.

Aleksandar Vasović RSS / 24.02.2009. u 08:25

.



Komentari (55)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

medjutim92 medjutim92 08:35 24.02.2009

pa nista,

super
d_sandic d_sandic 08:57 24.02.2009

Upravo tako

Pa šta?
doriangrey87 doriangrey87 08:59 24.02.2009

Netacna informacija

Na sajtu AI sad proverih. Srbija je izvozila samo municiju, u vrednosti od oko 15ak miliona dolara u ovom periodu. Dok je US izvezla oruzja u vrednosti od oko 8 milijardi dolara. A 10ak drugih zemalja jos oko 100ak miliona. Dakle, US cini skoro 98 procenata izvoza oruzja. O kojim brojevima i o kakvom srpskom oruzju mi ovde pricamo?
antioksidant antioksidant 09:02 24.02.2009

.

Top 20 Arms and Ammunition Deliveries to Israel between

2004-2007 measured in US$

USA
1,312,909,556

Serbia and Montenegro (2004 only)
8,626,560

Poland
7,455,679

Romania
6,757,241

Serbia24
6,331,138

Korea, South
5,864,486

Slovakia
5,415,005

Czech Republic
4,491,753

Finland
4,138,731

Austria
4,015,987

Italy
3,187,896

Brazil
1,983,166

Bosnia-Herzogovina
1,880,499

Germany
1,531,000

Colombia
1,496,192

Albania
1,255,415

India
1,052,680

Spain
952,725

Netherlands
784,714

UK
754,367

Canada
707,384

doriangrey87 doriangrey87 09:04 24.02.2009

E, i da dodam...

... mi smo sa Izraelom jos i u trgovinskom deficitu, secate se onog satelita od oko 35 miliona? :)
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 09:06 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

svaki izvoz je hvale vredan. to htedoh reci. kakve veze sa tim ima amnesty international?
medjutim92 medjutim92 09:21 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

Aleksandar Vasović
svaki izvoz je hvale vredan. to htedoh reci. kakve veze sa tim ima amnesty international?


pa daj ostatak stranice pa da vidimo..

Na stranu to sto je izvoz svih koji nisu US zanemarljiv u odnosu na velikog gazdu..
antioksidant antioksidant 09:41 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

svaki izvoz je hvale vredan


pa kako kad i kako kome

secas li se ....


Ministarstvo spoljnih poslova Srbije sprečilo izvoz u Gruziju i Jermeniju zbog opasnosti da bi "moglo biti upotrebljeno protiv Rusa i Rusije"

istina kasnije je izvoz uz blagoslov rusa odobren ali da li je bilo nekog obecanja da oruzje nece biti upotrebljeno protiv rusije i rusa?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:46 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

Mora da smo im uz puške i topove spakovali neodgovarajući kalibar municije.
Doctor Wu Doctor Wu 09:54 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

Ministarstvo spoljnih poslova Srbije sprečilo izvoz u Gruziju i Jermeniju zbog opasnosti da bi "moglo biti upotrebljeno protiv Rusa i Rusije"

Pa, da je postojala opasnost da tamo bude "upotrebljeno protiv Rusa i Rusije" sprečilo bi i izvoz u Izrael.
niccolo niccolo 10:01 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

kakve veze sa tim ima amnesty international?

Па добро, морају и они људи да напишу нешто, да зараде за ’леба...

Са овим се потпуно слажем
svaki izvoz je hvale vredan
Doctor Wu Doctor Wu 10:20 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

svaki izvoz je hvale vredan.

Pa, dobro, to više govori o tvojim moralnim normama nego o bilo čemu drugom (da se razumemo, ne presuđujem, nego pišem u načelu). U svetu investiranja postoji nešto što se zove SRI i investitori koji ga praktikuju investiranje u biznise koji promovišu ili unapređuju ljudska prava, različitost i sl, a, uglavnom, izbegavaju ulaganja u vojnu, duvansku ili alkoholnu industriju.

To je, jednostavno, način pogleda na svet. Kao što ti kažeš Pa šta? tako i oni imaju pravo da kažu Kako možeš? To su 2 paralelna sveta.

Po meni je mnogo veći skandal kada neko ko sebe predstavlja kao SRI sponzoriše rat, haos, ubijanje ili adiktivni konzumerizam.
tigrks tigrks 10:52 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

istina kasnije je izvoz uz blagoslov rusa odobren ali da li je bilo nekog obecanja da oruzje nece biti upotrebljeno protiv rusije i rusa?

I?
antioksidant antioksidant 10:57 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

I?

posle odobrenja oruzje je i izvezeno

nadam se da nije upotrebljeno ni protiv rusa ni protiv rusije

niti protiv bilo koga ako smo vec kod toga

nadam se da ga setaju po paradama i pokazuju turistima

i da, nadam se da je placeno
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 11:10 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

nismo prodali na crno. nismo ih mi naterali da ratuju. oni su trazili od nas jer imamo kvalitetnu miniciju po niskim cenama. bolje da pare, kad vec mozemo, uzmemo mi nego neko drugi. ne vidim da bi za istie prame i prema SRI konceptu mogli da prodamo npr. hrizanteme
Doctor Wu Doctor Wu 11:32 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

nismo prodali na crno. nismo ih mi naterali da ratuju. oni su trazili od nas jer imamo kvalitetnu miniciju po niskim cenama. bolje da pare, kad vec mozemo, uzmemo mi nego neko drugi. ne vidim da bi za istie prame i prema SRI konceptu mogli da prodamo npr. hrizanteme

Da, to je argument onih koji kažu da je taj SRI bulshit i da se protiv ljudske prirode ne može, da će ljudi uvek naći nešto čime će se ubijati. S druge strane, proponenti SRI kažu da ljude ne možeš ubijati hrizantemama i da svaki čovek treba učiniti sve što je u njegovoj moći da ljudi umesto metaka i oružja počnu da ulažu u cveće, krave i kakao. Ne prave AI pritisak samo na neke države, već na sve koje proizvode i prodaju oružje i municiju. Kažem, to je sukob 2 sistema vrednosti, ili, bolje, 2 gledanja na svet.
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 11:51 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

ne kazem da je SRI bullshit. daleko od toga. samo sto smo bas nekako tad na stokovima imali podosta dobre municije, ali bas ni jednu hrizantemu (koje ni ne mozemo da prodamo jerbo nismo usvojili zakone o standardima za hrizanteme & ostalo bilje, voce i povrce).
avemarija avemarija 16:57 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

svaki izvoz je hvale vredan

Tacno ! Al posle Onog rata -Drugog , Nemacka kao porazena nije smela ni da pomisli na ,ne daj boze , export ,pa jos oruzja.....
Ratnickim narodima bi trebalo zabraniti i export i import svega sto ubija !

I pracke ne bi smeli da proizvode
Budimac Budimac 21:35 24.02.2009

Re: E, i da dodam...

svaki izvoz je hvale vredan.

reče Abdul Kadir Kan, a Mušaraf mu odgovori, "Jašta brate!"
a neki pakistanski bloger piše "kakve veze sa tim ima IAEA?"
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 10:11 25.02.2009

Druže Budimac

Da li je Izrael suverena & nezavisna drzava sa kojom Srbija ima diplomatske odnose? Jeste.

Da li je Izrael na bilo kojoj listi država koje su direktno odgovorne ili podrzavaju medjunarodni terorizam? Nije.

Da li je protiv Izraela kad pokrenuta (sem nekih pitanja onomad oko onih brljotina onomad oko Sabre i Šatile, i tako još ponečega) ozbiljna istraga oko ratnih zločina? Nije.

Da li je Sate of Irael od 1947 u ovakvom ili onakvom sukobu sa svojim arapskim susedima koji bi da joj smrse konce? Jeste.

Puca li se tamo mnogo pa se shodno tome i troši municija koja je jel'te skupa? Pa buca, brate...

Imamo li mi fabrike "Milan Blagojević" u Lučanima koja pravi barut i municiju, "Sloboda" u Čačku koja pravi razne korisne stvari iz namenskog programa, "Prvi Partizan" u Užicu (PPU za upućene) koja pravi (odličnu) municiju, te "Krušik" u Valjevu koja takodje pravi te i takve stvari? Imamo.

Da li je njihova roba bila potrebna IDF-u (izraelskim odbrambenim snagama)? Jeste.

Da li su se izraelska ministarstva odbrane, inostranih dela i tome podobna onomad obratila našim nadležnim ministarstvima i predložila im trgovinu? Jesu.

Da li su nama trebale pare, a njima roba? Da.

Da li smo tim povodom učinili bilo šta ilegalno? Ne.

Da li smo zaradili pare? Jesmo.

Da li smo tim povodom učinili bilo šta da podstaknemo konflikt? Ne.

Da li bi Izraelci kupili tu municiju negde drugde (možda i za manje para, npr u Kini ili Ukrajini, Moldaviji, Belorusiji,. RUsiji, itd...) da im je mi nismo prodali. Verujem da bi.

Da li je bolje da pare uzmemi mi nego neko drugi? Pa valjda jeste.

Imamo li mi neku drugu robu koja je konkurentna? Pa ne baš.

Imalo li ogroman spoljnotrgovinski deficit? Da.

Hvala

Uzgred, (kad već pominjete druga generala Mušarafa) i Pakistan je vrlo ozbiljna država. Ili vi mislite da nije?

Da li bi bilo lepo da svi ratovi prestanu? Naravno (verujte mi znam o čemu govorim, dosta sam ih u životu video iz prve ruke). Oće li to? E pa neće da može. Na žalost. Da li je pacifizam predivan? OOOO da. Pa šta?
Budimac Budimac 11:40 25.02.2009

Re: Druže Budimac

Analogija je bila isključivo po osnovi moralnosti prodaje oružja zemlji koja je u ratu na okupiranim teritorijama (od 1967.), a tvoje "pa šta" u kombinaciji sa pitanjem šta Amnesty International ima sa tim (barem meni) zvuči morbidno (da nije bilo tog pitanja u komentaru verovatno ne bih reagovao). (mislim, da možemo biti na blogersko "ti", odnosno, nadam se da se ne svađamo)

Ne, za razliku od ozbiljne države Pakistan i Kanove black market mreže za nuklearnu tehnologiju i materijale nismo prekršili slovo zakona, da ponovim, uporedivo je samo po moralnosti čina.

Imao bih mnogih kontra-pitanja i malo drugačijih odgovora, zasnovanih na faktima, a ne mitovima. Ako se do te mere pozivaš na međunarodne zakone i norme, mogao bi da pogledaš malo bolje neke stvari, ili barem da ne ignorišeš jednu omanju gomilu rezolucija SBUN-a i Generalne skupštine te iste institucije, o neobavezujućem mišljenju Svetskog suda pravde da ne govorim.

No, neću da se ubeđujem oko toga, pa ću se ograničiti samo davanje linkova koji mogu dati neku blagu ideju o tome šta Amnesty International (drugi pasus naročito zanimljiv) i/ili Human Rights Watch imaju s tim. (dva jako korisna sajta za svakog ko imalo drži do ljudskih prava, a kad je reč o ljudskim pravima na okupranim teritorijama ovaj B'Tselemov je obavezno štivo)

Meni je prosto "zabavno" kad gledam kako je jedno jednoumlje zamenjeno drugim kad je taj deo sveta u pitanju.


Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 12:33 25.02.2009

Re: Druže Budimac

ratuju oni. ne mi. da li je moralno - mož bit' jeste, mož' bit nije.

postoji li UN embargo - ne. neobavezujuće mišljenje suda pravde je baš to - neobavezujuće.

da smo pre 15 ili 20 godina prodali oružje npr. južnoj africi dok je bila pod UN embargom, e to bi bilo za svaku osudu. da je izrael pod embargom (ko što nije) i to bi bilo za svaku osudu.

uzgred, svojevremeno sam video palestinsku policiju u ramalli koja je bila naoružana našim puškama (koje je izvezla još ona pokojna država). palestinci su ih mogli dobiti preko sirije, iraka, jordana, egipta, itd

činjenica da je izrael koristio bombe sa belim fosforom ili kasetnu municiju je strašna sa pozicije palestinskih civila, jednako kao što je izraelskim civilima strašno kad ih klepi raketa hamasa ili hezbolaha ili ih digne u vazduh bombaš samoubica (nešto malo sam živeo tamo pa znam osećaj - i to na obe strane).

da li je u konfliktu korišćena nesrazmerna sila: pa jedini savet koji mogu da ti dam jeste da odeš u neki omanji konflikt pa da proceniš sam. neki put je nesrazmerna sila nesporna.
Budimac Budimac 13:09 25.02.2009

Re: Druže Budimac

uzgred, svojevremeno sam video palestinsku policiju u ramalli koja je bila naoružana našim puškama (koje je izvezla još ona pokojna država).

pa to kažem... jedno jednoumlje smo zamenili drugim... da smo pametni i dalje bi Palestincima valjali puške, a Izraelcima municiju... sa tačke gledišta izvoza idealno :))

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:37 24.02.2009

Gogolj

Bolje da oružje izvozimo, nego uvozimo.

Jer, kao kod Gogolja, ako se u prvom činu vidi puška kako visi na zidu, ona u trećem činu obavezno i opali.
Dušan Maljković Dušan Maljković 09:46 24.02.2009

Re: Gogolj

Mislim da je ipak Čehov u pitanju, uz svo dužno poštovanje prema omiljenom mi Gogolju i njegovoj folklornoj fantastici.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:53 24.02.2009

Re: Gogolj

U pravu si, ali suština se ne menja, puška opali u trećem činu.:)
bindu bindu 15:15 24.02.2009

Re: .tama strana meseca

Jer, kao kod Gogolja, ako se u prvom činu vidi puška kako visi na zidu, ona u trećem činu obavezno i opali.


ovo je tacno tako

a to dali je bolje izvoziti ili uvoziti oruzije je po meni ISTO
losa karma je bas to- BUMERANG.
ti mislis eto- izvozim ja to daleko od kuce; ali ce da ti se vrati kad tad.
primer lose karme-raspad yugoslavije.

sto ne prave suncane panele za krovove ili vetrenjace za vetar ili tako nesto slicno.

to da srbija proizvodi i izvozi sa "uspehom "oruzje meni samo govori i potvrdjuje neke sumnje o agresivnoj prirodi srba.
i nemojte samo da mi se uporedjujete u smislu a "kako oni mogu" sa onima koji zive od industrije rata i ubijanja.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:07 24.02.2009

Re: .tama strana meseca

bindu
Jer, kao kod Gogolja, ako se u prvom činu vidi puška kako visi na zidu, ona u trećem činu obavezno i opali.


ovo je tacno tako

a to dali je bolje izvoziti ili uvoziti oruzije je po meni ISTO
losa karma je bas to- BUMERANG.
ti mislis eto- izvozim ja to daleko od kuce; ali ce da ti se vrati kad tad.
primer lose karme-raspad yugoslavije.

sto ne prave suncane panele za krovove ili vetrenjace za vetar ili tako nesto slicno.

to da srbija proizvodi i izvozi sa "uspehom "oruzje meni samo govori i potvrdjuje neke sumnje o agresivnoj prirodi srba.
i nemojte samo da mi se uporedjujete u smislu a "kako oni mogu" sa onima koji zive od industrije rata i ubijanja.


Potpisujem sve i dodajem da je agresivnost deo ljudskiog roda, na zalost, kao sto je i pohlepa. To nikako nije odlika samo jednog naroda. Verujem da svi clanovi bivse jugoslovenske zajednice diluju oruzje i drogu kad stignu i kako se dogovore, medjusobno.
bindu bindu 16:42 24.02.2009

Re: .tama strana meseca

Verujem da svi clanovi bivse jugoslovenske zajednice diluju oruzje i drogu kad stignu i kako se dogovore, medjusobno.

ma da, zaboravih na drugs.
ukucaj na google guns and drugs i nema kraja.


Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 10:33 25.02.2009

Re: .tama strana meseca

na slici se radi o AKMS-AKM 47 (AK-avtomat kalashnikova) koji je verovatno sovjetskog porekla, mada sličnih modela ima i u produkcijama nekoliko drugih zemalja istočnog bloka.

od starijeg rodjaka AK47 razlikuje se po poklopcu sanduka od presovanog lima, dok je sam sanduk umesto glodanjem uz jednog komada pravljen tačkastim varenjem i presovanjem.

veoma pouzdana, lagana za obuku (potrebno je 10 munuta da se korisnik obuči kako da je sklopi, rasklopi i ispali metak u manje-više željenom pravcu, manje više bezbedno po sebe i neposredno okruženje).

napravljeno ih je na milione. u jednom trenutku su na crno (i na veliko) išli i po 15 dolara po komadu).

jugoslovenska (srpska) M70 (A,B1, AB1) M70AB2 je kvalitetnija i skuplja. vrlo zgodno oružje, na ceni u zemljama koje su je od bivše YU kupovale do embarga 1991.

skoro da nema falinki sem činjenice da ju je malo pregazilo vreme, ali ko to gleda kad pazari sirotinja (a poznato je da je sirotinja i bogu teška, a kamo li selu u kome je).

sve automatske puške iz porodice AK 47 (uključiv i jugoslovensku) koriste isti kalibar 7.62X39 (gde je 7.62mm kalibar, dok je 39mm dužina čaure). kalibar se docnije smanjio na 6.5mm kada je uveden novi model AK 74
Doctor Wu Doctor Wu 14:11 25.02.2009

Re: .tama strana meseca

Aleksandar Vasović
na slici se radi o AKMS-AKM 47....

:)))))))))). Sjajno. Harilajmovski.
behemot123 behemot123 10:08 24.02.2009

Ima veze

Ako ulecemo amerima u pos`o. A izgleda da ulecemo, sto je stvarno super.
bindu bindu 17:05 24.02.2009

Re: Ima veze

behemot123
Ako ulecemo amerima u pos`o. A izgleda da ulecemo, sto je stvarno super.


ma sta je super...ovo je totalno ludilo od komentara...pa jel treba sve da vam se crta
:itd
lajko_trinidad lajko_trinidad 10:27 24.02.2009

zastava

Radi se o tome da je oružje jedan od retkih naših kvalitetnih izvoznih proizvoda, kao što je KG Zastava jedan od retkih istinskih TMova Srbije.
Ne pratim kako šljaka namenska u Kragujevcu, ali znam da su radili neke kvalitetne lovačke puške za Remington i US tržište. To je u svakom slučaju vredno pohvale.
Međutim, tužna je činjenica i da veliki deo oružja za afričke plemenske sukobe još uvek stiže odavde. Loša karma za nas.
markonio92 markonio92 12:06 24.02.2009

Re: zastava

lajko_trinidad
Radi se o tome da je oružje jedan od retkih naših kvalitetnih izvoznih proizvoda, kao što je KG Zastava jedan od retkih istinskih TMova Srbije.
Ne pratim kako šljaka namenska u Kragujevcu, ali znam da su radili neke kvalitetne lovačke puške za Remington i US tržište. To je u svakom slučaju vredno pohvale.
Međutim, tužna je činjenica i da veliki deo oružja za afričke plemenske sukobe još uvek stiže odavde. Loša karma za nas.

Kakve veze ima, loša karma je svejedno, da l' Izraelci kokaju Palestince sa našim metkovima ili se neki jadnici u Africi tamane oružjem proizvedenim ovde ili poneki Amer strada od lovačke puške. Ljudi su ljudi.
hogubadagri hogubadagri 13:19 24.02.2009

Re: zastava

Prodavali smo i za NATO neke puske vojnici su izuzetno hvalili performanse i sve redom ali poslednja recenica svakog je bila ista, "Nema nista gore nego kad ti usred borbe ostra ivica puske ili sarzera zapne za neki deo uniforme ili ranca", pa su odustali od nje mada je bilo i par entuzijasta koji su sami radili zavrsni izradu na svojim puskama tj zaobljavali su kriticne coskove.
tigrks tigrks 12:12 24.02.2009

A gde će nas to odvesti ??????

Znate šta, pacifizam je potpuno ok.
I treba se na sve načine boriti protiv ratova i ubijanja nedužnih.
Ništa nije vrednije od ljudskog života.
Ali kostur ljudskog postojanja stvoren je ratovima, sviđalo se to nama ili ne.
Gde će nas to odvesti...???????
Učešće Srbije u ratu između Izraela i Palestine je sa manje od jednog dolara po glavi stanovnika, učešće Amerike je sa preko 4 dolara, otprilike jedno 5 puta više. Nije loše. Naše ukupno učešće u tom ratu (ako ne prodajemo nešto i Palestini) je manje od pola procenta. A u odnosu na druge stojimo fenomenalno; Rusija, Kina, Indija ... nula, nula, nula... (da nisu oni možda prestali da proizvode oružje).
Neko će možda reći da je ovo licemerno. Nije.
Ovo je samo merno (merljivo).
Neko će, naravno reći da to nije suština problema.
Slažem se.
Suština je postojati. A gde će nas to odvesti ....?????
Apsurdno je, međutim, što je uspešnost gotovo svih država (zajednica) u najvećoj meri posledica razvoja vojne industrije.
Pa šta je tu loše ako i mi, ovakvi kakvi smo, štrpnemo malo od toga.
Proizvodnja oružja u svetu sigurno neće stati ako mi uništimo našu.
Naravno, ne zbog toga što nismo država za primer.
svaki izvoz je hvale vredan
markonio92 markonio92 13:24 24.02.2009

Re: A gde će nas to odvesti ??????

tigrks

Učešće Srbije u ratu između Izraela i Palestine je sa manje od jednog dolara po glavi stanovnika, učešće Amerike je sa preko 4 dolara, otprilike jedno 5 puta više

Verujem da bi dosta ljudi ovde poklonilo taj jedan dolar i bez da im damo metak.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 12:16 24.02.2009

blog

Haiku blog.
markonio92 markonio92 13:26 24.02.2009

RSD-USD

Nas i Amera 300 milijona.
drug.clan drug.clan 13:34 24.02.2009

ljudska priroda

Proizvodnju i prodaju oruzja nazalost nista ne moze spreciti jer ce se ljudi ubijati motikama ako ne budu imali puske.

Da bi nasa zemlja bila pravedna prema svima mora samo po istoj ceni ponuditi oruzje svim stranama!
markonio92 markonio92 13:49 24.02.2009

Re: ljudska priroda

drug.clan
Proizvodnju i prodaju oruzja nazalost nista ne moze spreciti jer ce se ljudi ubijati motikama ako ne budu imali puske.

Puška je oružje. Motika je oruđe i oružje.
Osim toga, bolje i da se ubijaju motkama, manje će ljudi poginuti. Hoću reći, ima manje idiota sa motkama nego idiota sa puškama. A i fer je brate druže, ovako sa puškom pa još izdaleka, kukavički i podmuklo...
drug.clan
Da bi nasa zemlja bila pravedna prema svima mora samo po istoj ceni ponuditi oruzje svim stranama!

A konkurencija, slobodno tržište, takmičenje cenama? Ko će odrediti tu "istu" cenu oružja, potražnja ili viša sila?
tigrks tigrks 16:18 24.02.2009

Re: ljudska priroda

Hoću reći, ima manje idiota sa motkama nego idiota sa puškama.

Idiota ima isti broj. Pitanje je samo koliko ima pušaka.
markonio92 markonio92 14:01 25.02.2009

Re: ljudska priroda

tigrks
Hoću reći, ima manje idiota sa motkama nego idiota sa puškama.

Idiota ima isti broj. Pitanje je samo koliko ima pušaka.


Ali složićete se da je opasniji idiot sa puškom od idiota sa motkom
dexter92 dexter92 14:26 24.02.2009

Protiv

Tacno je da sukob na bliskom istoku traje hiljadama godina i da bi se mozda ubijali motkama da nije vatrenog oruzja.
Ipak ja sam apsolutno protiv vojne industrije.Kada pravite pusku ili metak , pravite to sa znanjem da je namenjeno ubijanju drugog ljudskog bica. Postoje mnogi drugi nacini da se zaradi novac. Pitanje je samo da li zelimo da ih vidimo ili cemo iznalaziti opravdanja i praviti oruzje.
tigrks tigrks 16:34 24.02.2009

Re: Protiv

Postoje mnogi drugi nacini da se zaradi novac.

U pravu si.
Pitanje je samo da li zelimo da ih vidimo ili cemo iznalaziti opravdanja i praviti oruzje.

Ja ih vidim, a verovatno i mnogi drugi.
Ali,
Proizvodnja oružja u svetu sigurno neće stati ako mi uništimo našu.

Uništavanjem naše proizvodnje i prodaje oružja zaradili bi naravno ameri. Naravno mnogo sitno u odnosu na ono što već zarađuju.
dexter92 dexter92 18:07 24.02.2009

Re: Protiv


Uništavanjem naše proizvodnje i prodaje oružja zaradili bi naravno ameri. Naravno mnogo sitno u odnosu na ono što već zarađuju.

Znas kako.Kao sto si i rekao glavni snabdevaci oruzjem Izraela jesu Ameri. Moguce je da izrael kupuje oruzje i od drugih zemalja da bi dobio neku vrstu podrske ili barem precutnu saglasnost za svoju politiku.
Jednostavno ne treba biti cak ni najmanji sraf u jednoj masineriju zla. Sto vise bude onih koji budu razmisljali na taj nacin to ce oni koji proizvode oruzje biti pod vecom moralnom osudom.


Ja ih vidim, a verovatno i mnogi drugi.

To je zalosno. Ne zeleci da te eksplicitno poredim , ali ni jedan drug dealer mozda u jednom trenutku svog zivota ne moze da pronadje neki drugi izvor prihoda i ubedi sebe da to radi 'jer mora'.
Konacno, mnoge zemlje imaju sasvim dobre ekonomije ,a ne izvoze oruzje, ugledajmo se na njih.
tigrks tigrks 21:04 24.02.2009

Re: Protiv

Konacno, mnoge zemlje imaju sasvim dobre ekonomije ,a ne izvoze oruzje, ugledajmo se na njih.

I ajde kaži mi koje su to zemlje.
Odmah da eliminišemo one koje imaju prihode od prirodnih bogatstava pa nemaju ni neku drugu bogzna kakvu industriju. I one koje inače nemaju industriju, nevezano za razloge zbog kojih nemaju industriju.
Doctor Wu Doctor Wu 22:03 24.02.2009

Re: Protiv

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:27 24.02.2009

Re: Protiv

dexter92
Moguce je da izrael kupuje oruzje i od drugih zemalja da bi dobio neku vrstu podrske ili barem precutnu saglasnost za svoju politiku.Jednostavno ne treba biti cak ni najmanji sraf u jednoj masineriju zla. Sto vise bude onih koji budu razmisljali na taj nacin to ce oni koji proizvode oruzje biti pod vecom moralnom osudom.
Ja ih vidim, a verovatno i mnogi drugi.To je zalosno. Ne zeleci da te eksplicitno poredim , ali ni jedan drug dealer mozda u jednom trenutku svog zivota ne moze da pronadje neki drugi izvor prihoda i ubedi sebe da to radi 'jer mora'.Konacno, mnoge zemlje imaju sasvim dobre ekonomije ,a ne izvoze oruzje, ugledajmo se na njih.


mislim da je ovo prilično naivno razmišljanje iako iskreno i dobroćudno... možda ne bilo pogrešno reći da su sve naše, minijaturne, sudbine u rukama nekakvih trgovaca oružja... oružjem trguju ponekad male interesne grupe (kao u slučaju srbije, i pored toga, ne verujem da preveliki broj ljudi iz srbije ima neke koristi od toga što par trgovaca posluje fino u izraelu), dok u drugim slučajevima posluju megakorporacije.

inače, ako se ne varam trgovci iz srbije prodaju ovo i municiju, uglavnom za lako naoružanje.
tigrks tigrks 23:11 24.02.2009

Re: Protiv

Netherlands
784,714

UK
754,367

Canada
707,384

A očigledno nisi detaljno pročitao ni link na koji si uputio. Nisam ni ja detaljno, pogledao sam samo tabele.
Ja tamo ne videh jedino Švajcarsku, sve ostale zemlje koje si naveo se vrlo visoko kotiraju u proizvodnji naoružanja. A ne bih rekao da proizvode zbog skladištenja. Prodaju ga nekome, možda ne Izraelu.

edit: Greška, tu je i Švajcarska. Doduše pretposlednja je u tabeli najvećih izvoznika, a nas tamo uopšte nema.
Budimac Budimac 23:18 24.02.2009

Re: Protiv

Ja tamo ne videh jedino Švajcarsku,

Preeposlednja u tabeli World's largest arms exporters. Ne znam kako stoje stvari sada ali znam da su sedamdesetih prozvodili jaaaako dobre tenkove.
Doctor Wu Doctor Wu 23:24 24.02.2009

Re: Protiv

A očigledno nisi detaljno pročitao ni link na koji si uputio. Nisam ni ja detaljno, pogledao sam samo tabele.
Ja tamo ne videh jedino Švajcarsku, sve ostale zemlje koje si naveo se vrlo visoko kotiraju u proizvodnji naoružanja. A ne bih rekao da proizvode zbog skladištenja. Prodaju ga nekome, možda ne Izraelu.

edit: Greška, tu je i Švajcarska. Doduše pretposlednja je u tabeli najvećih izvoznika, a nas tamo uopšte nema.

Nekad je na blogu ":)" bilo sasvim dovoljno da se shvati ironija sada ne pali ni ":))".
Da si pročitao malo bolje video bi da je jedna od najvećih izvoznika država koja se uopšte ne pojavljuje na tabeli: Norveška. Sve sami borci za mir. Od G7 samo Japan nije na listi najvećih izvoznika iako su sigurno značajan proizvođač, a od G20 samo Južna Afrika i Saudi Arabija (pretpostavljam da su oni najveći kupci).
tigrks tigrks 23:32 24.02.2009

Re: Protiv

Priznajem, ne uočih ironiju.
Isuviše sam ozbiljno pristupio temi.
Hvala. Tek sad sam primetio da si na moje pitanje odgovorio ti a ne Dexter.
dexter92 dexter92 14:22 25.02.2009

Re: Protiv

1. Treba razlikovati izvoz oruzja zemalja koje su clanice NATO-a i ostalih zemalja.
Izuzev intervencije u SR Jugoslaviji NATO nije imao drugih zajednickih akcija od svog nastanka.
Iako sam protiv vojne industrije smatram da ako zemlje NATO-a proizvode i jedne drugima prodaju naoruzanje ne moze isto da se klasifikuje kao kada po dampinskim cenama prodate puske nekim Afrikancima koje ga iskoriste za medjusobne sukobe (Wikipeda kaze da u lokalnim sukobima u sveti godisnje pogine 500.000 ljudi)
2. Neki od najvecih uvoznika oruzja ga nikad ne koriste (Saudijska Arbija na primer).
3. Neke zemlje kao sto je Kanada malte ne i ne prozvode oruzje iao su medju najvecim izvoznicima (sto ih naravno ne opravdava).

Svet bez oruzja je moguc. Ne postoje dovoljno uverljivi dokazi da su ratovi korisni na bilo koji nacin. Iz novijih americkih iskustava u Iraku takodje vidimo da je rat i neisplativ. Vojna indistrija je dinosaurus koji treba da izumre jer je njegova epoha prosla. Postoje daleko pametnije i bolje stvari kojima ljudi mogu da se bave.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana