Eksperimenti u blogovanju

Nate!

zilikaka RSS / 30.03.2023. u 15:46

8742cea6-fcd5-4368-a3d0-e4b5c339e49d.png



Komentari (1002)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

literatesa literatesa 14:36 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Његов механичар је жена, сјетих се.
Milan Novković Milan Novković 14:45 31.03.2023

Re: Nate... Na te

literatesa
(If) this is the way ...

Ne provociram te, naprotiv

Не, не провоцираш, себе прецјењујеш. Прецјењујеш и тајне мушког свијета који жена не може разумјети јер је нпр малоумна?

Жена кује мач, жена сједи на престолу, жена уводи у инцијацију, и жена се бори, барем у и око овог кадра који сам прекинула гледати ради свјеже и фејк офарбане плаве кациге.


Ma jok (ova arogancija je sad provokativna), nego od Boba Fettinog no friends, no enemies ti i ja vučemo na različite strane.
literatesa literatesa 14:50 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Ma jok (ova arogancija je sad provokativna), nego od Boba Fettinog no friends, no enemies ti i ja vučemo na različite strane.

Ок.
literatesa literatesa 14:50 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Дес, Геџо. :)
zoja444 zoja444 14:53 31.03.2023

Re: Nate... Na te

tesa, mislim da gresis u vezi milana n.... hehe i maksa je valjda milan... ne da mi djavo mira. elem, milan je branio zene a objasnjavao muskarce falicnim y hromozomom. nije detaljnije objasnjavao.
benedykt benedykt 14:58 31.03.2023

Re: Nate... Na te

literatesa
samo da ne idemo u te Markes & Dostojevski dubioze

Или село- град, ал у свемиру. :)

Imaš to čuveno poglavlje Kulturna industrija iz dela Dijalektika prosvetiteljstva koje su napisali Adorno i Horkhajmer, gde su njih dvojica još pre skoro pa osamdeset godina savršeno opisali ono čega je taj kao Mandalorijan samo nekakav savremeni nastavak. U prevodu štancuje se kao na proizvodnoj traci kojekakvo đubre za jeftinu zabavu gde se samo radi copy-paste jednih te istih motiva, odnosno kako kulturna industrija kao forma estetičkog varvarstva postavlja imitaciju kao vrhunac i apsolut kome se teži. Svojevremeno je Milčo Mančevski gostovao na Festivalu autorskog filma u Beogradu i onda se obratio posle projekcije njegovog tada aktuelnog filma Majke. Kaže on da u Americi režiseri snimaju filmove i serije tako što idu na posao kao u fabriku i onda tamo samo uklapaju fore koje su nekada negde u nekom ranijem filmu ili seriji imale prođu tj da je cela svrha u što većem broju primeraka prodati neki treš i ništa drugo…
angie01 angie01 14:58 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Ja kupio ovo, ne verujem da Englezi koji su baš baš baš nafurani na travu nemaju tako nešto po radnjama.


maxo, lozis blogopucanstvo, a ti samo kupujes igracke za igranje,...mozda da uzmes neki komisn od proizvodjaca, posto iz nekog razloga prisutni prate tvoje savete za kupovinu:).
Milan Novković Milan Novković 14:59 31.03.2023

Re: Nate... Na te

literatesa
Ma jok (ova arogancija je sad provokativna), nego od Boba Fettinog no friends, no enemies ti i ja vučemo na različite strane.

Ок.

This is the way.
angie01 angie01 15:00 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Једино што ће код мене у том мом стрипу главне јунакиње бити два женска створења по именима Анђа и Зили, модерне савремене курирке.


opet neko paranoisanje,..sto u principu ne bi bilo hrdjavo, da je barem srocenu s nekim humorom, ono, bude stos neki,..ovako samo isti bol, sto i nije naki fan.
Milan Novković Milan Novković 15:07 31.03.2023

Re: Nate... Na te

zoja444
tesa, mislim da gresis u vezi milana n.... hehe i maksa je valjda milan... ne da mi djavo mira. elem, milan je branio zene a objasnjavao muskarce falicnim y hromozomom. nije detaljnije objasnjavao.

Ma jeste, pusti ...

I iako mi imamo sve mane ovog sveta u umerenim količinama uvek nam tako uleti neki polu-divlji lik sa gradskog asfalta
shmoo shmoo 15:30 31.03.2023

Re: Nate... Na te

literatesa
Отресаш мисли као бале, Тасо.



Да. И слине такође.

Тако ти то иде код нас бодула.






literatesa literatesa 15:41 31.03.2023

Re: Nate... Na te

milana n.... hehe i maksa je valjda milan.

Зато ти стављаш Н, да их разликујемо? :)
literatesa literatesa 15:42 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Да. И слине такође.

Тако ти то иде код нас бодула.

Ма добро, људи који ово имају у рачунару имају и већих проблема од бала.

literatesa literatesa 15:44 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Imaš to čuveno poglavlje Kulturna industrija

Имаш ти. :)
copy-paste jednih te istih motiva

Да, само мало префарбају.
maksa83 maksa83 15:47 31.03.2023

Re: Nate... Na te

neka distopia u kojoj Rumun postaje predsednik UN pa ga ubijaju a na njegovo mesto dolazi Antihrist)

A dobro nije strašno, mogao je i Bugarin...
shmoo shmoo 15:54 31.03.2023

Re: Nate... Na te

literatesa
Да. И слине такође.

Тако ти то иде код нас бодула.

Ма добро, људи који ово имају у рачунару имају и већих проблема од бала.




Ма јок, није то из мог рачунара, то ти је на интернетској пијаци понуђено бесплатно да се тиме користимо по потреби у својој комуникацији са саговорницима на друштвеним мрежама.

А лепо сам ти рекао да те нико не бије по ушима да се хваташ у коло = просераваш.

Али ти то баш хоћеш јер си најпаметнија, најлепша, најначитанија и нај_________ (допуни празну линију по жељи), је л' да?

Па сад гледај у слине кад си већ то толико желела.

Тражили сте, гледајте.

literatesa literatesa 16:12 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Тражили сте, гледајте.


Стварно цијеним када човјек нешто уради, каже и стоји иза тога, истовари говно, опсује, покаже колико је раскошан дебил, али стоји иза тога, ти схватиш прво да имаш посла са свјесном особом, друго, не мораш се бавити његовим девијацијама, вагати за и против, јесте-није мислио, ово-оно, једноставно човјек који одговара за своје поступке није терет, не може постати терет, не бавиш се њим више од онога што он сам жели показати и над чим ма колико био на своју руку има контролу..

Ово што ти радиш са пацерајем, балама, причом коју ствараш око својих говнарија је нешто са чим се ми морамо бавити, да ли разумијеш? Мислим, не морамо али тако се потури, тако тражи пажњу..
milisav68 milisav68 16:29 31.03.2023

Re: Nate... Na te

gedza.73
I sad da objašnjavaš kako administracija tamo na trulom zapadu funkcioniše mnogo drugačije džabe.

Isto kao što je džabe Gedži objašnjavati da je bog prvo sebi bradu napravio.

Jel si ti prijavio gazdinstvo?
benedykt benedykt 17:30 31.03.2023

Re: Nate... Na te

literatesa

copy-paste jednih te istih motiva

Да, само мало префарбају.

Ne toliko poznata trivija… Elem, ulogu Obi-Wan Kenobia u originalnom Star Wars filmu je igrao poznati engleski glumac Sir Alec Guinness, koji je pisao svom prijatelju da je film najobičnije bajkovito đubre i da mu svaki dan na snimanju donose novi potpuno debilni i prizmeni dijalog na nekom glupom roze papiru. Pred sam kraj života je inače i priznao da je on sam bukvalno naterao režisera tj George Lucasa da ubije lik koga je glumio u filmu, jer nije više mogao da podnese da ponavlja te odvratne i banalne besmislice koje je morao u svojoj ulozi da izgovara…
angie01 angie01 17:51 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Pa što ga ostavi Meg Rajan,


mislis Uma Turman...jer se kreso sa dadiljom njihove dece.
Milan Novković Milan Novković 18:39 31.03.2023

Re: Nate... Na te

maksa83
Ne ali zaista, mislim sve sve ali Markesa i Dostojevskog stavljati u istu rečenicu sa glupavo-detinjastim Mandalorijanom…

Mandalorijan je kaubojac u svemiru i kao takav funkcioniše (ovo je važilo i za zlosretni Firefly), meni je sve bolji iz epizode u epizodu i sezone u sezonu. Da je sniman pre 50 godina Mandaloriana bi igrao Klint Istvud, Grogu beba Joda bi bila neka mala devojčica kojoj su razbojnici pobili roditelje, i sve bi to bez svemirskih brodova i beskar čelika bilo dosadno i prežvakano. Takođe pohvaljujem izbor glumice za Bo-Katan koju igra riba koja je igrala Starbak u novoj Galaktici, da su je na kompjuteru smišljali i dizajnirali ne bi se bolje uklopila.

Mandalorian kida, kao i Book of Boba Fett.

Vratio sam se na tred zbog The Expanse, al kad sam već tu ...

Za Bo-Katan se slažemo potpuno - sucker za sve obrasce što se vrte oko lenjo-religiozno-folklorno-čojstvo-i-junaštvo-principi ... "the way".

Ali je meni bilo jako žao što su woke pa "Jevreji" u "ko-je-reko-Jevreji" ludilu, a u stvari neJevreji koji su veći Jevreji od Jevreja ... došli našoj MMA Gini glave - pomalo ko da si Kasijusu Kleju oduzeo ulogu Mandalorijana (zamisli njega u raljama wokeizma).

Nego se setio da si jednom rekao kako ti je žao što nisi The Exapanse odradio u literaturi pre filma i to mi samo bio povod da odem i vidim gde su ga stavili na listama najboljih ikad.

Roling Stouns na 20. mesto - meni malo predaleko (posle prvih nekoliko sezona su ostale bukvalno gledaoci izboksovali), novu Galaktiku na 3. mesto, cool, a Mandalorijana na 5. - ovo mi je iznenađenje, ima dosta boljih serija iza, al ajde, bi mi povod da primetim zapadnu "kulturu" u prolaznosti u tome kad sam se setio da:

- Mi je starija ćerka onomad plakala na The Notebook rekla mi, inače se ja ne sećam da je ikad plakala posle 3-4 godine, tj ne sećam se ni tada, ili ikad, bilo kakvog njenog plakanja.

- Nalazim sličnosti u tuagalisanju na sličan način na Galactiku, TBP kraj plus sitnice, spomenuti The Notebook, The Expanse, Star Trek Discovery delove ...

... pa se razmišljam, da nam neka viša sila pomogne da preko noći napravimo kvantni skok u razumevanjima neki istočnjačkih filozofija suludo bi nas polupao, ko kad isčupaš drvo iz zemlje pa i ako preživi na nekom drugom mestu presađeno.

Existential angst (gledam koliko ima moćnih sinonima - anguish, dread, ...) nam egzistencijalisti lepe na proširenu paletu, iako i amater i profesionalac može da ide i do sokratove ironije, ...

... pa "ironije", gde su ga ubili otrovom common hemlocka, koji ja uvek zamišljam prašnjavog pored prašnjavih puteva, u moj slučaju me sećanje uvek vodi do otpada Karaburme, iako ih možda uopšte nisam tamo video, nego nakladno upisao u memorisjke ćelije

Pošto znam da ti "voliš" clerics ovde je jedan stavio Richarda Dawkinsa u 50 People Who Buggered Up Britain listu pošto je finim ljudima ubio religiju pa tako utehu baš na tu existential angst temu.

zoja444 zoja444 18:58 31.03.2023

Re: Nate... Na te

milane, priznajem da nekad ne razumem vase komentare. ne sad. bio je jedan totalna enigma za mene. i onda ste na kraju napisali: idem sada da pricam price unucima. secam se da sam pomislila: ako im bude ovako pricao, da li ce ga ista razumeti.
gvozden1 gvozden1 19:21 31.03.2023

Re: Nate... Na te


Jel si ti prijavio gazdinstvo?

Jeste, garant.
Zato sad sa visine pljucka na seljake koji ne umeju da prođu kroz (uzgred, ne baš prost) postupak prijave u elektronsku bazu.

Dobro, razumljivo, šoferi su po inteligenciji i stepenu obrazovanja poznat esnaf, i zato mogu da pljuckaju na seljake sa šoferskih visina.

Nego gledam ovo oko zalivanja travnjaka, polako s tim.
Ne treba svakim zemljištu ista količina dodate vode.
Ne zaliva se isto na nekom lako propusnom, rastresitom zemljištu, ili na nekom tzv skeletnom, "kamenitom" zemljištu, i na nekom sabijenom, ilovačastom.
A postoje i zemljišta koja su nepodesna za travnjak, i nemoguće ih je na njima uspešno formirati.

Ako se dodaje previše vode na teškim zemljištima, ugušiće se (posebno mlada) biljka.

Za rast je potrebno osim vode i prisustvo vazduha u zemljištu, a ako se ceo kapilarni sistem, sav prostor između strukturnih agregata zemljišta ispuni vodom, koja usled osobina zemljišta ne odlazi u dublje slojeve, ili odlazi presporo, biljčica će uginuti.


Tu može da bude problem i ova Maksina freza, to je alat koji može više da šteti nego da koristi ako se upotrebljava na takvim zemljištima.

U svakom slučaju, polako sa zalivanje :)
Milan Novković Milan Novković 19:32 31.03.2023

Re: Nate... Na te

zoja444
milane, priznajem da nekad ne razumem vase komentare. ne sad. bio je jedan totalna enigma za mene. i onda ste na kraju napisali: idem sada da pricam price unucima. secam se da sam pomislila: ako im bude ovako pricao, da li ce ga ista razumeti.

Ma ni ja ih ne razumem jako često

Meni je blog razbibriga u pauzama od posla, serija i ostalog, često uskačem često, ali na samo nekoliko minuta, pa je traženje "logike" u mojim komentarima besmiselno.

Od unuka mlađi ima samo 5 meseci, stariji 4 godine i 3 meseca. Ne pričam ja njemu previše priča - nisam ni deci dok su odrastali. Tj pričam ponekad, ali ih uglavnom provocirm na način koji njima liči na igru, što i jeste, a gde mislim da mogu dosta da nauče - tj nepresušan sam im izvod sitnih zagonetki i podstreka na akciju gde se i malo plaše. Al prestajem trenutno ako mi se učini da im ne prija.

I sve to samo insinktivno, to su i meni radili roditelji, rodbina i komšije u detinjstvu
mentol mentol 19:50 31.03.2023

Re: Nate... Na te

maksa83
sad samo treba ubosti vreme pred puno kiše i sve uzorati i posejati novu travu.

Samo pazi gde seješ. Meni su jednom našli pa sam najebo
bene_geserit bene_geserit 19:59 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Ne znam kako ide kod vas, možda je previše skupo, al ovde se najbolje pokazala tepih trava koju kupiš gotovu.

Skroz isto kod mene, bacali seme, zalivali ko blesavi, dodavali humuse raznorazne i druga čuda i posle jedno godinu dana mučenja kupili brate travu u onim rolnama što donesu i od tada je super.
gedza.73 gedza.73 20:08 31.03.2023

Re: Nate... Na te

A dobro nije strašno, mogao je i Bugarin...

To nije distopija nego apokalipsa.
gedza.73 gedza.73 20:16 31.03.2023

Re: Nate... Na te


milisav68
Isto kao što je džabe Gedži objašnjavati da je bog prvo sebi bradu napravio.

Znači krivi što je Tita postavio Čerčil (iako su neki drugi narodi mnogo gore ostavljeni na cedilu i predati Rusima na tacni), krivi što su postavili američkog bankara Miloševića za koga je glasalo Srba
U prvom krugu, od 32 kandidata izabran Slobodan Milošević sa 3,285.799 glasova (65,34%)

krivi što su tog istog svog bankara skinuli, krivi što su sebi napravili bradu a krivi i za to što mi oćemo Sijevu, Kim Džongovu, Lukašenkovu i Putinovu bradu?

osim toga šta ima oni da nas prisiljavaju i uslovljavaju tim globalizmom i nekim propisima koji olakšavaju ljudima život kad mi baš oćemo suvereno i u skladu sa našom tradicijom da se patimo i komplikujemo sebi život?
maksa83 maksa83 20:21 31.03.2023

Re: Nate... Na te

iako su neki drugi narodi mnogo gore ostavljeni na cedilu

Pošto je ovo blog o c) razno, je l' znate puno značenje idioma "ostao na cedilu"? Ko je ostao na cedilu, i zašto?

Izraz ostati na cedilu, ili naći se na cedilu, u značenju naći se u neprilici, biti prevaren i sl., deo je šire izreke, koju je Vuk Karadžić (1787-1864) zabeležio u svojoj knjizi Srpske narodne poslovice i druge različne kao one u običaj uzete riječi (1849).

Tu stoji:

"Ostao kao brabonjak na cjedilu. Dekoja se ovca i koza pobrabonja u muzlici kad je muzu, pa kad se mlijeko procijedi, brabonjci ostanu na cjedilu. Mjesto brabonjak govori se i druga riječ."
gedza.73 gedza.73 20:21 31.03.2023

Re: Nate... Na te

gvozden1
Dobro, razumljivo, šoferi su po inteligenciji i stepenu obrazovanja poznat esnaf, i zato mogu da pljuckaju na seljake sa šoferskih visina.

Samo se seti kako su Rusi pobedili još prošle godine za 9. maj, kako su osvojili Bahmut i odma' ti registracija bude lakša.
gedza.73 gedza.73 20:23 31.03.2023

Re: Nate... Na te

"Ostao kao brabonjak na cjedilu. Dekoja se ova i koza pobrabonja u muzlici kad je muzu, pa kad se mlijeko procijedi, brabonjci ostanu na cjedilu. Mjesto brabonjak govori se i druga riječ."

E ovo nisam znao.
gvozden1 gvozden1 20:25 31.03.2023

Re: Nate... Na te

gedza.73
gvozden1
Dobro, razumljivo, šoferi su po inteligenciji i stepenu obrazovanja poznat esnaf, i zato mogu da pljuckaju na seljake sa šoferskih visina.

Samo se seti kako su Rusi pobedili još prošle godine za 9. maj, kako su osvojili Bahmut i odma' ti registracija bude lakša.

Što mi ne reče ranije, baš sam se namučio.
Da ne beše nekog šofera, pomože mi čovek, i ode da bistri svetsku politiku o Bahmutu i Rusima.

I treba, to i jeste za intelektualnu elitu šofersku, a ne za seljake.
maksa83 maksa83 20:28 31.03.2023

Re: Nate... Na te

E ovo nisam znao.

Manje više niko nije. Pre neku nedelju me pitalo dete šta to znači pa me zainteresovala etimologija i - gle!
gedza.73 gedza.73 20:33 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Da ne beše nekog šofera, pomože mi čovek, i ode da bistri svetsku politiku o Bahmutu i Rusima.

Sledeće godine kad Putin donese onu pobedu u koju se nadaš neće ni da ti treba šofer. Biće registracija mnogo jednostavnija. Od ovih EU procedura i subvencija treba bežati kao satanista od krsta.
Ja bi' ove što su nabavili opremu i traktore uz pomoć subvencija posebno obeležio. Da ture neku nalepnicu pentagram ili kozje papke o retrovizor. Da se zna ko je nindža a ko mindža.
p.s.
Preći će Rusi Dunav (onaj što su forsirali prošle godine) neće da znaju koga da bese na Terazijama.
gedza.73 gedza.73 20:34 31.03.2023

Re: Nate... Na te

maksa83
E ovo nisam znao.

Manje više niko nije. Pre neku nedelju me pitalo dete šta to znači pa me zainteresovala etimologija i - gle!

A ima logike kad se pročita pojašnjenje.
gvozden1 gvozden1 20:42 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Od ovih EU procedura i subvencija treba bežati kao satanista od krsta.

Ne, ali ako bi moralo da se bira između bežanja od njih i ovoga što ti radiš, uvlačenje u dupe svakome ko se zove Hans ili Džon, onda bez sumnje bežanje.

Sitne su pare te subvencije da bi se za njih prodalo dostojanstvo.
Osim ako i dostojanstvo nije sitno.

Vera i večera, zna se za to odavno, i odavno se za one koji se prodaju ko stoka na pijaci misli to što se misli.
shmoo shmoo 20:42 31.03.2023

Re: Nate... Na te

literatesa

Ово што ти радиш са пацерајем, балама, причом коју ствараш око својих говнарија је нешто са чим се ми морамо бавити, да ли разумијеш?


Не.

Зашто се мораТЕ бавити?

Узгред, вас ту има више? Ниси само ти?

Или персираш самој с(ј)еби?

Што не мора уопште да буде лоше за тебе, ма шта год о томе Макса мислио.

(Чуј, Макса мислио... Иреални кондиционал.)

Мислим, не морамо


Па је л' мораТЕ или не мораТЕ?

ОдлучиТЕ се.

али тако се потури, тако тражи пажњу..


Зашто тражи пажњу?

Не разум(иј)ем те ја ништа шта ти овд(ј)е булазниш.





gedza.73 gedza.73 20:58 31.03.2023

Re: Nate... Na te

gvozden1
Ne, ali ako bi moralo da se bira između bežanja od njih i ovoga što ti radiš, uvlačenje u dupe svakome ko se zove Hans ili Džon, onda bez sumnje bežanje

Ne? NE? Znači ti bi se prodao ali dostojanstveno bez uvlačenja? I to u trenutku kad sveto trojstvo jen-rupija-rublja oslobađa svet od hegemonista? Eee Vuče Brankoviću.
Sitne su pare te subvencije da bi se za njih prodalo dostojanstvo.

A ti se registruješ jer voliš?
Osim ako i dostojanstvo nije sitno.

kažem ja da obeležimo ove što su se prodali pa kad stigne nova Crvena armija da se zna ko je 'dostojanstven' a ko nije.
gvozden1 gvozden1 21:18 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Znači ti bi se prodao ali dostojanstveno bez uvlačenja?

Kad parking pamet zaključi - zaključeno je!

A ti se registruješ jer voliš?

A ja se registrujem jer je takva procedura da bih mogao da naplatim ono što prodam.

Subvencije od par stotina evra godišnje em ne dobijam od ovih što im se to pod rep zavlačiš, nego od države Srbije, em mi i ne znače nešto, prethodnih par godina država država ih je davale sama, ništa nije podnošeno, nikakav zahtev, molba, ništa.

Ali, evo neko se proda za tih par stotina evra.
Ali se usput pohvali pameću sa ume da popuni obrazac za razliku od seljaka.
benedykt benedykt 21:19 31.03.2023

Re: Nate... Na te

shmoo


Зашто тражи пажњу?

Не разум(иј)ем те ја ништа шта ти овд(ј)е булазниш.


Tja, pokušano je samo da ti se pojasni da si najobičniji nevaspitani prostak a onda si se ti svojski potrudio sa tim selo-veselo ijekavica forama da pokažeš kako si osim toga najobičniji buzdovan i primitivac…
zilikaka zilikaka 21:24 31.03.2023

Re: Nate... Na te

maksa83
iako su neki drugi narodi mnogo gore ostavljeni na cedilu

Pošto je ovo blog o c) razno, je l' znate puno značenje idioma "ostao na cedilu"? Ko je ostao na cedilu, i zašto?

Izraz ostati na cedilu, ili naći se na cedilu, u značenju naći se u neprilici, biti prevaren i sl., deo je šire izreke, koju je Vuk Karadžić (1787-1864) zabeležio u svojoj knjizi Srpske narodne poslovice i druge različne kao one u običaj uzete riječi (1849).

Tu stoji:

"Ostao kao brabonjak na cjedilu. Dekoja se ovca i koza pobrabonja u muzlici kad je muzu, pa kad se mlijeko procijedi, brabonjci ostanu na cjedilu. Mjesto brabonjak govori se i druga riječ."

Hvala Makso. Eto, isplatilo se otvoriti ovakav blog.
gedza.73 gedza.73 21:28 31.03.2023

Re: Nate... Na te

A ti se registruješ jer voliš?

A ja se registrujem jer je takva procedura da bih mogao da naplatim ono što prodam.

To i kažem. Kao onda kad niko nije hteo ličnu sa čipom. 'Neću da me prate niti da me čipuju'. Pa kad je postala uslov za dobijanje nečega svi junaci nikom ponikoše.

Ali se usput pohvali pameću sa ume da popuni obrazac za razliku od seljaka.

A ko se hvalio? Samo se slažem sa vama da nikako ne treba prodati svoje dostojanstvo, kako naša suverenost nema cenu i da zato sve treba vratiti na administraciju osamdesetih ili bar početak devedesetih. Da raskrstimo konačno sa evropskim pritiscima i tim njihovim procedurama koje olakšavaju život građanima pa da uvedemo Lukašenkov, ili neki njemu sličan, slobodarski sistem.
shmoo shmoo 21:39 31.03.2023

Re: Nate... Na te

benedykt
shmoo


Зашто тражи пажњу?

Не разум(иј)ем те ја ништа шта ти овд(ј)е булазниш.


Tja, pokušano je samo da ti se pojasni da si najobičniji nevaspitani prostak a onda si se ti svojski potrudio sa tim selo-veselo ijekavica forama da pokažeš kako si osim toga najobičniji buzdovan i primitivac…



Ма што ти је, Кипо?

Закај се љутиш?

'Ајде ево, објасни ми ти зашто мораТЕ да се одазиваТЕ на моје коментаре?

Како то моји коментари траже пажњу па ВИ мораТЕ.

(Тес је тренутно заузета рибањем кухиње, али сам сигуран да ће се и она одазвати.)

EDIT: Узгред, сад си ме подсетио кад си већ поменуо буздована и примитивца у неваспитаном простаку (4 у 1), 'ајде причај нам опет мало о карневалу у Рију.

Баш сам се ужелео тих твојих прича.

Или дај макар о Русији и о Путину ако већ нећеш о карнвалу у Рију.

Одавно ниси.

Од данас пре подне.

gvozden1 gvozden1 21:44 31.03.2023

Re: Nate... Na te

A ko se hvalio?

Ti
Znaju da reše svecku situaciju, bistre komplikovanu geostrategiju i razumu se u svaki jebeni projektil a nesposobni da odrade prostoproširenu registraciju.


Ništa drugo ovde ne radiš nego bistriš komplikovanu geostrategiju, ali druge proglašavaš nedoraslim, nedostojnim toga.
Zameraš im što rade ono što ti sam radiš.
Koji si ti klinac krasni da sebi dozvoljavaš ono što drugima zameraš?

Šta ti daje prednost nad njima, obrazovanje, iq?
To što oni imaju problema da ispune nešto sa čim se prvi put u životu sreću?

I ono gore oko čipa, poređenje toga sa registracijom gazdinstava, hoće nešto jad da kaže.

Pa naravno da će svako tek po donošenju propisa, obaveze, da postupi po toj obavezi.
Naravno da će se gazdinstva registrovati tek kad se takav propis, obaveza, donese.

Šta li si, jadan, hteo da kažeš.

benedykt benedykt 21:47 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Milan Novković

Existential angst (gledam koliko ima moćnih sinonima - anguish, dread, ...) nam egzistencijalisti lepe na proširenu paletu, iako i amater i profesionalac može da ide i do sokratove ironije, ...

... pa "ironije", gde su ga ubili otrovom common hemlocka, koji ja uvek zamišljam prašnjavog pored prašnjavih puteva, u moj slučaju me sećanje uvek vodi do otpada Karaburme, iako ih možda uopšte nisam tamo video, nego nakladno upisao u memorisjke ćelije

Pošto znam da ti "voliš" clerics ovde je jedan stavio Richarda Dawkinsa u 50 People Who Buggered Up Britain listu pošto je finim ljudima ubio religiju pa tako utehu baš na tu existential angst temu.


Ah, pa znači tako je naš mali Mandalorijan Đokica shvatio pojam egzistencijalne teskobe, kao onoga što se dešava kada dasein kao biće-u-svetu pokušava da transcendira tj nekako nadilazi tu svoju u-svet-bačenost stvaranjem unutrašnjeg sveta, gde je sve ono čega u stvarnosti nema kvalitetno popunjeno izmaštanim. Prosto fascinantno, odnosno možemo sada i Sartra da priključimo na onaj električni generator kako se samo poletno u grobu obrće…
benedykt benedykt 21:58 31.03.2023

Re: Nate... Na te

shmoo


Ма што ти је, Кипо?

Закај се љутиш?


Pa sad, više to spada u neku podsmešljivog prezira koji se opet oseti kada se susretnu čobani koji se u svom nevaspitanju rugaju ijekavici a sada smo već koliko vidim otišli već i u to glupavo imitiranje purgerskog govora. Najtužnije je da si se inače koliko malopre izjasnio kao bodul a da očigledno nemaš ni pojma šta to tačno znači, mislim kada smo već kod tih nekih hrvatskih krajeva…
nikvet pn nikvet pn 22:00 31.03.2023

Re: Nate... Na te

Убре Максо сад си ме потерао у старе ролне с Јужног Кучаја, скоро да сам саставио пуну слику. Дакле цедило је уствари ретко бело платно, као газа дупла-трипла, метар са метар отприлике. Домаћица музе овце у мањи суд и улива у котлајку 10л, то је оно алуминијумско са поклопцем. Онда запаше чисто цедило за појас као екстракецељу, хвата ћошкове и одоздо прихвати котлајку. Према себи сипа млеко из ње у бакрач преко цедила. Ту каткад остане, кхм, садржај кога она ладно отресе бекендом, цедило баци на прање и качи бакрач у огњиште да се кува.

Баш то ми је било најнај, вруће овчије млеко из очуканог лончета успомена из Сокобање плус вруће кравајче из црепуље. Знаш да за 15мин трчиш у шуму али нема везе, осећај снаге је ко Астерикс, волу-реп-дичупаш.

И сад, хм, мислим - цедило је увек било апсолутно чисто а да ли је увек било и цело?
benedykt benedykt 22:07 31.03.2023

Re: Nate... Na te

shmoo

EDIT: Узгред, сад си ме подсетио кад си већ поменуо буздована и примитивца у неваспитаном простаку (4 у 1), 'ајде причај нам опет мало о карневалу у Рију.

Misliš nedostaje ti ono tvoje patetično guglanje samo zato da bi na YouĆubetu mogao vidiš kako je meni zaista, pa da onda sav sretan potrčiš da mi to i objasniš. Nikakav problem, mogu da ti odmah dam spisak destinacija za posetu u neko dogledno vreme pa da imaš vremena da se natenane i kvalitetno pripremiš, mislim da ne lutaš i ne blamiraš se kao onda sa onim favelama i tetoviranjima sve uz zasmejavajuće pokušaje da se odradi promena pojma gudra po padežima…
Milan Novković Milan Novković 23:06 31.03.2023

Re: Nate... Na te

docsumann
Mandalorijan je kaubojac u svemiru


meni poslije WH 40K sve to djeluje mlako



Koe reko mlako?!

The psychedelic DMT causes the brain to become hyperconnected, scans reveal

"... They witnessed the brain's business-like hierarchical organization collapse, replaced with a state of global hyperconnectivity. Brain entropy, defined as "the number of neural states a given brain can access," skyrocketed. It's commonly said that our perception of reality is constructed by the brain. DMT and psychedelics in general make this abundantly clear. ..."

Nači sad il nikad, ovo je trenutak velikih odluka

milisav68 milisav68 23:25 31.03.2023

Re: Nate... Na te

gvozden1

Jeste, garant.

Ma nije poenta da li mu je prijavljeno gazdinstvo, nego da li je on to lično uradio.Sudeći po funjarskom eskiviranju odgovora - nije.

Uplašio se struje.
milisav68 milisav68 23:28 31.03.2023

Re: Nate... Na te

gedza.73

Znači

Ne znači.
literatesa literatesa 05:51 01.04.2023

Re: Nate... Na te

Ne toliko poznata trivija… Elem, ulogu Obi-Wan Kenobia u originalnom Star Wars filmu je igrao poznati engleski glumac Sir Alec Guinness, koji je pisao svom prijatelju da je film najobičnije bajkovito đubre i da mu svaki dan na snimanju donose novi potpuno debilni i prizmeni dijalog na nekom glupom roze papiru. Pred sam kraj života je inače i priznao da je on sam bukvalno naterao režisera tj George Lucasa da ubije lik koga je glumio u filmu, jer nije više mogao da podnese da ponavlja te odvratne i banalne besmislice koje je morao u svojoj ulozi da izgovara…

Zamislila sam kako govori, u sledećoj epizodi završi sa mnom, molim te.

:))
literatesa literatesa 05:56 01.04.2023

Re: Nate... Na te

a onda si se ti svojski potrudio sa tim selo-veselo ijekavica forama

Gledam ove preporuke, Tasu ne vole pa preporučuju i šakom i kapom, ali kad je u kontekstu sa mnom tad je samo mrka kapa.


Već sam i zaboravila šta je bilo, moć je pametne glave blogerske agonije zaboraviti brže nego bilo šta, ni ne znam otkud ovde, a da, Zoja je sve počela, a Tasa bali jer je ostao bez kolača.
literatesa literatesa 05:57 01.04.2023

Re: Nate... Na te

Prosto fascinantno, odnosno možemo sada i Sartra da priključimo na onaj električni generator

:))


+

bene_geserit bene_geserit 06:11 01.04.2023

Re: Nate... Na te

benedykt

Opet si došao da se lečiš ovde.
Da probaš ipak sa lekićima i kod čika doce?
gedza.73 gedza.73 06:24 01.04.2023

Re: Nate... Na te


milisav68
Uplašio se struje.

Samo do 48 V. Ona je dobra za srce.
Sudeći po funjarskom eskiviranju odgovora - nije.

Funjarski ne funjarski dobro naišla ova tema posle svih onih nebuloznih prognoza i analiza po blogu počev od marta prošle godine. Odlično pokazuje stajnu tačku većine naših građana, odnosno da žive potpuno u skladu sa svojim odlukama.
milisav68
gedza.73

Znači

Ne znači.

A u stvari znači.



gedza.73 gedza.73 06:32 01.04.2023

Re: Nate... Na te

gvozden1
Ništa drugo ovde ne radiš nego bistriš komplikovanu geostrategiju, ali druge proglašavaš nedoraslim, nedostojnim toga.

Treba li da te podsetim na sve one 'analitike' koje si lupetao? ovde se radi o uzročnoposledičnoj vezi i izgleda mokrim snovima neostaljinista da im Putin omogući lakšu registraciju poljoprivrednog gazdinstva. I treba da baci nuklearku kad umesto raboša koristimo te neke kompjutOre
Pa naravno da će svako tek po donošenju propisa, obaveze, da postupi po toj obavezi.
Naravno da će se gazdinstva registrovati tek kad se takav propis, obaveza, donese

pa naravno da nije naravno ako neko uporno tvrdi kako neće njega da prisile ni klincima pod nokte da se LK čipuje a onda kao poslednji mufljuz zbog par iljada dinara pokislo čeka u redu. Čuju se neke najave da se naše LK i saobraćajne uskalde sa EU... mogu misliti kakve će to tek antisatanističke i antinacističke proteste u poštenom 'srpskom' proputinovom svetu da izazove. Dostojanstvene. Sve do prve majske Paralije.
zoja444 zoja444 06:40 01.04.2023

Re: Nate... Na te

tesa, hehe, sta sam ja pocela?
shmoo shmoo 06:57 01.04.2023

Re: Nate... Na te

benedykt

više to spada u neku podsmešljivog prezira


Како те, бре, није срамота да овако нешто напишеш?

Па ти си се мени обраћао са Таса будалица чак и када сам ја теби персирао и обраћао ти се са господине.

(И то само зато што су те много нервирали моји коментари на Блогу Б92 о Русији, Украјини, Путину на којима си, само да ти шапнем, показао још и да си и функционално неписмен осим што ти сујета удара у небески свод исто као још неким ликовима овде.)

Какво си ти једно лицемерно сујетно говно од човека недостојно било какве пажње, а камоли комуникације.

А ти слободно настави да идеш по Блогу Б92 и да запишаваш сваки мој коментар.

Видим да ти то полако постаје смисао твог борављења на Блогу Б92.

Па настави онда ако те то толико радује.

Не бих ти се ја више мешао у тај твој посао.

shmoo shmoo 07:22 01.04.2023

Here comes the rain again - А викенд, јбт!

Да се не просеравамо више овде?

Немаш ништа против?

Постало ми је то, право да ти кажем, мало и досадно и бесмислено тако да проводим своје време овде јер се врти све једно те исто у овој нашој комуникацији на Блогу Б92.

literatesa
a onda si se ti svojski potrudio sa tim selo-veselo ijekavica forama

Gledam ove preporuke, Tasu ne vole pa preporučuju i šakom i kapom, ali kad je u kontekstu sa mnom tad je samo mrka kapa.






Tasa bali jer je ostao bez kolača.


Да ти каже нешто чика Таса... Кад већ тако инсистираш на том колачу.

Сви који мисле да је Блог Б92 некакав колач, или су много глупи или су врхунски манипулатори који се ван Блога Б92 називају јузерс енд абјузерс.

Барем је то тако у мом свету и међу људима са којима се ја дружим и проводим своје време ван Блога Б92, у RL.

Треба да укапираш да Блог Б92 није никакав колач него један го курац од друштвене мреже која је одавно постала најобичнија вукојебина на интернету где већ годинама долази све једно те иста групица људи, не више од педесетак, који сви пишу све једно те исте ствари и где се нико нови са нечим новим што би написао није појавио годинама.

(Немој да те заваравају вишеструки никови годинама уназад од којих видим да се чак и јуче опет направио један "нови" профил на Блогу Б92. Чак и јуче, јбт! Па колико тај човек мора да буде глуп да би то урадио по ко зна који пут на Блогу Б92.)

Рекао сам ти већ... Једино примећујем да овај Блог Б92 још увек нешто значи нашим дијаспорцима јер ето одржавају тако некакав контакт са фатерланд.

(Не замерам им. Знам, није им лако у туђини па макар да се на тренутак осете као да су опет у својој родној кући. А све мислећи да се фатерланд није ништа променио откако су они отишли и да смо овде сви још увек млади, лепи и бунтовни.)

А сви остали овде који не спадају у ту нашу дијаспору разасуту по белом свету долазе овде још само по навици. То ти је нека врста добровољног ропства. Уз јутарњу кафицу. Или ако их због нечега што им се врзма по глави мучи ноћна несаница, пу пу пу, далеко било.

А неки овде долазе из чисте досаде исто овако као и ја (нпр. Соло и Чарли) да се мало зајебавају.

А богами неки од нас и да зајебавају будале јер је једина константа која постоји од почетка Времена и Простора једна бесконачна људска глупост и сујета неизмерна као васељена.

А све остало је променљиво.

И ти сад мисли шта год хоћеш о томе. То је твоје право.

Рекох ти ово само да се не би заносила у погрешном смеру причајући о некаквом колачу.

Уосталом, мани ти мене на Блогу Б92, гледај себе. Видиш да те не воле, а рекао бих да ти то баш тешко подносиш.

(Пссст, да ти шапнем нешто... Занемари препоруке. То ти је такође го курац као и читав овај Блог Б92 када имаш у виду ово горе што сам ти о овом месту на интернету рекао.

Немој ми рећи да те препоруке на блоговима и коментарима уопште и дотичу. Немој да ме разочараваш. Као човек и комуниста. И анархиста. Препоруке на Блогу Б92 су ти само једна малограђанска работа невредна било какве пажње.)

Једино још то могу да ти кажем на Блогу Б92 и ништа више.

А немој, молим те, да мислиш да то ја нешто теби... Таман посла, није ми ни жеља ни намера да било коме овде било шта попујем.

Ја ти то само кажем шта заиста мислим о том колачу који помињеш.

А ти настави да уживаш у свом добровољном ропству као и сви остали, не пада мени на памет да ја ту нешто било коме било шта спочитавам јер је свакоме дата та слобода избора да учествује или да не учествује у овако нечему као што је Блог Б92 и да одређено време свог живота троши или не троши читајући шта други овде пишу или пишући нешто да би други читали.

(Чуј, читали. Овде нико више нема стрпљења да прочита било шта што је дуже од 2-3 реченице.)

Поздрав, Тес, и слатко сањај!

(И понеси кишобран када кренеш у библиотеку или у шљивик, напољу опет пада киша.)





benedykt benedykt 07:55 01.04.2023

Re: Nate... Na te

shmoo
benedykt

više to spada u neku podsmešljivog prezira


Како те, бре, није срамота да овако нешто напишеш?

Па ти си се мени обраћао са Таса будалица чак и када сам ја теби персирао и обраћао ти се са господине.

(И то само зато што су те много нервирали моји коментари на Блогу Б92 о Русији, Украјини, Путину на којима си, само да ти шапнем, показао још и да си и функционално неписмен осим што ти сујета удара у небески свод исто као још неким ликовима овде.)

Какво си ти једно лицемерно сујетно говно од човека недостојно било какве пажње, а камоли комуникације.


Nije Tasa Budalica već Tasica Budalica uvek držim do stila i/ili rime ali kao nebitno. Elem, da ponovim još jednom… Ne nerviraju me ali zaista i najiskrenije u bilo kom obliku tvoji komentari. Sve moje reakcije su tu samo zato jer su isti, sa sve tom uvek na maksimum pojačanom patetikom, najbolji mogući primer za određeni tip svetonazora da ne kažem sad weltanschauung-a.
Eto, kada smo nadam se razjasnili neke stvari, ostalo je sada da se po ko zna koji put lepo oprostiš sa svima nama i da se svečano zakuneš kako zauvek odlaziš sa bloga…
shmoo shmoo 08:05 01.04.2023

Жарковачки CANVAS* и обреновачки Отпор

benedykt

da ne kažem sad weltanschauung-a.


У, јбт!

Рекох ли ти ја да си осим што си лицемерно говно уз то још и бескрајно сујетан?

А да, рекао сам ти то већ.

Eto, kada smo nadam se razjasnili neke stvari, ostalo je sada da se po ko zna koji put lepo oprostiš sa svima nama i da se svečano zakuneš kako zauvek odlaziš sa bloga…



Ма не, ниси укапирао.

Лепо ја кажем да си и функционално неписмен осим што си једно лицемерно сујетно говно од човека.

Долазићу ја овде и даље да те нервирам својим коментарима са Путином, Русијом, Украјином итд. него једино нећу да ти се мешам у запишавање мојих коментара јер видим да те то толико радује.

На крају крајева, што да теби буде пријатно док се овде башкариш са својим спиновима, дезинформацијама, полуинформацијама и осталим говнаријама које нам овде подастиреш.

Не брини се, ту сам ја.

И само те гледам.








______________________________________________________________________



* - CANVAS = Centre for Applied Nonviolent Action and Strategies




benedykt benedykt 08:20 01.04.2023

Re: Nate... Na te

literatesa
Prosto fascinantno, odnosno možemo sada i Sartra da priključimo na onaj električni generator

:))


+



Tako je, odnosno kako taj dasein nije samo biće-u-svetu već i biće-s-drugima onda se u tom procesu izmaštanog projektovanja stvarnosti biće-u-svetu susreće sa raznim izborima i mogućnostima, gde to ne ide baš uvek sve kao po loju. To je tako jer su tu avaj, između ostalog, i neka druga bića-u-svetu sa sve svojim izmaštanim projekcijama, pa tu onda je li dođe do male pometnje. Biće-u-svetu onda u pokušaju da razreši nekako taj konflikt kaže sebi samom… Ma pakao to su ovi drugi sram da ih bude… i oseća pri tome tu kao egzistencijalnu anksioznost tj teskobu jer mu ne ide sve kako treba a on to sve tako lepo izmaštao i u budućnost isprojektovao…
Prosto je u suštini, mada ne baš toliko kao kada gazda Milanče von Mandalorijan to sve shvati onako baš bukvalno, što inače često ume da radi pa je tako i ono Dekartovo Cogito, ergo sum tj mislim, dakle postojim shvatio baš tako jer šta tu ima da se previše razmišlja kada je sve savršeno jasno. Voli čovek ali mu nije baš dao Boga sa nebesa da to sve shvati kako treba…
benedykt benedykt 08:26 01.04.2023

Re: Nate... Na te

bene_geserit
benedykt

Opet si došao da se lečiš ovde.
Da probaš ipak sa lekićima i kod čika doce?

Jbg Bane lako je tebi, navučeš belu kapuljaču pa pravac u lokalnu KKK podružnicu da tamo kao terapiju primenjujete kvalitetno udubljivanje u sve moguće i nemoguće teorije zavere a posebno ako iste sadrže tri magične reči Ješe, crnje i naravno Woke kao najveće zlo koje postoji i za koje su iste te Ješe i crnje glavni krivci…
gvozden1 gvozden1 08:29 01.04.2023

Re: Nate... Na te

Treba li da te podsetim na sve one 'analitike' koje si lupetao?

Treba.
Hajd molim te potseti me.
Ali zaista te molim.

Podrazumeva se citatom.

Šta je, zapravo, tvoj problem
Ti negde, moguće i stvarno na nekim parkingu pored Ibarske, bistriš pilitiku sebi sličnima, i oni govore to što ti prenosiš ovde.

Ti njima nekako uspevaš da pariraš pa se osećaš važnim, i onda poželiš da i ovde ima takvih kao na parkingu, da lupaju takve gluposti o nekim ličnim kartama i Putinu koji ne znam šta radi, pa da možeš da odgovoriš.


Pošto ovde nema takvih ti sve izmisliš, i neke lične karte, i da je neko nešto rekao, i sa svojim izmišljotinama raspravljaš.

Svaka druga rečenica ti je, s kim god da pričaš a šta si pričao, a šta su pričali, u martu.

Šta se pričalo, ali ovde na blogu, ne ispred prodavnice na Ibarskoj, u martu, šta sam ja pisao.
Šta o ličnim kartama?


gvozden1 gvozden1 08:38 01.04.2023

Re: Nate... Na te


Ma nije poenta da li mu je prijavljeno gazdinstvo, nego da li je on to lično uradio.Sudeći po funjarskom eskiviranju odgovora - nije

Moguće.

Sad nešto razmišljam, ti koji su znali da urade su bili glavni u selu, mnogi su ih molili da i njima urade, pa i Gedža zamislio da je on glavni:)

shmoo shmoo 08:38 01.04.2023

Re: Nate... Na te

i onda poželiš da i ovde ima takvih kao na parkingu, da lupaju takve gluposti o nekim ličnim kartama i Putinu koji ne znam šta radi, pa da možeš da odgovoriš.

Pošto ovde nema takvih ti sve izmisliš, i neke lične karte, i da je neko nešto rekao, i sa svojim izmišljotinama raspravljaš.




Само за Геџослава од господина за столом у ћошку...







Не дај се, Геџо!!!

Није лако бити Србин.

Јебига.

benedykt benedykt 08:41 01.04.2023

Re: Nate... Na te

literatesa
a onda si se ti svojski potrudio sa tim selo-veselo ijekavica forama

Gledam ove preporuke, Tasu ne vole pa preporučuju i šakom i kapom, ali kad je u kontekstu sa mnom tad je samo mrka kapa.


Već sam i zaboravila šta je bilo, moć je pametne glave blogerske agonije zaboraviti brže nego bilo šta, ni ne znam otkud ovde, a da, Zoja je sve počela, a Tasa bali jer je ostao bez kolača.

Pazi, ne bi to sa tim podsmevanjem ijekavici bilo baš toliko strašno da sve to ne radi vajni nastavnik srpskog jezika na područjima prigradskih naselja. Očigledno dakle da treba ja da mu objašnjavam da je ista ta ijekavica, kojoj se tako zlobno i nevaspitano podsmeva, izvorni način govora tj narečje njegovog sopstvenog maternjeg jezika, odnosno da je ekavica samo simplifikovana varijanta iste…

P.S Bodul je, kako se naš Tasica Budalica ponosno izjasnio, inače posprdni naziv za ljude sa ostrva na hrvatskom primorju i označava u suštini zaostalog primitivca sa nekog tamo već ostrvskog kamenjara…
benedykt benedykt 08:56 01.04.2023

Re: Жарковачки CANVAS* и обреновачки Отпор

shmoo


Лепо ја кажем да си и функционално неписмен осим што си једно лицемерно сујетно говно од човека.

Долазићу ја овде и даље да те нервирам својим коментарима са Путином, Русијом, Украјином итд. него једино нећу да ти се мешам у запишавање мојих коментара јер видим да те то толико радује.

На крају крајева, што да теби буде пријатно док се овде башкариш са својим спиновима, дезинформацијама, полуинформацијама и осталим говнаријама које нам овде подастиреш.

Не брини се, ту сам ја.

И само те гледам.


Dragi moj Tasice sa dijagnozom budalice počinješ da se ponavljaš pod jedan, a pod dva kada moji komentari po stilu i formi budu makar malo ličili na to nesretno & mucavo sricanje koje se kod tebe javlja u ad nauseam manirskim varijantama, onda mi slobodno reci šta god hoćeš a na temu funkcionalne nepismenosti.

Pod tri, to da je ono što neko tvrdi samo spin, poluinformacija ili dezinformacija se budalice moja ne može tvrditi tako paušalno, osim ako se nije prethodno na konkretnom primeru u bilo kom obliku ili formi i dokazalo. Međutim, kako je to očigledno nemoguće a kognitivna disonanca kljuca u glavi, onda ostaje jedino da se lakonski odmahne rukom i sve to proglasi za nekakve kao fol neistine, jer je tako lakše i kognitivno disonantni konflikt u glavi se pri tome razreši.

U prevodu, ko drugovi tj braćo drugačije kaže taj po zadatku kleveće i laže, ili ti ga džaba ti što si kao fol mrzeo druga Titu srpskoga vladara ako je titoizam od tebe napravio to što je već napravio…
milisav68 milisav68 09:00 01.04.2023

Re: Nate... Na te

gedza.73
dobro naišla ova tema posle svih onih nebuloznih prognoza i analiza po blogu počev od

Da Volim Crno Bele

Da volim crno bele
ponosno kazem svima
volim to slavno ime
i divim se samo njima

Na svetu nista vece,
ne moze da postoji
nego sto je nasa ljubav
prema crno beloj boji(2x)

Ljubav prema klubu
ne moze da prestane
dok zivim klicacu njemu
volim te Partizane

shmoo shmoo 09:04 01.04.2023

А Тасица Будалица каже:

Pravopis srpskoga jezika na ijekavici, koji je objavljen u saradnji Matice srpske i predstavništva Republike Srpske u Srbiji, predstavljen je danas u svečanoj sali Matice srpske u Novom Sadu. (ЛИНК)


(2014)

Ijekavskom verzijom jednotomnog Rečnika srpskoga jezika koji je Matica srpska objavila, a u Novom Sadu i predstavila, ova naša najstarija institucija nauke, književnosti i kulture zaokružila je sistem standardoloških priručnika (Pravopis, 2014, Normativna gramatika 2018. i Rječnik srpskoga jezika 2021), neophodnih svakom kompetentnom govorniku srpskoga jezika ijekavskog izgovora. (ЛИНК)


(2022)


Ако узмемо у обзир да су екавска издања објављена :

1) Речника 2007.

2) Правописа 2011.

3) Нормативне граматике 2013.


онда нам баш лепо и брзо иде овај посао који није нимало лак због чега се и на овом месту захваљујем свим својим колегиницама и колегама са којима радим на овом нашем заједничком послу.








А шта си ти Бенедикте, говно једно сујетно и лицемерно, урадио по том питању када већ толико поштујеш ијекавски изговор у српском језику?

А да, ниси ни могао и да си хтео.

Ти си функционално неписмен па те онда ионако не би ни пустили да радиш на издањима ових најважнијих књига српског језика екавског и ијекавског изговора.

А не би био ни морално-политички подобан па те не би примили онда у CANVAS.

Стварно си био спречен да помогнеш српском народу.






literatesa literatesa 10:14 01.04.2023

Re: Nate... Na te

odnosno da je ekavica samo simplifikovana varijanta iste…

Da, ijekavica je teža, rijetki to primjete ili znaju.

nastavnik srpskog jezika

Jeste malo čudno, kao da ti ćelav čovjek govori: ćelo, ćelo. :)
literatesa literatesa 10:17 01.04.2023

Re: Here comes the rain again - А викенд, јбт!

Треба да укапираш да Блог Б92 није никакав колач него један го курац од друштвене мреже која је одавно постала најобичнија вукојебина на интернету где већ годинама долази све једно те иста групица људи, не више од педесетак, који сви пишу све једно те исте ствари и где се нико нови са нечим новим што би написао није појавио годинама.

Dobro, Taso, niko te ne sprečava da ponudiš više..
А ти настави да уживаш у свом добровољном ропству као и сви остали

Aham, ja sam ti baš dobar primjer kako to život oko nas funkcioniše. :)
benedykt benedykt 10:21 01.04.2023

Re: А Тасица Будалица каже:

shmoo

Ако узмемо у обзир да су екавска издања објављена :

1) Речника 2007.

2) Правописа 2011.

3) Нормативне граматике 2013.


онда нам баш лепо и брзо иде овај посао који није нимало лак због чега се и на овом месту захваљујем свим својим колегиницама и колегама са којима радим на овом нашем заједничком послу.

А шта си ти Бенедикте, говно једно сујетно и лицемерно, урадио по том питању када већ толико поштујеш ијекавски изговор у српском језику?

А да, ниси ни могао и да си хтео.

Ти си функционално неписмен па те онда ионако не би ни пустили да радиш на издањима ових најважнијих књига српског језика екавског и ијекавског изговора.

А не би био ни морално-политички подобан па те не би примили онда у CANVAS.

Ovo sada već postaje jako, odnosno koliko shvatam ti si glavni i odgovorni za specijalne anekse rečnika srpskog jezika posvećene prostaklucima i svim mogućim sinonimima za fekalije ili ja tu nešto može biti ipak propuštam…?! U svakom slučaju drago mi je da sam makar napredovao od bota sendvičara do pripadnika CANVAS-a, ili ti ga i dalje naravno radim za te neke zapadne službe i pripadajuće im organizacije samo je šuška malčice bolja pa mi se onda samim time i može da karnevališem u slobodno vreme.

Eh da, tačan odgovor na pitanje šta sam ja uradio za ijekavsko narečje je da sam makar tebi budalici ukazao kako je nevaspitano se podsmevati istom, čak i da ijekavica nije kao što jeste izvorni način govora kada je srpski jezik i pitanju odnosno da ti nisi kao što to nažalost jesi nastavnik srpskog jezika…!?
Pretpostavljam da bi se tako i deci koju podučavaš isto tako slatko podsmevao za eventualnu ijekavicu, samo ti valjda glupo pa se onda na silu suzdržavaš…
literatesa literatesa 10:21 01.04.2023

Re: Nate... Na te

tesa, hehe, sta sam ja pocela?

Zar ne, ko je prvi počeo o pravom muškarcu i hurmašicama? :))
gedza.73 gedza.73 10:27 01.04.2023

Re: Nate... Na te

shmoo
Само за Геџослава од господина за столом у ћошку...

Ne otvara mi klip. Jel Australija i Novi Zeland gde prvo dočekaju Novu godinu dok ostali ne znaju šta se dešava ili one Sputnjik-RT predikcije koje si blagoizvoleo prenositi ovde a od kojih se ni jedna nije pokazala kao tačna?
Не дај се, Геџо!!!
Није лако бити Србин.

Ne dajte se Tase, sad je trenutak da se istrajete na Kominterna putu. Nije lako biti antisatanista. jbg.
gedza.73 gedza.73 10:30 01.04.2023

Re: Nate... Na te

milisav68
dok zivim klicacu njemu
volim te Partizane

Nisam iz tog filma. Jel očeš da kažeš kako se i u ta partizanska dešavanja umešala trula Evropa samo da bi napakostila najvećem protivniku imperijalizma, kolonizma i Zlatne milijarde (minus njegova švalerka i njegovi oligarsi... sa njihovim švalerkama i mamama) Drugu Putinu? Ili da su partizanovci krivi za komplikacije prilikom registracije?
benedykt benedykt 10:48 01.04.2023

Re: Nate... Na te

literatesa
odnosno da je ekavica samo simplifikovana varijanta iste…

Da, ijekavica je teža, rijetki to primjete ili znaju.

Ijekavica je prosto original i pošto svaki jezik, pa tako i srpski, uvek teži simplifikovanju se onda tako sa jedne strane Drine zapatila simplifikovana ekavica od one izvorne ijekavice. Isto tako se npr u engleskom to know what to do nekada davno izgovaralo kao thou knowest what thou doest, kao što se i to originalno thou (savremeno you) zadržalo ponegde i danas u nekim regionima severa Engleske ili Škotske…
milisav68 milisav68 10:51 01.04.2023

Re: Nate... Na te

gedza.73
Jel očeš da kažeš

Neću ništa da kažem, jer šta god da napišem ti ponavljaš jedno te isto.
Sledeći put ćeš opet da dobiješ neki random odgovor.
literatesa literatesa 11:13 01.04.2023

Re: Nate... Na te

tako sa jedne strane Drine zapatila simplifikovana ekavica

Zato što ste vi pametniji. :)


I da, ijekavski jeste ruralniji, ali opet razmišljam koji su razlozi osim fizičkih ili geografskih da se ekavski nije primio među nama, nije nas zahvatio talas il barem reforma onih dana, a bilo ih je mnogo, kad je Srbija inicirala zajedništvo nakon krvoprolića i imala presudnu ulogu na svim poljima, i političkim i obrazovnim..
Milan Novković Milan Novković 12:04 01.04.2023

Re: Nate... Na te

bene_geserit
Ne znam kako ide kod vas, možda je previše skupo, al ovde se najbolje pokazala tepih trava koju kupiš gotovu.

Skroz isto kod mene, bacali seme, zalivali ko blesavi, dodavali humuse raznorazne i druga čuda i posle jedno godinu dana mučenja kupili brate travu u onim rolnama što donesu i od tada je super.

Rolne su najlakše, to stoji, ali ima jako malo mesta gde možeš da biraš koju ćeš travu u tim rolnama.

Tj, prosečna, "common" rolna je lepa, ali ti u odnosu na neke dođe kao parcela sa kukuruzom u odnosu na nju.

To sa semenom jako lepo radi, ako su ti rezultati bili promenljivi, a s obzirom šta si ovde rekao, najverovatnije nisi podlogu dobro pripremio, posle možda ipak malo fušerio kako je vreme odmicalo


mariopan mariopan 12:09 01.04.2023

Re: Nate... Na te

zilikaka
alselone
A ZIMSKO je vreme (bilo).

Satra me već par dana prolećni umor. SA TRA!

Do sada me malo pokrivalo vreme al ovu nedelju sam BAŠ profulala.
Poslednja dva sata ležim i gledam lagane krimi serije, one što ne moraš da odgledaš do kraja a možeš nekad i ponovo istu, svakako ih zaboraviš.
Nije to, nego me ni savest ne grize.
Otuda i ovaj post, danguba u najavi.

Utešno je znati da nisam jedina, pogotovo za te serije. Gledam ih samo očima, nisam tu. Blejim takoreći.
gedza.73 gedza.73 12:09 01.04.2023

Re: Nate... Na te

milisav68
Neću ništa da kažem, jer šta god da napišem ti ponavljaš jedno te isto.

Nije baš tako. Sećaš se šta si pričao na početku o nacistima a do čega se na kraju došlo? A došli smo da nama ne odgovaraju jednostavne nego komplikovane procedure koje državni uposlenici prebacuju na korisnike. Dakle sve je tamo gde treba da bude i ne vidim potrebu da se bilo ko buni.
mariopan mariopan 12:13 01.04.2023

Re: Nate... Na te

alselone
Maksu kako suče brkove

Ovo sam ga slikao poslednji put kad smo se videli. Jedan brk mu je malo pobegao ali to mu samo daje na šarmu.


Ali gledaj kako ima lepe oči?
milisav68 milisav68 12:31 01.04.2023

Re: Nate... Na te

gedza.73

Nije baš tako. Sećaš se šta si pričao na početku o nacistima

Sećam se, i dalje stojim iza toga, ali neću to više da ponavljam kao papagaj.

I kakve to veze ima sa ujudurmama koje pravi naša vlast pod pritiskom EU.
mariopan mariopan 12:32 01.04.2023

Re: Nate... Na te

zoja444
e, hvala na pojasnjenju. nekako je bilo do sad da cim se pozovu gradjani da napuste zemlju, da je to rat u najavi.

Ne bih da te plašim ali rat nije u najavi, on je već počeo. Ako pogledamo istoriju ratovi su uvek ovako počinjali, napadne neko neku zemlju, tamo se gine i ruši, ali sve dok nas neko ne napadne mi nemamo predstavu šta se iza brda valja.

Za to vreme po svetu divlja inflacija (upravo se događa), muči se narod da preživi pa zato i ne oseća tuđu muku, njegova mu je bliža. Protesti širom sveta, ekonomije mnogih zemalja su urušene zbog kovida i zaduživanja, socijalne razlike su sve veće, narod se buni. Da se tome stane na put narodu treba dati veću muku da zaboravi tu zbog koje se buni. Zato mu daju rat. Rat košta, zato se od naroda uzima sve više, za uzeto mu se podmeću krivci, spinuje se javnost, pujda se narod jedni na druge, zauzimaju se strane i dok trepneš eto svetskog rata.

Ne bih da mračim ali ako se ovo ne zaustavi ne nadam se dobrom ni za nas. Nismo mi na drugoj planeti.
zoja444 zoja444 12:56 01.04.2023

Re: Nate... Na te

mariopan, samo gledam informativu i analiticare ove i one. ali zbog ove vesti o pozivu da se napusti zemlja, trenutno sam zamislila skori nuklearni rat i propast sveta.
mariopan mariopan 13:32 01.04.2023

Re: Nate... Na te

To što oni imaju problema da ispune nešto sa čim se prvi put u životu sreću?

Imaju problema i zato što je taj rok bio kratak (sad je produžen) a ljudi seju, rade na njivama, otimaju se da urade dok je lepo vreme, jer to ne može kad pada kiša a rokovi prolaze. Nemaju kade, što bi rekle Lale, da sede kod kuće i satima pokušavaju da pristupe sajtu jer nešto tamo ne radi, em mnogi zaista ne znaju kako se to radi jer nemaju kompjutere i ne znaju to da rade...kao recimo koja drugarica (staračko domaćinstvo), a registrovano ranije i sad mora opet?
Šta je tu nekome smešno ne znam, pa naši seljaci nisu svi mladi ljudi puni snage i znanja nego je veliki deo starijih koji se sada prvi put sreću sa takvim načinom i to baš u vreme setve kad se na njivama ima najviše posla.
mariopan mariopan 13:36 01.04.2023

Re: Nate... Na te

zoja444
mariopan, samo gledam informativu i analiticare ove i one. ali zbog ove vesti o pozivu da se napusti zemlja, trenutno sam zamislila skori nuklearni rat i propast sveta.


Neće biti nadam se ništa od toga, dozvaće se pameti, valjda, samo mi jako liči na sve što se nekad već desilo. Imam snažan osećaj već viđenog. Nadam se da je sve to što sam natrukovala tamo samo plod moje mašte.
zoja444 zoja444 13:53 01.04.2023

Re: Nate... Na te

mariopan, cvetic i vama. kako familija? unuce? jel pisete nesto?
mariopan mariopan 13:58 01.04.2023

Re: Nate... Na te

Rolne su najlakše, to stoji, ali ima jako malo mesta gde možeš da biraš koju ćeš travu u tim rolnama.

Pošto se ovih dana borim sa travom i to će trajati celo leto ako je suša ne spali kao prošle godine pa krene da raste u jesen i zimu kad joj vreme nije....da kažem i jednu povodom rolni trave.

Fenomenalno je rešenje za manje površine. To su skoro sve moje komšije stavile, lepo izgleda, lako se održava i ne košta mnogo.

Ali...

Mi se graničimo sa velikim parkom gde raste divlja trava i korov, koji se na naše travnjake već prve godine preseli semenom i vetrovima koji sve vreme duvaju. Moja komšinica maslačak vadi nožićem iz korena jer ima samo par kvadrata te lepe trave pa može.
A ja imam veeeeliku površinu, što dvorišta što naUlicu, i nema nikakve šanse da se izborim da mi makar i posejana trava ostane takva dve godine nego se naseli divlja trava i maslačak kao tepih. A hemiju neću da bacam (znam da postoji). Hoću da imam i rovce i gliste i ježa i komšijske mačke i neću da ih trujem hemijom ni slučajno a kamoli namerno....tako da plaćam čoveka da mi to kosi jer sama više ne mogu. A to je obična trava koja isto jako lepo izgleda kada se pokosi i ako je suša ne spali. Samo sada raste na očigled, lepo je gledam i od juče je već narasla santimetar časna reč.
mariopan mariopan 14:07 01.04.2023

Re: Nate... Na te

zoja444
mariopan, cvetic i vama. kako familija? unuce? jel pisete nesto?

Ja sam se sasvim rastopila od miline sa tim mojim malim zvrkom kome će sada za par meseci godinu dana. Uživam neizmerno. Vratila sam se pre par dana i prvo da se malo pobrinem za domaćinstvo da me ne zatrpaju poslovi pa ću malo i da pišem.
Nedostajao mi je blog i naša druženja samo nisam mogla da nađem vremena i za to. Trudila sam se da ćerki i zetu što više pomognem i da što više vremena provedem sa unukom. Presladak je, toliko nas je sve usrećio da se rečima ne može opisati.

Nadam se da ću sada imati vremena i za svoje zadovoljstvo, blog mi je zaista postao deo života koji je samo moj i to mi je nedostajalo.
benedykt benedykt 14:21 01.04.2023

Re: Nate... Na te

literatesa
tako sa jedne strane Drine zapatila simplifikovana ekavica

Zato što ste vi pametniji. :)


I da, ijekavski jeste ruralniji, ali opet razmišljam koji su razlozi osim fizičkih ili geografskih da se ekavski nije primio među nama, nije nas zahvatio talas il barem reforma onih dana, a bilo ih je mnogo, kad je Srbija inicirala zajedništvo nakon krvoprolića i imala presudnu ulogu na svim poljima, i političkim i obrazovnim..

Ima tu više mogućih razloga zašto je došlo do ekavskog simplifikovanja a kao jedan od verovatnijih je uticaj autohtonog ili ti ga neslovenskog (romano-vlaškog) stanovništva, čijih potomaka i dan danju ima sve više što ideš južnije i istočnije na prostorima bivše Jugoslavije. Naime zbog uticaja jezika Rimljana oni nisu nisu umeli pravilno da izgovaraju neke reči, pa je sve to onda sa vremenom jezički otišlo ka onom romanskom e. Slična fora postoji i kod Bugara na primer, sa time da kod njih zapad zemlje a posebno ka granici sa Srbijom ima tu neku njihovu ekavicu, dok je istok ostao jakavski jer je tamo bilo daleko manje tog autohtonog a neslovenskog stanovništva.
Tako da se ta ekavica nije primila među vama između ostalog i jer nije imao ko da vas svojim jezičkim uticajima ka njoj odvede…
solo solo 14:53 01.04.2023

Re: Here comes the rain again - А викенд, јбт!

А неки овде долазе из чисте досаде исто овако као и ја (нпр. Соло и Чарли) да се мало зајебавају.


Svaka ti je ko Vukova.
gedza.73 gedza.73 15:10 01.04.2023

Re: Nate... Na te

I kakve to veze ima sa ujudurmama koje pravi naša vlast pod pritiskom EU.

Nikakve. Potpuno podržavam ovu vlast i registraciju poljoprivrednih gazdinstava. Mogao bi' sad da ti objašnjavam kako EU seljak pod pritiskom to radi 'na struju' al' ne bih baš voleo da te bacim u bedak.
Sećam se, i dalje stojim iza toga

Opasno ti bila dobra ona da ukrajinski nacisti ne valjaju jer nisu pod kontrolom a ruski su valjda dobri jer ih kontroliše država.

Izvini što ti koristim komentar al ne znam gde da uturim prosečno razmišljanje jednog našeg prosečnog građanina



Uzeo kredit a na mesečnom nivou mu problem predstavljaju sedamdesetak eura. Nije pročitao ugovor koji je potpisao, krivi mu rat u Ukrajini i naftaši.
Živeće ovaj narod večno.


shmoo shmoo 15:28 01.04.2023

Re: Nate... Na te

gedza.73

Ne otvara mi klip.



Забранио ти НАТО да видиш тај клип?

Е, јбг.

Шта ћеш, демократија.

Не дај се, Геџославе!

Није лако бити Србин!





shmoo shmoo 15:29 01.04.2023

Re: Here comes the rain again - А викенд, јбт!

solo
А неки овде долазе из чисте досаде исто овако као и ја (нпр. Соло и Чарли) да се мало зајебавају.


Svaka ti je ko Vukova.



Вазда била и остала.

И то и на екавици и на ијекавици.


shmoo shmoo 15:36 01.04.2023

Around the world with Лолек и Болек

literatesa, benedykt


Је ли вас двоје, лицемерна сујетна говна од људи, нисте ми одговорили на моје најједноставније питање.

Зашто мораТЕ да се качиТЕ на моје коментаре?

Шта вас нагони на то?

Какав је то ваш мрачни унутарњи порив?

Можда нагон?

Примам одоговоре и на српској екавици и на српској ијекавици јер подједнако разумем оба та изговора српског језика.

Само немојте опет да изврдате одоговор на ово моје једноставно питање.

Ако ми ни овај пут не одговорите на моје питање само ћете ми потврдити оно што и иначе одавно мислим о вама двома.

А то је да сте глупи к'о буље, крајње необразовани и да се овде на Блогу Б92 само фолирате некаквим својим високоумљем (шатро начитани) напабирченим по стазама и богазама интернета.





gedza.73 gedza.73 15:50 01.04.2023

Re: Nate... Na te

Забранио ти НАТО да видиш тај клип?

Jel Taso šta ti kažeš na ovo potencijalno postavljanje nuklearki u Belorusiju?
Zar ne bi trebali narodi istočne Evrope koji su u EU (Sloveni plus pravoslavci plus katolici) sad preventivno da napadnu Belorusiju zbog tih raketa na par minuta?
ista logika kao što se tvrdilo za 'opravdanu rusku SVO'. Mis'im ne verujem baš da takvih debila (pandan onima na drugoj strani) koji su za resetovanje Evrope ima al ko zna, možda je taj glupatitis zarazan.

Nego i Luki, najbliži ruski saveznik, nije blesav poput nekih Srba pa nešto mi se femka, neće ratuje, neće prizna referendum, poziva na prekid vatre... Izgleda kako ga NATO čipovao
Не дај се, Геџославе!
Није лако бити Србин!

Znaš kako su pokušali da me ubede na blogu da sam loš Srbin jer ne ratujem po netu za rusko pravoslavlje i to čovek koji je tek devedesetih počeo da slavi slavu čiji je deda slavski kolač bacio u sneg zbog drugova komunista?
Sad mene koji sam se vratio ubeđuju oni čija su deca otišla kako sam na srbometru negde pri dnu lestvice. Ili bivši Jugosi koji su se setili da su velikoSrbi.

Sve u svemu obični šibicari. mada je zaprepašćujući broj stvari koji su ovde napisali a da se svaka pokazala kao najveća moguća glupost.


shmoo shmoo 15:59 01.04.2023

Re: Nate... Na te

literatesa

I da, ijekavski jeste ruralniji, ali opet razmišljam koji su razlozi osim fizičkih ili geografskih da se ekavski nije primio među nama, nije nas zahvatio talas il barem reforma onih dana, a bilo ih je mnogo, kad je Srbija inicirala zajedništvo nakon krvoprolića i imala presudnu ulogu na svim poljima, i političkim i obrazovnim..



benedykt

Ima tu više mogućih razloga zašto je došlo do ekavskog simplifikovanja a kao jedan od verovatnijih je uticaj autohtonog ili ti ga neslovenskog (romano-vlaškog) stanovništva, čijih potomaka i dan danju ima sve više što ideš južnije i istočnije na prostorima bivše Jugoslavije.

Tako da se ta ekavica nije primila među vama između ostalog i jer nije imao ko da vas svojim jezičkim uticajima ka njoj odvede…







Хан Песак, Предор, орентација, субективни и обективни фактори, Седињене Америчке Државе итд?





Јбт, какве сте вас двоје будалетине!

Али врх будалетине!

Крајње необразоване и тупаве, али зато подједнако умишљене и сујетне.

Дај бре, немојте више овде да лупетате тако о екавици и ијекавици, стварно се срамотите.








(Милорад Дешић, матерњи му је ијекавски изговор српског језика, на 21:25. (ЛИНК)




Стварно вас двоје, Литератеса и Бенедикте, престаните више да лупетате.

Сад и мене почиње да буде срамота са колико се незнања и још више умишљености и сујете просеравате о нечему о чему појма немате.


Алоооо! Тупани! Литератеса и Бенедикт!

Екавски, ијекавски (јекавски) и икавски изговор у српском језику су настали као последица рефлекса старога јата у дотадашњем говору и нису старији од 14. века.

Глас јат у старим српским рукописима изгледа овако:





И нико данас још увек не зна да вам каже да ли се тај глас јат у нашем језику пре 14. века изговарао као и са призвуком е или као е са призвуком и.


Refleksi jata

Refleksi jata u ijekavskom i ekavskom izgovoru nisu jednoobrazni; ne mogu se svesti na prost odnos (npr., e : je ili sl.). Različiti fonetski konteksti i istorijske prilike uslovili su da stari glas ѣ dȃ različite rezultate u ekavskom i ijekavskom izgovoru. Ti odnosi uglavnom se mogu predstaviti sistemski, na sledeći način (prva vrednost u pregledu je uvek ekavska, druga — ijekavska).



Ijekavica i ekavica - ЛИНК


U svojoj radnji »Govor našičkog kraja« zabilježio sam da se u najstarijim
selima našičkog kraja (Pg, Fč, Sj, Bš, Šn) stari jat »izgovara kao e, ali se u
tom e malo osjeća prizvuk glasa i«. Budući da se tu radi o govorima s nezamijenjenim jatom, odlučio sam detaljnije proučiti tu pojavu. Govori s nezamijenjenim jatom vrlo su rijetka pojava u današnjem hrvatskom ili srpskom
jeziku. Nezamijenjeni jat zabilježen je samo u desetak naselja (uglavnom izvan
Jugoslavije). Prvi je tu pojavu zabilježio E. Petrovici u selu Krašovani u
rumunjskom Banatu. Kasnije je P. Ivić zabilježio nezamijenjeni jat i u govorima Rekaša (rumunjski Banat), Banatske Crne Gore (rumunjski Banat) i
galipoljskih Srba (Pehčevo u istočnoj Makedoniji).3 Nedavno su takvu pojavu zabilježili B. Finka i A. Šojat u selu Gradištu (jugozapadno od Vinkovaca).



GOVORI S NEZAMIJENJENIM JATOM U NAŠIČKOM KRAJU - Stjepan Sekereš (ЛИНК)



И зато вас двоје, престаните више овде да лупетате о ијекавици и екавици јер ваша глупост и умишљеност које су засноване искључиво на вашој прекомерној сујети сада већ почиње да боли.

Мене је све више срамота да читам то што вас двоје пишете овде.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana