Sport

Početak i svršetak

NNN RSS / 14.09.2017. u 18:37

Svaki početak ima svoj svršetak i svaki svršetak je novi početak itakoto.

Mi smo ovde gde smo i hteli da budemo i zbog čega smo i došli bez obzira na sve okolnosti - borba za košarkašku medalju

DJojlTQXcAA0zUO.jpg 

U petak u 20:30 Srbija igra protiv Rusije za finale EP

Naših 12 žigosanih se pretvara u 7 veličanstvenih :)

Sale voli da rotira igrače, ali je silom prilika najveći teret pao na leđa sedmorici igrača (Bogdanović, Jović, Mačvan, Lučić, Milosavljević, Kuzmić i Marjanović) i oni su to izneli do polufinala EP, ali i ostali momci čine tim, verujem da je najteže poveđenom Lebranku koji bi bio od dragocene pomoći protiv Šveda. Iskreno mislim da bi nas pristup kao protiv Italije vodio do pobede i protiv Rusa. Rusi su pristojno popunjeni na svim pozicijama, predvodi ih Šved, verovatno, uz Šredera, najbrži igrač na EP i u poslednjih par godina najplaćeniji igrač Evrope, ali verujem da možemo da ga izmorimo. Jedini NBA igrač trenutno im je Mozogov i, što reče neko, radi sve što bi centar trebalo da radi (sada nećemo imati onakav mis-meč u reketu kao protiv Italije, ali možemo da ga opteretimo), ostatak ekipe čine uglavnom iskusni evroligaški igrači: krilni centar Voroncevič odlično pogađa otvorene trojke (zatovriti ga), Kurbanov je klasičan gurač, Fridzon... ali ni oni nemaju nešto dugačku klupu, ne rotiraju mnogo, svi su već prebacili ili na pragu 30 (spoj iskustva i iskustva), dobro se poznajemo, igrali smo jednu pripremnu utakmicu, pa onda jednu potpuno različitu takmičarsku u grupi, ali sada je nok-aut faza, šta više polufinale, tako da je ova utakmica svet za sebe. Ono što nam daje realnu nadu je da ne bi trebalo da možemo da ponovimo onako loše izdanje kao u grupi. U potpunosti verujem u ove momke (i oni su do sada i opravdali poverenje) , u ekipu i Saleta... ovo je meč koji smo došli da dobijemo ovde.

Drugo polufinale je večeras Slovenija - Španija

Španci deluju pomalo zastrašujuće sa braćom Gasol, jbg. raspala se Jugoslavija (Španci su na ovom EP već odigrali 2 utakmice sa nekom od ex-yu ekipa, sada igraju sa 3. i postoji relana verovatnoća da odigraju i 4. meč...), raspao se SSSR, a Baskija i Katalonija još ništa i ne samo to nego daju razne Gasole, Inieste i ine. + ne što se ne raspadaju nego ni ne penzionišu. Pau je sada i zvanično najbolji strelac u istoriji EP (a nezvanično je i najbolji igrač), a Mark je toliko veliki da je u potpunisti izašao iz bratove senke. Španci imaju dva odlična bradata pleja, ali možda možda možda nisu tako "mesnati" kao pre (ono što im itekako ide na ruku što su drugi, čitaj mi, donekle oslabljeni). Slovenci žive san, možda su u istoriji imali i jače reprezantacije, ali nikako duznu medalju (jednom ih je Teo sprečio trojkom u poslednjoj sekundi) i mislim da bi sada konačno mogli to da dosanjaju, Dragić je ol-star kalibar, a Dončić možda i više od toga, Vidmar im je jedini dobar visok igrač i on ima nemoguću misiju u polufinalu, Prepelič izrasta u odličnog beka...

...a kreće i fuca i kao nikada do sad imamo dva predstavnika u Evropi!europa.png

Partizan gostuje švicarskim Mladim momcima u 19:00, a Zvezda dočekuje Bate Borisov u 21h

Zvezda je još u grupi sa "starim znancima" najskupljim Arsenalom i najomraženijim kelnom.

Partizan je u grupi sa kijevskim Dinamom i "bratskim" Skendarbegom

Ostalo opširnije u komentarima :)

 



Komentari (333)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Kazezoze Kazezoze 19:02 14.09.2017

Borba za medalju

#1

Realno, biće nam teže osvojiti bronzu nego srebro.
NNN NNN 19:49 14.09.2017

Re: Borba za medalju

Zbog toga i mislim da će nam polufinale biti najvažnije utakmica (nešto slično kao protiv Australije na OI)
Kazezoze Kazezoze 21:38 14.09.2017

Re: Borba za medalju

Jaka Blažić nakon plasmana u finale:

Hoću Srbiju, dve najbolje ekipe.

O meču:
Što bi Muta Nikolić rekao - sve je to normalno!
niccolo niccolo 19:11 14.09.2017

U smislu

ali je silom prilika

zato što su kvalitetniji od ovih preostalih?
NNN NNN 19:46 14.09.2017

Re: U smislu

pa naravno, ali da smo popunjeniji ne bi Bogdan morao da bude na svakoj utakmici opterećen sa preko 30 minuta (i to dobar deo kao plej).
Sinoć je Vasa imao solidnu minutažu (u potpunosti delio s Jovićem) i bio skroz pristojan!
Štimara, Birča (starter) i Gudura imaju potpuno zanemarljivu minutažu, a Lazić na žalost više ne može da igra.
I vrlo slična raspodela je bila i u jakim i u slabim utakmicama.
NNN NNN 19:52 14.09.2017

Partizanen banditen

iščupali bod u gostima - svaka čast!
Jang bojs - Partizan 1:1
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:06 14.09.2017

Re: Partizanen banditen

Jbte, radujemo se remijima, a nekada su nam ovi Jang Bojs bili rado viđene bambine. Zvezda bolja od posle pola čuke. Zmajčeki fantastični! Kokoškov - what a Game plan?!
niccolo niccolo 19:53 14.09.2017

Slovenci

pogađaju trojke kao ludi, ali to im je trenutno jedino rešenje u napadu. Dobro igraju odbranu doduše...
NNN NNN 20:29 14.09.2017

Re: Slovenci

10/15 u 1. poluvremenu! (sedmorica igrača im već pogodilo trojku)
49:45
i Turci i Nemci su se držali do pred kraj 3. Slovenija je ozbiljnija ekipa, ali nije ralno da celu utakmicu ovako pogađaju trojke.
nask nask 20:37 14.09.2017

Re: Slovenci

Lepe one Slovenke u publici.
NNN NNN 20:57 14.09.2017

Re: Slovenci

13/20 za tri i što je mnogo važnije +16 na početku 4. za Sloveniju!
niccolo niccolo 20:59 14.09.2017

Re: Slovenci

Ovima ušla voda u uši, ne mogu vola da ubodu.
niccolo niccolo 21:02 14.09.2017

Re: Slovenci

p.s. Instant teorija zavere - kako to da Slovenci odjednom uđu u finale baš u godini u kojoj je Slovenka postala prva dama SAD. Mislite o tome...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:09 14.09.2017

Re: Slovenci

Odvalili su ih, sada, da li Riki dobija šminku od Melanije, ali odvalili su ih momački - bravo, Serbia Team Two!
NNN NNN 21:21 14.09.2017

Re: Slovenci

92:72 molim lepo!
Slovenci ostali čvrsti do kraja, Španci se raspali (i vreme je bilo)!
Četvorica Slovenački igrač akoje sam nabrojao su bila najblaže rečeno odlična, a treba dodati i Rendolfa (prema kome iz objektivnih razloga imam odbojnost, jer bi ovo trebalo da budu reprezentativna, a ne klupska takmičenja, jer onda ovo preti da se pretvori u rukometnu reprezentaciju Katara)
Među odličnim, ipak bih istakao Luku Dončića, 18-ogodišnjak je imao 11 poena, 12 skokova i 8 asistencija
nask nask 21:23 14.09.2017

Re: Slovenci

Serbia Team Two!


Baš tako. Evo Gorana kako se sa sve tri prsta krsti


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:30 14.09.2017

Re: Slovenci

Gogec je divan - D I V A N! Neće mi biti žao ako izgubimo titulu od njega!
milisav68 milisav68 21:32 14.09.2017

Re: Slovenci

Pobegoše nam Španci.
aureus aureus 21:34 14.09.2017

Re: Slovenci

Честитке, фантја!

Она утакмица са Летонијом ме је увјерила да сте зрели за велика дјела.
Шпанци су помало оматорили, фали им свјежине.
Још увијек посједују енормни квалитет, али није то она Шпанија са ОИ 2008 и 2012. Боље да се неки играчи повуку и оставе простор таласу млађих играча. Млађи Гасол може да остане још мало (он је 1985. годиште) али шта ће ту више старији, па онда Наваро...ту су још од оног полуфинала ЕП 2001. које су играли са Југославијом. Доста, брате. Ко сестре Вилијамс.

Имају времена до борбе за бронзу да се приберу, па претпостављам да ће жељети да се искале над другом екипом која не прође у финале.
Србија сад МОРА добити Русију, мора!

Браво још једном.

П.С. Управо је Срнић промашио празну мрежу са метар и по, није стигао да потури ногу.
niccolo niccolo 21:37 14.09.2017

Re: Slovenci

али шта ће ту више старији, па онда Наваро...

Samo da podsetimo ko je prvi to primetio, još na početku prvenstva Već je odavno bio red da pojačaju veteransku reprezentaciju Španije...
aureus aureus 21:40 14.09.2017

Re: Slovenci

NNN

Među odličnim, ipak bih istakao Luku Dončića, 18-ogodišnjak je imao 11 poena, 12 skokova i 8 asistencija

Донче мало паметно.
Има кошарку у малом прсту.
Њему је та игра скроз јасна.

А учинак у четвртфиналу и полуфиналу...да се прибиљежи за будуће невјерне томе.
aureus aureus 21:45 14.09.2017

Re: Slovenci

niccolo
али шта ће ту више старији, па онда Наваро...

Samo da podsetimo ko je prvi to primetio, još na početku prvenstva Već je odavno bio red da pojačaju veteransku reprezentaciju Španije...

Не треба пасти у замку па мислити да ће Шпанци пући кад се повуку Наваро и браћа Гасол.
Родригез има 31 годину (а Шпанци воле да играју у репрезентацији бар до 35), Рубио има...колико - 26-7? Браћа Ернангомез су сјајни кошаркаши, а пошто је кошарка популарна у Шпанији, увијек ће имати талената.
Биће они и даље доста јаки.
NNN NNN 21:46 14.09.2017

Re: Slovenci

Млађи Гасол може да остане још мало (он је 1985. годиште) али шта ће ту више старији, па онда Наваро...
Stariji je i ovde bio najefikasniji,
ali Navaro je potpuno iznenađenje, nije igrao na prethodna dva EP, a veći deo ove sezone je bio povređen, čak ni izgovor što se Ljulj povredio mi ne pije vodu.
niccolo niccolo 21:48 14.09.2017

Re: Slovenci

Биће они и даље доста јаки.

To svakako, ja to govorim zato što zaista verujem da se posle nekih godina treba povući iz reprezentacije. Makar da se napravi mesta za nekog novog da stekne reprezentativno iskustvo.
aureus aureus 21:55 14.09.2017

Re: Slovenci

Srđan Fuchs
Gogec je divan - D I V A N! Neće mi biti žao ako izgubimo titulu od njega!


Нееееееее!!!
Нек узме МВП титулу, може и национална пензија на рачун Томе Николића, нек добије и стан у Новом Саду, све може - трофеј не може! Трофеј се мора вратити у "земљу кошарке".
Не мислим на СССР.

Мада је збиља чудно...

(S)lovenia
(S)erbia
(S)pain
(R)ussia
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:59 14.09.2017

Re: Slovenci

Kvintesencija
NNN NNN 22:04 14.09.2017

Re: Slovenci

(S)lovenia
(S)erbia
(S)pain
(R)ussia
ispravka:

(S)erbia
(S)lovenia
(S)pain
(R)ussia
aureus aureus 22:41 14.09.2017

Re: Slovenci

Evo kako momak od 18 ljeta u vrlo važnoj utakmici nadmašuje najboljeg centra i člana prve petorke NBA lige (prije par sezona) - Marka Gasola.



Ako odete da vidite koju poziciju igra Dončić, vrlo je vjerovatno da će pisati "plejmejker" (point-guard). Momak je visok 2,01 - i zapravo je, usudio bih se reći, novi tip igrača u košarci: vodi loptu kao plejmejker, a skače kao krilni centar s visinom beka šutera / niskog krila.
NNN NNN 23:16 14.09.2017

Re: Slovenci

On je tip igrača klasičan Bodiroga, samo čvršći!
(a Bodi nije bio mek igrač, a je bio elegantniji)
blogovatelj blogovatelj 23:20 14.09.2017

Re: Slovenci

p.s. Instant teorija zavere - kako to da Slovenci odjednom uđu u finale baš u godini u kojoj je Slovenka postala prva dama SAD. Mislite o tome...


blogovatelj blogovatelj 23:21 14.09.2017

Re: Slovenci

Ovima ušla voda u uši, ne mogu vola da ubodu.


Kaže se ne mogu vola prstom u dupe dubodu.
blogov_kolac blogov_kolac 01:21 15.09.2017

Re: Slovenci

Luka Doncic je najbolji 18-godisnjak u istoriji evropske kosarke, niko u tom uzrastu nije imao slican ucinak, a mnogi od najvecih evropskih legendi su jako bljesnuli pre svoje dvadesete: Divac, Djordjevic, Stojakovic, Bodiroga od nasih, Drazen, Kukoc, Radja, ali i Sabonis, od onih drugih.

Prvi put u istoriji ce jedan evropski bek biti TOP3 pik na NBA draftu, mozda cak i prvi pik po nekim predvidjanjima, a ja, iako bas dugo pratim tu ligu, uopste ne mogu iz glave da se setim kada je uopste poslednji put neki belac-plejmejker bio TOP3 pik! To nisu bili cak ni Dzon Stokton ili Stiv Nes, jer prednost u fizickim predispozicijama afroamerikanaca se pre svega ispoljavaju na najnizim pozicijama, a Dzejson Kid, i onaj Majk Bibi iz Divac/Pedja Sakramenta, iako izrazito svetle puti su ustvari bili belci samo preko majki. Tako da Doncic i po tom pitanju sigurno ulazi u istoriju, kao prvi beli plejmejker TOP3 na draftu u zadnjih 4-5 decenija. Eto toliko je dobro ovo sto on izvodi sa sampo 18 godina!

Naravno, da malo spustim loptu, nema nikakvih garancija da svako cudo od deteta mora u potpunosti da realizuje sva ocekivanja, kao sto je to npr uspeo Lebron Dzejms, a tu je i moguci surovi faktor povreda, pa je tako jos uvek najmladji NBA MVP u istoriji Derik Rouz danas u kosarkaski najboljim godinama, ali posle dve teske povrede nije ni senka igraca kakav je bio kao klinac kojem je samo nebo trebalo biti granica. A uostalom, sa 18 godina Nikola Jokic je bio somborski debeljuca koji nije imao svoje mesto ni u nasoj U19 reprezentaciji, u tim godinama jos deblji Mark Gasol je u odnosu na starijeg brata bio procenjivan kao brat-Marko u odnosu na Novaka Djokovica, Francuz Gober se smatrao previsokim i nezgrapnim za savremenu poziciju centra u NBA i eventualno primenjiv samo u odbrani, sto su bila i slicna prva predvidjanja i za Grka Adetokunba (tj u najboljem slucaju odbrambeni specijalista). Pominjem ovu cetvoricu jer su upravo oni danas cetvorica najboljih evropskih kosarkasa, iako se na njih sa 19 godina niko nije mogao kladiti, pa su birani kao 41., 48., 27. i 15. pik na svojim draftovima (a najbolje evropske plejeve i da ne pominjem - Dragic izabran pri kraju druge runde oko 50. a Teo nije cak ni izabran).

Ali opet, ponavljam, sa 18 niko i nikada u Evropi nije radio ovo sto ovog meseca radi mladi Doncic (a sve je to vec najavio odlicnom sezonom kao prvotimac jednog Reala). Mnogi su zracili ogromnim talentom, ali ne i da budu nosioci igre vec u tom uzrastu najveceg evropskog kluba, ili reprezentacije koja je stigla (bar) do finala EP.
milisav68 milisav68 06:11 15.09.2017

Re: Slovenci

blogov_kolac
Luka Doncic je najbolji 18-godisnjak u istoriji evropske kosarke, niko u tom uzrastu nije imao slican ucinak,

Nikad u istoriji...

Prvo, košarka je kolektivni sport, a drugo, ipak se na kraju broje medalje.
aureus aureus 06:51 15.09.2017

Re: Slovenci

Dobar ti je ovaj poredak, navijajmo da se i ostvari.
NNN

(S)erbia
(S)lovenia
(S)pain
(R)ussia

Da li jedino ja kod Španije vidim bol (pain)?
antioksidant antioksidant 07:28 15.09.2017

Re: Slovenci

a Teo nije cak ni izabran).

vasa micic 52.
aureus aureus 07:44 15.09.2017

Re: Slovenci

NNN
On je tip igrača klasičan Bodiroga, samo čvršći!
(a Bodi nije bio mek igrač, a je bio elegantniji)

Pomislio sam, ali sam odustao od tog poređenja.
Osim što je Bodiroga bio 3-4 centimetra viši (okej, možda i Dončić još malo poraste), Bodiroga uopšte nije toliko prašio trojke. Pamtimo ga po trojkama koje je dao Argentini, ali on se uopšte nije oslanjao na njih. Najviše je volio kontakt igru, prodor i šut iz pozicije što bliže košu.
Ljudi možda neće vjerovati, ali on je na EP 1997. gdje je, osim što je bio starter cijelo prvenstvo, bio ponajbolji u finalu...tokom cijelog prvenstva šutnuo dvije (2) trojke! I pogodio jednu.
Naravno, to što se promijenila košarka stilski vjerovatno u nekoj mjeri utiče da Dončić voli da šutne za tri (čak 7 puta po meču, uz zadovoljavajući procenat od 33,9%).

Drugo, Bodiroga je bio dobar skakač, ali Dončić je u tom segmentu ČUDO. Čudo neviđeno.
Na 29,9 minuta igre ima cijelih 8,3 skokova i za klasu je bolji od prvog narednog beka (beka u opštem smislu - niskog spoljnog igrača).
Ima 11 skokova na 40 minuta igre, a Pau Gasol ima 11,7 (pričam za ovo prvenstvo).
Osim što je najbolji skakač u svom timu (slijede ga Rendolf sa 5,3 i Vidmar sa 4,5 po utakmici), on je i sedmi najbolji skakač na prvenstvu - po utakmici.
E, sad, kad sam rekao BEK (bilo šuter, bilo plejmejker), imao sam u vidu klasifikaciju koja se najčešće lijepi za Dončića, međutim, sajt Evropskog prvenstva ga stavlja u krila - ali svejedno, i među krilima je najbolji u skokovima. Tu se ponovo provlači faktor Bodiroga, jer zapravo jedan igrač ne mora da igra istovjetnu poziciju u odbrani i u napadu, niti svojom visinom mora svaki put da potvrdi šta kod vraga igra u nekom timu. Niti tokom utakmice mora da igra istu poziciju bilo u odbrani bilo u napadu.
Svi smo vidjeli da je u napadu lopta počesto u Dončićevim rukama, i tad je organizator igre (ipak je u toj ulozi u timu Slovenije češće Dragić), a u odbrani ga, ako to situacija zahtijeva, možete uočiti na poziciji 3-4, tamo gdje igra Lučić, recimo.
Dončića možeš staviti gdje ti padne na pamet, pogotovo zato što se ne plaši kontakta i jako dobro koristi svoje tijelo. A ima dovoljno tehnike i bistrine da se snađe.
Ne može igrati jedino centra. Za sada.
U napadu ga valja ipak držati negdje spolja (1-3), a u odbrani može odraditi i 3-4 poziciju.

A u Realu:



Sve bi ovo bilo možda manje čudno da je u pitanju neki zaista visoki igrač, kao što je, na primjer, Janis Antetokunpo (2,11) - pa onda znaš da je u pitanju skoro savršen primjerak za modernu košarku: visoki, pokretljivi ubica, koji ima odlične fizičke predispozicije, a uz to je vješt i svašta zna.
Ali za igrača 10 centimetara nižeg, mogu samo da kažem - svaka čast, Luka.
NNN NNN 08:57 15.09.2017

Re: Slovenci

prva predvidjanja i za Grka Adetokunba
On je prvi put video košarkašku loptu sa 13 godina
vcucko vcucko 10:01 15.09.2017

Re: Slovenci

aureus

Ako odete da vidite koju poziciju igra Dončić, vrlo je vjerovatno da će pisati "plejmejker" (point-guard). Momak je visok 2,01 - i zapravo je, usudio bih se reći, novi tip igrača u košarci: vodi loptu kao plejmejker, a skače kao krilni centar s visinom beka šutera / niskog krila.

Pa i nije to neki novi tip igrača. Još od Kukoča je krenula pomama za tim "all-round"-ovima koji vode loptu, gađaju trojke, skaču i asistiraju sami sebi, doduše Kukoč je bio osetno viši.
Naravno, postoji i ograničenje od majke prirode. Retko se pojavi čovek od recimo 2,20 sa traženom koordinacijom i mekom rukom. Pa još da hoće da trenira.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:32 15.09.2017

Re: Slovenci

Joka?!
aureus aureus 11:30 15.09.2017

Re: Slovenci

vcucko

Naravno, postoji i ograničenje od majke prirode. Retko se pojavi čovek od recimo 2,20 sa traženom koordinacijom i mekom rukom. Pa još da hoće da trenira.

Његово величанство - Сабонис.
На оном шампионату 1983. је већ давао преко 20 поена на неким утакмицама - као деветнаестогодишњак. Двије године касније, био је МВП Европског првенства, а годину дана након тога креирао је једно од највећих сустизања и престизања у финишу неке кошаркашке утакмице. Југославија је имала +9 на 50 секунди до краја, али за СССР на том Свјетском првенству је играо - Сабонис.
Високи центар је звекнуо двије тројке.

Био је легенда Жалгириса, затим Реала, провео је 7 година у НБА - и то успјешних, иако је отишао са 31. годином.
Кад се вратио у Европу, пошло му је за руком да у 40. години буде МВП регуларног дијела Евролиге и члан идеалне петорке.
И онда је завршио каријеру која је на врхунском нивоу трајала 22-23 године.
aureus aureus 12:07 15.09.2017

Re: Slovenci

Сад сам се сјетио!
Сабонис на том Европском првенству 1983. није могао имати пуних 19 година него само календарских. Рођен је 19. децембра 1964.
Дончић је рођен почетком 1999.
Дакле, Дончић је на овом првенству млађи два мјесеца у односу на Сабониса 1983.
Обојица су са 18 бљеснули на Европском првенству.
Крешимир Ћосић је такође имао непуних 19 кад је са Југославијом узео сребро на СП 1967. и одмах се наметнуо као један од најважнијих играча репрезентације, а већ је имао двије клупске титуле са Задром, гдје је уз Ђерђу био главни играч.
Ћосић је, осим што је имао дугу каријеру у којој је освојио практично све, у нашу кошарку унио нешто што дотад нисмо виђали од центара: умио је да преведе лопту и радо је асистирао. Био је вјешт и играо је главом велики Крешо. Да је ФИБА са НБА имала нормалне односе и да у Југославији није било оног правила - вјероватно би био први НБА играч из Европе.
vcucko vcucko 12:12 15.09.2017

Re: Slovenci

aureus
а годину дана након тога креирао је једно од највећих сустизања и престизања у финишу неке кошаркашке утакмице. Југославија је имала +9 на 50 секунди до краја, али за СССР на том Свјетском првенству је играо - Сабонис.
Високи центар је звекнуо двије тројке.

Mislim da nije, nego jednu, drugu. Onu treću kobnu je zavukao Letonac/Latvijac Valters, pri tome nagazio liniju što niko nikad nije potegao. Prvu, ne sećam se, ali mislim da nije Sabonis. Pogledaću kad budem mogao.
Čisto faktografije radi.
vcucko vcucko 12:13 15.09.2017

Re: Slovenci

Srđan Fuchs
Joka?!

Da hoće da trenira, ne da prevrće traktorske gume
arcins arcins 12:45 15.09.2017

Re: Slovenci

vcucko
aureus
а годину дана након тога креирао је једно од највећих сустизања и престизања у финишу неке кошаркашке утакмице. Југославија је имала +9 на 50 секунди до краја, али за СССР на том Свјетском првенству је играо - Сабонис.
Високи центар је звекнуо двије тројке.

Mislim da nije, nego jednu, drugu. Onu treću kobnu je zavukao Letonac/Latvijac Valters, pri tome nagazio liniju što niko nikad nije potegao. Prvu, ne sećam se, ali mislim da nije Sabonis. Pogledaću kad budem mogao.
Čisto faktografije radi.


M,m, prvu ("od tablu" ), drugu Tihonenko, a trecu cika brka.
kalaf kalaf 13:54 15.09.2017

Re: Slovenci

blogov_kolac
Prvi put u istoriji ce jedan evropski bek biti TOP3 pik na NBA draftu, mozda cak i prvi pik po nekim predvidjanjima, a ja, iako bas dugo pratim tu ligu, uopste ne mogu iz glave da se setim kada je uopste poslednji put neki belac-plejmejker bio TOP3 pik! To nisu bili cak ni Dzon Stokton ili Stiv Nes, jer prednost u fizickim predispozicijama afroamerikanaca se pre svega ispoljavaju na najnizim pozicijama, a Dzejson Kid, i onaj Majk Bibi iz Divac/Pedja Sakramenta, iako izrazito svetle puti su ustvari bili belci samo preko majki. Tako da Doncic i po tom pitanju sigurno ulazi u istoriju, kao prvi beli plejmejker TOP3 na draftu u zadnjih 4-5 decenija. Eto toliko je dobro ovo sto on izvodi sa sampo 18 godina!

Naravno, da malo spustim loptu, nema nikakvih garancija da svako cudo od deteta mora u potpunosti da realizuje sva ocekivanja, kao sto je to npr uspeo Lebron Dzejms, a tu je i moguci surovi faktor povreda, pa je tako jos uvek najmladji NBA MVP u istoriji Derik Rouz danas u kosarkaski najboljim godinama, ali posle dve teske povrede nije ni senka igraca kakav je bio kao klinac kojem je samo nebo trebalo biti granica. A uostalom, sa 18 godina Nikola Jokic je bio somborski debeljuca koji nije imao svoje mesto ni u nasoj U19 reprezentaciji, u tim godinama jos deblji Mark Gasol je u odnosu na starijeg brata bio procenjivan kao brat-Marko u odnosu na Novaka Djokovica, Francuz Gober se smatrao previsokim i nezgrapnim za savremenu poziciju centra u NBA i eventualno primenjiv samo u odbrani, sto su bila i slicna prva predvidjanja i za Grka Adetokunba (tj u najboljem slucaju odbrambeni specijalista). Pominjem ovu cetvoricu jer su upravo oni danas cetvorica najboljih evropskih kosarkasa, iako se na njih sa 19 godina niko nije mogao kladiti, pa su birani kao 41., 48., 27. i 15. pik na svojim draftovima (a najbolje evropske plejeve i da ne pominjem - Dragic izabran pri kraju druge runde oko 50. a Teo nije cak ni izabran).

Pa kud zaboravi Porzingisa trenutno najboljeg evropskog igraca???
P.S. Ako gledas samo plejmejkere onda si u pravu sto se tice talentovanih mladica i NBA-a, ali imas najbolniji "domaci" primer koji si zaboravio - Darka Milicica. Najbolje plasirani ne samo Evropljanin nego i belac u poslednjih 50 godina na NBA draftu i to sa svega 18 godina. Nesto sto Doncic najverovatnije nece biti (2. pik overall, cak i tvoja top3 prognoza je i vise nego upitna, ni na jednom mock draft-u nije bolje plasiran od 3. mesta, vise ono sto je babi milo).
aureus aureus 14:16 15.09.2017

Re: Slovenci

vcucko

Mislim da nije, nego jednu, drugu.

Prvu, prvu.
Drugu Rus Tihonenko.
Treću Letonac Valters. I još se neko pita otkud Letonci u košarci. Vječito lupali trojke. Gomeljski je poveo šestoricu momaka sa Baltika: tri Litvanca, dva Letonca i jednog Estonca. Od deset utakmica, u čak sedam su postigli preko 100 poena.

A što se pomenute utakmice tiče, kad su Sovjeti dali tu posljednju trojku čet'ri sekunde prije kraja, i kad je istekao četrdeseti minut, Divac, koji je napravio duplu grešku u napadu prije kobne trojke, pao je na koljena i u'vatio se zaglavu.
U produžecima je tri puta faulirao Sabonisa i slao ga na liniju za slobodna bacanja, a visoki Sabonis - takođe sa nekakvim brkovima - nije svaki put bio uspješan, ali je bio uspješan dovoljno. Na njemu su ukupno napravljena četiri faula (onaj jedan je bio njegov u napadu, ali dobro), a on je pogodio šest bacanja. Čak je u produžecima ukrao jednu loptu.

Sve u svemu, Sabonis na neki način jeste režirao i preokret i pobjedu, ali sam napravio grešku.
Izvinjavam se.

Postoji "objektivan" razlog za grešku, ali se na njega neću pozivati. Samo ću ga navesti. Naime, lijepo sam pitao piljara jesu li jabuke slatke ili kisele, pošto volim samo slatke, i to sam ga pitao dvaput. On je rekao da su slatke. Kad sam došao kući i počeo da jedem vidio sam da su to vrlo kisele jabuke. Ne volim kisele jabuke!
Mislim da me svi razumijete.
I eto, u toj nervozi...

vcucko
Čisto faktografije radi.

Tako je. Treba ispravljati značajne faktografske greške.

arcins
M,m, prvu ("od tablu" ), drugu Tihonenko, a trecu cika brka.

Vidi ti Arcinsa. Zna da je pravilno otablu, a ipak se izmotava.
vcucko vcucko 14:49 15.09.2017

Re: Slovenci

aureus


Sad si me zaintrigirao pa sam pogledao na tjubetu taj snimak, jedan od većih sportskih horora iz prošlosti.

U tih 50 sekundi, sudije su nas direktno za.ebale tri puta: što sam već naveo, Valtersov koš nije bio za 3; Čuturin koš za 9 razlike je bio za 3, ali su priznali samo 2 (bilo bi 10 razlike, znači 4 poseda, to ne bi stigli ni na raketni pogon); konačno, posle Valtersovog koša, ostalo je skoro 5 sekundi, ali jedan njihov (mislim Homičus) je šutnuo loptu, nismo mogli da izvedemo na vreme i da nešto pokušamo; znači tehnička i bacanja za nas.

Ali jbg...

P.S.

Kad si već raščlanio CCCP tim po krvnim zrncima, da idemo do kraja.

Tkačenko i Belostenjij Ukrajinci, Volkov Rus iz Ukrajine, Tarakanov i Tihonenko Rusi (ovaj drugi rođen u Uzbekistanu).
Trivia: Tkačenko živi u Moskvi, drži privatnu školu košarke i boli ga uvo da se vraća u Ukrajinu. Volkov je političar, član Rade u Kijevu, kad se raspala Partija regiona osnovao svoju, tipa "stranka Rusa u Ukrajini", kulira. Jednom je bio snimak iz Rade kad je patosirao nekog zajapurenog banderaša što ga je napao (to je tamo kao dobar dan).
Inače prezimena bazirana na divljoj živini (Volkov, Zajcev, Medvedev, Orlov...) su najčistija ruska prezimena, te rodove su uveli još Rurikovci, pre A. Nevskog.
Prezimena na -enko su najčešće ukrajinska (zato mi je Tihonenko malo sumnjiv).

Ono, kad već divanimo...
kalaf kalaf 14:58 15.09.2017

Re: Slovenci

aureus
Na 29,9 minuta igre ima cijelih 8,3 skokova i za klasu je bolji od prvog narednog beka (beka u opštem smislu - niskog spoljnog igrača).
Ima 11 skokova na 40 minuta igre, a Pau Gasol ima 11,7 (pričam za ovo prvenstvo).

Ovo bas nije faktografski tacno. Mateus Ponitka je imao 10.2 skoka po 40min, a pritom je 4cm nizi od Doncica.
A Doncic se zvanicno vodi kao krilo, a ne kao bek i to ne bez razloga i tu poredjenje sa Bodirogom nikako nije na mestu. Bodiroga je mnoooogo vise bio organizator igre od Doncica. To se jasno moze videti po broju asistentcija. Naima Luka je tek peti medju krilima i krilnim centrima po asistencijama po utakmici i ova prva cetvorica su svi visi od njega.
A ako se pogleda broj asistencija po 40min ima jos vise visokih igraca sa vecim brojem. Recimo jedan Boris Dijao ga tu debelo sije, pa ga niko zbog toga ne smatra organizatorom igre. Npr. da je Jokic igrao na prvenstvu siguran sam da bi imao vise asistencija po 40min od Luke.
Tako da je ovo tvoje navodjenje Luke kao organizatora vise nego nategnuto.
U sutu za 3 procenat mu je u donjoj polovini sto se tice krila i krilnih centara bez obzira sto sutira dosta, doduse jeste bolji od Bogdana ali tek za malo .
A cak i za igraca njegove visine nije najefikasniji, Tima ima vecu efikasnost po 40min od njega .
aureus aureus 15:19 15.09.2017

Re: Slovenci

vcucko

Ali jbg...

Znaš šta ja mislim?
Kad pogledam te greške sa naše strane, sjetim se stila košarke koja se igrala u Jugoslaviji u to vrijeme. Igralo se dosta brzo, šuteri su bili opaki - čim ih ostaviš same - to je skoro siguran pogodak. Postizalo se dosta poena. Košarka u Jugoslaviji u tih poslednjih desetak godina postojanja zemlje je bila na vrhuncu.

Uz jedno "ali".

Ponekad se previše jurcalo, pa su se i u domaćoj ligi dešavali razni preokreti. Baš zbog tog jurcanja. Tim vodi 5-6 razlike na minut do kraja, a košarkaši, umjesto da smireno idu u napad, oni trče k'o ludi i šalju rizične pasove.

Pogledaj, recimo, kraj ove utakmice. Jedan od najjačih Partizana u istoriji i ekipa Crvene Zvezde (koja se jadna trudila deset godina da uzme titulu, ali nije mogla prvo pored Cibone, onda pored Partizana, pa onda pored Jugoplastike. Svaki put drama u finalu.)
Dakle, pogledaj kraj utakmice.
Partizan vodi 96-89, na 2:11 do kraja. Najjači period u jugoslovenskoj košarci, sve vrsni igrači, a obje ekipe jurcaju i neprestano gube loptu. U završnici utakmice.



Zvezda pobijedila vrlo čudnim košem.

- Eto, možda to objašnjava i onaj preokret Sovjeta.
Jugosloveni su bili dobri, ali su odigrali završnicu k'o najveći glupani.
NNN NNN 15:33 15.09.2017

Re: Slovenci

košarkaši, umjesto da smireno idu u napad, oni trče k'o ludi i šalju rizične pasove.

Ovde su uspesima bila zamaskirana očajna taktička rešenja (da ne kažem nešto teže),
najdrastičniji primer je da u nekom finalu protiv SSSR-a imamo koš prednosti i loptu (za do kraja utakmice) i oni debili ne prave faul (bar da se uhvate za slamku), a debilko Kića ničim izazvan šutne na nekoliko sekundi pre kraja ... i pogodi
Takve gluposti se danas ne rade ni u srednjoj školi,
košarka je ipak inteligentan sport (ili bi barem trebalo da bude)
blogov_kolac blogov_kolac 15:53 15.09.2017

Re: Slovenci

kalaf
Pa kud zaboravi Porzingisa trenutno najboljeg evropskog igraca???
P.S. Ako gledas samo plejmejkere onda si u pravu sto se tice talentovanih mladica i NBA-a, ali imas najbolniji "domaci" primer koji si zaboravio - Darka Milicica. Najbolje plasirani ne samo Evropljanin nego i belac u poslednjih 50 godina na NBA draftu i to sa svega 18 godina. Nesto sto Doncic najverovatnije nece biti (2. pik overall, cak i tvoja top3 prognoza je i vise nego upitna, ni na jednom mock draft-u nije bolje plasiran od 3. mesta, vise ono sto je babi milo).

Porzingis bi bio na 5-om mestu is perspektive zavrsene 2016/17 sezone, odmah iza cetvorice koje sam pomenuo (Adetokunbo, Jokic, Gober, M.Gasol), koji su danas evropskih TOP4 u NBA a sva cetvorica kada su imali 18-19 godina bili potpuno van svakog radara, i potcenjeni. Letonca zato i nisam pomenuo jer za njega nikako ne vazi da sa 18 nije smatran kao "decko koji obecava", inace ga svakako Niksi ne bi izabrali kao 4-ti pik na draftu.

Postoji u NBA ogromna razlika u percepciji kako gledaju na najperspektivnije evropske bekove, a kako na visoke igrace, i tu se ne radi o njihovim predrasudama, nego o nekim stvarima u fizickim predispozicijama koje su visestruko puta bile verifikovane u praksi, i to je ustvari sira prica koja generalno vazi za sve bel(c)e bekove u NBA pa su svi jako uspesni slucajevi ustvari izuzeci. A to isto uopste ne stoji za visoke evropske igrace, tako da su oni uvek pod lupom, pogotovo u ovom veku, pa cesto i precenjeni na draftu. Darko nije bio prvi TOP3 pik za evropskog centra, malo pre njega to je bio stariji Gasol, a posle njega bilo je cak i nekih prvih pikova koji se uzgred uopste nisu proslavili poput Italijana Barnjanija ili Australijanca Boguta (belac, pa jos hrvatskog porekla, pa sam ga zato svrstao medju Evropljane). A na vrhuncu popularnosti najboljeg evropskog igraca svih vremena, Dirka Novickog, kada je 2011 uzeo titulu i zvanje MVP cele lige, bio je onaj draft kada je kao 6ti pik bio biran onaj bivsi partizanovac Veseli, a pre njega jos dva visoka Evropljanina Valanciunas i Kanter, iako je to bila jedna od najacih draft klasa u ovom veku, pa je medju igracima koji su birani posle Veselog bilo cak petorica koji su igrali na ovogodisnjem all-staru.

U celom XXI veku jedini evropski bek koji je do sada napravio stvarno veliku karijeru je Argentinac Manu Djinobili (stigao u NBA iz italijanske kosarke, pa ga zato uslovno tretiram kao Evropljanina), ne racunajuci Tonija Parkera, ciji slucaj iz ociglednih razloga samo potvrdjuje ovu pricu o fizickim predispozicijama koje na spoljnim pozicijama favorizuju afroamerikance. Prvi sledeci najnizi su vec bili 2.06-2.08 visine, Stojakovic, Kirilenko, Galinari, a sve ostalo centri. Lepu karijeru od euro-plejeva imao je Spanac Kalderon, a najveca ocekivanja su bila od Rikija Rubija, kao prvog Evropljanina od kog se sem u asistencijama ocekivalo i da parira u odbrani najboljim afroamerikancima, sto se i dogodilo, ali na zalost nikada nije naucio da sutira, sto ga je znatno limitiralo. Zato ce slucaj Luke Doncica ako ga kao belog evropskog plejmejkera izaberu kao TOP3 pik na sledecem draftu kako mnogi predvidjaju ce stvarno biti bez presedana u dosadasnjoj NBA istoriji i praksi. A to samo govori koliko je ovo sto on radi sa samo 18 godina skoro nestvarno dobro.
tyson tyson 16:15 15.09.2017

Re: Slovenci

mnogi od najvecih evropskih legendi su jako bljesnuli pre svoje dvadesete: Divac, Djordjevic, Stojakovic, Bodiroga od nasih, Drazen, Kukoc, Radja, ali i Sabonis

Zašto "ali" za Sabonisa? Zašto misliš da na prvi pogled ne spada u citiranu kategoriju evropskih igrača?

prednost u fizickim predispozicijama afroamerikanaca se pre svega ispoljavaju na najnizim pozicijama

Ja sam po Africi viđao baš dosta crnaca otprilike takvih fizičkih predispozicija. Ne mislim da su američki crnci po tom pitanju drugačiji, bolji.

vcucko vcucko 16:28 15.09.2017

Re: Slovenci

NNN
[
najdrastičniji primer je da u nekom finalu protiv SSSR-a imamo koš prednosti i loptu (za do kraja utakmice) i oni debili ne prave faul (bar da se uhvate za slamku), a debilko Kića ničim izazvan šutne na nekoliko sekundi pre kraja ... i pogodi

Još crnje: finale SP u Manili, par sekundi do kraja, Sojuz smanjuje na 1 razlike, Moka izvodi od našeg koša i gađa Praju na pola njihove polovine, koji je u sendviču između dvojice i nekako, jedva, čupa loptu
Posle bude valjda faul i bacanja i OK, ali totalno... nemam drugi izraz nego ludački
aureus aureus 16:40 15.09.2017

Re: Slovenci

vcucko
Valtersov koš nije bio za 3;

Ne znam postoji li neki baš oštar snimak, ali ja po ovom ne bih stavio ruku u vatru da je Valters nagazio liniju:



Ono što se vidi jeste da je Sabonis i u ovoj situaciji napravio sjajnu stvar - odvojio se od Divca da bi Valtersu napravio blok, Dražen Petrović nije mogao da stigne Valtersa da napravi faul, a Divac je kasnio kako s faulom tako sa blokadom (1:29:16 - 1:29:20).

vcucko
Čuturin koš za 9 razlike je bio za 3, ali su priznali samo 2


Navlačiš, pomalo navlačiš za naše.



Ko hoće da vidi i ovaj sporni momenat neka odmah ide na 1:25:37 - 1:25:38.



vcucko
konačno, posle Valtersovog koša, ostalo je skoro 5 sekundi, ali jedan njihov (mislim Homičus) je šutnuo loptu, nismo mogli da izvedemo na vreme i da nešto pokušamo; znači tehnička i bacanja za nas.

Meni djeluje da ju je predao u ruke Divcu koji je u tom momentu već bio toliko dekoncentrisan i sluđen da mu je ispala i udarila u nogu (1:29:21 - 1:29:23), da li u njegovu sopstvenu ili u nogu Radovića. Ili mu nije predao kako treba (namjerno ili slučajno) nego ju je držao prenisko. Ne izgleda mi da ju je Tarakanov šutnuo. (Homičus je bio izašao zbog pet ličnih grešaka.)

No, video je tu pa mogu i ostali da pogledaju.
aureus aureus 16:47 15.09.2017

Re: Slovenci

vcucko
NNN
[
najdrastičniji primer je da u nekom finalu protiv SSSR-a imamo koš prednosti i loptu (za do kraja utakmice) i oni debili ne prave faul (bar da se uhvate za slamku), a debilko Kića ničim izazvan šutne na nekoliko sekundi pre kraja ... i pogodi

Još crnje: finale SP u Manili, par sekundi do kraja, Sojuz smanjuje na 1 razlike, Moka izvodi od našeg koša i gađa Praju na pola njihove polovine, koji je u sendviču između dvojice i nekako, jedva, čupa loptu
Posle bude valjda faul i bacanja i OK, ali totalno... nemam drugi izraz nego ludački

Pa to, o tome pričam. Bile su to sjajne generacije veoma dobrih košarkaša koji su počesto igrali baš budalasto. Od takvih bi Željko Obradović konačno postao paradajz, a Duško Vujošević iz 2014. godine bi ih naprosto podavio.
vcucko vcucko 16:54 15.09.2017

Re: Slovenci

blogov_kolac

Postoji u NBA ogromna razlika u percepciji kako gledaju na najperspektivnije evropske bekove, a kako na visoke igrace, i tu se ne radi o njihovim predrasudama, nego o nekim stvarima u fizickim predispozicijama koje su visestruko puta bile verifikovane u praksi, i to je ustvari sira prica koja generalno vazi za sve bel(c)e bekove u NBA pa su svi jako uspesni slucajevi ustvari izuzeci.

Sve, sve, ali da Sale Đorđević tamo nije mogao da igra to mi nije jasno. Makar samo da prevodi loptu i šutne kad je čisto. I opet bi imao učinak
OK, on je tamo otišao pod stare dane (mislim stariji nego sad Teo, za koga mi nikako nije jasno koji q traži tamo, sem možda malo više ionako velikih para).
Negde se sećam intervjua gde je otvorio dušu. Otprilike, posle Milana, našli se on i žena, navikli na vrhunski provod svakodnevno, u Portlandu. A tamo - grimasa kao da će da povrati - ka-ta-stro-fa, čoveče, selendra, ovo-ono.
Moguće i da je to bilo u pitanju.
vcucko vcucko 17:15 15.09.2017

Re: Slovenci

aureus

No, video je tu pa mogu i ostali da pogledaju.

Kako god, ta prva trojka (Sabonis) nije bila ključna. Iako suluda (pravo pod devedeset, a od table). Bože moj, dobili trojku, pa šta. Ključno sranje je napravio Radović kad je izgubio loptu bukvalno odmah ispod koša, a Tihonenko je pogodio kao da ga jure vuci, bukvalno u nekom naskoku-klaćenju-balansiranju, šta li je ono bilo. I to trojku bez koske. Posle toga, sećam se da sam pomislio "gotovo je, stići će nas", što je najcrnje verovatno su se i naši igrači uplašili i stegli. Bilo je samo pitanje tehnike kako će da nas ukebaju.

Plus publika divlja protiv nas, navodno silovali neke sobarice na Tenerifi, budi Bog s nama...
aureus aureus 17:18 15.09.2017

Re: Slovenci

vcucko
blogov_kolac

Postoji u NBA ogromna razlika u percepciji kako gledaju na najperspektivnije evropske bekove, a kako na visoke igrace, i tu se ne radi o njihovim predrasudama, nego o nekim stvarima u fizickim predispozicijama koje su visestruko puta bile verifikovane u praksi, i to je ustvari sira prica koja generalno vazi za sve bel(c)e bekove u NBA pa su svi jako uspesni slucajevi ustvari izuzeci.

Sve, sve, ali da Sale Đorđević tamo nije mogao da igra to mi nije jasno. Makar samo da prevodi loptu i šutne kad je čisto. I opet bi imao učinak
OK, on je tamo otišao pod stare dane (mislim stariji nego sad Teo, za koga mi nikako nije jasno koji q traži tamo, sem možda malo više ionako velikih para).
Negde se sećam intervjua gde je otvorio dušu. Otprilike, posle Milana, našli se on i žena, navikli na vrhunski provod svakodnevno, u Portlandu. A tamo - grimasa kao da će da povrati - ka-ta-stro-fa, čoveče, selendra, ovo-ono.
Moguće i da je to bilo u pitanju.

Nedavno sam gledao jedan njegov intervju.
Nije samo to što si naveo već i jednostavno nedostatak šanse. Rekao je u intervjuu nešto otprilike ovako: "Uđem na šest minuta, dam pet poena, vrate me na klupu i svi mi kažu "good job, good job!" Kakav "good job", ja sam u Evropi igrao preko 30 minuta, davao dvadesetak poena, rješavao utakmice...nisam navikao da budem epizodista (kome će aplaudirati zbog nekoliko korektno odrađenih minuta). A pored toga, kod kuće ženi dosadno, tad još nismo imali djece. Rekoh, pakujemo se natrag za Evropu."
OK, on je tamo otišao pod stare dane (mislim stariji nego sad Teo

Što bi ti rekao, čisto faktografije radi - godinu dana mlađi nego Teo. 1996. godine Saša je imao 29 godina, a Teodosić je u martu ove godine napunio 30.
kalaf kalaf 17:26 15.09.2017

Re: Slovenci

vcucko
Sve, sve, ali da Sale Đorđević tamo nije mogao da igra to mi nije jasno. Makar samo da prevodi loptu i šutne kad je čisto. I opet bi imao učinak
OK, on je tamo otišao pod stare dane (mislim stariji nego sad Teo, za koga mi nikako nije jasno koji q traži tamo, sem možda malo više ionako velikih para).
Negde se sećam intervjua gde je otvorio dušu. Otprilike, posle Milana, našli se on i žena, navikli na vrhunski provod svakodnevno, u Portlandu. A tamo - grimasa kao da će da povrati - ka-ta-stro-fa, čoveče, selendra, ovo-ono.
Moguće i da je to bilo u pitanju.

Kiselo grozdje. Mislim jeste Milano fantastican grad za zivot, al da je Portland selendra bas i nije, i prilicno je ziv grad, svakako zivlji od Bolonje iz koje je dosao (u Milanu je igrao pre i posle, ali je iz Fortituda otisao u Portland).

A glavna stvar je da ma koliko dobar suter i napadac bio, Sale je verovatno najgori odbrambeni igrac koji je ikad igrao za nasu reprezentaciju i kao takav jednostavno nije imao sta da trazi u NBA.
NNN NNN 17:29 15.09.2017

Re: Slovenci

Sećam se i Rakočevića koji je bio najbolji strelac u EL (doduše pošto se vratio iz NBA)
a tamo bio 3. plej u Minesoti i na jednoj utakmici u 2. četvrtini ubacio 12 poena i oni vode 20+ i trener ga više ne uvodi u igru, nego matori Striklend igra i u garbidž-tajmu.
A ceo ostatak petorke iz Baskonije posle napravio solidne NBA karijere
Priđoni
Teletović
Skola
Splinter
kalaf kalaf 17:38 15.09.2017

Re: Slovenci

blogov_kolac
A to isto uopste ne stoji za visoke evropske igrace, tako da su oni uvek pod lupom, pogotovo u ovom veku, pa cesto i precenjeni na draftu. Darko nije bio prvi TOP3 pik za evropskog centra, malo pre njega to je bio stariji Gasol, a posle njega bilo je cak i nekih prvih pikova koji se uzgred uopste nisu proslavili poput Italijana Barnjanija ili Australijanca Boguta (belac, pa jos hrvatskog porekla, pa sam ga zato svrstao medju Evropljane). A na vrhuncu popularnosti najboljeg evropskog igraca svih vremena, Dirka Novickog, kada je 2011 uzeo titulu i zvanje MVP cele lige, bio je onaj draft kada je kao 6ti pik bio biran onaj bivsi partizanovac Veseli, a pre njega jos dva visoka Evropljanina Valanciunas i Kanter, iako je to bila jedna od najacih draft klasa u ovom veku, pa je medju igracima koji su birani posle Veselog bilo cak petorica koji su igrali na ovogodisnjem all-staru.

Pau je bio 3. pik, Darko 2., al to nije toliko ni vazno, ono sto je fascinantno je ko je sve bio iza Darka na tom draftu 2003. 2001. uz Pau Gasola jos 2 all-star igraca, a 2003. od prvih 6 jedino Darko nije bio all-star igrac, a ostala imena (uz 1. LeBrona), Karmelo, Vejd i Bos. Ludilo draft i Darko zavrsio na 2. poziciji, umalo da i LeBrona predje.
Zato i jeste verovatno najveci promasaj NBA drafta ikad.

U celom XXI veku jedini evropski bek koji je do sada napravio stvarno veliku karijeru je Argentinac Manu Djinobili (stigao u NBA iz italijanske kosarke, pa ga zato uslovno tretiram kao Evropljanina), ne racunajuci Tonija Parkera, ciji slucaj iz ociglednih razloga samo potvrdjuje ovu pricu o fizickim predispozicijama koje na spoljnim pozicijama favorizuju afroamerikance. Prvi sledeci najnizi su vec bili 2.06-2.08 visine, Stojakovic, Kirilenko, Galinari, a sve ostalo centri.

U 21. veku da, ali zato je Drazen i dalje pojam za vecinu i posle 25 godina. Najbolji bek stranac uopste u NBA (uz svo postovanje Djinobiliju, Nesu i Parkeru).

NNN NNN 17:46 15.09.2017

Re: Slovenci

Zato Darko ima prsten, a Karmelo nema

Drazen i dalje pojam za vecinu i posle 25 godina. Najbolji bek stranac uopste u NBA (uz svo postovanje Djinobiliju, Nesu i Parkeru).


Ovo možda samo među zanasenjacima na Balkanu inače niđe veze, imao samo jednu dobru sezonu (sa recimo 22,3 poena bio 11-12. strelac lige), dok je Neš bi dva puta MVP sezone, Parker MVP finala.
Đinobili je jedan od samo dva čoveka u istoriji koji su bili prvaci Evrope (MVP), NBA i pobednici OI (MVP)
aureus aureus 18:20 15.09.2017

Re: Slovenci

blogov_kolac
Naravno, da malo spustim loptu, nema nikakvih garancija da svako cudo od deteta mora u potpunosti da realizuje sva ocekivanja, kao sto je to npr uspeo Lebron Dzejms, a tu je i moguci surovi faktor povreda

Naravno da nema, ali ja se nadam da će Dončić očekivanja ispuniti, da će se pravilno razvijati i da će ga povrede zaobići.

Hoću da uživam u igri majstora.
kalaf kalaf 18:22 15.09.2017

Re: Slovenci

NNN
Ovo možda samo među zanasenjacima na Balkanu inače niđe veze, imao samo jednu dobru sezonu (sa recimo 22,3 poena bio 11-12. strelac lige), dok je Neš bi dva puta MVP sezone, Parker MVP finala.
Đinobili je jedan od samo dva čoveka u istoriji koji su bili prvaci Evrope (MVP), NBA i pobednici OI (MVP)

Previdjas dosta stvari. Prvo kad se igralo, drugo koliko je ko igrao.
Uporedi statistiku najboljih stranaca u NBA 90-ih i Drazenovu. I jedan Sabonis ispada smesan u tom poredjenju, a da ne pricamo o beku tipa Marculjonisa.

Jokic je u svim statistickim parametrima ove sezone pretekao Sabonisa, a jel ti stvarno verujes da je on vec 2016/17. bio bolji igrac nego Sabonis u svojoj najboljoj sezoni???

Drazen je imao 2 sezone 20+ PPG uzastopno i tek je postajao zvezda tima. Jeste bio 12. strelac lige, ali treba pogledati koji su to igraci ispred njega.
A o inflaciji poena po utakmici poslednjih godina i da ne pricamo.

Jeste ima Djinobili prsten i Olimpijadu ali uprkos tome sto je igrao deceniju i po kasnije i u svojoj najboljoj sezoni nije ni blizu po statistici Drazenu i nikad nije bio najbolji igrac svog tima.

Parker je imao tu jednu bljesak sezonu 2009. (a i tad je imao losiju statistiku od Drazena i bio tek 14. strelac sezone), ostalo je manje vise onako, a i on nikad nije bio 1. violina.

Obojica su imali srece sto su igrali u najjacem timu u NBA u prvoj deceniji 21. veka (nesto slicno kao i Kukoc za poslednju deceniju 20. veka).

Nes je bio sjajan asistent pre svega i stoga i te 2 MVP titule ali kao sto je dobro poznato NBA MVP titule su samo protokolarna stvar (recimo bruka i smejurija je da te 2 sezone jedan Kobi Brajant nije dobio titulu, a dobio ih je Nes).

A igraca ne cine samo titule vec i to koliko je bitan za svoj tim.
Za Nesa bih najpre mogao da se slozim da je najbolji bek stranac u NBA (mada je covek Kanadjanin i pitanje je koliko se moze smatrati strancem u NBA) jer on jeste bio najbolji igrac svog tima tih godina.

NNN NNN 19:32 15.09.2017

Re: Slovenci

(recimo bruka i smejurija je da te 2 sezone jedan Kobi Brajant nije dobio titulu, a dobio ih je Nes)
Kobi je 2006. bio prvi strelac lige, ali nije video plej-of tako da nije ni bio u konkurenciji za igrača sezone.

Neš je 2005. predvodio najbolju ekipu lige do skor 62-20,
a prethodne sezone bez njega su imali 29-53 - ista ekipa!
i ovo je ubeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedljivo najveći napredak i uticaj na neku ekipu u istoriji tako da nije bilo sumnje ko je MVP lige iako nije imao bog-zna-kakve statistike.

a 2007. je imao najbolje lične statistike, ali bi bilo malo previše, inače i te sezone su u razbili Kobija u PO i sam Neš je imao više asistencija nego Lejkersi


arcins arcins 22:01 15.09.2017

Re: Slovenci

tyson

Ja sam po Africi viđao baš dosta crnaca otprilike takvih fizičkih predispozicija. Ne mislim da su američki crnci po tom pitanju drugačiji, bolji.



Tajsone, pali me žari me kaljava sam peć
arcins arcins 22:36 15.09.2017

Re: Slovenci

aureus
vcucko
NNN
[
najdrastičniji primer je da u nekom finalu protiv SSSR-a imamo koš prednosti i loptu (za do kraja utakmice) i oni debili ne prave faul (bar da se uhvate za slamku), a debilko Kića ničim izazvan šutne na nekoliko sekundi pre kraja ... i pogodi

Još crnje: finale SP u Manili, par sekundi do kraja, Sojuz smanjuje na 1 razlike, Moka izvodi od našeg koša i gađa Praju na pola njihove polovine, koji je u sendviču između dvojice i nekako, jedva, čupa loptu
Posle bude valjda faul i bacanja i OK, ali totalno... nemam drugi izraz nego ludački

Pa to, o tome pričam. Bile su to sjajne generacije veoma dobrih košarkaša koji su počesto igrali baš budalasto. Od takvih bi Željko Obradović konačno postao paradajz, a Duško Vujošević iz 2014. godine bi ih naprosto podavio.

Nadam se da ste svesni da se tada igrala potpuno drugacija kosarka, reket i malo okolo, poludistanca. Pre 40 godina je + 4 bilo kao danas + 25, pa koliko smo samo igrali utakmica da se svo vreme vija 2 razlike, hebote, celu utakmicu, borba, tuca.
A ostalo, za malog Dončića, mislim sve je OK ali mladac ne bi ni dobio priliku da igra, u to vreme, a i narednih decenija za reprezentaciju Jugoslavije. Pa Delibašić je igrao na kašičicu. Tek ne bi igrao krajem osamdesetih. To demoliranje na evropskom nije nikad zabeleženo, verovatno nije postojala kvota na kladionici za nas. Ni danas ne bi bio u prvoj postavi Srbije da je ekipa u najjacem sastavu. Njegova je sreća što igra za Sloveniju pa može da se istakne. Preterujete sa hvalospevima.
NNN NNN 19:54 14.09.2017

Slovenija - Španija

Slovenci vode posle 1. četvrtine,
odlično ih služi šut za 3
niccolo niccolo 20:17 14.09.2017

Džipsiji

najomraženijim kelnom

U, pa konačno imaju šansu da im se revanširaju...
tyson tyson 20:58 14.09.2017

Eh...

Ko god da pobedi večeras, vest dana je ipak da je umro Grant Hart





mija12 mija12 21:07 14.09.2017

Re: Eh...

umro Grant Hart


plej lista za danas

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:11 14.09.2017

Re: Eh...

Ne seri da se voleo that shit. Sada mi je jasno zašto sam te voleo sve ove godine.
NNN NNN 21:19 14.09.2017

Zvezda

vodi!
NNN NNN 21:23 14.09.2017

Re: Zvezda

i pritiska kao luda
(ovo čekam četvrt veka što se klupskog fudbala tiče )
daj da damo još neki, da prelomimo, da se ne sekiramo...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:28 14.09.2017

Re: Zvezda

Nije ušla, pao je momentum, ali lepo igra Zvezda. Samo da se nastavi vudu oko prečaka.
niccolo niccolo 21:37 14.09.2017

Re: Zvezda

Đoka, 1:1
NNN NNN 21:38 14.09.2017

Re: Zvezda

1:1 jeftino primljen gol , igralo se stihijski poslednjih 15-ak minuta
svarog svarog 21:33 14.09.2017

Da se zna

Partizan ide na areni 3 a ciganija na Rts 1. Konacno i s tom podelom je gotovo i imamo jedan drzavni klub kako bog zapoveda
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:45 14.09.2017

Re: Da se zna

Da, to je odvratno AV deljenje nacije i BG-a. Mi srećom, kao rekonvalescenti od srpske šizofrenije, imamo i predajnik s Arenom pa smo gledali oba srpska tima!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:49 14.09.2017

Re: Da se zna

Ja se nervira s drugom pričom: Ivanić, Sergej, Vanja, Poletanović, Gaćinke - i Voša propada? Pa jebem im mater svima!

NNN NNN 21:50 14.09.2017

Re: Da se zna

i prošli put je bio neki bijedan izgovor tipa "nemamo dovoljno kanala" što 1) nije tačno, 2) sada se čak ni ne preklapaju termini,
ali za one debilizme tipa selo gori a baba se češka uvek ima mesta u udarnom terminu!
Ako Fića obeća da će komisijski da budu spaljene sve kopije te serije koja je za desetak godina reprizirana 50-ak puta (ustvari, ona se ni ne reprizira, ona ide kontinualno )
treba iz sve snage da podržimo njegove napore da dođe na čelo rts-a.
NNN NNN 22:03 14.09.2017

Re: Da se zna

1:1
danak neiskustvu.

Ono što mi se svidelo je kako smo grizli na kraju,
sećam se prošle godine protiv Ludogoreca kod 2:2 na dva minuta do kraja mi imamo korner i dođu samo dva igrača u 16-erac,
a sada je dolazilo po 7-8, to je pristup!
imali smo i čak 23 šuta na gol (odavno nismo napadali toliko),
šteta što nam je ovo ipak bila najveća šansa za pobedu u grupi.
Ova ekipa i dalje raste.
NNN NNN 23:26 14.09.2017

Re: Da se zna

Sreća u nesreći je da je Arsenal pobedio smrdljivi keln sa 3:1 (iz dvojke )

I da je meni na klaji prošao neki sistemčić 5 od 8 ikseva onako na minimalac iz zajebancije dobio sam hiljadu dindži,
ali pošto čaša zna da bude i poluprazna, sad se nerviram što smrdljiva Rijeka (ko je ono pričao da je odatle?) nije uspela da izjednači protiv kilavih Grka,
isto smrdljivi Makabi (ua Srki) nije uspeo da izjednači u Pragu, a celo poluvreme jurio gol (da ga bar Rajković nije primio)...
...sad bih bio lepši za 200 evra i verovatno se nervirao što nisam uplatio bar 200 dindži
vcucko vcucko 10:13 15.09.2017

Re: Da se zna

NNN
Sreća u nesreći je da je Arsenal pobedio smrdljivi keln sa 3:1 (iz dvojke )

I da je meni na klaji prošao neki sistemčić 5 od 8 ikseva onako na minimalac iz zajebancije dobio sam hiljadu dindži,
ali pošto čaša zna da bude i poluprazna, sad se nerviram što smrdljiva Rijeka (ko je ono pričao da je odatle?) nije uspela da izjednači protiv kilavih Grka, isto smrdljivi Makabi (ua Srki) nije uspeo da izjednači u Pragu, a celo poluvreme jurio gol (da ga bar Rajković nije primio)...
...sad bih bio lepši za 200 evra i verovatno se nervirao što nisam uplatio bar 200 dindži



Vidi, meni je drago što je Rijeka maznula titulu Dinamu (što je tamo podvig, otprilike protivdržavni čin). Opet, jasno mi je da je to sada neki drugi grad i neki drugi klub. Takođe, to što više ne igraju na Kantridi, između stene bivšeg kamenoloma i mora, to je tek priča za sebe. Meni je još u nosu miris Kantride. Ovaj tzv. trening centar Rujevica gde se sad igra, to su ona neka brda iznad grada, nekad je tu bio dom brigadira, tako nešto, iznad njega cigan-mala i nekakve livade. Neki napasali koze. Tako da sa moje tačke gledišta u Ligi Evrope ne igra Rijeka nego Halubjan iz Viškova, ko razume shvatiće.

A i mene su oborili, stavio da će Rijeka i Partizan dati po 2+. Optimista, jbg. Nema veze, igramo se; pratili bi i bez toga, ovako je zanimljivije.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:41 15.09.2017

Re: Da se zna

za Makabi navijaju samo đane i metroseksualci iz severnog Tel Aviva! pravi muškarci su sa juga grada i navijaju za Hapoel! Ua, Makabi!
aureus aureus 11:14 15.09.2017

Re: Da se zna

vcucko

Vidi, meni je drago što je Rijeka maznula titulu Dinamu.

Мени је драго што је осмогодишњи Тино Поповић остао вјеран Ријеци, мада је Вучић покушао да га наговори да почне навијати за неки "већи клуб, рецимо Звезду или Партизан".
Тино се није дао поколебати: рекао је "не" Вучићу као Тито Стаљину. Ма, постеризовао га је као Калинић Бурусиса.
NNN NNN 11:15 15.09.2017

Re: Da se zna

više ne igraju na Kantridi, između stene bivšeg kamenoloma i mora

aupičkumaterinu!

Eto, da sam to znao kladio bih se protiv njih, izdajnici!
(kladionice između ostalog zarađuju na našoj pohlepi i neznanju)
NNN NNN 11:22 15.09.2017

Re: Da se zna

Srđan Fuchs
za Makabi navijaju samo đane i metroseksualci iz severnog Tel Aviva! pravi muškarci su sa juga grada i navijaju za Hapoel! Ua, Makabi!
Ovo si mi već jedno objasnio
(njihov mainstream ih gura kao "Ponos Izrailja'')

Nadao sam se da Rajković začara mrežu, ili da bar učačkaju za izjednačenje...

Još mi luđe bilo prethodni dan za LŠ,
isto nalupao neki sistemčić za minimalac od 5 X-ova,
2 za minimalnu zaradu,
a ako prođu svi onda 200-tinak evra
i slučajnno posle basketa vidim Liverpul - Sevilja 2:2
rekoh odlično, ali nisam hteo da gledam rezultate nego odmah da se ulogujem da proverim tiket
i tako ulogujem se, a u polju račun piše nešto tipa 25555,
kad ja malo bolje pogledam, a ono mi kursor zaklonio tačkicu ispred poslednje dve cife :(

vcucko vcucko 11:51 15.09.2017

Re: Da se znajavascript:;

aureus
vcucko

Vidi, meni je drago što je Rijeka maznula titulu Dinamu.

Мени је драго што је осмогодишњи Тино Поповић остао вјеран Ријеци, мада је Вучић покушао да га наговори да почне навијати за неки "већи клуб, рецимо Звезду или Партизан".
Тино се није дао поколебати: рекао је "не" као Тито Стаљину. Ма, постеризовао је Вучића као Калинић Бурусиса.

Grešiš, makar cenim.
I ja sam lokalpatriotski navijao za Rijeku uvek i svuda. Sem, naravno, kada je igrala sa Partizanom. Što je viši oblik osećaja pripadnosti (ovde sam i napisao, otprilike: ako baš moram da se odredim po cenu života, piši "državljanin JSD Partizan"). Uglavnom sa zapadne tribine (na Kantridi se glavna tribina, ona natkrivena, zvala "centralna", dve tribine sa strane te su bile "zapadna" i "južna", tako stoji stadion, sve ostale tri strane prema steni su bile stajanje) zajedno sa "domatjima" i bez problema i kompleksa. Jedino kad je igrala Zvezda, pogotovo pred kraj, to sam gledao sa kraja južnog stajanja, ograda bukvalno iznad plaže. Ono, neću među crowd što 'ebe srpsku mater, ali neću ni među novokomponovane četnike iz Knina koji su na toj strani, ali malo dalje. A otuda možeš i da skočiš (par metara) i džada uzbrdo, ako krene po zlu.
Rijeka je (uvek bila) grad internih doseljenika, procentualno najviše iz Dalmacije, samim tim je taj dualitet bio najizraženiji u smislu navijanja za Rijeku, ali "bili su bili vrhovi planina" i Ajduk iznad svega. Za Dinamo su navijali uglavnom Slavonci, a najopasniji BBB sa kojima je uvek bilo tuče bili su Janjevci iz Zagreba.



Evo slik, ko nije bio, da može da isprati.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:56 15.09.2017

Re: Da se zna

Ovo si mi već jedno objasnio
(njihov mainstream ih gura kao "Ponos Izrailja'')

Nadao sam se da Rajković začara mrežu, ili da bar učačkaju za izjednačenje...


ma bre, šminkeri, ne volimo ih mi šljakeri i raja s juga grada...

a i Rajka su njihovi navijači polivali prvih pola godina (a Rajko je imao neka nerešena posla sa Zvezdom, da li su mu se ugradili u ugovor kao Andriji Živkoviću što je uradio onaj dsmra mafijaški, Zahavi, što ne sme da se pojavi u južnom Tel Avivu da ga ne bi roknuo neko), uglavnom ga je direktor Jordi Krojf pokrivao svojim autoritetom, inače štampa je bila odvratna... ma hajde, snobovski talibani - napolivali mladog dečka, uništili su mu samopouzdanje mal'ne; uglavnom, preživao Rajko sve, eno ih sada, godinu i po kasnije, svi se kao kunu u njega, i ljube mu skute, mal'tene.
vcucko vcucko 13:08 15.09.2017

Re: Da se zna

Srđan Fuchs



Ja bi najpre za ove


Vidim da su treći stepen takmičenja. Trebala bi država malo da pomogne, kao isturenoj tački, a para ne bi trebalo da fali?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:02 15.09.2017

Re: Da se zna

Šta, tu iskrcavaš robu pa na tekmu? Ima Ejlat kinte, uleteli su Francuzi kintu, kako povlače investicije pred ISIS-om, izraelska periferija profitira. Ne znam kako bi ovi Sinovi Ejlata igrali kada im je 9/12 meseci preko 35 stepeni u hladu?
omega68 omega68 22:35 14.09.2017

U petak

Навијамо за НАШЕ

NNN NNN 23:17 14.09.2017

Re: U petak

U petak

Навијамо за НАШЕ


Valjda u nedelju
blogovatelj blogovatelj 23:25 14.09.2017

Re: U petak

Навијамо за НАШЕ


Zašto vi rusofili smatrate da je Vesna Pešić domaći izdajnik, a da vi to niste?
NNN NNN 23:29 14.09.2017

Re: U petak

Vesna Pešić domaći izdajnik

Vesna Pešić nije domaći izdajnik,
ona je sada samo izhlapela starica
NNN NNN 23:35 14.09.2017

Re: U petak

Ps. mnogi s bloga bi rekli da na gornjoj slici na gornjoj zastavi nedostaje grb sa Triglavom
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:35 15.09.2017

Re: U petak

Ovo moji neki putnici sa srpskom zastavom.
vcucko vcucko 10:36 15.09.2017

Re: U petak

blogovatelj
Навијамо за НАШЕ


Zašto vi rusofili smatrate da je Vesna Pešić domaći izdajnik, a da vi to niste?

Mašiš poantu.

Ja recimo ne smatram da je dotična domaći izdajnik i nikad nisam koristio taj narativ. Ali sam ubeđen da dotična i mnogi drugi greše oko imperije kojoj pripadamo, po svim kriterijuma ljudskim, Božjim i naučnim. A bez imperije je nemoguće živeti.

To je to u tri rečenice.

Oko večerašnje utakmice, a isto kratko i u svetlu teme. Naravno da navijam za Srbiju, ali me ne bi rastužilo ni da Rusi pobede, ako budu bolji. U stvari, voleo bih da onaj ko prođe dobije i finale. Ne kao protiv Španaca (oni su dosadili Bogu i narodu, a i antipatični su bre mnogo), ali i Slovenci imaju jedan bitan faktor koji ne volim: Amer u ekipi. To nije fer. Ajde onda mi da kupimo dva. Pa će Italijani da kupe tri, pa na kraju Nemci svih pet i da biju sve redom. Nije pošteno.
Da se razumemo, isto sam mislio i kad je Holden osvojio titulu za Rusiju usred Madrida (ma kako voleo da vidim Gasola kako plače)
NNN NNN 15:12 15.09.2017

Re: U petak

Nego, da okačimo i ovo ovde:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana