Gost autor| Muzika| Politika

Nekom majka, nekom maćeha

Bili Piton RSS / 10.08.2018. u 22:08

14y48c6.jpg

 

Piše: Zorica Miladinović, izvor: DANAS, Foto: Ivana Lužanin

Nišvil je nikao devedesetih. Imenu ovog mitskog grada kumovalo ja više ljudi, malo i ja, pa malo i književnik Zoran Čirić (alijas Magični Ćira), koji je ‘94. izdao i knjigu pod tim naslovom. Razlika je u tome što je Magični tada video ulični Nišvil, a ja Nišvil u kojem se finim ljudima nudi lepo življenje. Bilo kako bilo, Nišvil postoji. Sve je veći broj stranaca koji u njega dolaze, i sve je više svetski priznatih imena koji veruju da je to grad, pa često pitaju, ima li Nišvil aerodrom, gde je u Nišvilu železnička stanica, kakvi su u Nišvilu hoteli. Oni znaju za Nišvil, a ne za Niš.

 Znaju za grad džeza koji ima jedinstvenu i čudesnu publiku, skoro neshvatljivu za ovu vrstu umetničke muzike, kaže Ivan Blagojević, prvi čovek Internacionalnog džez festivala Nišvil (Nishville), u razgovoru vođenom uoči Danasove posete Nišu, u sklopu velike turneje po zemlji Srbiji koju naš list sprovodi u sklopu obeležavanja desetogodišnjice izlaženja. U vreme kad čitaoci budu imali ovaj tekst pred sobom (subota pre podne) na glavnom niškom trgu odvijaće se Danasov hepening. O tome više u broju od ponedeljka, a pre toga nastavak priče o Nišvilu.

Devastirani grad

„Bojim se da je beogradizacija (metropolizacija) Srbije završena. Protiv nje su nemoćni i građani Srbije, jer njihovi predstavnici prioritetno slušaju svoje partijske centrale. Hitno je potrebna jasna i konzistentna politika decentralizacije Srbije, ali je očigledno da Ministarstvo kulture, a ni bilo koje drugo, nema jasnu koncepciju kako da od Srbije napravi normalnu zemlju u kojoj bi postojali regionalni centri sa brendovima iz neke vrste umetnosti ili proizvodnje. Ako se nešto ne promeni, biće još većeg egzodusa provincije prema Beogradu, a Niš i druga mesta u Srbiji će umirati, našminkani velikim trgovinskim centrima. Pa, iz Niša su posle kratkog boravka za Beograd otišli i svi raseljenici sa Kosova koji su imali novca, ostala je sirotinja. U grad uopšte ne dolaze strane firme, iako u Beogradu više skoro da nema građevinskog zemljišta, a ovde ga ima koliko hoćete. Naravno, za sve to je kriv i sam Niš, koji iz nekakvog ponosa ne priznaje da je ekonomski, politički i kulturno devastiran, a njegovi političari nisu sposobni da promene situaciju, niti imaju smelosti da se suprotstave partijskim centralama. Bojim se samo da građani Niša rešenje ne potraže u nekom samoorganizovanju, blokiranju auto- puteva i sličnim akcijama, i da ih u to ne povedu neke ekstremnije snage. A to bi moglo da se dogodi ukoliko se kriza nastavi, a ne rešava totalnom decentralizacijom zemlje, posle koje bi bilo života i izvan prestonice", kaže Blagojević.

Ovaj džez festival postoji već 24 godine (nije se uvek tako zvao i bio internacionalni). Na ovogodišnjem Nišvilu planirano je bar pet imena koji su u poslednjih deset godina na svetskoj listi „Top 10" (već legendarni trubač Donald Brd, bluzer Ajk Tarner, gitarista Lari Koriel, bubnjar Leni Vajt, pijanista Enri Milečo). Uz brojne domaće i strane novinarske ekipe, Nišvil će prvi put pratiti i kritičar najprestižnijeg džez magazina Daun bit koji postavlja svetske standarde, uz objašnjenje da im je on „najinteresantniji festival jugoistočne Evrope", jer nudi kvalitetnu fuziju klasičnog džeza sa etno džezom, elektro hausom i drugim pravcima. Očekuje se da nakon toga Nišvil definitivno bude upisan u planetarnu džez mapu.

Nezainteresovana RTS

Nacionalni javni servis je posle više godina otkazao snimanje Nišvila. Ivan Blagojević smatra da se razlog krije u činjenici da su posle generacije kvalitetnih urednika koji su polagali na kulturu „došle nove snage koje to ne razumeju". Rekli su nam, kaže, da onoga što mi nudimo „već ima previše". Verovatno zato što RTS ovih dana snima beogradski džez Beer festival („na kojem nastupaju sve sami domaći bendovi, po dvadeseti put"), pa Jelen pivo fest, pa Green fest, koji poklanjaju ulaznice ili nude besplatan ulaz. Medijski servis Srbije je zapravo medijski servis Beograda koji ima šanse da postane medijski servis pivara u Srbiji, kaže Blagojević.

Blagojević kaže da su tokom festivala muzicirali brojni svetski džez lideri, a neki od njih (Inkognito) izjavljivali da im je to „najbolji koncert u karijeri", zbog čudesne publike koja im se masovno, bezrezervno i zaverenički predaje. Uz pomoć naših ambasada Nišvil je izvezen i u Sofiju i Skoplje, gde su muziciranje dela učesnika pratili politički, privredni i kulturni vrh ovih zemalja. Na jedan dan se preseljavao i u manja mesta na jugu Srbije, Aleksinac ili Prokuplje, u kojima je privlačio veliku pažnju, možda i zbog toga što u tim mestima nema koncerata i po godinu dana. Već četiri godine ovakav Nišvil se na jedan dan seli i u Beograd koji naziva „svojom severnom provincijom". To jeste vrsta bunta, priznaje Blagojević, objašnjavajući da značaj Nišvila ne razume još samo Beograd, koji se shvata kao eufemizam za „užasno centralizovanu zemlju", u kojoj je gotovo sav ekonomski, politički i kulturni život u metropoli, a izvan nje skoro sve - pustinja.

„Nišvil je intelektualna priča o tri hiljade zaverenika koji svako veče na Letnjoj pozornici u Tvrđavi posvećeno prate umetničku muziku, odbijajući da se profano zabavlja, najede i napije. Oni su se pomalo zatvorili u sebe, u svoje sobe, DVD uređaje i CD zalihe. Nišvil jeste beg od stvarnosti. Ali, on je i važna priča o drugoj Srbiji, koja je u defanzivi, ali postoji. Dužina trajanja, svetska džez imena i najmasovnija publika u ovom delu Evrope su nas ubedili da je takva priča o Drugoj Srbiji postala brend. Možda i jedini brend umetničke muzike u Srbiji koji prevazilazi nacionalne granice. Ostaje nam još samo da obavimo ‘tehnički posao', a on je u Srbiji najteži, da ubedimo Beograd da je Nišvil upravo takav brend", kaže Blagojević.

Naš sagovornik dodaje da je Nišvil još januara ove godine predložio Ministarstvu kulture da dobije status nacionalnog festivala. Pri tom je precizirao da bi takav nacionalni festival morao da bude Nišvil sa ozbiljnim budžetom. Uz to, festival bi podrazumevao i mini džez festivale u centrima šest okruga na jugu Srbije, koji bi uz etno džez i trube uspeli da provuku u najkvalitetniji klasični džez. („To ne bi bilo skupo jer su inostrani muzičari i oprema već stigli u Srbiju. A bio bi pravi doprinos decentralizaciji umesto sadašnjeg pokušaja Vlade koja smatra da je decentralizacija ukoliko u manja mesta šalje preskupu Balkaniku, koja svira pseudo etno muziku").

Takođe, nacionalni Nišvil bi podrazumevao i prezentaciju u svetu („Osim u Sofiju i Skoplje trebalo bi otići u Pariz, Čikago, Sidnej i druge svetske centre u kojima živi dosta naših ljudi. Na takvoj prezentaciji bi se okupili privredni, politički i kulturni vrh tih zemalja, koji i te kako sluša džez, jer je na zapadu to normalno. I to bi bila prava promocija Srbije koju bi svet razumeo"). Četvrti segment nacionalno priznatog Nišvila podrazumevao bi i produkcija jednog domaćeg džez benda godišnje, kome bi trebalo omogućiti snimanje materijala i turneju.

„Odgovor Ministarstva na ovakav predlog još nije stigao. Takođe, nije stigao odgovor ni na naš prošlogodišnji zahtev da se dodeli nacionalna penzija Šabanu Bajramoviću, koga je Tajms proglasio trećim bluz pevačem na svetu nakon njegove višedecenijske, uspešne karijere u važnim muzičkim centrima u svetu i na domaćoj sceni. Ove godine ćemo za nacionalnu penziju predložiti i sjajnu, a zaboravljeni Nadu Knežević, koja i otvara festival. Kao što su svi reperi u vezi sa Nišvilom nesporni, tako se i Šaban Bajramović i Nada Knežević ne mogu sporiti", kaže on.

„Ponižavajuće je da Ministarstvo kulture za Nišvil izdvoji 300 hiljada dinara, što je manje od novca koji su za festival pojedinačno dale vlade Norveške ili SAD, a ove godine i pet stranih ambasada? Zar ti ljudi još uvek nisu obavešteni da je interes svih civilizovanih država u Evropi da se festivali održavaju u manjim gradovima, jer doprinose ravnomernom razvoju zemlje i pravoj ekspanziji turizma?", kaže direktor Nišvila.

On smatra da je otežavajuća okolnost za Srbiju što je " politika sve zatrovala", tako da u Ministarstvu kulture ili vodećim kulturnim institucijama nema ljudi koji su nezavisni. Nišvil se nije vezivao ni za jednu političku opciju ili stranku, tako da je uvek dobijao jako malo sredstava i od Beograda i od Niša. Mada je proglašen gradskom javnom manifestacijom, i danas ga Niš finansira „na kašičicu". Ipak, Nišvil nikada nije, niti će otvarati neki političar, obećava njegov direktor.

„Džez je sloboda i improvizacija. Ali, svuda u svetu džez festivali se finansiraju iz budžeta država, grada, stalnih fondacija i sponzora jer je reč o umetničkoj muzici koja prihodima od karata ne može da pokrije više od jedne petine svojih troškova. U Srbiji se to ne razume, a i sponzori će pre pomoći masovne komercijalne zabave nego jedan umetnički festival. A kada se to i desi, umetnost finansiraju u Beogradu, u kojem će to mediji preneti tržištu od dva miliona ljudi, a ne u Nišu, sa oko 400 hiljada onih koji će za takvu pomoć čuti. OTP banka se, na primer, već odselila iz Niša, a čak i AIK banka, „domaća a jaka", koja je ovde napravila kapital, sponzoriše beogradske manifestacije. Jedina srećna okolnost je da u Nišu postoji kompanija Filip Moris, koja je kupila DIN, i koja zaista pomaže nišku kulturu", kaže Blagojević.

Beleške na margini 1: dakle, da nije nas pušača...
Beleške na margini 2: Večeras su u Nišu pevali Menhetn Transfer.  
Beleške na margini 3: Ako ste se ubedačili nakon čitanja teksta, to je prirodna reakcija i niste izuzetak.

 

Original teksta: http://www.danas.rs/nedelja/brend-za-svet-ne-i-za-beograd/ 

 



Komentari (66)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Novković Milan Novković 23:11 10.08.2018

Za ima ...

...Razlika je u tome što je Magični tada video ulični Nišvil, a ja Nišvil u kojem se finim ljudima nudi lepo življenje...

... finijih ljudi i lepšeg življenja od onih na ulici i onog na ulici

Šalašala, al ozbiljna, ja razumem i gotivnim finefine ljude
Bili Piton Bili Piton 23:22 10.08.2018

Re: Za ima ...

Milan Novković
...Razlika je u tome što je Magični tada video ulični Nišvil, a ja Nišvil u kojem se finim ljudima nudi lepo življenje...

... finijih ljudi i lepšeg življenja od onih na ulici i onog na ulici

Šalašala, al ozbiljna, ja razumem i gotivnim finefine ljude


Znao sam da će neko da se uvati za ovo - ima jedno minijaturno komifo koje provejava tekstom, naravno da sam ga odmah registrovao ali bez obzira, it's a good read.

Menhetn Transfer su doveli jbt! Za trista iljada iz ministarstva koolture! Biće nešto od nas.




Milan Novković Milan Novković 23:43 10.08.2018

Re: Za ima ...

Bili Piton
Milan Novković
...Razlika je u tome što je Magični tada video ulični Nišvil, a ja Nišvil u kojem se finim ljudima nudi lepo življenje...

... finijih ljudi i lepšeg življenja od onih na ulici i onog na ulici

Šalašala, al ozbiljna, ja razumem i gotivnim finefine ljude


Znao sam da će neko da se uvati za ovo - ima jedno minijaturno komifo koje provejava tekstom, naravno da sam ga odmah registrovao ali bez obzira, it's a good read.

Menhetn Transfer su doveli jbt! Za trista iljada iz ministarstva koolture! Biće nešto od nas.

Jeste, .... hoće

Davno je poneko umeo da pravi šaljive paralele između Srbije (političkih ekpipa) i Alan Ford likova.

Prvo što mi sad pada na pamet je ukrštanje džeza i Jurassic Parka (life-finds-a-way asocijacija), sa uspešnim srpskim inicijativama koje, inače, nemaju nikakvu podršku s "vrha" - tipa bebe sa tri roditelja, koje onda ritualno, hard-core folklorno (može i finifino), čim malo porastu, komadaju do vešaju političare i korumpiranje bizmismene i bizmisvumene

Ovaj komentar posvećujem Emsiju, kao i ilustraciju


Milan Novković Milan Novković 00:12 11.08.2018

Re: Za ima ...

Bili Piton
...Znao sam da će neko da se uvati za ovo...

Još razmišljam (usporen mi clock) - super je fora, morao sam da odem i proverim kako stoje sa vodama - nije baš Luizijana, al je su zato Južna Moravas i Nišava opkolile, dok je ulični šemk isti, nagađam, bio davno u srednjoj školi na ekskurziji, al tad su školske drugarice bili interesantnije, pa na faksu u tranzitu do Stare Planine, tad sam pazio da mi se Fića ne prevrne zbog antena i stubova na krovu.

Bucket list - do nove godine na kafanjeringu u Nišu, tamo ima neverovatno mnogo super-cool ljudi
korisnickoime-2 korisnickoime-2 00:18 11.08.2018

Re: Za ima ...

Milan Novković

Ovaj komentar posvećujem Emsiju, kao i ilustraciju



Мислим да је својевремено био и неки филм који се звао отприлике Happy Go Lucky. (ЛИНК)


О некој веселој учитељици. А учитељице, исто као и васпитачице у обдаништима, деци свакога дана причају сетне приче о ономе што се увек догађа принцезама, а никада се не догађа учитељицама и васпитачицама, што би рек'о др Д.Р.

Зато сви ми и памтимо име своје учитељице (могу да се кладим да нема човека на свету који је похађао први разред основне, а који је заборавио име своје учитељице).

Оне нас прве науче да живот и није баш увек тако весео ма шта год модерна педагогија причала.

Све у свему, тај филм ме се није баш нешто дојмио... Помало празњикав и стереотипизиран...

Много већи утицај на мене (барем што се тиче те педагогије или како се то већ зове) имао је



nsarski nsarski 00:42 11.08.2018

Re: Za ima ...

(могу да се кладим да нема човека на свету који је похађао први разред основне, а који је заборавио име своје учитељице).


Ех, ви наивни и неискварени, будућност је ваша. Моја прва учитељица је била нека љута скојевка, тотално напаљена на Титу.
Једном сам одговарао на часу на питање ”како сам провео зимски распуст”, а ја, потпуно одушевљен причао да сам био у биоскопу, родитељи ме водили, да гледам Дизнијев филм ”Божићна прича”, о коњу који се изгубио и деца га нашла.

Она ме је прекинула и питала ”каква је то Божина прича и ко је Божа?”. Кад сам рекао да је у питању Божић а не Божа, она је изјавила да не зна шта то значи, рекла ми да седнем и прозвала другог ученика. Дивно време је то било и радо га се сећам.
Bili Piton Bili Piton 00:55 11.08.2018

Re: Za ima ...

nsarski
Моја прва учитељица је била нека љута скојевка, тотално напаљена на Титу.


Pa svačija je takva bila, moja je imala i brkove. Ali nije bila zaljubljena u Titu toliko (rekao bih) koliko u USSR. TE priče nama djačićima (presumably, and rightly, razmaženoj beogradskoj deci) kako u Lenjingradu JEDAN PAPIRIĆ OD BOMBONE NE MOŽETE VIDETI NA ULICI dok je BEOGRAD SAV UPLJUVAN (she's not wrong there) - hoću reći, bila je potpuni rusofil, neskriveni i strasni. Danas da je živa bila bi ljuta radikalka, a ne ljuta skojevka.


nsarski nsarski 00:59 11.08.2018

Re: Za ima ...

Danas da je živa bila bi ljuta radikalka, a ne ljuta skojevka.


Као Вјеверица Радета? Длакаве дебеле ноге, удата за официра ЈНА...
Bili Piton Bili Piton 01:06 11.08.2018

Re: Za ima ...

Tačno to. Sve su one bile strah i trepet, bar u vreme kad sam ja bio klinac. Ova moja pritom još i virulently philistine, jedva sam čekao da dobijemo predmetne nastavnike i rešimo je se.

Ipak, naučila nas (me) je disciplini (i da mrzim autoritet svake vrste).
korisnickoime-2 korisnickoime-2 01:07 11.08.2018

Re: Za ima ...

Bili Piton

Danas da je živa bila bi ljuta radikalka, a ne ljuta skojevka.



Зар они нису за Твампа?
korisnickoime-2 korisnickoime-2 01:08 11.08.2018

Re: Za ima ...



nsarski

Једном сам одговарао на часу на питање ”како сам провео зимски распуст”, а ја, потпуно одушевљен причао да сам био у биоскопу, родитељи ме водили, да гледам Дизнијев филм ”Божићна прича”, о коњу који се изгубио и деца га нашла.

Она ме је прекинула и питала ”каква је то Божина прича и ко је Божа?”. Кад сам рекао да је у питању Божић а не Божа, она је изјавила да не зна шта то значи, рекла ми да седнем и прозвала другог ученика. Дивно време је то било и радо га се сећам.






Што би рекао Милошевић:"Не чујем добро!"

(Нашао сам сад, прошле недеље, у орману на селу где смо били "Године расплета", па сам под утицајем читања те књиге. Није био неки избор у том орману... Била још само у преводу нека романсирана приповест за децу о Амундсену од неког руског писца објављена код нас још почетком педесетих.)



Ех, ви наивни и неискварени, будућност је ваша. Моја прва учитељица је била нека љута скојевка, тотално напаљена на Титу.


Па лепше нам је када се тако сећамо својих учитељица, а не к'о ти, ти о човече на највишем ступњу мучења самог себе, како је то говорио о Кафки онај Кафкин пријатељ што га је својевремено познавао Башевис Сингер.
nsarski nsarski 01:11 11.08.2018

Re: Za ima ...

Ipak, naučila nas (me) je disciplini (i da mrzim autoritet svake vrste).


Да. Али то је ”детињство од кога се после целог живота лечимо” - опет Андрић.
nsarski nsarski 01:13 11.08.2018

Re: Za ima ...

ти о човече на највишем ступњу мучења самог себе

Ах! (See below).

како је то говорио о Кафки онај Кафкин пријатељ што га је својевремено познавао Башевис Сингер.

Макс Брод?

Заправо, не. Давно, давно сам ја то превазишао. Једино што ми је остало од тога је класични одговор Амера: "My good life is my best revenge". А за који дан ћу постати деда једног чеда. Нема боље.
Bili Piton Bili Piton 01:17 11.08.2018

Re: Za ima ...

nsarski

Да. Али то је ”детињство од кога се после целог живота лечимо” - опет Андрић.


Pesimističan Andrić kao i obično, a stvar je prosta - svi vučemo neke traume, nepomućeno srećnog detinjstva ima valjda samo u knjigama.
nsarski nsarski 01:26 11.08.2018

Re: Za ima ...

nepomućeno srećnog detinjstva ima valjda samo u knjigama.


Ма, ја сам имао баш такво, потпуно срећно детињство, и пре ње и после ње. Никаве трауме, само се сећам те ”официрке” инспирисан Тасином меланхолијом за учитељицом из основне школе. Ја тај сентимент, стицајем баналних околности, не делим.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 01:38 11.08.2018

Re: Za ima ...

nsarski

Макс Брод?


Не знам. Само се сећам те реченице када се говори о Кафки...


Bili Piton

nepomućeno srećnog detinjstva ima valjda samo u knjigama.



Све што ја могу да ти кажем, после толико времена проведеног са клинцима, јесте да је све то код деце, у њиховом свету и поимању света и себе у том свету исто, потпуно исто, као и код нас одраслих, са свим патњама, радостима, страховима, тугама, љубавима, мржњама,... Можда нама не изгледа то тако јер нам се другачије показује, делује нам можда наивно и једноставно али јесте исто као и код одраслих и није нимало једноставно нити наивно. Невино да, али наивно не.

Јер деца су људи. Мали људи, али људи. И то му је то. Ништа мудро.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 01:48 11.08.2018

Re: Za ima ...

nsarski

А за који дан ћу постати деда једног чеда. Нема боље.






У праву си, нема боље.
predatortz predatortz 14:40 11.08.2018

Re: Za ima ...

nsarski
(могу да се кладим да нема човека на свету који је похађао први разред основне, а који је заборавио име своје учитељице).


Ех, ви наивни и неискварени, будућност је ваша. Моја прва учитељица је била нека љута скојевка, тотално напаљена на Титу.
Једном сам одговарао на часу на питање ”како сам провео зимски распуст”, а ја, потпуно одушевљен причао да сам био у биоскопу, родитељи ме водили, да гледам Дизнијев филм ”Божићна прича”, о коњу који се изгубио и деца га нашла.

Она ме је прекинула и питала ”каква је то Божина прича и ко је Божа?”. Кад сам рекао да је у питању Божић а не Божа, она је изјавила да не зна шта то значи, рекла ми да седнем и прозвала другог ученика. Дивно време је то било и радо га се сећам.


Ih, ti si odlično prošao!
Moja nam je čitala nekakve memoare neog prvoborca "Majevičkog partizanskog odreda", u kojim se spominje i to kako su grdno izginuli u napadu na jako četničko uporište.

Moja dobra učiteljica, i supruga istaknutog tuzlanskog DB-ovca, tu napravi dramsku pauzu, pa grobno ozbiljnim glasom objavi klincima kako je to selo moga tate.
Treba li da naglašavam koji sam nadimak tad dobio i koliko mi je prijalo da me kinje zbog toga?
korisnickoime-2 korisnickoime-2 23:15 10.08.2018

+1

Zorica Miladinović


Bili Piton






Текст на Блогу Ивана Благојевића од пре 4 године. (ЛИНК)


Ове године су у Нишу и ови дечаци...


4krofnica 4krofnica 23:36 10.08.2018

*


a Niš i druga mesta u Srbiji će umirati, našminkani velikim trgovinskim centrima.


Umireno i mi iz prestonice u istim mukama, tiho, gnušajući se svega što je napravljeno u njihovo ime i ne za ljude koji tu žive. betona i šoping molova. a ovaj Beer fest nije dzez festival, sviraju rokeri mahom domaći, Roisin i Stranglersi. Inače je raspad zvuk, raspad organizacija, prašina i zilion varijanti piva.

Svaka čast ljudima u organizaciji Nišvila, na dugogodišnjoj upornosti uprkos mnogim vratima koja su im zatvorena, na besprekorno visokom nivou festivala i ljubavi prema tome što rade.





Bili Piton Bili Piton 23:41 10.08.2018

Re: *

4krofnica
Roisin


Planiram da se pojavim iako sam više uživao kad su bili Boney M, to je moja prava mera

Volim je, ali ne toliko. Medjutim, sjatiće se tout Belgrade, nadam se da se vidimo.

4krofnica 4krofnica 23:49 10.08.2018

Re: *

Volim je, ali ne toliko. Medjutim, sjatiće se tout Belgrade, nadam se da se vidimo.


obavezno! slušala sam i Moloko na Exitu davno (eto festivala koji je van bgd i pun je svake godine a nije baš da se pretrgao sa kvalitetnom ponudom) i obožavam je. (njena solo karijera ima više disko elemenata, to je valjda plus kod tebe:). vidimo se tamo.



vrabac_onaj vrabac_onaj 07:34 11.08.2018

Re: *

Bili Piton


Planiram da se pojavim iako sam više uživao kad su bili Boney M, to je moja prava mera




O blagi Bože!

Meni je prva asocijacija na Boney M:

"Bloody hell, I'm going to die to Boney M!"



Kada sam prvi put gledao film iskreno sam se prestravio, to bi zaista bila mučna smrt. U postpunosti razumem Simpsonov očaj u tim trenucima.

Ribozom Ribozom 10:44 11.08.2018

Re: *

4krofnica
Volim je, ali ne toliko. Medjutim, sjatiće se tout Belgrade, nadam se da se vidimo.


obavezno! slušala sam i Moloko na Exitu davno (eto festivala koji je van bgd i pun je svake godine a nije baš da se pretrgao sa kvalitetnom ponudom) i obožavam je. (njena solo karijera ima više disko elemenata, to je valjda plus kod tebe:). vidimo se tamo.





Jel to onaj nastup kada joj bio i rodjendan?
gedza.73 gedza.73 10:45 11.08.2018

Re: *

4krofnica
Umireno i mi iz prestonice u istim mukama, tiho, gnušajući se svega što je napravljeno u njihovo ime i ne za ljude koji tu žive.

tako to ide.
Prvo se gase zabačena mesta (odatel beže ka gradovima ili u inostranstvo) u koja se ne ulaže ništa (od infrastrukture do privrede niti postoji sloboda da ljudi sami odlučuju), industrijalizacija (državna, partijska, dogovorna) postaje privilegija gradova (pored socijalne komponente), onda se gasi provincija (opet bežanija ka većim gradovima i u inostranstvo) a onda dođe đavo pod svoje.

e tad je već kasno kad račun stigne da se plati.

Na primer Bitef. Uključim se na obilaznicu oko mog mesta, posle par kilometara autoput, izlaz sa njega i pravo na beogradski Bitef.
Ili odem na železničku stanicu, parkiram auto... voz... metro... izlaz na Bitef.

Ili obrnuto. Bitef u Kragujevcu a Beograđani skoče Ibarskim autoputem za malo više od pola sata do Kg.

A kako je u praksi (bilo)? Nema put, nemam Bitef, nema pozorište, nema ništa. To 'nema' danas stiglo i u NIš, Beograd...
Milan Novković Milan Novković 10:57 11.08.2018

Re: *

gedza.73
4krofnica
Umireno i mi iz prestonice u istim mukama, tiho, gnušajući se svega što je napravljeno u njihovo ime i ne za ljude koji tu žive.

tako to ide.
Prvo se gase zabačena mesta (odatel beže ka gradovima ili u inostranstvo) u koja se ne ulaže ništa (od infrastrukture do privrede niti postoji sloboda da ljudi sami odlučuju), industrijalizacija (državna, partijska, dogovorna) postaje privilegija gradova (pored socijalne komponente), onda se gasi provincija (opet bežanija ka većim gradovima i u inostranstvo) a onda dođe đavo pod svoje.

e tad je već kasno kad račun stigne da se plati.

Na primer Bitef. Uključim se na obilaznicu oko mog mesta, posle par kilometara autoput, izlaz sa njega i pravo na beogradski Bitef.
Ili odem na železničku stanicu, parkiram auto... voz... metro... izlaz na Bitef.

Ili obrnuto. Bitef u Kragujevcu a Beograđani skoče Ibarskim autoputem za malo više od pola sata do Kg.

A kako je u praksi (bilo)? Nema put, nemam Bitef, nema pozorište, nema ništa. To 'nema' danas stiglo i u NIš, Beograd...

Ulaži Gedžo!

Nećeš, pregazilo te vreme, ili te pregazi žena svako veče pa ti nije ni do čega, ... uči decu onda?!

Mrzi te?! Ti ćeš da im pomogneš oko egzistencije i bolje da budu mirni uz mamu i tatu?! Piši blogove onda!!!

Nemaš autorsku?! Dobro, de, to ti je jak argument, al tu smo mi što imamo da ti se podamo - pardon, to neka ti ženske autorke rade, mi muški, značajna većina, ti besplatno nudimo uslužne delatnosti.

Blam te, kad kad te se već superhypermoderacija nije setila?! No problemo, palidaviguši nas što imamo autorske da pišemo o tome?

Plašiš se da ćemo da ćemo ulaziti u predugačke blago-agresivne polemike sa tobom pa ostalim drugaricama i drugovima?! Pa dobro, onda ništa, mislim ... nie/nije frka
docsumann docsumann 14:12 11.08.2018

Re: *

4krofnica
Volim je, ali ne toliko. Medjutim, sjatiće se tout Belgrade, nadam se da se vidimo.


obavezno! slušala sam i Moloko na Exitu davno (eto festivala koji je van bgd i pun je svake godine a nije baš da se pretrgao sa kvalitetnom ponudom) i obožavam je. (njena solo karijera ima više disko elemenata, to je valjda plus kod tebe:). vidimo se tamo.



gotovo da nemam (public) plejliste na koju je nisam ubacivao, bilo s molokom bilo s solo.
mirelarado mirelarado 18:30 11.08.2018

Re: *

Svaka čast ljudima u organizaciji Nišvila, na dugogodišnjoj upornosti uprkos mnogim vratima koja su im zatvorena, na besprekorno visokom nivou festivala i ljubavi prema tome što rade.


Zaista, svaka im čast. Pitam se ima li načina da utičemo na to ministarstvo (ne)kulture da dodeljuje naše pare ovakvim, uspešnim manifestacijama, jer je onih trista hiljada sramna suma? Hvala bogu da ima i onih koji neće pribeći metodi Aje Jung.
gedza.73 gedza.73 19:52 11.08.2018

Re: *

Milan Novković
Pa dobro, onda ništa, mislim

Ovo nema veze ni sa gedžom, ni sa gedžinicom a bogami ni sa gedžinom švalerkom.

Ti pratiš te globalne tokove pa ti možda izmiču ovi lokalni.

Zamisli nekog Milana u SFRJ-sadašnjoj Srbiji (isto al' samo drugo pakovanje)

Završio fakultet, učio, trudio se, ima i žicu za posao.

Al' teško do posla. Država zapošljava kad hoće i koga hoće. Pošto ti otac nije direktor a nije ni član Politbiora ostaje ti samo jedna varijanta. Roditelji sedogovore, prodaju par bikova i podmažu gde treba. Prvo se posrednik između direktora kadrovske službe i vas snebiva, ide se na ručkove (odoše još par krava).
Konačno dobijaš ugovor o zaposlenju i sav srećan počinješ da daješ predloge kako da unaprediš psolovanje državnog preduzeća.

Prvo te gledaju kao budalu, onda ti 'prijateljski' kažu da se smiriš, al' ti idealistički teraš po svome dok ne počnu da te ogovaraju i podmeću klipove.

Onda se smiriš. Dočekaš penziju, ako imaš sreće da firma ne propadne zbog prevelikog broja rođaka, zemljaka, partijskih članova, onih koji su 'pošteno' platili.

Preduzeće finansira poneku Palminu Mečkadijadu gde zaslužni drugovi o trošku firme oponašaju budale na plaži, ili neku sličnu manifestaciju koju organizuje lokalani partijski vožd. Sindikalne večere, dočeci Novih godina, pokloni, satovi, gaće...
Milan postaje ponizni drug, uvek glasa za vlast, plaši se spoljnog neprijatelja, plaši se smrti Velikog Vođe, plaši se nestašice struje, deterdženta, goriva...

Preduzeće nema proizvod koji donosi novac, ima ogromne rashode, al su svi doživotno zaposleni bez obzira da li znaju da rade ili ne, uvoz raste i dođe do kurcšlusa.

Godine prolaze, deca odluče da odu u inostranstvo i posle par godina kad se srede Milan im ode u posetu. Oduševljen što je uređeno, sređeno, čiste fasade, dobri putevi, automobili... Možda će Milan da dovede u neku vezu dva sistema ali mnogi drugi neće.

Alternativa? Milan imao neku ideju i počne polako da je ostvaruje. Sarađuje sa fakultetom, pridružuju mu se nesvršeni studenti (mali genijalci), u garaži naprave proizvod za koji se zainteresuju stranci (zamisli internet u vreme MIloševića i 'ona' vremena). Administracija jednostavna, birokratija mala, Milan proširuje firmu, a pošto voli džez Milan finansira NIšvil.

Pored MIlana ima još drugih preduzeća i društvenih organizacija u kojima rade stručni, učeni ljudi koji ne zavise od partije niti od političkog direktora pa se i oni učipe u džez festival. Neko voli džez, neko hoće da se pohvali kod ino partnera kako je bio sponzor jednog kulturnog događaja pa ih pozove u goste... Oni odsednu u hotelu, pa im se svidi NIš...

Ne deluje komplikovano. Bitan je odnos. Poslušnih i zavisnih sendvičara i onih drugih. Nezavisnih a drčnih koje boli kita da li je na vlasti Mika ili Pera već kako funkcioniše država.

Društvo koje je vaspitano na 'uči sine da ne bi radio' moralo je da propadne.

A onda je propalo sve. Od sela do Beograda i festivala.

u dahu, praštaj na greškama.
4krofnica 4krofnica 20:18 11.08.2018

Re: *


Ribozom


taj!

mirelarado


zaista, svake godine je neka najava da se gase ali oni se vode onom starom narodnom:
šta me ne ubije
(vratiće se ponovo da pokuša:))
ojača me!

docsumann


poslušajmo :)





Bili Piton Bili Piton 20:35 11.08.2018

Re: *

Super je bio ceo taj Overpowered album, baš onako lepo uradjen synth dance pop za odrasliju publiku.
niccolo niccolo 06:13 12.08.2018

Re: *

Da, dobar album. A i taj tekst iz Danasa, na Nišvil idem već par godina, bio sam prethodnih na Alu di Meoli, pa na Ross Stone, prošle na Kendi (to pominjem samo najpoznatije dana kada sam tamo). Danas se baš vraćam iz Grčke pa ću svratiti na Džipsi Kingse.

ps @Milan - kad budeš išao u Niš, prođeš pored Niša pa pored Niške banje, pa u Jošanicu na klopu kod Brke (imaš i na mapsima lokaciju). Odlična klopa a jeftino...
mija12 mija12 07:40 12.08.2018

Re: *

kad budeš išao u Niš


Pored Brke, odlično mesto za klopu je Dagi. Malo je zavučen, ali je odlična ovčetina.
I da, ima lokacija na Google.
predatortz predatortz 10:59 12.08.2018

Re: *

mija12
kad budeš išao u Niš


Pored Brke, odlično mesto za klopu je Dagi. Malo je zavučen, ali je odlična ovčetina.
I da, ima lokacija na Google.


U Niš je teško naći lošu klopu, za dobru je lako. Mislim, ko voli mesište kao što ja volim.
Milan Novković Milan Novković 11:38 12.08.2018

Re: *

niccolo
Da, dobar album. A i taj tekst iz Danasa, na Nišvil idem već par godina, bio sam prethodnih na Alu di Meoli, pa na Ross Stone, prošle na Kendi (to pominjem samo najpoznatije dana kada sam tamo). Danas se baš vraćam iz Grčke pa ću svratiti na Džipsi Kingse.

ps @Milan - kad budeš išao u Niš, prođeš pored Niša pa pored Niške banje, pa u Jošanicu na klopu kod Brke (imaš i na mapsima lokaciju). Odlična klopa a jeftino...

mija12
kad budeš išao u Niš


Pored Brke, odlično mesto za klopu je Dagi. Malo je zavučen, ali je odlična ovčetina.
I da, ima lokacija na Google.

predatortz
mija12
kad budeš išao u Niš


Pored Brke, odlično mesto za klopu je Dagi. Malo je zavučen, ali je odlična ovčetina.
I da, ima lokacija na Google.


U Niš je teško naći lošu klopu, za dobru je lako. Mislim, ko voli mesište kao što ja volim.

Thanks, and thanks, and thanks
Milan Novković Milan Novković 11:47 12.08.2018

Re: *

gedza.73
...Društvo koje je vaspitano na 'uči sine da ne bi radio' moralo je da propadne.
...

Razumem sistemske probleme, tj verujem ja vama, da nije tako ne da ne bih čitao šta pišete nego ne bih ni prelistavao.

Ja samo kažem da ima prostora za inicijativu, tužni uslovi su učinili to da je prag potreban da bi se neko oprobao podignut, ali i dalje ima ljudi koji mogu da ga preskoče.

I treba ih ohrbriti.

Primer:

- Zamisli da ti padne na pamet small business gde praviš male uzorke jako čistih metala, tipa 5 ili šes devetki, 99.9999%

- Da bi prodavao laboratorijama u Zapadnoj Evropi

Evo, ja sumnjam da ti loši uslovi tamo stoje na putu.

Teoretski i da nemaš nikakvu kintu, a imaš know-how, i žrtvuješ deo livade gde ti je detelina oko kuće za "fabriku" od 4m2, reclaimed daske neke, dođeš na blog i udariš šako u sto tipa "Oću novac za ovu ideju"

I mi, štaćemokućemo, kažemo Gedža je pametan i vredan čovek, pošten, ... jel imamo izbora - nemamo !
gedza.73 gedza.73 14:53 12.08.2018

Re: *

Ja samo kažem da ima prostora za inicijativu, tužni uslovi su učinili to da je prag potreban da bi se neko oprobao podignut, ali i dalje ima ljudi koji mogu da ga preskoče.

nije samo prag u pitanju. Preskočiš ti prag a onda krene saplitanje.

Ima pametnih, stručnih, sposobnih ljudi. Ali na rukovodeća i odgovorna mesta dolaze laktaroši, lelemudi i ponizne neznalice (ustoličeno i oprobano).
Onda oni u svoj sistem uvode muvare, prevarante, donose zakone koji mogu da se tumače na x načina.
(nekom majka, nekom maćeha)


Tada podobni dobijaju subvencije, za podobne se zakoni tumače u njihovu korist, dok obrnuto koriste svu državnu prisilu kako bi sam leg'o na rudu i predao se.
Državno reketiranje. Kod nas je sve komplikovano iako može da bude jednostavno. Sve je nelogično iako je izglednije da bude logično.

Teoretski i da nemaš nikakvu kintu, a imaš know-how, i žrtvuješ deo livade gde ti je detelina oko kuće za "fabriku" od 4m2, reclaimed daske neke, dođeš na blog i udariš šako u sto tipa "Oću novac za ovu ideju"


Teorijski je meni dobro. Ali je kvaka da i ljudima oko mene bude dobro. Da većini bude dobro. Da se malo promeni mentalitet, da se poštuje trud a ne prazna priča, znanje a ne zaleđina.
posle udariš progresivno oporezivanje... 'i za tris godina bude booolje'

Posalo bih ja kod tebe u firmu da ti vode posao politički srpksi kadrovi... da vidim šta bi bilo za mesec dana.

Znaš koji ti je prvi sudar sa Srbijom kad uđeš u nju? Znak 'Dobrodošli u Srbiju' i zvuk 'dambedambedabmubup' u kolima.

Postajemo favela.



(skinuto sa bloga Nsarskog)
Milan Novković Milan Novković 15:59 12.08.2018

Re: *

gedza.73
...
Postajemo favela.
...

Sve ja tebe razumem, ali u obrnutom smeru imamo vodu u koaksu, pošto je moje pisanje "fluidno".

Ja kažem - ako treba kresni komšiju, ne komšinicu, da se odčepiš, nema veze što si hetereoseksualan (mislim, ja sam sad mator, pa ću sve više lupetati, ladno me ignoriši)

Take a plunge, walk on the wild side, napravi biznis pa zaposli komšiju ako si ti street-wise a on nije, pusti neki R&R, koji će ti moj miran život, samo jedan imaš, najverovatnije.

Daj primer, možda nekog ohrabri da isto tako proba, ... i jednog dana ćete pogurati zlikovce u stranu, zajedno, daj neki bunbt, daj neku anarhiju, daj neku gerilu - cemu cmizdrenje ako je neproduktivno čak, a kamo li ako nigde ne vodi:

"Walk On The Wild Side"

Holly came from Miami, F.L.A.
Hitch-hiked her way across the U.S.A.
Plucked her eyebrows on the way
Shaved her legs and then he was a she
She says, "Hey, babe,
Take a walk on the wild side."
Said, "Hey, honey,
Take a walk on the wild side."

Candy came from out on the Island
In the back room she was everybody's darling
But she never lost her head
Even when she was giving head
She says, "Hey, babe,
Take a walk on the wild side."
Said, "Hey, babe,
Take a walk on the wild side."
And the colored girls go
"Doo do doo do doo do do doo..."

Little Joe never once gave it away
Everybody had to pay and pay
A hustle here and a hustle there
New York City's the place
Where they said, "Hey, babe,
Take a walk on the wild side."
I said, "Hey, Joe,
Take a walk on the wild side."

Sugar Plum Fairy came and hit the streets
Looking for soul food and a place to eat
Went to the Apollo
You should've seen them go, go, go
They said, "Hey, sugar,
Take a walk on the wild side."
I said, "Hey, babe,
Take a walk on the wild side."
All right, huh

Jackie is just speeding away
Thought she was James Dean for a day
Then I guess she had to crash
Valium would have helped that bash
Said, "Hey, babe,
Take a walk on the wild side."
I said, "Hey, honey,
Take a walk on the wild side."
And the colored girls say,
"Doo do doo do doo do do doo..."


gedza.73 gedza.73 16:24 12.08.2018

Re: *

ali u obrnutom smeru imamo vodu u koaksu

Daj primer, možda nekog ohrabri da isto tako proba

ti se uporno vraćaš na mene. Ja sam meni sasvim dovoljan. Ovde je problem u sistemu.
Olakšaj, pusti i zarolaj.
Ima ljudi, da ti ne prepričavam priče... to mi je sa jedne strane posao, kontakt sa različitim profilima ljudi koji nešto rade, proizvode... uporedna iskustva naših, stranaca, sajmovi... To ti je ovo sažeto što ti pišem. Nema veze sa pojedincima, već sa društvom u celini.

jednog dana ćete pogurati zlikovce u stranu

oće đavola. viš da se iste ekipe ne daju preko sedam decenija. Drug Senior I, Drug Junior II...

cemu cmizdrenje ako je neproduktivno

stvarno je ušla voda u kabl. pogledaj inicijijalni blog. Jel' i oni cmizdre? Zatvoriš jednu državno preduzeće ti si ugasio ceo grad. Koji je to koncept budućnosti. Kod nas birokratija ako kaže 'NE MOŽE' znači 'ne znam' i 'neću'.
Ko da ti ubrza neki proces kad jedva i FB znaju da otvore na šalterima?




odo da vozim bajs
Milan Novković Milan Novković 16:39 12.08.2018

Re: *

gedza.73
... ti se uporno vraćaš na mene. Ja sam meni sasvim dovoljan. ....

Ja se uporno ne vraćam na tebe, nego kandidate među kojima bi mogli da postoje i ljudi sa preduzimačkim duhom.

Ja se uporno vraćam na nepredavanje, neku dozu optimizma, pa na uspavanu lepoticu od životne energije gde su sami sebi dovoljni i oni koji nisu

Ja se uporno vraćam na borbu, srpske ljudine i junake koji neće pokleknuti ni pred kakvim neprijateljem

(o pametnim ženama neću pošto je ovaj komentar zezanje samozadovoljnih muškaraca
sweet64 sweet64 18:11 12.08.2018

Re: *

Ja se uporno vraćam na borbu, srpske ljudine i junake koji neće pokleknuti ni pred kakvim neprijateljem


Ja numem tako dobro da objasnim u čemu je problem, kao gedža, samo primećujem fenomen domaćih stranaca koji se i kod tebe potvrđuje. Kakvi god da su učeni ljudi, inžinjeri, naučnici, uporno ne shvataju uzaludnost te borbe. Počevši od mog kuma koji je otišao sa dvaes šest. Nekad ne kapiram ko da nije on on. Normalnim ljudima je veoma teško jer žive u toj (ovoj ovde)sredini, tom ambijentu u kojem isto važi, sve je premreženo i umreženo, od kad otvoriš ujutru okice, do leganja ako si normalan aklimatizuješ se na nenormalnost svake jebene aktivnosti i držiš iza leđa prekrštene prste, onog baksuza, da ne poludiš od tog ozakonjenog ludila gde te polusvet stavlja u neke svoje okvire mimo tvoje volje.
Ali sve je čovek već rekao. Čemu upornost u nerazumevanju, ma mora da postoji način.
Na strateškim mestima njihovi ljudi, kurvini sinovi, najkraće rečeno, ako misliš da im doakaš ukapiraš da si okružen sa devet krugova, od šefa do BIAe i UBPOKa. Vi koji niste u Alkatrazu živite svoje živote i vratite se na kraju u svoje zavičaje i krckajte svoje devizne penzije, za ovo ovde ostajete nepopravljivo glupi sa svom dokazanom pameću i inteligencijom.
maksa83 maksa83 18:27 12.08.2018

Re: *

Ja numem tako dobro da objasnim u čemu je problem, kao gedža, samo primećujem fenomen domaćih stranaca koji se i kod tebe potvrđuje.

Mislim da imenjak ne sagledava domete naše tragedije i koliko je ovde postalo opasno živeti - izbegnut sudar aviona iznad Beograda. Izgleda da je došlo dotle da je neki mićko postao dovoljno moćan da u kontroli leta zapošljava rodbinu i decu prijatelja koji su dobili licence po sniženim kriterijumima ("poveži linijom ove dve tačke." "dobro, nema veze, ali to da naučiš" ).

Na korak smo do toga da nas operišu SNS hirurzi koji su završili medicinu na Univerzitetu u Prištini za 8 dana (ne mrdnuvši pritom iz Kuršimlije, Niša ili Beograda) i specijalizirali hirurgiju još dan-dva na Univerzitetu u Kosovskoj Mitrovici.

Za to nam nije kriv ni NATO, ni Hrvati, ni Tito, ni zli Englezi i Jevreji i ostali trilateralni Amerikanci. Samo mi.

Bili Piton Bili Piton 18:31 12.08.2018

Re: *

Ovo sam video i sledio sam se pošto je moj dirty hobby blejanje na flight trackeru i bindžovanje na starim i novim Air Crash Investigation epizodama. Sve znam što se ima znati o svakom avionskom imerdžensiju. Jedino stvarno ne znam šta bi se desilo da mi Cesna uleti u spavaću, na to nemam mnogo uticaja.
maksa83 maksa83 18:59 12.08.2018

Re: *

Ovo sam video i sledio sam se pošto je moj dirty hobby blejanje na flight trackeru i bindžovanje na starim i novim Air Crash Investigation epizodama. Sve znam što se ima znati o svakom avionskom imerdžensiju. Jedino stvarno ne znam šta bi se desilo da mi Cesna uleti u spavaću, na to nemam mnogo uticaja.

Pazi, nije bilo nikog da ovog tipa zaustavi, i TO je to sranje. Niko nije rekao "ej, čekaj, stani, pa ne može svaki klen to da radi", a onda neko odozgo nije rekao "izvini, jedno je da zaposlimo nekog ispijača piva ispred trafike da bude pomoćnik minnistra i glumi gljivu za državnu platu, ali ne možeš da zaposliš Markovog malog da drži u rukama 1000 života u svakom trenutku". Ovde je neko (taj narečeni Radojica Rovčanin) odlučio da "ti instruktori mnogo traže" (pošto deca njegovih ortaka ne mogu da polože za licencu) i zamenio ih drugima koji "manje traže" i dobio si gomilu nekih debila koji u svakom trenutku u realnom vremenu treba da barataju sa nekoliko stvari koje se jako brzo kreću u 3D prostoru a svaka ima u sebi po 200 ljudi. Ne, nekog je boleo k. Fenomenalno.
gedza.73 gedza.73 19:05 12.08.2018

Re: *

Na strateškim mestima njihovi ljudi, kurvini sinovi, najkraće rečeno, ako misliš da im doakaš ukapiraš da si okružen sa devet krugova, od šefa do BIAe i UBPOKa. Vi koji niste u Alkatrazu živite svoje živote

Ja numem tako dobro da objasnim u čemu je problem, kao gedža

ma ne umem ni ja samo se uvrzem. Maksa ima šlifa pa to tragikomično napiše da ne znaš dal' da se smeješ ili da plačeš od muke.

upropastiću džez festival do kraja al' moram jednu crticu iz Znanjeimanje.

Postoje frižideri za mleko koji izgledaju kao dva vertikalna za koka kolu.
Ti imaš poljogazdinstvo i puniš na tri, četiri dana automat i kupuje ko 'oće.

Na frižideru piše ko je proizvođač, možeš i da odeš kod čoveka (iz okoline) da vidiš gde i kako sprema mleko.
On se opremi mehanizacijom, ogradi poljanju. krave šećkaju, spremi hranu za zimu (mislim da sad Sjeničani čitaju i plaču... po šest meseci bez vode, bog ih zaboravio u onoj lepoti od prirode)...

Svi zadovoljni. On ne predaje mleko mlekarama za džabe, kupci kupuju sveže mleko koje je mleko a ne voda+hemija+nešto.
E sad taj neko ko dođe na tu ideju ima da se okozi dok uveze frižider.
Onda će da ga vrte od kancelarije do kancelarije dok mu neko, kao da učini uslugu, ne kaže
-E brate imam čoveka koji to može da ti završi.

Onda taj čovek naprasno postane čoveci al' si se već uhvatio u kolo.

Kad dobiješ dozvole, od kojih ti pola ne treba, juriš prehrambena odobrenja. TU tek vidiš koliko je Tantal imao sreće u životu.

Posle nekih par godina postaviš frižider na lepo i prometno mesto.

Nakon par dana neko zalepio nalepnicu 'Delije Sever', drugi okačio oglas 'izdajem stan, samo studenti, nema kućni ljubimci', treći sprejom odradio svoj patriotski zadatak 'Kosovo je Srbija'.
Sledeća budala probala da obije pa polomila bravu. To ako imaš sreće. Ako nemaš sutra će da se vrati i pajserom razbije staklo iznerviran što nije mogao da ukrade litar mleka.

Policija te šeta dok ne pronađu kako da kvalifikuju krađu mleka, ako znaš lopova reći će ti
-A on? Ma pusti ga to budala.
ili
-ŠTa se buniš za par litara mleka.

Onako iznerviran porazbijaš macolom frižider, oni ti napišu prijavu za vandalizam.

Što kaže baka iz 'Šumadijski prag'

'Super mi je deco. Samo d'uzmem konopac i da se obesim'



EDIT
ja kukam oko mleka. A baja igra iksoks avionima
Bili Piton Bili Piton 19:09 12.08.2018

Re: *

maksa83
Fenomenalno.


Pa jeste.

A najmanje u tri navrata (da iz cuga znam) se u istoriji avionskih nesreća desilo baš to, da se sudare mali avion opšte avijacije i putnički avion koji sleće. Oba padaju u naseljeno područje u blizini aerodroma i ljudi ginu i na zemlji. To su poznati, već proučeni skučajevi. Sve se to već dogodilo negde, baš to i baš tako, uvek zbog ljudske greške.
alselone alselone 19:50 12.08.2018

Re: *

bindžovanje na starim i novim Air Crash Investigation epizodama


To sam i ja jednom uradio pa sam se onda na sledećem prekookeanskom letu par puta budio u znoju sa "dobro je, živ sam" mišlju. Nikad duži let nisam imao.

U stvari jesam jednom. Dok sam još bio mlad i glup a putovao kao konj, odlučim da 10. prekookeanski let koji sam imao u tom tromesečju ne mogu da istripim jer sam se kao smorio, pa ću da popijem tabletu za spavanje i super. U teoriji je ideja bila super - kada udjem u prekookeanski let, krknem tabletu, tu taman malo dok uzletimo i nešto pojedem tableta će da krene da deluje i ja ću se lepo probuditi svež i odmoran na destinaciji.

ALI

Pošto sam malo poveći a pošto su sedišta malo pomanja imao sam velike muke da se namestim da spavam. Sa jedne strane me tableta obara da ne mogu da budem budan, a sa druge strane mi uvek nešto trne i boli, pa ne mogu da se namestim. Pa sam se onda tako u magnovenju budio na pola sata, okretao, znojao se, crkavao, bulaznio, dok me konačno nije pustilo to sranje.
zilikaka zilikaka 20:44 12.08.2018

Re: *

Mislim da imenjak ne sagledava domete naše tragedije i koliko je ovde postalo opasno živeti...


Uh, sunce ti, znali smo da srljamo ali sam se bar ja nekako nadala da se neće usuditi baš sve da totalno zaseru.
A opet, što i ne bi. To je postalo toliko normalno da su moja očekivanja prosto glupa.

Vekovima iznosim poređenje da normalnom čoveku ne treba da proba da svira flautu da bi ustanovio da li to ume da radi, ali je ovde na milion mesta gomila podguznih muva i drugih zainteresovanih uzimala frenetično da aplaudira kad se takav neko dohvati instrumenta.
I onda često svirač zaista ostaje ubeđen da ne samo što zna da svira nego je to uspeo iz prve, za razliku od mnogih tupavaca kojima je za tu veštinu trebalo više decenija.

Kažem, nadala sam se da će bar te bazične zanate ostaviti, jer i sami mogu da stradaju od svojih stručnjaka, al sam sad nekako ubeđena da oni zapravo pojma nemaju šta znači znati neki zanat.
Upravo zbog onih koji su ih primili u orkestar i aplaudirali.

E, jbg, sad budi pametan pa znaj da i dirigent nije imao takav razvoj karijere.

blogovatelj blogovatelj 21:12 12.08.2018

Re: *

Jedino stvarno ne znam šta bi se desilo da mi Cesna uleti u spavaću, na to nemam mnogo uticaja.



Juče sam bio svedokom udesa, automobilskog. Troje mlađih ljudi, dva muškarca i devojka, voze RAV4. On, ili ona, nemam pojma ko je vozio, ide veoma prometnom i velikom ulicom ispred mene. Daje žmigavac da skreće desno, pa se predomišlja, posle sekundu i po isključuje desni, daje levi žmigavac i počinje da skreće levo, a da pritom ne propušta vozila koja idu u suprotnom smeru.
Na njih ide žena u Mazdi 3 i da ne bi ubila sebe i suvozača u RAV4, cimne volan, omaši Tojotu, ali naleti na ivičnjak. Ivičnjak joj blago odiže suvozački točak, pa tako blago okrenuta naleće na žbun od metar i po u dvorištu, koji joj još odiže suvozačku stranu. Zarotirana za 90 stepeni u smeru suprotnom od smera kretanja kazaljke na satu uleže u žbunje ispred kuće, srećom omašivši i hidrant i drvo.
Nesretna dama u Mazdi spremila se i upicanila, krenula na svadbu, u predivnoj narandžastoj haljini, sa tašnom i cipelama iste boje. Na žalost morala je u hitnu pomoć, mada je prisebna bila i delovala da je dobro.
Ovima u Tojoti ni dlaka sa glave nije falila.
Ostao sam da svedočim u korist one koja nije imala sreće jer je naletela na budale. Dok sam čekao pandura da me ispita gledao sam detalje okolo i tako primetio ivičnjak, žbun, hidrant, drvo...
gedza.73 gedza.73 21:47 12.08.2018

Re: *

Uh, sunce ti, znali smo da srljamo ali sam se bar ja nekako nadala da se neće usuditi baš sve da totalno zaseru.
A opet, što i ne bi. To je postalo toliko normalno da su moja očekivanja prosto glupa.

neko iz ekipe Državnog posla je jednom rekao kako ima situacija iz života koje nisu koristili kao potku za epizode jer su totalno nadrealne i nemoguće.
Luđi pravi život od desetominutnog skeča.
Milan Novković Milan Novković 21:57 12.08.2018

Re: *

sweet64
Ja se uporno vraćam na borbu, srpske ljudine i junake koji neće pokleknuti ni pred kakvim neprijateljem


...Ali sve je čovek već rekao. Čemu upornost u nerazumevanju, ma mora da postoji način.
...

Mislim da ćete morati još jednom da mi pojasnite

Ali nazire se kraj, a što bi onomad jedan moj prijatelj, sada roštilja u večnim lovištima, rekao za nas usporene: Pametnom čoveku jednu te istu stvar ne moraš ponoviti više od 7 puta

Nači razumem ja vas, to mi non-stop dolazi iz jednog regiona između ušiju, ali:

- Ja uopšte ne pričam o tome - popravi situaciju preko noći, pobedi na sledećim izborima, navodi avione zatvorenih očiju i slično.

- Ja pričam o micro-pomerajima u trendu (iskreno, mislim da mi genetski deformitet ne dozvoljava da spoznam toliki nihilizam koliki "slutim" kod vas.

Naime, ne kažem ja ajmo drugovi, do septebra da je 17 od 1000 vas otvorilo uspešne firmice i uključilo se u svecke tokove.

Nego skrećem pažnju na činjenicu, koju uvek pojašnjavam iz alternativne perspektive, pa evo i sad, da Srbiju zvekne meteor sutra, veliki, što je srezao dinosauruse, neki bi preživeli.

Pa tako i sada, od 1000 ljudi ako bi u normalna vremena 20 sanjalo da ode u neke preduzetnike, mora da sad, pošto je situacija pogoršana, bar jedna osoba i dalje ima neizdrž da se oproba, to je u srži evolutivne žilavosti i raznoraznih recombinacija gena.

Nači ubeđen sam da vas je moguće ubediti u ubedljivost ovog argumenta, ako budem morao uzimaću i pilule dok ne uspem, kao Džek Nikolson

Maestralne scene, absolut must za gledanje (da li je potrebno da naglasim da bi on na blogu bio banovan još pre 10 godina :

maksa83 maksa83 22:11 12.08.2018

Re: *

(iskreno, mislim da mi genetski deformitet ne dozvoljava da spoznam toliki nihilizam koliki "slutim" kod vas.

Ja bih rekao da je geografsko-društvena izmeštenost. Ti nemaš posla sa njima, niti te oni na bilo koji način dodiruju, nema nikakve veze - oni su neki potpuno remote fenomen ortogonalan na tvoje postojanje. Sad evo kada je došlo dotle da neka baraba zapošljava decu debile svojih ortaka u kontroli leta imaće veze i sa tobom kada ovde dolećeš.
sweet64 sweet64 22:21 12.08.2018

Re: *

Mislim da ćete morati još jednom da mi pojasnite


Ne kažem, svi mi sa iole neispravljenim vijugama, mrdamo, jer ako ne mrdaš, nisi živ. Neko i uspe, prvi mi Nordeus pada na pamet. Samo što ima ali, a to je da se normalan čovek obezvolji na prvoj krivini jer na svojoj koži permanentno oseća mehanizam koji je iznad svega kao u Orwelovoj'84. Priznajem takođe da naš slučaj može da se poredi sa ljudima u zatvoru, pogotovu nevino osuđenim, koji samo u takvom okruženju sa bezumnom voljom i nezamislivom strpljivošću prave planove za nekakvu budućnost, da li da beži, da li da traži neke uslove, a sve na jako klimavim nogama jer onaj klempavi poluidiot od čuvara, dođe i sve to išutira i upropasti ne obazirući se.
Trka je toliko neravnopravna u tom XXI veku da se onda aktiviraju pitanja da li smo mi Evropa ili gladna Afrika, kakva su to pravila koja izgleda samo za nas važe i sva druga fundamentalna pitanja, a tu onda energija za preduzetništvo klone kao muškost kod dede. A afričke šljive niotkuda.

Gedžo, preuzmi.
jooscout jooscout 07:14 13.08.2018

Re: *

maksa83
. Sad evo kada je došlo dotle da neka baraba zapošljava decu debile svojih ortaka u kontroli leta imaće veze i sa tobom kada ovde dolećeš.


Ju, ju, ju ...a čekaj, pošto to ne ugrožava samo nas, zar ne postoji neko medjunarodno telo koje kontroliše kontrolore? Neko ko može da kaže: nema letenja dok...?
cassiopeia cassiopeia 08:50 13.08.2018

Re: *

Postoje frižideri za mleko koji izgledaju kao dva vertikalna za koka kolu.
Ti imaš poljogazdinstvo i puniš na tri, četiri dana automat i kupuje ko 'oće.


Pre tri godine sam krenula sa raspitivanjem šta mi je potrebno da otvorim firmu i bavim se baš postavljanjem tih frižidera i organizacijom distribucije mleka. Šta da ti kažem, odustala posle trećeg razgovora.
Ovde jednostavno ljudi koji bi trebalo da donose odluke šta i kako, N E M A J U pojma, a znaju da uzimaju pare. Tačno sam bila odlepila!

Za celu priču oko frižidera saznam od prijateljice iz Splita. Tamo na više lokacija u gradu, obično na pijaci, u nekom većem marketu, imaš te frižidere i sve podatke o dobavljaču. U svako doba možeš da se najaviš i vidiš na licu mesta gde se proizvodi mleko.

Ovde samo revolucija, prvo u našim glavama da se poslože prioriteti, poradi na sebi, a onda počistiti govna i krenuti sve ispočetka.
cassiopeia cassiopeia 09:00 13.08.2018

Re: *

Ja se uporno vraćam na borbu, srpske ljudine i junake koji neće pokleknuti ni pred kakvim neprijateljem


E, moj ti! Evo ja imam kod kuće jednog koji je ove godine proslavio 10 godina borbe sa sistemom, umesto da tu svoju energiju fokusira na posao. Pojede to čoveka.

Upravo mi ističe sat i po na poslu, prvog radnog dana posle godišnjeg, i već se pitam dokle ide sa njihovim, ovog puta poresko, bezobrazlukom.

Duguju nam neki novac i danas je stiglo obaveštenje o povratu za dec. 2017 i prva 4 meseca ove godine. Da smo mi njima kojim slučajem dugovali, odavno bi nam bila inspekcija i naplatili bi taj novac. Ne kažem da bi trebalo oni nama da oproste, mi sve svoje redovno plaćamo, al' brate slatki, ako već radimo kako je red, onda radite i vi svoje.
cassiopeia cassiopeia 09:08 13.08.2018

Re: *

zar ne postoji neko medjunarodno telo koje kontroliše kontrolore?


To međunarodno telo veruje našoj agenciji koja je zadužena za kontrolu, obučavanje i licenciranje kontrolora letenja. Verovatno postoji neki vid kontrole, ali sve licence i obnavljanje licenci rade naši.

Imam poznanicu koja radi u Udruženju kontrolora letenja i zadužena je za učenje i testiranje znanja engleskog jezika. Tačno pre tri godine je krenula priča da su dolazili na obuku klinci koji su katastrofalno znali jezik i na njene komentare da ti kandidati teško da će proći testiranje, dobila je odgovor da to nije njena briga.
jooscout jooscout 09:22 13.08.2018

Re: *

cassiopeia
zar ne postoji neko medjunarodno telo koje kontroliše kontrolore?


To međunarodno telo veruje našoj agenciji koja je zadužena za kontrolu, obučavanje i licenciranje kontrolora letenja. Verovatno postoji neki vid kontrole, ali sve licence i obnavljanje licenci rade naši.

Imam poznanicu koja radi u Udruženju kontrolora letenja i zadužena je za učenje i testiranje znanja engleskog jezika. Tačno pre tri godine je krenula priča da su dolazili na obuku klinci koji su katastrofalno znali jezik i na njene komentare da ti kandidati teško da će proći testiranje, dobila je odgovor da to nije njena briga.



Pa kako tako? Mislim, preleću svačiji avioni valjda? Jezivo :(
cassiopeia cassiopeia 09:32 13.08.2018

Re: *

Pa kako tako? Mislim, preleću svačiji avioni valjda? Jezivo :(


Ne tvrdim da nema redovne kontrole od strane npr. evropskog udeuženja, samo mi nije logično da oni baš sve u sitna crevca kontrolišu, zašto bi naši postojali.

Meni je jedina nada da će to neko sa strane videti i lupiti ove naše po prstima.

Baš ću da se raspitam ovih dana.
gedza.73 gedza.73 10:36 13.08.2018

Re: *

sweet64
Gedžo, preuzmi.



cassiopeia
Pre tri godine sam krenula sa raspitivanjem šta mi je potrebno da otvorim firmu i bavim se baš postavljanjem tih frižidera i organizacijom distribucije mleka. Šta da ti kažem, odustala posle trećeg razgovora.

i ja sam video pre nekoliko godina, baš kad su kod nas cene otkupnog mleka krenule na dole. Korisno za sve strane. Znaš od koga kupuješ mleko, taj seljak nije više socijalni slučaj, distributer se skinuo sa biroa, država uzima svoje tantijeme... ulaže u festivale, muzeje, puteve...
Iako se nisam raspitivao po starom dobrom našem običaju sam pretpostavio kako će sve da se završi. Da čovek ne poveruje kako sve što može da bude jednostavno i praktično kod nas bude nemoguće i neizvodljivo.
E, moj ti! Evo ja imam kod kuće jednog koji je ove godine proslavio 10 godina borbe sa sistemom


A pazi takvi ljudi se 'pronađu' u u razgovoru posle par minuta. Počinjemo da podižemo ton, nerviramo se, slažemo se u svemu, nekontrolisano mašemo rukama, krenu nam tikovi na levo oko i kratki trzaji desnim ramenom...

MIlan ne razume koje prepreke postoje u Srbiji. Uvek postoje ljudi koji guraju napred. Padnu po sto puta, ustaju dok ne 'ubodu' (mislim da je i spomenuti Musk svašta pokušavao).

Onda se stvori širok srednji sloj (u granicama proseka), malobrojni bogatuni i oni ljudi koji zlehudom sudbinom ostanu na dnu. Koje onda pomažu, preko države, ovi odozgo (po pravilima... da se ne desi da čovek, jak, zdrav i prav, sa 10 hektara zemlje koje obrađuje preko veze sredi za socijalnu pomoć).

I državni aparat koji osluškuje društvo, koji je spreman da brzo reaguje i umanjuje nepotreben prepreke.



Ovde jednostavno ljudi koji bi trebalo da donose odluke šta i kako, N E M A J U pojma, a znaju da uzimaju pare.


Znanje, odgovornost i obaveze. Ako radiš svoj posao kako treba napreduješ, grešiš... pa jbg bato idi kući. Nema treće. E kod nas je došlo da ti koji 'nemaju pojma' vode ama baš sve. To se toliko zakorenilo da je skoro nemoguće bilo šta promeniti. Postali su poput korova. Ugušiće sve.
nikvet pn nikvet pn 12:55 13.08.2018

Re: *


Један мој клијент произвођач млека са двадесетак крава кукао (као и сви, с правом) да их откупљивачи тврдо откидају. Преко таста у Швици лако дошао до млекомата али надаље већ знате. Онда решио да купи пунилицу по литар у кесе; то раде Чеси-Словаци по гаражама за пар стотина евра. Циљ акције је кућна достава млека скутером. Инспекција каже - не може. Ко да дилује дрогу јбт. Онда реши да на пијаци отвори радњу за продају свежег млека - не може ни то. Прописи чувају великаше, читај: мафију. Тип онда распрода краве, красну фарму растури и оде у Немачку да вози камион.

Ајд још:

Тип шумарски инжењер отвори салон намештаја. Лепо га крене па отвори погон за производњу столова и столица. Онда направи цео ланац салона по Србији, неколико стотина. Да, стотина. Производњу прошири и пресели у велику халу. У пику имао је скоро хиљаду запослених. Онда су га давили, палили, рекетирали; он се борио колико је могао. Једног дана је диго руке од свега, подвукао црту и све распродао. Кинту паркирао махом ван а овде купио робну кућу коју је издао. Уместо мегасалона намештаја ту су сада банке, мењачнице, кладионице и Кинези. Обишао свет пар пута, досађује се без бизниса, недостаје му изазов али каже - не, на то више нико неће да ме упеца.
4krofnica 4krofnica 13:13 13.08.2018

Re: *

Duguju nam neki novac i danas je stiglo obaveštenje o povratu za dec. 2017 i prva 4 meseca ove godine. Da smo mi njima kojim slučajem dugovali, odavno bi nam bila inspekcija i naplatili bi taj novac.


pa dubok naklon cass što ste uspeli da izčupate svoj novac iz kandzi poreske uprave. kod njih važi pravilo: primamo, ne vraćamo!

Nama se desilo da su pre nekoliko godina oni zeznuli neko poresko zaduženje za platu, dakle sve iznose su ispromašivali sa računima. što znači da se na nekima našao dug a na nekima pretplata.
I posle nekog vremena nas obaveste da dugujemo neke pare i da moramo da platimo dug (ko ne prati: dug koji su oni napravili lošim knjiženjem!) i krenemo mi da se gombamo sa njima, dok smo provalili šta je (oni samo daju rok i ne proveravaju se) i morali smo da platimo (jer je rok kraći od napornih žalbi koje ulažeš).
Trebalo nam je DVE GODINE da dođemo do toga da nam otpišu kamate na dug koji su nam sami namestili.

o poresko,
noćna moro.



predatortz predatortz 14:29 13.08.2018

Re: *

Nama se desilo da su pre nekoliko godina oni zeznuli neko poresko zaduženje za platu, dakle sve iznose su ispromašivali sa računima. što znači da se na nekima našao dug a na nekima pretplata.


Kad ne znate ljude!
Nama isto bio neki karambol, oni pogrešili.
Znamo čoveka iz terenske kontrole, pozovemo ga i zamolimo da nam to reši. Završeno u najkraćem roku.
Ako neko misli da smo uleteli neku kintu, ili nešto slično, vara se.
Mi smo profitirali, jer smo cugnuli odličnu dunju kod njega u kancelariji.
Ako ne ideš đonom, odrade to oni.
Ko se kurcobeca i breca na njih, zadnji je u redu.
4krofnica 4krofnica 14:44 13.08.2018

Re: *

Ako ne ideš đonom, odrade to oni.
Ko se kurcobeca i breca na njih, zadnji je u redu.


pa znaš me, ja u poresku ulazim opasana dinamitom, vadim pištolj iz tašne (kopam, tu nikad ništa ne može da se nađe u par sekundi) uz obavezni honney boney lajn iz Pulp Fiction:

Any of you fuckin' pricks move and I'll execute every motherfucking last one of you

:))

ma fino uvek, ali u poreskoj su se prilike promenile, ljudi se više ne ponašaju kako su pre deset godina, sad izlaze u susret bez problema. ovo je priča pre nego što su uveli objedinjenu naplatu koja je olakšala puno stvari.


predatortz predatortz 15:10 13.08.2018

Re: *


pa znaš me, ja u poresku ulazim opasana dinamitom, vadim pištolj iz tašne


Pa, to ti kažem...

Šalu na stranu, ide to na bolje. Sve manje su arogantni.
Ni blizu onom kako bi trebalo da bude, ali činovništvo nam se malo upristojilo.
gedza.73 gedza.73 16:14 13.08.2018

Re: *

nikvet
Инспекција каже - не може. Ко да дилује дрогу јбт.

Онда су га давили, палили, рекетирали

Skoro pitali velikog industrijalca sa stranom zaštitom kako može država da mu pomogne.
-Nikako. Nikakva nam pomoć od države ne treba. Samo nemojte da odmažete.

predator
Ni blizu onom kako bi trebalo da bude, ali činovništvo nam se malo upristojilo.

lepo rek'o jedan pre mnogo godina
-Lako ćete vi da napravite državu sa ljudima koje je školovala kraljevina, da vidim kakva će država da vam bude sa ljudima školovanim u komunizmu.

Sad treba da jurimo svet i menjamo mentalitet sa debelim zakašnjenjem.

Presporo idu te promene.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana