Meksicki virus H1N1

Spiridon RSS / 08.07.2009. u 22:33

Pitanja i odgovori

Ne bih da peglam o stvarima koje mogu lako da se pronadju na internetu pa zato hocu da se skoncentrisem na pitanja koja zahtevaju specificne odgovore

Obzirom da imam dva klinca 4 god. i 10 meseci (obojica idu u obdaniste)  pomalo brinem u vezi nekih stvari.

Koliko je dana potrebno da se virus kod obolelog otkrije obzirom da su simptomi isti kao i kod obicnog sezonskog gripa?

Scenario je veoma jednostavan.

* osoba dobija simptome i odlazi kod lekara.

* vreme prolazi

* lekar mu daje klasicnu terapiju (paracetamol ili imflamatorni tretman)

* vreme prolazi

* stanje se pogorsava, pacijent ponovo odlazi kod lekara

* vreme prolazi

* lekar salje bris na analizu

* vreme prolazi

* tek nakon analize pocinje terapija adekvatnim lekovima (tamiflu ...)

Po mom proracunu za ovaj proces je potrebno minimum 5 dana.

Da li je to u nekim slucajevima suvise kasno?

Vidim da se na b92 vestima u vezi sa ovim virusom javljaju ljudi koji su ga vec pregurali.

 

 

ako ima neko ... ne bi bilo lose da nam pojasni kako je to izgledalo u njegovom slucaju ...

 



Komentari (157)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

drug.clan drug.clan 22:45 08.07.2009

bez brige

Vidim da se na b92 vestima u vezi sa ovim virusom javljaju ljudi koji su ga vec pregurali.


Pregurali su ga mnogi skoro 100 000 ljudi. Komplikacije i smrtnost izazvana komplikacijama su redje nego kod obicnog sezonskog gripa. Tamiflu ne radi. Zdrave osobe veoma retko imaju bilo kakve komplikacije stoga nema mesta nikakvom posebnom tretmanu koji je razlicit od tretmana za obicni grip.
Vazno je da se odlezi kako ne bi bilo kasnijih komplikacija..
Spiridon Spiridon 22:48 08.07.2009

Re: bez brige

drug.clan
Vidim da se na b92 vestima u vezi sa ovim virusom javljaju ljudi koji su ga vec pregurali.


Pregurali su ga mnogi skoro 100 000 ljudi. Komplikacije i smrtnost izazvana komplikacijama su redje nego kod obicnog sezonskog gripa. Tamiflu ne radi. Zdrave osobe veoma retko imaju bilo kakve komplikacije stoga nema mesta nikakvom posebnom tretmanu koji je razlicit od tretmana za obicni grip.
Vazno je da se odlezi kako ne bi bilo kasnijih komplikacija..


jasno mi je da je virus u ovoj fazi relativno bezazlen ali moje pitanje u vezi sa ovim scenarijom i dalje stoji

koliko je potrebno da se otkrije?


omega68 omega68 23:04 08.07.2009

Re: bez brige

koliko je potrebno da se otkrije?

ne znam za klince , ali meni je dovoljno da se otkrije i malo iznad kolena...
Imam i ja dvoje pa me takođe interesuje, bez zezanja
topcat topcat 01:18 09.07.2009

Re: bez brige

drug.clan

Pregurali su ga mnogi skoro 100 000 ljudi. Komplikacije i smrtnost izazvana komplikacijama su redje nego kod obicnog sezonskog gripa.


Čuh iz pouzdanih izvora da je puno djece (NY area) odležalo gripu pod izlikom da imaju "upalu pluća" ili nešto slično, zato da ih ne zatvore i izoliraju.
Spiridon Spiridon 08:24 09.07.2009

Re: bez brige

Imam i ja dvoje pa me takođe interesuje, bez zezanja


osecam se sigurnije kad sam informisan, hladnije glave ulazim u svaku pricu


antioksidant antioksidant 09:11 09.07.2009

Re: bez brige

jasno mi je da je virus u ovoj fazi relativno bezazlen

a ocekujes neku drugu fazu?

tretman je isti kao i kod svakog gripa. ne postoji razlika u simptomima. jedino lab analiza definitivno utvrdjuje tip gripa.
d_sandic d_sandic 11:15 09.07.2009

Re: bez brige

a ocekujes neku drugu fazu?


I španski grip je u prvom talasu bio bezazlen...
dragan7557 dragan7557 11:53 09.07.2009

Re: tretman vašeg novčanika

Zdrave osobe veoma retko imaju bilo kakve komplikacije stoga nema mesta nikakvom posebnom tretmanu koji je razlicit od tretmana za obicni grip.

Bogami ima razlike u milijardama (već potrošenim) za odbranu od ove napasti za koju je skoro izvesno da je u najmanju ruku laboratorijski proizvod.

Ostaje da se vidi kada nam u posetu dolazi rotkva grip, krompir-pasulj grip i slične nemani, ili malo za promenu možemo da pređemo na džukeleći Antraks i špricanje protiv komarčevog ludila.

A paretine plašte i praćakaju se u novčanicima Farma industrijskog kompleksa koji (dokazano) prvo proizvede bolest a onda prodaje i spas od nje.

dragan7557 cerski
antioksidant antioksidant 12:14 09.07.2009

Re: bez brige

španski grip je u prvom talasu bio bezazlen...

u smislu smrtnosti ili prenosivosti?
d_sandic d_sandic 19:36 09.07.2009

Re: bez brige

u smislu smrtnosti ili prenosivosti?

Smrtnosti.
antioksidant antioksidant 19:37 09.07.2009

Re: bez brige

Smrtnosti.

losa vest
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:07 08.07.2009

Pitanje

Doktore, moj muž je jedna obična svinja. Da li sam ja posebno ugrožena od gripa?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:12 08.07.2009

Ovde,

u Sloveniji, nam nadležne zdravstvene institucije i organi uporno ponavljaju da ni slučajno ne idemo kod lekara, ako osetimo najavljene praseće simptome, nego da svog lekara zovemo telefonom, lekar dolazi, uzima bris, nosi na analizu, boženedaj prepisuje lek, donose lek i ako grip nije u poznoj fazi ili težem obliku, sve se svodi na kućno lečenje. Neidenjem kod lekara, već pozivanjem istog, žele da smanje rizik prenošenja zaraze.
Spiridon Spiridon 23:51 08.07.2009

Re: ....

angie01
http://en.wikipedia.org/wiki/Swine_influenza


http://www.cdc.gov/h1n1flu/


For treatment, antiviral drugs work best if started soon after getting sick (within 2 days of symptoms)

pa o ovome ja pricam, ko ce da ga otkrije za 2 dana??? Nema sanse.

Najaca fora je da se javi neko ko ga je prelezao i da opise kako su ga i posle koliko vremena provalili.

predpostavljam da ako vidis komsiju kako usred noci rije po dvoristu ispred zgrade, nema sumnje da je bio u kontaktu sa obolelim.
mimi09 mimi09 00:21 09.07.2009

Re: ....

vidi ovo ludilo

Swine flu parties
mara92 mara92 05:37 09.07.2009

Мара паметује...

...колико пратим из медија све зависи где се налазиш...Рецимо, у Србији је друштво (лекари то јест) укапирало да се није зезати, па се одмах узимају брисеви које Торлак анализира (за то има и сертификат Светске здравствене организације)...
...овде у САД је здравство отишло бестрага одавно, па медији након првог таласа пролетос више и не јављају колико је и где заражених (преминули се и не помињу)...
Закључак: прати ситуацију у вртићу (да ли је неко од клинаца болестан, или је путовао у САД, Латинску Америку или Аустралију)...а ако, пу, пу, не дај Боже, шврће почну да шмрцкају, малаксали су - правац код лекара...кажем, зависи од државе до државе, њихове праксе, а и какав су (национални) програм припремили у случају пандемије...
Spiridon Spiridon 08:06 09.07.2009

Re: Мара паметује...

ако, пу, пу, не дај Боже, шврће почну да шмрцкају, малаксали су - правац код лекара...кажем, зависи од државе до државе, њихове праксе, а и какав су (национални) програм припремили у случају пандемије...


slazem se 100 %.

Svako mora da preduzme deo odgovornosti i da se dobro informise. Na zalost, moje pitanje sa pocetka price i dalje stoji =(

otkrivanje gripa u ranoj fazi izgleda da moze samo da izvede onaj koji radi u laboratoriji i kome je sva oprema "pri ruci"




Unfuckable Unfuckable 12:06 09.07.2009

Re: Мара паметује...

Svako mora da preduzme deo odgovornosti i da se dobro informise

ja, recimo - ne skidam kondom.
mikimedic mikimedic 12:15 09.07.2009

Re: Мара паметује...

ja, recimo - ne skidam kondom.


ma skini ga, pa neka zatrudni.
Spiridon Spiridon 14:06 09.07.2009

Re: ....

mimi09
vidi ovo ludilo

Swine flu parties


blesav narod ti ostrvljani
Spiridon Spiridon 14:08 09.07.2009

Re: Мара паметује...

Unfuckable
Svako mora da preduzme deo odgovornosti i da se dobro informise

ja, recimo - ne skidam kondom.


ja, recimo - ne skidam cvikere.
antioksidant antioksidant 14:19 09.07.2009

Re: Мара паметује...

ja, recimo - ne skidam cvikere.

a ti se pridrzavas devize "the only safe sex is no sex at all"?
Spiridon Spiridon 14:56 09.07.2009

Re: Мара паметује...

a ti se pridrzavas devize "the only safe sex is no sex at all"?


ili jos gore - yebem retko ali lose
thebee269 thebee269 18:12 09.07.2009

Re: ....


Najaca fora je da se javi neko ko ga je prelezao i da opise kako su ga i posle koliko vremena provalili.


pa ja ga prelezao...
bas da vidim kako je ...
kada sam se probudio ono nista...
Atomski mrav Atomski mrav 10:35 10.07.2009

Re: Мара паметује...

ja, recimo - ne skidam kondom.

Ni ja, sem kad pisham ili yebem
ivana23 ivana23 23:59 08.07.2009

***

mimi09 mimi09 00:44 09.07.2009

Re: ***

mimi09 mimi09 00:47 09.07.2009

Re: ***

Fight The Swine Flu In Style



mimi09 mimi09 00:59 09.07.2009

Re: ***



Be sexy, healthy and wise. Thanks to the good folks at Louis Vuitton, for the price of $150, you can safely vacation in Mexico and protect yourself from the Swine Flu while still looking classy at the same time.
sybil sybil 04:19 09.07.2009

ja sam pre nekoliko

nedelja imala grip, simptomi su temperatura, povracanje i onaj bol u kostima. uplasila sam se da li je svinjski grip, medjutim doktor kaze da je razlika u tome sto svinjski grip ima respiratorne simptome, kasalj, curenje iz nosa, tako da mi je rekao da imam obican grip koji se leci mirovnjem.
mara92 mara92 05:51 09.07.2009

Шта сам чула...

Уз ограду, јер лекар нисам, али су ми баш лекари причали: од грипа сваке године у свету умире пуно људи (бројке нису ни мало наивне). Све зависи од "општег стања" организма: да ли је неко млад, стар, да ли има хронично обољење и слично, а у случају овог "крмеће/мексичког" грипа - питање је да ли ће и када да мутира и како ће мутиран да делује на људски организам...

Друго, ми барем (из Србије и ближе околине) смо склони да прележимо прехладу/грип на ногама, уместо да останемо кући и одлежимо...

Треће - како се хранимо је исто важно..."цепање" црвеног месишта (јер рибу Србљи баш и "не миришу" без ич воћа и поврћа (а да није у саставу слаткиша, пита, термички обрађено) није баш начин да се побољша имунитет...

Морам овде да напоменем једну ствар која ме ЈАКО, ЈАКО НЕРВИРА: сваке године, зими, кад крене талас прехладе, у свакој фирми (и мислим да свако од нас зна барем један пример) имамо колегу који дође шмркељав, кија, кашље....Побесним због овога!!! Толико је то некултурно, пре свега, а да не помињем безобразлук да се долази у стању у којем нити можеш да радиш нити други могу да раде од тебе (при томе заразиш све редом)...
Проветравати просторије (кад год је могуће избегавати укључивање клима-уређаја) и прати руке редовно, што редовније....
bauer. bauer. 08:16 09.07.2009

Re: Шта сам чула...

како се хранимо је исто важно..."цепање" црвеног месишта (јер рибу Србљи баш и "не миришу" без ич воћа и поврћа

A krompir? Zar krompir nije povrće?
Evo ti malo povrća
sybil sybil 10:10 09.07.2009

Re: Шта сам чула...

bauer.
како се хранимо је исто важно..."цепање" црвеног месишта (јер рибу Србљи баш и "не миришу" без ич воћа и поврћаA krompir? Zar krompir nije povrće?Evo ti malo povrća

to je jedino povrce koje ne valja. samo crveni krompir moze, a kod nas se ne jede takav.
drug.clan drug.clan 13:07 09.07.2009

Re: Шта сам чула...

sybil
bauer.
како се хранимо је исто важно..."цепање" црвеног месишта (јер рибу Србљи баш и "не миришу" без ич воћа и поврћаA krompir? Zar krompir nije povrće?Evo ti malo povrća

to je jedino povrce koje ne valja. samo crveni krompir moze, a kod nas se ne jede takav.


Ovo nije tacno.

Krompir je povrce koje moze da se nosi sa skoro bilo kojim drugim u hranjivosti, mineralima i vitaminima cak i sa spanacem koji mi smatramo mnogo zdravijim

link
antioksidant antioksidant 13:32 09.07.2009

Re: Шта сам чула...

Ovo nije tacno.

Krompir je povrce koje moze da se nosi sa skoro bilo kojim drugim u hranjivosti, mineralima i vitaminima cak i sa spanacem koji mi smatramo mnogo zdravijim

"problem" sa krompirom je sto ga pri spremanju "dave" u ulju inace krompir je s a v r s e n ! ! !
Spiridon Spiridon 15:05 09.07.2009

Re: Шта сам чула...

inace krompir je s a v r s e n ! ! !


ajde da u to ime svako od nas zakaci po jedan omiljeni video sa youtube


antioksidant antioksidant 15:12 09.07.2009

Re: Шта сам чула...

ajde da u to ime svako od nas zakaci po jedan omiljeni video sa youtube

vezano za krompir?

drug.clan drug.clan 15:22 09.07.2009

Re: Шта сам чула...

krompir je s a v r s e n ! ! !


neki naucnici su skoro otkrili (rupu na saksiji) da se moze ziveti samo jeduci krompir jer u njemu ima skoro svega sto nam treba. Kao da mi to na primeru iraca, poljaka i ostalih severnjaka nismo znali i ranije
Unfuckable Unfuckable 15:25 09.07.2009

Re: Шта сам чула...

skoro svega sto nam treba

nema mesa.
sybil sybil 16:38 09.07.2009

Re: Шта сам чула...

drug.clan

sybil

bauer.како се хранимо је исто важно..."цепање" црвеног месишта (јер рибу Србљи баш и "не миришу" без ич воћа и поврћаA krompir? Zar krompir nije povrće?Evo ti malo povrća to je jedino povrce koje ne valja. samo crveni krompir moze, a kod nas se ne jede takav. Ovo nije tacno.Krompir je povrce koje moze da se nosi sa skoro bilo kojim drugim u hranjivosti, mineralima i vitaminima cak i sa spanacem koji mi smatramo mnogo zdravijimlink

obican krompir , za razliku od crvenog, ima visok glikemicni indeks i zbog toga spada u stetnu hranu.
drug.clan drug.clan 18:28 09.07.2009

Re: Шта сам чула...

obican krompir , za razliku od crvenog, ima visok glikemicni indeks i zbog toga spada u stetnu hranu.



a zasto je to stetna hrana?
ljudi koji nemaju problema sa dijabetesom nemaju nikakve stete od takve hrane.

Pad konuzumiranja hrane sa visokim glikemicnim indeksom u poslednjih 50-tak godina se poklapa sa naglim rastom obolevanja od dijabetesa i srcanih bolesti sto navodi na zakljucak da visok glikemicni indeks nema nikakvu ili ne bitnu ulogu u pojavi epidemije dijabetesa i kardiovaskularnih obolenja. Osim toga ne postoji ozbiljan skup istrazivanja koji bi potvrdio tvrdnje da je hrana sa visokim glikemicnim indeksom stetna.

ja licno mislim da su sve te teorije o stetnosti ugljenih hidrata u sustini bullshit
sybil sybil 23:28 09.07.2009

Re: Шта сам чула...

Osim toga ne postoji ozbiljan skup istrazivanja koji bi potvrdio tvrdnje da je hrana sa visokim glikemicnim indeksom stetna

samo sto je jedan nemac dobio nobelovu nagradu za otkrice da se maligni tumori detektuju na osnovu konzumiranja glukoze.
ivana23 ivana23 23:42 09.07.2009

Re: Шта сам чула...

sybil
Osim toga ne postoji ozbiljan skup istrazivanja koji bi potvrdio tvrdnje da je hrana sa visokim glikemicnim indeksom stetna
samo sto je jedan nemac dobio nobelovu nagradu za otkrice da se maligni tumori detektuju na osnovu konzumiranja glukoze.

I Al Gor ju je dobio, zar ne...
sybil sybil 02:01 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

ivana23

sybil
Osim toga ne postoji ozbiljan skup istrazivanja koji bi potvrdio tvrdnje da je hrana sa visokim glikemicnim indeksom stetna samo sto je jedan nemac dobio nobelovu nagradu za otkrice da se maligni tumori detektuju na osnovu konzumiranja glukoze. I Al Gor ju je dobio, zar ne...

Nemacki biolog Otto Heinrich Warburg je dobio Nobeovu nagradu za otkrice da metabolizam malignih tumora zavisi od konzumiranja glukoze. PET scan koji se koristi za dijagnozu tumora ustvari detektuje oblasti tela sa najvecim konzumiranjem glukoze.
Unfuckable Unfuckable 06:32 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

ok to za glukozu - ali tumor tada već postoji, zar ne ?
Ili je ovo uvod u osnove alternativne terapije maligniteta "izgladnjivanjem".
sybil sybil 10:20 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

Unfuckable
ok to za glukozu - ali tumor tada već postoji, zar ne ?Ili je ovo uvod u osnove alternativne terapije maligniteta "izgladnjivanjem".

pa da , postoji i konzumira mnogo vise secera nego normalne celije, hrani se secerom mnogo vise nego zdrave celije. moguce je otkriti pocetne faze maligniteta na taj nacin. postoje i eksperimenti -koja hrana podstice rast tumora, in-vivo i iv-vitro. i odgovor je sve sto jedemo, secer, meso, brasno.

zasto izgladnjivanje? napravis procenu koliko ti kalorija treba za tezinu koju hoces - i sibas zdravu hranu sa tim kalorijama.

antioksidant antioksidant 10:36 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

napravis procenu koliko ti kalorija treba za tezinu koju hoces - i sibas zdravu hranu sa tim kalorijama.

to bi funkcionisalo kada bi tumori uzimali samo "visak kalorija" pa ako jedes koliko ti treba neces ni "hraniti" tumor

ali ne funkcionise
Unfuckable Unfuckable 10:40 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

ali ne funkcionise

ne funkcioniše, potvrđeno - ja gledao čoveka.
Umro, pa još - gladan
sybil sybil 10:44 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

antioksidant
napravis procenu koliko ti kalorija treba za tezinu koju hoces - i sibas zdravu hranu sa tim kalorijama. to bi funkcionisalo kada bi tumori uzimali samo "visak kalorija" pa ako jedes koliko ti treba neces ni "hraniti" tumorali ne funkcionise

govorim o prevenciji, recimo ishrana zdravog coveka koji odrzava tezinu i stiti se od bolesti. kada se tumor razvio, zvanicna medicina je zakon, a prirodne metode dopuna. ko drugacije tvrdi je sarlatan.
sybil sybil 10:47 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

Unfuckable
ali ne funkcionisene funkcioniše, potvrđeno - ja gledao čoveka.Umro, pa još - gladan

hoces reci- svi cemo na kraju umreti, neko sit, neko gladan.
ako tako gledas na zivot, zasto uopste ustajati iz kreveta? ambicije, teznje, ciljevi- sta ce nam to kad se umire?
antioksidant antioksidant 10:53 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

govorim o prevenciji,

ne kapiram te - ti kazes da ako ne jedes preterano neces dobiti rak?

umerena ishrana nije prevencija za rak. jeste za mnoge lose stvari ali za rak nije
ako tako gledas na zivot, zasto uopste ustajati iz kreveta?
pa da jedes (mislem,. moze se jesti i u krevetu ali lepse je u nekoj basti, za drvenim stolom, uz razgovor i vino (ili pivo za unf-a))

ambicije, teznje, ciljevi- sta ce nam to kad se umire?

kaze se

nije tesko postati besmrtan, tesko je to ostati

sybil sybil 10:58 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

ne kapiram te - ti kazes da ako ne jedes preterano neces dobiti rak?

umerena ishrana nije prevencija za rak. jeste za mnoge lose stvari ali za rak nije

nije tacno, pricas napamet. procitaj sta sam napisala u tri teme na mom profilu pa se javi da komentarises.
pa da jedes (mislem,. moze se jesti i u krevetu ali lepse je u nekoj basti, za drvenim stolom, uz razgovor i vino (ili pivo za unf-a))

ha, ha.
antioksidant antioksidant 11:14 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

nije tacno, pricas napamet. procitaj sta sam napisala u tri teme na mom profilu pa se javi da komentarises.

jebiga sibil, ovde se komentarise bez dozvole tako da zajebi sa tim forama da ti se neko javlja da komentarise posto ispuni tvoje uslove.

ne interesuje me ni jedna tema iz tvog profila samo pokusavam da razjasnim sta zelis ovde da kazes. gore pises sledece:

pa da , postoji i konzumira mnogo vise secera nego normalne celije, hrani se secerom mnogo vise nego zdrave celije

govorim o prevenciji


pitanje je o kojoj prevenciji pricas? prevenciji od tumora? ako o tome pricas onda lupetas.


a kada se dobijes tumor i sama kazes
kada se tumor razvio, zvanicna medicina je zakon,

sybil sybil 11:20 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

jebiga sibil, ovde se komentarise bez dozvole tako da zajebi sa tim forama da ti se neko javlja da komentarise posto ispuni tvoje uslove.

bilo kakva diskusija sa nekim ko ne razlikuje prevenciju od terapije nema smisla. kazes ne interesuju te moje teme, a hoces da debatujes, i sa tvojim totalnim neznanjem na zadatu temu, uz aroganciju, sta nam ostaje- vredjanje.

thanks, but no thanks.
antioksidant antioksidant 11:28 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

bilo kakva diskusija sa nekim ko ne razlikuje prevenciju od terapije nema smisla

ti si rekla prevencija
sybil
antioksidant
napravis procenu koliko ti kalorija treba za tezinu koju hoces - i sibas zdravu hranu sa tim kalorijama. to bi funkcionisalo kada bi tumori uzimali samo "visak kalorija" pa ako jedes koliko ti treba neces ni "hraniti" tumorali ne funkcionise

govorim o prevenciji, recimo ishrana zdravog coveka koji odrzava tezinu i stiti se od bolesti. kada se tumor razvio, zvanicna medicina je zakon, a prirodne metode dopuna. ko drugacije tvrdi je sarlatan.

samo pojasni na prevenciju cega mislis. verujem da ce mi i moje totalno neznanje biti sasvim dovoljno ako budes ista napisala o tome bez postavljanja zahteva tipa "prvo procitaj sta sam ja pisala u mom profilu".

i za kraj

slazem se

bilo kakva diskusija sa nekim ko ne razlikuje prevenciju od terapije nema smisla.
potrudi se da ti uocis prvo razliku pa da nastavimo
sybil sybil 11:36 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

potrudi se da ti uocis prvo razliku pa da nastavimo


ovo sve sto si citirao dokazuje da ne znas razliku izmedju terapije i prevencije, bolje cuti i nemoj da se brukas.
antioksidant antioksidant 11:46 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

ovo sve sto si citirao dokazuje da ne znas razliku izmedju terapije i prevencije

citirao sam tebe

ti si krenula sa pricom
da metabolizam malignih tumora zavisi od konzumiranja glukoze
pa si sama pomenula prevenciju.

ako ne stojis iz onoga sto si napisala - ok

bolje cuti i nemoj da se brukas.

pojasni, prosvetli me o sybil.
Unfuckable Unfuckable 12:10 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

Spiro ja bi sve ovo banovao
sybil sybil 12:10 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

pojasni, prosvetli me o sybil.

jao bre, antioksidante, svadjmo se oko gluposti.

kada neko kaze leciti...to moze da bude preventivno (bolest se nije razbila, a preduzimaju se mere da se spreci pojava bolesti,.tu spadaju razna mere, tipa ishrana, cajevi, suplementi, recimo kalcijum da se spreci osteoporoza (koje se nije razvila)....a moze da bude i terapijsko lecenje- to znaci da se bolest razvila, dijagnostifikovana je i samo zvanicna medicina pomaze, sve ostalo je dopuna.
Unfuckable Unfuckable 12:13 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

cajevi




ps : sybil, ne bih da te ometam u zamahu, ali - ne postoji profilaktičko lečenje
sybil sybil 12:24 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

Unfuckable
cajevips : sybil, ne bih da te ometam u zamahu, ali - ne postoji profilaktičko lečenje

pa, tu je kech. na engleskim knjigama koje ovde citam pise lecenje u cilju profilakse ili terapije, prophilactic or therapeutic drugs, means, cures....a kod nas je cudno kada se tako kaze.

neces valjda da me vesas zbog toga. toliko smo diskutovali profilaksu i terapiju.

trust me, i know what i am doing.
Unfuckable Unfuckable 12:31 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

ma kakvo vešanje, poplašila si čoveka sa svim tim profilaktičkim terapijama - ali definitivno, logika kaže da je to oksimoron, mojne sada da se vadiš na engleske knjige, "drug" su i zeleni čaj i Tamiflu i marihuana.
Profilaksa (prevencija, predohrana) je niz mera i postupaka u cilju sprečavanja nastanka bolesti, a terapija je niz mera i postupaka koji se sprovode kada je bolest nastala - tj kada je profilaksa (prevencija, predohrana) podbacila.
Slikovito rečeno : terapija počiva na ruševinama profilakse.
sybil sybil 12:42 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

Unfuckable
ma kakvo vešanje, poplašila si čoveka sa svim tim profilaktičkim terapijama - ali definitivno, logika kaže da je to oksimoron, mojne sada da se vadiš na engleske knjige, "drug" su i zeleni čaj i Tamiflu i marihuana.Profilaksa (prevencija, predohrana) je niz mera i postupaka u cilju sprečavanja nastanka bolesti, a terapija je niz mera i postupaka koji se sprovode kada je bolest nastala - tj kada je profilaksa (prevencija, predohrana) podbacila.Slikovito rečeno : terapija počiva na ruševinama profilakse.

vidi duso,
citala sam puno takvih knjiga, to mi je posao. u mnogima pise......cure with the aim to protect from osteoporosis ...mada kod nas u prevodu zvuci smesno.
sto se tice profiloakse i terapije, tu smo i ok, znamo sta znaci, u sustini se slazemo, osim u jednom. terapija ne pociva na rusevinama prifilakse, posto su mnogi mesozderi, pusaci i debeli, pa i nema sta da im se srusi.
antioksidant antioksidant 12:52 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

jao bre, antioksidante, svadjmo se oko gluposti.

slazem se pa hajde predlog, mir, mir, mir niko nije kriva pa da nastavimo da pricamo bez svadje (uz molbu da napustis preporuke tipa "nisi se dovoljno spremio da pricas sa mnom"


a sad da se vratimo na tacku sukoba misljenja:


bolest se nije razbila, a preduzimaju se mere da se spreci pojava bolesti,

kako ja citam:

preventiva je specavanje pojave bolesti

kada se bolest pojavi nastupa lecenje.

dakle faza "bolest se pojavila ali se nije razvila" je isto lecenje ne preventiva

drugim recima slazem se sa unfom
ne postoji profilaktičko lečenje


iako volim cajeve i rado ih koristim (sad ce unf da me se odrekne) mada obozavam i "mesozdere, pusace i debele"

i zbog zakopavanja ratnih sekira za tebe jedan cvet


sybil sybil 12:57 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

iako volim cajeve i rado ih koristim (sad ce unf da me se odrekne) mada obozavam i "mesozdere, pusace i debele"

i zbog zakopavanja ratnih sekira za tebe jedan cvet

ama ok, elaborirali smo, razlike su terminoloske, ne menjaju sustinu. slazem se da na nasem jeziku zvuci smesno- profilakticko lecenje.

eto- zakopali sekire

zbunjena sam - jesi li ti musko ili zensko- ponekad govoris o sebi kao da si musko, ponakad kao zensko. i do not know.
Unfuckable Unfuckable 12:58 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

debele

ovo mi nikad nisi rekao da voliš, ali ok - kako si provalio da je sybil bucmasta ?
sybil sybil 13:06 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

Unfuckable
debeleovo mi nikad nisi rekao da voliš, ali ok - kako si provalio da je sybil bucmasta ?

o neeeeeeeee, sybil je bila cartier pusac, prestala da pusi, ugojila se, pa smrsala preko zdrave hrane, trenutno jede oko 1580 calorija zdrave hrane na dan da odrzava 56.

'ajde sada ti? mesozder, pusac, debeo (lemme guess, 195 cm 120 kg?).
Unfuckable Unfuckable 13:10 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

165/120,
a nije krvni pritisak
...ali imam dobru dušu

ovacije za sybil, novu sex - vitaminsku bombu bloga
antioksidant antioksidant 13:14 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

165/120

ja 165/100

(ovo 165 je kad sedim)

zbunjena sam - jesi li ti musko ili zensko

i ja sam zbunjen(a)

i jos jedna stvar ali molim te mojne se ljutis/vredjas

trenutno jede oko 1580 calorija

zar ne smatras da je malo opterecujuce pratiti u kaloriju koliko se jede?
sybil sybil 13:19 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

antioksidant
165/120ja 165/100(ovo 165 je kad sedim)
zbunjena sam - jesi li ti musko ili zenskoi ja sam zbunjen(a)i jos jedna stvar ali molim te mojne se ljutis/vredjas
trenutno jede oko 1580 calorija zar ne smatras da je malo opterecujuce pratiti u kaloriju koliko se jede?

stvarno, jesi li musko ili zensko. po merama bih rekla zensko.

brojanje kalorija nije opterecujuce. ja kuvam i brojim kalorije, cool.
antioksidant antioksidant 13:22 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

Unfuckable
debele

ovo mi nikad nisi rekao da voliš, ali ok - kako si provalio da je sybil bucmasta ?

unf - taman smo zakopali sekire

antioksidant antioksidant 13:29 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

stvarno, jesi li musko ili zensko.

po potrebi
ja kuvam
pocinjes da mi se svidjas. evo ti jos jedan cvet.

kad pozoves na veceru sem cveta dobijes i flasu vina (ponovo ce unf da me se odrekne).
sybil sybil 13:32 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

Unfuckable
ovacije za sybil, novu sex - vitaminsku bombu bloga

samo umesto sex i bomba stavi zeleni caj i borovnice.
sybil sybil 13:34 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

kad pozoves na veceru sem cveta dobijes i flasu vina (ponovo ce unf da me se odrekne).

moze, ali da bude crno.
drug.clan drug.clan 13:36 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

da se ne mesam u polemiku oko terminologije ali samo da kazem dve stvari:

Uzrok nastanka celija raka u organizmu nije visak glukoze niti to bilo ko tvrdi (cak ni taj pomenuti lekar). On kaze da se vec nastale celije bolje razvijaju ako imaju dosta hrane tj. glukoze. Nije glukoza izazvala i stvorila celije vec ih samo hrani da se brze i bolje razviju. Osim toga krompir nema vise secera od drugih namirnica vec se glukoza iz njega samo brze vari. To je kao da ne jedes slatko dok si zdrav zato da ne bi u buducnosti umro od dijabetesa.

U poslednjih 50 godina procenat ugljenohidratne hrane u ljudskoj ishrani se znacajno smanjio (ranije su ljudi jeli skoro iskljucivo hranu baziranu na zitu i krompiru) dok su istovremeno rak i dijabetes doziveli procvat. Ovo samo znaci da u najmanju ruku ugljeni hidrati ne igraju bitnu ulogu u razvoju kancera i dijabetesa dok je verovatno da nemaju nikakvu ulogu ili cak da imaju obrnutu ulogu.
Spiridon Spiridon 13:40 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

antioksidant

Unfuckable

sybil


samo vi nastavite i ne obazirite se na mene, jer se s'vremena na vreme, dok olujni vetrovi divljaju nepreglednim prostranstvima, ni ja ne obazirem sam na sebe

sybil sybil 13:44 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

Spiro,

Izvini, samo jos da kazem drug.clanu da sam pisala o tome ovde:

http://blog.b92.net/blog/87923/sybil/

ako hoce da diskutujemo, neka dodje kod mene da ne trolujemo ovde vise.
Unfuckable Unfuckable 18:34 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

bratte pozvala te na gajbu,
ja bih se za početak - obrijao !

ps : sybil, borovnice su u redu, da ne ispadnem totalni kontraš.
Jako u redu, pa još i ukusne.
Ali to je sve samo džez sa antioxidantima, od vitamina C, uglavnom
Inače, sve što je drug član napisao - potpisujem
antioksidant antioksidant 18:45 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

Ali to je sve samo džez sa antioxidantima

kao da je to malo???

i obrati paznju kako mi je drug.clan utrcao!!!

a ja i vino spremio.

ali nista, zivot ide dalje. pozdrav majstoru zelim vam lep provod
Unfuckable Unfuckable 18:51 10.07.2009

Re: džez nije tango

jbg brale, ti si tu nešto šmirao, ovo - ono, hoćeš - nećeš, voliš bucmaste ali ne i debele, oće kuva - neće broji kalorije...
a baja je samo uleteo, zabljesnuo sumrak briljantom iz prebogate kolekcije i - eto ti ga sad, sušiš se.

...nego : da tapneš ti to vino pa imamo za pivo ?
drug.clan drug.clan 18:53 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

Unfuckable
bratte pozvala te na gajbu,
ja bih se za početak - obrijao !


ja sam mator covek jedino sto jos mogu je diskutovanje a za to brijanje i nije neophodno, uostalom kako da velikog ucitelja izdam
Unfuckable Unfuckable 18:55 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

nemoj sad molim te te priče, pa skromnost je odlika najokorelijih švalera
uostalom, sybil ti ima te razno - razne čajeve koji čuda čine, opasan je to plejer, za nju ni jedna misija nije nemoguća.
Mislim : žena koja broji kalorije. Ja se sa tim ne bih zezao.
antioksidant antioksidant 18:58 10.07.2009

Re: džez nije tango

da tapneš ti to vino pa imamo za pivo ?

vala bas...
ziveo
antioksidant antioksidant 19:00 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

Mislim : žena koja broji kalorije. Ja se sa tim ne bih zezao.

cuti ti, vec si legao na rudu...

sybil, borovnice su u redu
mislim unf...

vidim ja da cu sam da skucam ovo pivo
Unfuckable Unfuckable 19:03 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

ma kak'i, samo se nadaj...živeli !
ali, heh - moram malo da isprozivam u trenucima dokolice ovog letnjeg predvečerja - svako malo mi pada na pamet na šta su sve ljudi spremni zarad malo ženske naklonosti...
mislim : svo to vino...čemu ?

antioksidant antioksidant 19:08 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

mislim : svo to vino...čemu ?
vredi vino unf, vredi..

ja cu ovu flasu da ostavim drugu.clanu i sybil a ti i ja idemo na pivo

spiro, domacine, pusti neku tihu muziku za golupcice a unf i ja odosmo na stepenice ispred na vopi i da zdrakamo malo sta se muva ispred zgrade
Unfuckable Unfuckable 19:23 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

da zdrakamo malo sta se muva ispred zgrade

i mirišemo šta to dopire iz sybiline kuhinje
(slušajući je kako u pauzama veselog ćeretanja, odbrojava kalorije...)
antioksidant antioksidant 19:40 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

i mirišemo šta to dopire iz sybiline kuhinje

je li unf, a kako mirisu ... borovnice?
Unfuckable Unfuckable 19:44 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

marbles...apsolutli - marbles

da pojačam :
kao tople usne tamnokose žene u šumu borovine kroz laki trag smole u vrelom zraku
Spiridon Spiridon 20:26 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

kao tople usne tamnokose žene u šumu borovine kroz laki trag smole u vrelom zraku



Unfuckable Unfuckable 20:35 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

dakle ...taj zeleni čaj...
ecce-florian ecce-florian 23:59 10.07.2009

Re: Шта сам чула...

to moze da bude preventivno (bolest se nije razbila, a preduzimaju se mere da se spreci pojava bolesti,

ako se kod tebe Spiro bolest još nije razbila razmisli o osiguranju Samo opušteno
drug.clan drug.clan 01:10 11.07.2009

Re: Шта сам чула...


ja cu ovu flasu da ostavim drugu.clanu i sybil a ti i ja idemo na pivo



hvala, hvala
Unfuckable Unfuckable 01:35 11.07.2009

Re: Шта сам чула...

džaba ti flajka rođo, čeka te zeleni čaj
sybil sybil 04:23 11.07.2009

Re: Шта сам чула...

jebo vas bog, trolujete i ne date coveku da dodje i diskuituje, zajebavate se sa ozbiljnim stvarima.

drug.clan i unf. evo ovde citajte, naravno da ugljeni hidrati ne izazivaju rak, ali:

Sta je kancer?

Kancerogene celije su banditi koji deluju van zakona zdravog tkiva. One se beskonacno dele, postaju besmrtne i luce otrove koji stvaraju inflamatio (zapaljenje) i to zapaljenje stimulise ekspanziju u okolna zdrava tkiva. I ne samo to nego jos i teraju krvne sudove na proliferaciju (grananje) kako bi obezbedili hranu i kiseonik za tumor.

Kako zaustaviti bandite?

Mobilizacija imunog sistema-mighty mouse fenomen1
Ovde mora disclaimer. Srce mi se cepa. Eksperimenti se rade na zvotinjama, ali uz stroge eticke propise. Cini se zlo da bi sprecili vece zlo, jer kancer pogadja i ljude i zivotinje.

S180 sarcoma celije se uglavnom koriste za te eksperimente. Kada se ubrizgaju misevima uobicajemo je da posle nekoliko nedelja uginu. Jedan od ko za koliko miseva je bio otporan cak I na duple doze. Posto je eksperimennt radio mladi saradnik, sef u neverici sam ubrizga astronomske doze i nista, mighty mouse prezivljava. Posle nekoliko meseci mocni mis je ipak razvio tumor, ali je opet ozdravio posle nekoliko nedelja. Posmatrajuci pod mikroskopom fenomen mocnog misa, utvrdjen je rat izmedju tzv. NK killer I kancerogenih celija. NK killeri se prikace na kancerogne celije, izbuse ih, izluce otrove i narede im suicid. Potom dolaze makrofagi-skupljaci djubreta u krvi i prerade ostatke posle bitke.

U mnogim studijama na ljudima pronadjena je korelacija izmedju NK aktivnosti I bolesti. Pravilo je: aktivnije NK celije, sporiji razvoj tumora I metastaza I vice versa.

Neko ce s pravom reci mighty mouse je jedan medju milionima zahvaljujuci genetici. Sta da rade prosecni? Dobra vest je: i mi mozemo aktivirati NK celije ako:

1) ih postujemo, tj. pravilno hranimo i stitimo od toksina, 2) imamo hladnu glavu koja se pravilno obracunava sa emocijama.
Istrazivanja su pokazala da NK celije deluju aktivno kada je ishrana pravilna, okruzenje cisto i fizicka aktivnost na nivou, najmanje 30 min. na dan I to ne samo ruke i glava.

Pa kaze tabela:

NK inhibitori su: tradicionalna western ishrana ( npr. snicle sa pomfritom ili pecenje, kolaci i secer) stres, bes, depresija, socijalna izolacija, poricanje identiteta, npr. homoseksualnosti, sedeci zivot.

Aktivatori NK celija su: mediteranska, azijska i indijska kuhinja, mir i radost, podrska porodice i prijatelja, prihvatanje sebe i svojih vrednosti i redovna fizicka aktivnost.

1. Cui Zhang: The winding road to the discovery of the SR/CR mice Ccancer Immunity, 3:14, 2003

Spreciti zapaljenje neophodno za razvoj tumora2,3
Kancer je rana koja ne zarasta. Obicno zapaljenje prodje posle par dana i to je normalna reakcija tela na povrede , cilj je ozdravljenje. Kancerogene celije su trojanski konj koji ozdravljenje pretvaraju u destrukciju. Postoji nesumnjiva korelacija izmedju hronicnog zapaljenja i kancera.

Kancer jetre- hepattis b i c

kancer pluca -pusenje

Produkti reakcija zapaljenja deluju kao fertilizatori za tumore, bez njih se tumor ne razvija. Kod normalnog zapaljenja inflamatorna produkcija supstanci staje, kod kancera se nastavlja. Inflamatorne supstance blokiraju aptozu (smrt) koja je genetski programirana da bi se sprecila anarhija I prekomerna produkcija tkiva. Kancerogene celije su zasticene od smrti. Inflamatorni faktori bacaju nk killere u ocaj I rasulo, neutralisu ih I oteraju. U Science4 casopisu objavljeno je da se kancer brze siri ako je uspesniji u zapaljenju.

Inflamacija je toliko krucijalna za razvoj kancera da postoji direktna korelacija izmedju inflamatornih agenasa I duzine zivota pacijenata. Ljudi koji redovno uzimju anti-inflamatone lekove kao sto su Advil ili Brufen su manje skloni kanceru od onih koji ne uzimaju te lekove, ali oprez. Zbog nezeljenih efekata nije dobra ideja da se koriste za prevenciju kancera.

Siva eminencija kancera je NF-kappa B- blokiranjem produkcije te pro-inflamatorne komponente, kancer postaje mortalan i moguce je spreciti metastaze.

Cela farmaceutska industrija traga za NF -kappa B blokatorima, ali kako Science4 clanak primecuje bez imalo ironije, te supstance su tu pred nasim ocima: katehini u zelenom caju i reservatol u crnom vinu (1 casa je dovoljna na dan vise toga je alkohol I skodi).

Stress, panika, bes provocira lucenje noradrenalina i kortizola, hormone koji stimulisu zapaljenje I stvaranje tumora. Posto anti- inflamatorni lekovi nisu resenje zbog nezeljenih efekata, treba eliminisati pro-inflamatorne toksine iz okoline, usvojiti antikancersku dijetu, pronaci emocionalnu balans i zadivoljiti zahteve za vezbanjem.

Aktivatori zapaljenja su: tradicionalna zapadna ishrana opet, stress, bes, depresija, manje od 20 minuta aktivnosti dnevno, cigarette, I zagadjenje vazduha

Inhibitori zapaljenja su : mediteranska, indijska i azijska kuhinja, smeh, mir, optimizam, 30 minuta setnje sest dana u nedelji, cista okolina.

2. H.F. Dvorak: "Tumors-wounds that do not heal", New England Journal of Medicine, 315 (26), 2006, 1650-9

3. F. Balkwill, A. Maltovani: "Inflamation and Cancer: back to Virchov" Lancet 357(9255) 2001 539-45.

4. J. Marx: "Cancer research: Inflamatio and cancer: the link grows stronger" Science (306) 2004; 5698-966.

Prekid dotoka hrane i kiseonika u tumor- bitka za Staljingrad5
Kljucna bitka protiv nacistickog kancera u Evropi je bila legendarna bitka za Staljingrad. Iscrljene i slabo opremljene ruske trupe podrzane civilima sastavljene cak od skolske dece herojski su branili svoju zemlju odolevajuci napadima nekoliko meseci. Uprkos legendarnom herojizmu celog naroda, poraz je bio pitanje vremena, nacisti su bili brojniji. Marsal Zukov se dosetio da se probije iza nemacke linije fronta i napadne liniju snabdevanja nemackih trupa, i uspeo da dobije odlucujucu bitku.

Kakve to ima veze sa kancerom? Ni jedna ziva celija ne moze da prezivi bez hrane I kiseonika, tj, krvnih sudova snabdevaca. Hipotezu da se kancerogeni tumori ne razvijaju ako nema kvnih sudova postavio je americki vojni hirurg Judah Folkman 60-ih. Eksperiment je bio jednostavan: kancerogene celije ubrizgane u tiroidu misa in- vitro (nema krvih sudova) se razviju u mali tumor, a in -vivo u veliki tumor. Mnogi su se smejali ovoj vodoinstalaterskoj teoriji i jedan kolega je cak rekao- ne brini, potpuno si zasticen od kradje, niko ne veruje tvojim vodoinstalaterskim akrobacijama.

Folkman je bio izlozen neverovatnom podsmehu. Kada bi govorio svoje teorije na konferencijama ljutito bi ustajali I lupali vratima, proglasavali ga sarlatanom. Studenti su g aizbegavali. Njegov komentar je bio :ja sam hirug, znam i video sam kancer milijardu puta. Korak po korak Folkman je stvorio svoju teoriju:

1. Mikrotumori ne mogu postati veliki tumori bez krvih sudova

2. Tumori stvaraju angiogenin koji prisiljava krvne sudove da stvaraju nove grane

3. Metataze su opasne samo kada stvaraju nove krvne sudove

4. Primarni tumori stvaraju metastaze, ali kao i sve kolonije centralni tumor luci angiostatin koji specava prekomerni razvoj kolonijalnih tumora i time se objasnjava zasto metastaze postaju principijalni, veliki tumori tek kada se ukloni glavni tumor.

Isti takav nepokolebljivi entuzijast proveo dve godine analizirajuci urin miseva trazeci angiostatin. I momenat istine se dogodio. Angiostatin se sada moze ispitai in - vivo da li blokira tumore. 20 miseva je zarazeno tumorima, metastaze su se prosirile kada je otklonjen glavni tumora zatim je injektovan angiostatin. Folkman je pozvao sve svoje kolege na balkon da prate eksperimente. Kontrolni mis koji nije dobio angistatin imao je pluca puna tumora. Zatim je operisao misa koji je primio angiostatin, pluca zdrava i cista, bez znaka kancera. Svih 20 miseva koji su primili angiostatin su bili zdravi. Svi su ostali bez teksta. Preko noci je angiogeneza posala glavni predmet istrazivanja.

Eksperimenti na ljudima su pokazali da angiostatin iako izuzetno efikasan, ima niz nezeljenih efekata i pored toga rezultati nisu konzistentni da bi lek bio cudo.

Medjutim angiogeneza se moze kontrolisati prirodnim putevima, recimo mnoge kompenente hrane imaju anti-angiogeno deovanje, recimo zeleni caj, pecurke

Sve sto smanjuje infamaciju, ima I antiangiogeno delovanje.

5. M.S. O' Reilly, L. Hplmgren,C. Chan, J. Folkman: " Angiostatin induces and sustains dormancy of human primary tumors in mice", Nature Medicine, 2 1996: 689-92.

Kancer je fascinantan i perverzan fenomen. Pozajmljuje inteligenciju nasih vitalnih funkcija, korumpira ih i okrece protiv sebe. Kancer imitira nase bazicne regenerativne funkcije, a cilj mu je sasvim suprotan. Ali ipak nije besmrtan. Kako se pobedjuje? Stimulacijom imunih celija, anti-inflamacijom (ishrana, vezba, emocionaln balans) i anti-angiogenezom.

Ako zelite da procitate statistike i epidemioloske studije na temu pusenje - rizik za kancer:

http://www.cancer.gov/cancertopics/factsheet/tobacco/cancer

Preporuka za popularno pisanu nauku, svetski bestseller:

http://www.amazon.com/gp/reader/0670020346/ref=sib_dp_pop_fc?ie=UTF8&p=S001#reader-link


Unfuckable Unfuckable 05:14 11.07.2009

Re: Шта сам чула...

ja da sam neka vlas' odma bih te postavio za ministarku policije, zdravlja i erot'ke.
(56 kg..eheeej !)
sybil sybil 06:13 11.07.2009

Re: Шта сам чула...

Unfuckable
ja da sam neka vlas' odma bih te postavio za ministarku policije, zdravlja i erot'ke.(56 kg..eheeej !)

173/56

crkni mesodzeru!

p.s. ja uopste nisam erotski tip, ne vredi.
antioksidant antioksidant 08:13 11.07.2009

Re: Шта сам чула...

drug.clan i unf. evo ovde citajte,

vis ti ovo... od mene digla ruke
(56 kg..eheeej !)

ne zaboravi 1580 kalorija!!
džaba ti flajka rođo, čeka te zeleni čaj
ima ko hoce flajku
sybil sybil 09:29 11.07.2009

Re: Шта сам чула...

e svasta, 56 kg i erotika.

ero'cki deluju samo popunjeni, domacinski muskarci i zene.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana