Budućnost| Mediji| Nostalgija

Jedna slika bez rama u (s)pomen 5-om Oktobru

Aleksandar T RSS / 05.10.2011. u 14:23

 Ako biste vi planirali tako kao da ne postoji svet nego da samo postojite vi, onda ste vi Bog, a ako ste Bog, onda nema rasprave. Ali ako niste Bog, onda uvek postoji okruženje u kome vi morate da planirate svoju strategiju, i ako to okruženje na kraju odbije vašu strategiju i dovede do neuspeha, onda ste krivi vi, a nije kriv taj svet.

 zoran%20dj.jpg

 

Ako biste vi planirali tako kao da ne postoji svet nego da samo postojite vi, onda ste vi Bog, a ako ste Bog, onda nema rasprave. Ali ako niste Bog, onda uvek postoji okruženje u kome vi morate da planirate svoju strategiju, i ako to okruženje na kraju odbije vašu strategiju i dovede do neuspeha, onda ste krivi vi, a nije kriv taj svet. Znači, uvek ako ne uspete da se snađete u jednom okruženju nije kriva priroda. a međunarodna politika vam je kao priroda. Oluje, tornada, poplave, sve se to dešava i tu nema baš mnogo moralnih razmišljanja. Tu postoje odnosi snaga, sila i vi to treba da razumete i kroz sve nekako da prođete, a da ne nastradate. Onaj ko moralizuje tu sitaciju i ko kaže, ja imam namere i sa tim namerama onda ulazi u nešto i na kraju dobije po glavi. je ili naivan ili nesposoban. To je, zapravo, karakteristika tih tradicionalnih društava gde se ono što je upravljanje društvom moralizuje ili ideologizuje. I da se kaže, mi želimo nešto, mi imamo dobre namere, mi imamo dobre motive, a da li ćemo uspeti, to ne zavisi od nas, to zavisi od nečega drugoga, pa ako ne uspemo, onda kažemo, verovatno postoji neka svetska zavera koja je naumila da sve naše namere osujeti. I onda smo mirni, jer smo našli obrazloženje zbog čega nikad ne uspevamo.

Izvodi iz predavanja studentima banjalučkog univerziteta na temu NACIONALIZAM I PATRIOTIZAM. Ovo je bilo posljednje obraćanje studentima prof. dr Zorana Djindjića, održano 21 februara 2003 u vijećnici Banskog dvora za vrijeme njegove posjete Banjaluci. Cijeli govor na linku



Komentari (21)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aleksanadar aleksanadar 15:20 05.10.2011

Намере?


Onaj ko moralizuje tu sitaciju i ko kaže, ja imam namere i sa tim namerama onda ulazi u nešto i na kraju dobije po glavi. je ili naivan ili nesposoban.



Пут до места председника Уније тениских професионалаца поплочан је добрим намерама.





predatortz predatortz 17:04 05.10.2011

If Then

Ako ne umeš da biraš saradnike sa kojima bi da menjaš društvo, onda ti nisu krivi ni društvo ni saradnici.
bluestar bluestar 17:08 05.10.2011

Buka

Kako ste Kusturicu mogli zaboraviti na toj karikaturi? On vam je vecna inspiracija.

Lista omrazenih likova Sarajevske carsije:

1. Dodik (ubedljivo)
2. Kusturica (izdajnik)
3. Jeremic (beg pozderac mu deda C,c,c)
4. Boris Tadic (prikriveni srpski nacionalista C,c,c)
5. Nele (oso kod cetnika C,c,c)
6. Brega (zivi u beogradu)
7. Radmanovic (clan predsednistva, cetnik, glumi finocu)
8. Fahreta Jahic (hodala u uniformi po brckom)
9. Cola (glumi finocu, zivi u beogradu)

koksy koksy 18:11 05.10.2011

Re: Buka

bluestar

Lista omrazenih likova Sarajevske carsije:

Nisi baš u toku.
Aca Trifunović nije sarajevska čaršija. On je deo banjalučke elite zadužene za presipanje iz šupljeg u prazno.
Inače, kad i sami sebi dosade sa hiljadu puta prežvakanim opštim mestima onda uvek dobro dođe citiranje autoriteta (kao u konkretnom slučaju).
Poznati su i kao ekstremno netolerantni prema sopsvenim kritičarima tako da se ovaj post verovatno neće baš zgrejati na ovom mestu.
antioksidant antioksidant 19:10 05.10.2011

Re: Buka

7. Radmanovic (clan predsednistva, cetnik, glumi finocu)

једе банану?
aleksanadar aleksanadar 09:38 06.10.2011

Re: Buka

Lista omrazenih likova Sarajevske carsije:



Јеремић је неспособан и неуспешан, штагод о томе мислила чаршија. И ко год да му је деда.

Још нешто: придеви на -ски пишу се малим словом. Дакле: "сарајевска".

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:36 05.10.2011

Ђенерал Дража У Добоју

U Doboju ćuprija
Da se razumijemo, ovo ne znači da je Đeneral Draža protjeran iz Doboja, kako su trijumfalno objavili neki mediji iz Federacije. Đeneral je samo - dislociran. Kako piše Glas Srpske: "Ovom odlukom naziv Đeneral Draža nije izbrisan iz imenika dobojskih ulica, jer je ulici Trebavske srpske brigade, koja se proteže od raskrsnice Bare do mosta na rijeci Bosni, utvrđen novi naziv - ulica Đenerala Draže." Cinik bi rekao da bi bilo logičnijejavascript:; da se nova ulica Đenerala Draže nazove Ćuprijskom kad već vodi do mosta, ali ovdje je bolje izbjeći cinizam. Naravno da bi bilo dobro da je u Doboju sazrela svijest da Đenerala Dražu treba izbrisati iz imenika tamošnjih ulica. Besmislena je u ovom slučaju svaka rasprava o antifašizmu i/ili kolaboraciji, Trumanovom odlikovanju i ostalim parafernalijama. Dragoljub Draža Mihailović je osuđen kao ratni zločinac, a ulice ne bi smjele nositi imena po ratnim zločincima, bez obzira na to kojoj (para)vojsci ili etničkoj zajednici zločinac pripadao.

Е, узалуд транзиција када не разумеју основне ствари.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:50 05.10.2011

Национализам и патриотизам

Мен' се чини да ту има свачега, у тој беседи, права једна сарма. Не мора неопходно бити од купуса и меса.
У суштини, у самом наслову лежи дилема "Српска или Босна".

Е, ту не долазимо до оног што јесте, или што ће бити, већ до имагинарне пројекције будућности која се овог тренутка показује погрешном.

Покушаји усиљавања људи у државу коју не желе, врло је погрешно, и не производи никакву стабилност, или могућности, већ сасвим супротно, тензије и нестабилности.
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:36 05.10.2011

Re: Национализам и патриотизам

Покушаји усиљавања људи у државу коју не желе, врло је погрешно, и не производи никакву стабилност, или могућности, већ сасвим супротно, тензије и нестабилности.

osim ako oni koji usiljavaju nisu Srbi i ako su oni koje usiljavaju Srbi.
I da ne bude zabune, Hrvatima je OK ako usiljavaju Srbe da žive tamo bez autonomije, ali nije ako se to isto traži od hvrvata u BiH;Muslimanima u BiH je OK kada traže da svi budu u jedinstvenoj BiH, a kada su u pitanju Muslimani u Sandžaku onda "usiljavanje" kvalifikuju kao narušavanje nacionalnih i verskih prava.Tako isto Srbija kada su u pitanju Srbi u RS smatra da je usiljavanje pogrešno ali nije pogrešno, i zaista nije, da drugi narodi u Srbiji imaju sva građanska prava uključujući i korpus nacionalnog i verskog identiteta ali bez prava na cepanje države.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:39 05.10.2011

Re: Национализам и патриотизам

Na šta mislite?
predatortz predatortz 20:56 05.10.2011

Re: Национализам и патриотизам

srdjazlopogledja
Na šta mislite?


Bog sveti zna...
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:16 05.10.2011

Re: Национализам и патриотизам

predatortz
srdjazlopogledja
Na šta mislite?


Bog sveti zna...

znaš ti dobro mada nisi Bog sveti, a eno gore sam ti i nacrtao.Balkanski nacionalizam i šovinizam + primitivizam koji je svima svojstven, eto to u najkraćem znači.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:27 05.10.2011

Re: Национализам и патриотизам

Vi najbolje znate kako to ide sa klackalicama tim nacionalnim, obzirom da ste bili kadar Jote. Oni ključevi i čuda. Te ograničenje slobode govora.
Što se mene tiče, ne vidim problem koji se demokratijom i decentralizacijom ne može rešiti. U slučaju BiH, to je možda i konfederacija (a i hrv entitet), sa pravom veta (i na izlazak), uz postojeći garant rs i rh. A unitarna, centralizovana, je recept za kataklizmu.
escherichije_colic escherichije_colic 00:01 06.10.2011

Re: Национализам и патриотизам

osim ako oni koji usiljavaju nisu Srbi i ako su oni koje usiljavaju Srbi.
I da ne bude zabune, Hrvatima je OK ako usiljavaju Srbe da žive tamo bez autonomije, ali nije ako se to isto traži od hvrvata u BiH;Muslimanima u BiH je OK kada traže da svi budu u jedinstvenoj BiH, a kada su u pitanju Muslimani u Sandžaku onda "usiljavanje" kvalifikuju kao narušavanje nacionalnih i verskih prava.Tako isto Srbija kada su u pitanju Srbi u RS smatra da je usiljavanje pogrešno ali nije pogrešno, i zaista nije, da drugi narodi u Srbiji imaju sva građanska prava uključujući i korpus nacionalnog i verskog identiteta ali bez prava na cepanje države.


Nije isto "Sandžak" i RS. To što Zukorlić zove "Sandžakom" to su tri opštine od par stotina hiljada ljudi, koje nemaju nikakvu autonomiju u okviru Srbije. RS je milion i kusur ljudi, koji su odlučili da svoju konstitutivnost u okviru BiH izdvoje u poseban entitet, kao alternativu traktorskoj koloni preko Drine (što mnogi u Sarajevu i danas sanjaju, da se ne lažemo)
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:08 06.10.2011

Re: Национализам и патриотизам

Vi najbolje znate kako to ide sa klackalicama tim nacionalnim, obzirom da ste bili kadar Jote. Oni ključevi i čuda. Te ograničenje slobode govora.

Vidim da ti najviše o tome se..š, pa valjda i najbolje znaš.
Ne znam čiji si ti kadar ali vidim da bi trebalo da te pošalju malo na lečenje, pa ti si čoveče bolestan od fiktivner mržnje.
i sjaši već jednom j.bo te taj Jota, ti si njuime a ne ja opsednud.
aleksanadar aleksanadar 09:46 06.10.2011

Re: Национализам и патриотизам

Покушаји усиљавања људи у државу коју не желе, врло је погрешно, и не производи никакву стабилност, или могућности, већ сасвим супротно, тензије и нестабилности.


Слажем се. То онда важи увек, без изузетка, те не треба "усиљавати":
- Хрвате у Југославију
- Словенце у Југославију
- Црногорце у Југославију
- Македонце у Југославију
- Албанце у Србију
- Србе у Босну
- Хрвате у Босну
- Србе из Косовске Митровице у тзв. независно Косово

Мада, у вези овога последњег имам једну дилему. Наиме, познато је да Косово припада Србији. Тако, наиме, пише у Уставу Србије (а подвучено је, још једном, у Преамбули тог истог Устава). Према томе, Срби који живе у Призрену, Пећи, Приштини и Вучитрну живе у Србији. Дакле, и Срби из Косовске Митровице живе у држави Србији (јер је и Косово део Србије - као што стоји у Уставу). Не знам шта ту може бити спорно.

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:25 06.10.2011

Re: Национализам и патриотизам

Слажем се. То онда важи увек, без изузетка, те не треба "усиљавати":
- Хрвате у Југославију
- Словенце у Југославију
- Црногорце у Југославију
- Македонце у Југославију
- Албанце у Србију
- Србе у Босну
- Хрвате у Босну
- Србе из Косовске Митровице у тзв. независно Косово

Отприлике.
Битна је, поред тога, каква је то држава, у коју се људи усиљавају.
Зато је децентрализација и демократија битан фактор. Многи не би конфедерацију подвели под децентрализацију, и то је ок, али би то остала иста држава, али одржива.
aleksanadar aleksanadar 15:34 06.10.2011

Re: Национализам и патриотизам

Многи не би конфедерацију подвели под децентрализацију, и то је ок, али би то остала иста држава, али одржива.


Конфедерација је назив за савез две или више држава.


srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:06 06.10.2011

Re: Национализам и патриотизам

aleksanadar
Многи не би конфедерацију подвели под децентрализацију, и то је ок, али би то остала иста држава, али одржива.

Конфедерација је назив за савез две или више држава.


Jeste.
Freedom of Information Freedom of Information 18:00 06.10.2011

Re: Национализам и патриотизам

Конфедерација је назив за савез две или више држава.

Nije dobro i nikako ne treba apsolutizovati te teorijske definicije državnih struktura. Najbolja ilustracija je Švajcarska Konfederacija
Freedom of Information Freedom of Information 08:54 06.10.2011

stvarno vredi pročitati

Ako biste vi planirali tako kao da ne postoji svet nego da samo postojite vi, onda ste vi Bog, a ako ste Bog, onda nema rasprave. Ali ako niste Bog, onda uvek postoji okruženje u kome vi morate da planirate svoju strategiju, i ako to okruženje na kraju odbije vašu strategiju i dovede do neuspeha, onda ste krivi vi, a nije kriv taj svet. Znači, uvek ako ne uspete da se snađete u jednom okruženju nije kriva priroda. a međunarodna politika vam je kao priroda. Oluje, tornada, poplave, sve se to dešava i tu nema baš mnogo moralnih razmišljanja. Tu postoje odnosi snaga, sila i vi to treba da razumete i kroz sve nekako da prođete, a da ne nastradate. Onaj ko moralizuje tu sitaciju i ko kaže, ja imam namere i sa tim namerama onda ulazi u nešto i na kraju dobije po glavi. je ili naivan ili nesposoban. To je, zapravo, karakteristika tih tradicionalnih društava gde se ono što je upravljanje društvom moralizuje ili ideologizuje. I da se kaže, mi želimo nešto, mi imamo dobre namere, mi imamo dobre motive, a da li ćemo uspeti, to ne zavisi od nas, to zavisi od nečega drugoga, pa ako ne uspemo, onda kažemo, verovatno postoji neka svetska zavera koja je naumila da sve naše namere osujeti. I onda smo mirni, jer smo našli obrazloženje zbog čega nikad ne uspevamo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana