Ekonomija| Planeta| Politika| Život| Životni stil

Haute con job – ekskluzivno varanje za apsolutne početnike

Milan Novković RSS / 03.12.2016. u 16:27

impossible-geometry-vfink250.19018.jpgJel pratite Steve Bannona, Trumpovog glavnog stratega, he aint kidding, po svemu sudeći prepametna i neustrašiva faca koja uglavnom misli ono što priča, uključujući i to da je US pod palcem oligarhije koja se vrti oko finansijske "elite", velikim delom zaražene lopužama i parazitima bez odgovornosti, koja, onda, velikim delom reketira ostale (većina atribucije u ovoj rečenici je maznuta od jednog novinara).

On je lik koji bi ne trepnuvši poslao mnoge od ovih ljudi na besplatnu hranu i smeštaj.

On je Trumpov Makijaveli i mnogo ga se plaše, i kao što su "implementacije" Marksizma bile, i jesu i dalje, kosmička šala na temu onoga šta je Marks stvarno mislio (iako je on zbrkan bio u mislima, pisanju, pa imao više "faza", pa menjao i misli i pisanje), tako je i kosmička šala to da je Bannon nekad gledao u Lenjinizam ne trepćući, dok danas trepće i nešto pametnije ćuti koristeći modernije "finte" da bi otišao tamo gde je krenuo, ili gde ga je nanišanilo.

Pre toga mali primer na temu plutajućih semantika, semantičkih punjenja i semantičkih gustina u svetu morala, uspeha, ...modernih izazova.

Jedan fini i pametni, pa mladi IT čovek iz južnije Srbije nikako da nađe posao u južnoj Srbiji, pa mi smislimo cunning plan 1.1.0, on, ja i „management consultant" - sugerišemo mu da treba da se „prodaje" na nekoj online, svetskoj berzi.

Kaže „probo" verziju 1.0.0, 9.99 dolara na sat i nikako da se sastavi sa bilo kakvom značajnom kintom, tek poneki sitan posao dobije.

Tu management consultant uleti sa konsutacijom kako njegov ortak zarađuje i do 10 hiljada dolara meseečno, pa se dogovorimo da brzopleto poradimo na verziji 1.1.0 pre klasičnih „koraka" tipa vizija, zahtevi, „arhitektura" poduhvata, implementacija, testiranje, ..., tj to je za sissies, dok smo mi sve Čak Noris do Brusa Lija, i obrnuto (doduše klincu sa prvom cuclom nisu kupili nunčake nego Kindle, al ajde) pa ćemo da radimo haute con job (ekskvizitnu prevaru, al nismo ovaj naziv tada usvojili).

Odvojimo konsultant i ja par hiljada Evra za njega za poslove koje će da nam radi preko berze, ali:

  • Jes, pravimo se na berzi da se ne poznajemo - con nota (svetska berza, silne hiljade ljudi na njoj)

  • Mora da radi nešto što nam treba - pošto nam ništa nije trebalo mi smislimo šta će nam trebati u bliskoj budućnosti

  • Podignemo mu cenu sa 9.99 na 19.99 dolara na sat - tj pametan je, pa ako ne ume da uradi posao za sat neka radi tri sata, a naplati jedan, i on pristane

  • Mora da uradi posao korektno

  • Mora munjevito i beskrajno profesionalno i strpljivo da odgovara na PPs, mailove, ... vezane za projekat.

  • Iskreno ćemo mu komentarisati rad na berzi, tj ni jednu reč nezaslužene hvale neće dobiti od nas.

I on pristane.

Odmah se tu zanesemo i damo mu prvi od 5 poslića koje smo nabili u 2K evra, sasvim teške - grafičke šeme u XML fajlovima, koje koriste kataloge grafičkih komponenti iz drugih XML fajlova, da bi se nacrtale u SVG prozorima, sa mogućnošću menjanja u realnom vremenu u fazi 2, drugom projektu, preko WebSockets, sve u HTML5.

Kaže on može, i počne predstava:

  • Prvo i prvo, ispostavi se da on rastura Engleski, može odmah na Oxford da studira engleski jezik i književnost

  • Drugo i drugo, ispostavi se da on rastura IT :-) Završi posao munjevito i korektno.

Kako, jbt, ne možeš da dobiješ posao pitamo se mi, posle svih hvala što smo mu ispisali na berzi, dok mu smišljamo sad pakostan zadatak broj 2 koji neće tako lako uspeti da uradi.

Pošaljemo mu poruku i nema odgovora, neeeema danima, nekoliko nedelja, aha, kažemo, neprofesionalan, kratkog daha, mamica lepo kuva, ko bi se zezao sa teškim radom.

I evo ga posle mesec dana, prvo nama da se pohvali, pa tek onda majci (otac otišao u večna lovišta, jedan od mojih naj ortaka sa faksa) - kaže čim smo ga pohvali na berzi ponudila mu jedna londonska firma mali poslić, pa još jedan, pa dal još jedan, pa mu onda ponudili stalan posao, i sad stalno zaposlen za Engleze. I da, to sam zaboravio, deo dila u početku je bio da drugi poslovi imaju prioritet u odnosu na naše, ako mu neko ponudi dok traje eksperiment.

Tako, meni okej primer pozitivne strane "dozvoljenog" tržišnog punjenja finti u "kreativnim" obrascima.

E sad, pre nego što nam fintiranje uđe u čvršće delove ideoloških matrica ne treba zaboraviti, sad kad je Marks popularan ovih dana, da su naše ideje često, jako često, kamuflirane i racionalizovane refleksije naših nižih strasti da u domenu gde idejišemo dobijemo ono što želimo.

U to ime sam se i setio naslova, „haute con job", iz usta jednog fond menadžera, kvalifikacije ponašanja američke vlade, sve sa FEDom i okolinom, još iz devedesetih, tačnije vrednog con rada na redefinisanju inflacije sa ciljem da bi maznuli lovu narodu na index-linked socijalne teme.

Sada ću polako da vratim i Bannona, 60% Amera mu veruje, ostatak je ili nezainteresovan, ili nije preterano pametan, ili čita NYT pa, pogotovo, WP, zvanične izveštaje za „profesionalce", main stream medije, u stvari (u pravu ste, histerija oko Rusa i propagande ajd pomozi Bože, ali liste stotina nepoželjnih zapadnjaka u medijima, po WP „izvorima", and beyond, je ništa više do panična projekcija očaja).

Prost obrazac - ako penzije penzionerima rastu kao i inflacija onda se samo realna inflacija od 6%, recimo, redefiniše, formule se redefinišu, pa je odjednom 6% samo 2%, da bi izdaci ionako očajne privrede bili niži, bar na ove neoliberalno „zastarele" društvene obaveze penzionerima, nezaposlenima, ...

A i sve lepše izgleda kako je inflacija niža, osim penzionera koji ionako stare i samo zafrkavaju - niža inflacija, veći rast (ne)realnog GDPja (BNP), ...

Ovako se to radi - kreativni, al „educated" primeri („educated" je pod navodnicima zbog pravnog rizika i nepopularnosti lepljenja pozitivnih etiketa samima sebi, lepljenje negativnih etiketa drugima je bolji bizmis, dok na sebe samo tiho pazimo), pa US inflacija nije visoka nego niska, a rast GDPja je vrlo pozitivan a ne negativan:

    • Ako je paradajz prošle godine bio 300 dinara, a ove 330, njemu cena nije skočila 10% nego je opala 5%. Kako, epa ko vam je, što ne znate odgovor, kriv što niste naučili šta su to „hedonistic adjustment", pa „substitution adjustment" u računanju inflacije.

        - Ne radi se o istom paradajizu, prošle godine je prskan herbicidom A, a ove herbicidom B, koji je skuplji, pa je realna cena ovogodišnjeg paradajiza prošle godine, da je tada postojao, bila 347 dinara, dok je on na tržištu sada samo 330 dinara, nači opala mu cena 5% - „hedonistic adjustment", uveden 90tih, Greenspan „doktorirao" na njemu početkom ovog veka

        - Pa uopšte mu nije cena 330 zato što ne posmatramo više taj paradajiz u potrošačkoj korpi, pošto ga sve manje ljudi jede pošto je ukusan, nego su prešli na onaj iz jeftinih staklenika koji je, bezukusan, ove godine 285 dinara, nači 5% jeftiniji od 300 dinara, i nije bitno koliko je koštao prošle godine (240 dinara ako je neko baš navalio da pita, al onda to remeti "proces" neprimetne zamene (substitution)). A kome je ovaj primer previše komplikovan može prosto iz potrošačke korpe potpuno da izbaci paradajz, a ubaci mušmule koje su stvarno pojeftinile 5%, nema veze što svi jedu paradajiz, a tek poneko mušmule - „substitution adjustment".

Iskreno, ja sam se već umorio od praćenja truleža nekih zapadnih obrazaca pa ću sad tendenciozno, ali baš tendenciozno i nestrpljiuvo, podržati pomalo, ali samo pomalo, i možda netačnu cifru da je US inflacija sada 9%, a GDP rast, realni, naravno, im nije bio pozitivan bar 10 godina, možda 12, Obama im je duplirao dug, do 10 hiljada milijardi otišlo velikim delom velikim vlasnicima akcija korporacija koje bujaju, maestralni uradak ovog lutka od predsednika, izvan zvaničnog tržišta rada im je skoro 100 miliona ljudi (aj, 95), a desetine miliona kojima je lepo, opet ajd, održava radost u tome što im je lepo i nedostatak vremena da se previše osvrću na avenije u kojima ne mogu da potroše svoj novac.

Bannonu nije lako:

  • US ekonomija je masivan sistem, za njega važe zakoni klasične mehanike, Njutnovi zakoni inercija, očuvanja momenata, akcija i reakcija, ...

  • Trump je oligarh, a još uvek zagonetka pošto ne pušta Bannona niz vodu, a mogao bi da dobije bilo koju lovu za takvu uslugu, iako mi Trump ovde nije tema.

  • Previše talasanja ne čini usluge nikome, Rusima, Kinezima, čak ni radničkoj klasi i nezaposlenima u Americi.

  • U Vašingtonskoj močvari ima previše krokodila.

Močvara, dobro, eto, još jedan blog pri kraju a močvaru tek zagrebali, 80% uvod, 19% razrada i 1% zaključak, kako pravila i nalažu, koji sugeriše da je ok ne gubiti vreme na ove teme, ali upotreba pop kulture koju Bannon koristi, kad spomenusmo močvaru, da bi doakao prestrašenim zlikovcima je maestralna, dobaciti do 60% radničke klase koja te podržava, i ušančiti se tamo, sa snom da se tako i ostane sledećih 50 godina, je jedino moguće osobi sa vanrednim vrednostima i talentom koji uključuje i impresivno korišćenje pop-kulturološkog, gde su dva primera prosto work of art:

  • Lepljenje etikete „imperija" establishmentu, sa Dik Čejnijem kao Darth Vaderom.

  • Lepljenje etikete „močvara" Vašingtonu, sa hladnokrvno-frenetičnim radom na objašnjavanju potrebe da se ona isuši.

Narod to razume, prepoznaje u sekundi, i to se „zalepi" za svest, narod je vanredno pametan i često mu ovoliko malo treba da bi skinuo koprenu mass medija sa očiju. Tj većina je ovo osećala godinama ili decenijama, ali odjednom se znanje podigne, u trenutku, na viši nivo svesti.

A imperija, za sada:

  • Dala FEDu odrešene ruke, licence to kill, igre bez granica u štampanju novca, manipulisanju tržišta - pogotovo održavanju cene zlata niskom, pa tako svetske cene i vere u dolar visokom (neverovatne količine parpirnog zlata koje ne postoji se prodaju da bi mu oborile cenu, a pre zaokruživanja dilova se onda, nezakonito i neprimetno, iskoči iz dilova - ovo je jedan od con obrazaca - glasno i javno objavljuješ planove koji pomeraju svet kako ti odgovara, a onda ih tiho poništavaš iza scene pošto ne možeš da ih sprovedeš. Ovo je, izmišljam, „pumpa" obrazac.

  • Projektuje „veličinu" i „zdravlje" US ekonomije skoro isključivo manipulacijama vestima i ciframa, pa uvrtanjem ruku, pa potkupljivanjem novinara, političara, kreatora javnog mnjenja i ostalog odštampanim novcem, tj novcem bez pokrića.

  • Brine mnogo o Kini taktički-do-strategijski, Rusima taktički, i evroazijskoj integraciji strategijski, sa italijansko-austrijskom notom ovih dana, italijansko-francuskom malo kasnije, pa nemačkom dodatom u koktel posle toga.

  • Brine o Bannonu i koristi razne kanale da ga zaobiđe.

Pošto sam nepažljivo potrošio prostor i vreme povlačim „...mali primer na temu plutajućih semantika, semantičkih punjenja i gustina u svetu morala, uspeha, ...modernih izazova...", ali ga ne brišem u slučaju da nekome zatreba kao inspiracija za neki novi haute "con" job.

Atačmenti



Komentari (68)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:50 03.12.2016

Obama

Obama im je duplirao dug, do 10 hiljada milijardi otišlo velikim delom velikim vlasnicima akcija korporacija koje bujaju,

Да: један од наизглед најсимпатичнијих америчких председника показао се као corporate bitch: под његовим мандатима богати су постали још богатији, а сиромашни још сиромашнији. Сад, рећи ће се да је смањио дефицит, незапосленост, ово-оно. Шта год било, његова економска политика утеривала је паре у џепове најбогатијима.
Milan Novković Milan Novković 19:37 03.12.2016

Re: Obama

Predrag Brajovic
Obama im je duplirao dug, do 10 hiljada milijardi otišlo velikim delom velikim vlasnicima akcija korporacija koje bujaju,

Да: један од наизглед најсимпатичнијих америчких председника показао се као corporate bitch: под његовим мандатима богати су постали још богатији, а сиромашни још сиромашнији. Сад, рећи ће се да је смањио дефицит, незапосленост, ово-оно. Шта год било, његова економска политика утеривала је паре у џепове најбогатијима.

Neće novac tako lako prestati da ide bogatima, niti je iole jasno kako će se to pravljenje poslova za srednju klasu preko noći vratiti sa juga-do-istoka nazad u Ameriku.

Obamina ekonomska politika, naravno, nije njegova, on je samo figura i znam da to znaš nego spominjem da bih skrenuo pažnju na stvarno te "močvare" što imaju na istočnoj obali, u kojima su, velikim delom, "maršali" zaraćenih strana.

Neverovano neuredna im je struktura, vanredno nezdrava, i daleko od best-value-for-money kako na svetskom tako i na američkom nivou.

I u tom sad nadolazećem "ratu" "the blue collar-meets-Goldman Sachs Machiavelli" od Stiva B., nad kojim Marco i Maksa s pravom dižu obrve, možemo stvarno svašta očekivati, samo ja mislim da ima i puno prostora za nadu:

- To da veliki delovi njihove Deep Gov već i sada imaju iskrenu nesanicu

- To da su se mnogi primili na delove propagande protiv njega (npr ja ne mislim da je on u lošem, a ima ga puno, baš toliko loš koliko mu lepe - prosto isti deep gov/medijski mehanizam radi posao "ubijanja" neprijatelja.

- Npr "making America great again" ne može bez imigracije, to je bila samo prazna marketinška priča, Makijaveli u akciji, što ne znači da neće pokušati da stave imigraciju pod neku kontrolu, i priča se već uveliko koriguje, delovi "brišu"

- To da on iskreno želi specijalnog tužioca za neke članove Killary Inc. družine - ljudi zaboravljaju koliko je nevinih ljudi po svetu ubijeno i opljačkano zbog njih

- ... itd, al uopšte mi nije namera da ga branim, nego skrećem pažnju na zanimljiva događanja i delove pozitivnog u njima.
blogov_kolac blogov_kolac 20:51 03.12.2016

Re: Obama

Predrag Brajovic
Obama im je duplirao dug, do 10 hiljada milijardi otišlo velikim delom velikim vlasnicima akcija korporacija koje bujaju,

Да: један од наизглед најсимпатичнијих америчких председника показао се као corporate bitch: под његовим мандатима богати су постали још богатији, а сиромашни још сиромашнији. Сад, рећи ће се да је смањио дефицит, незапосленост, ово-оно. Шта год било, његова економска политика утеривала је паре у џепове најбогатијима.
U pitanju je svetski proces koji je ustvari u USA pod Obamom bio manje izrazen nego u ostatku planete, a paralelno siromasenje siromasnijih je takodje bio globalna pojava u 2008-2016 periodu, i opet manje izrazen u USA nego u ostatku sveta, dok su po nekim parametrima cak i napredovali poput smanjenja nezaposlenosti ili stope privrednog rasta kada se uporede sa ostalim razvijenim zemljama. U toj kategoriji zemalja samo za Nemacku i Kanadu (koja je profitirala zbog energetskog sektora) se moze reci da su u ovom Obama periodu imali bolje privredne pokazatelje od USA.

A sta je bilo sa najbogatijima dobar indikator je Forbsova lista milijardera. Te 2008. kada je Obama dosao na vlast ih je po Forbsu bilo 470 u USA a 655 u ostatku sveta. Ove 2016 u USA ih je 540 (15% nije zanemarljiv rast) dok ih je u ostatku sveta registrovano cak 1270, skoro duplo vise nego pre samo 8 godina, iako je taj period obelezila najveca globalna ekonomska kriza od ww2 i spor oporavak od nje!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:03 03.12.2016

Re: Obama

U pitanju je svetski proces koji je ustvari u USA pod Obamom bio manje izrazen nego u ostatku planete, a paralelno siromasenje siromasnijih je takodje bio globalna pojava u 2008-2016 periodu, i opet manje izrazen u USA nego u ostatku sveta, dok su po nekim parametrima cak i napredovali poput smanjenja nezaposlenosti ili stope privrednog rasta kada se uporede sa ostalim razvijenim zemljama. U toj kategoriji zemalja samo za Nemacku i Kanadu (koja je profitirala zbog energetskog sektora) se moze reci da su u ovom Obama periodu imali bolje privredne pokazatelje od USA.

Molim za neku referencu.

Milan Novković Milan Novković 21:30 03.12.2016

Re: Obama

blogov_kolac
...dok su po nekim parametrima cak i napredovali poput smanjenja nezaposlenosti ili stope privrednog rasta kada se uporede sa ostalim razvijenim zemljama. U toj kategoriji zemalja samo za Nemacku i Kanadu (koja je profitirala zbog energetskog sektora) se moze reci da su u ovom Obama periodu imali bolje privredne pokazatelje od USA....

Je ne mogu mnogo da pomognem oko poređenja, pošto nemam vremena ni znanja za to, a US me dosta više interesuje iz popularnih razloga i privatnih (delimičan menadžemnt mog penzionog fonda).

Neko znanje o US mi je dobar proxy i za svet, zbog njihove veličine i značaja.

Ne proxy za statičnu sliku sveta, naravno, nego za trendove, pa uticaje na te trendove.

Inflaciju i GDP sam dotakao u blogu, ali nezaposlenost nisam - cifre u US nisu ni približno ružičaste kako izgledaju na prvi pogled, pogotovo kad ti na Google search prvo iskoči WP (Washington Post, prosta, lažljiva novina, ko zna šta bi konspiracionim teoretičarima palo na pamet na temu Gugletovog rada i uradka

US imaju "učešće" stanovnika u poslu - to su oni što su prijavljeni da imaju posao, i oni što su prijavljeni da ga traže.

To je sada negde između 60 i 65%, mrzi me da Googlam, ima cifara na webu.

Recimo kada kažu da je nezaposlenost 5% to im znači da, npr, od tih 65% 60 radi a 5% traži posao (nagađam pomalo, al tu sam, "educated" je guess, neka me ispravi ko zna bolje).

Znači, imamo "problem" onih 35% - tu ima i studenata, i penzionera, .... ali ima i nezaposlenih - ovi nezaposleni se zovu "obeshrabreni", tj nemaju posla i ne traže ga više - to je ono gde možeš da budeš na birou 7 godina pa onda digneš ruke i ne prijavljuješ se više. Te cifre idu gore gole sa ekonomskim ciklusima donekle.

US, onda, još u neke analize i uzme te što su nedavno "obeshrabreni", a oni stariji ispadaju iz većine statistika.

Tako, i opet me mrzi da preciznije komentarišem ovde pošto ne znam tačno, a mrzi me da Guglujem, napamet sam ja "kupio" cifru od oko 23% nezaposlenih sada u US.

Postoji i variabilnost oko ove cifre, sa onim mojim zezanjem sa jednim Srkijem oko onih što šišaju travu dvaput nedeljno nekome za 20 dolara, pa kelneri i kelnerice što se ne prijavljuju, ljudi iza šanka, razni radovi na crno itd.

Struktura US zapošljavanja, pored ovih loših cifara, se dalje pogoršava procesom gde se cifre presipaju iz kvalitetnijih poslova u manje kvalitetne, a to se u ovim "popularnim", headline ciframa nezaposlenosti uopšte ne zna niti vidi.



apostata apostata 22:53 03.12.2016

Re: Obama

Milan Novković
blogov_kolac
...dok su po nekim parametrima cak i napredovali poput smanjenja nezaposlenosti ili stope privrednog rasta kada se uporede sa ostalim razvijenim zemljama. U toj kategoriji zemalja samo za Nemacku i Kanadu (koja je profitirala zbog energetskog sektora) se moze reci da su u ovom Obama periodu imali bolje privredne pokazatelje od USA....

Je ne mogu mnogo da pomognem oko poređenja, pošto nemam vremena ni znanja za to, a US me dosta više interesuje iz popularnih razloga i privatnih (delimičan menadžemnt mog penzionog fonda).

Neko znanje o US mi je dobar proxy i za svet, zbog njihove veličine i značaja.

Ne proxy za statičnu sliku sveta, naravno, nego za trendove, pa uticaje na te trendove.

Inflaciju i GDP sam dotakao u blogu, ali nezaposlenost nisam - cifre u US nisu ni približno ružičaste kako izgledaju na prvi pogled, pogotovo kad ti na Google search prvo iskoči WP (Washington Post, prosta, lažljiva novina, ko zna šta bi konspiracionim teoretičarima palo na pamet na temu Gugletovog rada i uradka

US imaju "učešće" stanovnika u poslu - to su oni što su prijavljeni da imaju posao, i oni što su prijavljeni da ga traže.

To je sada negde između 60 i 65%, mrzi me da Googlam, ima cifara na webu.

Recimo kada kažu da je nezaposlenost 5% to im znači da, npr, od tih 65% 60 radi a 5% traži posao (nagađam pomalo, al tu sam, "educated" je guess, neka me ispravi ko zna bolje).

Znači, imamo "problem" onih 35% - tu ima i studenata, i penzionera, .... ali ima i nezaposlenih - ovi nezaposleni se zovu "obeshrabreni", tj nemaju posla i ne traže ga više - to je ono gde možeš da budeš na birou 7 godina pa onda digneš ruke i ne prijavljuješ se više. Te cifre idu gore gole sa ekonomskim ciklusima donekle.

US, onda, još u neke analize i uzme te što su nedavno "obeshrabreni", a oni stariji ispadaju iz većine statistika.

Tako, i opet me mrzi da preciznije komentarišem ovde pošto ne znam tačno, a mrzi me da Guglujem, napamet sam ja "kupio" cifru od oko 23% nezaposlenih sada u US.

Postoji i variabilnost oko ove cifre, sa onim mojim zezanjem sa jednim Srkijem oko onih što šišaju travu dvaput nedeljno nekome za 20 dolara, pa kelneri i kelnerice što se ne prijavljuju, ljudi iza šanka, razni radovi na crno itd.

Struktura US zapošljavanja, pored ovih loših cifara, se dalje pogoršava procesom gde se cifre presipaju iz kvalitetnijih poslova u manje kvalitetne, a to se u ovim "popularnim", headline ciframa nezaposlenosti uopšte ne zna niti vidi.




Evo nađoh ovo - ne znam hoće li pomoći?

Americans Not In The Labor Force Soar To Record 95.1 Million: Jump By 446,000 In One Month
http://www.zerohedge.com/news/2016-12-02/americans-not-labor-force-soar-record-951-million-surge-446000-one-month

THE EMPLOYMENT SITUATION -- NOVEMBER 2016
http://www.bls.gov/news.release/empsit.nr0.htm




Izvinjavam se na b92 mi nikako ne ide linkovanje
Milan Novković Milan Novković 23:00 03.12.2016

Re: Obama

Evo nađoh ovo - ne znam hoće li pomoći?

To sam i ja poslednje pročitao, thanks, a poneki autori se na to vraćaju svako malo.

LINK
blogov_kolac blogov_kolac 23:05 03.12.2016

Re: Obama

Predrag Brajovic

Molim za neku referencu.


evo recimo ovaj link:
Just 62 people now own the same wealth as half the world's population, research finds

Ako imas "sistem jednacina" da 100 najbogatijih Amerikanaca je bogato kao 41% najsiromasnijih Amerikanaca, i da su 62 najbogatija svetska milijardera bogati kao siromasnija polovina covecanstva, jasno je onda da smo obojica u pravu. I ti kada kazes da su zadnjih godina bogatiji u USA postali bogatiji, a siromasniji jos siromasniji, i ja kada tvrdim da je u ostatku sveta taj trend bio jos (znacajno) izrazeniji.
blogov_kolac blogov_kolac 23:50 03.12.2016

Re: Obama

Milan Novković
...
Tako, i opet me mrzi da preciznije komentarišem ovde pošto ne znam tačno, a mrzi me da Guglujem, napamet sam ja "kupio" cifru od oko 23% nezaposlenih sada u US.
...

Trenutno 23% (zvanicnu) stopu nezaposlenosti u zapadnom svetu ima samo Grcka (a niko vise od nje), a kada je pre vise od 80 godina na vrhuncu Velike depresije nezaposlenost u USA dostigla rekordnih 24% jedan od najcescih uzroka smrtnosti u velikim gradovima bukvalno je bio skok kroz prozor iz solitera. Razumem da ne verujes zvanicnim statistikama ili metodama koje primenjuju, uostalom kriza iz 2008 pokazala je da je bilo moguce jako dugo da opstaje lazna slika u brojnim oblastima ekonomije, pogotovo u finansijskom sektoru, dok balon nije pukao. Ali ti verujes da je najveca svetska ekonomija zapravo jedno ogromno potemkinovo selo i tigar od papira koji ce samim tim biti oduvani cim dune malo jaci vetric, a to je najblaze receno jako ekstremno vidjenje stvari.

Americka privreda sa svim svojim manama je i posle vise od zadnjih sto godina jos uvek glavna lokomotiva svetske ekonomije, gde se i dalje stvara oko 50% svih novih bitnih stvari, i cije kompanije dominiraju na svetskim listama najprofitabilnijih ili po trzisnoj vrednosti.
bene_geserit bene_geserit 06:55 04.12.2016

Re: Obama

Poverovati da je Obama smanjio nezaposlenost zato sto sto su poceli inventivnije da broje ljude koji traze ili ne traze posao i onda masu nekim budalastim ciframa. Ja sam mislio da ovde komentarisu ozbiljni ljudi.
Moze da se diskutuje o uticaju demografije, ekonomskoj krizi, outsorsingu, robotizaciji, ali nezaposlenost se prilicno povecala za Obaminih 8 godina.

Btw. ovo me podseca na to kada ljudi krenu da pricaju kako je Obama deportovao vise ilegalaca samo zato sto su promenili metodologiju vodjenja statistike pa sad u "deportovanja" racunaju i one vracene sa regularnih granicnih prelaza.
bene_geserit bene_geserit 07:03 04.12.2016

Re: Obama

blogov_kolac
Ako imas "sistem jednacina" da 100 najbogatijih Amerikanaca je bogato kao 41% najsiromasnijih Amerikanaca

Top 100 CEOs nisu 100 najbogatijih amerikanaca, tako da je stanje mnogo poraznije.
Meni najludja stvar sa tim CEO-ovima i njihovim bonusima bilo kada sam ukapirao da je CEO United Health Care-a (cije zdravstveno osiguranje imam) sebi uplatio (u periodu od 10 godina 1996-2006) ni manje ni vise nego 1.6 milijardi dolara bonusa (u akcijama naravno). Posle su ga naterali da vrati 400 i nesto miliona, tako da je jadnicak morao da se zadovolji sa svega 1.2 milijarde.
Dok to nisam video mislio sam da se tu dele samo neki bonuscici reda 30 ili 50 miliona, kad ono vidi majstora ni manje vise nego tu poneka milijarda.
bene_geserit bene_geserit 07:16 04.12.2016

Re: Obama

blogov_kolac
...uostalom kriza iz 2008 pokazala je da je bilo moguce jako dugo da opstaje lazna slika u brojnim oblastima ekonomije, pogotovo u finansijskom sektoru, dok balon nije pukao. Ali ti verujes da je najveca svetska ekonomija zapravo jedno ogromno potemkinovo selo i tigar od papira koji ce samim tim biti oduvani cim dune malo jaci vetric, a to je najblaze receno jako ekstremno vidjenje stvari.

Americka privreda sa svim svojim manama je i posle vise od zadnjih sto godina jos uvek glavna lokomotiva svetske ekonomije, gde se i dalje stvara oko 50% svih novih bitnih stvari, i cije kompanije dominiraju na svetskim listama najprofitabilnijih ili po trzisnoj vrednosti.

Vrednost akcija USA firmi je vestacki podignuta kroz nisku kamatnu stopu i "stampanje para" koje nisu imale gde da odu nego u akcije (kada je prinos na drzavne obaveznice blizak nuli).
Firme koje zaradjuju pare umesto da investiraju rade kupovinu sopstvenih stokova. Predvidja se da ako Tramp donese zakon o porezu od 10% na neoporezovane pare u inostranstvu firmi, da ce prve godine da se vrati u zemlju 200-300 milijardi i da ce 75% tih para da ode za kupovinu sopstvenih akcija.
Tako da balon je naduvan vise nego ikad i kad tad ce da pukne i/ili ce da dodje do ozbiljne inflacije. samo je pitanje kad.
bene_geserit bene_geserit 08:19 04.12.2016

Re: Obama

blogov_kolac
Americka privreda sa svim svojim manama je i posle vise od zadnjih sto godina jos uvek glavna lokomotiva svetske ekonomije, gde se i dalje stvara oko 50% svih novih bitnih stvari

Obicno u tehnologiji imamo 2 vrste perioda koji se smenjuju:
1. Periodi kada se desava tehnoloski shift, start-ups nicu na sve strane, nove tehnologije zamenjuju stare
2. Mirni periodi bez game changes u tehnologiji, kada se firme ukrupnjuju (upravo smo usred ili pri kraju jednog takvog perioda)

Problem je sto kada do sledeceg tehnoloskog buma dodje, u kojoj god oblasti on bude, pitanje je da li ce USA da bude ponovo lokomotiva razvoja, ili ce to da bude Azija.
Devalviranje kvaliteta na USA fakultetima koje je u toku (kroz sve ove gluposti sa burger flipping majors, diversity studies, gender studies, smanjivanje i menjanje kriterijuma za upis, minority kvote, i sl.) na zalost govori da su velike sanse da to bude Kina i druge azijske zemlje.
bene_geserit bene_geserit 08:46 04.12.2016

Re: Obama

Predrag Brajovic
Obama ...смањио дефицит

Ako pricas o federalnom deficitu:

A sto se tice trade deficita, kada se izuzme uvoz nafte koji se smanjio drasticno zbog frakinga, deficit se smanjio samo nesto malo ili nimalo, ali mu se struktura promenila na gore:



bene_geserit bene_geserit 09:03 04.12.2016

Re: Obama

blogov_kolac
Predrag Brajovic
Obama im je duplirao dug, do 10 hiljada milijardi otišlo velikim delom velikim vlasnicima akcija korporacija

Да: један од наизглед најсимпатичнијих америчких председника показао се као corporate bitch: под његовим мандатима богати су постали још богатији, а сиромашни још сиромашнији.
U pitanju je svetski proces koji je ustvari u USA pod Obamom bio manje izrazen nego u ostatku planete, a paralelno siromasenje siromasnijih je takodje bio globalna pojava u 2008-2016 periodu, i opet manje izrazen u USA nego u ostatku sveta, dok su po nekim parametrima cak i napredovali poput smanjenja nezaposlenosti ili stope privrednog rasta kada se uporede sa ostalim razvijenim zemljama.

Privredni "rast" u USA u Obamino vreme je potpuni fake, jer se desio uz dodatnih 10 triliona $ (engl.) duga.
Kao sto je uostalom i smanjenje nezaposlenosti fake.

A povecanje ekonomskih razlika nije prirodna nepogoda nego direktan rezultat ekonomske politike koju je Obama vodio. Efektivna poreska stopa koju placaju milijarderi je tipicno zatno manja od one koju ja placam.
Stampanje para i pumpanje istih u povecanje cene akcija firmi svakako nije pomoglo onim 50% populacije koji nikakve stokove ne poseduju, a ni onim sledecim 40% koji imaju neke male investicije kroz 401K i sl.
freehand freehand 09:28 04.12.2016

Re: Obama

@bene_geserit ne znam šta ti se desilo, ali da nastaviš d auzimaš to što uzimaš, šta god da je. Dobro ti čini.
Milan Novković Milan Novković 11:20 04.12.2016

Re: Obama

Ali ti verujes da je najveca svetska ekonomija zapravo jedno ogromno potemkinovo selo i tigar od papira koji ce samim tim biti oduvani cim dune malo jaci vetric, a to je najblaze receno jako ekstremno vidjenje stvari.

To bi bilo jako ekstremno viđenje stvari, ali ja ne verujem u to.

Ja verujem da imaju ozbiljne probleme i da drže sistem u lažnom ekvilibrijumu neverovatnom manipulacijom cifara, pa uz pomoć sile, pa uz pomoć nezdravog pozajmljivanja, pa nezdravog štampanja novca povrh za sada srećne okolnosti da je dolar i dalje ubedljivo najvažnija svetska rezervna valuta.

I sve će to doći na neku naplatu:

- Štampanje novca preko neke granice i nemogućnosti da se taj novac kreativno/proizvodno plasira, direktno ili indirektno, donosi inflaciju, koja je već ogromna i prikriva se uz pomoć, uglavnom, ona dva obrasca koja sam spomenuo, podešavanja zamenom, pa hedonističkim argumentom.

- US nisu više najveća svetska ekonomija, EU su ih prestigli malo i u nominalnom i u PPP smislu, a Kinezi su iz prestigli u PPP smislu, koji je za diskusiju, ali daleko od nebitnbog poređenja. US GDP je naduvan donekle, a RAST je naduvan neverovatno, netačan. Samo priznavanje realne ingflacije bi imalo katastrofalne posledice na US ekonomiju iz nekoliko velikih razloga, a o malima i da ne pričamo. Ipak, i posle tako neke krize US bi ostali ogromna sila, S&T i dalje najveća.

- U zavisnosti od vremenskog horizonta za US kao hegemona, i iz hegemonije se dosta uzima bez da se daje nešto za uzvrat (mnogo se i vraća, naravno, samo je bilans u korist US) su najveće opasnosti: Evroazijska integracija, Evropa, Kina, gubitak dolarske hegemonije.

- Tako, i zato su ovi izbori fascinantni, sa svim igrama, svet je došao do nekog tipping point trenutka - Evropa je shvatila da joj je EU za sada, osim saradnje, neprijatelj, i da US služi kao vazal i NATO odskočna daska kao projekcija sile po Evbroaziji, Rusi pobegoše sa Bliskim Istokom, Kinezi ekonomski, pa projekcijom ekonomsko-integracionih obrazaca prvenstveno po Aziji prvo, pa Evropi.

- Zbog neoliberalizma i, bukvalno, idiota od neocons US je zapustila svoje strategijske prednosti i pomerila se ka samoubijanju u cilju bogaćenja jako malog broja "ideološki" nadnacionalnih entiteta.

- To može sve da stane, prihvati multipolarnost kao neminovna, win-win kao strategija i onda US komparativne prednosi uposle u cilju rasta nominalnog, realnog US GDPja i kvaliteta ekonomsko-društvene strukture.
blogov_kolac blogov_kolac 17:08 04.12.2016

Re: Obama

Vidim ja da neki na ovom blogu stvarno veruju da su USA drugu najvecu ekonomsku krizu u svojoj istoriji navodno "resile" tako sto su marketinski/propagandno samo okrenuli grafike ekonomskih pokazatelja naopacke i rucno prepravljali minuse u pluseve, i tako proglasili kraj krize i ekonomsko ozdravljenje. To ono kao kod nas kad je Sloba objavio "Kosovo je sacuvano, pobedili smo NATO!"... Ajde recimo jos nekako da poverujem da je moguce tako temeljito izfalsifikovati sve pa krivotvoriti godisnju inflaciju sa 9% i predstaviti je kao 2%, ali ako se to u kontinuitetu radi 8 godina, nemoguce je tako akumulirana prosecna poskupljenja od oko 100% predstavljati kao da je u pitanju 15% a da i slepci to ne primete!? A ako je stvarno u USA moguce da drzava po severnokorejskom modelu nametne kao istinu svaku najneverovatniju laz, zasto bi ostatak planete u tome saucestvovao i vezivao svoju sudbinu za taj ekonomski Titanik?

Americki nominalni GDP per capita je sesti na svetu, dosta veci od EU proseka dok je od ruskog ili kineskog veci preko pet puta. Kada bi se odvojeno posmatrale njenih 50 saveznih drzava medju najbogatijih 50 svetskih zemalja vecinu bi cinile americke drzave! Javni dug im jeste ogroman, ali kada se pogleda koliki im je GDP, a i kakva je struktura tog duga (koliko odlazi na americko-americka potrazivanja) to uopste nije toliko strasan problem kao kada se izolovano posmatra sama impresivna cifra. Drugi jako negativan pokazatelj je veliki spoljnotrgovinski deficit, ali to jeste na izvestan nacin i slika ekonomske snage, tj koliko je jos uvek nezasito americko trzizte a privreda gladna sirovina, a takodje koliko seku granu na kojoj sede svi koji grakcu protiv globalizacije upiruci prst na Ameriku. Stopa realnog privrednog rasta, stopa inflacije i nezaposlenosti su trenutno odlicni za ono kakvo je stanje u ostalim najrazvijenijim zemljama i naravno da ti podaci nisu nikakvo potemkinovo selo i produkt nekakve zavere. Nadpolovicna vecina najvecih svetskih 10, 20, 50 ili 100 kompanija su jos uvek iz USA, a dolar i americke drzavne obveznice su jos uvek najcenjenije i najpouzdanije hartije od vrednosti, i ko hoce da deponuje neka ogromna sredstva nema te druge valute, hartije, zlata ili ne znam cega koji bi sa njima jos uvek mogli da se porede. Ovako mozemo do sutra o STVARNOM stanju americke ekonomije, i na svaki los pokazatelj idu tri odlicna koja objasnjavaju zasto su oni na vrhu zadnjih preko sto godina, ali i dan danas.

Sto se konkretno Obame tice i stanja americke ekonomije koje je kao vruc krompir preuzeo 2008 i onog kakvo je ostavio ove 2016 svome nasledniku, moze se konstatovati da je sada u znatno zdravijem stanju, sto je potpuno suprotna prica od njegovog prethodnika Dzordza Busa mladjeg i stanja koje je on zatekao a koje ostavio.
Milan Novković Milan Novković 18:31 04.12.2016

Re: Obama

Razumem da ne verujes zvanicnim statistikama

Ja verujem zvaničnoj statistici, samo ona se, i to ne kriju ni zvanični US statističari, odnosi na onih 63% što su deo labor participation bloka.

37% je siva zona, i pokušaj slobodno da izanaliziraš kako ta zona stoji sa studentima, penzionerima, pa, najvažnije, ostalima.
Americka privreda sa svim svojim manama je i posle vise od zadnjih sto godina jos uvek glavna lokomotiva svetske ekonomije, gde se i dalje stvara oko 50% svih novih bitnih stvari, i cije kompanije dominiraju na svetskim listama najprofitabilnijih ili po trzisnoj vrednosti.

Jeste lokomotiva, to se i ja slažem, ali je to sve manje. Ne znam šta su tebi "bitne stvari", ali meni ovde u UK stanovanje, hrana, odeća, obuća, kola, kućni aparati, grejanje, godišnji, ... jedno 95-98% dolaze iz Evroazije.

Što se tiče US kompanija - ima istine u ovom što kažeš, ali ne zaboravi da je ogroman novac tih kompanija napolju, i US nema nikakve koristi, i deo bitke sad posle izbora će biti i uvrtanje ruku da se deo tog novca vrati u US.

Ako je onaj primer sa paradajizom, npr, neubedljiv kad je u pitanju "„hedonistic adjustment" u račnuanju inflacije, pošto sam ga ja izmislio, evo konkretnog, iz prakse:

- Ako je najjeftiniji Win PC sa ofisom bio 350 dolara prošle godine, a 385 ove oni, npr, kažu "nije to poskupilo 10% nego pojeftinilo 35%, pošto u PCju imaš više memorije, a brža je i ona i procesor, pa je realna cena tog PCja 592 dolara".

E sad, iako ima donekle logike u ovome, ako je ofis odlično radio i na prošlogodipnjem compu, pa blog, pa Internet, ti se zapitaš "hm, da li je ovo stvarno toliko pojeftinilo iako plaćam 35 dolara više"

Oni ovo rade da bi im socijalni izdaci bili manji, prvenstveno, oni čiji je rast automatski vezan za inflaciju, a ne da bi tebe i mene zbunjivali, a onda imaju i planinu drugih razloga

Ne mogu to da objave javno pošto će im penzioneri, veterani razni, kako li to već ide tamo, skočiti za vrat.
bene_geserit bene_geserit 08:14 05.12.2016

Re: Obama

blogov_kolac

Javni dug im jeste ogroman, ali kada se pogleda koliki im je GDP, a i kakva je struktura tog duga (koliko odlazi na americko-americka potrazivanja) to uopste nije toliko strasan problem

Znas jos neku zemlju koja ostatku sveta duguje preko 6 triliona (engl.) dolara?
Drugi jako negativan pokazatelj je veliki spoljnotrgovinski deficit, ali to jeste na izvestan nacin i slika ekonomske snage

Dobro je, onda je i srpska privreda snazna.
Stopa realnog privrednog rasta, stopa inflacije i nezaposlenosti su trenutno odlicni za ono kakvo je stanje u ostalim najrazvijenijim zemljama ...jos nekako da poverujem da je moguce tako temeljito izfalsifikovati sve pa krivotvoriti godisnju inflaciju sa 9% i predstaviti je kao 2%, ali ako se to u kontinuitetu radi 8 godina, nemoguce je tako akumulirana prosecna poskupljenja od oko 100% predstavljati kao da je u pitanju 15% a da i slepci to ne primete!?

Realna inflacija nije 9% ali jeste negde reda 5-6%. Ljudi (ukljucujuci slepce) naravno primecuju koliko su cene skocile za 8 godina i znaju da je zvanicna inflacija lazna, ali sta konkretno mogu da urade?
Labor force participation je opao za vreme Obame sa 65.3% na 62.8% (sto je veliki pad zaposlenosti), ali vidim ti vise volis ove cifrice koje sminka vlast.
Stopa realnog privrednog rasta je posebna prica - kada se uracuna realna inflacija ona je oko nule za Obamine godine i to uz pumpanje 10 triliona dolara novog duga (a svaki tako upumpani dolar dize GDP za 2-3$ u zavisnosti gde su pare otisle). Tako da je realno stanje da je americka privreda u recesiji vec 10-tak godina.
Milan Novković Milan Novković 14:13 05.12.2016

Re: Obama

Realna inflacija nije 9% ali jeste negde reda 5-6%.

Da, tako je i ja "računam", tj stavljam u what-if "formule".

9% je tenedenciozno, što otvoreno priznajem, za one što čitaju NYT, WP i mainstream "stručne" časopise, tj za "stručnjake"
sasaminijature sasaminijature 17:37 03.12.2016

USA

je dugo godina bila vodeća država i samim tim uticala na druge zemlje. Možda potpuno grešim što mislim da je kraj puta vrlo vrlo ružan.
Kao najveći, bili su reper za određena rešenja-uređenja, čak i nametali, ali mi je sama osnova pogrešna.
Gde se put završava ako su oni dozvolili da FED preraste u svje i svja!?! Umesto da je banda pohapšena njima se daju još veća ovlašćenja, hm

Jok, neće da 'oće, ne valja da pri donošenju odluka za dalji razvoj države presudnu, glavnu reč mesto razuma ima kapital.
Milan Novković Milan Novković 19:49 03.12.2016

Re: USA

sasaminijature
je dugo godina bila vodeća država i samim tim uticala na druge zemlje. Možda potpuno grešim što mislim da je kraj puta vrlo vrlo ružan.
Kao najveći, bili su reper za određena rešenja-uređenja, čak i nametali, ali mi je sama osnova pogrešna.
Gde se put završava ako su oni dozvolili da FED preraste u svje i svja!?! Umesto da je banda pohapšena njima se daju još veća ovlašćenja, hm

Jok, neće da 'oće, ne valja da pri donošenju odluka za dalji razvoj države presudnu, glavnu reč mesto razuma ima kapital.

Ne mora ništa da bude ružno, nikome pucanja nisu u interesu, nego ni pravci kretanja ne mogu preko noći da se promene, treba vremena i bitaka.

Bannon preti i FEDu, tj Trump preti ali je češće korektno reći da to Bannon radi, ko god da se oglasio.
sasaminijature sasaminijature 19:55 04.12.2016

Re: USA

Milan Novković


Ne mora ništa da bude ružno, nikome pucanja nisu u interesu, nego ni pravci kretanja ne mogu preko noći da se promene, treba vremena i bitaka.


Dobro je što do nekog svog mišljenja pokušavaš doći filtrirajući razne informacije sa što više strana koje su često na totalno različitim polazištima. Kao i svi mi gledaš da bar nešto pročitaš između redova.

Ono što meni bode oči je pogrešna osnova. Može neko da barata sa više ili manje podataka tog trulog sistema, za samu debatu nije toliko važno, možda čak i zamagljuje pogled. Sistem koji su oni izgradili i koji drugima inplementiraju je od početka trulež.
Kapital, novac, nikada ne bi smeo imati presudan uticaj u donošenju odluka za razvoj nekog društva, države, planete . Tako sada imamo situaciju da se u sportu vrte milijarde ali nema hrane za decu po Africi, pospešuje se besmislena kupovina besmislenih proizvoda a na drugoj strani milioni dece nemaju ni osnovnu garderobu ni obrazovanje.
Šačici ljudi koji imaju neverovatnu količinu bogastva mimo ikakvih pravila reši da se malo igra Rizika po Srbiji, Libiji, Iraku, Avganistanu, jbg može im se oni sami tako odlučili. Čemu evolucija od naših predaka iz pećine do nas kada umesto toljaga samo imamo savremeniju spravicu za ubijanje. Čak oni deluju daleko civilizovanije od nas, poštovali su prirodu i uzimali koliko im je potrebno.
Malo nasumično pišem misli ali ti to veoma dobro znaš. Zbog toga je moj zaključak, iako sam vrli optimista, da će se veoma ružno završiti, veooma!
Naša civilizacija mora da pronađe nadnacionano telo koje će morati da odlučuje o bitnim stvarima, neki model u kom onaj ko ima više novca neće imati jači glas od male ostrvske državice.
Ovaj cirkus kojim su nas bombardovali zadnjih par meseci ja gledam kao jedan od procesa koji vode početku velike ružne žurke. Koliko god se trudio da pogled ofarbam nekim šarenim bojama sve ode u sumorno sivu. Jednostavno ne mogu od takvih bića da očekujem da kažu, ok dosta je malo smo se zaigrali. Njihova igra ima samo jedno ishodište. Gde se može završiti ta zajebancija gde se sto ljudi nadmeće ko ima više novca i veću moć? Više mi se uklapaju u likove koji blage veze nemaju sa realnošću i da će na kraju da nas zadesi teška katastrofa jer se drugačije ne može rešiti nastalo sranje.
Još nešto. Osnovno načelo kojim se rukovodim u životu je da je sve tako kao mora biti i nema loše-dobro, sve je baš ono što nam treba. Na nekom drugom blogu već sam rekao da moramo proći kroz strašan planetarni rat da bi napravili dalji korak u svom razvoju, to će biti za nas katarza bez koje nema daljeg rasta.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:47 03.12.2016

Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Ух, ух, Банон је супер. Шта ћу следеће да видим на блогу, Стојадиновић је супер? Тито? Вучић? А, не, ову тројицу смо већ имали.
maksa83 maksa83 17:50 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Ух, ух, Банон је супер.

Ja sam ubeđen da se imenjak zajebava.
Milan Novković Milan Novković 18:10 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

maksa83
Ух, ух, Банон је супер.

Ja sam ubeđen da se imenjak zajebava.

Možda, a možda ne

Ako ga ne pratite, onda mnogo propuštate

Definiši "praćenje"! Vidiš ga i gde ga ima, i gde ga, možda, nema

Gle ovu McCarthy foru ovih dana - ne sa Rusima, nego sa "pro-ruskim" ne-rusima od sajta i liste "nepoželjnih" na njemu, PropOrNot.

Nači preneo i WP, ali, ALI, meni se sve čini da bi ovo bilo "klasičnim" WP donatorima kontra-produktivno - mislim da su SVI alternativni izvori koje ja pratim na listi za "odstrel". Pa imamo scenarija, prva dva u binomial maniru:

1. Odstreliće ih - nači nisu Bannonovi prsti u ovome.

2. Neće ih odstreliti. Ovaj scenario je jako zanimljiv:

- Učinak će biti kontraproduktivan - tj preko Killary, neocon outletova u stvari propagiraju alternativno novinarstvo. Kako:

- Pa oni što čitaju WP su već toliko toga videli da sajt i McCarthy ovom prilikom imaju jako mali dodatni učinak, zanemarljiv

- A njihova raja odejednom ima uredno poređanu listu sajtova za koje nije ni znala da postoji

Bannon-cunning @ work, možda, master touch, haute con job - nisu ni alternativci još ukapirali.

The List
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:16 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Sad gleda http://www.breitbart.com/
Zanimljivo.
Proganjaju nešto Keloggs? Kao, dali su pare Sorošu?
maksa83 maksa83 18:17 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Ako ga ne pratite, onda mnogo propuštate

To je tip čije je uspostavljanje pozdravio šef KKK - zla budala koja je obradovala druge zle budale.

Ima mnogo zanimljvijih i zabavnijih ludaka po Internetu.
Milan Novković Milan Novković 18:21 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Predrag Brajovic
Sad gleda http://www.breitbart.com/
Zanimljivo.
Proganjaju nešto Keloggs? Kao, dali su pare Sorošu?

On je grand-master strategist, nači igra kao da igraš šah sa velemajstorom.

U to ime već se pojavljuju i putevi ka Sorošu u teorijama o PropOrNot - ne zna se čiji je sajt.
Milan Novković Milan Novković 18:28 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

maksa83
Ako ga ne pratite, onda mnogo propuštate

To je tip čije je uspostavljanje pozdravio šef KKK - zla budala koja je obradovala druge zle budale.

Ima mnogo zanimljvijih i zabavnijih ludaka po Internetu.

Dobro, unidirekcionalna asocijacija koja ide ka njemu i čiji tvorac nije on - tako se ne diskredituju ljudi.

Ali on jeste Makijaveli, al ne zaboravi Makijaveli "normalu" iz vremena kada je živeo - Hrišćanstvo i politička vlast nisu mogli zajedno.

Surprise, surprise, ne mogu ni danas.

Ono što se o Makijaveliju zaboravilo ide ovako - on je krenuo sa disclaimerom o ovoj suprotnosti, p aje rekao, ok, ako vas interesuje politička vlast ja ću vam objasniti i pokazati kako.

Killary Inc. je Borg terminal, kako bi se to drugačije moglo protiv njih?
maksa83 maksa83 18:36 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Killary Inc. je Borg terminal, kako bi se to drugačije moglo protiv njih?

KKK ideologom?

Pa ako mora tako, onda valjda mora, samo to je kao kada bi kandidovao Šešelja zato što samo on može da pobedi Tomu. Ok, pobedio si Tomu, ali onda imaš nov problem ... osim ako nisi Šešeljev sledbenik.

Nema apsolutno ničeg ni benignog ni pozitivnog u Bannonu, i skroz me zbunjuje tvoja pozitivna fascinacija njim.
Milan Novković Milan Novković 18:47 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

maksa83
Killary Inc. je Borg terminal, kako bi se to drugačije moglo protiv njih?

KKK ideologom?

Pa ako mora tako, onda valjda mora, samo to je kao kada bi kandidovao Šešelja zato što samo on može da pobedi Tomu. Ok, pobedio si Tomu, ali onda imaš nov problem ... osim ako nisi Šešeljev sledbenik.

Nema apsolutno ničeg ni benignog ni pozitivnog u Bannonu, i skroz me zbunjuje tvoja pozitivna fascinacija njim.

Radi se o "relativnoj pozitivnoj fascinaciji".

Ajd sad praktično malo - kako bi ti sprečio Killary Inc. da bace nuklearku (bili su sve glasniji što se tiče proaktivnog korišćenja taktičkog nuklearnog naoružanja) na Iran, ili uopšte, bilo gde i na bilo koji način da ubiju 300K ili više nevinih ljudi.

A da si zamoljen da pomogneš pošto su ostali samo Trump i Killary.

Ili da razvlači nuklearno naoružanje po Evropi, odvajajući je od Azije, a tamo gde, možda, to ne mogu, Makedonija, Srbija, počinju da prave nerede kao korak do rata u regionu, ako zatreba.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:24 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Ja sam tako i ukapirao Milana: Benon je nehotično sredstvo činjenja dobra :)
(Kao ono kad su Marijini i Terezijini vojnici uzeli Vojvodinu, ali i ušorili nam sela i posadili drvorede uz puteve, kao snegobrane :)

Samo, ja sebe više i ne držim za normalnog: čak i najgoru fukaru gledam u perspektivi većeg dobra, zanemarim-preračunam sve ono što ga čini fukarom, i odvagam da li je kompenzacija dovoljna.

Znači, dobro iz zla.
To su čudesa sveta.
Milan Novković Milan Novković 19:42 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Predrag Brajovic
Ja sam tako i ukapirao Milana: Benon je nehotično sredstvo činjenja dobra :)
(Kao ono kad su Msarijini i Terezijini vojnici uzeli Vojvodinu, ali i ušorili nam sela i posadili drvorede uz puteve, kao snegobrane :)

Samo, ja sebe više i ne držim za normalnog: čak i najgoru fukaru gledam u perspektivi većeg dobra, zanemarim-preračunam sve ono što ga čini fukarom, i odvagam da li je kompenzacija dovoljna.

Znači, dobro iz zla.
To su čudesa sveta.

Kome se sviđa može da ga posmatra i kao genija na ivici ludila, tu negde oko ivice, sa bilo koje strane.

Zamisli samo da Killary završi u zatvoru, pa hubby joj, da nastave da se vole iz zajedniče ćelije - male šanse, al da se on pita ko zna...

... a možda se i pita ... presedan bi bio neverovatan, fora je što bi Ameri preko noći povratili nešto od izgubljenog ugleda u svetu, a kretali se tamo gde se ionako kreću, tu su i nad njima više sile nadolazećeg, multipolarnog sveta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:53 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад


Zamisli samo da Killary završi u zatvoru, pa hubby joj, da nastave da se vole iz zajedniče ćelije - male šanse, al da se on pita ko zna...

Heh.
Ovo kao da naš Vučić uradi sličnu neku vratolomiju?
I ja -- kurva matora -- kažem: Go, Whelp*, go!

* malo od vuka
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:19 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Kome se sviđa može da ga posmatra i kao genija na ivici ludila, tu negde oko ivice, sa bilo koje strane.


Tip je jedan od najmračnijih likova 21. veka, i samo površni posmatrači (ili oni odavno prešli granicu) mogu išta pozitivno da vide u njemu. I ne, nije on slučajno zapao Trampu, nego je Tram oavno počeo da sledi Swami Benojna i njegove Brajtbart mračnjarije.

Naravno, sve je to finansirao čovek iz senke - opskurni Hedž Fand menadžer i bilijunaš Robert Mercer (koji je prvo sve nade polagao u najomraženiju političku facu - Kruza)), kojem je očigeldno cilj da se nacistički (ili KKK ili koji god, samo da je taki) krst zavijori Amerikom (a ako pri tome bude i dobrih uslvoa za dalnje bogaćenje, još bolje ☻).

E taj, je pošto je prvo dugi niz godina dotirao pare Benjonu (koa najveći finansijer tog smeća) da preko Brajtbarta širi teorije zavere, laži i polulaži vešto nafilovane, onda je doveo Benjona (i onu smrt za istinu žensku) da vode Trampovu kampanju.

E tog trenutka je postalo jasno o čemu je Tramp do tada pročao u svojim nastupima, još od borbe za nominaciju - svi su mislili da je prolupao i počeo da priča koještarije ne zna se oklen mu, kad ono, sve bilo, maltene verbatim, najgore Brajtbart smeće.

Ubr, nevezano za to što je smrad od čoveka, antisemita (i to ne apstraktni, eto, pun mu sajt toga, pa zato, nego i po "sličicama" iz života mu) i neko pored koga Šešelj "Liči" na pristojnog čoveka sa merom ;> već je i zamal osuđeni ženopretukač ;> Što je verovatno jedna od stavki koja kod ovoga imponuje Trampu.
Milan Novković Milan Novković 23:54 03.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Dont Fear The Reaper
Kome se sviđa može da ga posmatra i kao genija na ivici ludila, tu negde oko ivice, sa bilo koje strane.


Tip je jedan od najmračnijih likova 21. veka, i samo površni posmatrači (ili oni odavno prešli granicu) mogu išta pozitivno da vide u njemu. ...

Prilažem ponovo i Brajovićev deo pošto je nemoguće zaobići nesuđenu temu bloga, iako sam ja pomislio da je ostavljam za sutra, danas se nešto migoljim:

Predrag Brajovic
Ja sam tako i ukapirao Milana: Benon je nehotično sredstvo činjenja dobra :)
(Kao ono kad su Marijini i Terezijini vojnici uzeli Vojvodinu, ali i ušorili nam sela i posadili drvorede uz puteve, kao snegobrane :)

Samo, ja sebe više i ne držim za normalnog: čak i najgoru fukaru gledam u perspektivi većeg dobra, zanemarim-preračunam sve ono što ga čini fukarom, i odvagam da li je kompenzacija dovoljna.

Znači, dobro iz zla.
To su čudesa sveta.

U pravu si, on je zlo, ali kao i u raznim "eksperimentima" iz etike i ovog puta imamo netrivijalnu zagonetku.

U to ime sam i stavio i svoj primer sa sinom moga druga, dotakao se semantičkog plutanja, pa se setio Marksa na temu naše društvene kreativnosti inherentno umrljane tragovima sebičnosti.

U mom životnom kontekstu su mi interesantni i roditelji, koje sam zaobišao u blogu ali nema tajni - ćale je bio crno-beo moralno, koliko mene sećanje vraća u prošlost, i nikad te ne bi naučio da pecaš ako u tome ima "con" elemenat, deo prevare, nego bi ti svaki dan poklanjao ribu, ili je delio sa tobom.

Keva je bila igrač, sa lakoćom prihvatala pravila igre i bez napora ih se držala, ćale povučen, oko nje jato.

Pa je mene, u toj struji, kasnije donekle "stabilizovao" moralni partikularizam, kako sam do njega dobacio i u čitanjima drugih, i u sopstvenom iskustvu.

Sutra se vraćam na njega, američko vojevanje po svetu i protiv delova svog naroda je plodno tlo za ovu temu, po mom mišljenju.
bene_geserit bene_geserit 09:57 04.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Dont Fear The Reaper
Tip je jedan od najmračnijih likova 21. veka, i samo površni posmatrači (ili oni odavno prešli granicu) mogu išta pozitivno da vide u njemu. ... Brajtbart mračnjarije. ... nacistički (ili KKK ili koji god, samo da je taki) krst zavijori Amerikom ... preko Brajtbarta širi teorije zavere, laži i polulaži vešto nafilovane, onda je doveo Benjona (i onu smrt za istinu žensku) da vode Trampovu kampanju. ... smrad od čoveka, antisemita ... pun mu sajt toga ... zamalo osuđeni ženopretukač

Name calling, virtue signaling i sl. Pomislio bi covek da do nivoa obdanista ljudi budu izleceni od toga.

Andrew Breitbart, osnivac Brajtbarta, je bio jevrej. 2012-te je (u 43-oj godini) umro od srca (ili mnogo verovatnije je da su ga ubili obzirom da je i onaj ko je izvrsio autopsiju kasnije takodje umro nerazjasnjeno, i na to kome je sve stao na zulj).
Glavna zvezda Brajbarta je Milo Yiannopoulos, jevrej i peder, koga je Bannon doveo.
Bannon je kada je postao "executive chairman of Breitbart News" objasnio odakle crpi ideologiju: "there is a clear continuation for Matt Drudge to Andrew Breitbart to Breitbart News as it exists under Bannon ... We learned it from Andrew who learned it from Drudge.". Matt Drudge je takodje jevrej.
Da ne idem dalje, Bannon-a za antisemitu moze da proglasava samo idiot. I sve to na osnovu jedne besmislene izjave zene pri razvodu. Ili "povrsni posmatrac" koji ne zna nista o nekome ali lepi etikete samo tako.

Sto se tice KKKa, koga je osnovala demokratska partija, jel oni postoje poslednjih 50 godina? Jel su nekoga ubili u tom periodu? Jel su ubili vise ljudi od BLM sledbenika poslednje godine? Jel su ubili vise ljudi od Zebra killings? Osim tih nekih opskurnih likova koje mediji proprate iskljucivo u vreme izbora, a za potrebe istih.

A Breitbart jeste zuta stampa, ali siri manje lazi od NYTimes-a ili Washington Post-a.
Bannon jeste pomalo ekstreman u stavovima, ali "jedan od najmracnijih likova 21. veka" - pocinje da mi bude jasno zbog cega koriste izraz lib-tards.
bene_geserit bene_geserit 10:10 04.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Predrag Brajovic
Sad gleda http://www.breitbart.com/
Proganjaju nešto Keloggs? Kao, dali su pare Sorošu?

Kelloggs je objavio da povlaci reklamiranje sa Breitbart site-a zbog ideoloskih razloga.
Naravno mogli su samo da povuku reklamiranje i nista ne kazu, ali su nekako zakljucili da im je isplativo da izadju sa takvim stavom.
Pri tome je u pitanju firma koja pravi gotovo iskljucivo junk food i jos koristi proizvode decjeg rada i sl.

Takav statement je bio otvorena objava rata, pa su na Breitbart-u pokrenuli anti-Kelloggs kampanju sa sve potpisima. Stock im (Kelloggs-u) je nesto opao, moguce da je kampanja uticala.
U svakom slucaju prilicno besmilsena prica, osim sto je indikacija koliko su liberali nenormalni kada uvlace politiku u biznis, sport, i sl.
bene_geserit bene_geserit 10:25 04.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

maksa83
Bannon - To je tip čije je uspostavljanje pozdravio šef KKK - zla budala koja je obradovala druge zle budale.
Ima mnogo zanimljvijih i zabavnijih ludaka po Internetu.

"Sef KKK" - jesil' ti svestan da KKK prakticno ne postoje vec pola veka i da ovih nekoliko opskurnih likova koje mediji izbace u prvi plan u vreme izbora u cilju propagande su irelevantni? Na stranu ko placa "Dave Duke"-ove ovog sveta da podrze nekoga, ali zbog cega je to bitno?

To sto NYT i WP i slicna stampa nalepe etiketu necemu (i jos ako to ne prati pravila politicke korektnosti) ne znaci da je to i istina. Naprotiv.
Na srecu mainstream medije ljudi sve manje prate.
Meni generalno ne smeta to delenje etiketa (iako nema veze sa zivotom) - to samo znaci da su liberali u denial fazi, da ne shvataju zbog cega su pukli ko zvecka na izborima, i da ce, ako nastave sa time, da izgube i sledece.
Milan Novković Milan Novković 12:56 04.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Dont Fear The Reaper
Kome se sviđa može da ga posmatra i kao genija na ivici ludila, tu negde oko ivice, sa bilo koje strane.

Tip je jedan od najmračnijih likova 21. veka, i samo površni posmatrači (ili oni odavno prešli granicu) mogu išta pozitivno da vide u njemu.

Ok, u ime definisanja pozadine nad kojom ja "levitiram" evo ga clip o Klintonovima kao uvod.



Pa u ime stihova inspirisanih tvojim nickom (strela vremena nije bitna, jedno od velikih čuda naše egzistencije je kontrola nad vremenom) ...

"... Come on baby, don't fear the reaper / Baby take my hand, don't fear the reaper / We'll be able to fly, don't fear the reaper ...".

... samo zato što sam postavio misaoni kontekst pomeren u odnosu na tvoj ja mogu da kažem da samo površan posmatrač ne vidi pozitivno u Bannonovom stajanju na crtu neverovatnoj mašineriji, koja ume da pucne prstima pa te ubije, gde su Klinotonovi manji od maleckog vrha te mašinerije.

Svaki je kontekst preuzak, svaki iole širi kontekst danas rizikuje da bude previše kompleksan za nas obične smrtnike, pa smo mi često svi u pravu i kada su nam teze potpuno suprotstavljene.

Ogromni delovi sveta sa desetinama miliona ljudi su postali klanica i pljačkanje nedužnih, pa urušavanje njihove budućnosti, zbog, uglavnom, piramide sa "upravnim odborom" u močvarama istočne US obale na čijem su vrhu Klintonovi, Bušovi, Čejniji, i slični.

Desetine miliona osiromašenih Amerikanaca su jeftino prošli, oni mogu, da pozajmim Bene_geserita, bar da rade "burger flipping", u poređenju ne sa poštenom porodicom iz Sirije u očaju, nego sa, relativno srećnom u odnosu na Sirijce, poštenom balkanskom porodicom koja nema leba da jede.

Na stranu politički i zatucani debili iz svih tih osiromašenih krajeva, oni umeju da budu potrebni i dovoljni uzrok nesreće lokalnih ljudi, ali kako se zagrebe ispod površine dolazi se do velikih i nezamenljivih delova najveće pljačke ne stoleća, nego civilizacijske pljačke ikad, kao osnove te piramide koju sam spomenuo, i u kojoj je i širi zapad.

I ja sam pro-zapadnjak, iako ovo kažem, zato živim ovde gde živim, koliko obični Britanci, npr, umeju da daju za dobročinske akcije je isto tako jedno malo civilizacijsko čudo.

Pa pored ljubavi prema običnim britanskim ljudima, ne onima što su bacali bombe po Balkanu, pa makar bili nedonosioci odluka nego "samo" piloti, oni nisu obični nego su zlikovci, za ove neobične mi, ponekad, u mašti, kroz misli, proveje najhladniji egzistencijalni vetrić koji sam ja ikad osetio, inspirisan Ratom Zvezda, ako se sećaš mlađanog Anakin Skywalkera u epizodi gde je potražio majku jednom kad je ojačao, a sad kad imamo i tvoj nick, i kad sam i sam spomenuo Darth Vadera - "I would kill them all, if I could" (on se izrazio u prošlom vremnu, bez kondicionala).

Nebih, naravno, to je samo dašak hladnog vetra u mojoj mašti, mračni bljesak u nekim trenucima, ja sam protiv smrtne kazne, ali bi ih počastio Sibirom, koji im je ionako tolika inspiracija, pored Severne Afrike i Bliskog Istoka, energetska i mineralna, dolarska, u tom prolivanju krvi do kolena.

Teško mi je da dočaram rečima koliki prezir gajim prema ubicama i pljačkašima, pa onima koji drugima potpetljavaju noge zarad svog boljitka, i koliko daleko umem da idem u moralnom partikularizmu, renormalizaciji stavova i podršci onima koji tim koljačima, na bilo koji značajno manje destruktivan način, umeju da stanu na crtu.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:34 04.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Ok, u ime definisanja pozadine nad kojom ja "levitiram" evo ga clip o Klintonovima kao uvod.


Ne znam šta i gde levitiraš (niti šta u svom svetu podrazumevaš pod time) - ali ako treba mogu veoma dobro da nagađam, makar po tome što si citirao kao izvor "informacija" upravo smeće koje je produkt Bannonovog brajtbart et al šljama.

Ma da, nisam morao ni da se trudim da nagađam - kažeš ti

ja mogu da kažem da samo površan posmatrač ne vidi pozitivno u Bannonovom stajanju na crtu neverovatnoj mašineriji, koja ume da pucne prstima pa te ubije, gde su Klinotonovi manji od maleckog vrha te mašinerije.


Jah, oće to. To kad uhvati ne popušta.
Milan Novković Milan Novković 17:59 04.12.2016

Re: Стићи ћемо и до Чарлса Менсона, кад тад

Dont Fear The Reaper
... ali ako treba mogu veoma dobro da nagađam, makar po tome što si citirao kao izvor "informacija" upravo smeće koje je produkt Bannonovog brajtbart et al šljama...

Ne moraš uopšte da nagađaš, ako ti se ne sviđa ovaj izvror ima mnogo drugih

Jah, oće to.


Jah oće šta?! Pa nisu ove priče od juče i po jednom "kanalu", većinu podataka možeš da proveriš, ako te interesuje, a ako ne ne vidim zašto uopšte jahćeš
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:51 03.12.2016

Make America

Government debt Great Again
Milan Novković Milan Novković 19:46 03.12.2016

Re: Make America

uros_vozdovac
Government debt Great Again

Može i tako, ali ogromnu razliku, stvarno zavisi i to šta si uradio s tim novcem.

Tj dug i dalje zaduživanje ne mogu preko noći da stave pod kontrolu, ali dolar u infrastrukturi, američkoj, ne kineskoj donosi 2-3 dolara nazad u GODIŠNJEM skoku u GDPju (ovo je vrlo opšte, ali "zdravo" investiranje u infrastrukturu vraća državi mnogo više od investicije.
bene_geserit bene_geserit 10:39 04.12.2016

Re: Make America

Americka domacinstva danas duguju 12.5T$ (9T$ za morgidze, 1.3T$ za studentske kredite, 1.2T$ za automobilske kredite, .8T$ za kreditne kartice, ...).
Drzavni dug od ~20T$ ce da postane mnogo tezi za finansiranje kada kamatna stopa poraste.
Jedan od najvecih problema danas u USA je manjak u penzionim fondovima (pre svega za drzavne sluzbenike) koji se meri trilionima.
Tramp je svakako nasledio jako losu ekonomsku situaciju, sa problemima koji se gomilaju decenijama.

Gde ce da se nadju pare za invenstiranje u infrastrukturu ostaje da se vidi.
Ali ako i on, kao Obama, duplira dug za sledecih 8 godina (pod pretpostavkom da dobije i sledece izbore), USA je zavrsila svoje kao ekonomska sila.
bene_geserit bene_geserit 09:01 05.12.2016

Re: Make America

Unfunded liabilities - US government is $20.4 trillion short in funding for retirees:
- federalne, state, i lokalne penzije ~7 Triliona dolara
- Social Security ~13.4 Triliona dolara
- Hospital Insurance component of the Medicare program ~3.2 Triliona dolara
maksa83 maksa83 18:38 03.12.2016

trol

Milan Novković Milan Novković 19:01 03.12.2016

Re: trol

maksa83
Stiven Hoking se složio sa mnom.

Stephen Hawking: Automation and AI Is Going To Decimate Middle Class Jobs

U razvoju civilizacije postoje systemic events, kao i u svakom kompleksnom sistemu gde ima previše ili uglavnom heuristike i u koji se upumpava energija.

Pa ima talasanja koje ide sa tim događajima.

Ali na duži rok se sve to pomalo "normalizuje":

- Podiže se kvalitet života onih što zovemo "niža" klasa, ili klasa ispod srednje klase.

Život u sve većem delu postaje FREE (velika slova zbog naslova kjnige koja je kvalitetna na ovu temu, iz pera bivšeg urednika Wired časopisa).

Tako da će jednog dana:

1. "Niže klase" imati sasvim sređenu osnovnu ekgzistenciju, pa nadgradnju, zahvaljujući naučno tehnološkom, pa društvenom progresu

2. Više klase će imati kolekcije jahti i Ferarija

3. Pa će, uvek neumoljivom silom "difuzije" (generičko ime za skup sila) biti popunjene i ostal eklase. e sad, jedna od ovih sila kaže da će, možda, život biti interesantniji onima koji nisu opterećeni imanjem, kad već jednom imaju smeštaj, hranu, prevoz, odeću, i vreme, nego onima koji n sati dnevno brinu o prebogatom voznom parku.

Realnost, "prosto", tako radi.

Primer, energija je sve, zamisli da je imaš u jednom m3 koliko hoćeš, "kućni" fuzioni reaktor - off grid si i maš sve tako, jednog dana, sa:

1. ICT, AI naglašeno

2. Robotikom

3. 3D printerima i kompozitnim materijalima

dok 4. Hranu, vodu, imaš već i danas ako imaš energiju, možeš u 3D na razne načine.
G.Cross G.Cross 20:57 03.12.2016

I Tako TO

Mislim da bi ipak trebalo sacekati makar prvih 100 Trampovih dana.

Dobio i Obama Nobelovu za mir na pocetku mandata pa smo videli.

Po ovim najavama ko ce da budu njegovi saradnici to bi mogla da bude najvolstriskija vlada u istorii USA.

A da hoce biti sece glaba bice.
Neke Kurte ce da izgube glave a neka se pripreme neke Murte.

I tako to.

Razgovarao covek sa Predsednikom Tajvana pa posle rekao Kinezima, nisam ja njega zvao majke mi, on zvao mene.
Milan Novković Milan Novković 21:38 03.12.2016

Re: I Tako TO

G.Cross
Mislim da bi ipak trebalo sacekati makar prvih 100 Trampovih dana.

Dobio i Obama Nobelovu za mir na pocetku mandata pa smo videli.

Po ovim najavama ko ce da budu njegovi saradnici to bi mogla da bude najvolstriskija vlada u istorii USA.

A da hoce biti sece glaba bice.
Neke Kurte ce da izgube glave a neka se pripreme neke Murte.

I tako to.

Razgovarao covek sa Predsednikom Tajvana pa posle rekao Kinezima, nisam ja njega zvao majke mi, on zvao mene.

Treba sačekati i duže, naravno.

Wall St priča je mnogo interesantnija i kompleksnija nego što izgleda na prvi pogled, i gustina prljavog i potencijalno dobrog u njoj varira, i ume, isto tako, i jako brzo da se promeni.

Bez Wall St. nema ekonomskog programa vraćanja kvalitetnijih poslova u US. Pa bez povećanog WS učešća.

Tako da tvoja primedba, sa kojom se ja slažem, može da znači i pozitivno.

Najbanalniji način da bacim neko svetlo na ovo je hipotetički primer koji kaže da 1,000 novih, odštampanih milijardi prosto možeš da dobaciš pajtosioma da se bogate na berzi naduvavalnjem, preko WS kao outright pajtosa ili posrednika, a isto tako možeš da ih iskoristiš, i nemoguće je bez WSa, kao leverage za dovlačenje kapitala sa strane koji će da ide u američki razvoj.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:19 03.12.2016

Re: I Tako TO

Mislim da bi ipak trebalo sacekati makar prvih 100 Trampovih dana.

I meni je ovo palo na pamet.
A možda i - prvu godinu.

Trump je, to se vidi i zna, sam po sebi nesporno nepredvidljiv. Manje-više svi njegovi dosad izabrani saradnici, ili oni koji su u igri, jesu pod nekim znakom pitanja. (Mada neki misle da je kandidat za ministra odbrane dobar izbor, ja sam na strani onih koji ne misle tako, osim ako se ide na to "da se stvari menjaju a da sve ostane po starom".

Svi znaju da se mnogi u SAD i šire, prosto ježili kada su videli ime Stiva Banona. Ali ko zna, može to da bude i na dobro. Videće se.

Još nešto.
Na prvi pogled, čudno je, pa i smešno, da Trump razgovara s M. Romnijem oko mesta državnog sekretara. Ko zna, možda se on na taj način sveti onima koji su se sprdali sa njim, jer on zna kako ga je Romni opanjkavao. Drugim rečima, može to da bude neka igra, odnosno deo strateškog plana kako da se postavi kada stvarno počne sa svojim predsednikovanjem.

Znači, smatram da svim kombinacijama u stilu "šta će biti" treba prilaziti sa rezervom. I strpljivošću, do određenog vremena.

A možda će se dogoditi i ono što se već čuje - da će on faktički biti samo - The President, dok će konce držati "oni drugi", tako da će Amerika nastaviti manje ili više kao i do sada, dakle bez nekih naglih i teško shvatljivih zaokreta.

Jedno je tačno. Neće Amerika i Engleska postati - zemlje proleterske..., he, he, he.



Milan Novković Milan Novković 22:57 03.12.2016

Re: I Tako TO

vladimir petrovic
Mislim da bi ipak trebalo sacekati makar prvih 100 Trampovih dana.

...Trump je, to se vidi i zna, sam po sebi nesporno nepredvidljiv. Manje-više svi njegovi dosad izabrani saradnici, ili oni koji su u igri, jesu pod nekim znakom pitanja. (Mada neki misle da je kandidat za ministra odbrane dobar izbor, ja sam na strani onih koji ne misle tako, osim ako se ide na to "da se stvari menjaju a da sve ostane po starom".

Svi znaju da se mnogi u SAD i šire, prosto ježili kada su videli ime Stiva Banona. Ali ko zna, može to da bude i na dobro. Videće se...

Sećam se ja početka kampanje, dok još ni republikanci ni demokrate nisu izabrali svoje kandidate.

I kaže jedan baš dobar analitičar - niko nema šanse da promeni stanje osim Trumpa, tj svi ostali spadaju u istu kategoriju.

Njemu neke šanse, iako teško reći kolike, nudi ta njegova "kategorija" iz koje potiče, gde ne mogu i manje istitucije, pa strani državnici, da ga kupuju za manji novac u "pay and play" (tako nekako) maniru klintonove fondacije.

Meni je ministar odbrane manje interesantan od Generala Flynna, koji obećava vraćanje neke pameti (niko od njih nije cvećka, naprotiv) u njihovo korišćenje agencija i informacija, pa saradnju, pogotovo, izgleda, što će mu većina, ili sve, biti direktno odgovorne.

Do sada su imali "četiri" spoljne politike, gde Aston Carter zaobilazi ustav i Obamu kao dosadnog klinca.

Sećam se sa početka kampanja velikog negodovanja stotina netrivijalnih veterana po pitanju američke spoljne politike i ratno-hušačkog, promena režima, ubijanja nepoželjnih, ...

On ih je isto tako, ako se ne varam, do par stotina angažovao i značajan je deo Trumpove pobede.

I pored svog nagađanja ima, za hladnokrvno-kockarski duh, previše indikacija da se prostor pomera na način gde će se dešavati neke značajne promene.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:36 03.12.2016

Re: I Tako TO

Mislim da bi ipak trebalo sacekati makar prvih 100 Trampovih dana.


Tad će već biti kasno.

Po ovim najavama ko ce da budu njegovi saradnici to bi mogla da bude najvolstriskija vlada u istorii USA.


Sve ko da ih je Maksa birao ;> Ceo jedan red, sve iz Goldman Sachsa (nije ni čudo što je od kako je Tramp dobio izbore GS akcije ustračle 25% do najveće cene u proteklih godinu dana.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:39 03.12.2016

Re: I Tako TO

A ostali koji nisu blijunaši, GoldmanSaksovci ili rukovodeći ljudi Exxona, sve go zadrti republikanski moron do još zadrtijeg. Sve oni kojima sami republikanci ne bi da (i nisu ;> ) dali nacrtanu kozu da čuvaju. A sada će da vode neke od glavnih resora Amerike. Ima da je sjebu gore no Ljuša obrazovanje i službeni list ;> ili Koštunica ideju legalnosti ☻ (ili Amfilohije ideju religioznosti)
maksa83 maksa83 00:01 04.12.2016

Re: I Tako TO

Sve ko da ih je Maksa birao ;> Ceo jedan red, sve iz Goldman Sachsa (nije ni čudo što je od kako je Tramp dobio izbore GS akcije ustračle 25% do najveće cene u proteklih godinu dana.

Pa bre ova zvezda sjajna Bannon je producirao film koji diskredituje Occupy Wall Street pokret. Film je u potpuno Dragan Vučićević Informer fazonu.
bene_geserit bene_geserit 10:55 04.12.2016

Re: I Tako TO

Pa i Bannon je proveo godine kao investment banker u Goldman Sachs-u (posto je 7 godina bio u vojsci pre toga).
U tom delu karijere kao bankar je zaradio pare kada je imao srece da dobije deo vlasnistva u Seinfeld-u.
Sledeci korak u karijeri mu je bio da, kao direktor u "Earth-science research project Biosphere 2" promeni cilj projekta na istrazivanje "pollution and global warming".
Tek posle toga je krenuo sa produciranjem (18) filmova u Holivudu - izmedju ostalog i taj koji si pomenuo.
Posle toga - Breitbart pa Trump.
Sve u svemu ekstremno interesatna karijera i vrlo pametan lik (MBA sa Harvarda, masters sa Georgetown-a).
Milan Novković Milan Novković 11:36 04.12.2016

Re: I Tako TO

bene_geserit
Pa i Bannon je proveo godine kao investment banker u Goldman Sachs-u (posto je 7 godina bio u vojsci pre toga).
U tom delu karijere kao bankar je zaradio pare kada je imao srece da dobije deo vlasnistva u Seinfeld-u.
Sledeci korak u karijeri mu je bio da, kao direktor u "Earth-science research project Biosphere 2" promeni cilj projekta na istrazivanje "pollution and global warming".
Tek posle toga je krenuo sa produciranjem (18) filmova u Holivudu - izmedju ostalog i taj koji si pomenuo.
Posle toga - Breitbart pa Trump.
Sve u svemu ekstremno interesatna karijera i vrlo pametan lik (MBA sa Harvarda, masters sa Georgetown-a).

Meni je jedan od povoda za blog PropOrNot sajt.

Pošto već na naslovnoj donosi listu krivaca, u, na prvi pogled, McCarthyjevom maniru, ako pogledaš dve kolone linkova:

- U prvoj imaš linkove na nešto što ja sa strane vidim kao već mnogo puta viđeno u US zbog mainstream histerije

- Druga kolona je zanimljiva, pro Ruski primeri:

Za tu kolonu smem da se kladim da ima kontraproduktivan učinak za nekoga ko pokušava da se bori protiv alternativne štampe.

Naime, ona je vrlo efikasna reklama te štampe, širenje alternativnog razmišljanja i svesti o lažima američke politike poslednjih decenija. Ljudi koji nemaju previše vremena za političke vesti ipak na ovaj ili onaj način nalete na mainstrem "informacije", ali ne i na alternativne, koje im se sada serviraju.

Zar nije jedno od osnovnih pravila pravljenja sajtova da pokušaš da zadržiš čitaoca na svojim stranicama što duže, i nikako im ne nudiš mehanizme da odu na stranice konkurencije

Da nisu i WP preneli liste ja bih se ozbiljno zapitao da li je sajt, u stvari, deo Bannonove strategije.

WP nisu prepametni, a u panici su, ne znam koliko je još mainstrem novina prenelo tu listu - ako ih je mnogo, onda ili ja grešim, i to je više verovatno, ili ne grešim i mainstrem mediji, kao jedni od većih gubitnika, polako i delimično preleću i spašavaju dupe.

Na BBCju u UK je to već "opipljivo".
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:37 04.12.2016

Re: I Tako TO

Pa bre ova zvezda sjajna Bannon je producirao film koji diskredituje Occupy Wall Street pokret. Film je u potpuno Dragan Vučićević Informer fazonu.


Taj je i režirao i napisao (a tek što je montirao, ihaj! ☻)

Nego, najčuveniji (barem kao meta sprdnje) mu je Undefeated - ko o čemu, a to o najmoronu Amerike (i Engleske ☻) Palinovici. Čuj, Nepobeđena, a sve živo izgubila (čak nije ni guvernisanje završila do kraja mandata, nakon što je uspešno sjebala da bude VP), pa je onda pogubila i sve tezge po medijima - od standardnog FOX saradnika, pa do neke opskurne Rijaliti TV (Sarina Aljaska ☻)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:49 04.12.2016

Re: I Tako TO

Sve ko da ih je Maksa birao ;> Ceo jedan red, sve iz Goldman Sachsa (nije ni čudo što je od kako je Tramp dobio izbore GS akcije ustračle 25% do najveće cene u proteklih godinu dana.


Ups, u proteklih OSAM godina ;> Što reče Trump, prvi prioritet mu je - Build the Swamp!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:51 04.12.2016

Re: I Tako TO

Dont Fear The Reaper
Sve ko da ih je Maksa birao ;> Ceo jedan red, sve iz Goldman Sachsa (nije ni čudo što je od kako je Tramp dobio izbore GS akcije ustračle 25% do najveće cene u proteklih godinu dana.


Ups, u proteklih OSAM godina ;> Što reče Trump, dok ubira pikslu (obaška ceo pot) od svih stranih političara koji su radi da trošnu pare u njegov biznis, koji i dalje vodi (i vodiće), prvi prioritet mu je - Build the Swamp!
bene_geserit bene_geserit 06:45 05.12.2016

Re: I Tako TO

Milan Novković
Meni je jedan od povoda za blog PropOrNot sajt. ...
Pošto već na naslovnoj donosi listu krivaca, u, na prvi pogled, McCarthyjevom maniru, ... ona je vrlo efikasna reklama te štampe, širenje alternativnog razmišljanja i svesti o lažima američke politike poslednjih decenija.

Problem je sto "H.R. 6393, Intelligence Authorization Act for Fiscal Year 2017" koji je prosao bez ikakvih problema u Kongresu pre koji dan, moze (i hoce) da se iskoristi za napad na takozvane "fake-news" sajtove.
Pri tome se vidi sinhronizovana aktivnost vlasti i mainstream medija oko toga.
Ako ga proguraju kroz Senat i daju Obami na potpis pre Trampove inauguracije (sto je izvesno), dolaze vrlo lose godine za slobodu govora na Internetu.
Domazet Domazet 00:51 06.12.2016

Bata Milane...

...onaj tvoj mladi IT zemljak ce nacisto da nahebe sa gos'n Stevicom koji se zalaze za maksimalno ogranicavanje H1B viza. Pa je, na Trampovu primedbu da su neki od tih sto dolaze sa H1B vizama izuzetno talentovani i dobri za ekonomiju, rekao: Country is more important than the economy...

Anti-establishment Candidate Trump ima, so far, medju najuticajnijim clanovima buduce administracije trojicu iz Goldman-Saksa. Mada, BG je u pravu kad kaze da je to napredak, da je Hilari dosla na vlast ona bi radila za Goldman Saks a Trump krenuo da zaposljava Goldman Saksovce da rade za njega...

Nego kad smo vec kod BG-ja, da l' neko moze da kaze kad se poslednji put javljao, sve me strah da se nije tu skoro vrzmao po Chevy Chase neiborhudu pa ga bacili u aps...Uznemiruje mi cerin komsiluk!
Milan Novković Milan Novković 10:40 06.12.2016

Re: Bata Milane...

Domazet
...onaj tvoj mladi IT zemljak ce nacisto da nahebe sa gos'n Stevicom koji se zalaze za maksimalno ogranicavanje H1B viza. Pa je, na Trampovu primedbu da su neki od tih sto dolaze sa H1B vizama izuzetno talentovani i dobri za ekonomiju, rekao: Country is more important than the economy...

Anti-establishment Candidate Trump ima, so far, medju najuticajnijim clanovima buduce administracije trojicu iz Goldman-Saksa. Mada, BG je u pravu kad kaze da je to napredak, da je Hilari dosla na vlast ona bi radila za Goldman Saks a Trump krenuo da zaposljava Goldman Saksovce da rade za njega...

Nego kad smo vec kod BG-ja, da l' neko moze da kaze kad se poslednji put javljao, sve me strah da se nije tu skoro vrzmao po Chevy Chase neiborhudu pa ga bacili u aps...Uznemiruje mi cerin komsiluk!

Stevica je jedan interesantan deo mnogo veće zagonetke

Teško je znati šta se stvarno dešava, ja više nemam sumnji da mainstream mediji mnogo do uglavnom lažu pa mi je, kao amateru sa, dodatno, malo vremena, ostala samo prosta strategija - proberem gomilu autora i sajtova, čitam sve kad imam vremena, i pustim da mi se "znanje" slegne.

A niko od autora nije savršen, naravno, ni oni nisu neki insajderi da bi znali, iako mnogi imaju kvalitetne veze, blizu su nekim insajderima.

Pa imaju phihičke "probleme" - šalim se, imaju specifičnosti u profilima, pa imaju između sebe različita mišljenja. Ja pokušavam da im pohvatam specifičnosti pa uz pomoć tako neke moje slike o njima normalizujem pisanje i misli. Primeri:

- Frederick William Engdahl baš ovih dana ima relativno disonantno mišljenje po pitanju Trumpa u odnostu na ostalu alternativnu. Iako ću ga ja pažljivo pročitati, čovek ima diplome i u inženjeringu, i u ekonomiji, misli dobro, ne zlo, u glavi imam njegov profil kao osobe sa bold i "neustrašivim" teorijama - recimo negira peak oil pošto nafta nije biološkog porekla nego "geodetskog", pa global warming kao cunning con da se uspori nadolazeći treći svet. Ja mu u sve teorije verujem donekle, nisam jedini, i verovanju prilepim neki težinski faktor - recimo 40% peak oil teoriji, 80% globalnom zagrevanju, ... tako onda prilep i, recimo, 60% verovatnoću kad kaže da je Trump samo velika prevara. Nači kad ga čitam verujemo u to 60%.

- Al onda imam optimizam i dođu mi drugi autori, pa i nekom drugom sa suprotstavljenim argumentima mogu da verujem isto 60%, ili neki drugi težinski faktor, i to se polako, nemamerno slaže u neko moje "mišljenje", množi pa sabira, na primer.

- PCR se pomalo zanese u brizi o WW3, nuklearnom, tj teško je zamisliti i neocons kao toliko lude da će na trenutak zaboraviti na Satan II rakete. A opet, implikacije upotrebe taktičke nuklearne sile na Bliskom Istoku je iznad neocon inteligencije i sposobnosti poimanja.

- Thierry Meyssan aint kidding, njega pročitam i ćutim i nadam se da je alternativa otišla previše daleko danas da bi i dalje pokušavali da ga ubiju.

- Prof Michel Chossudovsky dosta falšira, njemu je kanadska lepa priroda udarila u glavu, ali isčeprka dosta drugih ok autora na svom portalu.

- ...

Nešto od "složenog":

- Establishment se, prosto, previše plaši Trumpa, nešto se dešava. I najbolje prvo nagađanje je "lova i moć" se dešavaju, tj borba za njih.

- Ne može se bez marketinga u borbi i ligi koja ti se zalomila - u to ime iz trumpovog tima dolazi i dosta zvučnih gluposti.

- Trump je insider, za razliku od Klintonke, Klintona, Obame, ..., pa dok Obama nije mogao da šutne Killary, Ashton Cartera, Viktorijicu, ... Trump to može sa svojim kabinetom, ne lako, ali može. Tako, njegovi izabranici su nešto "fluidniji".

- Ne može bez banke i investitora ništa da uradi, Goldman mu je proxy za oboje. Samo postoji Goldman, i postoji Goldman - primer, pogledaj Mnuchin, on je u Goldmanu zaradio nekoliko desetina miliona pre nego što ih je napustio pre koliko, recimo 13-14 godina. Ne napušta se Goldman tek tako ako ti božja misija nije nešto viša od pravljenja ogromnog novca. Nači nema garancija da će on baš krv prolivati za Goldman, a u vladi će ipak imati "samo" listu mandata.

- Ili Mad Dog, na stranu njegova Mad strana, oni tih nekoliko stotinica milijardica godišnje žele da što više vrate nazad u US, i iz toga će biti, valjda, nekih novih poslova tamo - i kad pogledaš Mad Dog kvalitete, ne mane, oni bi trebali da se uposle na nešto kvalitetnije način po US ekonomiju.

- Ili Flynna, pogledaj samo to prestrojavanje i njegove mandate, ne zna se šta je do sada bilo bizarnije, CIA koja ratuje protiv Pentagona u Siriji, ili Aston Carter koji vam ignoriše ustav - besmisleno i razorno po mnogim kriterijumima, ...

- ... a o Stevici da bilo šta znam ne bih pisao blog
Domazet Domazet 17:59 06.12.2016

Ma ljudi mi se ovde...

...bavimo kojecime a od dogadjaja u Pitzeriji od BGja ni traga ni glasa! Nemoj posle da bude Jao nismo znali...

Sto se tice Banona ja njega vidim kao kombinaciju Himlera i Gebelsa kako vec rekoh negde ovde. Ostaje da se vidi da li su opustoseni Apalaci i okolina dovoljni da vajmarizuju USofA. Ja se sve nesto nadam da ipak nisu...

A oko Trampa Autsajdera koga se sistem boji, pa sa trenutnim sastavom njegove buduce administracije i nema previse razloga za strah. Svi do sada izabrani ili predlozeni su ili totalni insajderi (treasury secretary, labor secretary...) ili loonies (education secretary, Mad Dog...). S tim da su insiders u (velikoj) vecini. A loonies zauzeti sa Hilarinim child sex trafficking...

E da, sto se tice vracanja poslova u Ameriku, ja to gledam kako neku kombinaciju dva ekstremna slucaja:
- poslovi koji se vrate iz Meksika i kojekude vratice se sa platama iz Meksika iz kojekude (dominantno u neposrednoj buducnosti)
- vratice se kao job oportunity za robote (dominantno u nesto daljoj buducnosti)

Tako da su najglasniji Trump supporters fucked up big time. No matter what. Zato im se i nudi rasizam na tanjiru, dok kod bude onih kojim je jos gore nego njima i koje mogu da sikaniraju po volji manje ce ih boleti sopstvena mizerija.
Milan Novković Milan Novković 18:38 06.12.2016

Re: Ma ljudi mi se ovde...

Domazet
...bavimo kojecime a od dogadjaja u Pitzeriji od BGja ni traga ni glasa! Nemoj posle da bude Jao nismo znali...

Pa dobro, BG ozbiljno i pošteno radi istraživačko novinarstvo
Sto se tice Banona ja njega vidim kao kombinaciju Himlera i Gebelsa...

Lenjin ništa?! Ja moram da priznam da me zbunjuje njegova pojava.

Ostalo sve stoji, kao teorija, tj meni je realna kao mnoge druge.

Ali onda pitanje: Zašto ga se onda toliko plaše? Sve sa Soroševim pokušajima obojene revolucije (jes malo sve twilight zona za mene, iz raznih perspektiva), pa Rusima koji su SVE hackovali (tj NSA ljudi kažu da je nemoguće, ali priče ne da ne jenjavaju, nego su sve glasnije).

A Meksiko, npr, odlasci i vraćanje - ne mogu roboti preko noće to da preuzmu, kao i obično, znam i po sebi po projektima gde se neoprezno traći novac, kad prigusti odjednom se otreznimo pa polako počnemo da menjamo brzine, pristupe i trendove.

Juče su objašnjavali Mad Dog nominaciju - kažu strašno se mnogo novca traći, value for money jako loš, u dve dimenzije:

- Rusi pobegli s tehnologijom - US i dalje najveći, ok, ali morska premoć uopšte nije "podešena" za veliko ratovanje u Evroaziji, udruženim i zasićenim napadom se kompromituju i nosači i slično, i onda US nema više mnogo. US previše osetljivi na elektronske smetnje i lako ih je izbaciti iz takta, oslepeti (nemam pojma koliko je ovo tačno, pričalo se na više mesta). Nači blago neorganizovano planiranje i razvoj s najvišeg nivoa, osim ako ciljevi nisu maltretiranje nejakih sa solidne udaljenosti.

- A i ovo što se radi je žestoko outsourced, sa haosem od raznih, isprepletenih interesa.

- Pa military do security complex oće i da se bije, i sve u svemu treba im Mad Dog da ih dovede u red

Samo jedan primer, nači ozbiljna priča, pa onda ide Flynn kao vrlo ozbiljna priča, tek je na temu tih agenicja teška zbrka i neorganizovanost, pa suprotstavljeni interesi.

milos_1 milos_1 20:18 06.12.2016

Reakcija trzista posle 8 novembra

Americke akcije su potonule posle pobede Trampa.Dolar je pao dosta u odnosu na ostale valute. Kasnije se oporavio.Na linku imate grafik berzanskom indeksa Dow Jones.

http://www.fpmarkets.com.au/asx_mornings/tuesday-8th-november-2016/

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana