 people would live in substandard housing
14 would be unable to read

50 would suffer from malnutrition
20 would be undernourished
1 would be dying of starvation
15 would be overweight

75 people would have some supply of food and a place to shelter them from the wind and the rain, but 25 would not.

17 people would have no clean, safe water to drink


To je bilo 1990, 2016 svet je ipak i uprkos svemu bolje mesto za zivot

If the World were 100 PEOPLE:
50 would be female
50 would be male

25 would be children
There would be 75 adults,
9 of whom would be 65 and older

There would be:
60 Asians
16 Africans
14 people from the Americas
10 Europeans

31 Christians
23 Muslims
15 Hindus
7 Buddhists
8 people who practice other religions
16 people who would not be aligned with a religion

12 would speak Chinese
6 would speak Spanish
5 would speak English
4 would speak Hindi
3 would speak Arabic
3 would speak Bengali
3 would speak Portuguese
2 would speak Russian
2 would speak Japanese
60 would speak other languages

86 would be able to read and write; 14 would not

7 would have a college degree
40 would have an Internet connection

78 people would have a place to shelter them
from the wind and the rain, but 22 would not

1 would be dying of starvation
11 would be undernourished
22 would be overweight

91 would have access to safe drinking water
9 people would have no clean, safe water to drink
bene_geserit bene_geserit 09:13 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

maksa83
polako nemoj da zaboravimo ni ko je počeo Zalivske Ratove koji jesu koren potonjih sranja tamo.
Što volim kad "istorija počinje tamo gde se meni sviđa".

Ne mislim ja nista bolje ni o Bus-evima. Naprotiv globalisti u GOP me vise nerviraju od ovih u DP, licemerniji su.
Ali ipak navala izbeglica je krenula posle Libije i Sirije.
emsiemsi emsiemsi 09:18 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

maksa83
I ne treba da ignorisemo NATO intervencije, naprotiv treba itekako da se setimo ko je razvalio Libiju i Siriju

Uo-uo-uo-uo-uo (što bi rekli kod tebe tu), polako nemoj da zaboravimo ni ko je počeo Zalivske Ratove koji jesu koren potonjih sranja tamo.

Što volim kad "istorija počinje tamo gde se meni sviđa".

Ко ?
Јбг, ја заборавио.
eloy eloy 09:25 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

следи да је курац моћније оружје и од НАТО-а.


Držiš da nije ?

Oće to s godinama.
tetkino tetkino 09:43 24.08.2017

Re: Nije sve tako crno...

Najvrednija stvar na planeti, šteta što smo skoro sve isprodavali



bene_geserit bene_geserit 09:44 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Gde nestade ono "grozdje je kiselo"?
eloy eloy 09:48 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Gde nestade ono "grozdje je kiselo"?


Ne bi bilo u redu ovde - autocenzura. A da je kiselo jeste.
tadejus tadejus 14:06 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

bene_geserit
Zvanicna inflacija, poslednjih 5 godina 1.7%, 1.5%, 0.8%, 0.7%, 2.1% i za prethodnih 12 meseci 1.7% (tako bar tvrdi U.S. Labor Department.).

Ali ako umesto tog CPI sranja probas stvarno da sracunas koliko su ti troskovi zivota poskupeli, to je sasvim druga prica, reda 5-7% godisnje.
Meni je bitno samo sledecih nekoliko stvari:
- cena real estate (ne u vukojebinama)
- cena zdravstvenog osiguranja
- cena studiranja
- cena organic nepreradjene hrane
- cena vode (jebiga pustinja)
- cena rada majstor Nese i materijala koje koristi za opravke i renovacije po kuci
- cena decjih (uglavnom sportskih) aktivnosti


od svega pobrojanog samo nekretnine ne ulaze u inflaciju ali ulaze rente tako da je i to praktično pokriveno..
potpuno su nepokrivene akcije i obveznice..
taj obračun inflacije kakav je ne ide u prilog čitavom finansijskom establišmentu..
može da ide u prilog samo onima kojima osu oabveze indeksirane inflacijom (ali takvih nije mnogo)..
a establišment ne voli nisku inflaciju jer dok god je inflacija niska dotle je i referentna kamatna stopa FEDa blizu nuli.. a onda su i kamatne stope koje banke naplaćuju svojim klijentima blizu nuli.. a kad su stope blizu nuli onda je teže naplatiti velike marže (u kojima je i zarada)..
dodatno, FED ispada nesposoban jer ne može godinama da postigne inflaciju koju sam proklamuje kao svoj cilj (2%)..
te tako..
pokušavati dokazati kako je država konspirator koji namjerno lažno prikazuje nisku inflaciju je budalaština..
al ko voli.. što je da ga sprječavam..
tadejus tadejus 14:07 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

alselone

Da, a zato kvalitet zivot konstantno pada. Ja dolazim s vremena na vreme, par puta godisnje, poslednjih 6, 7 godina. Dovoljno cesto da ne zaboravim sta sam video prosli put a opet dovoljno retko da ne mogu da me kuvaju kao zabu, nego da primecujem razlike. Kvalite zivota opada. Cene rastu a inflacija jede plate.

Ne znam koliko je zvanicna ali realfeel se oseca znacajno.


a možda i tebi apetiti rastu..
alselone alselone 14:47 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

a možda i tebi apetiti rastu..


mozda, a mozda i pada standard.
alselone alselone 14:49 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

pokušavati dokazati kako je država konspirator koji namjerno lažno prikazuje nisku inflaciju je budalaština..


Kako sad ovo. Pa kod nas je to slucaj poslednjih... onoliko godina koliko postoji termin inflacija.
kalaf kalaf 14:49 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

bene_geserit
sta kaze Politico: do 2050-te oko 200 miliona afrikanaca se ocekuje da emigrira u Evropu (ako prati isti ritam kao latino emigracija u USA sa kojom decenijom zakasnjenja)

A kako ce to da migrira teleportom?
90 i vise % latino emigracije u SAD je iz Meksika ili sa Kube.
Iz severne Afrike postoji pomorska ruta (kao u SAD sa Kube) iz Sirije i Iraka kompenena (samo jedna zemlja izmedju EU i njih - Turska).
E sad kojom magijom mislis da ce te izbeglice iz subsaharske Afrike doci do Evrope voleo bih da znam, kroz Saharu, brodom oko pola sveta, plivajuci?
bene_geserit bene_geserit 18:07 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

kalaf
kojom magijom mislis da ce te izbeglice iz subsaharske Afrike doci do Evrope voleo bih da znam, kroz Saharu, brodom oko pola sveta, plivajuci?

Pa to imas priliku da gledas ovih godina.
Razvaljivanje Libije je bitno jer je napravilo rutu kroz Saharu.
A onda brodici i teraj. Sta je to drugacije od kubanaca? Jes sire more ali su i brodici bolji.
Ako je na drugoj strani haos, rat, umiranje od gladi, i na traktorskoj gumi ces ako treba.
bene_geserit bene_geserit 18:09 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

tadejus
od svega pobrojanog samo nekretnine ne ulaze u inflaciju ali ulaze rente tako da je i to praktično pokriveno..
pokušavati dokazati kako je država konspirator koji namjerno lažno prikazuje nisku inflaciju je budalaština...

Ulaze ali u kojim procentima?
I btw, ja ne pokusavam da dokazem neku konspiraciju, niti mislim da su troskovi koji su meni bitni ono sto treba da definise inflaciju.
Samo kazem koliko meni rastu troskovi zivota godisnje.
tasadebeli tasadebeli 18:34 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

bene_geserit

Razvaljivanje Libije je bitno jer je napravilo rutu kroz Saharu.



Један од могућих примера.





(Ово је први део. Има и други и трећи.)

Уједно, види се и једна од последица разваљивања Либије. Једна од многих последица разваљивања Либије.
tadejus tadejus 20:06 24.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

bene_geserit
tadejus
od svega pobrojanog samo nekretnine ne ulaze u inflaciju ali ulaze rente tako da je i to praktično pokriveno..
pokušavati dokazati kako je država konspirator koji namjerno lažno prikazuje nisku inflaciju je budalaština...

Ulaze ali u kojim procentima?
I btw, ja ne pokusavam da dokazem neku konspiraciju, niti mislim da su troskovi koji su meni bitni ono sto treba da definise inflaciju.
Samo kazem koliko meni rastu troskovi zivota godisnje.


pa prosječnim.. kojim drugim..
ako prosječna vamilija troši 30% primanja na rentu eto toliko renta figuriše u inflaciji.. (btw. ne znam dal je 30, čini mi se da je preporučeno tako nešto, možda i manje, a da prosjek ne uspjeva da se drži preporuke pa ode više)..
no nije ni bitno..
nema nikakve konspiracije, ako tačno vodiš evidenciju i budžet ti nominalno skuplji više od oko 1,5% godišnje znači da kupuješ robu sa većim rastom cijena od prosjeka..
that simple..
tu definitivno konspiracije nema i potpuno je kretenski da je pametni i obrazovani ljudi zagovaraju (nećemo sad koji, nije bitno, al pojava jeste štetna, ljudi su sluđeni i ovako, dodatno ih zatrpavati besmislenim teorijama po meni je.. ne znam.. recimo štetno)..
da oće brate i ta AI da zavlada pa da se svjetina mane teorija konspiracije..
bene_geserit bene_geserit 04:47 25.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

tadejus
taj obračun inflacije kakav je ne ide u prilog čitavom finansijskom establišmentu..
može da ide u prilog samo onima kojima osu oabveze indeksirane inflacijom (ali takvih nije mnogo)..
a establišment ne voli nisku inflaciju jer dok god je inflacija niska dotle je i referentna kamatna stopa FEDa blizu nuli.. a onda su i kamatne stope koje banke naplaćuju svojim klijentima blizu nuli.. a kad su stope blizu nuli onda je teže naplatiti velike marže (u kojima je i zarada)..

Pa sad ti si ekonomista i moguce da znas sta pricas, ali meni ovo deluje suplje, evo zbog cega.

Banke formiraju svoje kamatne stope tako sto dodaju koji procenat na referentnu kamatnu stopu FEDa (naravno u zavisnosti od rizika, taj dodati procenat se menja). Ako je referentna kamatna stopa ~0%, ukupan rizik pozajmice je evidentno puno manji nego ako je referentna stopa 5% tako da su profiti banaka isti sa daleko manjim marzama.

Drzava ima evidentan interes da laze za inflaciju posto su npr. porasti penzija i plata u javnom sektoru direktno vezani za nju. Zamisli koliki bi tek bio problem sa penzijama drzavnih sluzbenika da je zvanicna inflacija bila godinama 5% umesto 2%?

Privatne firme (tj. big money koji kontrolise politicare) takodje imaju interes da lazu za inflaciju posto su porasti plata indirektno vezani za nju (da ignorisemo penzije u ovom sektoru jer su realno izumrle). A da ne pominjem sto mogu jeftino da dobiju kredite a da profite usmere na bajbekove koliko da napumpaju cenu akcija i povecaju bonuse svojim executive menadzmentu.

Bogati pojedinci itekako imaju interes da se laze za inflaciju, jer imaju pristup izvoristu para (tj. mogu da ga pozajme po niskim kamatama) i da ga uloze u kupovinu stock-ova koji moraju da rastu jer ako je referentna kamatna stopa ~0% pare nemaju gde da idu nego u stockove.

A da ne pominjemo real estate market, kome ne da odgovara kad je referentna kamatna stopa na 0% nego razbija - ko bese kupio sve one nekretnine u foreclosure-u kada je drmnula kriza, da nisu mozda finansijske institucije?

A ako na to dodamo Quantitative Easing 1/2/3 (koji je u sustini stampanje para u masovnim kolicinama - interesantno da je uz to inflacija tako niska) ... koliko sam video procene su da se 90% para iz QE1/2/3 prelilo u cenu stock-ova. A porast akcija odgovara svima iz finansijske elite - prvo sto su oni vlasnici stockova (svakako ne sirotinja), drzavi/politicarima odgovara jer penzioni fondovi se drze jedva iznad vode uz racunanje ocekivanih profita na nekim 7+% nivoima, ... itd.

Mislim zavera je evidentna zezam se
bene_geserit bene_geserit 05:04 25.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

tadejus
pa prosječnim.. kojim drugim..
ako prosječna vamilija troši 30% primanja na rentu eto toliko renta figuriše u inflaciji.. (btw. ne znam dal je 30, čini mi se da je preporučeno tako nešto, možda i manje, a da prosjek ne uspjeva da se drži preporuke pa ode više)..
no nije ni bitno..
nema nikakve konspiracije, ako tačno vodiš evidenciju i budžet ti nominalno skuplji više od oko 1,5% godišnje znači da kupuješ robu sa većim rastom cijena od prosjeka..

OK, ali ...
... zar tebi ta metodologija obracuna ne deluje puna rupa?

Npr. recimo da plate ostaju iste, inflacija drma (nepriznata), i ljudi sve manje mogu sebi da prisuste neke luksuznije stvari, posto sve manji % primanja trose na njih, to sve manje ulazi u CPI.
Sve veci % para trose na dzidza bidze, a cena dzidza bizdama po defaultu ne raste ili stalno dodaju nesto novo od feature-a a obaraju cene prethodnim modelima dzidza bidza.
Sve manje sebi mogu da priuste kvalitetnu hranu, pa manji % toga ulazi u CPI. Sve manje sebi mogu da priuste odlazak u restorane (OK, ovo je zapravo korisno) pa i to sve manje utice na CPI. Cena nazovi hrane koja se sastoji od nekih corn sirupa, nusproizvoda prerade nafte, i GMO soje ne mora nikad da raste, iz slicnog razloga kao ni cena dzidza bidza.
Sve manje sebi mogu da priuste odlazak na odmor.

Nesto mi deluje da bi bez ikakvih problema mogao da povecas solidno cene gomile boljih proizvoda, da malo preraspodelis na sta prosecna porodica trosi pare i da dobijes inflaciju 0%.
(OK, ogradjujem se, nemam pojma kako se tacno CPI racuna)
bene_geserit bene_geserit 05:09 25.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

maksa83
polako nemoj da zaboravimo ni ko je počeo Zalivske Ratove koji jesu koren potonjih sranja tamo.
Što volim kad "istorija počinje tamo gde se meni sviđa".

Nego, ako cemo da budemo realni, razvaljivanje Libije nema nikakve veze sa zalivskim ratovima.
A da nisu zapeli da skinu Asada, sranje u Siriji bi se davno zavrsilo.
Tako da jesu Bus mladji a i stariji stoke neopevane, ali reziseri ovoga sto se desava danas sa izbeglicama nisu, mozda su malo pripremili teren.
tadejus tadejus 07:00 25.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

bene_geserit

Banke formiraju svoje kamatne stope tako sto dodaju koji procenat na referentnu kamatnu stopu FEDa (naravno u zavisnosti od rizika, taj dodati procenat se menja). Ako je referentna kamatna stopa ~0%, ukupan rizik pozajmice je evidentno puno manji nego ako je referentna stopa 5% tako da su profiti banaka isti sa daleko manjim marzama.


not..
ovo nisi dobro ukačio..
logika da kamatna stopa reflektuje rizik ne odnosi se na referentnu kamatnu stopu.. rks je policy rate, onda se mijenja ne zavisno od rizika nego zavisno od intencije policy maker-a..
banke je uzimaju kao datost..
marža koju banke na nju dodaju zavisi od rizika ali samo u smislu da se tako diferencira za različite klijente... u prosjeku ona ne reflektuje rizik nego visinu referentne ks, i viša je što je viša referentna ks (empirijski)..
dodatno..
banke se takmiče i sa drugim investitorima.. privreda ne mora da ide u banku, može i da izdaje bondove.. a to radi po jako niskim stopama zbog QE.. i to dodatno obara marže..
uz to, ks na depozite ne mogu ispod nule (osim u rijetkim izuzecima), a banke ne mogu bez depozita, i to dodatno jede profit..
ima još elemenata ali dugoročno prisustvo QE u sistemu bankama ne odgovara..

što se tiče indeksacije plata i penzija, ona nije ustavom garantovana, državi je lakše da kaže da mijenja indeksaciju nego da laže o inflaciji..
u Srbiji se indeksacija mijenja na godišnjoj bazi..

obračuna inflacije što se tiče.. ako bi empirijski dokazao da sporije rastu cijene jeftinije robe..pa opet.. policy maker ima da brine o tome kako je prosjeku.. a ne kako je tebi.. zašto da mijenja metodologiju da odrazi tvoje (netipične) potrošačke navike..
rast nejednakosti se lijepo vidi na drugim indikatorima, nema baš logike da mijenjaš obračun inflacije s tim ciljem..
bene_geserit bene_geserit 07:32 25.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Cekaj, recimo imas rks 0% i banka pozajmi nekome pare po 4% kamate vs. rks 5% i banka pozajmi nekome pare po 9% , i ti hoces da kazes da je rizik za banku isti da ce da dobije pare sa kamatom nazad?
Pa taj koji je pozajmio mora mnogo vise para da zaradi da bi uspeo da ih vrati sa 9% kamate.
tadejus tadejus 08:20 25.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

bene_geserit
Cekaj, recimo imas rks 0% i banka pozajmi nekome pare po 4% kamate vs. rks 5% i banka pozajmi nekome pare po 9% , i ti hoces da kazes da je rizik za banku isti da ce da dobije pare sa kamatom nazad?
Pa taj koji je pozajmio mora mnogo vise para da zaradi da bi uspeo da ih vrati sa 9% kamate.


ne, hoću da kažem da je banci mnogo lakše da na rks od 4% naplati 9, 10 pa i 15% (Srbija je tomu bila odličan primjer) nego da na 0% naplati 5, 6 i 9%..
to su empirijske činjenice, nije fizika, nema nekog logičnog zakona iza toga, prosto je opaženo da ne višim osnovicama leže više marže..
pa je tako bilo moguće da u Srbiji klepaju i po 45% na minus na tekućem računu iako nikakva procjena rizika to ne bi mogla da opravda..
al sve može kad se uđe u zonu više inflacije i viših stopa..
bene_geserit bene_geserit 09:17 25.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

Ma razumem, to si rekla i prvi put.
Moja poenta je bila da se to offsetuje vecim rizikom da dug nece da bude vracen. Jel ako uzimas pare pod 15% kamate ti si brate junk duznik.
Ali dobro, razumem, kazes da rizik ne utice toliko koliko povecaju profite.

Nego deluje mi da je finansijski establisment i sa rks ~0% (udruzenu sa QE1/2/3) napravio vrlo dobru semu kako da profitira (preciznije da se razbije od profita).
I da to traje vec ~9 godina.
tadejus tadejus 14:08 25.08.2017

Re: G - gdje su migranti najmanje dobrodošli?

bene_geserit
Ma razumem, to si rekla i prvi put.
Moja poenta je bila da se to offsetuje vecim rizikom da dug nece da bude vracen. Jel ako uzimas pare pod 15% kamate ti si brate junk duznik.
Ali dobro, razumem, kazes da rizik ne utice toliko koliko povecaju profite.

Nego deluje mi da je finansijski establisment i sa rks ~0% (udruzenu sa QE1/2/3) napravio vrlo dobru semu kako da profitira (preciznije da se razbije od profita).
I da to traje vec ~9 godina.


eh pa dosjete se bankari uvijek, en mereš im doakati.. čak je jako teško ući u trag jednoj velikoj banci, recimo Deutche, kako tačno ona radi i gdje..
obaveze izvještavanja ne pokrivaju ni izdaleka sve šeme koje su oni u stanju da smisle te se sve mora saznavati posredno (ako se i sazna)..
ja sam odnedavno u nešto boljoj poziciji da saznam šta tačno rade jer su nam sve veće banke klijenti pa može ponešto da se dešifruje iz toga šta oni nas pitaju, ali i dalje u suštini ne znam ni 10% toga što rade...
ali znam da im okruženje niskih kamata ne odgovara.. (što ne znači da oni veliki i u njemu itekako umiju da prežive)..
bear in mind da uspješnost banaka ne odražava samo njihova profitabilnost.. finansijski sektor doživio je veliku konsolidaciju, najbolji su veoma profitabilni ali su mnogi mali prosto rečeno pomrli..
te tako.. ne cvatu ni tamo ruže svima.. al gdje cvatu njima baš mirišu..
49 41 49 41 03:27 24.08.2017

Am Uhnt - Na dnu

Napisao je jedan nemac. Imao sam je nekada.

Ostala je u prvom ISIS gradu Evrope; i danas je to.
eloy eloy 09:29 24.08.2017

vratiće se rode







49 41 49 41 16:38 25.08.2017

New Zealand

Rigorozan filter za prijem u njihovu zemlju; za permanentno nastanjivanje.

Najdobrodosliji 27-32 god. starosti
Da sto vise imas para (svakako)
Da ti je obrazovanje sto vece...

Povrsina bivse Juge sa tada 3.5 miliona stanovnika...
Galup LAZE!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana