Gradjanske inicijative

Spomen česma i mural posvećeni Džonu Kenediju

Filip Mladenović RSS / 22.11.2021. u 11:35

GRADJANSKA INICIJATIVA ZA PODIZANJE SPOMEN ČESME DŽONU KENEDIJU, 35. PREDSEDNIKU SAD

Poštovani,

dana 22. novembra 2023. godine navršiće se tačno 60 godina od ubistva Džona Ficdžeralda Kenedija, 35. predsednika SAD, u atentatu u gradu Dalas.

Tim povodom predlažemo da se u ulici Džona Kenedija u Novom Beogradu, preko puta Instituta za majku i dete „Dr Vukan Čupić" podigne spomen česma posvećena Džonu Kenediju, kao i veliki mural na fasadi stambene zgrade, na kome će biti fotografija ubijenog predsednika SAD sa njegovom poznatom rečenicom: "Ne pitajte šta vaša zemlja može da učini za vas - pitajte šta vi možete da učinite za vašu zemlju."

Buduća spomen česma bila bi ogradjena belom ogradom, sličnoj onoj kojom je prvobitno bio ogradjen grob Džona Kenedija na nacionalnom groblju Arlington (na slici).

Tokom predsedničkog mandata Džona Kenedija, zahvaljujući finansijskoj podršci Vlade SAD, dovršena je zgrada Instituta za majku i dete "Dr Vukan Čupić" u Novom Beogradu, pa je u znak zahvalnosti obližnja ulica dobila njegovo ime. O tome govore i 2 spomen ploče u ulaznom holu Instituta, na našem i na engleskom jeziku.

Predlažemo da tokom naredne, 2022. godine budu izvršene sve neophodne predradnje za podizanje spomen česme i izradu velikog murala za fasadu stambene zgrade.

Konkretni radovi na izgradnji spomen česme i postavljanju murala mogu se obaviti tokom leta 2023, kako bi sve bilo spremno za 22. novembar 2023. godine.

22. 11. 2021.                                                                                                           Filip Mladenović,
                                                                                                                               novinar i književnik

P.S. Inicijativa je poslata Ambasadi SAD u Srbiji, Skupštini grada Beograda i Vladi Republike Srbije.

Atačmenti



Komentari (278)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

macak_tosa macak_tosa 11:55 22.11.2021

Da!

Saglasan!
jinks jinks 12:36 22.11.2021

...

Možda bi mogao negde da se pomene i kraj govora koji je izgovorio nakon završetka krize vezane za Kubu:

Our most basic common link is that we all inhabit this planet. We all breathe the same air. We all cherish our children's future. And we are all mortal.
nsarski nsarski 17:06 22.11.2021

Zašto?


Filipe, voleo bih da znam kako obrazlažeš ovaj predlog. Kenedi već decenijama ima ulicu u Beogradu, kao što je ima i Ruzvelt, na primer.
Zašto bi Kenediju sad odjednom gradili i spomenik? Kakve on to ekstra zasluge ima prema srpskom narodu da bi zaslužio još i spomenik?
Šta misliš o spomeniku Bilu Klintonu koji je podignut u Prištini?

predatortz predatortz 19:05 22.11.2021

Re: Zašto?

Šta misliš o spomeniku Bilu Klintonu koji je podignut u Prištini?


Baš htedoh da pitam da li mi to oponašamo Šiptare??
crossover crossover 20:24 22.11.2021

Re: grassy knoll

Ja se zalažem za to da se u ulici Džona Kenedija podigne spomenik Dželou Biafri. Grupa Dead Kennedys ima veliku publiku u Srbiji, mnoge generacije su stasale i formirale muzički ukus uz njihovu muziku i bipovo pivo. Još jedna stvar koja ide u prilog ovom mom zalaganju je činjenica da je Dželo Bijafra rođen u Bolderu, Kolorado, što bi bio svojevrstan tribjut našem drugu Pajiću. Dobro, Paja nije baš sa Novog Beograda nego iz Krnjače ali to je blizu, šta ima veze. Iskoristio bih zamah ove građanske inicijative i otišao bih korak dalje ka tome da se ova pesma dole proglasi za himnu Novog Beograda, i da se ugradi neki zvučnik u spomenik iz koga bi se emitovala nova novobeogradska himna. Na kraju i ne najmanje važno, Dželo bi mogao da pokazuje nekom strelicom u pravcu Kalifornije jer tamo ćemo se sresti u budućnosti, on i mi.


nsarski nsarski 20:34 22.11.2021

Re: grassy knoll

Na kraju i ne najmanje važno, Dželo bi mogao da pokazuje nekom strelicom u pravcu Kalifornije jer tamo ćemo se sresti u budućnosti, on i mi.


Ko zna šta nas čeka u budućnosti?!

macak_tosa macak_tosa 20:39 22.11.2021

Re: grassy knoll

crossover
Ja se zalažem za to da se u ulici Džona Kenedija podigne spomenik Dželou Biafri. Grupa Dead Kennedys ima veliku publiku u Srbiji, mnoge generacije su stasale i formirale muzički ukus uz njihovu muziku i bipovo pivo. Još jedna stvar koja ide u prilog ovom mom zalaganju je činjenica da je Dželo Bijafra rođen u Bolderu, Kolorado, što bi bio svojevrstan tribjut našem drugu Pajiću. Dobro, Paja nije baš sa Novog Beograda nego iz Krnjače ali to je blizu, šta ima veze. Iskoristio bih zamah ove građanske inicijative i otišao bih korak dalje ka tome da se ova pesma dole proglasi za himnu Novog Beograda, i da se ugradi neki zvučnik u spomenik iz koga bi se emitovala nova novobeogradska himna. Na kraju i ne najmanje važno, Dželo bi mogao da pokazuje nekom strelicom u pravcu Kalifornije jer tamo ćemo se sresti u budućnosti, on i mi.



Ja se sa ovom inicijativom ne bih zajebavao!

U to ime, odoh malo da slušam Džetro Tal pre nego zalegnem.
Eeee, da - sećam se, kao da je juče bilo, kada mi je brat od tetke puštao Džetro Tal na Toski!
crossover crossover 21:09 22.11.2021

Re: grassy knoll

nsarski

Ko zna šta nas čeka u budućnosti?!


Molder i Skali da dobiju spomenik u na Ušću.
predatortz predatortz 22:03 22.11.2021

Re: grassy knoll

Ko zna šta nas čeka u budućnosti?!


Po svemu sudeći, opet Vučić!

nsarski nsarski 23:20 22.11.2021

Re: grassy knoll

Molder i Skali da dobiju spomenik u na Ušću.

docsumann docsumann 14:13 25.11.2021

Re: grassy knoll

crossover
nsarski

Ko zna šta nas čeka u budućnosti?!


Molder i Skali da dobiju spomenik u na Ušću.


na Vušću...
gedza.73 gedza.73 18:27 22.11.2021

Filipe,

jesi li video ove kapitalističke mangupe koji oće Kenediju da podignu česmu i nacrtaju njegov mural u Beogradu? Tako da pljunu u lice poštenim komunistima i levičarima kojima je kapitalizam najveće zlo sa najviše žrtava. Ne sme da prođe bez velike borbe.

Apelujem na tvoju svest da se, kao dosledan levičar i komunista, usprotiviš i staneš na put takvim inicijativama.
As Americans, we find communism profoundly repugnant as a negation of personal freedom and dignity.
John F. Kennedy : American University Address (1963)

Kennedy focused on the expansion of Communism and the priority of containment. Kennedy referred to the Communist threat as "an enemy, power[full], unrelenting and implacable who seeks to dominate the world by subversion and conspiracy." He asserted that "All problems are dwarfed by the necessity of the West to maintain against the Communists a balance of power." He also pointed out that containment was necessary not only for United States military safety, but also because of the threat Communism posed in "political & economic" spheres.

Filip Mladenović Filip Mladenović 21:57 22.11.2021

Re: Filipe,

Poslednji državnik koji je posetio SAD i razgovarao sa Kenedijem pre atentata bio je Tito, oktobra 1963.

Pogledajte kako je Kenedi dočekao Tita i kako se ophodio prema jednom komunisti!

https://www.nezavisne.com/zivot-stil/zivot/Zasto-je-Tito-nalozio-bezbjednjacima-da-istraze-atentat-na-Kenedija/471754
gedza.73 gedza.73 11:26 23.11.2021

Re: Filipe,

Filip Mladenović
Pogledajte kako je Kenedi dočekao Tita i kako se ophodio prema jednom komunisti!

Ti prvo pogledaj koje je Kenedijevo političko opredeljenje. Ti si njegovo politički protivnik. Posle možeš da pređeš na međunarodnu političku scenu i njegovo delovanje u skladu sa geostrateškim interesima SAD-a.

A pošto me nešto podsetio komentar na drugom blogu sa metroom, Beogradom, vodom i česmom d'ispričam još nešto iz naše prošlosti. U unutrašnjosti Srbije, van Pohorske ulice, su mnogi ljudi imali problema sa vodom pošto ste vi, antifašistički potomci, uglavnom poznati kao vrlo nesolidarni i kao pojedinci i kao grupa. Ukratko bolela vas patka i gledali ste samo svoje dupe.

Posebno je bilo teško ljudima koji su imali stoku. Država vam je podilazila i umesto da novcem svih 'građanki i građana' podjednako ulaže u infrastrukturu vi ste dobijali luksuz dok je ostatak Srbije čamio, venuo i svenuo kao cvet.

Što ti ovo pišem? Zato što su se ljudi mučili, ručno kopali za cevi (mašina nije bilo u Srbiji u to doba iako su svuda u normalnom delu sveta postojale) pa su znali da cene svaki izvor. Tako u mnogim selima gde su bili izvori, studenci ili kladenci koje su ljudi o svom trošku, svojim radom i svojim trudom sagradili, očistili, raskrčili i obično se ostavi natpis da je taj neko i neko to uredio kako bi svi koristili.

Zato, kako si citirao Kenedija, nemoj da pitaš šta američka ambasada može da uradi za tebe nego pare u ruke, plati momku materijal i crtanje murala a majstorima izgradnju česme.



predatortz predatortz 11:39 23.11.2021

Re: Filipe,


Pogledajte kako je Kenedi dočekao Tita i kako se ophodio prema jednom komunisti!


Pošto je drug Kenedi lepo dočekao druga Tita, drugarice i drugovi, ja predlažem da organizujemo slet za dvojicu preminulih drugova.
Drug Filip da vodi program, drugarice blogo-pionirke da se obuku u skladu sa onim što su oba pokojna druga volela.
Da se drugu Kenediju, makar i pokojnom, dostojno odužimo i za to što je lepo dočekao druga Tita, takođe pokojnog.


crossover crossover 21:31 23.11.2021

Re: Filipe,

Filip Mladenović
Poslednji državnik koji je posetio SAD i razgovarao sa Kenedijem pre atentata bio je Tito, oktobra 1963.

Pogledajte kako je Kenedi dočekao Tita i kako se ophodio prema jednom komunisti!


Sad kad si pomenuo druga Tita Marshalla sinula mi je jedna genijalna ideja. Najbolje bi bilo da vratimo imena svih novobeogradskih ulica na fabrička podešavanja kao što si se i ti zalagao u svom društveno-političkom radu, setimo se na primer tvoje inicijative za vraćanje imena Pohorskoj ulici. Tako bismo vratili staro i originalno ime današnjem Bulevaru Umetnosti. S obzirom da u ulici Džona Ķenedija sada gotovo da nema dovoljno velikog prostora za neko monumentalno vajarsko delo, a JFK je to nesumnjivo zaslužio, najbolje bi bilo da taj spomenik podignemo na pomenutom Bulevaru. Recimo, na onoj livadi ispred FDU ima dovoljno prostora, a i simbolički bi to mesto bilo odgovarajuće jer je predsednik Kenedi voleo glumice, a i lepo bi se videlo sa autoputa kad nam dolaze gosti sa aerodroma u grad.

Dakle da sumiram, moj predlog je da se spomenik predsedniku Kenediju podigne u ulici Ho Ši Mina. Tako bismo usvojili tvoj predlog za vraćanje originalnih imena ulica, spomenik bi bio bolje uklopljen u ambijentalnu celinu, a to bi bio i veliki doprinos konačnom pomirenju američkog i vijetnamskog naroda. Znači, tri muve jednim udarcem.
shmoo shmoo 21:49 23.11.2021

Re: Filipe,

crossover

Dakle da sumiram, moj predlog je da se spomenik predsedniku Kenediju podigne u ulici Ho Ši Mina. Tako bismo usvojili tvoj predlog za vraćanje originalnih imena ulica, spomenik bi bio bolje uklopljen u ambijentalnu celinu, a to bi bio i veliki doprinos konačnom pomirenju američkog i vijetnamskog naroda. Znači, tri muve jednim udarcem.






I love the smell of napalm in the morning... The smell, you know that gasoline smell, the whole hill. Smelled like victory.

vcucko vcucko 22:18 23.11.2021

Re: Filipe,

crossover


Dakle da sumiram, moj predlog je da se spomenik predsedniku Kenediju podigne u ulici Ho Ši Mina. Tako bismo usvojili tvoj predlog za vraćanje originalnih imena ulica, spomenik bi bio bolje uklopljen u ambijentalnu celinu, a to bi bio i veliki doprinos konačnom pomirenju američkog i vijetnamskog naroda. Znači, tri muve jednim udarcem.


Omsk, Omska oblast, Rasijska Federacja.

Ideš Bulevarom Lenjina. pa kod pivnice "Švejk" skreneš levo u Uljicu Broz Tito (tu ima radionica gde je ćopa radio dok je bio plenjik, tu je i upoznao Pelagiju).
A na kraju te uljice je najčuveniji restoran u gradu, imena "Kolčak".

Teško dostižan ideal
crossover crossover 22:27 23.11.2021

Re: Filipe,

shmoo

I love the smell of napalm in the morning... The smell, you know that gasoline smell, the whole hill. Smelled like victory.


E, kad već citiraš pukovnika Kilgora, imam ja još genijanih ideja, mnogo boljih nego što imaju oni moroni i moronke iz Čaletove kreativne industrije. Evo još jedna besplatna ideja: na drugom kraju Ho Ši Minove ulice, dakle negde na poziciji kod novog Merkatora, da podignemo spomenik neznanom junaku i palom borcu Vijetkonga na kome će velikim slovima pisati "Je suis Charlie". Time bismo izrazili našu posvećenost principima nesvrstavanja i miroljubive aktivne koegzistencije, a i ispišali bismo se Francuzima u čorbu od luka za onu potkalibarsku topovsku municiju koju su nam poslali u Prvom svetskom ratu.
crossover crossover 22:37 23.11.2021

Re: Filipe,

A na kraju te uljice je najčuveniji restoran u gradu, imena "Kolčak".


Admiral bi trebao da dobije ulicu u Beogradu, na primer Balkansku. Em je tu hotel Moskva, em je na vrhu te ulice jedan beli oficir godinama radio kao čistač cipela.
shmoo shmoo 23:11 23.11.2021

Re: Filipe,

crossover
shmoo

I love the smell of napalm in the morning... The smell, you know that gasoline smell, the whole hill. Smelled like victory.


E, kad već citiraš pukovnika Kilgora, imam ja još genijanih ideja, mnogo boljih nego što imaju oni moroni i moronke iz Čaletove kreativne industrije. Evo još jedna besplatna ideja: na drugom kraju Ho Ši Minove ulice, dakle negde na poziciji kod novog Merkatora, da podignemo spomenik neznanom junaku i palom borcu Vijetkonga na kome će velikim slovima pisati "Je suis Charlie". Time bismo izrazili našu posvećenost principima nesvrstavanja i miroljubive aktivne koegzistencije, a i ispišali bismo se Francuzima u čorbu od luka za onu potkalibarsku topovsku municiju koju su nam poslali u Prvom svetskom ratu.





И пивницу под именом Генерал Ђап!

Е, а зар нисмо ону дугачку зграду у Џона Кенедија у нашој младости стварно звали Кинески зид? Дијагонално преко раскрснице од старог Меркатора и биоскопа Југославија...


vcucko

A na kraju te uljice je najčuveniji restoran u gradu, imena "Kolčak".



Admiral bi trebao da dobije ulicu u Beogradu, na primer Balkansku. Em je tu hotel Moskva, em je na vrhu te ulice jedan beli oficir godinama radio kao čistač cipela.




Немојте, људи, да се задевамо!

Ови код ДК "Вук Караџић" имају кафану Павка Корчагин.

Само нам још фале црвени и бели Руси на сву ову нашу муку.

crossover crossover 23:28 23.11.2021

Re: Filipe,

Е, а зар нисмо ону дугачку зграду у Џона Кенедија у нашој младости стварно звали Кинески зид? Дијагонално преко раскрснице од старог Меркатора и биоскопа Југославија...


Još uvek se tako zove, ali nije Džona Kenedija nego Bulevar Lenjina. Taj kraj oko Kineskog zida je poznat po tome što je tu odrastao i išao u školu (Marko Orešković Krntija) izvesni debil koga smo zvali Đoka Majmun. Mnogo godina kasnije sam čuo da je promenio ime u Đorđe David. Tu je živeo i školovao se i izvesni Ćevke, lokalni mufljuz, koji će kasnije postati guverner i ministar finansija.
shmoo shmoo 23:45 23.11.2021

Re: Filipe,

crossover
Е, а зар нисмо ону дугачку зграду у Џона Кенедија у нашој младости стварно звали Кинески зид? Дијагонално преко раскрснице од старог Меркатора и биоскопа Југославија...


Još uvek se tako zove, ali nije Džona Kenedija nego Bulevar Lenjina. Taj kraj oko Kineskog zida je poznat po tome što je tu odrastao i išao u školu (Marko Orešković Krntija) izvesni debil koga smo zvali Đoka Majmun. Mnogo godina kasnije sam čuo da je promenio ime u Đorđe David. Tu je živeo i školovao se i izvesni Ćevke, lokalni mufljuz, koji će kasnije postati guverner i ministar finansija.



Не могу никако да по'ватам улице по Новаку...

А знам за Ђоку.

gvozden1 gvozden1 23:49 23.11.2021

Re: Filipe,

izvesni debil koga smo zvali Đoka Majmun.

E ovo nisam znao.
Ne to debil, to se vidi, nego ovo drugo.
crossover crossover 02:11 24.11.2021

Re: Filipe,

Не могу никако да по'ватам улице по Новаку...


Treba da zapamtiš samo ove tri ulice, sve ostale se nalaze pomoću njih. Znači, kad zalutaš na Novaku samo se setiš ove slike. Nije teško.


macak_tosa macak_tosa 07:23 24.11.2021

Re: Filipe,

crossover
shmoo

I love the smell of napalm in the morning... The smell, you know that gasoline smell, the whole hill. Smelled like victory.


E, kad već citiraš pukovnika Kilgora, imam ja još genijanih ideja, mnogo boljih nego što imaju oni moroni i moronke iz Čaletove kreativne industrije. Evo još jedna besplatna ideja: na drugom kraju Ho Ši Minove ulice, dakle negde na poziciji kod novog Merkatora, da podignemo spomenik neznanom junaku i palom borcu Vijetkonga na kome će velikim slovima pisati "Je suis Charlie". Time bismo izrazili našu posvećenost principima nesvrstavanja i miroljubive aktivne koegzistencije, a i ispišali bismo se Francuzima u čorbu od luka za onu potkalibarsku topovsku municiju koju su nam poslali u Prvom svetskom ratu.

Je suis Charlie too!
shmoo shmoo 09:54 24.11.2021

Re: Filipe,

crossover
Не могу никако да по'ватам улице по Новаку...


Treba da zapamtiš samo ove tri ulice, sve ostale se nalaze pomoću njih. Znači, kad zalutaš na Novaku samo se setiš ove slike. Nije teško.





Е, то је права ствар! Коначно!

Хвала ти!

Ова сличица ће ми стварно помоћи када је призовем у сећање док лутам тражећи нешто по Новаку.

Иначе, у једном делу ОШ "Марко Орешковић" данас су смештене неке просторије Завода за унапређење образовања и васпитања. И ишао сам тамо више пута да нешто опослим, али да ме сада тераш да ти под мучењем и претњом смрћу покажем где се налази та школа могао бих само главом да лупам о зид и вичем:"Сјет' се, бона, сјет' се!!!"

Једаред сам цело поподне тражио зграду нашег заједничког другара (твој из основне, мој из средње) док је он још увек био становао у блоку 70 (можда 70?). Договор био да дођем код њега у 4 поподне, ја стигао у 7.

Он ми рекао да ћу лако да се снађем, има продавница "Србијанке" у приземљу.

Јбт, у блоку 70 тада биле три продавнице "Србијанке"! (То личи на нашег другара да ме тако упути.) Обашка што не разликујем блокове на Новом Београду, бркам њихове бројеве, улице, где шта припада.

И тако... Моје муке са Новаком...

vcucko vcucko 12:02 24.11.2021

Re: Filipe,

crossover
Не могу никако да по'ватам улице по Новаку...


Treba da zapamtiš samo ove tri ulice, sve ostale se nalaze pomoću njih. Znači, kad zalutaš na Novaku samo se setiš ove slike. Nije teško.



To možda oni dole u nedođiji.

Mi ovde gore smo carski drum.

zilikaka zilikaka 18:38 24.11.2021

Re: Filipe,

Znači, kad zalutaš na Novaku samo se setiš ove slike. Nije teško.

Aha, al treba naći tablu, što i nije lak poso.
Meni za studentskih taj deo blokova bio zona gde ne ideš bez iskusnog vodiča. Sve isto i jednako ružno.
I onda, kako to biva, desi se da baš treba da živim u 62. bloku, na 12. spratu, plus nije bilo tehničkih uslova da nam priključe telefon. Mobilni su se tek pojavili i bili malog dometa i vrrrrlo bezobrazno skupi.
I kud ću šta ću, idem u govornicu u pošti kod Kozare.
U odlasku nije bio problem, znam gde idem a i vidi se, al u povratku...
Idu 4 bele pa 4 sive, pa 4 bele, pa 4 sive, i tako više puta, a sve iste.
Više puta mi se desilo da promašim i onda zjakam okolo i tražim orijentir.

Onda sam upamtila da kod nas stoji neka stara reklama za neku kafu, pa bilo lakše, al ono stvarno nije lako voleti kao svoj kraj.

Ni jednog trenutka nisam požalila kad smo otišli.

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:11 25.11.2021

Re: Filipe,

Je suis Charlie too!




alselone alselone 20:38 26.11.2021

Re: Filipe,

gvozden


Pričali smo o knjigama koje se bave istorijom Srba neki dan, pa sam posle toga bio kod ćaleta i uslikao ovo. Veoma je ponosan na ovu kolekciju. Kada se pojavilo, bila je neka ekskluziva.

gvozden1 gvozden1 20:41 26.11.2021

Re: Filipe,

alselone
gvozden


Pričali smo o knjigama koje se bave istorijom Srba neki dan, pa sam posle toga bio kod ćaleta i uslikao ovo. Veoma je ponosan na ovu kolekciju. Kada se pojavilo, bila je neka ekskluziva.


Ček, jel to Ćorović, izdanje koje je dopunio Protić?
alselone alselone 20:45 26.11.2021

Re: Filipe,

Ček, jel to Ćorović, izdanje koje je dopunio Protić?


ILUSTROVANA ISTORIJA SRBA
illustrated history of the Serbs
Autori: Nikola B. Popovic, Nikola Kusovac, Desanka Milosevic
Tvrd povez sa omotom, veći format, bogato ilustrovano
Izdavač: LITERA Bgd.
Godina: 1991
dvojezično, srpsko-engleski
alselone alselone 20:47 26.11.2021

Re: Filipe,

Комплет држи цену ко Голф двојка. Видим по огласима да је 8500 дин полован.
gvozden1 gvozden1 20:50 26.11.2021

Re: Filipe,

alselone
Ček, jel to Ćorović, izdanje koje je dopunio Protić?


ILUSTROVANA ISTORIJA SRBA
illustrated history of the Serbs
Autori: Nikola B. Popovic, Nikola Kusovac, Desanka Milosevic
Tvrd povez sa omotom, veći format, bogato ilustrovano
Izdavač: LITERA Bgd.
Godina: 1991
dvojezično, srpsko-engleski

Aha, nije ovo što sam ja mislio.
A isto se zove, Ilustrovana istorija Srba.

To sam prelistavao, ali koliko znam više ga nema u prodaji, valjda čekaju sledeće izdanje koje će biti ko zna kad.
gvozden1 gvozden1 20:52 26.11.2021

Re: Filipe,

Ovo
vcucko vcucko 22:07 26.11.2021

Re: Filipe,

gvozden1
alselone
Ček, jel to Ćorović, izdanje koje je dopunio Protić?


ILUSTROVANA ISTORIJA SRBA
illustrated history of the Serbs
Autori: Nikola B. Popovic, Nikola Kusovac, Desanka Milosevic
Tvrd povez sa omotom, veći format, bogato ilustrovano
Izdavač: LITERA Bgd.
Godina: 1991
dvojezično, srpsko-engleski

Aha, nije ovo što sam ja mislio.
A isto se zove, Ilustrovana istorija Srba.

To sam prelistavao, ali koliko znam više ga nema u prodaji, valjda čekaju sledeće izdanje koje će biti ko zna kad.

Ćorovićeva je u tri toma.

Ne znam samo za tu Protićevu dopunu.
gvozden1 gvozden1 22:47 26.11.2021

Re: Filipe,


Ćorovićeva je u tri toma.

Ne znam samo za tu Protićevu dopunu.

Ma više, da me ubiješ sad, ne sećam koliko tačno ali više


dogodinedragosevac dogodinedragosevac 23:44 26.11.2021

Re: Filipe,

Veoma je ponosan na ovu kolekciju. Kada se pojavilo, bila je neka ekskluziva.




imam
predatortz predatortz 19:48 22.11.2021

Kad se već dopisuješ...

...sa US ambasadom u Srbiji, uputi im inicijativu za otkrivanje političkih inicijatora atentata na Kenedija.
Obrazloži to činjenicom da bi na taj način dali svetao primer svima od kojih oni zahtevaju slične stvari.

Potom, pitaj ih i za američke državljane, braću Bitići, da li imaju nameru da upute izvinjenje građanima Srbije zbog terorističkog delovanja njihovih građana i nameravaju li čestitati organima bezbednosti Srbije koji su teroriste uklonili?
solo solo 20:37 22.11.2021

Beogradski trubadur



Žika Žile Obretković u celini celosti je zaslužio spomenik ili bar mural u Beogradu kao dugogodišnji trubadur i jedan od simbola Beograda.

Kenedi - zašto?
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:50 22.11.2021

Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

U tekstu bloga doslovce piše:

....Tokom predsedničkog mandata Džona Kenedija, zahvaljujući finansijskoj podršci Vlade SAD, dovršena je zgrada Instituta za majku i dete "Dr Vukan Čupić" u Novom Beogradu, pa je u znak zahvalnosti obližnja ulica dobila njegovo ime. O tome govore i 2 spomen ploče u ulaznom holu Instituta, na našem i na engleskom jeziku.

ETO ZAŠTO!
nsarski nsarski 22:00 22.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

O tome govore i 2 spomen ploče u ulaznom holu Instituta, na našem i na engleskom jeziku.

ETO ZAŠTO!


Dva pitanja:

1. Eto, postoji ulica i spomen ploče - šta će nam više zahvalnosti?

2. koji je to "naš" jezik? Teško ti da izgovoriš?
shmoo shmoo 22:04 22.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Filip Mladenović
U tekstu bloga doslovce piše:

....Tokom predsedničkog mandata Džona Kenedija, zahvaljujući finansijskoj podršci Vlade SAD, dovršena je zgrada Instituta za majku i dete "Dr Vukan Čupić" u Novom Beogradu, pa je u znak zahvalnosti obližnja ulica dobila njegovo ime. O tome govore i 2 spomen ploče u ulaznom holu Instituta, na našem i na engleskom jeziku.

ETO ZAŠTO!




Ех, да је само то и да је само за Кенедијева мандата!


Ако ми на овом месту сада поменете идеалну Титову Југославију, наш некадашњи црвени пасош и доживотни посао за све, све што могу да кажем је да не постоји ништа што се не може решити довољно великим кредитом. Фарса се у тој Југославији још и појачала, због притиска да се помире мед и млеко званичне пропаганде са корупцијом и некомпетенцијом 'на терену'.







predatortz predatortz 22:06 22.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?


2. koji je to "naš" jezik? Teško ti da izgovoriš?


Tako piše na bankomatima u BiH, da ih ne bi lupali - lokalni jezik!

Filip Mladenović Filip Mladenović 22:14 22.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Kad kažem "naš" mislim na jezik koji može da piše, sluša, govori, razume... većina ljudi na Balkanu!
predatortz predatortz 22:16 22.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Filip Mladenović
Kad kažem "naš" mislim na jezik koji može da piše, sluša, govori, razume... većina ljudi na Balkanu!


Kako se zove taj jezik?
Racimo, ja razumem hrvatski, ali to nije moj jezik.
solo solo 22:17 22.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

zahvaljujući finansijskoj podršci Vlade SAD, dovršena je zgrada Instituta za majku i dete "Dr Vukan Čupić" u Novom Beogradu, pa je u znak zahvalnosti obližnja ulica dobila njegovo ime. O tome govore i 2 spomen ploče u ulaznom holu Instituta, na našem i na engleskom jeziku.


Dovoljno. I previše. Posle su srušili mnogo više.

Ja im nisam zaboravio-vladi SAD. Ko jeste jebe mi se.

Demokratski.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:21 22.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Pa srpskohrvatski!
solo solo 22:23 22.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Pa srpskohrvatski!


Moram da konsultujem Tasu. Koja je razlika između Srpskog i Srpskohrvatskog jezika?

Osim u miloklizu i mljevenicima upola s' kapulom.
predatortz predatortz 22:32 22.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Filip Mladenović
Pa srpskohrvatski!


Zašto Hrvatima namećeš naš jezik, a njihov guraš na drugo mesto?
Mislim da to nije korektno.

Osim toga, ne znam za slučajeve da se neki jezik zove po dva naroda. Neka me naši jezikoslovci isprave ako grešim.

Ne postoji, recimo češkoslovački jezik, niti ukrajinskoruski, niti ruskobeloruski, niti nemačkoaustrijski... Postoje jezici koji su srodni, nekad skoro identični, ali se nazivaju po narodima koji ih govore.
Postoje i instant nacije. Neke od njih, poput Amerikanaca, svoj jezik pošteno zovu imenom naroda čiji je to jezik. Postoje i ovi drugi, mali i iskompleksirani, koji bi da tuđi jezik da zovu svojim imenom, ali to je gluppst kao i tvoj srpskohrvatski.
shmoo shmoo 22:45 22.11.2021

Кинески конзорцијум и канадски гноми

solo

Ja im nisam zaboravio-vladi SAD.

Demokratski.



Нисам ни ја. Исто демократски.


Moram da konsultujem Tasu. Koja je razlika između Srpskog i Srpskohrvatskog jezika?



Мислим да је највећа разлика у одреску црног Ђурађа.

Њима ниш' не ваља тај кајмак који стављају.






solo solo 22:54 22.11.2021

Re: Кинески конзорцијум и канадски гноми

Њима ниш' не ваља тај кајмак који стављају.


Samo njima? Kojima?

shmoo shmoo 23:16 22.11.2021

Административни прописани назив језика

predatortz

Osim toga, ne znam za slučajeve da se neki jezik zove po dva naroda. Neka me naši jezikoslovci isprave ako grešim.



Извини што те цитирам, али да разјаснимо нешто...

Српскохрватски (/хрватскосрпски/српски или хрватски/хрватски или српски) је био само административни назив за скуп свих говора три дијалекта, штокавског, чакавског и кајкавског, који се говоре од Сутле до границе са Македонијом и од Јадрана до границе са Мађарском.

Дакле, то није био један језик него скуп мноштва говора који се говоре на том простору.

Од свих тих многобројних говора неки су одабрани још у 19. веку да постану основица за књижевни/стандардни језик/језике који се користе у јавној комуникацији, а настанком Југославије, прво Краљевине, па Републике, та основица књижевних/стандардних језика се развијала у четири културна центра који су се бавили и стандардизацијом и нормирањем тог свог стандардног језичког обрасца, прво Београд и Загреб, а касније после Другог светског рата и Подгорица/Титоград, те Сарајево.

Та стандардизација и нормирање су после Другог светског рата у почетку текли у договору и споразуму сва та четири културна центра (Новосадски књижевни договор и Правопис који наше генерације памте из школе) и отуд и тај административни законом прописани назив српскохрватски/хрватскосрпски који пре Другог светског рата није постојао, али се већ шездесетих година у Загребу појављују јаке тежње и захтеви да то њихово нормирање и стандардизација иде у истом правцу као и нација - ка самосталности онога хрватски, а без српски у називу и то је сасвим јасно исказано у Декларацији о називу и положају хрватског књижевног језика из 1967.

Кога више занима баш тај период развоја књижевног/стандардног језика који је носио тај административни назив српскохрватски/хрватскосрпски, препоручујем:







У самој Хравтској се тај административни назив српскохрватски/хрватскосрпски већ од тада користио све мање и мање, замењивао га је све више назив хрватски, а у осталим културним центрима административни назив српскохрватски коришћен је по инерцији све до распада СФРЈ, то јест Југославије.

После тога више није постојала чак ни политичка потреба да се и даље користи тај административни назив из доба заједничке државе, а лингвистичка потреба да се користи тај назив је очигледно престала сада код свих.

Хрвати су у томе повукли ногу 1967, а остали су са много закашњења каскали за њима да би се коначно и званично одрекли тог назива деведесетих година, пре 30 година.

Од тада се тај језик и сви ти говори од Сутле до Македоније који су били обухваћени тим административним законски прописаним називом српскохрватски језик у СФРЈ (Југославији) назива свакојако: хрватски, српски, бошњачки, црногорски, итд.

Али тај, понављам, административни и прописани назив из доба Југославије и Тита заиста више нико не користи осим можда неки међу Србима који очигледно не могу да преболе тај распад заједничке државе и "заједничког" језика.

"Наш језик", "српскохрватски језик" и слично данас су само трабуњања глупости и млаћење празне сламе људи који не знају скоро ништа о том скупу говора од Сутле до Македоније (од којих су неки, сваки у свом културном центру, постали и књижевни/стандардни језички образац у јавној употреби), али су зато спремни да кроз тај назив и даље мистификују читаву ту причу о некаквом тобожњем језичком заједништву народа са тог простора и да онда то користе у своје дневно-политикантске манипулантске сврхе због сопствених интереса било које врсте.



Sorry, mom, I' m a vandal

30.03.2017.

Видим да је на овом Блогу Б92 у последње време ударила нека мода јавног изјашњавања ко је за кога, а ко против кога, па к'о велим, ред је да се и ја јавно изјасним за кога сам, а против кога сам.


То јест, опрости, мајко, опрости... Ја сам само један српски националиста.

Тасо, да ли ћеш потписати ту Декларацију о заједничком језику?

Не.

Да ли ћеш је макар поменути деци у школи на часовима?

Не.

Зашто?

Зато.

Кад је било неко зашто, а да нема своје зато...



Шест је разлога за то:



1) Зато што је та Декларација само још један политикантски памфлет чији је циљ ново узбуркавање духова и изазивање нових подела онде где се национално и језичко српско тле таман почело мало смиривати након вишедеценијског земљотреса изазваног сновиђењима и снатрењима о заједничкој држави Јужних Словена.



2) Зато што та Декларација ионако само констатује већ постојеће стање и постојеће праксе везане за употребу тог језика/тих језика, па не видим чему још један овакав документ који само потврђује оно што већ постоји и што и ми лаици видимо и без "научних" увида "лингвистичких" стручњака..

Те стога закључујем да никакве конкретне лингвистичке користи од ове Декларације и нема, него се покушава извући корист пре свега политичка, прецизније речено политикантска, и ту корист имају искључиво творци те Декларације, а не и сви ти народи којима се она обраћа.



3) Зато што је мој матерњи језик српски језик, језик којим говоре и пишу сви Срби у Србији, Хрватској, Републици Српској, Федерацији БиХ, Црној Гори, осталим земљама у ближем окружењу и у дијаспори, па је тако тај српски језик један од малобројних фактора који тај мој народ расејан на толиком простору још увек држи на окупу, под истим националним именом.



4) Зато што ме уопште не занима шта ће са тим језиком да раде остале нације избегле из оне братствојединствене СФРЈ, много ми је важније како ће се према том мом српском језику односити моја нација у целини, на свим географским просторима, као и институције матичне државе те моје нације

Ови остали око нас нека раде шта год хоће, не занима ме.

Само нека се придржавају заједничких закључака са имовинске расправе после језичког развода где је јасно речено шта је чије и коме шта припада, те да не присвајају оно што припада језику и култури моје нације јер ћемо онда морати опет да потегнемо суд за развод бракова.



5) Зато што ми дегутантно и јадно после свега што се догодило у 20. веку у тој заједничкој нам држави изгледа то имитирање Вука, Даничића, Мажуранића, Деметра и осталих потписника Бечког књижевног договора из 1850.

Та мода је одавно прошла...

Понављати је данас, у 2017. години, то је као када бисте носили шими ципеле на Пумину тренерку са штрафтама.



6) И на крају последње, али не и најмање важно, зато што ми се нимало не свиђа већи део те листе са именима потписника те Декларације.



Не желим уопште да будем у том друштву, па чак ни декларативно.

И да за крај парафразирам Ведрану Рудан, једну од потписница те Декларације о заједничком језику:

Одјебите, бре, више са тим вашим шутирањем цркнутог коња званог Југославија!



Спуштавах се већ ја на ваше уже, умало се уже не претрже.

Од тада смо виши пријатељи.



Пунктум.

(Што би рекла жена Симе Милутиновића Сарајлије коју су сви због тога звали Пунктаторка.)



ЛИНК

shmoo shmoo 23:20 22.11.2021

Re: Кинески конзорцијум и канадски гноми

solo
Њима ниш' не ваља тај кајмак који стављају.


Samo njima? Kojima?




Ма не знају Хрвати шта су то прсти у кајмаку.

Зато и иду сада на Косово да питају овог стручњака у клипу који си окачио.

П.С. - Ми кажемо, упала му секира у мед, је л' да?

Но, свеједно... Ко је још видео да се претачу мед или кајмак, а да се не олижу прсти после тога.

Полако, полако, не гурајте се!

Има чича за све!











bene_geserit bene_geserit 23:58 22.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Filip Mladenović
U tekstu bloga doslovce piše:

....Tokom predsedničkog mandata Džona Kenedija, zahvaljujući finansijskoj podršci Vlade SAD, dovršena je zgrada Instituta za majku i dete "Dr Vukan Čupić" u Novom Beogradu, pa je u znak zahvalnosti obližnja ulica dobila njegovo ime. O tome govore i 2 spomen ploče u ulaznom holu Instituta, na našem i na engleskom jeziku.

ETO ZAŠTO!

Koliko su para tačno dali Ameri, i koji je to bio deo ukupnih troškova ? I da li je lično Kenedi za nešto tu bio zaslužan ?

Nego imaš gomilu dobrotvora od pre WW2 čije su zaostavštine komunjare oteli, promenili namenu, sjebali i sl. Da popišemo njih prvo i podignemo im spomenike ?
shmoo shmoo 00:12 23.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

bene_geserit
Filip Mladenović
U tekstu bloga doslovce piše:

....Tokom predsedničkog mandata Džona Kenedija, zahvaljujući finansijskoj podršci Vlade SAD, dovršena je zgrada Instituta za majku i dete "Dr Vukan Čupić" u Novom Beogradu, pa je u znak zahvalnosti obližnja ulica dobila njegovo ime. O tome govore i 2 spomen ploče u ulaznom holu Instituta, na našem i na engleskom jeziku.

ETO ZAŠTO!

Koliko su para tačno dali Ameri, i koji je to bio deo ukupnih troškova ? I da li je lično Kenedi za nešto tu bio zaslužan ?

Nego imaš gomilu dobrotvora od pre WW2 čije su zaostavštine komunjare oteli, promenili namenu, sjebali i sl. Da popišemo njih prvo i podignemo im spomenike ?



Ево да почнемо.

У селу Вапа код Сјенице просторије месне заједнице налазе се у згради коју је 1929. године подигла Бланш Веснић, супруга српског амбасадора у Паризу за време Првог светског рата Миленка Веснића и блиска пријатељица породице Вудроа Вилсона што је свакако имало неки значај на преговорима у Версају 1919. када је настала Краљевина Срба, Хрвата и Словенца .

Зграда је пре Другог светског рата била намењена ђацима пешацима који дуго пешаче до школе из својих кућа, па да могу ту да се одморе, нешто да поједу, евентуално и преспавају ако треба.

Током последње обнове зграде пре неколико година спомен-плоча на којој је писало ко је добротвор и која је на згради стајала деценијама скинута је и није враћена.

Летос чујем од мештана Вапе да намеравају да ту спомен-плочу врате на зграду о сопственом трошку.

kamilo_emericki kamilo_emericki 00:24 23.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

kad već pričate o jeziku da kažem da sam danas naučio novu riječ.

glàvničār m
DEFINICIJA
1. posjednik glavnice
2. neodom., v. kapitalist
shmoo shmoo 00:47 23.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

kamilo_emericki
kad već pričate o jeziku da kažem da sam danas naučio novu riječ.

glàvničār m
DEFINICIJA
1. posjednik glavnice
2. neodom., v. kapitalist



Занимљив овај неологизам неодом. Скоро као неокон.

Звучи тако некако... Скоројевићки? :)

Само да ти главничари не почну да главињају, онда смо сви награбусили.





bene_geserit bene_geserit 06:22 23.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

docsumann docsumann 16:07 25.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

bene_geserit


znači ipak ste ga vi roknuli?
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 21:21 25.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?


Kako se zove taj jezik?
Racimo, ja razumem hrvatski, ali to nije moj jezik.


ma hteo je da kaze na 'nasem' i 'njihovom' jeziku.

ja bih otisao i korak dalje - da se u skolama izucava gramatika 'naskog' i 'njihovskog'

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 21:37 25.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?


Osim toga, ne znam za slučajeve da se neki jezik zove po dva naroda. Neka me naši jezikoslovci isprave ako grešim.


swiss german
vcucko vcucko 21:58 25.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

dogodinedragosevac

Osim toga, ne znam za slučajeve da se neki jezik zove po dva naroda. Neka me naši jezikoslovci isprave ako grešim.


swiss german

Brus (iliti po srbijanski, rotkve strugane).

Swiss German ne znači švajcarsko - nemački jezik, nego švajcarska varijanta nemačkog. Kao kad bi rekao Australian English.

I samo nam to još treba. Idi u lijepu njinu i prosvetli ih da u stvari govore hrvatski srpski, odn, hrvatsku varijantu srpskog. Pa pričaj kako si prošao.
predatortz predatortz 22:00 25.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Swiss German ne znači švajcarsko - nemački jezik, nego švajcarska varijanta nemačkog. Kao kad bi rekao Australian English.


I ja to tako tumačim.
angie01 angie01 23:51 25.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

I samo nam to još treba. Idi u lijepu njinu i prosvetli ih da u stvari govore hrvatski srpski, odn, hrvatsku varijantu srpskog. Pa pričaj kako si prošao.


pa ne pricaju, o tome se radi.
jezici Juznih slovena,tj njihova narecja su se razvijali nezavisno i razlicito su se zvali, iako je imao istu osnovu i ljudi su se razumeli, posle reforme jezika i formiranja zajednicke drzave, dogovoreno je da se jezik zove srpsko-hrvatski (mada je postojala i crnogorska i bosanska varjanta) i tako se jos uvek vodi u svetskim lingvistickim registrima, ili kako se to vec zove.

Sutinski to jeste jedan jezik-ljudi se razumeju bez prevodioca,...u zajednickoj drzavi su svi znalii reci koje su se razlikovale, kao i ostale specificnosti koristene u razlicitim oblastima-kada se drzava raspala, pocelo je besmisleno insistiranje upravo na "nerazumevanju".


angie01 angie01 00:12 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Swiss German


je native language, obavezno titlovan, ako se pojavi na Nemackoj televiziji,jer je Nemcima dosta nerazumljiv,



Australian English.


nije native, nego se razvio od dosljaka Engleza i Iraca...kao i Kanadski engleski...
vcucko vcucko 00:31 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

angie01
Swiss German


je native language, obavezno titlovan, ako se pojavi na Nemackoj televiziji,jer je Nemcima dosta nerazumljiv,



Australian English.


nije native, nego se razvio od dosljaka Engleza i Iraca.

Da. Ali je jasno da je osnovni jezik Deutsch. A to drugo je samo Schweiz varijanta. Koja se nije razvila u danas standardizovani Deutsch iz istorijsko - političkih razloga. Jer je Švica vekovima zasebna država.
Verovatno (sigurno) su postojale i druge varijante, Schwabbische Deutsch, Prussische Deutsch, name it. Kako se zemlja ujedinila, te varijante su se - književno gledano - utopile u standardizovani Deutsch i to je to. Kod kuće neka govori ko kako hoće, ali u oficijelnoj komunikaciji koristi se ovaj standardizovani, je li tako?

Ako bi rekli hrvatski srpski, to bi značilo da Hrvati govore hrvatsku verziju srpskog. Ili obratno. A to bi, pogotovo u našoj situaciji, vuklo svakakve konotacije.I izazvalo veće probleme, nego ovako kako jeste. Hrvatski jezik, srpski jezik. Bošnjački jezik, crnogorski, što da ne, svaki jezik je nastao u nekom trenutku. I razvijao se s vremenom.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 00:42 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

I samo nam to još treba. Idi u lijepu njinu i prosvetli ih da u stvari govore hrvatski srpski, odn, hrvatsku varijantu srpskog. Pa pričaj kako si prošao.




(steta sto alse ne moze da vidi)

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 00:45 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Da. Ali je jasno da je osnovni jezik Deutsch. A to drugo je samo Schweiz varijanta. Koja se nije razvila u danas standardizovani Deutsch iz istorijsko - političkih razloga. Jer je Švica vekovima zasebna država.


pa isto to i pricam od prvog vagona.

jasno je da je osnovni jezik srpski, a to drugo (hrvatskosrpski) je samo hrvatska varijanta istog jezika. bas kao i svajcarskonemacki.

edit: sad tek videh poslednji pasus tvog komentara. pa da upravo to je to.
angie01 angie01 10:40 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Da. Ali je jasno da je osnovni jezik Deutsch.


da ne ulazim uo bjasnjavanje komplikovanosti Svajcarskog Nemackog,

sustina je da Hrvati ne govore verizju Srpskog, kako ste nespretno nazvali i Svajcarski Nemacki, nego da su se i Srpskii Hrvatski (kao i jos neki jezici, tipa Bugarski,Poljski,...) razvili od juznoslovenskog-neke verzije juznomakedonskog iz okoline Soluna i to samostalno,otuda i razlicite karakteristike,...(nisam lingvista, ne znam bolje da objasnim),...uzimajuci u obzir i razne zavojevace koji su protutanjli ovim prostorima, nisu spornen i razlicite promene u jeziku, narocito u periodu, koji nije bas mogao da se pohvali pismenoscu.


macak_tosa macak_tosa 11:46 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

angie01
Da. Ali je jasno da je osnovni jezik Deutsch.


da ne ulazim uo bjasnjavanje komplikovanosti Svajcarskog Nemackog,

sustina je da Hrvati ne govore verizju Srpskog, kako ste nespretno nazvali i Svajcarski Nemacki, nego da su se i Srpskii Hrvatski (kao i jos neki jezici, tipa Bugarski,Poljski,...) razvili od juznoslovenskog-neke verzije juznomakedonskog iz okoline Soluna i to samostalno,otuda i razlicite karakteristike,...(nisam lingvista, ne znam bolje da objasnim),...uzimajuci u obzir i razne zavojevace koji su protutanjli ovim prostorima, nisu spornen i razlicite promene u jeziku, narocito u periodu, koji nije bas mogao da se pohvali pismenoscu.



Nisi lingvista, ali da ipak pojasniš 'da nema šanse da su, baš, Srbi nosioci jezika na ovom prostoru', nego, pazi sada, neka vrsta makedonaca.
Strašno!
Što bi rekao šokački pesnik Antun Matija Reljković - naši stari srpski štili i srpski pisali.


angie01 angie01 12:08 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Sladjane-ti bolje pazi da te neko ne prijavi za manijakalna lascivna obracanja tudjim cerkama, zenama, devojkama na netu, nego sto se trudis da budes najbolji korisni idiot glupavim baljezganjem- to sto ti ne razumes nista, sem proste recenice o bazicnim stvarima, nije moj problem, to sto sam napisala nisam ja izmislila, nije moje misljenje, sto je svakom iole inteligentnom jasno,...tako da digni tu trenerku preko stomaka i pazi da ti se ne skine najlon sa daljinskog i ne diraj nista, a mene zaobidji...gadno mi je da se prljam s tobom,...a ima ko voli-pa izvoli njima se obracaj.
angie01 angie01 14:16 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Potom, taman da čarli i jeste sa svog privatnog naloga na taj način komunicirao sa punoletnim ženama i devojkama, šta ko ima da gura nos u to?


to sto si ti jedva docekao da se nadoveses na neke bedastoce vezane za mene, cupkas nogom danima,pa ajde,je jedna jadnost, ali da kao policajc ne znas da to sto bi ti preskocio od uradaka vaseg naagilnijeg korisnog idijota, spada u zlostavljanje i podlozno je prijavi i sankcijama, je jos jadnije,

obaska sto ovaj odron ovde koristi vrlo neprimereno obracanje, stalno bi nekog da nabija i slicno,...tebi moze to da bude normalno, u civilizovanom svetu nije, a u javnom prostoru potpada pod zakon,...sta je on ovde sve menii nekim drugima utomsmilu izrekao-je skandalozno,...svako normalan bi se pobunio protiv toga i smetalo bi mu, a ne jos da se oglasava odbranum- to je dno.

Odjebite više od čoveka sa ovim bedastoćama!


ti odhebi od mene, sa sve ovim odronom-ja nemam nikakvu zelju da se s vama gurkam.

njemu se nisam ni obratila-ni sada, nikada pre...aono stoje najbednije u celoj situaciji,kada gaoduvavaju muski blogeriizistog razloga-ne sme ni da zucne,samo se skvik,skvik skloni- a ovamo, mizogino siledzijstvo.
gvozden1 gvozden1 14:58 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Uh, uh, evo je.
Par dana je trebalo da se oporavi od sramote, da iskuka brisanje bloga, i evo je već drži pridike :)

Slušaš li Zoku u pozadini, dok deliš pamet?
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 15:59 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

juznomakedonskog


htela si da kazes severnomakedonskog?


dogodinedragosevac dogodinedragosevac 16:04 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Uh, uh, evo je.
Par dana je trebalo da se oporavi od sramote, da iskuka brisanje bloga, i evo je već drži pridike :)


cek jel to bio njen blog? a ko je konkretno objavio tu sliku sa komentarom o 'romkinji'?
angie01 angie01 16:11 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Par dana je trebalo da se oporavi od sramote, da iskuka brisanje bloga, i evo je već drži pridike :)


od koje sramote-sto nism upoznata sa porn zvezdama?...blog je SLUCAJNO obrisala Natasa.

nisam drzala pridike, nego objasnila ono sto znam o poreklu nasih jezika-sto nisam ja izmislilai nije stvar mog misljenja i onda je dosao ovaj vas potrcko da mi nesto ucitava iako sam mu rakla da me samo preskace-i to je bilo to.

nije Zoka u pitanju-kako da ti kazem,onaj koji je to smislio je morbidni kreten,a ne oni koji su mu poverovali,...pa i ovo tvoje izvrtanje krivice je jednako jadno.


angie01 angie01 16:13 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

htela si da kazes severnomakedonskog?


kako se vodio deo oko Soluna?
gvozden1 gvozden1 16:35 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

dogodinedragosevac
Uh, uh, evo je.
Par dana je trebalo da se oporavi od sramote, da iskuka brisanje bloga, i evo je već drži pridike :)


cek jel to bio njen blog? a ko je konkretno objavio tu sliku sa komentarom o 'romkinji'?

Ma na Natašinom blogu objavila Endži.
Ta zajebancija traje već mesecima na internetu, Zorica Brunclik prvo nasela, sad i Endži.

Na blogu Endžika molila da se briše ceo niz koji je započet tim njenim komentarom, sad kao slučajno obrisan.
Kako to samo Endži zna da je slučajno?

A ne treba poznavati porno zvezde da bi se shvatilo da je zajebancija, Zoka Brunclik je bila glupa pa nasela, a mogu i drugi razlozi biti po sredi da se ta vest širi.
Ne znam koji je razlog Endži imala.

Da je stvarno Cigančica iz ciganske male uzela tu nagradu, ne da bi bilo objavljeno, nego se ne bi skidala sa televizije, svi bi trčali da joj se dive i udvaraju kako bi se o nju ogrebali.

Sa zrnom mozga se to shvati.

Zoka nema ni to zrno, za Endži ne znam.
gvozden1 gvozden1 17:23 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?


A ovo sranje koje je Als pokrenuo, a čudi me to od njega, prelazi u zlostavljanje.

E da.

I ja sam se zgrozio kad sam to pročitao.
Ne znam odakle to dolazi, da li ima veze s tim što imam ćerke, da li neko patrijarhalno vaspitanje, godine života, ono seljačko u meni, ne znam šta je u pitanju, ali sam uglavnom na strani žena u takvim situacijama refleksno.

To se desilo i sa ovom Lečićevom frkom, ona mala mi delovala baš nekako nevino, dobroćudno sa onom bebećom facom, bila mi draga i odmah sam stao na njenu stranu.

Onda vidiš da to baš i nije tako, i koliko god me Lečić nervirao razum kaže, stani, nisu tu čista posla.

Tako i sa Čakijem, u startu, odvratno, kasnije kad on kaže da nije tako bilo, da to nisu bile klinke, da je kontekst sasvim drugačiji, opet razum kaže, ma nek se zajebava i muva kako ko hoće, a da postoje žene kojima prija takva zajebancija, postoje.
Ko sam ja da određujem drugima kako će se zezati ili muvati.

Tako da stvarno s tim treba prestati.
A neće prestati, jer su ovde ovi levaci uglavnom prešli na lične uvrede, te tvoja policija, moj kazan i voćnjak, vojska, nsarski i njegova porodica, Čarli i njegovo dopisivanje negde s nekim....

Levičari, progresivci jbt.
A ustvari primitivci.
predatortz predatortz 17:41 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Levičari, progresici jbt.
A ustvari primitivci.


Šabanerija!

Zato i kažem da me je Als iznenadio jer se on ni po čemu ne uklapa u taj milje.
Pazi, mene i tebe ovde prozivaju za stvari koje smo sami o sebi izneli i ladno, bar meni, nam puca patka šta ko misli o tome.

Čarlija prozivaju za stvari iz njegovog žvota, koje on nikad o sebi izneo nije, niti je ovde ispoljavao takve stavove.
Da li Čarli muva ribe na fejsu, tviteru, da li to radi vešto, nevešto, pametno, glupo, prostački ili suptilno - boli me qratz!

Mene je nekolicina ljudi sa ovog mesta našla na fejsu, neki su me iskreno obradovali. Ja, nikad ničiji profil nisam tražio. A identitet bilo koga od nas ovde nije neka nauka saznati.
Samo, imaš one koji to rade dobronamerno, sa iskrenom željom za ljudskom komunikacijom, i one koji rade zlonamerno, da strvinare po tuđim životima.

E, ti drugi su Šabanerija!
Ma koliko mislili da su kul, oni su samo one Nušićeve palančanke i palančani koji su isto o sebi mislili sve najbolje.

Upotrebiću taj južnomakedonski da se izjasnim o takvim - tko ih jebe!
gvozden1 gvozden1 17:54 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

tko ih jebe

Možda nitko ili retko tko, možda je tu problem :)

Ali meni je moja draga Endžika najbolja, sve nešto oko seljački, seljoberski, šljiva, voćnjak, a ne sme jadna direktno, sve okolo a da mene kao time uvredi.

Uvek mukica ostavlja prostora za ono glupavo, nisam ja mislila na seljake, ja njih poštujem, klinac palac, jer je čula da to tako treba.

Najiskrenije, zaista mi je to zabavno, daleko od toga da me dotiče, a više bih je poštovao kad bi imala ono što babi nedostaje da bi bila deda, pa da sroka u lice, ja sam Beograđanka a ti seljak

Al ne sme ona to.


Mislim, jbg, šta reći a biti fin?
Nemoć je jedan od razloga takvog ponašanja, to je jasno, al mora se biti i dovoljno glup.

Ma seljaci.
:)
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 18:47 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

Ma na Natašinom blogu objavila Endži.
Ta zajebancija traje već mesecima na internetu, Zorica Brunclik prvo nasela, sad i Endži.

Na blogu Endžika molila da se briše ceo niz koji je započet tim njenim komentarom, sad kao slučajno obrisan.
Kako to samo Endži zna da je slučajno?

A ne treba poznavati porno zvezde da bi se shvatilo da je zajebancija, Zoka Brunclik je bila glupa pa nasela, a mogu i drugi razlozi biti po sredi da se ta vest širi.
Ne znam koji je razlog Endži imala.

Da je stvarno Cigančica iz ciganske male uzela tu nagradu, ne da bi bilo objavljeno, nego se ne bi skidala sa televizije, svi bi trčali da joj se dive i udvaraju kako bi se o nju ogrebali.

Sa zrnom mozga se to shvati.

Zoka nema ni to zrno, za Endži ne znam.


fenomenalno, to tako lici na nju

(actually, na obe)



angie01 angie01 21:17 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

o Boze, koja seljoberija se digla na noge:),..da se obracuna sa strasnom blogerkom:))

sve dobrodomacini i ispravni Srbi,

huci, objavu sam videla taj dan na profilu jednog poznatog intelektualca, kako ne poznajem glumice sporne industrije, a verovatno ni on-eto, obradovalo me,...od Natase sam trazila da obrise samo komentare vezane za tu objavu, ona mi je posle javila da je slucajno obrisala ceo Blog- sta tu nije jasno,...ili jeste, al je bas zgodno za izvrtanje, zar ne-ono potrckove namerne nedopustivosti se pravdaju, a moju slucajnu gresku, gde je krivac neko drugi, treba prikazati kao neverovatnu stvar- bas slatko, koliko to sve govori o vama, mada nije vise ni potrebno.

isto tako za lascivno obracanje zenama na netu- to nije dozvoljeno i da je bio prijavljen, sklonili bi ga, kao sto su neke druge,...ja niciji profil nisam trazila- celu tu bljuvotinu je skrinsotovao Als i nakacio ovde-znaci, desilo se-drugo, ( usostalom, koliko puta je ovde prelazio tu granicu normale, na najprostackiji nacin, pa ste mu jos lupali preporuke-jer vam ocigledno takvo ponasanje vise nego ok), da se neko tako obratio, nedajboze tvojoj deci, krenuo bi licno tandzarom da mu pokazes razumevanje, koje sada ovako pausalno pokazujes i da naravno da si seljober- mentalni, zatucani i neposten- ta odrednica i nema georafsko znacenje,..al kako bi ti to znao, kada je to tvoje prirodno stanje, na koje si ponosan.

ps-za Leku se ne zaleci-mada sam sigurna da mu ne zameras nista, sta god da je bilo-upravo su na festivalu u Brckom, sva pozorista povukla svoje predstave iz takmicenja, jer je on bio u ziriju,...sad, koliko je to ljudi, kolega po ansamblu, pa razmisli malo, ako imas cime.

gvozden1 gvozden1 21:40 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

ta odrednica i nema georafsko znacenje,

:)

To je taj nedostatak
mada sam sigurna da mu ne zameras nista,


Kako si me samo provalila, svaka čast.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 23:47 26.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

treba prikazati kao neverovatnu stvar-



kakva crna neverovatna stvar, naprotiv veoma veoma verovatna kad si ti u pitanju.



angie01 angie01 14:29 27.11.2021

Re: Zašto česma i mural posvećeni Kenediju?

kakva crna neverovatna stvar, naprotiv veoma veoma verovatna kad si ti u pitanju.


miki, trebalo bi da te ignorisem, kao i uvek, al evo da ipak pitam-sta je veoma,veoma verovatno- da nisam posumnjela da je moguce, da je neka mlada Romkinja sposobna da postigne takav uspeh- eto nisam,...i sto nisam prepoznala porn glumicu na slici, jer ne pratim njen rad,(sto ste izgleda ti i jos neki bas upoznati sa materijom)- eto nisam,...gde je tu tacno problem, leba ti,...zar nije kod morbidne budale, koja je nesuvislom zahebancijom uvredila Rome,...ili ti i dalje tripujes, da su krivi oni koji su poverovali,...stavrno bolesno,...u kakvu smo se splacinu pretvorili.

dobronamernici su me upozorili da je fejk objava, a zlobnici iskoristili da se raduju, kao da se do sada mnogima nije desilo slicno, jaka stvar-mrznja koja kulja iz nekih od vas, nija bas normalna pojava.
zaharaga zaharaga 23:42 22.11.2021

Venceremos!

Zar mural, svetinja, toj kapitalistickoj imperijalistickoj gnusobi, sto je pokusala da u krvi ugusi prvu zemlju socijalizma Amerike? Zar cesmu zapovedniku burzoaske soldateske, zbog koje je patila radnicka klasa slobodarske Kube? Kakva izdaja ideala, kakvo ponizavanje, ulizistvo klasnom i partijskom neprijatelju! Sramota!
Черевићан Черевићан 00:07 23.11.2021

слога кућу гради

pitajte šta vi možete da učinite

на понуду г Филипа опозит мишљења
уистину нелако се нама ......усагласит',
свако право има да ........своје понуди
ал' се потрудимо.. сећања бар спасит'
tess1 tess1 07:01 23.11.2021

JFK

Filipe, ne daj se. :)
shmoo shmoo 09:45 23.11.2021

Контрапредлог

Предлажем да се у Улици Џона Кенедија на Новом Београду направи чесма и мурал посвећен Џиму Гарисону, а не Кенедију.

То би био прави показатељ да у Србији ствари ипак могу да иду у бољем правцу него што су до сада ишле.





gedza.73 gedza.73 11:36 23.11.2021

Re: Контрапредлог

Предлажем да се у Улици Џона Кенедија на Новом Београду направи чесма

Mogao bi Filip da pokaže isto poštovanje prema KArađorđevićima kao i prema Kenediju. Da napravi česmu sa srpskom trobojkom, srpskom ogradom sa srpskom krunom, srpskim dvoglavim orlovima i pločom gde se zahvaljuje srpskoj dinastiji.
дворац под именом „Карађорђев дом“ у Рачи саграђен је за смештај напуштене деце и сирочади из Дунавске бановине; новоосноване бановине која је обухватала Војводину и Северну Србију. Изградња је омогућена донацијама краљице Марије и богатих грађана Раче

Dom je do Drugog svetskog rata bio humanitarno-prosvetna ustanova tadašnje Kraljevine Jugoslavije. Za vreme rata tu je bila smeštena Građanska škola za ratnu siročad.

shmoo shmoo 12:29 23.11.2021

Re: Контрапредлог

gedza

Предлажем да се у Улици Џона Кенедија на Новом Београду направи чесма


Mogao bi Filip da pokaže isto poštovanje prema KArađorđevićima kao i prema Kenediju. Da napravi česmu sa srpskom trobojkom, srpskom ogradom sa srpskom krunom, srpskim dvoglavim orlovima i pločom gde se zahvaljuje srpskoj dinastiji.



Не претерујмо са захтевима. Нисам сигуран да би дигестивни тракт предлагача могао да поднесе бављење династичким питањима међ' Сербљима.

А ово моје са Гарисоном је ипак онако умерено. Демократски.

Па к'о велим, можда ипак постигнемо неки демократски компромис и договор у правцу социјалдемократских свјетоназора у том смислу без обзира на то шта раде полицајци.







дворац под именом „Карађорђев дом“ у Рачи саграђен је за смештај напуштене деце и сирочади из Дунавске бановине; новоосноване бановине која је обухватала Војводину и Северну Србију. Изградња је омогућена донацијама краљице Марије и богатих грађана Раче


Dom je do Drugog svetskog rata bio humanitarno-prosvetna ustanova tadašnje Kraljevine Jugoslavije. Za vreme rata tu je bila smeštena Građanska škola za ratnu siročad.



Шта је данас са "Карађорђевим домом"? Постоји ли и у које сврхе се користи?

gedza.73 gedza.73 17:33 23.11.2021

Re: Контрапредлог

Шта је данас са "Карађорђевим домом"? Постоји ли и у које сврхе се користи?

Postoji. To je bila kvalitetna gradnja ne kao ona posle rata kad su otpadale terase a voda u tuš kabini išla kad povužeš kanapče od vece šolje. A i ono što su pootimali nisu znali posle rata da okreče.

U Rači skoro da centar varošice izgleda isto kao i kad je Karađorđev dom građen.

Da ne pričam o Viševcu. Bitno da se išlo u Kumrovec.


Zgrada stoji. I dalje je spolja prelepa iako je ruina. Posle rata kad su krali i oduzimali bilo im je u interesu da se ne zna čije je šta pa su napravili opšti haos koji ni danas ne može da se razreši oko vlasništva.

Tako je bilo i sa zadužbinama širom Srbije. Pokrali su novčane fondove, vredne stvari razvukli ili jednostavno pobacali jer nisu znali pravu vrednost.

Persida Milenković, velika srpska ktitorka i zadužbinarka, začudo nepoznata većini Beograđana.

Persida je glavnicu svog dobrotvornog rada posvetila pomaganju nezbrinutoj i siromašnoj deci. Obe crkve koje je izgradila su u nekom trenuku služile kao skloništa za nezbrinutu decu, posebno tokom Drugog svetskog rata.

Gradu je poklonila dve kuće i vile kako bi služile kao dom za nezbrinutu decu, a zemljište u Tabanovačkoj ulici je zaveštala za izgradnju sirotišta. Svoju vilu u Rumunskoj ulici je poklonila Crvenom krstu.


Drugi vid njene dobrotvorne delatnosti se ticao obrazovanja te iste dece. U Ulici kraljice Natalije podigla je osnovnu školu u kojoj se danas nalazi Matematička gimnazija, dok je kuću u svom vlasništvu u Zmaj Jovinoj ulici u centru grada ostavila Beogradskom univerzitetu.

Par godina pre svoje smrti, 1943. godine, Persida je osnovala Zadužbinu Perse R. Milenkovićke, koja se bavila sakupljanjem prihoda kojima su najbolji studenti grada slani na školovanje u inostranstvo.







shmoo shmoo 21:23 23.11.2021

Re: Контрапредлог

gedza.73

Da ne pričam o Viševcu. Bitno da se išlo u Kumrovec.



Баба Зора из Церовац код Паланку је рођена исто у Вишевцу. (Удала се у Церовац.)

И изгледала исто као и Карађорђе, само без бркова, а тако се и понашала и говорила. :)

Била је најбољи усмени приповедач којег сам икада у животу слушао. А слушао сам их много.

И зато никада нисам падао на приче ових што су ишли у Кумровец. Нису баба Зори ни до колена.








(На некима од ових нагробних споменика око цркве стоје године чак из прве половине 19. века. Ваљда ће се наћи неки добротвори и за завршетак радова до краја на санацији ове цркве сакривене у шуми, поред извора Змајевац, мало изван насеља, на месту на које када крочиш као да си ушао у времеплов и вратио се пар стотина година уназад.)


gedza.73 gedza.73 21:34 23.11.2021

Re: Контрапредлог

Била је најбољи усмени приповедач којег сам икада у животу слушао. А слушао сам их много.
И зато никада нисам падао на приче ових што су ишли у Кумровец.

Pogrešnoj istoriji smo učeni i svoju sopstvenu smo zapostavili što je naša velika sramota. Meni je drago što se ponekad kod mene organizuje da se obnovi nešto staro a ponekad mi žao kad nešto zapustimo.

A kad si pomenuo Zmajevac mnogi izvori se izgleda tako zovu. Za jedan koji znam (na potpuno suprtonoj strani odo ovog iz tvoje priče) legenda koju mi je majka pričala kaže da je zmaj tu spavao, pa kad je poleteo udario krilima u kamen i iz tog probijenog kamena krenula hladna voda koja nikad nije presušila.
shmoo shmoo 21:46 23.11.2021

Re: Контрапредлог

gedza.73

A kad si pomenuo Zmajevac mnogi izvori se izgleda tako zovu. Za jedan koji znam (na potpuno suprtonoj strani odo ovog iz tvoje priče) legenda koju mi je majka pričala kaže da je zmaj tu spavao, pa kad je poleteo udario krilima u kamen i iz tog probijenog kamena krenula hladna voda koja nikad nije presušila.



Да, има Змајеваца по Србији барем десетак. И Цероваца има такође поприлично па зато стално наглашавам да је овај мој код Паланке (не смем да напишем Смедеревске због Милисава, не би ми то никада опростио).

И ови у мом Церовцу такође помињу змаја, али то у ствари тако зову локалног фотографа Ђуру - Ђура Змај. Зову га тако јер се Ђура, како ми мештани Церовца најозбиљније тврде, ноћу претвара у змаја и лети изнад Церовца. Куну се да га виђају ноћу.

При томе додуше занемарују чињеницу да је Ђура сеоски швалер и да ноћу иде да обиђе своје парохијанке, што би се рекло.

А ја бих се могао заклети да Ђура сигурно нема никакве везе са отварањем овог извора код церовачке цркве Свете Тројице, али не смем ни да тврдим то сто посто па онда само слушам те приче о Ђури Змају, климам главом и не противречим им.

gvozden1 gvozden1 23:35 23.11.2021

Re: Контрапредлог


Da ne pričam o Viševcu

Ne zajebavaj nego pričaj :)

И изгледала исто као и Карађорђе, само без бркова, а тако се и понашала и говорила. :)

Била је најбољи усмени приповедач којег сам икада у животу слушао.

Onda je bila bolja od Đorđija, nije on bio baš neki pripovedač, kubura mu bolje pasovala.

A i glas mu bio da ne poželiš da ga slušaš, kažu, ni većeg oduševljenja kad mu vidiš figuru, nit većeg razočarenja kad mu čuješ glas.

Nagađaju, od rakije.
shmoo shmoo 01:12 24.11.2021

Re: Контрапредлог

gvozden1

И изгледала исто као и Карађорђе, само без бркова, а тако се и понашала и говорила. :)

Била је најбољи усмени приповедач којег сам икада у животу слушао.


Onda je bila bolja od Đorđija, nije on bio baš neki pripovedač, kubura mu bolje pasovala.



Богами да је баба Зора живела у Карађорђијино време, ко зна колико би Турака носила на души. Тако ми је деловала.


(Мени су и иначе невероватне старе слике наших жена од пре ко зна колико година... Занимљиви су и мушкарци на тим старим сликама, али наше прабабе, чукунбабе,... Тај став, позитура што би се рекло... Израз лица, поглед,... Тачно им видиш на тим сликама у каквом су то поднебљу и на каквим просторима са каквом историјом живеле и прихватале ту своју улогу не зато што су то хтеле него су морале да би се опстало као што уосталом и сви ми живимо своје животе. Не онако како хоћемо него како морамо. Али немамо ми данас на својим сликама такво држање, тај израз лица, такав поглед... Ни мушкићи ни жене. Изгледамо на сликама најчешће и углавном као да немамо кичму. Док опет ови наши клинци данас толико претерано фолирантски позирају на својим фоткама... А видиш лепо иза те позе клинаца на фоткама данас само једну велику празнину, једно велико ништа које ме баш плаши.)


A i glas mu bio da ne poželiš da ga slušaš, kažu, ni većeg oduševljenja kad mu vidiš figuru, nit većeg razočarenja kad mu čuješ glas.

Nagađaju, od rakije.



А по старом српском обичају, вероватно је почео да шика и пре пубертета.

Ето хуманог начина да се без кастрирања добију кастрати за потребе савремене музичке индустрије!

(Јбт, што мрзим када мушки певају у фалсету к'о некада они ликови из Би Џиз што су певали као да им је неко муда ставио између два камена.)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana