Pasoši...

Drago Kovacevic RSS / 11.09.2007. u 13:19

Slušam Čankovo izlaganje za skupštinskom govornicom a povodom Zakona o državljanstvu.

Govori pametno, argumentovano i duhovito..Kaže da Srbija upada u duboku izolaciju i iznosi podatak da samo 11 posto građana Srbije ima pasoš ilustrujući i time stepen izolacije.

Međutim, taj podatak nije korektan. Pasoš ima negde oko 2,5 miliona državljana Srbije što čini ipak negde oko 30 procenata. No i ovaj podatak je veoma loš indikator. Radi uporedbe kažimo, da je  Hrvatska, zemlja od 4, 5 miliona stanovnika izdala blizu 8 miliona pasoša.

Svako ko ima ikakve veze sa Hrvatskom nastoji da dobije njihov pasoš.

Ista stvar se događa i sa građanima na jugu Srbije koji masovno traže bilo kakvu vezu sa Bugarskom ne bi li mogli imati osnov za dobijanje bugarske putne isprave. Na istoku Srbije je borba kako dobiti rumunski, a na severu kako dobiti mađarski pasoš.

Sutra će se verovatno, kad Crna Gora dođe na belu šengensku listu,a u tome procesu je odmakla od Srbije, tražiti veza i kopati po rodoslovu da se dođe do crnogorskoga pasoša.

Slušam i Vučića. On hoće da svi na Balkanu koji se izjasne kao Srbi dobiju ne samo pasoš Srbije, koji eto neće da uzme više od 2/3 njenih građana, nego da glasaju na izborima u Srbiji. Takav Zakon će najverovatnije proći i već na sledećim izborima za srpski parlament će se glasati u Crnoj Gori i Republici Srpskoj. Franjo Tuđman koji je imao isto rešenje je vrhovni politički uzor radikalima i ostaloj političkoj klasi u Srbiji.

Šta hoću da kažem? Ciljna grupa naše političke klase su oni Srbi u Srbiji koji nemaju pasoša, te oni Srbi van Srbije koji ga imaju. Tako valjda misle da je moguće držati vlast do sudnjega dana.

E sad, vidim da je u điru opšta kritika usmerena na Vuka jeremića, mladog ministra spoljnih poslova koji po nekada zaista deluje kao "Alisa u zemlji čudesa"..

Ali, on je danas uputio jedan poštovanja vredan vapaj ka Evropskim insitucijama...Dajte, pomozite, ublažite vizni režim, izvlačite nas iz ovoga blata i izolacije....

I meni se po nekada čini da ne smemo biti ostavljeni na milost i nemilost ovim alama na vlasti i njihovoj agendi....zato malo popusta za Vuka....



Komentari (129)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dunjica dunjica 10:23 12.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

Ali, zar ti Dunjice misliš da gradjani Srbije trenutno ne zaslužuju da kao i hrvatski gradjani putuju u zemlje EU bez viza?


Bonner, odakle sad ovo? Zvuci mi kao insinuacija. Po cemu si zakljucio da ja tako mislim, kada ni u kom kontekstu nisam spominjala gradjane Srbije?
Bonner D Bonner D 13:11 12.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

dunjica

Bonner, odakle sad ovo? Zvuci mi kao insinuacija. Po cemu si zakljucio da ja tako mislim, kada ni u kom kontekstu nisam spominjala gradjane Srbije?


Dunjice, naravno da ne mislim. Pitanje je bilo iz razloga što je situacija sa HR putovnicama i vizama uvek bila bolja od situacije sa SRB pasošima i vizama, a ovo izvlačenje Danske, Irske i V. Britanije nevažno i irelevantno za aktuelno stanje. Do 2000. mi je to bilo donekle razumljivo, ali je takodje bilo kontraproduktivno. Ali sada jednostavno nemam i ne mogu da imam razumevanja za takav odnos EU prema gradjanima Srbije i u isto vreme potpuno drugačiji odnos prema gradjanima Hrvatske. Jednostavno ne vidim razlog zbog čega gradjani Hrvatske treba da budu u boljem i povlašćenijem položaju od gradjana Srbije. To je sve.
pufna pufna 20:43 12.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

U čemu je npr. aktuelna vladajuća garnitura u Hrvatskoj to zaslužila više od aktuelne vlasti u Srbiji?

po mnogo cemu! mi kasnimo i za toliko koliko kasnimo za toliko cemo i cekati duze od svih. btw oko liberalizacije viznog rezima smo mi zatezali, pa kad smo na kraju ipak pristali na neke uslove ( mnogo nasih ljudi bez papira u evropi treba da se vrate nama) smo za pocetak vec poceli lakse i na duze da dobijamo vize za evropu.
G r o f G r o f 16:58 11.09.2007

Zaustavite Dragu..

Drago opet uznemirava javnost.
Šta li rade grupe specijalizovane za likvidaciju, pitam se,
Svako putovanje u inostranstvo je stresno i prema tome, pasoš nije zdrav.
Uostalom, u Srbiji se najbolje "krka", i zašto bi neko želeo da trune u trulom zapadu.
Prirodne lepote naše zemlje, brda, doline i rudna bogatstva, to je dovoljan razlog da budemo sretni.
Smrt podrivačima našeg Srpskog sna..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:02 11.09.2007

Re: Zaustavite Dragu..

G r o f
Drago opet uznemirava javnost.
Šta li rade grupe specijalizovane za likvidaciju, pitam se,
Svako putovanje u inostranstvo je stresno i prema tome, pasoš nije zdrav.
Uostalom, u Srbiji se najbolje "krka", i zašto bi neko želeo da trune u trulom zapadu.
Prirodne lepote naše zemlje, brda, doline i rudna bogatstva, to je dovoljan razlog da budemo sretni.
Smrt podrivačima našeg Srpskog sna..

o)))
Živeo svadbarski kupus i škembići...o))
pozz
Bonner D Bonner D 17:13 11.09.2007

Re: Draga za precednika!

G r o f
Drago opet uznemirava javnost.Šta li rade grupe specijalizovane za likvidaciju, pitam se,..



Draga za precednika! Svih institucija! Ako ne može za precednika ono makar za ministra ili bar gradonačelnika. Svih srpskih Krajina i hrvatskih Domova!

*smeh*
G r o f G r o f 17:15 11.09.2007

Re: Zaustavite Dragu..

Naravno ...Živeo..
To je posebni kupus uzvišenog imena. Svadbarski kupus.
Nije to onaj Lički "kupus vulgaris" ili ti "kupus i meso".
hahaha......
pozdrav
Lektorka Lektorka 22:54 11.09.2007

Re: Zaustavite Dragu..

Živeo svadbarski kupus i škembići...o))

Škembići???!!! Užas.
Već kad je i o kupusu reč, preferiram bosanski lonac :))
gagonja gagonja 17:00 11.09.2007

taj vucic

je jedno neotesano govedu
u civilizovanom svetu bi ga stavili u cirkus.
to im je akcija: dopadni se isfrustiranima u pogranicnim podrucijma daj im pasos - osecaj pripadnosti i bliskosti s "maticom" i eto ti jeftinih glasova. iz te matice svi beze ko muve bez glave ali nazalost srbi koji zive u ratom zahvacenim podrucijima i dalje odumiru na propagandi iz 91ve.
nazalost samo smena generacija moze izvuci srbiju iz tame a ni to nije bas siguran put s obzirom da je i jedan deo omladine, kako vidim, posao u kretene
kuki kuki 17:01 11.09.2007

Ha,ha,ha

Negde gore, neko spomenu emigrante i srpske pasose, sto me zasmeja do suza. Jedina vrednost srpskog pasosa je novcana - treba da platis $280 da bi ga dobio. Skupo za nesto sto ne moze da se upotrebi ni za toalet papir.

A sto se tice glasanja, probali prosli put da organizuju ali onako bas policijski: prvo da se prijavis da ces da glasas, pa onda na licu mesta da dokazes da si drzavljanin sa famoznim uverenjem o drzavljanstvu ne starijem od 6 meseci ili sa prethodno pomenutim pasosem za cije ti vadjenje, osim globe, takodje treba isto uverenje. O putovanju preko pola kontinenta ne vredi trositi reci. Pogodili ste: odziv je bio mizeran.

U Cikagu je bilo mnogo lakse, valjda zbog "opredeljenosti" glasaca, a nama salju Batakovica da nas prevaspita tako da ce mozda sledeci put biti lakse.
gagonja gagonja 17:09 11.09.2007

Re: Ha,ha,ha

a je li kuki gde si ti to stacioniran?
kuki kuki 17:15 11.09.2007

Re: Ha,ha,ha

A zasto pitas? Hoces da me upises u biracki spisak ili da mi prodas pasos?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:28 11.09.2007

Re: Ha,ha,ha

kuki
A zasto pitas? Hoces da me upises u biracki spisak ili da mi prodas pasos?

o)))
Imaš pasoš, imaš mesto u spisku...o))
gagonja gagonja 17:30 11.09.2007

Re: Ha,ha,ha

pa ne mislim, vidim da si u dijaspori radis za agresore i okupatore
pa reko da obavestim nadlezni organ da radis protiv interesa matice
kuki kuki 18:35 11.09.2007

Re: Ha,ha,ha

Pa rekoh da nam Voja salje Batakovica da nas sve prevaspita.
lidiaz lidiaz 18:36 11.09.2007

Re: Ha,ha,ha

kuki

U Cikagu je bilo mnogo lakse, valjda zbog "opredeljenosti" glasaca, a nama salju Batakovica da nas prevaspita tako da ce mozda sledeci put biti lakse.

Pa jeste. DS i LDP su dobili oko 50% glasova izaslih na izbore u Chikagu.
kuki kuki 18:44 11.09.2007

Re: Ha,ha,ha

Znaci Cikagijanci izneverili Voju i Tomu A bas su se nadali.
pidola pidola 17:33 11.09.2007

postovanje


Ali, on je danas uputio jedan poštovanja vredan vapaj ka Evropskim insitucijama...Dajte, pomozite, ublažite vizni režim, izvlačite nas iz ovoga blata i izolacije....

sami pravimo blato,a trazimo da nas drugi izvuku,spasu od nas samih.
sta smo mi uradili povodom toga,nista.a sta to znaci,pa bas to,nista.
stvarno za postovanje.

i uopste nije stvar u tome,koliko posto gradjana ima pasos.
mogu svima da daju po dva,tri komada i sta sa tim?
nikson nikson 23:24 11.09.2007

Re: Ko je

to je glupost sto se pricalo da drzavljanstvo moze da se stekne ako potpisete izjavu ``da ste pripadnik srpskog naroda``. to je nacionalisticki pristup, da ne kazem nesto gore.

pravi pristup je da se potpise izjava da ``drzavu srbiju smatrate svojom drzavom``. dakle, razlika izmedju prvog i drugog slucaja je sto drugi omogucava sticanje drzavljanstva bilo kome, bez obzira na nacionalnu pripadnost
andjelija andjelija 18:15 11.09.2007

mene interesuje kako ce srpski ilegalci u

americi da dobiju srpske pasose jer radi miroljubivih bilateralnih odnosa ove dve sile, srpski ilegalci u USA ne mogu da obnove niti dobiju nov sprski pasos..i tako vec godinama.

i ne bi me cudilo da nasi konzulati moraju da drukaju kod homeland security koji od nasih gradjana imaju ilegalan status.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:34 11.09.2007

Re: mene interesuje kako ce srpski ilegalc

andjelija
americi da dobiju srpske pasose jer radi miroljubivih bilateralnih odnosa ove dve sile, srpski ilegalci u USA ne mogu da obnove niti dobiju nov sprski pasos..i tako vec godinama.

i ne bi me cudilo da nasi konzulati moraju da drukaju kod homeland security koji od nasih gradjana imaju ilegalan status.

Pa udati se za Meksikanca i biti dvostruki ilegalac...o)))
pufna pufna 18:56 11.09.2007

da,da

Svako ko ima ikakve veze sa Hrvatskom nastoji da dobije njihov pasoš.

Ista stvar se događa i sa građanima na jugu Srbije koji masovno traže bilo kakvu vezu sa Bugarskom
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 21:14 11.09.2007

SALATA OD PARDAJIZA SA SIRĆETOM

Srbija i bela šengenska lista....Hm....U ovom trenutku i sa ovakvom vladom na čelu izgleda mi potpuno nespojivo: kao sirće u salati od paradajiza. Mada, kao što pojedinci stavljaju sirće u već pomenutu salatu, može se dogoditi da se priključimo nekako EU a da Koštunica ostane neobavešten. No, moram da se spustim na zemlju i da napustim utopijsko viđenje Srbije u EU. Koliko teramo inat svetu i koliko se drčimo, da ne upotrebim obesni Tijanićev izraz kad je postao direktor RTS-a, pravo će biti iznenađenje da nam daju bilo kakve vizne olakšice. Sve je to po onoj narodnoj mudrosti: "NE LIPŠI MAGARČE DO ZELENE TRAVE!" Zato ljudi mali broj ljudi ima pasoš, jer neće da ga vade pa da se muče da čekaju u redovima. A u onih 11% pasošara(neologizam, sad ga izmislih) uračunajte i onaj sloj privilegovanih u koje treba uračunati i političare i njihove familije kao i bogataše poput Miškovića, koji lako dobijaju šengenske vize i koji se bilo službeno ili ne, švrljaju po Evropi.
Na kraju jedan aforizam koji mi je pre neki dan pao na pamet i sa kojim ću završiti:
KAKO IZGLEDA PROSEČAN SRBIN? ZAMISLIMO NEANDRTALCA, PA MU ODUZMIMO RAZUM I URAČUNLJIVOST"

Toliko od mene.
nikson nikson 21:19 11.09.2007

Re: SALATA OD PARDAJIZA SA SIRĆETOM

Na kraju jedan aforizam koji mi je pre neki dan pao na pamet i sa kojim ću završiti:
KAKO IZGLEDA PROSEČAN SRBIN? ZAMISLIMO NEANDRTALCA, PA MU ODUZMIMO RAZUM I URAČUNLJIVOST"


pretpostavljam da ste stajali pred ogledalom kada vam je to palo na pamet
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 18:00 12.09.2007

Re: SALATA OD PARDAJIZA SA SIRĆETOM

Naravno da nije,jer ne mešam babe i žabe.
aurelije aurelije 22:17 11.09.2007

Dijaspora?

Šta je definicija dijaspore?

1. ljudi koji su se iselili iz Srbije po raznim osnovama.

2. Srbi svi i svuda.

3. potomci onih pod tačkom 1.

Dakle, zašto bi neko ko u poslednjih 200 godina a možda ni ranije nije imao nikakvih veza sa zemljom Srbijom imao pasoš na izvolte bez odricanja od tekućeg.

Zašto samo Srbi? Verujem da bi jednake koristi imali i od pravih potomaka Srbije: Nemaca iz Vojvodine, Bošnjaka iz čitave Srbije koji su se iselili u BiH i Tursku, Turaka takođe.

Zašto da se pasoš ne dodeli bilo kom ko voli Srbiju i njene građane, npr. slavistima itd. Zašto ne bi bio interes Srbije da širi svoju kulturu svuda po svetu i da omogući svakome da studira kao domaći student, što pasoš omogućava? Pa ranije je većina Tuzlaka studirala u Beogradu, što ne bi i sada? Meni je čak Tuzlak miliji od Nikšićanina, nekako je mekši :)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:06 11.09.2007

Re: Dijaspora?

aurelije
Šta je definicija dijaspore?

1. ljudi koji su se iselili iz Srbije po raznim osnovama.

2. Srbi svi i svuda.

3. potomci onih pod tačkom 1.

Dakle, zašto bi neko ko u poslednjih 200 godina a možda ni ranije nije imao nikakvih veza sa zemljom Srbijom imao pasoš na izvolte bez odricanja od tekućeg.

Zašto samo Srbi? Verujem da bi jednake koristi imali i od pravih potomaka Srbije: Nemaca iz Vojvodine, Bošnjaka iz čitave Srbije koji su se iselili u BiH i Tursku, Turaka takođe.

Zašto da se pasoš ne dodeli bilo kom ko voli Srbiju i njene građane, npr. slavistima itd. Zašto ne bi bio interes Srbije da širi svoju kulturu svuda po svetu i da omogući svakome da studira kao domaći student, što pasoš omogućava? Pa ranije je većina Tuzlaka studirala u Beogradu, što ne bi i sada? Meni je čak Tuzlak miliji od Nikšićanina, nekako je mekši :)

Nemam šta dodati, osim da ništa ne fali ni Nikšićanima...a Tuzlaci su OK...
aurelije aurelije 07:49 12.09.2007

Re: Dijaspora?

To je bila šala na predrasudu da Nikšićani imaju preku narav i teške ruke :)
Lilu Lilu 12:20 12.09.2007

iznajmljujem pasos!

Iznajmljujem pasos svakome ko dokaze da mu je od koristi, i obaveze se da ce ga koristiti najmanje 4 puta godisnje za odlazak u neku zemlju koja nije iz regiona( ne BIH, Makedonija,Hrvatska, Bugarska, Rumunija, Madjarska, Grcka..)
Nema svrhe da mi stoji u fioci, zauzima prostor i nervira me.
I jos vise me nervira to sto mi je jedna baba rodjena u Sarajevu, deda u Cetinju, druga baba u Petrogradu (Rusija) a deda u Beogradu i izgleda da ova poslednja cetvrtina moje "srpske" krvi strasno prlja ove 3/4 te iz tog razloga mi ovi iz EU ne daju da putujem ko` covek, pardon, ko zena.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana