Ekologija| Sex

Cvet

mikele9 RSS / 28.11.2013. u 23:28

 

Poklanjaš mi cvet

Kao da sam pčela

Il' biljožder bedni...

156-ljubicica.jpgStihovi su Brane Petrovića. Smatram da su dobri za početak mini traktata o cvetu/cveću.  Brana je surovo konsekventan za razliku od:

Ovaj mirisni cvetak
koji meni si dao
predočava svršetak
našeg opojnog sna
jer polako već vene
ova ružica mala...

Sladunjavo kukumavčećeg apela dragom koji odavno, zaturivši u podsvest naš opojni san, neštedimice poklanja ružice i ostale gerbere drugim devojkama.

Diljem ovog vilajeta poznato je Bodlerovo Cveće zla. Cveće je Bodleru donelo grdna zla i neugodnosti u životu. Zato je poznati srpski slikar Đura Jakšić savetovao sebi a bogami i drugima:

Dve preda mnom staze stoje,

Jedna s cvećem, druga s trnjem,

Gvozdene su noge moje:

Idem trnju da se vrnem.

 

A Jesenjavi Serjoža peva:

Cveće mi veli - zbogom ostaj

I krunice sve niže sleću...

pa onda davi i udavljuje sve do kraja, kad kao otužnu kulminaciju, sročava:

Draga uz drugog, usred slavlja,

Setiće se možda i mene,

K'o cveta koji se ne ponavlja.

Paz' da neće! S drugim bahanališe, maze se, ljube, miluju, tucaju i šta već ne rade a Serjoška duma kao: Setiće se možda i mene, pa još kao neponovljivog cveta! Idi bre Serjoža u peršun, što bi rekla moja drugarica Margita.

Kada bejah mlađan ja, al' ne lovac, samo mlađan, volijah pesmu:

Nekada sam i ja voleo plavo cveće... možda najviše zbog toga, što mi je, u dva posle ponoći na livadi usred Šest Kaplara, moj drugar Žule vraćajući se iz bekrijanja, pevao da se sve orilo!

Moj otac je voleo pesmu:

Bele ruže, nežne ruže

Cvetale su na prozoru

Slučajno sam tuda prošo

Razboleh se kad ih spazih...

Bog ga je zaobišao glede sluha ali kad god bi se trefio u kafani s muzikom, obavezno je naručivao da mu je sviraju i pevaju. I zaista je uživao! Žao mi je što ga, zbog prečih poslova, nikad nisam pitao otkud i zašto baš Bele ruže, nežne ruže!

E al' zato je Matić imenom Dušan, napisao jednu izvanredno nesvakidašnju pesmu u kojoj cveće igra glavnu rolu:

Doneću ti cveće što raste u snovima

Čudno razroko grdno i grdobno

Doneću ti cveće usamljenika

-------------------------------------------------------

Doneću ti cveće što raste u pustinjama

Nepojamno otrovno opojno i slepo

-------------------------------------------------------

Doneću ti cveće što niče u močvarama

-------------------------------------------------------

Doneću ti cveće naših nebesa

Doneću ti cveće naše  krvi.

Moj najomiljeniji cvet, ljubičica i to ona poljskošumska, čudo prirode, zelena stabljičica i listovi, ljubičastoviolet cvet sa žutim prašnicima, to samo Mama Priroda može da stvori, iskorišćena je u političko udupeuvlakačku svrhu! Setiće se mnogi, Drug doživotni Predsednik je u pesmi nazivan: Ljubičica plava i ljubičica bela e da bi se rimovalo sa omladina cela.

Meni neomiljeni poeta Dobrica Erić u jednoj svojoj pesmi pominje cveće, tačnije bele rade:

Jaganjci i bele rade

Već nam krase sve livade.

Belih i rada svih duginih boja ne bi bilo da mu nije bila potrebna osnovnoškolska rima, moralo da se slaže sa livade!

Iz njega će iznići cvijeće

Za daleko neko pokoljenje.

Ni Vladika Rade (Petar Petrović Njegoš) nije mogao da prenebregne cveće.

Božuri stasali do neba
Služe četiri crna vetra
Sjedinjenom krvlju bojovnika.

Iz pesme Kosovo Polje Vaska Pope.

Pero Zubac svoje Mostarske kiše završava stihom:

Na grob Šantićev cveće je odnela
Malo plakala kao i sve žene
.

Brankić Radičević je vrloveoma u svojim pesmama , čak i u opraštajućim sa životom, pominjao cveće:

Po grobovi trava obilata,

Na nekome cveća umiljata,

Možda cvetak tu kakav počiva,

Pa je cveće poitilo amo,

Da se samcit bratac ne bi teško,

Veće mirno u grobnici leško.

Spavaj brate tu sanak slađani,

Kiti cveće grob njemu lađani

Ta sve mu je možda ovog sveta

Ugrabila ova raka kleta,

Ta od sviju njegovih milina

Sada njemu ostala jedina,

Sve nestalo, sve ga je izdalo

Ti jedino verno mu ostalo.

 

Ja bosiljak sejem,

Meni pelen niče.

Oj pelen pelenče,

Moje gorko cveće...

Stara je narodna pesma. Manguparija je znala da umesto pelen niče, ubaci Fridrih Niče.

Pesmu LETO Jovan Dučić počinje stihom:

Okićenu lozom i cvećem od maka...

Mogao bih ovako letnji dan do podne, pa da me popane pjena, pola bjela a pola krvava!

A Cvetni Trg? A Trg cveća u Zagrebu i Veneciji i ko zna gde još? I Tagore je muljao sa cvećem i mnooooogi drugi.

Ako je za fajdu, od mene je dosta! Nastavite vi.



Komentari (37)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikele9 mikele9 23:40 28.11.2013

A gde

Lotosov cvet da zaboravim, jadna mi majka


AlexDunja AlexDunja 23:50 28.11.2013

najboljeg si izostavio



BRANKO MILJKOVIĆ: POHVALA BILJU



Дошле су из једног сажетог дана непознате
и познате
Снебивљиве у нашој употреби многобројне
биљке
Чине видљивом линију којом се граничи
измишљено и стварно
Свуда где има минерала и ваздуха воде и
маште
Биљке које нам пробадају тело зрачним
копљима мириса
Које нас заустављају отровом и продужују
беланчевином
Скупљају нас по свету и хране нашу изнемоглост
Из земље закључане пред нашим моћима
Ваде неопходна блага из затворене бразде
Из црне браве за коју нема другог кључа осим
биља
О врло смеле и инвентивне биљке
Све што пронађу несебично покажу
Стоје између нас и празнине као најлепша
ограда
Биљке што ждеру празнину и враћају нам ваздух

II

Изналазе путеве између крајности: између
минерала у коме никада није ноћ, где
сунце не залази, где је симетрија
стална и нашега срца
Она расту ван јаве па нам се онда јаве
Чине паралелним прошлост и будућност и старају
се да не буде више мртве стварности
него живе нестварности
Иду до смрти и натраг и чине време потребним
Помешају дан и ноћ и зачну слатке плодове
Припремају љубав

III

Ту све почиње ако у њима заиста има
прилагођене светлости
(Тамо где не посредују између нас и нашега
сунца пустиња је)
Оне стварају свет пре његове очигледности пре
првога дана
Цветају птице на гранама људи од глине отварају
стабла и узимају отуд срце слично ружи
Оне су најмање измишљене
Не мењају недељу за понедељак
mikele9 mikele9 11:12 29.11.2013

Re: najboljeg si izostavio

BRANKO MILJKOVIĆ: POHVALA BILJU


Дошле су из једног сажетог дана непознате
и познате
Снебивљиве у нашој употреби многобројне
биљке...

Zato si ti tu Alex
Šta sam sve izostavio...broja mu se ne zna! Npr fantastični Rečnik srpskih narodnih verovanja o biljkama Veselina Čajkanovića!!!
AlexDunja AlexDunja 23:57 28.11.2013

i nije raskovnik džaba

ključ za sve brave:)

Raskovnik

To je nekakva (može biti izmišljena) trava za koju se misli da se od nje (kad se njome dohvati) svaka brava i svaki drugi zaklop otvori sam od sebe.
Vuk St. Karadžić

Otvori kam u kom iskra malaksava,
Da lepši od praznika običan dan bude.
Iznesi blago iz lažnih ostava,
Iz izmišljenog pakla lekovit jed rude.
Pokloni svoju biljnu mudrost danu.
Otvori put u reči, u riznicu golje.
Oko zahodi za suncem, ne srce. Osvanu
Varka, rekavši: hajdemo u polje!
Biljni sezame otvori obzorje
Za sve koji su se rodili prerano;
Nek uđu u tuđe srce ako su otvorili svoje,
Otvori semenku u kojoj nežno čami
Zaboravljeno proleće. Otvori
Kamen što prećuta zvezde svojoj tami.
Otvori put ptici, čoveku i zori.

BM
myredneckself myredneckself 00:16 29.11.2013

Re: i nije raskovnik džaba

Oduvek volim ovu od W. Wordsworth-a koju sam nekad morala da učim naizust.
Ah, ti pesnici i romantičari - cveće, cveće...a ono sasvim druga priča iza naslova.

The Daffodils

I wandered lonely as a cloud
That floats on high o’er vales and hills,
When all at once I saw a crowd,
A host, of golden daffodils;
Beside the lake, beneath the trees,
Fluttering and dancing in the breeze.....



nowhereman nowhereman 00:38 29.11.2013

Re: i nije raskovnik džaba


That floats on high o’er vales and hills,


Izvin'te, ovo "o’er" - was ist das?


mikele9 mikele9 11:14 29.11.2013

Re: i nije raskovnik džaba

Otvori semenku u kojoj nežno čami
Zaboravljeno proleće.

Napisah ja, nastavite vi
mikele9 mikele9 11:16 29.11.2013

Re: i nije raskovnik džaba

A host, of golden daffodils;

JJ Beba JJ Beba 00:06 29.11.2013

a mi dečica beremo trantičice

Ako je za fajdu, od mene je dosta! Nastavite vi.

mikele baš imaš osećaj za filing tajminga
pa zar ne viš da se uvodi cenzura na ovom portalu a ti cvetići, zelenkade, jagorčevine, šantć, dučić. si postao parti brejker pod stare dane?


ja reko saćeš da založiš svoj autoritet kod menDŽamenta da nam objasni zašto je skinut odličan tekst Dušana Mišića i čemu cenzura, kad ti trantičice
iqiqiq iqiqiq 00:26 29.11.2013

Re: a mi dečica beremo trantičice

mikele baš imaš osećaj za filing tajminga

pusti mikela, on je divan lik

mikele9 mikele9 11:23 29.11.2013

Re: a mi dečica beremo trantičice

mikele baš imaš osećaj za filing tajminga
pa zar ne viš da se uvodi cenzura na ovom portalu a ti cvetići, zelenkade, jagorčevine, šantć, dučić. si postao parti brejker pod stare dane?


ja reko saćeš da založiš svoj autoritet kod menDŽamenta da nam objasni zašto je skinut odličan tekst Dušana Mišića i čemu cenzura, kad ti trantičice

Jebi ga Bejbi, osećaj za filing tajminga, k'o prstom u govno, tako ispade
Ništa nisam čitao ni pratio, nego u očaju, tuzi i bolu sopstvenom mi, u terapeutske svrhe sočinih ovaj tekst
Ja parti brejker! Znaš me bre, kako si mogla i da pomisliš
mikele9 mikele9 11:24 29.11.2013

Re: a mi dečica beremo trantičice

pusti mikela, on je divan lik

49 41 49 41 00:08 29.11.2013

Hibiskus

iz moje basce.



Hidrogena - outdoor hibiskus.

Bio sam ponosan na tih 10-tak krupmih cvetova hibiskusa.
Onda pukla preko noci olujna kisa, auuu;
bilo jadno ujutru pogledati ceo spalir svih boja - smlacen.

mikele9 mikele9 11:27 29.11.2013

Re: Hibiskus

Hidrogena - outdoor hibiskus.

Bio sam ponosan na tih 10-tak krupmih cvetova hibiskusa.
Onda pukla preko noci olujna kisa, auuu;
bilo jadno ujutru pogledati ceo spalir svih boja - smlacen.

Zato ja dragi moj preferiram LETO!!!
Jebem ti ZIMU i sve kišurine, snegove i mrazOve
49 41 49 41 12:28 29.11.2013

Re: Hibiskus

mikele9
Hidrogena - outdoor hibiskus.

Bio sam ponosan na tih 10-tak krupmih cvetova hibiskusa.
Onda pukla preko noci olujna kisa, auuu;
bilo jadno ujutru pogledati ceo spalir svih boja - smlacen.

Zato ja dragi moj preferiram LETO!!!
Jebem ti ZIMU i sve kišurine, snegove i mrazOve

Potpisujem isto - svojerucno i muhurom!
trener92 trener92 00:09 29.11.2013

Reci to pravim cvetom, Umetniče!




Autor: Dušan Mašić
Mora ovako, nema druge...

Otvoreno pismo Sanji Ilić, "novinarki“ "Kurira“
Roditelji Tijane Ognjanović posle početka ostavinske rasprave o novcu koji je ostao na računima nakon smrti njihove ćerke (Tanjug)

Sanja, draga,

Nemoj da ovo pismo shvataš suviše lično, jer si ti samo posledica tragedije koja je zadesila novinarstvo u Srbiji. Uzroci su mnogo dublji i plašim se da ih ne bi razumela. Želeo sam da ti pišem već posle tvog prvog „teksta“ o porodici Ognjanović i parama koje su ostale na njihovom računu posle Tijanine smrti. Međutim, to bi se verovatno svelo na lične uvrede, slične onima koje su čitaoci tvojih „novina“ u svojim komentarima upućivali na adresu porodice koja je izgubila dete pre samo nešto više od četiri meseca. Zato sam rešio da još malo pratim tvoj „istraživački“ rad, a da u isto vreme pokušam da saznam kako bi medij poput BBC-ja propratio tu priču. Na taj način, možda ćete ti i tvoje „kolege“ naučiti nešto.

Da odmah budem jasan. Ja sa ponosom ističem da sam po zanimanju novinar ( i to iz Srbije) iako se već desetak godina bavim menadžmentom u medijima, a poslednjih 6 brinem o aktivnostima i razvoju BBC-ja najpre u Evropi, a sada na Bliskom Istoku i Zapadnoj Aziji. O mom novinarskom radu možeš da se raspitaš kod (malo)starijih kolega iz drugih redakcija (jer ih u tvojoj nema), mada je većina njih odavno izgubila profesionalnu bitku zahvaljujući „novinarima“ poput tebe. Ali, nisi ti kriva. Oni su.

Takođe, imao sam tu nesreću da proživim ono što proživljava i porodica Ognjanović. Od smrti moje jednogodišnje ćerke prošlo je već 10 godina i vreme tu dokazuje svoju relativnost. Kada se iz čistog mira zaplačeš u sred Pakistana, ili u hotelu u Muskatu (Oman) shvatiš da neke stvari nikada nećeš preboleti ma gde bio i samo je pitanje kako i koliko dugo ćeš živeti sa njima. Svako od „Ognjanovića“ se nosi sa tim na svoj način. Ono što želim da kažem je da nije samo Tijana žrtva u ovoj tragediji. Ona je stavila veliku tačku na svoj mali život, ali njena porodica, rodbina i prijatelji će celog života nositi taj ožiljak na svojim srcima. Da li se razumemo? Nije baš toliko komplikovano.

Da se sad vratim na tvoju „priču“. Pitanje šta se desilo sa parama koje su prikupili gradjani Srbije i regiona u nadi da će pomoći Tijani je sasvim legitimno. U javnom interesu je da se to sazna i tu nema nikakvih dilema. Ja sam u proteklih nekoliko nedelja razgovarao sa par najuglednijih i najuticajnijih BBC urednika na tu temu, sve u želji da ti napišem šta bi BBC uradio u tvom slučaju, a ne šta ja mislim da bi uradio. Primećuješ razliku? Novinar traži relavntne i kompetentne sagovornike da bi pronašao odgovore na pitanja koja zanimaju njegovu publiku.

Pošli smo od pretpostavke da si dobila informaciju iz banke da su pare podignute i da sad treba videti šta raditi sa tim. Zadatak novinara je da, kada dobije informaciju, istu proveri, a ne samo da je prenese. To znaju čak i oni koji ne rade u BBC-ju. Ovdašnji urednici su mi rekli da bi uradili 3 stvari: 1) pronašli drugi izvor 2) tražili dokaz za te tvrdnje i 3) uverili se da u dolaženju do tog dokaza nije prekršen ni jedan zakon koji bi eventualno mogao čitavu priču da obori na sudu. U slučaju da bilo koja od ove tri stvari nije urađena informacija o povlačenju para sa računa ne bi mogla da bude objavljena.

Šta bi onda bio sledeći korak? Da li bi BBC kontaktirao roditelje koji su ostali bez deteta? Lagao bih kada bih rekao da me pozitivan odgovor na ovo pitanje nije iznenadio. Javni interes nema kalendar. Naravno, sačekali bi da prođe sahrana, dali malo vremena porodici da tuguje, ali procena je da je četiri meseca sasvim dovoljan period. Pogotovo u uslovima ako bi se pokazala tačnom tvrdnja da je novac povučen. Pokušali bi da izbegnu direktan kontakt sa roditeljima. Zvali bi njihove rodjake, advokate, ljude koji su bili oko njih tokom kampanje prikupljanja novca....ali, ako bi bili sigurni da je novac podignut, potpuno je izvesno da bi kontaktirali i roditelje direktno.

Sve ovo se radi pre nego što je i jedno slovo objavljeno ili izgovoreno. Pokušali bi potom da pronadju neku organizaciju koja se bavi sličnim problemima (lečenjem dece u inostranstvu), razgovarali bi sa roditeljima koji imaju sličan problem (bolesno dete), ali ne sa ciljem da se od Ognjanovića uzmu pare, već da bi se pronašlo sistemsko rešenje koje ne bi bilo bazirano na medisjkim kampanjama i SMS porukama.
Ukoliko bi na kraju odlučili da objave ovu priču, sve to bi prvo moralo da prođe kroz ruke advokata, a saglasnost bi se tražila od samog uređivačkog vrha.

I ovde se slažu da je u pitanju veoma komplikovan slučaj koji sa sobom nosi mnogo moralnih, etičkih, legalnih i profesionalnih dilema. Ali, novinari i služe za to da se sa svime time izbore i da u interesu javnosti prezentiraju činjenice. Ma kakve i ma koliko bolne one bile.

Sanja, draga,.... šta si od svega ovoga ti uradila? Prateći tvoj slučaj video sam među komentarima na FB da se čak i tvoj muž gadi smeća od „novina“ u kojima „radiš“. Istina, kaže da si u pravu i da tu „ima nečega“, ali ja to ne mogu da tumačim drugačije osim podrške nekome sa kim živiš.

Ono što si ti uradila, čak i da su ti namere bile najbolje, je sledeće: 1) Stavila si porodicu Ognjanović na stub srama i izložila ih najgrubljim pretnjama i uvredama, 2) Povredilila si sve koji su želeli da zadrže Tijanu u najboljoj mogućoj uspomeni i 3) Prekinula si i obesmislila svaku buduću akciju prikupljanja novca za neko bolesno dete. I sve to na osnovu, kako sada stvari stoje, potpuno POGREŠNE informacije.

Žao mi je što UNS i NUNS (čiji sam jedan od osnivača) nisu našli za shodno da povodom ovog slučaja organizuju razgovor sa urednicima medija i povedu raspravu o svim etičkim, moralnim i profesionalnim aspektima ove priče. Medjutim, kako su „novinari“ u tim „medijima“ poput tvog, novinari baš koliko su i „glumci“ u porno filmovima- glumci, onda profesionalna udruženja (ma koliko loša bila) nemaju sa kim da razgovaraju. Ja ipak radije kažem da su „Kurir“ i ostali- novine, baš koliko su Dafiment i Jugoskandik bili banke. Tako su se zvali, a radili su jedan sasvim drugi posao koji se pre ili kasnije svede na kriminal. Takvo je i ovo tvoje „novinarstvo“.

Sanja.....tvoje će ime ostati u potpisu možda najnemoralnije i najprljavije kampanje koja je vođena u tvojim „novinama“. To su, izgleda, u nekom trenutku shvatili i tvoji „urednici“, pa su krenuli da sve to potpisuju sa „Redakcija „Kurira““. U nadi da će svako od vas moći da mirno spava, (ne) svesni gluposti koju ste napravili. Ili, možda i dalje tvrdite da „ima tu nečega“?

Nadam da znaš još nešto da radiš u životu, jer ti novinar nikada nećeš biti. Možda bi i mogla, ali sada je već suviše kasno za to.

Ali, pre nego što , pre ili kasnije, odeš iz tog smeća od „novina“, probaj da preko cele naslovne strane objaviš samo dve reči: OGNJANOVIĆI- IZVINITE. Velikim slovima, što većim.

Možda ti oproste, ali te sigurno neće zaboraviti. Ni oni, ni ja, čije si ožiljke na srcu svojim pisanjem otvorila. Nikome ne treba želeti da ga nešto zadesi da bi mogao to da razume. Ne želim ni tebi.

Možda nećeš biti novinar, ali ćeš sa „OGNJANOVIĆI- IZVINITE“ pokazati da u tebi ima bar nešto malo ljudskog.

U nadi da ću i to dočekati...

Srdačno
Dušan

JJ Beba JJ Beba 00:14 29.11.2013

Re: Reci to pravim cvetom, Umetniče!

trener92



Autor: Dušan Mašić
Mora ovako, nema druge...

Otvoreno pismo Sanji Ilić, "novinarki“ "Kurira“
Roditelji Tijane Ognjanović posle početka ostavinske rasprave o novcu koji je ostao na računima nakon smrti njihove ćerke (Tanjug)

Sanja, draga,

Nemoj da ovo pismo shvataš suviše lično, jer si ti samo posledica tragedije koja je zadesila novinarstvo u Srbiji. Uzroci su mnogo dublji i plašim se da ih ne bi razumela. Želeo sam da ti pišem već posle tvog prvog „teksta“ o porodici Ognjanović i parama koje su ostale na njihovom računu posle Tijanine smrti. Međutim, to bi se verovatno svelo na lične uvrede, slične onima koje su čitaoci tvojih „novina“ u svojim komentarima upućivali na adresu porodice koja je izgubila dete pre samo nešto više od četiri meseca. Zato sam rešio da još malo pratim tvoj „istraživački“ rad, a da u isto vreme pokušam da saznam kako bi medij poput BBC-ja propratio tu priču. Na taj način, možda ćete ti i tvoje „kolege“ naučiti nešto.

Da odmah budem jasan. Ja sa ponosom ističem da sam po zanimanju novinar ( i to iz Srbije) iako se već desetak godina bavim menadžmentom u medijima, a poslednjih 6 brinem o aktivnostima i razvoju BBC-ja najpre u Evropi, a sada na Bliskom Istoku i Zapadnoj Aziji. O mom novinarskom radu možeš da se raspitaš kod (malo)starijih kolega iz drugih redakcija (jer ih u tvojoj nema), mada je većina njih odavno izgubila profesionalnu bitku zahvaljujući „novinarima“ poput tebe. Ali, nisi ti kriva. Oni su.

Takođe, imao sam tu nesreću da proživim ono što proživljava i porodica Ognjanović. Od smrti moje jednogodišnje ćerke prošlo je već 10 godina i vreme tu dokazuje svoju relativnost. Kada se iz čistog mira zaplačeš u sred Pakistana, ili u hotelu u Muskatu (Oman) shvatiš da neke stvari nikada nećeš preboleti ma gde bio i samo je pitanje kako i koliko dugo ćeš živeti sa njima. Svako od „Ognjanovića“ se nosi sa tim na svoj način. Ono što želim da kažem je da nije samo Tijana žrtva u ovoj tragediji. Ona je stavila veliku tačku na svoj mali život, ali njena porodica, rodbina i prijatelji će celog života nositi taj ožiljak na svojim srcima. Da li se razumemo? Nije baš toliko komplikovano.

Da se sad vratim na tvoju „priču“. Pitanje šta se desilo sa parama koje su prikupili gradjani Srbije i regiona u nadi da će pomoći Tijani je sasvim legitimno. U javnom interesu je da se to sazna i tu nema nikakvih dilema. Ja sam u proteklih nekoliko nedelja razgovarao sa par najuglednijih i najuticajnijih BBC urednika na tu temu, sve u želji da ti napišem šta bi BBC uradio u tvom slučaju, a ne šta ja mislim da bi uradio. Primećuješ razliku? Novinar traži relavntne i kompetentne sagovornike da bi pronašao odgovore na pitanja koja zanimaju njegovu publiku.

Pošli smo od pretpostavke da si dobila informaciju iz banke da su pare podignute i da sad treba videti šta raditi sa tim. Zadatak novinara je da, kada dobije informaciju, istu proveri, a ne samo da je prenese. To znaju čak i oni koji ne rade u BBC-ju. Ovdašnji urednici su mi rekli da bi uradili 3 stvari: 1) pronašli drugi izvor 2) tražili dokaz za te tvrdnje i 3) uverili se da u dolaženju do tog dokaza nije prekršen ni jedan zakon koji bi eventualno mogao čitavu priču da obori na sudu. U slučaju da bilo koja od ove tri stvari nije urađena informacija o povlačenju para sa računa ne bi mogla da bude objavljena.

Šta bi onda bio sledeći korak? Da li bi BBC kontaktirao roditelje koji su ostali bez deteta? Lagao bih kada bih rekao da me pozitivan odgovor na ovo pitanje nije iznenadio. Javni interes nema kalendar. Naravno, sačekali bi da prođe sahrana, dali malo vremena porodici da tuguje, ali procena je da je četiri meseca sasvim dovoljan period. Pogotovo u uslovima ako bi se pokazala tačnom tvrdnja da je novac povučen. Pokušali bi da izbegnu direktan kontakt sa roditeljima. Zvali bi njihove rodjake, advokate, ljude koji su bili oko njih tokom kampanje prikupljanja novca....ali, ako bi bili sigurni da je novac podignut, potpuno je izvesno da bi kontaktirali i roditelje direktno.

Sve ovo se radi pre nego što je i jedno slovo objavljeno ili izgovoreno. Pokušali bi potom da pronadju neku organizaciju koja se bavi sličnim problemima (lečenjem dece u inostranstvu), razgovarali bi sa roditeljima koji imaju sličan problem (bolesno dete), ali ne sa ciljem da se od Ognjanovića uzmu pare, već da bi se pronašlo sistemsko rešenje koje ne bi bilo bazirano na medisjkim kampanjama i SMS porukama.
Ukoliko bi na kraju odlučili da objave ovu priču, sve to bi prvo moralo da prođe kroz ruke advokata, a saglasnost bi se tražila od samog uređivačkog vrha.

I ovde se slažu da je u pitanju veoma komplikovan slučaj koji sa sobom nosi mnogo moralnih, etičkih, legalnih i profesionalnih dilema. Ali, novinari i služe za to da se sa svime time izbore i da u interesu javnosti prezentiraju činjenice. Ma kakve i ma koliko bolne one bile.

Sanja, draga,.... šta si od svega ovoga ti uradila? Prateći tvoj slučaj video sam među komentarima na FB da se čak i tvoj muž gadi smeća od „novina“ u kojima „radiš“. Istina, kaže da si u pravu i da tu „ima nečega“, ali ja to ne mogu da tumačim drugačije osim podrške nekome sa kim živiš.

Ono što si ti uradila, čak i da su ti namere bile najbolje, je sledeće: 1) Stavila si porodicu Ognjanović na stub srama i izložila ih najgrubljim pretnjama i uvredama, 2) Povredilila si sve koji su želeli da zadrže Tijanu u najboljoj mogućoj uspomeni i 3) Prekinula si i obesmislila svaku buduću akciju prikupljanja novca za neko bolesno dete. I sve to na osnovu, kako sada stvari stoje, potpuno POGREŠNE informacije.

Žao mi je što UNS i NUNS (čiji sam jedan od osnivača) nisu našli za shodno da povodom ovog slučaja organizuju razgovor sa urednicima medija i povedu raspravu o svim etičkim, moralnim i profesionalnim aspektima ove priče. Medjutim, kako su „novinari“ u tim „medijima“ poput tvog, novinari baš koliko su i „glumci“ u porno filmovima- glumci, onda profesionalna udruženja (ma koliko loša bila) nemaju sa kim da razgovaraju. Ja ipak radije kažem da su „Kurir“ i ostali- novine, baš koliko su Dafiment i Jugoskandik bili banke. Tako su se zvali, a radili su jedan sasvim drugi posao koji se pre ili kasnije svede na kriminal. Takvo je i ovo tvoje „novinarstvo“.

Sanja.....tvoje će ime ostati u potpisu možda najnemoralnije i najprljavije kampanje koja je vođena u tvojim „novinama“. To su, izgleda, u nekom trenutku shvatili i tvoji „urednici“, pa su krenuli da sve to potpisuju sa „Redakcija „Kurira““. U nadi da će svako od vas moći da mirno spava, (ne) svesni gluposti koju ste napravili. Ili, možda i dalje tvrdite da „ima tu nečega“?

Nadam da znaš još nešto da radiš u životu, jer ti novinar nikada nećeš biti. Možda bi i mogla, ali sada je već suviše kasno za to.

Ali, pre nego što , pre ili kasnije, odeš iz tog smeća od „novina“, probaj da preko cele naslovne strane objaviš samo dve reči: OGNJANOVIĆI- IZVINITE. Velikim slovima, što većim.

Možda ti oproste, ali te sigurno neće zaboraviti. Ni oni, ni ja, čije si ožiljke na srcu svojim pisanjem otvorila. Nikome ne treba želeti da ga nešto zadesi da bi mogao to da razume. Ne želim ni tebi.

Možda nećeš biti novinar, ali ćeš sa „OGNJANOVIĆI- IZVINITE“ pokazati da u tebi ima bar nešto malo ljudskog.

U nadi da ću i to dočekati...

Srdačno
Dušan



cvet srpskog novinarstva Dušan Mišić
trener92 trener92 00:22 29.11.2013

Re: Reci to pravim cvetom, Umetniče!

JJ Beba


Kad već ginemo, neka to bude kako treba

nowhereman nowhereman 00:46 29.11.2013

Re: Reci to pravim cvetom, Umetniče!

Lepo se zabavljate, ali... tamo gore već stoji link - i onaj kome je do toga stalo otvoriće i pročitati, a kome nije stalo - neće.

Prema tome, dosadni ste.

Ali, ne, vi insistirate, to je pod obavezno, dakle, da se svi uputimo i budemo društveno angažovani i visoko moralno svesni i odgovorni i da pročitamo izvesni tekst izvesnog Dušana Mišića. (Ko je? Nikad čuo.)


P.S.
U međuvremenu sam pročitao tekst i zaista je dobar, slažem se, i ostaviću svoj komentar na onom drugom blogu, koji se ne bavi poezijom i muzikom, nego našom surovom stvarnošću... Toliko o tome.




angie01 angie01 09:07 29.11.2013

Re: Reci to pravim cvetom, Umetniče!

. (Ko je? Nikad čuo.)


e, hebiga, zato verovatno znas sve koji pisu za novasrpskapolitckamisao.


izvini, Mikele, ali moram,

JJ Beba
trener92



Autor: Dušan Mašić
Mora ovako, nema druge...

Otvoreno pismo Sanji Ilić, "novinarki“ "Kurira“
Roditelji Tijane Ognjanović posle početka ostavinske rasprave o novcu koji je ostao na računima nakon smrti njihove ćerke (Tanjug)

Sanja, draga,

Nemoj da ovo pismo shvataš suviše lično, jer si ti samo posledica tragedije koja je zadesila novinarstvo u Srbiji. Uzroci su mnogo dublji i plašim se da ih ne bi razumela. Želeo sam da ti pišem već posle tvog prvog „teksta“ o porodici Ognjanović i parama koje su ostale na njihovom računu posle Tijanine smrti. Međutim, to bi se verovatno svelo na lične uvrede, slične onima koje su čitaoci tvojih „novina“ u svojim komentarima upućivali na adresu porodice koja je izgubila dete pre samo nešto više od četiri meseca. Zato sam rešio da još malo pratim tvoj „istraživački“ rad, a da u isto vreme pokušam da saznam kako bi medij poput BBC-ja propratio tu priču. Na taj način, možda ćete ti i tvoje „kolege“ naučiti nešto.

Da odmah budem jasan. Ja sa ponosom ističem da sam po zanimanju novinar ( i to iz Srbije) iako se već desetak godina bavim menadžmentom u medijima, a poslednjih 6 brinem o aktivnostima i razvoju BBC-ja najpre u Evropi, a sada na Bliskom Istoku i Zapadnoj Aziji. O mom novinarskom radu možeš da se raspitaš kod (malo)starijih kolega iz drugih redakcija (jer ih u tvojoj nema), mada je većina njih odavno izgubila profesionalnu bitku zahvaljujući „novinarima“ poput tebe. Ali, nisi ti kriva. Oni su.

Takođe, imao sam tu nesreću da proživim ono što proživljava i porodica Ognjanović. Od smrti moje jednogodišnje ćerke prošlo je već 10 godina i vreme tu dokazuje svoju relativnost. Kada se iz čistog mira zaplačeš u sred Pakistana, ili u hotelu u Muskatu (Oman) shvatiš da neke stvari nikada nećeš preboleti ma gde bio i samo je pitanje kako i koliko dugo ćeš živeti sa njima. Svako od „Ognjanovića“ se nosi sa tim na svoj način. Ono što želim da kažem je da nije samo Tijana žrtva u ovoj tragediji. Ona je stavila veliku tačku na svoj mali život, ali njena porodica, rodbina i prijatelji će celog života nositi taj ožiljak na svojim srcima. Da li se razumemo? Nije baš toliko komplikovano.

Da se sad vratim na tvoju „priču“. Pitanje šta se desilo sa parama koje su prikupili gradjani Srbije i regiona u nadi da će pomoći Tijani je sasvim legitimno. U javnom interesu je da se to sazna i tu nema nikakvih dilema. Ja sam u proteklih nekoliko nedelja razgovarao sa par najuglednijih i najuticajnijih BBC urednika na tu temu, sve u želji da ti napišem šta bi BBC uradio u tvom slučaju, a ne šta ja mislim da bi uradio. Primećuješ razliku? Novinar traži relavntne i kompetentne sagovornike da bi pronašao odgovore na pitanja koja zanimaju njegovu publiku.

Pošli smo od pretpostavke da si dobila informaciju iz banke da su pare podignute i da sad treba videti šta raditi sa tim. Zadatak novinara je da, kada dobije informaciju, istu proveri, a ne samo da je prenese. To znaju čak i oni koji ne rade u BBC-ju. Ovdašnji urednici su mi rekli da bi uradili 3 stvari: 1) pronašli drugi izvor 2) tražili dokaz za te tvrdnje i 3) uverili se da u dolaženju do tog dokaza nije prekršen ni jedan zakon koji bi eventualno mogao čitavu priču da obori na sudu. U slučaju da bilo koja od ove tri stvari nije urađena informacija o povlačenju para sa računa ne bi mogla da bude objavljena.

Šta bi onda bio sledeći korak? Da li bi BBC kontaktirao roditelje koji su ostali bez deteta? Lagao bih kada bih rekao da me pozitivan odgovor na ovo pitanje nije iznenadio. Javni interes nema kalendar. Naravno, sačekali bi da prođe sahrana, dali malo vremena porodici da tuguje, ali procena je da je četiri meseca sasvim dovoljan period. Pogotovo u uslovima ako bi se pokazala tačnom tvrdnja da je novac povučen. Pokušali bi da izbegnu direktan kontakt sa roditeljima. Zvali bi njihove rodjake, advokate, ljude koji su bili oko njih tokom kampanje prikupljanja novca....ali, ako bi bili sigurni da je novac podignut, potpuno je izvesno da bi kontaktirali i roditelje direktno.

Sve ovo se radi pre nego što je i jedno slovo objavljeno ili izgovoreno. Pokušali bi potom da pronadju neku organizaciju koja se bavi sličnim problemima (lečenjem dece u inostranstvu), razgovarali bi sa roditeljima koji imaju sličan problem (bolesno dete), ali ne sa ciljem da se od Ognjanovića uzmu pare, već da bi se pronašlo sistemsko rešenje koje ne bi bilo bazirano na medisjkim kampanjama i SMS porukama.
Ukoliko bi na kraju odlučili da objave ovu priču, sve to bi prvo moralo da prođe kroz ruke advokata, a saglasnost bi se tražila od samog uređivačkog vrha.

I ovde se slažu da je u pitanju veoma komplikovan slučaj koji sa sobom nosi mnogo moralnih, etičkih, legalnih i profesionalnih dilema. Ali, novinari i služe za to da se sa svime time izbore i da u interesu javnosti prezentiraju činjenice. Ma kakve i ma koliko bolne one bile.

Sanja, draga,.... šta si od svega ovoga ti uradila? Prateći tvoj slučaj video sam među komentarima na FB da se čak i tvoj muž gadi smeća od „novina“ u kojima „radiš“. Istina, kaže da si u pravu i da tu „ima nečega“, ali ja to ne mogu da tumačim drugačije osim podrške nekome sa kim živiš.

Ono što si ti uradila, čak i da su ti namere bile najbolje, je sledeće: 1) Stavila si porodicu Ognjanović na stub srama i izložila ih najgrubljim pretnjama i uvredama, 2) Povredilila si sve koji su želeli da zadrže Tijanu u najboljoj mogućoj uspomeni i 3) Prekinula si i obesmislila svaku buduću akciju prikupljanja novca za neko bolesno dete. I sve to na osnovu, kako sada stvari stoje, potpuno POGREŠNE informacije.

Žao mi je što UNS i NUNS (čiji sam jedan od osnivača) nisu našli za shodno da povodom ovog slučaja organizuju razgovor sa urednicima medija i povedu raspravu o svim etičkim, moralnim i profesionalnim aspektima ove priče. Medjutim, kako su „novinari“ u tim „medijima“ poput tvog, novinari baš koliko su i „glumci“ u porno filmovima- glumci, onda profesionalna udruženja (ma koliko loša bila) nemaju sa kim da razgovaraju. Ja ipak radije kažem da su „Kurir“ i ostali- novine, baš koliko su Dafiment i Jugoskandik bili banke. Tako su se zvali, a radili su jedan sasvim drugi posao koji se pre ili kasnije svede na kriminal. Takvo je i ovo tvoje „novinarstvo“.

Sanja.....tvoje će ime ostati u potpisu možda najnemoralnije i najprljavije kampanje koja je vođena u tvojim „novinama“. To su, izgleda, u nekom trenutku shvatili i tvoji „urednici“, pa su krenuli da sve to potpisuju sa „Redakcija „Kurira““. U nadi da će svako od vas moći da mirno spava, (ne) svesni gluposti koju ste napravili. Ili, možda i dalje tvrdite da „ima tu nečega“?

Nadam da znaš još nešto da radiš u životu, jer ti novinar nikada nećeš biti. Možda bi i mogla, ali sada je već suviše kasno za to.

Ali, pre nego što , pre ili kasnije, odeš iz tog smeća od „novina“, probaj da preko cele naslovne strane objaviš samo dve reči: OGNJANOVIĆI- IZVINITE. Velikim slovima, što većim.

Možda ti oproste, ali te sigurno neće zaboraviti. Ni oni, ni ja, čije si ožiljke na srcu svojim pisanjem otvorila. Nikome ne treba želeti da ga nešto zadesi da bi mogao to da razume. Ne želim ni tebi.

Možda nećeš biti novinar, ali ćeš sa „OGNJANOVIĆI- IZVINITE“ pokazati da u tebi ima bar nešto malo ljudskog.

U nadi da ću i to dočekati...

Srdačno
Dušan



cvet srpskog novinarstva Dušan Mišić

nowhereman nowhereman 09:38 29.11.2013

Re: Reci to pravim cvetom, Umetniče!

e, hebiga, zato verovatno znas sve koji pisu za novasrpskapolitckamisao.


Ne. ne znam. O čemu ti to?

Ajd' sada još jednom, verujem da ima vas koji to umeju:
1. ctrl+c
2. crtl+v !


mikele9 mikele9 11:29 29.11.2013

Re: Reci to pravim cvetom, Umetniče!

Autor: Dušan Mašić
Mora ovako, nema druge...

Ako mora, nije teško.
mikele9 mikele9 11:31 29.11.2013

Re: Reci to pravim cvetom, Umetniče!

Kad već ginemo, neka to bude kako treba

Freedom
nowhereman nowhereman 11:34 29.11.2013

Re: Reci to pravim cvetom, Umetniče!

Ako mora, nije teško.


Ma, ne mora se ništa, dragi Mikele.

Jer:

Na ovom svetu nije novo mreti
A ni sam život nije nova stvar



Nego, ako ti pišeš o biljnom svetu, a tamo negde kolega Jaril o "držanju za ruke", za čije babe zdravlje moram baš TU da čitam ponovo ono što sam već pročitao na drugom mestu?

Eto, samo to pitam, a inače podržavam svaku protestnu akciju. Razume se.


49 41 49 41 00:21 29.11.2013

Lepo ti stoji ruzmarin

luce moje

Garavi Sokak
Ruzmarin

Lepo ti stoji ruzmarin
i beli konji Bozicni
luce moje
i tebe mi odvode

Drugi su tebi birali
nisu te nista pitali
duso moja
zato nemoj plakati

Kad krenu mali svatovi
jer smo mi, jer smo mi
tako mnogo zeleli
znaju to i ljiljani
uvek samo gledali
nikada, nikada
nismo se poljubili

Lepo ti stoje cigani
i magla na pendzeri
pile moje
da ti suzu ne vidim
mikele9 mikele9 11:34 29.11.2013

Re: Lepo ti stoji ruzmarin

Lepo ti stoji ruzmarin
i beli konji Bozicni
luce moje
i tebe mi odvode

Mika Bači!!!! Hvala ti.
milisav68 milisav68 00:39 29.11.2013

Dr Mladen Trajkovski

Ružo moja bela
Ala si mi plava
K`o zelena trava

mikele9 mikele9 11:37 29.11.2013

Re: Dr Mladen Trajkovski

Ružo moja bela
Ala si mi plava
K`o zelena trava


Dr Milisave, ubode ga
nowhereman nowhereman 00:56 29.11.2013

Mali traktat o ruži


Ima i ona, kao da je narodna, ali nije:

U majke je ćerka bila
Ko dan lepa, ko cvet čedna
Pa zavole jedno momče
Bila jednom ruža jedna


Znam, reći ćeš, dragi Mikele, da je srceparatelna - i jeste!


Ko je ono rekao "ruža je ruža"?

Kad smo kod već kod ruža:


RUŽOKRADICE

Neko bude ružino drvo
Neki budu vetrove kćeri
Neki ružokradice
Ružokradice se privuku
Ružinom drvetu
Jedan od njih ukrade ružu
U srce je svoje sakrije
Vetrove se kćeri pojave
Ugledaju obranu lepotu
I pojure ružokradice
Otvaraju im grudi
Jednom po jednom
U nekoga nađu srce
U nekoga bogami ne
Otvaraju im otvaraju grudi
Sve dok u jednog srce ne otkriju
I u srcu ukradenu ružu



mikele9 mikele9 11:42 29.11.2013

Re: Mali traktat o ruži

Ima i ona, kao da je narodna, ali nije:

U majke je ćerka bila
Ko dan lepa, ko cvet čedna
Pa zavole jedno momče
Bila jednom ruža jedna

Znam, reći ćeš, dragi Mikele, da je srceparatelna - i jeste!

Pesmu je napisao Milorad Mitrović đak Profesora Koste Vujića
Možda danas zvuči srceparatelno ali nije bre
nowhereman nowhereman 11:56 29.11.2013

Re: Mali traktat o ruži

Pesmu je napisao Milorad Mitrović đak Profesora Koste Vujića


Čekao sam da ti to kažeš.


Možda danas zvuči srceparatelno ali nije bre


Nije!

Nego je prelepa, kao što je to šetnja u rano proletnje jutro kaldrmisanim sokakom...




nowhereman nowhereman 06:38 01.12.2013

Re: Mali traktat o ruži

Pesmu je napisao...


A drugu - Vasko Popa.
fantomatsicna fantomatsicna 01:54 29.11.2013

Dva cveta


A ovo..ovo je moj svet i cvet
mikele9 mikele9 11:44 29.11.2013

Re: Dva cveta

A ovo..ovo je moj svet i cvet

Najlepši svet i cvet u Kosmosu
kukusigameni kukusigameni 09:08 29.11.2013

a vi ne volite karanfile?

mikele9 mikele9 11:46 29.11.2013

Re: a vi ne volite karanfile?

Kupite moje karanfile...udaviću vas ako ne kupite
Черевићан Черевићан 19:10 29.11.2013

оцвећу

најдраже су, мис'им
ките (а од цвеће)
који Драги Драгој
међу ноге меће

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana