Politika

Potpis, pečat, Srbija

gordanac RSS / 30.04.2008. u 14:27

imgSizer.aspx?img=30875&w=300&h=0Vest o potpisivanju SSP (Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju - pdf teksta za "download") između Srbije i EU obišla je 29.04. evropsku i domaću javnost kao iznenađujuća za mnoge, a za većinu - kao pozitivna, dobra vest, kao vest o početku pridruženog članstva Srbije u EU.

Jer to SSP donosi - status pridruženog članstva. Sledeće je - članstvo u EU.

Razgovarali smo o SSP (SAA) u januaru u tekstu "Diskretan šarm jednog sporazuma" i na taj razgovor se pozivam želeći da ga nastavimo razmenom informacija o tome - ŠTA ustvari potpis znači, kakva je korist od SSP, kada će početi da se primenjuje, kakva je procedura, kakve sve posledice proizilaze po sve nas iz pečata na jedan od najvažnijih Ugovora koje je Srbija decenijama unatrag - potpisala?

Šta dobija Srbija:

1. status pridružene članice

2. dvostrane obaveze EU - Srbija

3. zajedničke organe EU - Srbija

Koje su prioritetne oblasti zakonodavstva:

- konkurencija i državne subvencije

- sistem javnih nabavki

- zaštita potrošača

- zdravlje i bezbednost na radu

- jednake mogućnosti za žene i muškarce

- saobraćaj

- zaštita podataka

Po SSP i na osnovu toga što je Srbija u IPA (Instrumenti predpristupne pomoći u budžetu EU) za period 2007 - 2011. Srbija dobija bespovratno milijardu evra. Ako se zna da je ukupan budžet Srbije oko 8 milijardi evra, to znači da EU godišnje daje Srbiji oko 2,5% ukupnog državnog budžeta, za razne sektore.

Kakva je korist za ekonomiju i trgovinu:

EU je tržište od oko 490 miliona potrošača.

Sada Srbija u EU izvozi 52% ukupnog izvoza, a u zemlje CEFTE (države Jugoistočne Evrope, takođe na osnovu potpisa i pečata na CEFTA sporazum) 36%. Takav izvoz je EU omogućila Srbiji 2001. ukinuvši, jednostrano, carine na robu iz Srbije odlukom koja važi do 2010, da SSP nije potpisan, korist koji izvoznici imaju bila bi pod velikim znakom pitanja, a ovako se jednostrane odluke EU pretvaraju u ugovorne obaveze

Potpisom SSP stičemo prava na pristup sredstvima na koje do sada nismo imali pravo:

- ruralni razvoj

- zaštita i unapređenje životne sredine

- razvoj ljudskih potencijala

Kako će stanovništvo da oseti, da vidi neposrednu korist od potpisivanja SSP:

- razvoj tržišta bez monopola, niže cene proizvoda, smanjenje korupcije, standardi o pravilima bezbednsoti, zaštite i zdravlja zaposlenih, stvaranje zone slobodne trgovine između EU i Srbije, povećanje konkurencije, veća bezbednost proizvoda, unapređenje životne sredine, regionalni razvoj, četiri godine od stupanja na snagu SSP, zajednički organi su u obavezi za postepeno uvođenje prava fizičkim licima na samozapošljavanje u Srbiji i EU

Kako se sve to događa, ko kontroliše proces primene:

Zajednički organi EU - Srbija, koji se formiraju na osnovu odredbi SSP. Time se ubrzava jedan od najsporijih procesa u zemljama tranzicije . primena zakona i propisa i kontrola njihove primene, što je od ključnog značaja da bi ljudi uopšte mogli da primete poboljšanja u bilo kom sektoru u društvu. Selektivna primena propisa je jedan od najvećih izvora nepravdi u društvu.

U kakvoj su vezi vizni režim i SSP:

Nema zemlje koja je uspešno završila pregovore o "beloj čengenskoj listi", a da istovremeno nije stavila potpis i pečat na SSP. Pregovori EU - Srbije o vizama (odnosno bezviznom režimu) imaju svoj tok i plan ("road map") je da do januara 2009. Srbija ispuni sve obaveze i da tada otpočne primena bezviznog režima za stanovništvo

U domaćoj javnosti se vodi kampanja čiji je sadržaj netačan, u potpunosti, a tiče se vezivanja Kosova i potpisa i pečata za SSP. Naime u SSP stoji član 135. u sledećem tekstu (neizmenjen u odnosu na parafirano, naravno)

СПОРАЗУМ О СТАБИЛИЗАЦИЈИ И ПРИДРУЖИВАЊУ

НАСЛОВ X
ИНСТИТУЦИОНАЛНЕ, ОПШТЕ и ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

Члан 135

Овај Споразум се примењује, с једне стране, на територије на које се примењују уговори којима се оснивају Европска заједница и Европска заједница за атомску енергију и у складу са условима утврђеним тим уговорима и на територију Србије, с друге стране.

Овај Споразум се не примењује на Косову које је тренутно под међународном управом у складу са Резолуцијом Савета безбедности Уједињених нација 1244 од 10. јуна 1999. године. Ово не доводи у питање садашњи статус Косова нити одређивање његовог коначног положаја по самој Резолуцији.

Toliko o isitnama, lažima, a može i o skupštinskim stenogramima u kojima piše da se pre samo pola godine umelo čitati kako je napisano. Sada se prave kampanje sa netačnim podacima. Biva to.

O ratifikacijama, dodatnim uslovima i toku primene SSP:

Postoje rokovi za ratifikaciju svih država članica EU, kao i rokovi za nas. Mi smo jedna od tri države koje imaju dodatni politički test o zrelosti institucija i spremnosti za izvršavanje preuzetih obaveza saradnje sa ICTY i taj proces će pratiti glavni tužilac ICTY koji svoj izveštaj podnosi SB UN i konsultatvno informiše EU. Na nama je da dokaze o saradnji i pružimo.

Odluka o pridruženom članstvu Srbije u EU je - doneta.

Kojom će brzinom biti primenjivano i sprovođeno sve što kao posledicu ta odluka proizvodi po životni standard, po standrade za ljude koji rade na javnim poslovima, po političare/ke, po političke stranke, po upravu, pravosuđe, ekonomiju, zdravstvo, po oblast zapošljavanja, sve to zajedno zavisi samo od naše zajedničke volje da u svim tim promenama učestvujemo.Naša budućnost nema nikoga osim nas, naše zajedničko, ogromno neznanje o procesima u modernom svetu nema nikog osim nas i naše volje za znanjem, za učenjem i menjanjem na bolje.

Nedostatak informacija o pridruženom članstvu Srbije u EU je odgovornost ljudi na javnim poslovima. Svesna sam koliko su dokumenta ove vrste "dosadni papiri" za mnoge i koliko ljudi nemaju ni vremena ni volje da čitaju duge tekstove pisane suvoparnim, sterilnim pravničkim jezikom kakvim se Ugovori i inače (s dobrim razlogom) pišu, ali SSP je ipak - nešto drugo. Vredi porazgovarati o svakom slovu i svakom retku tog teksta jer je u njemu zapisano kako ćemo kao zemlja izgledati za sledeće 4 godine.

I - mnogo važnije - šta svako od nas treba da uradi da bi se to dogodilo.

To je priroda političkih odluka - u nekom našem danas potpuno se oblikuje realnost nekog našeg sutra, i za sve nas koji smo danas ovde, ali i za druge koji će doći posle nas.Takvo zajedničko kreiranje budučnosti zahteva zajedničku volju i zahteva deljenje osećanja koje je , s vremena na vreme, u Srbiji retko kao dragoceni smaragd - samopouzdanje, samopoštovanje i verovanje da je uspeh moguće postići. Lako je tvrditi šta je sve nemoguće uraditi i cinizmom dokazivati da "smo najgori", teže je ljude motivisati da izvuku ono najbolje od sebe, da preuzmu rizik za sosptene uspehe. Ali je - veselije, mnogo, kad se cilj zaista i postigne. Političke odluke poput SSP zahtevaju dobrovoljno odricanje od prezira prema činjenicama i stava "da nam je neko drugi kriv za neuspehe", zahtevaju energiju koju svi mi posedujemo i trebalo bi da donesemo odluku i da je "upotrebimo" u trenutku kada je šansa za to stvorena.

Marry Anne Radmacher ima izreku kojom kaže "courage does not allways roar, sometimes courage is the quiet voice at the and of the day saying: I will try again tommorow"

Kažu da se najveći deo uspeha od takve, ili slične, izreke sastoji.

Možemo li, za promenu, da malo budemo uspešna, odlična zemlja koja je izvrsno mesto za život?

Imam nameru da za koju godinu na ovom ili sličnom mestu postavim tekst koji će ličiti na "case study" i imati naslov:

"Potpis, pečat, Srbija - priča o jednom uspehu"

 

Atačmenti



Komentari (283)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vračarac Vračarac 20:39 30.04.2008

Re: Koja vam je poenta?

Kad je to bila srpska teritorija pa je se lako odrekla?

Baranja sve do 1945.
mayo1 mayo1 23:18 30.04.2008

Re: Koja vam je poenta?

Ti delovi nikad nisu bili srpska teritorija, a to što je tu
živela većina u odnosu na Hrvate, to je ne čini srpskom.


Netočno.

Prema popisu stanovništva 1991. na području pet županija (Slavonija i Baranja)

Virovitičko-podravska
Požeško-slavonska
Brodsko-posavska
Osječko-baranjska
Vukovarsko-srijemska

živjelo je ukupno

977381 stanovnik

703904 Hrvata 72,0 %
166761 Srba 17,1 %
106716 Ostali 10,9 %

(izvor: Popis stanovništva 1991., Narodnosni sastav stanovništva po naseljima, Dokumentacija 881, RZSRH Zagreb 1992)

Nije bitno za temu, ali teza o Srbima kao većinskom narodu u Slavoniji i Baranji provlači se sve ove godine. To je netočno. Srbi su imali većinu u određenim selima, ali u ukupnom broju nisu nikada bili većina.
towanda towanda 08:59 01.05.2008

Re: Ne mogu da verujem da se ne vidi argum

odlicna pravna analiza

jedini problem je da li svaka strana tumaci to kako treba ili hoce (sila Boga ne moli)
blackbox blackbox 11:15 01.05.2008

Re: Koja vam je poenta?

to Vladimir Petrovic

Samo dvolicni politicari mogu da prodaju naivnim biracima tu pricu da "Kosovo nije uslov za ulazak Srbije u EU" i pored toga sto su, recimo franc. predsednik Sarkozi i nemacka kancelarka Merkel jasno rekli "da Srbija mora da prizna Kosovo pre nego sto stvarno pocne priblizavanje sa EU". To je otvoreno rekao i Oli Ren. Pa ko jos treba da to kaze da bi BT i Dinkic prestali da obmanjuju potencijalne birace?

Pa Kosovo nije uslov i dosada[nji pregovori su vodjeni bez Kosova. Druga je stvar što narodnjaci licemerno kažu da neće u EU bez Kosova i 1,5 miliona Albanaca, bez kojih ne mogu zamisliti život u Srbiji.
Dakle, Kosovo će biti uslov samo ako Srbija na tome bude insistirala io ne shvati realnost pa i dalje priča o punom suverenitetu i integritetu.
Inače, mislim da se upravo u okviru i uz pomoć EU može naći obostrano prihvatljiv modus odnosa Srbije i Kosova ali Srbija pre svega mora da konačno počne da primećuje da na Kosovu žive i Albanci i Srbi u enklavama a ne samo Marko Jakšić i Milan Ivanović koje koordinira Nenad Popović.
Inače bio bih Vam zahvalan ako mi kažete koja je Vaša opcija kada je Kosovo u pitanju.
Dolybell Dolybell 16:29 01.05.2008

Re: Koja vam je poenta?

izvor: Popis stanovništva 1991., Narodnosni sastav stanovništva po naseljima, Dokumentacija 881, RZSRH Zagreb 1992)



Nije uputno pozivati se samo na broj stanovnika pri tom apstrahujući i druge komponente koje su
i dovele do tog broja u (na) tim mestima. istorijski gledano, bolje ne pominjite koje su
teritorije bile srpske, a koje nisu i kada i od kada.
Više smo dobili, nego što smo zaradili.

p. s. Ova tabela je poslednja koja se može smatrati validnom,
i bez ulaženja u procente (koje uopšte nisam gledala) mnogo
je preglednija od bilo kojih brojeva.
Dolybell Dolybell 16:33 01.05.2008

Re: Koja vam je poenta?

Nije bitno za temu, ali teza o Srbima kao većinskom narodu u Slavoniji i Baranji provlači se sve ove godine. To je netočno. Srbi su imali većinu u određenim selima, ali u ukupnom broju nisu nikada bili većina.


I ova karta će nekima nešto više objasniti, stanje naravno iz 1981.

mayo1 mayo1 18:00 01.05.2008

Re: Koja vam je poenta?

Nije uputno pozivati se samo na broj stanovnika pri tom apstrahujući i druge komponente koje su
i dovele do tog broja u (na) tim mestima. istorijski gledano, bolje ne pominjite koje su
teritorije bile srpske, a koje nisu i kada i od kada.


Popis iz 1991. je bio prije ratnih događanja i povezanih migracija.
popis iz 1981. i 1991. se neznatno razlikuju.

Broj Srba prema popisu
1981. - 531.502 tisuće
1991. - 581.663 tisuće
2001. - 201.631 tisuća
Inače nisam pobornik povijesnih navlačenja tko-kako-kada-gdje jer svatko može izvući neko povijesno razdoblje koje njemu odgovara.
Problem ovih prostora i jest što se problemi današnjice i sutrašnjice rješavaju kroz partizani/četnici/ustaše naočale.
Zato čestitka za SSP, jer približavanje EU znači dolaženje u prvi plan ljudi koji će rješavati pitanja iz privrede, pravosuđa, zdravstva, školstva i općenite životne, egzistencijalne probleme. A otpadaju oni koji ne znaju ništa beknuti osim mahati zastavama i trubiti o neprijateljima i zavjerama.





Dolybell Dolybell 20:56 01.05.2008

Re: Koja vam je poenta?

Inače nisam pobornik povijesnih navlačenja tko-kako-kada-gdje jer svatko može izvući neko povijesno razdoblje koje njemu odgovara


Vala ni ja , osobito kad se čitaju podobni istoričari.
Ko hoće da zna - može, ko neće - nema mu pomoći.

Samo htedoh reći, da se ovde problemi, rešavaju na pogrešan način a pri tom se onda
stvaraju novi i to tako može da traje u nedogled.
Šta bismo da nemamo osnovne probleme, koji više nigde ne postoje, kao takvi?
Sve više počinje da mi liči na Sizifov posao...
Dolybell Dolybell 02:53 02.05.2008

Re: Koja vam je poenta?

Ona drzava koja ima teritoriju moze naknadno da stvori stanovnistvo na njoj, a ako izgubite teritoriju koju ste imali, sve je badava.

Jugoslavija je stvarala stanovništvo na Kosovu, pa ipak nije uspelo...
tako da ne samo da je važna teritorija već su i ljudi važni...

Dok čovek ne stane svojom nogom na teritoriju - ona nije njegova,
bar takvo pravilo važi u ratu.

Dolybell Dolybell 03:40 02.05.2008

Re: Koja vam je poenta?

Ništa novo u Srbiji.Monologa koliko hoćete , na svim stranama.


Najbolji su oni koji se pri tome - još sami sebi dive,
kako su bili "clever" !
Odavno ovde više niko nikog ne čuje - a pravi se kao da sluša,
pa nastavak "dijaloga " teče kao sledeći monolog, koji
obavezno počinje sa: Ne, samo da ti kažem ovo...
Dolybell Dolybell 10:28 02.05.2008

Re: Koja vam je poenta?

Baranja sve do 1945.


Ma da li ?
Od kad to - do '45?
vishnja vishnja 15:11 30.04.2008

hvala, goco,

hvala!!!
lush lush 15:15 30.04.2008

Divan dan i divna vest

DS je konacno uradila pravu stvar.

Hvala za odlican tekst:)

Doctor Wu Doctor Wu 15:30 30.04.2008

ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

sačuvati kosovo.
angie angie 15:37 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

Doctor Wu
sačuvati kosovo.



shta i tebe muchi angina pektoris?
Doctor Wu Doctor Wu 15:40 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

angie

shta i tebe muchi angina pektoris?

ne mogu da ti kažem, stade mi reč u grlu.
ona najskuplja.

nego što i? el i tebe guši.
angie angie 15:45 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

nego što i? el i tebe guši.


meni srce odlichno pumpa- eno shetaju mladi Srbijom, zdravi, pravi, pametni i lepi, pa ako ih ovi matorci sa anginom ne puste da normalno zive tu- snacice se oni vec negde drugde-shto ce samo biti velika shteta, o kojoj bolesnici ni ne misle, skoncentrisani na svoje lazno gushenje na pogreshnom mestu!
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 15:45 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što će

Wu
ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo sačuvati kosovo.


To "sačuvati Kosovo" se pretvorilo u teško filozofiranje. Kao ona "domovina se brani lepotom". Pa jeste, na neki način ćemo ga i sačuvati. U svojim srcima.
Prosečan srpski glasač je kao razmaženo dete od 4 godine, pa onda morate da mu podilazite na sve načine. Podmitite ga lizalicom da bi otišao kod lekara da primi vakcinu. Ali nemojte mu ni slučajno reći istinu u lice.
Doctor Wu Doctor Wu 15:49 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

angie
nego što i? el i tebe guši.meni srce odlichno pumpa- eno shetaju mladi Srbijom, zdravi, pravi, pametni i lepi, pa ako ih ovi matorci sa anginom ne puste da normalno zive tu- snacice se oni vec negde drugde-shto ce samo biti velika shteta, o kojoj bolesnici ni ne misle, skoncentrisani na svoje lazno gushenje na pogreshnom mestu!


što reče jedan mnogo pametan čovek: budiboxnama.
angie angie 15:56 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

što reče jedan mnogo pametan čovek: budiboxnama



pa, ako je bio tako pametan, kako kazesh, verovatno je to rekao na neshto odgovarajuce.
blackbox blackbox 16:01 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

Doctor Wu
sačuvati kosovo.

Ako bi bili realni onda bi mogli da se pitamo da li je sada sačuvano pa ga ne damo.Pa onda, kako mislimo da imamo Kosovo bez Albanaca koji neće sa nama a ni mi ne bi sa njima.
Konačno , što oni koji se busaju da je Kosovo Srbija ne održe predizborni skup u Peći, Prištini, Prizrenu.Što tehnički premijer ne ode tamo. Ne može a kad neko kaže da je to realnost onda ga proglašavaju izdajnikom i nepatriotom.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:43 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

Doktorov crni humor
ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

sačuvati kosovo.

pnbb pnbb 16:52 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

eno shetaju mladi Srbijom, zdravi, pravi, pametni i lepi

visoki plavi uber alles, 205
Dolybell Dolybell 17:17 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što će

Ali nemojte mu ni slučajno reći istinu u lice.


Naravno; od istine se ne može braniti - a od laži može!
Zato istinu niko ne voli - a svi se za nju zalažu, samo
NE KAD SAM JA U PITANJU !
angie angie 17:37 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

visoki plavi uber alles, 205


ovo je prilichno bez/veze i ne fer prema i onako skroz zanemarenoj omladini- vishe odgovara ovim shto se deklarishu kao nebeski!
pnbb pnbb 20:04 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

ovo je prilichno bez/veze i ne fer prema i onako skroz zanemarenoj omladini

ma jok, to sam se samo asocirao na izvestaje sa ldp mitinga ili promocija, gde se bezrezervno okuplja samo zdrava prava lepa i pametna omladina... sta, onaj ko je bolestan, neprijatne spoljasnjosti ili malo sporiji u razmisljanju, a clan ldp ili uopste proevropski orijentisan, on je sramota za ekipu?
zanemarenoj omladini bi , po nekoj logici, kao prvo trebalo obeceti plan po kojem ce normalno i srecno moci da rade i zive u srbiji, a ne plan po kome ce bez viza moci iz iste da otpale...
pa onda, kad taj plan o normanom zivotu u srbijise i ostvari, da se i mi, omatoreli i narusenog zrdravlja surovom kanadskom klimom vratimo, jel tako?
angie angie 20:11 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

omatoreli i narusenog zrdravlja surovom kanadskom klimom vratimo, jel tako?


mis'ish, da im padnemo na grudi? (ledja loshe zvuche)
pnbb pnbb 21:00 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

mis'ish, da im padnemo na grudi? (ledja loshe zvuche)

svako prema afinitetima... evo ja cu da se odreknem svog minulog rada tamo da ne bi bilo prozivke posle da sam doso da me izdrzavaju...
florian florian 21:57 30.04.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što će

pa onda, kad taj plan o normanom zivotu u srbijise i ostvari, da se i mi, omatoreli i narusenog zrdravlja surovom kanadskom klimom vratimo, jel tako?


Pa što izabraste ti i angie Kanadu kraj tolkih drugih zemalja? Mogli ste naprimer pa ...... Norvešku
towanda towanda 09:01 01.05.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što će

Prosečan srpski glasač je kao razmaženo dete od 4 godine, pa onda morate da mu podilazite na sve načine. Podmitite ga lizalicom da bi otišao kod lekara da primi vakcinu. Ali nemojte mu ni slučajno reći istinu u lice.


GENIJALNO!
Dolybell Dolybell 21:00 01.05.2008

Re: ipak ja mislim da je najvažnije što će

ipak ja mislim da je najvažnije što ćemo

sačuvati kosovo.


Pa naravno, jedini način da bude sačuvano je
samo da ne bude u našim rukama, jer eto kako smo ga sačuvali,
tako ćemo i ubuduće, samo ako nam ga vrnu nazad...
trener trener 16:01 30.04.2008

Ko je rek`o da Boris nema petlju?

"Naša budućnost nema nikoga osim nas, naše zajedničko, ogromno neznanje o procesima u modernom svetu nema nikog osim nas i naše volje za znanjem, za učenjem i menjanjem na bolje."

... i ocekivao sam da ces ti da objasnis iscrpno o ovome. Meni je dovoljno, iako je sve jasno odavno sta treba da se uradi.
Kako je prenela agencija RIA Novosti, Lavrov je rekao da je "bolje i kasnije, nego nikada", ali da bi "u datom sluccaju bilo mnogo bolje za evropsku bezbednost da je taj korak naccinjen ranije".

"Ubedjen sam da danas, da mnoge godine nisu izgubljene na razgovore o tome kako postupiti sa evro-perspektivom Srbije, ne bi imali te probleme koje smo dobili nelegalnim proglassenjem Kosova i njegovim priznanjem", rekao je ruski ministar.

"Sve je moglo biti resseno mnogo blazze i daleko efikasnije", rekao je Lavrov


Nadam se da je Rus konacno mnogima zatvorio usta .
gordanac gordanac 17:35 30.04.2008

Re: Ko je rek`o da Boris nema petlju?

Nadam se da je Rus konacno mnogima zatvorio usta .

You wish! :))
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:44 30.04.2008

Re: Ko je rek`o da Boris nema petlju?

trener
Ko je rek`o da Boris nema petlju?


Ja sam se javno zapitao. Svaka čast. Spremio se za svilen gajtan.
trener trener 18:07 30.04.2008

Re: Ko je rek`o da Boris nema petlju?

Koliko se secam,posle ubistva premijera Djindjica, pred izbore za skupstinu, bili su izbori u DS i kada je izabran za predsednika stranke ,Tadic je "pocistio dvoriste",a neki su otisli(meni se cini "ljuti" ,sto nisu dobili podrsku vecine.Kada je Tadic javno bio samokritican(jedini politicar do sada) , trazio da se rascisti afera Bodrum, Jaanusevic i Kolesar,svi su se smejali i pricali u stilu pucao sebi u nogu, cak su i " vidoviti" radikali pricali da je to sto je uradio lepo,ali da znaci "politicku smrt" Borisa Tadica,
blackbox blackbox 16:08 30.04.2008

Svaka čast

Prvo čestitam što je DS čvrsto nastupila i potpisala Sporazum i tako pokazala patriotizam a ne busanjem i kuknjavom kao što radi Koštunica i SPC koja u Uskršnjoj poslanici kune one koji ne budu stalno ponavljali reč Kosovo.
Drugo, hvala na odličnoj temi i odličnom tekstu, što je u skladu sa izvanrednim povodom.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 16:37 30.04.2008

SPORAZUM O SARADNJI I PRIDRUŽIVANJU

Ok, delim mišljenje svakog modernog, normalnog i proevropskog čoveka da je SSP dobar predznak za Srbiju i za njene građane. Ono što mene konkretno buni jesu te tzv. vizne olakšice i bela šengenska lista:
1) Da li vizne olakšice važe samo za kategoriju "odabranih" (za ljude na položaju i za one koji su u dobrim rodbinskim ili prijateljskim vezama sa njima) ili važe za sve nabroajne: studente, novinare....? Ovo pitam jer sam čuo gomilu negativnih iskustava od nekolicine mojih poznanika i drugara da su hteli da studiraju ili da idu na poslediplomske studije na neki od uglednih i međunarodno priznatih evropskih univerziteta i da su na te univerzitete bili primljeni i dobili poštom potrebne dokumente, ali su z vizu bili odbijeni iz neobjašnjivih razloga.
2) Kada Srbija bude došla na belu šengensku listu, da li će svi građani bez izuzetka moći da putuju bez viza ili će tu opet biti neke začkoljice da neće moći baš svi građani Srbije da putuju bez istih nego samo povlašćena kategorija?
Znam da ovo pitanje zvuči skroz glupavo, ali prosto kakva nam je situacija u državi da 90%(ako ne i 100%) stvari ide preko veze, mene zanima da li mi vredi što ću steći diplomu filološkog fakulteta i da li će mi znanje francuskog jezika, koji inače studiram, biti obezvređeno?
pnbb pnbb 19:18 30.04.2008

Re: SPORAZUM O SARADNJI I PRIDRUŽIVANJU

Kada Srbija bude došla na belu šengensku listu, da li će svi građani bez izuzetka moći da putuju bez viza

svi, ko god ima posao i pare... ali to nije bitno... mislim taj posao, pare... ovi sto nemaju, mogu ponosno vedra cela i obraza cista da gledaju ove druge kako putuju... sta ima vezze, mogli bi i oni, ladno, samo da imaju normalan posao i platu...
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:43 30.04.2008

Potpis, pecat, van snage,Srbija


Portparol holandskog Ministarstva spoljnih poslova Bart Rijs izjavio je da je Savet ministara doneo odluku da SSP sa Srbijom odmah po potpisivanju praktično automatski bude stavljen van snage sve do ispunjenja uslova pune saradnje s Haškim tribunalom.

“Potpisujemo SSP i prelazni sporazum, ali je Savet upravo doneo odluku da će oba sporazuma biti automatski stavljena van snage”, izjavio je on Tanjugu.
Ratifikacija i primena sporazuma će početi tek kada Savet bude odlučio da je Srbija ostvarila punu saradnju s Haškim tribunalom”, dodao je holandski portparol.

Lepo sto je potpisano samo malo da se zapitamo zasto je ovako
blackbox blackbox 09:09 01.05.2008

Re: Potpis, pecat, van snage,Srbija

hoochie coochie man

Portparol holandskog Ministarstva spoljnih poslova Bart Rijs izjavio je da je Savet ministara doneo odluku da SSP sa Srbijom odmah po potpisivanju praktično automatski bude stavljen van snage sve do ispunjenja uslova pune saradnje s Haškim tribunalom.“Potpisujemo SSP i prelazni sporazum, ali je Savet upravo doneo odluku da će oba sporazuma biti automatski stavljena van snage”, izjavio je on Tanjugu. Ratifikacija i primena sporazuma će početi tek kada Savet bude odlučio da je Srbija ostvarila punu saradnju s Haškim tribunalom”, dodao je holandski portparol.Lepo sto je potpisano samo malo da se zapitamo zasto je ovako

Pa nije nebitno.
Prvo Srbija je sada u statusu yemlje koja je potpisala sporayum i ima pristup IPA fondovima i ostalim pogodnostima.
Drugo, nije baš u praksi tako. Biće nešto slično kao sa PzM gde smo i pre zvaničnog prijema imali saradnju kao da smo člani a po nekim pitanjima i razvijeniju.
Treće,proces ratifikacije sporazuma u parlamentima zemalja članica traje i do 3 godine a Srbija nesmetano koristi fondove i tretira se kao zemlja koja će biti članica EU.
DAKLE, NAJVAŽNIJE JE DA SMO OVIM KORAKOM BLIŽE EU I ZADRŽALI EVROPSKU PERSPEKTIVU.
Što se tiče saradnje sa Haškim tribunalom, pa zar je neko imao iluzija da će se od tog uslova odustati, bitno je da ne koči proces pridruživanja u ovoj fazi.
E sada, onima koji nikada nisu bili iskreni da treba procesuirati sve koji su umešani u ratne zločine već su to mrzovoljno otaljavali a u suštini se slagali sa onim što su oni radili, potpisivanje SSP je poslužilo kao povod da javno kažu ono što misle. Tako Velja Ilić reče da je uslov da Sporazum stupi na snagu da se Mladić i Karadžić nadju u Hagu,a pošto mi to nikad nećemo uraditi ni Sporazum se neće primenjivati i tako Srbija neće u EU. Eto, to je jasna patriotska politika Velje&Voje, koji su ina;e dugo lagali narod da će mu obezbediti evropsku perspektivu i bolji standard.
Dobro je što se oni, nadam se , više neće pitati.
suzi quatro suzi quatro 17:13 30.04.2008

uvjeti...

kad i tko će uhititi (uhapsiti) Mladića?
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:19 30.04.2008

Re: uvjeti...

suzi q
kad i tko će uhititi (uhapsiti) Mladića?


Španjolska policija
kad ode na odmor na Kanarske otoke
Dolybell Dolybell 17:29 30.04.2008

Re: uvjeti...

kad i tko će uhititi (uhapsiti) Mladića?


Verovatno niko - nikad.
Čuvari ga neće dati, a ovi bez toga to ne mogu da urade.
Ima ih koji su se slikali sa njim na rođendanu i slike su se
javno pojavile, za sve se zna ko su i gde su - sem za Mladića!
Ne znamo ko je još sve bio tamo, nema ih na javno objavljenim fotosima ?
Jedino ako se ne pojavi sam negde, iz odnekud, i gde nije važno
gde je bio, ( u L. stilu) - možda nešto i bude.
Najtužnije je što se general - patriota krije od svog naroda,
smatra se herojem ali u skrivanju i kukavučluku!
Patriota koji u stanju svog "patriotizma" - nema
hrabrosti da svoj patriotizam pokaže i na delu !

Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:38 30.04.2008

Re: uvjeti...

Dolybell
Jedino ako se ne pojavi sam negde, iz odnekud, i gde nije važno
gde je bio, ( u L. stilu) - možda nešto i bude.
Najtužnije je što se general - patriota krije od svog naroda,
smatra se herojem ali u skrivanju i kukavučluku!
Patriota koji u stanju svog "patriotizma" - nema
hrabrosti da svoj patriotizam pokaže i na delu !


ja da sam on
ja se nikad ne bih prijavio
uživao bih u tome da jebem nekoliko miliona debila u mozak
nemojte molim Vas reći da nismo zaslužili?
ili da u tome ne uživamo?
Dolybell Dolybell 18:23 30.04.2008

Re: uvjeti...

ja da sam on
ja se nikad ne bih prijavio
uživao bih u tome da jebem nekoliko miliona debila u mozak
nemojte molim Vas reći da nismo zaslužili?
ili da u tome ne uživamo?

ja se nikad ne bih prijavio
uživao bih u tome da jebem nekoliko miliona debila u mozak


taj stav bi bio u redu kad taj ne bi bio deo debila koje j...

Diskutabilno je šta smo zaslužili i ko je ovo zaslužio,
ja - nisam, npr.
Ne mislim da uživamo u svemu ovome..
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 18:28 30.04.2008

Re: uvjeti...

DB
taj stav bi bio u redu kad taj ne bi bio deo debila koje j...


pa nije Mladić deo debila
Mladić je čovek u bekstvu
suočen sa višegodišnjim suđenjem
i robijom
šta on ima od toga što će nama da bude bolje
(a i to je pod znakom pitanja)
ako se on preda?

boli ga q
Dolybell Dolybell 19:23 30.04.2008

Re: uvjeti...

pa nije Mladić deo debila
Mladić je čovek u bekstvu
suočen sa višegodišnjim suđenjem
i robijom
šta on ima od toga što će nama da bude bolje
(a i to je pod znakom pitanja)
ako se on preda?

boli ga q


Kao i svakog "patriotu"

Kako nije deo debila - zar on nije Srbin?
Ko kaže da bi bio osuđen, čovek nije kriv,
to valjda svi znamo, zato nemam pojma što se krije ?
Znaš šta, mnogo je patriotskih života palo od WWI preko WWII
do danas - da bi nama bilo bolje na razne načine,
od borbe za slobodu pa na dalje, preko nastradalih demonstranata...
Prema tome, šta će ON imati od toga - to nije pitanje,
on nije patriota - iako se za njega to misli !
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:31 30.04.2008

Re: uvjeti...

pa nije Mladić deo debila
Mladić je čovek u bekstvu
suočen sa višegodišnjim suđenjem
i robijom

pored toga on je i optužen za genocid.
šta je imao od toga?
jel to iz zadovoljstva radio?
naložio ubijanje tolikih ljudi.
Dolybell Dolybell 03:29 01.05.2008

Re: uvjeti...

pored toga on je i optužen za genocid.
šta je imao od toga?
jel to iz zadovoljstva radio?
naložio ubijanje tolikih ljudi.


To nije dokazano, što ne znači da se ne može dokazati,
međutim, da ne preterujem sa pravnim i sudskim formama,
njegova svest o počinjenim nedelima, jasnoća da se
nevinost u tome ne može braniti ni na koji način,
čini da praktično svojim skrivanjem, ustvari, tu
krivicu priznaje i da je lični interes daleko jači od
bilo kakvog patriotizma, u ime koga je te stvari i činio.

Tako da je savim razumljivo to što kažete: "Šta je on imao od toga?"

On od toga nije imao ništa, to je jasno, ali s obzirom
odakle potiče, ostala je potreba da se muslimanima i
ustašama kad - tad osveti za strahote koje su tamo
preživljavali za vreme WWII (oni koji su preživeli)
Tada stvorena mržnja prema njima, je opravdana,
ali osveta nad ljudima koji sa tim nikakve veze nisu imali,
posle pedeset i više godina - ne samo da je besmislena
već je naravno, zločinačka. To on zna, samo što, po njemu i
njegovim zaštitnicima zločin nije učinjen nad ljudima već
nad muslimanima, nebitno je kojim.

Da Amerikanci nisu intervenisali na Kosovu, ista stvar je čekala
Albance, to je jasno k'o dan. Nema tu skrivanja iza odbrane
Kosova, kolevke Srpske Države, manastrira, crkava i ostalog -
problem im je što su Albanci muslimani na toj teritoriji.

Bez obzira što se smatra da je na slobodi, on to de facto, nije.
Podseća me na B Pekića: "Kad si u zatvoru - ne beži, jer i kad
pobegneš - opet ćeš biti u zatvoru"
PasaZadek PasaZadek 17:23 30.04.2008

Božo, pravdo!

Božo, pozlatilo ti se penkalo, a onim drugima ruke (u toaletnim situacijama). Već su pali predlozi o aktuelizaciji teksta himne "Bože pravde" (vidi sliku)
Doctor Wu Doctor Wu 17:41 30.04.2008

Re: Božo, pravdo!

:))))))))), opet hatori?
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:41 30.04.2008

Re: Božo, pravdo!

molim moderatora da reaguje
na nepatriotsko skrnavljenje himne
sa tim judom
i njegovim penkalom
angie angie 17:44 30.04.2008

Re: Božo, pravdo!

Doctor Wu
:))))))))), opet hatori?


Bozo pravde!:)
gordanac gordanac 17:45 30.04.2008

Re: Božo, pravdo!

gde je slika? ne vidim
Bozo pravde!:)
:
:))))))))
ivana23 ivana23 17:48 30.04.2008

Re: Božo, pravdo!

Ni moja deca na svojim kompovima je ne vide, pa sam im poslala MSN-om..?
U istom smo stanu, istom OP, istom kablu...!

Dolybell Dolybell 17:48 30.04.2008

Re: Božo, pravdo!

Božo, pozlatilo ti se penkalo, a onim drugima ruke (u toaletnim situacijama). Već su pali predlozi o aktuelizaciji teksta himne "Bože pravde" (vidi sliku)


Sviđa mi se !
Dolybell Dolybell 17:56 30.04.2008

Re: Božo, pravdo!

Božo, pravdo!



ivana23 ivana23 18:09 30.04.2008

Re: Božo, pravdo!

Ko ne vidi SLIKU
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:33 30.04.2008

Re: Božo, pravdo!

molim moderatora da reaguje
na nepatriotsko skrnavljenje himne
sa tim judom
i njegovim penkalom

vala kad nije reagovao na tvoje promo pisanje o mladiću...
bolje se ne javljaj!
florian florian 21:47 30.04.2008

Re: Božo, pravdo!


Alo TTjac

sa tim judom
i njegovim penkalom



Pa to ni nije njegovo penkalo, ve' ono , istorijsko, Micotakisovo.
Dolybell Dolybell 04:20 01.05.2008

Re: Božo, pravdo!

molim moderatora da reaguje
na nepatriotsko skrnavljenje himne
sa tim judom
i njegovim penkalom


Naprotiv, tu nema ničeg od toga što ste naveli, sorry.
Dolybell Dolybell 18:00 01.05.2008

Re: Božo, pravdo!

Božo, pozlatilo ti se penkalo,

Kazezoze Kazezoze 20:07 01.05.2008

Re: Božo, pravdo!

...K L I K N I ... hattori je C A R !
JJ Beba JJ Beba 17:39 30.04.2008

za Zorana

potpisivanje je dobra vest i nadajmo se da će pokrenuti zaustavljene reforme koje će nas sve voditi ka boljem životu.
I ovaj potpis je za ubijenog premijera bez koga se ništa od toga ne bi desilo

trener trener 17:44 30.04.2008

Re: za Zorana

JJ Beba
potpisivanje je dobra vest i nadajmo se da će pokrenuti zaustavljene reforme koje će nas sve voditi ka boljem životu.
I ovaj potpis je za ubijenog premijera bez koga se ništa od toga ne bi desilo

Preporuka
Doctor Wu Doctor Wu 17:47 30.04.2008

Re: za Zorana

JJ Beba
potpisivanje je dobra vest i nadajmo se da će pokrenuti zaustavljene reforme koje će nas sve voditi ka boljem životu...

"i očuvanju celovitosti srpske države. na celom svom prostoru", istakao je na kraju izlaganja, .
JJ Beba JJ Beba 17:50 30.04.2008

Re: za Zorana

Doctor Wu

JJ Bebapotpisivanje je dobra vest i nadajmo se da će pokrenuti zaustavljene reforme koje će nas sve voditi ka boljem životu..."i očuvanju celovitosti srpske države. na celom svom prostoru", istakao je na kraju izlaganja, .

nemoš' ti dotture a da ne budeš zlica .))

ipak je za Zorana
i ako si citirao tadića
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:51 30.04.2008

Re: za Zorana

I ovaj potpis je za ubijenog premijera bez koga se ništa od toga ne bi desilo

tako je bejbi.

JJ Beba JJ Beba 20:12 30.04.2008

Re: za Zorana

pa tako je Eksel, niko ne spominje Zorana; vide samo penkalo, mastilo, ćirilični potpis...
bez Zorana taj se potpis ne bi ni desio.
on je tu da sve ove godine da nam osvetli malo ovu mrakaču u kojoj smo ostavljeni; jedini koji pomaže da se izvadimo izovog blatišta.
Nismo sami
Doctor Wu Doctor Wu 20:45 30.04.2008

Re: za Zorana

JJ
pa tako je Eksel...
Nismo sami

eto, a posle ispada wu zlica, .
JJ Beba JJ Beba 20:57 30.04.2008

Re: za Zorana

Doctor Wu

JJpa tako je Eksel...Nismo samieto, a posle ispada wu zlica, .

nisi bre.. :))
lepo si pito za kosovo.
edi-va edi-va 18:06 30.04.2008

Prochitala

sam pored teksta i sve komentare (to mi inache nije praksa, ali eto rachunala sam da mozda proshirim vidike).

Prvo bih da pitam, poshto mi nije bash jasno sta to znachi (chisto informativno):

Овај Споразум се примењује, с једне стране, на територије на које се примењују уговори којима се оснивају Европска заједница и Европска заједница за атомску енергију и у складу са условима утврђеним тим уговорима и на територију Србије, с друге стране.


Boldovano mi je nejasno, tj. novitet, pa ako nije problem da mi se razjasni (unapred zahvalana)?!

Kosovo ... sve sto imam da kazem je da me iscrpljuju komentari amputiranog karaktera, kao da su Kosovo premestili na Mars, a tu je i dalje gde je uvek bilo, a i ostace TU, pa ce i biti deo EU zajedno sa Srbijom, jednog dana, da li pre ili posle Srbije, nebitno ... ali ga niko nije isekao sa karte Evrope i premestio gde mu odgovara.

Da ... i josh neshto sto mi je zanimljivo:

Možda otkriju da je Lavrov Jevrej, kao svojevremeno što su govorili za Kozirjeva i Ćurkina, pa da je to jevrejska zavera.


Ma Lavrov je onaj iz Pet Shop Boys-a, samo se uspeshno podvrgao plastikanerOP-EU:)))

gordanac gordanac 18:16 30.04.2008

Re: Prochitala

Boldovano mi je nejasno, tj. novitet, pa ako nije problem da mi se razjasni (unapred zahvalana)?!

Oni su, u tom trenutku, PRAVNO LICE, koje ima nadležnosti da potpisuje Ugovore.
Evropska Unija (EU) NIJE pravno lice zbog neuspelih refrenduma o EU Ustavu u Francuskoj i Holandiji, a nakon decembarskih dogovora u Lisabonu i kasnije ratifikacije - postaje. I kao takva je pravna naslednica onih koji su imali pravo da sa nama sastave i potpišu SSP.
mikimedic mikimedic 18:31 30.04.2008

Re: Prochitala

Edi,

EU je osnovana Maastricht paktom 1992. godine. Maastricht je pod jedan krov doveo ranije osnivacke paktove Evropske ekonomske zajednice (EEC) i Evropske zajednice za atomsku energiju (EUROATOM), osnovane Rimskim paktovima (1957) kao i Evropske zajednice za celik i ugalj (ESCC), Pariz 1951.
edi-va edi-va 19:14 30.04.2008

Re: Prochitala

hvala Gordana, mada Miki me je izgleda bolje razumeo:))

Nego, otvorim juche link, koji je postavio Goran Miletic - vaznismomi.com, pa odem na web glasach da proverim kojoj sam stranci najbliza ... posle odgovorenih 23 pitanja, ispadne da se u procentu od 98% slazem sa stavovima LDP-a :)

Tako da Gordana, i ako Ste mi jako simpatichni, a i kuma mi je aktivna u valjevskom DS-u, nekako cu morati da priznam da verujem u tih 98% :))))

Mamu sam vec obradila da poslusha mene i da izadje na glasanje, a i za koga da glasa, tachnije sam mobilisala sve lenshtine koje poznajem u svom okruzenju, koji su godinama iznalazili razloge, zashto je teshko sesti u auto i otici do konzulata u susednom gradu, pa se prvo prijaviti, pa onda josh i glasati. E sad, za neke se iskreno i kajem, jer mi se ne svidja kome bi da daju glas, ali mozda ih josh ubedim do jedanaestog, tj., pokusham da ublazim izbor:)

Srdachan pozdrav:)
gordanac gordanac 19:18 30.04.2008

Re: Prochitala

E sad, za neke se iskreno i kajem, jer mi se ne svidja kome bi da daju glas, ali mozda ih josh ubedim do jedanaestog, tj., pokusham da ublazim izbor:)

that`s the spirit edi-va!
good luck
mikimedic mikimedic 19:26 30.04.2008

Re: Prochitala

da se u procentu od 98% slazem sa stavovima LDP-a


Joj Edi.... ma i kod mene skoro isto ispada. Jedini problem sto nikako ne mogu da poverujem da LDP iskreno veruje u te stavove koje promovisu... nekako ne mogu da spojim njihova dela iz proslosti sa tim stavovima.
ivana23 ivana23 18:27 30.04.2008

Za potpisivanje SSP 66% građana Srbije

Potpisivanje Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) sa Evropskom unijom podržala je većina građana Srbije, njih 66 odsto, pokazalo je istraživanje Stratedžik marketinga, navedeno je u današnjem saopštenju te agencije.

Ceo tekst, Blic
Dolybell Dolybell 19:59 30.04.2008

Re: Za potpisivanje SSP 66% građana Srbije

pokazalo je istraživanje Stratedžik marketinga, navedeno je u današnjem saopštenju te agencije.


Bila anketirana, kao potvrda da je istraživanje rađeno.
Dilan Dog Dilan Dog 18:31 30.04.2008

Lepa vest!

Ne bih da se pomisli da sirim pesimizam, ali neko (nadam se kratko) vreme cemo
pricekati sa pricom o EU, jer nas posle izbora ocekuje vlada SRS-DSS-SPS :(
Kazezoze Kazezoze 18:42 30.04.2008

goco,

mrzi me da chitam te dosadne zakone i klauzule (kako li se vec zovu?), a poshto znam da si ih ti sazhvakala, interesuje me da li ima ishta zapisano o suradnji u borbi protiv imaginarnih neprijatelja ove planete, takozvanih terorista?
gordanac gordanac 18:58 30.04.2008

Re: goco,

Borba protiv terorizma je deo sada "trećeg stuba" EU nakon decembra 2007 i Lisabonskog dogovora. U principu su navedeni u delu "spoljnja politika i bezbednost" i deo su posebnog poglavlja stalnih tela "EU - Rusija" i "NATO - Rusija".Sam SSP se manje bavi time nego taj sektor ili "Partnerstvo za mir". Ali, pošto EU ima startegije borbe protiv terorizma, onda svakako i nas zahvata deo reformi i deo zadataka. Već smo članica svih relevantnih tela i organizacija. Mi (parodoksa li!) se ne računamo u procenama kao teritorija koja je neposredno ugrožena, mi smo u bezbednosnim procenama češće pod "tranzit za organizovani kriminal, trgovina ljudima, narkoticima, oružjem, organima" i te strahote...
Kazezoze Kazezoze 19:21 30.04.2008

Re: goco,

mi smo u bezbednosnim procenama češće pod "tranzit za organizovani kriminal, trgovina ljudima, narkoticima, oružjem, organima" i te strahote...

stvarno, strahote...sav taj organizovani kriminal ima kupce u zapadnoj evropi))
milosib milosib 00:25 01.05.2008

Re: goco,

Mi (parodoksa li!) se ne računamo u procenama kao teritorija koja je neposredno ugrožena

Zašto se čudite g-đo Čomić. Svako ko se iole razume u problematiku to vam je mogao reći. Svojevremeno sam na blogu objašnjavao nekim samozvanim stručnjacima za probleme terorizma da Srbija nije neposredno ugrožena.

Naravno da postoji opasnost od terorističkog delovanja u Srbiji, ali je stepen ugroženosti u odnosu na zemlje stare EU zanemarljiv.

blackbox blackbox 13:09 01.05.2008

Re: goco,

gordanac
Borba protiv terorizma je deo sada "trećeg stuba" EU nakon decembra 2007 i Lisabonskog dogovora. U principu su navedeni u delu "spoljnja politika i bezbednost" i deo su posebnog poglavlja stalnih tela "EU - Rusija" i "NATO - Rusija".Sam SSP se manje bavi time nego taj sektor ili "Partnerstvo za mir". Ali, pošto EU ima startegije borbe protiv terorizma, onda svakako i nas zahvata deo reformi i deo zadataka. Već smo članica svih relevantnih tela i organizacija. Mi (parodoksa li!) se ne računamo u procenama kao teritorija koja je neposredno ugrožena, mi smo u bezbednosnim procenama češće pod "tranzit za organizovani kriminal, trgovina ljudima, narkoticima, oružjem, organima" i te strahote...

A mi smo proglasili neutralnost sa najboljim namerama i ubedjenjem Koštunice i njegovih vojnih eksperata da će terorizam poštovati našu neutralnost i neće nas ugrožavati kao ni bilo koji savremeni bezbednosni rizici i izazovi.
EU svakako podrazumeva i bezbednosnu dimenziju i učešće u Zajedničkoj evropskoj bezbednosnoj politici i strategiji.
E a DSS je svojim stavom o vojnoj neutralnosti, koji su nametnuli pod vidom borbe za Kosovo, jasno i glasno rekao da je protiv ulaska Srbije u EU, druge svrhe, smisla i cilja ta glupost od neutralnosti nema.
milosib milosib 21:37 01.05.2008

Re: blackbox

Oprostite ali ovde je u pitanju vojna neutralnost ( ne ulazak u NATO) , a ne borba sa teroristima. Antiteroristička saradnja na obaveštajnom planu, a to je ovde jedino bitno, se obavlja u partnerstvu za mir i njen nosilac su MUP i BIA, a ne vojska. Onaj deo koji bi eventualno vojska trebala da obavi, npr. široka oružana pobuna, je sasvim bespredmetna u sadašnjem trenutku..

Nemojte više ljudi da mešate USA prioritete i terorizam koji njima preti sa Srbijom. USA su proglasile čitave zemlje za nosioce terorizma i vojska je kod njih bitan segment antiterorističke borbe.

Sa stanovišta antiterorizma vojna neutralnost baš ima smisla, jer se rizici koje preuzimamo sa učešćem u NATO akcijama širom sveta, drastično povećavaju. Drugim rečima, koga briga od svetskih terorista za Srbiju, ako naši ljudi ne zalaze na njihove prostore kao deo agresorskih trupa. Ove lokalne organizacije, tipa vehabija i sl., MUP rešava u hodu.
blackbox blackbox 23:54 01.05.2008

Re: blackbox

milosib
Oprostite ali ovde je u pitanju vojna neutralnost ( ne ulazak u NATO) , a ne borba sa teroristima. Antiteroristička saradnja na obaveštajnom planu, a to je ovde jedino bitno, se obavlja u partnerstvu za mir i njen nosilac su MUP i BIA, a ne vojska. Onaj deo koji bi eventualno vojska trebala da obavi, npr. široka oružana pobuna, je sasvim bespredmetna u sadašnjem trenutku..Nemojte više ljudi da mešate USA prioritete i terorizam koji njima preti sa Srbijom. USA su proglasile čitave zemlje za nosioce terorizma i vojska je kod njih bitan segment antiterorističke borbe.Sa stanovišta antiterorizma vojna neutralnost baš ima smisla, jer se rizici koje preuzimamo sa učešćem u NATO akcijama širom sveta, drastično povećavaju. Drugim rečima, koga briga od svetskih terorista za Srbiju, ako naši ljudi ne zalaze na njihove prostore kao deo agresorskih trupa. Ove lokalne organizacije, tipa vehabija i sl., MUP rešava u hodu.

Netačno.
Nosilac svih aktivnosti u PzM je vojska a ne MUP. PzM je vojno-politički program NATO-a. Problem je što smo mi formalno primljeni ali nismo još aplicirali sva pristupna dokumenta , pre svega , sporazum o zaštiti bezbednosnih podataka pa zbog toga nam takve podatke neće ni da ustupaju. Ne radi se samo o borbi protiv terorizma već i ostalih savremenih izazova i asimetričnih pretnji. Osnovna karakteristika terorizma je upravo u nepredvidljivosti, tako da nikada ne možete biti sigurni da li ste ili niste njihova meta.
Tačno je da je nosilac borbe protiv terorizma MUP ali u tesnoj saradnji i sadejstvu sa vojskom u praćenju i prevenciji a zavisno od razmera može podrazumevati i težišno angažovanje vojske.
Dakle radi se o jednom vidu pretnji a evropska bezbednosna i odbrambena politika kao kompleks podrazumeva
uključivanje celokupnog bezbednosnog i odbrambenog sistema, što će opet reći da je vojna neutralnost samo glupa partijska floskula.
Dolybell Dolybell 04:07 02.05.2008

Re: goco,

Svojevremeno sam na blogu objašnjavao nekim samozvanim stručnjacima za probleme terorizma da Srbija nije neposredno ugrožena.


Sad više nije.
Unfuckable Unfuckable 18:49 30.04.2008

Ovaj potpis

je vruća šamarčina (tek jedna u nizu ) koju je Srbija opaučila Pravobraniteljima i Korisnicima tvrtke "Monopol & co"

Znajući sebe - a tu sam dobar (!) - najpre čekam početak rada tih "zajedničkih komisija".... ; )))))))))))))

A Lavrov mi je - skoro pa - Utisak dana. Baćuška je plasirao u desni donji ugao, niotkuda...
(Skoro, odmah posle Pola Skolsa !!! )
gordanac gordanac 19:00 30.04.2008

Re: Ovaj potpis

хелоу хокај :))
long time no see
vidim - u dobro raspoloženjE ste?
Kazezoze Kazezoze 19:17 30.04.2008

Re: Ovaj potpis

A Lavrov mi je - skoro pa - Utisak dana. Baćuška je plasirao u desni donji ugao, niotkuda...
(Skoro, odmah posle Pola Skolsa !!! )

bash danas procitah negde da su bacushke izvrshile pregrupaciju svojih trupa i teshkih oklopnih vozila na granice sa gruzijom u zhelji da podrzhe otcepljenje gruzijske pokrajine abhazije. gruzijci istichu da nece dozvoliti otcepljenje svoje republike, ali da ce to reshiti mirnim putem.
bacushke izgleda malo kontriraju amerima, nebi li pokazali da su ponovo u igri kad se odluchuju neka pitanja bez njihove saglasnosti.
ovo kontriranje mozhe samo shtetiti srbiji, kao i gruziji i abheziji.
Unfuckable Unfuckable 19:18 30.04.2008

Re: Ovaj potpis

pa....vesti su dobre, pa onda moram i ja.... ; )))))
a, boguhvala, zaseo sam u very prvi red, odavno, sa pola tone kokica i dve gajbe piva .......za neobaveštete - četkam drugo polufinale Lige šampiona.
Za obaveštete...... ; ))))))))))))))

...ili što bi onaj u vitzu rek'o : "....slika koju JA čekam ....izaći će na naslovnoj ..."
Dolybell Dolybell 20:02 30.04.2008

Re: Ovaj potpis

..ili što bi onaj u vitzu rek'o : "....slika koju JA čekam ....izaći će na naslovnoj ..."


Na čijoj naslovnoj, da znam da čekam na pravom mestu ?
angie angie 20:02 30.04.2008

Re: Ovaj potpis

...ili što bi onaj u vitzu rek'o : "....slika koju JA čekam ....izaći će na naslovnoj ..."


pa sad pitanje je u kom izdanju?!:)
Unfuckable Unfuckable 00:43 01.05.2008

Re: Ovaj potpis

Na čijoj naslovnoj, da znam da čekam na pravom mestu ?

s obzirom na pitanje, spadate u neobaveštete, stoga - sorry.. - dakle : u Magazinu Lige Šampiona

pa znamo svi već poprilično dugo gde se igra najbolji fudbal..........., kaj ne ?
kuki kuki 20:05 30.04.2008

Samo par opaski

Licne prirode: eh, da je vise politicara kao ti :)
Opste prirode: eh, da hocemo da prestanemo da pricamo i kopamo po proslosti :(
Univerzalne prirode: eh, jos samo da hocemo da uradimo nesto
Trenutne prirode: "eh, ne laje kera sela radi" - SSP je direktni atak na trenutne srBske mocnike (ekonomske, politicke, kriminalne)
Oportunisticke prirode: eh, kad ukapiraju da je EU jedna velika birokratska masina i da mnogi mogu da nadju izuzetno lukrativno uhlebljenje, da vidis koliko ce tada preletaca biti.
Pesimisticke prirode: eh, kad bi se opametili i jednom uradili nesto dobro za sebe :(
Optimisticke prirode: eh????
angie angie 20:13 30.04.2008

Re: Samo par opaski

prosto ne mogu da se odluchim.
florian florian 21:51 30.04.2008

Re: Samo par opaski

Trenutne prirode: "eh, ne laje kera sela radi" - SSP je direktni atak na trenutne srBske mocnike (ekonomske, politicke, kriminalne)

Kuki , majstore
MIS MIS 20:21 30.04.2008

ISTINE RADI...

Evo kako Fiat vidi ,,stratesko partnerstvo,,....

gordanac gordanac 20:28 30.04.2008

Re: ISTINE RADI...

Memorandum Fiat
Jeste, ovo su "bočne" dobre posledice potpisa na SSP, pregovori su, naravno, vođeni ranije, ali je potpis dokaz da i EU i Srbija misle ozbiljno i to "podiže zainteresovanost i pozitivan pristup" investitora. Kapital je plašljiva ptica i bez obzira koliko profita donosio dobro izračunat rizik, ovakva vest "ubrzava" odluka o FDI.
A brzine nam treba...i svih mogućih ušteda vremena koej možemo da ostvarimo

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana