Ljudska prava| Mediji| Porodica| Reč i slika| Zdravlje

Sarajevo, ljubavi moja!

Filip Mladenović RSS / 31.01.2012. u 22:49

14603.jpg14604.jpgRat u Bosni i Hercegovini trajao je od 6. aprila 1992. do 14. septembra 1995. godine. S obzirom na trajanje, broj žrtava, razaranja i počinjene ratne zločine, rat u Bosni i Hercegovini predstavlja najveći oružani sukob u Evropi nakon završetka II svetskog rata.

Procenjuje se da je tokom rata u Bosni i Hercegovini poginulo oko 100.000 ljudi, pri čemu se najčešće navode dve različite studije, koje su publikovali Haški sud 2004. i sarajevski Centar za istraživanje i dokumentaciju 2006. godine. Prva cifra je - 102 622, a druga - 96 175 poginulih.

Gore navedenim brojkama treba dodati i 320 pripadnika mirovnih snaga UN ubijenih za vreme rata u BIH.

UN su procenile da je preko 1,325.000 osoba u BiH raseljeno.

Sarajevo je bilo pod skoro četverogodišnjom opsadom i čestim granatiranjima. Sarajevska opsada sa 1425 dana jedna je od najdužih u istoriji modernog ratovanja.

Za vreme opsade na Sarajevo je padalo prosečno 329 granata dnevno. Rekord od 3.777 ispaljenih granata zabeležen je 22. jula 1993. godine. Granate su napravile ogromnu štetu, a najveću štetu su pretrpeli civilni, kulturni i verski objekti. Mnoge ulice nazvane su "snajperskim stazama", srušeno je 35.000 zgrada, a zima je donela još veće nedaće.

U opkoljenom Sarajevu poginulo je oko 10 hiljada ljudi, od toga 1600 maloletnika.

Šta se danas dešava, dve decenije nakon početka realizacije zločinačkog plana Miloševića i Tuđmana o podeli Bosne i Hercegovine?

Evo jedne upečatljive bosanske vesti, dostojne rubrike "VEROVALI ILI NE":

U nameri da podmlade svoju vojsku, u BiH su 2010. godine penzionisali vojnike preko 35 godina starosti. Međutim, penzije im nikada nisu isplaćene i stotine ljudi je ostalo bez ikakvih primanja.

Slavko Rašević, srpski veteran, jedan je od njih. Njegova situacija se toliko pogoršala da je bio prisiljen da se spoji na struju iz komšijine kuće, jer više nije mogao plaćati račune. Nije mogao priuštiti ni karte za autobus da bi njegovo troje djece išlo u školu.


Zatim, taman kada se spremao da kaže svojoj 17-godišnjoj ćerki da se mora ispisati iz škole, dobio je neočekivane vesti.


Bošnjački i hrvatski vojnici, koji su počeli primati posebne penzije udružili su se kako bi prikupili pomoć za one manje srećne - svoje bivše neprijatelje Srbe - dajući po 5 evra u fond za srpske veterane.

Ovog meseca, srpski veterani su izabrali Raševića da bude prvi koji će dobiti pomoć. Umjesto da prvi prikupljeni iznos od 5,000 eura ($6,500) podele na stotine vojnika, Srbi su odlučili da daju veći iznos onima kojima je najpotrebniji.


Raševićeva porodica i još jedna dobiće po 500 eura, dok će 55 drugih siromašnih srpskih veterana dobiti po 60 evra.


"Svaka čast tim ljudima", kaže Rašević, misleći na svoje bivše neprijatelje.

Ovo nije jedini primer gdje bivši neprijatelji udruženo djeluju, u zemlji koja se još uvek nije oporavila od najvećeg krvoprolića u Evropi od drugog svjetskog rata. Međutim, ovo je prvi put da su ljudi s jedne strane prikupili novčanu pomoć onima s druge strane.

Rašević je kao bosanski Srbin prije 20 godina ratovao protiv Bošnjaka i Hrvata, u ratu u kojem je ubijeno 100,000 ljudi, a gotovo 2 miliona - pa i on sam - izbeglo iz svojih domova.


Rat je okončan mirovnim sporazumom 1995. godine kojim je nekada multietnička zajednica podeljena na dva entiteta - republiku Srpsku i bošnjačko-hrvatsku Federaciju.

Deset godina kasnije, tri ratne etničke vojske spojile su se u jednu. Kao profesionalni vojnik, Rašević se našao u situaciji da deli vojničku kasarnu sa svojim bivšim neprijateljima. To je bio veliki korak ka pomirenju u zemlji u kojoj još uvek vlada međuetničko nepoverenje i u kojoj je i dalje prisutan međunarodni visoki predstavnik.

Parlament je 2010. godine primorao vojnike starije od 35 godina da se penzionišu. Ali, parlamentarci nisu obezbedili novac za penzije u budžetu za tu godinu. Posle toga, šest stranaka koje su pobedile na opštim izborima nisu uspele da formiraju vlast zbog sukoba oko toga ko će dobiti koje ministarstvo - i zemlja je od tada bez kormila.

Bez vlade, nema budžeta, a bez toga nema ni penzija za penzionisane borce.

Pritisnuti protestima veterana, vlada Federacije pristala je da isplaćuje oko 160 evra mesečno iz svog budžeta penzionisanim vojnicima koji žive na teritoriji Federacije, dok se ne usvoji državni budžet.

Međutim, srpski entitet je odbio da učini isto za veterane koji tu žive.

Ljutnja zbog toga kako političari tretiraju veterane pokrenula je talas solidarnosti među bivšim neprijateljima u zemlji sa stopom nezaposlenosti od 30 odsto.


Čim je prvi iznos legao na njihove račune, bošnjački i hrvatski veterani počeli su prikupljati donacije i prebacili su prikupljena sredstva na račun srpskog veterana Rade Dželetovića, koji je zadužen za dalju distribuciju novca.


"To je bio šok," kaže Dželetović u vezi sa ovom kampanjom. "Nekada smo pucali jedni na druge, a sada nam oni šalju pomoć."

U Goraždu, s druge strane etničke granice, Bošnjak Senad Hubijer zapanjen je kako političari nesvesno doprinose međuetničkom pomirenju.

"Kada smo imali 16 godina, političari su nam dali oružje i terali nas da se ubijamo. Sada nas njihova nesposobnost tera da pomažemo jedni drugima".

Tokom rata, Hubijer nije mogao zamisliti da će jednog dana kročiti nogom u Rogaticu, grad sa većinskim srpskim stanovništvom. Sada vozi kroz taj grad kada ide u Sarajevo na proteste protiv vlade, zajedno sa srpskim veteranima.

Veteran Nihad Grabovica, Bošnjak, ne može da se ne nasmije na ovu ironiju istorije.

"Sada pomažem ljudima koji su pucali u mene da bi oni mogli prehraniti svoju djecu", kaže Grabovica.

 

 



Komentari (142)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 17:02 01.02.2012

Re: Ljubav

I to, nemanje volje da se sagleda realnost je i razlog zbog koga ce Bosna tesko opstati.
Ne zelim ja da se ona rasformnira ali sve mi se cini da je to neminovno.


Bosna nije odrziva. Ona je oduvek bila SFRJ u malom. Tako mora i da zavrsi.
ed_novipazar ed_novipazar 18:16 01.02.2012

Re: Ljubav

hoochie coochie man

Srbi su dobili Republiku Srpsku a malo je verovatno da bi to mogli da postignu pregovorima.

Da, zato je i zovu genocidnom tvorevinom.

Ne zelim ja da se ona rasformnira ali sve mi se cini da je to neminovno.


Da mi ipak prvo skocimo. Ima vremena za hop.
predatortz predatortz 18:19 01.02.2012

Re: Ljubav


Da, zato je i zovu genocidnom tvorevinom.


Ta floskula je izlizana...
Tu genocidnu tvorevinu su aminovale sve bitnije svetske sile u Dejtonu 95. Znajući za Srebrenicu.
Zamisli, kakva urota
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:57 01.02.2012

Re: ČITAJ KAO ŠTO JE NAPISANO!

tyson
Na putu izmedju svojih rezidencija u Beogradu i Bosni

Zavist nije vrlina, Filipe.

mikimedic mikimedic 19:49 01.02.2012

Re: Ljubav

Da, zato je i zovu genocidnom tvorevinom.


psi laju na karavane, a karavani prolaze.
mikimedic mikimedic 19:51 01.02.2012

Re: Ljubav

Ne zelim ja da se ona rasformnira ali sve mi se cini da je to neminovno.


ja zelim.

jel moze neko, bilo ko, da mi navede jedan suvisli razlog zasto takva kreatura treba da postoji? (a da nije zato sto amerima tako odgovara).
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:43 01.02.2012

Re: Ljubav

ja zelim.

jel moze neko, bilo ko, da mi navede jedan suvisli razlog zasto takva kreatura treba da postoji? (a da nije zato sto amerima tako odgovara).


Pa stvarno je tesko naci neki valjan razlog da bi BiH morala da opstane. Nestajalo je i mnogo znacajnijih drzava nego sto je BiH pa nikom nista.
Ja joj ne zelim nista, ni da opstane ni da nestane, ali ako bih morao da se odlucim naravno da bih glasao za rasformiranje iz veoma nacelnog razloga da postoje oni koji su tu mimo svoje volje.
ed_novipazar ed_novipazar 07:39 02.02.2012

Re: Ljubav

mikimedic


psi laju na karavane, a karavani prolaze.

Ote mi rijec


mikimedic

jel moze neko, bilo ko, da mi navede jedan suvisli razlog zasto takva kreatura treba da postoji? (a da nije zato sto amerima tako odgovara).


Pa sad, ne bih rekao da je kreatura, vise lici na karikaturu


alselone alselone 10:35 02.02.2012

Re: Ljubav

milisav68 milisav68 11:15 02.02.2012

Re: Ljubav

ed_novipazar

Pa sad, ne bih rekao da je kreatura, vise lici na karikaturu

Pre će biti da je ovo karikatura:

Popis kao legalizacija etničkog čišćenja?

Hrvatske i stranke iz Republike Srpske ustrajavale su na zahtjevu da popis stanovništva sadrži i izjašnjavanje o vjerskoj, nacionanoj i jezičnoj pripadnosti. Rajko Vasić izvršni tajnik SNSD-a, objašnjava stav svoje stranke: “Na razini Bosne i Hercegovine zakon o popisu stanovništva kao i sve ostalo je istrument unitarizacije i centralizacije. Nemoguće je u BiH koja ima tri konstitutivne naroda popisivati građane bez vjerske i nacionalne određenosti. Mislimo da je to način da se Bosnom i Hercegovinom vlada iz Sarajeva. Zato to nismo prihvatili onako kako je to bilo predloženo.”


BiH jedina u Europi bez popisa stanovništva 2011.?
1odnas 1odnas 17:24 01.02.2012

Mi i oni

Da je Srbija onda htjela ili bila za konfederaciju ili za verziju
asimetricne federacije rata nebi bilo. Srbija se ponasala ekskluzivno.
Uvijek mi zao bude kada se sjetim da od WW2 svi zaposljeni u SFRJ
su izdvajali za vojsku i onda Srbija na kraju to maksimalno iskoristi a
ostali narodi kako se ko snadje.

koksy koksy 19:50 01.02.2012

Re: Mi i oni

1odnas
Da je Srbija onda htjela ili bila za konfederaciju ili za verziju
asimetricne federacije rata nebi bilo. Srbija se ponasala ekskluzivno.
Uvijek mi zao bude kada se sjetim da od WW2 svi zaposljeni u SFRJ
su izdvajali za vojsku i onda Srbija na kraju to maksimalno iskoristi a
ostali narodi kako se ko snadje.


mmmda.
opako jaka analiza.
mikimedic mikimedic 19:52 01.02.2012

Re: Mi i oni

Mi i oni


1odnas


a koji ste to vi?

stvarno, opasno dobro zapazanje


1odnas 1odnas 20:11 01.02.2012

Re: Mi i oni

recimo da sam dijete mijesanog braka, zivio u BiH i da bih danas trebao
da osjecam kompleks postojanja zbog vaseg nacina razmisljanja.
mikimedic mikimedic 21:12 01.02.2012

Re: Mi i oni

recimo da sam dijete mijesanog braka, zivio u BiH i da bih danas trebao
da osjecam kompleks postojanja zbog vaseg nacina razmisljanja.


hm interesantno kako kukas za bih, a ne kukas za jugoslavijom.


1odnas 1odnas 21:24 01.02.2012

Re: Mi i oni

drke drke djon
Ja napisah gore, da je Srbija htjela konfedecarciju ili asimetricnu federaciju
bilo bi Jugoslavije ali bilo je, kako je bilo. Da ne duzimo dalje, nije mi namjera da ubjedjujem samo sam ispoljio svoje vidjenje koje nije zasnovano na medijskim izvjestajima vec zivotno.
1odnas 1odnas 21:25 01.02.2012

Re: Mi i oni

drke drke djon
Ja napisah gore, da je Srbija htjela konfedecarciju ili asimetricnu federaciju
bilo bi Jugoslavije ali bilo je, kako je bilo. Da ne duzimo dalje, nije mi namjera da ubjedjujem samo sam ispoljio svoje vidjenje koje nije zasnovano na medijskim izvjestajima vec zivotno.
predatortz predatortz 21:27 01.02.2012

Re: Mi i oni

Ja napisah gore, da je Srbija htjela konfedecarciju ili asimetricnu federaciju
bilo bi Jugoslavije


Ja mislim da si ti malo pomešao neke stvari...
I iza ove moje izjave stoji životno iskustvo.
1odnas 1odnas 21:34 01.02.2012

Re: Mi i oni

Tebe sam i ocekivao, ti si branilac dokazani i eto samo da te pozdravim
mikimedic mikimedic 21:35 01.02.2012

Re: Mi i oni

drke drke djon
Ja napisah gore, da je Srbija htjela konfedecarciju ili asimetricnu federaciju
bilo bi Jugoslavije


jel? a zasto?

zasto da bude konfederacija, a ne federacija kakvu je tvoj tita zamislio?

zasto sKrj a ne sFrj?

u koju si se kleo?

jel si glasao na referendumu za nezavisnost bih, a sad satro nesto kukas?

mrs



p.s. to drkanje zadrzi za sebe. kad si sam.


freehand freehand 21:42 01.02.2012

Re: Mi i oni

mikimedic
drke drke djon
Ja napisah gore, da je Srbija htjela konfedecarciju ili asimetricnu federaciju
bilo bi Jugoslavije


jel? a zasto?

zasto da bude konfederacija, a ne federacija kakvu je tvoj tita zamislio?

zasto sKrj a ne sFrj?

u koju si se kleo?

jel si glasao na referendumu za nezavisnost bih, a sad satro nesto kukas?

mrs



p.s. to drkanje zadrzi za sebe. kad si sam.



A zašto da ne?
U čemu je problem ako neko misli da je konfederacija adekvatniji oblik državnog uređenja od federacije?

A ovo marširanje ti je dripačko da dripačkije ne može biti.
predatortz predatortz 21:47 01.02.2012

Re: Mi i oni

1odnas
Tebe sam i ocekivao, ti si branilac dokazani i eto samo da te pozdravim


Hvala zemo. Pozdrav i tebi. Samo, moj pozdrav je bez ironije.
Znam ja da svako ima svoju priču, svoj jad. Ti si, reče, iz mešovitog braka. Mnogo mojih prijatelja je iz te priče. Njihove dileme su bile dublje. Usuđujem se i reći da su najviše najebali. Uglavnom su ih gledali ispod oka. Čak i kad su u pucnjavama bili deset metara ispred ostalih. Oni koji su ostali u svojim gradovima, gde god da su ostali, bili su trn u oku nacionalno čistim.

Htedoh ti ukazati samo na odbijanje Kutiljerovog plana. Njegovim prihvatanjem manje jada bi bilo...
1odnas 1odnas 21:54 01.02.2012

Re: Mi i oni

predatortz
1odnas
Tebe sam i ocekivao, ti si branilac dokazani i eto samo da te pozdravim


Hvala zemo. Pozdrav i tebi. Samo, moj pozdrav je bez ironije.
Znam ja da svako ima svoju priču, svoj jad. Ti si, reče, iz mešovitog braka. Mnogo mojih prijatelja je iz te priče. Njihove dileme su bile dublje. Usuđujem se i reći da su najviše najebali. Uglavnom su ih gledali ispod oka. Čak i kad su u pucnjavama bili deset metara ispred ostalih. Oni koji su ostali u svojim gradovima, gde god da su ostali, bili su trn u oku nacionalno čistim.

Htedoh ti ukazati samo na odbijanje Kutiljerovog plana. Njegovim prihvatanjem manje jada bi bilo...


nerado nastavljam,
bilo je raznih odbijanja, znam i znam i tvrdim da je S.M u ime Srbije nastupao ekskluzivno. Sa ove vremenske distance, svi su gubitnici jer niko nije sposoban da pogleda istinu u oci, svi je farbaju kako zele a pametan covjek zna da kad istina izgubi svoj "Fakat" onda prestaje da bude ono sto jeste!
mikimedic mikimedic 21:54 01.02.2012

Re: Mi i oni

A zašto da ne?
U čemu je problem ako neko misli da je konfederacija adekvatniji oblik državnog uređenja od federacije?


mozda zato sto vecina drzavljana tadasnje drzave zeli federaciju a ne konfederaciju.

i mojne da mi se pravis lud.

a za 'marsiranje'

jeste, ovaj blog (92) i jeste mesto samo za dripacke razgovore. nemam nameru da ga popravljam.
predatortz predatortz 21:59 01.02.2012

Re: Mi i oni

nerado nastavljam,


Pa ti nemoj. Nemaš nikakvu obavezu da mi bilo šta objašnjavaš. I opusti se. Niti je ovo front, niti su devedesete. Ovde smo svi blogeri. Nekad se popičkamo, nekad se slažemo, uglavnom dangubimo i propuštamo stvaran život oko nas.
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:01 01.02.2012

Re: Mi i oni

to drkanje zadrzi za sebe. kad si sam.

freehand freehand 22:18 01.02.2012

Re: Mi i oni

mozda zato sto vecina drzavljana tadasnje drzave zeli federaciju a ne konfederaciju.

A kojoj su to pačvork-državi prosta većina i nadglasavanje dobro doneli?
Uostalom, nije mi do rasprave o političkom uređenju i razlozima raspada SSFRJ. Samo mislim da niko, pa ni ti ili ja, nema pravo na jedinu istinu i mišljenje na tu temu. Naročito ne da ućutkuje druge, sa kojima se ne slaže.
mikimedic mikimedic 22:23 01.02.2012

Re: Mi i oni

A kojoj su to pačvork-državi prosta većina i nadglasavanje dobro doneli?
Uostalom, nije mi do rasprave o političkom uređenju i razlozima raspada SSFRJ.


to pitaj ovog sto je zapoceo ovaj thread.

ako ti nije do rasprave, koj' se... onda javljas?
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:48 01.02.2012

BOGIĆ BOGIĆEVIĆ, svedok velike režije:

Sjednica se prekida, članovi Predsjedništva odvojeno razgovaraju sa vojnim autoritetima tri zemlje, u Londonu je bio Mamula, u Parizu Adžić, a u Moskvi Kadijević.

BOGIĆEVIĆ: To se dogodilo dan poslije sjednice 12. 3. 1991, koja je prekinuta. Sve je bilo mimo odluke Predsjedništva. Kao što ste vidjeli, Borisav Jović je naknadno izjavio bukvalno: “Ja sam poslao Kadijevića kod ruskog generala Jazova da se konsultuje da li ćemo dobiti podršku za vojni udar, to su naše stvari i o tome niko nije bio obaviješten.” Bio je to odnos Kadijević - Jović, mimo sedam drugih članova Predsjedništva, koji imaju jednako pravo na sve informacije i imaju isti status. Ja sam već rekao da je to trebalo da bude kao jedan šef države. Kadijević u Moskvi je od Jazova dobio odgovor da sačekaju da se smijeni Gorbačov, pa će možda dobiti podršku za vojni udar. A London i Pariz su odgovorili u smislu da je to unutrašnja stvar jedne države, u koju se oni ne bi miješali. Vojni vrh je znao da nijedan vojni udar na svijetu nije uspio bez podrške jedne velike strane sile.

Kada ste vi saznali da je Kadijević tajno išao u Moskvu?

BOGIĆEVIĆ: To se dogodilo mnogo kasnije, kada je premijer Ante Marković boravio u Moskvi. Tada su njemu saopštili da je bio Kadijević, a on je obavijestio Predsjedništvo.
mlekac mlekac 01:25 02.02.2012

Re: BOGIĆ BOGIĆEVIĆ, svedok velike režije:

Filip Mladenović
Sjednica se prekida, članovi Predsjedništva odvojeno razgovaraju sa vojnim autoritetima tri zemlje, u Londonu je bio Mamula, u Parizu Adžić, a u Moskvi Kadijević.

Mozda sam ja plavusa - al' mozes li da mi objasnis kakve veze ovo ima sa temom tvog bloga, t.j. humanom gestu vojnih penzionera? Ili sa neisplacivanjem doticnih penzija?
drzura drzura 23:22 02.02.2012

nacionalizam

srpski br 1 i hrvatski br 2 su glavni uzrok sve zajebancije i zla u ex yu .

na tu činjenicu možemo biti ponosni , sramiti se je ,ili kukati , ali to nas niti oslobađa saučesništva niti stavlja u poziciju sudija ( pravednika ). činjenica je da nas čeka lepa budućnost pod novim gospodarima sa zapada .

predatortz predatortz 10:16 03.02.2012

Filipe

Pošto voliš da linkuješ, objašnjavaš, prisvajaš...

Ovo svakako treba da pročitaš. Ti, ali i mnogi drugi

elis elis 11:10 03.02.2012

Re: Filipejavascript:;

predatortz
Pošto voliš da linkuješ, objašnjavaš, prisvajaš...

Ovo svakako treba da pročitaš. Ti, ali i mnogi drugi



Predator, ovo što si linkovao uglavnom je korektan tekst i ja se potpuno slažem sa Srđanovim ocem da Jovanović upravo nisko zloupotrebljava Srđanovo ime. No, završetak teksta budi možda i veću mučninu od Jovanovićevih jeftinih eskapada.

Ukoliko bi današnja Nemačka baštinila političko nasleđe Trećeg Rajha (nemoj me terati da objašnjavam da ovde ne govorim o genocide-issue, već čisto o legatu), bilo bi u najmanju ruku gadno pročitati da se ta i takva Nemačka diči jednim Šindlerom i da učestvuje u finansiranju snimanja Šindlerove liste.

Koristiti Srđana Aleksića, kao što sam već rekao, bilo kao optužitelja, bilo kao presuditelja, mučan je i odbojan posao. Koliko god da gađenje bude pseudoliberali koji bi da se preko njega mrtvog ogrebu za malo duševnog mira, toliko je gadno pročitati i današnje panagerike Srđanu koji dolaze iz onoga što je ideološki mainstream Republike Srpske. Jer, ne treba smetnuti s uma da su, imajući u vidu sadržaj onoga što se '90-tih pod Srpstvo prodavalo, pravi srpski heroji oni koji su Srđana zatukli - svojim dugogodišnjim ćutanjem i mramornom nepomičnošću grad ih je učinio herojima - dočim je Srđan heroj druge vrste, one antičke, on ne pripada nekakvoj nacionalnoj priči, već se zauvek utkao u tragičnost Čoveka.

Summa summarum, suviše je opštih mesta i sa jedne (srpsko-pijemontske) i sa druge (pseudoliberalno-sarajevskobeogradske) strane u čitavoj toj priči, suviše laži i jeftinog podilaženja onome što je u čoveku najbljutavije - ličnoj i kolektivnoj taštini. Svako iz te priče uzima onaj zalogajčić koji se njemu učni ukusan. Čitavu priču, čini mi se, naši mali, zabludama i mitovima ove ili one vrste zatrovani stomačići, ne mogu niti će ikada moći svariti.
predatortz predatortz 11:29 03.02.2012

Re: Filipejavascript:;


Predator, ovo što si linkovao uglavnom je korektan tekst i ja se potpuno slažem sa Srđanovim ocem da Jovanović upravo nisko zloupotrebljava Srđanovo ime. No, završetak teksta budi možda i veću mučninu od Jovanovićevih jeftinih eskapada.


Mučninu budi štošta... Recimo, kada se zvaničnici Federacije pokušavaju ogrebati o ZAVNOBiH, i njihovu ulgu u ratu devedesetih pokušavaju prikazati kao borbu za neko slobodno, multietničko društvo. A, em kod tebe u Zenici Predsednik postrojava islamske teroriste, em Srba u Sarajevu nema, em logori za lojalne građane samo zato što su Srbi...
Lepo ti držiš predavanja, kreneš onako od Kulina Bana, pa nekoliko opštih mesta, pa zaključak. I ladno se može reći čovek ima pravo. Dok se ne zaroni u suštinu problema. Kažeš, pravi srpski heroji su oni koji su Srđana tukli! Kako izvlačiš takav zaključak? Samo tom jednom rečenicom diskredituješ ceo jedan narod. Pravi heroj znači biti opšteprihvaćen. Srđanove ubice nikad nisu bile, niti će, na moralnom pijadestalu. Boreći se protiv uopštavanja, ti ode korak dalje u uopštavanju.
elis elis 11:59 03.02.2012

Re: Filipejavascript:;

predatortz

Predator, ovo što si linkovao uglavnom je korektan tekst i ja se potpuno slažem sa Srđanovim ocem da Jovanović upravo nisko zloupotrebljava Srđanovo ime. No, završetak teksta budi možda i veću mučninu od Jovanovićevih jeftinih eskapada.


Mučninu budi štošta... Recimo, kada se zvaničnici Federacije pokušavaju ogrebati o ZAVNOH, i njihovu ulgu u ratu devedesetih pokušavaju prikazati kao borbu za neko slobodno, multietničko društvo. A, em kod tebe u Zenici Predsednik postrojava islamske teroriste, em Srba u Sarajevu nema, em logori za lojalne građane samo zato što su Srbi...
Lepo ti držiš predavanja, kreneš onako od Kulina Bana, pa nekoliko opštih mesta, pa zaključak. I ladno se može reći čovek ima pravo. Dok se ne zaroni u suštinu problema. Kažeš, pravi srpski heroji su oni koji su Srđana tukli! Kako izvlačiš takav zaključak. Samo tom jednom rečenicom diskredituješ ceo jedan narod. Pravi heroj znači biti opšteprihvaćen. Srđanove ubice nikad nisu bile, niti će, na moralnom pijadestalu. Boreći se protiv uopštavanja, ti ode korak dalje u uopštavanju.


Stani malo, ti to meni predbacuješ apologetiku toga što označavaš kao ovu stranu?! Vidiš, ja ti prav stojim na stanovištu da su autentični srpski heroji '90-tih ovi Srđanovi dželati i njima slični, baš kao što su autentični bošnjački heroji '90-tih Caco, Orić, cace i orići. Ti možda u tom mom iskazu vidiš nekakvu odbranu jednih ili drugih, ja, pak, govorim o posvemašnjoj zgađenosti nad stvarnošću koju moramo da živimo, takva kakva je.

Ja narod ne diskreditujem, jer, kad je narod (ne ovaj ili onaj, već bilo koji) u pitanju, ne nalazim da je preostalo puno toga što se može diskreditovati. Jasno sam napisao da su Srđanove ubice heroji iz perspektive onoga što se pod Srpstvo prodavalo '90-tih. Ako ti misliš i veruješ da je to Srpstvo u svom najboljem izdanju, onda ništa... No, nemoj smetnuti s uma da je grad - ćutao.

Ja da titram jajca bošnjačićima i srpčićima koji cuclaju podgrejane, no ipak buđave mitove i da ih nosam unaokolo i lupkam po leđima ne bi li ducnuli, ne pada mi napamet. Baš kao što sam uvek spreman zagrmeti sprotivu bošnjačke zloćudne mantre o srpskoj genocidnosti i sprotivu srpskog, civilizacijski pregaženog verovanja u podudarnost nacije i države, tako neću propustiti ni da se obrušim na bošnjačke panagerike Srđanu koji u osnovi imaju jednu opaku nameru, da se poruči - eto, on je jedan, a svi drugi su takvi-i-takvi, ali ni na srpsko svojatanje Srđana i podmetanje laži o njemu kao nekakvom srpskom heroju. Iza svega toga leži samo verovanje u nužnu vlastitu dobrotnijost i nužnu lošost Drugoga. A to nije ništa drugo nego put u buduće zločine.

Da sublimiram - postoji Povest i postoji Umetnost. Priča o Srđanu, ma koliko je ovi ili oni hteli utrpati u Povest, ipak ostaje bliža Umetnosti, onoj koja govori o tragičnosti pozicije Čoveka u svetu zabluda, loših i tupih verovanja i taština svake vrste...
freehand freehand 12:12 03.02.2012

Re: Filipejavascript:;

predatortz

Predator, ovo što si linkovao uglavnom je korektan tekst i ja se potpuno slažem sa Srđanovim ocem da Jovanović upravo nisko zloupotrebljava Srđanovo ime. No, završetak teksta budi možda i veću mučninu od Jovanovićevih jeftinih eskapada.


Mučninu budi štošta... Recimo, kada se zvaničnici Federacije pokušavaju ogrebati o ZAVNOBiH, i njihovu ulgu u ratu devedesetih pokušavaju prikazati kao borbu za neko slobodno, multietničko društvo. A, em kod tebe u Zenici Predsednik postrojava islamske teroriste, em Srba u Sarajevu nema, em logori za lojalne građane samo zato što su Srbi...
Lepo ti držiš predavanja, kreneš onako od Kulina Bana, pa nekoliko opštih mesta, pa zaključak. I ladno se može reći čovek ima pravo. Dok se ne zaroni u suštinu problema. Kažeš, pravi srpski heroji su oni koji su Srđana tukli! Kako izvlačiš takav zaključak? Samo tom jednom rečenicom diskredituješ ceo jedan narod. Pravi heroj znači biti opšteprihvaćen. Srđanove ubice nikad nisu bile, niti će, na moralnom pijadestalu. Boreći se protiv uopštavanja, ti ode korak dalje u uopštavanju.

Ovo kao da si napisao po direktivi.
Retko koristim tu tako često uzrečicu - ali bih Elisov post vrlo rado potpisao. Nema se tu šta ni dodati ni oduzeti. Ni relatizivizovati, ni senčiti, ni izoštriti. Svaka je na mestu.
predatortz predatortz 12:25 03.02.2012

Re: Filipejavascript:;

Vidiš, ja ti prav stojim na stanovištu da su autentični srpski heroji '90-tih ovi Srđanovi dželati i njima slični, baš kao što su autentični bošnjački heroji '90-tih Caco, Orić, cace i orići.



Onda ti malo znaš i o Srbima i o Bošnjacima. Kao što , izgleda, malo znaš o običnim ljudima generalno.

Niti su Srđanove ubice heroji prosečnom srpskom domaćinu, naprotiv, znam da ih se ovaj gnuša, niti su Cace, Ćele i sličan jalijaški nakot heroji prosečnom Bošnjaku.

Ta govna, kao i sva govna, su isplivala iz kanalizacije čim je bujica krenula. Niko njih ni onda nije voleo, danas još manje. Samo, malo ih se povelo za Srđanovim primerom. Uoči razliku: Ne suprotstaviti se ne znači nužno i podržavati. To je glupa generalizacija.
Trebinje je ćutalo?
Ajde?
Baš Trebinje, ili samo Trebinje?
Sarajevo je arlaukalo zbog Kazana? Zenica zbog mudžahedina koji počeše da uvode svoje zakone?
Ne zajebavaj
milisav68 milisav68 12:33 03.02.2012

Re: Filipejavascript:;

elis

Koristiti Srđana Aleksića, kao što sam već rekao, bilo kao optužitelja, bilo kao presuditelja, mučan je i odbojan posao. Koliko god da gađenje bude pseudoliberali koji bi da se preko njega mrtvog ogrebu za malo duševnog mira, toliko je gadno pročitati i današnje panagerike Srđanu koji dolaze iz onoga što je ideološki mainstream Republike Srpske. Jer, ne treba smetnuti s uma da su, imajući u vidu sadržaj onoga što se '90-tih pod Srpstvo prodavalo, pravi srpski heroji oni koji su Srđana zatukli - svojim dugogodišnjim ćutanjem i mramornom nepomičnošću grad ih je učinio herojima - dočim je Srđan heroj druge vrste, one antičke, on ne pripada nekakvoj nacionalnoj priči, već se zauvek utkao u tragičnost Čoveka.

Nije Srdjan jedini, koji je branio čoveka od jajara - on je jedini nastradao, pa je to bila vest za "sve strane", i zato se tom dogadjaju pisalo/čulo.
Ostalo nije interesantno jer nema krvi, a kad nema krvi - nije vest.
A kad nema vesti - nije se ni dogodilo.

I da, bilo je toga na "svim stranama", da komšija spasi komšiju, ali to nigde nije bio mainstream.

Jedini način da alternativa zameni mainstream je - kad dodje konobar da naplati (sabere i oduzme).
Matematika.
A od nje svi beže, naročito vlast u Sarajevu, jer ona (jedina) nije htela da uradi popis.

I to nije prvi put da se "šteluju" brojke.

Posle se pitamo, otkud djavo došao po svoje.
Pa otud, što se trpanjem djubreta pod tepih, sade tikve sa djavolom.

elis elis 12:44 03.02.2012

Re: Filipejavascript:;

predatortz
Vidiš, ja ti prav stojim na stanovištu da su autentični srpski heroji '90-tih ovi Srđanovi dželati i njima slični, baš kao što su autentični bošnjački heroji '90-tih Caco, Orić, cace i orići.



Onda ti malo znaš i o Srbima i o Bošnjacima. Kao što , izgleda, malo znaš o običnim ljudima generalno.

Niti su Srđanove ubice heroji prosečnom srpskom domaćinu, naprotiv, znam da ih se ovaj gnuša, niti su Cace, Ćele i sličan jalijaški nakot heroji prosečnom Bošnjaku.

Ta govna, kao i sva govna, su isplivala iz kanalizacije čim je bujica krenula. Niko njih ni onda nije voleo, danas još manje. Samo, malo ih se povelo za Srđanovim primerom. Uoči razliku: Ne suprotstaviti se ne znači nužno i podržavati. To je glupa generalizacija.
Trebinje je ćutalo?
Ajde?
Baš Trebinje, ili samo Trebinje?
Sarajevo je arlaukalo zbog Kazana? Zenica zbog mudžahedina koji počeše da uvode svoje zakone?
Ne zajebavaj


Predator, ti u svom nastojanju da odbraniš fenomenologiju srpskog duha uporno propuštaš da uočiš moje govorenje o nečemu sasvim drugome.
Da, naravno da si u pravu za ćutanje Sarajeva i Zenice, koje nije ništa manje odvratno od ćutanja jednog Trebinja.
Ali ti i dalje ne uspevaš da shvatiš koliko je odvratno ovo utrpavanje Srđana Aleksića u jedan ideologijski, temeljno lažan i nevaljan diskurs.
Evo ti jedno pitanje, silogizam ćeš morati sam izvući (i nemoj me, živ bio, smarati potezanjem Sarajeva, naravno da se skoro isto pitanje i za Sarajevo ili Zenicu može postaviti): ukoliko je Srđan, koji je poginuo spašavajući jednog čoveka ugroženog onim što je tih godina bilo sublimacija Srpstva, danas heroj tog istog Srpstva, kako tumačiš činjenicu da je Trebinje ispražnjeno od onih koji su percipirani kao prepreka cvetanju tog Srpstva '90-tih? Ti sam reče da pravi heroj znači biti opšteprihvaćen - pa eto, pogledaj današnje Trebinje (ili Sarajevo, svejedno), pa mi reci čije je delo opšteprihvaćeno. I ko su, prema tome, autentični heroji po tvojoj definiciji herojstva?
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:58 03.02.2012

Mate Parlov, za sva vremena

Mate Parlov je bio jedan od mnogih NORMALNIH i CIVILIZOVANIH građana bivše Jugoslavije. Jednom prilikom je rekao: "Pa kako ću ja biti nacionalista! Pa ja sam svetski prvak!"

Ko razume, shvatiće! I Srdjana Aleksića, i sve druge dobre ljude u vremenima zla!
predatortz predatortz 12:06 03.02.2012

Re: Mate Parlov, za sva vremena

Ko razume, shvatiće! I Srdjana Aleksića, i sve druge dobre ljude u vremenima zla!


Ajde mi, majke ti, odgovori:

Odakle tebi takva sigurnost da bi se Srđan slagao sa ovim tvojim stavovima?

Kad već potresamo kosti mrtvom čoveku!

Razmisli malo čoveče. Srđan je bio pripadnik VRS, mogao je da pobegne kao i hiljade drugih da je smatrao to za nešto nečasno. Njegov otac, uprkos gubitku deteta, dakle najvećem gubitku koji čovek može da doživi, ne dozvoljava da svaka šuša pljuje po RS.
Uključi mozak! Izađi iz akcijaške matrice , postoji nešto i izvan parola DOLE i ŽIVEO.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:35 03.02.2012

Re: Mate Parlov, za sva vremena

Vi uključite mozak i pažljivo pročitajte izjavu Mate Parlova!
Kada će te ukapirati da se nacionalne i verske podele namerno forsiraju da bi se zabašurila očajna ekonomska situacija i sve veće, bezobrazne razlike između ultra bogatih familija i porodica koje gladuju, o čemu i piše u blogu?
Da bi se eliminisala svaka mogućnost, bilo koja naznaka masovnih socijalnih nemira po ulicama većih gradova Bosne, Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Kosova....!

Moji rođaci u Banja Luci jedva sastavljaju kraj sa krajem! Nema posla, nema perspektive, nema nade. A "glava" te porodice je bila u vojsci RS. Njegov otac je presvisnuo od tuge kada su na radiju saopštili ime poginulog vojnika, koji je sticajem okolnosti imao isto ime i prezime kao sin!

Recite mi, koje će to srpstvo, kakvo će to pravoslavlje da pomiri, da ujedini
jednog prebogatog Dodika i na hiljade uniženih, nezaposlenih, siromašnih Srpkinja i Srba?
Isto važi i za sve ostale pripadnike različitih nacionalnosti i veroispovesti u Bosni i Hercegovini, u svim drugim državicama bivše Jugoslavije.

Zaključiću uz pomoć jednog kolege satiričara: Bivša SFRJ je bila tamnica svih naroda i narodnosti. Sada su oni u - samicama!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana