Reč i slika

Predsednik Zadruge Srbija

Filip Mladenović RSS / 27.09.2019. u 21:22

Od tompusa...
Od tompusa...
... do parastosa...
... do parastosa...
Kada je prošle nedelje, u okviru 12. „Weekend Media Festivala" u Rovinju, u žaru diskusije povodom provokativnog pitanja da li se na TV Pink NON STOP emituju samo dva rijalitija ''Zadruga'' i "Vučić", Željko Mitrović izgovorio rečenicu "Zadruga jedan sat posle ponoći ima više gledalaca nego sto Slovenija ima stanovnika!", nehotice je otkrio suštinu vladanja i održivosti na vlasti AV režima. (Inače, broj stanovnika Slovenije iznosio je 1. aprila 2019. godine 2 084 301.)

Analizirajući rezultate parlamentarnih izbora 2012, 2014. i 2016. godine, lako se može doći do zaključka da AV režim upravo računa na tih famoznih 2 miliona sigurnih glasova - ponoćnih gledalaca TV glupiritija. Tako su SNS, SPS i SRS 2012. godine ukupno osvojili skoro 1,7 miliona glasova, 2014. godine oko 2,3 miliona glasova, a 2016. rekordnih 2 542 969 glasova!

I kao što svaki ugostiteljski objekat, bio on bircuz, birtija, kafana, kafeterija, kafić ili elitni restoran, zavisi od STALNIH mušterija, tako i AV režim ide na sigurno - na stalne mušterije.

A stalne AV mušterije su gledaoci zadruge Srbija, u jedan sat posle ponoći, tj. čitaoci tabloida u svako doba dana ili noći!

I ma koliko javni AV nastupi ličili na histerične, primitivne, psihopatološke, svadjalačke, psovačke, navijačke i neprimerene za predsednika jedne države, makar se zvala i Srbija, oni su zapravo lukavo pripremljeni i upućeni posleponoćnim gledaocima TV glupiritija.

Tako se ispostavlja da je AV zapravo predsednik zadruge Srbija, a ne predsednik države Srbije, što mu osigurava ostajanje na vlasti. Jer, ima stalni, pouzdani rezervoar zaokruženih listića na glasanjima, još od Miloševićevog mračnog doba!

Medjutim!

Nepisani rok trajanja režima u Srbiji je 12 godina: Miloševićev od 1988. do 2000. godine, DOS-ov od 2000. do 2012, a AV-ov od 2012. do 2024. Zašto baš 12 godina? Zato što je to prosečan rok truljenja i urušavanja svakog srpskog režima od vlastitog kriminala i korupcije.

Dakle, ako im iko dodje glave, to će biti mangupi iz njihovih AV redova, zvali se oni Zoran Babić, Zvonko Veselinović ili Siniša Mali, koji je postao neka vrsta Borke Vučić AV režima!

Atačmenti



Komentari (103)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 23:50 27.09.2019

дакле

мedjutim

знано је ово ....што нам се дешава
има задовољних а .....и других има,
дал' ће се стварност променити сутра
другости доносећ'.... упит je многима
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:25 28.09.2019

Re: дакле

Odgovor je dao Svetislav Basara u kolumni "Šmekeraj", publikovanoj u dnevnom listu "Danas" 26. 9. 2019:

"... Hajde zato da stvar razmotrimo malo podrobnije. Da li je rekonstrukcija/uništavanje trga bila Vesićeva ideja? Decidirano – njet. Vesić nema (nite sme da ima) bilo kakve ideje, on ideje dobija „odozgo“. Aha, sad će da grakne Miloš, znači „odozgo“, budi onda šmeker pa reci da je Trg uništio Vučić.

E pa, Miloše, sad ćeš čuti ono što (verovatno) ne želiš da čuješ – Trg su, po meni, uništili prethodna vlast (u kojoj je Vesić takođe bio Vesić), tj. sadašnja opozicija i njeno biračko telo koji su – prvi nečinjenjem i lopovlukom, drugi belim listićima – Vučića i doveli na vlast.

Baš ga preterah. Kratkovido je to. Sledi ispravka. Trg nisu uništili ni prethodna vlast, ni beli listići, ni Vučić, ni Vesić nego dvovekovni sistem burazerskog lopovskog pluralizma, odgovornost, međutim, ostaje na prethodnoj vlasti koja taj sistem nije demontirala, a imala je i vremena i prilike, pa čak i kadrova.

Da li prethodna vlast, sadašnja opozicija, pokazuje bar stidljivu nameru da, ako se ponovo uspentra na vlast, demontira taj sistem. Decidirao jok. Ona bi samo da smeni Vučića i Vesića, a da ništa ne promeni jer namerava da radi isto ono što rade Vučić i Vesić, možda i sa Vesićem na istom mestu na kome je sada.

Vučića je još i moguće strmopizditi, bar teoretski, Vesića jok. Ako je Vesić uništavao trgove za JexS-ovog vakta, nastavio da ih uništava za Vučićevog, otkuda bilo kome ideja da neće nastaviti da ih uništava za bilo čijeg budućeg vakta.

Hajdemo dalje. Ne potcenjujem ničije destruktivne potencijale, ali stavimo ruku na srce pa se zapitajmo da li bi Milošević, Referendumski Lopov, JexS i Vučić – tim redosledom – bili u stanju da rade to što su radili (i rade) da im naruku nije išao gorepomenuti sistem koji – umesto na ustavu i zakonima – počiva ne degenerisanom, srednjovekovnom sistemu svemoćnih suverena i servilnih vazala koji unovčavaju vernost iskazanu suverenu.

To vam je pa – što reko „naš narod“ – smočite. I tako će vam biti dok vam iz dupeta ne dođe u glavu da će tako biti sve dok se radikalno – ako treba i primenom sile – ne demontira već dibidus istruleli sistem. U suprotnom – i posle Vesića biće Vesić."
tasadebeli tasadebeli 06:47 28.09.2019

М'да... Невино питање у свитање

А када сам поставио на овом истом Блогу Б92 питање зашто протест 1 од 5 милиона не иде да протестује и испред Телевизије Пинк него протестују само испред Јавног сервиса РТС, било ми је објашњено да протест 1 од 5 милиона "мора да поштује право на приватно власништво."


Вероватно ја нисам довољно морално-политички подобан да бих постављао таква питања.



Pitanje jednog krezavog i neupućenog


У рубрици под називом











А зашто протестери (Стјепан ме је научио да нису протестанти него протестери) у својим шетњама суботом упорно и редовно иду испред Јавног сервиса РТС да протестују незадовољни извештавањем медија када сам ја, само примера ради, у петак, прекјуче, слушао на Радио Београду 1 емисију "Земља чуда" која је била баш као да је уређују ти исти протестери?



Зашто протестери у својим шетњама никада, ама баш никада, не оду да протестују због извештавања медија у Србији испред оне телевизије чији је власник онај ружичасти љубитељ италијанске опере?



Није ваљда да су протестери задовољни извештавањем ружичасте телевизије?



Мислим, и то је такође један масмедиј у Србији... И та ружичаста телевизија у Србији, колико знам, има већу гледаност од Јавног сервиса РТС...








П.С. -


softelectronics_e

14:09 03.03.2019

Re: *
antioksidant


Зашто протестери у својим шетњама никада, ама баш никада, не оду да протестују због извештавања медија у Србији испред оне телевизије чији је власник онај ружичасти љубитељ италијанске опере?




zato što je nešto javni servis a drugo komercijalna televizija. s javnom frekvencijom ali bez javne funkcije kao javni servis

Javni medijski servis je nezavisan i samostalan pravni subjekt koji, obavljanjem svoje osnovne delatnosti, omogućava ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja, i pruža opšte i sveobuhvatne medijske usluge koje podrazumevaju informativne, obrazovne, kulturne i zabavne sadržaje namenjene svim delovima društva.


Meni ovo anderlajnovano nije bitno.
Jer - svaki medij, bio javni ili nejavni, mora da ima jedan jedini kriterijum - istinu.
Tako da tu 'komercijalnu' televiziju ništa ne može oprati od njene sramne uloge.
A na pitanje koje Tasa postavlja, odgovor je prost - ta neka televizija je daleko od mesta okupljanja.




А за Басару и његову деконструкцију вишедеценијског, "двовековног" како он каже, "плурализма интереса" у Србији уместо демократског вишестраначког система заснованог на доследном поштовању закона, а не на доследном поштовању "ја теби, ти мени" буразерског тапшања по рамену после постигнутог договора, коначно један

:


Досетило се и то прасенце коначно, после две деценије испразног паламудања, у чему је суштина нашег проблема у Србији.


Da li prethodna vlast, sadašnja opozicija, pokazuje bar stidljivu nameru da, ako se ponovo uspentra na vlast, demontira taj sistem. Decidirao jok. Ona bi samo da smeni Vučića i Vesića, a da ništa ne promeni jer namerava da radi isto ono što rade Vučić i Vesić, možda i sa Vesićem na istom mestu na kome je sada.
Vučića je još i moguće strmopizditi, bar teoretski, Vesića jok. Ako je Vesić uništavao trgove za JexS-ovog vakta, nastavio da ih uništava za Vučićevog, otkuda bilo kome ideja da neće nastaviti da ih uništava za bilo čijeg budućeg vakta.

Hajdemo dalje. Ne potcenjujem ničije destruktivne potencijale, ali stavimo ruku na srce pa se zapitajmo da li bi Milošević, Referendumski Lopov, JexS i Vučić – tim redosledom – bili u stanju da rade to što su radili (i rade) da im naruku nije išao gorepomenuti sistem koji – umesto na ustavu i zakonima – počiva ne degenerisanom, srednjovekovnom sistemu svemoćnih suverena i servilnih vazala koji unovčavaju vernost iskazanu suverenu.

To vam je pa – što reko „naš narod“ – smočite. I tako će vam biti dok vam iz dupeta ne dođe u glavu da će tako biti sve dok se radikalno – ako treba i primenom sile – ne demontira već dibidus istruleli sistem. U suprotnom – i posle Vesića biće Vesić."





А мени у томе највише од свега смета то што ти буразери, док се међусобно тапшу по рамену договарајући се на неком гробљу у поноћ како да задовоље своје интересе, деценијама упорно и пуном снагом сеју мржњу по овој Србији и окрећу ове људе овде у Србији једне против других на крв и нож да све лети перје, подижући при томе велику прашину да се Власи не досете зашто их боли то што их боли.

И онда то називају демократијом, људским правима и слободама итд.

И тако деценијама и вековима. (Видети за ово под "Корени" омраженог нам чича друга Добрице.)
shone shone 07:40 28.09.2019

Re: there is no reconciliation

деценијама упорно и пуном снагом сеју мржњу по овој Србији и окрећу ове људе овде у Србији једне против других на крв и нож да све лети перје, подижући при томе велику прашину да се Власи не досете зашто их боли то што их боли.

И онда то називају демократијом, људским правима и слободама итд.

И тако деценијама и вековима. (Видети за ово под "Корени" омраженог нам чича друга Добрице.)


I nema pomirenja.


macak.tosa031 macak.tosa031 07:44 28.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

Bogami baš lep citat tog softelectronics_a.
tasadebeli tasadebeli 08:02 28.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

shone, macak.tosa031









shone shone 08:04 28.09.2019

Re: М'да... nešto si preskočio

Veliki Brat u Srbiji
Iz Wikipedije, slobodne enciklopedije

Veliki Brat (VB) je reality show u produkciji srpske firme Emoušn (Emotion) po licenci „Endemol“-a. Emituje se u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini. Emituju ih televizije B92, Pink BH i Pink M.


Iz zvanične imovinske karte političara - izvor krik
https://imovinapoliticara.krik.rs/display/disp4/profil.php?disp_id=56
Emotion production Dragan Đilas Suvlasnik 1.282 € 3.692.008 €
U decembru 2002. Goran Stamenković osnovao je kompaniju „Emotion production“, a u martu 2005. ustupa 49 odsto udela u vlasništvu firmi Đilasovoj „Direct media“ za oko 2,5 hiljada dolara. U januaru 2007. „Direct media“ prebacuje svoj udeo na majku firmu „Multikom group“, a Goran Stamenković svoj udeo prenosi firmi u svom vlasništvu – „IMGS“. U maju 2011, „Multikom“ prodaje svoj udeo kompaniji „IMGS“ za skoro 269 miliona dinara – oko 2,77 miliona evra.


Dobar ti je blog Fićo samo si nešto preskočio kao i uvek.
Kreni od početka,ono kako je počelo,jednog dana na brdovitom balkanu......
M'da ne trošimo tastaturu - nemo' se praviš Toša a nisi Čarli.(pojasnio sam i izvinjavam se,mlogo se izvinjavam nepopustljivom)
tasadebeli tasadebeli 08:10 28.09.2019

Re: М'да... nešto si preskočio

shone



Veliki Brat u Srbiji
Iz Wikipedije, slobodne enciklopedije

Veliki Brat (VB) je reality show u produkciji srpske firme Emoušn (Emotion) po licenci „Endemol“-a. Emituje se u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini. Emituju ih televizije B92, Pink BH i Pink M.



Iz zvanične imovinske karte političara - izvor krik
https://imovinapoliticara.krik.rs/display/disp4/profil.php?disp_id=56
Emotion production Dragan Đilas Suvlasnik 1.282 € 3.692.008 €
U decembru 2002. Goran Stamenković osnovao je kompaniju „Emotion production“, a u martu 2005. ustupa 49 odsto udela u vlasništvu firmi Đilasovoj „Direct media“ za oko 2,5 hiljada dolara. U januaru 2007. „Direct media“ prebacuje svoj udeo na majku firmu „Multikom group“, a Goran Stamenković svoj udeo prenosi firmi u svom vlasništvu – „IMGS“. U maju 2011, „Multikom“ prodaje svoj udeo kompaniji „IMGS“ za skoro 269 miliona dinara – oko 2,77 miliona evra.



Dobar ti je blog Fićo samo si nešto preskočio kao i uvek.
Kreni od početka,ono kako je počelo,jednog dana na brdovitom balkanu......
M'da ne trošimo tastaturu - nemo' se praviš Toša a nisi Čarli.(pojasnio sam i izvinjavam se,mlogo se izvinjavam nepopustljivom)




Чачкаш мечку. Д'извиниш.

То, бре, изгледа постало нешто заразно? То извињавање?





shone shone 08:33 28.09.2019

Re: М'да... nešto si preskočio

Чачкаш мечку. Д'извиниш.


Шта мислиш јел Fића намерно био површан у хисторијату доласка и развоја ријалити програма у Србију или му се у журби омакло?

У истраживачком новинарству није баш пожељно бити површан.

Појасни, ко је мечка, шта се чачка?
Где је решето?
tasadebeli tasadebeli 08:56 28.09.2019

Црквено календарче и црвено слово

shone
Чачкаш мечку. Д'извиниш.


Шта мислиш јел Fића намерно био површан у хисторијату доласка и развоја ријалити програма у Србију или му се у журби омакло?

У истраживачком новинарству није баш пожељно бити површан.

Појасни, ко је мечка, шта се чачка?
Где је решето?





И, бре, кол'ко питања!

Укратко, решето је у намерним случајностима проистеклим из површности чачкања.

А мечка је Божана. Вазда била и остала у Србији. Одмах ту поред рингишпаља на сваком вашару.

Успут, јуче био КрстОвдан. У Целој Србији, по паланкама, данас вашари. Са све рингишпаљима. И Божанама.
shone shone 09:01 28.09.2019

Re: Црквено календарче и црвено слово

А мечка је Божана. Вазда била и остала у Србији. Одмах ту поред рингишпаља на сваком вашару.


Kako se zove mužijak od Božane?
tasadebeli tasadebeli 09:14 28.09.2019

Re: Црквено календарче и црвено слово

shone
А мечка је Божана. Вазда била и остала у Србији. Одмах ту поред рингишпаља на сваком вашару.


Kako se zove mužijak od Božane?



Мајкумубожју?


Не, не!


Ипак нека буде Жан.


Некако је финије и лепше. Из иностранства. Светски.









mariopan mariopan 14:38 28.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

tasadebeli
Зашто протестери у својим шетњама никада, ама баш никада, не оду да протестују због извештавања медија у Србији испред оне телевизије чији је власник онај ружичасти љубитељ италијанске опере?





Ajmo ispočetka Taso jer si opet promašio poJentu.

Taj Pink i gazda mu su samo jedan šrafić u mašineriji Koza Nostre koja vlada Srbijom. Željko Mitrović je ucenjeni majmun koji ima zadatak da maše ručicama i nogicama i zamajava, zaglupljuje narod dok Koza Nostra sa fantomkama ruši po Savamali. prodaje deo po deo Srbije, preti, vređa, pljuje i truje mržnjom, sipa otrov sa državne televizije koju mi plaćamo.

I dok ti odvrćeš taj šrafčić koji ništa ne drži, i predlažeš da tako svi radimo pa šrafić po šrafić otpašće i glavić....neće Taso. Dok zmiju ne udariš u glavu.

Ja kažem da je glava i srce te Koza Nostre u Skupštini, Vladi i svim institucijama i bude li dovoljno snage i svesti da to razmontiramo svi ti šrafići će da otpadnu.


А за Басару и његову деконструкцију вишедеценијског, "двовековног" како он каже, "плурализма интереса" у Србији уместо демократског вишестраначког система заснованог на доследном поштовању закона, а не на доследном поштовању "ја теби, ти мени" буразерског тапшања по рамену после постигнутог договора, коначно један

:


Čitala sam to u Danasu i mene nije tako oduševio kao tebe. Šta je on to rekao novo a da mi ovde na blogu o tome nismo pisali milion puta? I koja je konkretna korist bila od toga, ja je ne vidim. Beskorisno blebetanje, i moje, pa sam zato i prestala ako nisi primetio, samo me još ponekad cimnete za tastaturu.
Da li je ponudio neko rešenje?
Šta konkretno radi da se ta situacija promeni?
Jel i on tako sedi za kompom i palamudi ili radi nešto konkretno i šta?
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:48 28.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

Pa lepo Basara zaključuje: "...I tako će vam biti dok vam iz dupeta ne dođe u glavu da će tako biti sve dok se radikalno – ako treba i primenom sile – ne demontira već dibidus istruleli sistem. U suprotnom – i posle Vesića biće Vesić."
tasadebeli tasadebeli 20:57 28.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

mariopan

Taj Pink i gazda mu su samo jedan šrafić u mašineriji Koza Nostre koja vlada Srbijom.



Не, него је део те осовине. Саставни део. Ударати по њему је исто што и ударати змију у главу. Макар је клепати по ушесима.

I dok ti odvrćeš taj šrafčić



Тако се то ради. Раставља на саставне делове док се не распадне.

Шта мислиш, како је Милошевић пао?

Због Ђинђића и Коштунице?

Неће бити. Пао је јер је пре тога оснивањем мноштва малих локалних радио и телевизијских станица укинут монопол РТС на извештавање.

(То је иначе била стара идеја, још с почетка деведесетих коју сам ја први пут чуо од Тијанића и Тирнанића.)


Шта си ти слушала и гледала пред 5. октобар 2000?

РТС?

Пинк?

Не верујем.

Уосталом, овај Филипов блог је на тему "председника Задруге".

То што сам ја окачио говори баш о томе.

Само што, на жалост, на Блогу Б92 влада дух једноумља који мисли да се само једноумљем може тући змија у главу.

Па када Филип напише исто што и ја, добије једно велико БРАВО, а ја одавно носим етикету морално-политички неподобног на Блогу Б92.

И у томе је и из тога и дошао и овај твој коментар, а не из онога што сам ја заиста написао.

'Ајде сада ме још прогласите и за Вучићевог бота. То је следећи степен.

Басара је написао шта је суштина нашег проблема. И тачно је, није рекао ништа ново. Али је барем први из тих редова тзв. "опозиције" Вучићу којег сам ја чуо да је рекао праву истину о проблему који деценијама тишти ову Србију.

i posle Vesića biće Vesić


Вучић је само последица тог проблема, али не и његов узрок.

Узрок су сви ти силни весићи који су се шлеповали уз све режиме у Србији још од доба једнопартизма, преко Милошевића, Ђинђића, Коштунице и Тадића, па све до овога што имамо данас.

Када би у питању био само Вучић и његови лични интереси, проблем би био брже решен.

Проблем су сви ти весићи са својим личним интересима који се уз њега шлепују, као што су се шлеповали и уз претходне власти и као што ће се шлеповати, слутим то на жалост, и уз будуће власти у Србији.


EDIT: Мариопан, а зашто толико вас на Блогу Б92 мисли да један националиста не сме, не уме или не може ништа да мисли и не сме ништа да каже чак ни онда када говори исто оно што и ви?

Зар ви овде на Блогу Б92 заиста мислите да су сви српски националисти искључиво они четници к'о из Булајићевих филмова са брадом, кокардом и ножем у зубима, неписмени, крезави и неокупани?

О, боже, баш свашта на овом свету...

Успут, и Тијанић и Тирнанић су били српски националисти, али то нису носили на челу, него су размонтирали Милошевићев медијски монопол.
tasadebeli tasadebeli 21:02 28.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

Filip Mladenović
Pa lepo Basara zaključuje: "...I tako će vam biti dok vam iz dupeta ne dođe u glavu da će tako biti sve dok se radikalno – ako treba i primenom sile – ne demontira već dibidus istruleli sistem. U suprotnom – i posle Vesića biće Vesić."



ОК.

А јеси ти спреман да први кренеш у тај радикални обрачун са весићизмом у Србији?

Повешћеш нас и бићеш на челу колоне?

Или ћеш само да причаш о потреби да по било којој цени главу заменимо дупетом и обратно и да ћемо онда решити све проблеме које имамо у Србији?

П.С. - Знаш, када се Чавошки својевремено просеравао како треба сести на тенкове и ући на Косово, Човић га је лепо питао:

"А хоћете ви да седнете на тај први тенк који ће ући на Косово или ћете да подметнете нечије дете на тај тенк?"

Е, то ја сада тебе исто питам што се тиче весићизма у Србији.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:07 28.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

Da, biću napred, u prvim redovima.
Isto kao 9. marta 1991. i 5. oktobra 2000.
tasadebeli tasadebeli 21:14 28.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

Filip Mladenović
Da, biću napred, u prvim redovima.
Isto kao 9. marta 1991. i 5. oktobra 2000.



Нисам те питао за прве редове него да ли си спреман да пролијеш и крв када већ позиваш на "радикално решавање проблема"?

Или ће крв опет да проливају неки други као и 9. марта и 5. октобра?
shone shone 21:49 28.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

Da, biću napred, u prvim redovima.
Isto kao 9. marta 1991. i 5. oktobra 2000.


Nemoj ko boga te molim. To već gledamo.
shone shone 21:52 28.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

Проблем су сви ти весићи са својим личним интересима који се уз њега шлепују, као што су се шлеповали и уз претходне власти и као што ће се шлеповати, слутим то на жалост, и уз будуће власти у Србији.


Šta bre slutiš - nemoj se femkaš - kladi se slobodno da je to sigurni fix.
tasadebeli tasadebeli 22:00 28.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

shone
Проблем су сви ти весићи са својим личним интересима који се уз њега шлепују, као што су се шлеповали и уз претходне власти и као што ће се шлеповати, слутим то на жалост, и уз будуће власти у Србији.


Šta bre slutiš - nemoj se femkaš - kladi se slobodno da je to sigurni fix.



Пит'о ме један својевремено, док сам још и залазио у те кладионице пре једно 10-15 година, како сам знао да ће Јединство из Манчестера да бије своје (су)Грађане са 3:1.

Ја поч'о да вртим бурму око прста к'о Трговчевић и кажем му сасвим озбиљно погледа упереног у плафон кафане:

"Јавило ми се одозго."
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:48 29.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

tasadebeli
Filip Mladenović
Da, biću napred, u prvim redovima.
Isto kao 9. marta 1991. i 5. oktobra 2000.



Нисам те питао за прве редове него да ли си спреман да пролијеш и крв када већ позиваш на "радикално решавање проблема"?

Или ће крв опет да проливају неки други као и 9. марта и 5. октобра?


I 9. marta 1991. i 5. oktobra 2000. poenta nije bila u (ne)prolivanju krvi, već u pokušajima demontiranja već dibidus istrulelih sistema!

Sapienti sat.

P.S.

“Rat naroda sa narodom je ludorija. Ali, rat naroda sa vlastodršcima, sirotinje sa bogatunima, opravdan je. I dokle god narod ne bude uvideo da su današnji zakoni zli, a poredak truo, rodjena domovina biće mu tamnicom, a vlastita država krvnikom.”
August Cesarec

“Veoma malom broju ljudi je stvarno stalo do slobode i istine. Veoma malom broju.
Veoma malo ljudi ima petlju, petlju od čijeg postojanja prava demokratija mora da zavisi. Bez ljudi od te vrste, slobodno društvo izumire ili ne može da se rodi.”
Doris Lessing
macak.tosa031 macak.tosa031 05:27 29.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

tasadebeli

...

EDIT: Мариопан, а зашто толико вас на Блогу Б92 мисли да један националиста не сме, не уме или не може ништа да мисли и не сме ништа да каже чак ни онда када говори исто оно што и ви?

Зар ви овде на Блогу Б92 заиста мислите да су сви српски националисти искључиво они четници к'о из Булајићевих филмова са брадом, кокардом и ножем у зубима, неписмени, крезави и неокупани?

О, боже, баш свашта на овом свету...

Успут, и Тијанић и Тирнанић су били српски националисти, али то нису носили на челу, него су размонтирали Милошевићев медијски монопол.

Taso - ko najutijo?
tasadebeli tasadebeli 07:27 29.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

Filip Mladenović
tasadebeli
Filip Mladenović
Da, biću napred, u prvim redovima.
Isto kao 9. marta 1991. i 5. oktobra 2000.



Нисам те питао за прве редове него да ли си спреман да пролијеш и крв када већ позиваш на "радикално решавање проблема"?

Или ће крв опет да проливају неки други као и 9. марта и 5. октобра?


I 9. marta 1991. i 5. oktobra 2000. poenta nije bila u (ne)prolivanju krvi, već u pokušajima demontiranja već dibidus istrulelih sistema!

Sapienti sat.

P.S.

“Rat naroda sa narodom je ludorija. Ali, rat naroda sa vlastodršcima, sirotinje sa bogatunima, opravdan je. I dokle god narod ne bude uvideo da su današnji zakoni zli, a poredak truo, rodjena domovina biće mu tamnicom, a vlastita država krvnikom.”
August Cesarec

“Veoma malom broju ljudi je stvarno stalo do slobode i istine. Veoma malom broju.
Veoma malo ljudi ima petlju, petlju od čijeg postojanja prava demokratija mora da zavisi. Bez ljudi od te vrste, slobodno društvo izumire ili ne može da se rodi.”
Doris Lessing



Па ако се већ позива на РАДИКАЛНИ обрачун са весићизмом (то си цитирао од Басаре), треба имати у виду да је тај весићизам на сцени у Србији 200 година, како је то приметио и Басара. Па онда, имајући то у виду, колико су дубоки корени тога, требало би бити ипак мало опрезнији када се позива на обрачун јер он лако може да се претвори у проливање крви.


Историја је код нас покушала да замени индивидуалистички патријархализам (где је свако домаћинство, односно породична задруга, производило скоро све што им треба) колективистичким тоталитаризмом (где смо сви изненада морали да се ослањамо на непоуздане 'друге'). Нисам ни на који начин заговорник било какве романтичне прошлости, посебно не породичне задруге као врло неефикасног и немодерног начина уређивања друштва, али једна ствар коју је задруга имала је била стабилност и заштита појединца, члана те задруге. Он је на њу могао да рачуна.

У нашем посттурском националном експерименту – да, овде мислим на наше слављене вождове, књажеве и краљеве – та стабилност се изгубила и замењена је небирократским ауторитарним системом који је био мешавина бечке бирократије и турске самовоље. Народ је, и даље, био извор прихода за елиту и ништа више. Народ и даље није имао утицај на дешавања; народу су и даље неочекиване одлуке падале са неба; народ и даље није разумео компликована бирократска правила која су се стално мењала; народу су и даље давана најбесмисленија објашњења за поступке његових владара. Укратко, народ је и даље живео у фарси.

Није ништа боље искуство ни нашег колективистичког експеримента након ослобођења од Немаца, упркос лепим речима и жељама његових идеалистичких твораца и још више идеалистичких следбеника. Ако ми на овом месту сада поменете идеалну Титову Југославију, наш некадашњи црвени пасош и доживотни посао за све, све што могу да кажем је да не постоји ништа што се не може решити довољно великим кредитом. Фарса се у тој Југославији још и појачала, због притиска да се помире мед и млеко званичне пропаганде са корупцијом и некомпетенцијом 'на терену'.

Перманентни сукоб између идеалног и реалног, стабилности и нестабилности, логике и ирационалности, знања и простаклука, одговорности и самовоље, поверења и изневеравања тог поверења, општег добра и личне користи, закона и безакоња и – више него било шта друго – свакодневног искуства да лоши момци на крају, дугорочно, увек победе, с временом су учвршћивали и распиривали наш надреално-фарсични ментални калуп."

(Лазар Џамић)


Тај наш надреално-фарсични ментални калуп нас је током последњих 200 година врло често доводио до крвопролића, зар не?
tasadebeli tasadebeli 07:40 29.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

macak.tosa031
tasadebeli

...

EDIT: Мариопан, а зашто толико вас на Блогу Б92 мисли да један националиста не сме, не уме или не може ништа да мисли и не сме ништа да каже чак ни онда када говори исто оно што и ви?

Зар ви овде на Блогу Б92 заиста мислите да су сви српски националисти искључиво они четници к'о из Булајићевих филмова са брадом, кокардом и ножем у зубима, неписмени, крезави и неокупани?

О, боже, баш свашта на овом свету...

Успут, и Тијанић и Тирнанић су били српски националисти, али то нису носили на челу, него су размонтирали Милошевићев медијски монопол.

Taso - ko najutijo?



Мариопан.

Није ме наљутила, само ме непријатно изненадила.

Нисам баш од ње очекивао да је толико једносмерна као ови декларисани блоговски комесари који те/нас банују сваки пут када им понестане аргумената док нас убеђују да су само они у праву и нико више.


За Мариопан... Баш од синоћке... Кад већ мени не верује иако говорим о председнику Задруге исто оно што и Филип, само на други начин (јбг, када нисам део екипе, па ми се не верује чак и када говорим исто што и екипа на Блогу Б92)... Ваљда ће поверовати Дневнику телевизије N1 кад већ мени не верује... Поводом тог небитног "шрафића" који ја одврћем, како она каже... (ЛИНК)



П.С. -

И ти ме онда после питаш и тражиш да ти објашњавам шта је то confirmation bias.

Фолиранту један. Знаш ти то добро... Осетио си га и на својој кожи више пута. Ето, баш последњи пут ономад код Шабића са оном Анђом комесарком.

Чопоративизам и та људска потреба окупљања у чопоре, те прогањања оних који неће са њима у чопор је баш занимљиви друштвени феномен на почетку 21. века, је л' да?

Поготово је занимљив на друштвеним мрежама, попут овог Блога Б92, које су преузеле улогу некадашњег јавног мњења и том феномену онда само дале некаква нова паковања. А роба која се ту продаје је иста она стара као и вековима пре нас.


Ваљда би људски мозак ипак требало да функционише на неком другом принципу, а не на том 0 и 1? На почетку 21. века...













Било би лепо када бисмо макар покушали... Ако смо још увек човеци... Ма колико год то гордо звучало...








mariopan mariopan 09:29 29.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

EDIT: Мариопан, а зашто толико вас на Блогу Б92 мисли да један националиста не сме, не уме или не може ништа да мисли и не сме ништа да каже чак ни онда када говори исто оно што и ви?

Kako da ne sme? Otkud ti taj utisak da ja mislim da ne sme? Njegovu kolumnu redovno čitam i imam utisak da stalno vrti istu priču, kao i mi ovde, dok se na ulicama neki ljudi konkretno bore da se taj sistem sruši.

Samo kažem da mi svi znamo to što je Basara napisao, svi mi to, ovim ili onim rečima kažemo i zato mene (pazi, to je sad samo moje mišljenje), ne oduševljava više da stoti put pročitam koji su nam problemi, nego da se izađe na ulice i krene u obaranje ovog sistema. Da se radi. Dosta se pričalo. Samo pričamo, pričamo....
mariopan mariopan 09:39 29.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

Па када Филип напише исто што и ја, добије једно велико БРАВО, а ја одавно носим етикету морално-политички неподобног на Блогу Б92.

Ja ne mislim da si ti moralno nepodoban daleko bilo, samo te ubeđujem da od pisanja nijedan diktator nije pao, padali su kada ih masa ljudi svojeručno razvlasti. Tako što izađe na ulice.

I pokušavam da te preveslam na našu stranu, da ideš na proteste, šetaš, zviždiš i svojeručno da ih skidaš.
Nerviraš me što misliš da smo džabe šetali, a frustrirana sam i time što ja više ne mogu da šetam (godine, zdravlje).
shone shone 09:58 29.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

I pokušavam da te preveslam na našu stranu


Greška. Svako treba da se prevesla sam.

Nerviraš me što misliš da smo džabe šetali


Džabe ste šetali.




PS

shone shone 10:12 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

За Мариопан... Баш од синоћке... Кад већ мени не верује иако говорим о председнику Задруге исто оно што и Филип, само на други начин (јбг, када нисам део екипе, па ми се не верује чак и када говорим исто што и екипа на Блогу Б92)... Ваљда ће поверовати Дневнику телевизије N1 кад већ мени не верује... Поводом тог небитног "шрафића" који ја одврћем, како она каже...


Taso evo oće Đura opet da pokuša da pojasni.

NE VOLE TE!
Iz nekog razloga (koji me pritom uopšte ne interesuje) ne vole te, ne uvažavaju čak i kad kažeš ono što i sami misle.
Nikada i neće.
Treba samo to da prihvatiš.
Ovo je njihova žurka a svi ostali koji nisu pozvani su partibrejkersi.
Veruješ u pomirenje jbg.
Nema pomirenja.

Filip Mladenović Filip Mladenović 11:27 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Evo, večeras igramo odbojku sa reprezentacijom Slovenije!

Pa zašto ne možemo da se organizujemo, da se civilizujemo, da se solidarišemo kao sestre i braća Slovenci?

Uvek smo se lepo slagali sa njima, veliki broj naših ljudi živi i radi u Sloveniji, naš čovek je gradonačelnik Ljubljane...

Šta je to u nacionalnom biću Srpkinja i Srba što već 200 godina sebični privatni interes stavlja uporno iznad javnog interesa!?
shone shone 11:39 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Pa zašto ne možemo da se organizujemo, da se civilizujemo, da se solidarišemo kao sestre i braća Slovenci?


Otkud ti ideja da će biti problema sa Slovencima.



naš čovek je gradonačelnik Ljubljane...


,,Naš čovek,, Dejan Vinčić glavni adut Slovencima.

Jugoslavija već osvojila zlato u odbojci


Filip Mladenović Filip Mladenović 12:07 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Ne spinujte!

Mislio sam na državu, na institucije, na podelu vlasti, na slobodne medije..., a ne na odbojku.

Ili da Vam prevedem: zašto i u državnim poslovima nismo na istom nivou sa Slovencima kao u odbojkaškim poslovima!?
alselone alselone 12:16 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Pa zašto ne možemo da se organizujemo, da se civilizujemo, da se solidarišemo kao sestre i braća Slovenci?

Uvek smo se lepo slagali sa njima, veliki broj naših ljudi živi i radi u Sloveniji, naš čovek je gradonačelnik Ljubljane...


О љубави Срба и Словенаца осим комуниста лепо је писао и Михајло Пупин.

Луканић ми рече да је Словенац и да се у младости бавио торбарењем. Такве путујуће трговце у мом селу су називали Крањцима. За време лета његов трговачки пут га је доводио у мој Банат. “Крањац” би пешице преваљивао и стотине миља носећи на леђима огроман сандук са бројним кутијама. У свакој од њих налазила се иста врста робе: чиоде, игле, канапи, пера и оловке, јевтин накит, шарене марамице разних боја, плашо, свила и сваковрсна друга роба коју сељаци купују. У мом родном селу ”Крањац”је био виђен гост, вазда добро дочекан, јер је био Словенац, близак род Србину.

Српски сељаци су радо слушали приче о лепотама брдовите, мале Словеније на источним падинама Доломита.
shone shone 12:40 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Ili da Vam prevedem:zašto i u državnim poslovima nismo na istom nivou sa Slovencima kao u odbojkaškim poslovima!?


Da prevedem ja vama.

Zakaj v državnih zadevah nismo na enaki ravni s Slovenci kot v odbojki !?

Torej ker ne poslušamo popevke in ne pijemo cvička!

gedza.73 gedza.73 13:34 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Mislio sam na državu, na institucije, na podelu vlasti, na slobodne medije... u državnim poslovima nismo na istom nivou sa Slovencima

Zato su se još devedesete otcepili od Beograda i nisu hteli da žive u jednoj državi sa vama.
shone shone 13:48 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

nisu hteli da žive u jednoj državi sa vama.


Vama ili nama?

Ustvari hteli su sa vama i nama ali nisu hteli s' njima.
gedza.73 gedza.73 13:57 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Vama ili nama?

u Beogradu je bilo sveeeeee. Vojska, SIV, političari, predsedništvo, najveći broj glasača...
shone shone 14:02 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

u Beogradu je bilo sveeeeee. Vojska, SIV, političari, predsedništvo, najveći broj glasača.


Aaaaa ti misliš na regionalnu priču. Ja mislim na historijsko ideološki aspekt.

Beograd je svet

Svi smo mi NAŠI samo su neki malo više naši a neki malo manje.
shone shone 14:21 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Otkriću ti malu pikanteriju.Pošto sam živeo tamo sa njima 60/70g ovo ti je iz prve ruke ,,s' terena,,
Nikad nije bilo ljubavi - bilo je moranja i trpljenja. Kad se zakače Slovenci sa nama ostalima hebali su nam majku Hrvatsku. Sve ostale iz SFRJ su zvali Hrvati Zašto - bem li ga ali se dobro sećam.
Nemaš baš sve ključne stvari u knjigama.
Čim im se ukazala prilika - otišli su svojim putem.Normalno.
milisav68 milisav68 14:31 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

u Beogradu je bilo sveeeeee. Vojska, SIV, političari, predsedništvo, najveći broj glasača...

Sećam se `89. kada su Slovenci na nekom komgresu saveza komunista tražili izveštaj saveznog budžeta, preciznije koliko se izdvaja za vojsku, i na šta se troše izdvojene pare, a zadrigli generali im slavodobitno odgovore - Vojna tajna, ha ha ha...

I onda oni uredno prestanu da uplaćuju novac u savezni budžet, a za njima svi ostali, sem nas i BIH.

Posle Milošević upao u platni promet, da im se više ništa ne isplaćuje.

Kompletna savezna administracija je ostala u Beogradu posle raspada zemlje, prešla u republičku, otkupili stanove za 100 marke, i nastavili da žive kao da se ništa nije desilo.
gedza.73 gedza.73 14:39 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Nikad nije bilo ljubavi

a pazi ovo. (proveravao na gugletu da nije bilo 'intervencija' u prevodu)

"All wet and torn!" he murmured, and his voice sank again into sadness. "I have carried them these three years past. Look! These were for little children in Belgium and in Serbia, Can I get them to them, think you?"

Time gently shook his head.

"But presently, perhaps," said Father Christmas, "if I dry and mend them. Look, some of them were inscribed already! This one, see you, was written 'With father's love.' Why has it never come to him? Is it rain or tears upon the page?"

He stood bowed over his little books, his hands trembling as he turned the pages. Then he looked up, the old fear upon his face again.


Stephen P. H. Butler Leacock, FRSC (30 December 1869 – 28 March 1944) was a Canadian teacher, political scientist, writer, and humourist. Between the years 1915 and 1925, he was the best-known English-speaking humourist in the world
gedza.73 gedza.73 14:44 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav



Sećam se `89. kada su Slovenci na nekom komgresu saveza komunista tražili izveštaj saveznog budžeta, preciznije koliko se izdvaja za vojsku, i na šta se troše izdvojene pare, a zadrigli generali im slavodobitno odgovore - Vojna tajna, ha ha ha...

Uvek su bile pare u pitanju. Nisu hteli ljudi da finansiraju džabalebaroše, džabalebaroši digli vojsku (na čija su se rukovodeća mesta ugurali partijskom pripadnošću) na republike što im ne daju pare kako bi oni svojevoljno raspoređivali novac i izazvali opšti karambol.
još ta 'aristokratija' i danas tvrdi kako je odličan sistem u kome muzu pare od drugih.
alselone alselone 14:52 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Uvek su bile pare u pitanju.


Tako je. I sada vidimo da sa onim sa kojima su pare bile u pitanju više nemamo problem nego je već posle par godina od kako nam novčanik nije bio zajednički situacija postala posve normalna. Danas ljudi veoma rado idu u Sloveniju na odmor, tamo ih veoma rado dočekuju, oni takodje dolaze ovamo, isto ih rado dočekujemo itd.

Dok sa onima sa kojima je krv bila u pitanju...
alselone alselone 14:52 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Uvek su bile pare u pitanju.


Tako je. I sada vidimo da sa onim sa kojima su pare bile u pitanju više nemamo problem nego je već posle par godina od kako nam novčanik nije bio zajednički situacija postala posve normalna. Danas ljudi veoma rado idu u Sloveniju na odmor, tamo ih veoma rado dočekuju, oni takodje dolaze ovamo, isto ih rado dočekujemo itd.

Dok sa onima sa kojima je krv bila u pitanju...
shone shone 15:04 29.09.2019

Re: Peace upon Earth Good Will towards Men

"All wet and torn!" he murmured, and his voice sank again into sadness. "I have carried them these three years past. Look! These were for little children in Belgium and in Serbia, Can I get them to them, think you?"



Pazi kraj

The world that once you knew,” said Father Time, “seems broken and destroyed about you. You must not let them know—the children. The cruelty and the horror and the hate that racks the world to-day—keep it from them. Some day he will know”—here Time pointed to the prostrate form of Father Christmas—“that his children, that once were, have not died in vain: that from their sacrifice shall come a nobler, better world for all to live in, a world where countless happy children shall hold bright their memory for ever. But for the children of To-day, save and spare them all you can from the evil hate and horror of the war. Later they will know and understand. Not yet. Give them back their Merry Christmas and its kind thoughts, and its Christmas charity, till later on there shall be with it again Peace upon Earth Good Will towards Men.”
shone shone 15:23 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Uvek su bile pare u pitanju.


Nisu hteli ljudi da finansiraju džabalebaroše, džabalebaroši digli vojsku (na čija su se rukovodeća mesta ugurali partijskom pripadnošću) na republike što im ne daju pare kako bi oni svojevoljno raspoređivali novac i izazvali opšti karambol.
I onda oni uredno prestanu da uplaćuju novac u savezni budžet, a za njima svi ostali, sem nas i BIH.

Posle Milošević upao u platni promet, da im se više ništa ne isplaćuje.

Kompletna savezna administracija je ostala u Beogradu posle raspada zemlje, prešla u republičku, otkupili stanove za 100 marke, i nastavili da žive kao da se ništa nije desilo.


Ej,nisu loše ove gajbe od 100 e. Pa gde to ima?
Ne treba ići u krajnos'





mariopan mariopan 15:57 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

shone
За Мариопан... Баш од синоћке... Кад већ мени не верује иако говорим о председнику Задруге исто оно што и Филип, само на други начин (јбг, када нисам део екипе, па ми се не верује чак и када говорим исто што и екипа на Блогу Б92)... Ваљда ће поверовати Дневнику телевизије N1 кад већ мени не верује... Поводом тог небитног "шрафића" који ја одврћем, како она каже...


Taso evo oće Đura opet da pokuša da pojasni.

NE VOLE TE!
Iz nekog razloga (koji me pritom uopšte ne interesuje) ne vole te, ne uvažavaju čak i kad kažeš ono što i sami misle.
Nikada i neće.
Treba samo to da prihvatiš.
Ovo je njihova žurka a svi ostali koji nisu pozvani su partibrejkersi.
Veruješ u pomirenje jbg.
Nema pomirenja.



Šone,


Nemoj da me svađaš sa Tasom. To ćemo mi bolje sami.
I ne svađam se, samo objašnjavam moj stav.
I nije mi jasno kako ne razume?

To nema veze sa volenjem.
shone shone 16:14 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Nemoj da me svađaš sa Tasom. To ćemo mi bolje sami.
I ne svađam se, samo objašnjavam moj stav.
I nije mi jasno kako ne razume?


Uopšte nisam mislio na tebe.

Ti si draga osoba.
shone shone 16:21 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

E, sad još Janeze da naguzimo u odbojci, pa da naša ljubav bude još radosnija.


Onda mora bez,,zaštite,, onako po naški,pa da se razmnožavamo
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:31 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Čemu ovakav rečnik?

Pa Sloveniju je trenirao Slobodan Kovač do januara ove godine, a najbolji igrač je Dejan Vinčić!!!
alselone alselone 16:36 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Jao opusti se jebote i ne glumi štrebera puritanca.
shone shone 16:46 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Čemu ovakav rečnik?Pa Sloveniju je trenirao Slobodan Kovač do januara ove godine, a najbolji igrač je Dejan Vinčić!!!


Dobro,onda ipak sa zaštitom.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:59 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Sudeći po prvom setu, 25:19, reprezentacija Slovenije predvodjena našim Dejanom Vinčićem, igra bolje...
milisav68 milisav68 17:01 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Ne treba ići u krajnos'

Znam, generalizacija je majka zajeba, ali kad god pogledam listu i specifikaciju osnova za penzije, prevrne mi se želudac i proradi žila glupača.

Nego, tražeći taj članak, naletim na jedan drugi, meni zanimljiv.

Садашњи број новорођених у Србији без КиМ (65.657) упоредив је са бројем рођених на територији Београдског пашалука 1875. године (63.076), на годину пред почетак Српско-турског рата, када је повећаном смртношћу у рату требало повећати и територију Србије и ослободити из турског ропства колико се тада могло, то јест, колико су велике силе то дозволиле. На основу повећане смртности у 1876. години (са 43.111 на 66.316) у том рату је страдало око 25.000 лица, а Србија је ширењем на југ (не рачунајући ефекат наталитета) повећала број становника за 320 хиљада (са 1.385 на 1705 хиљада). Поменутих 63.076 новорођенчади из 1875, повећано је на 67.150 у 1879 години, и он је био већи од 100 хиљада, на тој територији све до 1955 године, од када је у паду и ускоро ћемо број рођених поредити са архивским документима из 17. или 18. века.


link
shone shone 17:18 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Sudeći po prvom setu, 25:19, reprezentacija Slovenije predvodjena našim Dejanom Vinčićem, igra bolje...


polako.
Gledam i čitam sa usana - psuju Slovenci na tečnom Srpskom kad zajebu nešto.
Naša raja bolan!!

Živela braća Slovenci ali ZLATO JE NAŠE!!!
Razbitićemoih.
alselone alselone 17:54 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Sudeći po prvom setu, 25:19, reprezentacija Slovenije predvodjena našim Dejanom Vinčićem, igra bolje...


Šta kažeš sudeć i po drugom i trećem setu?
gedza.73 gedza.73 18:40 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Šta kažeš sudeć i po drugom i trećem setu?

Pa izgleda da je reprezentacija Slovenije predvođenja njegovim Dejanom Vinčićem izgubila.
alselone alselone 18:43 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

gedza.73
Šta kažeš sudeć i po drugom i trećem setu?

Pa izgleda da je reprezentacija Slovenije predvođenja njegovim Dejanom Vinčićem izgubila.




Izgleda.

Znaš onaj fazon (Bosanci vole da ga pričaju):

- Šta traži mali Slovenac posle 18. rođendana u Bosni?
- Tatu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:43 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Pa izgleda da je reprezentacija Slovenije predvođenja njegovim Dejanom Vinčićem izgubila.


Jes jebote, šteta.
Filipe, glavu gore, pobedićete neki drugi put.
gedza.73 gedza.73 18:46 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Znaš onaj fazon (Bosanci vole da ga pričaju):

čuveni. 'ćaću'.

Filipe, glavu gore, pobedićete neki drugi put.

Bilo gusto kad je njegova Francuska igrala protiv Srbije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:48 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Bilo gusto kad je njegova Francuska igrala protiv Srbije.


Nije Filipu lako, njegova Francuska, njegova Slovenija, svi njegovi protiv kojih je Srbija igrala izgubiše.
Treba izdržati tolike poraze.
alselone alselone 18:50 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Treba izdržati tolike poraze.


Niko da se popne na binu, da zapeva. Da se proveseli. Zagrli ratnog zločinca i to.
gedza.73 gedza.73 18:56 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Niko da se popne na binu, da zapeva. Da se proveseli. Zagrli ratnog zločinca i to.

još izgleda većina momaka rođena nakon devedesete.
tasadebeli tasadebeli 20:13 29.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

mariopan

I pokušavam da te preveslam na našu stranu, da ideš na proteste, šetaš, zviždiš i svojeručno da ih skidaš.



Приметио сам.
tasadebeli tasadebeli 20:17 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

shone
За Мариопан... Баш од синоћке... Кад већ мени не верује иако говорим о председнику Задруге исто оно што и Филип, само на други начин (јбг, када нисам део екипе, па ми се не верује чак и када говорим исто што и екипа на Блогу Б92)... Ваљда ће поверовати Дневнику телевизије N1 кад већ мени не верује... Поводом тог небитног "шрафића" који ја одврћем, како она каже...


Taso evo oće Đura opet da pokuša da pojasni.

NE VOLE TE!
Iz nekog razloga (koji me pritom uopšte ne interesuje) ne vole te, ne uvažavaju čak i kad kažeš ono što i sami misle.
Nikada i neće.
Treba samo to da prihvatiš.
Ovo je njihova žurka a svi ostali koji nisu pozvani su partibrejkersi.
Veruješ u pomirenje jbg.
Nema pomirenja.



Хвала ти, Ђуро. Искрено и тачно све речено.

Ма прихватио сам. И схватио одавно чија је журка.

Ал' када сам питбул по карактеру, па и даље наваљујем док не паднем. Или док не дође до помирења.

Јер ако у то не верујем, да помирења ипак има, онда ме то безнађе баш удепресиви. А то не волем.

Па онда од два зла бирам ипак оно које је мање - питбулишем се по Блогу. Као што то радим и у животу.
shone shone 21:21 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Па онда од два зла бирам ипак оно које је мање - питбулишем се по Блогу. Као што то радим и у животу.


Da,i ti još malo ko docs slaviš deceniju.
vcucko vcucko 21:43 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

shone
Ili da Vam prevedem:zašto i u državnim poslovima nismo na istom nivou sa Slovencima kao u odbojkaškim poslovima!?


Da prevedem ja vama.

Zakaj v državnih zadevah nismo na enaki ravni s Slovenci kot v odbojki !?

Torej ker ne poslušamo popevke in ne pijemo cvička!


Veš kak rečejo:
Gdo pije teran, dvakrat na dan
Gdo pije cviček, ode tiček...
vcucko vcucko 21:56 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

shone
Otkriću ti malu pikanteriju.Pošto sam živeo tamo sa njima 60/70g ovo ti je iz prve ruke ,,s' terena,,
Nikad nije bilo ljubavi - bilo je moranja i trpljenja. Kad se zakače Slovenci sa nama ostalima hebali su nam majku Hrvatsku. Sve ostale iz SFRJ su zvali Hrvati Zašto - bem li ga ali se dobro sećam.
Nemaš baš sve ključne stvari u knjigama.
Čim im se ukazala prilika - otišli su svojim putem.Normalno.

Normalno. Zaista mi nije jasno da se AD 2019., još malo pa 2020. nekima koji se smatraju (pretpostavljam) akademskim građanima tako nešto mora objašnjavati. Da nisu svi neSrbi uživali u činjenici da im je Bg glavni grad. U stvari, da retko koji jeste. I da su svi (većinski) samo čekali priliku da klisnu.
Zli jezici bi rekli, i da im svane

A to "Hrvati" so Slouenci posle hrvaškega pramaletja premetnuli v južnjaki. Čist da se zna, da so Hrvati ipak drugačiji od ostale fukare raje.
Ono kao najbolji neprijatelji, ili dok imamo isti cilj pusti ih nek se busaju pa posle naplati
tasadebeli tasadebeli 21:58 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Filip Mladenović
Evo, večeras igramo odbojku sa reprezentacijom Slovenije!

Pa zašto ne možemo da se organizujemo, da se civilizujemo, da se solidarišemo kao sestre i braća Slovenci?

Uvek smo se lepo slagali sa njima, veliki broj naših ljudi živi i radi u Sloveniji, naš čovek je gradonačelnik Ljubljane...

Šta je to u nacionalnom biću Srpkinja i Srba što već 200 godina sebični privatni interes stavlja uporno iznad javnog interesa!?



Претпостављам да је ово, поред осталих, упућено и мени.

Па ћу ти само рећи да сам служио ЈНА у Словенији '83/84, да сам са неким Словенкама спавао заједно у шатору на Мљету, да сам редовно одлазио до Љубљане на неке културне манифестације, да се и данас дописујем са неким Словенцима с којима никада нисам ни престајао да будем другар и да сам и данас помало заљубљен у Ању из оних дана.








И све то без обзира што себе сматрам српским националистом што никада нисам крио, не кријем и нећу да кријем. Не сматрам да то треба да носим на челу свакога дана, али исто тако ми не пада на памет ни да то поричем јер то нема везе са другима него има везе искључиво само са мном. То што ја себе сматрам националистом.

Па зато сматрам да се ово питање на крају твог коментара сасвим сигурно не односи на мене.

А слажем се са тобом за то што кажеш о израженом у веома високом степену стављања себичног приватног интереса изнад јавног интереса у нашем народу. Ту си потпуно у праву.

Допусти да ти кажем шта ја мислим, зашто је то тако.

Ми Срби нисмо полицентричан народ само у државном смислу, него и у културном, образовном, економском, политичком и сваком другом. Та наша полицентричност се огледа најбоље у томе што смо успели некако да обновимо своју државу после много векова, али ето нисмо у стању да за потоњих 200 година те наше модерне државе Србије изградимо у њој институције. Темеље смо им ударили, али нас та полицентричност кроз себичне интересе спречава да наставимо изграђивање тих институција.

И пошто то траје генерацијама, већ два века, ми смо као последицу те наше полицентричности развили једну специфичну себичност коју ти називаш стављање сопствених приватних интереса изнад јавних општих интереса (то исто тако као ти кажеш каже и мој Кум), а ја за то исто кажем да је то животна филозофија и поглед на свет сваког појединца међу нама Србима под називом у се, на се и пода се, што му изађе на исто као и то што ти и мој Кум кажете. При томе се та себичност развила до толиког степена да врло често ни родитеље у нашем народу није брига шта ће то и какву ће то заједницу и животно окружење оставити својој деци када се једнога дана упокоје што је, мислим, врхунски степен те себичности јербо са сваком новом генерацијом ми неке ствари коеј је требало одавно да прерастемо као национална заједница почињемо опет из почетка.

Понеко од нас успе да током живота ипак потисне мало тај егоизам проистекао из полицентричности овог нашег народа (у сваком смислу), али је број тих људи кроз историју био углавном мали и недовољан да би и остатак заједнице схватио да је за неке ствари ипак важнији општи интерес те заједнице од себичног интереса појединца.

Тако барем ја мислим да је то прави узрок тог егоизма развијеног до тако високог степена код свакога од нас Срба, односно код велике, велике већине.
tasadebeli tasadebeli 22:07 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

shone
Па онда од два зла бирам ипак оно које је мање - питбулишем се по Блогу. Као што то радим и у животу.


Da,i ti još malo ko docs slaviš deceniju.



Јул 2011. Сад проверио на профилу.

Значи, добијам од модерације ручни сат са посветом тек за неких 20 и кусур месеци.

Далеко је то. Исто као што је и небо високо. (А за Русију ми се хебе. Исто колико и за Америку.)
tasadebeli tasadebeli 22:15 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

milisav68

Znam, generalizacija je majka zajeba,



Пази кад сам прочит'о:

Знам, генерализација је мајка назеба...

Изгледа ми да је заиста дошао и тај тренутак да прекинем са блоговањем.





shone shone 22:30 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Ми Срби нисмо полицентричан народ само у државном смислу, него и у културном, образовном, економском, политичком и сваком другом.


Šta tačno podrazumevaš pod policentričan? Teško se nalazi definicija na netu a baš sam guglao.

При томе се та себичност развила до толиког степена да врло често ни родитеље у нашем народу није брига шта ће то и какву ће то заједницу и животно окружење оставити својој деци када се једнога дана упокоје што је, мислим, врхунски степен те себичности јербо са сваком новом генерацијом ми неке ствари коеј је требало одавно да прерастемо као национална заједница почињемо опет из почетка.


Mislim da nisi u pravu. Kad neko sagradi kuću na nezgodnom mestu koju stalno ruše i gaze ,,u prolazu,, i iz raznoraznih razloga ne samo tih ,,200,,god nego i više, kada taj mučeni narod ima vremena da se bavi zajednicom,životnim okruženjem ili bilo čime osim borbom za svakodnevnim preživljavanjem?

U prevodu - hebu nas vekovima ,,putnici namernici i prateće im vojske,, malo ima i do našeg snalaženja (čitaj kurčenja), svega i svačega ali mislim da nije suština u sebičnosti samoj po sebi. Ta sebičnost je iznuđena a onda je to nešto sasvim drugo.
Nema kontinuiteta,nema vertikali,nema tački oslonca, a što je najgore nema predaha.
shone shone 22:32 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Пази кад сам прочит'о:

Знам, генерализација је мајка назеба...
Изгледа ми да је заиста дошао и тај тренутак да


Posetiš oftalmologa. Ništa mudro.
tasadebeli tasadebeli 22:46 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

shone
Пази кад сам прочит'о:

Знам, генерализација је мајка назеба...
Изгледа ми да је заиста дошао и тај тренутак да


Posetiš oftalmologa. Ništa mudro.



Није мудро. Али је скупо. (Знаш како каже наш народ, недо ти бог да паднеш у руке адвоката и лекара.)

Јефтиније је кликнути на одјаву.


EDIT: Да не останем дужан...


Termini poput kosovski, bosanski ili hrvatski Srbin izražavaju policentrični karakter srpske nacionalne i kulturne egzistencije, objašnjava profesor beogradskog Filološkog fakulteta Milo Lompar, i vode poreklo iz vremena pred Prvi svetski rat, kada je, kako kaže, pokret za nacionalno ujedinjenje Srba bio vrlo snažan.

U to vreme, ti termini korišćeni su bez ikakvog opterećujućeg sadržaja, samo su izražavali geografsku pripadnost pojedinih delova srpskog naroda. Oni su izražavali pripadnost kulturnim zonama na kojima je srpski narod živeo, kaže Lompar.



„Međutim, poenta je u tome što je proces nacionalne integracije Srba po tim teritorijama bio veoma često osporavan i ti pojmovi su vremenom poprimili značenje nacionalnih diferencijacija. Tako da je, u nekom smislu, jedan regionalni pojam poprimio, što se događa u istoriji, značenje ne samo političke diferencijacije, već i nacionalne diferencijacije“, objašnjava on.



ЛИНКЛИНКЛИНК


И:



U prevodu - hebu nas vekovima ,,putnici namernici i prateće im vojske,, malo ima i do našeg snalaženja (čitaj kurčenja), svega i svačega ali mislim da nije suština u sebičnosti samoj po sebi. Ta sebičnost je iznuđena a onda je to nešto sasvim drugo.



ОК.

Само, ако смо већ постали свесни тога, онда то више не би требало да нам буде разлог да наставимо да се и даље тако понашамо и да не порадимо мало на себи, зар не?

Ако наставимо са тим, онда радимо управо оно што желе да радимо баш сви ти који нас вековима хебу.
shone shone 23:21 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Ако наставимо са тим, онда радимо управо оно што желе да радимо баш сви ти који нас вековима хебу.


Istina.Ali nema izbora. U mašini smo. Naknadna pamet koja više nije od
koristi. A oni jaki,mnogo jaki.

Само, ако смо већ постали свесни тога, онда то више не би требало да нам буде разлог да наставимо да се и даље тако понашамо и да не порадимо мало на себи, зар не?


Još uvek traje.

Otprilike kao tebi na blogu. Možeš li nešto da promeniš?
Neka ,Angja,, odlučuje o tvom,,blogerskom životu,,
Kako li je tek zajebano u realnom životu.
tasadebeli tasadebeli 23:28 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

shone
Ако наставимо са тим, онда радимо управо оно што желе да радимо баш сви ти који нас вековима хебу.


Istina.Ali nema izbora. U mašini smo. Naknadna pamet koja više nije od
koristi.



И?

Да легнемо и да чекамо да мремо не радећи ништа?



Само, ако смо већ постали свесни тога, онда то више не би требало да нам буде разлог да наставимо да се и даље тако понашамо и да не порадимо мало на себи, зар не?


Još uvek traje.



Траје. Неће ни престати докле год се с тим миримо тако олако. "Промене нема и не може бити" од гос'н Константиновића, а?


Otprilike kao tebi na blogu. Možeš li nešto da promeniš?
Neka ,Angja,, odlučuje o tvom,,blogerskom životu,,
Kako li je tek zajebano u realnom životu.



Их, ала си наш'о поређење!

Са Блогом!

Иди бре, Шоне!
shone shone 23:36 29.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

И?

Да легнемо и да чекамо да мремо не радећи ништа?



Pa već ležimo.Možemo da očajavamo ili da se zajebavamo. Ja sam uvek za zajebanciju.
Их, ала си наш'о поређење!

Са Блогом!


Blog je preslikana atmosfera - mali reprezentativni uzorak.
Zar nemaš isto ovo i u školi u kojoj radiš? I još gore.

Неће ни престати докле год се с тим миримо тако олако

Nije fer da te sad pitam a šta je rešenje? Konkretno.
tasadebeli tasadebeli 07:34 30.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

shone

Pa već ležimo.



Како ко. Не лежимо баш сви. Јебеш таквог човека и такав његов живот ако по читав дан лежи и не устаје јер мисли да му се не исплати да устаје.


Zar nemaš isto ovo i u školi u kojoj radiš?



Па не баш. Никако Блог није пресликана слика Србије као што је то моја школа, рецимо.

Србија и школа су, у просеку гледано, ипак боље. Квалитативно боље.

Нпр. у школи ако се људи и мрзе међусобно, онда су разлози за то сасвим опипљиве конкретне природе и имају утицаја и на приватни живот мрзитеља.

На Блогу ако се људи и мрзе, разлози које обично наводе за то су потпуно идиотски и немају ама баш никаквог утицаја на приватни живот.

Па онда та мржња (или међусобна љубав, свеједно) на Блогу испадне потпуно депласирана ако узмеш у обзир ситуацију у коју доводимо себе блогујући.

(Написа ти тамо Чарлију нешто о усамљености у гомили због које блогујемо ако се не варам? (ЛИНК)


Користимо друштвене мреже на интернету, свеједно, не мора да буде само Блог.


И примећујем да су на овом Блогу Б92 (јербо друге друштвене мреже не похађам) неки од нас баш много усамљени јербо стално висе овде, у било које доба дана и ноћи, и чекају потенцијално "друштво" за разгоовор, међусобну мржњу, љубав, штагод већ.... Сигурно си и ти то приметио? (још један ЛИНК)


Nije fer da te sad pitam a šta je rešenje? Konkretno.



Што не би било фер?

За почетак, да почнемо да се мењамо.

Свако нека почне од себе. При корак - стави се у положај, у кожу, оног другог па ће ти онда и његови поступци и речи бити јаснији и нећеш бити баш тако одмах спреман да их просуђујеш, осуђујеш и да му пресуђујеш.

Мислим да би то могао да буде пут.




shone shone 09:13 30.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Србија и школа су, у просеку гледано, ипак боље. Квалитативно боље.


Kažem ti ja, bolje da se zezamo nego da očajavamo.
tasadebeli tasadebeli 09:31 30.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

shone
Србија и школа су, у просеку гледано, ипак боље. Квалитативно боље.


Kažem ti ja, bolje da se zezamo nego da očajavamo.



Напротив, друже ја не очајавам.

Радим. Уз зезање.
shone shone 10:29 30.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

Радим. Уз зезање


Pa svi radimo
mariopan mariopan 11:37 30.09.2019

Re: М'да... Невино питање у свитање

tasadebeli
mariopan

I pokušavam da te preveslam na našu stranu, da ideš na proteste, šetaš, zviždiš i svojeručno da ih skidaš.



Приметио сам.

E, sad mi je lakše.
tasadebeli tasadebeli 11:38 30.09.2019

Re: neuzvraćena ljubav

shone
Радим. Уз зезање


Pa svi radimo



Тјах...

Јеси ти сигуран у то?
shone shone 19:25 29.09.2019

Bravo majstore!!!

Filip Mladenović Filip Mladenović 22:41 29.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

Tvit kolege Slobodana Georgijeva: Prvaci Evrope u odbojci u obe kategorije Kao 2011? Vlast se menja na proleće?
gedza.73 gedza.73 07:43 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

Samo za 'kolegu' Slobodana Georgijeva i famili'u

Боже правде




nsarski nsarski 10:28 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

gedza.73
Samo za 'kolegu' Slobodana Georgijeva i famili'u

Боже правде






Ma, da su barem za utehu braći Slovencima (a i Filipu, a i Filipu!) svirali onu našu Hej Sloveni, pa da se svi raduju i zajednički zapevaju. Sportski bi bilo. Ovako kao da nam je drago što smo braću pobedili.
tasadebeli tasadebeli 11:46 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

nsarski
gedza.73
Samo za 'kolegu' Slobodana Georgijeva i famili'u

Боже правде






Ma, da su barem za utehu braći Slovencima (a i Filipu, a i Filipu!) svirali onu našu Hej Sloveni, pa da se svi raduju i zajednički zapevaju. Sportski bi bilo. Ovako kao da nam je drago što smo braću pobedili.



Кад смо ономад, 2001, на Маргет Сигету у Будиму и Пешти тукли Талијане у финалу (Тадић ускочио у базен? Или је то урадио 2003. у Крању кад смо исто у финалу тукли Хрвате? Не могу да се сетим.), на инитонирању химне била Хеј, Словени.

Ови млађи момци на победничком постољу ћуте, нико не отвара уста, једини се из свег гласа дере најстарији у екипи, Веља Ускоковић.

mariopan mariopan 11:49 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

Ovako kao da nam je drago što smo braću pobedili.


Ma otkud ti to?
gedza.73 gedza.73 11:50 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

nsarski
svirali onu našu Hej Sloveni,

Hej Slovenci!

Sportski bi bilo

'Bravo Hrvatska, drugi put'

Tasa
Ови млађи момци на победничком постољу ћуте, нико не отвара уста, једини се из свег гласа дере најстарији у екипи, Веља Ускоковић.


kaže internet da je 'hej Slovaci' nacionalistička panslovenksa pesma uglavnom pevana na teritoriji KuK. Iskreno meni ružna.
Gotivnija je


još ima više veze sa nama zbog prapostojbine.

Proslava 800 godina autokefalnosti Srpske pravoslavne crkve

Gledao sam jednu reportažu o manastirama u Ovčarsko - Kablarskoj klisuri i pričaju o Hadži prodanovom ustanku.
nakon poraza zbeg pobegne u planinu i sakrije se u pećini. Turci su, kažu, prevrnuli svaki kamen dok nisu ugeldali devojku koja je plela i stražarila ispred ulaza.
Prvo su Turci obećavali svima koji su unutra neće biti ništa ako se predaju.
Ljudi, starci, žene, deca su znali šta ih čeka pa niko nije izlazio.
Onda su Turci navukli granje, suvu travu i zapalili ispred pećine.
I danas se vide tragovi gareži iznad ulaza.

tasadebeli tasadebeli 11:51 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

mariopan
Ovako kao da nam je drago što smo braću pobedili.


Ma otkud ti to?









hoochie coochie man hoochie coochie man 13:22 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!


Ови млађи момци на победничком постољу ћуте, нико не отвара уста,

Ako im se ne peva, ako ne znaju da pevaju, ako su sami sebi smešni dok pevaju (moj slučaj) onda je to u redu.
Sve verujem da je to razlog, jer, na kraju, ti momci su igrali za Srbiju i odeljali sve redom, od njih dosta.
Bez veze je i pevati jer se tako radi.

Ali ako je to iz motiva koji se Filipu vrzmaju po glavi, da nije u redu slaviti pobedu svoje zemlje, a jeste u redu slaviti pobedu tuđe, kao on što je slavio pobede Hrvata, onda je to patologija.



tasadebeli tasadebeli 14:20 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

hoochie coochie man

Ови млађи момци на победничком постољу ћуте, нико не отвара уста,

Ako im se ne peva, ako ne znaju da pevaju, ako su sami sebi smešni dok pevaju (moj slučaj) onda je to u redu.
Sve verujem da je to razlog, jer, na kraju, ti momci su igrali za Srbiju i odeljali sve redom, od njih dosta.
Bez veze je i pevati jer se tako radi.




Тада смо се још увек звали, мислим, Југославија. Због Црних Ногу, Чирокија, Апача, Оглала и осталих из Црне Горе.



(Ривајвл Боже, правде се још није ни назирао. Званично, тек Уставом из 2006, а текст химне једва некако утврђен тек 2009, вероватно због монархистичких тлапњи нашег res publica током претходних деценија.)



А момци ипак нису певали те 2001. Хеј, Словени... Само Веља. И ја бих да сам био на његовом месту. Злато је злато.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:38 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!


Тада смо се још увек звали, мислим, Југославија. Због Црних Ногу, Чирокија, Апача, Оглала и осталих из Црне Горе.

Tako mi i treba kad se mešam u sport.
Ja mislio da sinoć nisu pevali.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:43 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

Ironijom sudbine, muziku za himnu Srbije "Bože pravde" komponovao je - Slovenac Davorin Jenko. Ova himna neodoljivo podseća, tj. muzička je obrada austrougarske himne "Bože čuvaj cara Franca".
gedza.73 gedza.73 18:22 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

komponovao je - Slovenac Davorin Jenko

sigurno smo zato i pobedili.

Ma onaj Slobodan Geogijev mi retko antipatičan a i nešto je odvalio u vezi priprema pa rek'o da mu naručim himnu Srbije.

kad sam kod himne. Kako čovek da ga ne voli?

milisav68 milisav68 19:28 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

Filip Mladenović
Ironijom sudbine, muziku za himnu Srbije "Bože pravde" komponovao je - Slovenac Davorin Jenko. Ova himna neodoljivo podseća, tj. muzička je obrada austrougarske himne "Bože čuvaj cara Franca".

Zato što i nije komponovana kao himna, već kao pesma u pozorišnoj predstavi Jovana Đorđevića (Markova svadba), koji je bio i autor stihova (koji su kasnije pretrpeli mnogo izmena).

Tek je kasnije proglašena za himnu, nakon velike tadašnje popularnosti.
not2old2rock not2old2rock 20:30 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

hoochie coochie man

onda je to patologija.



Nije to zbog gospođe patologije, zbog para je.
tasadebeli tasadebeli 21:58 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

hoochie coochie man

Тада смо се још увек звали, мислим, Југославија. Због Црних Ногу, Чирокија, Апача, Оглала и осталих из Црне Горе.

Tako mi i treba kad se mešam u sport.
Ja mislio da sinoć nisu pevali.



Синоћ певали сви момци из свег гласа.
tasadebeli tasadebeli 22:50 30.09.2019

Re: Bravo majstore!!!

Filip Mladenović
Ironijom sudbine, muziku za himnu Srbije "Bože pravde" komponovao je - Slovenac Davorin Jenko. Ova himna neodoljivo podseća, tj. muzička je obrada austrougarske himne "Bože čuvaj cara Franca".




Иронијом судбине, химна "Хеј, Словени је настала 1834. године у Прагу баш у јеку националног буђења и настанка националних покрета за ослобођење поробљених народа по Европи, нарочито словенских народа. Аутор јој је био Словак.

Рече то и Геџа, али ја не бих, баш због пансклавизма и националних револуција из 1848. никако осуђивао ту песму.



Од марта 1848. до јула 1849, Хабсбуршкој монархији је претио талас револуционарних покрета, који су често имали националистички карактер. Царство, којим се владало из Беча, обухватало је Немце, Мађаре, Словенце, Пољаке, Чехе, Хрвате, Словаке, Украјинце/ Русине, Румуне, Србе и Италијане, који су сви покушавали у току револуције да остваре самосталност, независност или чак хегемонију над другим народима. Националистичку слика су додатно компликовали истовремени догађајима у немачким државама, који су тежили већем немачком националном јединству.






(Клик на слик.)




Песму је написао словачки свештеник, песник и историчар Само Томашик док је био у посети Прагу 1834. Он је био револтиран због тога што се немачки језик чешће чуо на улицама Прага од чешког. Томашик је записао у свој дневник:

У матици Прагу, бисеру западнословенског света, који ће бити изгубљен у Немачком мору, шта чека моја драга домовина, Словачка, која гледа у Праг као духовног васпитача? Узнемирен том мишљу, сетио сам се старе пољске песме Jeszcze Polska nie zginęła, póki my żyjemy (Пољска није нестала догод ми живимо). Та позната мелодија је изазвала да моје срце избаци Hej, Slovaci, ešte naša slovenska reč žije (Хеј, Словаци, наш словачки језик још живи)... Отрчао сам у своју собу, запалио свећу и написао три верзије у мој дневник. Песма је завршена у тренутку. (Дневник Сама Томашика, недеља, 2. новембар 1834.)

Пансловенска химна
Томашик је ускоро изменио стихове да би укључио све Словене и Хеј, Словени је постала врло позната песма која је подржавала пансловенски национализам и пан-словенска осећања, посебно у словенским земљама којима је владала Аустрија. Музика је компонована за Свесловенски конгрес у Прагу 1848. Песма је штампана у бројним магазинима и календарима и певала се на политичким скуповима, постајући незванична химна пан-словенског покрета.

Њена популарност се наставила увећавати када је усвојена као званична химна Соколског друштва, који је заснован на пан-словенским идеалима и био је активан широм Аустроугарске. 1905, подизање споменика словеначком песнику Франце Прешерну у Љубљани је слављено од стране велике масе људи певањем Хеј, Словени. Током Првог светског рата, песму су често користили словенски војници са супротстављених страна да разговарају заједничким националним осећањима и да избегну проливање крви. Многи словеначки и хрватски припадници Соколског покрета који су били регрутовани у аустроугарску војску су се добровољно предавали српским и руским војницима и често су прелазили на њихову страну. Песма се са њима проширила по Балкану и Русији и остала је популарна у међуратном периоду.



Дакле, Хеј, Словени је уско везана за пансловенски национализам и појединачне национализме словенских народа, а не за титоизам и његов "социјализам са људским ликом" у СФРЈ како ми Срби често то погрешно мислимо.

У тој Југославији-Републици после 1945. чак се више од 40 година чекало да се химна Хеј, Словени и званично усвоји као држаавна химна.


Тек 1988. године, посебним амандманом на савезни устав, „Хеј Словени“ постаје званична химна СФР Југославије.



Пошто волиш афоризме, Филипе, сетих се сада једнога који ће ти се сигурно допасти, а скованог у Београду (где би другде?) из половине осамдесетих док се о званичном усвајању химне Хеј, Словени још увек расправљало у Скуппштини СФРЈ 40 и кусур година после завршетка Другог светског рата као што рекох:


"Пожурите са химном, народ се већ диже."


Јбг, тадашњи су народни посланици, звани у оно време делегати, мало закаснили са усвајањем југословенске химне. Држава им се већ била распала незванично, чекало се само званично проглашење распада те СФРЈ.



А мени, од свих тих које помињемо, некако ипак највише одговара Востани Сербие. Барем када смо ми Срби у питању.




Свиђа ми се и Онам, онам за брда она. Одлична!




А најбоље волЕм:











Али што јес јес, дете му његово, њу нико осим мене не би певао на победничком постољу.

Па бих се онда осећао као Веља Ускоковић ономад у Будимпешти са Хеј, Словени.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana