Politika

Srbi sa severa Kosova pišu Putinu

Drago Kovacevic RSS / 11.11.2011. u 18:51

Kroz srpski politički folklor, nekako smo naučili, da se iz zamki koje naša politička elita razapne sama sebi, izlazi tako da se piše Putinu ili nekom drugom ruskom "caru".

Na stranu, što je sve to politički infantilno,što je teško i za objašnjenja i za analize, ali naučili smo tu formulu.

Eto, kad je 1999. godine, Milošević video da se NATO ne šali i odlučio da kapitulira, za moderatora oko načina kapitulacije odabrao je nekadašnjeg ruskog premijera Viktora Černomidina. Nekako činilo mu se, da će Srbi uz Černomidinovo posredovanje  lakše prihvatiti kapitulaciju.

Potom je, po istoj formuli priredio onu predstavu sa ruskim vojnicima koji sa borbenom tehnikom iz BIH prolaze duž cele Srbije i stižu prvi na prištinski aerodrom, predstavljajući to kao nešto što bar donosi ravnotrežu na Kosovo. Sve novine, sve TV stanice, svaka radio - Mileva u Srbiji bila je ushićena tim ruskim "podvigom", a građani Srbije privremeno onesposobljeni da shvate svu tragediju politike koja je državu Srbiju podvukla pod NATO bombe i istisnula sa Kosova. Već za koji mesec, Rusi su napustili Kosovo, ali to je prošlo tiho da tiše nije moglo.

Za angažovanje oko Kosova u Savetu bezbednosti, Miloševićevi naslednici su ruskoj državi  isporučili NIS, čiji jednogodišnji profit nadilazi cenu koju su ovi za njega platili. 

Kad je Kosovo proglasilo nezavisnost i kad se krenulo u tzv. pravnu i diplomatsku borbu na čelu sa Vukom Jeremićem, svako malo smo mogli čuti da je njegova diplomatska aktivnost usklađena sa Ruskom Federacijom.Tad je i skovana ona čuvena Tadićeva floskula koju od skora ponavljaju Vučić i Nikolić - "I EU i Kosovo".

I konačno, jula ove godine, Skupština Srbije je, gotovo jednoglasno svojom rezolucijom praktično gurnula Srbe na severu Kosova da podignu barikade i da na taj način zaustavi ono što se zaustaviti ne može.

Danas kad je potpuno izvesno da je desetogodišnja politika vezana za Kosovo propala, i da je Srbija mora menjati, stigli smo dotle da se "vruć krompir" gura u ruke "predsednicima i odbornicima četiri opštine na severu Kosova" ne bi li oni odlučili ono što vlada neće i za šta iz svojih sebičnih razloga nema interesa, a iz ranijih glupavih poteza ni moralne kuraži, mada bi rado da to neko drugi obavi. Naravno, da predstavnici Srba sa severa  to neće i ne žele da urade umesto vlade.

Tokom mnogobrojnih boravaka na Kosovu, među Srbima, potpuno sam jasno uočio jedan od njihovih strahova. Taj strah se sastoji u osećanju da ih država Srbija gura u to da Kosovo najpre priznaju oni a vlada Srbije bi to onda na neki način uvažila. Najveći broj kosovskih Srba se od toga grozi i oni vrlo često ponavljaju - "gledamo šta od nas traži naša država i mi slušamo šta nam ona kaže". Vlada od njih tako nešto nikada neće zatražiti direktno, i to oni znaju.

Vratimo se predsednicima i odbornicima četiri opštine na severu Kosova. Njihova je uloga veoma teška i oni se zapravo ponašaju onako kako jedino mogu. Dovedeni su u poziciju da ne mogu biti politički razumni, onako kako bi to mogli biti svi oni van njihove "kože", a od njih se baš to traži. E, zato su oni odlučili da se obrate, a kome drugome nego Putinu pismom u kome na njega apeluju da im pomogne. Naravno da znaju kako je to obično "mrčenje artije" i da onakva pomoć kakvu bi oni hteli ne može stići. Ali, dobro zvuči. Zatražili su oni još nekoliko nemogućih stvari, ali i jednu moguću. Da im se dozvoli učešće u radu Skupštine Srbije koja bi raspravljala o Kosovu, ali se ne zna tačno kad jer Vlada Srbije ne može da sastavi novu Rezoluciju. Na sednicu Skupštine bi ih trebalo pozvati i čuti njihovo mišljenje o svemu. A pošto su već napisali Putinu pismo i izrazili druge neostvarive želje, kad se nakon sednice vrate kući, lepo realizuju zaključke Skupštine.

Sudeći po onome što se danas moglo čuti i pročitati, šta god Mirko Cvetković napisao u Rezoluciji i koliko god čuvao suverenitet i teritorijalnu celovitost, neizbežna su i dva stava - jedan o tome da se pregovori sa Prištinom nastavljaju i drugi da se u svrhu ostvarivanja slobode kretanja barikade sklone.

Jer, kažu Nemci, ako ne bude toga, nema ni kandidature. Sumnjam da DS i Boris Tadić sebi mogu dozvoliti baš toliki luksuz i bez kandidature ići na sledeće izbore. 



Komentari (56)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:03 11.11.2011

Luksuz

A zašto mislite da je nedobijanje kandidature - luksuz? Sva je prilika da je obrnuta stvar... I da se važnost eu promenila.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:14 11.11.2011

Re: Luksuz

srdjazlopogledja
A zašto mislite da je nedobijanje kandidature - luksuz? Sva je prilika da je obrnuta stvar... I da se važnost eu promenila.

Ma ne brine mene što ti misliš tako, nego što tako misli i vlast..
Znači EU propada....
Hajde, da se kladimo da će posle ove krize od EU izaći mnogo čvršća i homogenija struktura nego što je sada...
legalizacijabg legalizacijabg 19:28 11.11.2011

Re: Luksuz

Drago Kovacevic
srdjazlopogledja
A zašto mislite da je nedobijanje kandidature - luksuz? Sva je prilika da je obrnuta stvar... I da se važnost eu promenila.

Ma ne brine mene što ti misliš tako, nego što tako misli i vlast..
Znači EU propada....
Hajde, da se kladimo da će posle ove krize od EU izaći mnogo čvršća i homogenija struktura nego što je sada...


svaka čast.
koliko ima samo ograničenih ljudi u Srbiji,na svim nivoima,inteligencije,obrazovanja i socijalnog statusa,koji veruju u ono što žele da veruju,potaknuti emocijama,tjs ideološkom mržnjom prema zapadu))

naravno da EU neće propasti,i što reče Drago izaći će još jača iz krize.verovatno blago reformisana.

edit:verovatno,nigde na svetu u ovom trenutku,nije jednostavnije manipulisati glasačkim telom,nego u Srbiji
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:32 11.11.2011

Re: Luksuz

Kako mislim, malo kome je bitno, a ponajmanje domaćinu.
Nego, vlast, politička vrhuška, zainteresovana je za pare, to su amoralna, rtrdrn B deca. U tom smislu, jasno je da Kosovo ne mogu "unovčiti" ubrzanim putem ka pomijama, ma šta kriptojaničari proglašavali, preokretali. Dakle, nema pomija za "evropljane", pa ostaje ovo, domaće. A za domaće, izbori i mala bara. Tu pada ova priča gore.
Šta kažeš?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:39 11.11.2011

Re: Luksuz

Kako mislim, malo kome je bitno, a ponajmanje domaćinu.

A grešiš..Uvažam ja šta ti misliš, i zato te ponekad na mojim postovima zaustavim kad preteraš u neodmerenim kvalifikacijama..
Zato te molim da vodiš računa o toj meri...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:39 11.11.2011

Re: Luksuz

@legalizacijabg
A ko ovde mrzi Zapad, i po čemu to primećujete?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:52 11.11.2011

Re: Luksuz

@Drago
Hvala, takođe. Posebno zbog zlehude sudbine, i opasnosti koja se nad tim ljudima stalno nadvija. No, gde su sličnosti, tu su i razlike, a te razlike pružaju mogućnosti. Kada se govori o Severu, ili grupi opština, svih zajedno, postoje dve stvari koje bi izrazito pomogle:
- fiskalna samostalnost,
- nulifikacija propisa iz Prištine.
Na taj način, stvorila bi se klica liberalizma tamo. No, to ja pišem.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:04 11.11.2011

Re: Luksuz

srdjazlopogledja
@Drago
Hvala, takođe. Posebno zbog zlehude sudbine, i opasnosti koja se nad tim ljudima stalno nadvija. No, gde su sličnosti, tu su i razlike, a te razlike pružaju mogućnosti. Kada se govori o Severu, ili grupi opština, svih zajedno, postoje dve stvari koje bi izrazito pomogle:
- fiskalna samostalnost,
- nulifikacija propisa iz Prištine.
Na taj način, stvorila bi se klica liberalizma tamo. No, to ja pišem.

Još malo i ti ćeš biti pobornik Ahtisarijeva plana..
Ovo "nulifikacija" nije moguće, ali ostaje veliki prostor da sami sebi uređuju život..
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:21 11.11.2011

Re: Luksuz

"nulifikacija" nije moguće

Onda im ne ostaje ništa, obzirom na neprijateljstvo prema njima.
Zašto Ahtisarijev plan nije moguć?
1. Zato što je PLAN;
2. Zato što ga je pisao Ahtisari, mada glede 1 ova tačka i nije važna.

(kome je ovo smešno, da se javi)

Carinik Srbin sa Severa, a carina u budžet nji'ov. Ukoliko ne dođe do federalizacije, sledeće izvodljivo rešenje je nulifikacija, jer vrši raspodelu interesa shodno situaciji.
Smatram ove u Prištini retardiranom, nasilničkom hordom, reprezentima krajnje netolerantnog naroda tamo, čiji je jedini cilj nasilje, pljačka i ubistva. To smatra i mz, inače ne bi to bio protektorat.
metrevelic metrevelic 20:35 11.11.2011

Re: Luksuz

Hajde, da se kladimo da će posle ove krize od EU izaći mnogo čvršća i homogenija struktura nego što je sada.

Naravno spasit će je komesari za naduvavanje (il proširenje) , komisije, proizvodne kvote koje ne dozvoljavaju divljačke hirove tržišta, kolektivno rukovodstvo,politička podrška nauci , energetika na promaju,i naravno LISABONSKA STRATEGIJA koja je europi pod slovenačkim vodstvom donjela neviđeni naučni i tehnološki napredak (niko ga nije vidio) . Dragec
bez da ovo svatiš kao uvredu , ono što ti unutar svog jugounitarističkokomunističkog habitusa tek malo rebrendiranog na EU ne možeš da svatiš je da svaka zajednica koja počiva na komesarima i komisijama i u kojima razni činovnici u SIZovima ( kako se zovu eu suplementi toga ) smišljaju "opšte dobro" brzo se sprca . Ovo sad je europi jugoslavenska 1984, sad očekuj eu Branka Mikelića i ekonomsku stabilizaciju "tog tipa " a poslje sranje
svak ko je podržavo Albance i bio u savezu sa Bugarima na balkanu propo je iz mjesta , to je statistika.
sve ostalo su bajke
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:41 11.11.2011

Re: Luksuz

to je statistika

Istorijska činjenica, zasnovana na napuštanju zapadnih postulata slobode, u korist nasilničke horde.
mariopan mariopan 20:43 11.11.2011

Re: Luksuz

metrevelic

metrevelic metrevelic 20:45 11.11.2011

Re: Luksuz

iz lisabonske strategija
Danas je Unija postavila novi strateški cilj za sljedeće desetljeće: da postane najkonkurentnije, najdinamičnije, na znanju utemeljeno gospodarstvo, sposobna za održivi rast s više novih i boljih radnih mjesta te većom društvenom povezanošću. (Lisabonska deklaracija, 24. ožujka 2000.)

EU metodologija za postizanje cilja
O EU birokraciji
Pitagorin teorem: 24 riječi
Arhimedov princip: 67 riječi
Deset zapovijedi: 179 riječi
Gettysburški govor: 286 riječi
Američka deklaracija nezavisnosti: 1 300 riječi
Američki ustav sa svih 27 amandmana: 7 818 riječi
EU odredba o prodaji kupusa: 26 911 riječi
uzeto odavde
naravno poslje Mikulića i birokrata dolazi antibirokratska revolucija i jebiga..
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 09:45 12.11.2011

Re: Luksuz

da će posle ove krize od EU izać

Kolko pristignem da pratim, i samim evropljanima je jasno da ce iz ove krize jedna brojcano zanemarljiva kolicina evropljana izaci dbelo obagacena a ogromna vecina ce se naci u...hajd da ne upotrebljavam nepristoje reci.
Dakle, ako mislis na ta otprilike 2% evropljana, dobijas opkladu na nevidjeno.
omega68 omega68 19:07 11.11.2011

?

kažu Nemci, ako ne bude toga, nema ni kandidature

Pa šta?
Sumnjam da DS i Boris Tadić sebi mogu dozvoliti baš toliki luksuz i bez kandidature ići na sledeće izbore.

Da neće možda da se preokrene?
Mediji su čudo, moj ''politički analitičaru''
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:13 11.11.2011

Re: ?

Ako po istrazivanju javnog mnjenja 75% nateze oko kosovskog pitanja a manje od 50% oko kandidature za EU - moze DS komotno da balansira na dosadasnjoj prici do sledecih izbora.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:16 11.11.2011

Re: ?

apacherosepeacock
Ako po istrazivanju javnog mnjenja 75% nateze oko kosovskog pitanja a manje od 50% oko kandidature za EU - moze DS komotno da balansira na dosadasnjoj prici do sledecih izbora.

Pa ne bih rekao..Svi ti procenti zavise od toga kako se postavi pitanje.
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:19 11.11.2011

Re: ?

Drago Kovacevic
apacherosepeacock
Ako po istrazivanju javnog mnjenja 75% nateze oko kosovskog pitanja a manje od 50% oko kandidature za EU - moze DS komotno da balansira na dosadasnjoj prici do sledecih izbora.

Pa ne bih rekao..Svi ti procenti zavise od toga kako se postavi pitanje.


Pa pitanje nije bilo ili - ili, a i da jeste kladim se da bi vecina opet bila za Kosovo vs EU, 2;1
Sta ti mislis?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:31 11.11.2011

Re: ?

apacherosepeacock
Drago Kovacevic
apacherosepeacock
Ako po istrazivanju javnog mnjenja 75% nateze oko kosovskog pitanja a manje od 50% oko kandidature za EU - moze DS komotno da balansira na dosadasnjoj prici do sledecih izbora.

Pa ne bih rekao..Svi ti procenti zavise od toga kako se postavi pitanje.


Pa pitanje nije bilo ili - ili, a i da jeste kladim se da bi vecina opet bila za Kosovo vs EU, 2;1
Sta ti mislis?

Ja mislim da ljudi retko odlučuju ili - ili...
A ovde se i ne radi o ili - ili...
Ti postavljaš izbor da "sačuvaš nešto što nemaš" za "nešto što možeš imati"...
Takav izbor je nepostojeći...Dakle, niko ne kaže..."ako odbijete EU dobićete Kosovo"...ali kaže.."ako ne normalizujete stanje sa Prištinom, ne može EU"...

O tome se radi....ili ti misliš da se o tome ne radi..
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:45 11.11.2011

Re: ?

Drago Kovacevic
apacherosepeacock
Drago Kovacevic
apacherosepeacock
Ako po istrazivanju javnog mnjenja 75% nateze oko kosovskog pitanja a manje od 50% oko kandidature za EU - moze DS komotno da balansira na dosadasnjoj prici do sledecih izbora.

Pa ne bih rekao..Svi ti procenti zavise od toga kako se postavi pitanje.


Pa pitanje nije bilo ili - ili, a i da jeste kladim se da bi vecina opet bila za Kosovo vs EU, 2;1
Sta ti mislis?

Ja mislim da ljudi retko odlučuju ili - ili...
A ovde se i ne radi o ili - ili...
Ti postavljaš izbor da "sačuvaš nešto što nemaš" za "nešto što možeš imati"...
Takav izbor je nepostojeći...Dakle, niko ne kaže..."ako odbijete EU dobićete Kosovo"...ali kaže.."ako ne normalizujete stanje sa Prištinom, ne može EU"...

O tome se radi....ili ti misliš da se o tome ne radi..


Ja cenim da se radi na: Ako normalizujete stanje sa Pristinom moze EU (mada nece biti i kada..) - na cemu DS pravi privid da radi, pri cemu se vracamo na moju prvobitnu konstataciju o komotnom (racunajuci raspolozenje javnosti) nastavku te price o 2 koloseka.
Moje misljenje sta vlasti rade i na cemu racunaju da ce sl. izbore moci da dobiju.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:59 11.11.2011

Re: ?

Ja cenim da se radi na: Ako normalizujete stanje sa Pristinom moze EU (mada nece biti i kada..) - na cemu DS pravi privid da radi, pri cemu se vracamo na moju prvobitnu konstataciju o komotnom (racunajuci raspolozenje javnosti) nastavku te price o 2 koloseka.
Moje misljenje sta vlasti rade i na cemu racunaju da ce sl. izbore moci da dobiju.

Po svoj prilici bi tako i bilo da Angela Merkel nije po malo nervozna...i sada kaže da igra o kojoj pričaš više ne pije vodu.
Evo i danas nemački ambasador prenosi tu poruku.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:24 11.11.2011

Re: ?

Drago Kovacevic
Ja cenim da se radi na: Ako normalizujete stanje sa Pristinom moze EU (mada nece biti i kada..) - na cemu DS pravi privid da radi, pri cemu se vracamo na moju prvobitnu konstataciju o komotnom (racunajuci raspolozenje javnosti) nastavku te price o 2 koloseka.
Moje misljenje sta vlasti rade i na cemu racunaju da ce sl. izbore moci da dobiju.

Po svoj prilici bi tako i bilo da Angela Merkel nije po malo nervozna...i sada kaže da igra o kojoj pričaš više ne pije vodu.
Evo i danas nemački ambasador prenosi tu poruku.


Meni se cini da iz Nemacke i sire stizu poruke u poslednje vreme kojih se ni lud ni zbunjen ne bi postideli.
aleksanadar aleksanadar 23:42 12.11.2011

Re: ?

Sumnjam da DS i Boris Tadić sebi mogu dozvoliti baš toliki luksuz i bez kandidature ići na sledeće izbore.

omega68
Da neće možda da se preokrene?
Mediji su čudo, moj ''politički analitičaru''


apacherosepeacock
...moze DS komotno da balansira na dosadasnjoj prici do sledecih izbora.


Није ли Тадић добио изборе под слоганима "за европску Србију!" и оним фамозним "и Косово и Европа"?

При чему је, да подсетим, нагласак некако био више на Европи него на Косову, док је његов дојучерашњи саборац и главни коалициони партнер др Коштуница стављао, без икакве сумње, нагласак на Косово.

Зато, рачунам, Тадића доживљавамо као европски опредељеног, поготово што он, неизоставно, осећа обавезу да сваки пут када спомене Косово, спомене и да Србија "не одустаје од свог европског пута".

Могуће је, наравно, и да Тадић "окрене ћурак наопако" и почне да говори и да се понаша као његов министар спољни.

Али, тада би имао тежак задатак: да некако објасни шта су му биле намере, зашто није испунио обећано (оно: "и Европа" ) и на шта протраћисмо толике године.

Другим речима, мада су "медији чудо", ни они не могу да од црног направе бело, нити да нас убеде да смо слепи код очију.

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:56 12.11.2011

Re: ?

Али, тада би имао тежак задатак: да некако објасни шта су му биле намере, зашто није испунио обећано (оно: "и Европа" ) и на шта протраћисмо толике године.


E to bi mu bilo posebno tesko.
Da mu to olaksa postarala se sama gospodja Evropa.
mariopan mariopan 19:23 11.11.2011

..


Kanda je neko uprpio da će narod Srbije shvatiti da ta Evropa nema šanse da reši ni svoje probleme, bar deceniju i više, a ne još i nas sirotinju da natovari na grbaču, pa pre nego što to shvatimo da nam uvale svoje interese kao "naše" ?

A šta bi mi sa tom kandidaturom taman sutra da bude? Biće nam super odmah, svi ćemo imati posla, niko neće biti gladan?

Ali koga briga, ako Gazda dobije šta je hteo, "prvoborci" dolaze na zelenu granu?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:51 11.11.2011

Evo..

Evo tipično oportunističkog ponašanja prema Kosovu..
Tomislav Nikolić izjavio da SNS ne učestvuje u usaglašavanju teksta deklaracije o Kosovu, ali da će za nju glasati ako bude prihvatljiva za Srbe sa severa.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:56 11.11.2011

Re: Evo..

Ali, evo i jednog dosta znakovitog i po malo dramatičnog:
Državni sekretar u Ministarstvu za Kosovo i Metohiju Oliver Ivanović rekao je, gostujući u emisiji "Između dve vatre", na televiziji B92, da je usvajanje ove deklaracije veoma osetljivo, jer bi moglo da predstavlja prekretnicu u odnosu Beograda prema Kosovu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:58 11.11.2011

Re: Evo..

Zašto bi kusao tuđe splačine? Idu izbori.
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:02 11.11.2011

Re: Evo..

srdjazlopogledja
Zašto bi kusao tuđe splačine? Idu izbori.


Eh zašto... Zato što pretenduje da bude političar, vođa stranke koja ima ambicije, i da me demantuje jer mislim da je krpa od čoveka bez sopstvenog mišljenja.

Jel dosta?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:10 11.11.2011

Re: Evo..

Ene ga, sedi kući i plače, posle ovog komentara.

Vlada je ta koja je odgovorna, ne opozicija. Može se vratiti rečnik na devedesete (tj na poluvekovni period), al' to tek ne bi bilo uputno ("patriotizam ne ide u traktor" ), ukoliko se ne desi kakva katastrofa koja bi vodila u militarizaciju. Što se mene tiče, ja prištinske vođe smatram hordom, te je tu vojni sukob neizbežan.
mariopan mariopan 20:14 11.11.2011

Re: Evo..

uros_vozdovac
srdjazlopogledja
Zašto bi kusao tuđe splačine? Idu izbori.


Eh zašto... Zato što pretenduje da bude političar, vođa stranke koja ima ambicije, i da me demantuje jer mislim da je krpa od čoveka bez sopstvenog mišljenja.

Jel dosta?

"Sve analize" pokazuju da on ima najveće šanse na izborima, ne sporim, žuti i trabanti su ga zakakili ozbiljno....ali mislim da je baš zato uprpio ko niko njegov? Do sada mu je bilo zgodno da iz debele ladovine zvane "opozicija" bez ikakve odgovornosti izigrava političara, da mažnjava šta mu dopadne sa stola vlasti, i da uživa bez ikakve odgovornosti, a sada će, ako zaista pobedi, morati javno da pokaže da nije nizašta, jer i nije, ali se to do sada nije moglo tako očigledno videti. Sada će i ćoravi progledati samo ne znam koliko će to da nas košta?

Teško nama dok svi oni pokažu i dokažu koliko su nesposobni, ko preživi pričaće.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:20 11.11.2011

Re: Evo..

A evo još nekoga ko požuruje:

Francuski ambasador u Beogradu Fransoa-Gzavije Denio kaže da dijalog Beograda i Prištine treba što pre nastaviti, inače će biti prekasno za kandidaturu Srbiju.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:24 11.11.2011

Re: Evo..

No mene brine ovaj optimizam koji se, naročito od strane SPS-a širi na sve strane a glede domaćih resursa...Skundrić otkrio naftu kod Aleksinca...na široko se razglaba o silnim investicijama NIS-a u regionu...
Ovakve vesti obično prethode nekoj avanturi...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:27 11.11.2011

Re: Evo..

Nije nafta nego škriljci. Možda izađe neki gas?
gedza.73 gedza.73 20:32 11.11.2011

Re: Evo..

.Skundrić otkrio naftu kod Aleksinca...Ovakve vesti obično prethode nekoj avanturi...

Izbori?
Avantura, nego kako.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:33 11.11.2011

Re: Evo..

srdjazlopogledja
Nije nafta nego škriljci. Možda izađe neki gas?

Da, škriljci i to u milijardama tona a u njim deset posto ulja...
Ima da se "razvalimo" od para...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:36 11.11.2011

Re: Evo..

Da je kapitalizma, od para bi se "razvalili" aleksinčani, a ovako će Partija. No, to zavisi od svetske cene energenata, koliko je isplativa eksploatacija.
metrevelic metrevelic 20:57 11.11.2011

Re: Evo..

Da, škriljci i to u milijardama tona a u njim deset posto ulja...
Ima da se "razvalimo" od para..

o ovome nešto znam od pajde, Total u kanadi vrši eksploataciju ( i u tome je jedan od najboljih) nafte iz škriljca (nalazište veće od Grčke) , proizvodnja je skuplja ali je od zadnje krize isplativa problem su odpadne vode u kojima treba dugo vremena da se iztaloži vrlo sitni pjesak . Tako da ako bude bilo ozbiljnije očekuj Total tamo ili neku od manjih firmi koje su nastale od Totalovih ljudi.Nebi bio toliki skeptik, osim naravno u tvojoj varijanti da lova pripada "nama" lova priopada onom ko vadi, a on državi plaća koncesiju(ili država ima udjel) i poreze
a nalazište nije novo, ono što je novo da su sad otkrili da ljudi to vade već 10 godina
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:02 11.11.2011

Re: Evo..

Kako spojiti otpadne vode i Eu? Ne ide to. Ili škriljci, il Eu!
metrevelic metrevelic 21:02 11.11.2011

Re: Evo..

treba što pre nastaviti, inače će biti prekasno za kandidaturu Srbiju.
vrag odnija prišu, ako se prije raspane mašala,
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:06 11.11.2011

Re: Evo..

Drago Kovacevic
srdjazlopogledja
Nije nafta nego škriljci. Možda izađe neki gas?

Da, škriljci i to u milijardama tona a u njim deset posto ulja...
Ima da se "razvalimo" od para...


Jel to ova priča?
Srbija "leži" na 200 mil tona nafte
Pa ono ne mož` da se leži i uzmu pare, čak su i Arapi morali da je izbuše, nije im sama para upadala u džep, a Srbija - leži. Sve ove godine!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:15 11.11.2011

Re: Evo..

200 mil tona

Jednog dana će ovladati jedinicama.
metrevelic
pre 10 godina

Nije tako, brate, nego poslovična državna preduzimljivost. Za državu, ni vek nije mnogo. Za državu, "vreme je novac", ima potpuno drugačije značenje...
metrevelic metrevelic 21:33 11.11.2011

off topic

evo
nadjačala vira Isusova u Carigradu
3:0
strog_ali_pravedan strog_ali_pravedan 21:42 11.11.2011

Ti bi da pisu nekom drugom ?

Ovih dana u USA

Da ne bude zabune, ja zivim u USA i ne zalim se, ali ua Rusi, ziveli EU, NATO, USA, pa dosadan si vise covece.
oskar-z-wild oskar-z-wild 23:07 11.11.2011

Re: Ti bi da pisu nekom drugom ?

strog_ali_pravedan
Ovih dana u USA

Da ne bude zabune, ja zivim u USA i ne zalim se, ali ua Rusi, ziveli EU, NATO, USA, pa dosadan si vise covece.



Serbia's US steel fights for survival

11/11/2011

Both the Serbian government and local Smederevo administration say they will provide funds to save the company.
miloseng miloseng 10:48 12.11.2011

Zanimljivo

Kako je sever Kosova i Metohije neprimećeno postao Sever, sa velikim S.
mariopan mariopan 11:00 12.11.2011

Zašto nas Zapad ne voli

Iz obaveštajnih izvora saznajemo zašto nas Zapad ne voli :

Prosečan Srbin

pije žestoka pića
i to na radnom mestu
jede pravo, masno meso
i još umače hleb u moču
pije kafu sa kofeinom
eventualno zaslađenu pravim šećerom
cerealijama hrani stoku
u prijatnim trenucima koristi neprijatne reči (psuje)
u kafani plaća drugome piće
i to gotovinom
održava redovne seksualne odnose
i to sa osobama suprotnog pola
aleksanadar aleksanadar 23:50 12.11.2011

Re: Zašto nas Zapad ne voli

jede pravo, masno meso


...ако може да га купи.
mikele9 mikele9 15:11 12.11.2011

Ponukao

me tvoj naslov pa se setih Rjepinove slike: Zaporoški kozaci pišu pismo Sultanu
Ja to kao slikar, a nije da mi nije poznato to o čemu pišeš ali moj predlog/predlozi ionako bi ostali da vise u vazduhu
Pozdrav


aleksanadar aleksanadar 23:53 12.11.2011

Re: Ponukao

...pa se setih Rjepinove slike: Zaporoški kozaci pišu pismo Sultanu




Микеле, ти си сила!
mariopan mariopan 09:06 13.11.2011

Re: Ponukao

pa se setih Rjepinove slike: Zaporoški kozaci pišu pismo Sultanu

E, još juče napisah odgovor ali obrisala...sad opet ne mogu da odolim Rjepinovoj slici.

Kako su Kozaci pisali podrugljivo pismo Sultanu, (vidi kako padaju od smeha), bojim se da kome god Srbi sa Kosova budu pisali, bilo gde na svetu, tamo gde čitaju njihovo pismo isto ovako padaju od smeha, jer to što se njima događa, zaista nikoga ne zanima. NIje predviđeno da se Srbi mogu buniti za bilo šta, dok nama prodaju žvaku "ljudska prava" trte mrte...

Opet sam juče morala malo bolje proŠtudirati Rjepinove slike...eh ..majstor.
aleksanadar aleksanadar 14:17 13.11.2011

Re: Ponukao

bojim se da kome god Srbi sa Kosova budu pisali, bilo gde na svetu, tamo gde čitaju njihovo pismo isto ovako padaju od smeha...


Није ваљда да и баћушка Путин исто тако пада од смеха?

О tempora, o mores!

mariopan mariopan 16:24 13.11.2011

Re: Ponukao

aleksanadar
bojim se da kome god Srbi sa Kosova budu pisali, bilo gde na svetu, tamo gde čitaju njihovo pismo isto ovako padaju od smeha...


Није ваљда да и баћушка Путин исто тако пада од смеха?

О tempora, o mores!


Verujem, i ne samo on, evo i blog je zato napisan.

Kalimero je lik iz crtaća, dojaviti im hitno ali oni, očajnici sve pokušavaju i na njihovoj sam strani, šta god da urade. Koliko god to bilo ludo. Luđe je ono u čemu žive.
О tempora, o mores!

I ja kažem.
metrevelic metrevelic 18:03 13.11.2011

Re: Ponukao

Није ваљда да и баћушка Путин исто тако пада од смеха?

Ne, ali ne toliko zbog Srba, koliko da dokaže da se i on(oni )pita. Ako relativno skoro Amerika bude imala problema sa Iranom i muslimanima ,Putinu je dosta jeftino da poentira na Kosovu i svira k. o važnosti saveta bezbednosti ,UN i saradnje sa Rusijom.Njemu se ne žuri i njega ne svrbi,mož čeka .
maraton maraton 10:38 13.11.2011

Kosovo - naša vekovna tragedija

Nemam razloga da bilo šta negiram iz vašeg teksta. Želim da problem iznesem sa jedne druge strane. Decenijama Srbi na Kosovu žive u strahu. Svi ustavi Jugoslavije i Srbije kao jedno od osnovnih, rekao bih esencijalnih, građanskih prava, ističu pravo na život. Bez upuštanja u pravne finese tog prava, odgovorno tvrdim bez imalo preterivanja da Srbi na Kosovu nikada nisu imali šansu da konzumiraju to osnovno, početno pravo. Zašto početno? Zato što ako građaninu nije osigurana konzumacija tog prava sva ostala prava su automatski ništavna.
Da ne dužim. Razbacivali smo se slobodom, demokratijom, naprednim idejama, ali smo zaboravili da na Kosovu srpsko dete ne sme izaći u svoje dvorište da se igra, ne sme stati na prozor jer može dobiti metak u čelo. Možda ćete mi prigovoriti da preterujem. Broj ovakvih slučajeva nije bitan. I jedan je previše, a bilo ih je mnogo.
Sve ovo pišem iz razloga da kažem jedno - svima je Srbija bila majka, čak i mnogima koji su je optuživali da im je maćeha, samo Srbima sa Kosova nije bila čak ni maćeha. Životno ugroženi, zastrašeni, bespomoćni pred otvorenim, bezočnim i raznolikim terorom, razočarani u svoju državu i njene političare, Srbi sa Kosova prestali su da veruju u svoju državu. Sada vuku neracionalne, očajničke poteze. Slažem se sa Vama da traženje spasa u ruskom državljanstvu nije racionalno rešenje, ali njih dole razumem. U očajanju je teško, gotovo nemoguće biti racionalan. Ali ne razumem nas u ostatku Srbije. Decenijama smo okretali glavu, pravili se da ništa ne znamo. Mogli smo tako, nas nije bolelo. A šta sada kada smo i mi i oni došli u mat poziciju. Za takvu poziciju pameti nema.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana