Budućnost| Društvo| Mediji| Moj grad| Politika

GRAD NA IZMAKU ...

Đorđe Bobić RSS / 08.11.2021. u 21:58

FDsxuYyaMAIDM5a?format=jpg&name=small



Komentari (27)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 22:53 08.11.2021

1


Черевићан Черевићан 23:48 08.11.2021

цврц (или) футурa маам

а kad Naše Mesto postane stvarnost

можда треба гледати будућност
ваљда трасе потребе те прате,
данашњица граби према сутра
покушајте......... да њу дочарате
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 08:48 09.11.2021

Re: цврц (или) футурa маам


da, dočaravanje nas je održalo sve do sada ... a posle ?
macak_tosa macak_tosa 07:20 09.11.2021

A

U naslovu nedostaje slovo A, kako bi reč glasila NA, a ne N.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 08:49 09.11.2021

Re: A

Hvala, ispravio sam ...
macak_tosa macak_tosa 08:51 09.11.2021

Re: A

Đorđe Bobić
Hvala, ispravio sam ...

OK.
A po pitanju teme - nije mi jasno da metro ide nigde.
Kako je to moguće?
Pa gde god da ide ispod grada, rasteretiće saobraćaj.
Na primer - ljudi mogu da se dovezu do stanice metroa, ostave auto na parkingu - i odu metroom na drugi kraj grada.
Na primer, rekoh.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 09:01 09.11.2021

Re: A

Nigde je gde nema nikoga ...
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:04 09.11.2021

Re: A

Pa gde god da ide ispod grada, rasteretiće saobraćaj.


To je tacno.. ali mislim da ova i sve prosle i naredne vlasti nece da se upustaju lako u projekat izgradnje metroa po svim propisima i kao u drugim gradovima.


Mislim da su tu mnogobrojni razlozi zasto

prvi da to kosta djavo i po narocito ako ides kroz centar grada,

prilike su nazalost propustene da se metro pravio (kao po svim evropskim gradovima pre 100 godina) dok su glavni (i oni veci) gradovi bili kud i kamo sa manje stanovnika i na manjoj povrsini,


danas bi kopanje metroa ispod centralne zone grada trajalo (u Amsterdamu 15 godina samo jedna linija) 2 decenije racunajuci na poslovicno osljarenje, kradje, ugradnje, izvodjace radova sumnjivog porekla itd itd.


beogradjani bi koji stanuju u kraju gde bi sve te metro stanice izlazile imali vanterdno stanje godinama a koje cisto sumnjam da su spremni da izdrze. Saobracaj bi morao da bude obustavljen, preusmeren na svim tim punktovima nasiroko, pa tako celom predvidjenom linijom/linijama metroa.


Imajuci u vidu sve te faktore skoro da bih se slozila sa onima koji bi da prave metro okolo naokolo iznad povrsine tla, em je jeftinije em bi izazvalo manji zastoj i kolaps grada.


Ja pricam, naravno, kao laik, ovde kod mene u Amsterdamu su sve linije okolo naokolo od centra polaze ali obilaze ceo centar (iz gore navedenih razloga) i osim prve 4 stanice koje polaze iz centralnog dela (centralne zeleznicke stanice) koje su ispod tla, sve ostale (20+) stanice su iznad tla i sva ukrstanja linija su iznad tla i izvan centra.

A Amsterdam* je dobio prvi metro takodje kasno - 1977 godine a poslednju liniju koja sad ide kroz strogi, istorijski, centar grada - pocetak radova 2003 zavrsetak tek 2018 godine.


*Amsterdam kao najveci i titularno glavni grad ima svega 870.000 stanovnika.


Te iznad povrsine tla metro linije ako su dobro planirane mogu dobro da obave posao rasterecenja saobracaja.
macak_tosa macak_tosa 10:10 09.11.2021

Re: A

apacherosepeacock

...


Ja pricam, naravno, kao laik,
...

Nisam lekar, ali mogu da pogledam.
Šalim se, naravno!
No, ovde je problem trivijalan.
Grad je toliko saobraćajno opterećen, da to nije normalno.
Gde god da izbuše, valjaće!
Ova prepucavanja oko linija su budalaština, jer ne postoji elementarno stručnjačko poštenje, nego je sve potpuno politizovano.
Naši protiv njihovih - i obratno.
Zato, nema potrebe da se raspravlja još 20 godina.
Nego - buši, buši, hahahahaha!
Kako je vikao onaj čiča u 'Ko to tamo peva'.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:14 09.11.2021

Re: A

Ova prepucavanja oko linija su budalaština,


Sve mi je jasno, da nije tako napravili bi bar nesto do sada. Al avaj..
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:47 10.11.2021

Re: A


Ja pricam, naravno, kao laik, ovde kod mene u Amsterdamu su sve linije okolo naokolo od centra polaze ali obilaze ceo centar (iz gore navedenih razloga) i osim prve 4 stanice koje polaze iz centralnog dela (centralne zeleznicke stanice) koje su ispod tla, sve ostale (20+) stanice su iznad tla i sva ukrstanja linija su iznad tla i izvan centra.



I ja mogu samo kao laik da komentarise i verujem da ce kod nas korupcija pojesti deo BG metroa. Ali ima primera da se i danas u centralnim delovima gradi metro. U Sangaju recimo ili malo blize u Becu ili Berlinu nove linije se prave i za centralne delove. Ne znam kako su Bugari pravili onaj u Sofiji.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:27 10.11.2021

Re: A

Neues aus der Nachbarschaft

Ja pricam, naravno, kao laik, ovde kod mene u Amsterdamu su sve linije okolo naokolo od centra polaze ali obilaze ceo centar (iz gore navedenih razloga) i osim prve 4 stanice koje polaze iz centralnog dela (centralne zeleznicke stanice) koje su ispod tla, sve ostale (20+) stanice su iznad tla i sva ukrstanja linija su iznad tla i izvan centra.



I ja mogu samo kao laik da komentarise i verujem da ce kod nas korupcija pojesti deo BG metroa. Ali ima primera da se i danas u centralnim delovima gradi metro. U Sangaju recimo ili malo blize u Becu ili Berlinu nove linije se prave i za centralne delove. Ne znam kako su Bugari pravili onaj u Sofiji.


Ma ima naravno, napisala sam da smo u A. dobili sad skoro' jos jednu liniju i bas kroz centar, znam, nego kad zamislis kako je to komplikovano u zemljama gde se ne marise i ne muva ko u Srbiji i kako bi bilo u ovakvoj Srbiji (BG) za graditi, tacno da sednes da places..
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:07 10.11.2021

Re: A

Ma ima naravno, napisala sam da smo u A. dobili sad skoro' jos jednu liniju i bas kroz centar, znam, nego kad zamislis kako je to komplikovano u zemljama gde se ne marise i ne muva ko u Srbiji i kako bi bilo u ovakvoj Srbiji (BG) za graditi, tacno da sednes da places..


Onda sam pogresno razumeo. Moja greska.

Ovo za plakanje se slazem. Ja sam veliki neljubitelj (da budem blag) ovog sadasnjeg GSPa. Pri tom ne vozim auto. Svaki put kad dodjem u BG tri puta razmislim koliko me neka razdaljina kosta da je predjem peske pre nego udjem u neki bus. Tramvaji su ok.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:09 10.11.2021

Re: A

Nisi video, taman ispod tvog citata moje govorancije stoji u mom komentaru od juce ovo

A Amsterdam* je dobio prvi metro takodje kasno - 1977 godine a poslednju liniju koja sad ide kroz strogi, istorijski, centar grada - pocetak radova 2003 zavrsetak tek 2018 godine.


Htela sam bas time da ilustrujem koliko je dugo trajala gradnja/kopanje te jedne linije kroz sam centar, plan duzine trajanja radova je premasen godinama i nije nerazumljivo zasto jer burgijas ispod istorijskog centra sa kucama starim vekovima, tlo takodje posebna prica jer je pola Holandije oteto vodi a Amsterdam je u centru i vecinom ispod nivoa mora, kuce se grade na direcima ubodenim u pesak i vodu sto izbija cim malo iskopas negde itd. (ovo okvirno ne znam ni ja ni priblizno sta su sve izazovi gradnje po Holandiji).


E kad se oni namucise a para imaju za kakve hoces graditeljske poduhvate kao i strucnjake i iskustvo, kako bi to u Srbiji izgledalo mozemo pretpostaviti..



Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:25 10.11.2021

Re: A

Nisi video, taman ispod tvog citata moje govorancije stoji u mom komentaru od juce ovo


Potpuno sam promasio!

E kad se oni namucise a para imaju za kakve hoces graditeljske poduhvate kao i strucnjake i iskustvo, kako bi to u Srbiji izgledalo mozemo pretpostaviti..


Nedavno u Svajcarskoj gledam kako prave novu prugu kroz brda i ispod reke. Nadrealno.
macak_tosa macak_tosa 13:48 10.11.2021

Re: A

Neues aus der Nachbarschaft

...
Potpuno sam promasio!
...

Molim malo više koncentracije pri razgovoru.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:05 10.11.2021

Re: A

Potpuno sam promasio!


Ma nema veze danas se bas razvio dijalog po blogu jedva sam nahvatala ko je sta rekao na samo 2 teme


Ma ludilo su ti gradjevinski projekti danas i meni je interesantno da pogledam neke kad naidjem na tv. Skoro sam gledala sta su pravili po Kini od doba kad su milioni bicikala i oni plavi kombinezoni stajali na jednom semaforu pa do ovih cuda koje su do danas napravili.. fascinantno.


Setih se praskog metroa tj. one stanice u centru gde silazis pola sata u metro stanicu jer tu je deo koji prolazi ispod Vltave. I tacno osetis kad je ispod reke jer te oduva talas ledenog vazduha dok sedis u metrou.


A gde su tek poduhvati za gradove sa po 10+ miliona stanovnika, Amsterdam je selo (srecom) u poredjenju sa tom populacijom.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:41 10.11.2021

Re: A

Molim malo više koncentracije pri razgovoru.


U pravu si.

Moze ukratko sta je Apacherosepeacock napisala?
macak_tosa macak_tosa 19:47 10.11.2021

Re: A

Neues aus der Nachbarschaft
Molim malo više koncentracije pri razgovoru.


U pravu si.

Moze ukratko sta je Apacherosepeacock napisala?

Evo - i u Amsterdamu su petljali oko metroa.
I tako dalje.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:48 10.11.2021

Re: A

Setih se praskog metroa tj. one stanice u centru gde silazis pola sata u metro stanicu jer tu je deo koji prolazi ispod Vltave. I tacno osetis kad je ispod reke jer te oduva talas ledenog vazduha dok sedis u metrou.


Ili neke londonske stanice, silazis, silazis, silazis i nikad kraja.


A gde su tek poduhvati za gradove sa po 10+ miliona stanovnika, Amsterdam je selo (srecom) u poredjenju sa tom populacijom.


A najsmesniji metro na svetu - da parafraziram Nestorovica - je do nedavno bio onaj u Istanbulu. Vazilo je: nigde stariji metro i toliki grad a onolicni metro. Sad je vec to mnogo bolje.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:53 10.11.2021

Re: A

Evo - i u Amsterdamu su petljali oko metroa.


Blagodarim!

I tako dalje.



Pojasni. Dokle dalje? Do Leidena, Utrechta ili Amersfoorta?
macak_tosa macak_tosa 19:54 10.11.2021

Re: A

Neues aus der Nachbarschaft
Evo - i u Amsterdamu su petljali oko metroa.


Blagodarim!

I tako dalje.



Pojasni. Dokle dalje? Do Leidena, Utrechta ili Amersfoorta?

Da, da!
I do tamo.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:19 10.11.2021

Re: A

Da, da!
I do tamo.


I posle kazu Amsterdam selo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:11 10.11.2021

Re: A

Jedna od legendi o nastanku baget-a kaže da je nastao prilikom izgradnje pariskog metroa.
Radnici na izgradnji metroa su nosili noževe za sječenje velikog, okuglog kruha kakav je tad isporučivan. Da bi eliminisao nošenje tih noževa koji su korišteni i čestim tučama glavni inžinjer je dogovorio sa pekarima da prave kruh koji se može kidati rukama, bez noža.
Une autre origine, rarement citée, se trouve dans la construction du métro à Paris. En effet, l'ingénieur Fulgence Bienvenüe, qui supervisa la construction du métro, avait des soucis de bagarres dans les galeries entre les ouvriers de différentes origines (notamment Bretons, Auvergnats…). Or, à cette époque, l'ouvrier portait toujours un couteau sur lui, pour couper les tranches des pains, qui étaient de grosses miches rondes. Aussi, il aurait été demandé à un boulanger de créer un pain de forme allongée (pour respecter le poids réglementé d’un pain), qui puisse se couper, se rompre sans couteau, évitant ainsi que ces armes potentielles descendent dans les galeries. D'où, pour certains puristes, le fait de ne jamais couper la baguette au couteau, mais de la rompre à la main. Ainsi aurait été créée la baguette à la fin du xixe siècle20,21. Cette version reste la plus étayée au vu des divers documents issus du chantier des métros
maksa83 maksa83 07:45 11.11.2021

Re: A

Sve mi je jasno, da nije tako napravili bi bar nesto do sada. Al avaj..

Imala majka dva sina, jedan bio lep i pametan, a drugi postao Vučićev Ministar.

Siroma Toma je naučio novu reč pa šteta da se baci.



(Posle je ovo obrisano pošto mu je javilo da se opet nabudalesao.)
macak_tosa macak_tosa 07:59 11.11.2021

Re: A

maksa83
Sve mi je jasno, da nije tako napravili bi bar nesto do sada. Al avaj..

Imala majka dva sina, jedan bio lep i pametan, a drugi postao Vučićev Ministar.

Siroma Toma je naučio novu reč pa šteta da se baci.



(Posle je ovo obrisano pošto mu je javilo da se opet nabudalesao.)

Pa dobro!
Učiš dok si živ!
Mlad je i tek nedavno postao ministar.
zaharaga zaharaga 23:42 13.11.2021

Re: A

maksa83
Sve mi je jasno, da nije tako napravili bi bar nesto do sada. Al avaj..

Imala majka dva sina, jedan bio lep i pametan, a drugi postao Vučićev Ministar.

Siroma Toma je naučio novu reč pa šteta da se baci.



(Posle je ovo obrisano pošto mu je javilo da se opet nabudalesao.)


Ali je vakcinisan, a to je danas najvaznije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana