Politika

Potpis, pečat, Srbija

gordanac RSS / 30.04.2008. u 14:27

imgSizer.aspx?img=30875&w=300&h=0Vest o potpisivanju SSP (Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju - pdf teksta za "download") između Srbije i EU obišla je 29.04. evropsku i domaću javnost kao iznenađujuća za mnoge, a za većinu - kao pozitivna, dobra vest, kao vest o početku pridruženog članstva Srbije u EU.

Jer to SSP donosi - status pridruženog članstva. Sledeće je - članstvo u EU.

Razgovarali smo o SSP (SAA) u januaru u tekstu "Diskretan šarm jednog sporazuma" i na taj razgovor se pozivam želeći da ga nastavimo razmenom informacija o tome - ŠTA ustvari potpis znači, kakva je korist od SSP, kada će početi da se primenjuje, kakva je procedura, kakve sve posledice proizilaze po sve nas iz pečata na jedan od najvažnijih Ugovora koje je Srbija decenijama unatrag - potpisala?

Šta dobija Srbija:

1. status pridružene članice

2. dvostrane obaveze EU - Srbija

3. zajedničke organe EU - Srbija

Koje su prioritetne oblasti zakonodavstva:

- konkurencija i državne subvencije

- sistem javnih nabavki

- zaštita potrošača

- zdravlje i bezbednost na radu

- jednake mogućnosti za žene i muškarce

- saobraćaj

- zaštita podataka

Po SSP i na osnovu toga što je Srbija u IPA (Instrumenti predpristupne pomoći u budžetu EU) za period 2007 - 2011. Srbija dobija bespovratno milijardu evra. Ako se zna da je ukupan budžet Srbije oko 8 milijardi evra, to znači da EU godišnje daje Srbiji oko 2,5% ukupnog državnog budžeta, za razne sektore.

Kakva je korist za ekonomiju i trgovinu:

EU je tržište od oko 490 miliona potrošača.

Sada Srbija u EU izvozi 52% ukupnog izvoza, a u zemlje CEFTE (države Jugoistočne Evrope, takođe na osnovu potpisa i pečata na CEFTA sporazum) 36%. Takav izvoz je EU omogućila Srbiji 2001. ukinuvši, jednostrano, carine na robu iz Srbije odlukom koja važi do 2010, da SSP nije potpisan, korist koji izvoznici imaju bila bi pod velikim znakom pitanja, a ovako se jednostrane odluke EU pretvaraju u ugovorne obaveze

Potpisom SSP stičemo prava na pristup sredstvima na koje do sada nismo imali pravo:

- ruralni razvoj

- zaštita i unapređenje životne sredine

- razvoj ljudskih potencijala

Kako će stanovništvo da oseti, da vidi neposrednu korist od potpisivanja SSP:

- razvoj tržišta bez monopola, niže cene proizvoda, smanjenje korupcije, standardi o pravilima bezbednsoti, zaštite i zdravlja zaposlenih, stvaranje zone slobodne trgovine između EU i Srbije, povećanje konkurencije, veća bezbednost proizvoda, unapređenje životne sredine, regionalni razvoj, četiri godine od stupanja na snagu SSP, zajednički organi su u obavezi za postepeno uvođenje prava fizičkim licima na samozapošljavanje u Srbiji i EU

Kako se sve to događa, ko kontroliše proces primene:

Zajednički organi EU - Srbija, koji se formiraju na osnovu odredbi SSP. Time se ubrzava jedan od najsporijih procesa u zemljama tranzicije . primena zakona i propisa i kontrola njihove primene, što je od ključnog značaja da bi ljudi uopšte mogli da primete poboljšanja u bilo kom sektoru u društvu. Selektivna primena propisa je jedan od najvećih izvora nepravdi u društvu.

U kakvoj su vezi vizni režim i SSP:

Nema zemlje koja je uspešno završila pregovore o "beloj čengenskoj listi", a da istovremeno nije stavila potpis i pečat na SSP. Pregovori EU - Srbije o vizama (odnosno bezviznom režimu) imaju svoj tok i plan ("road map") je da do januara 2009. Srbija ispuni sve obaveze i da tada otpočne primena bezviznog režima za stanovništvo

U domaćoj javnosti se vodi kampanja čiji je sadržaj netačan, u potpunosti, a tiče se vezivanja Kosova i potpisa i pečata za SSP. Naime u SSP stoji član 135. u sledećem tekstu (neizmenjen u odnosu na parafirano, naravno)

СПОРАЗУМ О СТАБИЛИЗАЦИЈИ И ПРИДРУЖИВАЊУ

НАСЛОВ X
ИНСТИТУЦИОНАЛНЕ, ОПШТЕ и ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

Члан 135

Овај Споразум се примењује, с једне стране, на територије на које се примењују уговори којима се оснивају Европска заједница и Европска заједница за атомску енергију и у складу са условима утврђеним тим уговорима и на територију Србије, с друге стране.

Овај Споразум се не примењује на Косову које је тренутно под међународном управом у складу са Резолуцијом Савета безбедности Уједињених нација 1244 од 10. јуна 1999. године. Ово не доводи у питање садашњи статус Косова нити одређивање његовог коначног положаја по самој Резолуцији.

Toliko o isitnama, lažima, a može i o skupštinskim stenogramima u kojima piše da se pre samo pola godine umelo čitati kako je napisano. Sada se prave kampanje sa netačnim podacima. Biva to.

O ratifikacijama, dodatnim uslovima i toku primene SSP:

Postoje rokovi za ratifikaciju svih država članica EU, kao i rokovi za nas. Mi smo jedna od tri države koje imaju dodatni politički test o zrelosti institucija i spremnosti za izvršavanje preuzetih obaveza saradnje sa ICTY i taj proces će pratiti glavni tužilac ICTY koji svoj izveštaj podnosi SB UN i konsultatvno informiše EU. Na nama je da dokaze o saradnji i pružimo.

Odluka o pridruženom članstvu Srbije u EU je - doneta.

Kojom će brzinom biti primenjivano i sprovođeno sve što kao posledicu ta odluka proizvodi po životni standard, po standrade za ljude koji rade na javnim poslovima, po političare/ke, po političke stranke, po upravu, pravosuđe, ekonomiju, zdravstvo, po oblast zapošljavanja, sve to zajedno zavisi samo od naše zajedničke volje da u svim tim promenama učestvujemo.Naša budućnost nema nikoga osim nas, naše zajedničko, ogromno neznanje o procesima u modernom svetu nema nikog osim nas i naše volje za znanjem, za učenjem i menjanjem na bolje.

Nedostatak informacija o pridruženom članstvu Srbije u EU je odgovornost ljudi na javnim poslovima. Svesna sam koliko su dokumenta ove vrste "dosadni papiri" za mnoge i koliko ljudi nemaju ni vremena ni volje da čitaju duge tekstove pisane suvoparnim, sterilnim pravničkim jezikom kakvim se Ugovori i inače (s dobrim razlogom) pišu, ali SSP je ipak - nešto drugo. Vredi porazgovarati o svakom slovu i svakom retku tog teksta jer je u njemu zapisano kako ćemo kao zemlja izgledati za sledeće 4 godine.

I - mnogo važnije - šta svako od nas treba da uradi da bi se to dogodilo.

To je priroda političkih odluka - u nekom našem danas potpuno se oblikuje realnost nekog našeg sutra, i za sve nas koji smo danas ovde, ali i za druge koji će doći posle nas.Takvo zajedničko kreiranje budučnosti zahteva zajedničku volju i zahteva deljenje osećanja koje je , s vremena na vreme, u Srbiji retko kao dragoceni smaragd - samopouzdanje, samopoštovanje i verovanje da je uspeh moguće postići. Lako je tvrditi šta je sve nemoguće uraditi i cinizmom dokazivati da "smo najgori", teže je ljude motivisati da izvuku ono najbolje od sebe, da preuzmu rizik za sosptene uspehe. Ali je - veselije, mnogo, kad se cilj zaista i postigne. Političke odluke poput SSP zahtevaju dobrovoljno odricanje od prezira prema činjenicama i stava "da nam je neko drugi kriv za neuspehe", zahtevaju energiju koju svi mi posedujemo i trebalo bi da donesemo odluku i da je "upotrebimo" u trenutku kada je šansa za to stvorena.

Marry Anne Radmacher ima izreku kojom kaže "courage does not allways roar, sometimes courage is the quiet voice at the and of the day saying: I will try again tommorow"

Kažu da se najveći deo uspeha od takve, ili slične, izreke sastoji.

Možemo li, za promenu, da malo budemo uspešna, odlična zemlja koja je izvrsno mesto za život?

Imam nameru da za koju godinu na ovom ili sličnom mestu postavim tekst koji će ličiti na "case study" i imati naslov:

"Potpis, pečat, Srbija - priča o jednom uspehu"

 

Atačmenti



Komentari (283)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

MIS MIS 20:34 30.04.2008

Re: ISTINE RADI...

Memorandum o razumijevanju...nema strateskog partnerstva...ko umije da cita...
gordanac gordanac 20:45 30.04.2008

Re: ISTINE RADI...

Memorandum o razumijevanju...nema strateskog partnerstva...ko umije da cita...

O, da ima! Itekako. I tek će da bude - i drugih, jer je to srž SSP - ekonomski na bolje, više posla...manje nezaposlenih, tako je bilo sa drugima, tako ćemo i mi - prosto je dobro za sve...


Ministar ekonomije Mlađan Dinkić i potpredsednik Fijata Alfredo Altavila potpisali su u Beogradu Memorandum o razumevanju, strateškoj saradnji i zajedničkom ulaganju.
"Memorandum, koji je potpisan u prisustvu predsednika Srbije Borisa Tadića, predviđa formiranje zajedničke kompanije u kojoj bi torinska fabrika imala 70 odsto, a država Srbija 30 odsto vlasništva.

U Fijatu planiraju da u naredne dve godine u Zastavi počnu proizvodnju dva potpuno nova modela automobila, uz intenziviranje proizvodnje "fijata punto", koji se već sklapa u kragujevačkoj fabrici.

Iako je prvobitno najavljeno da će italijani u Zastavu uložiti 300 miliona evra, ta suma biće više nego dvostruko veća, najavio je ministar ekonomije Mlađan Dinkić."
pidola pidola 20:50 30.04.2008

Re: ISTINE RADI...


ali je potpis dokaz da i EU i Srbija misle ozbiljno

ne,
eu misli ozbiljno,
a da li ce tako misliti i srbija tj politika to cemo tek videti.


A brzine nam treba...i svih mogućih ušteda vremena koej možemo da ostvarimo

heh,tacno tako,treba nam brzina,treba nam usteda vremena,
samo praksa kvari ove napisane reci.
moze samo da se pogleda vlada,a ne pricamo o brzinu u nazad.
MIS MIS 20:52 30.04.2008

Re: ISTINE RADI...

Ako laze koza ne laze rog...stranice je preuzeta sa Fiatovog sajta...Doslovce..

MEMORANDUM O RAZUMIJEVANJU...

Ni rijeci o strateskom partnerstvu, zajednickom ulaganju i ostalim laznim naslovima koji se pojavljuju u nekim domacim medijima...

Ili italijani lazu?
gordanac gordanac 21:06 30.04.2008

Re: ISTINE RADI...

Slobodno proveravajte :))
Nema lažnih naslova, ni slučajno.
Starteško partenrstvo i zajedničko ulaganje - potpis, pečat, FiatZastava, Srbija :)
kuki kuki 21:07 30.04.2008

Re: ISTINE RADI...

MIS
Ako laze koza ne laze rog...stranice je preuzeta sa Fiatovog sajta...Doslovce..

MEMORANDUM O RAZUMIJEVANJU...

Ni rijeci o strateskom partnerstvu, zajednickom ulaganju i ostalim laznim naslovima koji se pojavljuju u nekim domacim medijima...

Ili italijani lazu?

Mozda? Daj link da proverimo.
MIS MIS 21:31 30.04.2008

Re: ISTINE RADI...

http://www.fiatgroup.com/en-us/mediacentre/press/pages/default.aspx

evo linka...
ivana23 ivana23 21:38 30.04.2008

Re: ISTINE RADI...

MIS
http://www.fiatgroup.com/en-us/mediacentre/press/pages/default.aspxevo linka...


http://www.fiatgroup.com/en-us/mediacentre/press/Documents/2008/FIAT_ZASTAVA_eng.pdf
gordanac gordanac 21:44 30.04.2008

:)

Press Release
...tako se to piše, a evo i copy/paste izjave Sergio Marchionne, CEO of Fiat Group and Fiat Group Automobiles:

“This initiative represents a further step in Fiat Group Automobiles’ strategy
aimed at supporting its growth and volume aspirations. It follows a number of
targeted alliances and partnerships signed with leading carmakers and
automotive suppliers over the last four years. Moreover, it demonstrates our
confidence and trust in Serbia,
its industry, management competence and the
skill of its workers, not to forget the Serbian automotive market itself, which we
consider an integral extension of our domestic market. 54 years ago, Fiat
and Zastava signed an accord for the construction of the factory at Kragujevac
where the Fiat Punto is manufactured today. We believe that, together with
Zastava, we have played an important role in enhancing the Serbian
automotive industry from both the manufacturing as well as the technological
point of view. We are proud that many Serbian engineers and technicians
have been trained at Fiat in Italy and in Serbia.”
* * *
Nema nikakvih laži, nikako.
MIS MIS 22:28 30.04.2008

Naravno da ima lazi...

Pa znamo pomalo engleski...dakle...

Laž je sve - osim - da je potpisan...Memorandum o razumijevanju...i nista vise...

gordanac gordanac 22:35 30.04.2008

Re: Naravno da ima lazi...

o, ne, nije, nego vest za njihov "press release" ne podrazumeva detalje koji se daju na mestu događaja, gde je "važnost" mnogo veća, za njih su takve vesti rutinske (zato sam podvukla, da bude jasno), ali vi ćete naravno verovati šta vam volja, vaše pravo
laži nema, moja je i želja i obaveza da to kažem
MIS MIS 22:53 30.04.2008

Re: Naravno da ima lazi...

Da, da... Italijani su budale pa u najznacajnijoj? vijesti za ,,press,, precutkuju najvaznije detalje...

...tako se to piše, a evo i copy/paste izjave Sergio Marchionne, CEO of Fiat Group and Fiat Group Automobiles:

Ovo nije izjava gospodina Markionija!!!
gordanac gordanac 23:01 30.04.2008

ali...

..jeste,njegova izjava, proverite na linku, piše njegovo ime, pa "..said" i onda ide ovo što sam copy/paste
MIS MIS 23:18 30.04.2008

Re: ali...

Njegova izjava je dio PDF dokumenta koji nosi naziv...

FIAT GROUP AUTOMOBILES AND ZASTAVA SIGN MEMORANDUM OF
UNDERSTANDING (MoU)...

I nijedne rijeci u dokumentu, ukljucujuci i dio sa izjavom gospodina Markionija, o STRATESKOM PARTNERSTVU I ZAJEDNICKOM ULAGANJU...

Nego čak...

Under the MoU, joint teams are to be set up by FGA and Zastava with the
support of the Serbian Ministry of Economy, which will examine the various
aspect of the initiative in greater detail. If deemed feasible, the two companies
will enter into a definitive agreement in the course of the coming months.

Više nego jasno...
Lipši magarče do zelene trave:)
kuki kuki 23:30 30.04.2008

Re: ISTINE RADI...

MIS
evo linka...

Hvala na linku. Tacno je da je u ovoj fazi to MOU. I?
Under the MoU, joint teams are to be set up by FGA and Zastava with the
support of the Serbian Ministry of Economy, which will examine the various
aspect of the initiative in greater detail. If deemed feasible, the two companies
will enter into a definitive agreement in the course of the coming months.

Dalje ce se razraditit detalji i ako se projekat pokaze izvodljivim, potpisace se krajnji ugovor.
Opet pitam: i?
Nego, sta te je navelo da kazes da je sve laz? Kako iz svega ovoga izvlacis zakljucak da Fijat nece da ulaze u Zastavu i da su vesti o tome cista laz?
MIS MIS 23:49 30.04.2008

Re: ISTINE RADI...

Laz je, kao sto ste i VI potvrdili, da se radi o STRATESKOM PARTNERSTVU I ZAJEDNICKOM ULAGANJU...
Istina je da se radi o MEMORANDUMU O RAZUMIJEVANJU...

Nikakav zakljucak nijesam izvodio na osnovu ove dvije stvari...

Vi ste se sve lijepo zakljucili...

Odgovornost je pisati i govoriti istinu...

Neodgovorno je lagati...

Dakle...

Dalje ce se razraditit detalji i ako se projekat pokaze izvodljivim, potpisace se krajnji ugovor.

ili nece?
kuki kuki 00:01 01.05.2008

Re: ISTINE RADI...

I sada kada si ispravio ovu istorijsku nepravdu, sta sad?
Kuda dalje? Hoces li da ukazes na jos neke paklene planove iz EU kako da nas zahebu?
Da ti predlozim "zabranu pecenja rakije". To vrlo lepo legne na zacepljene usi.
MIS MIS 00:22 01.05.2008

Re: ISTINE RADI...

Iz kraja sam u kome se peče dobra lozova rakija i vadi , ništa gore, vino...I tako iz generacije u generaciju..Bila moja draga i prežaljena majčica Crna Gora i maćeha Montegrina dio evropskih integralacija ili ne..tako će biti i ubuduće...
Kaže mi jedan prijatelj da u Americi došljaci koji i danas peku rakiju, istu nazivaju ,,moonlight,,. Cijeli proces destilacije odvija se noću. Nezakonito. Kad sam čuo ovu priču, samo sam rekao..Naša rakija je SUNLIGHT!!....

Istinu na Sunce!
I ništa više...

nsarski nsarski 00:27 01.05.2008

Re: ISTINE RADI...

došljaci koji i danas peku rakiju, istu nazivaju ,,moonlight

Pogresno su ti rekli. Burbon se nekad pravio javno, ali su to zabranili. Posle su poceli da ga peku tajno i nazvali moonshine

Evo ti referenca na Moonshine is a common term for home-distilled alcohol, especially in places where this production is illegal.
A i slika:
MIS MIS 00:37 01.05.2008

Re: ISTINE RADI...

Vrlo brzo se uključujete gospodine Nsarski...da preformulišem...znači ,, home-made sunshine,,...
Ili u prevodu..pardon..prijevodu...Crnogorska hladna fuzija...
Dolybell Dolybell 18:11 01.05.2008

Re: ISTINE RADI...

Memorandum o razumijevanju...nema strateskog partnerstva...ko umije da cita..



Memorandum, koji je potpisan u prisustvu predsednika Srbije Borisa Tadića, predviđa formiranje zajedničke kompanije u kojoj bi torinska fabrika imala 70 odsto, a država Srbija 30 odsto vlasništva. Predsednik Fijata Serđo Markione izjavio je da je potpisivanje Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju bio odlučujući faktor da Fijat dođe u Srbiju.


Ja ovako pročitala uvod, (a boldovano je ono što treba prvo uraditi), a ko ne ume da čita..
Dolybell Dolybell 04:10 02.05.2008

Re: ISTINE RADI...

MEMORANDUMU O RAZUMIJEVANJU...


Jel' bilo sa prevodiocima ili bez njih ?
G r o f G r o f 20:55 30.04.2008

Kristalizacija

Drago mi je zbog potpisa.
Ovo je opasan šamar DSSSRSNSSPS..
Situacija se kristalizira, još samo kad bi imali nekog sposbnog da izbrusi kristale.
pidola pidola 21:07 30.04.2008

Re: Kristalizacija


Ovo je opasan šamar DSSSRSNSSPS..

prvo sta pise ovde,to neka psovka? :)))

drugo,koga je briga da li je samar ili ne,
mislis da su zato potpisali,zbog samara dojucerasnjim partnerima u vladi ili zbog drzave,gradjana,boljeg sutra?
gordanac gordanac 21:10 30.04.2008

Re: Kristalizacija

...vidi ga smaragdnog emeralda kako čeka brušenje :))
tako su i drugi izgledali, pa su se u kristale lagano pretvarali
zajedno, svi zajedno možemo mi to..

Dolybell Dolybell 18:18 01.05.2008

Re: Kristalizacija

pa su se u kristale lagano pretvarali

zabolocki zabolocki 22:27 30.04.2008

:))

Cestitam,,

Iskoristite!
MuadDib MuadDib 23:07 30.04.2008

Poslednji voz iz Gan Hila

Горданац, одавно пажљиво пратим Ваше постове, као и Ваше коментаре на туђим постовима, импресиониран нечим што превазилази уобичајено поимање онога што се зове ерудиција. Ово је свакако први пут да се код Вас оглашавам и један од ретких случајева да нешто кажем на тему политичку: свака Вам је златна, хвала на драгоценим појашњењима, само наставите - понеком ћете можда и разјаснити да је ова земља испратила готово све своје возове, те нам је преостао овај ћирица, позлатило му се наливперо... Све је то процес, мучан али - sapienti sat
)
nsarski nsarski 23:38 30.04.2008

Signed, sealed, delivered

to je najvaznije!
A ovi sto filozofiraju - pa i to neki rade, neka filozofiraju. Razmislite o ovome kao da smo postigli zgoditak. E sad, da li se lopta "usunjala" u gol, ili je u pitanju velicanstven, neodbranjiv, savrsen, bla bla bla sut, well, nekad je tako, nekad nije. Bod se racuna, svejedno.
Grow up, people.
gordanac gordanac 23:53 30.04.2008

Re: Signed, sealed, delivered

:)
yep
Stevie Wonder ruleZ EU&all. :))
nsarski nsarski 00:02 01.05.2008

Re: Signed, sealed, delivered

gordanac
:)
yep
Stevie Wonder ruleZ :))

Ma, znas ova prenemaganja mi lice na jednu izreku koju smo imali u mom kraju Bg. (mozda i drugde, nisam zalazio u pasivne krajeve prestonice). Enivej, nadje se tako ponekd neka super devojka u kraju, svima padne mrak na oci kad je vide, ali uvek ima i neki pametnjakovic koji joj nadje manu. Te ne valja joj ovo, te ono. I onda smo ga mi "ohrabrivali" sa: "Imas pravo, grbava je kad piski!".
kuki kuki 00:07 01.05.2008

Re: Signed, sealed, delivered

Varijante:
(bljak) - Smrdi kad prdne.
(bolje) - Ima noge do zemlje.
gordanac gordanac 00:12 01.05.2008

Re: Signed, sealed, delivered

Idi, bre!
:)))))))))
Unfuckable Unfuckable 00:08 01.05.2008

Upravotajrad, nsarski.....oko zgoditka

ali, jakaotakav bih to formulisao.... : lopta je u našem dvorištu

posle mnogo prebacivanja, ispadanja, pogrešnih dodavanja....faulova....

"...evo sjajnog centaršuta s leve strane...ima li nekoga u sredini....? "

mislimo o tome




kada bude vreme


ivana23 ivana23 00:15 01.05.2008

Re: Upravotajrad, nsarski.....oko zgoditka

Gde Zigica nadje :))

Unfuckable Unfuckable 00:29 01.05.2008

Re: Upravotajrad, nsarski.....oko zgoditka

pa...ovo je centaršut ...za takvog ...visoka lopta, drugovi & drugarice
Nemanja će svoje, ne brinem, da obavi 10 dana kasnije, malo istočnije... : = )))))
Dolybell Dolybell 02:54 01.05.2008

2005.

Nemam nameru da naglašavam autora izrečenog mišljenja
već samo hoću da podsetim na 2005. i izvesnost budućnosti
Kosova, koja je tada bila jasna a ne tek posle 17. februara.

“DANAS” 28 OKTOBRA 2005.


Predsednik SDP Nebojša Čović

Nezavisnost Kosova već definisana

Beograd - Predsednik Socijaldemokratske partije Nebojša Čović upozorio je da neprecizno definisana formula "više od autonomije - manje od nezavisnosti", može da bude zamka koja vodi do jednog vida nezavisnog Kosova.
- Ako ne bude dovoljno razrađena, može da predstavlja mekše definisanu formulu uslovne nezavisnosti i da se samo bira varijanta kako građani to lakše da prihvate - rekao je Čović na stranačkoj konferenciji za novinare navodeći da je na to upozoravao i ranije. On je ujedno izrazio bojazan da je pred početak pregovora o budućem statusu Kosova, sve manje-više definisano.
- Bojim se da je sve već definisano, u smislu neke uslovne nezavisnosti. Samo se bira tehnologija kako da to građani na ovom prostoru što lakše progutaju - rekao je Čović.
Predsednik SDP je naveo da nije lako formirati pregovarački tim, ali da u njega moraju biti uvrštene sve parlamentarne i relevantne vanparlamentarne stranke u Srbiji.
- Ne vidim nijedan razlog zašto bi se njegov sastav krio i zašto bi to išlo u funkciju albanske nacionalne zajednice, a ne u funkciju srpske nacionalne zajednice - naveo je Čović. M. M.

bauer bauer 04:16 01.05.2008

nadam se da nisam zakasnio

da se pridruzim cestitkama. ovo je dobra vest, kakva se vec dugo nije cula sa nasih prostora. moram da priznam da sam bio malo skeptican, pa sam kod jakse, komentarisao da sve ovo moze da izadje na novi 27. mart. medjutim, posle izjave lavrova, od toga nema nista (ti rusi nisu nista drugo nego nato sateliti :)))

a, vidim, neki su se ovde bas zalozili za tu evropu :)) i neka su:))
bauer bauer 07:43 02.05.2008

Re: nadam se da nisam zakasnio

samo da pojasnim onaj moj link odozgo :)

naime, NY->LA = NS->BG

i, obrnuto.

ako levu i desnu stranu jednacine podelimo sa CHICAGOM.

dobijamo puerto villarta :))

za dva meseca, nadam se :))
florian florian 08:10 01.05.2008

prvomajski uranak

Srećan 1.maj sa željom da se kompletno zakonodavna regulativa EU o zaštiti prava radnika što pre ratifikuje u Srbiji

Prigodna pesmica za budženje,Srđan i drugovi

Eugenija Eugenija 10:00 01.05.2008

Gospodjo Gordana

U nedostatku vemena nisam cesto na blogu ali bih samo htela da Vas podsetim na dnevni list Politiku kao javno glasilo koje je u Srbiji jos uvek cenjeno (od strane dela vlasti) a gde se u vezi ovog potpisivanja vodi zestoka polemika na ovu temu u One Line Internet izdanju oko potpisivanja. Za nepoverovati je koliko ogranicenosti moze da postoji na jednom mestu. Glavni kocnicari na putu Srbije u EU i dalje u jednom zardjalom lancu cvrsto drze svaku kariku a kako taj lanac ne bi pukao i Srbija se otkinula u pravcu EU jer u tom slucaju se oni vise nista ne bi pitali. Nesmemo podcenjivati njihovu snagu i moramo biti budni jer i sami znate da se jos uvek na mnogim kljucnim mestima nalaze isti oni zbog kojih je Srbija podnosila sve ono sto je do sada podnosila i sto jos uvek podnosi.
Vi ste u prilici da u Vasoj stranci Vaseg kolegu podpresednika stranke g. Petrovica upozorite da pod hitno mora preduzeti mere da se sudstvo i javna tuzilastva u Srbiji drasticno reformisu jer su to namnozena lisicija gnezda koja odrzavaju sistem. Obzirom da je on na celu temelja pravne drzave on mora biti svestan da se bez toga dzaba kreci jer sve dok sudska vlast bude kocila izvrsnu i veice versa mi cemo tapkati u mestu i radovati se vrpcu u ruci dok ''golubi'' sede cvrsto na grani. Granu im treba pod hitno iseci inace od napretka i prosperiteta i za Vasu decu nece biti nista.
gordanac gordanac 10:51 01.05.2008

Eugenija

Nema potcenjivanja ni problema ni prepreka (i znam da se to ne vidi jasno, pa može samo da se "veruje na reč", ali - zaista nema.
Kada pravite dugoročne strategije kojima korenito menjate sve u društvu morate znati da će dobrog rezultata biti samo i samo ako računate sa svim parametrima realnosti, pa ma kako da vam se ne sviđa ono što realnost - jeste. I da nikad ne zaboravite da su ključ i centar svakih strategija promena - ljudi, svi ljudi, i oni koji misle dobro o promenama i oni koji žele da ih spreče, jer im iz raznih razloga - ne odgovaraju.
SSP i evropake integracije NISU stranačke teme, to ljudi često ne razumeju (ne mislim na vas), one mogu biti deo stranačkih programa (i to jesu), ali mogu uspeti ako i samo ako uspete da objasnite SVIM ljudima (i onima koji vas podržavaju i drugima) - šta je u tim promenama dobro po sve.
Što to ide tako teško?Što ljudi, po prirodi stvari, ne vide nešto tako očigledno dobro kao što je modernizacija društva, uređenost, uljuđenost i efikasnost države, dobro sudstvo, zdravstvo, školstvo, bezbednost, ......? Što su protiv kad od toga stanovništvu može biti samo dobro? U čemu je stvar?
U prirodi promena.
Ljudi nisu skloni promenama, po prirodi stvari, za promene je potreban napor, potrebna je volja da se rizikuje, poveruje, da se stiču nova znanja ....sve ono na čemu počivaju današnji uspešni u modernom svetu...imali su iste muke kao mi danas, ali pre 30 ili 50 godina.
U jednopartijskim društvima promene su nametane "odozgo" - ili si radio kako je neko smislio ili....I šta je posledica? "Nije se primilo", pogotovo u ekonomiji, prosto se - nije primilo. Ljudi prihvataju promene tek i ako sami procene da je to dobro po njih, drugačije ne ide. I uvek ima dovoljan broj onih koji nikada,nikakve promene ne žele da prihvate, pa ma kako bile dobre po njih.
I posle ovog dugačkog (nadam se ne i dosadnog!) uvoda - sudstvo i problemi sudstva, korupcija, efikasnost, profesionilazim, kodeksi, posebna grana vlasti - sve ono što sudstvo čini danas - prolazi promene kao i svi drugi sektori u društvu. Jeste, u pravu ste, što-šta zavisi od toga šta radi ministar i kakva je strategija vlade kad je pravosuđe u pitanju, ali što-šta zavisi i od ljudi iz pravosuđa samih. Nema uspeha ako volje za dobrim promenama nema na oba mesta i dokle god ne postignemo taj kritično mali nivo znanja o prirodi promena koje su uspešne, uvek ćemo biti u "opasnosti" da se ceo proces vrati na početak, da izgubimo nepovratnost procesa i da bude "još gore". U takvoj smo fazi promena, kao društvo, još uvek ima dovoljno krhkosti i "slabih mesta" koja podupiru vašu dobru procenu da može da se dogodi scenario "džaba ste krečili". Može, i drugima se dešavalo i njihova iskustva se koriste kad se prave strategije kako da se to nama NE desi.
I - neće se desiti, koliko god snažna bila kampanja protivnika SSP, promena i EU integracija Srbije.
Zašto ne damo da se desi?
Zato što stanovništvo zaslužuje sve promene na bolje koje je moguće izvesti i za koje je samo spremno.
i
Zato što protivnici ne nude alternativu, osim da se - ne menja ništa, kažu "baš nam je super".
Jes`, paz` da nije

dragoljub dragoljub 12:05 01.05.2008

Re: Eugenija

"baš nam je super".

њима јесте и будалама

само ја колико сам разумео и даље немам шансе да добијем аусвајс или по новоговору шенген а то ме баш оно,мислим борите се ви људи ал ја би да мало живим још ових пар пристојних година што ми је остало

пс
срећан 1 мај
gordanac gordanac 12:18 01.05.2008

Re: Eugenija

само ја колико сам разумео и даље немам шансе да добијем аусвајс или по новоговору шенген а то ме баш оно,мислим борите се ви људи ал ја би да мало живим још ових пар пристојних година што ми је остало

Šengen ide posebnim pregovorima, ali nijedna zemlja nije dobila bezvizni režim, a da nije potpisala SSP (mislim na tranzicione zemlje, naravno), odnosno postala pridružena članica SSP. Do januara 2009., kad po planu treba da stupi na snagu, Srbija ima prilično posla - i obaviće ga Srbija, sigurna sam.
Sad je na snazi Sporazum o viznim olakšicama, koji će (isto) baš zbog potpisa na SSP biti primenjivan onako kako treba, bez dosadašnjih propusta.
Ne znam koliko imaš info o tom Sporazumu, Dejan Stanković je imao post "Tvrđava Šengen" na kojem je bilo puno reči o tome. Moguće je da, po nekim kriterijumima, već sada imaš prava na olakšice ili besplatnu vizu.

срећан 1 мај

:))))
..i da nam živi, živi rad!...
dragoljub dragoljub 12:32 01.05.2008

Re: Eugenija

Moguće je da, po nekim kriterijumima, već sada imaš prava na olakšice ili besplatnu vizu.

ма ја не тражим олакшице него лепо платим и готово,а никад ме нико није мого да стави у неки калуп па ни сад га нема,уствари има онај под слово НЕМОЖе
dragoljub dragoljub 12:41 01.05.2008

Re: Eugenija

а шта ће ти поред компјуктора на овско леп празнични дан,па уфати си пецаљкупа на бицикло па на нишаву,мораву,дунав,тису ил штавећ протиче испод савски мост
gordanac gordanac 12:55 01.05.2008

Re: Eugenija

nesemože gi
spartiju gi fatam drumovi i sdrugovi da gi pričam s ljudi
morase
ki da gi i nemasi praznici
kojićemi praznici od radovi bez dagi s neki radovi obeležime?
ivana23 ivana23 12:58 01.05.2008

Parada

срећан 1 мај


dragoljub dragoljub 13:19 01.05.2008

Re: Eugenija

morase

и као штоси ја увек понекад често казујем штојсе мора увекси је тешко.па дај боже да тај труд не буде узалудан.и надам се да неће.са срећом
позз
blackbox blackbox 13:26 01.05.2008

Re: Eugenija

gordanac
nesemože gispartiju gi fatam drumovi i sdrugovi da gi pričam s ljudimoraseki da gi i nemasi praznicikojićemi praznici od radovi bez dagi s neki radovi obeležime?

I bre Goco, pa ima si istorijska dimenzija, pa evropska jerbo se u celu Evropu i EU i bez EU obeležava 1.maj kao praznik rada i neraden den. Može se obeležiti i bez radovi na taj dan.
Kako bi onda obeležavali Dan pobede bez da nekog novog rata i pobeda ili recimo Dan žena.
Malo šale, ali ne treba baš sve odbaciti što mi nismo izmislili.
Eugenija Eugenija 13:40 01.05.2008

Re: Eugenija

I posle ovog dugačkog (nadam se ne i dosadnog!) uvoda - sudstvo i problemi sudstva, korupcija, efikasnost, profesionilazim, kodeksi, posebna grana vlasti - sve ono što sudstvo čini danas - prolazi promene kao i svi drugi sektori u društvu. Jeste, u pravu ste, što-šta zavisi od toga šta radi ministar i kakva je strategija vlade kad je pravosuđe u pitanju, ali što-šta zavisi i od ljudi iz pravosuđa samih.

I posle ovog dugačkog (nadam se ne i dosadnog!) uvoda - sudstvo i problemi sudstva, korupcija, efikasnost, profesionilazim, kodeksi, posebna grana vlasti - sve ono što sudstvo čini danas - prolazi promene kao i svi drugi sektori u društvu. Jeste, u pravu ste, što-šta zavisi od toga šta radi ministar i kakva je strategija vlade kad je pravosuđe u pitanju, ali što-šta zavisi i od ljudi iz pravosuđa samih.

Ne, ne, nimalo niste dali dosadan uvod, naprotiv Vas odgovor je zapravo ono sto sam i zelela i hvala Vam neizmerno. Ali, uvek postoji ono ali, jer ako budemo cekali da ljudi u pravosudju sami uvide cime se bave onda nista necemo ni docekati. Neki zapadni filozofi takodje imaju utopijski stav i misljenje da se demokratija tek tako moze uvesti i kod naroda koji su dugi niz decenija ziveli u jednom sistemu koji je nenormalno ukorenio kao normalno a normalno svakodnevno sahranjivao? I zapadni filozofi grese polazeci od toga ostajuci u ubedjenju da je covek po definiciji dobar a znamo da nije tako.
Bez intencije da JA sada ovde VAS savetujem i ucim (moja malenkost je samo realna) ali poucena onim sto posmatram dugi period direktno mogu samo da Vama i Vasem stranackom kolegi ministru pravosudja porucim da je potrebna gas-maska da se udje u pravosudje premda mislim da i on to vrlo dobro zna jer to zna svako ko stvarnost zeli da vidi. Nikada nije bilo gore i strasnije jer su sudstvo i javna tuzilastva jazbine svih zala naseg drustva. Stite se maksimalno privredni kriminalci, cak sta vise oni i upravljaju predmetima a zrtve se kaznjavaju ako se zale na sistem. Iluzija je verovati da ce oni koji su ukorenili sistem privilegija/mita i korupcije/pristrasnosti/bahatosti/nestrucnosti i cega sve jos sami sebe uvoditi u red. Ne! Tu je porteban ostar rez jer mlaki lekari cine rane smrdljivim (oprostite na izrazu jer trenutno ne mogu da nadjem prilagodniji).
Zato što protivnici ne nude alternativu, osim da se - ne menja ništa, kažu "baš nam je super".

I bas zbog ovoga sam Vam se licno i obratila jer odgovorno tvrdim da je mnogima jos uvek super i da oni to i dalje zele i zato ce sve uciniti da ne dodje do promena a promene moraju biti temeljite inace nisu promene. Ovo Vam kazem zbog toga sto se u Srbiji nista ne menja stvarno nego se samo krpi i veze se krpa na krpu i sve dok se tepih ne podigne i ne istrese se nema cistine na kojoj se moze graditi nova buducnost. Mozda je nesto drugacije u Vojvodini premda od prijatelja iz Vojvodine slusam slicne price o velikim problemima ali ispod Save jos uvek vazi ona izreka - sto juznije to tuznije.
Moraju se ukloniti lokalni mocnici, mora se ozbiljno krenuti u borbu protiv korupcije i privrednog kriminala ali ne samo verbalno nego gradjani moraju to da osete da bi verovali. Sta ostaje gradjanima da misle kada i dalje nemaju nikakvu satisfakciju za njihov visegodisnji hod po mukama sa institucijama poput suda? Ostaje im da misle da su radikali/socijalisti/legalisti/demokrate...svi isti i da se svi bore samo za licni a nikako opsti interes. Hocu da verujem da je DS promenila svoj kurs i vaistinu se odrekla kohabitacije sa legalizmom koji je samo utemeljio odnosno legalizovao sistem alaj' volim ovaj rezim.... pri ovome mislim prevashodno na sudstvo ali i na sve obimniju administraciju jer se birokratizam samo siri umesto da se umanjuje, organizuju se nova ministarstva, komisije i sta sve jos a koje samo kostaju gradjane dok nista ne cine.
(p.s. izvinite sada Vi mene na opsirnosti ali nekako je lakse kada se kaze usima za koje se zna da slusaju:)
Dolybell Dolybell 18:53 01.05.2008

Re: Eugenija

Jeste, u pravu ste, što-šta zavisi od toga šta radi ministar i kakva je strategija vlade kad je pravosuđe u pitanju, ali što-šta zavisi i od ljudi iz pravosuđa samih.


Valda i sudije žele da budu nezavisni od političara, jednom u životu,
za početak !? Posle će se već navići da budu nezavisni...


Ovde nije došlo do promene sistema, a ovo što sada postoji
jeste neki sistem, međutim, on još nije demokratski.
U tome je glavna opasnost ( po meni) što narod koji sa
demokratijom nema nikakvog iskustva, te ne zna šta sve može
a ni i šta je demokratija u stvari - dolazi u situaciju da sumnja u
demokratiju kao takvu; s obzirom da joj se od 2000. do danas
tvrdi da smo u demokratskom sistemu - a što narod to kao
neku svoju dobrobit ne doživljava, jer ga ni nema.
Da nije došlo do kontra - udara, i praktično pokušavanja da se
ništa ne promeni ( što traje od 2003. do danas) stvari bi se
mnogo brže odvijale - ne bismo se davili u blatu,
[(jer jedno je sigurno:
nazad se ne može - a napred ne daju (razlozi su sad jasni)]
i mi ne bismo bili sada u ovakvoj situaciji, već mnogo više ispred
a moguće i sa Bugarskom i Rumunijom u EU ?



.
Dolybell Dolybell 19:18 01.05.2008

Re: Eugenija

Stite se maksimalno privredni kriminalci, cak sta vise oni i upravljaju predmetima a zrtve se kaznjavaju ako se zale na sistem. Iluzija je verovati da ce oni koji su ukorenili sistem privilegija/mita i korupcije/pristrasnosti/bahatosti/nestrucnosti i cega sve jos sami sebe uvoditi u red. Ne!


Nisu sudije ukorenile korupciju/mito, oni ga samo koriste,
kao i svi ostali. Ovde ja korupcija sistemska, i zbog toga se ona
ne može uništavati i iskorenjivati - do daljeg.
Sve stranke se VERBALNO zalažu za borbu protiv korupcije,
a znaju da nema ko da se protiv nje bori, jer u njima samima
ona postoji i ne pada im na pamet da je se odreknu.
Poželjno je pročitati kako su u USA osnovali Sud, i kako
tamo funkcioniše sudstvo od tada.
(Nigde nije idealno, da ne mislite da su savršeni, ali
za sada, boljeg načina nema. Setite se samo kako je
oboren Nikson i ko ga je oborio..)
dragoljub dragoljub 19:23 01.05.2008

Re: Eugenija

nazad se ne može - a napred ne daju

moje mišljenje je da bi veći deo,ovog naroda najradije nazad u samoupravljanje.zašto?pa ovako nekad sam i ja malo radio pokušavajući da živim kao normalno.
dolazim na poso vidim njih 4-5 nešto pričaju.priđem oni raspravljaju ko će da bude novi šef negde tu ,u firmu.slušam,slušam i kažem im:baš me briga ko će da bude šef i direktor to nije moj poso.mene interesuje da ja imam poso i kolka mi je plata i gotovo. i šta su mi odgovorili,pogledaše me ko zadnju budalu i rekoše :nisi ti za ovde, ti da si ideš u nemačku.odo si ja da radim i razmišljam ,pa njih baš briga i za platu i za poso oni dolaze da muvaju,vode abrovi i slično.nemam osećaj da se za ovih dvadesetak godina nešto promenilo .sudeći kako glasaju ljudi bi najviše voleli nazad u osamdesete,šta će im demokratija i sve to.
margos margos 20:13 01.05.2008

Re: Eugenija

Ljudi prihvataju promene tek i ako sami procene da je to dobro po njih, drugačije ne ide. I uvek ima dovoljan broj onih koji nikada,nikakve promene ne žele da prihvate, pa ma kako bile dobre po njih.

Baš zbog toga, hvala Ti na ovom tekstu koji jasno objašnjava šta je za koga dobro (ili nedobro) u ovom Sporazumu. Jasno je da je to bio vrlo naporan posao i u njega je, osim potpisnika i političara, ugrađen svaki pojedinac/ka koji je shvatio/la da promene ne bole koliko uzaludan otpor promenama.
Idemo dalje:)))

Srećan NAM Praznik rada:)))

kuki kuki 20:43 01.05.2008

Re: Eugenija

gordanac
U jednopartijskim društvima promene su nametane "odozgo" - ili si radio kako je neko smislio ili....I šta je posledica? "Nije se primilo", pogotovo u ekonomiji, prosto se - nije primilo. Ljudi prihvataju promene tek i ako sami procene da je to dobro po njih, drugačije ne ide. I uvek ima dovoljan broj onih koji nikada,nikakve promene ne žele da prihvate, pa ma kako bile dobre po njih.

Burzoaska revolucija je svuda sprovedena u krvi osim u Engleskoj. Obecali su vladjucoj klasi da nece izgubiti ni penija (ostavili im imanja), da ce ostati na vlasti (oformili Dom lordova koji fakticki ima vrlo malo vlasti) i da ce ostati monarhija. Time su ujedno dobili i najkvalitetnije saradnike na uspostavljanju novog drustvenog uredjenja.
Mi smo tu sansu propustili sa komunistima.
dragoljub dragoljub 20:49 01.05.2008

Re: Eugenija

па јес оно Кромвел ги све мазио сас перце и очински тапшао по главу
Dolybell Dolybell 22:16 01.05.2008

Re: Eugenija

moje mišljenje je da bi veći deo,ovog naroda najradije nazad u samoupravljanje.zašto?pa ovako nekad sam i ja malo radio pokušavajući da živim kao normalno.


Još uvek ima takvog mišljenja.
Doba Titoizma je napravilo nemisleće ljude.
(U smislu donošenja odluka od opšeg značaja)
Partijski vrh → organizacije → sprovođenje donetih odluka.
Nije njihovo bilo da misle već samo da rade.
Zapravo, čak ni rad nije bio važan već da nema nezaposlenih.
Na silu su morali da primaju pripravnike ( po kvoti) trebalo - ne trebalo.
Namnožiše se firme sa bespotrebno mnogo radnika, u odnosu na
proizvodnju. Tada je izmišljena likvidnost preduzeća !?.
Rade - a nisu likvidni, pa onda po partijskom naređenju
pare iz firme, koja ima para, idu onoj koja nije likvidna - da ne bi propala.

Kad su velike firme kao "Energoinvest", "Energoprojekt", "UNIS",
i mnoge druge, postale toliko jake da su postale pretnja sistemu,
jer je radnika bilo mnogo, u jednoj masi sa istim interesima,
i da bi štrajk (iako zabranjen - nema kao potrebe) napravio
velike probleme, napraviše OUR-e i SOUR-e i tako
razbiju radničku klasu na manje formacije, gde je sad svaki OUR
imao svoje posebne interese i više nikad nisu postali takozvana
kritična masa.

Tako veliki broj radnika koji svi nisu mogli imati dovoljno posla,
napravio je one : Koji su se sjajno zaposlili - ništa ne rade!

Malo je bilo preduzeća i fabrika gde se samo u delovima proizvodnje
stvarno radilo. Poznat je i slogan: " Kakav režim - plata ide a ja ležim!"
Ovde nije bilo prilike da se nauči šta je rad stvarno.

O privatnicima neću da govorim, jer nisu mogli imati više od tri a posle pet
radnika. Tačka. ( U Sloveniji je bilo moguće imati 10, posle 30 radnika).
Oni su imali svoje zakone, drugačije od naših.
Cela Slovenija je radila na "sic" za sve firme u Sloveniji,
ovde se tako radilo tajno, da te ne uhvate, bilo je zabranjeno.

Naravno da je nerad za pristojnu platu - bolji od rada za istu takvu platu.
Zato je samoupravni sistem bolji od svakog drugog, naročito
što svaki drugi traži RAD.

Okolnosti u svetu su bile drugačije i Tito je to iskorišćavao.
Krediti su stizali - a mi smo ih jeli, pravili vikendice...
kupovali kola..i lepo živeli !

Sada bi neki, koji ta vremena još pamte - da se takva vremena i vrate - ali neće moći.

Sad treba zasukati rukave i stvarno raditi raditi raditi raditi raditi...
pa onda imati. Nema druge.



nsarski nsarski 01:42 02.05.2008

Re: Eugenija

gordanac
nesemože gi
spartiju gi fatam drumovi i sdrugovi da gi pričam s ljudi
morase
ki da gi i nemasi praznici
kojićemi praznici od radovi bez dagi s neki radovi obeležime?

А бе женче не ме тестираш!.
This is all the vranjanian I can speak. Da predjemo na naski, if possible, nista ne razumevam.
Dolybell Dolybell 04:13 02.05.2008

Re: Parada

срећан 1. мај


....Možete poćeti !
Eugenija Eugenija 07:08 02.05.2008

Re: Eugenija

Nisu sudije ukorenile korupciju/mito, oni ga samo koriste,
kao i svi ostali. Ovde ja korupcija sistemska, i zbog toga se ona
ne može uništavati i iskorenjivati - do daljeg.
Sve stranke se VERBALNO zalažu za borbu protiv korupcije,
a znaju da nema ko da se protiv nje bori, jer u njima samima
ona postoji i ne pada im na pamet da je se odreknu.
Poželjno je pročitati kako su u USA osnovali Sud, i kako
tamo funkcioniše sudstvo od tada.
(Nigde nije idealno, da ne mislite da su savršeni, ali
za sada, boljeg načina nema. Setite se samo kako je
oboren Nikson i ko ga je oborio..)

Ipak mislim da jesu.
O stanju u sudstvu mogla bih roman da napisem na osnovu 90% predmeta i onoga sto cujem od drugih.Neke stvari su zdravom razumu nepojmljive, situacija je veoma trula i zahteva hitne promene, ali nazalost svi koji treba te promene da sprovedu samo pricaju price. Po tom pitanju drzava nije ucinila nista obimno i znacajno osim sto se prica o ‘’nezavisnosti’’ sudstva. A u cemu se sastoji ta nezavisnost? I dalje se hapsi selektivno i po narudzbini. Mnogi privredni kriminalci su opljackali ljude, citave porodice, na brzinu od tog novca platili kaobajagi nekakav mizerno simbolican porez i oni su ‘’uspesni’binzismeni’’. O tome sto oni istiskuju radnicima zutu banku dok sebi u dzep stavljaju milione to nikom nista. Svaki grad u Srbiji ima po nekoliko stotina milionera pa cak i oni u kojima se bukvalno nalaze tzv. Doline gladi.
Prema podacima Poreske uprave u Kragujevcu 234 prijavljena milionera - doktori medicine, profesori Univerziteta, diplomirani ekonomisti, preduzetnici, diplomirani mašinski inženjeri, diplomirani farmaceuti i diplomirani pravnici
Regionalni centar Poreske uprave u Kragujevcu, na primer, koji pokriva 38 organizacionih jedinica, primio je 1.166 prijava građana za godišnji porez na dohodak ostvaren u prošloj godini, a najviše prijavljenih milionera ima u Kragujevcu. Čak 234 građana prijavilo je godišnji dohodak od preko 1.395.000 dinara, u Kraljevu 155, Čačku 147, Užicu 110 i na području Kruševca 96.
Nemam nista protiv milionera ali imam protiv nacina na koji su oni to postali kod nas. U svetu milioneri postaju nasledstvom kada porodice generacijama rade i stede, zive cak i skromno, dok vlasnici firmi na Zapadu rade dan i noc. Kod nas drugi rade za vlasnike dok oni uzivaju u hladovini i izigravaju uspesne biznismene. Velika je to razlika.
Ovo sam navela cisto poredjenja radi iako ne volim poredjenja. Da se vratim na sudstvo njega ne bih ni spominjala jer nije tema ali znam konkretne slucajeve u kojima su milioneri drzavu doveli do medjunarodnog suda ali o tome javnost cuti kao zalivena jer su mediji uglavnom strogo kontrolisani ili u njima sede isti oni rezimski novinari (Politika). Zato i jeste tako da preko noci namnozeni milioneri hladnokrvno diktiraju situaciju koja ce kad-tad da eskalira i otuda moje upozorenje.
Ovaj potpis je veliki udarac u lice kocnicarima prosperiteta Srbije ali se bojim da oni iduceg meseca na izborima taj udarac ne uzvrate. U mentalitetu nekih ljudi je da nedaju iz ruku ono sto su ugrabili ni po koju cenu a to smo vec imali prilike da vidimo i osetimo na najsuroviji nacin. Ne treba zaboraviti da je gnev sabran sa inatom jednak suicidu.
gordanac gordanac 08:51 02.05.2008

Re: Eugenija

А бе женче не ме тестираш!.
This is all the vranjanian I can speak. Da predjemo na naski, if possible, nista ne razumevam.

:))
morala, nisam odolela, popusti galadriel ponekad :))

florian florian 10:15 02.05.2008

Re: Eugenija

само ја колико сам разумео и даље немам шансе да добијем аусвајс или по новоговору шенген а то ме баш оно,мислим борите се ви људи ал ја би да мало живим још ових пар пристојних година што ми је остало

Ne razumeju oni tebe Dragoljube
dragoljub dragoljub 10:30 02.05.2008

Re: Eugenija

florian
само ја колико сам разумео и даље немам шансе да добијем аусвајс или по новоговору шенген а то ме баш оно,мислим борите се ви људи ал ја би да мало живим још ових пар пристојних година што ми је остало

Ne razumeju oni tebe Dragoljube


baš tako
Dolybell Dolybell 11:48 02.05.2008

Re: Eugenija

Ipak mislim da jesu.


Po tom pitanju drzava nije ucinila nista obimno i znacajno osim sto se prica o ‘’nezavisnosti’’ sudstva. A u cemu se sastoji ta nezavisnost? I dalje se hapsi selektivno i po narudzbini


Rekoh li da je korupcija sistemska, kako i sudije pripadaju sistemu,
naravno da je koriste, ali je ne proizvode...već su u lancu ...oni
koji tom lancu žele da pripadaju...nisu sve sudije iste,

Valjda znate kako se sudije ovde biraju - samo ako su
iz neke stranke - i kako mogu da budu nezavisni ?
Setite se samo Stojkovića i njegovog životnog puta...
pa su ga i pored toga postavili za ministra pravde,
nije se ON sam postavio...već DSS
Ima sudija koliko hoćete koji su ispali iz tog lanca, neki
svojom voljom ( shvatili su da mogu biti slobodni od ucena i otišli u
advokate) - neki su isterani ili premešteni...jer su hteli
da budu nezavisni...
Eugenija Eugenija 12:14 02.05.2008

Re: Halo Doly :)

Rekoh li da je korupcija sistemska, kako i sudije pripadaju sistemu,
naravno da je koriste, ali je ne proizvode...već su u lancu ...oni
koji tom lancu žele da pripadaju...nisu sve sudije iste,

Valjda znate kako se sudije ovde biraju - samo ako su
iz neke stranke - i kako mogu da budu nezavisni ?
Setite se samo Stojkovića i njegovog životnog puta...
pa su ga i pored toga postavili za ministra pravde,
nije se ON sam postavio...već DSS
Ima sudija koliko hoćete koji su ispali iz tog lanca, neki
svojom voljom ( shvatili su da mogu biti slobodni od ucena i otišli u
advokate) - neki su isterani ili premešteni...jer su hteli
da budu nezavisni...

Meni se cini da je to jedno te isto kada vecina mirno ucestvuje u sistemu to znaci da ga odrzava dobrovoljno inace bi sudije izasle na ulicu i protivile se na neki nacin, davali masovno otkaze ili tome slicno. Umesto toga njima je svima bilo dobro, precutno su prihvatili da odrzavaju zardjali lanac. Koliko je sudija otislo u advokate (i tu ima advokata i advokata) moze se na prste izbrojati (a i otisli su jer vide koliko advokati zaradjuju pa zbog toga a ne zato sto su oni bas svecke iako sam sklona da kazem cast izuzecima kojih je veoma malo jer to moram da dodam) u odnosu na koliko sudija i sudova ima Srbija i opet se planiraju novi dodatni sudovi a kako se od drveca ne bi videla suma pa da budemo ''nezavisni'' do mile volje. Jos niko nije definisao tu ''nezavisnost'' jer ako su sudovi drzavne intsitucije drzava je ta koja je odgovorna preko svoje vlade. Nije neverovatno da i mnogima koji nisu u politici takvo stanje odgovara inace bi i oni izasli na ulice.
U svetu invalidi u invalidskim kolicima izadju na ulice ako im je u pitanju 0,01% invalidnine a kod nas zdravim i citavim tesko da se pomaknu i izadju na ulice. Sve bi da im se servira na gotovo.
Postavljanje Stojkovica na mesto ministra pravde je bilo ruganje pravosudju i neozbiljno izigravanje istog. Prvo covek je imao proslost kakvu je imao u praksi a osim toga je bio i pred penziju (ili je cak mogao odavno biti penzionisan). Tako je kada funkcionise zardjali lanac po preporuci partijskih drugova.
Jos nesto cu samo da dodam a kako ne bih trolovala temu da se u nasem mentalitetu demokratija shvata bukvalno (da svako moze da radi sta hoce) dok demokratija znaci postovanje zakona i pravila ponasanja. Isto tako i nezavisnost ne znaci da sudovi, predsednici i sudije mogu nekontrolisano da rade sta hoce, da vuku stranu biznismenima koji su sve osim biznismena u kontekstu slobodnog poslovanja (kretanja robe i ljudi) a u stvarnosti drze ruku iznad glave privrednim kriminalcima sto je i za njih isplativo.
Dakle, apsolutno sam ZA nezavisnost sudstva i ZA demokratiju ali po zapadno-evropskom modelu postovanja zakona i prvila. Kako poznajem nas mentalitet bojim se da jedino strani faktori to mogu uvesti nametanjem jer od raznih Ilica, Kostunica, Bidza i Badza mozemo samo da ocekujemo produzavanje sistema u nedogled.
Postavlja se pitanje zasto je Srbija jedina od postkomunistickih zemalja toliko izostala u trazniciji dok je to retoricko pitanje jer se odgovor na ovo pitanje daje sam po sebi. Taj odgovor je kratak i glasi - mentalitet. Mentalitet je takav da je potrebna sizifovska borba da se ljudima objasni sta je za njih dobro a sta nije. Niko obicnom coveku i ne objasnjava nista nego se objasnjavaju medjusobno sto je po meni pogresan put.
Vlasta Vlasta 20:58 01.05.2008

A kad je

Miloš Obrenović hteo u Jevropu! I eto, stoipedesetak godina nakon, skoro smo stigli. Samo da sada ne padnemo, da ne skliznemo sa strane. Mokar je ovaj naš tobogan, a i cepa gaće.
ivana23 ivana23 21:18 01.05.2008

Re: A kad je

Vlasta
Miloš Obrenović hteo u Jevropu! I eto, stoipedesetak godina nakon, skoro smo stigli. Samo da sada ne padnemo, da ne skliznemo sa strane. Mokar je ovaj naš tobogan, a i cepa gaće.


Milos ili Mihailo?
dragoljub dragoljub 21:25 01.05.2008

Re: A kad je

Vlasta
Miloš Obrenović hteo u Jevropu! I eto, stoipedesetak godina nakon, skoro smo stigli. Samo da sada ne padnemo, da ne skliznemo sa strane. Mokar je ovaj naš tobogan, a i cepa gaće.

па богме тај и такав милош је био напреднији него многи НАШИ данас. ја богме ценим тог човека
Dolybell Dolybell 21:36 01.05.2008

Re: A kad je

Milos ili Mihailo?


Obrenovići za - Karađorđevići protiv.
ivana23 ivana23 21:53 01.05.2008

Re: A kad je

Dolybell
Milos ili Mihailo?
Obrenovići za - Karađorđevići protiv.


Izvini, nisam razumela.
dragoljub dragoljub 21:53 01.05.2008

Re: A kad je

Dolybell
Milos ili Mihailo?


Obrenovići za - Karađorđevići protiv.

па ја немам баш могућности да прочитам нешто о самој милошевој владавини али колико сам стеко утисак из оне дерије о вуку ,поједностављено речено не би вук мого много шта да уради да није било милоша,а онолко га оцрни
Dolybell Dolybell 22:21 01.05.2008

Re: A kad je

zvini, nisam razumela.


Obrenovići su bili pro - Ausrijski orijentisani,
a Karađorđrvići pro - Ruski.
Otprilike se, bez posebnih objašnjenja može tako reći,
jer je takva njihova politika bila.

ivana23 ivana23 22:34 01.05.2008

Re: A kad je

Mihailo je bio prosveceni apsolutista. To je ono sto je Srbiji tada trebalo kao zaostaloj evropskoj zemlji i niposto nije bio pro Austrijski nastrojen.
I danas bi nam jedan Mihailo dobrodosao...
dragoljub dragoljub 22:43 01.05.2008

Re: A kad je

Obrenovići su bili pro - Ausrijski orijentisani,

давно ми је дошла под руку нека књига незнам о чему.али у њој је био описан начин како је направљен српски опанак,онако сртежи и цела та занатска логика и објашњење да су аустријанци испитивали кој материјал је најприступачнији у србији од ког би народу могла да се направи најкбвалитетнија обућа и све тако и на крају испаде да су наш национални понос направили мрски нам швабови,ај сад.не тврдим да је то тачно али ми је књига била убедљива .да чини ми се да је то везано за онај аустро турски рат из 1700и неке а као и да та мржња према аустроугарима потиче изтог доба можда.штета што ту књигу нисам мого мало боље да проучим .мислим да је ту било и података о шајкачи али нисам баш сигуран у запамћене податке.сећам се само да је било објашњено чему такав крој и могућности али паметан памти глуп записује па постане паметнији :))
Dolybell Dolybell 04:19 02.05.2008

Re: A kad je

а крају испаде да су наш национални понос направили мрски нам швабови,



мислим да је ту било и података о шајкачи



Principijelno, sva obuća od neprerađene, tzv sirove kože,
rukom rađena, bez obzira na formu kakvu danas poznajemo,
ali na selu pravljena u kućnoj izradi -
i postoji odavno - kod nas se zove opanak.
Sada se prave od štavljene kože.
(Još se neki oblik obuće sa zavrnutim šiljkom može videti
kod Ilira a koji podseća na opanak).
Moguće je da je današnji izgled opanka napravljen
po ideji Austrijske "mode" - pa i šajkača je njihovo
nasleđe koje smo kupili i nastavili da koristimo kao svoje.



Dolybell Dolybell 12:22 02.05.2008

Re: A kad je

српски опанак


www.opanci.com
PasaZadek PasaZadek 00:08 02.05.2008

Boza Luksemburg II deo

Da l` se i ovim nešto nepatriotski skrnavi? Možda lik i delo Darta Vejdera...proverite, molim vas!


gordanac gordanac 08:41 02.05.2008

Re: Boza Luksemburg II deo

nesebrigaj! :))))
provereno, sve OK
may the force be with you
i na svim slikama ubuduće :)
Vlasta Vlasta 10:34 02.05.2008

Idi bre, zalila sam monitor sa kafom...

Vodzo Modzo Vodzo Modzo 21:46 03.05.2008

Help needed!

gordanac
Po SSP i na osnovu toga što je Srbija u IPA (Instrumenti predpristupne pomoći u budžetu EU) za period 2007 - 2011. Srbija dobija bespovratno milijardu evra. Ako se zna da je ukupan budžet Srbije oko 8 milijardi evra, to znači da EU godišnje daje Srbiji oko 2,5% ukupnog državnog budžeta, za razne sektore.
Upomoć, zbunjen sam!

1. Da li mi godišnji budžet imamo 8 milijardi, a dobijamo po osnovu članstva u IPA godišnje po milijardu evra? Onda bi to bilo u godišnjem budžetu učešće od 12,5%, a ne 2,5%

2. Ili nam oni u periodu od 2007-2011 daju 1 milijardu evra? Pošto je sada 2008, a do 2011 ima još 4 godine, pod pretpostavkom da budžet bude isti, onda je ta milijarda zapravo 3,125% u odnosu na 32 milijarde koje predstavljaju ta 4 budžeta.

Ne shvatam otkuda onih 2,5%, gde grešim?

gordanac
zajednički organi su u obavezi za postepeno uvođenje prava fizičkim licima na samozapošljavanje u Srbiji i EU
Kada se može očekivati da se ovo sprovede u delo?
gordanac gordanac 22:04 03.05.2008

Re: Help needed!

Budžet EU se pravi na 5 godina, usvojen je 2007 (teškom mukom, tek zbog odavno itvrđenog pravila da se Britancima vraća novac, pa je Tony Blair ponudi kompromis i oko ukupnog zahvata u odnosu na GDP i oko francuskih zahteve o poljoprivredi), sledeći je 2013.
IPA je poseban program koji je usvojen umesto CARDS, SAPARD,...i drugih sličnih programa koji su postojali pre i podrazumeva sredstva za zemlje koje pristupaju - bespovratna, poklon sredstva. Radi se o milijardi evra ya ceo period, što na našem godišnjem nivou iznosi oko 220-250 miliona evra godišnje.
Potpisivanjem SSP dobijamo pravo za pristup još trima finanasijskim linijama
- ruralni razvoj
- zaštita i unapređenje životne sredine
- ljudski resursi
Dakle, godišnje, sigurno oko 2,5% faktičkog priliva u Budžet Srbije (a verovatno 3.2-3.5% na godišnjem nivou, ali zato treba još da poradimo poslova)
Evo kako to izgleda na primeru Hrvatske
Evo kako Srbija
Kada se može očekivati da se ovo sprovede u delo?

Odmah.
To su organi primene, kontrole primene i monitoringa.
Vrlo precizno su definisani u SSP.
EDIT
long time no see, vodzo modzo :))
welcome
Vodzo Modzo Vodzo Modzo 22:26 03.05.2008

Re: Help needed!

Hvala lepo, stvar mi je sada jasnija! Ovi linkovi su sjajni, takodje.

Edit: Bolje vas našli! )

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana