Obrazovanje

Мала кутија за прву помоћ

tasadebeli RSS / 14.02.2018. u 01:20

Почело је друго полугодиште и званично. У Војводини још пре три недеље, а у остатку Србије јуче.

Ближи се полако и полагање завршних испита за основне школе у јуну на територији читаве Србије. У многим школама припремна настава за ученике осмог разреда почела је још у првом полугодишту.

medium.jpg 

Тамо где није почела припремна настава, сада је прави тренутак јер треба тај посао почети на време. (Ниједан наш принц или принцеза, ма колико год паметни били, не могу се спремити за полагање у последњих неколико дана пред испит.)

 

Отуд и овај пост. Он је кутија за прву помоћ клинцима, па самим тим и родитељима, у спремању завршног испита из српског језика за основне школе намењен онима који до сада за све ове линкове нису знали.


И јесте му циљ да помогне ученицима осмог разреда, али могу ове линкове отварати и гледати сви клинци и клинцезе узраста од првог разреда основне школе до четвртог разреда средњих школа и гимназија.

Можда ће некоме ово бити и од користи... Ма нека буде и један једини, ја ћу бити задовољан, труд ми онда није био узалудан. :-) 

 

Корисни линкови:

1) http://www.boske.rs/

http://www.boske.rs/stranice/nauka.html )

2) http://www.riznicasrpska.net/

3) http://naucionica.com/testovi-resenja-sa-zavrsnih-ispita-male-mature/

4) https://dusicaurosevic.wordpress.com/

5) https://cudesnijezik.wordpress.com/ 

6) http://www.srpskijezickiatelje.com/

7) http://jelenagolubovic.weebly.com/ 

8) https://www.shtreber.com/Srpski-za-peti-razred

9) https://www.youtube.com/channel/UCzADbDVcwuIPtZTi53mPYvw 

10) https://tatjana10011968.wordpress.com/

11) http://www.rastko.rs/

12) https://21naki.wordpress.com/2017/10/24/%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%BE%D1%98-%D1%81%D1%80%D0%BF%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B3-%D0%BA%D1%9A%D0%B8%D0%B6%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3-%D1%98%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B0/

13) https://tanja04.wordpress.com/

14) https://www.scoop.it/t/srpski

15) https://www.pismenica.rs/jezicke-nedoumice/

16) https://www.opsteobrazovanje.in.rs/srpski-jezik/gramatika/

17) https://srpskijezikiknjizevnost1.wordpress.com/

18) https://sites.google.com/site/veselaskolica/srpski-jezik/gramatika

19) https://irenicapametnica.wordpress.com/category/osnovne-skole/

20) 

https://uciteljtoplica.wordpress.com/%D0%B5%D0%B4%D1%83_2/%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%81%D0%B0-%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%9A%D0%B0/

 

Блог агрегатор (образовање):

http://edublogodak.com/

 

knjiga.jpg 



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 01:38 14.02.2018

Тастер - неизбежни П.С.

Ако знате за још неки корисни линк као помоћ у процесу образовања, придружите се, биће ми драго да се листа корисних линкова прошири.

(Не мора само српски језик да буде тема.)


И музика која лепо легне уз вежбање задатака...



c_h.arlie c_h.arlie 07:56 14.02.2018

M'da !

Почело је друго полугодиште и званично. У Војводини још пре три недеље, а у остатку Србије јуче.

Kada će Srbija, u prosvetno-obrazovnom smislu, postati jedinstvena država !?
maksa83 maksa83 08:55 14.02.2018

Re: M'da !

Kada će Srbija, u prosvetno-obrazovnom smislu, postati jedinstvena država !?

Ne dam svoja vojvođanska žita evo tebi Čarlivoje ... rima.

Sjajan blog Taso, probaću da zapamtim gde je kada za koju godinu zatreba.

Pre neku godinu je korisnik nsprof okačio ovde link na sajt sa onlajn vežbankom iz matematike za OŠ, ali ne umem da ga iskopam. Umesto toga, link na arhivu sa svim brojevima Matematičkog Lista.
tasadebeli tasadebeli 09:19 14.02.2018

Re: M'da !

maksa83


Sjajan blog Taso, probaću da zapamtim gde je kada za koju godinu zatreba.

Pre neku godinu je korisnik nsprof okačio ovde link na sajt sa onlajn vežbankom iz matematike za OŠ, ali ne umem da ga iskopam. Umesto toga, link na arhivu sa svim brojevima Matematičkog Lista.



Ево га тај макар један којем сам се надао и због чега сам већ задовољан јер знам да ми труд није био узалудан!




cassiopeia cassiopeia 09:25 14.02.2018

Re: M'da !

Sjajan blog Taso, probaću da zapamtim gde je kada za koju godinu zatreba.


O d l i č a n !

Znam kome ću poslati link. Hvala ti!

Ubaciću ja ovde linkove odakle je klinka spremala završne ispite, samo da je nahvatam

Ono što ja znam je da je nabavila one zbirke, onda gomilu testova od ranijih generacija (to ide iz ruke u ruku, prosleđuju jedni drugima, ona je svoje beleške, papire i testove već prosledila nekom iz generacije posle nje)
maksa83 maksa83 09:26 14.02.2018

Re: M'da !

Ево га тај макар један којем сам се надао и због чега сам већ задовољан јер знам да ми труд није био узалудан!

Ne, ozbiljno, skupiti sve te linkove i staviti ih na jedno mesto nije mali pos'o i hvale je vredan trud.

Nego kako ide sa uvođenjem elektronskih dnevnika? Meni se žalila učiteljica ovog mlađeg da je softver tako briljantno napravljen da nisu ostavili mesta za srednje slovo, a ima dva učenika u razredu sa istim imenom i prezimenom (što nije tako retko, ja se sećam da je u susednom razredu kad sam bio u OŠ bilo dva Nebojše Predragovića) i da onda kad treba da upiše ili prepravi ocenu ne zna kome je upisuje i čije ocene gleda. Katastrofa... što mi kažemo u esnafu - "ljudski je grešiti, ali da stvarno zajebeš stvar treba ti kompjuter".
c_h.arlie c_h.arlie 09:37 14.02.2018

Re: M'da !

maksa83
Kada će Srbija, u prosvetno-obrazovnom smislu, postati jedinstvena država !?

Ne dam svoja vojvođanska žita evo tebi Čarlivoje ... rima.

Sjajan blog Taso, probaću da zapamtim gde je kada za koju godinu zatreba.

Pre neku godinu je korisnik nsprof okačio ovde link na sajt sa onlajn vežbankom iz matematike za OŠ, ali ne umem da ga iskopam. Umesto toga, link na arhivu sa svim brojevima Matematičkog Lista.

Fala ti gde čuo i nečuo !
Evo i tebi rima od mene.
Da ne bi pričali o tim autonomaškim bulšitizmima, nemam ja ništa protiv da se raspusti u celoj Srbiji naprave da budu jednaki kao i u njenom severnom delu ?

maksa83 maksa83 09:44 14.02.2018

Re: M'da !

Fala ti gde čuo i nečuo !

E, nema na čemu, a pošto sam ja tamo na onoj kofa-je-bušna-i-iscureće-higsovi-bozoni temi koja me ne zanima propustio tebi da se zahvalim evo činim to ovim putem i uzvraćam sa klipoim gde je jedan činilac (Tomi Emanuel) isti, ali sa Vlatkom Stefanovskim umesto pjanim matorim Riči Samborom.

c_h.arlie c_h.arlie 09:52 14.02.2018

Re: M'da !

maksa83
Fala ti gde čuo i nečuo !

E, nema na čemu, a pošto sam ja tamo na onoj kofa-je-bušna-i-iscureće-higsovi-bozoni temi koja me ne zanima propustio tebi da se zahvalim evo činim to ovim putem i uzvraćam sa klipoim gde je jedan činilac (Tomi Emanuel) isti, ali sa Vlatkom Stefanovskim umesto pjanim matorim Riči Samborom.


Fala, fala !
Svaka čast Vlatku, ali ja, ipak, pored svega, biram Ričija.

maksa83 maksa83 10:00 14.02.2018

Re: M'da !

Svaka čast Vlatku, ali ja, ipak, pored svega, biram Ričija.

Vlatko je čist genije i da mi neko kaže Vlatko ili Riči ja bih uvek rekao Vlatko. Da je Vlatko u beli svet bio bi poznat kao deset Ričija. Obaška što je Vlatko i beskrajno senzibilniji autor, Riči je samo brz svirač.

A ti biraš Ričija zato što je našao 26 godina mlađu cicu, alkos matori, može bukvalno otac da joj bude, tj. što bi rekli - Strašno !

tasadebeli tasadebeli 10:03 14.02.2018

Re: M'da !

cassiopeia

Ubaciću ja ovde linkove odakle je klinka spremala završne ispite, samo da je nahvatam



Само напред, немам ништа против да се овај пост претвори у сајам корисних линкова за образовање.

Може да се прошири избор и на високо образовање, што да не.
tasadebeli tasadebeli 10:15 14.02.2018

Re: M'da !

maksa83

Ne, ozbiljno, skupiti sve te linkove i staviti ih na jedno mesto nije mali pos'o i hvale je vredan trud.



Идеја дошла отуд што тренутно похађам један онлајн семинар за наставнике о коришћењу друштвених мрежа у образовању.

(Научио сам како да направим свој блог, али за сада је све то у повоју код мене... Док ја то уредим и покачим све материјале за учење и вежбања из српског и лингвистике и док научим како да уредим сопствени блог итд. проћи ће неко време. Имам за сада само заглавље блога и две странице: о блогу и о мени.)

Па сам, разговарајући са децом у школи и у свом окружењу и са родитељима и са колегама, видео колико велики број њих ништа не зна о оваквим сајтовима, блоговима,... већ им се интернет своди искључиво на забаву.

Па помислих, 'ајде мало да тај интернет учинимо и корисним и да имамо неку вајду од толиког блејања у сокоћало.

Исте ове линкове делим и деци коју подучавам у школи и њиховим родитељима.


Још један користан линк. Мислим да већина људи овде за ово зна, али нека га, од вишка глава не боли:


http://www.istokpavlovic.com/blog/digitalni-pravopis/
c_h.arlie c_h.arlie 10:55 14.02.2018

Re: M'da !

maksa83
Svaka čast Vlatku, ali ja, ipak, pored svega, biram Ričija.

Vlatko je čist genije i da mi neko kaže Vlatko ili Riči ja bih uvek rekao Vlatko. Da je Vlatko u beli svet bio bi poznat kao deset Ričija. Obaška što je Vlatko i beskrajno senzibilniji autor, Riči je samo brz svirač.

A ti biraš Ričija zato što je našao 26 godina mlađu cicu, alkos matori, može bukvalno otac da joj bude, tj. što bi rekli - Strašno !


Taman posla zbog toga.
Meni se, u stvari, ali zaista, gade matori krševi, bilo muški ili ženski, koji su sa mlađima od sebe toliko da im mogu biti ćerke ili sinovi.
Ali, baš mi se gade !
Ako si matori krš, nauči se da živiš u skladu sa svojim godinama.
4krofnica 4krofnica 11:42 14.02.2018

Re: M'da !

Umesto toga, link na arhivu sa svim brojevima Matematičkog Lista.


sjajno, odavde mi vežbamo za kontrolne iz matiša,
pismenizadacitačkakom

nas upis čeka sledeće godine, zahvalila bih se na linkovima i tasi ali već me je fakofovao, tako da ću to preskočiti.


arianna arianna 11:56 14.02.2018

Re: M'da !

Идеја дошла отуд што тренутно похађам један онлајн семинар за наставнике о коришћењу друштвених мрежа у образовању.

(Научио сам како да направим свој блог, али за сада је све то у повоју код мене... Док ја то уредим и покачим све материјале за учење и вежбања из српског и лингвистике и док научим како да уредим сопствени блог итд. проћи ће неко време. Имам за сада само заглавље блога и две странице: о блогу и о мени.)





Da...ima odličan seminar za nastavnike "Besplatna virtuelna učionica". Naučiš da napraviš blog, video prezentaciju, poster, kviz, test i još neka čuda.

Nego, kad si već pomenuo ove online seminare, uzimaš li slobodne dane koji po zakonu pripadaju za stručno usavršavanje, bez obzira što seminare radiš od kuće?


I još jedno pitanje...
Da li u knjižici ili svedočanstvu učenicima koji su radili po IOP-u i dobili ocenu, upisujete negde kao napomenu da je rađeno i da su ocenjeni po IOP-u ili upisujete samo ocenu, bez napomene?
c_h.arlie c_h.arlie 12:24 14.02.2018

Re: M'da !

4krofnica
Umesto toga, link na arhivu sa svim brojevima Matematičkog Lista.


sjajno, odavde mi vežbamo za kontrolne iz matiša,
pismenizadacitačkakom

nas upis čeka sledeće godine, zahvalila bih se na linkovima i tasi ali već me je fakofovao, tako da ću to preskočiti.



Prenećemo Tasi izraze zahvalnosti !
Taso, odfakofuj krofnicu !
tasadebeli tasadebeli 17:08 14.02.2018

Re: M'da !

4krofnica

nas upis čeka sledeće godine, zahvalila bih se na linkovima i tasi ali već me je fakofovao, tako da ću to preskočiti.



Ма само нека ово буде од користи.

А ти и ја ћемо се лако договорити око факофовања... И захвалности. То је између тебе и мене, клинци немају везе са тим.

c_h.arliePrenećemo Tasi izraze zahvalnosti !

Taso, odfakofuj krofnicu !



Хвала, Чарли!

Била је у питању игра речи у одговору на један коментар Крофнице:

FAQ - Frequently asked questions (FAQ)

и

FUCK OFF

што је било, признајем то, прилично недуховито и у љутњи написано због сумње изражене у претходном Крофничином коментару.

Што, наравно, мене не оправдава и даје свако право Крофници да буде увређена јер је било баш неотесано.
Atomski mrav Atomski mrav 17:25 14.02.2018

Re: M'da !

Meni se žalila učiteljica ovog mlađeg da je softver tako briljantno napravljen da nisu ostavili mesta za srednje slovo


Ti "školski" softveri su uvek bili tako briljantno napravljeni... sećam se jednog napravljenog u Fox Pro-u kojeg nismo mogli uopšte pokrenemo na školskim 386-cama sa 4 MB RAM-a pa sam morao da izbacim gomilu drajvera iz memorije da bi ga pokrenuli a onda... trebalo je uneti generalije za svakog učenika i svi smo popunili uredno upitnik a u tim upitnicima jedno 80% nas je za zanimanje roditelja upisalo "radnik" što ovaj softver nije dozvoljavao da se unese... i onda je moj profesor rekao "ko ih *ebe" i krenuo nasumice da ubacuje podatke o zaposlenju roditelja (biralo se iz neke drop-down liste). Pa smo tako imali kombinacije otac - baletan, majka - rudar na površinskom kopu.

Posle sam im napravio mnogo jednostavniji a upotrebljiviji softver, nakucao sam ga za par dana u Clipper-u u zamenu za zaključenu peticu iz stručne prakse.
tasadebeli tasadebeli 17:33 14.02.2018

Re: M'da !

arianna

Nego, kad si već pomenuo ove online seminare, uzimaš li slobodne dane koji po zakonu pripadaju za stručno usavršavanje, bez obzira što seminare radiš od kuće?



Ти мора да се шалиш са тим слободним данима?

Не само да их немам, него сам овај семинар (акредитован, у Каталогу) платио из свог џепа јер ми у школи рекоше да штеде и да не могу и ово да ми плате пошто су ми већ у децембру платили ово:

SEMINAR O INTERPUNKCIJI REČENICE U SRPSKOM JEZIKU (ЛИНК)


I još jedno pitanje...
Da li u knjižici ili svedočanstvu učenicima koji su radili po IOP-u i dobili ocenu, upisujete negde kao napomenu da je rađeno i da su ocenjeni po IOP-u ili upisujete samo ocenu, bez napomene?



ИОП-2 обавезно пише. У сведочанствима. Зато што је ИОП-2 потпуно измењени програм, у потпуности прилагођен могућностима ученика.

(Рецимо, онај мој дауновац је имао ИОП-2 и то му је писало у сведочанствима из основне школе.)

(Не у књижицама јер се књижице пишу само на полугодишту, оне су скоро па незваничан документ који клинцима више служи као нека врста "личне карте" за идемнтификацију на завршном испиту, бесплатни коришћење базена и клизалишта, у спортским утакмицама итд.

И, наравно, да их родитељи на полугодишту потпишу као знак разредном старешини да су видели какав је успех њиховог чеда на полугодишту. )


ИОП-1 се не пише нигде јер је то само прилагођен већ постојећи програм са прилагођеним задацима... Рецимо, за децу која су на доњој граници IQ и мало испод те границе. Или којима српски језик није матерњи језик, а уче школу на српском језику.

П.С. - Питао ме онај мој Филипинац на последњем писменом задатку у децембру (сад је он осми разред, а дошао је у Србију и моју школу када је био шести разред):

"Наставниче, је л' могу у задатку да напишем до јаја?"

Наравно да нисам њега грдио, него сам погледао одељење док се они кикоћу чекајући моју реакцију и рекао им:

"Ви сте за ово криви! Ви сте га томе научили!"

А онда одмах њему:

"Ако дође нека инспекција у школу, ти и ја разговарамо само на енглеском. ОК?"

Филипинац, иначе, сјајан математичар. Изнад просека. Зато му граматика није никакав проблем, све качи на прву лопту.

Али речник... Јасно ти је да је утицај непосредног окружења, другара из одељења, јачи од утицаја наставника.

zilikaka zilikaka 17:45 14.02.2018

Re: M'da !

i onda je moj profesor rekao "ko ih *ebe" i krenuo nasumice da ubacuje podatke o zaposlenju roditelja (biralo se iz neke drop-down liste). Pa smo tako imali kombinacije otac - baletan, majka - rudar na površinskom kopu.

E, to u Komercijalnoj imaš godinama interesantno.
U obrascu za dozvoljeni minus navedeno je samo nekoliko zanimanja od kojih treba da odabereš šta si, pa ako nisi advokat, arhitekta, lekar, oficir, policajac, poljoprivrednik il profesor, možeš biti samo penzioner.
arianna arianna 19:01 14.02.2018

Re: M'da !

Ти мора да се шалиш са тим слободним данима?


Ne šalim se, nego nisam ni ja do skoro znala, pa te zato i pitam.

Bila sam na jednom skupu gde smo između ostalog i o tome razgovarali.
Svaki zaposleni ima pravo na plaćeno odsustvo tj. slobodne dane Posebnim kolektivnim ugovorom za zaposlene u osnovnim i srednjim školama i domovima učenika, vezano za stručno usavršavanje. Član 16, stav 13 i to pet dana godišnje. Lepo ljudi napišu zahtev direktoru škole, navedu razlog i dobiju slobodne dane, s tim da posle tih slobodnih dana donesu Uverenje o stručnom usavršavanju (koje obično dobiju poštom od realizatora seminara).
Neki su otišli i korak dalje, pa su spojili lepo i korisno. Preko turističkih agenicija, organizuju se turistička putovanja, na put krene grupa polazinka seminara i realizator. Uz obilazak i putovanje, realizuje se seminar, odsustvo s posla pravda se upravo pomenutim slobodnim danima.



Poseban kolektivni ugovor <<<<<

pogledaj član 16, stav 13

Svi plaćamo svoje usavršavanje. Blago tebi ako ti škola platila bar jedan seminar za četri godine.



Na onom gore pomenutom skupu bilo upravo reči i o IOP-ima. Mogu ti reći samo STRAŠNO!!
U svedočanstvima neko ih notira, neki i ne, pa mu rad i ocenjivanje po IOPu , dođe kao neka dodatna fusnota ili zvezdica. Ispada na kraju, da sva svedočanstva imaju istu težinu i da su svi učenici osposobljeni za neki rad, što im po završenom školovanju ne dozvoljava primanja na osnovu invalidnosti i nesposobnosti.

Primer: Dete sa izrazitim psihofizičkim smetanjama, prošlog leta dobija diplomu srednje škole i svedočanstvom da je radio po IOP-u, a sad roditelji kukaju i mole da ta ista osoba nekako prođe invalidsku komisju i ostvari svoja prava koja mu pripadaju. Invalidska komisija ga odbija i šalje na tržište rada jer je osposobljen?!? za rad.
Gde je tu logika ?
tasadebeli tasadebeli 22:31 14.02.2018

Re: M'da !

arianna

Ne šalim se, nego nisam ni ja do skoro znala, pa te zato i pitam.

Bila sam na jednom skupu gde smo između ostalog i o tome razgovarali.

pogledaj član 16, stav 13



Да, знам за то. Али и сама кажеш, када се људи лепо договоре.

Или када нису залуђеници, па чак не иду ни на боловања када су стварно болесни да се не би губили часови, па доносе разне вирусе у школу. Таквима ја обично тада свашта кажем јер је то по мени врло непристојно, али џабе... И даље долазе пошто-пото. Да се не губе часови, кажу. А директор цвета и расте к'о квасац зато што има тако вредне и савесне раднике и не мора да се мучи тражећи им замену у данима одсуства што му је дужност.

Па, 'ајде сад ти у таквом колективу и са таквим директором истеруј правду.


Na onom gore pomenutom skupu bilo upravo reči i o IOP-ima. Mogu ti reći samo STRAŠNO!!
U svedočanstvima neko ih notira, neki i ne



Па ти што не нотирају ИОП-2 крше закон. Директно крше закон.

Primer: Dete sa izrazitim psihofizičkim smetanjama, prošlog leta dobija diplomu srednje škole i svedočanstvom da je radio po IOP-u, a sad roditelji kukaju i mole da ta ista osoba nekako prođe invalidsku komisju i ostvari svoja prava koja mu pripadaju. Invalidska komisija ga odbija i šalje na tržište rada jer je osposobljen?!? za rad.
Gde je tu logika ?



Е, до тога дође када је у процес инклузије званично и законски укључено само образовање, а сви остали чиниоци у друштву не да нису укључени, него не знају ни да у Србији постоји такав део ообразовања.

Сећаш се колико сам ја кукао по Блогу како наставници немају никакву подршку система за инклузивни процес. И то не само после школовања детета, него и током школовања детета. Знаш и сама колико је тешко добити персоналног асистента за дете. Јер то кошта. О стручној помоћи лекара/психолога/педагога за специфичне појединачне разлоге због којег дете иде по ИОП-2 да ти и не причам.

Ја сам ипак само наставник српског језика. А то значи да нисам ни дефектолог, ни логопед, ни психолог,...

И као лаик и аматер у тим областима најчешће тапкам у мраку тражећи сам решење за неки проблем, копајући по нету и слично.

А то истроши човека. Ма колико год идеја била племенита, истроши то човека.

То је оно што званичници у просветном систему и законодавци не схватају, него мисле да су им ти конкретни оперативци са часа ентузијасти са неисцрпном енергијом који ће довека тако да гурају.

Учитељица која је у мојој школи кренула прва са тим дауновцем, сама, без ичије стручне помоћи, после тога је изгурала још једно дете са тешким поремећајем говора и једном од врста аутизма са поремећајем говора које је носило пелене до четвртог разреда основне школе.

Данас је та учитељица, жена мојих година, толико истрошена и болесна после 10 година инклузије у мојој школи да је зрела за неку инвалидску пензију. (Не заборави да она поред тог детета које иде у школу по ИОП-2 за које учитељица нема никакву помоћ са стране, има и 25 остале деце са којима треба радити).

Осим пар штурих похвала за свој рад од оних који се у међународним релацијама хвале инклузијом у Србији и шепуре се пред камерама, та учитељица није добила ништа друго.

А жена је врхунска класа учитељице. На светском нивоу. То јест, била је. Сада више није. Сада је то једна депресивна болесна потрошена учитељица којој се школа згадила и која гледа како да побегне из ње и да макар то још времена до пензије што јој је остало одмори своју душу.

И коње убијају, зар не?

Сви званичници система просвете у Србији су ту спремни да се сликају за медије и шепуре пред иностраним делегацијама које због инклузије долазе у Србију, али их нигде нема када треба помоћи конкретном оперативцу који ради са дететом на часу.

Ма... Стајеш ми на муку... Моја школа је једна од тзв. модел школа за инклузију, па немамо помоћ система. Али сам зато ја примао на час делегације УНИЦЕФ које министар доводи да се похвали како, ето, инклузија лепо функционише у српском образовању.

А то што ја у пракси на часу са тим дететом све радим уз помоћ штапа и канапа јер чак и они који су задужени да ми конкретно у томе помогну само слегну раменима када им ту помоћ затражим, то никога не занима. Још систем смањује број педагога и психолога по школама ради уштеде и захтева ММФ.

Ономад једна учитељица у мојој школи малтене добила нервни слом и сада је под лековима јер јој је дечак са поремећајем из спектра аутизма почео на часу да удара главом из све снаге у зид, а она није умела да га заустави јер је никада нико није ни упутио како то да ради и шта да ради у таквим ситуацијама.

Она је ипак само учитељица, побогу!

И гледам ја такве ствари са инклузијом, Аријана, већ десет година (Онај мој дауновац је сада друга година средње школе, што значи да је кренуо у први разред у моју школу пре десет година, још пре него је званично закон и донет.)

Све знам шта ми причаш. Средње школе су у процес инклузије ушле нешто касније и све те аномалије у самом процесу проистекле из типичне српске дрљавости и немара и бирократске лењости (државни пос'о = 'ладовина) и поштовања прописа и закона само онда када то моћницима иде на руку, за средњошколске професоре су још увек зачуџујућа појава.

Мене одавно ту више ништа не чуди.
docsumann docsumann 22:41 14.02.2018

Re: M'da !

Umesto toga, link na arhivu sa svim brojevima Matematičkog Lista.




oo, tnx
gedza.73 gedza.73 10:00 14.02.2018

.

Можда ће некоме ово бити и од користи

Mi smo ga polako pripremali da je to samo jedan test više.
Sva ona strka, sudbonosno biti-ne biti, medijski bum pred kraj godine... Em su mali, em ih ko zečiće sav taj haos blokira.
Ako je nama roditeljima stres što mora i njima da dodajemo.


cassiopeia cassiopeia 10:08 14.02.2018

Re: .

gedza.73

Mi smo ga polako pripremali da je to samo jedan test više.
Sva ona strka, sudbonosno biti-ne biti, medijski bum pred kraj godine... Em su mali, em ih ko zečiće sav taj haos blokira.
Ako je nama roditeljima stres što mora i njima da dodajemo.




Baš tako. Ja sam slično pričala. Tri velika kontrolna u tri dana, kreneš na vreme sa pripremama i nema frke. Odnosno, učiš redovno preko cele godine, podsetiš se ranijih godina i to je to.

Mislim da je najvažnije da rade testove od ranijih godina, susret sa zadacima, tipovima pitanja, onda nema faktora iznenađenja u tom smislu.

Moram da pohvalim i nastavnike u školi mog deteta, maksimalno su se angažovali na dodatnim časovima, insistirali da deca dolaze, postavljaju pitanja. Nije bila forma predavanja, već rešavanja onog što im nije bilo jasno u samostalnom radu.
tasadebeli tasadebeli 10:23 14.02.2018

Re: .

cassiopeia
gedza.73

Mi smo ga polako pripremali da je to samo jedan test više.
Sva ona strka, sudbonosno biti-ne biti, medijski bum pred kraj godine... Em su mali, em ih ko zečiće sav taj haos blokira.
Ako je nama roditeljima stres što mora i njima da dodajemo.




Baš tako. Ja sam slično pričala. Tri velika kontrolna u tri dana, kreneš na vreme sa pripremama i nema frke. Odnosno, učiš redovno preko cele godine, podsetiš se ranijih godina i to je to.

Mislim da je najvažnije da rade testove od ranijih godina, susret sa zadacima, tipovima pitanja, onda nema faktora iznenađenja u tom smislu.

Moram da pohvalim i nastavnike u školi mog deteta, maksimalno su se angažovali na dodatnim časovima, insistirali da deca dolaze, postavljaju pitanja. Nije bila forma predavanja, već rešavanja onog što im nije bilo jasno u samostalnom radu.



Психолошка припрема је врло важна. На жалост, о томе нема ништа на интернету.

То морамо сами.

Код мене се то углавном своди на ослобађање од тог страха. Основцима је то први тзв. објективни тест који није правио њихов учитељ/наставник који их добро познаје.

Ослобађамо се од страха тако што им објашњавам до најситнијих детаља како то све изгледа, да су то ситуације сасвим примерене људима а не надљудима и да ће после тога имати таквих ситуација провера знања још много кроз школовање и живот.

И тако се полако ослобађамо страха подижући успут и знање које производи затим већи ниво самопуздања.

Припреме које почнемо у октобру, новембру обично завршавамо пред сам испит у јуну очинским саветом:





Добро, добро, не баш тим речником, наравно.

Али, бићу искрен, баш то мислим док се опраштам с мојим ђацима и шаљем их на завршни испит.
cassiopeia cassiopeia 10:52 14.02.2018

Re: .

Ослобађамо се од страха тако што им објашњавам до најситнијих детаља како то све изгледа, да су то ситуације сасвим примерене људима а не надљудима и да ће после тога имати таквих ситуација провера знања још много кроз школовање и живот.

И тако се полако ослобађамо страха подижући успут и знање које производи затим већи ниво самопуздања.


U pravu si! Nepoznate stvari i situacije su izvor straha. Super ti je pristup. I ne govoriti im da nije u redu da se plaše ili da imaju tremu. Sve je to ljudski i hiljadu puta će biti u sličnim životnim situacijama.

Naučiti ih kako da se nose sa tremom i strahom. Ja sam mojoj klinki govorila da nije dobro ni da nema treme. Trema je motivišuća kad je optimalna, kad nije blokirajuća. Učila sam je vežbu disanja, 4-7-8. Udišeš dok brojiš do 4, držiš dah dok brojiš do 7, izdišeš dok odbrojavaš do 8. Fokusiraju se na disanje i smire misli o neprijatnom događaju koji ih čeka.

Ili im daj na času da cepaju papir polako po izvučenoj liniji. Uzmeš papir iz male sveske, povučeš liniju po dužini i po toj liniji rukom što ravnije cepaš list na pola. To isto opušta, jer si fokusiran na zadatak, a ne na test ili bilo šta zbog čega si uznemiren.

Što više znaju, i o samoj situaciji u kojoj će se naći i što su sigurniji u svoje znanje, onda se i trema lakše savlada i zadatak se uradi najbolje moguće u datom trenutku.
tasadebeli tasadebeli 17:46 14.02.2018

Re: .

cassiopeia
Ослобађамо се од страха тако што им објашњавам до најситнијих детаља како то све изгледа, да су то ситуације сасвим примерене људима а не надљудима и да ће после тога имати таквих ситуација провера знања још много кроз школовање и живот.

И тако се полако ослобађамо страха подижући успут и знање које производи затим већи ниво самопуздања.


U pravu si! Nepoznate stvari i situacije su izvor straha. Super ti je pristup. I ne govoriti im da nije u redu da se plaše ili da imaju tremu. Sve je to ljudski i hiljadu puta će biti u sličnim životnim situacijama.

Naučiti ih kako da se nose sa tremom i strahom. Ja sam mojoj klinki govorila da nije dobro ni da nema treme. Trema je motivišuća kad je optimalna, kad nije blokirajuća. Učila sam je vežbu disanja, 4-7-8. Udišeš dok brojiš do 4, držiš dah dok brojiš do 7, izdišeš dok odbrojavaš do 8. Fokusiraju se na disanje i smire misli o neprijatnom događaju koji ih čeka.

Ili im daj na času da cepaju papir polako po izvučenoj liniji. Uzmeš papir iz male sveske, povučeš liniju po dužini i po toj liniji rukom što ravnije cepaš list na pola. To isto opušta, jer si fokusiran na zadatak, a ne na test ili bilo šta zbog čega si uznemiren.

Što više znaju, i o samoj situaciji u kojoj će se naći i što su sigurniji u svoje znanje, onda se i trema lakše savlada i zadatak se uradi najbolje moguće u datom trenutku.



Осмаци су у посебном психичком стању читав осми разред.

Гледам то већ 25 година.

Започну школску годину са много самопоуздања. Није ни чудо. најстарији су у клупама. Ту су већ осам година, све знају, за све наставнике су већ одавно схватили како треба и шта треба да раде да би обавили задатке. Ту, у својој основној школи се осећају удобно, мажени су и пажени, све им је познато...

Чак им је помало и досадно и једва чекају крај школске године и да оду у средњу школу да мало промене то своје окружење. Копка их то ново што их чека.

А онда, како школска година одмиче, несигурност се повећава.

С једне стране једва чекају да оду и да "постану велики".

А са друге стране, страшно се плаше тога шта их то чека у новој средини. Да ли ће се снаћи и тамо као и у основној школи, да ли ће их друштво у новом одељењу прихватити, да ли ће умети да савладају те задатке намењене средњој школи...?

И тако разапети између тих осећања, жеље за одласком у нешто ново и страха од тог новог, дочекају и тај завршни испит.

Причам са њима често о томе покушавајући да ту њихову разапетост између та два осећања макар мало смањим јер се она не може у потпуности неутралисати.

Неко је мало више разапет, неко мало мање, али код свих је по правилу иста прича.

Али то је све део одрастања, Кас, и саставни део сазревања и јачања личности.

Тако и треба да буде...
zilikaka zilikaka 13:31 14.02.2018

E, gde si bio

Pre koju godinu...
Ne sećam se da li smo rčkali po internetu osim pregleda prethodnih zadataka. Znam da smo imali nekoliko izdanja zbirki iz različitih godina.
Povodom svega moram nešto da vam priznam. U kombinovani test nije uloženo skoro pa ništa rada. Prethodnih rokova je slabo bilo a 5 predmeta iz 4 godine sažeti u 20 pitanja i očekivati neki uspeh...

Tebi Taso svaka čast za ovaj blog. Naravno, i ja ću proslediti bar na dve važne adrese gde će biti od koristi.
Jukie Jukie 15:04 14.02.2018

Комбиновани тест

Чини ми се да је комбиновани тест ту више зато да би осмаци уопште ишчитали уџбенике из наука, уместо да годину дана само штребају српски и математику, а онда кад дођу у неку школу типа гимназије немају основе из тих пет наука.

Све говори чињеница да ја као двојкаш из историје, који није видео уџбеник из тог предмета од 1990, сваке године тачно урадим 4 од 5 питања.

Реално најтежа су ми она питања која се односе на старословенски и црквенословенски, а која се јављају сваке године, јер је то очигледно нека лекција коју треба сести и научити, док све ово остало можеш да смуљаш елиминацијом очигледно нетачних одговора.
tasadebeli tasadebeli 00:07 15.02.2018

Re: E, gde si bio

zilikaka

E, gde si bio
Pre koju godinu..



Извини. И ми растемо и учимо поред њих свакога дана. Пре коју годину нисам знао за ово... Нити сам користио у настави... Него исто као и ви тада, папирне збирке задатака, па удри...



eloy eloy 22:36 15.02.2018

Pozitivno brojanje


Sjajna inicijativa Debeli, pozdravljam mada sam lično van ove problematike - ,,krupna deca,,
Važno je da se vrati pozitivna energija na blog.
Gledamo napred i zbijamo redove.

pozdrav
tasadebeli tasadebeli 23:28 15.02.2018

Re: Pozitivno brojanje

eloy

Sjajna inicijativa Debeli,


Једном уча, вазда уча... Барем када су добре намере по питању сопственог учења и подучавања других на дневном реду.



А кад претерам, кажите, не љутим се ја... Боље то види онај са стране него ја изнутра.


Važno je da se varti pozitivna energija na blog.
Gledamo napred i zbijamo redove.


grof_brankovich grof_brankovich 14:51 16.02.2018

Што се тиче овога:

Почело је друго полугодиште и званично. У Војводини још пре три недеље, а у остатку Србије јуче.


Професоре,
Можда треба продискутовати ово у засебном блогу.

Моје мишљење је да "кнежевина" треба да прихвати датуме полугодишта које се примењује у "војводини", јер не треба стварати непотребне разлике на нивоу детета и школства. Друго, католици и други који славе по западном календару постоје и у Србији у великом броју, нарочиту у Београду. Треће, ми који живимо у земљама у којима се Божић слави 25тог маја ионако морамо да се прилагођавамо западном календару када одређујемо наше боравке у Србији. Четврто: у "кнежевини" ионако декоришу улице пре 25 децембра.... Ми требамо да се прилагођавамо грађанима а не Католичког цркви померањем датума полугодишта. Шта мислиш?
tasadebeli tasadebeli 18:29 16.02.2018

Re: Што се тиче овога:

grof_brankovich

Шта мислиш?



Управо ово што си и рекао:

Можда треба продискутовати ово у засебном блогу.



Тема овог поста свакако није школски календар у Србији него нешто друго.

А та разлика у школском календару је у мом посту поменута сасвим узгредно.




П.С. - Објашњење за другара да не будем баш толико груб.


Ова разлика постоји тек од пре 2-3 године. Ево ти и званичног (по мени сасвим дебилног) објашњења службеника Министарства просвете и тадашњег министра просвете Вербића за увођење таквог различитог календара:

Kako su za “Politiku” naveli u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, ovako je učinjeno na osnovu “osluškivanja” osećanja roditelja i đaka.

“Zimski raspust je utvrđen po istom modelu kao i prošle godine, jer je analiza zadovoljstva roditelja i učenika pokazala da su imali više vremena da uživaju u zimskim aktivnostima”, rekla je za taj list savetnica ministra prosvete za saradnju sa medijima Tanja Krstonijević.

Zimski raspust iz dva dela (prvi u toku novogodišnjih praznika, a drugi u prvoj nedelji februara) uveden je u školskoj 2015/2016. Na mestu ministra prosvete tada je bio Srđan Verbić, koji je u septembru 2015. objasnio da odluka ide u korist đacima i turizmu.

Turistička organizacija Srbije je prošle godine navela da, od kada je uvedena podela, da su se domaći gosti, 14 odsto više u odnosu na prethodne godine, odlučili za zimovanje u našoj zemlji. Upravo zbog toga je iscepkan raspust i prošle godine bio na meti kritika. Zbog epidemije gripa prvi deo je bio produžen za dva dana, a onda je kao jedan od načina nadoknade predloženo skraćivanje drugog dela, iako su mnogi roditelji već uplatili svoje aranžmane.



(ЛИНК НА ВЕСТ)


Школски календар - Војводина (ЛИНК)


Школски календар - Србија (ЛИНК)


Као што видиш, ови у Војводини, у ствари, нису ништа ни променили, они и даље иду по школском календару какав је постојао и постоји откако ја радим у школи (већ 25 година), а нас су у остатку Србије натерали да цепамо распуст у два дела (почетком јануара и почетком фебруара по 10 дана), те да нам крај првог полугодишта буде тек после Светог Саве.


Ако питаш како то решење за остатак Србије без Војводине од пре 2-3 године (зарад профита у туризму, наводно) изгледа мени као оперативцу у учионици, одмах ћу ти рећи:

Очајно!

Потпуно ми је неприродно да у првом полугодишту имам 101 наставни дан, а у другом полугодишту 79 дана. Разлика су 22 (наставна!) дана. А то је месец дана (4 недеље по 5 наставних дана).

Код петака (петог разреда основне) с којима имам час свакога дана испадне да у првом полугодишту имам 101 час, а у другом само 79. (Раније је та разлика била значајно мања - у првом полугодишту 92-95 часова, у другом 85-88 часова што је сасвим у реду).

То је јако тешко за поделу програма и градива, планираних писмених задатака и контролних задатака, усмено испитивање и слично. (По закону, свако дете које похађа редовно наставу, из српског језика мора да има најмање по 4 оцене у полугодишту, односно по 2 у тромесечју.)

Тако да мислим да то решење Министарства просвете да после 25 година уједначеног школског календара у Војводини и остатку Србије направи овакву промену на штету ђака ван Војводине нема чак ни педагошко оправдање.

Оправдање које су за то навели је стварно...

Укратко, друже, завидим овима из Војводине који имају много примеренији календар него ми у остатку Србије и волео бих када би наше протесте из школа у остатку Србије због таквог календара неко у Министарству и уважио и вратио школски календар и у остатку Србије без Војводине на оно старо како је и било 25 година пре тога. То јест, да и нама у остатку Србије полугодиште буде крајем децембра као и овима у Војводини и да нам број наставних дана по полугодиштима онда буде уједначенији.

Имам утисак да је овај календар за остатак Србије пре 2-3 године направио неко ко никада није ногом ни крочио у учионицу као наставник и не зна колико је значајно све ово што сам ти горе навео.

Ето, то ти је оно што мислим по том питању календара.

И као што видиш, мислим исто што и ти.

На све твоје наведене разлоге да и остатак Србије треба да има календар као Војводина, могу само још да додам ове моје разлоге проистекле из праксе у учионици због наставног програма, планова, распореда градива и свега што ти рекох.

(Не лаје куца села ради, него себе ради. )
tasadebeli tasadebeli 22:43 16.02.2018

Re: Што се тиче овога:

И још мало о календару...

Запази само, молим те, структуру наставних дана по полугодиштима у календару за остатак Србије за 2017/2018!

Прво полугодиште:

49 наставних дана + пауза од 2 дана (Дан примирја у Великом рату) + 35 наставних дана у континуитету + 10 дана новогодишњег дела распуста (рачунајући оба викенда) + 17 наставних дана у континуитету и на крају полугодиште.

49 - (2) (тромесечје) - 35 - (10) - 17 - крај полугодишта.

ОК, подношљиво и клинцима и наставницима. Додуше, боље би било без ових 17 дана на крају првог полугодишта.

Друго полугодиште:

3 наставна дана + пауза 2 дана (Дан државности Србије) + 30 наставних дана у континуитету + априлски, тзв ускршњи распуст, од 10 дана /са све викендима) + 15 наставних + 2 дана нерадна за Први мај + 21 наставни дан у континуитету (и крај школске године за осмаке) + 9 наставних дана за петаке, шестаке и седмаке.

3 - (2) - 30 - (10) (тромесечје) - 15 - (2) - 21 (крај године за осмаке) - 10 наставних дана (крај школске године).

У заградама су паузе, ненаставни дани.

Сећаш се и сам како то изгледа вратити се у школску клупу после неке паузе.

А друго полугодиште исцепкано паузама до бесвести.

Није ни чудо што клинци онда повилене начисто. И ја бих на њиховом месту. Час идеш у школу, час не идеш у школу.

А при томе, ове мученике осмаке чека учење за што боље оцене на крају, завршни испит, упис у средњу школу, лудило им у главама око свега тога...

На пролеће (фебруар -мај) су и скоро сва школска такмичења, од школског до државног нивоа.

Још ако је екскурзија на пролеће као у мојој школи (крај априла)... Ихаааај!

Па клинци су недељу дана пред екскурзију и недељу дана после екскурзије полулуди јер им ионако пубертетски хормони врцају до неба, а за екскурзију иду од куће, не спавају по целу ноћ (ствар престижа међу њима)...

Пола њих се после екскурзије поразбољева због тог стреса који их сустигне. Падне им имунитет.

(Ономад ми се мој осмак, одличан ученик, Вукова диплома, првак Балкана у џудоу у свом узрасту, узорно дете, ождерао к'о прасе од неке брље коју су купили од сељака на Тари, па смо га спуштали амбулантним колима у три ноћу у Бајину башту на инфузију да га мало исперу. Никада му се тако нешто није догодило, никада ни лизнуо пре тога, а онда пукао. Грдим га онако мамурног сутрадан, онако формално, а мислим се, и ја бих, сине, на твом месту под толиким притиском.)

Мученици, бре!
niccolo niccolo 22:47 16.02.2018

Re: Што се тиче овога:

због тог стреса

Život je stresan, neka se čeliče!

Šalim se, šalim se, saglasan s poentom komentara...
tasadebeli tasadebeli 23:02 16.02.2018

Re: Што се тиче овога:

niccolo
због тог стреса

Život je stresan, neka se čeliče!

Šalim se, šalim se, saglasan s poentom komentara...



Не морају баш да се одају алкохолизму...

У праву си ти, све то јесте део челичења... Само, ја бих волео да макар не буде хистерично оно што не мора да буде хистерично, тј. да им макар ми не отежавамо додатно то челичење на пример оваквим школским календаром и сличним стварима.
grof_brankovich grof_brankovich 12:23 17.02.2018

Re: Што се тиче овога:

Хвала на исцрпном одговору! Чини ми се да овде у Британији такође имају честе распусте. Овај део ћу искористити на Принчипесином блогу:

"Turistička organizacija Srbije je prošle godine navela da, od kada je uvedena podela, da su se domaći gosti, 14 odsto više u odnosu na prethodne godine, odlučili za zimovanje u našoj zemlji. Upravo zbog toga je iscepkan raspust i prošle godine bio na meti kritika. Zbog epidemije gripa prvi deo je bio produžen za dva dana, a onda je kao jedan od načina nadoknade predloženo skraćivanje drugog dela, iako su mnogi roditelji već uplatili svoje aranžmane."

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana