Astronomija| Ekonomija| Nauka| Planeta| Život

"Letnje" ili "zimsko" ... pitanje je sad!

a_jovicic RSS / 14.09.2018. u 01:06

Po svemu sudeći pomeranju kazaljki na satu (bar u Evropi) je odzvonilo. Evropska Komisija će predložiti ukidanje tzv. DST (Daylight Saving Time) sistema tako da se više neće, dva puta godišnje, pomerati kazaljke na satovima. Medjutim, neće se jednostavno samo ukinuti "letnje" računanje vremena, nego su organizovali anketu gde su gradjane pitali šta oni žele ... tj. koje računanje da zadrže.

Lično smatram da je to malo tupavo pitanje, tj. uvodjenjem globalnih vremenskih zona, definisane su širine zona i vremenske razlike zavisno od rastojanja u odnosu na osnovni meridijan. Po tom sistemu "zimsko" računanje je ono pravo. "Letnje" je bila caka za povećanje ekonomskih efekata (koja je pokazala prilično slabe efekte). Na svu tu suludost "birokrata iz Brisela" se naravno nadovezala i naša poslovična borba za "večito leto" tj. arlaukanje kako smo mi u pogrešnoj vremenskoj zoni koju smo uveli zbog "mrske" SFRJ.

Koliko god da neki ljudi više voleli letnje računanje vremena (pa "lobiraju" da mi predjemo u vremensku zonu u kojoj je Grčka) mi zapravo jesmo u pravoj vremenskoj zoni.

tz.png 

Naime, vremenske zone koje se trenutno primenjuju u svetu se zasnivaju na Nautičkom vremenu, po kojem je Zemlja podeljena na 24 zone (drugim rečima 360 stepeni se podeli na 24 časa i dobiju se zone širine 15 stepeni ... kako bi to sve bilo lepo "centrirano" oko Griniča ... za koji smo se složili da je referentni meridijan, ostale vremenske zone počinju 7.5 stepeni zapadno i istočno od njega) ...

Srbija je svojim najvećim delom upravo u toj svojoj pravoj vremenskoj zoni, tj. samo mali deo je istočnije od 22.5 (7.5 + 15) stepena istočne geografske dužine. To što su neke druge države (Francuska, Španija, Benelux) odlučile da budu u pogrešnoj vremenskoj zoni, rezultat je administrativne odluke i praktičnih razloga vezanih pre svega za jedinstveni trgovinski prostor a ne njihove želje za "dužim danom".

BTW ... dužina obdanice ne zavisi od vremenske zone nego od perioda godine. Leti će "dan" biti duži koju god vremensku zonu izabrali. Budalaština koju trenutno sprovodi EU (da pita svoje gradjane koje će vreme da "zadrže") je više rezultat neobrazovanih birokrata nego stvarne potrebe. Umesto pitanja o ostajanju na letnjem ili "zimskom" vremenu, pravilnije bi bilo da se gradjani pitaju od koliko sati bi želeli da im rade javne institucije tj. koje bi bilo referentno radno vreme po kojem bi se svi upravljali.

Čisto za podsećanje ... u doba dok smo imali industriju, radno vreme je počinjalo u 5 ili 6 časova (a to je bilo bitno zbog smenskog rada pošto je druga smena počinjala od 13 ili 14 a završavala sa poslom u 21 ili 22). Danas je to kod nas totalno suludo ('em što industrija postoji "u tragovima" 'em što je planeta definitivno postala "globalno selo" tako da firme koje saradjuju sa inostranim partnerima često svoje radno vreme uskladjuju sa njima a ne sa administrativno propisanim radnim vremenom koje "superheroji 25-to časovnog radnog dana" tipa Nj.K.V. A.V. propagiraju ... svakako vam za bilo kakvo akanje sa javnim službama treba bar pola slobodnog dana ako ne i da uzmete godišnji odmor). EUropljani možda i imaju takvih problema po pitanju industrije ali svakako da je "silovanje" astronomije pogrešan način za njihovo rešavanje.

 



Komentari (162)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 03:24 14.09.2018

1.

(da se okoristim vremenskim zonama!)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:54 14.09.2018

Re: само европски



"Прецедниче, буни се народ, питају шта ће мо с временом?"


"Nemam pojma oko tog vremena. Ja ustajem svakako rano. Ne mogu da ostajem do kasno. Kada imam večeru koja traje do pola jedanest, jedanest, ja već od pola deset čekam kaće kraj."

Vučić je rekao da njegov dan može da počne u pet ili šest sati ujutro, ali da su drugi ljudi ti koji mogu do kasno u večernje sate da budu aktivni.

Kazao je da nezna ni ko je nadležan za menjanje vremena kod nas, a na konstataciju da je to Minsitarstvo privrede, rekao je da ne zna kako, ali da ćemo svakako morati da uradimo isto ko i svi Evropljani.
a_jovicic a_jovicic 21:05 14.09.2018

Re: 1.

srdjan.pajic
(da se okoristim vremenskim zonama!)

Vidiš ... mi se ovde razmišljamo u koju ćemo vremensku zonu ... a vi ih tamo imate 4

EDIT: ... ispravka 6 ... sa "prekomorskim" teritorijama
a_jovicic a_jovicic 21:18 14.09.2018

Re: само европски

Srđan Fuchs
"Nemam pojma oko tog vremena. Ja ustajem svakako rano. Ne mogu da ostajem do kasno. Kada imam večeru koja traje do pola jedanest, jedanest, ja već od pola deset čekam kaće kraj."

bene_geserit bene_geserit 04:20 14.09.2018

pitati građane

Budalaština koju trenutno sprovodi EU (da pita svoje gradjane koje će vreme da "zadrže" ) je više rezultat neobrazovanih birokrata nego stvarne potrebe.

Znaju EU birokrate šta rade (a i čisto sumnjam da su neobrazovani).
Jedini razlog što pitaju svoje gradjane šta da rade je to što je u pitanju potpuno nebitna stvar.

Kako bi bilo da pitaju svoje građane da li hoće uvoz emigranata?
Pa ako većina odgovori da hoće nula emigranata (u šta ne sumnjam, čak i u slučaju zemalja kao što su Nemačka ili Švedska) lepo zatvore granice.
E to teško da ćemo da vidimo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:21 14.09.2018

Re: pitati građane

Nacista sam tim se dičim
To ne može biti svak
Prije ću ja umrijeti
Nego dio kuće dat

- a, to su prelomili naši demokratski izabrani predstavnici
riply riply 09:18 14.09.2018

Re: pitati građane

Jedini razlog što pitaju svoje gradjane šta da rade je to što je u pitanju potpuno nebitna stvar.


što reče Ema Golman, anarhofeministkinja:If voting changed anything, they'd make it illegal

Ipak, ovdje se EU vodila i činjenicom da je prošlogodišnja Nobelova dodijeljena trojici amerikanaca(iako se rusi od 50-tih bave tom tematikom intenzivno)za cirkadijane ritmove i efekte na organizam i funkcionisanje koje proizvodi pomjeranje sata...između ostalog, zato i pitaju građanstvo za stav
bene_geserit bene_geserit 17:41 14.09.2018

Re: pitati građane

Srđan Fuchs
Nacista sam tim se dičim
To ne može biti svak
Prije ću ja umrijeti
Nego dio kuće dat

He, he, predstavnik zemlje koja ne samo da ne da deo kuće (ona ograda odlično radi), nego i otima tuđe dvorište (da ne kažem visoravan), a osim tih sitnica i aktivno učestvuje u razjebavanju komšijskih zemalja (e to je već nacizam, kada se ubijaju palestinska, iračka, sirijska deca), se zalaže da mi ostali koji nismo iz plemena damo deo kuće da nam ne bi zalepili etiketu nacista.

Pa jel ti stvarno misliš da su svi sisali vesla (osim tebe)?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:45 15.09.2018

Re: pitati građane

bene_geserit
Srđan Fuchs
Nacista sam tim se dičim
To ne može biti svak
Prije ću ja umrijeti
Nego dio kuće dat

He, he, predstavnik zemlje koja ne samo da ne da deo kuće (ona ograda odlično radi), nego i otima tuđe dvorište (da ne kažem visoravan), a osim tih sitnica i aktivno učestvuje u razjebavanju komšijskih zemalja (e to je već nacizam, kada se ubijaju palestinska, iračka, sirijska deca), se zalaže da mi ostali koji nismo iz plemena damo deo kuće da nam ne bi zalepili etiketu nacista.

Pa jel ti stvarno misliš da su svi sisali vesla (osim tebe)?


Ja to ne sporim, međutim ti sporiš veštim relativizovanjem da poseduješ totalitarne elemente ličnosti.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:43 15.09.2018

Re: pitati građane

osim tih sitnica i aktivno učestvuje u razjebavanju komšijskih zemalja (e to je već nacizam, kada se ubijaju palestinska, iračka, sirijska deca


Zanimljiv je altright. Da odbrani svoje stanovište, po potrebi se angažuju tačke zrenja Antife - od kojih se inače zazire kao đavo od krs'a . Otimate i ubijate i vi, i Rusi, Iranci, Turci, Saudijci; al' smo nekako baš mi najupadljiviji. Go figure. Zapravo, nema šta da se figurira, svakom iole razumnom čoveku je jasno da je američko-izraelska koalicija sazdana na ogromnoj količini prljavih motiva, kao i rusko-iranska, i turska. Zapravo, jedino se i mi tu nešto branimo, ostali svi imperijalno grabe.

PS. Jovke, izvini što skrećemo s teme, mada eto i to se odigrava u piroćanskoj vremenskoj zoni.
bene_geserit bene_geserit 09:09 15.09.2018

Re: pitati građane

Srđan Fuchs
Otimate i ubijate i vi

A za to se obrati Pajiću i ostalima koji su glasali za razjebavača Libije i Sirije i njegovu krvožednu desnu ruku zlobabu.
Nego ti bi mogao, umesto da deliš savete o deljenju kuće po Evropi, da lepo to radiš u Izraelu, lobiraj da srušite ogradu, primite koji milion izbeglica, za početak, pa se javi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:30 15.09.2018

Re: pitati građane

bene_geserit

A za to se obrati Pajiću i ostalima koji su glasali za razjebavača Libije i Sirije i njegovu krvožednu desnu ruku zlobabu.
Nego ti bi mogao, umesto da deliš savete o deljenju kuće po Evropi, da lepo to radiš u Izraelu, lobiraj da srušite ogradu, primite koji milion izbeglica, za početak, pa se javi.


A Dedi mučenik niš' ne radi pa ga slučajno krpe i smatraju za nacoša commie-mediji širom sveta?

U Izraelu živi i radi oko dva miliona Arapa, oko 25 odsto ukupne populacije Izraela. Kakvi su procenti u SAD/EU. Znači, i od tog malo što imate je zent, Belkovići, a, grize guza gaćaronce?

bene_geserit bene_geserit 18:55 15.09.2018

Re: pitati građane

Srđan Fuchs
[U Izraelu živi i radi oko dva miliona Arapa, oko 25 odsto ukupne populacije Izraela. Kakvi su procenti u SAD/EU. Znači, i od tog malo što imate je zent, Belkovići, a, grize guza gaćaronce?

Palestinaca, potomaka onih što ih niste proterali 48-e. Jebiga njihova zemlja, gde bi ti ljudi da žive nego u svojoj zemlji?

A da sprečite priliv ilegalne imigracije iz Afrike ste podigli ogradu (koja odlično radi posao, svaka čast).
A ovde nešto sereš o tome kako treba primati ilegalne imigrante po evropskim zemljama.

Izbeglica iz Sirije ste primili nula, ali im zato svaki čas bombardujete zemlju.
A ovde nešto sereš o tome kako treba primati sirijske izbeglice po evropskim zemljama.

I tako redom, ovo je stvarno besmislena diskusija.
Kada se jevrej zalaže da evropske zemlje primaju emigrante iz Afrike i Bliskog istoka to je definicija hipokrizije i licemerja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:22 16.09.2018

Re: pitati građane

bene_geserit
Srđan Fuchs
[U Izraelu živi i radi oko dva miliona Arapa, oko 25 odsto ukupne populacije Izraela. Kakvi su procenti u SAD/EU. Znači, i od tog malo što imate je zent, Belkovići, a, grize guza gaćaronce?

Palestinaca, potomaka onih što ih niste proterali 48-e. Jebiga njihova zemlja, gde bi ti ljudi da žive nego u svojoj zemlji?

A da sprečite priliv ilegalne imigracije iz Afrike ste podigli ogradu (koja odlično radi posao, svaka čast).
A ovde nešto sereš o tome kako treba primati ilegalne imigrante po evropskim zemljama.

Izbeglica iz Sirije ste primili nula, ali im zato svaki čas bombardujete zemlju.
A ovde nešto sereš o tome kako treba primati sirijske izbeglice po evropskim zemljama.

I tako redom, ovo je stvarno besmislena diskusija.
Kada se jevrej zalaže da evropske zemlje primaju emigrante iz Afrike i Bliskog istoka to je definicija hipokrizije i licemerja.


Ni jedno ni drugo nije tačno. Eno ti pun Tel Aviv izbeglica iz Afrike. Nije tačno ni da sirijske izbeglice nisu primljene, i da je broj nula. Pitanje onda zašto lažeš. Odgovor je desni ksenofob, nema drugog racionalnog obrazloženja zašto bi ti, iz ozbiljne države, sa dobrim poslom, imao potrebu da lažeš i izmišljaš i braniš neka dešavanja desetine hiljada km daleko, izuzev da si unutra totalitarna ličnost. Možeš sada ti mene vređati dalje, no to neće promeniti činjenicu da si, kao ličnost, fašisoidan. Da je Bibi isto takva fašisoidnosti sklona ličnost kao ti, ne sporim.





ps. zvuči lepo u ušima antisemita i ksenofoba ali nije istina.
bene_geserit bene_geserit 18:02 16.09.2018

Re: pitati građane

Ajde ne seri više i ne izvrći šta sam rekao. Šta nije istina od onoga što sam rekao?

Imate po procenama ~70K izbeglica iz Afrike (najveći deo u Tel Avivu) pa ste zbog njih podigli ogradu da im se ne bi broj povećavao. Gde sam rekao da imate nula izbeglica iz Afrike, molim citat. Jel možda niste podigli ogradu da ih sprečite da ulaze?

Da nećete da primate izbeglice iz Sirije imaš bezbroj članaka, npr. evo iz tebi bliske štampe:
Israel will not accept any Syrian refugees on its territory: defense minister
Syrian Refugee: ‘I’ll Be First to Enter Israel if They Open Border’

Gomila sirijaca kampuje na izraelskoj granici, da ih niste možda putili da uđu u zemlju? Jel im ne bombardujetre zemlju svaki čas?
bene_geserit bene_geserit 18:02 16.09.2018

Re: pitati građane

I btw ja tebe ne vređam.
Ali kada kažeš nešto gde je licemerje očigledno samo nazovem stvari kakvim jesu.

Ali tako je to sa tobom, ako kažeš kako stvari stoje ti se pozoveš na antisemitizam, bravo.
Usput, jel se osećaš bolje kada drugima deliš etikete, jel ti to prija?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:09 16.09.2018

Re: pitati građane

bene_geserit
I btw ja tebe ne vređam.
Ali kada kažeš nešto gde je licemerje očigledno samo nazovem stvari kakvim jesu.

Ali tako je to sa tobom, ako kažeš kako stvari stoje ti se pozoveš na antisemitizam, bravo.
Usput, jel se osećaš bolje kada drugima deliš etikete, jel ti to prija?


Nastupaš sa tom nekom notom uzvišeng (sebi) no otrovnog cinizma. Da, paradoksalnost je da se tvoj, pa hajdemo ga lejblovati sa алтернативна десница, pristup ne kosi u mnogo čemu sa izraelskim Likudom. Verovatno bi, da si u kontaktu sa njima, sjajno prošao (finansijski) na nekim projektima po Srbiji.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:12 16.09.2018

Re: pitati građane

Imate po procenama ~70K izbeglica iz Afrike (najveći deo u Tel Avivu) pa ste zbog njih podigli ogradu da im se ne bi broj povećavao. Gde sam rekao da imate nula izbeglica iz Afrike, molim citat. Jel možda niste podigli ogradu da ih sprečite da ulaze?


Ne zbog tih 70-200K izbeglica već zbog 4M lutajuće i potencijalno nezgodne populacije na afričkoj granici.
bene_geserit bene_geserit 20:45 16.09.2018

Re: pitati građane

Da me ne shvatiš pogrešno, to što je Izrael podigao ogradu i što ne prima izbeglice je jedino moguće da opstanu, i to podržavam.

Ali onda dođu mamlazi kao ti i počnu nešto da seru kako Evropa treba da prima te iste izbeglice protiv čijeg ulaska ste podigli ogradu i koje ne primate.
I kako su ograde u Izraelu OK, ali po Evropi baš i nisu.
I kad Izrael ne prima izbeglice je OK, ali kad to ne žele evropski narodi onda je to nacizam, rasizam i šta sve ne.

Pogledaj se u ogledalo prvo.
A to što se baviš sa mnom podržavam ako če da ti pomogne da uštediš na psihijatrima. Mada ne bi bilo loše da se malo baviš i onim što sam rekao, ali dobro de ako to nije dobra zamena za lekiće i istina ti diže pritisak, ne moraš.
blogovatelj blogovatelj 01:53 17.09.2018

Re: pitati građane

Da nećete da primate izbeglice iz Sirije imaš bezbroj artikala


Brate Srbine, na srpskom kaže se članaka, ne artikala.
bene_geserit bene_geserit 02:20 17.09.2018

Re: pitati građane

blogovatelj
Brate Srbine, na srpskom kaže se članaka, ne artikala.

Hvala na ispravci (evo ispravio sam), šta da radim, ~20 godina emigracije, jezik se kvari.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:50 17.09.2018

Re: pitati građane

Чек да смотам неку бритишколумбијку (прошверали неке часне лале па подигли врсту овде у Бачкој) та да видим шта њаке.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:08 17.09.2018

Re: pitati građane

bene_geserit
1) Da me ne shvatiš pogrešno, to što je Izrael podigao ogradu i što ne prima izbeglice je jedino moguće da opstanu, i to podržavam.

2) Ali onda dođu mamlazi kao ti i počnu nešto da seru kako Evropa treba da prima te iste izbeglice protiv čijeg ulaska ste podigli ogradu i koje ne primate.

3) I kako su ograde u Izraelu OK, ali po Evropi baš i nisu.

4) I kad Izrael ne prima izbeglice je OK, ali kad to ne žele evropski narodi onda je to nacizam, rasizam i šta sve ne.

5) Pogledaj se u ogledalo prvo.
A to što se baviš sa mnom podržavam ako če da ti pomogne da uštediš na psihijatrima. Mada ne bi bilo loše da se malo baviš i onim što sam rekao, ali dobro de ako to nije dobra zamena za lekiće i istina ti diže pritisak, ne moraš.


1) знам да то кажеш, то је тотално очито, чак и када се скриваш под плаштом себи несвојственог commie-релативизма. ал' исти је антис., и лево и десно.

2) мамлазмене, ја тако нешто уопште нисам рекао.

3) булшит, исти је фашизам неолибералне новцу склоне дехуманизације и у ИЛ и у ЕУ.

4) то су твоја острашћена конструисања, никада нисам рекао тако нешто. Ти, заправо, све време товариш небулозама, као сваки просечни Амер опраног мозга - с тим што си као 'ајде наш па се надаш да није нестала личност још под наслагама brainwash-a.

5) хвала на препорукама. психићи су по правилу неки исцимани и неприлагођени са собом самима исто мали људи, тако да Ђах је жив.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:35 18.09.2018

Re: pitati građane

bene_geserit

1)Ne znam jel ti neko već šapnuo, ali mi koje razredna nije ostavljala na popravni i koji smo bili zapravo dobri u školi i trudili se da nešto naučimo a nismo se bavili "vračarskim urbanim čergarizmom-debilizmom", imamo struke od kojim može da se živi i ne moramo da prodajemo dupe sa tim forama i šemama, to ostavljam tebi, ti od toga živiš.

2) Ali ne treba da se osećaš loše zbog toga, ljudi kognitivno-limitirani nemaju baš previše opcija.

3) Evo ovde kod mene gomila nekih vojaka, jedan prodavao gume u Montani, drugi radio na pumpi u Ajovi, treći po nekim restoranima brze hrane u Tenesiju. Šta da rade, treba izdržavati porodicu, postali vojaci. Nije da ono to vole, mada jesu naučili da lažu sebe koliko toliko, pogotovo im žene ne vole kada ih negde pošalju, ali šta da se radi, treba plaćati račune.

5) Još je ovo tvoje OK šema, ne rizikuješ dupe a treba samo da sereš i prilično je lako da lažeš sebe (prvo da si jevrej, pa posle sve ostalo).

6) Zapravo pretpostavljam da ne rizikuješ dupe i da ti je ljubav prema jevrejima usahla negde kod 3 godine vojnog roka za tebe ili za sina, i da si samo kvazi ješa.



јаао шта ми наприча све. добро да нисам видео све ово јуче. не знам чему прво да се окренем од лупетања, дај ово са професијом - драго ми је и поносан сам на тебе да си направио професију на западу и да имаш довољно да подигнеш децу (1 дете?). Ово остало су небулозчине врхунске категорије, мало по потреби лево, мало десно - класична фашистичка личност. То ни канабис не би излечио. Мада, ко зна, можда направити експеримент. Третмани фашизма код личности инфузијама канабиноида. Можда има још наде.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:17 18.09.2018

Re: pitati građane

ono što svakako brine kod tebe nije mišljenje - mišljenje k'o dupe i КПГС, svi ih imamo; već sposobnost, očito priučena, da manipulišeš činjenicama u svoju korist a na planu omalovažavanja neistomišljenika. navodno se boriš za slobodu izraza, dok vrlo vešto koristiš populizam da bi opravdao nepogrešivost sopstvenih "uviđanja". problem. nije problem ni ideologija, već što si ti kao ti, kao ličnost sklon fašizmu. fašizam je u tebi. teško je komunicirati s takvim ljudima, ma koliko visoko inteligentni bili.

ps. dopada mi se što nisi antisemita, a istresao si ovde sijaset budalaština i projekcija. da ne znam da si мамлазмен, možda bi me i uvredilo, ovako je samo tragikomično.
bene_geserit bene_geserit 17:50 18.09.2018

Re: pitati građane

Srđan Fuchs
Третмани фашизма код личности инфузијама канабиноида.

A ne to se radi ovako pomoću oxytocina, nisi u toku sa vašim levičarskim predlozima i dostignućima.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:38 18.09.2018

Re: pitati građane

nisi u toku sa vašim levičarskim predlozima i dostignućima.





srdjan.pajic srdjan.pajic 05:02 14.09.2018

Atomsko vreme

Čuh pre neki dan na radiju da ovi pomahnitali Trampovci oće da ukinu finansiranje našeg predajnika u Fort Kolinsu (WWVB) koji emituje "atomsko" vreme, a pomoću kojeg se štošta ovde sinhroniše. U fazonu, koji će nam qurac, daj ponovo da kopamo ugalj, mejk amerika grejt egen. Mada, realno, sad skineš vreme sa interneta, ili iz mreže mobilne telefonije, stvarno ne treba taj old skul predajnik, samo bezveze trošu struju, zrači i pravi chemtrails. Neka ga gase, jedino što onda moram sve satove po kući koji se lokuju na taj predajnik, da se usaglase, ručno da štelujem, kao u dobra stara vremena, ili da ih menjam.

A evo ga izvor tačnog vremena (vodilo nas pre nekoliko godina da vidimo skalameriju, tad nije izgledalo baš ovoliko fensi kao iz Star Wars-a):

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:37 14.09.2018

Re: čemu ovo služi, a još i ne radi?

superheroji 25-to časovnog radnog dana" tipa Nj.K.V. A.V. propagiraju ... svakako vam za bilo kakvo akanje sa javnim službama treba bar pola slobodnog dana ako ne i da uzmete godišnji odmor


Ne mojte, gospodine, vi širiti kampanju mržnje ovde! I, šta vi oće te?! Aleksandar vam dovede industriju, ni ste zadovoljni, narani srpskog radnika sendvič... kahm, lebom, ni ste zadovoljni; Aleksandar vam gradi mostove, škole ni ste zadovoljni. 25 sati, i to je malo. U ovoj zemlji samo predsednik, njegov brat i njegov kum rade ne što a vi ostali samo širite zlu karmičku energiju protiv njih... Ahh. Čašu vode, Mali, Slino, bre bilo ko, pizda vam materina!

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:16 14.09.2018

Re: Фаренхајт 11/9

Хе, какав је то неки нови филм о Твампу изашао? Ево га Мур овде, прозива Дедија да, када види и чује Бибија како хендлује ствари, доживи влажни оргазам, сања и машта о томе како би био на Бибијевом месту, с потпуним одсуством поштовања за права људског бића, газећи и силујући достојанство човека.
zovitemegrunf zovitemegrunf 19:23 14.09.2018

Re: Atomsko vreme


Pošalju me, pre 40+ godina, da ovakvu ili vrlo sličnu cezijumsku lepoticu preuzmem u Zavodu za mere na Dorčolu i dostavim u Televiziju, ulaz iz Aberdareve, Master. Bila je viđena za savezni etalon frekvencije i tačnog vremena.

U Zavodu sve brzo obavim, uhvatim makinu za ručke i krenem prema izlazu. U zlo doba, viče tip zamnom:

- Ej, a kako ćeš do Televizije?

-Pa Neimarcem, kako drukčije.

Kad se je oporavio od šoka, dobro se nije šlogirao, posedio me je u svoj auto i odvezao do Takovske.



srdjan.pajic srdjan.pajic 20:55 14.09.2018

Re: Atomsko vreme

zovitemegrunf

Pošalju me, pre 40+ godina, da ovakvu ili vrlo sličnu cezijumsku lepoticu preuzmem u Zavodu za mere na Dorčolu i dostavim u Televiziju, ulaz iz Aberdareve, Master. Bila je viđena za savezni etalon frekvencije i tačnog vremena.

U Zavodu sve brzo obavim, uhvatim makinu za ručke i krenem prema izlazu. U zlo doba, viče tip zamnom:

- Ej, a kako ćeš do Televizije?

-Pa Neimarcem, kako drukčije.

Kad se je oporavio od šoka, dobro se nije šlogirao, posedio me je u svoj auto i odvezao do Takovske.




Hehe, dobri stari Pakard (posle bio Agilent, a sad je Keysight).

A ovaj primarni standard za vreme je đavolja rabota, neki naši porodični prijatelji rade na njemu u ovdašnem NIST-u, i onda imaju dežurstva, da kad nešto nedajbože rikne, ili, češće, krene da vrluda, dižu ih (ranije pejdžerom, sad telefonom) iz kreveta, kao da je počeo rat, da dođu makar bilo usred noći ili kijameta da popravljaju spravu. Pri čemu je to, razume se, unikatni sistem, dozla boga komplikovan i kroz nekoliko decenija usavršavan i poboljšavan, a ljudi koji su je (cezijumsku fontanu) napravili su posle to uradili u još nekoliko zemalja, dakle napravili i njima primarne standarde, pa su svi povezani i jedni druge prate i koriguju. I sad imaju frku da penzionišu par tih ljudi, jer posle njih niko neće znati da popravi sakalameriju, a sad sa sečom federalnog budžeta ne mogu ni da zaposle nove ljude, da bi ovi naučili sistem. S obzirom da im je berza jedna od glavnih mušterija, ili na primer centrala zemaljskog dela GPS sistema, to je dosta zajebana situacija. To su inače ljudi kategorizovani kao essential employees, dakle oni koje prinudni odmori nikad ne kače (to je ono kad se pošoraju demokrate i republikanci u kongresu, pa zavrnu česmicu za federalne zaposlene, i onda ljudi idu da se lade neko vreme).







zovitemegrunf zovitemegrunf 21:25 14.09.2018

Re: Atomsko vreme

Hehe, dobri stari Pakard (posle bio Agilent, a sad je Keysight).



Auh, sa Agilentom sam imao nešto posla, za Keysight ni čuo. Pre par godina video da Tektronix još tera pod svojim imenom, merkam neki osciloskop, pred pemziju da bacim pare na igračku .

Ne sećam se šire slike, primarnih standarda, sinhronizacije i slično. Ono što znam je da je HP korišćen kao vremenska i frekventna referenca za sync generatore u tadašnjoj TVB. Ako je program išao uživo iz BG, sekundni impuls iz atomskog sata je gađao uvek isto mesto u 19. liniji TV slike. U istoj liniji išao je i 1MHz, isto iz sata, i digitalni kod tačnog vremena.

Sve se je to moglo na prijemnoj strani dekodovati i koristiti po volji. Mali problem je bio to što su trošene linije koje su po standardu bile predviđene za neke druge stvari: Teletext, pa neka merenja i tako. A i pičvajz se je nazirao .
a_jovicic a_jovicic 21:27 14.09.2018

Re: Atomsko vreme

srdjan.pajic
Čuh pre neki dan na radiju da ovi pomahnitali Trampovci oće da ukinu finansiranje našeg predajnika u Fort Kolinsu (WWVB) koji emituje "atomsko" vreme, a pomoću kojeg se štošta ovde sinhroniše. U fazonu, koji će nam qurac, daj ponovo da kopamo ugalj, mejk amerika grejt egen. Mada, realno, sad skineš vreme sa interneta, ili iz mreže mobilne telefonije, stvarno ne treba taj old skul predajnik, samo bezveze trošu struju, zrači i pravi chemtrails. Neka ga gase, jedino što onda moram sve satove po kući koji se lokuju na taj predajnik, da se usaglase, ručno da štelujem, kao u dobra stara vremena, ili da ih menjam.

Ništa ti nisi razumeo ... To oni hoće da otvore nova radna mesta ... ukinu jedan predajnik a onda se neki preduzimljivi pojedinac doseti da prodaje lokalne mini-predajnike za sinhronizaciju "po kućama". Neko to treba prvo da napravi ... pa neko da montira ... ima BRE da zaposli pola Amerike

Negooo ... šta kažeš na ideju ... aj' plajvaz u ruke da mi to lepo patentiramo pa kad oni to ukinu da krenu dolari da kaplju ... I to da "smislimo" 2 varijante ... male snage koji se kači na Internet ... i veće sa GPS-om (za ruralne krajeve i više "domaćinstava" )
a_jovicic a_jovicic 21:31 14.09.2018

Re: čemu ovo služi, a još i ne radi?

Srđan Fuchs
Ahh. Čašu vode, Mali, Slino, bre bilo ko, pizda vam materina!

Stiže ...

a_jovicic a_jovicic 21:47 14.09.2018

Re: Atomsko vreme

zovitemegrunf
Sve se je to moglo na prijemnoj strani dekodovati i koristiti po volji. Mali problem je bio to što su trošene linije koje su po standardu bile predviđene za neke druge stvari: Teletext, pa neka merenja i tako. A i pičvajz se je nazirao .

Nema toga što mi odavde ne možemo da raz'ebemo

Dojče vele - B92 | 7.03.2018. | Nemački mediji: Evropski satovi kasne zbog Srbije i Kosova

“Struja iz Srbije i sa Kosova nije toliko važna da bi zbog nje moglo da dođe do totalnog prekida, rečeno je u Entsoeu. U industriji nije poznato da je bilo smetnji zbog oscilacija u frekvenciji, pa ni u aluminijumskoj industriji, koja troši mnogo struje, nema indicija za tako nešto. No, te oscilacije su dovoljne da poremete satove. Mnogi satovi nemaju interni takt, niti dobijaju takt preko radio-veze, već dobijaju potrebne impulse iz strujne mreže. Ta frekvencija iznosi 50 herca – 50 oscilacija u sekundi. Posle 50 oscilacija, pokazuje se sledeća sekunda. Kada nema dovoljno struje, frekvencija spada ispod 50 herca, pa je zato za 50 oscilacija potrebno više vremena. I zato satovi kasne”, piše Frankfurter algemajne cajtung.

“To se i inače stalno dešava. Frekvencija strujne mreže nikada nije stabilna. Vlasnici mreža obično odmah reaguju kada frekvencija pređe 50 herca ili padne ispod te vrednosti i prilagođavaju snabdevanje strujom toj situaciji. Prema evropskim pravilima, to treba da se dešva i na samom Balkanu. Ali, tamo se od sredine januara ništa nije desilo, jer Kosovo skladišti premalo struje a Srbija odbija da popuni tu rupu. Nemačka ne može tek tako da priskoči i sama stavi na raspolaganje više struje”, dodaju oni.

Frankfurter piše da od sredine januara frekvencija strujne mreže u Evropi iznosi 49,996 umesto 50 herca i da zato satovi iz dana u dan sve više kasne.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:58 15.09.2018

Re: Atomsko vreme

Auh, sa Agilentom sam imao nešto posla, za Keysight ni čuo.


Pa, ima već nekoliko godina (>5) da se Agilentov instrumentation deo odvojio od biotech/chemistry equipment dela, i postao zasebna kompanija, Keysight. Agilent i sad postoji, naravno, i mislim da su i dalje gigantska korporacija. A imali su i požar prošle godine (Santa Rosa), izgoreo im deo fabrike. No, i dalje drmaju, mislim na Keysight, mada odavno imaju jaku konkurenciju u instrumentaciji (Tektronix, Rohde&Schwarz, Anritsu, LeCroy, Boonton, itd, a i sijaset Kineza koji se umuvavaju u to tržište, ne baš high-end opreme, ali dobro muljaše tu pri dnu, zapravo, štancuju jeftiniju liniju Keysightovih instrumenata i to prodaju pod svojim imenom).
zovitemegrunf zovitemegrunf 15:22 15.09.2018

Re: Atomsko vreme

Posle 50 oscilacija, pokazuje se sledeća sekunda. Kada nema dovoljno struje, frekvencija spada ispod 50 herca, pa je zato za 50 oscilacija potrebno više vremena. I zato satovi kasne”, piše Frankfurter algemajne cajtung.


U jednom trenutku sam primetio da mi sat na rerni kasni nekoliko minuta. Malo posle toga su krenule ove priče po medijima. Satovi poput mog su u tu najmanji problem, u pitanju su mnogo ozbiljnije stvari koje se tiču EE sistema i o kojima moj drug Maksa Banderas može 3 sata trezan da ... priča.

Nego doteram ja sat, kad on posle nekog vremena požuri, neko je bio odlučio da gura 50+ Hz u mrežu. Doteram sat ponovo, trenutno ne primećujem odstupanje.

Inače kada je otvarana Barska pruga, Plavi voz nije kasnio u polasku, samo je sat na pokojnoj Štajgi prikočen za jedno 6 minuta
alselone alselone 15:25 15.09.2018

Re: Atomsko vreme

Nema toga što mi odavde ne možemo da raz'ebemo

Dojče vele - B92 | 7.03.2018. | Nemački mediji: Evropski satovi kasne zbog Srbije i Kosova


Za ovo nismo mi krivi nego EU.
zovitemegrunf zovitemegrunf 15:32 15.09.2018

Re: Atomsko vreme

Pa, ima već nekoliko godina (>5) da se Agilentov instrumentation deo odvojio od biotech/chemistry equipment dela, i postao zasebna kompanija, Keysight


Kada je firma za koju radim zanavljala opremu, pazarili smo neke Agilente. E, posle sam ja počeo da radim neke druge stvari, pa sam prestao i da pratim.

A, poput onog o ...auto mora biti Njemačko, za mene je Tektronix ostao sinonim za osciloskop. Imam u kući 2 ispravna 465, nakupilo se toga sa godinama, ma stvarno bi pazario nešto manje.

Što se Kineza tiče prodaju i ovde i po Evropi svašta, znaš i sam. Imaš ikakav hint, da si čuo od ortaka, sam pazario nešto što bi bio solidan kvalitet za manje para? Daj firmu, pa ću dalje da kopam.
aureus aureus 06:28 14.09.2018

А Пирот?

Мислим да је Пирот у погрешној временској зони, а Димитровград сигурно.
Али добро. Оба су у Србији па...нек буду са осталима.

Да ли је читава ова ствар са временом заиста посебно битна?
Никако себе да натјерам да мислим о њој.

Морамо натјерати Американце и Кинезе да мање загађују планету.
Доста ми је више америчке обијести и кинеског развоја.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:59 14.09.2018

Re: А Пирот?

aureus

Да ли је читава ова ствар са временом заиста посебно битна?
Никако себе да натјерам да мислим о њој.



Није ти битна, када не видиш да иза свега стоје илуминати. Јеси ли ти уопште видео да на новој стодоларки постоји скривена порука о будућој нуклеарној девастацији Америке?




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:12 14.09.2018

Re: А Пирот?

Премда, ако буде референдум, ја гласам за Пирот/Димитровград зону, јер, зову ме из телавивске канцеларије: "Чекају вас у 10 да се јавите телефоном и закажете аудијенцију код Његове Висости." Ја се опустим, ставим ешпрјесо, отворим новине, 8:32. Ау, јбте, па то је 8:32 код Вучића, код Бибија је 9:32! Брзо сручи ешпрјесо, јави Ђури да секретар очекује позив за 20 минута!
aureus aureus 08:29 14.09.2018

Re: А Пирот?

Srđan Fuchs
aureus

Да ли је читава ова ствар са временом заиста посебно битна?
Никако себе да натјерам да мислим о њој.

Није ти битна, када не видиш да иза свега стоје илуминати.

Nek stoje, treba mi dan da se naviknem na promjenu plus/minus jedan sat.
zilikaka zilikaka 16:35 14.09.2018

Re: А Пирот?

Да ли је читава ова ствар са временом заиста посебно битна?
Никако себе да натјерам да мислим о њој.

Kako bre nije?
Ajd za vozove, avione i ostale trivijalnosti, to su već rešili, al horoskop, čoveče, horoskop!

Bilo ti predoređeno da se rodiš kao Lav a onda neko pomeri vreme i ti celog života budeš Devica.
Malo li je?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:53 15.09.2018

Re: А Пирот?

zilikaka

Bilo ti predoređeno da se rodiš kao Lav a onda neko pomeri vreme i ti celog života budeš Devica.
Malo li je?


Saosećam sa svim Lavovima koji su greškom Evropskog Parlamenta postali deo našeg plemena.

tasadebeli tasadebeli 06:53 14.09.2018

Српска посла

BTW ... dužina obdanice ne zavisi od vremenske zone nego od perioda godine. Leti će "dan" biti duži koju god vremensku zonu izabrali.

svoje radno vreme uskladjuju



Пример усклађивања:


Покушали смо у мојој основној школи (и већ петнаестогодишње искуство ми потврђује да смо били у праву) да преваримо те играрије са "летњим" и "зимским" временом, односно са трајањем дневне светлости и усклађивањем са радним временом родитеља тако што старија смена (5-8. разред) када иде поподне почиње у 13 часова уместо у 14 часова, како је у већини школа у Србији. И стварно није лоше решење. Јесте да је у 18:10 када се завршава шести час на оном врхунцу зиме такође мрак, али је то ипак раније него 19:15 часова. И била су нам захвална и деца и родитељи који сада ако раде, онда већином раде до 17 часова, па по повратку с посла углавном децу већ затекну код куће и имају тај један сат увече дуже да буду са својом децом.

А и мањи број дана током школске године деца се по мрклој мракачи враћају кућама.

Млађа смена када иде поподне почиње стандардно у 14 часова јер се њима њихова 4 часа ионако заврше до 17:30.

Јутарња смена и за старије и за млађе почиње стандардно у 8.

Ваљда свако то и треба да усклађује према својим потребама ма шта год бирократе одлучивале...


"Letnje" je bila caka za povećanje ekonomskih efekata (koja je pokazala prilično slabe efekte).



Никада и нигде нисам видео статистику тих ефеката.

Осим што ја недељу дана не могу да се опоравим после оних ноћних померања казаљки на сатовима у јесен и у пролеће (ако се не испавам к'о беба оно време које ми је потребно, будем буквално болестан) ниједну другу асоцијацију за ту бирократску одлуку нисам стекао током свих ових деценија.







a_jovicic a_jovicic 22:00 14.09.2018

Re: Српска посла

tasadebeli

"Letnje" je bila caka za povećanje ekonomskih efekata (koja je pokazala prilično slabe efekte).

Никада и нигде нисам видео статистику тих ефеката.

Nisu je videli ni oni ... zato to sad i ukidaju

... tj. videli su da su efekti prilično skromni i ni izbliza onakvi kakve su tvorci očekivali.

Daylight saving saves no energy

The original rationale for daylight saving time was energy savings. This column reveals, however, that the modern empirical literature on the topic finds no savings on average. The extent of savings is related to latitude – regions at higher latitude enjoy slightly more savings, but subtropical regions consume more energy because of daylight saving time. Even in Scandinavia, the savings amount to just 0.3% of annual energy consumption. Policymakers must look at other effects of daylight saving time to justify the continued use of the policy.
maksa83 maksa83 08:18 14.09.2018

nedvojbeno

Daylight savings ukinuti.
aureus aureus 08:23 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
Daylight savings ukinuti.

Objasni razloge.

Ja ću u međuvremenu pojesti paštetu.
alselone alselone 08:25 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Broj bagovao pao 20%.
maksa83 maksa83 08:30 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Objasni razloge.

Tako mi lakše.
maksa83 maksa83 08:34 14.09.2018

Re: nedvojbeno

alselone
Broj bagovao pao 20%.

U svemiru u kome sam ja vrhovna vlast se ukida lokalno vreme i svi koriste UTC, aupičkumaterinu, dosta je bilo zajebancije.

Tako nekako funkcioniše Kina, odlukom Druga Maoa od 1949..

Nisu džabe sledeći gospodar sveta.
floki floki 08:39 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
alselone
Broj bagovao pao 20%.

U svemiru u kome sam ja vrhovna vlast se ukida lokalno vreme i svi koriste UTC, aupičkumaterinu, dosta je bilo zajebancije.

ja bih se na tvom mestu pripazio ovoga, tu ideju su maznuli od ruske zeleznice, tamo se red voznje uvek prikazuje po moskovskom vremenu, nema veze gde si...
maksa83 maksa83 08:41 14.09.2018

Re: nedvojbeno

a bih se na tvom mestu pripazio ovoga, tu ideju su maznuli od ruske zeleznice, tamo se red voznje uvek prikazuje po moskovskom vremenu, nema veze gde si...

Kina brate, Kina. 5-6 zona sabijenih u jednu. Bejing time, pa negde ideš na posao "ujutru u ponoć", negde u 2AM, negde u 6AM. Carevi.
nikvet pn nikvet pn 08:46 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
ukida lokalno vreme i svi koriste UTC


Извесно је да ће тако и бити, глобално време за глобално село.

И метрички систем ето побеђава, полако али сигурно.
floki floki 08:49 14.09.2018

Re: nedvojbeno

ma znam to za kinu i meni je to isto skroz ok, meni nije nikakav problem sta sat pokazuje, a eliminisano milion zajebancija...

mene je uvek nerviralo kad sam morao da sinhronizujem nesto izmedju japana(indije), ovde i amerike... u pm i vremenske zone

ovo sa ruskom zeleznicom je tako vec odvajkada cini mi se...

moras makso lagano na centralizovani model azijskih despotija da se privikavas, pod stare dane :)
vcucko vcucko 08:53 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83

Kina brate, Kina. 5-6 zona sabijenih u jednu. Bejing time, pa negde ideš na posao "ujutru u ponoć", negde u 2AM, negde u 6AM. Carevi.

Greška u koracima
Ne ideš ti na posao "ujutru u ponoć". Nego ideš u (bemliga) 6AM i tačka. Spoljni faktori (svetlo - mrak, prasići koji očekuju napoj po svom i ne bendaju sat...) su nebitni.
Sad fali Čarli, da se saglasi da tamo ljudi imaju neviđenu sreću. Taman oko ponoći mogu da praktikuju zornjak, pa sjutra s kezom u novi dan
maksa83 maksa83 08:55 14.09.2018

Re: nedvojbeno

moras makso lagano na centralizovani model azijskih despotija da se privikavas, pod stare dane :)

Da, da, kako ono kažu - dve stvari u životu ne možeš da biraš - roditelje, i ruskog Predsednika.

Ako obeća ukidanje vremenskih zona i daylight savings na sledećim američkim izborima glasam za Putina, mada tamo nemam pravo glasa, ali to će ionako moći sve preko Fejsbuk aplikacije. (Pajo, izvini unapred.)
alselone alselone 09:52 14.09.2018

Re: nedvojbeno

U svemiru u kome sam ja vrhovna vlast se ukida lokalno vreme i svi koriste UTC, aupičkumaterinu, dosta je bilo zajebancije.


Blago tebi. U svemiru u kom sam ja dva puta godišnje po dva meseca (mesec pre kada krenu računice prognoza i mesec posle kada se koriste istorijski podaci) pozvekeće čudo nekih komponenti po svim tim vremenskim zonama i podešavanjima DLST koji čak nisu ni usinkani nego radi ko kada oće.
maksa83 maksa83 09:57 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Blago tebi.

Ne kažem da je meni tako, samo da bi bilo tako kad bi mene neko nešto pito.
alselone alselone 10:03 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Ne kažem da je meni tako, samo da bi bilo tako kad bi mene neko nešto pito.




A, to kazes. E, pa super. Dodao bih i to da bi "sekunde", "minuti", "sati" i dani na osnovi 10 i jos jednom aupm.
niccolo niccolo 10:24 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Da, da, kako ono kažu - dve stvari u životu ne možeš da biraš - roditelje, i ruskog Predsednika.

Sjajno

Ja se isto zalažem da se ne menja, jedino nisam nikad siguran koje je dobro vreme, pa nisam siguran koje treba zadržati...
alselone alselone 10:58 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Da, da, kako ono kažu - dve stvari u životu ne možeš da biraš - roditelje, i ruskog Predsednika.


Posledično i američkog.

maksa83 maksa83 11:03 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Posledično i američkog.

Američkog ne možeš ni formalno, njega biraju elektori, pošto nećemo da se zajebavamo i rizikujemo da tu neki narod stvarno nešto glasa, dosta im je što ih puštamo ih da kenjaju šta im padne na pamet, ali (kako kaže čarlivoje onomad) - red mora da se zna !

srdjan.pajic srdjan.pajic 14:42 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
moras makso lagano na centralizovani model azijskih despotija da se privikavas, pod stare dane :)

Da, da, kako ono kažu - dve stvari u životu ne možeš da biraš - roditelje, i ruskog Predsednika.

Ako obeća ukidanje vremenskih zona i daylight savings na sledećim američkim izborima glasam za Putina, mada tamo nemam pravo glasa, ali to će ionako moći sve preko Fejsbuk aplikacije. (Pajo, izvini unapred.)


Ako, ako, navikao sam ja na ćuške, i od najmilijih. Samo, neće to moći tako, drugovi, da mi pijani Rusi uzmu pravo glasa, to jest, da parafraziram druga Čarltona: "samo iz mojih mrtvih ruku".

A vama na perfieriji imperije ima duvedmo bar tri različita računanja vremena, da imate sa čime da se zanimate, ima da budete ko onaj svet iz 3BP-a (za one koji nisu čitali: taman pomisliš da si nešto uklavirio, kad, ono, ode sve u pičkumaterinu!).
maksa83 maksa83 15:31 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Samo, neće to moći tako, drugovi, da mi pijani Rusi uzmu pravo glasa

Ako ovi midterms ispadnu ovako kako se procenjuje, Trunpoa ćeš gledati još najdalje do sledećeg proletja, jeseni najkasnije. A šteta, taman nam vratio Kosovo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:38 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
Samo, neće to moći tako, drugovi, da mi pijani Rusi uzmu pravo glasa

Ako ovi midterms ispadnu ovako kako se procenjuje, Trunpoa ćeš gledati još najdalje do sledećeg proletja, jeseni najkasnije. A šteta, taman nam vratio Kosovo.


Ja tim procenama više ič ne verujem, otkad ona moja Zlobaba na pravdi boga izgubi izbore od ovog...ne znam kako više da ga nazovem. I nemoj neko da me je ovde izazivao na klađenje!

Mada, vidim da su se demokrate razmahale, dosta ozbiljnije nego pre predsedničkih izbora. Idu od vrata do vrara, a i tu mi se intenzivno dopisiju sa ženom, ona je onaj registrovani glasač, traže pare, kukaju i mole, biće valjda nešto od toga (mene zaobilaze, znaju, ovaj je Srbin, taj je glasao za Trampa). Samo, toliko sam spuvan, da ne verujem da će impičment da se desi, nego ćemo verovatno nekako da dobacimo do sledećih izbora uz ova dva mamlaza na čelu, a posle neka ih đavo nosi. Tako da za Kosovo, cenim, ima još nade.

zilikaka zilikaka 16:50 14.09.2018

Re: nedvojbeno

ali (kako kaže čarlivoje onomad) - red mora da se zna !

Mogu samo da primetim da odlično poznaješ stvaralački opus kolege.

Uprkos toliko hvaljenoj skripti.
Milan Novković Milan Novković 17:01 14.09.2018

Re: nedvojbeno

zilikaka
ali (kako kaže čarlivoje onomad) - red mora da se zna !

Mogu samo da primetim da odlično poznaješ stvaralački opus kolege.

Uprkos toliko hvaljenoj skripti.

Misliš ako prognoziraju politička kretanja u US kao što nečitaju komentare bolje da ih ne uzimamo u tim za dizajn srpskog drona

Kad smo kod drona i IG Nobela za, jel beše medecina, medicinu - analiza pomeranja kamena u bubregu kao rezultat drmusanja na toboganima -

- daj da uložimo neku lkintu i sitno vreme u drona kojem drmusanje može da se programira, čak uposlimo AI na poslu modeliranja drmusanja pa razbijanja-ko-dete-zvečku kamena u bubregu upotrebom čisto srpskog drona

(ovo ja vabim Gedžu i ekipu da krenu sa nekim zdravim partizan-četnik trolom )


Milan Novković Milan Novković 17:14 14.09.2018

Re: nedvojbeno

srdjan.pajic
maksa83
Samo, neće to moći tako, drugovi, da mi pijani Rusi uzmu pravo glasa

Ako ovi midterms ispadnu ovako kako se procenjuje, Trunpoa ćeš gledati još najdalje do sledećeg proletja, jeseni najkasnije. A šteta, taman nam vratio Kosovo.


Ja tim procenama više ič ne verujem, otkad ona moja Zlobaba na pravdi boga izgubi izbore od ovog...ne znam kako više da ga nazovem. I nemoj neko da me je ovde izazivao na klađenje!

Mada, vidim da su se demokrate razmahale, dosta ozbiljnije nego pre predsedničkih izbora. Idu od vrata do vrara, a i tu mi se intenzivno dopisiju sa ženom, ona je onaj registrovani glasač, traže pare, kukaju i mole, biće valjda nešto od toga (mene zaobilaze, znaju, ovaj je Srbin, taj je glasao za Trampa). Samo, toliko sam spuvan, da ne verujem da će impičment da se desi, nego ćemo verovatno nekako da dobacimo do sledećih izbora uz ova dva mamlaza na čelu, a posle neka ih đavo nosi. Tako da za Kosovo, cenim, ima još nade.


Pozdravi ženu i kaži da iako sad bez imalo sumnje znamo da je vanredno inteligentna i kreativna (nije zezanje, i ne pitaj kako znamo a i ne dovodi u pitanje upotrebu množine) o hrabrosti da i ne pričamo (ne mislim na fotlke iz pećine):

- Danas se radi o moji-gringos vs tvoji-gringos (oligarhija)

- Oni ionako vuku konce i vlade pa agencije im samo dođu kao alat

- U "normalna" vremena jača gringos ekipa plati i jedne i druge naj-kandidate u suprotstavljenim partijama, ...

- ... ali im je ovom prilikom nešto lošija ekipa veštim driblingom podmetnula klip u zupčanike

Evo ode vam i admiral - posle onog cijicinog Brenana - vanredno krvoločni individualci, u stvari su vam najkrvoločniji ikad, u nekom relativno-sleš-normalizovanom prostoru.

Neka idu, opustite se malo i uživajte
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:16 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Misliš ako prognoziraju politička kretanja u US kao što nečitaju komentare bolje da ih ne uzimamo u tim za dizajn srpskog drona


E, da si ti živ i zdrav, Milanče, moja bivša firma u Beogradu je napravila drona još tamo osamdesetih godina, doduše, nije bio srBski, no jugoslovenski, ali nema veze, kompletno je bio razvijen u Beogradu. Samo, nešto se baš nije zapatio, mislim da nismo napravili više od par komada. A i JNA je tad pala u finansijsku i egzistencijalnu krizu, nije bilo nikom do dronova, ni protivpešadijskih radara, ono, ako dobaciš do marende, dobar si.
Milan Novković Milan Novković 17:32 14.09.2018

Re: nedvojbeno

srdjan.pajic
Misliš ako prognoziraju politička kretanja u US kao što nečitaju komentare bolje da ih ne uzimamo u tim za dizajn srpskog drona


E, da si ti živ i zdrav, Milanče, moja bivša firma u Beogradu je napravila drona još tamo osamdesetih godina, doduše, nije bio srBski, no jugoslovenski, ali nema veze, kompletno je bio razvijen u Beogradu. Samo, nešto se baš nije zapatio, mislim da nismo napravili više od par komada. A i JNA je tad pala u finansijsku i egzistencijalnu krizu, nije bilo nikom do dronova, ni protivpešadijskih radara, ono, ako dobaciš do marende, dobar si.

Verujem, svaka čast.

I mislim da kad bi sad pravili spisak šta je sve onomad (u to isto tvoje doba, i ja ga se sećam) probano, u relativnim, širim okvirima, svaki drugosrbijanac što drži do sebe bi nam skočio za vrat tipa "ša-je-ovo"
zilikaka zilikaka 17:36 14.09.2018

Re: nedvojbeno

daj da uložimo neku lkintu i sitno vreme u drona kojem drmusanje može da se programira, čak uposlimo AI na poslu modeliranja drmusanja pa razbijanja-ko-dete-zvečku kamena u bubregu upotrebom čisto srpskog drona

Milane, ne nasedaj, drmusanje drona neće ič nauditi kamenu (bubrežnjaku).
Provereno.
Lažu dušmani.
maksa83 maksa83 17:59 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Samo, toliko sam spuvan, da ne verujem da će impičment da se desi, nego ćemo verovatno nekako da dobacimo do sledećih izbora uz ova dva mamlaza na čelu

Glavu gore srećo, evo vest od pre pola sata je da je Manafort sve prizn'o i da će da sarađiva sa Milerovom istragom. Tako da ne brineš da će da ti uhapse zlobabu tu jedan dan od nedelje kao što je Trunpo obećavao u kampanji a imenjak Novković evo-sutra-je-apse periodično predviđavo.
nask nask 18:39 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Milane, ne nasedaj, drmusanje drona neće ič nauditi kamenu (bubrežnjaku).
Provereno.
Lažu dušmani.


Ne lažu.

Kad smo već kod toga u koju ćemo vremensku zonu pitam se samo ko će koga da imitira.
Milan Novković Milan Novković 18:50 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
Samo, toliko sam spuvan, da ne verujem da će impičment da se desi, nego ćemo verovatno nekako da dobacimo do sledećih izbora uz ova dva mamlaza na čelu

Glavu gore srećo, evo vest od pre pola sata je da je Manafort sve prizn'o i da će da sarađiva sa Milerovom istragom. Tako da ne brineš da će da ti uhapse zlobabu tu jedan dan od nedelje kao što je Trunpo obećavao u kampanji a imenjak Novković evo-sutra-je-apse periodično predviđavo.

Nenene, vrlo se politički korektno izražavao: "nadao se"

Pošto, jelte, nada poslednja umire ona živi dok ne umre, a nije umrla (ovo ja vežbam trik rečenice za AI) ...

... ovo sada su izvlačivanja aduta iz rukava. Polu-moja polu-konspiraciona teorija:

- Tamo je, jelte, panika. A tamo je je tamo gde je nekad bila Killary.

- Manafold bi mogao da bude koja instanca istog trika - N-ta, fataju ih na klase trikova sa po N instanci u svakoj klasi, iako ...

- ... možda grešim
Milan Novković Milan Novković 18:53 14.09.2018

Re: nedvojbeno

zilikaka
daj da uložimo neku lkintu i sitno vreme u drona kojem drmusanje može da se programira, čak uposlimo AI na poslu modeliranja drmusanja pa razbijanja-ko-dete-zvečku kamena u bubregu upotrebom čisto srpskog drona

Milane, ne nasedaj, drmusanje drona neće ič nauditi kamenu (bubrežnjaku).
Provereno.
Lažu dušmani.


nask
Milane, ne nasedaj, drmusanje drona neće ič nauditi kamenu (bubrežnjaku).
Provereno.
Lažu dušmani.


Ne lažu.

Kad smo već kod toga u koju ćemo vremensku zonu pitam se samo ko će koga da imitira.

U svakom slučaju pravimo programibilnog, self-evolving, multi-purpose, heurističkog drona sa asortimanom AI tehnologija:

- Danas vadimo kamen iz bubrega, na licinu mestu ...

- ... sutra, ko zna, prelećemo Tisu tamos-vamos bez nekog očiglednog cilja
zovitemegrunf zovitemegrunf 18:58 14.09.2018

Re: nedvojbeno

nikvet pn
maksa83
ukida lokalno vreme i svi koriste UTC


Извесно је да ће тако и бити, глобално време за глобално село.

И метрички систем ето побеђава, полако али сигурно.


Sa тњитера:

Foot fetish -
An uncontrollable desire to return to the imperial measurement system.


maksa83 maksa83 19:01 14.09.2018

Re: nedvojbeno

- Manafold bi mogao da bude koja instanca istog trika - N-ta, fataju ih na klase trikova sa po N instanci u svakoj klasi, iako ...

Ne, ovo je sirijs šit.

Iznad Manaforta je samo Trunpo, i ovaj ako propeva (a potpis'o je da će da peva) biće svašta. Mada ne sumnjam da će Sara Hakabi na preseru da kaže da "to sve nema nikakve veze sa Predsednikom, a taj Mafinor.. Marinkofor.....Mafin-or-whatever je bio junior campaign intern kog niko ne poznaje.".

maksa83 maksa83 19:04 14.09.2018

Re: nedvojbeno

U svakom slučaju pravimo programibilnog, self-evolving, multi-purpose, heurističkog drona sa asortimanom AI tehnologija:

Pre neki dan sam saznao da je Švajcarska jedna od trenuntno ozbiljnijih velesila kada je u pitanju razvoj dronova.
Milan Novković Milan Novković 19:23 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
- Manafold bi mogao da bude koja instanca istog trika - N-ta, fataju ih na klase trikova sa po N instanci u svakoj klasi, iako ...

Ne, ovo je sirijs šit.

Iznad Manaforta je samo Trunpo, i ovaj ako propeva (a potpis'o je da će da peva) biće svašta. Mada ne sumnjam da će Sara Hakabi na preseru da kaže da "to sve nema nikakve veze sa Predsednikom, a taj Mafinor.. Marinkofor.....Mafin-or-whatever je bio junior campaign intern kog niko ne poznaje.".


Pazi, ti jedva-primetni često titule koriste kao prost paravan.

Ovaj ide pre Trumpa, ako se ne varam njemu ni Obama nije stran

Dosta onoga za šta ga optužuju nema veze sa Trumpom, to je jedna od sad već češćih finti.

Ono što je meni čudno, i ko zna koja je igra:

- Trump je, de-facto, iz naše amaterske perspektive, već odavno izgubio skoro svu bitnu egzekutivnu vlast

- A imamo skoro bizarnu postavku gde mu je brka u top timu - a tim ni nalik, u egzekutivi, brkinom profilu (on je, btw, po nekim svedočanstvima lud, zaprave, ne figurativno)

- Ako ode Idlib bez nekog ozbiljnijeg puškaranja gotovo je, "Trump" pobedio - dobra zabava oko ovoga sada je da li se Sultan Erdogan samo loše udubio u lošu ulogu gde se opet druži sa Amerima, ili ne glumi nego je ono što stvarno jeste.

Kad kažem "Trump" pobedio mislim pobedili:

- Bankari, oni su po defaultu i sa lakoćom u svim taborima

- Energetičari - oni isto uvek bede, iako su igre kompleksnije. Npr, US prestigla, upravo, RU i KSA kao najveći proizvođač nafte. Njima nešto frke i nestabilnosti na Bliskom istoku i više cene odgovaraju (visoki proizvodni troškovi) - teže bi im bilo da je pri koncima za vučenje neko zeleniji, recimo Obama (dobro, i on ide pod navodnike, nema tamo stvarno zelenih)

- Jevreji - ne kapiram, previše spretni, ali oni poseduju, bez navodnika, US kongres, a kongres ne daje "trumpu" baš golova koliko bi mogao

- Military-security complex - ok, oni gube nešto lake love, "prosto" ispucavanje jeftinih pucaljki, i malo cmizdre oko prešaltovavanja na hyper-sonic i ostalo, high-tech oružje (ja kažem Srkiju da će da mu procveta bizmis pod Trumpom a on mi ne veruje)

Gledaj kako im ode admiral ovih dana, pa Brenan (oni su bili pajtosi) - ne bi se to uopšte dešavalo, tj ni jedan ne bi otišao tek tako da su gringos iza Trumpa na konopcima ...

- ... nagađam
Milan Novković Milan Novković 19:33 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
U svakom slučaju pravimo programibilnog, self-evolving, multi-purpose, heurističkog drona sa asortimanom AI tehnologija:

Pre neki dan sam saznao da je Švajcarska jedna od trenuntno ozbiljnijih velesila kada je u pitanju razvoj dronova.

Ovo je potpuno disruptive tehnologija.

Ja se uopšte ne zezam, nego nezezanje umotavam u zezanje na blogu da ne bih provocirao pesimiste iz čista mira

Ne uzimati lovu na ovu temu danas je ko neuzimati je u .com 1.0 na .com 1.0:

- Ajd što samo treba da digneš dva prsta ...

- ... proverbijalna, 20K možeš da skupiš na blogu, dok je, ...

- ... "materijal" - 10 16krev motorčića za par funti na Amazonu / kineski, dobro, ali za razvoj ti ne treba boblje ...


... skoro da u .com 1.0 nisi imao bolju priliku da sa pajtosima visiš po beogradskim kafanama razvijajući dron ideju, koja je, osim tog vašeg vremena, jeftinija od kafanskih računa, čak i ako ti Predrag sprema ribeye stejks, a Šarski rešava sisteme parcijalnih, diferencijalnih jednačina

Disruptive tehnologija, multi-paradigm shifting - razne paradigme se pomeraju kako se dron-tehnologija razvija.
maksa83 maksa83 19:43 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Ovo je potpuno disruptive tehnologija.

Kad ti nije jasno šta će da bude, treba da čitaš SF, npr. ima jedna knjiga Three Body Problem ali ne mislim na nju, nego na rodonačelnika sajberpanka gospodina našeg Williama Gibsona koji je napisao sve ono što je napisao osamdesetih i devedesetih a onda malo lutao i smorio sa onim Spook Country i sl. limunadama, ali se 2014. prizvao pameti i donekle vratio sajberpank korenima sa The Peripheral. Tamo sve pršti od 3D printinga (svega, maltene kao rog izobilja) i dronova.
nask nask 20:08 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Disruptive tehnologija, multi-paradigm shifting - razne paradigme se pomeraju kako se dron-tehnologija razvija.


Pitam se samo čime će se ovo zaprašivati kad se namnoži.


Milan Novković Milan Novković 20:11 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
Ovo je potpuno disruptive tehnologija.

Kad ti nije jasno šta će da bude, treba da čitaš SF, npr. ima jedna knjiga Three Body Problem ali ne mislim na nju, nego na rodonačelnika sajberpanka gospodina našeg Williama Gibsona koji je napisao sve ono što je napisao osamdesetih i devedesetih a onda malo lutao i smorio sa onim Spook Country i sl. limunadama, ali se 2014. prizvao pameti i donekle vratio sajberpank korenima sa The Peripheral. Tamo sve pršti od 3D printinga (svega, maltene kao rog izobilja) i dronova.

Treba

Nisam pročitao, ali hoću.

Jeste, i 3D printing je u timu, pa AI, a u stvari sve jeftinije i sve pristupačnije ICT moći.

Primer, i mnogi mi neće verovati dok ne dam primer:

- 4 motorčića - £1

- WiFi server sa general purpose C++ procesingom, i bogatom bibliotekom £3 (modul tipa 4cm x 3cm sa WiFi antenom na pločici - jedva malo lošiji od mog Netgear NightHawka od par stotina funti) tu su i AD, DA, koji ti trebaju iako ...

- ... glue ne logic nego electronics - moduo ka motorčićima, recimo £5 max

- 3D odštampaš telo i rotore - ti kaži, recimo £10 plastike, da ne računamo amortizaciju printera sad

Pa si za ispod £20 napravio razvojni prototip drona koji kontrolišeš mobilnim.

Moj prvi Parrot BeBop sa HD kamerom i sitnim stabilizatorom je bilo takvo uživanje u Alpima ...

Al dobro, ima dosta softvera, oćeš pametniji microcontroller to ti je £5 više.

I pazi sad, a ovo je samo 47% zezanje, ne moraš ni da se deranžiraš mas-produkcijom u Kini (mojih prvih 300 pločica došlo iz Kine, besprekoran rad, kako je dizajnirano, 6es za funtu, al je Miško "dizajnirao" 15 rupica na njima preuskima za pinove komponenti (ajd test batch, širiću sam):

- Uradiš 16 ovakvih u kućnoj radinosti

- Ajd, napraviš cool software

- Odeš na, npr, njivu od hektara zasađenog lavandom

- Ručno provozaš queen-bee od drona da snimiš granice

- On pozove ostale i particle-swarm-intelligence softver što si napisao preuzme kontrolu i snime njivu do u detalje

- Uzmeš seljaku iljadu dinari i ideš do sledeće njive, ne mora da bude lavanda, naravno

- I zaradiš 1,000 Evra dnevno ...

... mislim, ovo je 47% zezanje, a <35% zezanja ideje su isto to samo sa 12% manje zezanja

I imaš ih ne na hiljade, nego desetine hiljada.
aureus aureus 20:24 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
Objasni razloge.

Tako mi lakše.

Добро, ништа, за тебе онда нема паштете.
Ионако сам све појео.
maksa83 maksa83 20:27 14.09.2018

Re: nedvojbeno

WiFi server sa general purpose C++ procesingom,

Just say no. Go is the way to go. Pa nismo pećinski ljudi.

Inače, regulative ubrzano postaju vrlo restriktivne. Recimo, ovde bez dozvole smeš da upravljaš samo rekreativnim dronom klase 1 (do pola kg, 50m visine, 100m dometa, max brzina 30 m/s) i to ne u komercijalne svrhe.

Mene iznenađuje sopstveni ludizam, ali kao i za sve ostalo očekujem da ovi dronovi najširu i najsofisticiraniju primenu dostignu u omiljenoj homo sapiens razonodi - kako što bezbolnije roknuti susedno pleme. A oko kućne radinosti - o tome šta sve teroristi sa njima mogu da rade (i verovatno i rade) ne smem ni da mislim.

Inače (da mi floki ne bude tužan) jasno da ova priča ne može da prođe bez ludih Rusa:

aureus aureus 20:27 14.09.2018

Re: nedvojbeno

zovitemegrunf

Sa тњитера:

Foot fetish -
An uncontrollable desire to return to the imperial measurement system.

На твитеру је Боро Дрљача објавио да је ставио нове плочице у купатилу и за то је добио хиљаду лајкова.
Milan Novković Milan Novković 20:28 14.09.2018

Re: nedvojbeno

nask
Disruptive tehnologija, multi-paradigm shifting - razne paradigme se pomeraju kako se dron-tehnologija razvija.


Pitam se samo čime će se ovo zaprašivati kad se namnoži.



Ja mislim da je danas "greh" ne igrati se svim ovim tehnologijama (ja sam od onih što u tehnologijama ne vidim ništa loše dok nije prekasno

A vremena su takva da svako može to da priušti, i u znanju i novcu - npr uopšte nije potrebna diploma u IT-ju ili elektronici, za ovo se mašinac priprema 3 dana (koliko mu ili joj je potrebno da skapira prvu stranicu Deridine kjnige), arheolog možda 3 ili 5 meseci, nego je u ovom prostoru 3d = 5m, ista stvar.

Juče u povratku s godišnjeg svratimo u Rouen (Srpski?!) - ja inspirisan ne toliko širom istorijom, koje ovde ne fali, nego željom da vidim crkvicu na mestu gde je spaljena Jovanka Orleanka - zapušteno do bola, go-figure šta je crkvenim "ocima" bilo na pameti, i sređuju pa naleteli na iskopine, kosture, svašta ...

... i sad da sam arheolog, npr, ja bih isto koristio PSO (Particle Swarm Intelligence) i roj dronova da mi pretražuju štagod, sve interesantno, software danas sve lakše prepoznaje šta je na snimcima, a uopšte može da skreće pažnju na interesantne kandidate ...

... a na kraju krajeva može moj roj da se razleti po šumi i snima druge živuljke, čisto da bih uživao u gledanju.

Ili prost aikido, inspirisan davnim primerom:

- Milicioner iz LA-ja se zatekao u isto vreme sa nama na ronjenjuuuuu, gde bejaše, mislim Fiji.

- Kaže iznajmi opremu, ode na luksuzan godišnji, puno roni i snima, i proda snimke nekoj od TV/producentskih kuća, kojih ima ko žutih mrava (otud aikido), pa mu godišnji dođe besplatno.
Milan Novković Milan Novković 20:35 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
WiFi server sa general purpose C++ procesingom,

Just say no. Go is the way to go. Pa nismo pećinski ljudi.

Inače, regulative ubrzano postaju vrlo restriktivne. Recimo, ovde bez dozvole smeš da upravljaš samo rekreativnim dronom klase 1 (do pola kg, 50m visine, 100m dometa, max brzina 30 m/s) i to ne u komercijalne svrhe.

Mene iznenađuje sopstveni ludizam, ali kao i za sve ostalo očekujem da ovi dronovi najširu i najsofisticiraniju primenu dostignu u omiljenoj homo sapiens razonodi - kako što bezbolnije roknuti susedno pleme. A oko kućne radinosti - o tome šta sve teroristi sa njima mogu da rade (i verovatno i rade) ne smem ni da mislim.

Inače (da mi floki ne bude tužan) jasno da ova priča ne može da prođe bez ludih Rusa:


Ovo su mikrokontroleri, izbog jezika ogrsaničen

Kinezi ponudili (njihovi su moduli) samo C++ i Python, ali sa jako bogatim bibliotekama, programiranje pravo zezanje.

A snimak sam video, ludo, ali kad im pošalješ swarm, komada 100, resistance becomes futile
aureus aureus 20:43 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83

Inače, regulative ubrzano postaju vrlo restriktivne. Recimo, ovde bez dozvole smeš da upravljaš samo rekreativnim dronom klase 1 (do pola kg, 50m visine, 100m dometa, max brzina 30 m/s) i to ne u komercijalne svrhe.

Mene iznenađuje sopstveni ludizam, ali kao i za sve ostalo očekujem da ovi dronovi najširu i najsofisticiraniju primenu dostignu u omiljenoj homo sapiens razonodi - kako što bezbolnije roknuti susedno pleme. A oko kućne radinosti - o tome šta sve teroristi sa njima mogu da rade (i verovatno i rade) ne smem ni da mislim.

Обично се каже да ће нам компаније слати ствари дроновима, чиме ће се штедјети на времену, новцу и радној снази.

Ја бих волио да имам сопствени дрон, добро програмиран: "Добар дан, ја сам Стева, Ауреусов дрон. Послао ме Ауреус да узмем пошиљку коју је малоприје купио јер му се жури."
"Свакако, хоћете ли прво да пробате?"
"А не, ја сам само дрон."
"Добро, потпишите овдје."



Људи се стално плаше техничког прогреса, а мени то све некако споро.
Још немамо ни аутомобиле који лете између зграда (као у филмовима и стриповима), немамо ни оне, како се оно зову, телепортере? Немамо ништа.
Само нови сет ајфона што сад излази 21. септембра.
maksa83 maksa83 21:25 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Људи се стално плаше техничког прогреса, а мени то све некако споро.


aureus aureus 21:48 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
YouTube video

Odličan primjer...čovjeka koji se previše oduševljava.

Ja hoću to malo brže.
Zar da umrem na ovom nivou tehničkog progresa???

Da ne vidim izbliza ni Saturn ni Jupiter? Da čitav život provedem u Sunčevom sistemu? I prije nego što fizika odgonetne najvažnija pitanja, prije teorije svega?
Terrifying, što bi rekli u Dimitrovgradu.
a_jovicic a_jovicic 22:26 14.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
Da, da, kako ono kažu - dve stvari u životu ne možeš da biraš - roditelje, i ruskog Predsednika.

Ako obeća ukidanje vremenskih zona i daylight savings na sledećim američkim izborima glasam za Putina, mada tamo nemam pravo glasa, ali to će ionako moći sve preko Fejsbuk aplikacije. (Pajo, izvini unapred.)

Nisam siguran dal' je ovde neka greška u kucanju ... (il' je malo kasno pa loše kapiram ... ovo oko američkih izbora) al' "drug" Putin je odavno ukinuo DST ... tj. da budemo precizni ... DST je u stvari ukinuo "drug" Medvedev ali je ostavio "letnje" računanje kao trajno ... i onda im se desilo ...

Some complained dark morning hours affected their body clocks badly, with people having to wake up for work or children go to school in complete darkness.

"Dark mornings have a worse effect on people’s state of health than dark evenings," the head of sleep medicine at the Federal Medical and Biological Agency, Aleksandr Kalinkin, told TASS news agency.

Being more hours ahead of GMT also made sports fans frustrated, as it meant they had to stay up longer hours at night to watch broadcasts from Europe.


... pa je onda "drug" Putin rešio problem vraćanjem na "zimsko" računanje ali bez DST promena ...

RT | 28.10.2014 | Permanent winter: Russia turns back clocks for last time

... a ako si mislio na "druga" Trampa ... tj. da li će i on krenuti primerom EU ... to će biti interesantno propratiti
a_jovicic a_jovicic 22:38 14.09.2018

Re: nedvojbeno

alselone
Ne kažem da je meni tako, samo da bi bilo tako kad bi mene neko nešto pito.
A, to kazes. E, pa super. Dodao bih i to da bi "sekunde", "minuti", "sati" i dani na osnovi 10 i jos jednom aupm.

E pa ne dam SEKSAGEZIMALNI sistem!!!

Em' što je 60 deljivo sa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12, 15, 20, 30 i 60 (pa možeš jednostavno da praviš manje parčiće) em' što su ti stari "sumerićani" shvatili da im za prebrojavanje ne trebaju obe ruke ... dovoljna im jedna ... ako upotrebiš svaku koščicu na četiri prsta i koristiš palac kao marker, možeš jednom rukom da prebrojiš 12
maksa83 maksa83 22:43 14.09.2018

Re: nedvojbeno

... a ako si mislio na "druga" Trampa ... tj. da li će i on krenuti primerom EU ... to će biti interesantno propratiti

Mislio sam na Putina kad iznese svoj regentski program za Evropu, Aziju i Ameriku (ok, ovo poslednje ne mora, tu već vlada preko narandžastog upravnika kog je postavio, mada se to sad opasno klatari, štagogd imenjak pričao).
a_jovicic a_jovicic 22:46 14.09.2018

Re: nedvojbeno

srdjan.pajic
A vama na perfieriji imperije ima duvedmo bar tri različita računanja vremena, da imate sa čime da se zanimate, ima da budete ko onaj svet iz 3BP-a (za one koji nisu čitali: taman pomisliš da si nešto uklavirio, kad, ono, ode sve u pičkumaterinu!).

Nemoj vama da dodju "braća" Rusi pa da umesto 6 uvedu 11 vremenskih zona (koliko ih oni trenutno imaju)

maksa83 maksa83 22:52 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Nemoj vama da dodju "braća" Rusi pa da umesto 6 uvedu 11 vremenskih zona (koliko ih oni trenutno imaju)

Braća Rusi su im već došli.

Tedu Kruzu se klatari senatorsko mesto pa je russian troll factory pritekao u pomoć:

a_jovicic a_jovicic 23:27 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Milan Novković
Ja mislim da je danas "greh" ne igrati se svim ovim tehnologijama (ja sam od onih što u tehnologijama ne vidim ništa loše dok nije prekasno

A vremena su takva da svako može to da priušti, i u znanju i novcu - npr uopšte nije potrebna diploma u IT-ju ili elektronici, za ovo se mašinac priprema 3 dana (koliko mu ili joj je potrebno da skapira prvu stranicu Deridine kjnige), arheolog možda 3 ili 5 meseci, nego je u ovom prostoru 3d = 5m, ista stvar.

Ja se sve nešto kanim da se poigram i time ... a onda stavim prs' na čelo pa se zapitam ... Šta sa autonomijom leta. Mislim ... mož' da imaš čitav roj dronjkova ... ali brzo to troši struju ... a i baterije su još uvek kilava rabota. A ako hoćeš da to zameniš "ugljovodonicima" onda ti dimenzije rastu pa više ne bude igranje nego moraš ozbiljno da projektuješ makinu.

Alternativa bi bili mini-cepelini ... ali nisam siguran koliko su oni upravljivi pri jačem povetarcu. Obrni-okreni kad budeš probao neku ozbiljniju primenu moraćeš da praviš novog Predatora.


E da ... i iz sopstvenog iskustva sa IoT igrčkama ... ma nisu problem ni mikrokontroleri-senzori-lemljenje ... nije ni 3D štampačina (mada tu svakako koristi ako naučiš osnove mašinstva pa se posle ne čudiš što ti se ne uklapaju delovi ... hebena tolerancija i širenje plastike prilikom štampe) ali brate napajanje, "božja komponenta" (kad mikrolelektronika krene da ti "žmrca" iz samo njoj poznatih razloga) i pre svega ŽICARENJE me ubiše (sve ja "lepo" isprojektujem na "papiru", isprogramiram samu djuntu pa i serverski deo ... odštampam kućište ... al' kad treba da strpam u to žice ... hebu mi sve po spisku)

Igračke su za igranje ... za ozbiljan pos'o mora prvo knjiga-u-šake

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana