Ljubav| Ljudska prava| Obrazovanje| Porodica| Sex

O breskvicama i ostalim sitnicama

tasadebeli RSS / 19.04.2017. u 08:42

 

 

Оглас за посао

Траже се морално-политичко-сексуално подобни предавачи који ће у оквиру часова следећих предмета:

1. Српски (матерњи) језик
2. Свет око нас
3. Природу и друштво
4. Физичко васпитање и школски спорт
5. Музичко васпитање
6. Грађанско васпитање
7. Биологију
8. Cоциологију
9. Устав и права грађана
10. Психологију

у српским предшколским установама, те основним и средњим школама држати наставу на основу образовних пакета израђених и развијених кроз сарадњу Министарства просвете Србије, односно његове Групе за заштиту од насиља и дискриминације, и Инцест траума центра.

 
 
 
 
Мене МЕ, бре, нико о овоме ништа не обавештава!

Потпуно сам необавештен, па све морам да сазнајем из медија к'о један од наших некадашњих председника републике и премијера!

 

sleepy-owl-20296410.jpg

 

Ни ови моји у школи ништа не знају о овоме!

 

Отићи ћу у пензију, а остаћу потпуно необавештен и неизображен у овако великим променама и акцијама у српском образовању. 

Претражих школски мејл, али не нађох никакве дописе ни Министарства ни Школске управе на ову тему.

Значи, опет морам све сам! 

 

 
"Прва Национална студија о друштвеном проблему сексуалног злостављања деце у
Републици Србији показала је да, на узрасту од 10 до 18 година, у сваком школском
одељењу у Србији постоје 4 детета која су преживела одређени вид сексуалног насиља
и још 4 детета која познају некога коме се то догодило. У овом тренутку, 2 деце из
сваког школског одељења изложено је сексуалном насиљу.

Имајући у виду да је 49% деце и младих узраста од 10 до 18 година први пут са неким
разговарало о овој теми управо у оквиру Националне студије, од изузетног је значаја
говорити о теми сексуалног насиља управо у образовно-васпитном систему.
Као резултат рада на заштити деце и ученика од сексуалног насиља а на основу
резултата добијених у поменутој студији, креирани су Образовни пакети за учење о
теми сексуалног насиља. Образовни пакети за учење о теми сексуалног насиља над
децом постају део редовног постојећег националног курикулума, односно наставног
плана и програма. На овај начин обезбеђујемо ефикасну превенцију и интервенцију у
ситуацијама сексуалног насиља и узнемиравања на свим нивоима образовања.
Планирање превентивних активности на нивоу установе треба да укључи и активности
на плану заштите од сексуалног насиља.

Образовни пакети, као и комплементарни ресурси су доступни на сајту
http://www.mpn.gov.rs/grupa-za-prevenciju-nasilja/ и креирани су у сврху планирања и
спровођења редовних активности у образовно-васпитној установи."
 
 
"Оперативну разраду кроз Годишњи план рада школе/предшколске установе, као и
оперативно планирање наставника/планирање васпитно образовног рада васпитача,
треба почети од другог полугодишта школске 2016./2017.године.

1. Корак: Упознати стручне сараднике, наставнике у школама и васпитаче у
предшколским установама са Образовним пакетима и Стручним упутством.

2. Корак: Извршити допуну предшколског/школског програма у складу са
Образовним пакетима и Стручним упутством

3. Корак: Допунити Програм заштите ученика од насиља, злостављања и
занемаривања садржајима и активностима из области заштите ученика од
сексуалног насиља, као и активностима које ће се реализовати са циљем
информисања родитеља и организовати бар једном годишње акције у оквиру
које ће се промовисати заштита деце/ученика од сексуалног насиља

4. Корак: Рад стручних актива васпитача/стручних већа за разредну наставу и за
области предмета на планирању примене Образовних пакета, оперативно
планирање, разматрање тематске наставе и сл.

5. Корак: Организовање родитељских састанака и упознавање са Образовним
пакетима

6. Корак: Анализирати процес и резултате примене Образовних пакета "
 
 
ИЗ СТРУЧНОГ УПУТСТВА ЗА ПРИМЕНУ ОБРАЗОВНИХ ПАКЕТА ЗА
УЧЕЊЕ О ТЕМИ СЕКСУАЛНОГ НАСИЉА У ОБРАЗОВНО-
ВАСПИТНИМ УСТАНОВАМА 
 
 
 
 
На сајту  Инцест траума центра пронађох и ово посатвљено још пре пет месеци:
 
 
"Postovane / Postovani,

na Evropski dan zastite dece od seksualnog nasilja, 18. novembra 2016., Incest Trauma Centar - Beograd je u partnerstvu sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja odrzao Javno predstavljanje Obrazovnih paketa za ucenje o temi seksualnog nasilja nad decom namenjenih vrticima, osnovnim i srednjim skolama u Srbiji. Zahvaljujuci gostoprimstvu Beogradskog univerziteta, dogadjaj pod nazivom "OTKLJUCAJ BUDUCNOST DETETA!"odrzan je u Svecanoj sali Rektorata. Medju gostima-govornicima su bili i poslanici Parlamenta Srbije, Odbora za ljudska i manjinska prava i ravnopravnost polova i Zenske parlamentarne mreze, kao i zamenica Zastitnika gradjana za prava deteta i rodnu ravnopravnost, koji su svojim visegodisnjim zalaganjem doprineli ovoj istorijskoj promeni u oblasti obrazovanja u najboljem interesu deteta."

 

 (Инцест траума центар - Београд, вести ЛИНК) 

 

ОБРАЗОВНИ ПАКЕТ
ЗА УЧЕЊЕ О ТЕМИ СЕКСУАЛНОГ НАСИЉА НАД ДЕЦОМ
ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ У СРБИЈИ 

 

(ЛИНК) 

 

Наравно, Србија не би била Србија ("велика тајна", дрнде-мрнде итд.) када се не би одмах јављало и неко АЛИ.

 Мало, безначајно, али ипак АЛИ. 

 

"Nisam psiholog, ali kao neko ko već treći put učestvuje u odrastanju deteta znam što i svaki drugi (normalan) roditelj - dete od tri, četiri ili pet godina biće, u najmanju ruku, zbunjeno ovakvom „nastavom". Naime, sastavljači paketa reč „dodirivati" koristili su prvenstveno u seksualnom smislu. "

"Ne razumem šta će sve to našem Ministarstvu prosvete. Zašto se borba protiv nasilja već u prvom koraku pretvara u afirmisanje homoseksualnosti i obuku o stavljanju „lezbijskog kondoma" na anus „tokom oralnog seksa"?

Kako se došlo do toga da su za autorke ovih „paketa" izabrane baš Ljiljana Bogavac i Dušica Popadić, laureatkinje „Labrisa - najstarije LGBT organizacije u Srbiji" „za doprinos jačanju lezbijske zajednice u Srbiji" (2013)?

I da li je slučajno da se ova najnovija „dopuna kurikuluma" dešava dok je pažnja javnosti posvećena izborima i postizbornim konfliktima? Gde su granice ove najnovije „reforme"? I hoće li se ona završiti tek kada premijer-predsednik objavi da je „konačno" promenjena svest ovom narodu?"

 

(Слободан Антонић: "На мала врата" уводи се "сексуално образовање" праћено подстрекивањем деце на хомосексуалне односе")

(ЛИНК ЗА ТЕКСТ) 

 

 

И сада сам тек збуњен!

Уместо да ми претрага по интернету да неке одговоре, сад тек не знам шта да мислим.

Мене МЕ и даље нико ништа не обавештава. У мојој школи нико ништа и не зна о овоме.

(Не о сексу, него о сексуалном образовању у нашој школи. Мада су ми сви у зборници сумњиви и по питању секса, морам то овде рећи.)

Нема никаквих дописа Министарства или Школске управе...

(Ко зна да ли и они ишта знају... О сексуалном образовању, мислим. А по питању секса они су ми тек посебно сумњиви.) 

 

Шта ја онда могу да кажем, браћо и сестре, блогокамараткиње и блогокамаради, сем да ми једино на памет пада она стара добра народна изрека настала на основу вишевековног искуства:

"Не иде се голог дупета међ' пијане Турке" 

И да се за сада, док се Србија као "велика тајна" мало не демистификује, држим на часовима српског језика оног мог мученог Дучића.

 

ДаклеМ! 'Ајмо из почетка:

 

"Зими, тисућ шест сто... (сад свеједно које),
Менчетић, поклисар, беше у Версаљу,
Да учини смерно подворење своје
Лују Четрнајстом, милостивом краљу.

У част посланика републике старе,
И светлога госта, држали су били
Тад у Трианону бриљантну соаре,
С трупом Молијера, музиком од Лили.

Сву ноћ напудране маркизице мале
На врх ципелица сатинских и финих
Играху менует; и мирис дуж сале
Вејаше кô ветар од лепеза њиних.

Док је гост, међутим, прешао у збору
С једним кардиналом, пун речите силе,
Цело стање цркве на Јадранском мору:
Све мислећ на једну ципелу од свиле."

 



Komentari (117)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 08:43 19.04.2017

Тастер

sugarbaby sugarbaby 09:17 19.04.2017

Re: Тастер

Мене МЕ и даље нико ништа не обавештава.

myredneckself myredneckself 09:20 19.04.2017

E, ovo...

tasa
(citat iz teksta Slobodana Antonića)
dete od tri, četiri ili pet godina biće, u najmanju ruku, zbunjeno ovakvom „nastavom". Naime, sastavljači paketa reč „dodirivati" koristili su prvenstveno u seksualnom smislu. "

Što? Ma, neće taso, čini ti se.
Predlažem da, za početak, odmah raspale i po Arhimedovom zakonu, Pitagorinoj teoremi, i sl.
Deca su, koliko neki dan, odlično naučila da broje do 5, lako će oni to skapirati. Pa i to oko piša i sexa...

O, zemljo čuda, kad ćeš naučiti gde da skreneš kod Albukerkija?!

Edit:

Umesto, Ma, neće taso, čini ti se, treba da stoji: Ma, neće taso, meni se čini.
highshalfbooze highshalfbooze 09:26 19.04.2017

Re: E, ovo...

Što? Ma, neće taso, čini ti se.


Koliko sam ja pročitao i razumeo pročitano, autor tog citata nije Tasa, već Slobodan Antonić.
tasadebeli tasadebeli 09:40 19.04.2017

Re: E, ovo...

highshalfbooze
Što? Ma, neće taso, čini ti se.


Koliko sam ja pročitao i razumeo pročitano, autor tog citata nije Tasa, već Slobodan Antonić.



Јес, јес, Реднек, то је Антонић написао...

Ја само дао слику овог питања са обе стране...


Ех, бре, Реднек... Па за кога ме ти сматраш? Котон ај Џоа?

Пази, јес да ове сестрице не знају да певају и свирају, али мислим да то публици и није најважније...



docsumann docsumann 10:57 19.04.2017

Re: E, ovo...

Ех, бре, Реднек...


reče l' rednek... ček, eve ih još malo, razgolićenih...

myredneckself myredneckself 11:06 19.04.2017

Re: E, ovo...

highshalfbooze
Što? Ma, neće taso, čini ti se.


Koliko sam ja pročitao i razumeo pročitano, autor tog citata nije Tasa, već Slobodan Antonić.

tasa
Јес, јес, Реднек, то је Антонић написао...

Ја само дао слику овог питања са обе стране...




Ispravila sam.
Pošto i dalje pričam s autorom posta, tasom, u rečenici Ma, neće taso, čini ti se, (shodno ispravci o autoru citata) vokativ ne b' dirala, a zamenicu hoću.

Izvinjavam se, meni je prvo zapalo za oko ono o pomenutoj deci od 3, 4 i 5 godina... ne toliko ko to kaže.
Mislim da decu u tom dobu treba pustiti da budu deca.
4krofnica 4krofnica 11:32 19.04.2017

Re: E, ovo...


ove sestre vašarski uigrane, ton ću preskočiti :)
da dodam prstohvat senzualnosti i sluha, taman da se prisetimo dražesnog klasika:

I shot my lover in the head



gedza.73 gedza.73 11:40 19.04.2017

Re: E, ovo...

docsumann
reče l' rednek... ček, eve ih još malo, razgolićenih...


Pretek"o si me. Momci su dobra ekipa (odusevili me Truperom)


A pazi razvoj munsajnersa. Rad, uivanje i na 4:08 stiskavac

Pogledaj na 2:38. Na coskovima cetvrtaste cepanice (useku se testerom, pa gore iznutra ka napolje).
Kao da su napravili magijski kavez dimom. Ili sam ja opicen pa sam to pomislio ili su oni opiceni magijom pa su namerno pojacali efekat.

svarog svarog 16:35 19.04.2017

Re: E, ovo...


Izvinjavam se, meni je prvo zapalo za oko ono o pomenutoj deci od 3, 4 i 5 godina... ne toliko ko to kaže.
Mislim da decu u tom dobu treba pustiti da budu deca.


Pošto mene trenutno kači taj deo, složio bih se. Skandal je da teraš vaspitačice da deci od 3-4 godine objašnjavaju te stvari
highshalfbooze highshalfbooze 09:18 19.04.2017

To...breskvice :)

На сајту Инцест траума центра пронађох и ово посатвљено још пре пет месеци:

Da si mi živ i zdrav, oni već pet godina rade na implementiranju toga u školski sistem.

I neko to plaća da oni godinama riju.
tasadebeli tasadebeli 09:30 19.04.2017

Re: To...breskvice :)

highshalfbooze
На сајту Инцест траума центра пронађох и ово посатвљено још пре пет месеци:

Da si mi živ i zdrav, oni već pet godina rade na implementiranju toga u školski sistem.

I neko to plaća da oni godinama riju.



Разбирам ја то...

Него пази ово из Стручног упутства школама:

Оперативну разраду кроз Годишњи план рада школе/предшколске установе, као и
оперативно планирање наставника/планирање васпитно образовног рада васпитача,
треба почети од другог полугодишта школске 2016./2017.године.



Да смо ми живи и здрави, до краја школске 2016/2017. године (и до распуста - ) има мање од два месеца, а у мојој школи нико ништа и нe прича нити зна о томе.




А по медијима се увелико лапрда.

Ред је, ваљда, да и мене неко обучи (преферирам практичну наставу у тој обуци) ако ћу већ морати деци да причам нешто о овоме, а не само да ми сасручи да прочитам образовни пакет пре него што буде долазила нека инострана делегација из чијих фондова се ово финансира, па да мене истуре да пред иностраним финансијерима држим час к'о ономад за инклузију и УНИЦЕФ.

(Видим да је на корицама образовног пакета за основне и средње школе на тему сексуалног насиља поменута Канада.)

Хоћу да кажем, ако ме већ користе да би зарадили преко моје грбаче, ред је барем да ме о томе обавештавају на време.

То је све што бих рекао о томе.



highshalfbooze highshalfbooze 09:36 19.04.2017

Re: To...breskvice :)

Да смо ми живи и здрави, до краја школске 2016/2017. године (и до распуста - ) има мање од два месеца, а у мојој школи нико ништа и н зна о томе.

Nije valjda da si u ovoj zemlji očekivao javnu raspravu po ovom pitanju, zapravo po bilo kom pitanju koje se tiče života građana Bananalenda.
myredneckself myredneckself 09:40 19.04.2017

Re: To...breskvice :)

tasa
Ред је, ваљда, да и мене неко обучи


Evo ti obavesti se u Priručniku u Blicu, pre neki dan izašlo. Link

P.S. izdvajam ti igrokaz, o Tini i Boži, samo ne znam hoće li tvoje svetlo profesorsko lice podneti ovakav stil i jezik?




tasadebeli tasadebeli 09:45 19.04.2017

Re: To...breskvice :)

myredneckself
tasa
Ред је, ваљда, да и мене неко обучи


Evo ti obavesti se u Priručniku u Blicu, pre neki dan izašlo. Link

P.S. izdvajam ti igrokaz, o Tini i Boži, samo ne znam hoće li tvoje svetlo profesorsko lice podneti ovakav stil i jezik?







У томе и јесте проблем.

Ако ћу већ предавати на часовима по том питању, онда не би требало да се обавештавам из медија.


samo ne znam hoće li tvoje svetlo profesorsko lice podneti ovakav stil i jezik?






Биће да си погрешно перципирала читав уводни текст и мој наступ овде, па ме унапред сврстала у неку од припремљених фиокица за типове саговорника?

Надам се да није дотле дошло...

Барем не код тебе.
sugarbaby sugarbaby 10:31 19.04.2017

Re: To...breskvice :)

pa i ona sve zna, bila bi ti od velike koristi moj Taso!



da, ipak, dodam da sam zbog boje karmina okačila, nikako da upamtim a mnogo mi se svidja i ne mogu ne mogu da odolim.



myredneckself myredneckself 11:42 19.04.2017

Re: To...breskvice :)

tasa
Биће да си погрешно перципирала читав уводни текст и мој наступ овде, па ме унапред сврстала у неку од припремљених фиокица за типове саговорника?

Надам се да није дотле дошло...

Барем не код тебе.

Taso, polako. Nisam, i nikad ne svrstavam sagovornike u fijoke.

Pominjući ponekad nečije svetlo lice u obraćanju na blogu, uvek mislim doslovno, i iskreno sam mislila da se tebi ne bi mogao svideti ovakav, po mom mišljenju, vulgaran stil i jezik iz igrokaza. (ako si uopšte mogao da pročitaš sa one slike koju sam prenela iz Blica) Ako grešim, opet ok.

I ne, neće dotle doći...
Usput, interesantno mi je kako lepo i lako podnosim Miholjsko leto, a tako teško zimu i sneg u aprilu.
Nemoguće je da sam jedina kojoj se ne sviđa zima u aprilu?
Čini mi se da ima upliva u neke smetnje na talasima, hm?
tetkino tetkino 16:18 19.04.2017

Re: To...breskvice :)

Taso, nes da dobijes sexualnu radionicu sa prakticnom nastavom, za preko raspusta, dzaba navlacis.
tasadebeli tasadebeli 19:12 19.04.2017

Re: To...breskvice :)

myredneckself

Nemoguće je da sam jedina kojoj se ne sviđa zima u aprilu?

Čini mi se da ima upliva u neke smetnje na talasima, hm?



Ниси једина.

Сасвим могуће... Апсолутно и неопозиво допуштам и ту могућност.



tasadebeli tasadebeli 19:14 19.04.2017

Re: To...breskvice :)

tetkino
Taso, nes da dobijes sexualnu radionicu sa prakticnom nastavom, za preko raspusta, dzaba navlacis.







sasaminijature sasaminijature 10:27 19.04.2017

Друг Таса

Опет би да кочиш развој човечанства. Зар ти није довољно онолико деце која су морала због твојих назадних ставова да се селе? Ц ц ц ц...


Зар ниси схватио шта су слободе? Дечије право да што пре постане животиња...

Нека их Тасо, свако ће за своје поступке одговарати. У овим временима само гледати како да се човек не огреши, да му не крену рђаве помисли. Признајем, изазов је огроман.
riply riply 12:21 19.04.2017

tema

seksualnog uznemiravanja i zlostavljanje djece je izuzetno uznemirujuća i valjda su ovakve reakcije blogera i Antonića(i Milivojevića, i on se upleo u čitavu priču, problematizujući je na krajnje sporan način)normalna ljudska reakcija na tu pomisao da neko odrastao ima poriv za seksualno nasilje nad djecom.

Nažalost, među nama žive i oni.

Imala sam i prilku da radim sa djecom koja su doživjela seksualno uznemiravanje i zlostavljanje. Uvijek su zlostavljači bili osobe od povjerenja- dragi čikica komšija, pa tatin prijatelj sa kojim popije pivo i igra šah, vaspitačica u resursnom centru....
Ove brošure su edukativni materijal za djecu kako da prepoznaju, stave zabranu, podijele iskustvo ukoliko se desilo.

Dakle, možemo ovo posmatrati kao još jedan uvoz sa zapada; kao način bogaćenja nekih struktura; novi namet na nesrećne profesore koji moraju proći još neke edukacije etc etc
A možemo i drugačije
tetkino tetkino 16:32 19.04.2017

Re: tema

Ako neko ima podatak - koliko treba detetu (vremenski) iz zdrave porodice da progovori o zlostavljanju a koliko onom koje je iz porodice gde je dete zanemareno?

S obzirom na to koliko se siroko postavljaju definicije seksualnog zlostavljanja http://www.d2l.org/wp-content/uploads/2017/01/all_statistics_20150619.pdf

cudi me da bilo ko na svetu moze da kaze da nije bio zlostavljan.

highshalfbooze highshalfbooze 17:33 19.04.2017

Re: tema

riply
A možemo i drugačije

Da, na primer šta to Dušicu Popadić i ekipu incest trauma centra čini kvalifikovanima da se bave edukaciom dece. Da li je Dušica Popadić pedagog, da li je sociolog, da li je psiholog?

karabasbarabas karabasbarabas 18:23 19.04.2017

Re: tema

highshalfbooze
riply
A možemo i drugačije

Da, na primer šta to Dušicu Popadić i ekipu incest trauma centra čini kvalifikovanima da se bave edukaciom dece. Da li je Dušica Popadić pedagog, da li je sociolog, da li je psiholog?



Neam pojma ko je Dusica Popadic (mozda zena Gige Moravca)
Velika vecina pedagoga psihologa i sociologa nisu kvalifikovana da se bave "edukaciom". Iz prostog razloga sto dete vide samo kroz prozor kancelarije.
tasadebeli tasadebeli 19:20 19.04.2017

Re: tema

riply

Dakle, možemo ovo posmatrati kao još jedan uvoz sa zapada; kao način bogaćenja nekih struktura; novi namet na nesrećne profesore koji moraju proći još neke edukacije etc etc
A možemo i drugačije



То и јесте тема овог поста...
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:20 19.04.2017

Re: tema

Neam pojma ko je Dusica Popadic


Blogerka ovdašnja, ako se dobro sećam
Kratko se nešto zadržala :)
myredneckself myredneckself 21:06 19.04.2017

Re: tema

karabasbarabas
Neam pojma ko je Dusica Popadic


Da, ovdašnja blogerka, kao što kaže hcm, evo da se podsetiš. Link


hoochie coochie man hoochie coochie man 21:37 19.04.2017

Re: tema

Dakle, možemo ovo posmatrati kao još jedan uvoz sa zapada; kao način bogaćenja nekih struktura; novi namet na nesrećne profesore koji moraju proći još neke edukacije etc etc
A možemo i drugačije


To drugačije posmatranje je u redu, ali šta ako je ono prvo u pitanju?
A nije nemoguće da jeste.

Mene, recimo, stvarno zanima da li je neko nezavisan kontrolisao način rada i rezultrate istraživanja te NVO, u kome su oni došli do cifara o broju dece koja su žrtve?
Ili je, a to mi se čini mogućim, neka Dušica napisala, 4 ovde, četiri tamo, dva ovde, i da se to prihvati kao činjenica.
Šta ako je toj Dušici u interesu da brojevi budu alarmantniji pa ih malo naduvava?
Uz to neko svoje istraživanje (ili "istraživanje" ) naslove kao nacionalno da dodaju na važnosti.
Proverava li to neko, i šta ako lažu?
milisav68 milisav68 22:20 19.04.2017

Re: tema

hoochie coochie man
Proverava li to neko, i šta ako lažu?

Ti mora da si neki nasilnik (u porodici) čim to pitaš.

Sad ozbiljno, nešto razmišljam, kako to ide zakonski, neko slaže neki podatak i šta, odnosno da li postoji pravni osnov za tužbu (makar i privatnu).
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:45 19.04.2017

Re: tema

Sad ozbiljno, nešto razmišljam, kako to ide zakonski, neko slaže neki podatak i šta, odnosno da li postoji pravni osnov za tužbu (makar i privatnu).


Verovatno bi po teoriji moglo nešto oko namernog dovođenja u zabludu, obmanjivanje javnosti, ili tako šta, ali u praksi je to, verujem, nemoguće.

I nemam ja neki prveliki problem s tim i ako NVO naštima prikaz stanja kako mu odgovara, problem mi je ako država to prihvati zdravo za gotovo pa ona stane iza toga, kao što se sad dešava sa ovim o čemu Tasa priča.

Milsim lepa je stvar građanski aktivizam, NVO i te priče,(kažu da ima i isplativih:) ali država i obrazovanje je malo ozbiljnija stvar da bi se nekoj NVO verovalo na reč i neko njihovo istraživanje.
Ti mora da si neki nasilnik (u porodici) čim to pitaš.


Prošlo moje nasilništvo, sad mogu da budem samo žrtva nasilja :)

milisav68 milisav68 07:55 20.04.2017

Re: tema

hoochie coochie man
I nemam ja neki prveliki problem s tim i ako NVO naštima prikaz stanja kako mu odgovara, problem mi je ako država to prihvati zdravo za gotovo pa ona stane iza toga, kao što se sad dešava sa ovim o čemu Tasa priča.

E, problem je i što nismo "sami", i što taj prikaz "čitaju" ovi iz EU, pa onda sledi pritisak na državu da to prihvati, pa se onda dešava to što Tasa priča.
Prošlo moje nasilništvo, sad mogu da budem samo žrtva nasilja :)



A nema skloništa, sem Atomskog :)

apacherosepeacock apacherosepeacock 10:19 20.04.2017

Re: tema

Šta ako je toj Dušici u interesu da brojevi budu alarmantniji pa ih malo naduvava?



Ne znam sta je pomenutoj u interesu ali po meni je alarmantno to sto zrtvama neretko trebaju decenije da o tome progovore. One koje ikada progovore.
Pa po nekoj logici ispada da ne da se nenaduvavaju podaci vec da ih ima manje prijavljenih nego sto ih zaista i ima.
tetkino tetkino 10:39 20.04.2017

Re: tema

Da li ste procitali sta sve britanci uzimaju kao zlostavljanje.

Ako si nekad kao klinac naletio na egzibicionistu - zlostavljan si
Ako je neko dahtao u slusalicu - zlostavljan si
Ako ti je neko dobacio nepristojnu ponudu iz auta u prolazu - zlostavljan si

Naravno da ce veliki broj dece da kaze da im se desilo nesto od toga
U Bg su cuveni manijaci iz autobusa

Ali izjednacavati to i dugogodisnje zlostavljanje koje trpe neka druga deca... nije dobro

Daleko od toga da ne treba sankcionisati sve - ali mozda napraviti neku gradaciju
Kad kazes da je neko bio zlostavljan kao mali pomislis na najgore, ne da je vidio kako cika drka u zbunju
milisav68 milisav68 11:02 20.04.2017

Re: tema

apacherosepeacock
Ne znam sta je pomenutoj u interesu ali po meni je alarmantno to sto zrtvama neretko trebaju decenije da o tome progovore. One koje ikada progovore.
Pa po nekoj logici ispada da ne da se nenaduvavaju podaci vec da ih ima manje nego sto ih zaista i ima.

Pa zavisi šta je kriterujm za zlostavljanje.

Ako podigneš lestvicu "za svašta" (primer tetkino), onda se izgubiš u šumu kakofonije maltertiranja.

Zaštita slabijih, manjina, itd, je postala sama sebi svrha zbog lapanja para od fondova, donacija itd.

Nemaš pojma koliko je od toga veliki "posao" u Srbiji napravljen.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:18 20.04.2017

Re: tema

Pa zavisi šta je kriterujm za zlostavljanje.


Ja mislim na zlostavljanje a ne na manje incidente poput egzibicionista, reko' to se podrazumeva, ali eto da podvucem. Koliko je meni poznato zrtve zlostavljanja ne pricaju tako lako o traumaticnim iskustvima, najcesce prodju decenije pre nego sto se nekome povere a jos toliko vremena je potrebno terapije da mogu funkcionalno provedu ostatak zivota.

Meni je u celoj prici najmanje bitno koliko ce posla da naprave nvo od toga, vec isticanjem problema koliko ce zrtve zlostavljanja pomoci dobiti.
milisav68 milisav68 11:55 20.04.2017

Re: tema

apacherosepeacock
Meni je u celoj prici najmanje bitno koliko ce posla da naprave nvo od toga, vec isticanjem problema koliko ce zrtve zlostavljanja pomoci dobiti.

Pa u tome je i najveći problem, što se potenciraju neke bezvezne stvari, a ignoriše suština.
Koliko je meni poznato zrtve zlostavljanja ne pricaju tako lako o traumaticnim iskustvima, najcesce prodju decenije pre nego sto se nekome povere a jos toliko vremena je potrebno terapije da mogu funkcionalno provedu ostatak zivota.

A šta misliš zašto je to tako?

Pa zato što se ne živi od priče, već od konkretne pomoći.

A za to treba da se potroše pare...hrana, smeštaj, pomoć advokata itd...

Da toga ima, bilo bi i više prijava (i priče), ovako je smuti pa prospi.
zilikaka zilikaka 16:29 20.04.2017

Re: tema

myredneckself
karabasbarabas
Neam pojma ko je Dusica Popadic


Da, ovdašnja blogerka, kao što kaže hcm, evo da se podsetiš. Link




Ma ima mnogo ilustrativnije, al ne znam da li još postoji.
Gospođa je u svom maniru, sa visine, objavljvala ovde na blogu tekstove vezane za žrtve nasilja ali isključivo u vidu proklamacija.

Takstovi su bili puni memenata gde se nametalo pitanje, nedoumica, šta god. Koliko god se trudili da sa njom uspostavimo kontakt, nije joj padalo na pamet da komunicira na bilo koji način. Onda smo valjda nekako agresivnije krenuli, vršili pritisak na uredništvo zbog objava problematičnih tekstova i ona je skinuta sa spiska autora.

Lično mislim da joj to i nije zasmetalo jer nije imala namru da se ovde bakće sa problematičnim pitanjima i istim takvim blogerima.

Još u to vreme su se pojavili podaci da gospođa odlično profitira od svog angažovanja, čak je bilo jedno svedočenje gde ništa uradila nije po pitanju pomoći žrtvi nasilja i da je uopšte ta organizacija skup žena koji se dobro uhlebio, dobrim delom zahvaljujući svom seksualnom opredeljenju, a sve ostalo služi za zamajavanje.

Da li kao takvi prave veću korist od štete, ne umem da procenim.
myredneckself myredneckself 17:10 20.04.2017

Re: tema

zilikaka
Ma ima mnogo ilustrativnije, al ne znam da li još postoji.


Postoji, ovde. Link

Kad je gledala s visine bez volje za komunikacijom, mi bismo joj uzinat istrolovali post.
zilikaka zilikaka 17:48 20.04.2017

Re: tema

Postoji, ovde. Link


E, hvala za ovo onoliko.
Sad ću od meraka da se podsećam.
Pazi kad je prvi komentar našeg kolege fiškala naslovljen sa: "Pa idi bre Dušice" a glasi kratko; "komedija".
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:48 20.04.2017

Re: tema

Pa po nekoj logici ispada da ne da se nenaduvavaju podaci vec da ih ima manje prijavljenih nego sto ih zaista i ima.


Više ih ima nego što se prijavljuju, to je i logično i očekivano, ali ova ga, sve mi se tako čini, baš naduvava.

Po njenoj matematici u svakom razredu je na ovaj ili onaj način u to upleteno desetoro dece, a kako je prosečan broj dece u razredu oko dvadeset, ispada da je polovina dece ili zlostavljana ili zna nekog ko je zlostavljan.
Ako smo stvarno takva stoka, pa treba nas preventivno sve postreljati, nema tu drugog rešenja.

Mogu ti podaci i dalje da se razrađuju, recimo, ako svako drugo dete na neki način uključeno, a prosečan broj dece po porodici je skoro dva, to ispada da skoro svaka prosečna porodica ima dete koje je seksulano zlostavljano.

Sve u svemu, ovo je izgleda velika laž kako bi se zgrnula neka lova, i bilo bi dobro da Dušica to malo razjasni, a ako neće ona, a neće, onda bi mogao ministar.
A neće ni on.
zilikaka zilikaka 20:14 20.04.2017

Re: tema

Više ih ima nego što se prijavljuju, to je i logično i očekivano, ali ova ga, sve mi se tako čini, baš naduvava.


Ovo sve traje li traje, godinama. Sad sam čitajući Dušicine stare blogove našla upravo te iste stvari, da se u istu ravan stavlja dobacivanje na ulici i ozbiljno zlostavljanje.
Što je najgore, ne sumnjam da je ta klasifikacija negde opšte prihvaćen kriterijum kojeg se mnogi drže, ali to ne opravdava ništa.

Upravo takvo razvodnjavanje sprečava da se dobije prava slika o ozbiljnim problemima.

Zabeležićemo tri slučaja egzibicionizma, dva dobacivanja, jedno trljanje u autobusu i jedno pravo zlostavljanje koje ostavlje ozbiljne posledice. Ukupno ćemo imati 6 registrovanih slučajeva, izvešćemo na tome sve moguće statističke vratolomije i stvoriti utisak o sopstvenom značaju i neophodnosti.

A vrlo je upitno da li je onom ozbiljnom slučaju poklonjeno dovoljno pažnje i koliko se stvarno učinilo da se otkrije i još neki sličan.
Zašto bi kad već imamo 6 na broju, što ukazuje da vredno radimo posao za koji uzgred dobijamo i vrlo lepu kintu.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:24 20.04.2017

Re: tema

A vrlo je upitno da li je onom ozbiljnom slučaju poklonjeno dovoljno pažnje i koliko se stvarno učinilo da se otkrije i još neki sličan.


To, i to mi se čini kao najveći problem.
Što se država ozbiljno time ne pozabavi nego dopušta sebi da neka (možda, verovatno) lupetanja neke Dušice uzima za osnov navodne borbe sa ozbiljnim problemom.

Super je ako je Dušica otkrila i ukazala na neki problem u društvu, ali tu država treba da joj kaže, hvala, to je bilo to što je do vas.
A onda da se sama, sa svim državnim resursima time pozabavi, pa i da proveri to što neka Dušica priča.
Ovako, kad neko kaže da je polovina dece zlostavljana, problem se relativizuje jer ljudi uglavnom kažu, ma ova lupeta.
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:04 20.04.2017

Re: tema

Sve u svemu, ovo je izgleda velika laž kako bi se zgrnula neka lova, i bilo bi dobro da Dušica to malo razjasni, a ako neće ona, a neće, onda bi mogao ministar.
A neće ni on.


Ja se ogradjujem jer mi je ta Dusica i njen angazman (vidim pominjete i na blogu) potpuno nepoznat.

Moj komentar se odnosio na zlostavljanje i teske traume kao i na pretpostavku da ih je daleko manje prijavljeno od stvarnog broja.

Nedavno sam slusala neka svedocenja o tim uzasima pa mi je reakcija bila u smislu
koliko se toga dogadja oko nas i koliko slucajeva cak i pored provera socijalnih sluzbi prolaze neprimeceno iza vrata nasih komsiluka. (poznata ti je ona prica - pa da li je moguce tako divna porodica..)

Shvatam i stav da se moraju razgraniciti nijanse traume a opet mislim da sto vise organizacija stavlja ovu tematiku u (potrebni) fokus - to vise sanse da pomoc stigne do sto veceg broja ugrozenih, narocito dece koja su potpuno nemocna da se izbore u takvim situacijama.
narcis narcis 21:23 20.04.2017

Re: tema

Shvatam i stav da se moraju razgraniciti nijanse traume a opet mislim da sto vise organizacija stavlja ovu tematiku u (potrebni) fokus - to vise sanse da pomoc stigne do sto veceg broja ugrozenih, narocito dece koja su potpuno nemocna da se izbore u takvim situacijama.

ma da, samo tu ima mlogo gluposti žemske, da baš žemske.
poslati neku ženu u zatvor samo zato što je yebala maloletnika je tolika glupost da nemam reč kojom bih opiso taj imbecilni mozak koji je došo do zaključka da je to isto što i silovanje maloletnice. ne može i nije isto.
po ovim kokoškama ispada da sam i ja bio sexualno zlostavljan od strane NN devojke u avtobusu od niš do kapedomski bazent.
šta sam imao 12-13 godine kad mi se neka žemska lepo oslonila u avtobusu svojim dupetom na moj XXX, i tako lepo njojzi lepo meni, jes da sambio zbunjet i blago izgubljet, al to mi je bre najlepša uspomena sa početka puberteta.
to bre ne da nije zlostavljanje već je to ulepšavanje dana jednom tinejđeru u pokušaju.
pa svaki muškarac od ulasa u pubertet sanja da povali neku MILFicu, i kad uspe u tome, bilo kad, makar i sa 30 godine, sav je srećan.
i vi sag osuđujete na zatvor te dobročiniteljke.
sram ve bilo, dave sram.
ps
apači ne mislim direktno na tebe,nemam pojma kakav ti tav oovome imaš, al mislim na one nadrkane kokoške koje su izgurale ovakav nakaradan i nemoralan i nepravedan zakon u amerigi.

karabasbarabas karabasbarabas 22:43 20.04.2017

Re: tema

Cek malo, cekajte malo ljudi...
Vi meni sad ozbiljnog lica kazete da je ta..gospodja ... koja je pisala ta sranja sto ste mi linkovali.. ignorisala zrtve.. da se ona pita u Vucicevoj vladi... bilo cijoj moze i vladi Istvana Pastora.. za obrazovanje i prosvetu, da upucuje sta treba i kako da se radi...

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:19 20.04.2017

Re: tema

Vi meni sad ozbiljnog lica kazete da je ta..gospodja ... koja je pisala ta sranja sto ste mi linkovali.. ignorisala zrtve.. da se ona pita u Vucicevoj vladi... bilo cijoj moze i vladi Istvana Pastora.. za obrazovanje i prosvetu, da upucuje sta treba i kako da se radi...


Pa vidi

у српским предшколским установама, те основним и средњим школама држати наставу на основу образовних пакета израђених и развијених кроз сарадњу Министарства просвете Србије, односно његове Групе за заштиту од насиља и дискриминације, и Инцест траума центра.


E Dušica je neka šefica tog centra.
st.jepan st.jepan 02:27 21.04.2017

Re: tema

Da, na primer šta to Dušicu Popadić i ekipu incest trauma centra čini kvalifikovanima da se bave edukaciom dece.

Srednja ekonomska.
tasadebeli tasadebeli 06:17 21.04.2017

Re: tema

narcis

pa svaki muškarac od ulasa u pubertet sanja da povali neku MILFicu,



Још од уласка у пубертет?

У, јбт, ала касним!








apacherosepeacock apacherosepeacock 08:07 21.04.2017

Re: tema

po ovim kokoškama ispada da sam i ja bio sexualno zlostavljan od strane NN devojke u avtobusu od niš do kapedomski bazent.


Narcise, ja ne pricam (nije to tema) o pubertetskim mokrim snovima..


karabasbarabas karabasbarabas 08:36 21.04.2017

Re: tema

apacherosepeacock
po ovim kokoškama ispada da sam i ja bio sexualno zlostavljan od strane NN devojke u avtobusu od niš do kapedomski bazent.


Narcise, ja ne pricam (nije to tema) o pubertetskim mokrim snovima..




Nije isto kad ti se milfarica natrti u busu i kad neka perverznjakusa gura analni kondom klincu od 3 godine.
Ili ti bar prica o tome.
I dalje ne verujem sta citam.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:02 21.04.2017

Re: tema

Ja koliko kapiram narcis prica o
i vi sag osuđujete na zatvor te dobročiniteljke.


karabasbarabas

Nije isto kad ti se milfarica natrti u busu i kad neka perverznjakusa gura analni kondom klincu od 3 godine.


A o cemu ti, pojma nemam. (neko rekao da je ovo isto?)
karabasbarabas karabasbarabas 11:18 21.04.2017

Re: tema

apacherosepeacock
Ja koliko kapiram narcis prica o
i vi sag osuđujete na zatvor te dobročiniteljke.


karabasbarabas

Nije isto kad ti se milfarica natrti u busu i kad neka perverznjakusa gura analni kondom klincu od 3 godine.


A o cemu ti, pojma nemam. (neko rekao da je ovo isto?)


Ovaj je rek'o
poslati neku ženu u zatvor samo zato što je yebala maloletnika je tolika glupost da nemam reč kojom bih opiso taj imbecilni mozak koji je došo do zaključka da je to isto što i silovanje maloletnice. ne može i nije isto.


Ja samo kazem da i zene mogu da siluju, zlostavljaju fizicki i verbalno.
Kao npr ovaj psiholoskinja sa srednjom skolom.
Jukie Jukie 14:07 21.04.2017

Re: tema

karabasbarabas


Ja samo kazem da i zene mogu da siluju, zlostavljaju fizicki i verbalno.



narcis narcis 14:17 21.04.2017

Re: tema

karabasbarabas
apacherosepeacock
Ja koliko kapiram narcis prica o
i vi sag osuđujete na zatvor te dobročiniteljke.


karabasbarabas

Nije isto kad ti se milfarica natrti u busu i kad neka perverznjakusa gura analni kondom klincu od 3 godine.


A o cemu ti, pojma nemam. (neko rekao da je ovo isto?)


Ovaj je rek'o
poslati neku ženu u zatvor samo zato što je yebala maloletnika je tolika glupost da nemam reč kojom bih opiso taj imbecilni mozak koji je došo do zaključka da je to isto što i silovanje maloletnice. ne može i nije isto.


Ja samo kazem da i zene mogu da siluju, zlostavljaju fizicki i verbalno.
Kao npr ovaj psiholoskinja sa srednjom skolom.

ti si budala, ti ne umeš da shvatiš text već samo isečeš nešto i lupaš.
narcis narcis 14:42 21.04.2017

Re: tema

apacherosepeacock
po ovim kokoškama ispada da sam i ja bio sexualno zlostavljan od strane NN devojke u avtobusu od niš do kapedomski bazent.


Narcise, ja ne pricam (nije to tema) o pubertetskim mokrim snovima..



ni ja ne pričam o snovima već o konketnimdogađajima.
sad će neka igliškinja da ode da robij a zato što se pijana pojebala sa klincem od 14 g., ona ima 2o, i on joj napravio dete. gde je tu silovanje, nigde
a ono što barabaš lupa nema veze sa ovim što ja pokušavam da kažem.
a ovamo će oni balavci dvanestogodišnjaci što su silovali vršnjakinju da prođu bez kazne jer su kao deca, kurac deca tu treba da se proglase za punoletne i da im se tako i sudi.
karabasbarabas karabasbarabas 15:20 21.04.2017

Re: tema

narcis
apacherosepeacock
po ovim kokoškama ispada da sam i ja bio sexualno zlostavljan od strane NN devojke u avtobusu od niš do kapedomski bazent.


Narcise, ja ne pricam (nije to tema) o pubertetskim mokrim snovima..



ni ja ne pričam o snovima već o konketnimdogađajima.
sad će neka igliškinja da ode da robij a zato što se pijana pojebala sa klincem od 14 g., ona ima 2o, i on joj napravio dete. gde je tu silovanje, nigde
a ono što barabaš lupa nema veze sa ovim što ja pokušavam da kažem.
a ovamo će oni balavci dvanestogodišnjaci što su silovali vršnjakinju da prođu bez kazne jer su kao deca, kurac deca tu treba da se proglase za punoletne i da im se tako i sudi.


Dobro sta kazes onda, prevedi mi!
Pusti "ingliskinje" ti si na kraju uopsteno pricao.
Da je OK da neka baba dohvati - sta, dvanestogodisnjaka, trinaestogodisnjaka, koja je tebi granica?
Sta ako on ne zeli da ga baba pipa? Nemaju svi Edipov kompleks, neko to i ne voli, ne sudi samo po sebi.
Druga stvar je statutory rape, kad postoji konsenzus. Ali ti kazes da ne treba suditi uopste. BOLESNO

Kako ces da utvrdis saglasnost? Da pitas zrtvu da li mu se digao, kao ona voditeljka na pinku?

poslati neku ženu u zatvor samo zato što je yebala maloletnika je tolika glupost da nemam reč kojom bih opiso taj imbecilni mozak koji je došo do zaključka da je to isto što i silovanje maloletnice. ne može i nije isto.

to bre ne da nije zlostavljanje već je to ulepšavanje dana jednom tinejđeru u pokušaju.
i vi sag osuđujete na zatvor te dobročiniteljke.
sram ve bilo, dave sram.
ps

Neki klinci jednostavno nisu spremni da ih neka milfaca ili babuskara preko reda uvede u svet seksa. Sad se ti mozes izrugivati i njima i meni koliko hoces ali ostaje cinjenica da je to sto si rekao debelo poremeceno i zalosno.

I ko je rekao da ovi sto su silovali klinku (a sto ne sme da im se kaze ko su) ne treba da gore na elektricnoj stolici?
karabasbarabas karabasbarabas 17:18 21.04.2017

Re: tema

U stvari ono sto ja ne kapiram je kako se ovo
poslati neku ženu u zatvor samo zato što je yebala maloletnika je tolika glupost da nemam reč kojom bih opiso taj imbecilni mozak koji je došo do zaključka da je to isto što i silovanje maloletnice. ne može i nije isto.

to bre ne da nije zlostavljanje već je to ulepšavanje dana jednom tinejđeru u pokušaju.
i vi sag osuđujete na zatvor te dobročiniteljke.
sram ve bilo, dave sram.
ps



Razlikuje od ovog

poslati nekog muskarca u zatvor samo zato što je yebao maloletnicu je tolika glupost da nemam reč kojom bih opiso taj imbecilni mozak koji je došo do zaključka da je to isto što i silovanje maloletnika. ne može i nije isto.

to bre ne da nije zlostavljanje već je to ulepšavanje dana jednoj tinejđerki u pokušaju.
i vi sag osuđujete na zatvor te dobročinitelje.
sram ve bilo, dave sram.
ps
narcis narcis 20:44 21.04.2017

Re: tema

karabasbarabas

omega68 omega68 22:09 19.04.2017

sad će i krkar

da se raspiše o zlostavljanju dece pošto se isere o vakcinaciji dece jer on najbolje zna sve oko već gore pomenute,dece.Kreten me banovao i brisao zbog:

zašto mi je obrisan komentar gde krkaru kažem da bih voleo da je brinuo posle detetove vakcine kako će da podnese, da je video kako izgleda kad mu obaraš temperaturu i stojiš pored nje(ga) i slušaš da li diše dok ono u snu ponovo proživljava onu iglu a ti ga gledaš nemoćno i vatru u kojoj bunca.
Onda bi ovaj blog imao smisla, a krkar ne bi bio sitni provokator.
Ovako...

Mislim, bez vređanja, bez ružnih reči, kletvi, psovki.
Samo sam se pitao ko je kvalifikovan da prica o vakcinama ili nasilju.
Oni koji imaju decu ili oni koji demagogišu?
Šta sam pogrešio, reci mi Taso

milisav68 milisav68 22:36 19.04.2017

Re: sad će i krkar

tasadebeli tasadebeli 06:43 20.04.2017

Re: sad će i krkar

omega68

Šta sam pogrešio, reci mi Taso




Погрешио си зато што "загађујеш" Блог Б92 који је због тебе, мене и нама сличних "дотакао своје дно" и потпуно се "духовно срозао" те више није на оним етичким,, духовним, а нарочито пропагандним "висинама" на којима је некада био.

Једноставније речено, Омега, није грешка само у томе што ту као нешто и мислимо и то још хоћемо и да кажемо.

Грешка је што смо уопште и живи.

Зар не видиш да би ови наши политичари врло радо хтели да замене овај народ за неки бољи народ ( "шта ће им полован народ", јел 'те )?

Нормална је појава да то желе и неки блогери овдашњи... Мода је ипак мода. Треба је пратити. А није то лако како то теби и мени овако одоздоле изгледа...

Ма боли те уво... Кажи доста. Попу поп, бобу боб...

Не зарезуј никога осим свог Кума, као што то и ја радим, и игнориши све велике цензоре на Блогу Б92.


milisav68 milisav68 08:01 20.04.2017

Re: sad će i krkar

tasadebeli
Једноставније речено, Омега, није грешка само у томе што ту као нешто и мислимо и то још хоћемо и да кажемо.

Mislim da je veća greška kada pitaš.

Зар не видиш да би ови наши политичари врло радо хтели да замене овај народ за неки бољи народ ( "шта ће им полован народ", јел 'те )?

Ne svi, samo ovi "urbani".
Не зарезуј никога осим свог Кума

Osim ako si zeznuo u izboru (kuma).
tasadebeli tasadebeli 08:22 20.04.2017

Re: sad će i krkar

milisav68

Mislim da je veća greška kada pitaš.






Ne svi, samo ovi "urbani".



Вучеш ме сад за језик, срам те било! Први си потегао Атомско склониште...







Osim ako si zeznuo u izboru (kuma).



Окрени, обрни, Кум није дугме.
narcis narcis 12:09 20.04.2017

Re: sad će i krkar

Samo sam se pitao ko je kvalifikovan da prica o vakcinama ili nasilju.

ja ne verujem da si ti kvalifikovan da pričaš o istoriji i naciji pa ti to ne smeta da nas truješ onim imbecilnim kvaziistoriskim textovima.

pa
e rni taso ako ti je omega društvo
eloy eloy 14:01 20.04.2017

Re:tasadebeli



Нормална је појава да то желе и неки блогери овдашњи


Većina blogera ovdašnjih nažalost po ovaj blog. Često imam utisak da čitam komentare sa recimo bloga Slobodne dalmacije ili slično. Evo ti primera par komentara sa krkarovog još aktivnog bloga na koje moderaciji nije palo napamet da reaguje :

Krkar: Treće, moje čuveno dosledno antisrpstvo zadenite u dupe. Srpsko dupe.

sećam se Mire Marković i svinjskog isnulina iz Indije (u koji je nešto prste umakao i ovaj mali ogavni nacista Vulin). I koječega još

Šta god mislio o ministru srpske vlade Vulinu Krkarov komentar spada u ovo što je sama ,,moderacija,, postavila:

Pravila korišćenja
Nije dozvoljeno:

Govor mržnje (Zakon o javnom informisanju, čl.38.: “Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“), pretnje, psovke, vređanje i klevetanje.

Valjda ti je sve jasno - mi smo ovde stranci i manjina. Videćemo kolko će i ovo preživeti moderaciju. Meni se više gade ovi naši blogeri pacifisti koji u ime svoje novokomponovane pseudointelektualnosti ližu sve što je antisrpsko ne kapirajući jezuitko šibicarenje.

P.S ja inače niti volim niti učestvujem na društvenim mrežama a ovde sam privremeno zbog neizdrža prateći ovaj blog na koji mi slučajno jedan prijatelj skrenu pažnju objašnjavajući mi kako radi perfidna propaganda i ono što smo nekad učili kao specijalni medijski rat.






sugarbaby sugarbaby 19:04 20.04.2017

Re: Re:tasadebeli

Krkar: Treće, moje čuveno dosledno antisrpstvo zadenite u dupe. Srpsko dupe.

sećam se Mire Marković i svinjskog isnulina iz Indije (u koji je nešto prste umakao i ovaj mali ogavni nacista Vulin). I koječega još


jel se oglasio aureus? jer, bez njega i njegovih tragično neduhovitih komentara kojih je much too much ne mož se ovde živi.







tasadebeli tasadebeli 19:56 20.04.2017

Re: sad će i krkar

narcis

pa
e rni taso ako ti je omega društvo



Одрасли смо људи. Свако бира своје друштво.

Ти своје, Омега своје, ја своје,...

Ово је слободна земља, зар не?
narcis narcis 21:25 20.04.2017

Re: sad će i krkar

Одрасли смо људи

pa ja baš zato i nemog da vjerujem.
tasadebeli tasadebeli 06:10 21.04.2017

Re: sad će i krkar

narcis
Одрасли смо људи

pa ja baš zato i nemog da vjerujem.



Онда и немој.

Мож' да верујеш, мож' да не верујеш.

Понављам уште едаред:

Ово је слободна земља, зар не?
milisav68 milisav68 06:20 21.04.2017

Re: sad će i krkar

narcis
Одрасли смо људи

pa ja baš zato i nemog da vjerujem.

A gde se zagubi ono pravo na različito mišljenje?

I ono, braniću to tvoje pravo?

Ni ja se ne slažem sa Omegom, ali nisam primetio da on poziva na nasilje.

U čemu je problem?
tasadebeli tasadebeli 08:43 21.04.2017

Re: Re:tasadebeli

eloy



Знаш шта мени никако није јасно већ дуже време?

Зашто толики број људи одмах потрчи да се јави тамо где зна да ће бити извређан, напљуван, банован, облепљен политикантским етикетама,...?

Хоћу да кажем, друже, мени су јасни ти пљувачи које ти помињеш у свом коментару.

ja inače niti volim niti učestvujem na društvenim mrežama a ovde sam privremeno zbog neizdrža prateći ovaj blog na koji mi slučajno jedan prijatelj skrenu pažnju objašnjavajući mi kako radi perfidna propaganda i ono što smo nekad učili kao specijalni medijski rat.


Али ми нису јасни они који одмах потрче да се код таквих јаве знајући унапред шта их чека.

Шта је то? Какав је то феномен?

Неки масовни мазохизам, шта ли?

Рачунам као, проба човек једном, два пута, три пута, па доста. Када схватиш да си непожељан тамо где трчиш да се јављаш, онда и одустанеш, зар не?

А много њих опет и опет трчи да коментарише на таквим постовима као да просто желе да их тамо опет неко испљује, извређа, испсује,...

Није ми то уопште јасно.

Ја то, брате, видим овако:

Пробао сам једном, пробао други пут, надао се некаквом конструктивном дијалогу из којег ћемо и ја и моји саговорници изаћи као бољи људи, сазнати нешто ново, ако ништа друго, барем се добро зезати, а доживео сам свашта што ми не прија и онда сам једноставно решио да такве постове и такве блогере игноришем.

Што бих ја исправљао криве Дрине и одрасле људе подсећао на васпиатње и пристојност ако су већ толико одлепили да су на то сасвим заборавили?

То радим са децом јер сам за то плаћен.

За Блог Б92 ме нико не плаћа да то радим.

Имао сам ја, додуше, фаза када сам мислио да ћу успети да такве ситуације на Блогу Б92 променим макар мало, па сам кукумавчио, писао, објашњавао.

А сада сам одустао.

Егзистирамо ту једни поред других не дотичући се и мени лепо, њима лепо.

Што би рекли моји стари, живи и пусти друге да живе.

И да поновим и трећи пут и теби исто што и Нарцису:

Ово је слободна земља, зар не?






EDIT: Видим да те тема интересује, па ако ниси до сада, имам пар линкова које сам и раније делио по Блогу:


Сергеј Георгијевич Кара-Мурза:"Манипулација свешћу" (ЛИНК)


и Андреј Хорибко:


Andrew Horybko:Hybrid Wars (ЛИНК)


Мени је у свему томе најзанимљивија манипулација језиком, онај лингвистички део... (ЛИНК)
sugarbaby sugarbaby 10:15 21.04.2017

Re: Re:tasadebeli

Ово је слободна земља, зар не?


Ovi što protestuju uopšte ne misle tako.
A i nekad ste se K kao Kreten i ti ljubili u usta. Jbg, moj Taso.
Za utehu je ogromnu da je život lepši bez njega a blog bolje mesto.
tasadebeli tasadebeli 10:20 21.04.2017

Re: Re:tasadebeli

sugarbaby
Ово је слободна земља, зар не?


Ovi što protestuju uopšte ne misle tako.
A i nekad ste se K kao Kreten i ti ljubili u usta. Jbg, moj Taso.
Za utehu je ogromnu da je život lepši bez njeg a blog bolje mesto.



Тачно. И у праву си.

За све три ствари изречене.

Не поричем ниједну.

Људи смо. Несавршени.
sugarbaby sugarbaby 10:23 21.04.2017

Re: Re:tasadebeli

Људи смо. Несавршени.


emsiemsi emsiemsi 12:22 21.04.2017

Re: Re:tasadebeli

sugarbaby
Људи смо. Несавршени.



Иако смо Срби !
narcis narcis 20:52 21.04.2017

Re: sad će i krkar

U čemu je problem?

u nesvatanju.
ja ne branim crnome tasi debeliusu da se druži sa onegom, samo ga zezam [to se druži stim, a to je velika razlika.
milisav68 milisav68 05:55 22.04.2017

Re: sad će i krkar

narcis
u nesvatanju.

A-ha, popio si pola Vijagre, pa si došao da komentarišeš.
tasadebeli tasadebeli 07:26 21.04.2017

Један дуууугачки коментар

Јер Таса не би био Таса када тога не би било...

Тема, иначе, изузетно осетљива, захтева у сваком појединачном случају врло пажљиво поступање од самог почетка (а сваки случај је прича за себе) јер неко, било ко од учесника, у свему томе може бити тешко оштећен.

Рипли помену како је имала прилике да ради са децом која су доживела сексуално узнемиравање и злостављање. Ја нисам радио са таквом децом али јесам током ових мојих 25 година наставниковања у школи долазио у додир са различитим случајевима.

У свим случајевима био сам разредни старешина тој деци.

Случај 1 - Јелена и Љубица

Девојчице од 15 година, прва година средње школе. Дошле код мене и у поверењу ми рекле да их професор информатике некако непристојно додирује.

Колега информатичар, човек пар година пред пензијом, у дубокој црнини јер је годину-две пре тога изгубио своју ћерку од 12 година (болесна је била).

Читаву причу тешко могу да повежем са ликом колеге.

И потребна ми је помоћ. Ипак сам ја мушко, па схватам да ће и саме девојчице све то много слободније и лакше објаснити некој припадници свог пола.

(У нашој култури таквој каква је, родне улоге итекако још увек имају значаја, поготово у оваквим ситуацијама. Чак смо дошли и до неких језичких премошћавања непријатности за било какве ситуације у којима би некоме било непријатно због покретања табу теме.

Рецимо, све женске овде могу да потврде како су својим професоркама у школама могле без неког великог устезања да кажу како "имају менструацију", а мушким професорима су у таквим ситуацијама обично говориле да их "боли стомак" што је још увек шифра по школама да не би ни професору мушкарцу ни девојчици било непријатно.)

Елем, одем ја до педагогице, старије жене такође са великим искуством и мноштвом генерација деце која су јој прошла кроз руке и испричам случај Јелене и Љубице.

Жена поступи врло пажљиво знајући како пубертетлије умеју врло често и да преувеличају значај неке ситуације (као што су им и сва осећања и поступци претерани у том добу).

На крају се испоставило, из приче самих девојчица, да се колега само једном нагнуо између њих две да им нешто откуца на тастатури (дакле, једном, није се понављало), да их је при томе само овлаш окрзнуо и то по рамену, а да је детиња пубертетска свест читаву ситуацију исконструисала као непристојно додиривање.

Затим им је педагогица објашњавала шта би могло да се сматра сексуалним узнемиравањем, па су се Јелена и Љубица онда и мени извињавале што су претерале у реакцији на случајност.

Колеги ништа нисмо испричали.

А да смо којим случајем педагогица и ја реаговали на прву лопту верујући девојчицама на реч, могли смо колеги од ионако мучног живота (понављам, изгубио је дете само годину-две пре тога) да направимо још тежу и гору ситуацију и да га тиме дотучемо сасвим.


Случај 2 - Александра, шеста по реду од осморо деце у породици.

Осми разред, 14 година. Разговарам са њом насамо (често то радим са својим ученицима јер ми онда кажу и оно што не могу пред остатком одељења).

И у опуштеном разговору о оценама, успеху, како учити итд. поставим питање како јој је стање у породици.

У том моменту из стања потпуно опуштеног Александра се стегне, а нога почиње невероватном брзином да јој лупка у под. При томе ми каже да је све у реду.

Поновим после минут-два питајући је опет о породици, реакција иста.

Одем код школског психолога, испричам, жена каже:"Да није инцест, бог те твој!"

Почнемо она и ја да разговарамо, свако насамо са Александром, покушавајући да ишчупамо више из ње.

И на крају се испостави да није инцест. Али јесте тешко насиље у породици. Наиме, отац је између Александриног петог и осмог разреда све више и више пио и на крају је дубоко загазио у алкохолизам. Па је онда у тим својим пијанствима почео да бије, физички злоставља, све редом у кући, од мајке до најмлађег детета.

Случај за социјалне службе.


Случај 3 - Колега пред пензијом, предаје физичко. Пожали ми се неколико девојчица из одељења да им тај наставник некако непријатно шакама прелази преко интимних делова тела док их придржава када прескачу козлић, раде колут напред итд.

Позовем опет неку жену у помоћ (психолога) јер понављам, девојчице ће много лакше много тога испричати женама као што ће и дечаци много лакше и боље нешто што их мучи објаснити мушким професорима. Таква нам је култура у којој смо се родили, јбг, нисам је ја правио.

Установимо да девојчице говоре истину.(Малкице смо и шпијунирали часове физичког.)

Ситуација врло непријатна. Човек за пар година иде у пензију. Никада се нико пре тога није жалио на њега. Напротив, био омиљен код ђака. Што каже Рипли, човек од поверења.

Одемо код директора, посаветујемо се. Онда директор и ја позовемо тог колегу (без присуства психолога) на разговор, кажемо му шта знамо о томе и кажемо му да ће школа морати да реагује ако он настави са таквим недоличним понашањем.

До одласка у пензију колега више није пришао ниједном детету ни на 5 метара раздаљине. Редовно смо проверавали са тим девојчицама да ли се он придржава забране.

На тај начин ствар јесте решена "у породици" (тј. у школи), али само из обзира према колеги. Да је био неко млађи у питању, неко ко још има много до пензије, вероватно бисмо читав случај другачије решавали.



Случај 4 - Тамара, седми разред, 13 година.

Пожали се да је млади колега, вероучитељ, непристојно додирује.

Почнемо (никада то не радим сам, него са ПП службом у школи) да чепркамо ствар.

Испостави се на крају, по признању саме девојчице, да је она у ствари заљубљена у њега, а да је он третира као и све остале ученике у одељењу и не реагује на њене знаке које му шаље (можете мислити како то изгледа код пубертетлијке од 13 година), па је хтела да му се освети.



Случај 5 - Три девојчице, осми разред.

Дођу код мене са причом да се по дворишту школе за време великог одмора мува једна девојка од 20 година, бивша ученица наше школе, и да их позива да дођу на "аудицију за манекенке" у једну кућу на крају насеља. Питам их да ли су при томе позвани и родитељи, кажу нису. Хм...

А када су ми рекле да им та девојка говори да на аудицију дођу у мајицама са бретелама, шорцевима и да понесу купаће костиме, одмах отрчим до директора и испричам случај, човек одмах окрене полицију која одреагује и испостави се да та наша бивша ученица од 20 година ради као позивар за неког нашег човека који живи у САД, али повремено долази ту у родну кућу.

Када је кућа претресена и лик испитан, испоставило се да се бави дечјом порнографијом и да је смислио како да дође до свежих материјала за качење на нет.



Из свих ових случајева (а било их је још откада радим у школи) можете закључити и сами колико је сваки од њих специфичан, колико сваки од њих захтева пажљиву реакцију одраслих и колико је важно да не реагује појединац, него да тај појединац има иза себе подршку школске екипе, те подршку система.

(На жалост, морам и то рећи, врло ретко и мало школа добија подршку социјалних служби - а то је тај систем о којем причамо - па нам се врло често случајеви враћају после пријављивања назад у школу са образложењем да то школа треба да реши.

Много ефикаснија у реаговању је полиција као у овом последњем случају који испричах.)



Могуће је да ће ови образовни пакети о којима је овде реч и помоћи у препознавању сексуалног злостављања и узнемиравања тако што ће се деци у неком узрасту причати о томе.

(Као и за наркотике, мислим да је трећи-четврти разред основне школе прерано за то, али шести, седми, осми разрде - што да не.)


Међутим, ти образовни п'акети неће бити ни од какве помоћи (само ће клинцима давати материјала за много лажних аларма по том питању) ако пре тога кроз праву, истинску обуку не прођу и наставници у школама.

(Отуд и онај мој оглас на почетку овог текста.)


А ако се при свему томе и систем не укључи озбиљније него само читав проблем претовари на леђа школа (као што је то урадио и са инклузијом, па се та идеја по нашим школама тренутно у потпуности обесмишљава јер наставници по школама ипак нису квалификовани за рад баш са сваким инклузивним дететом и онда лутају у томе не знајући шта да раде, а помоћи ниоткуда, па се на крају све своди на папирологију, а потпуно се занемарује крајњи резултат тог процеса), онда ће и овај образовни пакет о сексуалном злостављању и узнемиравању деце остати само нешто на чему је неко згрнуо гомилу лове и стрпао у свој приватни џеп.


EDIT: И још нешто!

Јесте последње, али је и најважније.


Да ли из свих ових случајева које сам вам испричао схватате колико је важно да деца имају поверења у некога од нас старијих око њих? (родитеље, наставнике,...)

Само тада, када истински и искрено верују заиста некоме од нас старијих, моћи ћемо да решавамо овакве случајеве на прави начин.
highshalfbooze highshalfbooze 16:12 21.04.2017

Re: Један дуууугачки коментар

tasadebeli
Један дуууугачки коментар
Јер Таса не би био Таса када тога не би било...


Ja samo mogu da ti dam preporuku na komentar koji si napisao. To je sve što je u mojoj moći.

Da ovi koji koji kažu da žele da rešavaju društveni problem, to zaista žele, neophodno je da pre svega sagledaju problem i da evidentiraju slabe tačke u sistemu, pa tek onda da stručne službe naprave predlog plana kako će da se rešava problem. Pa onda posle obimne javne rasprave i ispravke eventualnih grešaka da se krene sa uvođenjem izmena u sistemu uz nadzor i presek stanja svake godine da se vidi da li mere daju rezultate.
Ovo što ove barabe rade je čisto iživljavanje sa decom i zaposlenima u obrazovnom sistemu.
tasadebeli tasadebeli 20:27 21.04.2017

Re: Један дуууугачки коментар

Овај пут инсајдерски...


highshalfbooze

Da ovi koji koji kažu da žele da rešavaju društveni problem, to zaista žele, neophodno je da pre svega sagledaju problem i da evidentiraju slabe tačke u sistemu, pa tek onda da stručne službe naprave predlog plana kako će da se rešava problem. Pa onda posle obimne javne rasprave i ispravke eventualnih grešaka da se krene sa uvođenjem izmena u sistemu uz nadzor i presek stanja svake godine da se vidi da li mere daju rezultate.



Није то још готово.

Из овога што сам данас видео, како ствари стоје, летеће ту још перје...


Допис Министарства школама:


ДИРЕКТОРУ ПРЕДШКОЛСКЕ УСТАНОВЕ
ДИРЕКТОРУ ОСНОВНЕ ШКОЛЕ



Поштовани,

Група за заштиту од насиља и дискриминације, која је у саставу Министарства просвете, науке и технолошког развоја, у сарадњи са невладиним сектором, припремила је и проследила школама и предшколским установама Образовне пакете за учење о теми сексуалног насиља у образовно- васпитним установама, који имају за циљ оснаживање свих учесника у образовно-васпитном процесу да препознајају и реагују на овај вид насиља.

У вези са Образовним пакетима пристигао је одређени број предлога и сугестија, који се односе на њихов садржај и препоручени начин реализације садржаја.
Како је овом министарству драгоцено мишљење родитеља, запослених у образовно-васпитним установама, као и других учесника и познавалаца процеса и делатности образовања и васпитања, одлучено је да достављени предлози и сугестије буду узети у разматрање.

У том смислу, Образовни пакети биће предмет преиспитивања, а пре свега имајући у виду узрасне карактеристике и шири контекст у којем дете, односно ученик одраста, учи и развија се.

Свим образовно-васпитним установама доставићемо прецизно упутство о коришћењу предложених садржаја, уважавајући аутономију установе да у складу са друштвеним окружењем и сопственом стручном проценом у већој или мањој мери угради у наставне јединице и део препоручених садржаја. Мишљења смо да ћемо ревидирањем појединих делова у духу наше културе и традиције, али уважавајући принцип нулте толеранције према било којем облику насиља, постићи жељени циљ, који је оцењен као неоспоран.
До завршетка процеса преиспитивања и достављања ревидираног упутства, односно Образовних пакета, установе обустављају претходно започете активности које се односе на њихову примену.


С поштовањем,

Министарство просвете, науке и технолошког развоја



Затим два дописа Инцест траума центра школама послата јуче и данас:

Postovane / Postovani,

sa velikim zadovoljstvom vas obaveštavamo da je INCEST TRAUMA CENTAR – BEOGRAD DOBITNIK PRIZNANJA KOJIM SE POTVRDJUJE NASE PARTNERSTVO SA MEDJUNARODNIM UDRUZENJEM ZA PREVENCIJU ZLOSTAVLJANJA I ZANEMARIVANJA DECE (INTERNATIONAL SOCIETY FOR THE PREVENTION OF CHILD ABUSE AND NEGLECT – ISPCAN). OVIM JE INCEST TRAUMA CENTAR – BEOGRAD ZVANICNO IMENOVAN ZA PARTNERA U REPUBLICI SRBIJI NAJZNACAJNIJEG MEDJUNARODNOG UDRUZENJA ZA SPRECAVANJE ZLOSTAVLJANJA I ZANEMARIVANJA DECE (ISPCAN COUNTRY PARTNER PROGRAM 2017 – 2018).

Zajedno sa Međunarodnim udruzenjem za prevenciju zlostavljanja i zanemarivanja dece (ISPCAN), radujemo se predstojecoj saradnji i zajednickim naporima kako bismo doprineli podizanju svesti na podrucju Istocne Evrope o problemu zlostavljanja i zanemarivanja dece.

ISPCAN (www.ispcan.org ), osnovan 1977. godine, je jedina multidisciplinarna međunarodna organizacija koja okuplja posvecene strucnjak(inj)e razlicitih profila iz citavog sveta sa ciljem da zajednicki rade na prevenciji i pomoci u oblasti zlostavljanja, zanemarivanja i eksploatacije dece na globalnom nivou. Njegov cilj je da, "promovise mogucnosti, kapacitete i organizacije kako bi se deci svih nacionalnosti omogucio normalan fizicki, mentalni i socijalni razvoj... i posebno, unapredjenje zastite svakog deteta, u svakoj zemlji, od svih oblika okrutnosti i eksploatacije.''

Aktivnosti ISPCAN-a otelotvoruju zelju njegovog osnivaca, Henrija Kempa (Henry Kempe), da "svi mi koji radimo u ovoj oblasti nikada ne prestanemo da postavljamo teska pitanja, da sebe suocavamo sa izazovom da dosegnemo dalje od moguceg i da se borimo za sve sto je potrebno da bi se zastitila deca.''

Aktivnosti koje ce u narednom visegodisnjem periodu biti rezultat saradnje ISPCAN-a i Incest Trauma Centra – Beograd, rado cemo deliti sa svim drustvenim akterima spremnim da pouzdano i dosledno sprecavaju seksualno nasilje nad decom i mladima i spremnim da zastite decu i mlade koji su preziveli seksualnu traumu.

S postovanjem,

Dr Ljiljana Bogavac
zamenica direktorke






Postovane / Postovani,

Incest Trauma Centar – Beograd skrece paznju strucne i opste javnosti povodom saopstenja koje je izdalo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja Republike Srbije o svojoj tendenciji revidiranja Obrazovnih paketa za ucenje o temi seksualnog nasilja nad decom namenjenih vrticima, osnovnim i srednjim skolama (dalje u tekstu: Obrazovni paketi). Incest Trauma Centar – Beograd, u svojstvu vlasnika autorskih prava za ukupan sadrzaj Obrazovnih paketa i zvanicnog izdavaca Obrazovnih paketa, podseca javnost da sadrzaj nije moguce revidirati ili koristiti u revidiranom obliku, a da se ne izvrsi povreda autorskih prava. Obrazovni paketi su svojina Incest Trauma Centra – Beograd.

Obrazovni paketi sluze da se seksualno nasilje nad decom i mladima spreci tako sto oni kroz sadrzaje, u celini primerene uzrastu deteta, uce o telu, seksualnosti, dobrim i losim dodirima, dobrim i losim tajnama, kako da prepoznaju i odbrane se od seksualnog nasilja, kako da identifikuju odraslu osobu od poverenja i povere joj da im se seksualno nasilje dogadja. Obrazovni paketi obezbedjuju znanja nastavnicima, roditeljima i drugim odraslim osobama koje svakodnevno brinu o detetu o temi seksualnog nasilja i kako da budu pouzdani i dosledni saveznici deci i mladima da usvoje i postuju svoju razlicitost i razlicitost drugih osoba. Obrazovni paketi su koncipirani tako da su pruzili odgovore na izvestan broj pitanja koja su postavila direktno deca i mladi u nastavi. Pre njihovog objavljivanja, 62% ukupnog sadrzaja je pilotirano u vrticima, osnovnim i srednjim skolama.

Tokom 23 godine svog rada, Incest Trauma Centar – Beograd je od dece i zena koje su prezivele seksualno nasilje naucio da bi u znacajnom broju slucajeva seksualna trauma bila sprecena da su navedena znanja postojala. Smatramo da se ne sme cekati da se seksualno nasilje dogodi ili da dete izgubi zivot sto se takodje u nasoj zemlji dogadjalo kao posledica seksualnog nasilja. Incest Trauma Centar – Beograd je svoj deo odgovornosti za sprecavanje seksualnog nasilja iskazao - izmedju ostalog - u procesu javnog zagovaranja dugom 9 godina prema ovom ministarstvu i kroz izradu Obrazovnih paketa. Zahvaljujemo se obrazovno-vaspitnim ustanovama koje su nas vec informisale da su se ovom procesu pridruzile time sto su izvrsile pripremu i/ili zapocele primenu Obrazovnih paketa.

Podsecamo strucnu i opstu javnost da su Obrazovni paketi izradjeni u direktnoj saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja Republike Srbije u periodu mart-novembar 2016., o cemu je dostupna detaljna pisana dokumentacija. Ukupan sadrzaj su napisali: 3 predstavnice ovog ministarstva, 18 nastavnika/ca, 7 strucnjakinja aktivnih van sfere obrazovanja sa dugogodisnjim iskustvom u radu na polju nasilja nad decom i zenama. Sadrzaj Obrazovnih paketa, javnosti su zajednicki predstavili Ministarstvo prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja Republike Srbije i Incest Trauma Centar – Beograd 18. novembra 2016. (na Evropski dan protiv seksualnog nasilja nad decom) i oficijelno je predat na koriscenje ovom ministarstvu. Sadrzaj je u punoj saglasnosti sa Konvencijom UN o pravima deteta, Lanzarot Konvencijom i drugim relevantnim medjunarodnim i domacim regulativama o cemu je svoje misljenje pruzilo i Odeljenje za prava deteta Zastitnika gradjana Republike Srbije. O znacaju Obrazovnih paketa svoje misljenje su pruzili i Parlament Republike Srbije (predstavnici Odbora za ljudska i manjinska prava i ravnopravnost polova, Odbora za prava deteta i Zenske parlamentarne mreze).

Obrazovni paketi predstavljaju rezultat petogodisnje saradnje Ministarstva prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja Republike Srbije (Jedinice za prevenciju nasilja/Grupe za zastitu od nasilja i diskriminacije) i Incest Trauma Centra – Beograd, o cemu se detaljno mozete podsetiti putem video materijala i izjava zvanicnika ovog ministarstva. Obrazovni paketi su nastali na osnovu dva dokumenta: zajednickom realizacijom prve Nacionalne studije o drustvenom problemu seksualnog zlostavljanja dece u Republici Srbiji i zajednickom izradom prve Strategije u obrazovanju za sprecavanje seksualnog zlostavljanja dece u Republici Srbiji. Nakon izrade Obrazovnih paketa i objavljivanja i dostavljanja Uputstva obrazovno-vaspitnim ustanovama za njihovu primenu od strane ovog ministarstva pocev od drugog polugodista sk. 2017/2018., 21. februara 2017. zajednicki je odrzan Osnivacki dan Nacionalne mreze skola i vrtica protiv seksualnog nasilja. Prva Nacionalna studija i Obrazovni paketi su svojina Incest Trauma Centra – Beograd, a Ministarstvo prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja Republike Srbije je svojim logotipom i aktivnim ucescem u njihovoj promociji vec izrazilo svoju punu saglasnost.

09. jun 2015. Javno zajednicko predstavljanje preliminarnih rezultata prve Nacionalne studije
https://www.youtube.com/watch?v=V9w0feLjfSE&t=9s

26. septembar 2015. Javno slusanje u Parlamentu Srbije – zajednicko predstavljanje finalnih rezultata prve Nacionalne studije
https://www.youtube.com/watch?v=Yu1rvo8Ldsc&t=5s

18. novembar 2015. Javno slusanje u Parlamentu Srbije – zajednicko predstavljanje prve Strategije u obrazovanju za sprecavanje seksualnog zlostavljanja dece

18. novembar 2016. Javno zajednicko predstavljanje Obrazovnih paketa za ucenje o temi seksualnog nasilja
I deo : https://www.youtube.com/watch?v=auQQFK2uEDk
II deo : https://www.youtube.com/watch?v=O34RPDQr-ss

21. februar 2017. Osnivacki dan Nacionalne mreze skola i vrtica protiv seksualnog nasilja
https://www.youtube.com/watch?v=AnG-4u78lNk&t=474s


Obrazovni paket za predskolske ustanove, roditelje i staratelje
http://incesttraumacentar.org.rs/files/2016/MPNTR-ITC_Obrazovni_paket_za_vrtice_2016.pdf


Slajdovi uz Obrazovni paket za predskolske ustanove
http://incesttraumacentar.org.rs/files/2016/MPNTR-ITC_2016_Slajdovi_Obrazovnog_paketa_za_vrtice_2016.pdf

Obrazovni paket za osnovne i srednje skole
http://incesttraumacentar.org.rs/files/2016/MPNTR-ITC_Obrazovni_paket_za_osnovne_i_srednje_skole_2016.pdf


“Zdravi izbori za decu” – Komplementaran resurs Obrazovnim paketima za predskolske ustanove i skole
http://incesttraumacentar.org.rs/files/2016/MPNTR-ITC_ZDRAVI_IZBORI_ZA_DECU_2016.pdf

S postovanjem,

Dusica Popadic
direktorka





И на крају саопштење са сајта Министарства од данас:


Повлачење Образовних пакета

апр 21, 2017 | Вести

Повлачење Образовних пакета

Поводом Саопштења ИНЦЕСТ ТРАУМА ЦЕНТРА да су Образовни пакети за учење о теми сексуалног насиља својина тог центра и да се не могу ревидирати, а да се не повреде њихова ауторска права, Министарство просвете, науке и технолошког развоја донело је одлуку да те Образовне пакете у потпуности повуче из употребе.

Истовремено, одлучено је да се у наредном периоду формира тим стручњака, дечијих психолога и педагога, који ће израдити нови помоћни материјал за наставнике и васпитаче намењен превенцији и спречавању сексуалног насиља над децом.
Током рада нови тим ће се у потпуности придржавати критеријума узраста детета и карактеристикa ширег контекста у којем дете, односно ученик, одраста, наравно уз уважавање принципа нулте толеранције према било ком облику насиља.



(болдовао Таса)


Шта ти мислиш, ко је овде јачи?

Влада Србије (чији је, надам се, Министарство просвете неодвојиви део) или невладин сектор у образовању?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:50 21.04.2017

Re: Један дуууугачки коментар


Шта ти мислиш, ко је овде јачи?

Влада Србије (чији је, надам се, Министарство просвете неодвојиви део) или невладин сектор у образовању?


Pa nevladin sektor, logično.
Pazi, imaju partnerstvo sa međunarodnim....urac palac ....

OJIM SE POTVRDJUJE NASE PARTNERSTVO SA MEDJUNARODNIM UDRUZENJEM ZA PREVENCIJU ZLOSTAVLJANJA I ZANEMARIVANJA DECE (INTERNATIONAL SOCIETY FOR THE PREVENTION OF CHILD ABUSE AND NEGLECT – ISPCAN


E kako bi ih ja iznapušavao da sam kojim slučajem ministar....
tasadebeli tasadebeli 21:00 21.04.2017

Re: Један дуууугачки коментар

hoochie coochie man

Pa nevladin sektor, logično.
Pazi, imaju partnerstvo sa međunarodnim....urac palac ....



Да не прејудицирамо?

Видећемо како ће се завршити читава ствар, па ћемо онда сазнати.

Ја све нешто рачунам да институције ове државе Србије ипак још увек функционишу колико год покушавали да их маргинализују у одлучивању.

У свему томе треба рачунати и на фактор јавности која ће реаговати како ће већ реаговати.

Било би лепо да пре те реакције та јавност ипак зна што више о том питању.

Тек да не заборавимо значење латинског израза res publica.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:05 21.04.2017

Re: Један дуууугачки коментар

Да не прејудицирамо?


Ma zezam se, ipak bih se iznenadio ako bi u ovom sporu pobedila Dušica.

Ali dobro je da se ovaj spor desio jer je sad sasvim ogoljeno da su njoj pare, a ne deca, u fokusu.
Priča o autorskim pravima je priča o parama, ne o deci.
highshalfbooze highshalfbooze 08:47 23.04.2017

Re: Један дуууугачки коментар

eloy eloy 15:09 21.04.2017

Re : tasadebeli



Али ми нису јасни они који одмах потрче да се код таквих јаве знајући унапред шта их чека.

Шта је то? Какав је то феномен?

Неки масовни мазохизам, шта ли?




pastor Martin Niemöller

Kada su nacisti došli po komuniste,
ja sam ćutao;
jer nisam bio komunista.

Kada su zatvorili socijaldemokrate,
ja sam ćutao;
jer nisam bio socijaldemokrata.

Kada su došli po sindikalce,
ja se nisam pobunio;
jer nisam bio sindikalac.

Kada su došli po mene,
nije preostao niko da se pobuni.

[




tasadebeli tasadebeli 20:09 21.04.2017

Re: Re : tasadebeli

eloy

Kada su došli po mene,
nije preostao niko da se pobuni.



Мислиш да је дотле дошло?

А видиш, ја сам стекао утисак да сада има много више оних који се буне него што је то био случај 2002, 2005, 2007, 2010,...

Барем сам стекао такав утисак на Блогу откада он постоји...
eloy eloy 21:19 21.04.2017

Re: Re : tasadebeli


Мислиш да је дотле дошло?


Ne, ja pitam tebe dokle je došlo.

Ja se ne bunim ja samo reagujem kad fukara počne da pljuje po ovoj zemlji i ljudima sa kojim delim ovaj život.Oni koji će doći po tebe i mene ne rastu u našoj avliji. Bojim se da nisi razumeo.

А видиш, ја сам стекао утисак да сада има много више оних који се буне него што је то био случај 2002, 2005, 2007, 2010


Moguće, vrlo moguće da te utisak ne vara.

Dok Krkari i slični provereni prijatelji napaćenog življa ove zemlje Srbije uz bezrezervnu pomoć dijaspore srpske budu ideolozi blogovskog prosvetljenja za nas stvarno nema neizvesnosti.

Gledajući ove slike reci mi da li te oči varaju ?




venecuela april 2017



Rumunija



P.S Nemoj me shvatiti pogrešno ali kada ti kao i svi drugi prevaziđeš svoje strahove ( koje pritom mogu da razumem ) i smogneš snage da tamo gde radiš postaviš sva ova pitanja i dileme koje si postavio ovde na blogu, onda si uradio nešto za ovu zemlju i sebe samoga. Očekuješ da te Krkar koji češa dupe na svom otoku i svršava od sreće što pljujemo ovde jedni druge podrži i bude dobronameran ? Ako smo i ludi od muke nebudimo glupi.Za početak je dovoljno početi stvari nazivati pravim imenima.

tasadebeli tasadebeli 07:05 22.04.2017

Re: Re : tasadebeli

eloy

Bojim se da nisi razumeo.



Ово сам ставио на чело коментара да бих одмах рекао да је врло вероватно да те нисам разумео.

Покушаћу ипак да одговорим на остало што си написао ако то после оваквог мог увода уопште и има смисла.


Ne, ja pitam tebe dokle je došlo.



За сада имам утисак да је 0:0. Из икса у икс. Без голова. Јер још увек нисам сигуран ко је то ко ће да пошаље те који би дошли по комунисте, социјалдемократе, синдикалце, тебе, мене,...


(Ја сам, иначе, раније знао верзију ових пасторових реченица у којој се уместо комуниста, социјалдемократа и синдикалаца помињу Јевреји, хомосексуалци,...

Изгледа да је у овом времену у којем су идеологије мртве, али су зато методе владања које су те почивше идеологије изнедриле врло живахне, дакле у времену у којем је једина идеологија профит, оно што се називало европска левица усрало ствар до балчака заступајући интересе деснице представљајући се још лажно при томе?)


Када рекох да имам утисак да има много више оних који се буне него раније, ставио сам и ограду при томе:


Барем сам стекао такав утисак на Блогу откада он постоји...



Нисам помињао уличне протесте.

P.S Nemoj me shvatiti pogrešno ali


Ово и видим као конструктивни дијалог добронамерних људи, па се уздам у то и очекујем разумевање у оба правца.


kada ti kao i svi drugi prevaziđeš svoje strahove ( koje pritom mogu da razumem ) i smogneš snage da tamo gde radiš postaviš sva ova pitanja i dileme koje si postavio ovde na blogu, onda si uradio nešto za ovu zemlju i sebe samoga.



Када та питања постављаш сам, онда и није тешко да дођу по тебе. Када та питања поставља много њих, онда је то већ мало теже.

Уосталом, то исто говоре и ове твоје слике уличних протеста, зар не?

А шта мислиш, откуда ова и оваква реакција Министарства просвете државе Србије на нешто што је под патронатом невладиног сектора требало да се одвија у српским школама? (Поменух већ Хучију значење старог латинског израза res publica.)

С тим што не мора свака промена да се одвија на улицама нити свака револуција треба да започне уличним немирима са проливањем крви.

Нагледали смо се тога у претходних 100 година онолико, па и нисмо изашли из свега баш нешто задовољни и срећни, зар не?

Много важнија је она револуција у главама људи.

Улица је само шминка, обично за нешто друго, а не за праву истинску револуцију.


Očekuješ da te Krkar koji češa dupe na svom otoku i svršava od sreće što pljujemo ovde jedni druge podrži i bude dobronameran ?



Не.

Али у овој земљи Србији и у овом народу постоје и некакви другачији људи. У оном реалном, стварном свету, не овом виртуелном, на Блогу.

И имам утисак да је тих другачијих људи у том реалном животу много више, да чине ону огромну већину за разлику од слике коју можда пружа Блог Б92.

Блог бисмо могли да сврстамо у медије, јел' тако?

Медији нису стварност. Они су ту да исконструишу слику стварности потребну интересним групама које те медије и финансирају.

Дакле, медији служе данас углавном једној господарици, госпођи Пропаганди, за потребе одређених интересних кругова.

А шта мислим уопштено о медијима и госпођи Пропаганди, рекох ти већ и кроз оне линкове које сам ти дао у претходном коментару (Кара-Мурза).

Што опет, наравно, не значи да се и у тој госпођи Пропаганди не могу искористити рупе које она има на себи да би се она демистификовала и оголила пред очима нас малих људи који је усхићено гледамо тако шљокичаву и светлуцаву и верујемо јој безрезервно ( "Јер, Политика никада не лаже", зар не?).


Za početak je dovoljno početi stvari nazivati pravim imenima.



То и јесте најважнији мотив због којег сам уопште и почео да пишем на Блогу још пре 6 година. Да бих назвао ствари правим именом.

Поновићу ти овде делимично један мој коментар са једног од постова под називом "Какви су нам медији потребни":


Језик

Мислим да би у тражењу одговора на ово твоје питање из наслова требало најпре да пођемо од језика који се користи у медијима. То је основно.

Имамо и неку почетну литературу на срспском језику:

...


а онда и да се прошири списак литературе и на другим језицима...

...

Постављањем добрих темеља (језик медија), могло би онда да се читава ствар пренесе и на образовање, културу, читаво друштво... (ЛИНК)

...

Од кључног значаја је ту натерати медије да јасно раздвоје информацију (чињеницу) од мишљења (коментара).

Та два се у медијима, сматрам сасвим намерно и свесно, не разликују да би се заправо добила одређена реакција код гледалаца/слушалаца/читалаца, односно да би се код циљне групе произвело одређено понашање које се жели постићи.


Мени је посебно занимљиво поље и говор тела (body language) спикера у информативним емисијама на нашим телевизијама који врло често тиме дају потпору том циљу произвођења одређеног понашања код циљне групе.

То јесте невербална комуникација, али је опет део комуникације који се никако не сме занемаривати јер опет може бити врло сугестиван. Не проучава се он без разлога врло озбиљно и то одавно:


...

П.С. - Сећаш ли се са каквим изразом лица и говором тела је Здравковић пре више од тридесет и пет година прочитао вест о Титовој смрти?

Гледам ове данас спикере у Србији и просто видим како би се половина њих зарозала од плача читајући ту вест, а друга половина би уз бучно весеље честитала гледаоцима тај радосни дан.

Земља Србија...


"Какви су нам медији потребни?" - ЛИНК


А почело је од овога:


Burn, baby, burn! (ЛИНК)


Зато и немој мислити да мени оне пасторове реченице које си ми цитирао не пролазе често кроз мисли.


Па те у том смислу (називања ствари правим именом) и питам како ти изгледа овај мој пост о увођењу сексуалног образовања у школе у Србији?



П.С. - А када причамо о самом Блогу Б92?

Мене често неки добронамерни људи са Блога, које још увек нисам упознао лично али биће прилике надам се, упозоравају да у појединим моментима Блог схватам и превише озбиљно. (Данак неискуству на друштвеним мрежама и тога сам свестан.)

А изгледа да је дошао тренутак да ја те добронамерне речи сада кажем теби?

Не треба Блог Б92 схватати баш толико озбиљно. Нема он тај значај, а ни утицај како се то теби, а и мени, понекада учини.

Ево, размисли о томе...

Нас овде који пишемо текстове и коментаре нема ни толико колико да напунимо један трамвај.

Оних који читају има пар хиљада, ретко када та цифра пређе 10 000 читања. Обично се врти иззмеђу хиљаду и пет хиљада читања (са све више улазака једно те истих блогера на неки пост).

А Србија има 6 милиона грађана.


(Конкретан пример: У мојој школи има стотинак запослених. За овај мој пост на Блогу Б92 не зна нико од њих, само ја. А пази, тиче се ово питање директно и њих.

Запослених у просвети има око 100 000. Дакле, у мојој школи ради 0,1% запослених у просвети. И од тих 0,1% само ја знам за овај пост јер сам његов аутор.

Ето, толики отприлике, утицај и значај има Блог Б92. )


Да ли онда Блог Б92 заиста треба сматрати толико утицајним и значајним?


Паметније би нам онда било да овакве текстове и коментаре качимо по Информеру, Куриру, Бљуцу или Српском телеграфу, те Политици и Данасу. Због тиража то кажем.


Само што не верујем да би нам овакви текстови и коментари тамо уопште и били објављивани.

Тамо не постоје те "рупе" у госпођи Пропаганди као овде на Блогу.

Слободно их можемо назвати "рупе" кроз које се трачак светлости демократије ипак пробија.

Нема велики значај и утицај, али ипак тај трачак постоји.

Због тога се сада ти и ја овако и дописујемо овде, зар не?
eloy eloy 07:43 22.04.2017

Re: Re : tasadebeli


Покушаћу ипак да одговорим на остало што си написао ако то после оваквог мог увода уопште и има смисла.


Uglavnom si u pravu i ne bih ti kvario više blog sa ovom temom. Nekad me ponese refleks iskonski pa ne mogu da prećutim.

Sve je počelo i stalo za jednu generaciju još 9 marta kada smo gutali suzavac i pendreke dok je vitez od hercegovine klatio nogama na balkonu i komandovao juriš.Posle je naplatio od naših para ratnu štetu sa kojom je plaćao suncobrane i ležaljke na kraljičinoj plaži 150 e dnevno. odmarajući ženu od krvavog posla u upravnom odboru naftne industrije, pišući novu knjigu o bratskim i sestrinskim kaficama sa Mirom Marković u vreme istih uličnih ,,revolucija,,

Zašto ovo? Pitaš možda?

Sve je ovo kontinuitet koji traje. predstava koja nema kraja. Ovde više nema pomoći. Vidimo se možda u nekom drugom životu u koji oboje ne verujemo.



Tek sada primetih Đinđića levo na balkonu. Nekako sam bio ubeđen da je bio dole sa nama.
tasadebeli tasadebeli 07:55 22.04.2017

Re: Re : tasadebeli

eloy

Покушаћу ипак да одговорим на остало што си написао ако то после оваквог мог увода уопште и има смисла.


Uglavnom si u pravu i ne bih ti kvario više blog sa ovom temom. Nekad me ponese refleks iskonski pa ne mogu da prećutim.

Sve je počelo i stalo za jednu generaciju još 9 marta kada smo gutali suzavac i pendreke dok je vitez od hercegovine klatio nogama na balkonu i komandovao juriš.Posle je naplatio od naših para ratnu štetu sa kojom je plaćao suncobrane i ležaljke na kraljičinoj plaži 150 e dnevno. odmarajući ženu od krvavog posla u upravnom odboru naftne industrije, pišući novu knjigu o bratskim i sestrinskim kaficama sa Mirom Marković u vreme istih uličnih ,,revolucija,,

Zašto ovo? Pitaš možda?

Sve je ovo kontinuitet koji traje. predstava koja nema kraja. Ovde više nema pomoći. Vidimo se možda u nekom drugom životu u koji oboje ne verujemo.



Tek sada primetih Đinđića levo na balkonu. Nekako sam bio ubeđen da je bio dole sa nama.



Потпуно те разумем. Немој мислити да се ја нешто другачије од тебе осећам по питању ових последњих 30 година наших живота.


Али то јесу наши животи такви какви су и треба да их живимо.

Зато и мислим да нам је сада дошло време за некакве другачије револуције од тих балконских.

За оне праве, истинске револуције у главама.

И зато ти не допуштам овакав дефетизам какав видим на крају твог коментара!

Sve je ovo kontinuitet koji traje. predstava koja nema kraja. Ovde više nema pomoći. Vidimo se možda u nekom drugom životu u koji oboje ne verujemo.





Што кажу неки блогери много паметнији од мене, важно је у свему томе остати човек.

Због подвлачења оне последње црте када сумирамо себе саме и сопствене животе.
emsiemsi emsiemsi 09:30 22.04.2017

Re: Re : tasadebeli

tasadebeli

...
Што кажу неки блогери много паметнији од мене, важно је у свему томе остати човек.

Због подвлачења оне последње црте када сумирамо себе саме и сопствене животе.

И Србин - унаточ свему ! (Мислим на оне који јесу Србу, други како одаберу)
eloy eloy 10:22 22.04.2017

Re: emsiemsi

И Србин - унаточ свему !


u prevodu na srpski:uprkos svemu !

Ovde možeš opuštenije o hrvatu srpskoga porekla Светозару Боројевићу од Бојне.
Тамо је било зајебано.
emsiemsi emsiemsi 11:13 22.04.2017

Re: emsiemsi

eloy
И Србин - унаточ свему !


u prevodu na srpski:uprkos svemu !

Ovde možeš opuštenije o hrvatu srpskoga porekla Светозару Боројевићу од Бојне.
Тамо је било зајебано.

Није лако бити Светозар, а Хрват. Мука је то голема.
kosta.babic kosta.babic 19:18 21.04.2017

O breskvicama i ostalim sisicama

umesto komentara.Da uče deca.
http://www.facebook.com/100004408845661/videos/763222800501341/
Probajte copy paste mož da uspe.
anonymous anonymous 15:15 22.04.2017

Да украсимо ...

sasaminijature sasaminijature 18:13 22.04.2017

Ауууууу Тасо

Нисам до ових дана знао колико мржње на овом Блогу има, каквих сподоба, ентитета...


Признајем био сам веома наиван. Тек сада полако склапам коцкице и схватам неке моменте, овдашње и како ветар дува.

Тек ми на памет није падало колико су неки овде заузели бусије и каква подела влада.

Неки од наших блогоколега би били истакнути официри СС трупа да је Други Светски Рат сада.

Искрено сам остао у чуду када сам се уверио колико њих би све дали када би им било дато да одређују ко шта сме и о чему се сме писати.

До сада сам у некој доколици проводио време овде од сада ћу га трошити да им објасним да ми деда није крварио да би они сада могли да ми пропагирају фашизам.

Добро је ово друштво какви се болесници обитавају у њему.

Опрости, није у теми али сам морао ово написати.
tasadebeli tasadebeli 19:04 22.04.2017

Re: Ауууууу Тасо

sasaminijature
Нисам до ових дана знао колико мржње на овом Блогу има, каквих сподоба, ентитета...


Признајем био сам веома наиван. Тек сада полако склапам коцкице и схватам неке моменте, овдашње и како ветар дува.

Тек ми на памет није падало колико су неки овде заузели бусије и каква подела влада.

Неки од наших блогоколега би били истакнути официри СС трупа да је Други Светски Рат сада.

Искрено сам остао у чуду када сам се уверио колико њих би све дали када би им било дато да одређују ко шта сме и о чему се сме писати.

До сада сам у некој доколици проводио време овде од сада ћу га трошити да им објасним да ми деда није крварио да би они сада могли да ми пропагирају фашизам.

Добро је ово друштво какви се болесници обитавају у њему.

Опрости, није у теми али сам морао ово написати.



Ако си написао. И треба.

Јер, то је оно што видиш и о чему размишљаш.

Јес да је крајње неприлично цитирати самог себе, али ово ти је најбољи мој одговор који могу да ти пружим на ово што си написао. (Јер сви ми, блогујући овде, понеки пут заборавимо на то.)



Али у овој земљи Србији и у овом народу постоје и некакви другачији људи. У оном реалном, стварном свету, не овом виртуелном, на Блогу.



emsiemsi emsiemsi 20:22 22.04.2017

Re: Ауууууу Тасо

sasaminijature
Нисам до ових дана знао колико мржње на овом Блогу има, каквих сподоба, ентитета...


Признајем био сам веома наиван. Тек сада полако склапам коцкице и схватам неке моменте, овдашње и како ветар дува.

Тек ми на памет није падало колико су неки овде заузели бусије и каква подела влада.

Неки од наших блогоколега би били истакнути официри СС трупа да је Други Светски Рат сада.

Искрено сам остао у чуду када сам се уверио колико њих би све дали када би им било дато да одређују ко шта сме и о чему се сме писати.

До сада сам у некој доколици проводио време овде од сада ћу га трошити да им објасним да ми деда није крварио да би они сада могли да ми пропагирају фашизам.

Добро је ово друштво какви се болесници обитавају у њему.

Опрости, није у теми али сам морао ово написати.

Саша, мој рецепт за живот је екстремно прост (можда као и сам што сам), а то је --- сваку ситуацију оплемени светлим бојама. Видећеш да помаже.
Ти људи које помињеш се пред добром изгубе. Са друге стране, понеки постају још жешћи, јер их добро иритира.
Како год било, они не треба да ти постану опсесија. Нису вредни.
sasaminijature sasaminijature 09:55 23.04.2017

Re: Ауууууу Тасо

Саша, мој рецепт за живот је екстремно прост (можда као и сам што сам), а то је --- сваку ситуацију оплемени светлим бојама. Видећеш да помаже.
Ти људи које помињеш се пред добром изгубе. Са друге стране, понеки постају још жешћи, јер их добро иритира.
Како год било, они не треба да ти постану опсесија. Нису вредни.


Хвала Емси на савету. То у суштини и јесу моји ставови.
Свестан сам и упозорења поводом опсесија и видим како ти лепо хендлујеш, мајсторски.

Изнео сам став поводом свог освешћења на овом блогу, искрено нисам знао колико то овде дубоко иде. Друга ствар мислим да се неке лоше особе и њихове још лошије понашање не сме занемаривати. Мора се правим именом све звати и добро и лоше. Ни у мом реалном окружењу не окрећем главу када видим штетне утицаје па тако не треба ни овде.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana