Ljudska prava

Krivična prijava protiv REM-a zbog rijalitija!

Filip Mladenović RSS / 11.10.2018. u 00:16

 PRVO OSNOVNO JAVNO TUŽILAŠTVO

 B E O G R A D

Goran%20Petrovi%C4%87.jpg?1514205903138

 

 

Na osnovu člana 361. Krivičnog zakonika Republike Srbije građanin Filip Mladenović podnosi:

KRIVIČNU PRIJAVU

Protiv: Gorana Petrovića, zamenika predsednika Saveta Regulatornog tela za elektronske medije, iz Beograda, Trg Nikole Pašića br. 5, zbog postojanja osnova sumnje da je učinio krivično delo kršenje zakona ili drugih propisa i propuštanje dužnosti nadzora, iako je kao odgovorno lice sa pravima i obavezama predsednika Saveta REM-a, bilo svesno ili je bilo dužno i moralo biti svesno da usled toga može nastupiti teža povreda prava drugog.

OBRAZLOŽENJE:

U periodu od 1. 1. 2018. do 10. 10. 2018. Goran Petrović, kome su od februara 2016. godine Odlukom Saveta Regulatornog tela za elektronske medije preneta prava i obaveze predsednika Saveta, do izbora predsednika, kršio je članove Zakona o elektronskim medijima, kao i 3 podzakonska akta: Pravilnik o zaštiti ljudskih prava, Pravilnik o zaštiti maloletnika i Pravilnik o načinu izricanja mera pružaocima medijskih usluga.

Takodje, Goran Petrović je u navedenom periodu propuštao dužnosti nadzora ili na drugi način očigledno nesavesno postupao u vršenju prava i obaveza predsednika Saveta regulatornog tela za elektronske medije.

Iako je od 1. 1. 2018. do 10. 10. 2018. dolazilo do čestih povreda obaveza koje se odnose na programski sadržaj, propisanih članovima 47-71. Zakona o elektronskim medijima, od strane 2 /dva/ pružaoca medijskih usluga, TV PINK i TV HAPPY, putem tzv. rijaliti programa, Goran Petrović kao odgovorno lice je propustio dužnosti nadzora, obavezujućih na osnovu člana 24. Zakona o elektronskim medijima i svesno kršio član 28. istog zakona, kao i odredbe navedenih Pravilnika, čime je počinio krivično delo regulisano članom 361. Krivičnog zakonika Republike Srbije.

Iako u Zakonu o elektronskim medijima, u članu 22, doslovce piše da Regulatorno telo za elektronske medije kontroliše rad pružalaca medijskih usluga i stara se o doslednoj primeni odredaba ovog zakona; izriče mere pružaocima medijskih usluga u skladu sa ovim zakonom; propisuje pravila koja su obavezujuća za pružaoce medijskih usluga; odlučuje o prijavama u vezi sa programskim delovanjem pružalaca medijskih usluga; utvrđuje bliža pravila koja se odnose na programske sadržaje, a u vezi sa zaštitom dostojanstva ličnosti i drugih ličnih prava, zaštitom prava maloletnika, zabranom govora mržnje i dr, NIŠTA od tih prava i obaveza Goran Petrović nije primenio u vršenju dužnosti nadzora kada se radi o tzv. rijaliti programima. Uprkos činjenici, navedenoj u članu 3. Pravilnika o načinu izricanja mera pružaocima medijskih usluga, da Regulator pokreće postupak izricanja mera po službenoj dužnosti na osnovu obrazloženog izveštaja, kojim se konstatuje povreda obaveza koje se odnose na programski sadržaj, propisanih čl. 47-71. navedenog zakona, ili povreda uslova koji su sadržani u dozvoli ili odobrenju za pružanje medijske usluge.

Takodje, Goran Petrović, kao i celo Regulatorno telo za elektronske medije, nisu reagovali na prijave građanki i građana zbog kršenja članova 47-71. Zakona o elektronskim medijima u tzv. rijaliti programima.

I najzad, Goran Petrović je kršio odredbe dva važna podzakonska akta, usvojenih još 2015. godine od strane REM-a: Pravilnik o zaštiti ljudskih prava i Pravilnik o zaštiti maloletnika. U oba pravilnika precizno su navedena prava i obaveze Regulatornog tela za elektronske medije. U ovoj krivičnoj prijavi navodim samo primer člana 17. Pravilnika o zaštiti maloletnika, koji se u tzv. rijaliti programima svakodnevno krši: "...U rijaliti programskom sadržaju ne mogu se prikazivati teško nasilje, seksualnost, zloupotreba opojnih droga, kao i ponašanje koje predstavlja govor mržnje ili kojim se vređa ljudsko dostojanstvo ili drugo ljudsko pravo..."

Na osnovu navedenih činjenica podnosilac krivične prijave zahteva od Prvog osnovnog javnog tužilaštva u Beogradu da postupi po ovoj krivičnoj prijavi.

U Beogradu, 11. 10. 2018.                                                                                          Podnosilac prijave:
                                                                                                                                       Filip Mladenović

 

Atačmenti



Komentari (111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 03:10 11.10.2018

Podnosilac prijave:

Podnosilac prijave:
Filip Mladenović


loader loader 12:05 11.10.2018

Re: Podnosilac prijave:

Da li one spodobe po rijalitima čitaju Blog, pitam se.

Bojim se da u životu čitaju jedino SMS poruke.


No, dojaviće im već neko da je Filip krenuo na njih i njihove pravne zaštitnike. Špijunska je ovo zemlja.

I, šta će biti? Pa, ništa. Masa će gledati i dalje.

adviser adviser 06:22 11.10.2018

Da.

Ne bih se mnogo mešao u sadržaj ove prijave, osim konstatacije - kakva država, takav REM, a takvo i sve ostalo.
Ono što mi je zanimljivo je da od 2016., dakle dve godine, ova, nazovimo je institucijom, ne može da izabere predsednika.
Užas.
Pa jedina supersila na svetu, USA, to uradi 3 do 4 puta brže.
Kako je to moguće ?
Spiridon Spiridon 08:26 11.10.2018

Re: Da.

kakva država, takav REM


potpisujem

u ovom izlaganju stojim iza svake njegove reci


Filip Mladenović Filip Mladenović 10:04 11.10.2018

Re: Da.

adviser
Ne bih se mnogo mešao u sadržaj ove prijave, osim konstatacije - kakva država, takav REM, a takvo i sve ostalo.
Ono što mi je zanimljivo je da od 2016., dakle dve godine, ova, nazovimo je institucijom, ne može da izabere predsednika.
Užas.
Pa jedina supersila na svetu, USA, to uradi 3 do 4 puta brže.
Kako je to moguće ?


Ne samo što nema predsednika, nego Savet REM-a nije ni kompletan, onako kako Zakon o elektronskim medijima propisuje.

Naime, Savet ima 9 (devet) članova, koje bira Narodna Skupština Republike Srbije iz reda uglednih stručnjaka iz oblasti koje su od značaja za obavljanje poslova iz nadležnosti Regulatora.
Medjutim, umesto 9, u Savetu REM-a radi samo 6 (šest) članova: Zamenik predsednika Saveta Goran Petrović, Olivera Zekić, Aleksandra Janković, Prof. mr Goran Peković,
Đorđe Vozarević i Radoje Kujović.

Na linku http://www.rem.rs/sr/o-nama mogu se pročitati radne biografije 5 članova, dok CV Olivere Zekić nije prezentiran. Inače, ona je neformalni portparol Saveta REM-a i najčešće se oglašava u javnosti.

dragosevacsutra dragosevacsutra 13:20 11.10.2018

Re: Da.

.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:02 11.10.2018

Подржавам

Подржавам идеју кривичне пријаве, мада ми нису јасне неке ствари.

Дотични, против кога је пријава поднета, је заменик председника. Зашто не против председника и осталих чланова?

Такође, у пријави (која ми изгледа DIY), не видим наведене било какве конкретне примере кршења одредаба закона, а моје разумевање права и кривичног поступка је да у пријави/на суду ништа не сме да буде "очигледно", већ јасно и недвосмислено предочено.
dragosevacsutra dragosevacsutra 16:23 11.10.2018

Re: Подржавам

.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:27 11.10.2018

Re: Подржавам

Čitajte pažljivo tekst. U blogu je objašnjeno zašto je podneta krivična prijava protiv zamenika.

Takodje, precizno je naveden član Krivičnog zakonika.

Dokaza ima pregršt, problem je napraviti selekciju.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:11 11.10.2018

Re: Подржавам

Filip Mladenović
Čitajte pažljivo tekst. U blogu je objašnjeno zašto je podneta krivična prijava protiv zamenika.
Takodje, precizno je naveden član Krivičnog zakonika.
Dokaza ima pregršt, problem je napraviti selekciju.

Да ли чланови Савета РЕМ-а немају обавезу да поштују одредбе закона, или је то само обавеза председника?

Такође, уопште не сумњам да примера кршења одредаба закона има доста, али у пријави није наведен ниједан, већ се уопштено говори о кршењу. То је у реду ако је циљ медијска пажња, али мени не изгледа да је оваква пријава, без допуна конкретним примерима, валидна, (као да тужиш некога што те је злостављао и наведеш неки члан закона који је прекршен, али не кажеш у чему се конкретно злостављање састојало).

Наравно, сасвим је могуће да нисам у праву, али просто мислим да ако се улази у процес тужења, треба урадити све да крајњи резултат не буде плаћање судских трошкова.
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:17 11.10.2018

Re: Подржавам

.
gedza.73 gedza.73 16:51 11.10.2018

.





Kod nas izgleda 'penzioner' nije zanimanje nego dijagnoza. Od glasanja do tuče po redovima za 'leb, mleko, piletinu, besplatni bus....
Da im ne ušpricaju neke 'vakcine' po odlasku u penziju pa načisto poblesave?
nikvet pn nikvet pn 16:54 11.10.2018

Re: .


Нема од нас државе док не помре све што Тита памти.
predatortz predatortz 17:50 11.10.2018

Re: .

nikvet pn

Нема од нас државе док не помре све што Тита памти.


Tito je učinio genicid nad genocidima!
Pavelić je ubijao fizički, ko je pretekao dočekao ga je Titov genocid - ubijanje zdravog razuma.
gedza.73 gedza.73 17:57 11.10.2018

Re: .

Al' da ovako brzo zaborave na Kosovo zbog jeftinih nemačkih bataka?
Ako se sledeće sniženje u Lidlu bude poklopilo sa referendumom odosmo mi i u NATO i u EU još kod uzimanja kolica za kupovinu.
Ima kao pioniri maleni da mašu zastavicama LIDl-a.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:27 11.10.2018

Re: .

Ama to su normalne cene! To što smo navikli na visoke trgovačke marže i monopole je problem društva sa nerazvijenim institucijama i skromnim potrošačkim pravima.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:28 11.10.2018

Re: .

Da je pot Titom bilo 100 puta gore, opet bi i to bilo 100 puta bolje od ovog danas i ovde.
nikvet pn nikvet pn 18:32 11.10.2018

Re: .


У праву си Филипе, џабака полутке ни у Лидлу нема.
alselone alselone 18:35 11.10.2018

Re: .

Dobro, de, nismo mi najgori u ovome, ovakvo ponašanje je odlika zapada zapravo. Evo vam iz Engleske a ako hoćete da guglate naći ćete mnogo odvratnije scene od ovoga. U Americi na primer za svaki Black Friday bude polumrtvih diljem kontinenta.

http://hr.n1info.com/a246016/Svijet/Svijet/MASOVNA-TUCNJAVA-U-LIDLU-Zbog-vina-na-akciji-izbio-kaos-17-osoba-ozlijedjeno.html
alselone alselone 18:35 11.10.2018

Re: .

Ama to su normalne cene! To što smo navikli na visoke trgovačke marže i monopole je problem društva sa nerazvijenim institucijama i skromnim potrošačkim pravima.



Ovo je potpuno tačno.
gedza.73 gedza.73 18:36 11.10.2018

Re: .

Da je pot Titom bilo 100 puta gore, opet bi i to bilo 100 puta bolje od ovog danas i ovde.

skromnim potrošačkim pravima.


Ama to su normalne cene!


društva sa nerazvijenim institucijama


probaj sam da pronađeš šta je do čega dovelo.



gedza.73 gedza.73 18:42 11.10.2018

Re: .


alselone
Dobro, de, nismo mi najgori u ovome, ovakvo ponašanje je odlika zapada zapravo.


Zalutali kupci Lidla: Zašto nam niko ne otvara?
Beograd -- Grupa kupaca ostala je jutros iznenađena ispred jednog od Lidlovih objekata u Beogradu kada im u najavljenih 8 sati niko nije otvorio vrata.


Reč je o objektu na Obrenovačkom putu u opštini Čukarica, koji spolja izgleda završeno, ima urađen parking, ali još nije završen i za kupce će biti otvoren do kraja godine.


alselone alselone 18:42 11.10.2018

Re: .

Gedžo brate ne kapiram ove citate. Dobro, zajebali se ljudi, i?
gedza.73 gedza.73 18:55 11.10.2018

Re: .

Dobro, zajebali se ljudi, i?

Zajebeš se kad pogrešiš skretanje na autoputu.
Vidiš zgradu


i ništa ti ne bude sumnjivo?
(neki navodno psovao majku švapsku jer su prevaranti)


S obzirom da internet i androidi nisu neka privilegija logično je da proveriš da li nešto radi ili ne.

Prodavnica k'o prodavnica... kao da čovek može da kupi za ceo život i kao da sniženja više nikada neće biti.

Tako su jurcali i u IKEU za viršle. ili sendviče beše.
alselone alselone 18:57 11.10.2018

Re: .

Srbiju i Srbe zaista ima za šta kritikovati.
Ali mi se čini da ti Gedžo baš nalaziš neke glupe razloge redovno.
gedza.73 gedza.73 19:00 11.10.2018

Re: .

Srbiju i Srbe zaista ima za šta kritikovati.
Ali mi se čini da ti Gedžo baš nalaziš neke glupe razloge redovno.

vrlo moguće.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:03 11.10.2018

Re: .

gedza.73
Da je pot Titom bilo 100 puta gore, opet bi i to bilo 100 puta bolje od ovog danas i ovde.

skromnim potrošačkim pravima.


Ama to su normalne cene!


društva sa nerazvijenim institucijama


probaj sam da pronađeš šta je do čega dovelo.





Ah te ekonomske činjenice: Godine 1973. Srbija je bila na 23. mestu u svetu po visini BDP-a.

Danas je Srbija na 108. mestu.

Sapienti sat.
alselone alselone 19:06 11.10.2018

Re: .

vrlo moguće.


Pa šta da ti kažem. Našao si dva lika koja su promašila prodavnicu i onda to nekako pokušao preneti na celu populaciju. To na kraju začinio šalom o viršlama, kao malo iznad šalom o Kosovu. To apsolutno nema nikakve veze.
Rekao sam ti, ako te zanimaju gužve u prodavnicama i stoka koja se gura do smrti, izguglaj malo, iznenadićeš se.
adviser adviser 19:38 11.10.2018

Re: .

Filip Mladenović
gedza.73
Da je pot Titom bilo 100 puta gore, opet bi i to bilo 100 puta bolje od ovog danas i ovde.

skromnim potrošačkim pravima.


Ama to su normalne cene!


društva sa nerazvijenim institucijama


probaj sam da pronađeš šta je do čega dovelo.





Ah te ekonomske činjenice: Godine 1973. Srbija je bila na 23. mestu u svetu po visini BDP-a.

Danas je Srbija na 108. mestu.

Sapienti sat.

Ne mogu da verujem.
Čudi me da tako uspešna ekonomija nije opstala i ušla među prvih 10 - kao na ATP listi.
... a od toga čuda nisu ostali ni dugmići.
Kako je to moguće ?
gedza.73 gedza.73 19:57 11.10.2018

Re: .

Pa šta da ti kažem. Našao si dva lika

znam da je imalo nešto što me grizlo.

Pođem po naftu... zaustavi me komšija za broj telefona... na terasi sede i dvojica iz EPS-a (druga generacija, očevi otišli u penziju a sinovi po nekom pravilu morali da naslede radno mesto).

Piju pivo, masne (bljutave ) fore...
Dolazi momak, donosi neke delove. žuri, cupka, ovi ga smiruju, zadržavaju...
on je u stvari najbitniji u priči. Nekad je bio polaaaako, lezi 'lebu a sad
'ne mogu žurim, moram da završim nešto, treba da se radi'

-Koliko si već 'gore'?
-Osam godina.
-Znači prevaspitan? Da si bio tri godine ne bi mogli da te podignemo od stola kao ovu dvojicu.

Pa posle kukaju kako mala penzija a skupi bataci. ko ih ebe.

Druga priča ima dva dela.
Pre nekog vremena u samoj krivini, suprotna traka, neki betonski blokovi na putu... popadali sa kamiona. Policajci u civilnim kolima seku krivinu preko pune linije oko tog šuta i idu na mene (valjda dva točka pa imaju prostora).

U povratku nakon nekih sat betnoski šut i dalje na istom mestu, samo preraspoređen i sa komadima od par branika.

Policajci nepunih pola kilometra dalje stoje sa radarom. Boli njih tuki da obezbede mesto dok ne dođe neko i očisti put.

Na autoputu magla. Gde je bila saobraćajna policija da se nacrta, uključi rotaciju i spreči katastrofalni lanačani?


stoka koja se gura do smrti,

aj još jednu kad već jedem govna.

Čekamo na ulaz u parking. Pitam rukom Holanađanku jel' ulazi, ona omdahuje.
Stojim i neko kucne na prozor. Opet rukom pokazuje žena da izlazi. Dok se mi kliberimo od sreće, izlazi lik iz istog auta i daje nam celodnevni tiket za parking.
Video Švaba Srbe pa im plaća ratnu reparaciju. Kod nas bi iscepao ispred tebe i bacio papiriće na asfalt.

To nam se desilo i sa dva para Skandinavaca koji su se isparkiravali... pa još jednom.

A kod nas na parkingu mačetom fik.

kao malo iznad šalom o Kosovu.

Što šala? kako se završio rat sa NATO? Bacili grafitne bombe, otopilo se meso i Srbi se predali.
alselone alselone 20:38 11.10.2018

Re: .

Bacili grafitne bombe, otopilo se meso i Srbi se predali.


Je l' ovo šala kao onaj kreten od pre neki dan što se šalio na račun poginule devojčice?

Nisu se Srbi predali što im se otopilo meso nego što su im poubijani sugradjani i što im je uništena država.
michiganac michiganac 21:11 11.10.2018

Re: .

Nemo' gedzo biti na kraj srca, evo jedan 'penzos' jutros je uspio da razgali i jednu Minju (koja redovno drzi visok gard prema gostima), sto i mnogim mladjima jako rijetko podje od ruke.. :))

alselone alselone 21:22 11.10.2018

Re: .

evo jedan 'penzos' jutros je uspio da razgali i jednu Minju


Evo i jedan sportista je uspeo da razgali jednog predsednika hladnog srca.


michiganac michiganac 21:29 11.10.2018

Re: .

Nisam siguran da li je 'hladno', ali da je utrenirano i dozirano - svakako.
alselone alselone 21:35 11.10.2018

Re: .

I to se slažem. Matori je igrač za mnoge amatere u vrhovima država danas.

michiganac michiganac 21:48 11.10.2018

Re: .

amatere

pacere (:
gedza.73 gedza.73 22:00 11.10.2018

Re: .

Nisu se Srbi predali što im se otopilo meso nego što su im poubijani sugradjani i što im je uništena država.

A šta se očekivalo od rata? Da se ratuje ispred kafića pokazivanjem srednjeg prsta NATO avionima?
Što Srbi nisu ratovali do pobede? Prvi, drugi, treći poziv? Svi a ne
'profesore jel' možete da lupate vratima dok sam spremao ispit su bobmardovali kasarnu pa zbog atmosfere' nego sine uniformu, pušku i u rat.

Nećemo da ratujemo u građanskom ratu, nećemo sa NATO oni su jači...

počinjem da zvučim kao drugosrbijanac, a nisam, već mi pun kufer kako smo najbolji, najpametniji na svetu, uvek u pravu i na strani pravde, kako svi samo što nisu propali, kako smo mi i Rusi braća a Kinezi će da nam privredu digu u nebesa, kako smo super živeli sa crvenim pasošem, kako su nas svi voleli, svi smo radili i imali smo sve, nabolje se živelo u prošlosti...

gube se u kružnim tokovima, biju se zbog dukata iz česnice, gaze svoju decu zbog badnjaka... kukaju na državu dok piju pivo ispred prodavnice i jadaju se kako se ništa ne isplati raditi

Nemo' gedzo biti na kraj srca

nisam na kraju srca ali sam već dugo na kraju živaca.

Zamisli da dođe Aldi koja bi klanica bila.

Dobar je Zec.


alselone alselone 22:03 11.10.2018

Re: .

A šta se očekivalo od rata?


Nemam pojma sta se ocekivalo od rata, ja sam ti samo odgovorio na opasku da su se Srbi predali jer im se pokvarilo meso u friziderima.
gedza.73 gedza.73 22:17 11.10.2018

Re: .

Nemam pojma sta se ocekivalo od rata, ja sam ti samo odgovorio na opasku da su se Srbi predali jer im se pokvarilo meso u friziderima.

moj komentar (početni) se više odnosio da polovina ovih što se gurala na pasja kola psuje i Amerikance i NATO i Nemce (sa sve Angelom) a polomi se da da u švapskoj piljarnici kupi piletinu za 1 (jedan) euro.
Pamćenje pileta i dostojanstvo... bem ga sad koja životinja nema ni malo samopoštovanja.

I jeste da je Milošević pričao kako smo pobedili ali smo se mi ipak na kraju predali.
maksa83 maksa83 22:19 11.10.2018

Re: .

Nemam pojma sta se ocekivalo od rata, ja sam ti samo odgovorio na opasku da su se Srbi predali jer im se pokvarilo meso u friziderima.

E ali nije mu to skroz bezveze, ozbiljno. Ja znam ponešto ovdašnjih ko-im-jebe-mater-izdržaćemo terazijskih ratnika koji su posle 3 dana nemanja vode u vodokotliću (tak'a je to stvar - nema struje - ne radi puNpa - neće voda sama uzbrdo na 5. sprat) bili uveliko u fazonu šta-se-zajebava-ovaj-dokle-misli-nek-potpisuje-to-sranje-već-jednom. Ne zezam se.
alselone alselone 22:20 11.10.2018

Re: .

moj komentar (početni) se više odnosio da polovina ovih što se gurala na pasja kola psuje i Amerikance i NATO i Nemce (sa sve Angelom) a polomi se da da u švapskoj piljarnici kupi piletinu za 1 (jedan) euro.


Ovo ti nema nikakog smisla, veruj mi.
Eto i Amerikanci su ratovali sa Japancima pa se tuku u prodvnicama za japansku robu. Eno gore clanak kako se Englezi tuku za Francuska vina a ratovali su. Itd.

A ti bi ocekivao da ne kupuju u Nemackoj prodavnici? U kojoj da kupuju? Koja je uopste nasa?
alselone alselone 22:25 11.10.2018

Re: .

E ali nije mu to skroz bezveze, ozbiljno. Ja znam ponešto ovdašnjih ko-im-jebe-mater-izdržaćemo terazijskih ratnika koji su posle 3 dana nemanja vode u vodokotliću (tak'a je to stvar - nema struje - ne radi puNpa - neće voda sama uzbrdo na 5. sprat) bili uveliko u fazonu šta-se-zajebava-ovaj-dokle-misli-nek-potpisuje-to-sranje-već-jednom. Ne zezam se.


Pa cele devedesete su prosle u restrikcijama, kako se nisu navikli.
gedza.73 gedza.73 22:31 11.10.2018

Re: .

Ovo ti nema nikakog smisla, veruj mi.

Većina ovih ljudi su protiv zapada i svega što on predstavlja (znam da nije idealan, znam da nije najsavršeniji, znam da se i oni guraju po sniženjima, ali je za sada najpraktičniji u tom nekom najširem spektru i puno je duže izdržao njihov ekonomski sistem nego naš, njihovo političko ustrojstvo nego naše) od uređenja, radnih navika, poštovanja zakona i čeka u cik zore da kupi pile a neće da ode na selo i plati zdravo, pravo pile tri eura (ostaje novac u zemlji blabla seljak ima više novca blabla zdrava hrana...)

pošto verovanto ne uspevam da objasnim ono što mislim kako treba želim penzionerima dalja uspešna LIDL sniženja.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:35 11.10.2018

Re: .

gedza.73
Ovo ti nema nikakog smisla, veruj mi.

Većina ovih ljudi su protiv zapada i svega što on predstavlja (znam da nije idealan, znam da nije najsavršeniji, znam da se i oni guraju po sniženjima, ali je za sada najpraktičniji u tom nekom najširem spektru i puno je duže izdržao njihov ekonomski sistem nego naš, njihovo političko ustrojstvo nego naše) od uređenja, radnih navika, poštovanja zakona i čeka u cik zore da kupi pile a neće da ode na selo i plati zdravo, pravo pile tri eura (ostaje novac u zemlji blabla seljak ima više novca blabla zdrava hrana...)

pošto verovanto ne uspevam da objasnim ono što mislim kako treba želim penzionerima dalja uspešna LIDL sniženja.


Ironija sudbine: Narod koji pati od pilećeg pamćenja se grabi za - piletinu!
alselone alselone 22:35 11.10.2018

Re: .

čeka u cik zore da kupi pile a neće da ode na selo i plati zdravo, pravo pile tri eura


Malopre je bio siroma dvozubi kreten a ocekujes od njega da ima para i vremena da ide po organsku hranu na selo.
maksa83 maksa83 22:39 11.10.2018

Re: .

Pa cele devedesete su prosle u restrikcijama, kako se nisu navikli.

Nije isto "danas nema struje prva grupa od 9h-23h" i "danas niko nema struje, a ni sutra, a možda ni prekosutra, a ako očiste grafit biće možda par sati nakosutra dok ne bace opet". Ne zezam se, gledao sam kako se ljudima menja stav kad im na 3 dana oduzmeš klozet. Inače, te restrikcije devedesetih su bile ... ne nešto strašne, tj. ja ih se uopšte ne sećam, ali se sećam onih osamdesetih, tad smo u stanu dve ulice iznad Slavije u kuhinji za te prilike imali instaliran Smederevac i kao klincu mi je bilo jako zabavno da ubacujem drva i pravim tost na staniolu na njegovoj plotni. Tost iz tostera je potpuno sranje spram toga.
alselone alselone 22:43 11.10.2018

Re: .

danas niko nema struje, a ni sutra, a možda ni prekosutra, a ako očiste grafit biće možda par sati nakosutra dok ne bace opet"


Verovatno gresim ali mislim da ni u jednom momentu nismo bili preko 24h bez struje. Koliko se secam i koliko sam malo kasnije slusao od inzenjera u EPS-u, radile su se svakakve "malverzacije", mogao bih slobodno da kazem i inzenjerska cuda u EPSu kako bi ljudi imali struje veoma brzo posle bombardovanja grafitnim bombama.

Jedan od vecih poduhvata je bilo premoscavanje visokonaponske mreze niskonaponskom, pa nam je tako u jednom momentu deo distributivne mreze sluzio kao most za dva prenosna ostrva.

Ali verovatno gresim. Meni je tada za vreme bombarodvanja bilo vazno samo da se momcim, samo lude zurke, samo luda zezanja (citat je u pitanju). Ali bez zezanja. Treci razred srednje, hormoni, verovatno smo se i radovali sto nema struje danima.
gedza.73 gedza.73 22:44 11.10.2018

Re: .

Malopre je bio siroma dvozubi kreten a ocekujes od njega da ima para i vremena da ide po organsku hranu na selo.

Pa jel' sam mu ja kriv?
Svaka akcija ima reakciju, svaki izbor nosi svoje posledice. Ne bi bilo loše da su krenuli sa razmišljanjem na vreme.

Ono 'od danas do sutra' ih je očigledno zajebalo.
alselone alselone 22:46 11.10.2018

Re: .

Pa jel' sam mu ja kriv?

Kao da ne razgovaramo nego da te ja vijam non stop i kako ti nesto kazem ti promenis temu.

Pa nisi mu ti kriv jebote, nego on nije isao u Lidl da bi ignorisao postenog srpskog seljaka koji ima organik pilice i trosio bi pare ovde, nego bre nema novaca. On se gurao tamo jer je siroma, nema para za skupe pilice, pile od 120 dinara mu je premija.
milisav68 milisav68 05:24 12.10.2018

Re: .

gedza.73

moj komentar (početni) se više odnosio da polovina ovih što se gurala na pasja kola psuje i Amerikance i NATO i Nemce (sa sve Angelom) a polomi se da da u švapskoj piljarnici kupi piletinu za 1 (jedan) euro.

Psuje i Hrvate, pa ide u IDEA-u.

Zvezda - Srbija - nikad - Jugoslavija, a na dresovima glavni sponzor - IDEA - i niko se ne "buni".

I ti si kao sad iznenađen.
gedza.73 gedza.73 07:53 12.10.2018

Re: .

milisav68
Psuje i Hrvate, pa ide u IDEA-u.

Bliski Tuđmanov prijatelj i jedan od prvih finansijera HDZ-a Ante Žužul i hrvatski biznismen Danijel Žderić kontrolišu skoro polovinu proizvodnje i distribucije knjiga za osnovce u Srbiji i zarađuju više od 30 miliona evra godišnje.

Hrvati tako praktično drže monopol na tržištu udžbenika u Srbiji pošto je Žužul vlasnik beogradskog "BIGZ školstva", a Žderić drži "Novi Logos", saznaje "Blic".


Pritom ne plaćaju porez, zapošljavaju minimalan broj radnika, a udžbenike štampaju u Hrvatskoj, pa ih potom distribuiraju u Srbiji.


Puna usta Srbije, prodaš svoje tržište pa nakon toga kukaš kako su interpretirane neke činjenice u istoriji, na primer.

Sledeće u lancu potplatiš besplatnim seminarom kako bi kupovali/naručivali tvoje školske knjige.

Onda na kraju dođu 'pilićari'.


I ti si kao sad iznenađen.

postajem pesimističan fatalista. Mi treba da propadnemo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:04 12.10.2018

Re: .

nikvet pn

Нема од нас државе док не помре све што Тита памти.


ono gore (na snimku) je potrošačko društvo, a ne Tito.


Edit: što me i dalje navodi da se prisetim kada je Amazon kupio Whole Foods, pa napravio Amazon Go; koji je zamišljen kao aplikacija kojom se kupuje, bez kasirki (!), i gde bi trebalo da ne postoje redovi i gužva; i zatim napravio pilot prodavnicu u Sijetlu na kojoj je upravo bila neopisiva gužva na dan otvaranja i guranje u redovima. Naravno, opet, Tito je kriv i penzioneri!
adviser adviser 11:45 12.10.2018

Re: .

stefan.hauzer
nikvet pn

Нема од нас државе док не помре све што Тита памти.


ono gore (na snimku) je potrošačko društvo, a ne Tito.


Edit: što me i dalje navodi da se prisetim kada je Amazon kupio Whole Foods, pa napravio Amazon Go; koji je zamišljen kao aplikacija kojom se kupuje, bez kasirki, i gde bi trebalo da ne postoje redovi i gužva; i zatim napravio pilot prodavnicu u Sijetlu na kojoj je upravo bila neopisiva gužva na dan otvaranja i guranje u redovima. Naravno, opet, Tito je kriv i penzioneri!

Tito jeste - penzioneri kako koji.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:18 12.10.2018

Re: .

Pre nego opet nestaneš; ne želim da odeš, a da ne znaš.





mariopan mariopan 16:47 12.10.2018

Re: .

gedza.73
Ovo ti nema nikakog smisla, veruj mi.

Većina ovih ljudi su protiv zapada i svega što on predstavlja (znam da nije idealan, znam da nije najsavršeniji, znam da se i oni guraju po sniženjima, ali je za sada najpraktičniji u tom nekom najširem spektru i puno je duže izdržao njihov ekonomski sistem nego naš, njihovo političko ustrojstvo nego naše) od uređenja, radnih navika, poštovanja zakona i čeka u cik zore da kupi pile a neće da ode na selo i plati zdravo, pravo pile tri eura (ostaje novac u zemlji blabla seljak ima više novca blabla zdrava hrana...)

pošto verovanto ne uspevam da objasnim ono što mislim kako treba želim penzionerima dalja uspešna LIDL sniženja.

Ne uspevaš jer si se zapetljao ko pile u kučine.

1. Ljudi u Srbiji su jako siromašni i da imaju para kupovali bi radije pile koje je trčalo po dvorištu za 3 evra kom. Ali nemaju para i ako mogu da uštede hiljadarku za koju će kod Kineza da kupe detetu školarcu patike onda će ceo dan da čeka Lidl pile.
Tome se nije rugati.
Zabole njega za politiku i čije je pile, treba platiti račune, nahraniti porodicu, ugrejati ih nečim zimus a plata koju pominju na televiziji i postoji samo na televiziji.

2. Hvala na čestitki za nas penzionere, dabogda i tebi bila penzija tolika da pod starost džedžiš po redovima ne bi li video piletinu.

Edit

Tito je kriv zna se.
milisav68 milisav68 08:12 13.10.2018

Re: .

gedza.73
Puna usta Srbije, prodaš svoje tržište pa nakon toga kukaš kako su interpretirane neke činjenice u istoriji, na primer.

Nije, ta priča je još bila dok Evropa nije imala alternativu.

Ali dođe na isto.

Klet je tu uzeo mnogo veći deo kolača.
milisav68 milisav68 08:35 13.10.2018

Re: .

stefan.hauzer
nikvet pn

Нема од нас државе док не помре све што Тита памти.


ono gore (na snimku) je potrošačko društvo, a ne Tito.

Ono na snimku su samoupravljači, a potrošačko društvo se bije za televizore, a ne za piliće.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:15 13.10.2018

Re: .

Ono na snimku su samoupravljači, a potrošačko društvo se bije za televizore, a ne za piliće.


Ne moram da ti objašnjavam zašto se kod nas tuku za piliće, a ne za televizore (oba pojma su s namerom u kurzivu).
milisav68 milisav68 10:42 13.10.2018

Re: .

stefan.hauzer
Ne moram da ti objašnjavam zašto se kod nas tuku za piliće, a ne za televizore (oba pojma su s namerom u kurzivu).

Kod nas se televizori lakše švercuju.

Sad ozbiljno - nismo mi još uvek klasično potrošačko društvo, da bi se to tek tako olako definisalo, odnosno zaključilo.

Uostalom, i ti se sam izmakao iz grada, pa si malo "revidirao" neke stavove (samo zao što si promenio ugao gledanja).
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:58 13.10.2018

Re: .

Sad ozbiljno - nismo mi još uvek klasično potrošačko društvo, da bi se to tek tako olako definisalo, odnosno zaključilo.


Mislim i da sam to i napisao u svom odgovoru tebi, a zato su i u kurzivu napisani, kao i da to kako smo mi razumeli to potrošačko društvo i kako je ono nametnuto - jeste prilika onog od gore, a ne titoizma ili kako ga već više nazivamo.


+ to je samo moje mišljenje, zar ne?

nikvet pn nikvet pn 11:46 13.10.2018

Re: .


Штеф, плиз, обрати пажњу: свако, али свако од оних у тучи за пилиће има двориште и шансу да одгаји туру од 30-50-80 комада за себе. Кошта мање а квалитет бољи. А то је тако тешко да га раде и болесне баке. Што и ураде па напуне фриз без јавне бруке.

За разлику од комшија титових пионира-пензионера којима је лактање животни кредо а учешће у стампеду топли подсет на стара добра у реду за полутке. Покушај да прихватиш да је ово свињско понашање њихов лични избор а не нужда, за разлику од белосветске сиротиње из гета.
Ипак је понешто и од Тита остало
predatortz predatortz 12:02 13.10.2018

Re: .


Psuje i Hrvate, pa ide u IDEA-u.

Zvezda - Srbija - nikad - Jugoslavija, a na dresovima glavni sponzor - IDEA - i niko se ne "buni".

I ti si kao sad iznenađen.


A na stadionima vođe navijača arlauču "Kosovo je Srbija!", onda idu kod Šipaca da kupuju jeftinu gudru koju valjaju po Srbiji.
Svima im je kapo na Kosovu, ali ih to ne sprečava da srbuju po tribinama.
Postreljao bih to, da trepnuo ne bih!

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:22 13.10.2018

Re: .

nikvet pn

Штеф, плиз, обрати пажњу: свако, али свако од оних у тучи за пилиће има двориште и шансу да одгаји туру од 30-50-80 комада за себе. Кошта мање а квалитет бољи. А то је тако тешко да га раде и болесне баке. Што и ураде па напуне фриз без јавне бруке.

За разлику од комшија титових пионира-пензионера којима је лактање животни кредо а учешће у стампеду топли подсет на стара добра у реду за полутке. Покушај да прихватиш да је ово свињско понашање њихов лични избор а не нужда, за разлику од белосветске сиротиње из гета.
Ипак је понешто и од Тита остало


Izvini ukoliko deluje da mi je komentar nešto grublji, nije mi namera, ali zaista mislim da ovo što si napisao ne stoji. Postoji dobar razlog zašto se na televiziji pre otvaranje Lidla reklamiralo pile (ne znam kako vam svima to promiče?), čokolada i tako dalje, i nije podsetnik na dobra stara vremena, nego sumorno obeležje trenutnog stanja.
nikvet pn nikvet pn 14:14 13.10.2018

Re: .


Ево ко се гура у Лидлу:

angie01
koja je to ekipa koja se autobusima dovozi i na sta je sve spremna,...kontramitinzi,...rac/palac- ovo sve je rezultat,...opste ponizenje, haos i beznadje,...to nema veze sa gladju, nego sa spremnoscu da se za malo necega prodas- ta ekipa odrzava ceo ovaj sistem vec decenijama,...i po firmama i po kulturnim institucijama- svuda,...ti pridrzivaci su najvece stetocine ovog drustva i to nema veze sa siromastvom i moranjem, to je taj mentalitet, koji trpi jaram, al ga zato podguzno podrzava za malo pogodnosti- koje nece dobiti onaj moralniji, a u mozda gorem polozaju od njega,...to su ti sto se preko noci prestrojavaju, presvlace,...sto se odricu vere, masu partijskim knjizicama i upiru prstom u one druge,


О начину производње и квалитету речене пилетине другом приликом.

(Штеф)
adviser adviser 15:47 13.10.2018

Re: .

stefan.hauzer
nikvet pn

Штеф, плиз, обрати пажњу: свако, али свако од оних у тучи за пилиће има двориште и шансу да одгаји туру од 30-50-80 комада за себе. Кошта мање а квалитет бољи. А то је тако тешко да га раде и болесне баке. Што и ураде па напуне фриз без јавне бруке.

За разлику од комшија титових пионира-пензионера којима је лактање животни кредо а учешће у стампеду топли подсет на стара добра у реду за полутке. Покушај да прихватиш да је ово свињско понашање њихов лични избор а не нужда, за разлику од белосветске сиротиње из гета.
Ипак је понешто и од Тита остало


Izvini ukoliko deluje da mi je komentar nešto grublji, nije mi namera, ali zaista mislim da ovo što si napisao ne stoji. Postoji dobar razlog zašto se na televiziji pre otvaranje Lidla reklamiralo pile (ne znam kako vam svima to promiče?), čokolada i tako dalje, i nije podsetnik na dobra stara vremena, nego sumorno obeležje trenutnog stanja.

Da.
Na žalost.
gedza.73 gedza.73 19:43 13.10.2018

Re: .

mariopan
Hvala na čestitki za nas penzionere, dabogda i tebi bila penzija tolika da pod starost džedžiš po redovima ne bi li video piletinu.



Bez razloga se ljutiš.

Aj pogledaj sa druge strane. Imaš penziju. Unajmila si čistačicu, kuvara, baštovana, vozača i kupila najskuplji mobilni paket.
Dokle traje tvoja penzija?

na tvoj penzijski budžet se okačilo 370 000 invalidskih penzionera (ne kažem da su svi lažnjaci). To znači da na tri zdrava u redu ispred LIDl-a moraš da vidiš jednog bez noge, ruke, slepog ili sa stalkom za infuziju.

Ekipe doktora koji su za novac prodavali, kao seminarske, svu potrebnu dokumentaciju za lažne invalidske penzije takođe postaju penzioneri (ako neki već nisu).

Sledeći su ti oni koji su radili u državnim preduzećima a u stvari nisu (novac nije ulazio u budžet) pa im država povezala staž.

Tu su i oni iz socijalnog koji su svojim činjenjem ili nečinjenjem doveli do ubistva ispred njihove zgrade.

Kurta i Murta botova, rođaka, naslednika iz javnih preduzeća je takođe armija penzionera koji grickaju kolač od tvoje penzije.

Devojka koja radi u PIO fondu (preko veze zapsolena i bez potrebnih kvalifikacija) nekih osam meseci u godini (ostatak zvrnda) je budući penzioner. Ona već sad vreči kako joj je mala plata, mogu misliti kakva će ludača penzionerka da bude.

od tvoje penzije odlazi dobar deo za Infostan od koga primaju palte armije besposlenih ljudi koji pogubljeno tumaraju hodnicima preduzeća.
i taoko ooo.

Ljudi u Srbiji su jako siromašni

50 % budžeta odlazi na penzije i plate. Bar pola tog budžeta primaju ljudi koji niti znaju šta im je posao, niti znaju da rade svoj posao.
Budući penzioneri.

Znaš li da su daktilografkinje koje povrede prst odlazile u invalidsku penziju? Čuo sam da su i sekretarice u policiji imale beneficiran radni staž. Ako je to istina pa normalno je da Srbi budu siromašan narod. Da smo Norvežani mi bi osiromašili.


usput imam penzionera u kući.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:50 11.10.2018

Kad smo već kod Lidl-a...

Nemačka najavila otvaranje granica od 1. januara 2019. za sve koji hoće da se zaposle, a dolaze iz država jugoistočne Evrope, van EU.
alselone alselone 18:56 11.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

Pa to ima da bude egzodus.

Jesi siguran u ovo Filipe, nešto mi ne zvuči kao da je po EU pravilima?
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:09 11.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

Ne znam. Ali, juče je u "Lasti" održan sastanak svih autobuskih prevoznika u Srbiji i predstavnika Ministarstva saobraćaja zbog masovnog odlaska vozača u EU.
gedza.73 gedza.73 20:09 11.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

zbog masovnog odlaska vozača u EU.

To zato što je prizanta licenca (potvrda o kvalifikovanosti vozača ako tako glasi bukvalan prevod)

Kad si kod Laste... Državna ekonomija

NESAVESNIM poslovanjem i zloupotrebama službenog položaja, u proteklih šest godina, "Lasta" je oštećena za minimum 30 miliona evra

"Lasta" se nije čerupala, kažu naši sagovornici, samo na gorivu i nabavci autobusa i delova, već i takozvanom prodajom tržišta, što je, takođe, nanelo nemerljivu štetu preduzeću. Tu su i raznorazni sumnjivi, po cenama prenaduvani ugovori.

Unutrašnja kontrola koja proteklih dana češlja saobraćajno preduzeće Lasta otkrila je ukupno 18 pušaka i 30 pištolja, od kojih se neki komadi u policijskoj evidenciji vode kao ukradeni!


pronalazak i zaplena oružja je samo vrh ledenog brega javašluka, krađa na štetu preduzeća i svađa među zaposlenima, sindikatima i menadžmentom u „Lasti“, koje su proteklih godina punile stranice novina.


Posle ko nam uništio naše fabrike.

(u doba tvoje zlatne ekonomije ako se nafta ne istoči - preproda pre ulaska u stanicu vozači je prospu u kanal)
alselone alselone 20:39 11.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

zbog masovnog odlaska vozača u EU.


Ista stvar je i u zdravstu. Ako imaš nekog ko radi u bolnicama može ti posvedočiti o masovnom egzodusu koji se trenunto dešava.

Na kraju će u Srbiji ostati matori i kljakavi koji ne mogu nigde i debeli IT-jevci koji mogu al ih mrzi.
alselone alselone 20:46 11.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

I Kinezi beže odavde.

djuro.vilovic djuro.vilovic 22:02 11.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

Filip Mladenović
Ne znam. Ali, juče je u "Lasti" održan sastanak svih autobuskih prevoznika u Srbiji i predstavnika Ministarstva saobraćaja zbog masovnog odlaska vozača u EU.

beže u uređeni kapitalizam filipe, gdje ima rialitija , izlaz njemačke iz krize bila je agenda 20 10, rezanje socijalne države
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:33 11.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

djuro.vilovic
Filip Mladenović
Ne znam. Ali, juče je u "Lasti" održan sastanak svih autobuskih prevoznika u Srbiji i predstavnika Ministarstva saobraćaja zbog masovnog odlaska vozača u EU.

beže u uređeni kapitalizam filipe, gdje ima rialitija , izlaz njemačke iz krize bila je agenda 20 10, rezanje socijalne države


I ta "srezana" socijalna država je san za našu sirotinju, koja masovno beži u EU!

Moja rođaka je celog života radila, i sa 35 godina radnog staža je otišla 2016. u penziju. Svakog meseca prima oko 24 000 dinara, tj. 200 evra penzije.

I onda se setila: po 3 /tri/ meseca u Gracu čuva dvoje dece, i za to dobija 2 500 evra. Onda se mora vratiti ovde, jer Srbija nije u EU, na mesec dana, pa onda opet u Austriju na 3 meseca i po dodatnih 2 500 evra!!!
gedza.73 gedza.73 22:39 11.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

po 3 /tri/ meseca u Gracu čuva dvoje dece, i za to dobija 2 500 evra

jesi li siguran da je ta suma u pitanju? deluje mi da ima bar hiljadu viška (po običaju su naše porodice u pitanju).
Onda se mora vratiti ovde, jer Srbija nije u EU, na mesec dana, pa onda opet u Austriju na 3 meseca i po dodatnih 2 500 evra!!!

ograničavaju boravak na njihovoj teritoriji.

Kad bi imala radnu dozvolu onda bi mogla da ostane za stalno. Da iznajmi stan, plaća dažbine, kupi auto (ili koristi gradski prevoz koji mora da se plati), bude prijavljena, plati porez. pa se od tog poreza grade putevi, ima za socijalna davanja za one koji ne mogu da rade...
alselone alselone 23:24 11.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

plati porez. pa se od tog poreza grade putevi, ima za socijalna davanja za one koji ne mogu da rade...


Pa se od tog poreza rade vazna naucna istrazivanja.

LINK
michiganac michiganac 23:30 11.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

I ta "srezana" socijalna država je san za našu sirotinju, koja masovno beži u EU!


Zahebase nas Osmanlije sto ne prodjosmo renesansu, sto se ne rodi nekakav Sv. Sava 'ortodoksno-protestantski' liberalnijih pogleda na crkvu i svjetovne rabote.. (nema sumnje da se takav svojeglavim Srbaljima ne bi dogodio, kao npr. Jan Hus Cesima pa su danas narod visoko emancipovan od crkve i ekonomski najbolje stoje od svih ex-istocnoevropskih drustava - doduse, imaju i kompar. prednost sto su direktno oslonjeni o najjacu evropsku ekonomiju).

Mit o uspjesima skandinavskog socijalizma

Anders Chydenius, finski svećenik (u to vrijeme Finska je bila dio Švedske) i otac skandinavskog liberalizma napisao je 1763. esej u raspravi oko razloga zašto sve više Šveđana napušta domovinu.
gedza.73 gedza.73 08:17 12.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

Pa se od tog poreza rade vazna naucna istrazivanja.

LINK

ne znam šta bih ti rek'o na ovo. Često spominjano 'etičko pitanje'...
a opet ni prvi ni poslednji put da se nauka bavi nečim što nije po 'etičkom' kodeksu.



nešto mi svićnu kroz glavu dal' su Japanci bili
Da su radili eksperimente nad živim ljudima, zarobljenicima, tokom rata. Istraživanja kako se ponaša telo pri ekstremnim hladnoćama...baš kripi, kao u najgorim hororima.

Švabe da ne spominjemo.

at Dachau, physicians from the German air force and from the German Experimental Institution for Aviation conducted high-altitude experiments on prisoners to determine the maximum altitude from which crews of damaged aircraft could parachute to safety. Scientists there also carried out so-called freezing experiments on prisoners to find an effective treatment for hypothermia. Prisoners were also used to test various methods of making seawater drinkable.


Is it ethical to use data from Nazi medical experiments?

During World War II, Nazi doctors had unfettered access to human beings they could use in medical experiments in any way they chose. In one way, these experiments were just another form of mass torture and murder so our moral judgement of them is clear.

But they also pose an uncomfortable moral challenge: what if some of the medical experiments yielded scientifically sound data that could be put to good use? Would it be justifiable to use that knowledge?
gedza.73 gedza.73 08:31 12.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

Cesima pa su danas narod visoko emancipovan od crkve i ekonomski najbolje stoje od svih ex-istocnoevropskih drustava

Češka industrija je bila jaka i za vreme KuK.
Slovaci su možda bolji primer.

Imali su sličan razvojni put nakon promene sistema kao mi (minus rat).
Korupcija, prevare, tumaranje po ekonosmkom i privrednom mraku... pa tek onda stabilizacija.

A oko crkve. Mi smo blentavi i u pogledu vere. Prvo su rušili i prekrečavali crkve (kad je petokraka razbijala dveri onda je emancipacija a kad keče lomi krst onda je rušilački pohod) a sad se polomiše da zabrađeni i zakukuljeni dopuze do oltara.
Uz Sveti Sinodski Mercedes i Blagosloveni Vladičanski Audi potpun cirkus.

Dovoljno je ispratiti postere po kućama i jelkice u kolima. Tito, Milošević, Krst...



Anders Chydenius, finski svećenik (u to vrijeme Finska je bila dio Švedske) i otac skandinavskog liberalizma napisao je 1763. esej u raspravi oko razloga zašto sve više Šveđana napušta domovinu.

Ti si mi beše poslao link sa ovim likom? Prosto kao pasulj a radi.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:03 12.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

gedza.73
po 3 /tri/ meseca u Gracu čuva dvoje dece, i za to dobija 2 500 evra

jesi li siguran da je ta suma u pitanju? deluje mi da ima bar hiljadu viška (po običaju su naše porodice u pitanju).
Onda se mora vratiti ovde, jer Srbija nije u EU, na mesec dana, pa onda opet u Austriju na 3 meseca i po dodatnih 2 500 evra!!!

ograničavaju boravak na njihovoj teritoriji.

Kad bi imala radnu dozvolu onda bi mogla da ostane za stalno. Da iznajmi stan, plaća dažbine, kupi auto (ili koristi gradski prevoz koji mora da se plati), bude prijavljena, plati porez. pa se od tog poreza grade putevi, ima za socijalna davanja za one koji ne mogu da rade...

2500 евра за три месеца, односно за 13 недеља, изађе на нешто мање од 200 евра недељно, односно нешто мање од 40 евра дневно, ако рођака ради пет дана, а ако ради и преко викенда или увече, дневница је још мања, а сатница 3-4 евра.

Тај модел са чувањем деце у иностранству може да функционише само ако се станује и храни код породице где се ради, и ако је зарада неопорезована, односно исплаћује се кеш-ин-хенд. Уколико би рођака требало да живи самостално, са зарадом од 800 евра месечно, пала би у категорију социјалних случајева које држава дотира. Да ли мислиш да се аустријској држави исплати да увози социјалне случајеве?
gedza.73 gedza.73 16:43 12.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

principessa_etrusca
2500 евра за три месеца, односно за 13 недеља, изађе на нешто мање од 200 евра

Ako ne grešim čuvanje dece se plaća oko 500, 600 eura mesečno (pre je bilo malo više). Hrana i smeštaj, malo slobodnog vremena.
Naravno da sa tim novcem ima da gura kao u Srbiji sa duplo manje.

Samo što je 'tamo' tržište rada razvijenije, ima više posla pa ako ti se ne sviđa za kasom u Lidlu ti apliciraš za kontrolora leta (ako imaš znanja i sposobnosti možda i prođeš za razliku od našeg 'imam SNS-DS-SPS-PUPS knjižicu sedi bato u kokpit i vozi Miško').

A ta ponuda je razvijenija jer je privreda raznolikija, konkurentna i nije bila ograničena suludim zakonima Društveno Vs. Privatno. Što nas vraća na pogrešno skretanje kod Alburkerkija.

Neki tvrde da je ispravan put u stvari naš kad smo skrenuli koji je u praksi potpuno suprotan od onog u kome porodica može da odvoji od plate, nek bude, 800 eura Filipovoj rođaki.

Garantovano nešto škripi u logici al' ne znam šta

EDIT
Što mi nemamo srpski LIDL? Zato što bi Jovo Kapićić i Latinka Perović obesili za jajca akcionare koji bi došli na ideju otvaranja marketa po Srbiji sredinom sedamdesetih

A dvehiljaditih su isti ti ljudi promovisali liberalno - demokratski i građanski program.

Kuću ti zidaju palikuće.

ma i dobro smo mi ispali kakva su sve lobotomije i eksperimenti vršeni nad nama.
alselone alselone 17:52 12.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

Što mi nemamo srpski LIDL? Zato što bi Jovo Kapićić i Latinka Perović obesili za jajca akcionare koji bi došli na ideju otvaranja marketa po Srbiji sredinom sedamdesetih


Gedžo znaš šta je meni kod tebe super. Tebi je brate sve potpuno jasno i sva rešenja su veoma jednostavna. Ti vladaš ovom ekonomijom, socioloijom i socio-ekonomijom kao ćoškom svog džepa.
gedza.73 gedza.73 18:18 12.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

Ti vladaš ovom ekonomijom, socioloijom i socio-ekonomijom kao ćoškom svog džepa

jok. samo gledam na koju stranu beže ljudi iz Srbije, šta su ti drugi radili kod kojih bežimo a šta smo Mi radili od kojih mi bežimo.

Nikakvu utehu mi ne pruža što su oni po glavi stanovnika zaduženi preko te iste glave, što im meso nema ukus a priroda im je plastična, što su bez duše i što se ne druže.

Sa čim / kojom industrijom konurišeš strancima? Na kolenima ih molimo da dođu u Srbiju.
nemamo 'leba da jedemo ako nas ne zaposle stranci.

Kada, kako i u kom su sistemu ta preduzeća stvorena od kojih danas zavisi ceo srpski BDP?

Znam da mi iskoči žila glupača i da se redovno pokajem što upadam u diskusije.

jel' se sećaš naše diskusije od pre neki mesec o ratu? Opravdanost izazivanja neprijatelja po cenu velikih civilnih žrtava i enormnog rušenja sosptvene zemlje zarad tuđih interesa?

Jel' ti nije u suprotnosti tadašnji tvoj stav i
Nisu se Srbi predali što im se otopilo meso nego što su im poubijani sugradjani i što im je uništena država.

zar nije bilo logično da si napisao kako je trebalo ratovati dok se NATO ne spusti na zemlju pa da ih kopneno isteramo zajedno sa Albancima po bilo koju cenu?
I šta ako se tada išlo u školu? Iz škole po pušku iz soške. One koji su se zajebavali tijekom rata su prve poslali na Sremski front.


zato mi i oko naše 'ekonomije' deluje sve jednostavno. Ne možeš se diviti švedskoj socijali i hvaliti društveno uređenje koje je ukinulo demokratiju.

inače sve koje sam danas sreo iz sela su zajebavali pilićare.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:36 12.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

inače sve koje sam danas sreo iz sela su zajebavali pilićare.


Ček bre Gedžo, o kakvim pilićima sa sela govoriš?

Nema toga više, ne da ih apsolutno nema, ali nema ni približno dovoljno da bi se zadovoljilo tržište.

Taj koji bi hteo baš to šetajuće pile bi morao baš da se potrudi da ga nađe.
I da ga prilično košta to traženje, više nego samo pile.

Ja, koji sam svaki dan u selu, kupujem piliće sa farmi, iz tova, nekad u marketima, a one dvorišne retko kad ubodem iako mi se stara majka zamajava nekim svojim kokama i kao "domaćim" jajima.

I ne samo ja, ogromna većina mojih komšija tako radi, najčešće kupe žive piliće sa farmi, srede ih i nakokaju u zamrzivač.
Dakle, opcija, u selo po pile, otpada jer u selu nema pilića.

A otkud tuča po Lidlu, e to je kompleksnija tema i od komunizma i od malih penzija, iako ima i svega toga najverovatnije je da se u osnovi svega toga krije nešto psihološko povezano sa reklamom, sa potrošačkim društvom, u svakom slučaju sa kapitalizmom.
gedza.73 gedza.73 19:50 12.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...



I ne samo ja, ogromna većina mojih komšija tako radi, najčešće kupe žive piliće sa farmi, srede ih i nakokaju u zamrzivač.
Dakle, opcija, u selo po pile, otpada jer u selu nema pilića.

Naravno da ima ih ima malo (uglavnom ljudi koriste za sebe). Moja komšinica prodaje lokalcima po 12 dinara jaja od kljucajućih koka, ovima sa strane po 20.

Kod mene ne možeš ni krave da pronađeš.

EDIT
Sad sam se setio. Lik ima četiri pet ogromnih objekata, farmi za tov pilića. Vezao ugovor sa velikom korporacijom, oni mu isporučili opremu (automatske pojilice, hranilice, toplota). Cena je dosta slična našoj, mala skoro nebitna razlika, na količinu i brz tov mu ostaje solidna zarada.

Čovek ima preko sedamdeset godina.

nama sad isti ljudi koji su podržavili imanja finansiraju državnim parama privatne zadruge.

Da nije ovo malo neprijateljski nastrojenih Albanaca da kupuju stoku i tu bi cena bila nikakava. kad je skočila cena mesa pa krenuo uvoz i drastično u par dana oborena pa su proizvođači kukali većina je govorila
-Šta me briga, meni je bitno da je meso jeftino.

I tako odoše pare preko granice.
ko šiša onog Francuza ekonomistu što je pričao kako ima TOT novca na svetu i da je prava veština što više ga privući u svoju zemlju.

A otkud tuča po Lidlu, e to je kompleksnija tema i od komunizma i od malih penzija, iako ima i svega toga najverovatnije je da se u osnovi svega toga krije nešto psihološko povezano sa reklamom, sa potrošačkim društvom, u svakom slučaju sa kapitalizmom.

Čovek treba stvarno da bude bolid da se maklja za par pilića. Taj LIDL neće sutra da zatvori butik pa će Srblji da ostanu gladni.
Nisu pilići na tačkice da se razgrabe.

Ako padnu samo na reklamu... pa što se čudimo onda rezultatima izbora. njima možeš da prodaš sve.




alselone alselone 19:52 12.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

Čovek treba stvarno da bude bolid da se maklja za par pilića. Taj LIDL neće sutra da zatvori butik pa će Srblji da ostanu gladni.
Nisu pilići na tačkice da se razgrabe.


Jesi stigao da guglaš stampedo u prodavnicama?

gedza.73 gedza.73 20:04 12.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

Jesi stigao da guglaš stampedo u prodavnicama?

Nema potrebe. Gledao sam uživo šorku Induskinja Vs. domorodac oko krompira na sniženju. Ili kad crnkinja šaketa kasirku LIDL-a jer joj ukrala (ispostavilo se da je to trajalo pa je crnkinja uhvatila na delu) novac.
Slučaj u LIDL-u još iz prve polovine devedesetih prošlog veka.

Dobro eto tu smo u svetskom proseku.
djuro.vilovic djuro.vilovic 20:50 12.10.2018

Re: Kad smo već kod Lidl-a...

Zahebase nas Osmanlije sto ne prodjosmo renesansu, sto se ne rodi nekakav Sv. Sava 'ortodoksno-protestantski' liberalnijih pogleda na crkvu i svjetovne rabote.. (nema sumnje da se takav svojeglavim Srbaljima ne bi dogodio,
nebi vjerovao al najviše libertarijanaca koje znam su iz inžinjerskog/pmf sektora koji redovno ide na liturgije. mada ne sporim da i među vjerujučima još ima zloduha brozizma ono je svakako manje nego međ ateistima i agnosticima ( srpski bezbožnicima i nevernicima) .
(nema sumnje da se takav svojeglavim Srbaljima ne bi dogodio, kao npr. Jan Hus Cesima
Imala je Čedomilja Mijatovića,no Česi su imali u tranziciji Vaclava Klausa u srbiji je služba "radila tranziciju" pa su "građanske saveze" vodila "deca" Miloša Minića , ekonomiju tad "žutoplavih" a sad bljedo crvenih deca proglasitelja okupatorskog ustava . tako da nema to puno veze sa sv. Savom ( ipak je bio konektovan na Vizantiju, što je ipak punije od renesanse) neko sa izostankom lustracije .. i dok su radnici čuvali "radna mjesta" u posrnulim gigantima a nositelji stanarskih prava ćekali otkup... služba se prestrojila a "Borba" metastazirala kroz razna "open mind" priopčila sa visokim standardom MPP ( pardon PC) . o ozbiljnim čiščenjima univerziteta ( u doba sv. Save to se zvalo sveučilište-pandidaktion) od površnih ljevičarskih demagoga i službinih piskarala da ne pričamo. dakle nije do katehizisa nego do kurikuluma
anonymous anonymous 21:19 11.10.2018

Dobro je ...

...што је Филип - добрица, па није ни важно шта је поставио за тему блога.

Свако може да пише о чему год хоће.


Успут

Вероватно си мислио на

Član 361

(1) Službeno lice koje kršenjem zakona ili drugih propisa ili opštih akata, propuštanjem dužnosti nadzora ili na drugi način očigledno nesavesno postupa u vršenju službe, iako je bilo svesno ili je bilo dužno i moglo biti svesno da usled toga može nastupiti teža povreda prava drugog ili imovinska šteta, pa takva povreda, odnosno šteta u iznosu koji prelazi četristopedeset hiljada dinara i nastupi,
kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do tri godine.

(2) Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana došlo do teške povrede prava drugog ili je nastupila imovinska šteta u iznosu koji prelazi milion i petsto hiljada dinara,
učinilac će se kazniti zatvorom od šest meseci do pet godina.

(3) Odgovorno lice u ustanovi ili drugom subjektu, osim onih koje se bave privrednom delatnošću, koje učini delo iz st. 1. i 2. ovog člana,
kazniće se kaznom propisanom za to delo.

Filip Mladenović Filip Mladenović 21:28 11.10.2018

Re: Dobro je ...

Da, upravo taj 361. član Krivičnog zakonika Republike Srbije, koji je osnov krivične prijave!
djuro.vilovic djuro.vilovic 22:09 11.10.2018

latinkin ćuko u komšiluku

Pa se od početnih prijetnji za ukidanjem konstitutivnosti, nazivanja hrvatskih lidera, “rasistima, čuvarima logora, otmičarima i ubojicama”, došlo do tog da je na skupu na kojem je govorio liberalni demokratoid Čedo, (političar iz druge države) pozivalo, nit manje nit više nego na nabijanje na kolac hrvatskog predsjednika u BIH i silovanje Kolinde Grabar Kitarović – starom bosanskom uzrečicom “do jaja”.Autori tih parola nisu uhićeni. Nitko nije ni pozvan na istražni razgovor. Skupovi MPT Komšića nisu zabranjeni. Komšić ih nije osudio. Niti se ogradio od njih. Čeda Jovanović se pravi da ih nije niti vidio. A možda stvarno i nije. Tko zna čime se taj u Tuzli pukao. Bit će s nečim jakim. Jer stajati među fašistima i pričati o ljubavi, to mora biti dobra roba.

izvor
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:28 11.10.2018

Re: latinkin ćuko u komšiluku

"Ma, ne postoje ružni odnosi između Bošnjaka, Srba i Hrvata. To ne postoji. Postoje ružni odnosi između političkih i medijskih elita, tajkunskih elita, kriminalaca, koji se zaklinju i tvrde da su narodi prirodno antagonistički.
Nije tačno! Kod nas su ljudi bolji od političara i politike. Ljudi su ljudi, kao i svuda u svetu. Samo žele malo mira i sigurnosti, nade da se može živeti kao normalan svet. Nisu Bošnjaci, Srbi i Hrvati, zavađeni ljudi!
Banditi političari ih guraju u to, a zapravo vrte poslove između sebe. Milioni lete na sve strane, dok podmeću tvrdnje o zavađenim narodima.

Ajte, molim vas, kakvi "zavađeni narodi"! Ja imam to iskustvo, hodajući po BiH. Da ekstremista i budala ima - ima! Ali oni su manjina u odnosu na normalan svet koji hoće tako i da živi. Na vrh glave smo im mi političari, i te mrzilačke priče."

Željko Komšić, novoizabrani član Predsedništva BiH
djuro.vilovic djuro.vilovic 20:54 12.10.2018

Re: latinkin ćuko u komšiluku

alo filipe , viđe li ti transparente sa komšogulu feat čeda prašak derneka gdje se poziva na nabijenje na kolac komšiskog premijera i bivšeg europarlamentarca i silovanjem do jaja komšiske suverenice i antologiske plavuše nato saveza . o slavljenju prolaza halal građanina sa alahu ekber i tekfir ( ne ne zvuči slično smrt fašizmu)
amika amika 18:56 12.10.2018

Медијски закони

Већ дуже време и култура и информисање, у овој држави, распадају се пред нашим очима. Оно што Американци зову „culture wars“ (ратови култура) у Србији, ових дана, нагло се заоштрава. Пред нама је, рекли би „аналитичари”, врућа јесен. Шта је довело до ових „ратних стања“?.

Прво и најважније, на делу је кулминација негативних последица које су створене „фамозним“ медијским законима из 2014. Ти закони до апсурда су ојачали крупни, приватни, капитал а ослабили улогу јавног интереса, исказаног кроз државу (а не власт) у култури а посебно у медијима. Ресори се ништа не питају, њихове ингеренције су импотентне и жалосне а регулаторна тела су карикатуре насељене ликовима који, то је очигледно, имају улогу да се што мање мешају у свој посао али да, обавезно, увек „прораде“ када је угрожен одређени посао. Све у свему, стара српска прича.
Станко Црнобрња
djuro.vilovic djuro.vilovic 00:30 13.10.2018

Re: Медијски закони

Ти закони до апсурда су ојачали крупни, приватни, капитал а ослабили улогу јавног интереса,
ono ne znaš dal je gore što je privatan il što je krupan,a SIZ za kulturu niko ništa ne pita. eto filip magistar teatrologije a niko ga ne pita za spektakle. a kolko je takvi filipa

Filip Mladenović Filip Mladenović 21:11 12.10.2018

Re: ha

Nije ha, već svaka mu čast:

Poljak Valdemar Sadovski tužio je sudu poljsku državnu televiziju TVP zato što svojom propagandom u korist vladajuće stranke Pravo i pravda i njene jednopartijske vlade sa premijerom Mateušom Moravjeckim na čelu, kako tvrdi, gazi njegovo dostojanstvo i lažnim vestima ugrožava njegovo duševno i fizičko zdravlje.

Suđenje bez presedana u Poljskoj počelo je u četvrtak, 11. oktobra 2018. pred Okružnim sudom u Varšavi, koji nije udovoljio zahtevu TVP da tužbu odbaci kao neosnovanu.

"Gledanje Dnevnika ugrožava moje psihičko zdravlje. Autori Dnevnika ponašaju se prema meni kao prema objektu sa ciljem da me dovedu u zabludu kako bih na izborima podržao stranku Pravo i Pravda. Gledanje Dnevnika diže mi pritisak, oslobađa negativnu energiju, nagomilavaju se loša osećanja", objasnio je Sadovski sudu zašto je tužio nekada javni TV servis TVP sudu.

To što im centralni Dnevnik diže pritisak otkako su poljski konzervativci Jaroslava Kačinjskog došli na vlast u jesen 2015. godine i reformom medija prvo direktno potčinili vladi nezavisni javni TV servis TVP, javni Poljski radio i javnu poljsku novinsku agenciju PAP, a zatim ih pretvorili u narodne medije se misijom "da šire istinu o Poljskoj", Poljaci su masovno rešili daljinskim upravljačem, prebacujući na privatnu TVN i privatni Polsat, što su potvrdila i merenja gledanosti.

Sadovski se odlučio na radikalan korak i tužio je TVP sudu, pozivajući se na član 30. Ustava Poljske kojim se štiti ljudsko dostojanstvo, a Sadovski smatra da ga gaze, bez obzira na to u čije ime to TVP radila, jer gledaoce doživljava kao objekte i instrument da postigne određeni politički cilj - održi vladajuću stranku što duže na vlasti.

U tužbi Sadovski navodi da državna poljska državna televizija svaki dan izvrće činjenice i kreira lažnu realnost, tako da bude u interesu vladajuće stranke i da takvim manipulacijama upravlja ponašanjem ljudi.

Kao primer takvih manipulacija između ostalog Sadovski je u tužbi naveo izveštaj TVP o demonstracijama protiv reforme pravosuđa i napada vlasti na nezavisnost sudija 13. decembra 2017, kada je demonstrante TVP nazvala komunističkim zločincima, iako se znalo da demonstracije organizuje građanska inicijativa "Komitet za odbranu demokratije", a pod pritiskom demonstranata predsednik Poljske Andžej Duda kasnije je stavio veto na dva zakona te reforme.
anonymous anonymous 16:04 13.10.2018

Živela Hrvatska





gedza.73 gedza.73 17:50 13.10.2018

Gde mi je Als?

Kad su pomenuti vozači i EU.

Veliki privatni prevoznici su došli na svakakve načine do kamiona (uglavnom preko političkih veza ili bivših direktorskih pozicija).

Prvo su šofere na međunarodnom transportu plaćali 750-800 eu (fiksni deo plus procenat od ture).
Dobar broj njih je gledao da se, kao najlakše, dokopaju do Slovenije. Obično se znalo koje njihove firme primaju vozače za radne papire. Odradiš neki period za manju platu pa se posle prebacuješ.
Da me ne držiš za reč (većinu stvari ovlaš znam ili sam čuo) plate su od 1 500 do 2 000.

Kako je vreme prolazilo naši transporteri su ostajali bez vozača a kamioni često na placu.

Onda su polako podigli plate. Odlazak se nastavio. Od Nove godine kad bude otvorena Evropa za njih biće još probelma jer kamion na lizing koji stoji je smrt za preduzeće.

Plate su malkice prebacile 1 000 eura.

kad budu došle na 1 300, 1400 niko neće da ide za Sloveniju i do besvesti kruži Evropom.
Krene od kuće, napuni se hranom, završi turu, napravi pauzu kod kuće... svi zadovoljni.

I tako tržište reguliše samo sebe. Naravno da proces traje, treba ga pregurati ali mi po običaju sve učimo na teži način.

bene_geserit bene_geserit 20:52 13.10.2018

Re: Gde mi je Als?

gedza.73
I tako tržište reguliše samo sebe. Naravno da proces traje, treba ga pregurati ali mi po običaju sve učimo na teži način

Dok mi naučimo doći će automatski kamioni pa ćemo opet da učimo od početka.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana